Secretaria General Ref:CG 12/17 ACORDS adoptats per la Comissió de Govern en la sessió ordinària de 23 de març de 2017. Aprovació de l'acta de la sessió de 16 de març de 2017. Part decisòria ALCALDIA 1.- (20174115) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de formació del personal del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) i de la Guàrdia Urbana de Barcelona, en matèria de seguretat, emergències i protecció civil, amb núm. de contracte 17001191, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment negociat per raons tècniques, a l'empara de l'article 170, apartat d) del Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, amb un pressupost d'1.066.520,00 euros, exempt d'IVA; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques reguladors del contracte i AUTORITZAR l'esmentada despesa. ADJUDICAR el contracte a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, amb NIF Q0801494F, d'acord amb la seva proposició i amb la proposta continguda en l'expedient. DISPOSAR la despesa esmentada amb càrrec a les partides 0401 16200 13213 i 0401 16200 13613 dels pressupostos municipals de 2017 i 2018, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l'actual. DISPENSAR de la constitució de la garantia definitiva. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DONAR compte d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 2.- (018-AVLL/2017-SG) INFORMAR, en el marc de l’acord, de 7 de juny de 2013, sobre participació de l’Ajuntament de Barcelona en les iniciatives normatives de la Generalitat de Catalunya que incideixen en el règim especial establert a la Carta Municipal de Barcelona, el posicionament de l’Ajuntament de Barcelona en relació a la iniciativa normativa següent: I. Memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei del patrimoni cultural immaterial català i de l’associacionisme cultural de la Generalitat de Catalunya, en els termes dels documents elaborats pels Serveis Jurídics Municipals que consten a l’expedient i que constitueixen la motivació del present acord. NOTIFICAR el present acord i el posicionament municipal sobre cada iniciativa normativa a la Secretaria de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament. 3.- (26/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Bartomeu Antich García (mat. 12037) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de tècnic mitjà d’Arquitectura, amb destinació a la Direcció de Serveis del Paisatge Urbà de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, on ocupa el lloc de treball de tècnic de llicències i inspecció, i una segona activitat privada que consisteix en el lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte pròpia. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada de lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte pròpia, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 12: 25 laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (2016/206) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Alaitz Jiménez Jiménez (mat. 805566) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional d’Educadora d’Escola Bressol, amb destinació a l’EBM Pla de Fornells de l’Institut Municipal d’Educació d'aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 5 – 80.50.SE.10, i l’activitat privada per compte d’altri al Centre de formació de perruqueria i estètica Parc Estudi, SL, com a professora adjunt. La dedicació professional privada haurà de complir amb l’establert en l’article 12.2 de la Llei 53/1984, a ixí com, en l’establert a l’article 12 de la Llei 21/1987 i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5.- (2016/207) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada de la Sra. Mercè Lafarga Farrera (mat. 801863) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional d'Educadora d’Escola Bressol, amb destinació a l’EBM Can Caralleu de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona d'aquest Ajuntament, desenvolupant el lloc de treball de d’Educadora amb les funcions pròpies d’un lloc base de la seva categoria, i l’activitat pública com a Professora Associada a la Universitat Autònoma de Barcelona, per al curs acadèmic 2016-2017 des del 27 d'octubre de 2016 fins al 31 d'agost de 2017. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (2016/264) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per el Sr. Miguel Fernández Sánchez (mat. 803995) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional d’administratiu, amb destinació a l’Institut Municipal d’Educació d'aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball de Suport 3, i l’activitat privada per compte d’altri a la Federació Catalana de Basquetbol, com a àrbitre i tècnic arbitral. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 2 12: 25 7.- (2016/269) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Pilar Carrero Grau (mat. 805390) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional d’Educadora d’Escola Bressol, amb destinació a l’EBM La Muntanya de l’Institut Municipal d’Educació d'aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 5 – 80.50.SE.10, i l’activitat privada per compte d’altri a Amritsar, SL, com a professora de ioga. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 8.- (2016/271) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la funcionària de carrera Sra. Montserrat Vendrell Tornabell (mat. 804734) entre la seva activitat municipal amb la categoria professional de tècnic superior en Dret, amb destinació al departament de Serveis Jurídics i Secretaria de l’Institut Municipal d’Educació, on ocupa el lloc de treball de cap de Serveis Jurídics, i l’activitat pública com a professora associada a temps parcial de la Universitat Autònoma de Barcelona, per al curs acadèmic 2016-2017 des de l’1 de setembre de 2016 fins al 28 de febrer de 2017. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipa l o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció 9.- (2017/08) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Marta Fontané Sánchez (mat. 805735) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de psicòloga, amb destinació a la Direcció de Centres Educatius de l’Institut Municipal d’Educació, on ocupa el lloc de treball de tècnica 3 – 80.30.SS.20, i l’activitat privada per compte propi, com a psicòloga. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 10.- (85/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Jordi Bonet Martí (mat. 74310) entre la seva activitat municipal com a personal eventual del subgrup A1, amb destinació a la Direcció de l'Alcaldia d’aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball de cap de departament (40.10.PO.10), i l’activitat pública com a professor associat a temps parcial a la Universitat de Girona (UdG), per al curs acadèmic 2016-17, des del 15 de setembre de 2016 fins al 14 de setembre de 2017. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 3 12: 25 l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 11.- (182/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Susanna Gómez de Haas (mat. 38869) entre la seva activitat municipal com a laboral fixa amb la categoria professional de TM Treball Social, amb destinació al Departament Xarxa d'Equipaments del Drets de Ciutadania, on ocupa el lloc de treball de Gestió Projectes 2 (70.20.GE.10), i l’activitat privada per compte propi de comercial de productes de cosmètica i nutrició i distribuïdora. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 12.- (183/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Iban Torras Martínez (mat. 25131) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de caporal de la Guàrdia Urbana (61.20.GU.10), amb destinació a la Unitat Suport Policial (USP), Grup diürn, de la Gerència de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, per la formació impartida l’any 2016 (100 hores lectives). Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les administracions públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 13.- (395/17) ADJUDICAR, segons el resultat final de la negociació, el contracte que té per objecte el subministrament elèctric per a edificis i instal·lacions de l'Ajuntament de Barcelona i organismes associats amb núm. de contracte 17001445, pel pressupost total de licitació de 8.130.898,24 euros (IVA inclòs) i els preus unitaris finals, distribuït en els següents lots: - Lot núm. 1, Baixa Tensió (Contracte 17001858), per un import de 6.729.804,05 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; - Lot núm. 2, Baixa Tensió-ecolot (Contracte 17001859), per un import de 240.283,69 euros IVA inclòs, a Nexus Energia, SA, amb NIF A62332580; - Lot núm. 3, Mitja Tensió (Contracte 17001861), per un import d'1.160.810.50 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; DISPOSAR la despesa corresponent a l’Ajuntament de Barcelona per un import total de 5.908.449,94 euros amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en les relacions comptables que s’hi adjunten a aquest document amb el següent desglossament: pressupost net 4.883.015,65 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA d'1.025.433,29 euros, per a la resta del pressupost s’incorporen a l’expedient els documents comptables aprovats pels corresponents organismes associats. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 4 12: 25 l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. 14.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 23 de març de 2017. 15.- (2017/124) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya per a desenvolupar un nou model de relació en què s’aprofundeixi en la coordinació i treball conjunt en referència a la intermediació i les polítiques actives d’ocupació i la integració de la informació, amb l’objectiu d’assolir un model integral de polítiques actives d’ocupació a la ciutat de Barcelona. FACULTAR el Primer Tinent d’Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura del conveni. 16.- (E.01.6065.16) ENCARREGAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la gestió i administració del local baixos situat a la finca del passeig Joan de Borbó núms. 44-45 (finca registral 12.403 del Registre de la Propietat núm. 24 de Barcelona), així com la realització de les obres de rehabilitació de la totalitat de l’esmentada finca. 17.- (E.03.6058.16) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, per a la cessió d’ús del local 2 baixos de la finca del carrer Comtes de Bell-Lloc núms. 45-49, amb la finalitat de destinar-lo a les activitats pròpies de la Colla de Castellers de Sants, entitat associada al Secretariat, i com a conseqüència; CEDIR l’ús de l’esmentat local, segons els termes derivats del referit Conveni; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la formalització del Conveni; i FACULTAR l’Ima. Sra. Laura Pérez i Castaño, regidora de l’Ajuntament de Barcelona, per a la seva formalització. 18.- (09.6053.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Bankia SA (NIF A-14010342) l’habitatge sisè segona de la finca ubicada en el carrer Campins núm. 17 (finca registral 3696 del Registre de la Propietat núm. 20 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 28.609,42 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 28.609,42 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració de l’esmentat habitatge per tal de destinar-lo a habitatge de lloguer social; FORMALITZAR la compravenda prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens el manteniment dels quals suposi una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 19.- (3-027/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-027/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 13.333.333,33 euros, per atendre despeses derivades de l’actuació inversora P.11.7044.01 “Habitatges Ciutat. Ajuts rehabilitació” que va ser informada favorablement en Comissió de Govern de 9 de març de 2017, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17030791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 20.- (3-028/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-028/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 549.916,36 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17030991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 5 12: 25 21.- (3-029/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-029/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 150.000,00 euros, per atendre despeses del Projecte Pressupostos Participatius al Districte de Gràcia, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17031091; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. 22.- (3-030/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-030/2017 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, provinents de l’aplicació del Romanent de Tresoreria per a despeses amb finançament afectat en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2016, per ingressos provinents de la Generalitat de Catalunya en concepte de fons de foment del turisme (FFT), per finançar projectes municipals en matèria de turisme, segons acords de les Comissions de Govern de l'1 de desembre de 2016 i 2 de febrer de 2017, i per un import total de 271.860,66 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 17030995; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 23.- (3-031/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-031/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 314.520,64 euros, per atendre despeses addicionals de contractes de serveis de gestió de diversos Centres Cívics del Districte de Nou Barris, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17031391; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 24.- (3-032/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-032/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 2.314.670,84 euros, per atendre despeses derivades de projectes emmarcats en el programa operatiu FEDER Catalunya 2014-2020, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17031491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA D'EMPRESA, CULTURA I INNOVACIÓ 25.- (2017/463) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i GEDI Gestió i Disseny SCCL, amb CIF F-59128041 pel Projecte d’Itineraris personalitzats per a l’autonomia i l’apoderament col·lectiu subsaharià Fase II, que instrumenta l’atorgament d’una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional amb càrrec al Pressupost de 2017. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic justificades en els informes que consten a l’expedient. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 36.099,12 euros amb càrrec a la partida corresponent del Pressupost 2017 de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local a favor de GEDI Gestió i Disseny SCCL, amb CIF F-59128041. REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos, a comptar des de la finalització de l’activitat realitzada, presenti la justificació de l’aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el pacte cinquè del conveni. FACULTAR el Comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum, per a la signatura de la novació del conveni. ÀREA DE DRETS SOCIALS 27.- (20170144) INICIAR l’expedient per a la contractació de la prestació dels serveis del Servei per a Adolescents i Famílies (SAiF), d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, i amb número Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 6 12: 25 de contracte 17001657, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació d'1.047.674,88 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l’esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s’indiquen en el document comptable, amb el següent desglossament: 865.847,01 euros de pressupost net i 181.827,87 euros en concepte d’IVA al tipus impositiu del 21%; condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponents; DONAR compte d’aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 28.- (0036/17) ADJUDICAR el contracte núm. 16006421, que té per objecte la contractació dels serveis d’atenció i informació a la ciutadania a l’Oficina Multiservei d’Atenció Ciutadana (OMAC) i a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) incorporant objectius d’eficiència social, per un import màxim de 4.815.558,00 euros, IVA inclòs, i en funció dels preus unitaris ofertats, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a Tria Global Service SLU amb NIF B83919506, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa segons els criteris d’adjudicació establerts als plecs, sotmès a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import adjudicació 3.979.800,00 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 835.758,00 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Districte de Ciutat Vella 29.- (20172803) AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 37.600,00 euros, amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, per subvencionar l'execució del projecte que s'indica tot seguit. ATORGAR una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l'entitat Associació Cultural i Social l'EM I JPC, amb NIF G64031958, per un import de 37.600 euros, equivalent al 83,56% del cost total del projecte, per a la realització del projecte anomenat Ens Raval'EM, per a la realització d'activitats d'expressió musical com a mitjà d'integració social, amb un cost total d'execució de 45.000,00 euros i una durada fins al 31 de desembre de 2017, d'acord amb els arts. 22.2.c) i 28, ambdós de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'art. 6.2 de la normativa general de subvencions. APROVAR el conveni adjunt que consta a l'expedient pel qual es formalitzarà l'atorgament de la subvenció i FACULTAR per a la seva signatura la regidora del Districte de Ciutat Vella, l'Ima. Sra. Gala Pin Ferrando. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que faciliti tota la informació que demani l'Ajuntament, i que procedeixi a la justificació de la subvenció rebuda en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la data de finalització del projecte subvencionat. Districte de l'Eixample 30.- (20179202) AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 96.000,00 euros, amb càrrec al pressupost/os i partida/es indicades en aquest document, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual, favor de l'Associació Xarxa Dos Deu Millora Barri Sagrada Família, amb NIF G66160763, per a conveni gestió cívica Espai 210. ATORGAR una subvenció mitjançant Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 7 12: 25 concessió directa amb caràcter nominatiu, a l’entitat Associació Xarxa Dos Deu Millora Barri Sagrada Família, amb NIF G66160763, per un import de 96.000,00 euros, equivalent al 100% del cost total del conveni, per la gestió cívica de l’esmentat espai situat al carrer Padilla 208-210 pbj, d'acord amb els arts. 22.2 a) i 28, ambdós de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'art. 6.1a) de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals aprovada pel Consell Municipal el 4 de febrer de 2005 i modificada el 17 de desembre de 2010. APROVAR el conveni adjunt que consta a l'expedient pel qual es formalitzarà l'atorgament de la subvenció i FACULTAR per a la signatura de l'esmentat conveni l'Ilma. Sra. Montserrat Ballarín Espuña. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que faciliti tota la informació que demani l'Ajuntament, i procedeixi a la justificació de la subvenció rebuda dins del primer trimestre de l'any posterior. Districte de Sants-Montjuïc 31.- (20172039) APROVAR inicialment les bases particulars de la convocatòria per a 2017 de la VIII edició del Concurs Fotogràfic Francesc Boix en el Districte de Sants-Montjuïc; SOTMETRE a informació pública les esmentades bases particulars, per un termini de vint dies hàbils a comptar des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el Tauler d'edictes de l'Ajuntament i una referència en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb l’article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i hi puguin formular, si s’escau, les al·legacions que creguin adients; TENIR per aprovades definitivament les bases particulars en cas que transcorri l’esmentat termini sense que es presentin al·legacions i, en aquest cas; CONVOCAR el premi mitjançant la publicació d’anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona; i AUTORITZAR la despesa de 470,59 euros bruts, que anirà a càrrec a la partida 48101/33212/0603 del pressupost de l'any 2017, per a fer front a la disposició i lliurament d'aquests premis. Districte de Gràcia 32.- (20162089) ADJUDICAR a la Fundación Marcet, amb NIF G61176202, el contracte de gestió de serveis públics, en la modalitat de concessió, per a la gestió del camp de futbol de l’Àliga del Districte de Gràcia, fins al 31 desembre de 2020, en les condicions establertes pels plecs de condicions tècniques i el de clàusules administratives particulars i els seus annexes que regeixen aquest contracte i les derivades de l’oferta presentada per l’entitat concessionària; FIXAR el cànon a abonar en 11.690,00 euros anuals; NOTIFICAR el present acord; PUBLICAR-LO en el perfil del contractant; REQUERIR l'adjudicatari perquè en el termini màxim de 15 dies hàbils, a partir de la data de recepció de la notificació d'aquest acord, comparegui per FORMALITZAR el contracte; i DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 33.- (250/12) INSTAR a Barcelona Regional, Agència de Desenvolupament Urbà, SA, medi propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Barcelona, a què realitzi les accions oportunes per a la personació i l’exercici de les accions civil i penal davant el jutjat que tramita la querella del Ministeri Fiscal, com a conseqüència de les diligències d’investigació núm. 845/15. INSTAR, així mateix, a Barcelona Regional, Agència de Desenvolupament Urbà, SA, que interposi les accions pertinents davant el Tribunal de Comptes per raó dels fets que precisa l’auditoria Uniaudit Oliver Camps i l’Acord de Fiscalia de 18 de novembre de 2016, susceptibles de generar responsabilitat comptable. ORDENAR a Barcelona Regional, Agència de Desenvolupament Urbà, SA que, en el cas que es dicti resolució que condemni al pagament de qualsevol quantia en qualsevol dels procediments referits, i quan aquest s’hagi produït efectivament, procedeixi a retornar a l’Ajuntament de Barcelona les quantitats corresponents als excedents dels encàrrecs realitzats Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 8 12: 25 entre els anys 2012 a 2015, que hagin estat indegudament aplicades i, entre aquestes, una quantitat equivalent als 589.690,43 euros que consten documentats en l’expedient de l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, núm. 250/2012, peça 2a, corresponents a la subvenció extraordinària atorgada l’any 2012 a Barcelona Regional. Districte de Sants-Montjuïc 34.- (3BC 2017/026) APROVAR el Projecte Modificat de les obres d’Instal·lacions i Certificació energètica per a diferents espais i recintes del Castell de Montjuïc (Actuació B), al Districte de Sants-Montjuïc de Barcelona, d’iniciativa municipal, segons l’article 42 i ss. del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, i d’acord amb els Informes Tècnic i Jurídic de la societat municipal BIMSA que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 2.136.774,16 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte principal (1.102.922,25 euros) i els addicionals (678.910,78 euros) que ja incorpora la baixa ofertada per l’adjudicatari, i l’import de les modificacions (354.941,13 euros) consistents en actuacions no previstes en projecte per no disposar de tot l’espai previst (com la sala 31, ocupada per usuaris, i les sales 34 i 35, ocupades per una Estació Transformadora encara per desmantellar), increments per afectacions arqueològiques i augments d’amidaments, el que suposa un increment del 19,92% sobre el total del pressupost de contracte (PEC); d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament de Barcelona; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Sant Martí 35.- (17SD0075B) Primer.- APROVAR inicialment el Projecte Constructiu per a la instal·lació d’una estació de recàrrega elèctrica per a autobusos (EREA) Línia H16, de la Zona Franca al Fòrum, al carrer d’Eduard Maristany, promogut per Transports Metropolitans de Barcelona, d’acord amb les condicions que consten a l’Informe Tècnic de Projecte (ITP), amb qualificació “B”, de data 20 de febrer de 2017 i que es dóna per reproduït, amb un import d'1.822.013,28 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya. Segon.- SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents Tercer.- DETERMINAR que si no es presenten al·legacions/reclamacions durant l’indicat termini, el projectes queda aprovat definitivament i, en conseqüència, PUBLICAR-LO en el Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Quart.- NOTIFICAR el present acord als interessats als efectes corresponents. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 36.- (16PL16442) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla Especial d’ordenació urbanística, de Millora Urbana i adequació del programa funcional per al nou centre de transferència en processos i tecnologies integratives (CTPTI), a l’àmbit de l’Institut Químic de Sarrià, situat a la Via Augusta, núm. 390, promogut per IQS-Institut Químic de Sarrià; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 9 12: 25 Districte de Sant Martí 37.- (10-2016LL11170) Concessió de llicències d'obres majors a Shaftesbury Re Diagonal 0, SL, per a l'execució d'obres a la rambla Prim, 6-12 consistents en gran rehabilitació d’edifici en construcció, originàriament destinat a oficines, consistent en enderrocs parcials, remunta, i canvi d’ús a habitatge, i resultant en edifici plurifamiliar de PB+26 i 3 plantes soterrani, incloent cos exempt en planta baixa. La planta baixa es destina a accés rodat, vestíbul general i 2 locals, un integrat a l’edificació principal, i l’altre al cos baix. Les plantes pis es destinen a habitatges, amb un total de 89. La planta soterrani -1 es destina a gimnàs comunitari i espais tècnics, i les plantes soterrani -2 i -3 es destinen a aparcament, per a un total de 155 places per a cotxes, distribuïdes en boxes, i 80 trasters. amb un total de 29.463,96 m2 construïts, 89 habitatges, 2 locals, 155 places d’aparcament per a cotxe i 80 trasters i amb les següents condicions particulars de la llicència: Condicions particulars de la llicència. Abans d'iniciar les obres caldrà comunicar-ne l'inici a l'Ajuntament i haver: -Lliurat la documentació relacionada a l'article 27.3 de l'Ordenança Reguladora del Procediment d'Intervenció Municipal en les Obres aprovada el 25 de febrer de 2011. El projecte executiu haurà de ser lliurat en pdf i visat. -Formalitzat la renúncia de les llicències d'obres 00-2003LM04590 i 10-2008LM01316, de l'edifici en execució. Durant l'execució de les obres caldrà tenir en compte que: -Cal complir amb les condicions establertes a l'informe del SPEIS del 31 de gener de 2017, del qual s’adjunta còpia. -L'alçada sota els conductes i aparells de ventilació de l'aparcament no pot ser inferior a 2,20 m. -Els conductes d'extracció de l'aparcament, s'han d'ajustar a allò establert a l'article 23-2 de l'ordenança de Medi Ambient, ubicant-se a una distància de 3 m o superior de qualsevol finestra o boca d'admissió. -Cal posar-se en contacte amb el Cicle de l'Aigua (BCASA) per tal d'executar el clavegueró de connexió a clavegueram, o reaprofitar-ne un d'existent. -Cal seguir les prescripcions i condicions de l'informe d'autorització de les obres de l'Agència Europea de Seguretat Aèria. -La mitgera que resta vista, en contacte amb l'hotel en funcionament, ha de ser tractada com a façana a tots els efectes, amb acabats coherents amb els de la resta de l'edifici, i solucions de protecció contra la humitat i de limitació de la demanda energètica. -La coberta no pot contenir programa funcional, més enllà de l'aprovat a la present llicència. No s'hi admeten pèrgoles ni elements fixos. Els volums i les instal·lacions que s'hi ubiquen han de ser els justos imprescindibles, i formar un conjunt compositivament harmònic amb la resta de l'edificació, amb materials i proporcions que s'hi adiguin, i en cap cas ser tractats com a elements residuals de l'arquitectura. Aquest punt es tindrà especialment en compte durant el tràmit de la primera ocupació. -Totes les instal·lacions necessàries per tal que els habitatges funcionin han d'anar ubicades dins el cos principal d'edificació. -Els paraments de protecció per risc de caiguda, així com els paraments de separació al terrat, hauran de fer 1,80 m d'alçada com a màxim. Les separacions hauran d'integrar-se també a l'arquitectura. -Cal dotar l'edifici de la previsió de càrrega de vehicles elèctrics, d'acord amb la disposició addicional primera del Reial decret 1053/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova una nova Instrucció tècnica complementària (ITC) BT 52 "Instal·lacions amb fins especials. Infraestructura per a la recàrrega de vehicles elèctrics".-La llicència no inclou la urbanització de l’espai privat obert a via pública; caldrà contactar amb Serveis Tècnics de Districte per a consensuar solució i per a la supervisió de les tasques i, en qualsevol cas, mantenir continuïtat amb la urbanització de l’entorn. -La llicència no inclou enderrocs, la col·locació la de tanques de precaució o altres elements o mitjans auxiliars, ni ocupacions de via pública que requereixin permisos especials, els quals se sol·licitaran al Districte. Un cop finalitzada l'obra, i per tal de poder comunicar la primera ocupació, caldrà informar-ne a l'Ajuntament, i: -Justificar el compliment de totes les condicions de la llicència. -Vincular registralment cada traster respectivament a una entitat ubicada a l'edifici. -Tenir en compte que aquesta llicència no implica l'admissió de cap parcel·lació. -Lliurar comprovant de transport i abocament de residus a gestor autoritzat. -Lliurar final d'obra visat i la documentació de l'obra executada, declaració responsable referent al final d'obra, així com la resta de documentació establerta a l'Ordenança Reguladora del Procediment d'Intervenció Municipal en les Obres aprovada el 25 de febrer de 2011. Als plànols de l'obra executada caldrà reflectir la justificació de la normativa d'habitabilitat aplicable, així com la referent a instal·lacions de seguretat per risc d'incendi. -Sol·licitar la legalització de les instal·lacions Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 10 12: 25 definides al projecte d'ITC a la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. -Haver obtingut informe favorable a l'execució de la instal·lació de captadors d'energia solar tèrmica per part de l'Agència de l'energia. -Legalitzar l'activitat de l'aparcament, climatització i aparells elevadors, d'acord amb la instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIA a partir de l'entrada en vigor de la Llei 20/2009 (BOP 12-01-11) i obtenir la llicència del corresponent gual; no serà admissible cap gual que no doni servei a una activitat. -Aportar la documentació requerida a l'article 6 de l'ORCPI/08. -Tenir en compte que la llicència no inclou les obres i l'activitat del local, que haurà de ser legalitzada d'acord amb la instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIA a partir de l'entrada en vigor de la Llei 20/2009 (BOP 12 de gener de 11), i justificar el compliment de la legislació vigent, sobre condicions de protecció contra incendis. -Reposar els possibles elements urbanístics afectats i haver finalitzat la urbanització de l’espai privat obert a via pública, segons solució consensuada. Les que escaiguin de les assenyalades al dors del full. Termini d'inici de les obres: 18 mesos. Termini d'execució de les obres: 36 mesos. Aquesta llicència resta sotmesa a les condicions generals assenyalades al full adjunt. Ref:CG 12/17 v. 23- 3- 2017 11 12: 25