Secretaria General Ref:CG 7/17 ACORDS adoptats per la Comissió de Govern en la sessió ordinària de 23 de febrer de 2017. Aprovació de l'acta de la sessió de 16 de febrer de 2017. Part Decisòria Propostes d’acord ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (998/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Maria Glòria Font Basté (mat. 74.907) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Mitjana d’Arquitectura, amb destinació al Grup d'Infraestructures de la Gerència de Seguretat i Prevenció, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 4 (80.40.OP.20), i una activitat privada per compte propi com a arquitecta i docent en l’àmbit de l’arquitectura. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d'arquitecta qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (74/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Cristina Ribas Barberan (mat. 74.967) entre la seva activitat municipal com a Directora de Serveis de Comunicació Digital, on ocupa el lloc de treball de Directora 2 (20.20.GE.30), i l’activitat pública com a professora associada a temps parcial a la Universitat Pompeu Fabra, impartint l’assignatura de Teoria i Tècniques del Periodisme a Internet, curs 2016-2017, a temps parcial de la Universitat Pompeu Fabra, des del 9 de gener de 2017 al 27 de juny de 2017. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. D’altra banda, la present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 23 de febrer de 2017. Ref:CG 7/17 v. 23- 2- 2017 12: 19 4.- (3-013/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-013/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 663.714,14 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17021391; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 5.- (3-014/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-014/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 26.639,09 euros, per atendre despeses addicionals de contracte de serveis de gestió del Casal de joves Palau Alòs i Punt d’Informació de Ciutat Vella, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17021491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA D'EMPRESA, CULTURA I INNOVACIÓ 6.- (EM 2017-02/5) AUTORITZAR a l’empresa Barcelona d’Aparcaments Municipals, SA (BAMSA) l’increment de tarifes segons sol·licitud presentada el 30 de gener de 2017 i de conformitat amb el que disposa la clàusula 42.3 del Plec de Bases del Concurs, amb la salvetat que la quantificació i valoració dels elements que componen la fórmula polinòmica per la revisió seran els que determina l’informe tècnic elaborat pel Sotsdirector General Econòmic i Financer de BSM, i en conseqüència que, a partir de l’1 de març de 2017, la tarifa màxima dels aparcaments que gestiona l’empresa BAMSA quedi establerta en 0,048161 euros per minut, abans d’IVA. ÀREA DE DRETS SOCIALS 7.- (20160584) ACCEPTAR el canvi de modalitat de la garantia definitiva del contracte 16005909 (Exp. 20160584), que té per objecte la contractació de 100 places al menjador social diürn “Cafè Just”, en horari de 12 a 14 hores adreçat a persones que es troben en situació d’extrema pobresa i/o exclusió social a la ciutat i la realització d’activitats programades i punt de trobada en el mateix menjador, en horari de 10 a 12 hores, els 365 dies de l’any, en el sentit de deixar sense efecte la retenció del preu i acceptar l’ingrés d’un aval bancari davant la Tresoreria de l’Ajuntament de Barcelona per un import de 25.185,00 euros. REQUERIR l’entitat Futur Just, Empresa d'Inserció SL, amb NIF núm. B64061211, adjudicatària del referit contracte, per tal que, dintre del termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació, constitueixi la garantia definitiva a la Tresoreria Municipal, per un import de 25.185,00 euros. NOTIFICAR la present resolució a l’adjudicatari i a la Tresoreria de l’Ajuntament de Barcelona. 8.- (20170053) APROVAR el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i Viajes Barceló, SL, amb NIF núm. B07012107, per a l’execució del projecte que té per objecte el desenvolupament del programa municipal “Viatges per a la gent gran 2017-2018. FACULTAR la Ima. Sra. Carmen Andrés i Añón, Regidora d’Infància, Joventut i Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 9.- (0245/17) PRORROGAR el contracte que té per objecte la gestió del servei de traducció i mediació intercultural per part de la Direcció de Serveis d’Immigració i Interculturalitat, amb la finalitat de foment de l’ocupació de persones amb dificultats particulars d’inserció; en virtut del que estableix l'art. 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de Ref:CG 7/17 v. 23- 2- 2017 2 12: 19 la Llei de Contractes del Sector Públic i la clàusula 3 del PCAP de l'esmentat contracte; per un període que va des del 8 de març de 2017 fins al 7 de març de 2018; en atenció a les raons al·legades a l’informe de 23 de gener de 2017 de la Direcció de Serveis d’Atenció i Acollida d’Immigrants, i segons compareixença signada per l’empresa adjudicatària. AMPLIAR l'autorització de despesa del contracte per un import de 494.995,30 euros (IVA exempt) amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s; i DISPOSAR-LA a favor de ABD Asoc. Bienestar y Desarrollo, NIF G59435180. 10.- (0101/17) AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 107.318,73 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de l'Associació Catalana per a la integració d'homosexuals, bisexuals i transsexuals immigrants (ACATHI), amb NIF G63476097, per a Projecte Temporal d'Atenció a Refugiats LGTBI. APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Catalana per a la integració d'homosexuals, bisexuals i transsexuals immigrants (ACATHI), amb NIF G63476097, per al Projecte esmentat, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 107.318,73 euros. FACULTAR l'Im. Sr. Jaume Asens Llodrà, Quart Tinent d'Alcaldia i Regidor de l'Àrea de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència per a la signatura de l'esmentat conveni, així com els documents que se'n derivin. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, presenti en data màxima 31 de març de 2018 el balanç econòmic, la memòria de funcionament i justificació dels fons rebuts. Aquest haurà de contenir memòria d’actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts, memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades i informe de l’auditor. 11.- (0240/17) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya en l’atenció a les persones asilades i immigrants amb la finalitat de promoure la seva inclusió en els col·legis professionals. FACULTAR l’Im. Sr. Jaume Asens Llodrà, Quart Tinent d’Alcaldia per a la signatura de l’esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se’n puguin derivar. 12.- (0298/17) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Comité Olímpico Español (COE) per a l’establiment de les condicions d’ús de l’emblema dels actes de commemoració del 25è aniversari dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona 1992; FACULTAR l’Im. Sr. Jaume Asens Llodrà, Quart Tinent d’Alcaldia per a la signatura de l’esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se’n puguin derivar. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 13.- (2017GAMI_0001) APROVAR la revisió de les tarifes i cànons aplicables als aparcaments de concessió municipal i als de gestió directa a partir de l’1 de març de 2017, d’acord amb l'informe del tècnic de la Direcció de Serveis de Mobilitat d'1 de febrer de 2017 que s’incorpora a l’expedient, i en compliment del que disposa l’Acord de 12 de juliol de 2007 de la Comissió de Seguretat i Mobilitat. 14.- (20170100) ENCARREGAR a Barcelona Cicle de l’Aigua, SA, els treballs per dur a terme les tasques incloses a les proposicions aprovades pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona en sessió ordinària del 25 de novembre de 2016, referents a la gestió pública del cicle de l’aigua, amb subjecció a les condicions que s’estableixen en les prescripcions generals annexes que s’aproven, fins al 31 de desembre de 2017; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un Ref:CG 7/17 v. 23- 2- 2017 3 12: 19 import de 200.000,00 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de Barcelona Cicle de l’Aigua, SA, amb NIF A66168303, per fer front a les despeses derivades d’aquest encàrrec de gestió; i PUBLICAR el present acord en el butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. Districte d'Horta-Guinardó 16.- (15PL16378) SUSPENDRE l’aprovació inicial, de conformitat amb l’article 89.2 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme (Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost), del Pla de Millora Urbana d’ordenació volumètrica a les parcel·les del carrer de Jerez, núms. 22b, 22c i 24, promogut per Construccions Paytubi, SA, atesa l’existència de motius determinants de la suspensió de la seva aprovació, fonamentats a l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament que consta a l’expedient i es dóna per reproduït a efectes de motivació; ADVERTIR els promotors del Pla, de conformitat amb l’article 92.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, que disposen d’un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per resoldre les deficiències assenyalades a l’informe de referència; en cas que no ho facin, es declararà la caducitat de l’expedient administratiu i es procedirà a l’arxiu de les actuacions; NOTIFICAR el present acord als promotors del Pla. 17.- (16PL16399) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic i Millora Urbana per a la regulació de l'equipament situat al carrer Llobregós 107-113, d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sant Martí 18.- (10BC 2017/017) APROVAR inicialment el Projecte executiu de reurbanització del carrer Almogàvers, entre els carrers Llacuna i Roc Boronat, al Districte de Sant Martí de Barcelona, d'iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe Tècnic del Projecte, que figura a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import d’1.087.920,95 euros el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, d'acord amb allò que preveu l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC); SOTMETRE l'expedient a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. Moció ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de l'Eixample Única.- (17PL16453) SUSPENDRE en l’àmbit de l’entorn del Mercat de Sant Antoni, de conformitat amb l’article 73.1 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme aprovat per Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, i d’acord amb les determinacions de l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord, l’atorgament de llicències i/o comunicats i altres autoritzacions municipals connexes establerts per la legislació Ref:CG 7/17 v. 23- 2- 2017 4 12: 19 sectorial, per a la instal·lació o l’ampliació de les activitats regulades en els següents epígrafs de l’Ordenança municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública (OMAECP): 1.2 Exhibicions o espectacles realitzats en recintes coberts; 2.2. Activitats musicals; 2.3. Activitats de restauració; 2.4. Activitats de jocs i atraccions, excepte ludoteques (epígraf 2.4.5); 2.6. Activitats audiovisuals. EC 1.1.2. Bodegues. EC 3.3.3. Comerç alimentari amb degustació. EC 3.3.4. Orxateries i gelateries (encara que no tinguin degustació). EC 3.3.2. Menjars preparats; SUSPENDRE, així mateix, l’autorització d’establiments especialitzats en la venda al detall i distribució de productes adreçats principalment a turistes, destinats a usos de regal, record, regal, record, adorn o reclam, coneguts com articles de “souvenirs”, regulats en el Pla especial d’ordenació dels establiments comercials destinats a la venda d’articles de record o souvenirs a la ciutat de Barcelona; SUSPENDRE, també, l’atorgament de llicències d’obres i comunicacions prèvies vinculades a la instal·lació d’aquestes activitats, ampliació i reforma de local si suposen augment d’aforament; EXCLOURE de la suspensió les sol·licituds d’atorgament de llicències o comunicació prèvia a l’exercici de l’activitat, presentades abans de l’executivitat de l’acord de suspensió, les sol·licituds d’atorgament de llicències o comunicació prèvia a l’exercici de les activitats sotmeses al règim de comunicació amb certificació d’Entitat Ambiental de Control (EAC) si la sol·licitud de certificació s’ha realitzat abans de l’executivitat de l’acord de suspensió, això com les obres que es sol·licitin amb posterioritat a aquesta data respecte d’activitats ja autoritzades o excloses de suspensió; PRECISAR que aquesta suspensió es fa amb la finalitat de procedir als estudis previs a la tramitació d’un Pla especial d’establiments de pública concurrència i altres activitats a l’entorn del Mercat de Sant Antoni del districte de l’Eixample; DETERMINAR que l’àmbit de suspensió és el delimitat i grafiat en el plànol de suspensió que figura en l’expedient, elaborat de conformitat amb el punt 3 de l’esmentat article 73 del TRLU; DETERMINAR, també, a l’empara de l’article 74.1 de l’esmentat text legal, que el termini de suspensió serà, com a màxim, d’un any, a comptar des de la publicació al BOPB d’aquest acord; i PUBLICAR el present acord en el Butlletí de la Província de Barcelona. EL SECRETARI GENERAL Jordi Cases i Pallarès Ref:CG 7/17 v. 23- 2- 2017 5 12: 19