NÚM. 3 30-1-2017 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 871 Instruccions Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 13è. de la Carta de Barcelona, Disposo: Aprovar la Instrucció reguladora de l’abonament d’indemnitzacions per raó d’assistències dels membres dels òrgans selectius en processos de selecció, que s’adjunta com annex. Publicar la instrucció a la Gaseta Municipal. Barcelona, 20 de gener de 2017. El gerent municipal (per delegació de l’Alcaldia de 19/06/2015), Jordi Martí i Grau. (Ref. 59/2017) Contra aquesta resolució que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha adoptat, en el termini d’un mes des del dia següent al de la recepció de la present notificació, o es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona o del que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Contra la desestimació presumpta del recurs potestatiu de reposició, que s’entendrà produïda un cop transcorregut un mes comptat des de l’endemà a la seva interposició sense que s’hagi resolt i notificat expressament, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona o del que correspongui al seu domicili, a partir del dia següent al que s’hagi produït el silenci. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri convenient. ANNEX Instrucció de la Gerència Municipal en relació a l’abonament d’indemnitzacions per raó d’assistències dels membres dels òrgans selectius en processos de selecció. Exposició de Motius: L’abonament de les assistències i indemnitzacions als membres dels òrgans de selecció de personal de l’Administració Local en els processos selectius ve regulat en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig , sobre indemnitzacions per raó de servei, en els articles 1.d , 2.1e i 2.2 de l’esmentada norma. Els articles 29 i següents de l’esmentat Reial Decret estableixen la” indemnització per assistència” per la participació en cadascuna de les sessions dels òrgans selectius. L’import es determina d’acord amb la categoria de les places convocades i de la condició en què es participa. Així s’estableixen tres tipus de categoria: En la categoria primera s’inclou l’accés a places del grup A1 . En la categoria segona s’enquadra l’accés a places dels subgrup A2 , B i C1, i en la categoria tercera s’inclouria l’accés a places del subgrup C2 i de les agrupacions professionals. Aquesta classificació inclou tant al personal funcionari com al personal laboral. 872 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 3 30-3-2017 Finalment l’annex IV de l’esmentada norma estableix les quanties a percebre per a cada sessió que efectuï el tribunal qualificador de conformitat no solament a la categoria de les places convocades sinó també a la condició en què es participa ( president, vocal o secretari) i atenent a les reunions, i actes que s’hagin efectuat al llarg del procés selectiu. Així mateix, s’escau regular en aquesta instrucció la participació dels assessors o especialistes designats pel tribunals qualificadors o òrgans de selecció que els hi donen suport en tot o en part del procés, a fi i efecte d’ordenar des d’una vessant indemnitzatòria el valor de la seva col·laboració . Respecte el personal membre dels òrgans de selecció adscrits a departaments o serveis que tinguin com a funció específica la selecció, promoció o provisió de personal en l’àmbit de l’ens convocant així com els titulars dels òrgans dels quals en depenguin aquests departaments o serveis, aquesta Gerència entén que no els correspon percebre l’assistència per participació en l’òrgan selectiu atès que es produiria un doble pagament per desenvolupar o ser responsable d’una funció inherent al propi lloc de treball. Per tot l’exposat, i en ús de les atribucions que legalment m’han estat conferides dicto les següents , INSTRUCCIONS Primera: La present instrucció té per objecte fixar criteris i pautes interpretatives per a l’aplicació del Reial Decret 462/2002 de 24 de maig sobre indemnitzacions per raó del servei. Segona: Àmbit d’aplicació: La present instrucció serà d’aplicació al personal funcionari i laboral fix que sigui designat per formar part com a membres de ple dret dels tribunals qualificadors o altres òrgans selectius en el marc dels processos de selecció derivats de processos d’oferta d’ocupació pública, promoció interna i borses de treball de l’Ajuntament de Barcelona ,dels seus organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l’acord de condicions i conveni col·lectiu vigent (TRE/3110/2009, de 21 de setembre) , prorrogat per Resolució de data 23 de juliol de 2013. Tercera: Resten exceptuats de l’aplicació de la present Instrucció el personal membre dels òrgans de selecció adscrits a departaments o serveis que tinguin com a funció específica la selecció, promoció o provisió de personal en l’àmbit de l’ens convocant, així com els titulars dels òrgans dels quals en depenguin aquests departaments o serveis. Quarta: La indemnització per assistència per la participació en les sessions dels òrgans selectius es determina d’acord amb la categoria de les places convocades i de la condició en la que es participa. Així, existeixen tres tipus de categoria: • Categoria primera: Engloba l’accés a places del subgrup de titulació A1 • Categoria segona: Engloba l’accés a places dels subgrup de titulació A2 i C1 així com del grup de titulació B. • Categoria tercera: Engloba l’accés a places del subgrup de titulació C2 i de les agrupacions professionals, (antic grup de titulació E) Cinquena: NÚM. 3 30-1-2017 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 873 La condició en que es participa en els òrgans de selecció pot ser com: President, Secretari o Vocal. En annex a la present Instrucció s’estableixen , segons categoria de places convocades i condició de participació en l’òrgan de selecció , els imports a percebre, per sessió, en concepte “d’indemnització per assistència a òrgan selectiu”. Les quanties recollides en l’annex són coincidents amb les actualment vigents i que es contemplen en l’esmentat Reial Decret 462/2002, de 24 de maig. Qualsevol modificació de l’esmentada norma que suposi una modificació dels imports s’entendrà automàticament incorporada a la present instrucció. Sisena: Els assessors o especialistes designats pels òrgans de selecció per col·laborar amb ells se’ls hi aplicarà la present instrucció excepte quan la seva col·laboració tingui prevista un altre tipus de contraprestació econòmica. En la resta de casos, s’equiparen a vocals als efectes de la percepció de les quanties d’ indemnització per col·laboració amb òrgans selectius. Setena: Les assistències s’acrediten per cada sessió realitzada. A aquest efecte, s’entén per sessió les reunions del tribunal o òrgan de selecció vàlidament constituïdes, així com el temps invertit pels seus membres i assessors en la correcció de proves o avaluació d’ exercicis. Les quanties fixades a l’annex pel que fa a la correcció de proves i avaluació d’exercicis s’estimen per sessions d’una durada aproximada de fins a 7hores diàries. Si la jornada es perllonga més d’aquestes 7 hores diàries s’entendrà que és per decisió del tribunal o òrgan de selecció i no generarà compensació econòmica addicional. En el supòsit que en un sol dia el tribunal o òrgan de selecció celebri més d’una sessió de la mateixa convocatòria es meritarà una sola assistència. Vuitena: De cada sessió del tribunal o òrgan de selecció s’estendrà la respectiva acta. L’abonament de les assistències als membres i assessors de dels òrgans de selecció s’efectuarà atenent a la seva participació reflectida en les corresponents actes. Aquesta Instrucció tindrà efectes des del dia 1 de juny de 2016. ANNEX Quanties en euros Categoria primera: President i Secretari 45,89 Vocals 42,83 Categoria segona: President i Secretari 42,83 Vocals 39,78 Categoria tercera: President i Secretari 39,78 Vocals 36,72