Secretaria General Ref:CG 8/17 ACORDS adoptats per la Comissió de Govern en la sessió ordinària de 2 de març de 2017. Aprovació de l'acta de la sessió de 23 de febrer de 2017. Part decisòria ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (395/17) INICIAR l'expedient per a la contractació del subministrament elèctric per a edificis i instalacions de l'Ajuntament de Barcelona i organismes associats amb l'atenció i reducció de la pobresa energètica amb núm. de contracte 17001445, mitjançant tramitació urgent, amb la utilització del procediment negociat, i amb un pressupost total de licitació de 8.130.898,24 euros, IVA inclòs, distribuït en els següents lots: - Lot núm. 1, Baixa Tensió, per un import de 6.729.804,05 euros IVA inclòs; Lot núm. 2, Baixa Tensió (ecolot), per un import de 240.283,69 euros IVA inclòs; Lot núm. 3, Mitja Tensió, per un import d'1.160.810.50 euros IVA inclòs; DECLARAR la urgència en la tramitació d'acord amb la justificació que consta a l'expedient; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR la despesa corresponent a l’Ajuntament de Barcelona per un import de 5.908.449,94 euros amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 4.883.015,65 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA d'1.025.433,29 euros, per a la resta del pressupost s’incorporen a l’expedient els documents comptables aprovats pels corresponents organismes associats. 2.- (397/17) RATIFICAR la declaració de Barcelona per la inclusió social digital subscrita entre l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Telefònica, la Fundació Vodafone, la Fundació Orange, Cisco Systems i Lenovo el 22 de febrer de 2017. 3.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 2 de març de 2017. 4.- (2017/123) APROVAR l’encàrrec de gestió de l’Ajuntament de Barcelona a Barcelona Cicle de l’Aigua SA i l’Institut Municipal de Parcs i Jardins, per a l’execució, gestió i justificació segons les condicions reguladores del conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per al desenvolupament de l’estratègia de recerca i innovació per a l’especialització intel·ligent de Catalunya (RIS3CAT) en el marc del programa operatiu d’inversió en creixement i ocupació FEDER Catalunya 2014-2020 de data 9 de novembre del 2015 i en el marc normatiu que s’hi desprèn, detallades a l’Annex 1, per les operacions que es seleccionaran per ser incloses en compliment del conveni d’acord amb el procediment de selecció d’operacions de l’Ajuntament de Barcelona. Un cop seleccionades les operacions, aquestes hauran de ser aprovades per l’òrgan municipal competent com a annex a l’encomana, determinant l’import, calendari, actuacions previstes i persona o persones responsables. PUBLICAR aquest acord al BOP i a la Gaseta municipal. 6.- (3-017/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-017/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 24.001,17 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17022091; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 7.- (3-018/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-018/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 398.251,18 euros, per atendre despeses de la liquidació de la taxa metropolitana de tractament de residus de l’exercici 2016, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17022191; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA D'EMPRESA, CULTURA I INNOVACIÓ 8.- (265/16) AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa del contracte que té per objecte la gestió integral, implantació i manteniment d’un sistema de transport individualitzat mitjançant bicicletes, a favor de l’empresa Clear Channel España, SLU amb NIF B-82539867, amb càrrec al Pressupost i Partida indicats en aquest document i per un import de 625.896,00 euros (IVA inclòs), un cop aplicat l’IPC resultant per l’any 2016, que ha estat del 1,6%, per tal de donar compliment a la clàusula, prevista als plecs que el regulen, respecte a la revisió de preus, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual; RECTIFICAR, en virtut del que estableix l’article 109.2 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en atenció a les raons que s’indiquen a l’informe justificatiu del 21 de febrer de 2017 i la documentació que s’incorpora a l’expedient, la resolució adoptada per la Comissió de Govern en sessió del 29 de desembre, atès que existeix un error material en l’import relatiu a la despesa consignada per l’exercici 2019 i, malgrat el que s’hi indicava erròniament, no correspon reajustament de garantia per part de l’adjudicatari; ANUL·LAR parcialment l'autorització i disposició de la despesa aprovada anteriorment, per un import d'1.510.413,00 euros (IVA inclòs), amb càrrec al Pressupost 2019 i a la partida indicada en la relació comptable que s’hi adjunta, en atenció a l’existència de l’error abans indicat en l’apartat anterior; i REQUERIR l'adjudicatari per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, comparegui a formalitzar la modificació del contracte, incorporant les correccions indicades, a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos. ÀREA DE DRETS SOCIALS 9.- (20160484) EXCLOURE de la licitació, de conformitat amb l’article 22.1.b) del Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, l’oferta presentada per Fundació Mare de Déu dels Desemparats, amb NIF núm. R5800417G, per haver emplenat l’apartat de les millores tècniques i de qualitat, que és un dels criteris d’adjudicació avaluables de forma automàtica, sense respectar el percentatge indicat a la clàusula 19 del Plec de clàusules administratives particulars relativa a les condicions especials d’execució del contracte, conforme l’argumentació que consta en l’acta de la Mesa de Contractació celebrada el dia 2 de febrer de 2017. ADJUDICAR el contracte núm. 16004610 que té per objecte la gestió dels serveis dels Habitatges amb Serveis per a Gent Gran Glòries I, Glòries II adreçat a les persones grans que viuen a la ciutat de Barcelona, amb la finalitat de foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 504.413,55 euros, IVA inclòs, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l’expedient a OHL Servicios-Ingesan SAU y Asociación Edad Dorada Mensajeros de la Paz, Unión Temporal Empresas Ley 18/1982 de 26 de Mayo (UTE GLÒRIES I I II), amb NIF núm. U66947581, i d’acord amb la seva proposició, en ser l’oferta econòmicament més avantatjosa, sotmès a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. DISPOSAR a favor de l’adjudicatari l’esmentada quantitat amb càrrec a la partida i als pressupostos que s’indiquen en el document 2 comptable, amb el següent desglossament: 458.557,78 euros de pressupost net i 45.855,77 euros en concepte d’IVA al tipus impositiu del 10%. REQUERIR l’adjudicatari per a la formalització del contracte en el termini màxim de 5 dies naturals, a comptar del següent al de la recepció per part de l’adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l’adjudicació i no s’hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui suspensió de la formalització o s’hagués acordat l’aixecament de la suspensió. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 10.- (20160484) ANUL·LAR part de l’autorització de la despesa aprovada per acord de la Comissió de Govern d'1 de desembre de 2016 per un import de 58.990,60 euros, amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en el document comptable, per satisfer les obligacions econòmiques derivades del contracte que té per objecte la gestió dels serveis dels habitatges amb serveis per a gent gran Glòries I, Glòries II adreçat a les persones grans que viuen a la ciutat de Barcelona, amb la finalitat de foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, corresponent a la baixa licitatòria i a l’import previst de l’IVA dels serveis, de conformitat amb l’oferta presentada per l’adjudicatària del contracte, OHL Servicios-Ingesan SAU y Asociación Edad Dorada Mensajeros de la Paz Unión Temporal Empresas Ley 18/1982 de 26 de Mayo (UTE Glories I I II), amb NIF núm. U66947581. 11.- (20170039) INICIAR l’expedient per a la contractació de la gestió de l’Oficina del Pla d’Assentaments Irregulars (OPAI) i el foment de la inserció laboral de les persones en risc d’exclusió social, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb núm. de contracte 17000942, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 659.672,17 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l’esmentada quantitat amb càrrec a la partida i als pressupostos que s’indiquen en el document comptable, amb el següent desglossament: 599.701,97 euros de pressupost net i 59.970,20 euros en concepte d’IVA al tipus impositiu del 10%; condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents; DONAR compte d’aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 12.- (IMSS 20170045) APROVAR la creació d’un fons extraordinari per ajuts puntuals d’urgència social per a famílies amb fills menors de 16 anys, de conformitat amb el que disposa la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de Prestacions socials de caràcter econòmic per tal d'oferir a les famílies de Barcelona que es troben en situació de vulnerabilitat un recurs econòmic per cobrir les necessitats bàsiques de subsistència. L’import total d’aquest fons és de 17.590.200 €. D’aquesta quantitat es reserva la suma d'1.590.200 per atorgar ajuts complementaris de 100 € mensuals (900€/any) a aquelles famílies perceptores del fons que siguin monoparentals. DECLARAR exhaurit el fons creat per acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona de data 9 de juny de 2016 amb el mateix concepte. ESTABLIR els requisits, criteris i procediment per atorgar aquest fons, que consten en Annex I i II adjunt. DECLARAR la urgència del procediment i, d’acord amb el que estableix l’art. 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, reduir a la meitat els terminis que s’estableixen per a la seva tramitació. PUBLICAR aquest acord íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes i SOTMETRE'L a informació pública per un termini de deu dies hàbils a comptar a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb l’article 52 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. TENIR-LO per aprovat definitivament, cas de no haver-se presentat al·legacions durant el període d’informació pública. ENCARREGAR la gestió d’aquests ajuts a l’Institut Municipal de Serveis Socials, d’acord amb el que disposa l’art. 10 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de 3 procediment de les administracions públiques de Catalunya, amb càrrec a les partides 0100 48002 23151 (famílies amb menors de 16 anys) i 0100 48004 23151 (famílies monoparentals amb fills menors de 16 anys) del pressupost de l’exercici 2017, d’aquest Institut. FACULTAR la Gerència d’aquest organisme per a que dicti els actes necessaris per la millor concreció i efectivitat d’aquest acord. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 13.- (20150003) PRORROGAR per raons d'interès públic el termini de vigència del contracte número 14004451 que té per objecte “l’assistència tècnica i suport jurídic i logístic en la tramitació dels processos de gestió d’expedients sancionadors” fins al 8 de març de 2018, per un import de 279.765,00 euros, atesa la conformitat del contractista, d’acord amb el que estableix l'article 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic; AMPLIAR l'autorització de despesa del contracte per un import de 279.765,00 euros amb càrrec als Pressupostos i Partides indicades en aquest mateix document, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents; DISPOSAR-LA a favor de Business Strengths Engineering, SL, NIF B61585410; DECLARAR la improcedència de la revisió de preus d'acord amb la justificació que consta en el plec de clàusules administratives particulars; REQUERIR l'adjudicatari per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, comparegui per formalitzar la pròrroga del contracte a les dependències d'Administració d'Ecologia Urbana. 14.- (20170191) AUTORITZAR i DISPOSAR l’import de 512.072,72 euros a favor d'Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana Gestió Integral de l'Aigua, SA, amb NIF A66098435, per atendre les despeses relatives al consum d’aigua pel funcionament de les fonts i llacs ornamentals de la ciutat de Barcelona durant l’any 2017, amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, i d’acord amb el que sol·licita el cap del departament del cicle de l’aigua en informe justificatiu, de 3 de febrer d’enguany, adjunt a l’expedient. 15.- (16SD0232NT) APROVAR, de conformitat amb l’article 25 del Reial Decret 102/2011, de Millora de la qualitat de l’Aire, la Llei 22/1983, de Protecció del Medi Ambient Atmosfèric a Catalunya i la seva legislació de desenvolupament, el Protocol d’Actuació davant d’episodis d’alta contaminació atmosfèrica. PUBLICAR-LO al Butlletí Oficial de la Província, a la Gaseta Municipal i a la web o seu electrònica de l’Ajuntament. Districte de l'Eixample 17.- (13E00054) DECLARAR improcedent, d’acord amb l’establert a l’apartat 4art lletres c) i d) de l’Article 114 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012 de 22 de febrer, l’advertiment del propòsit d’iniciar expedient d’expropiació per ministeri de la llei formulat per l’entitat mercantil Euro Gran Via, SA, el 20 de juny de 2011, en relació a la finca número 751 LB de la Gran Via de les Corts Catalanes, qualificada de parcs i jardins de nova creació de caràcter local (6b) pel Pla General Metropolità de Barcelona, aprovat definitivament el 14 de juliol de 1976, pels motius que figuren a l’informe de la Direcció d’Expropiacions de SPM Barcelona Gestió Urbanística, SA, de 17 de febrer de 2017, que a efectes de motivació s’acompanya al present i es té per íntegrament reproduït. 4 Districte de Sants-Montjuïc 18.- (3BC 2017/027) APROVAR el Projecte Modificat del Nou Centre d’Instal·lacions Tècniques NCIT i Xarxes Generals del Castell de Montjuïc a Barcelona. Fase 1 (Actuació A1), al districte de Sants- Montjuïc de Barcelona, d’iniciativa municipal, segons l’article 42 i ss. del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, i d’acord amb l’Informe tecnicojurídic de la societat municipal BIMSA que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 3.737.067,10 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte (3.149.423,37 euros, que ja incorpora la baixa ofertada per l’adjudicatari), i l’import de les modificacions (587.643,73 euros) consistents en reforçar un mur i el trasdós d’un mur històric, augments d’amidaments, passos instal·lacions, entibat de rases, recuperar paviment de llamborda, renovar un tram de col·lector, reconfigurar la galeria d’instal·lacions, nova xarxa d’alimentació elèctrica i d’aigua sanitària al Cos de Guardia, desballestar i desmuntar la sala de bomba de calor del pati d’armes, instal·lacions del nou Centre de Transformació Provisional del Castell, ampliar la xarxa de protecció contra incendis del Castell, variacions en la xarxa de sanejament, ampliació de tasques d’enjardinament i proteccions i increment d’actuacions per afectacions arqueològiques; el que suposa un increment del 18,66% sobre el total del pressupost de contracte (PEC), d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament de Barcelona; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de les Corts 19.- (16GU24) RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’Addenda de modificació del protocol de col·laboració de la MPGM de la Colònia Castells, en el sentit d’estimar parcialment les al·legacions presentades el 18 de novembre de 2016, pel Sr. Jesús Peláez Cañaveras, en la condició de President i en representació de l’Associació d’afectats per la Modificació del Pla General Metropolità en el sector de la Colònia Castells, i desestimar les al·legacions presentades el 23 de novembre de 2016 pel Sr. Xavier Piqueras Suárez, en nom i representació, com a Conseller Delegat, de la companyia mercantil Barnola, SL, les al·legacions presentades el 24 de novembre de 2016 pel Sr. Ferran Navarro Acebes, actuant en nom propi i en representació de la seva mare, Sra. Mercedes Acebes Morte, i les al·legacions presentades el 24 de novembre de 2016 per la Sra. Maria Teresa Boadas Hernández i el Sr. Lluís Pagès Noès, per les raons que de manera motivada i raonada consten en l’informe de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de la Gerència Adjunta d’Urbanisme de 10 de febrer de 2017, obrant a l’expedient i que és dóna per íntegrament reproduït; APROVAR el nou text de l’Addenda de modificació del protocol de col·laboració de la MPGM de la Colònia Castells, que modifica les fases d’execució de la MPGM de la Colònia Castells i ajusta els membres de la Comissió Mixta de seguiment del projecte de remodelació de la Colònia Castells, amb la conformitat de la Comissió Mixta de seguiment del projecte de remodelació de la Colònia Castells segons acord de 30 de març de 2016, que incorpora les modificacions introduïdes per les al·legacions estimades parcialment; PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a un dels diaris de més circulació de la província i al Tauler d’edictes municipal, de conformitat amb l’article 25.1 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana i l’article 26.3 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme, NOTIFICAR individualment aquest acord a les persones que han presentat al·legacions en el tràmit d’informació pública. 5 Districte de Sarrià-Sant Gervasi 20.- (5BD2016/170) APROVAR el Projecte modificat 2 del projecte d’execució de nova construcció i rehabilitació integral de Vil·la Urània com a complex d’equipaments al Districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe tecnicojurídic de la societat municipal BIMSA que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït i a l’empara d’allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya i l’article 42 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, per un import total de 6.656.453,28 euros, 21% IVA inclòs, import resultant de sumar al contracte principal adjudicat i modificat (5.843.401,87 euros), les despeses associades que configuren el PCA (263.390,87 euros) i l’import de les modificacions proposades per import de 549.660,54 euros (consistents en millores sol·licitades per l’Ajuntament i pel procediment extern de certificació mediambiental LEED que segueix l’edifici, així com per l’increment d’amidaments en partides de fonamentació, sistema estructural i rehabilitació de la façana) i que representa el 7,05% d’increment sobre l’import del Pressupost de Coneixement per l’Administració (PCA) del projecte aprovat definitivament (7.800.776,51 euros 21% IVA inclòs); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament de Barcelona; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 21.- (15E00111) RESOLDRE les al·legacions presentades durant el termini d’informació pública per la Sra. Nuria Marvizón Pérez, en nom i representació de la Sra. Carmen Balust Vidal, administradora única de Film Industrial, SL; el Sr. Rafael Pons Fullana, actuant en nom i representació del Sr. Ignacio Duch Tuesta, representant de John Colours, SL, i el Sr. Ramon Ferrer Sala, en els termes que figuren a l’informe emès per la societat municipal Barcelona Gestió Urbanística, SA, el 16 de febrer de 2017,que consta a l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït; FER constar que s’han introduït d’ofici modificacions a la relació de béns i drets aprovada inicialment, en el sentit i pels motius explicitats a l’esmentat informe jurídic; APROVAR definitivament, amb les rectificacions que s’han introduït d’ofici, la relació de béns i drets afectats per l’expropiació de les finques incloses en el Projecte d’obres de restitució de la realitat física alterada al Torrent de l’Espinagosa, aprovat definitivament per resolució del Director Gerent del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola del 22 de juny de 2015, qualificades de parc forestal a conservar en àrees de bosc existent (clau 27), pel Pla General Metropolità, aprovat definitivament el 14 de juliol de 1976; INICIAR l’expedient d’expropiació; NOTIFICAR individualment als afectats l’inici de l’expropiació perquè en el termini de quinze dies aportin els títols que legitimin els seus drets, en cas que no ho hagin fet a la fase d’informació pública, i proposin el preu en que els valorin, i el termini necessari per a desallotjar la finca, en el cas de ser ocupants, a fi d’intentar el tràmit d’avinença previst a l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa i 155 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, advertint als ocupants dels immobles i a tots aquells als quals afecti, que hauran de desallotjar la finca en el termini màxim de cinc mesos a comptar des de la data de la notificació, previ pagament o dipòsit de la indemnització que si escau pugui correspondre i, en el supòsit que transcorregut l’esmentat termini de quinze dies no hi hagi mutu acord; INICIAR la peça separada de preu just, d’acord amb allò establert a l’article 29 de la Llei d’Expropiació Forçosa i concordants del seu Reglament i a l’article 157 i següents del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, PUBLICAR aquest acord mitjançant la inserció dels corresponents anuncis al Butlletí Oficial de la Província, i a un diari dels de més circulació de la província, amb publicació íntegra de la relació de béns i drets aprovada definitivament. 6 Districte d'Horta-Guinardó 22.- (16GU29) ESTIMAR parcialment, en els termes que s’indiquen a l’informe emès per la societat municipal Barcelona Gestió Urbanística, SA, de 17 de febrer de 2017, que consta a l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït, les al·legacions formulades durant el termini d’informació pública per la senyora Ruth Gilberte Rios, actuant en nom i representació de la mercantil Josel, SLU, propietària de la finca número 40-46 del carrer Xiprer (també passatge Garcini número 15), qualificada d’equipament comunitari de nova creació de caràcter local (clau 7b), per la Modificació del Pla General Metropolità per l’ús com a equipament de la finca de Can Garcini, aprovada definitivament el 14 d’abril de 2016 per la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona i publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 5 de maig de 2016; APROVAR definitivament la relació de béns i drets afectats per l’expropiació de la finca número 40-46 del carrer Xiprer (també passatge Garcini número 15); INICIAR l’expedient d’expropiació; NOTIFICAR individualment a l’afectat l’inici de l’expropiació, per a que en el termini de quinze dies proposi el preu en que els valora els seus drets i el termini necessari per desallotjar la finca, a fi d’intentar el tràmit d’avinença previst a l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa i 155 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, advertint que haurà de desallotjar la finca en el termini màxim de cinc mesos a comptar des de la data de la notificació del present acord, previ pagament o dipòsit de la indemnització que si s’escau pugui correspondre i, en el supòsit que transcorregut l’esmentat termini de quinze dies no hi hagi mutu acord; INICIAR la peça separada de preu just, d’acord amb allò establert a l’article 29 de la Llei d’Expropiació Forçosa i concordants del seu Reglament i a l’article 157 i següents del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals; PUBLICAR aquest acord mitjançant la inserció dels corresponents anuncis al Butlletí Oficial de la Província, i a un diari dels de més circulació de la província, amb publicació íntegra de la relació de béns i drets aprovada definitivament. 23.- (17GU03) APROVAR inicialment, a l’empara de l’article 119.2.a del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, el Projecte de reparcel·lació, en la modalitat de compensació bàsica, del PAU del PMU de la zona d’actuació L.C.R. – La Clota- Reordenació, formulat per la Junta de Compensació del Sector La Clota-Reordenació, en compliment de la Sentència ferma núm. 425, dictada el 22 de juny de 2016 pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Sala del Contenciós Administratiu, Secció Tercera, que estima el recurs d’apel·lació interposat contra la Sentència núm. 82/14 dictada el 7 de març de 2014 pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 10 de Barcelona, en el recurs contenciós administratiu núm. 415/2011, amb les prescripcions contingudes a l’informe de 7 de febrer de 2017 del Departament de Projectes de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística que consta en l’expedient, en els mateixos propis termes que es donen per reproduïts. SOTMETRE’L a informació pública durant el termini d’un mes per al·legacions, mitjançant inserció d’anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en un diari dels de més circulació de la província i al Tauler d’edictes de la Corporació, amb audiència simultània a les persones interessades pel mateix termini, amb notificació personal. Districte de Nou Barris 24.- (15GU07) RESOLDRE les al·legacions presentades durant el termini d’informació pública pels Srs. Evangelista Flores González i Maria Pastrana Herrera, en els termes que figuren a l’informe emès per la societat municipal Barcelona Gestió Urbanística SA, el 20 de febrer de 2017, que consta a l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït; APROVAR definitivament, la relació de béns i drets afectats per l’expropiació de les finques incloses en el Projecte executiu del passeig Mirador de les Aigües (Tram 9), al Districte de Nou Barris de Barcelona, aprovat definitivament per acord de la Comissió de Govern en sessió de 29 d’abril de 2015; INICIAR l’expedient d’expropiació; NOTIFICAR 7 individualment als afectats l’inici de l’expropiació perquè en el termini de quinze dies aportin els títols que legitimin els seus drets, en cas que no ho hagin fet a la fase d’informació pública, i proposin el preu en què els valorin, i el termini necessari per desallotjar la finca, en el cas de ser-ne ocupants, a fi d’intentar el tràmit d’avinença previst a l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa i 155 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, advertint als ocupants dels immobles i a tots aquells als quals afecti, que hauran de desallotjar la finca en el termini màxim de cinc mesos a comptar des de la data de la notificació, previ pagament o dipòsit de la indemnització que si escau pugui correspondre i, en el supòsit que transcorregut l’esmentat termini de quinze dies no hi hagi mutu acord; INICIAR la peça separada de preu just, d’acord amb allò establert a l’article 29 de la Llei d’Expropiació Forçosa i concordants del seu Reglament i a l’article 157 i següents del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals; PUBLICAR aquest acord mitjançant la inserció dels corresponents anuncis al Butlletí Oficial de la Província, i a un diari dels de més circulació de la província, amb publicació íntegra de la relació de béns i drets aprovada definitivament. Districte de Sant Andreu 25.- (09-2015OS6003) MODIFICAR l’Annex II de l’Ordenança de Terrasses, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 20 de desembre de 2013, per incloure com a espai susceptible d’ordenació singular a l’apartat a), punt 9.3 la plaça de l’Estació; DESESTIMAR les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública del procediment de regulació de les terrasses de la plaça de l’Estació, al Districte de Sant Andreu de Barcelona, amb iniciativa del Districte – designat indegudament com de distribució prèvia quan, pel seu objecte i documentació, es tractava sense cap mena de dubte d’una ordenació singular de terrasses-, en el sentit que, justificada i raonadament, figura als informes tècnic i jurídic que consten a l’expedient i que es donen per reproduïts. APROVAR definitivament, a l’empara de l’article 79 de l’Ordenança de Terrasses, l’ordenació singular de les Terrasses de la plaça de l’Estació, segons el text que consta com a annex a la present proposta. NOTIFICAR el present acord a les persones que han comparegut durant el tràmit d’informació publica. PUBLICAR el present acord i el text íntegre l’ordenació singular de les terrasses de la Plaça de l’Estació per a la seva eficàcia, al Butlletí Provincial de Barcelona (BOPB), i a la pagina web del Districte de Sant Andreu, en compliment de l’article 80 de l’Ordenança de Terrasses. DONAR compte d’aquest acord al Consell Municipal. Districte de Sant Martí 26.- (SJ-16-047) DESESTIMAR el recurs de reposició presentat el 5 de gener 2017 pel Sr. Jorge Castro Morales, actuant en nom i representació de la mercantil Fogos con Xeito, SL, contra l’acord de la Comissió de Govern de 24 de novembre de 2016, que resolia les al·legacions presentades en el tràmit d'informació pública de l'Ordenació Singular de Terrasses de la rambla del Poblenou, i aprovava aquesta definitivament, pels motius que figuren en l’informe jurídic de 27 de gener de 2017 que es té per reproduït a efectes de motivació. 27.- (SJ-16-047) DESESTIMAR el recurs de reposició presentat el 5 de gener 2017 per la Sra. Raquel Grande Barbe, actuant en nom i representació de la mercantil Poblenou Barbe, SL, contra l’acord de la Comissió de Govern de 24 de novembre de 2016, que resolia les al·legacions presentades en el tràmit d'informació pública de l'Ordenació Singular de Terrasses de la rambla del Poblenou, i aprovava aquesta definitivament, pels motius que figuren en l’informe jurídic de 27 de gener de 2017 que es té per reproduït a efectes de motivació. 28.- (10BC 2017/018) APROVAR el Projecte modificat 1 del projecte de reurbanització i infraestructura del carrer Pere IV, entre els carrers Roc Boronat i Bilbao, al Districte de Sant Martí de Barcelona, d’iniciativa municipal, a l’empara de l’article 43 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el 8 Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS) i d’acord amb l’Informe tecnicojurídic de BIMSA que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 6.472.014,75 euros, el 21% d’IVA inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte que ja incorpora la baixa ofertada per l’adjudicatari (5.402.476,97 euros) i l’import de les modificacions d’1.069.537,78 euros consistents en: la modificació de la xarxa de sanejament i drenatge per la presencia d’altres instal·lacions, execució de la xarxa de recollida pneumàtica i l’aparició de serveis afectats i increment dels amidaments en senyalització provisional d’obres, enderrocs, moviment de terres i gestió de residus i que representen el 19,80% d’increment sobre el contracte signat per l’adjudicatari i del 15,06% d’increment sobre el Pressupost d’Execució per Contracte (PEC) del projecte aprovat definitivament (7.100.899,11 euros, el 21% d’IVA inclòs); PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 29.- (16GU46) APROVAR inicialment, a l’empara de l’article 119.2.a del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, el Projecte de reparcel·lació, en la modalitat de compensació bàsica, del PAU 1 del PMU de l’illa delimitada pels carrers de Pere IV, de Badajoz, dels Almogàvers i de la Ciutat de Granada, formulat per la Junta de Compensació constituïda a l’efecte, amb les observacions contingudes a l’informe de 17 de febrer de 2017 del Departament de Projectes de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística que consta en l’expedient, en els mateixos propis termes que es donen per reproduïts. SOTMETRE’L a informació pública durant el termini d’un mes per al·legacions, mitjançant inserció d’anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en un diari dels de més circulació de la província i al Tauler d’edictes de la Corporació, amb audiència simultània a les persones interessades pel mateix termini, amb notificació personal. 9