Carta de Serveis de Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència Adjunta) Data d’aprovació: 15/12/2016 ÍNDEX Missió............................................................................................................................................... - 2 - Dades de contacte..................................................................................................................... - 2 - Compromisos de qualitat ........................................................................................................... - 3 - Canals de participació, queixes, reclamacions i suggeriments.........................................- 3 - Serveis ............................................................................................................................................. - 4 - Gestió de l’arbrat viari i dels espais verds ...........................................................................- 4 - Gestió de neteja i de residus..................................................................................................- 7 - Gestió del cicle de l’aigua...................................................................................................- 12 - Gestió energètica i ambiental de la ciutat ......................................................................- 18 - Annexos........................................................................................................................................- 22 - Centres prestadors .................................................................................................................- 22 - - 1 - La Carta de Serveis de Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) està adreçada als ciutadans, entitats, professionals, empreses i organitzacions interessats a conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat relativa a l'oferta de serveis a la ciutadania. La Carta de Serveis ajuda la ciutadania a conèixer els serveis que ofereix i du a terme Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) alhora que apropa l'Administració pública als ciutadans que en són usuaris: Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions. Els ciutadans coneixen mitjançant la Carta què poden exigir i quines obligacions tenen. Integra la veu de la ciutadania a l'organització. Un dels punts fonamentals de la Carta és que estableix canals de comunicació i de participació de la ciutadania, i de recollida i resposta a les queixes i els suggeriments. La Carta dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment. MISSIÓ Garantir un espai públic net, segur i de qualitat incidint-hi mitjançant tots els serveis municipals de manteniment que es duen a terme a l’espai públic. S’encarrega de mantenir el bon estat de l’arbrat viari i també dels espais verds. És la competent en la neteja dels carrers i de les places de la ciutat, i també en la recollida de totes les escombraries generades dins de la ciutat. Manté el clavegueram, les fonts de la ciutat, els recursos hídrics alternatius i recull els residus flotants de les aigües del litoral. S’encarrega de vetllar per la generació d’energia local i de l’eficiència energètica, així com de mantenir l’enllumenat de la ciutat i d’informar de la qualitat de l’aire. DADES DE CONTACTE Adreça Torrent de l’Olla, 218-220, 08012 Barcelona Mapa Cal cita prèvia Atenció al públic a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals- comunicacio-ciutadana/presencials/oac Telèfon 010 - 2 - Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/ecologiaurbana/ca Web Com s’hi arriba Metro: L3 Plaça Lesseps Bus: V17, 22, 24, 27 i 116 COMPROMISOS DE QUALITAT Reparar les àrees de jocs infantils amb desperfectes. Reparar les àrees d’esbarjo per a gossos amb desperfectes. Netejar carrers i places de la ciutat. Recollir les escombraries. Reparar les fonts amb avaries. Reparar els punts de llum amb avaries. Informar de la qualitat de l’aire de la ciutat. Indicadors i objectius generals: La gestió dels serveis es basa en el seguiment d'indicadors d'activitat (recomptes d'accessos i d'elements infraestructurals, mesures volumètriques o superficials d'elements urbans, disponibilitat de sistemes i actuacions en via pública) i d'objectius d'eficàcia, com ara la disponibilitat temporal dels recursos urbans i els mitjans d'informació als ciutadans, els percentatges d'actuació sobre elements i l’acompliment dels programes de manteniment. CANALS DE PARTICIPACIÓ, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Procediment: Queixes, reclamacions i suggeriments 1. Presentació de la petició i obtenció d'un número de seguiment 2. Recepció de la petició a l'òrgan responsable de resoldre- la. 3. Resolució de la petició per part de l'òrgan responsable. 4. Resposta en el cas que s'hagi demanat. Canals: Telemàtic: http://w10.bcn.es/StpQueixesWEB/prepararFor mularioBtoB.do?i=c&ambit=tescolta Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals- comunicacio-ciutadana/presencials/oac Telefònic: 010 / 900 226 226 Temps de resposta Màxim 30 dies (Decret d'Alcaldia de 28 de maig de 2009, que regula el sistema informàtic per a la gestió de comunicacions dels ciutadans d'incidències, queixes i suggeriments). - 3 - SERVEIS El Serveis de Medi Ambient i Serveis Urbans se centren en la informació útil, determinats usos i el manteniment (reparació, recollida, neteja) de tot allò que afecta l'espai públic quant a elements urbans i ambientals: Gestió de l’arbrat viari i dels espais verds. Gestió de neteja i de residus. Gestió del cicle de l’aigua. Gestió energètica i ambiental de la ciutat. GESTIÓ DE L’ARBRAT VIARI I DELS ESPAIS VERDS Descripció Conservació de l’arbrat viari i dels espais verds de la ciutat Utilitat Gaudir d’un arbrat viari i d’uns espais verds de qualitat. Millorar la sostenibilitat ambiental de la ciutat. Garantia Les recollides en la Gestió de l’arbrat viari de Barcelona Normativa reguladora del servei Ordenança del medi ambient de Barcelona Drets i deures dels Ordenança de mesures per fomentar i garantir la usuaris convivència ciutadana a l'espai públic de Barcelona Procediments de 1. Planificació anual dels serveis. gestió del servei 2. Execució segons calendari. 3. Inspecció de la qualitat del servei prestat. 4. Si escau, aplicació de les accions correctores. Objectius de gestió Nivell d’execució de la planificació de poda anual: 90%. del servei Inspecció tres cops a la setmana de les àrees de joc infantil: 90%. Neteja diària de les àrees de gossos: 90%. MODALITAT 1: MANTENIMENT I NETEJA DE ZONES VERDES MUNICIPALS Descripció La conservació dels parcs i jardins de Barcelona implica la planificació i la realització de diverses tasques de manteniment i neteja de les zones verdes durant l’any, que s'adeqüen al cicle vegetatiu de les diferents espècies. La planificació prèvia es du a terme tenint en compte els aspectes estètics i estructurals de la vegetació i l'optimització dels recursos humans, tècnics i materials necessaris per acomplir-la. - 4 - Ofereix Qualitat ambiental. Zones verdes saludables i netes Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de recepció Presencial: a l'espai públic Objectiu de gestió Neteja diària de les zones verdes municipals: 90%. MODALITAT 2: MANTENIMENT DE L’ARBRAT VIARI Descripció El manteniment de l’arbrat viari comprèn, entre altres, les actuacions següents: la plantació i la reposició d’arbres, la poda, el reg i els tractaments de plagues i malalties. Cada any es reposen arbres i se'n planten de nous, procurant la introducció d’espècies que s'adaptin a les condicions del medi urbà. També anualment, es poden arbres per garantir-ne una bona conservació, controlar-ne el creixement, minimitzar les molèsties i millorar la seguretat. Tots els arbres es reguen periòdicament, i per prevenir-hi o curar-hi plagues i malalties específiques es duen a terme tasques de tractament, atenent la salut de les persones. Ofereix Qualitat ambiental. Arbrat viari saludable Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Nivell d’execució de la planificació de poda anual: 90%. MODALITAT 3: MANTENIMENT DE LES ÀREES DE JOC INFANTIL Descripció El manteniment de les àrees de joc infantil comprèn diferents actuacions. Les principals són: la reparació de desperfectes, la neteja general de l’àrea, la neteja de pintades, la pintura i l’airejat i la desinfecció de sorrals. Per poder garantir la qualitat de les àrees es du a terme una inspecció preventiva que permet detectar les anomalies i els desperfectes que s'hagin pogut produir. Ofereix Instal·lacions. Qualitat ambiental. Instal·lacions per poder jugar a l'espai públic. - 5 - Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Inspecció tres cops a la setmana de les àrees de joc infantil: 90%. MODALITAT 4: MANTENIMENT I NETEJA DE LES ÀREES D’ESBARJO PER A GOSSOS Descripció El manteniment dels espais destinats als gossos comprèn diferents actuacions. Les principals són: la neteja de l’àrea, el buidatge de papereres, la reparació de sots, l'escombrada i l'eliminació de qualsevol tipus de residu, el reg, la desinfecció, treballs de jardineria i el manteniment del mobiliari urbà vinculat a l’àrea. Ofereix Instal·lacions per millorar la convivència entre les persones i els gossos. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Neteja diària de les àrees de gossos: 90%. MODALITAT 5: CESSIÓ D’HORTS URBANS Descripció L’Ajuntament posa a disposició de persones, col·lectius i entitats sense ànim de lucre horts urbans de 25 a 40 m2 on es conreen hortalisses i verdures, i també plantes aromàtiques i de flor de temporada. Els horts s'adquireixen per sorteig entre les sol·licituds presentades i els terrenys se cedeixen durant cinc anys amb un període de prova inicial de sis mesos. Ofereix Document. Instal·lacions. Contracte de cessió. Cost i forma de 0 € pagament - 6 - Centres prestadors Les direccions de Serveis a les Persones i Serveis al Territori dels districtes: Districte de Ciutat Vella (01) Districte de l'Eixample (02) Districte de Sants-Montjuïc (03) Districte de les Corts (04) Districte de Sarrià - Sant Gervasi (05) Districte de Gràcia (06) Districte d'Horta-Guinardó (07) Districte de Nou Barris (08) Districte de Sant Andreu (09) Districte de Sant Martí (10) Informació Caldrà presentar la sol·licitud dins del termini que marca la complementària respectiva convocatòria. Canals de petició Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals- comunicacio-ciutadana/presencials/oac Canals de gestió Presencial: en centres prestadors. En cas que hi hagi incidències, es gestionen abans de la cessió de la parcel·la atenent les necessitats plantejades. Canals de Presencial: en centres prestadors. El contracte es rep en un recepció acte formal públic de signatura al Districte corresponent. Objectiu de gestió Oferir horts urbans a tots els districtes de la ciutat. GESTIÓ DE NETEJA I DE RESIDUS Descripció El servei de neteja i recollida de residus té com a objectiu mantenir l’estat de netedat de l’espai públic prioritzant el manteniment continu i el respecte al medi ambient. Normativa reguladora del servei Ordenança del medi ambient de Barcelona Drets i deures dels Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència usuaris ciutadana a l'espai públic de Barcelona Procediments de 1. Planificació anual dels serveis. gestió del servei 2. Execució segons rutes i calendari. 3. Inspecció de la qualitat del servei prestat. 4. Si escau, aplicació de les accions correctores. Objectius de gestió del servei Execució dels itineraris diaris de neteja d’acord amb la planificació establerta: 95%. Recollida diària dels contenidors de rebuig: 95%. Recollida el mateix dia dels mobles i estris domèstics que surten al carrer el dia establert: 95%. - 7 - MODALITAT 1: NETEJA DE LES VIES I ELS ESPAIS PÚBLICS Descripció La neteja de les vies i els espais públics s'adequa a cada realitat diferent, determinada per factors com el trànsit de vehicles o la freqüència d'usos o pas de persones, l'activitat comercial, o si es tracta de zones d'oci o d'esbarjo, entre altres. Les principals tasques que es duen a terme són: L’escombrada manual, l’escombrada mecànica, l’escombrada mixta (combinació de les anteriors) i la neteja amb aigua. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Execució dels itineraris diaris de neteja d’acord amb la planificació establerta: 95%. MODALITAT 2: RECOLLIDA DE RESIDUS DOMICILIARIS (ESCOMBRARIES) Descripció La ciutat de Barcelona disposa d’un ampli servei municipal per a la recollida diària de la brossa domiciliària per facilitar als ciutadans la recollida dels residus i garantir la netedat i la salubritat de l’espai públic. Aquest servei es du a terme a través de contenidors de rebuig i de recollida selectiva al carrer, servei de recollida porta a porta de bosses i bústies de recollida pneumàtica. Ofereix Qualitat ambiental. Recollida d’escombraries. Cost i forma de 0 € pagament Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) prestadors Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de Recollida diària dels contenidors de rebuig: 95%. gestió Ciutadans que disposen de contenidors de recollida selectiva a menys de 100 metres del seu domicili: 95%. - 8 - MODALITAT 3: RECOLLIDA GRATUÏTA DE MOBLES I ESTRIS DOMÈSTICS AL CARRER Descripció El servei de recollida de mobles i estris domèstics al carrer ajuda a millorar la qualitat dels nostres carrers. Per facilitar la recollida correcta de residus domèstics voluminosos, tots i cadascun dels carrers de Barcelona disposen d’un dia específic per a la recollida de mobles i trastos vells de manera gratuïta per als ciutadans particulars. Aquest servei de recollida de mobles i trastos s'estén a la mateixa llar de les persones amb dificultats de mobilitat que no tinguin ningú que els pugui baixar els mobles. Cal acreditar-ho en el moment de la recollida. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Recollida el mateix dia dels mobles i estris domèstics que surten al carrer el dia establert: 95%. MODALITAT 4: RECOLLIDA DE PAGAMENT DE MOBLES I ESTRIS DOMÈSTICS A DOMICILI Descripció El servei de pagament de recollida de mobles, estris domèstics i electrodomèstics (incloses neveres i aparells d'aire condicionat) a domicili té un preu públic que cal pagar, que varia segons la quantitat o el volum de mobles o estris per recollir i segons si es fa des del vestíbul de l'immoble o des de l'habitatge. Ofereix Acompanyament personal. Document. Recollida al mateix domicili. S’entrega justificant. Cost i forma Tarifes mínimes (IVA no inclòs). S'aplica l'IVA amb el tipus impositiu reduït: de pagament Recollida des del vestíbul de l'immoble: una unitat (moble o estri) de fins a 1 m3: 40,51 € Recollida des de qualsevol habitatge de l'immoble: una unitat (moble o estri) de fins a 1 m3: 52,67 € En efectiu en el moment de la recollida Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) prestadors - 9 - Informació La recollida s'intenta fer en un termini màxim de 24 hores, depenent de complemen l'hora en què el sol·licitant faci la petició, excepte els caps de setmana i tària els festius, en què no hi ha servei. Canals de Telefònic: 010 - 900 226 226 petició Telemàtic: Portal de tràmits: Recollida de pagament de mobles i estris domèstics a domicili Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac Canals de Telemàtic: http://w10.bcn.es/StpQueixesWEB/prepararFormularioBto gestió B.do?i=c&ambit=tescolta Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac Telefònic: 010 / 900 226 226. Canals de Presencial: Domicili del sol·licitant recepció Objectiu de Recollida de mobles i estris domèstics a domicili en un termini inferior gestió a 7 dies des de la sol·licitud: 95%. MODALITAT 5: RECOLLIDA I MANTENIMENT DE PAPERERES Descripció La recollida d’escombraries de l’interior de les papereres té una freqüència que depèn del ritme d'ompliment: a les zones més cèntriques de la ciutat es pot arribar a buidar una mateixa paperera fins a dotze vegades al dia. A part del buidatge, les papereres són objecte d'un manteniment preventiu (repintada, repàs, etcètera) i d'un manteniment correctiu (reparacions per trencament o avaria, per exemple). A més, de manera progressiva se substitueixen les papereres més velles per altres de noves. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: a l'espai públic recepció Objectiu de gestió Buidatge de les papereres cinc cops per setmana: 95%. - 10 - MODALITAT 6: RECOLLIDA D'ANIMALS MORTS A LA VIA PÚBLICA O A DOMICILI Descripció Servei de recollida immediata d'animals morts (com ara gossos, gats, coloms...) que estiguin a la via pública o a un domicili. Ofereix Espai públic net i de qualitat S’entrega justificant. Cost i forma de Recollida a la via pública: Gratuït. pagament Recollida a domicili a petició de particulars: - Animals domèstics de fins a 30 quilos de pes: Per servei i animal, presentat amb bossa homologada: 28,51 € - Animals domèstics de més de 30 quilos i fins a 80 quilos: Per servei i animal presentat amb bossa homologada: 28,51 € - Animals de més de 80 quilos, per servei i animal: 163,67 € Clíniques veterinàries i laboratoris: - Desplaçament de l'equip: 57,02 € - Recollida: Animal de 0 a 10 kg 28,51 € Animal de 10 a 30 kg 28,51 € Animal de 30 a 80 kg 28,51 € Grup de 5 animals: gats i conills, 28,51 euros Grup de 40 animals: rates, 28,51 euros Grup de 200 animals: ratolins, 28,51 euros Contenidor d'1 m3, 28,51 euros - Tractament 1,12 euros/quilo En efectiu en el moment de la recollida Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Informació Es concerta el dia i l'hora de la recollida amb el sol·licitant. complementària Canals de petició Telefònic: per generar una petició de servei es disposa de telèfon del civisme 900 226 226. Telemàtic: http://w10.bcn.es/StpQueixesWEB/prepararFor Canals de gestió mularioBtoB.do?i=c&ambit=tescolta Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals- comunicacio-ciutadana/presencials/oac Telefònic: 010 / 900 226 226 Canals de recepció Presencial: Domicili/activitat del sol·licitant. Via pública. Objectiu de gestió Recollides concertades realitzades en el dia establert: 95%. - 11 - MODALITAT 7: RECOLLIDA DE RESIDUS, ESTRIS I MATERIALS DIVERSOS ALS PUNTS VERDS Descripció A la xarxa de punts verds (de zona, mòbils i de barri) es recullen residus diversos que no es poden llençar als contenidors d’escombraries i que per les seves característiques poden ser reciclables o contaminants. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Cost i forma de Gratuït: Ciutadans que vagin amb vehicles tipus turisme i pagament portin un pes inferior a 500 kg de residus no especials o fins a 5 kg o 5 litres de residus especials. Pagament: És de pagament per als petits industrials en funció del contingut (material que transporta) del vehicle i del pes, que ha de ser sempre inferior a 3.500 quilos. Pel que fa als residus especials, es poden portar fins a un màxim de 20 quilos amb tarifes de preus específiques. No s'accepten pesos superiors. En efectiu / targeta / compte bancari (petits industrials) Centres prestadors Xarxa de punts verds de la ciutat Informació L'Àrea de Medi Ambient de l'Àrea Metropolitana de complementària Barcelona aplica una bonificació a la taxa metropolitana de tractament de residus (TMTR), que es cobra en el rebut de l'aigua a les persones que visiten els punts verds. Per gaudir de la bonificació cal demanar una targeta magnètica al punt verd. Canals de recepció Presencial: Xarxa de punts verds. Objectiu de gestió Compliment de l'horari establert dels punts verds: 99%. GESTIÓ DEL CICLE DE L’AIGUA Descripció: L’Ajuntament gestiona de manera global tot el cicle de l'aigua d'una manera responsable: la xarxa de clavegueram, les fonts d'aigua de boca, les fonts ornamentals, la xarxa de recursos hídrics alternatius, la gestió del litoral i altres àmbits del cicle de l’aigua. Utilitat: Procurar una gestió eficient i sostenible del cicle de l’aigua. Garantia: Visió transversal del cicle de l’aigua de la ciutat. L'especialitat i l'experiència municipal en tractaments del cicle de l'aigua. Normativa reguladora Ordenança del medi ambient de Barcelona del servei - 12 - Drets i deures dels Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència usuaris ciutadana a l'espai públic de Barcelona Procediments de 1. Planificació de les actuacions necessàries dels serveis. gestió del servei 2. Execució segons calendari. 3. Inspecció de la qualitat de les actuacions realitzades. 4. Si escau, aplicació de les accions correctores. Informació BCNROC és el repositori institucional d’Accés Obert de complementària l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant el qual l’Ajuntament permet l’accés lliure i gratuït als seus documents digitals de difusió pública. https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/brows e?type=author&value=Barcelona+Cicle+de+l%E2%80%99Aigu a%2C+S.A.&value_lang=en_ES) Web de l'Ajuntament http://lameva.barcelona.cat/ca/aprofita- la/banys-i-platges La temporada de banys està definida al Decret d'Alcaldia de 4 de desembre de 2014, que comprèn els caps de setmana d'abril a octubre, el període comprès entre el dissabte anterior al Divendres Sant i el dilluns de Pasqua Florida, ambdós inclosos, i el període comprès entre l'1 de juny i el darrer diumenge del mes de setembre, ambdós inclosos. Objectius de gestió Resolució de les peticions de lliurament d'informació del del servei cicle de l'aigua en un termini màxim de 30 dies: 95%. Disponibilitat del servei d’informació d’increment de cabals a la xarxa de clavegueram: 99%. Disponibilitat del servei d’informació d’increments de cabals al Parc Fluvial del Besòs: 99%. Disponibilitat del servei d’informació a la ciutadania sobre l’estat de les platges: 95%. Execució de la planificació anual de manteniment i neteja del clavegueram: 80%. Execució de la planificació anual de manteniment i neteja de les fonts: 80%. Assoliment de la planificació anual de consum d’aigua freàtica: 90%. Disponibilitat del servei de recollida de residus flotants a les platges en temporada alta i condicions de navegabilitat adequades: 90%. MODALITAT 1: INFORMACIÓ DEL CICLE DE L’AIGUA Descripció Aquest servei d’informació a la ciutadania té com a objectiu satisfer les demandes d’informació sobre temàtiques tècniques, informació cartogràfica i documents de difusió pública relatius a les competències del cicle de l’aigua de la ciutat de Barcelona. - 13 - Ofereix Informació/dades. Identificació (codis d'usuari) i permisos (contrasenyes) d'accés als webs. Informació i coneixements tècnics sobre el cicle de l'aigua Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de petició Telemàtic: www.bcasa.cat Telemàtic:BCNROC (https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/browse? type=author&value=Barcelona+Cicle+de+l%E2%80%99Ai gua%2C+S.A.&value_lang=en_ES). Telemàtic: correu electrònic a l’adreça info.bcasa@bcn.cat Telefònic: 932 896 800 Canals de gestió Telemàtic: correu electrònic a l’adreça info.bcasa@bcn.cat Canals de recepció Telemàtic: correu electrònic a l'adreça del sol·licitant Objectiu de gestió Resolució de les peticions de lliurament d'informació del cicle de l'aigua en un termini màxim de 30 dies: 95%. MODALITAT 2: INFORMACIÓ D’INCREMENT DE CABALS A LA XARXA Descripció Les empreses que per la seva activitat necessiten accedir a la xarxa de clavegueram disposen, amb sol·licitud prèvia, de la informació sobre el possible increment de cabals a la xarxa, a causa de la meteorologia o les actuacions en aquesta xarxa. Ofereix Informació/dades. Per garantir la seguretat de les persones que accedeixen a l’interior de la claveguera. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Oficina de Claveguerons Canals de petició Presencial: Horari laboral presencial a l’Oficina de Claveguerons del carrer de Nil Fabra, 20, baixos, i el cap de setmana a la Central d’Operacions de Torrent de l’Olla, 218-220. Canals de gestió Telefònic: 932 896 800 - 14 - Canals de recepció Telefònic: al telèfon del sol·licitant Objectiu de gestió Disponibilitat del servei d’informació d’increment de cabals a la xarxa de clavegueram: 99%. MODALITAT 3: INFORMACIÓ A LA CIUTADANIA DE L’INCREMENT DE CABALS AL PARC FLUVIAL DEL BESÒS Descripció El sistema d’alerta hidrològic del riu Besòs és un sistema bàsic de seguretat que s’activa, des del centre de control, en cas de previsió de crescuda de cabal al riu segons el que estableix el Pla d’emergència específic del Parc Fluvial del Besòs; és a dir, quan l’aigua pugui arribar a zones normalment destinades als usuaris del parc, en un període comprès entre 2 i 12 hores. Ofereix Informació/dades. Garantir la seguretat ciutadana al parc situat a la llera del riu a través d’un sistema d’alerta. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de recepció Presencial: Avís a la ciutadania a través de panells electrònics, avisadors optoacústics, megafonia. Objectiu de gestió Disponibilitat del servei d’informació d’increments de cabals al Parc Fluvial del Besòs: 99%. MODALITAT 4: INFORMACIÓ A LA CIUTADANIA SOBRE L’ESTAT DE LES PLATGES Descripció Informar, en temps real, la ciutadania de l’estat de les platges, en relació amb la recomanació del bany i d’altres informacions com ara la qualitat de l’aigua, l'estat de la mar i les meduses. Ofereix Informació/dades. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Informació La temporada de banys està definida al Decret d'Alcaldia complementària de 4 de desembre de 2014, que comprèn els caps de - 15 - setmana d'abril a octubre, el període comprès entre el dissabte anterior al Divendres Sant i el dilluns de Pasqua Florida, ambdós inclosos, i el període comprès entre l'1 de juny i el darrer diumenge del mes de setembre, ambdós inclosos. Canals de recepció Telemàtic: Informació a la ciutadania de l’estat de la platja a través de la pàgina web http://lameva.barcelona.cat/ca/aprofita-la/banys-i- platges, i aplicacions per a telèfon intel·ligent Presencial: panells electrònics Objectiu de gestió Disponibilitat del servei d’informació a la ciutadania sobre l’estat de les platges: 95%. MODALITAT 5: MANTENIMENT I NETEJA DE LA XARXA DE CLAVEGUERAM Descripció La neteja del clavegueram municipal es planifica per aconseguir que tant les aigües residuals com les pluvials circulin i s'evacuïn adequadament, i també per minimitzar, en la mesura que es pugui, les olors molestes. Ofereix Qualitat ambiental. Xarxa de clavegueram neta, operativa i de qualitat. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Presencial: espai públic i xarxa de clavegueram recepció Objectiu de gestió Execució de la planificació anual de manteniment i neteja del clavegueram: 80%. MODALITAT 6: MANTENIMENT I NETEJA DE LES FONTS DE BEURE I DE LES ORNAMENTALS Descripció Neteja de les fonts d'aigua de boca municipals que ofereixen aigua als vianants i neteja superficial de les fonts ornamentals municipals de la ciutat que formen part de les solucions urbanístiques que aporten bellesa, riquesa, increment de la biodiversitat, en el cas de les fonts ornamentals naturalitzades, i vitalitat a l'entorn. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) - 16 - Informació Nombre de fonts de beure 2015: 1.666 complementària Nombre de fonts ornamentals 2015: 310 Canals de Presencial: Espai públic recepció Objectiu de gestió Execució de la planificació anual de manteniment i neteja de les fonts: 80%. MODALITAT 7: MANTENIMENT DE LA XARXA DE RECURSOS HÍDRICS ALTERNATIUS Descripció Manteniment de la xarxa municipal de recursos hídrics alternatius, integrada per les instal·lacions d’aprofitament de les aigües subterrànies i altres recursos alternatius a l’aigua potable per als usos de reg d’espais verds, neteja urbana, subministrament de fonts ornamentals, neteja de clavegueram i altres usos. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Canals de Telemàtic:http://www.bcn.cat/estadistica/catala/dades/a recepció nuari/pdf/cap14.pdf Objectiu de gestió Assoliment de la planificació anual de consum d’aigua freàtica: 90%. MODALITAT 8: RECOLLIDA DE RESIDUS FLOTANTS DE LES AIGÜES DEL LITORAL Descripció A les platges de Barcelona, des del Cicle de l’Aigua es duen a terme tasques de recollida de residus flotants de les aigües. Ofereix Qualitat ambiental. Espai públic net i de qualitat. Aigües de litoral de Barcelona. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) - 17 - Informació La classificació de les embarcacions (classe S, grup III) limita la complementària seva navegació a les següents condicions meteorològiques: Les Ones: navegació exclusivament diürna, vents inferiors a 15 nusos i una alçada d’ona màxima d'1 metre. El Pelican: navegació exclusivament diürna, vents inferiors a 20 nusos i una alçada d’ona d'1,5 metres. La temporada de banys està definida al Decret d'Alcaldia de 4 de desembre de 2014, que comprèn els caps de setmana d'abril a octubre, el període comprès entre el dissabte anterior al Divendres Sant i el dilluns de Pasqua Florida, ambdós inclosos, i el període comprès entre l'1 de juny i el darrer diumenge del mes de setembre, ambdós inclosos. Canals de Telemàtic: http://lameva.barcelona.cat/ca/aprofita- recepció la/banys-i-platges Objectiu de gestió Disponibilitat del servei de recollida de residus flotants a les platges en temporada alta i condicions de navegabilitat adequades: 90%. GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL DE LA CIUTAT Descripció El servei de gestió energètica i ambiental de la ciutat té com a prioritat incentivar la generació d’energia local i l’eficiència energètica, així com millorar la qualitat ambiental de l'entorn urbà, incidint en àmbits com ara l'enllumenat, la millora de la qualitat de l'aire, la minoració del soroll, el coneixement dels recursos energètics locals… Utilitat Disposar d’un espai públic il·luminat de manera eficient i segur, que genera energia localment i utilitza recursos renovables, així com disposar d’informació de la qualitat de l’aire de la ciutat. Normativa reguladora Ordenança del medi ambient de Barcelona del servei Pla director d’il·luminació Drets i deures dels Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència usuaris ciutadana a l'espai públic de Barcelona Procediments de gestió del servei 1. Planificació anual dels serveis de manteniment de l’enllumenat. 2. Execució segons el calendari planificat. 3. Inspecció de la qualitat del servei prestat. 4. Si escau, aplicació de les accions correctores. Objectius de gestió del servei Disponibilitat dels punts de llum de la ciutat: 99%. - 18 - Disponibilitat del web d’informació de la qualitat de l’aire: 99%. Resolució dels informes de plaques solars en un termini màxim de 15 dies: 95%. Disponibilitat del web d’informació del nivell acústic: 99%. Disponibilitat del web d’informació del mapa de recursos energètics: 99%. MODALITAT 1: MANTENIMENT DE L’ENLLUMENAT PÚBLIC Descripció Els serveis municipals treballen per generar una imatge nocturna funcional i estètica adaptant la il·luminació dels espais públics a la realitat urbanística de la ciutat, tenint en compte el marc normatiu sobre eficiència energètica, i optimitzant el consum energètic i millorant la qualitat dels espais públics. Ofereix: Qualitat ambiental. Il·luminació de l’espai públic. Espai públic segur. Cost i forma de 0 € pagament Centres prestadors Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) Informació Pla director d’il·luminació complementària Canals de recepció Presencial: Espai públic Objectiu de gestió Disponibilitat dels punts de llum de la ciutat: 99%. MODALITAT 2: INFORMACIÓ DE LA QUALITAT DE L’AIRE Descripció Barcelona disposa d'un web de qualitat de l’aire que mostra la informació de l’índex de qualitat de l’aire, fruit de les mesures a temps real recollides per la xarxa d’estacions de mesura dels diferents contaminants. També calcula unes previsions per als propers dies. Ofereix: Informació/dades. Informació de l’estat de la qualitat de l’aire. Cost i forma de 0 € pagament Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) prestadors Canals de Telemàtic: web de qualitat de l’aire recepció - 19 - Objectiu de Disponibilitat del web d’informació de la qualitat de l’aire: gestió 99%. MODALITAT 3: ATENCIÓ EN PROJECTES D’ENERGIES RENOVABLES Descripció Els projectes d’energies renovables que es tramiten a l’Ajuntament els revisen tècnics municipals. En el cas de l’energia solar cal un informe perceptiu. Ofereix: Document. Informes perceptius Cost i forma de 0 € pagament Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) prestadors Canals de Presencial: Torrent de l'Olla, 218-220, 08012 Barcelona petició Telefònic: 932 914 891 Canals de gestió Presencial: Torrent de l'Olla, 218-220, 08012 Barcelona Telefònic: 932 914 891 Canals de Presencial: Torrent de l'Olla, 218-220, 08012 Barcelona recepció Telemàtic: correu electrònic a l'adreça del sol·licitant Objectiu de Resolució dels informes de plaques solars en un termini màxim gestió de 15 dies: 95%. MODALITAT 4: INFORMACIÓ DEL NIVELL SONOR DE LA CIUTAT Descripció Informació sobre plànol dels nivells acústics per tram de carrer, per tant, és una eina que permet conèixer la situació acústica de la ciutat. A l'àmbit europeu se segueixen les mateixes pautes per elaborar aquesta informació. Així, per exemple, els nivells sonors s'indiquen amb quatre índexs diferents en funció de la franja horària: Ld (període diürn, de 7.00 a 21.00 h), Le (període de vespre, de 21.00 a 23.00 h), Ln (període nocturn, de 23.00 a 7.00 h) i Lden (nivell equivalent ponderat dia-vespre-nit). Ofereix: Informació/dades. Informació del nivell acústic. Cost i forma de 0 € pagament Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) - 20 - prestadors Canals de petició Telemàtic: web del mapa estratègic de soroll Canals de recepció Telemàtic: web del mapa estratègic de soroll Objectiu de Disponibilitat del web d’informació del nivell acústic: 99%. gestió MODALITAT 5: INFORMACIÓ DELS RECURSOS ENERGÈTICS RENOVABLES DISPONIBLES Amb l’objectiu d’aprofitar els recursos locals renovables, Descripció concretament l’energia solar i la minieòlica, se n’ha caracteritzat la disponibilitat a la ciutat al mapa dels recursos energètics de Barcelona, el qual us permet conèixer la possibilitat de dur a terme una instal·lació energètica al vostre edifici. El mapa dels recursos energètics de Barcelona inclou el mapa solar tèrmic, el mapa solar fotovoltaic i el mapa de recurs minieòlic. Per a cada un d’ells es donen uns primers valors sobre el potencial de generació energètica si feu ús de la coberta del vostre edifici i unes estimacions respecte a l’estalvi energètic que representaria. Ofereix: Informació/dades. Informació sobre el potencial de generació energètica fent ús de la coberta del vostre edifici. Cost i forma de 0 € pagament Centres Medi Ambient i Serveis Urbans (Gerència adjunta) prestadors Canals de petició Telemàtic: web del mapa de recursos energètics Canals de recepció Telemàtic: web del mapa de recursos energètics Objectiu de Disponibilitat del web d’informació del mapa de recursos gestió energètics: 99%. - 21 - ANNEXOS CENTRES PRESTADORS Data d'actualització 15/12/2016 DISTRICTE DE CIUTAT VELLA (01) Adreça Pl. Bonsuccés, 3, 08001 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 932 916 161 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/ciutatvella/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-ciutat-vella_93062143550.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 59, 91, V13, 41, 42, 55, H16, V15 Metro: L1 Catalunya, L3 Liceu FGC: Catalunya Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/ciutatvella/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei - 22 - DISTRICTE DE L'EIXAMPLE (02) Adreça Aragó, 311, 08009 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 932 916 262 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/eixample/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-l-eixample_94180095605.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 39, 45, 47, V17, H10 Metro: L4 Girona Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/eixample/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE SANTS-MONTJUÏC (03) Adreça Carrer de la Creu Coberta, 104-106, 08038 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 010 - 23 - Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/sants-montjuic/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-de-la-marina_93313123837.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 39, 45, 47, V17, H10 Metro: L4 Girona Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/sants- complementària montjuic/ca/com-funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE LES CORTS (04) Adreça Pl. Comas, 18, 08028 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/lescorts/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-les-corts_93141130210.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 59, 70, 75, V3, H8 Metro: L3 Les Corts - 24 - Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/lescorts/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE SARRIÀ - SANT GERVASI (05) Adreça Pl. Consell de la Vila, 7, 08034 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 932 916 511 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/sarria-santgervasi/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-sarria-sant-gervasi_93313124455.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 68, 75, H4, V3, V7 FGC: Sarrià, Reina Elisenda Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat - 25 - Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/sarria- complementària santgervasi/ca/com-funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE GRÀCIA (06) Adreça Pl. Vila de Gràcia, 2, 08012 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 010 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/gracia/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-gracia_94180093236.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 114, V21, H6, 55 Metro: L3/L5 Diagonal Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/gracia/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei - 26 - DISTRICTE D'HORTA-GUINARDÓ (07) Adreça Ronda del Guinardó, 49, 08024 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 932 91 67 87 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/horta-guinardo/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-d-horta-guinardo_93062144003.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 114, 22, 24, 87, V17 Metro: L4 Alfons X Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/horta- complementària guinardo/ca/com-funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE NOU BARRIS (08) Adreça Pl. Major de Nou Barris, 1, 08042 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 93 291 68 86 - 27 - Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/noubarris/ca/ Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-nou-barris_93313125205.html Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-de-zona-nord_97192111637.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 47, 76, H4, 122 Metro: L4 Llucmajor Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/noubarris/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE SANT ANDREU (09) Adreça Pl. Orfila, 1, 08030 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 934 027 000 / Fax: 932 916 900 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/santandreu/ca/ Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-sant-andreu_94180094255.html Cal cita prèvia - 28 - Com s’hi arriba Bus: 40, H4 Metro: L1 Sant Andreu Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/santandreu/ca/com- complementària funciona Cessió d’horts urbans Modalitats de servei DISTRICTE DE SANT MARTÍ (10) Adreça Pl. Valentí Almirall, 1, 08018 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 010 Correu electrònic / http://ajuntament.barcelona.cat/santmarti/ca Web Atenció al públic Vegeu: http://guia.barcelona.cat/ca/detall/oficina-d-atencio- ciutadana-del-districte-de-sant-marti_93062144239.html Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 192, H12 Metro: L1/L2 Clot Els districtes són òrgans territorials que tenen com a funció Descripció desconcentrar la gestió i descentralitzar la participació ciutadana, i aplicar una política municipal orientada a la correcció dels desequilibris i representar els interessos dels diversos barris i zones del municipi. Els districtes són alhora àmbits territorials d’exercici de competències. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’unitat - 29 - de govern, eficàcia, coordinació i solidaritat Instal·lacions Direcció de Serveis Generals Direcció de Serveis a les Persones i de Territori Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic Informació Vegeu: http://ajuntament.barcelona.cat/santmarti/ca/node/168 complementària Cessió d’horts urbans Modalitats de servei OFICINA DE CLAVEGUERONS Adreça Carrer de Nil Fabra, 20, baixos, 08012 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí Telèfon 932 896 800 / 934 132 465 / 900 226 226 Correu electrònic / http://www.bcasa.cat/ Web info.bcasa@bcn.cat Atenció al públic L’horari d’atenció és de dilluns a diumenge: 900 226 226 De 8.00 a 24.00 hores: 900 226 226, fora d'aquest horari 010 Cal cita prèvia Com s’hi arriba Bus: 22, 27, V17, 24, 32, 87 i 39 Metro: L3 Lesseps Barcelona Cicle de l’Aigua, SA (BCASA), és la societat creada Descripció per l’Ajuntament de Barcelona que, a partir de l’1 de gener de 2014, gestiona tot el cicle de l’aigua de la ciutat i du a terme activitats i presta serveis relacionats directament o indirectament amb el cicle de l’aigua, les platges, el litoral i el medi ambient. La societat va ser aprovada en el Ple del proppassat 28 d’octubre 2013, està adscrita a la Gerència adjunta de Medi Ambient i Serveis Urbans dins de la Gerència d'Ecologia Urbana. La nostra raó de ser és atendre les necessitats de Barcelona, proporcionant serveis i productes de qualitat; diferenciar la marca Barcelona en l’àmbit del Cicle de l’Aigua i crear valor per a l’Ajuntament amb els recursos gestionats i el coneixement adquirit. Instal·lacions Dins del cicle de l’aigua s’ofereixen visites a un tram de les clavegueres de Barcelona, amb la qual cosa es descobreixen les aigües ocultes de la ciutat, es coneix l’impacte de les - 30 - aigües residuals i la importància de les instal·lacions del cicle de l’aigua amb les quals es permet garantir la higiene i la salut de tots els habitants i el medi ambient de la ciutat. La visita està dirigida a alumnes de cicle superior d’educació primària i d’educació secundària obligatòria de Barcelona. Aquesta visita està organitzada per l'Ajuntament de Barcelona (Medi Ambient i Serveis Urbans), BCASA i Talher. Informació d’increment de cabals a la xarxa Modalitats de servei - 31 -