1Dimarts, 31 de gener de 2017 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Districte de Sants-Montjuïc ANUNCI El dia 19 de gener de 2017 la Comissió de Govern, en ús de les atribucions delegades per l'Alcaldia per Decret de data 13 de juny de 2015, ha aprovat inicialment les bases particulars del XXIV Certamen Literari Francesc Candel 2017. En compliment del que disposa l'article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, les esmentades bases particulars es sotmeten a informació pública durant el termini de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, a fi que els interessats puguin examinar l'expedient i hi puguin formular, si s'escau, les al·legacions que creguin adients. En cas de no presentar-se al·legacions en el termini d'informació pública les bases particulars es tindran per aprovades definitivament. BASES DEL " XXIV CERTAMEN LITERARI FRANCESC CANDEL 2017, DISTRICTE SANTS – MONTJUIC ". PRESENTACIÓ. Per incentivar la participació en activitats culturals i homenatjar la figura de Francesc Candel, les tres Biblioteques del Districte de Sants-Montjuïc (biblioteca Francesc Candel; biblioteca Francesc boix i Biblioteca Vapor Vell), han estat organitzant anualment, en col·laboració amb el propi Districte, el Certamen Literari Candel. Per la edició de l'any 2017, el Districte de Sants-Montjuïc convoca els premis de la XXIV edició del Certamen Literari Candel. Les bases dels premis es detallen a continuació. BASE PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT. L'objecte d'aquestes bases particulars és la regulació del XXIV Certamen Literari Candel 2017, que es convoca amb la finalitat de incentivar la participació de la ciutadania en activitats culturals, promoure la creació literària i fomentar el plaer de la lectura. El certamen s'efectua en règim de concurrència pública, mitjançant la convocatòria d'un concurs. La gestió del certamen s'efectuarà respectant els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia i eficiència. BASE SEGONA. REQUISITS DE PARTICIPACIÓ. Els criteris que s'han de complir per poder participar son els següents: - Els treballs que s'hi presentin han de ser originals i poden estar escrits en català o en castellà. - Els treballs presentats no poden haver estat premiats anteriorment a un altre concurs literari. - No es pot presentar més d'un treball per persona a la mateixa modalitat. BASE TERCERA. PARTICIPANTS. El certamen és obert a qualsevol persona física major de 13 anys d'edat. El participant s'haurà de trobar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents i no tenir cap deute amb l'Ajuntament de Barcelona. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 01 18 3 2Dimarts, 31 de gener de 2017 BASE QUARTA. MODALITATS DEL CERTAMEN I PREMIS. Les tres modalitats que conformen el certamen son: Relat curt. - El tema és lliure, però integrat dins dels paràmetres de la narrativa, realista o de ficció. - Se n'estableixen dues categories: JUVENIL, entre 14 i 18 anys. - L'extensió màxima ha de ser de 5 fulls. - El guanyador serà premiat amb un trofeu i 500 EUR. - El finalista serà premiat amb un trofeu i 200 EUR. ADULT, a partir de 19 anys. - L'extensió màxima ha de ser 5 fulls. - El guanyador serà premiat amb un trofeu i 500 EUR. - El finalista serà premiat amb un trofeu i 200 EUR. Poesia. - El tema és lliure. L'extensió màxima és de 50 versos o línies. - El guanyador serà premiat amb un trofeu i 500 EUR. - El finalista serà premiat amb un trofeu i 200 EUR. Reportatge periodístic. - Aquesta modalitat neix inspirada en l'obra d'en Francesc Candel, que va tenir el seu eix en la narració d'experiències humanes reals, a través d'una prolífica obra periodística. En aquesta edició obrim el concurs en totes les modalitats de periodisme, i queda obert al reportatge, crònica periodística o article d'opinió. - L'extensió màxima ha de ser de 10 fulls. - El guanyador serà premiat amb un trofeu i 500 EUR. - El finalista serà premiat amb un trofeu i 200 EUR. Els imports dels premis de les diferents modalitats es pagaran mitjançant transferència bancària al compte que els guanyadors i finalistes designin a l'efecte. BASE CINQUENA. EL JURAT. El Jurat estarà integrat per representants culturals del Districte de Sants – Montjuïc i personalitats especialistes en les diferents modalitats del certamen que apareix en el dors. La seva composició es farà pública al tríptic que s'editi del Certamen Literari Candel 2017. El Jurat determinarà els guanyadors en els diversos apartats i categories, i es reservarà el dret a considerar desert un premi. La seva decisió és inapel·lable. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 01 18 3 3Dimarts, 31 de gener de 2017 El veredicte del Jurat es farà públic en l'acte de lliurament de premis, que tindrà lloc el dimecres 24 de maig del 2017 a les 19 hores a la Biblioteca Francesc Candel. Aquest mateix dia, tots els participants en el certamen d'enguany que assisteixin a l'acte rebran un llibre dels premiats de l'edició 2016 com a premi a la seva participació. BASE SISENA. PROCEDIMENT PER PARTICIPAR I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR. Els treballs s'han de presentar dins d'un sobre DIN A4 o similar tancat, on hi consti "Certamen Literari Francesc Candel", i a l'interior del qual hi ha d'haver: - L'original, en quatre còpies impreses, on hi consti la modalitat de participació, el títol de l'obra i el pseudònim del concursant. - En un paper a dins d'un sobre tancat hi han de constar les dades personals de l'autor/a: pseudònim, nom i cognoms, data de naixement, adreça i telèfon, i, en cas de tenir-ne, adreça de correu electrònic. A l'exterior d'aquest sobre cal consignar la modalitat a la qual es presenta, títol de l'obra i el pseudònim del concursant. Els treballs han d'estar escrits amb ordinador amb el programa Word (amb el tipus de lletra Arial, cos 12), en fulls DIN A4 escrits a una sola cara i a doble espai. Tots els concursants hauran de presentar-se amb pseudònim. - Els treballs s'han de fer arribar a qualsevol de les tres biblioteques del Districte Sants - Montjuïc: Biblioteca Francesc Candel (carrer Amnistia Internacional, 8-10), Biblioteca Vapor Vell (carrer Joan Güell, 14-22) i Biblioteca Francesc Boix (carrer Blai, 34), del 16 de març al 4 d'abril de 2017, dins l'horari de cada centre. Igualment podran presentar-se a l'Oficina del Registre General de l'Ajuntament de Barcelona (pça Sant Miquel, s/n, planta baixa), al Registre del Districte de Sants-Montjuïc (carrer Creu Coberta, 104, 08014, Barcelona), i també es podran presentar a qualsevol altre Oficina Registre d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Barcelona. El llibre editat amb els textos premiats de la present edició estarà disponible a les Biblioteques Francesc Candel, Vapor Vell i Francesc Boix i a l'Arxiu del Districte de Sants – Montjuïc, a partir del mes de setembre. El Districte de Sants – Montjuïc publicarà els textos originals guanyadors a la seva web (www.bcn.cat/sants-montjuic), i les tres biblioteques a les seves pàgines webs. Els llibres editats en anys anteriors estan disponibles per a consulta a la Biblioteca Francesc Candel i a l'Arxiu del Districte Sants- Montjuïc. BASE SETENA. AUTORIA, PROPIETAT INTEL·LECTUAL I CESSIÓ DE DRETS. Les persones participants assumeixen l'autoria i originalitat de les seves obres i es comprometen a no presentar materials que no tinguin drets d'ús degudament acreditats. L'organització no es fa responsable de l'ús inadequat dels drets de la propietat intel·lectual dels autors i autores de les obres. Les persones participants garanteixen, amb total indemnitat per a l'entitat convocant d'aquest premi, el caràcter inèdit en tot el món de l'obra presentada i la titularitat en exclusiva sense cap càrrega ni limitació de tots els drets d'explotació sobre l'obra. La propietat intel·lectual de les obres presentades és dels autors i les autores. Amb la presentació de les obres, s'autoritza al Districte de Sants-Montjuic i a l'Ajuntament de Barcelona a la reproducció, distribució i comunicació pública total o parcial de les obres mitjançant diversos formats i plataformes sempre i quan aquestes emissions no tinguin un objectiu comercial i estiguin dirigides a la difusió de la convocatòria, a la promoció dels i de les autores que hi han participat i/o a la promoció de l'art i la cultura. Els participants autoritzen a Biblioteques de Barcelona i al Districte de Sants-Montjuic que la seva imatge, incloent-hi noms, cognoms i veu, en el seu cas, pugui ser reproduïda i publicada a través de qualsevol mitjà, incloent-hi internet i xarxes socials a les quals es tingui un compte, única i exclusivament amb allò que tingui relació amb el Certamen Literari Candel. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 01 18 3 4Dimarts, 31 de gener de 2017 La cessió es fa gratuïtament, sense límit de temps i per a l'àmbit territorial mundial. L'Ajuntament de Barcelona es reserva el dret de no publicar les participacions que no consideri apropiades. Les persones participants eximeixen a l'entitat convocant d'aquest premi de qualsevol responsabilitat derivada dels continguts i de l'ús que facin de les obres terceres persones. En cas de nova edició de les obres premiades, caldrà que les autores i els autors facin constar en els materials de difusió i publicitat la frase "Aquesta obra ha rebut el Premi…" d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. En cas de comprovar-se que les persones premiades no són autores de les obres originals, estan obligades a reintegrar a l'Ajuntament de Barcelona – Districte de Sants-Montjuic l'import de la dotació econòmica atorgada com a premi, sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin. Per fer efectiu l'import a retornar, al qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la vida del constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. En tot moment es complirà el regulat a la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de dades de caràcter personal i la normativa que la desenvolupa. BASE VUITENA. ACCEPTACIÓ DE LES CONDICIONS DE LA CONVOCATÒRIA. La participació en aquesta convocatòria suposa la plena acceptació d'aquestes bases i el seu compliment. Les obres presentades que no compleixin amb aquestes bases no seran admeses a concurs. Per tot allò no contemplat en aquestes bases s'aplicarà la legislació vigent." Barcelona, 23 de gener de 2017 El cap del Departament Serveis Jurídics-Secretaria, Juan Carlos Parejo Perogil https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 01 18 3