Dilluns, 27 de març de 2017 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut Municipal d'Educació ANUNCI de regulació dels preus públics pels serveis d'educació La Comissió de Govern, en sessió del dia 16 de març de 2017, adoptà el següent acord: "Aprovar la regulació dels preus públics pels serveis d'educació per al curs 2017-2018 i següents, per a les escoles bressol municipals, les escoles municipals de música, el Conservatori Municipal de Música i el Planetari Municipal, annexa a la present proposta". Contra l'esmentat acord els interessats podran interposar directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació del present anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. REGULACIÓ DELS PREUS PÚBLICS PELS SERVEIS D'EDUCACIÓ. Preàmbul: L'article 51 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació de Catalunya estableix que l'educació infantil forma part del sistema educatiu i, en l'article 56, es defineix les característiques legals d'aquest ensenyament d'educació infantil, determinant que existiran dos cicles: el primer, que compren l'ensenyament entre els zero i tres anys d'edat, i el segon que comprèn l'ensenyament entre els tres i els sis anys d'edat. En l'article 5 d'aquesta Llei, defineix quins són els ensenyaments declarats obligatoris i gratuïts, fixant que el primer cicle d'educació infantil és voluntari i que no és ni gratuït ni universal. L'article 159.2 d'aquesta Llei també preveu que els ens locals poden crear centres propis per mitjà de convenis amb el Departament d'Ensenyament d'acord amb la programació de l'oferta educativa. Així mateix, els articles 41 a 47 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, determinant que les entitats locals poden establir preus públics per a la prestació de serveis i la realització d'activitats de la seva competència, quan no es donin les circumstàncies de l'article 20.1.B d'aquesta norma. En l'article 44.2 es preveu que, per raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic, les entitats locals podran fixar preus que no incorporin la totalitat del cost del servei o activitat local, i també, que es podran atorgar bonificacions per les mateixes raons. En el sistema de bonificacions emprat fins ara hi havia 5 quotes progressives fins a 1,34 vegades l'Índex de renda de suficiència de Catalunya (IRSC). A partir d'aquest límit de renda tothom pagava la quota màxima. A partir del curs 2017/2018 en el servei municipal d'escoles bressol es resol introduir un sistema de tarifació social, amb l'objectiu de garantir l'accés a les famílies amb rendes més baixes i incrementar la progressivitat del sistema per tal que l'aportació de les famílies al finançament del servei s'incrementi d'acord amb la seva renda. El nou sistema tarifari per les escoles bressol municipals planteja adoptar un ventall de 10 quotes progressives segons el nivell de renda declarada, fins a 4,5 vegades l'IRSC, a fi de compensar la reducció de quotes en el rang de les rendes mitjanes i baixes. El sistema parteix d'una quota mínima de 50 EUR mensuals, escolaritat i menjador inclosos, per a totes les llars amb una renda equivalent inferior a 1 vegada l'indicador de renda de suficiència de Catalunya (sense necessitat que s'acompanyi informe de Serveis Socials), i augmentar progressivament la quota des de 1 vegada l'IRSC fins a famílies amb 3 vegades l'IRSC (que pagarien el mateix que fins ara), i a partir de 3 vegades i fins a 4,5 vegades hi ha un altre augment progressiu. Les llars amb una renda equivalent superior als 4,5 IRSC s'inclouen al darrer tram o quota màxima de 395 EUR mensuals. S'opta també per mantenir l'extensió de la tarifació social al pagament del servei de menjador i no introduir cap quota fixa addicional, donant continuïtat al criteri emprat en l'actual sistema de bonificacions, en què els descomptes s'apliquen tant a escolaritat com a alimentació. Aquesta decisió contribueix a l'objectiu de garantir l'assequibilitat de l'escola bressol, ja que la quota d'alimentació és un component rellevant del preu, i distingeix el sistema de tarifació social de Barcelona del d'altres municipis que han optat per combinar la tarifació social en l'escolaritat amb una quota de menjador fixa, vinculada o no, segons els municipis, a un sistema de beques menjador. 1 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Es mantenen els actuals descomptes en el còmput de la renda per a les famílies nombroses, monoparentals i/o amb membres amb discapacitats, deduint del càlcul dels ingressos de la unitat familiar 525 EUR per fill en el cas de les famílies nombroses o monoparentals de categoria general, i 800 EUR en les de categoria especial, i si existeixen casos de membres de la llar amb discapacitat igual o superior al 33 o 65%, es deduiran 1.811 ó 2.881 EUR, respectivament, per cada membre afectat. Aquestes deduccions es deriven de l'article 10 del Real Decreto 293/2016, de 15 de juliol, "por el que se establecen los umbrales de renta y patrimonio familiar y las cuantías de las becas y ayudas al estudio para el curso 2016-2017", i representen una lleugera modificació a l'alça de les deduccions que l'Ajuntament de Barcelona ha aplicat fins a la data en el còmput de la renda familiar. També es mantenen i/o amplien els salts a una quota inferior per a les famílies amb més d'un infant matriculat simultàniament en escoles bressol municipals. Si hi ha dos germans matriculats en escoles bressol municipals al mateix curs, tots dos germans saltaran un tram a la baixa en l'escala de quotes (i dos trams en el cas de tres germans simultanis). Actualment aquests descomptes només operen quan la llar es troba per sota el topall de renda que dóna dret a bonificació (1,34 IRSCs). Es decideix també excloure els avis que convisquin a la llar tant del còmput de renda com del de membres de la llar, a fi de beneficiar les llars amb menys recursos en què la pensió dels avis representi una proporció significativa de la renda de la llar. Finalment, amb l'objectiu de simplificar els tràmits i minimitzar els papers que cal que les famílies presentin a les escoles bressol, la consulta de les rendes dels pares i mares o tutors es farà massivament tan aviat com l'Agència Estatal Tributària disposi de les dades fiscals corresponents al darrer exercici tancat (a mitjans de juliol), i s'ha avançat significativament amb la interoperabilitat amb altres administracions, de manera que les dades identificatives dels tutors es consultaran directament a la DGP, la comprovació de l'existència i vigència dels títols de família nombrosa i monoparental i certificats de discapacitats es farà per via telemàtica a la Generalitat, etc. ARTICLE 1.- OBJECTE. Tenen la consideració de preus públics pels serveis educatius les contraprestacions pecuniàries que s'han de satisfer per la prestació de serveis i la realització de les activitats següents: a) Servei d'escolarització a les escoles bressol municipals de Barcelona. b) Serveis d'alimentació a les escoles bressol municipals de Barcelona. c) Serveis educatius a la petita infància. d) Servei de cessió d'espais de les Escoles bressol municipals. e) Servei d'ensenyaments a les Escoles Municipals de Música d'alumnes de 4-18 anys (conveni amb el Departament d'Ensenyament). f) Servei d'ensenyaments a les Escoles Municipals de Música d'alumnes no inclosos en el conveni amb el Departament d'Ensenyament. g) Servei de préstec d'instruments de les Escoles Municipals de Música. h) Servei de cessió d'ús d'espais a les Escoles Municipals de Música. i) Servei d'ensenyament de grau professional del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. j) Servei d'ensenyament no reglat al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. k) Serveis del banc d'instruments i material per als alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. l) Servei de cessió d'ús d'espais al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. m) Servei del Planetari Municipal. 2 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 ARTICLE 2.- OBLIGATS AL PAGAMENT I FORMA DE PAGAMENT. 1. Són obligats al pagament dels preus públics les persones físiques o jurídiques (pares o tutors legals en el supòsit de menors) que es beneficien del corresponent servei o activitat pels quals s'hagin de satisfer d'acord amb l'article 35 de la Llei General Tributària. 2. Els preus públics pels serveis d'educació són exigibles abans de l'inici de la prestació del servei, d'acord amb els terminis que es fixen a cada servei o activitat. 3. La forma de cobrament serà la domiciliació bancària, per la qual cosa la família haurà de facilitar en el moment de la matricula del document SEPA degudament signat on aparegui el compte corrent de 24 dígits d'acord amb la regulació SEPA que correspon a l'Estat Espanyol al qual cal carregar els rebuts domiciliats. També són admissibles en els preus públics de les escoles bressol municipals altres formes de cobrament com els xecs o els tiquets guarderia emesos per empreses especialitzades si en el moment de la matrícula el pare o tutor així ho ha indicat. 4. Únicament es procedirà a la devolució de l'import del preu públic corresponent, quan no es presti el servei o activitat per causa imputable a l'administració municipal. La inassistència al menjador no comporta dret a devolucions de preus públics. L'IMEB facilita l'ús del menjador esporàdic per aquelles famílies que no en facin un us tots els dies del curs. 5. En el moment de formalitzar la matrícula o matrícula de continuïtat a les escoles municipals de música o al Conservatori Municipal de Música els dos tutors hauran d'estar al corrent de pagament dels serveis o activitats prestats amb anterioritat per l'Institut Municipal d'Educació. 6. Les baixes del servei s'hauran de comunicar i seran efectives amb l'antelació i en els termes que determina aquesta regulació. ARTICLE 3.- QUANTIES I PERÍODES DE COBRAMENT DELS PREUS PÚBLICS. 3.1.- TARIFACIÓ SOCIAL DE LES ESCOLES BRESSOL. 3.1.1.- QUANTIES TARIFACIÓ SOCIAL DELS PREUS PÚBLICS D'ESCOLARITAT I ALIMENTACIÓ DE LES ESCOLES BRESSOL. Els preus públics per escolaritat i/o alimentació a les escoles bressol municipals es calculen mitjançant tarifació social, en funció de la renda i el nombre de membres de la unitat familiar a la que pertany l'alumne, d'acord amb els llindars de renda establerts en la següent taula: LLINDARS DE RENDA FAMILIAR SEGONS NOMBRE DE MEMBRES: Llindars de renda familiar (en EUR). nº membres A B C D E F G H I unitat familiar 2 11.951,60 14.939,49 17.927,39 20.915,29 23.903,19 29.878,99 35.854,79 41.830,58 53.782,18 3 14.341,91 17.927,39 21.512,87 25.098,35 28.683,83 35.854,79 43.025,74 50.196,70 64.538,61 4 16.732,23 20.915,29 25.098,35 29.281,41 33.464,47 41.830,58 50.196,70 58.562,82 75.295,05 5 19.122,55 23.903,19 28.683,83 33.464,47 38.245,10 47.806,38 57.367,66 66.928,93 86.051,48 6 21.512,87 26.891,09 32.269,31 37.647,52 43.025,74 53.782,18 64.538,61 75.295,05 96.807,92 7 23.903,19 29.878,99 35.854,79 41.830,58 47.806,38 59.757,98 71.709,57 83.661,17 107.564,36 8 26.293,51 32.866,89 39.440,26 46.013,64 52.587,02 65.733,77 78.880,53 92.027,28 118.320,79 9 28.683,83 35.854,79 43.025,74 50.196,70 57.367,66 71.709,57 86.051,48 100.393,40 129.077,23 10 31.074,15 38.842,68 46.611,22 54.379,76 62.148,29 77.685,37 93.222,44 108.759,51 139.833,66 La renda equivalent s'ha calculat en base a l'Índex de renda de suficiència de Catalunya, IRSC (7.967,73 EUR), i emprant l'escala d'Oxford-OCDE ajustada, consistent a calcular, en primer lloc, la mida equivalent de la llar (en què s'assigna un valor d'1 al primer membre de la llar, se suma 0,5 pel segon membre i 0,3 per cada membre addicional) i, en segon lloc, multiplicar la mida equivalent de la llar per l'IRSC. La primera columna mostra la renda equivalent corresponent a 1 vegada l'IRSC, la segona 1,25 IRSC, la tercera 1,50 IRSC, la quarta el 1,75 IRSC, la cinquena 2 vegades l'IRSC, la sisena 2,5 vegades, la setena 3 vegades, la vuitena 3,5 vegades i finalment la darrera columna mostra la renda equivalent de fins a 4,5 vegades l'IRSC. 3 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Segons la renda calculada corresponent a la unitat familiar les tarifes socials establertes són les següents: TARIFACIÓ SOCIAL ESCOLES BRESSOL. Renda familiar Menor o igual a A Entre A i B Entre B i C Entre C i D Entre D i E Entre E i F Entre F i G Entre G i H Entre H i I Més gran que I Tarifa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Quota mensual 50,00 90,00 130,00 170,00 210,00 250,00 290,00 330,00 365,00 395,00 Escolaritat 30,23 54,41 78,59 102,78 126,96 151,14 175,32 199,51 220,67 238,80 Alimentació 19,77 35,59 51,41 67,22 83,04 98,86 114,68 130,49 144,33 156,20 (dinar i berenar) Es facturaran un total de 10 quotes durant el curs escolar, de setembre a juny. Els rebuts s'emetran durant la primera setmana de cada mes (llevat del setembre, que s'emetrà entre el dia 10 i el dia 20). Al juliol s'emetran els rebuts corresponents als àpats esporàdics, si n'hi ha. Per a les famílies que opten per no contractar el servei d'alimentació, que inclou dinar i berenar tot el curs, s'estableix un sistema de preus esporàdics pels dies que es quedaran a dinar, que també inclou berenar. Addicionalment hi ha també la possibilitat de contractar esmorzar durant tot l'any, a afegir al preu d'alimentació a dalt referenciat. Aquests preus esporàdics també es tarifaran socialment, d'acord amb el següent quadre: Esporàdics i altres 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dinar esporàdic (inclou berenar) 1,37 2,47 3,56 4,66 5,76 6,85 7,95 9,05 10,01 10,83 Esmorzar o berenar esporàdic 0,20 0,35 0,51 0,67 0,82 0,98 1,14 1,29 1,43 1,55 Esmorzar o berenar (per mes) 2,02 3,63 5,25 6,86 8,47 10,09 11,70 13,32 14,73 15,94 Per a les famílies que només tinguin contractat el servei de berenar (sense dinar), la quota corresponent al berenar es facturarà durant 9 mesos, perquè ni al setembre ni al juliol hi ha servei d'escola a partir de les 15 h. A la web de l'Institut Municipal d'Educació (bcn.cat/educació) es troba disponible un simulador per a facilitar que les famílies puguin efectuar, si ho estimen oportú, un precàlcul de la quota a satisfer per a l'escolarització i alimentació a les escoles bressol municipals. 3.1.2.- PROCEDIMENT PER DETERMINAR LA TARIFACIÓ SOCIAL A LES ESCOLES BRESSOL: a) Es tarifarà socialment a totes les famílies usuàries del servei d'escola bressol, llevat d'aquelles que manifestin explícitament en el full de matrícula que renuncien a l'esmentada tarifa social (en aquest cas se'ls aplicarà el tram 10 de preus públics durant tot el curs escolar, sens perjudici que per al següent curs escolar es puguin acollir de nou a la tarifació social). b) Amb la signatura del full de matrícula a les escoles bressol les famílies que no renunciïn a la tarifació autoritzen a l'Institut Municipal d'Educació per tal que aquest faci les consultes que siguin oportunes per determinar la situació socioeconòmica familiar. Aquestes comprovacions es faran preferentment per mitjans telemàtics, ja sigui a l'AEAT, a la DGP, la Generalitat de Catalunya, el padró municipal de Barcelona i qualsevol altre entitat de l'administració pública que sigui necessària amb la qual l'IMEB tingui l'acord preceptiu. c) El factor determinant per a la tarifació social és el total de renda familiar, associat al nombre de membres que conformen la unitat familiar. Per establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber a quin tram correspon la renda familiar, es calcularà la suma dels ingressos anuals que per qualsevol concepte percep aquesta unitat i es relaciona aquest import amb el nombre total de membres de la unitat familiar. d) Als efectes del càlcul dels ingressos familiars, són membres computables de la unitat familiar: - L'alumne que es matricula. - El pare i la mare o tutors/es legals de l'alumne. En cas de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia del nen/a és compartida es tindran en compte els dos tutors a la unitat familiar. Si la guàrdia i custòdia del nen s'atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell/a ex 4 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 cònjuge que no convisqui amb el nen/a, però s'afegirà a la renda del tutor la pensió d'alimentació i/o compensatòria que estableixi la sentència. En el cas de família monoparental, s'haurà de manifestar estar en possessió del títol i es comprovarà que el tutor i l'infant estiguin dins el carnet de família monoparental, i que aquest estigui vigent. Si no s'està en possessió de carnet vigent es podrà acreditar amb el llibre de família, on únicament hi haurà de constar un sol tutor (altrament la família no es considerarà monoparental). En el cas de viudetat, aquesta només s'haurà de justificar amb el llibre de família (o certificat de defunció) si no s'està en possessió de carnet de família monoparental vigent. - Els/les germans/es de fins a 25 anys que segons al padró consti que conviuen en el domicili familiar a la data de la matrícula. - Germans i germanes majors de 25 anys només amb discapacitat física, psíquica o sensorial que segons al padró consti que conviuen en el domicili familiar a la data de la matrícula. Es consideren membres de la unitat familiar i per tant, germans de l'alumne, aquells que convisquin amb l'infant a la data de la matrícula segons el padró i comparteixin amb ell un o els dos tutors. No es tindran en compte altres persones, tot i que convisquin al domicili familiar, amb o sense relació de parentiu amb l'alumne, ni els avis que hi convisquin. e) En el full de matrícula la família farà constar el nom, cognoms, NIE o NIF dels dos tutors, així com el nombre de persones que conformen la unitat familiar (incloent els tutors, l'alumne i els germans que la conformen), d'acord amb els criteris establerts al punt anterior. f) En el cas de pares o tutors que no tinguin NIF o NIE (només passaport), s'haurà d'acreditar documentalment la renda del país d'origen, acompanyat de la corresponent declaració jurada. També hauran d'acompanyar al full de matrícula el document emès per la seva entitat bancària on consti compte corrent amb 24 dígits format SEPA a l'estat espanyol i el/s titular/s i NIF/NIE o passaport dels mateixos i identificació dels mateixos. g) En el cas de separació o divorci, si la custòdia és compartida tots dos tutors es computaran com a membres de la unitat familiar (només en el cas que hi hagi custòdia no compartida s'haurà d'acompanyar la matrícula de sentència de separació o divorci completa. En aquest cas el tutor que no tingui la custòdia no comptarà com a membre de la unitat familiar, però s'afegirà a la renda del tutor la pensió que la sentència tingui estipulada). h) Al full de matrícula hauran de constar les dades complertes i les signatures dels tutors que formen la unitat familiar (només constaran les dades d'un tutor en cas de famílies monoparentals amb carnet vigent o per aquelles famílies al llibre de família de les quals només hi consta un tutor). i) En els casos de separació o divorci amb custòdia compartida el full de matrícula també haurà d'estar signat per ambdós tutors. En els casos de separació o divorci on la custòdia la tingui un sol tutor, aquest és el que haurà de formalitzar la petició, acompanyant-la de carnet de família monoparental si el té. Sinó en disposa caldrà que acompanyi d'original i còpia de la sentència de separació o divorci acreditativa d'aquesta situació familiar. En aquests casos el tutor que no tingui la custòdia no constarà com a membre de la unitat familiar. j) Al full de matrícula també s'indicarà si es té títol de família nombrosa o monoparental vigent, indicant si és de caràcter general o especial. L'IMEB comprovarà per mitjans telemàtics que el títol contingui l'infant i el tutor sol·licitant, així com la naturalesa i la vigència del mateix (si aquests títols són emesos fora de Catalunya s'hauran d'aportar original i fotocòpia per efectuar la comprovació). k) S'hi farà constar també si a la unitat familiar hi ha persones amb discapacitat superior al 33%, indicant quines i en quin grau. L'IMEB comprovarà per mitjans telemàtics les discapacitats manifestades (si els certificats són emesos fora de Catalunya s'hauran d'aportar original i fotocòpia per efectuar la comprovació). l) També hi constarà en el full de matrícula, si és el cas, que en el curs pel qual es matricula l'alumne hi haurà dos o més infants de la mateixa unitat familiar matriculats a escoles bressol municipals de Barcelona (coexistint al mateix curs escolar, encara que sigui a grups d'edat diferents). 5 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 m) Finalment s'indicarà, si és el cas, que a la família hi ha un infant en acolliment, aportant en aquest cas la documentació justificativa pertinent. n) Per al càlcul de la renda familiar es computaran els ingressos familiars de l'any fiscal immediatament anterior al de l'inici de curs (exercici 2016 per al curs 2017/2018). o) Si la família no ha renunciat a la tarifació, amb anterioritat a l'inici de curs (tan aviat com la consulta telemàtica de la AEAT estigui disponible, previsiblement al mes de juliol), l'IMEB farà d'ofici la consulta mitjançant interoperabilitat amb l'Agència Tributària de les dades que consten en la declaració d'IRPF o certificat d'imputacions de l'any fiscal anterior a l'inici de curs. p) Per al còmput de renda es tindrà en compte la suma de la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, excloent els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors. La signatura del full de matrícula amb tarifació social a les escoles bressol implica l'autorització del/s tutor/s per tal que l'Ajuntament obtingui de forma directa per mitjans telemàtics la informació relativa a la renda de l'Agència Estatal Tributària. També s'hi haurà de fer constar necessàriament al full de matrícula un número de telèfon mòbil que es farà servir a efectes de notificacions, al qual s'enviaran els SMS que estableix aquesta normativa. q) Per aquells tutors la consulta telemàtica dels quals tingui com a resposta "Titular obligat a declarar i renda no presentada", l'IMEB emetrà un BuroSMS informant que el pare/mare té 30 dies per a obtenir i facilitar a l'IMEB les dades fiscals relatives a la renda de l'exercici a consultar (declaració de renda o certificat d'imputació de rendes). Si transcorreguts aquests dies no es presenta la informació requerida, en no poder fer les comprovacions pertinents pel que fa a la situació econòmica, s'entendrà que la família renuncia a la tarifació i s'aplicarà automàticament la tarifa del tram 10. r) En el cas de pares o tutors que no disposin de NIF o NIE, la AEAT no facilita les seves dades tributàries. En aquests casos, per permetre valorar la situació socioeconòmica de la unitat familiar, els tutors hauran d'acompanyar al full de matrícula les seves declaracions de renda presentades al país d'origen, acompanyada de la corresponent traducció jurada. Si aquesta informació no es facilita conjuntament amb el full de matrícula, l'IMEB enviarà un BuroSMS atorgant 30 dies per tal que es lliuri, i si aquesta no es lliura en el termini atorgat s'entendrà que la família renuncia a la tarifació social i se li aplicarà automàticament el tram de tarifa 10. s) Sobre el càlcul dels ingressos per unitat familiar fet d'acord amb els apartats anteriors s'aplicaran una sèrie de factors de correcció en els següents casos: - Si es tracta de famílies nombroses o monoparentals es deduiran dels ingressos anuals 525 EUR si són categoria general o de 800 EUR si són de categoria especial, per cada fill de la unitat familiar que consti al títol vigent. - Per cada persona de la unitat familiar que tingui discapacitat igual o superior al 33 es deduiran 1.811,00 EUR de la renda familiar, i si la discapacitat és igual o superior al 65% es deduiran 2.881,00 EUR de la renda familiar. - Quan hi hagi un/a nen/a en acolliment aquest/a es considerarà com a membre de la unitat familiar. En el cas de ser família nombrosa o monoparental es deduirà de la renda la quantitat que correspongui com si fos un fill, i la seva tarifa saltarà a un tram inferior al que li correspondria per renda a la unitat familiar. - Si a la mateixa unitat familiar coexisteixen dos alumnes matriculats a les escoles bressol durant el mateix curs escolar la tarifa saltarà a un tram inferior al que li correspondria per renda de la unitat familiar, i dos trams si es tracta de tres infants matriculats, si s'escau. Amb la renda familiar i el número de membres de la unitat familiar, calculats de la manera que determina aquesta normativa, l'IMEB aplicarà la tarifa social establerta a l'apartat 1.1 pel que fa als preus públics d'escolaritat i alimentació a les escoles bressol municipals. Tota la informació consultada i aportada ha d'estar referida al dia que es formalitza la matrícula (nombre de membres de la unitat familiar, padró o volant de convivència, sentències de separació i/o divorci, etc). La tarifació social es calcularà una vegada per curs, segons la informació aportada en el full de matrícula que sigui comprovada per l'IMEB. No s'admetran documents emesos amb posterioritat llevat dels determinats en l'article 5 d'aquesta normativa. 6 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Una vegada estigui disponible la consulta de les dades fiscals del exercici fiscal que pertoqui per part de l'AEAT (previsiblement a mitjans de juliol), acabats els tràmits associats a la tarifació social, l'IMEB emetrà un SMS informatiu a la família indicant el número de matrícula de l'infant i l'import d'escolaritat i alimentació que aquestes hauran de pagar mensualment en funció del tram social que els correspon. A la web de l'IMEB (bcn.cat/educació) està disponible un simulador de tarifes per aquelles famílies que vulguin conèixer aproximadament ja en fase de preinscripció o matrícula quin serà el preu que els hi correspondrà pagar. El resultat d'aquest simulador depèn de les variables que informen les famílies, i no té cap altre efecte i objectiu que orientar als pares i mares sobre el cost aproximat de l'escola bressol prèvia a la formalització de la matrícula en el centre. En el web també s'hi pot trobar un apartat de preguntes freqüents. 3.1.3.- HORARI I CALENDARI DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS: El servei i calendari lectiu de les escoles bressol comença a mitjans de setembre i acaba a mitjans de juliol (al curs 16/17 el servei va començar el 12 de setembre i acabarà el 14 de juliol). Les vacances de Nadal i Setmana Santa seran les que determini el Departament d'Ensenyament per al segon cicle d'educació infantil i primària. Les escoles bressol municipals tindran, a més, 3 dies de lliure disposició al llarg del curs. El calendari escolar definitiu s'aprova cada any per part de l'IMEB una vegada es coneix el calendari publicat per la Generalitat pels ensenyaments reglats. L'horari de les escoles bressol és de les 8 del matí a les 5 de la tarda, a excepció dels mesos de setembre i juliol, en què és de les 8 del matí a les 3 de la tarda. A l'escola bressol municipal Trinitat Nova l'horari és de 8 del matí a 2 de la tarda durant tot el curs. Per aquesta escola, que té horari reduït i només ofereix un esmorzar reforçat a mig matí, la tarifació social a aplicar serà la següent: Renda familiar Menor o Entre Entre Entre Entre Entre Entre Entre Entre Més gran igual a A A i B B i C C i D D i E E i F F i G G i H H i I que I 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Escolaritat 22,53 40,56 58,58 76,61 94,63 112,66 130,68 148,71 164,48 178,00 Esmorzar a mig matí 5,99 10,78 15,57 20,36 25,15 29,94 34,73 39,52 43,71 47,3 Es poden consultar els llindars de renda familiars a l'art. 3 (apartat 3.1.1) llindars de renda familiar segons nombre de membres. 3.1.4.- MODIFICACIONS DEL CONTRACTE I BAIXES DELS SERVEIS ESCOLES BRESSOL: La baixa total o parcial del servei no dóna dret a la devolució dels rebuts emesos. Recordem que per aquelles famílies que facin un ús puntual del menjador l'IMEB ofereix la possibilitat de contractar únicament el servei d'escolaritat (sense alimentació), i pagar el menjador per àpats esporàdics únicament els dies que facin ús del mateix. Les baixes del servei d'escolaritat i/o menjador s'hauran de comunicar per escrit, lliurant el corresponent document de baixa normalitzat degudament signat a la direcció del centre. Per tal que no s'emeti la corresponent facturació del preu públic d'escolaritat i/o alimentació, la família haurà de comunicar la baixa o modificació dels serveis contractats a la direcció del centre abans del dia 25 del mes anterior a l'inici de la baixa o modificació del servei. Si la baixa o modificació s'informa més tard del dia 25 del mes anterior a que es produeixi, els efectes en la facturació es produiran a l'inici del mes següent al de la modificació o baixa. Les altes del contracte d'alimentació es faran també mitjançant notificació escrita a la direcció del centre. Si ja hi ha hagut una baixa del servei, per a la formalització de la següent alta del servei d'alimentació durant el curs escolar, haurà d'haver transcorregut 25 dies lectius des de la baixa en aquest servei (sens perjudici que mentre es pugui fer ús del servei segons preus aprovats pels àpats esporàdics). L'IMEB no retornarà en cap cas rebuts ja emesos, tant en concepte d'escolarització com d'alimentació. 7 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 3.2. PREUS PÚBLICS ESPAIS FAMILIARS I CESSIÓ D'ÚS D'ESPAIS A LES ESCOLES BRESSOL. El suport a la petita infància es configura com un servei educatiu en què les relacions personals constitueixen un element fonamental a partir del contacte interpersonal, la convivència i la diversitat com a valors. Així, els diferents projectes que configuren la xarxa d'atenció a la petita infància de la ciutat es fonamenten en l'atenció educativa, on es potencia i afavoreix el desenvolupament personal oferint cura, educació, lleure i suport, tant als infants com als progenitors: - ESPAIS FAMILIARS. Ofereixen als infants un context educatiu i, a les famílies, la possibilitat de compartir l'experiència d'educar els seus fills i filles. Programa Hores setmanals Preu públic mensual Espais familiars (2,5 h dues vegades per setmana) = 5h/set. 22,70 EUR El mes de setembre i juliol el servei es prestarà durant dues setmanes i el preu serà el 50% del preu mensual (11,35 EUR). Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic mensual al compte bancari que els facilitarà l'IMEB, abans de l'inici de l'activitat. - CESSIÓ D'ÚS D'ESPAIS A LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS. Concepte Aula Tota l'escola Preu/hora 22 EUR 168 EUR Lloguer mínim dissabte i diumenge: 4 hores. Neteja a càrrec de l'usuari – tarifes i pagament al proveïdor. Servei obertura i vigilància a càrrec de l'usuari – tarifes i pagament al proveïdor. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). La cessió s'autoritzarà sempre que no afecti el funcionament regular del centre i a l'activitat educativa. Es podran atorgar les següents reduccions i cessions gratuïtes: a) Reducció (20%) en el preu hora del lloguer d'espais per activitats externes del personal docent del centre sempre i quan no cobrin entrada ni percebin cap tipus de remuneració. b) Cessió gratuïta dels espais a l'Ajuntament de Barcelona i als organismes dependents de l'Ajuntament de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. c) Cessió gratuïta dels espais al Consorci d'Educació de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi Consorci. d) Cessió gratuïta dels espais per a les AMPA's del centre pel que fa als allargaments horaris dins del curs i a l'organització per part de les mateixes de les bressol d'estiu. 3.3. ESCOLES DE MÚSICA. 3.3.1.- PREUS PÚBLICS DELS PROGRAMES INCLOSOS EN EL CONVENI AMB EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT - ALUMNES 4-18 ANYS. Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs (EUR) a1 0,05 0,09 304 a2 0,10 0,15 330 a3 0,16 0,20 345 b1 0,21 0,25 351 b2 0,26 0,29 376 b3 0,30 0,35 407 b4 0,36 0,40 524 8 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs (EUR) b5 0,41 0,45 557 b6 0,46 0,50 637 b7 0,51 0,59 669 b8 0,60 0,65 773 b9 0,66 0,69 825 b10 0,70 0,79 847 b11 0,80 0,85 929 b12 0,86 0,92 1007 c1 0,93 0,99 1065 c2 1,00 1,06 1089 c3 1,07 1,12 1148 c4 1,13 1,19 1296 c5 1,20 1,26 1331 c6 1,27 1,33 1396 c7 1,34 1,40 1435 c8 1,41 1,47 1498 c9 1,48 1,55 1517 Per al càlcul de les hores setmanals lectives a aplicar a cada modalitat d'ensenyament musical es tindran en compte les següents ràtios d'alumnes: - Llenguatge musical: 12 alumnes. - Agrupacions entre 2 i 4 alumnes: 3 alumnes. - Agrupacions entre 5 i 9 alumnes: 6 alumnes. - Agrupacions entre 10 i 25 alumnes: 15 alumnes. - Agrupacions de més de 26 alumnes: 25 alumnes. 3.3.2.- PREUS PÚBLICS DELS PROGRAMES PER ALUMNES NO INCLOSOS EN EL CONVENI AMB EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT – ALUMNES MAJORS DE 18 ANYS. Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs (EUR) d1 0,06 0,09 310 d2 0,10 0,14 361 d3 0,15 0,19 438 d4 0,20 0,29 567 d5 0,30 0,40 639 d6 0,41 0,50 969 d7 0,51 0,61 1279 d8 0,62 0,70 1367 d9 0,71 0,80 1645 d10 0,81 0,90 1680 d11 0,91 1,00 1754 d12 1,01 1,10 1908 d13 1,11 1,20 2011 d14 1,21 1,28 2299 3.3.3.- ABONAMENT DELS PREUS PÚBLICS DELS PROGRAMES DE LES ESCOLES DE MÚSICA. Els preus dels dos apartats anteriors s'abonaran de la següent manera: - Rebut de juliol, formalització matrícula, una aportació del 25% de l'import total. - Rebuts d'octubre, desembre i febrer, una aportació del 20% de l'import total. - Rebut d'abril, una aportació del 15% de l'import total. 9 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 La forma de cobrament serà la domiciliació bancària en comptes de 24 dígits d'acord amb la regulació SEPA que correspon a l'Estat. Quan es produeixi una alta durant el curs, el cobrament del preu públic es realitzarà de la següent manera: Terminis de liquidació Data alta Percentatge Juliol octubre desembre febrer Abril Juliol 100% 25% 20% 20% 20% 15% setembre 100% 45% 20% 20% 15% Fins 15 octubre 100% 45% 20% 20% 15% 16-31 octubre 90% 35% 20% 20% 15% novembre 80% 45% 20% 15% desembre 70% 35% 20% 15% gener 60% 45% 15% febrer 50% 35% 15% març 40% 40% Abril 30% 30% Es considerarà la baixa del servei a partir de la data de lliurament del document de baixa degudament signat al centre. En cap cas es retornarà l'import dels rebuts ja emesos abans de la presentació del document de baixa. Únicament es retornarà l'import de formalització de matrícula en el supòsit que es signi i lliuri el document de baixa al centre abans de l'1 de setembre del corresponent curs acadèmic. Els canvis de programa seran efectius en el termini de liquidació següent a la data de la formalització del canvi de programa. 3.3.4.- ALTRES PROGRAMES FORMATIUS DE LES ESCOLES DE MÚSICA NO INCLOSOS EN EL CONVENI AMB EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT. Els preus dels tallers, cursos i/o seminaris col·lectius que es relacionen a continuació s'abonaran en el moment de formalització de la matrícula en un únic rebut i no tenen dret a bonificació. - TALLERS DE MÚSICA PER A NADONS. Música per a nadons hores preu públic taller (EUR) Trimestral 10 84 Quadrimestral 16 134 Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic trimestral o quadrimestral al compte bancari que els facilitarà l'IMEB o l'entitat adjudicatària de la gestió de l'Escola municipal de música, abans de l'inici de l'activitat. Si la inscripció al taller, a causa de disponibilitat de plaça, es produeix una vegada iniciat aquest, s'aplicarà el preu públic segons el nombre de sessions que restin per a finalitzar el taller, a raó de 8,40 EUR per sessió. L'Institut Municipal d'Educació podrà anul·lar els tallers que no assoleixin el nombre mínim de participants establert: 10 infants. - AGRUPACIÓ CORAL D'ADULTS. Total hores: 45. Preu: 66 EUR, en un únic rebut mitjançant domiciliació bancària. - ACTIVITATS ESTATGE ESTIU. Durada: 40 hores. Preu: 132 EUR, en un únic rebut mitjançant domiciliació bancària. - ALTRES DURADES, aplicació del preu en base a preu hora de 3,3 EUR. Per a les activitats d'estatge d'estiu el nombre de participants en cada grup s'ha establert en un màxim de 25. - TALLERS I/O SEMINARIS COL·LECTIUS (TALLERS, CLASSES MAGISTRALS, CURSOS MONOGRÀFICS, PROJECTES, CURSOS I TALLERS PER A ADULTS, MASTERCLASS, JORNADES MUSICALS, CONFERÈNCIES). Es regiran segons els barems següents: 10 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Activitats amb un mínim de 2 alumnes: 30,5 EUR/h. Activitats amb un mínim de 3 alumnes: 20,3 EUR/h. Activitats amb un mínim de 4 alumnes: 15,2 EUR/h. Activitats amb un mínim de 6 alumnes: 10,2 EUR/h. Activitats amb un mínim d'11 alumnes: 5,60 EUR/h. Activitats amb un mínim de 25 alumnes: 2,54 EUR/h. En cas que el nombre d'alumnat final d'una activitat sigui inferior al que s'havia inicialment previst, l'Institut d'Educació pot decidir la supressió d'aquella activitat. Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic al compte bancari que els facilitarà l'IMEB o l'entitat adjudicatària de la gestió de l'Escola municipal de música, abans de l'inici de l'activitat. 3.3.5.- SERVEI DE PRÉSTEC D'INSTRUMENTS A LES ESCOLES DE MÚSICA: Les escoles municipals de música disposen d'un banc d'instruments per a garantir una oferta d'instruments àmplia i diversificada als alumnes dels centres, alhora que es possibilita la creació de conjunts instrumentals. El préstec d'un instrument s'estableix al llarg de tot el curs escolar i es liquida en un sol termini mitjançant domiciliació bancària. Seran exempts de pagament del servei de préstec aquells instruments que, puntualment, es cedeixen per a l'ús dels alumnes per a la seva participació a produccions específiques, amb durada inferior a dos mesos. Quan, a causa de l'alta durant el curs i no en el seu inici, es sol·liciti el lloguer d'un instrument, s'aplicarà el preu proporcional segons el nombre de mesos que restin fins al final del curs (calculant que el preu d'un curs escolar s'ha estimat sobre 10 mesos). a) Instruments el valor del qual sigui inferior o igual a 300 EUR: 70 EUR/curs. Pròrroga estiu: 18 EUR. b) Instruments el valor del qual sigui major de 301 i inferior o igual a 800 EUR: 142 EUR/curs. Pròrroga estiu: 41 EUR. c) Instruments el valor del qual sigui superior a 800 EUR: 182 EUR/curs. Pròrroga estiu: 57 EUR. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). 3.3.6.- CESSIÓ ÚS D'ESPAIS I ALTRES PRESTACIONS DEL SERVEI D'ÚS D'ESPAIS A LES ESCOLES DE MÚSICA: Espais 1 hora 4 hores Sala audicions > 100 pax 68 EUR 204 EUR Aules 22 EUR 68 EUR Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Aquests preus inclouen despeses de neteja, calefacció/aire condicionat. No inclouen el servei d'obertura i vigilància del centre ni la neteja extraordinària, que es facturaran segons preus de les empreses externes que realitzin el servei. Altres prestacions: 1 hora 4 hores Piano cua 60 EUR 182 EUR Piano de cua més back line, faristols, cadires i equip de so 68 EUR 204 EUR 11 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Si la demanda d'espais comporta un ús periòdic setmanal o mensual i de durada d'un curs escolar, caldrà establir amb l'entitat un acord de col·laboració que fixarà les contraprestacions que l'entitat aporti en benefici de l'activitat musical de l'escola. En el cas de que la demanda de cessió d'ús d'espais sigui realitzada per alguna de les institucions o persones següents: Ajuntament de Barcelona i organismes dependents de l'Ajuntament. Consorci d'Educació de Barcelona. Personal docent del centre. I sempre que no afecti el funcionament regular del centre, s'aplicaran aquests criteris: - reducció (20%) en el preu hora del lloguer d'espais per activitats externes del personal docent del centre sempre i quan no cobrin entrada ni percebin cap tipus de remuneració. - cessió gratuïta dels espais a l'Ajuntament de Barcelona i als organismes dependents de l'Ajuntament de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. - cessió gratuïta dels espais al Consorci d'Educació de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi Consorci. En tots els casos les entitats organitzadores hauran de cobrir les despeses de neteja, vigilància o afinació d'instruments que generi l'activitat. 3.4. CONSERVATORI MUNICIPAL DE MÚSICA. 3.4.1 PREUS PÚBLICS DE GRAU PROFESSIONAL: QUANTIA I PROCEDIMENT D'ABONAMENT. Concepte Preu públic curs (EUR) CURSOS COMPLETS 1r. curs 976 2n. curs 976 3r. curs 1094 4rt. Curs 1094 5è. curs 1124 6è curs 1124 ALTRES MODALITATS: Doble especialitat en curs 348 Segona especialitat amb el títol de grau professional de la primera (que s'acreditarà al moment 348 de formalitzar la matriculació) Segona especialitat sense el títol de la primera (s'aplicarà aquest preu públic fins al curs aprovat 348 de la primera, que s'acreditarà al moment de formalitzar la matriculació) Alumnes 6è. curs amb una o dues assignatures pendents 274 Alumnes 6è. curs amb una o dues assignatures pendents, si una d'elles és instrument 348 PROVA D'ACCÉS Drets a la prova d'accés (màxim 2 especialitats) a Grau Professional 40 Els preus del grau professional s'abonaran de la següent manera: - Rebut de juliol, formalització matrícula, una aportació del 10% de l'import total. - Rebuts d'octubre, desembre i abril: una aportació del 30% de l'import total. - L'alumnat que formalitzi la seva matriculació després de les proves d'accés de setembre i l'alumnat que hagi sol·licitat una bonificació, abonarà el preu públic en tres aportacions en lloc de les quatre esmentades, amb la distribució i periodificació següent: octubre (40%), desembre (30%), abril (30%). 12 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Els preus públics de les altres modalitats es pagaran en una únic rebut en el moment de formalitzar la matriculació i no tenen dret a bonificació. En cas de promoció de curs efectuada d'acord a la normativa acadèmica, una vegada realitzada alguna de les aportacions del preu públic, els rebuts següents es comptabilitzaran d'acord amb el preu públic del curs al qual l'alumne/a ha estat promocionat/da. La forma de cobrament serà la domiciliació bancària en comptes de 24 dígits d'acord amb la regulació SEPA que correspon a l'Estat. En cas de baixes i suspensions de matrícula d'acord amb la normativa acadèmica es deixaran d'emetre els rebuts a partir del mes següent de la data en la que s'ha produït la baixa. Es considerarà la baixa a partir de la data de lliurament del document de baixa signat al centre. En cap cas es retornarà els imports dels rebuts ja emesos abans de la presentació del document de baixa. Únicament es retornarà l'import de formalització de matrícula en el supòsit que es signi i lliuri el document de baixa al centre abans de l'1 de setembre. 3.4.2.- ENSENYAMENT NO REGLAT AL CONSERVATORI: QUANTIA I PROCEDIMENT D'ABONAMENT. Alumnes no inclosos en el Conveni amb el Departament d'Ensenyament. CURSOS OBERTS Hores totals curs Preu públic curs (EUR) Agrupacions, Conjunts i Orquestres 30 75 Agrupacions, Conjunts i Orquestres 60 150 Coral Canta Conservatori 45 91 La resta de propostes de Cursos Oberts, així com els tallers, conferències i classes magistrals es regiran segons els barems següents: Activitats individuals: 61 EUR/h. Activitats amb un mínim de 2 alumnes: 30,5 EUR/h. Activitats amb un mínim de 3 alumnes: 20,3 EUR/h. Activitats amb un mínim de 4 alumnes: 15,2 EUR/h. Activitats amb un mínim de 6 alumnes: 10,2 EUR/h. Activitats amb un mínim d'11 alumnes: 5,6 EUR/h. Activitats amb un mínim de 25 alumnes: 2,5 EUR/h. En aquells casos excepcionals d'una matriculació a un Curs Obert a partir del 2n trimestre de curs, es cobrarà el 65% del preu públic. Els preus de l'ensenyament no reglat s'abonaran en el moment de formalització de la matrícula i no tenen dret a bonificació. 3.4.3.- BANC D'INSTRUMENTS I MATERIAL DEL CONSERVATORI. Banc d'instruments preu públic curs (EUR) Trompeta 142 trombó, tuba i bombardí 142 Trompa 142 Flauta 142 clarinet baix 182 corn anglès 182 Fagot 182 Oboè 182 violí, viola i violoncel 182 13 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Banc d'instruments preu públic curs (EUR) violes n. 133, 134 i 136 204 violoncels n. 126, 128 i 129 204 pròrroga juliol - setembre (instrument de 138 EUR) 37 pròrroga juliol - setembre (altres instruments) 52 Carpetes amb separadors 9 Carpetes sense separadors 6 Targeta fotocopiadora 5 Agenda tutorial 10 Duplicat carnet estudiant 5 Quan es sol·liciti el lloguer d'un instrument durant el curs, s'aplicarà el preu proporcional segons el nombre de mesos que restin fins al final del mateix curs (calculant que el preu d'un curs escolar s'ha estimat sobre 10 mesos). Quan es sol·liciti un lloguer per als mesos d'estiu, el preu públic serà el 30% del preu públic total. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). 3.4.4.- PREUS PÚBLICS DE CESSIÓ D'ÚS D'ESPAIS AL CONSERVATORI: Concepte Auditori S.V Peixera Aula gran Aula mitjana >50 m2 <50 m2 Preu/hora 168 EUR 121 EUR 121 EUR 50 EUR 35 EUR lloguer mínim dissabtes i diumenges 4 hores equipament inclòs Piano piano piano piano equip audiovisual inclòs micro, projecció equip música altres inclosos camerino 008, aula 006 Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Serveis obligatoris addicionals a la cessió d'espais: - Servei de sala (Auditori Eduard Toldrà):dies i horaris lectius: 91 EUR per servei (3 hores / 2 persones) dissabtes tarda, diumenges i festius: 203 EUR (4 hores/3 persones). - Regidoria Tècnica (Auditori Eduard Toldrà): dies i horaris lectius: 61 EUR per servei (3 hores / 1 persona) dissabtes tarda, diumenges i festius: 102 EUR (4 hores/1 persona). - Afinació de piano (en cas se'n faci ús, a qualsevol espai del centre): 122 EUR. - Neteja (a qualsevol espai del centre): 20 EUR/h (mínim 2 hores). - Obertura/seguretat edifici: dissabtes tarda, diumenges i festius: 100 EUR (4 hores/2 persones). - Pòlissa de Responsabilitat Civil en actes públics: 112 EUR. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Serveis addicionals opcionals a la cessió d'espais: Enregistrament àudio (Auditori Eduard Toldrà): 213 EUR. Sobre aquest preu públic s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Exempcions totals i parcials. Hi ha diferents tipologies dels usos a realitzar per tercers en aquestes cessions, i diferents perfils d'aquests mateixos tercers. 14 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Tipologies d'usos: - acte tancat (codi U1): acte reservat a l'activitat de l'interessat i d'accés restringit. - acte obert i gratuït (codi U2): acte promogut des de tercers i d'accés lliure, gratuït i obert a tota la ciutadania. - acte obert i de pagament (codi U3): acte promogut des de tercers i d'accés lliure però subjecte a entrada de pagament. - acte obert i de pagament (codi U4): acte promogut des de tercers i d'accés lliure però subjecte a entrada de pagament, amb l'objecte d'aportar el 100% de la recaptació a projectes socials o a campanyes solidàries específiques. Els tercers que promoguin aquest tipus d'acte només ho podran fer una vegada per curs acadèmic. Tipologies de tercers: Personal del centre i de les Escoles Municipals de Música de gestió directa: codi T1. Entitats sense ànim de lucre: codi T2. Particulars i empreses: codi T3. Quadre d'exempcions (inclou tant el preu de la cessió com dels serveis obligatoris addicionals). Usos perfil usuaris T1 T2 T3 U1 -20% -50% U2 -70% -70% U3 U4 -100% -100% -100% En el cas que la demanda de cessió d'espais sigui realitzada per alguna de les institucions o persones següents: Ajuntament de Barcelona i organismes dependents de l'Ajuntament, el Consorci d'Educació (Serveis Generals), i el Departament d'Ensenyament (Servies Generals), i sempre que no afecti el funcionament de les activitats regulars i programades del centre, s'aplicaran aquests criteris: Cessió gratuïta de l'ús temporal dels espais sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. Si la demanda d'espais comporta un ús periòdic setmanal o mensual i de durada d'un curs escolar, l'Institut Municipal d'Educació i l'entitat promotora hauran de formalitzar prèviament un acord de col·laboració que fixarà l'objecte de les activitats i les obligacions de les dues parts signatàries. 3.5 PREUS PÚBLICS DEL PLANETARI MUNICIPAL. El Planetari Municipal és un equipament municipal gestionat per l'IMEB, situat al districte d'Horta Guinardó, dins el recinte de l'Escola del Mar. El Planetari Municipal ofereix activitats d'astronomia que permet estudiar i viure fenòmens com el pas del temps i els moviments de la Terra, junt amb la descoberta d'elements tan distants com els planetes o les estrelles, d'una duració estimada de 75 minuts. Programa preu públic per alumne, infant i membre unitat familiar Visites escolars, per casals infantils i per famílies amb cita prèvia: 1,66 EUR Sobre aquests preus s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Els usuaris d'aquest servei, hauran d'abonar el mateix preu en el moment de contractar la visita, prèviament a la realització de la mateixa, a través de transferència bancària en el compte bancari que indiqui el Planetari. 15 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Gratuïtats: - S'estableix la gratuïtat de 27 sessions per curs escolar pels diferents nivells de l'Escola del Mar, per estar el Planetari ubicat en aquest centre escolar. - S'estableix la gratuïtat de 1.000 places per cada curs escolar, per oferir als diferents centres escolars de la ciutat, en el marc del programa del Consell de Coordinació Pedagògica i a través del PAE. Adjudicació de les gratuïtats: L'oferta d'aquestes gratuïtats es fa conjuntament, a finals de curs pel curs següent, amb el total de places gratuïtes que ofereixen les entitats del Consell de Coordinació Pedagògica a les escoles de la ciutat. L'assignació d'aquestes gratuïtats es realitza des de l'IMEB, amb l'acord i la supervisió de la Comissió de Gratuïtats, formada per l'IMEB, el Consorci d'Educació de Barcelona i representants dels districtes. Tenen dret a sol·licitar gratuïtats tots els centres d'educació especial de la ciutat de Barcelona i els centres educatius de 0 a 16 anys de la ciutat (escoles bressol i centres de primària i secundària) que compleixen els criteris marcats per la Comissió de Gratuïtats i que estan basats en la Resolució de Centres Educatius classificats com de Màxima Complexitat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (Resolució ENS/906/2014, de 23 d'abril publicada al DOGC 6613 de 30.4.2014). Aquesta resolució actua com a indicador de les desigualtats socials i les diferents realitats dels centres educatius de la ciutat. Els centres que tenen dret a sol·licitar gratuïtats reben una comunicació especificant el mecanisme i el calendari per a tramitar la sol·licitud, així com l'oferta global d'activitats gratuïtes (entre les quals hi ha les que ofereix el Planetari). A partir d'aquí els centres que ho volen poden fer la sol·licitud a través del l'aplicatiu del PAE, indicant les activitats escollides. A principis de setembre, amb totes les sol·licituds recollides, s'assignen les gratuïtats vetllant perquè tots els centres que ho han sol·licitat tinguin, com a mínim, una activitat gratuïta de les sol·licitades. ARTICLE 4.- BONIFICACIONS DELS PREUS PÚBLICS D'ESCOLES MUNICIPALS DE MÚSICA I CONSERVATORI MUNICIPAL DE MÚSICA. 1.- Les bonificacions dels preus públics de les escoles municipals de música i el Conservatori municipal de Música de l'Ajuntament de Barcelona s'estableixen d'acord amb el que disposa l'article 44.2 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals que permet la reducció de les quanties dels preus públics quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin. 2.- Les bonificacions s'atorgaran únicament en relació als següents preus públics: - Ensenyament a les escoles municipals de música d'alumnes de 4-18 anys (conveni amb el Departament d'Ensenyament). Aquells alumnes que gaudeixin d'una bonificació del 70%, 50% o 30% sobre el preu públic, gaudiran també d'una reducció del 70%, 50% o 30% del preu del servei de préstec d'instrument. - Ensenyament al grau professional del Conservatori Municipal de Música. Aquells alumnes que gaudeixin d'una bonificació del 70%, 50% o 30% sobre el preu públic, gaudiran també d'una reducció del 70%, 50% o 30% del preu del servei de préstec d'instrument. A l'alumnat que, en matricular-se, sol·liciti una bonificació i aquesta no estigui resolta en el moment d'emetre facturació, l'import passarà a facturar-se al termini següent. 3.- L'òrgan competent de l'IMEB és qui determina la concessió de les bonificacions de les quanties dels diferents preus públics quan es donen els requisits establerts en els presents preus públics d'educació. 4.- Requisits econòmics per a la sol·licitud de les bonificacions: a) Es podrà sol·licitar bonificació mitjançant la corresponent sol·licitud per escrit, per aquells alumnes de 4 a 18 anys que es matriculin en les escoles municipals de música i en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona, sempre que acompleixin els requisits que s'indiquen en els següents apartats. b) El factor determinant serà el total de renda familiar disponible associat al nombre de membres de la unitat familiar. Per establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber en quin tram de bonificació es troba, es calcula la suma 16 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 dels ingressos anuals que per qualsevol concepte percep aquesta unitat i es relaciona el total d'ingressos amb el nombre total de membres de la unitat familiar. Es computaran com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l'any corresponent al darrer exercici fiscal tancat en el moment de cada convocatòria (per al curs 17/18 es computaran els ingressos de l'exercici fiscal 2016). Als efectes del càlcul dels ingressos familiars, són membres computables de la unitat familiar: - L'alumne pel qual es sol·licita la bonificació. - El pare i la mare o tutors/es legals de l'alumnat. En cas de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia del nen/a és compartida es tindran en compte els dos tutors a la unitat familiar. Si la guàrdia i custòdia del nen s'atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell/a ex cònjuge que no convisqui amb el nen/a, però s'afegirà a la renda del tutor la pensió d'alimentació i/o compensatòria que estableixi la sentència. En el cas de família monoparental, s'haurà d'acompanyar del corresponent títol i es comprovarà que el tutor i l'infant estiguin dins el carnet de família monoparental, i que aquest estigui vigent. Si no s'està en possessió de carnet vigent es podrà acreditar amb el llibre de família, on únicament hi haurà de constar un sol tutor (altrament la família no es considerarà monoparental). En el cas de viudetat, aquesta només s'haurà de justificar amb el llibre de família (o certificat de defunció) si no s'està en possessió de carnet de família monoparental vigent. - Els/les germans/es de fins a 25 anys que segons al padró consti que conviuen en el domicili familiar a la data de la matrícula. - Germans i germanes majors de 25 anys només amb discapacitat física, psíquica o sensorial que segons al padró consti que conviuen en el domicili familiar a la data de la matrícula. Es consideren membres de la unitat familiar, i per tant germans de l'alumne, aquells que convisquin amb l'infant a la data de la matrícula segons el padró i comparteixin amb ell un o els dos tutors. No es tindran en compte altres persones, tot i que convisquin al domicili familiar, amb o sense relació de parentiu amb l'alumne, ni els avis que hi convisquin. La renda serà la corresponent a l'exercici fiscal tancat immediat anterior a la data de la sol·licitud de la bonificació (exercici 2016 per al curs 17/18), i es calcularà de la següent manera: Per als membres de la família que hagin presentat declaració de l'IRPF es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, excloent els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors. Per al membres de la família que obtinguin ingressos propis però no hagin presentat declaració de l'IRPF, que presentaran certificat d'imputacions d'Hisenda, es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, excloent els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors. En el cas de pares o tutors que no tinguin NIF o NIE (només passaport), s'haurà d'acreditar documentalment la renda del país d'origen, acompanyat de la corresponent declaració jurada. També hauran d'acompanyar el full de matrícula de document emès per la seva entitat bancària on consti compte corrent amb 24 dígits format SEPA a l'estat espanyol i el/s titular/s i NIF/NIE o passaport dels mateixos i identificació dels mateixos. Sobre el càlcul dels ingressos per unitat familiar fet d'acord amb els apartats anteriors s'aplicaran una sèrie de factors de correcció en els següents casos: - Si es tracta de famílies nombroses o monoparentals es deduiran dels ingressos anuals 525 EUR si són categoria general o de 800 EUR si són de categoria especial, per cada fill de la unitat familiar que consti al títol vigent. 17 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 - Per cada persona de la unitat familiar que tingui discapacitat igual i superior al 33 es deduiran 1.811,00 EUR de la renda familiar, i si la discapacitat es igual o superior al 65% es deduiran 2.881,00 EUR de la renda familiar. - Quan hi hagi un/a nen/a en acolliment aquest/a es considerarà com a membre de la unitat familiar. En el cas de ser família nombrosa o monoparental es deduirà de la renda la quantitat que correspongui com si fos un fill, i la seva tarifa se saltarà a un tram inferior al que li correspondria per renda a la unitat familiar. - Si a la mateixa unitat familiar coexisteixen dos alumnes matriculats a les escoles de música municipals o al Conservatori durant el mateix curs escolar la tarifa saltarà a un tram inferior al que li correspondria per renda a la unitat familiar, i dos trams si es tracta de tres infants matriculats, si s'escau. En els casos en què el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, qualsevol que sigui el seu estat civil, haurà d'acreditar aquesta circumstància, els mitjans econòmics amb què compta i la titularitat o lloguer del seu domicili. De no justificar suficientment aquests extrems, la sol·licitud serà denegada. Llindars de renda: Els llindars de renda que no pot superar la unitat familiar per tenir dret a bonificació a les escoles municipals de música i al Conservatori són els següents: Membres de la unitat familiar Llindar màxim de renda (EUR) 1 13.943,53 2 20.915,29 3 25.098,35 4 29.281,41 5 33.464,47 6 37.647,52 7 41.830,58 8 46.013,64 9 50.196,70 10 54.379,76 A partir del onzè membre de la unitat familiar, s'afegiran 3.282 EUR per cada nou membre computable de la unitat familiar. Aquests llindars de renda equivalent màxima s'han calculat en base a 1,75 vegades l'Index de renda de suficiència de Catalunya, IRSC (7.967,73 EUR), i emprant l'escala d'Oxford-OCDE ajustada. Consisteix en calcular, en primer lloc, la mida equivalent de la llar (en què s'assigna un valor d'1 al primer membre de la llar, se suma 0,5 pel segon membre i 0,3 per cada membre addicional) i, en segon lloc, multiplicar la mida equivalent de la llar per 1,75 vegades l'IRSC. Tindrà efecte excloent l'existència d'activitats econòmiques de què siguin titulars els membres computables de la unitat familiar per les quals hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 155.500 EUR. 5.- Quantia de les bonificacions per a ensenyament a les escoles municipals de música d'alumnes de 4-18 anys i ensenyament al grau professional del Conservatori Municipal de Música. Es determinen tres tipus de bonificacions (70%, 50% ó 30%), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres de la mateixa: Tram de bonificació segons ingressos familiars ajustats per escoles de música i Conservatori: Membres de la família 70% 50% 30% Fins a De a De a 1 6.971,77 6.971,78 9.760,47 9.760,48 13.943,53 2 10.457,65 10.457,66 14.640,70 14.640,71 20.915,29 3 12.549,18 12.549,19 17.568,85 17.568,86 25.098,35 4 14.640,71 14.640,72 20.496,99 20.497,00 29.281,41 5 16.732,24 16.732,25 23.425,13 23.425,14 33.464,47 6 18.823,76 18.823,77 26.353,26 26.353,27 37.647,52 7 20.915,29 20.915,30 29.281,41 29.281,42 41.830,58 18 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 Membres de la família 70% 50% 30% Fins a De a De a 8 23.006,82 23.006,83 32.209,55 32.209,56 46.013,64 9 25.098,35 25.098,36 35.137,69 35.137,70 50.196,70 10 27.189,88 27.189,89 38.065,83 38.065,84 54.379,76 Un cop determinat el percentatge de bonificació que li correspon en funció del tram assignat segons els ingressos familiars (ajustades a la baixa segons factors de correcció descrits si hi ha persones amb discapacitats a la família o es tracta de famílies nombroses o monoparentals), si el tram és el 30 o el 50% es farà un salt de tram si el beneficiari de la bonificació compleix algun dels següents requisits: - Si té un infant en acolliment. - Si coexisteixen dos germans matriculats en el mateix curs escolar en les escoles municipals de música o en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona. 6.- Tramitació de les sol·licituds. a) Sol·licituds i documentació a presentar: Sens perjudici d'allò que disposa l'art. 16 de la llei 39/2005, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les sol·licituds de bonificació s'hauran d'adreçar a l'Institut d'Educació a través del centre educatiu on es matriculi l'alumne, en el moment de formalitzar la matrícula. Si la bonificació es sol·licita per a més d'un membre de la família, es presentarà un imprès per a cada membre, però només caldrà lliurar un exemplar de la documentació adjunta sempre que l'alumnat estigui matriculat en el mateix centre. Per a les bonificacions de preus públics de les escoles de música i el Conservatori, a la sol·licitud caldrà adjuntar l'original i la fotocòpia de la següent documentació: - Declaració anual de l'IRPF (amb segell de l'entitat bancària o certificat de presentació per internet), o certificat d'imputacions de l'Agència Tributària corresponents al darrer exercici fiscal liquidat (2016 per al curs 17/18) sinó s'estava obligat a declarar. En els documents acreditatius de la renda hi haurà de constar el corresponent codi de verificació de l'AEAT. - Per als tutors que no disposin de NIF o NIE (que tinguin únicament passaport) caldrà aportar còpia de la declaració de renda del país d'origen acompanyat de la corresponent traducció jurada. També hauran d'acompanyar el full de matrícula de document emès per la seva entitat bancària on consti compte corrent amb 24 dígits format SEPA a l'estat espanyol i el/s titular/s i NIF/NIE o passaport dels mateixos i identificació dels mateixos. - Llibre de família. En tots els casos, si procedeix: - Certificat que acrediti la discapacitat del/s membre/s del nucli familiar i el grau de discapacitat. - Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. - Sentència o conveni de separació o divorci, acompanyat del volant de convivència. - Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. Les persones sol·licitants hauran d'aportar la documentació requerida per tal de tramitar la corresponent bonificació. No s'acceptaran declaracions jurades ni justificacions de despeses. Tota la informació aportada ha d'estar referida al dia que es formalitza la matrícula (nombre de membres de la unitat familiar, padró o volant de convivència, sentències de separació i/o divorci, etc). 19 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 b) Procediment: La direcció del centre educatiu revisarà les sol·licituds i la documentació presentada, comprovarà que l'imprès de sol·licitud ha estat correctament emplenat i que s'ha aportat la documentació requerida. En el supòsit que les dades siguin incompletes o manqui documentació, la direcció del centre establirà un termini de deu dies hàbils per efectuar les correccions pertinents i perquè les persones interessades puguin esmenar o completar les dades o adjuntar la documentació no presentada inicialment. Les persones interessades que transcorregut aquest termini no esmenin les errades esmentades es considerarà que desisteixen de la seva petició, la qual s'arxivarà sense cap més tràmit. La sol·licitud i documentació presentada romandrà arxivada al centre i podrà ser requerida per l'IMEB en qualsevol moment. Per poder sol·licitar bonificació en els preus públics del Conservatori Municipal de Música de Barcelona, s'haurà d'haver aprovat el curs anterior o haver superat la prova d'accés pels alumnes de nova incorporació. En qualsevol cas, es consideraran desestimades les sol·licituds de bonificacions no resoltes per resolució expressa, en el termini màxim d'un mes comptats des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Contra aquesta resolució en matèria d'ingressos de dret públic es podrà interposar recurs d'alçada davant de l'Alcalde, amb efectes de reposició, en el termini d'un mes, tot aplicant-se el règim jurídic del recurs regulat a l'article 14è del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. ARTICLE 5.- SUPÒSIT DE REVISIÓ DE LA TARIFACIÓ PER A LES ESCOLES BRESSOL I DE LES BONIFICACIONS PER ESCOLES DE MÚSICA I CONSERVATORI. Els requisits econòmics i la composició de la unitat familiar als efectes de la tarifació social de les escoles bressol i de les bonificacions en els preus públics de les EMM d'alumnes de 4 a 18 anys i als ensenyaments del grau professional del Conservatori Municipal de Música, establerts amb caràcter general o en cada preu públic en concret, s'hauran d'acreditar en el moment de formalitzar-se la matrícula (llevat de la renda familiar per a la tarifació a les escoles bressol, que es podrà acreditar fins a l'inici de curs en els casos on la consulta telemàtica no hagi estat possible). La renúncia a la tarifació social manifestada en el full matrícula a les escoles bressol tindrà efectes durant tot el curs escolar. Aquests requisits únicament es podran revisar amb posterioritat, quan es doni alguna de les següents circumstàncies: - canvi de la situació familiar per causa de decés d'algun pare o tutor legal dels menors no emancipats, en aquest cas, s'haurà de presentar la sol·licitud juntament amb la còpia del certificat de defunció. - canvi de la situació familiar per causa de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia del nen s'atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell/a ex cònjuge que no convisqui amb el nen/a, però s'haurà d'afegir a la renda del tutor que tingui la custòdia exclusiva la pensió establerta a la sentència. En aquest supòsit, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud, la sentència o conveni de divorci i/o separació i el volant de convivència actualitzat. Si el divorci o separació legal contempla la guàrdia i custòdia compartida no hi haurà revisió de la tarifació i/o de les bonificacions. - nens/nenes en acollida en centres de serveis socials especialitzats, en les que s'haurà de tramitar la sol·licitud amb còpia de la sentencia judicial o resolució administrativa que determina la tutoria del nen/nena als serveis socials. Totes les revisions produiran efectes a partir del moment que es lliuri la petició degudament signada i complimentada amb tota la documentació requerida necessària per a documentar la nova situació. ARTICLE 6.- PROCEDIMENT DE RECAPTACIÓ. Els preus públics de serveis educatius es recaptaran: a) en període voluntari, l'assenyalat en el corresponent preu públic. b) en període executiu. Transcorreguts els terminis de pagament establerts per a cadascun dels diferents serveis i activitats educatives sense que s'hagi acreditat el pagament que correspongui, l'Institut Municipal d'Hisenda iniciarà el 20 CVE-Núm. de registre: 022017005142 Dilluns, 27 de març de 2017 procediment administratiu de constrenyiment i embargament si s'escau, d'acord amb el que preveu la regulació general dels preus públics municipals. ARTICLE 7.- INCOMPATIBILITATS. No es podrà gaudir d'altres bonificacions, ajuts o subvencions, pel mateix concepte, atorgats per altres administracions públiques o ens públics o privats. Barcelona, 21 de març de 2017 La secretària delegada de l'IMEB, Montserrat Vendrell Tornabell https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 21 CVE-Núm. de registre: 022017005142