1/2 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7298 - 31.1.2017 CVE-DOGC-A-17026087-2017 ANUNCIS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA ALTRES ENS AGÈNCIA DE SALUT PÚBLICA DE BARCELONA ANUNCI sobre delegació de l’exercici de la potestat sancionadora en matèria de begudes alcohòliques a favor de l’Ajuntament de Barcelona. La presidenta de l'Agència de Salut Pública de Barcelona, en data 24 de novembre de 2016, va emetre la següent resolució: “DELEGAR l'exercici de la potestat sancionadora en matèria de venda i consum de begudes alcohòliques, en l'àmbit de la Llei 20/1985, de 25 de juliol, de prevenció i assistència en matèria de substàncies que puguin generar dependència, competència atribuïda a aquesta Agència per la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona. Aquesta delegació abasta la incoació, instrucció i resolució dels expedients sancionadors, la resolució dels recursos que s'interposin en via administrativa, així com la defensa jurídica en via contenciós-administrativa, i la gestió i el cobrament de les sancions imposades. Les condicions d'aquesta delegació s'estableixen en l'Annex a aquesta resolució, formant part integrant de la mateixa; ESTABLIR que les resolucions administratives que s'adoptin per delegació han d'indicar aquesta circumstància; CONDICIONAR l'efectivitat d'aquesta resolució de delegació de competències a l'acceptació de la mateixa per acord del Consell Municipal de l'Ajuntament de Barcelona; DONAR COMPTE de la present resolució a la Junta de Govern de l'ASPB; DONAR PUBLICITAT de la present delegació mitjançant publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de l'Estat. ” ANNEX a) Abast i contingut La delegació de l'exercici de la potestat sancionadora, atribuïda a l'ASPB per la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, s'acorda en relació amb les infraccions en matèria de venda i consum de begudes alcohòliques en l'àmbit de la Llei 20/1985, de 25 de juliol, de prevenció i assistència en matèria de substàncies que puguin generar dependència, i abasta les següents tasques: - Incoació, instrucció i resolució d'expedients sancionadors a partir de les denúncies i actes efectuades per l'Ajuntament de Barcelona. - Resposta de possibles al·legacions i recursos interposats en via administrativa respecte dels expedients sancionadors. - Gestió i cobrament de les possibles sancions imposades. - Defensa jurídica en via contenciós-administrativa. b) Condicions L'Ajuntament de Barcelona ha de donar compliment, en l'exercici de la delegació, als criteris de salut pública que fixi l'ASPB, sense perjudici del principi de reserva de llei en l'exercici de la potestat sancionadora. L'exercici de les competències delegades es desenvoluparà de conformitat amb la legislació de l'Administració delegant. c) Durada La seva durada serà de 5 anys, sense perjudici de les causes de revocació o renúncia establertes a l'apartat f) d'aquest Annex. Per part de l'Ajuntament de Barcelona es promouran les actuacions destinades a facilitar que l'ASPB pugui tenir accés a l'aplicatiu informàtic que li permeti tramitar els expedients sancionadors electrònicament. ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/2 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7298 - 31.1.2017 CVE-DOGC-A-17026087-2017 d) Control d'eficiència i supervisió i control de l'exercici de la potestat delegada L'ASPB informarà a l'Ajuntament de Barcelona dels criteris de salut pública que han d'orientar l'exercici de la competència delegada, sense perjudici del principi de reserva de llei que regeix el seu exercici. Per tal que l'ASPB, pugui desenvolupar el Pla d'acció sobre les drogodependències de Barcelona, necessita disposar d'indicadors en relació als procediments sancionadors en matèria de venda i consum de begudes alcohòliques. En aquest sentit, l'Ajuntament de Barcelona es compromet a facilitar a l'ASPB, concretament al Servei de Prevenció i Atenció a les Drogodependències, de forma electrònica, mensualment, un llistat de tots els expedients sancionadors incoats classificats per Districte i per tipus d'infracció. Així mateix, l'Ajuntament de Barcelona designa com a referent en relació als llistats abans esmentats, a la Direcció de Serveis d'Inspecció, o òrgan que assumeixi la competència en la matèria. e) Mitjans personals, materials i econòmics No s'estableix atribució de cap mitjà personal, material, ni econòmic atès que l'Ajuntament de Barcelona disposa d'un aplicatiu informàtic per a la tramitació dels expedients sancionadors en funcionament i el volum aproximat de 300 expedients sancionadors anuals, no implica increment de costos econòmics i/o de mitjans personals i materials, atès que l'Ajuntament de Barcelona cobrarà els ingressos directes de les sancions imposades, que fins ara cobra l'ASPB, i que en cas de revocació de la delegació, tornaran a l'ASPB. f) Causes de revocació o renúncia de la delegació - El transcurs del termini previst. - El mutu acord de les parts. - L'incompliment de les obligacions previstes per qualsevulla de les parts, sense perjudici de les responsabilitat en què puguin incórrer. - La impossibilitat, per circumstàncies sobrevingudes, de que l'Ajuntament de Barcelona pugui exercir les competències delegades, sense minva de l'exercici de les seves competències pròpies. - Les causes generals previstes a la legislació vigent. Barcelona, 26 de gener de 2017 Marta Salamero i García Secretària (17.026.087) ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007