GASETA MUNICIPAL SUMARI Disposicions generals Personal Decrets de l’Alcaldia Concursos Modificacions de crèdit 2011 ....................... 1689 Bases generals que han de regir la convoca- Delegar les resolucions relatives a les sub- tòria d’un concurs per a la provisió d’un vencions dels quioscos de premsa de les lloc de treball........................................ 1693 Rambles ............................................... 1691 Tècnic/a Adjunt/a a Prefectura ................... 1695 Lliures designacions Cartipàs Convocatòria per a la provisió d’un lloc de treball de Secretari Junta Arbitral Consum 1699 Encomanar provisionalment les funcions de Convocatòria per a la provisió d’un lloc de Gerent del Patronat Municipal de l’Habitat- treball d’Adjunt/a a Tresoreria ................ 1701 ge de Barcelona .................................... 1692 Designar membre de les Comissions de Ple- . Anuncis nari ...................................................... 1692 Laudes de la Junta Arbitral de Consum de Nomenar Patró de la Fundació Barcelona Barcelona. MARÇ 2011 .......................... 1703 Cultura ................................................. 1692 Altres anuncis .......................................... 1720 Núm. 12 / Any XCVIII 20 d’abril de 2011 NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1689 DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l’Alcaldia TRANSFERÈNCIES Aprovades per decret de l’Alcaldia de data 4 d’abril de 2011 Expedient núm.3-051/2011 Ce.Ce. Pos. Pres. Tipus Descripció Altes Baixes Ass. 9901 D/22719/92601 MC7(0) Altres contractes de serveis 24.000,00 101 D/46723/92002 MC8(0) Consorci Localret 24.000,00 801 D/22719/33401 MC7(0) Altres contractes de serveis 23.500,00 Convenis amb instit.sense 801 D/48903/33401 MC8(0) afany lucre 23.500,00 Convenis institucions sense 801 D/48903/92411 MC7(0) afany lucre 81.826,60 Altres subvencions s.afany 601 D/48902/92404 MC8(0) lucre 7.947,30 602 D/48001/92411 MC8(0) Ajuts a famílies 8.416,80 603 D/48001/92411 MC8(0) Ajuts a famílies 4.326,00 604 D/48001/92411 MC8(0) Ajuts a famílies 2.587,80 605 D/48001/92411 MC8(0) Ajuts a famílies 1.181,70 606 D/48101/92404 MC8(0) Premis,beques,pensions 6.678,90 607 D/48001/92404 MC8(0) Ajuts a famílies 5.556,30 608 D/48001/92001 MC8(0) Ajuts a famílies 5.648,70 608 D/22719/92001 MC8(0) Altres contractes de serveis 16.420,00 609 D/48101/92404 MC8(0) Premis,beques,pensions 5.414,30 609 D/22699/92404 MC8(0) Altres despeses diverses 4.000,00 610 D/48001/92411 MC8(0) Ajuts a famílies 13.648,80 129.326,60 129.326,60 Aprovades per decret de l’Alcaldia de data 4 d’abril de 2011 Expedient núm.3-057/2011 Ce.Ce. Pos. Pres. Tipus Descripció Altes Baixes Ass. 801 D/48902/23260 MC7(0) Altres subv.sense afany lucre 10.000,00 Convenis a inst. Sense afany 201 D/48903/23250 MC8(0) lucre 10.000,00 801 D/48001/23261 MC7(0) Ajuts a famílies 138.000,00 603 D/22719/23260 MC8(0) Altres contractes de serveis 138.000,00 801 D/48001/23261 MC7(0) Ajuts a famílies 300.000,00 201 D/41040/23101 MC8(0) I.m.serveis socials 300.000,00 801 D/48001/23261 MC7(0) Ajuts a famílies 82.594,00 608 D/22719/23106 MC8(0) Altres contractes de serveis 82.594,00 Altres despeses compra 201 D/22610/92003 MC7(0) serveis 5.000,00 1690 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 Ce.Ce. Pos. Pres. Tipus Descripció Altes Baixes Ass. 101 D/22109/92003 MC8(0) Altre material de consum 5.000,00 9901 D/60900/15103 MC7(0) Inversions 45.000,00 104 D/22000/92601 MC7(0) Material oficina ordinari 723 104 D/22002/92601 MC7(0) Material informàtic no invent. 1.020,00 104 D/22109/92601 MC7(0) Altre material de consum 1.913,00 104 D/22601/92601 MC7(0) Atencions protocol·làries 2.850,36 104 D/22606/92601 MC7(0) Reunions,conferencies i cursos 2.003,42 104 D/22610/92601 MC7(0) Despeses compra serveis 5.534,00 104 D/22613/92601 MC7(0) Formació personal 10.200,00 104 D/22706/92601 MC7(0) Estudis 68.400,00 104 D/23110/92601 MC7(0) Locomoció personal directiu 8.660,74 401 D/22719/13311 MC8(0) Altres contractes de serveis 45.000,00 101 D/22000/92601 MC8(0) Material de oficina ordinari 723 Material informàtic no 101 D/22002/92601 MC8(0) inventariable 1.020,00 101 D/22109/92601 MC8(0) Altre material de consum 1.913,00 101 D/22601/92601 MC8(0) Atencions protocol·làries 2.850,36 101 D/22606/92601 MC8(0) Reunions,conferencies i cursos 2.003,42 101 D/22610/92601 MC8(0) Despeses compra serveis 5.534,00 101 D/22613/92601 MC8(0) Formació de personal 10.200,00 101 D/22706/92601 MC8(0) Estudis 68.400,00 101 D/23110/92601 MC8(0) Locomoció personal directiu 8.660,74 681.898,52 681.898,52 NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1691 Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’art. 13.1 de la Carta de Barcelona, disposo; Delegar en el Gerent de Serveis Generals i Coordinació Territorial les resolucions necessàries per fer efectiva la subvenció als quioscos de premsa de les Rambles, pels ingressos municipals derivats de l’explotació publicitària dels suports existents als esmentats quioscos, inclosa l’autorització, disposició i obligació de la corresponent despesa. Barcelona, 7 d’abril de 2011. L’alcalde, Jordi Hereu i Boher. (Ref. 448/11) 1692 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 CARTIPÀS Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 13è. de la Carta de Barcelona, disposo; Encomanar provisionalment, al Sr. Francesc Xavier González Garuz, actual Director de Serveis Econòmics i Financers del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, les funcions de Gerent Accidental del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, amb efectes del 17 de març de 2011 i fins que es produeixi el corresponent nomenament definitiu. Barcelona, 18 de març de 2011. L’alcalde, Jordi Hereu i Boher (Ref. 1518) * * * Decret. En ús de les facultats atorgades a aquesta Alcaldia per l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i per l’apartat tercer de l’acord del Plenari del Consell Municipal de 3 de juliol de 2007, sobre composició de les Comissions del Consell Municipal, disposo; Designar l’Im. Sr. Óscar Ramírez Lara membre de les Comissions de Plenari que s’indiquen seguidament: Comissió de Sostenibilitat, Serveis Urbans i Medi Ambient Comissió de Seguretat i Mobilitat Comissió de Promoció Econòmica, Ocupació i Coneixement Comissió d’Hisenda i Pressupostos Comissió de Presidència, Territori i Funció Pública Barcelona,22 de març de 2011. L’alcalde, Jordi Hereu i Boher (Ref. 1443/11) * * * Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 13.1. de la Carta de Barcelona i per l’article 14 dels Estatuts de la fundació Barcelona Cultura aprovats pel Consell Plenari de data 22 de desembre de 2004, i modificats en data 22 de març de 2010, disposo; Nomenar, com a Patró de la Fundació Barcelona Cultura al President de Caixa d’Estalvis de Catalunya, Tarragona i Manresa, el Sr. Manel Rosell i Martí, en substitució del Sr. Narcís Serra i Serra. Barcelona, 29 de març de 2011. L’alcalde, Jordi Hereu i Boher (Ref. 1726/11) NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1693 PERSONAL Concursos de Personal BASES GENERALS QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA D’UN CONCURS PER A LA PROVISIÓ D’UN LLOC DE TREBALL. (Aprovades per decret de l’Alcaldia) De conformitat amb les Bases Marc aprovades pel Consell Plenari del dia 22 de juliol de 1988, es convoquen per a la seva provisió pel personal de plantilla d'aquest Ajuntament els llocs de treball que consten a l'annex, d'acord amb les condicions específiques que s'indiquen en aquest mateix annex per a cadascun d'ells i amb els requisits comuns que es fixen a continuació: REQUISITS COMUNS A TOTS ELS CONCURSOS A part dels requisits addicionals de cada concurs, per a optar a qualsevol convocatòria és necessari: − Trobar-se en servei actiu a l’Ajuntament o a un Institut Municipal, i no pertànyer a les classes de Guàrdia Urbana ni Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS). − Tractar-se de personal funcionari o contractat laboral fix de l’Ajuntament de Barcelona. El personal funcionari de l’Ajuntament adscrit a un Institut Municipal i el personal laboral fix de l’Ajuntament posteriorment subrogat a un Institut podrà participar igualment en els concursos. També hi podran participar els contractats laborals fixos d’Instituts Municipals que hagin efectuat la corresponent adhesió a l’Acord Marc de Condicions de Treball, d’acord amb la clàusula preliminar cinquena de l’esmentat Acord. − Haver prestat un mínim d'un any de serveis com a funcionari de carrera o amb contracte laboral indefinit a l’Ajuntament o Institut Municipal. − Haver transcorregut un mínim de dos anys des de l'última destinació obtinguda per concurs. MÈRITS COMUNS A TOTS ELS CONCURSOS 1. Antiguitat. Es valorarà per anys complets de serveis, inclosos els serveis anteriors en altres administracions públiques que hagin estat formalment reconeguts, a raó de 0,10 punts i fins a un màxim d'1 punt. 2. Grau personal consolidat. S'avaluarà fins a un màxim d'1 punt segons el barem següent: – Per posseir com a grau un nivell superior al del lloc de treball convocat: 1 punt. – Per posseir com a grau el mateix nivell del lloc de treball convocat: 0,75 punts. – Per posseir com a grau un nivell inferior en dos al del lloc de treball convocat: 0,50 punts. – Per posseir com a grau un nivell inferior en quatre al del lloc de treball convocat: 0,25 punts. 3. Nivell del lloc de treball actualment ocupat o, si és el cas, l'últim ocupat, fins a un màxim d'1 punt segons el barem següent: – Pel desenvolupament d'un lloc d'igual nivell al del lloc de treball convocat: 1 punt. 1694 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 – Pel desenvolupament d'un lloc de treball inferior en dos nivells al del lloc de treball convocat: 0,50 punts. – Pel desenvolupament d'un lloc de treball de nivell superior al nivell del lloc de treball base de la categoria del concursant: 0,25 punts. A aquests efectes, s'ha d'entendre per nivell del lloc de treball desenvolupat, el nivell de complement de destinació efectivament acreditat en la nòmina corresponent, quan es tracti d'un nivell superior al del grau personal consolidat de cada aspirant, i el nivell del lloc de treball ocupat per adscripció o trasllat quan aquest sigui inferior al grau personal que hagi pogut consolidar a la carrera administrativa. 4. Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran fins a 2 punts, sempre que tinguin relació directa amb el lloc de treball a cobrir, i es puntuaran, si s'escau, en funció de les matèries, la durada i l'avaluació. JUNTA DE VALORACIÓ Estarà formada pels membres següents: Presidència: − El director de Recursos Humans, com a titular. Vocalies: − El/la gerent o director/a de Serveis que per a cada concurs s'indiqui expressament a l'annex, que en cas d'absència del president titular, exercirà la presidència de la Junta. − Un cap de Personal de sector d'actuació o districte. − Un/a tècnic/a especialista en la matèria objecte del concurs. − Un/a tècnic/a de la Direcció de Recursos Humans, qui també tindrà la condició de secretari/ària de la Junta de Valoració. A més, a tots els concursos hi podran assistir, en els termes previstos a les Bases Marc, els representants designats conjuntament per la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa. PROCEDIMENT I NORMES GENERALS Les persones que compleixin les condicions exigides hauran de presentar la sol·licitud, a la qual adjuntaran la relació de mèrits al·legats classificats segons l'ordre d'aquesta convocatòria, i els documents acreditatius corresponents, al Registre General o a qualsevol dels registres municipals, en el termini de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en la Gaseta Municipal. Els requisits i mèrits al·legats s'han d'entendre sempre referits a la data d'acabament de l'esmentat termini. Per a cada concurs s'ha de presentar una instància i la documentació separada, per a la qual cosa, es podrà utilitzar l'imprès normalitzat de què es disposa a l'Oficina d'Informació de Personal i a les seus dels districtes. En cas d'empat en la puntuació, per dirimir-lo s'atendrà a l'antiguitat de serveis prestats a la Corporació des de la data d'incorporació en la plantilla, amb caràcter indefinit. En els casos en què entre els mèrits complementaris s'estableixi la redacció d'un informe o memòria, aquest no podrà excedir de cinc pàgines, excepte en aquells casos en què les bases específiques del concurs determinin un nombre superior de pàgines, donades les característiques del lloc de treball a cobrir. L'informe s'haurà de presentar conjuntament amb la sol·licitud i el currículum vitae. Els llocs de treball objecte de la present convocatòria tenen com a règim horari el de 37 hores i 30 minuts setmanals. Per a la valoració dels mèrits, la Junta podrà disposar dels sistemes d'acreditació i de comprovació que consideri més escaients en cada cas i per a cada tipus de mèrits, i podrà convocar les persones que optin a les places per precisar o ampliar aspectes concrets en relació als mèrits al·legats. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1695 Les destinacions adjudicades són irrenunciables un cop s'ha pres possessió del lloc. Malgrat això, quan una persona hagi obtingut una plaça en diferents concursos convocats, haurà d'optar per una d'elles, dins del termini dels tres dies hàbils següents al de l'exposició en el tauler d'anuncis del departament de Personal de la proposta de la Junta de Valoració de l'últim concurs en què hagi obtingut la plaça. Per a tot allò no estipulat expressament en aquesta convocatòria, s'estarà a allò que disposen les Bases Marc aprovades pel Consell Plenari el dia 22 de juliol de 1988 i la normativa legal i reglamentària corresponent. ANNEX Concurs 1401/11 Un lloc de treball de Tècnic/a Adjunt/a a Prefectura (nivell 20) Tècnic/a Adjunt/a a Prefectura Concurs núm. 1401/11 D’acord amb la regulació de l’article 79 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic sobre el concurs de provisió dels llocs de treball, les bases marc que regulen la provisió de llocs de treball mitjançant concurs i d’acord amb l’article 22.2 de l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona. Es convoca la provisió per concurs de mèrits del lloc de treball de Tècnic Adjunt a Prefectura, adscrit a la Direcció de Comunicació i Sistemes d’informació. Descripció del lloc convocat Lloc de nivell 20 i específic de responsabilitat mensual de 327,11 euros segons catàleg vigent (2011X). El lloc de treball objecte de la present convocatòria té jornada ordinària de 37,5 hores. Funcions • Realitzar les diferents activitats de suport tècnic-administratiu que li siguin encarregades • Executar les demandes i assumptes que li siguin encarregats i realitzar el seu seguiment • Coordinar activitats de caràcter administratiu • Preparar reunions i sessions de treball. Coordinació d’agendes • Actuar com interlocutor de la Direcció en les relacions administratives amb altres òrgans, tant de l’organització municipal com d’altres ens, derivades de les funcions que li estan atribuïdes • Fer el seguiment i, en el seu cas, prestar suport en relació a l’estat d’execució dels acords derivats de les sessions de treball • Qualsevol altre funció similar que li sigui encarregada des de la Direcció Requisits Pertànyer al grup C subgrup C1 Portar un mínim d’un any de serveis com a funcionari de carrera o laboral fix de la plantilla de l’Ajuntament de Barcelona i o dels organismes autònoms adherits a l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona, i no pertànyer a les classes de Guàrdia Urbana ni del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS). Haver transcorregut un mínim de dos anys des de l'última destinació obtinguda per concurs, llevat que el lloc estigui declarat a extingir. El personal candidat haurà d’acreditar documentalment el requisit d’estar en possessió del certificat de coneixements mitjans de llengua catalana (certificat C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura o 1696 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 equivalent. Restaran exempts d'acreditar els coneixements de llengua catalana en la convocatòria, els/les candidats/tes que es troben en una de les situacions que s'indiquen a continuació i així ho indiquin expressament a l'apartat corresponent de la sol·licitud: − Haver participat i obtingut plaça en un procés selectiu per accedir a l'Ajuntament de Barcelona, en què hi hagués establerta una prova o exercici del mateix nivell o superior. − Disposar dels títols de l’ensenyament reglat no universitari expedits pel Departament d’Ensenyament d’acord amb les equivalències amb els certificats de referència de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el nivell exigit a la convocatòria. − Haver participat i obtingut destinació en convocatòries anteriors de concurs específic o de lliure designació en la mateixa Administració, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior. − Acreditar una titulació d’ensenyament reglat universitari equivalent al certificat de nivell superior de català (D),que es correspon amb les competències lingüístiques del nivell C2 del MECR (Marc comú europeu de referència per a les llengües). Els candidats/tes que no acreditin adequadament aquest requisit, hauran de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana equivalent al nivell requerit (certificat C). La no superació d’aquesta prova comportarà l’exclusió del procés. En cap cas no hi poden prendre part el personal funcionari o laboral fix que estiguin en suspensió d'ocupació ni els traslladats de llocs de treball com a conseqüència d'un expedient disciplinari, mentre durin els efectes corresponents. Tampoc no hi poden prendre part els funcionaris en situació diferent de servei actiu que no hagin romàs el temps mínim exigit per reingressar al servei actiu. Els requisits de participació que preveuen les bases s'han de reunir en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta convocatòria i s'han de complir a la data de la presa de possessió. Mèrits Comuns De conformitat amb les Bases Generals aprovades per decret d’Alcaldia d’aplicació a tots els concursos de provisió de llocs de treball a l’Ajuntament de Barcelona, seran valorats l’antiguitat (fins a 1 punt), el grau personal consolidat (fins a 1 punt), el nivell del lloc de treball des del qual es concursa (fins a 1 punt), i els cursos de formació i perfeccionament realitzats (fins a 2 punts). Mèrits Complementaris 1. Experiència professional, fins a 6 punts, segons el barem següent: − Coneixement avançat eines 2.0 (e-contracte, SAP, Cognos), fins a 2 punts − Realització de tasques administratives de gestió (agenda, manteniment bases de dades, informes de gestió, etc.), fins a 1 punt − Gestió i control del pressupost, bestreta, despeses de la Direcció, etc. fins a 1 punt − Coordinació d’equips de treball i amb altres departaments interns i externs, fins a 1 punt − Preparació de sessions de treball i posterior seguiment dels acords derivats de les mateixes, fins a 1 punt 2. Altres mèrits que tinguin relació amb el lloc de treball, fins a 1 punt. 3. Exercici o supòsit pràctic: La Junta de Valoració podrà convocar els/les candidats/es per a la realització d’una prova o supòsit pràctic, valorant-se fins a un màxim de 4 punts. En cas de realitzar-se, tindrà caràcter obligatori. 4. Característiques Personals requerides per a l’òptim desenvolupament de les funcions del lloc de treball. La Junta de Valoració podrà convocar els/les candidats/tes per a l’avaluació de les seves característiques personals. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1697 En el cas de realitzar-se aquesta convocatòria la Junta de Valoració utilitzarà els sistemes d’apreciació que consideri més adequats i la valorarà fins a un màxim de 4 punts. Puntuació mínima: − Si s'avaluen tots els apartats opcionals: 10 punts. − Si no s'avaluen tots els apartats opcionals, la puntuació mínima serà en tots els casos la meitat de la puntuació total (mèrits comuns més mèrits complementaris) que poden obtenir els/les candidats/es. Junta de valoració: − President: . Sra. Marta Continente i Gonzalo, Directora de Comunicació i Sistemes d’Informació, o persona en qui delegui. − Vocals: . Sr. Sergio Jerez Rico, Director Executiu e-Administració, o persona en qui delegui. . Sra. Margarita Muñoz i Guillen, Cap del Departament de Personal del Sector de Serveis Generals, o persona en qui delegui. . Sra. Montserrat Rodes i Ferrer, Assessora Tècnica de la Gerència de Recursos Humans, o persona en qui delegui, qui també actuarà com a secretaria. . Representant, titular i suplent, de la Junta de Personal o del Comitè d'Empresa. Presentació de sol·licituds. Les persones interessades podran presentar la seva sol·licitud preferentment per mitjans electrònics entrant a l’aplicació “TRÀMITS” de l’apartat de “Recursos Humans” de l’ Intranet Municipal, mitjançant el tràmit PROVISIÓ DE LLOCS DE TREBALL > SOL·LICITUD PARTICIPACIÓ CONCURS, el qual dóna accés a complimentar els diferents camps que conformen el model de “currículum vitae” electrònic. Excepcionalment, i en aquells casos en que no es tingui accés a l’esmentat aplicatiu de TRÀMITS, es podrà presentar la sol·licitud al Registre General o a qualsevol dels registres desconcentrats de l’Ajuntament, fent servir necessàriament el model de sol·licitud i currículum vitae normalitzat que es poden descarregar des del portal informatiu de CONCURSOS de l’apartat de “Recursos Humans” de l’ Intranet Municipal. En ambdós mitjans de presentació de sol·licituds el termini de presentació d’instàncies és de 15 dies hàbils a comptar a partir del dia següent a la publicació de les bases del concurs a la Gaseta Municipal. Els/les candidats/tes són responsables de comprovar i verificar l'exactitud de la seva sol·licitud i les dades que hi consten. Preses de possessió El personal funcionari i laboral fix que hagin obtingut nova destinació cessaran en el lloc de treball que ocupen en un màxim de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la resolució del concurs a la Gaseta Municipal. La presa de possessió en la nova destinació es durà a terme l'endemà del cessament. Quan la resolució de la convocatòria comporti el reingrés al servei actiu en la categoria objecte de la convocatòria, la presa de possessió es durà a terme el segon dia hàbil següent a la data de la publicació de la resolució del concurs a la Gaseta Municipal. En el cas del personal provinent d’un organisme autònom o ens instrumental de l’Ajuntament de Barcelona, la seva presa de possessió es durà a terme a partir del primer dia hábil del mes següent a la publicació de la resolució del concurs a la Gaseta Municipal. La destinació adjudicada és irrenunciable, llevat que s'hagi obtingut una altra destinació definitiva mitjançant una convocatòria pública feta en el mateix període 1698 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 de temps, per incapacitat sobrevinguda, per passar a una situació diferent a la d'actiu o per causes excepcionals degudament justificades i apreciades per l'òrgan convocant. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1699 Lliures Designacions Lliure designació núm. 16/2011 Convocatòria per a la provisió definitiva per lliure designació d’un lloc de treball de Secretari/a de la Junta Arbitral de Consum. D’acord amb la regulació de l’article 80 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic sobre la lliure designació i d’acord amb l’article 22.3 de l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona. Es convoca la provisió per lliure designació d’un lloc de treball de Secretari/a de la Junta Arbitral de Consum, adscrit a la Gerència de Promoció Econòmica. Descripció del lloc convocat Lloc de nivell 26 i específic de responsabilitat mensual de 710,89 euros segons catàleg vigent (codi 2643X). El lloc de treball objecte de la present convocatòria té jornada ordinària. Funcions: • Assessorar tècnicament a la Junta Arbitral de Consum en totes aquelles matèries jurídiques que li encomanin i especialment en les d’arbitratge del consum. • Realització del informes, dictàmens i treballs legals necessaris pel desenvolupament de les tramitacions. • Vetllar pel compliment de totes les decisions que adopten els òrgans arbitrals en l’exercici de la seva funció. • Deixar constància de la realització d’actes procedimentals per l’òrgan arbitral o davant aquest i de la producció de fets amb transcendència procedimental mitjançant les oportunes diligencies. En el cas de que s’utilitzin mitjans tècnics de gravació o reproducció, el secretari arbitral garantirà l’autenticitat e integritat del gravat o reproduït. • Aixecar acta de les audiències. • Redacció i elaboració dels laudes que són dictats pels diferents Col·legis Arbitrals. • Redacció i tramitació dels aclariments dels laudes que es dicten. • Direcció i control dels expedients que es tramiten a la Junta Arbitral de Consum de Barcelona. • Assegurar el funcionament del registre de recepció de documents que s’incorporen a les actuacions arbitrals expedint, en el seu cas, les certificacions que en aquesta matèria siguin sol·licitades per les parts. • Expedir certificacions de les actuacions arbitrals no reservada a les parts, amb expressió del seu destinatari i el fi per al qual es sol·liciten. • Redacció i elaboració de la memòria anual de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona. Requisits Personal funcionari de carrera del grup A,subgrup A1, que pertanyi a la categoria de Tècnic/a d'Administració General o Tècnic/a Superior en Gestió (amb titulació de Llicenciat en Dret) o a la de Tècnic Superior en Dret de l’Ajuntament de Barcelona. El personal candidat haurà d’acreditar documentalment el requisit d’estar en possessió del certificat de coneixements mitjans de llengua catalana (certificat C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o equivalent. Restaran exempts d'acreditar els coneixements de llengua catalana en la convocatòria, els/les candidats/tes que es troben en una de les situacions que s'indiquen a continuació i així ho indiquin expressament a l'apartat corresponent de la sol·licitud: 1700 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 − Haver participat i obtingut plaça en un procés selectiu per accedir a l'Ajuntament de Barcelona, en què hi hagués establerta una prova o exercici del mateix nivell o superior. − Disposar dels títols de l’ensenyament reglat no universitari expedits pel Departament d’Ensenyament d’acord amb les equivalències amb els certificats de referència de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el nivell exigit a la convocatòria. − Haver participat i obtingut destinació en convocatòries anteriors de concurs específic o de lliure designació en la mateixa Administració, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior. − Acreditar una titulació d’ensenyament reglat universitari equivalent al certificat de nivell superior de català (D),que es correspon amb les competències lingüístiques del nivell C2 del MECR (Marc comú europeu de referència per a les llengües. Els candidats/tes que no acreditin adequadament aquest requisit, hauran de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana equivalent al nivell requerit (certificat C). La no superació d’aquesta prova comportarà l’exclusió del procés. En cap cas no hi poden prendre part el personal funcionari que estiguin en suspensió d'ocupació ni els traslladats de llocs de treball com a conseqüència d'un expedient disciplinari, mentre durin els efectes corresponents. Tampoc no hi poden prendre part els funcionaris en situació diferent de servei actiu que no hagin romàs el temps mínim exigit per reingressar al servei actiu. Els requisits de participació que preveuen les bases s'han de reunir en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta convocatòria, i s'han de complir a la data de la presa de possessió. Perfil dels candidats/tes: Es valorarà: − L’experiència i coneixements en les tasques descrites en l’apartat de les funcions. − La formació en matèries relacionades amb el lloc de treball. − Les característiques personals d’adequació al lloc de treball, com la capacitat d’anàlisi, de rigor i d’organització, i la motivació i l’actitud de responsabilitat pel treball en el sector públic. Presentació de sol·licituds Les persones interessades podran presentar instància, acompanyada de “currículum vitae”, degudament documentat, al Registre General o a qualsevol dels registres desconcentrats de l’Ajuntament, en el termini de 15 dies hàbils a comptar a partir del dia següent a la publicació a la Gaseta Municipal. Els/les candidats/tes són responsables de comprovar i verificar l'exactitud de la seva sol·licitud i les dades que hi consten. Preses de possessió El personal funcionari que hagi obtingut nova destinació cessarà en el lloc de treball que ocupa en un màxim de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de la lliure designació a la Gaseta Municipal. La presa de possessió en la nova destinació es durà a terme l'endemà del cessament. Quan la resolució de la convocatòria comporti el reingrés al servei actiu en el cos objecte de la convocatòria, la presa de possessió es durà a terme el segon dia hàbil següent a la publicació de la resolució de la lliure designació a la Gaseta Municipal. En el cas del personal provinent d’un organisme autònom o ens instrumental de l’ Ajuntament de Barcelona, la seva presa de possessió es durà a terme a partir del primer dia hàbil del mes següent a la publicació de la resolució de la lliure designació a la Gaseta. En el cas que la publicació s’efectuï en la darrera Gaseta Municipal del mes, la pressa de possessió es diferirà al primer dia hàbil del segon mes comptat des de la publicació de l’esmentada Gaseta. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1701 La destinació adjudicada és irrenunciable, llevat que s'hagi obtingut una altra destinació definitiva mitjançant una convocatòria pública feta en el mateix període de temps, per incapacitat sobrevinguda, per passar a una situació diferent a la d'actiu o per causes excepcionals degudament justificades i apreciades per l'òrgan convocant. Lliure designació núm. 17/2011 Convocatòria per a la provisió definitiva per lliure designació d’un lloc de treball d’Adjunt a Tresoreria adscrit a Tresoreria de la Gerència de Serveis Generals i Coordinació Territorial D’acord amb la regulació de l’article 80 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic sobre la lliure designació i d’acord amb l’article 22.3 de l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats publics de l’Ajuntament de Barcelona. Es convoca la provisió per lliure designació d’un lloc d’Adjunt a Tresoreria adscrit a Tresoreria de la Gerència de Serveis Generals i Coordinació Territorial. Descripció del lloc convocat Lloc de nivell 28 i específic de responsabilitat mensual de 792,18 euros segons catàleg vigent (codi 2850E). La jornada del lloc de treball es la ordinària. Missió: Assistir a la Tresoreria així com coordinar i impulsar les diferents activitats que li siguin encarregades Funcions: • Executar les demandes i exercir les facultats que de manera expressa li siguin encarregades per la Tresoreria • Actuar com a representant i/o substituir a la Tresorera en cas d’absència • Assistir, col·laborar i donar suport a la Tresoreria • Qualsevol altre funció similar que li sigui encarregada Requisits Personal funcionari de carrera del grup A, subgrup A1, de l’Ajuntament de Barcelona o dels organismes autònoms adherits a l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona. El personal candidat haurà d’acreditar documentalment el requisit d’estar en possessió del certificat de coneixements mitjans de llengua catalana (certificat C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o equivalent. Restaran exempts d'acreditar els coneixements de llengua catalana en la convocatòria, els/les candidats/tes que es troben en una de les situacions que s'indiquen a continuació i així ho indiquin expressament a l'apartat corresponent de la sol·licitud: − Haver participat i obtingut plaça en un procés selectiu per accedir a l'Ajuntament de Barcelona, en què hi hagués establerta una prova o exercici del mateix nivell o superior. − Disposar dels títols de l’ensenyament reglat no universitari expedits pel Departament d’Ensenyament d’acord amb les equivalències amb els certificats de referència de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el nivel exigit a la convocatoria. − Haver participat i obtingut destinació en convocatòries anteriors de concurs específic o de lliure designació en la mateixa Administració, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior. 1702 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 − Acreditar una titulació d’ensenyament reglat universitari equivalent al certificat de nivell superior de català (D),que es correspon amb les competències lingüístiques del nivell C2 del MECR (Marc comú europeu de referència per a les llengües). Els candidats/tes que no acreditin adequadament aquest requisit, hauran de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana equivalent al nivell requerit (certificat C). La no superació d’aquesta prova comportarà l’exclusió del procés. En cap cas no hi poden prendre part el personal funcionari que estiguin en suspensió d'ocupació ni els traslladats de llocs de treball com a conseqüència d'un expedient disciplinari, mentre durin els efectes corresponents. Tampoc no hi poden prendre part els funcionaris en situació diferent de servei actiu que no hagin romàs el temps mínim exigit per reingressar al servei actiu. Els requisits de participació que preveuen les bases s'han de reunir en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta convocatòria, i s'han de complir a la data de la presa de possessió. Perfil dels candidats/tes Es valorarà: − L’experiència i coneixements en les tasques descrites en l’apartat de les funcions. − La formació en matèries relacionades amb el lloc de treball. − Les característiques personals d’adequació al lloc de treball, com la capacitat d’anàlisi, la capacitat de coordinació i col·laboració amb altres departaments de l’Organització i la motivació i l’actitud de responsabilitat pel treball en el sector públic. Presentació de sol·licituds Les persones interessades podran presentar instància, acompanyada de “currículum vitae”, degudament documentat, al Registre General o a qualsevol dels registres desconcentrats de l’Ajuntament, en el termini de 15 dies hàbils a comptar a partir del dia següent a la publicació a la Gaseta Municipal. Els/les candidats/tes són responsables de comprovar i verificar l'exactitud de la seva sol·licitud i les dades que hi consten. Preses de possessió El personal funcionari que hagin obtingut nova destinació cessaran en el lloc de treball que ocupen en un màxim de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la resolució del concurs en la Gaseta Municipal. La presa de possessió en la nova destinació es durà a terme l'endemà del cessament. Quan la resolució de la convocatòria comporti el reingrés al servei actiu en la categoria objecte de la convocatòria, la presa de possessió es durà a terme el segon dia hàbil següent a la data de publicació de la resolució esmentada a la Gaseta Municipal. En el cas del personal provinent d’un organisme autònom o ens instrumental de l’Ajuntament de Barcelona, la seva presa de possessió es durà a terme a partir del primer dia hábil del mes següent a la publicació de la resolució del concurs a la Gaseta Municipal. En el cas que la publicació s’efectui en la darrera Gaseta Municipal del mes, la pressa de possessió es diferirà al primer dia hàbil del segon mes comptat des de la publicació de l’esmentada Gaseta. La destinació adjudicada és irrenunciable, llevat que s'hagi obtingut una altra destinació definitiva mitjançant una convocatòria pública feta en el mateix període de temps, per incapacitat sobrevinguda, per passar a una situació diferent a la d'actiu o per causes excepcionals degudament justificades i apreciades per l'òrgan convocant. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1703 ANUNCIS Laudes de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona Març 2011 APARCAMENTS Reclamació: Va arribar al pàrking reclamat el dia i hora esmentats i a la taquilla li van dir que estava complert, malgrat el rètol no ho indicava. No obstant això, va comprovar que hi havia llocs buits. Contestació: La part reclamada manifesta que, com a responsables, no volen que hi hagi places buides a l’aparcament, per la qual cosa les manifestacions de la reclamant són incompatibles. Afegeix que, normalment, hi ha cues per entrar i una vegada dins el recinte, cadascú ha de buscar la plaça. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que es recull la petició de la reclamant de recomanar al personal del pàrking reclamat que tingui cura de la relació amb els clients per evitar que es produeixin situacions com la que ha originat aquesta reclamació. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 24 de març de 2011 (Ref. 10/3058) * * * Reclamació: Quan va abonar a recollir el seu vehicle de l’aparcament reclamat, observà que tenia un cop o ratllada a la tapa del dipòsit de la benzina i a l’aleta dreta del darrere. Demana que li reparin el desperfecte. Contestació: La part reclamada manifesta que, davant aquestes situacions, tenen una pòlissa de responsabilitat civil per a aquells casos en els quals se’ls declari responsables dels fets objecte de reclamació, aplicant la Llei reguladora de contracte d’aparcament de vehicles. Pel que fa a les dimensions de les places, la representant de la reclamada explica que aquestes compleixen la normativa vigent, malgrat aquest aparcament en concret és de l’any 1984, moment en què la mida dels vehicles era molt inferior als actuals. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que el reclamant no ha sustentat la seva pretensió en el tràmit de la vista, atès que no ha aportat cap tipus d’imatge per apreciar per part del Col·legi Arbitral els danys soferts, o bé algun pressupost en el qual es valorés la reparació a efectuar. Quant a les mides del pàrking, estan ajustades a la normativa vigent en el moment de la construcció del mateix. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 24 de març de 2011 (Ref. 10/3276) * * * Reclamació: Li van cobrar 10,60 euros per estar-se una hora i quaranta sis minuts en el pàrking reclamat en horari de tarda i sense estar indicat correctament. Sol·licita que li apliquin la tarifa correcta. Contestació: La part reclamada manifesta que l’establiment està obert des de l’any 1951 i no ha tingut mai cap reclamació. Presenta fotografies dels cartells que hi ha al pàrking i on s’anuncien els preus, en total són quatre, distribuïts per tot el recinte. Afegeix que considera que les tarifes aplicades són justes pel tipus de vehicles que utilitzen l’aparcament, per la seva amplitud, que dóna comoditat a l’usuari, i perquè està obert les 24 hores del dia. Indica que si el personal del pàrking no va tractar prou bé el reclamant, li demana disculpes. 1704 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 Laude: Es desestima la reclamació en considerar que al pàrking reclamat està ben senyalitzat el llistat de preus, a més, ateses les característiques del pàrking, no es considera que les tarifes siguin abusives. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 24 de març de 2011 (Ref. 10/3598) * * * Reclamació: Demana al pàrking reclamat una compensació econòmica pels desperfectes ocasionats al seu vehicle més l’import de l’equipatge que hi tenia. Contestació: La part reclamada manifesta que en la normativa aplicable de la Llei 40/2002, de 14 de novembre, reguladora del contracte d’aparcament de vehicles, es regulen totes les obligacions del mateix. Quant als danys ocasionats al vehicle del reclamant, no hi ha cap impediment perquè es facin càrrec de la totalitat de la reparació. Pel que fa a l’import de l’equipatge de les instal·lacions, com en la majoria dels aparcaments de la seva xarxa, hi ha armaris consigna individuals i gratuïts per a l’usuari, on es poden dipositar els objectes que considerin convenients, però en cap cas existeix servei de consigna d’equipatges. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que el Col·legi Arbitral considera que la reparació dels danys ocasionats al vehicle del reclamant ha d’assumir-los en la seva totalitat la part reclamada, d’acord amb el pressupost aportat pel reclamant de data 9 d’abril de 2010, amb número 06581/1 i que és de 509,21 euros. Quant a la petició d’indemnització per l’equipatge que estava dipositat en el vehicle del reclamant, el Col·legi Arbitral considera que, en equitat, el fet que el pàrking indiqui que està vigilat pot ocasionar que l’usuari del mateix entengui que el seu vehicle està vigilat i per tant, deixi el seu equipatge, per aquest motiu, el Col·legi Arbitral estima que s’haurà d’indemnitzar el reclamant amb la quantitat de 1.000 euros. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 24 de març de 2011 (Ref. 11/0150) * * * ELECTRÒNICA I INFORMÀTICA Reclamació: Va comprar un GPS a l’establiment reclamat i no li han configurat el programa, per tant, no funciona. Demana el canvi del mateix. Contestació: La part reclamada manifesta que el reclamant va anar al seu establiment i va demanar un aparell navegador GPS, no el tenien a disposició però li van dir que el podien aconseguir. El client va demanar que li apliquessin l’IGIC en lloc de l’IVA, però li van dir que no era possible i que li aplicarien l’IVA. El client va deixar un import com a paga i senyal i, amb posterioritat, se li entregà l’aparell. Uns dies després va tornar a comparèixer i va dir que les aplicacions no funcionaven tal i com esperava i va demanar la devolució de l’import abonat; li van dir que no era possible i que calia fer unes comprovacions tècniques, llavors es va posar nerviós, va fer una denúncia a la policia, al franquiciador, etc... Indica que el problema era de configuració de l’aparell i el franquiciador va explicar al reclamant com havia de configurar-lo i no ha tornat a tenir notícies del client. Laude: Es desestima la reclamació atès que el reclamant no ha presentat documentació acreditativa de la seva pretensió. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 22 de març de 2011 (Ref. 10/2193) * * * Reclamació: Demana la reparació del defecte del televisor, que té unes ratlles a tot el lateral esquerre i que no hi eren quan va deixar-lo a l’establiment reclamat. Contestació: La part reclamada no compareix malgrat els diversos intents d’entregar la citació a la vista, ja que el local roman tancat i, segons informacions NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1705 del veïnat, està tancat des del gener per jubilació. Es dóna lectura a les al·legacions presentades per la part reclamada en el seu dia, novembre de 2010. Laude: Es desestima la reclamació atès que no s’han pogut provar documentalment les pretensions del reclamant, per tant no es pot saber on es van fer les ratllades del televisor. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 22 de març de 2011 (Ref. 10/3029) * * * Reclamació: Demana a l’establiment reclamat la substitució o devolució de l’import d’un adaptador TDT, que no li han reparat. Contestació: La part reclamada manifesta que el reclamant va comprar l’adaptador el 12 de març de 2010 i quatre mesos després va portar-lo per a reparar. Li van dir que trigarien unes tres setmanes perquè l’havien d’enviar al servei tècnic, ja que aquesta és la norma de l’establiment una vegada transcorreguts quinze dies des de la compra. Laude: Es desestima la reclamació per considerar que el procés seguit per la part reclamada ha estat correcte, ja que passats quatre mesos des de la compra d’un producte, han de ser els serveis tècnics els qui valorin si hi ha defecte d’origen o no. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 22 de març de 2011 (Ref. 10/3190) * * * ENSENYAMENT Reclamació: Va contractar amb el centre d’estudis reclamat un curs per a la preparació d'oposicions a auxiliar d'administració. Demana la resolució del contracte i la devolució dels imports abonats fins al mes de febrer de 2010. Contestació: La part reclamada no compareix a la vista, però ha presentat escrit excusant la seva assistència i al·legant que el 23 d'octubre de 2009 la reclamant va rebre el curs i dos mesos després va sol·licitar per primera vegada l'anul·lació del mateix, de forma extemporània. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que la reclamant, si així ho vol, farà el curs que va contractar i va abonar amb les mateixes característiques que comporta el mateix i, sens dubte, sense cap càrrec. El termini per iniciar l'esmentat curs serà a partir de trenta dies des de la notificació del present laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 29 de març de 2011 (Ref. 10/2261) * * * Reclamació: Demana al centre d’estudis reclamat la devolució dels imports abonats, ja que el curs de perruqueria que va contractar, no respon a les seves expectatives. Contestació: La part reclamada, en les seves al·legacions, manifesta que el curs s'ha desenvolupat seguint el currículum oficial de perruqueria, aprovat pel Ministeri d’Educació i donant els coneixements necessaris per a l'obtenció del títol oficial a través de proves lliures. L’alumna s'ha diplomat amb la qualificació d’Excel·lent, ja que va superar satisfactòriament el curs i formulen reconvenció perquè la reclamant deu la quantitat de 972,22 euros. Laude: Es desestima la reclamació atès que no existeix incompliment per part del centre d'estudis reclamat. No obstant això, si la reclamant així ho desitja, el centre d’estudis li proporcionarà 10 pràctiques de perruqueria que corresponguin al 1706 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 curs contractat en algun centre que tinguin concertat. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 29 de març de 2011 (Ref. 10/2266) * * * Reclamació: Va contractar amb l'empresa reclamada per efectuar un curs de preparació d'oposicions. Va abonar 60 euros pel material del curs i posteriorment va rebre el material junt amb el contracte, que no va firmar. Posteriorment, li van passar al cobrament una quota de 79 euros, que no havia autoritzat. No està d’acord amb això i demana la resolució de qualsevol relació amb l'empresa reclamada. Contestació: La part reclamada no compareix a la vista, però ha enviat al·legacions i excusat la seva assistència. En les al·legacions enviades, manifesten que, telefònicament, l'alumna va acceptar la contractació del curs. En lliurar-li el material, se li va lliurar també còpia del contracte, sent coneixedora, per tant, que disposava d'un termini de 15 dies per procedir a revisar el curs i, en cas de disconformitat, desistir del mateix, cosa que no va fer la reclamant, ja que va sol·licitar l'anul·lació del curs quatre mesos després, al·legant qüestions personals. Laude: Es desestima la reclamació, ja que no s'ha produït cap incompliment per part de l'acadèmia perquè la reclamant coneixia el termini de què disposava per desistir del curs. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 29 de març de 2011 (Ref. 10/2530) * * * Reclamació: Va contractar amb el centre d'estudis reclamat el curs de "Tècnics en Transport i Emergències Sanitàries". Després de preparar-se amb el material rebut per presentar-se a les proves que s'han realitzat a Albacete, ha pogut comprovar que el material és incomplet, ja que moltes de les qüestions plantejades en els exàmens, no estaven en el temari que li van facilitar. Demana la devolució de l'import íntegre del curs. Contestació: La part reclamada es reitera en els escrits remesos a aquesta Junta en data 21 de març de 2011 en els quals, de forma resumida, indiquen que el curs de Tècnic en Transport i Emergències Sanitàries segueix el currículum oficial del BOE del CFGS de Tècnic en Emergències Sanitàries, que s'exposa al Reial Decret 1397/2007, de 29 d'octubre, i que marca els ensenyaments mínims per a l'esmentat títol. Aquesta afirmació es confirma amb la superació de les esmentades proves per part d’altres alumnes del mateix centre. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que el centre d'estudis reclamat haurà de tornar al reclamant la totalitat de l'import abonat pel curs, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació del present laude a les parts, ja que ha quedat acreditat que el programa ofert al reclamant no era complet i faltava una part, per la qual cosa no era adequat per a la preparació de les proves corresponents. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 29 de març de 2011 (Ref. 10/2271-10/2272) * * * Reclamació: Va contractar amb el centre d'estudis reclamat el curs de "Tècnics en Transport i Emergències Sanitàries". Després de preparar-se amb el material rebut per presentar-se a les proves que s'han realitzat a Albacete, ha pogut comprovar que el material és incomplet, ja que moltes de les qüestions plantejades en els exàmens, no estaven en el temari que li van facilitar. Contestació: La part reclamada es reitera en els escrits remesos a aquesta Junta en data 21 de març de 2011 en els quals, de forma resumida, indiquen que el curs de Tècnic en Transport i Emergències Sanitàries segueix el currículum oficial del BOE del CFGS de Tècnic en Emergències Sanitàries, que s'exposa al Reial NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1707 Decret 1397/2007, de 29 d'octubre, i que marca els ensenyaments mínims per a l'esmentat títol. Aquesta afirmació es confirma amb la superació de les esmentades proves per part d’altres alumnes del mateix centre. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que el centre d'estudis reclamat haurà de tornar al reclamant la totalitat de l'import abonat pel curs, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació del present laude a les parts, ja que ha quedat acreditat que el programa ofert al reclamant no era complet i faltava una part, per la qual cosa no era adequat per a la preparació de les proves corresponents. Quant a la resta de quantitats pendents, el reclamant no n’haurà d'abonar cap més. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 29 de març de 2011 (Ref. 10/2821) * * * FOTOGRAFIA Reclamació: Va dur a la botiga reclamada una càmera fotogràfica per la seva reparació, posteriorment es va assabentar que l’havien portat directament al servei tècnic, per la qual cosa ha perdut una setmana de temps. Contestació: La part reclamada manifesta que varen atendre al reclamant a la botiga. Afegeix que hi ha marques que prefereixen que portin l’article directament al servei tècnic els interessats. Explica que en aquest cas van trigar 48 hores en comunicar-li al reclamant, no quatre dies. Laude: Es deixa constància, tal i com demanava el reclamant, que no està d’acord amb l’actuació de l’empresa reclamada. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 28 de març de 2011 (Ref. 10/3200) * * * GRANS EMPRESES Reclamació: Va comprar dos bitllets de tren per anar a Madrid i es van produir diverses incidències. La primera és el retard en la sortida del tren, que estava prevista a les 17,30 hores i va sortir a les 18.00 hores. A l’estació del Camp de Tarragona els van canviar de seients i a Lleida els van fer baixar del tren i canviar de vagó. Demana la diferència de preu d’un tren directe a un amb parades i que l’indemnitzin pel retard i les molèsties sofertes. Contestació: La part reclamada compareix i manifesta que lamenta molt aquest fet i demana disculpes al reclamant. Indica que, quant a la reclamació, el dia dels fets hi va haver una vaga, s’informà els usuaris mitjançant la premsa escrita i per televisió, i se’ls va oferir la possibilitat de devolució de l’import íntegre del bitllet o d’un viatge alternatiu en un altre mitjà, si s’opta per aquesta via, ja no es té dret a reclamació, per aquest motiu s’oposa a la pretensió del reclamant. Laude: Es desestima la reclamació i l’empresa reclamada haurà d’abonar al reclamant la diferència entre l’import del bitllet que va pagar i el del bitllet del tren que va haver d’agafar, ja que a causa de la vaga el seu no va sortir. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 28 de març de 2011 (Ref. 10/3081) * * * Reclamació: Demana la devolució íntegra de l'import dels bitllets de tren Barcelona-Madrid i Saragossa-Madrid, que ascendeix a 241,60 euros, més una indemnització per danys i perjudicis, ja que els van obligar a baixar del tren sense motiu i el tracte va ser molt incorrecte. Contestació: La part reclamada manifesta que es va parlar amb el supervisor i la seva versió és molt diferent. Afegeix que per ser expulsat del tren, els fets han de ser greus. La versió del revisor és totalment contrària en el sentit que els 1708 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 insults van ser per part de les reclamants,i ja se'ls va advertir que les seves maneres no eren correctes quan se'ls va expulsar del tren. Laude: Es desestima la reclamació, ja que la reclamant no ha acreditat els extrems de la mateixa, i les versions de les parts són totalment contradictòries. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 28 de març de 2011 (Ref. 10/3139) * * * Reclamació: Demana l'abonament del 25% del preu del bitllet de tren de Vitòria a Saragossa, com a indemnització pels 21 minuts de retard que va sofrir. Contestació: La part reclamada manifesta que es va produir un retard de 34 minuts en l'arribada de Barcelona, per indisposició de l'Interventor del tren i el posterior requeriment de serveis mèdics i evacuació a un hospital. Explica que el retard no és indemnitzable ja que es tracta de causa de força major, conforme al que es regula en el Reglament del Sector Ferroviari i Normativa Comercial. Adjunta còpia de l'informe tècnic d'aquesta incidència, de la qual els viatgers van ser informats per part del personal de servei a bord. Indica que el bitllet de tren és un contracte de transport i, per tant, no és procedent la indemnització per retard, en tractar-se d'un cas de força major. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que ha quedat acreditat que s'ha produït una circumstància de força major i, per tant, la parada que es va efectuar va ser justificada, fet que ha quedat acreditat per part del representant de la reclamada. No obstant això, el Col·legi Arbitral, davant de les manifestacions efectuades per la reclamant, recomana a l'empresa reclamada que en el títol de transport s'especifiqui quan procedeix o no la indemnització pels retards que puguin produir-se. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 28 de març de 2011 (Ref. 10/3565) * * * Reclamació: Demana a la companyia reclamada la devolució de l'import que li han cobrat de més en haver d'abonar la totalitat del bitllet de tren de València- Barcelona tornada, comprat per Internet, en comptes d'abonar la diferència de la tarifa de carnet jove amb l'altra. Contestació: La part reclamada manifesta que la seva oferta comercial per al carnet jove està dirigida a menors de 26 anys que siguin titulars de l'esmentat carnet, per aquest motiu els reclamants van haver de comprar uns altres dos bitllets. Afegeix que els empleats de les taquilles tenen els coneixements i experiència suficient per poder efectuar el canvi i descomptar l'import abonat pels bitllets adquirits anteriorment. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que l'empresa reclamada haurà d'abonar a la reclamant la diferència entre els bitllets adquirits amb tarifa carnet jove i els que va adquirir posteriorment. L'esmentada devolució, en el cas que no s'hagi efectuat, s'haurà de realitzar en el termini màxim de quinze dies des de la notificació del present laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 28 de març de 2011 (Ref. 11/0048) * * * HABITATGE Reclamació: Demana la devolució de l’import íntegre de la fiança de l’habitatge de lloguer i la factura de la reparació de l’escalfador, que va abonar quan estava en el pis. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1709 Contestació: La part reclamada manifesta que no està d’acord d’abonar l’import de la factura de reparació de la caldera així com tampoc l’import íntegre de la fiança, ja que a part de descomptar els últims rebuts corresponents als subministraments d’aigua i llum, hi ha un import per la neteja. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que el propietari haurà de retornar a la reclamant la quantitat 367,94 euros, import de la fiança, una vegada deduïts els imports dels subministraments pendents, ja que el Col·legi Arbitral considera que el propietari no pot imputar la neteja del pis a la fiança i també considera que la factura de reparació de l’escalfador és una despesa de manteniment que s’ha d’imputar a l’arrendatari, no als arrendadors. L’abonament d’aquesta quantitat el reclamat l’haurà d’abonar a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 31 de març de 2011 (Ref. 10/3315) * * * INSTAL·LACIONS DE GAS, ELECTRICITAT, LAMPISTERIA I CLIMATITZACIÓ Reclamació: L’empresa reclamada va fer una reforma de la cuina del seu habitatge i van instal·lar-li una caldera. Des del principi, ha donat problemes, ja que els radiadors no escalfaven i tampoc sortia aigua calenta. Demana que el servei tècnic es faci responsable de la reparació en garantia. Contestació: La part reclamada compareix i manifesta que ha parlat amb el reclamant i explica que a l’any de comprar l’escalfador va demanar reparar-lo, però li van dir que havia d’abonar la mà d’obra i el desplaçament, ja que havien passat més de sis mesos de garantia total. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que, de conformitat amb la garantia i havent passat més de sis mesos de la compra, la mà d’obra i desperfectes han de ser abonats pel reclamant. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 31 de març de 2011 (Ref. 10/3575) * * * Reclamació: Demana que els tècnics de l’empresa reclamada passin a acabar les feines pendents referents a la instal·lació d’una caldera i, una vegada instal·lada, abonarà la resta de l’import que deu. Contestació: La part reclamada manifesta que són un servei tècnic de la marca i no s’encarreguen de la instal·lació de les calderes. En aquest cas, la posada en marxa va ser el 2004 i fins el 2009 no es va fer cap reparació; aquesta va consistir en canviar les vàlvules, que la reclamant no va pagar, tot i haver acceptat un pressupost. En aquell moment, la caldera va quedar reparada i uns mesos després van rebre una nova trucada on els avisaven que la caldera tenia una altra avaria. El representant de la reclamada vol arribar a un acord i accepta que la reclamant pagui la peça, malgrat que no li ha quedat clar quines actuacions s’han fet. Laude: S’accepta l’avinença entre les parts en el sentit que la reclamant abonarà de la factura reclamada únicament l’import corresponent a la peça, 206,24 euros (IVA no inclòs) més 8,65 euros (sense IVA) d’altre material. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 31 de març de 2011 (Ref. 11/0620) * * * Reclamació: Demana l’anul·lació del contracte de manteniment anual de la instal·lació de gas, ja que considera que ja té fa revisió feta amb garantia. Contestació: La part reclamada no compareix en aquest acte. No obstant això, ha enviat escrit en el qual es ratifica en les al·legacions efectuades amb data 15 de març de 2011 i incideix en què els treballs que es van efectuar en el domicili del 1710 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 reclamant van ser acceptats per aquest i, tant la factura com el pressupost dels serveis, estan signats pel reclamant. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que l’empresa reclamada haurà de retornar la quantitat corresponent al manteniment anual, que és de 41,43 euros més IVA. L’abonament d’aquesta quantitat l’haurà d’efectuar la part reclamada a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 31 de març de 2011 (Ref. 11/0764) * * * TELÈFON, TELEFONIA MÒBIL I INTERNET Reclamació: Demanen que la companyia telefònica reclamada els aboni la quantitat d'1.881,31 euros, corresponent a la facturació dels mesos de novembre i desembre de 2008 i de gener a febrer de 2009, perquè ja s'havia efectuat la portabilitat. Contestació: La part reclamada manifesta que la portabilitat dels números fixos des de l'anterior operadora es va sol·licitar el 10 de novembre de 2008, tanmateix, no es va fer efectiva fins al 19 de febrer de 2009, a causa d'incidències alienes a ells. Afegeixen que, com a garantia de qualitat, han realitzat un descompte del 20% durant els sis pròxims mesos a la factura neta total, com a compensació per les molèsties causades. Laude: S’estima en part la reclamació i, en equitat, s'accepta la proposta de la companyia reclamada en el sentit d'aplicar un descompte del 20% durant els sis pròxims mesos. Així mateix, es fixa en 500 euros la indemnització que haurà d'abonar la reclamada a la part reclamant pels danys soferts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/0530) * * * Reclamació: Demana que la companyia telefònica reclamada li activi la tarifa plana familiar i que l'indemnitzin pel dany sofert i les molèsties que li han ocasionat, ja que el distribuïdor li va assegurar que aquesta tarifa era vigent. Contestació: La part reclamada indica que s'ha procedit a realitzar abonaments en el compte client de la usuària en dates 18-03-2010, de 19,26 euros (IVA inclòs), i 25-06-2010, de 15,07 euros (IVA inclòs). Laude: S’estima la reclamació havent la companyia reclamada d’abonar en el compte client de la reclamant la quantitat de 12,67 euros i aplicar-li la tarifa plana a partir d'aquesta data en l'última línia contractada. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/0836) * * * Reclamació: Sol·licita la baixa de la companyia telefònica reclamada sense cap cost, per incompliment de la pròpia companyia. Contestació: La part reclamada manifesta que el 6 d'octubre de 2009 es va realitzar la desactivació total del servei, i si es lliuraven els terminals associats a les línies procedirien a anul·lar els càrrecs generats per permanència. El 14 de gener de 2010 es va realitzar un abonament per import de 112,25 euros, IVA inclòs. Respecte als imports restants generats amb les connexions “roaming”, no és procedent la devolució dels mateixos. Laude: Es desestima la reclamació ja que, d'acord amb les al·legacions presentades per la reclamada, s'han realitzat uns abonaments a la reclamant pels imports impugnats, quedant per abonar per part de la companyia les factures corresponents a les connexions “roaming”. En no estar present en la vista la NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1711 reclamant, per la seva pròpia voluntat ja que estava degudament notificada, es considera que està d'acord amb les al·legacions de la companyia reclamada. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/0828) * * * Reclamació: Tenia tres telèfons mòbils en contracte particular amb la companyia reclamada, el primer telèfon va haver-lo de portar al servei tècnic a la setmana d'estrenar-lo, el van reparar però va estar un mes sense telèfon ja que a la botiga oficial de l’empresa reclamada no disposaven de cap terminal de substitució. Els altres dos telèfons van haver de portar-los al servei tècnic més de 10 vegades fins que va aconseguir que li canviessin un telèfon mòbil per una altra vegada al servei tècnic i portava mesos sense funcionar. En data 28 de novembre de 2009 van rebre una oferta de contracte d'empresa en la qual li van oferir ADSL més telèfon nou sense fil, més tarifa plana per a fix i mòbils i en 20 dies tindrien tot l'equip instal·lat. Van passar més de 40 dies sense que rebés cap equip ni notícies de la reclamada, però va rebre una factura per import d'1,16 euros, corresponent al mes de desembre de 2009, la va tornar al banc i van cancel·lar el càrrec. Aporta factures de despeses de publicitat i altres en les quals apareix el telèfon. Demana la companyia telefònica reclamada la quantitat de 12.000 euros per danys i perjudicis, per haver-lo tallat la línia telefònica i haver-lo provocat uns greus perjudicis al seu establiment. Contestació: La part reclamada manifesta que els anteriors números de telèfon mòbil que tenia contractats el reclamant estan al corrent de pagament i un d'ells està de baixa sense tenir cap pagament pendent. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que ha quedat acreditat que es va produir un retard de quinze dies en el subministrament de l'equip del servei. No obstant això, el reclamant va renunciar al contracte de forma unilateral per un retard que no ha estat desvirtuat per la part reclamada, per tant, el Col·legi Arbitral acorda que la part reclamada ha d'abonar la quantitat de 600 euros al reclamant per compensar els perjudicis pels quinze dies de retard sofert en el subministrament de l'equip per a la instal·lació de les línies. Aquesta quantitat l'haurà d'abonar la reclamada al reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació del present laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/0925) * * * Reclamació: Demana a la companyia reclamada una compensació, ja que va contractar un servei en el qual tenia el telèfon fix i, a més, fax. Mai no ha tingut aquest servei i tampoc no li van indicar que necessitava d'una altra línia addicional de dades. Contestació: La part reclamada indica que es reiteren en la seva resposta de data 1 d'abril de 2010 en la qual indiquen que l'emissió de dades i fax es realitzen des d'una línia de veu, però per gestionar la recepció de faxos i/o contestador fax, cal una línia de dades addicional. També informen al Col·legi Arbitral que el servei contestador fax implícit en aquesta línia no ha registrat quotes, ja que des de la seva alta en data 8 de maig de 2009 se li ha aplicat un descompte del 100% sobre l'esmentat servei, de cost 3,01 euros/mes, impostos no inclosos. Afegeixen que les línies a nom del reclamant van cursar baixa en data 11 d'agost de 2010, sense càrrecs de penalització per baixa anticipada, estant al corrent de pagament de les línies activades. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que la reclamada haurà d'abonar al reclamant la quantitat de 150 euros en concepte de compensació pels perjudicis soferts en no disposar del servei de fax i no haver-li informat que necessitava una línia addicional de dades, més la quantitat de 49,13 de les despeses de burofax que va haver d'enviar a la companyia reclamada. 1712 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 L'esmentada quantitat l'haurà d'abonar l'empresa reclamada al reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació del present laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/0967) * * * Reclamació: Sense haver-ho sol·licitat, el van informar que li estaven tramitant per part de la reclamada l'alta de Vf ADSL. Sol·licita tornar a la seva anterior operadora amb el seu antic número. Contestació: La part reclamada manifesta que la línia fixa apareix portada, ja que ha de ser la reclamant qui sol·licités la contraportabilitat a l'operadora donant. Laude: S’estima la reclamació, fixant en 240 euros la quantitat que la reclamada haurà d'abonar a la reclamant en concepte d'indemnització per haver demanat la portabilitat sense el seu consentiment. Atès que la part reclamada reconeix en el seu escrit que el número de telèfon apareix portat a seu representada, la reclamant, si així ho desitja, demanarà la portabilitat a la seva antiga operadora sense cap càrrec. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 2 de març de 2011 (Ref. 10/2066) * * * Reclamació: Demana una regularització en la facturació de la companyia telefònica reclamada corresponent als mesos de juny, juliol i agost, ja que no li han aplicat correctament la tarifa contractada. Contestació: La part reclamada manifesta que el setembre de 2009 es va donar d’alta un servei amb problemes de facturació. El febrer de 2010 es van ingressar a la reclamant 220 euros com a avançament per les properes factures. Indica que es va donar de baixa la usuària sense cobrar-li la penalització i es va donar d’alta novament uns dies després, sense cap càrrec. Amb posterioritat, se li van fer uns reintegraments, per la qual cosa considera que els abonaments realitzats, per un import total de 371,57 euros, compensen les diferències en les quotes facturades. No obstant això, ofereix com a avinença tornar-li la diferència de quotes des dels mesos d’octubre de 2010 a febrer de 2011, ambdós inclosos. Laude: S’accepta la proposta de la part reclamada en el sentit que tornarà a la reclamant l’import corresponent a la diferència de les quotes reclamades entre els mesos d’octubre de 2010 i febrer de 2011, ambdós inclosos. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 16 de març de 2011 (Ref. 10/2756) * * * Reclamació: Demana que la companyia telefònica reclamada rectifiqui la factura impugnada, ja que no li van aplicar la tarifa contractada. Contestació: La part reclamada manifesta que es reitera en el seu escrit de data 11 de novembre de 2010 en el qual es va explicar a la reclamant que la tarifa contractada consistia en 1.000 minuts mensuals gratuïts per les trucades metropolitanes, provincials, nacionals i internacionals a Brasil. Comprovada la facturació de la línia de referència, els descomptes s’han aplicat correctament, ja que els 1.000 minuts de trucades gratuïtes es refereixen no només a les trucades Brasil sinó també a les trucades metropolitanes, provincials i nacionals. En les reclamacions efectuades anteriorment es va bonificar, per raons comercials, 39,92 euros més IVA pel consum internacional facturat en el rebut de juny de 2010 i 50 euros més IVA pel consum facturat en el rebut de juliol de 2010. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1713 Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que ha quedat acreditat que l’oferta promocional del producte és pels primers 1.000 minuts, però no únicament per les trucades a Brasil. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 16 de març de 2011 (Ref. 10/2820) * * * Reclamació: Demana a la companyia telefònica reclamada que s’aporti la gravació on consten els imports corresponents als conceptes d’”Alta de línia telefònica”, que ara li reclamen i que no havia d’abonar, segons la modalitat contractada. Contestació: La part reclamada afirma que, per deferència comercial, es farà una nova factura que exclourà els 85 euros més IVA, corresponents a la instal·lació de la línia, i la reclamant únicament abonarà el consum. Laude: S’accepta la proposta de la companyia reclamada en el sentit que es farà una nova factura descomptant 85 euros més IVA, import corresponent a la instal·lació de la línia. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 16 de març de 2011 (Ref. 10/2942) * * * TEXTIL Reclamació: Va comprar una samarreta de l’equip de bàsket del Barça i a l’etiqueta hi constaven 2 preus, 68 euros i 55 euros. A l’hora de reclamar li van dir que el correcte era el de 68 euros, ja que l’altre no era d’ells i així ho tenien a totes les samarretes. Demana que li tornin l’import de la diferència, 13 euros. Contestació: La part reclamada no compareix malgrat estar degudament citada a la vista i havent acceptat l’arbitratge en data 15 d’octubre de 2010. Laude: S’estima la reclamació, havent l’empresa reclamada d’entregar al reclamant, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts, la diferència entre la quantitat cobrada i la que marcava l’etiqueta. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 9 de març de 2011 (Ref. 10/2782) * * * Reclamació: El mes de desembre de 2010 va comprar un anorac que perd plomes del farcit i aquestes s’enganxen a la roba. La botiga reclamada li va dir que el fabricant no acceptava la reclamació perquè l’abric té un petit forat. Demana una solució. Contestació: La part reclamada manifesta que quan alguna peça té una tara, l’envien al distribuïdor. En aquest cas, van passar 4 o 5 mesos abans que la reclamant tornés la peça a la botiga, i estava destrossada perquè se li va enganxar amb la moto. Afegeix que el proveïdor, a l’haver trigat tant en fer la reclamació, no va voler acceptar-la perquè l’anorac estava destrossat. Laude: Es desestima la reclamació per considerar que l’estat de l’anorac és degut a l’ús i que la pèrdua de ploma és la normal en aquest tipus de teixit. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 9 de març de 2011 (Ref. 10/2912) * * * Reclamació: Va dur uns pantalons a arranjar a l’establiment reclamat i quan va anar a recollir-los i se’ls va emprovar, no li anaven bé. Demana uns pantalons nous o, en el seu defecte, que li abonin el seu import. 1714 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 Contestació: La part reclamada explica que no van poder donar una solució al problema perquè el reclamant no els va deixar i li van retornar l’import de l’arranjament, que és de 16 euros. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que les versions donades per ambdues parts són controvertides. No obstant això, el Col·legi Arbitral ha pogut examinar els pantalons objecte de la reclamació i ha comprovat que no és possible el seu ús ni l’arranjament, per tant, la part reclamada haurà de retornar al reclamant la quantitat de 28 euros, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 9 de març de 2011 (Ref. 10/3175) * * * Reclamació: Va comprar tres equipacions del FC Barcelona a l’establiment reclamat i no són originals. Demana el canvi o la devolució del import abonat. Contestació: La part reclamada explica que les equipacions oficials són de dues classes: l’autèntica que porten els jugadors del primer equip en els partits oficials, que té un preu d’aproximadament 120 euros i l’anomenada “rèplica” que costa més o menys la meitat (estampació de números i noms a part), però d’aparença i textura pràcticament idèntica a l’original. L’escut del Club està serigrafiat en totes les samarretes oficials, mai brodat. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que ha quedat acreditat que les equipacions oficials són de dues classes: l’autèntica que porten els jugadors del primer equip del Barça en els partits oficials i la rèplica, que va ser l’adquirida per la reclamant, que costa aproximadament la meitat, però que té l’aparença i la textura pràcticament idèntiques a l’original. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 9 de març de 2011 (Ref. 10/3362) * * * Reclamació: Va dur a l’establiment reclamat un vestit per arranjar, ja que no li quedava bé la part superior. Quan va anar a recollir-lo, observà que no havia quedat bé. Vol fer constar que no ha pogut disposar del seu vestit durant més de 6 mesos, la qual cosa li ha causat un perjudici, a més s’ha sentit maltractada per l’establiment reclamat.. Demana una compensació econòmica. Contestació: La part reclamada manifesta que mai ha tingut cap problema en els més de vint anys que fa que té el seu establiment. Afegeix que es va fer l’arranjament i a la reclamant no li va agradar com quedava, per tant, va tornar a desfer el vestit per deixar-lo com estava abans. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que l’establiment reclamat haurà de retornar a la reclamant l’import de 8 euros, corresponent a l’arranjament i el vestit, ja que no s’ha efectuat l’arranjament d’acord amb les indicacions de la reclamant. No obstant això, ha quedat acreditada la dificultat de fer l’arranjament perquè suposava desfer el vestit. El Col·legi Arbitral considera que la devolució dels 8 euros, import de l’arranjament, serveis per cobrir les molèsties de la reclamant. Aquesta quantitat i el vestit s’hauran de retornar a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 9 de març de 2011 (Ref. 10/3633) * * * TINTORERIA Reclamació: Demana la devolució de l’import d’un abric de pell que li van fer malbé a la tintoreria reclamada, ja que li van tornar en un to verdós, que no tenia res a veure amb el to original de la peça. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1715 Contestació: La part reclamada manifesta que van recollir l’abric i la reclamant els va explicar que era de la seva mare. Afegeix que estava usat i que el pèl havia agafat un color estrany. Com que no va quedar bé, se li va oferir a la reclamant vàries opcions, que no va acceptar. Explica que es pot canviar el coll i tenyir la pell, amb la qual cosa quedarà correcte. Laude: S’estima en part la reclamació i s’accepta l’oferta de l’empresa reclamada d’entregar a la reclamant, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts, la quantitat de 70 euros a fi que pugui procedir al seu arranjament en un altre establiment. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/2149) * * * Reclamació: Va dur a rentar a la tintoreria reclamada un vestit llarg, que li van tornar totalment destenyit i l’havia dut en perfecte estat. Demana una indemnització consistent en el preu del vestit. Contestació: La part reclamada afirma que el vestit ja s’havia rentat vàries vegades, però el teixit no tenia solidesa i a la tercera vegada pot patir desperfectes. Pel que fa als daurats, no estan fixats i per això es perden. Afegeix que el problema es va produir a causa del teixit, ja que es va rentar amb aigua i cada vegada que es renta, perd aprest. Laude: Es desestima la reclamació atès que els desperfectes de pèrdua dels ornaments s’han produït perquè no estaven fixats en el vestit. No obstant això, si la reclamant així ho desitja, es farà un planxat del vestit, sense cap càrrec, a fi que quedi en millors condicions. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/2153) * * * Reclamació: Va dur a rentar a la tintoreria reclamada una catifa de pell i li van entregar en mol mal estat, ja que li han tornat amb un tros tallat. Demana una indemnització. Contestació: La part reclamada manifesta que es va portar la catifa a una tintoreria especialitzada i estava sencera. Afegeix que quan li van tornar, no la va examinar i la va entregar a la clienta. Va preguntar a l’establiment especialitzat en pells i li van explicar que havien tingut un problema i per això l’havien hagut de retallar. Laude: S’estima la reclamació a la vista de l’estat en què ha quedat la catifa i es fixa en 300 euros l’import que la tintoreria reclamada haurà d’abonar a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. La tintoreria reclamada, per la seva part, podrà reclamar aquesta quantitat a l’empresa que va efectuar la neteja de la catifa. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/1682-10/2273 –acumulats-) * * * Reclamació: Va dur a rentar a la tintoreria reclamada un conjunt d’americana i pantalons, quan va anar a recollir-lo va comprovar que hi havia un desperfecte a l’americana. Demana l’abonament del preu total del vestit jaqueta. Contestació: La part reclamada manifesta que han procedit a la neteja del vestit d’acord amb les indicacions de l’etiquetatge i considera que el problema ha estat que la part de la jaqueta malmesa s’ha exposat al sol Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que el rentat s’havia de fer amb la diligència que cal en aquest tipus de teixit, ja que el color té una baixa solidesa, per tant, el Col·legi Arbitral considera que s’ha d’indemnitzar la reclamant amb 50 euros pels desperfectes causats en el color del vestit. La tintoreria 1716 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 reclamada haurà d’abonar la quantitat indicada i retornar la jaqueta del vestit a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/2313) * * * Reclamació: Va dur a rentar a la tintoreria reclamada un vestit nou amb pedreria, quan va anar a recollir-lo, li van retornar sense la pedreria. Demana una indemnització consistent en el preu del vestit. Contestació: La part reclamada manifesta que quan la clienta va entregar el vestit ja van advertir-li que seguirien les instruccions de neteja de l’etiqueta, on es diu que s’ha de fer en sec. Es va procedir així i es va posar en una màquina sense cap altra peça; quan es va treure el vestit de la màquina, es comprovà que tota la pedreria s’havia desprès i es va guardar en una bossa. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que la tintoreria reclamada ha efectuat el procés de neteja de forma correcta, segons les instruccions de l’etiqueta del vestit i amb la corresponent autorització de la clienta, per tant la reclamant haurà d’adreçar la seva queixa a l’establiment que li va vendre el vestit. Igualment, la reclamant haurà de retirar el vestit de la tintoreria en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/2328) * * * Reclamació: Va dur a rentar a la tintoreria reclamada un edredó que va adquirir l’any 2007, li han perdut i li ofereixen com a indemnització 20 euros més l’import de la neteja, que era de 19 euros. No està d’acord amb aquestes quantitats. Contestació: La tintoreria reclamada no compareix malgrat estar degudament citada a la vista. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que la tintoreria reclamada haurà d’abonar a la reclamant la quantitat de 90 euros com a indemnització per la pèrdua de l’edredó. Aquesta quantitat s’haurà de retornar a la reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 14 de març de 2011 (Ref. 10/2415) * * * VIATGES Reclamació: Demana una indemnització per les incidències que van succeir durant un viatge a Egipte. Contestació: La part reclamada compareix i manifesta que el viatge que va contractar el reclamant una oferta d’un viatge combinat amb una majorista i consistia en què la sortida era des de Madrid, per tant anava a càrrec del reclamant el desplaçament Barcelona-Madrid-Barcelona. La representant de la reclamada vol aclarir al Col·legi Arbitral que els viatges amb aquest tipus de tarifes aèries denominades xàrter, segons la normativa aplicable a aquests vols, poden modificar els seus horaris amb una franja de dotze hores. En relació a la resta de les reclamacions efectuades pel client, indica que els medis de transport a Egipte no tenen les condicions que tenen, per exemple, al nostre país i que tampoc es poden fer càrrec dels canvis d’horaris produïts per problemes d’avaries, en el cas de l’autobús en l’excursió d’Abu Simbel, així com temes de canvis d’horaris pel tipus de vols contractats en aquesta oferta. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que el Col·legi Arbitral considera que cal compensar el reclamant, ja que no va rebre cap contesta a la NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1717 seva reclamació, per aquest motiu, el Col·legi Arbitral acorda indemnitzar el reclamant i la seva esposa amb la quantitat de 228 euros, que correspon a l’import de l’excursió a Abu Simbel. L’abonament d’aquesta quantitat l’haurà d’efectuar l’agència de viatges reclamada al reclamant en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 31 de març de 2011 (Ref. 10/3458) * * * DIVERSOS Reclamació: Va comprar una targeta de transport a l’estació de metro de Sant Martí. En una inspecció realitzada a l’estació de Sagrera, l’inspector li va informar que la targeta no estava ben codificada li va retirar la targeta i no li’n va entregar cap a canvi. Demana una indemnització pel perjudici irrogat. Contestació: La part reclamada manifesta que el 15 de desembre de 2008 es va fer una inspecció i es trobà una targeta T-Mes no vàlida, que no complia amb la normativa, ja que estava fora d’ús, i es va constatar que es tractava d’una T-Mes recodificada la data de final de validesa de la qual era superior a la que li corresponia, en ser vàlida fins el 9 d’octubre de 2009. Es va retirar el títol al reclamant i se li va requerir l’abonament de la percepció mínima. El reclamant va presentar al·legacions, que van ser estimades i se li oferí un canvi, que consistia en l’entrega de la targeta original, que no es podia usar, més una targeta T-Mes per a quinze dies. Laude: S’estima en part la reclamació, i s’accepta la proposta de l’empresa reclamada d’entregar al reclamant una targeta T-Mes per a trenta dies, sense cap càrrec. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 8 de març de 2011 (Ref. 09/1810) * * * Reclamació: No els van proporcionar una informació correcta de les característiques de l’apartament que van llogar, ja que no hi havia informació de l’edifici on estava: un quart pis sense ascensor i en estat lamentable i brut. Contestació: La part reclamada indica que la seva funció és gestionar la neteja de l’apartament i el check-out/check-in, però no és el responsable de la gestió de la central de reserves. Laude: Es desestima la reclamació en el sentit que la pàgina web on apareix l’apartament dóna una informació correcta de les seves característiques i detalla que està situat en un quart pis i que, a més, no té ascensor. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 8 de març de 2011 (Ref. 10/2933) * * * Reclamació: Demana la devolució de les joies que va portar a empenyorar a l’establiment reclamat, ja que passades unes poques hores les va voler recuperar i no les hi varen poder tornar. Contestació: La part reclamada manifesta que la reclamant va anar a vendre unes joies i l’endemà va tornar a buscar-les. Es va intentar recuperar-les, però va ser impossible, ja que les havien foses. Afegeix que es van donar vàries possibilitats per a resoldre la qüestió, però cap va ser acceptada per la reclamant, per exemple, li van proposar tornar-li l’import, o que triés entre alguna de les joies que tenen a la botiga, d’un import igual a les seves. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que la reclamant, en el termini màxim de quinze dies des de la notificació d’aquest laude a les parts, comunicarà a la Junta Arbitral si opta perquè li tornin l’import del valor de les joies (26,500 gr. x 1718 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 28,31 euros/gram, en total 750,21 euros), o bé que per aquest pes, 26,500 gr. pugui elegir algunes joies de les que tenen a l’establiment reclamat. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 8 de març de 2011 (Ref. 10/3117) * * * Reclamació: Demana que li canviïn una porta blindada que li van instal·lar al seu domicili, ja que té un desperfecte en la travessa de banda a banda, sota el pany, i considera que és per un defecte de fabricació. Contestació: La part reclamada manifesta que el desperfecte que indica el reclamant és una veta normal de la fusta, que és el que diu el fabricant en el seu informe: “observada la porta, es dedueix que és una manifestació de la xapa natural de sapel·li.” Afegeix que el reclamant deu una part de l’import total, 208,40 euros. Laude: Es desestima la reclamació per considerar que la ratlla transversal que té la porta no és un defecte produït en el procés de fabricació, sinó que és una manifestació de la xapa natural de la fusta. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 10 de març de 2011 (Ref. 10/0235) * * * Reclamació: Demana a l’empresa reclamada la devolució de 269,34 euros, ja que no li han efectuat correctament la reparació d’una caldera d’aigua i calefacció, Contestació: La part reclamada no compareix a la vista. No obstant això, el Col·legi Arbitral reprodueix les al·legacions efectuades per l’empresa reclamada en les quals, entre d’altres extrems, indica que el mes d’agost no hi havia empreses de recanvis que estiguessin obertes. Laude: S’estima en part la reclamació en el sentit que l’empresa reclamada haurà d’abonar al reclamant la quantitat de 220 euros, corresponent a la resta de l’import que va abonar el reclamant més l’import abonat a una altra empresa, conseqüència de no haver efectuat correctament la reparació la reclamada. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 10 de març de 2011 (Ref. 10/2510) * * * Reclamació: Va adquirir una bossa a l’establiment reclamat i s’ha deteriorat. No està d’acord amb l’argument que li han donat en el sentit que, al tractar-se de pell sintètica, és normal que, per l’ús, hagi quedat en aquest estat. Demana una bossa nova o un val per l’import abonat. Contestació: La part reclamada manifesta que no han tingut cap problema amb la resta de bosses d’aquesta col·lecció i afegeix que els seus productes passen per un estricte control de qualitat abans de ser exposats a la venda. Vol fer constar que el fabricant ha considerat que s’ha fet un mal ús i un desgast continu de l’article per part de la reclamant. Laude: S’estima la reclamació en el senti que, malgrat les característiques de la pell de la bossa, atès el temps transcorregut i en concordança amb les manifestacions efectuades per la representant de la part reclamada, el Col·legi Arbitral acorda que aquesta haurà d’entregar a la reclamant un val per l’import de la bossa. Per la seva part, la reclamant haurà de lliurar la bossa a l’establiment reclamat. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 10 de març de 2011 (Ref. 10/2632) * * * NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1719 Reclamació: Demana la reparació d’un mural del menjador, que consta de fusta i miralls, ja que presenta una ratlla de color negre en un d’aquests. Contestació: La part reclamada no compareix malgrat estar degudament citada a la vista i haver acceptat expressament l’arbitratge. En les seves al·legacions afirma que està disposada a canviar el mirall objecte de la reclamació. Laude: S’estima la reclamació en el sentit que l’empresa reclamada haurà, en el termini màxim de vint dies des de la notificació d’aquest laude a les parts, de procedir a canviar el mirall defectuós per un altre en perfectes condicions, sense cap càrrec per al reclamant. S’aprova per unanimitat. Barcelona, 10 de març de 2011 (Ref. 10/2693) 1720 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 12 20-4-2011 Altres Anuncis Gerència d’Educació, Cultura i Benestar Anunci de l’Ajuntament de Barcelona, sobre aprovació inicial del Reglament de funcionament intern del Consell Municipal d’Immigració. En el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 7 d’abril de 2011 i en el Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona, apareixen publicades i exposades íntegrament el Reglament de funcionament intern del Consell Municipal d’Immigració aprovat inicialment per la Comissió de Cultura, Educació i Benestar Social, en data 15 de març de 2011, i es sotmeten a informació pública per un període de 30 dies, d’acord amb els articles 63.2 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals i 48.1 de la Llei 30/92, que finalitzarà el dia 14 de maig de 2011. L’esmentat reglament es pot examinar de dilluns a divendres, de 9.00 a 14 hores, per formular-hi les al·legacions que es considerin adequades, a la Secretaria Tecnicojurídica de la Gerència d’Educació, Cultura i Benestar (Passeig de Sant Joan, núm. 75, 7a planta). Es fa públic per a general coneixement. Barcelona, 8 d’abril de 2011. La secretària delegada d’Educació, Cultura i Benestar, Meritxell Cusí Pérez * * * Institut Municipal de Mercats de Barcelona EXP10001757 En acompliment del que disposa l'art. 59.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en relació amb l'expedient núm. EX10001757 instruït pel Departament Jurídic Administratiu de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona sobre extinció de l’autorització d’ús del/s lloc/s a baix indicat/s, es notifica a la persona titular, Manushak Sahakyan, el/la qual en l'últim domicili conegut ha rebutjat les notificacions que li han estat adreçades, que en ús de les facultats atorgades per decret d’Alcaldia de data 16 de juliol de 2007, el President de l’IMMB ha disposat en data 18 de març de 2011: Declarar extingida/es l’autorització d’ús del/s lloc/s a baix indicat/s, que figura/en a nom de la persona titular a dalt esmentada, a l’empara de la lletra i) de l’article 37 (tancament del lloc de venda durant un mes) de l'Ordenança de Mercats; i deixar el/s lloc/s esmentat/s en situació de vacant/s i revocada/es l’autorització/les autoritzacions d’ús corresponent/s, requerir al/a la titular perquè de conformitat amb el que disposen els art. 160 i 161 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, en el termini de 10 dies deixi el/s lloc/s de venda a disposició de l’Administració, lliure/s, vacu/s i expedit/s; dins el 8 dies següents a l’expiració del termini esmentat, assenyalar el cinquè dia hàbil a les 8 hores per la pràctica de la diligència de llançament. designar al Director del Mercat i a l’auxiliar d’àrea, perquè, junts o separats efectuïn l’expressada diligència amb absoluta indemnitat per a l’erari municipal, assistits del personal de la Policia Municipal que estimin necessari i amb la facultat de reclamar directament l’auxili de la força pública si així calgués per l’exacte compliment de la comesa que els ha estat assignada." Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la present notificació. L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorren tres mesos des de la seva interposició sense que se’n notifiqui la resolució. Contra la desestimació tàcita del recurs d’alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjats contencioso administratius de Barcelona o dels que correspongui al seu domicili, en el termini de sis mesos a comptar de l’endemà de la data en què es produeix l’acte presumpte. També es pot utilitzar qualsevol altre recurs que es cregui convenient. NÚM. 12 20-4-2011 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1721 Barcelona, 30 de març de 2011. El secretari delegat de l’IMMB, Manel Armengol i Jornet Mercat: Felip II Lloc/s: Lloc Especial/004-1 i Lloc Especial/005-1 * * * EX10001758 En acompliment del que disposa l'art. 59.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en relació amb l'expedient núm. EX10001758 instruït pel Departament Jurídic Administratiu de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona sobre extinció de l’autorització d’ús del/s lloc/s a baix indicat/s, es notifica a la persona titularManushak Sahakyan, el/la qual en l'últim domicili conegut ha rebutjat les notificacions que li han estat adreçades, que en ús de les facultats atorgades per decret d’Alcaldia de data 16 de juliol de 2007, el President de l’IMMB ha disposat en data 18 de març de 2011: "Declarar extingida/es l’autorització d’ús del/s lloc/s a baix indicat/s, que figura/en a nom de la persona titular a dalt esmentada, a l’empara de la lletra l) de l’article 37 (manca de pagament del cànon) de l'Ordenança de Mercats; i deixar la/les parada/es esmentada/es en situació de vacant/s i revocada/es l’autorització/les autoritzacions d’ús corresponent/s, requerir al/a la titular perquè de conformitat amb el que disposen els art. 160 i 161 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, en el termini de 10 dies deixi el/s lloc/s de venda a disposició de l’Administració, lliure/s, vacu/s i expedit/s; dins el 8 dies següents a l’expiració del termini esmentat, assenyalar el cinquè dia hàbil a les 8 hores per la pràctica de la diligència de llançament. Designar al Director del Mercat i a l’auxiliar d’àrea, perquè, junts o separats efectuïn l’expressada diligència amb absoluta indemnitat per a l’erari municipal, assistits del personal de la Policia Municipal que estimin necessari i amb la facultat de reclamar directament l’auxili de la força pública si així calgués per l’exacte compliment de la comesa que els ha estat assignada." Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la present notificació. L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorren tres mesos des de la seva interposició sense que se’n notifiqui la resolució. Contra la desestimació tàcita del recurs d’alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjats contencioso administratius de Barcelona o dels que correspongui al seu domicili, en el termini de sis mesos a comptar de l’endemà de la data en què es produeix l’acte presumpte. També es pot utilitzar qualsevol altre recurs que es cregui convenient. Barcelona, 30 de març de 2011. El secretari delegat de l’IMMB, Manel Armengol i Jornet Mercat: Felip II Lloc/s: Lloc Especial/005-1 i Lloc Especial/004-1 GASETA MUNICIPAL ISSN 1887-357X – Dipòsit legal: B-5.656-2007 Pl. Sant Miquel, s/n Es publica cada deu dies