L’Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats Del 3 de març al 29 de desembre de 2015 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r15008 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r15008 L’ACTIVITAT TURÍSTICA A LA CIUTAT DE BARCELONA 2015 PRESENTACIÓ DE RESULTATS Departament d’Estudis d’Opinió Gabinet Tècnic de Programació C/ Avinyó, 32, 2a planta Tel. 934 027 918 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ÍNDEX 03 FITXA TÈCNICA 04 PRESENTACIÓ 05 RESUM DE RESULTATS 10 1. PERFIL DELS TURISTES 19 2. ALLOTJAMENT 28 3. MOTIU DEL VIATGE 33 4. PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 38 5. CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE 47 6. DESPESA A BARCELONA 65 7. ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT L’ESTADA 72 8. VALORACIÓ DE LA CIUTAT 78 9. SEGURETAT CIUTADANA 82 10. ALTRES TEMES 92 11. QÜESTIONARI 2 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats FITXA TÈCNICA ÀMBIT punts d’interès turístic (museus, Barcelona en funció de la distribució de Municipi de Barcelona. monuments, espais de fires i congressos, turistes per mesos, tipus d’allotjament i carrers concorreguts, etc.), punts d’entrada i motiu del viatge. UNIVERS sortida a la ciutat (aeroport, estació de trens, Turistes de 15 anys i més que pernoctin a estació d’autobusos i terminal de creuers) i ERROR MOSTRAL Barcelona de 1 a 28 nits. hotels. A cadascun d’aquests llocs, els Per a un nivell de confiança del 95,5% (2s), entrevistats s’han escollit aleatòriament al i P = Q, l'error és de ±1,4% per al conjunt de GRANDÀRIA DE LA MOSTRA llarg de tot el dia i cobrint dies feiners (de la mostra. 6.000 entrevistes. dilluns a divendres) i caps de setmana (dissabte o diumenge). DATA DE REALITZACIÓ METODOLOGIA Del 3 de març al 29 de desembre de 2015. Entrevista personal realitzada amb suport AFIXACIÓ informàtic (CAPI). Proporcional per mes de l’any i, dins de EMPRESA DE TREBALL DE CAMP cada mes, fixa per dia i per lloc Gesop, S.L. PROCEDIMENTS DE MOSTREIG d’enquestació. Mostreig polietàpic, estratificat (mesos de visita: de març a desembre) i per PONDERACIÓ conglomerats (dies de la setmana i punts S’ha ponderat per tal que la mostra sigui d’enquestació). Els llocs d’enquestació són representativa del turisme a la ciutat de 3 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PRESENTACIÓ L’estudi de caracterització turística té com a (motiu, característiques i planificació), principal objectiu conèixer el perfils i hàbits despesa, activitats durant l’estada i del turista de 15 i més anys que pernocta valoracions de la ciutat. També s’inclouen (entre 1 i 28 nits) a Barcelona. altres qüestions com ara aspectes Les entrevistes s’han fet al llarg de tot l’any relacionats amb la seguretat ciutadana, l’ús i en punts on es pot localitzar als turistes ja valoració dels productes turístics de sigui per ser punt d’interès turístic, hotels on Barcelona, l’ús de telefonia mòbil (roaming, s’allotgen o punts d’entrada i sortida de la wi-fi, etc), etc. ciutat (Estació de Sants i l’Aeroport del Cal tenir present que l’univers d’estudi inclou Prat). dos col·lectius amb perfil clarament En aquest informe es presenten els resultats diferenciats en funció del motiu de l’estada a de la informació recollida al 2015. Aquests Barcelona. Per una banda hi ha els que resultats es comparen amb els obtinguts en venen de vacances (motius relacionats amb anteriors edicions de l’estudi sempre que no l’oci) i per l’altre els que venen per motius hagi variat de forma significativa la pregunta professionals (assistència a fires i a partir de la qual es recullen les diferents congressos, negocis, etc.). En alguns casos variables. els continguts d’aquest informe fan referència només a un d’aquests dos grups. Aquest informe es divideix en diferents apartats que responen als objectius específics de l’estudi: perfil sociodemogràfic dels turistes, tot allò relacionat amb el viatge 4 MOTIUS DE VISITA: L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 64,8% VACANCES U OCI 22,2% PROFESSIONAL RESUM DE RESULTATS 13,0% PERSONAL O ALTRES PERFIL DELS TURISTES ALLOTJAMENT Un percentatge similar (el 44,1%) es preocupa El perfil sociodemogràfic no ha patit masses El 47,6% dels turistes es van allotjar en un hotel molt o bastant de saber si l’apartament o variacions pel que fa a l’edat mitjana (37,7 anys) (dada fixada per la ponderació), el 16,2% en un habitatge d’ús turístic que contracta compleix les i el sexe dels enquestats (60,4% d’homes i apartament turístic o HUT, el 16,1% a casa de nomes legals. 39,6% dones). familiars o amics, el 10,4 en un alberg juvenil o MOTIU DEL VIATGE hostel i el 9,7% en altres tipus d’allotjament. La distribució per procedència tampoc ha variat El motiu principal de visita de Barcelona és el massa respecte a les dades del 2014. Un 82,4% El principal motiu d’elecció del tipus d’allotjament vacacional o per oci (64,8%). Un 22,2% pernocta dels turistes resideixen fora d’Espanya és el preu, sobretot entre els que han escollit un a Barcelona per motius professionals i un 13,0% (principalment provenen de la resta de la UE), un alberg juvenil un apartament turístic o altres tipus ho fa per motius personals o altres. 16,3% són de la resta d’Espanya i un 1,3% viuen d’allotjament. L’hotel s’escull principalment per El motiu principal de vista de la ciutat és un tret a Catalunya. comoditat i la casa de familiars o amics perquè força diferenciador en el comportament dels els han convidat o perquè és gratuït. Per nacionalitats els percentatges són similars: turistes pel que fa a lloc d’allotjament, el grup de un 82,9% dels enquestats tenen nacionalitat La forma més habitual de conèixer l’existència viatge, despesa durant la visita, activitats estrangera. Les nacionalitats estrangeres més dels allotjament és Internet, sobretot en el cas realitzades, etc. freqüents són la francesa, britànica, italiana i dels apartaments turístics i albergs juvenils. PLANIFICACIÓ DEL VIATGE alemanya. El 46,7% dels allotjats en un apartament turístic Gairebé el 80% dels turistes ha fet una consulta Tenint en compte la situació laboral i el nivell o HUT declara que sap que aquest compleix les per Internet, xarxes socials o blogs a l’hora de d’estudis del sustentador principal el 74,8% dels normes legals de la ciutat però d’aquests, només planificar el viatge. Altres fonts d’informació turistes són de classe mitjana, el 21,1% de el 12,9% ho ha comprovat amb el número de utilitzades són la família, amics o coneguts classe alta i el 4,1% de classe baixa. certificació. (32,6%) i les guies o llibres de viatge (22,2%). 5 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats RESUM DE RESULTATS La visita a Barcelona es planifica DESPESA A BARCELONA ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT L’ESTADA fonamentalment per compte propi igual que l’any La despesa per a realitzar la visita turística a Les principals activitats realitzades pels turistes a passat (més del 80% dels turistes). El 10,6% ho Barcelona incrementa lleugerament respecte les Barcelona són realitzar visites (un 44,2% cita ha planificat per l’empresa i el 9,3% ho ha fet dades obtingudes al 2014. visites concretes i un 21,0% declara que ha totalment o parcialment amb un tour operador. visitat la ciutat en general) seguides de passejar El preu del viatge se situa en 285,7€, o caminar (22,2%), anar a la platja (18,2%), anar CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE l’allotjament per persona i dia en 54,1€ i el a museus (11,6%) i anar de compres (10,6%). Els turistes que visiten Barcelona hi pernocten de paquet turístic (entre els que han planificat mitjana 5 nits, valor gairebé idèntic al de 2014. totalment amb tour operador) en 1.024,7€. Quan es pregunta per zones concretes que han visitat, les citades per més de la meitat dels D’aquests turistes, aproximadament la meitat ja La despesa en destinació per persona és de 326 turistes són el centre de la ciutat (Catedral, Pl. havia estat a la ciutat anteriorment i l’altre meitat euros. Aquest import es reparteix en 142,8€ per Catalunya, Pg. de Gràcia, etc.), la Sagrada és la primera vegada que la visita. menjar i beguda, 76,5€ en compres, 66,2€ en Família, la Barceloneta i el Born, les platges, el entreteniment, oci i cultura, 37,3€ en transport L’acompanyament més freqüent en aquesta Park Güell i la muntanya de Monjuïc (incloent Pl. intern i 4,1€ en altres conceptes. visita és amb la parella (32,2%) o sol (26,5%). Espanya, les fonts, el Poble Espanyol, etc.). Segueixen els grups de família (14,3%), d’amics Entre els que havien dinat o sopat a la ciutat el Els mitjans de transport més utilitzats per (14,0%) i de companys de feina (8,7%). En dia anterior els establiments més populars són moure’s per la ciutat són el metro o FGC mitjana els grups estan formats per 2,8 individus. els restaurants tradicionals i els bars o cafès. La (69,5%), el taxi (33,8%), l’autobús (26,0%) i el despesa mitjana per persona en el dinar són Tres de cada quatre turistes que ha visitat la bus turístic (12,5%). Entre els usuaris de 16,2€ i pel sopar 22,3€. ciutat al 2015 considera que l’avió és el principal transport públic, el bitllet més comprat és la mitjà de transport per arribar-hi. targeta T10. 6 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 EXCEL·LENT VALORACIÓ DE LA CIUTAT: 8,6 Presentació de Resultats (EN UNA ESCALA DE 0 A 10) RESUM DE RESULTATS Les visites fora de la ciutat no són molt habituals: ciutat per consumir productes o experiències de ALTRES TEMES només el 15% n’ha fet alguna. Un 4,4% dels luxo o exclusives. Els productes turístics més utilitzats són les turistes ha estat a Montserrat, el 2,9% a Sitges, oficines d’informació turística (20,4%) i el bus Un 58% pensa que a Barcelona hi ha massa l’1,2% a Girona, l’1,1% a Figueres i la resta de turístic (12,5%). gent per fer visites turístiques i el 39,9% que els destinacions obtenen percentatges de citació per preus són massa elevats en relació amb la El 55,2% dels residents fora de l’estat ha utilitzat sota de l’1%. qualitat. el roaming. VALORACIÓ DE LA CIUTAT SEGURETAT CIUTADANA El 85,8% dels turistes s’han connectat a la xarxa Els aspectes millor valorats de la ciutat són Amb una dada pràcticament idèntica a la del WIFI de l’allotjament en el que estan. L’ús de l’arquitectura i la cultura amb valoracions 2014, només un 2,5% dels turistes ha estat WIFI gratuït en altres establiments o del servei properes a l’excel·lent en una escala de 0 a 10. víctima d’un delicte contra la seva seguretat d’internet del mòbil (sense estar connectat a una La valoració global de la ciutat obté un 8,6 en personal i un 0,1% contra la del seu vehicle. xarxa WIFI) és d’aproximadament el 50% en aquesta escala. ambdós casos. Un 27,9% s’ha connectat al WIFI D’aquest, el 30,8% ho va denunciar. El 93,8% ho Els aspectes pitjor valorats són la qualitat de gratuït pel carrer i un 13,4% ha utilitzat una APP va denunciar en una comissaria i el 4,7% a l’aire i el nivell de soroll. per temes concrets de la vista a la ciutat. l’hotel. En la pregunta sobre el grau d’acord en una Les APPS més utilitzades són les de transport Dels delictes que s’han produït, un 24,5% han sèrie d’ítems, el 77,5% dels turistes opina que públic i les de mapes de la ciutat. esta a l’interior d’un transport públic, el 16,5% a Barcelona és una ciutat per anar de compres, el les Rambles i el 13,9% en un carrer o plaça. La 75,8% que el trànsit és ordenat i el 70,5% que té resta d’espais obtenen percentatges de citació un bon ambient nocturn. El grau d’acord és més per sota del 10%. baix entre els que opinen que es tracta d’una 7 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats RESUM DE RESULTATS Els sectors de serveis sanitaris i educatius i el de telecomunicacions i tecnologia són els més importants entre els turistes que estaven a Barcelona per motius professionals (35,1 i 13,5% dels casos respectivament). El 77,9% dels turistes professionals que no pensen fer turisme en aquesta estada pensen tornar a la ciutat per vacances o turisme en els propers tres anys. Les compres realitzades pels turistes es van fer principalment a les següents zones: Rambles (23,7%), zona del centre de la ciutat (15,4%), plaça Catalunya (12,3%), barri Gòtic (11,4%) i Passeig de Gràcia (8,3%). 8 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada 9 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 01 Perfil dels turistes 10 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats GÈNERE EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES % 100 80 HOME 63,1 63,1 62,4 63,3 64,8 60,2 60,1 60,4 58,7 60,458,3 56,8 60 40 43,2 39,8 39,9 39,6 41,3 41,7 39,6 DONA 36,9 37,6 36,7 35,2 36,9 20 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total Q1 Gènere de l’entrevistat Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 11 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats EDAT EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES % 100 5,0 6,4 4,47,2 8,1 8,6 9,1 7,89,8 12,7 9,213,9 10,3 12,8 80 17,5 15,9 25,2 17,4 26,7 21,327,4 27,7 28,8 22,0 60 30,1 31,7 20,4 21,1 31,4 24,8 40 24,2 37,7 37,4 38,5 34,4 36,3 35,8 34,9 34,0 30,3 20 33,2 29,5 25,0 24,3 20,8 19,9 21,6 19,3 14,0 15,1 7,8 18,1 16,75,2 9,8 8,9 0 3,8 2,9 3,3 3,9 2,8 3,0 Mitjana 100 80 60 43,9 43,3 39,6 41,6 36,3 37,7 40 20 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total Q2 Edat de l’entrevistat Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 De 15 a 17 anys De 35 a 44 anys 65 i més 12 De 18 a 24 anys De 45 a 54 anys De 25 a 34 anys De 55 a 64 anys L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PROCEDÈNCIA EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES % 100 Allotjats a Hotels Total 80 RESIDENTS FORA D’ESPANYA 2014 2015 2014 2015 RESTA UE 60,3 61,5 62,0 63,6 AM ÈRICA DEL NORD 9,0 10,6 7,8 8,9 60 AM ÈRICA DEL SUD 7,6 6,4 9,9 8,6 EUROPA NO COM UNITÀRIA 7,1 6,7 6,7 5,9 PRÒXIM ORIENT 5,3 5,1 3,7 3,5 40 ÀSIA 3,7 3,3 3,0 2,9 AUSTRÀLIA I OCEANIA 1,8 2,0 2,0 2,3 AM ÈRICA CENTRAL I CARIB 2,8 1,8 3,0 2,2 81,0 79,7 82,4 ÀFRICA DEL NORD 1,3 2,0 1,1 1,7 20 84,4 ÀFRICA SUB-SAHARIANA 1,1 0,7 0,8 0,4 N (2674) (2894) (4928) (5036) 18,2 15,0 18,2 16,3 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total F1 Em podria dir on resideix habitualment? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Catalunya 13 Resta d’Espanya Fora d’Espanya L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PROCEDÈNCIA ANÀLISI DE PERFIL PERFIL DELS TURISTES CATALUNYA RESTA D’ESPANYA FORA D’ESPANYA F1 Em podria dir on resideix habitualment? Total: 6000 14 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats NACIONALITAT EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES A llo tjats a Hotels Total 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 ESPANYA 31,9 29,0 29,2 31,1 27,7 23,6 21,8 20,0 18,0 15,5 19,1 17,1 FRANÇA 6,3 6,4 6,8 7,7 8,0 8,0 7,7 8,4 8,7 8,1 9,6 9,3 GRAN BRETANYA 10,7 11,1 10,1 8,1 7,5 7,2 8,0 8,3 8,8 11,5 7,1 8,6 ITÀLIA 8,7 8,8 8,2 8,4 7,9 7,6 6,6 5,9 7,0 7,4 7,1 8,0 ALEM ANYA 5,2 5,3 5,2 5,2 5,1 5,4 5,6 6,0 6,6 6,9 6,7 6,9 NORD-AM ÈRICA 7,0 7,5 7,0 7,4 7,7 8,2 8,5 8,3 6,1 6,8 4,9 5,3 PAÏSOS NÒRDICS 3,6 4,4 4,4 4,0 4,7 4,7 4,8 5,4 5,3 5,9 4,2 5,2 PAÏSOS BAIXOS 3,4 3,1 3,2 3,1 2,7 3,0 3,0 2,8 3,6 2,6 3,3 2,6 BÈLGICA 1,6 1,8 1,7 1,4 1,5 1,8 1,9 1,9 3,0 2,6 2,4 2,2 PORTUGAL 2,5 1,8 1,5 1,4 1,4 1,5 1,4 1,2 1,8 1,7 1,8 1,7 RÚSSIA 0,0 0,0 0,0 1,7 1,9 0,0 0,0 3,1 1,2 0,8 1,5 0,9 SUÏSSA 1,5 1,6 1,5 1,3 1,6 1,8 1,9 2,0 1,6 1,7 1,3 1,2 RESTA D'EUROPA 6,2 7,5 8,2 6,4 7,3 10,2 10,6 8,0 7,1 7,2 7,5 8,5 RESTA D'AM ÈRICA 4,4 4,7 4,7 4,9 6,5 7,7 7,4 6,6 10,2 9,8 14,0 12,9 RESTA DEL M ÓN 7,0 7,0 8,1 6,7 8,6 9,4 10,8 12,0 11,1 11,7 9,3 9,6 N (2613) (3173) (3452) (3183) (3196) (3196) (3200) (3200) (3165) (3357) (6006) (6000) Q3 Quina és la seva nacionalitat? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 15 Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats NIVELL D’ESTUDIS DEL SUSTENTADOR EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES Allotjats a Hotels Total 2013 2014 2015 2014 2015 M ENYS QUE PRIM ARIS 0,0 0,1 0,2 0,3 0,2 PRIM ARIS 1,9 2,1 3,5 2,6 4,2 SEC. GENERALS 20,2 9,6 9,2 11,2 11,1 SEC. PROFESS. 11,1 9,8 11,4 10,8 UNIVERSITARIS 77,8 74,6 76,5 71,7 72,6 NS/NC 0,0 2,6 0,8 2,8 1,1 N (3200) (3165) (3357) (6006) (6000) Z1/Z7 Quin és el nivell d'estudis acabats de la Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 16 persona que aporta més ingressos a la llar? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SITUACIÓ LABORAL DEL SUSTENTADOR EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES Allotjats a Hotels Total 2013 2014 2015 2014 2015 TREBALLA PER COM PTE PROPI 22,2 20,4 25,0 20,0 23,2 TREBALLA PER COM PTE D’ALTRI 75,0 70,4 66,8 67,1 66,6 JUBILAT/ADA / PENSIONISTA 2,8 4,7 5,7 4,9 5,6 ATURAT/ADA / BUSCA FEINA 0,1 0,8 0,3 1,7 1,4 TASQUES DE LA LLAR (NO REM UNERADES) - 0,1 0,1 0,2 0,1 ESTUDIANT - 1,0 1,1 2,5 2,2 NS/NC 0,0 2,6 1,0 3,6 0,9 N (3200) (3165) (3357) (6006) (6000) Z2/Z8 Actualment, quina és la situació laboral de la Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 17 persona que aporta més ingressos a la llar? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats NIVELL SOCIOECONÒMIC EVOLUCIÓ PERFIL DELS TURISTES % 100 3,8 3,0 4,7 4,1 80 60 40 71,9 74,8 20 79,3 79,1 16,9 25,1 16,1 21,1 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total Nivell socioeconòmic Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Alt 18 Mitjà Baix L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 02 Allotjament 19 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats TIPUS D’ALLOTJAMENT EVOLUCIÓ ALLOTJAMENT % 100 3,8 9,7 13,8 10,4 80 18,5 16,1 60 16,3 16,2 40 20 47,5 47,6 0 2014 2015 Q4 Em podria dir on està allotjat? 6000 Hotel / Apart-Hotel Alberg juvenil / hostel 20 Apartament turístic / HUT Altres Casa d’amics, familiars NS / NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats TIPUS D’ALLOTJAMENT (1/2) ANÀLISI DE PERFIL ALLOTJAMENT HOTEL / APART-HOTEL APARTAMENT TURÍSTIC / HUT CASA D’AMICS, FAMILIARS Q4 Em podria dir on està allotjat? 6000 21 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats TIPUS D’ALLOTJAMENT (2/2) ANÀLISI DE PERFIL ALLOTJAMENT ALBERG JUVENIL / HOSTEL ALTRES Q4 Em podria dir on està allotjat? 6000 22 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats CATEGORIA DE L’HOTEL EVOLUCIÓ ALLOTJAMENT % 100 80 60 53,4 53,9 4* 40 3* 23,7 22,6 20 13,6 13,9 5* 5,8 5,8 2* 3,5 1* 3,8 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Q4A Em podria dir de quina categoria és l’hotel? S'ha allotjat en un hotel o apar-hotel 23 3357 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MOTIU D’ELECCIÓ DEL TIPUS D’ALLOTJAMENT EVOLUCIÓ I ANÀLISI PER TIPUS D’ALLOTJAMENT ALLOTJAMENT A llo tjats a Hotels Total Tipus d'Allo tjament Hotel / Ap. turístic / A lb. juvenil / Casa amics, 2014 2015 2014 2015 Apart-hotel HUT Hostel familiars Altres ÉS BARAT, PER PREU 9,8 9,3 27,9 29,5 9,3 45,7 77,8 21,7 62,7 PER COM ODITAT 11,7 14,2 7,5 8,7 14,2 7,7 0,8 2,4 1,6 ÉS DE LA FAM ÍLIA, AM ICS O CONEGUTS 0,6 0,1 8,0 7,7 0,1 0,0 0,0 44,9 4,2 ESTÀ CÈNTRIC O BEN UBICAT 12,9 9,8 8,3 6,3 9,8 3,8 4,2 0,5 4,7 PER FACILITAT 5,0 6,3 2,7 3,7 6,3 2,0 0,3 1,1 2,1 LI VAN RECOM ANAR, JA EL CONEIXIA 6,6 4,8 4,4 3,0 4,8 1,6 2,7 0,1 1,5 PER COSTUM (SEM PRE VAN A AQUEST TIPUS D'ALLOTJAM ENT) 2,4 5,3 1,4 2,7 5,3 0,6 0,2 0,1 0,6 PEL SERVEI 3,8 4,5 2,1 2,4 4,5 0,5 0,8 0,0 1,4 ÉS GRATUÏT 0,9 0,2 4,1 2,3 0,2 0,1 0,2 12,5 1,5 PER CONFORT, CONFORTABLE 3,1 4,0 2,0 2,2 4,0 1,1 0,4 0,2 0,3 ELS HAN CONVIDAT - 0,7 - 2,1 0,7 0,0 0,0 10,5 0,6 ÉS EL TIPUS D'ALLOTJAM ENT QUE PREFEREIXEN 4,7 3,4 3,0 2,0 3,4 1,7 0,4 0,1 0,4 ALTRES 10,4 17,4 12,2 16,2 17,4 31,5 10,2 3,3 12,6 NO HO HA TRIAT ELL/A, NO HO VA PODER TRIAR 26,1 17,3 14,8 9,4 17,3 2,6 1,1 1,5 3,7 NS/NC 2,2 2,9 1,8 2,0 2,9 1,0 1,0 0,8 2,1 N (2772) (3357) (5157) (6000) (3357) (821) (525) (809) (488) P8B Per quin motiu ha triat aquest tipus Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Percentatges superiors al total Nota: Citacions concretes amb percentatges iguals o superiors a 1,5% 24 d'allotjament? Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MITJÀ PEL QUAL L’HA CONEGUT EVOLUCIÓ I ANÀLISI PER TIPUS D’ALLOTJAMENT ALLOTJAMENT A llo tjats a Hotels Total Tipus d'Allo tjament Hotel / Ap. turístic / A lb. juvenil / 2014 2015 2014 2015 Apart-hotel HUT Hostel Altres WEB (DE VIATGES, TURISM E, ALLOTJAM ENT...) 46,4 - 55,8 - - - - - INTERNET (SOCIAL M EDIA I WEBBLOG) 8,8 - 11,6 - - - - - INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS - 58,8 - 70,1 58,8 91,6 84,6 73,6 PER L’EM PRESA, PEL CENTRE D’ESTUDIS 10,3 14,8 6,3 9,3 14,8 1,9 1,4 3,4 AGÈNCIES DE VIATGES, TOUR OPERATOR 13,9 10,7 8,8 6,4 10,7 1,0 0,9 0,4 FAM ÍLIA, AM ICS, CONEGUTS 8,5 5,4 8,3 6,4 5,4 4,5 6,6 14,5 ORGANITZACIÓ CONGRÉS 3,2 4,5 1,9 2,6 4,5 0,0 0,5 0,2 JA S’HI HAVIA ALLOTJAT EN UN VIATGE ANTERIOR 4,0 2,9 2,9 2,1 2,9 0,5 0,8 2,3 GUIES DE VIATGE 0,4 0,7 0,5 1,0 0,7 0,3 1,7 2,4 L’HA TROBAT ANANT PEL CARRER - 0,5 - 0,7 0,5 0,0 2,3 0,8 M ITJANS DE COM UNICACIÓ (EN PAPER) 0,1 0,3 0,1 0,2 0,3 0,0 0,2 0,0 ALTRES 1,3 1,2 1,5 0,9 1,2 0,0 0,6 1,0 NS/NC 3,1 0,2 2,4 0,3 0,2 0,2 0,2 1,4 N (2772) (3357) (4334) (5191) (3357) (821) (525) (488) P8C Com ha sabut de l'existència d'aquest tipus Turistes no allotjats en cases particulars Percentatges superiors al total 25 d'allotjament on està allotjat a Barcelona? Total: 5191; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats L’APARTAMENT COMPLEIX NORMES LEGALS DE LA CIUTAT ALLOTJAMENT NC PERFIL 2,0 NO (NO HO SAP) 51,3 SÍ (SÍ QUE HO SAP) 46,7 MITJANS DE COMPROVACIÓ A LA WEB ON VA CONTRACTAR 46,1 VA VEURE/DEMANAR EL NÚMERO DE CERTIFICACIÓ 12,9 PER LA FORMA DE PAGAMENT 12,2 QUI HO LLOGA ÉS DE CONFIANÇA 8,4 ALTRES 17,2 NO HO HA COMPROVAT 1,8 NS/NC 5,9 0 20 40 % 60 80 100 P8D Vostè sap si l’apartament o habitatge d’ús Turistes allotjats en apartament turístic/HUT. P8E Com ha comprovat que Turistes allotjats en apart. turístic/HUT i Sap que compleix les normes legals 26 turístic on vostè s’allotja compleix les normes A partir del 28/03/2015 compleix aquesta saben que compleixen les normes 371 legals de la ciutat? 794 normativa? Espontània. Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PREOCUPACIÓ PER LES NORMES LEGALS ALLOTJAMENT PERFIL NS/NC 6,6 GENS 28,7 MOLT 19,0 POC 13,5 BASTANT NORMAL 25,0 7,1 P8F A l’hora de contractar un apartament o Turistes allotjats en apartament turístic/HUT. Li preocupa molt o bastant 27 habitatge d’ús turístic, vostè es preocupa A partir del 28/03/2015 molt, bastant, poc o gens de saber si compleix les normes legals de la ciutat? 794 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 03 Motiu del viatge 28 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE EVOLUCIÓ MOTIU DEL VIATGE % 100 80 64,8 62,3 60 55,8 52,5 PROFESSIONAL 39,5 40 VACANCES, OCI 35,7 24,1 22,2 20 13,6 13,0 7,9 8,5 PERSONAL + ALTRES 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P1A Quin és el motiu principal de la seva visita? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 29 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE ANÀLISI DE PERFIL MOTIU DEL VIATGE VACANCES, OCI PROFESSIONAL PERSONAL + ALTRES P1A Quin és el motiu principal de la seva visita? 6000 30 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE DETALL MOTIU DEL VIATGE A llo tjats a Hotels Total 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 VA C A N C ES, OC I 45,3 48,0 48,1 50,2 50,1 50,0 50,3 50,7 52,5 55,8 62,3 64,8 PER VACANCES, TURISM E - - 46,0 42,5 41,6 41,5 39,1 39,9 48,2 49,6 58,1 59,3 EM BARCAR/DESEM BARCAR EN UN - - 6,5 7,7 7,7 10,0 9,8 2,1 3,5 1,5 2,4 CREUER ESDEVENIM ENT CULTURAL - - 0,9 0,5 0,3 0,4 1,1 0,5 0,8 1,6 1,4 2,0 ESDEVENIM ENT ESPORTIU - - 1,2 0,7 0,5 0,4 0,1 0,5 1,4 1,1 1,3 1,1 P R OF ESSION A L 50,4 49,0 48,4 41,9 42,0 42,0 40,9 40,9 39,5 35,7 24,1 22,2 CONGRESSOS, REUNIONS PROFESSIONALS 8,5 10,4 8,1 6,1 9,1 7,6 6,7 7,2 16,2 - 9,9 - CONGRESSOS - - - - - - - - - 22,4 - 13,8 JORNADES O REUNIONS PROFESSIONALS - - - - - - - - - 5,2 - 2,9 FIRES 5,6 2,2 3,9 4,4 1,5 3,3 3,4 2,9 1,7 4,7 1,2 2,9 NEGOCIS, PROFESSIONAL 36,3 36,4 36,0 31,3 31,3 31,0 30,8 30,8 21,3 - 12,7 - VIATGE D’ INCENTIUS - - 0,4 0,1 0,1 0,1 0,0 0,0 0,4 - 0,2 - ALTRES FEINES O NEGOCIS, O VIATGE - - - - - - - - - 3,4 - 2,5 D’INCENTIUS P ER SON A L + A LT R ES 4,3 3,0 3,5 8,1 7,9 8,0 8,6 8,5 7,9 8,5 13,6 13,0 VISITA A FAM ILIARS, AM ICS - - - 1,6 4,1 7,2 3,7 4,3 9,4 8,5 ESTUDIS - - - - - - 1,4 1,3 2,0 1,9 5,1 6,7 TRACTAM ENT DE SALUT, M ÈDIC - - - 0,6 - - 1,2 0,3 0,7 0,4 COM PRES - - - - - 1,4 0,6 0,8 0,6 0,5 ESTÀ DE PAS - - - - - - - - - 0,9 - 1,2 ALTRES - - - 5,9 3,8 2,9 - 1,8 1,0 0,8 1,0 0,5 N (2613) (3173) (3452) (3183) (3196) (3196) (3200) (3200) (3165) (3357) (6006) (6000) P1A Quin és el motiu principal de la seva visita? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 31 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACTIVITAT SECUNDARIA DETALL MOTIU DEL VIATGE A llo tjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 VA C A N C ES, OC I 15,9 23,5 15,5 21,4 PER VACANCES, TURISM E 14,1 19,8 13,9 17,7 ESDEVENIM ENT CULTURAL 0,4 1,7 0,6 2,3 ESDEVENIM ENT ESPORTIU 0,6 0,8 0,6 0,7 EM BARCAR/DESEM BARCAR EN UN 0,8 1,2 0,4 0,7 CREUER P ER SON A L + A LT R ES 3,6 5,7 10,1 11,0 VISITA A FAM ILIARS, AM ICS 2,1 3,3 7,5 7,9 COM PRES 1,1 1,7 1,7 1,7 ESTUDIS 0,3 0,1 0,4 0,4 ESTÀ DE PAS - 0,3 - 0,4 TRACTAM ENT DE SALUT, M ÈDIC 0,1 0,0 0,1 0,1 ALTRES 0,1 0,4 0,3 0,5 P R OF ESSION A L 6,6 3,4 4,2 2,4 JORNADES O REUNIONS PROFESSIONALS - 1,8 - 1,3 CONGRESSOS, REUNIONS PROFESSIONALS 3,8 - 2,3 - NEGOCIS, PROFESSIONAL 2,0 - 1,3 - CONGRESSOS - 0,5 - 0,3 FIRES 0,6 0,2 0,5 0,1 VIATGE D’ INCENTIUS 0,2 - 0,1 - ALTRES FEINES O NEGOCIS, O VIATGE - 0,8 - 0,7 D’INCENTIUS CAP ALTRE 73,2 66,5 69,5 64,4 NS/NC 0,7 0,9 0,6 0,7 N (3165) (3357) (6006) (6000) P1B A més del motiu principal de la seva visita a Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 32 Barcelona, ha realitzat alguna altra activitat o activitat secundària? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 04 Planificació del viatge 33 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats FONTS D’INFORMACIÓ CONSULTADES PER PLANIFICAR EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE A llo tjats a Hotels Total 2013 2014 2015 2014 2015 INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS - - 76,0 - 78,2 WEBS 66,8 72,0 - 73,6 - SOCIAL M EDIA AND WEBBLOGS 11,6 14,1 - 15,5 - FAM ÍLIA, AM ICS, CONEGUTS 14,2 29,0 23,5 39,1 32,6 GUIES O LLIBRES DE VIATGE 16,9 26,3 19,7 27,8 22,2 AGÈNCIES DE VIATGES, TOUR OPERATOR 7,9 7,5 10,1 4,9 5,9 PER L’EM PRESA / CENTRE D’ESTUDIS - - 5,4 - 3,0 M ITJANS DE COM UNICACIÓ EN PAPER (PRINT M EDIA) 1,7 2,0 1,6 2,2 1,7 ALTRES 2,5 0,6 0,4 0,4 0,2 NO VA CONSULTAR CAP FONT D'INFORM ACIÓ 21,3 16,8 6,8 13,5 6,4 NS/NC 0,3 0,1 0,1 0,1 0,1 N (3200) (3165) (3357) (6006) (6000) P3 Quines fonts d’informació va consultar per Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 34 planificar aquest viatge? Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats FONTS D’INFORMACIÓ CONSULTADES PER PLANIFICAR ANÀLISI DE PERFIL PLANIFICACIÓ DEL VIATGE INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS FAMILIA, AMICS, CONEGUTS GUIES O LLIBRES DE VIATGE P3 Quines fonts d’informació va consultar per 6000 35 planificar aquest viatge? Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COM HA PLANIFICAT EL VIATGE EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE % 100 80,8 81,4 80 67,0 64,5 60 COMPTE PROPI 40 24,3 L’EMPRESA 19,4 20 12,8 TOTAL TTOO / AV 9,7 11,1 10,6 5,2 6,0 PARCIAL TTOO / AV 5,1 5,00 3,4 3,4 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P4 Com ha contractat el seu viatge? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Nota: Fins al 2013 només una resposta 36 Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COM HA PLANIFICAT EL VIATGE ANÀLISI DE PERFIL PLANIFICACIÓ DEL VIATGE COMPTE PROPI PER L’EMPRESA TOTAL O PARCIALMENT AMB TTOO P4 Com ha contractat el seu viatge? 6000 37 Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 05 Característiques del viatge 38 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DURADA DE L’ESTADA (NOMBRE DE NITS) EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE PERFIL % 100 11,2 6,9 9,2 14,4 10,3 20,6 22,0 20,122,8 9,2 9,3 22,9 20,4 80 9,9 30,0 28,7 15,6 15,3 10,0 12,8 16,2 18,7 17,217,8 19,4 10,6 20,1 13,260 14,3 17,317,6 19,6 17,6 17,6 17,0 25,6 18,6 40 25,0 28,8 21,9 19,9 28,4 21,2 19,9 19,7 23,4 20,2 20,3 20 15,2 24,215,5 21,4 21,9 16,6 15,4 15,4 17,9 15,6 13,3 13,0 12,3 8,9 11,6 13,7 13,3 14,5 11,96,8 9,3 8,1 8,9 6,2 0 Mitjana 10 8 5,1 6 5,04,3 4,2 4,3 3,9 4,33,8 4,2 3,4 3,2 3,2 4 2 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total F2/ F3 Nombre de nits al municipi Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 1 Nit 4 Nits Mitjana de nits Total 39 2 Nits 5 Nits 3 Nits Més de 5 Nits L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats NOMBRE DE VEGADES QUE HA ESTAT A BARCELONA EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE PERFIL % 100 80 60 3a Visita o més 47,4 46,8 48,5 47,0 40 1a Visita 38,9 39,3 39,036,7 20 2a Visita 13,0 13,5 13,7 13,5 0 Repetidors 100 80 61,6 57,5 55,1 53,4 51,9 52,8 52,5 60 46,8 50,543,5 40,6 41,9 40 20 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P5 Sense comptar aquesta visita, quantes Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Han vingut més d’una vegada Mitjana de vegades que ha 40 vegades ha visitat Barcelona en els darrers visitat la ciutat 10 anys? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACOMPANYANTS EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE PERFIL % 100 8,4 8,7 14,8 14,7 80 8,4 8,5 14,5 14,0 16,0 14,0 15,9 14,3 60 40 21,923,4 26,5 28,7 20 34,2 36,6 29,2 32,2 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total Mitjana: 3,1 3,2 2,8 2,8 Mitjana Menors 15 anys: 1,2 P6 Amb qui ha vingut acompanyat/ada? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Només amb parella Només amb amics Altres Mitjana de persones Total 41 P7A/B Quantes persones han vingut de viatge a Espontània Sol/a Companys de feina NS / NC BCN? I quantes tenen 15 anys o menys? Amb família Amb família i amics L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACOMPANYANTS (1/2) ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE NOMÉS AMB PARELLA SOL/A AMB FAMÍLIA P6 Amb qui ha vingut acompanyat/ada? 6000 42 Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACOMPANYANTS (2/2) ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE NOMÉS AMB AMICS COMPANYS DE FEINA AMB FAMÍLIA O AMICS + ALTRES P6 Amb qui ha vingut acompanyat/ada? 6000 43 Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats NOMBRE DE PERSONES QUE PERNOCTEN A LA MATEIXA HABITACIÓ O CASA-PIS-APARTAMENT CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE PERFIL % 100 4,5 4,5 8,6 7,84,4 5,5 6,6 80 60 47,4 43,2 40 57,5 51,8 20 43,6 35,3 42,7 33,8 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total Mitjana: 1,6 1,7 1,8 2,0 P8A Quantes persones dormen a l’habitació o Entrevistats que no estan allotjats a cotxe / furgoneta/ Una Tres NS / NC Mitjana Total 44 casa-pis-apartament on s’allotja? autocaravana / caravana Dues Més de tres Total: 5997; Turistes allotjats a Hotels: 3357 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR A BCN EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE 100 % 6,0 4,0 3,9 4,9 5,4 5,5 6,8 6,2 3,5 3,6 5,9 6,7 6,6 5,5 7,6 9,0 6,6 8,3 7,7 6,3 6,3 8,2 6,2 6,2 7,7 7,2 12,2 9,8 80 12,3 11,2 12,5 12,5 9,5 11,214,2 60 40 20 78,6 86,6 79,9 74,5 75,8 75,7 74,3 76,1 78,6 80,0 73,7 75,9 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P9 Quin mitjà de transport ha utilitzat Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Avió Altres 45 principalment per venir a Barcelona? Espontània Tren NS / NC Vehicle propi L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR A BCN ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE AVIÓ TREN VEHICLE PROPI P9 Quin mitjà de transport ha utilitzat 6000 46 principalment per venir a Barcelona? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 06 Despesa a Barcelona 47 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DEL VIATGE PER PERSONA (TRANSPORT) EVOLUCIÓ, PROCEDÈNCIA I MOTIU DEL VIATGE DESPESA PAÍS DE PROCEDÈNCIA € 500 400 362,0 370,9 346,0 325,2 300 282,7 285,7 256,1 256,8 237,0 275,2 200 234,0 211,1 MOTIU DEL VIATGE 100 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P10 Quant li ha costat el viatge (transport) fins a No ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 48 Barcelona per persona? Total: 5568; Turistes allotjats a Hotels: 2960 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DEL VIATGE PER PERSONA (TRANSPORT) ANÀLISI DE PERFIL DESPESA P10 Quant li ha costat el viatge (transport) fins a No ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 49 Barcelona per persona? 5668 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA I DIA EVOLUCIÓ, PROCEDÈNCIA I MOTIU DEL VIATGE DESPESA PAÍS DE PROCEDÈNCIA € 150 104,0 102,8 99,8 102,0 99,0 95,6 100 93,1 91,2 83,0 80,6 54,1 45,7 MOTIU DEL VIATGE 50 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P11 Quant li costa diàriament l’allotjament per No ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 50 persona/dia? Total: 5568; Turistes allotjats a Hotels: 2960 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA I DIA ANÀLISI DE PERFIL DESPESA P11 Quant li costa diàriament l’allotjament per No ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 51 persona/dia? 5568 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DEL PAQUET TURÍSTIC PER PERSONA EVOLUCIÓ, PROCEDÈNCIA I MOTIU DEL VIATGE DESPESA PAÍS DE PROCEDÈNCIA € 2.000 1930,7 1866,8 1869,4 1746,4 1.500 1650,8 1345,6 1341,1 1168,3 1127,0 1.000 1097,5 1024,7 975,1 MOTIU DEL VIATGE 500 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P12 Quant li ha costat tot el paquet turístic per Ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 52 persona? Total: 432; Turistes allotjats a Hotels: 397 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats COST DEL PAQUET TURÍSTIC PER PERSONA ANÀLISI DE PERFIL DESPESA P12 Quant li ha costat tot el paquet turístic per No ha planificat tot el viatge amb TTOO Mitjana de despesa 53 persona? 432 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DESPESA PER PERSONA DURANT L’ESTADA EVOLUCIÓ, PROCEDÈNCIA I MOTIU DEL VIATGE DESPESA PAÍS DE PROCEDÈNCIA € 500 PER PERSONA 400 380,0 367,0 371,0 375,2 357,5 348,0 300 334,0 330,7 330,6 326,0 309,0 306,3 200 MOTIU DEL VIATGE PER PERSONA/ NIT 102,5 100 106,7 110,2 113,1 95,5 96,1 93,4 96,8 99,689,1 73,5 78,4 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P13 Quina despesa té pensat fer durant tota la Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Mitjana de despesa per persona 54 seva estada a Barcelona (excloent transport, Mitjana de despesa per persona i nit allotjament i paquet turístic)? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DESPESA PER PERSONA DURANT L’ESTADA ANÀLISI DE PERFIL DESPESA P13 Quina despesa té pensat fer durant tota la 6000 Mitjana de despesa per persona 55 seva estada a Barcelona (excloent transport, Mitjana de despesa per persona i nit allotjament i paquet turístic)? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DISTRIBUCIÓ DE LA DESPESA PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA Allotjats a Hotels Total 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 T OT A L 1171,1 1000,8 1011,3 912,0 854,1 996,8 923,4 1046,9 1001,9 1159,9 796,2 879,4 COST M IG DEL VIATGE 346,0 234,0 282,7 211,1 237,0 256,1 275,2 362,0 325,2 370,9 256,8 285,7 COST M IG DE L'ALLOTJAM ENT 445,1 399,8 357,6 366,9 308,1 392,7 317,5 327,4 346,1 413,8 233,2 267,7 DESPESA M ITJANA DECLARADA 380,0 367,0 371,0 334,0 309,0 348,0 330,7 357,5 330,6 375,2 306,3 326,0 P ES D E LES P A R T ID ES VIATGE 29,5 23,4 28,0 23,1 27,7 25,7 29,8 34,6 32,5 32,0 32,2 32,5 ALLOTJAM ENT 38,0 39,9 35,4 40,2 36,1 39,4 34,4 31,3 34,5 35,7 29,3 30,4 DESPESA DECLARADA 32,4 36,7 36,7 36,6 36,2 34,9 35,8 34,1 33,0 32,3 38,5 37,1 € 1.500 DESPESA TOTAL 1.000 1171,1 . 1159,9 1000,8 1011,3 996,8 1046,9 1001,9 912,0 923,4854,1 879,4796,2 500 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P10 Quant li ha costat el viatge per persona? No ha planificat tot el viatge amb TTOO P13 Quina despesa té pensat fer durant l’estada? Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 56 P11 Quant li costa l’allotjament per persona? Total: 5568; Turistes allotjats a Hotels: 2960 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats CONCEPTES DE LA DESPESA PER PERSONA DESPESA ALLOTJATS A HOTELS TOTAL DESPESA TOTAL 375,2€ DESPESA TOTAL 326,0€ -9,6€ -1,0€ SUMATORI DE PARTIDES 384,8€ SUMATORI DE PARTIDES 327,0€ PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI MENJAR I BEGUDA 42,6% 43,7%164,0€ MENJAR I BEGUDA 142,8€ COMPRES 99,5€ 25,9% COMPRES 23,4%76,5€ 17,7% 20,3% ENTRETENIMENT 68,1€ ENTRETENIMENT 66,2€ 12,3% 11,4% TRANSPORT INTERN 47,5€ TRANSPORT INTERN 37,3€ 1,5% 1,3% ALTRES 5,6€ ALTRES 4,1€ 0 100 200 300 400 500 0 100 200 300 400 500 € € P13B Com ha distribuït o pensa distribuir, Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Mitjana 2015 57 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats CONCEPTES DE LA DESPESA PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA A llo tjats a Hotels Total 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 DESPESA TOTAL 371,0€ 334,0€ 309,0€ 348,0€ 330,7€ 357,5€ 330,6€ 375,2€ 306,3€ 326,0€ SUM ATORI DE PARTIDES 453,4€ 441,2€ 320,3€ 356,5€ 338,4€ 373,9€ 328,8€ 384,8€ 297,2€ 327,0€ M ENJAR I BEGUDA 174,0€ 157,9€ 137,8€ 175,1€ 159,8€ 164,4€ 139,3€ 164,0€ 127,0€ 142,8€ COM PRES 136,3€ 107,2€ 80,3€ 88,8€ 97,9€ 132,9€ 83,7€ 99,5€ 70,0€ 76,5€ ENTRETENIM ENT 51,6€ 59,8€ 45,6€ 46,4€ 43,2€ 38,8€ 63,7€ 68,1€ 65,2€ 66,2€ TRANSPORT INTERN 31,8€ 40,1€ 35,9€ 45,2€ 36,2€ 35,6€ 38,5€ 47,5€ 31,8€ 37,3€ ALTRES 59,7€ 76,3€ 20,7€ 1,0€ 1,3€ 2,2€ 3,6€ 5,6€ 3,2€ 4,1€ DIFERENCIA DESPESA DECLARADA- SUM ATORI PARTIDES - 82,4€ -107,2€ - 11,3€ - 8,5€ - 7,7€ - 16,4€ 1,8€ - 9,6€ 9,1€ - 1,0€ P ES D E LES P A R T ID ES M ENJAR I BEGUDA 38,4 35,8 43,0 49,1 47,2 44,0 42,4 42,6 42,7 43,7 COM PRES 30,1 24,3 25,1 24,9 28,9 35,5 25,5 25,9 23,6 23,4 ENTRETENIM ENT 11,4 13,6 14,2 13,0 12,8 10,4 19,4 17,7 21,9 20,3 TRANSPORT INTERN 7,0 9,1 11,2 12,7 10,7 9,5 11,7 12,3 10,7 11,4 ALTRES 13,2 17,3 6,5 0,3 0,4 0,6 1,1 1,5 1,1 1,3 P13B Com ha distribuït o pensa distribuir, Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 58 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats CONCEPTES DE DESPESA (1/2) ANÀLISI DE PERFIL DESPESA MENJAR I BEGUDA COMPRES ENTRETENIMENT P13B Com ha distribuït o pensa distribuir, 6000 Mitjana 59 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats CONCEPTES DE DESPESA (2/2) ANÀLISI DE PERFIL DESPESA TRANSPORT INTERN ALTRES CONCEPTES SUMATORI PARTIDES P13B Com ha distribuït o pensa distribuir, 6000 Mitjana 60 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats LLOCS ON VA DINAR AHIR EVOLUCIÓ DESPESA ALLOTJATS A HOTELS TOTAL 40,3 32,8 REST. TRADICIONALS REST. TRADICIONALS 42,9 34,1 28,2 27,1 BARS, CAFÈS BARS, CAFÈS 25,1 24,5 10,5 11,8 MENJAR RÀPID MENJAR RÀPID 9,4 10,9 SUPERMERCAT, QUEVIURES, 5,3 SUPERMERCAT, QUEVIURES, 8,2 FORN, MENJAR PER EMPORTAR 5,2 FORN, MENJAR PER EMPORTAR 9,8 0,3 6,3 CASA PARTICULAR CASA PARTICULAR 0,9 8,7 REST. ESTRANGERS 5,8 REST. ESTRANGERS 5,9 (CUINA INTERNACIONAL) 6,1 (CUINA INTERNACIONAL) 6,1 9,3 7,7 ALTRES ALTRES 10,2 5,6 0,3 0,2 NS / NC NS / NC 0,2 0,3 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 % % P14.1 A quin dels següents llocs va anar ahir a Van dinar 2015 61 dinar? Total: 4839; Turistes allotjats a Hotels: 2644 2014 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DESPESA MITJANA EN DINAR EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL DESPESA € PERFIL 50 40 30 23,3 21,9 20,9 22,7 23,1 16,9 19,4 14,9 16,220 10 0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P14.A I aproximadament, quant es va gastar per Van dinar i no ho van fer en una casa particular o Mitjana de despesa 62 dinar ahir per persona en euros? altres. Total: 4217; Turistes allotjats a Hotels:: 2048 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats LLOCS ON VA SOPAR AHIR EVOLUCIÓ DESPESA ALLOTJATS A HOTELS TOTAL 59,4 45,4 REST. TRADICIONALS REST. TRADICIONALS 57,5 43,1 15,8 15,8 BARS, CAFÈS BARS, CAFÈS 16,5 17,0 0,9 10,1 CASA PARTICULAR CASA PARTICULAR 1,1 12,9 REST. ESTRANGERS 9,5 REST. ESTRANGERS 8,3 (CUINA INTERNACIONAL) 9,6 (CUINA INTERNACIONAL) 7,9 7,0 8,3 MENJAR RÀPID MENJAR RÀPID 6,4 7,3 SUPERMERCAT, QUEVIURES, 3,3 SUPERMERCAT, QUEVIURES, 6,3 FORN, MENJAR PER EMPORTAR 5,0 FORN, MENJAR PER EMPORTAR 9,1 4,1 5,7 ALTRES ALTRES 3,8 2,4 0,1 0,1 NS / NC NS / NC 0,1 0,1 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 % % P14.2 A quin dels següents llocs va anar ahir a Van sopar 2015 63 sopar? Total: 5548; Turistes allotjats a Hotels: 3088 2014 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DESPESA MITJANA EN SOPAR EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL DESPESA € PERFIL 50 40 29,2 25,1 26,6 26,2 28,5 25,3 27,730 24,7 20,8 22,3 20 10 0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total P14B I aproximadament, quant es va gastar per Van sopar i no ho van fer en una casa particular o Mitjana de despesa 64 sopar ahir per persona en euros? altres Total: 4784; Turistes allotjats a Hotels: 2953 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 07 Activitats i mobilitat durant l’estada 65 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT ACTIVITATS A BARCELONA L’ESTADA A llo tjats a A llo tjats a Hot e l s Total Hot e l s Total 2015 2015 2015 2015 A C T IVIT A T S 67,3 67,3 VISIT ES 42,4 44,2 PASSEJAR, CAM INAR 20,2 22,2 VISITAR LA SAGRADA FAM ÍLIA 22,4 24,0 ANAR A LA PLATJA / PASSEJAR PER LA PLATJA 14,2 18,2 VISITAR EL PARK GÜELL 10,7 13,1 ANAR A M USEUS 9,4 11,6 VISITAR LES RAM BLES 8,6 7,4 ANAR DE COM PRES / VEURE BOTIGUES 13,2 10,6 VISITAR M ONTJUÏC 5,5 6,5 AGAFAR EL TRANSPORT TURÍSTIC 9,5 7,2 VISITAR EL BARRI GÒTIC 6,8 6,2 ANAR DE RESTAURANTS, DE TAPES, A DINAR, SOPAR, ETC. 6,4 4,8 VISITAR EL CAM P NOU / CAM P DEL BARÇA (NO VEURE PARTIT) 6,0 5,0 ANAR A UN CONGRÉS, CONFERÈNCIA, REUNIÓ, ETC. 7,5 4,8 VISITAR LA CASA BATLLÓ 4,1 3,9 OCI NOCTURN 3,0 4,6 VISITAR EL M USEU PICASSO 3,3 3,4 ANAR A CONCERTS O FESTIVALS DE M ÚSICA, TEATRE,ETC. 3,2 4,2 VISITAR LA CATEDRAL 2,9 3,3 ANAR A VEURE UNA COM PETICIÓ ESPORTIVA 2,8 2,9 VISITAR EL PORT / PORT OLÍM PIC / PORT VELL 3,7 3,2 ANAR A M ONUM ENTS 2,0 2,5 VISITAR LA PEDRERA O CASA M ILÀ 3,3 3,1 ALTRES ACTIVITATS 5,8 7,1 ALTRES VISITES 19,1 20,7 FER TURISM E 10,4 11,1 N (3357) (6000) TREBALLAR, FER NEGOCIS 8,0 5,0 VISITAR O CONÈIXER LA CIUTAT (EN GENERAL) 20,5 21,0 VISITAR AM ICS I/O FAM ILIARS 2,6 3,3 ALTRES 1,7 1,4 ENCARA NO N'HA FET CAP 2,7 2,1 NS/NC 0,3 0,4 N (3357) (6000) P15 Quines activitats ha realitzat o pensa realitzar Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Nota: Citacions concretes amb percentatges iguals o superiors a 2% 66 durant aquesta estada a Barcelona? Espontània. Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT LLOCS VISITATS A BARCELONA L’ESTADA Allotjats a A llo tjats a Hotels Total Hotels Total 2015 2015 2015 2015 PARC CENTRAL DE NOU BARRIS 1,2 1,6 CENTRE CIUTAT 1: CATEDRAL, PG. DE GRÀCIA, PL. DE 87,1 89,1 CATALUNYA, P. DE L'ÀNGEL, RAM BLES, M IRADOR DE COLOM PORTS (PORT VELL, PORT OLÍM PIC, M AREM ÀGNUM ...) 1,1 0,9 FABRA I COATS, CAN FABRA 0,3 0,6 SAGRADA FAM ÍLIA 65,5 72,6 PARC DE LA CIUTADELLA, ZOO 0,3 0,5 CENTRE CIUTAT 2: BARCELONETA, BORN 64,7 69,2 LES CORTS / ZONA UNIVERSITÀRIA / PARC DE PEDRALBES / PLATGES (SORRA I BANY) 49,5 58,3 0,5 0,3 PALAU REIAL PARC GÜELL 46,3 53,2 VILA OLÍM PICA 0,2 0,1 M UNTANYA DE M ONTJUÏC (POBLE ESPANYOL, M NAC, EQUIP. 47,3 52,0 ESPORTIUS, JARDINS, FONTS, PL. ESPANYA...) HOSPITAL DE ST. PAU 0,1 0,1 BÚNKERS DEL CARM EL, BATERIES ANTIAÈRIES DEL TURÓ DE BARRI DE GRÀCIA: CARRERS, PLACES, ETC 21,2 27,8 0,0 0,1 LA ROVIRA PCLAAMÇPA NDOEU L,E MSU GSLEÒUR FIECS B (TAORRCREELO ANGABAR, TNC, AUDITORI, 25,8 25,4 LABERINT D'HORTA 0,0 0,1 ENCANTS, M EDIATIC, CAN FRAM IS, M USEU DEL DISSENY DE 15,3 17,9 BCN) ALTRES 1,1 1,1 CAP 3,4 2,6 ZONA FÒRUM (CENTRE INTERNACIONAL DE CONVENCIONS) 13,9 11,5 NS/NC 0,3 0,2 TIBIDABO, COSM OCAIXA, CARRETERA DE LES AIGÜES 8,5 10,8 N (3357) (6000) N (3357) (6000) P16 I quins llocs o zones concrets ha visitat o Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 67 pensa visitar durant aquesta estada a Multiresposta Barcelona? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT MITJANS DE TRANSPORT INTERN UTILITZATS L’ESTADA A llo tjats a A llo tjats a Hot e l s Total Hot e l s Total 2015 2015 2015 2015 M ETRO, FGC 57,6 69,5 M ETRO, FGC 49,6 62,1 TAXI 46,4 33,8 TAXI 29,2 17,8 AUTOBÚS (TRANSPORT PÚBLIC) 19,0 26,0 AUTOBÚS (TRANSPORT PÚBLIC) 5,5 7,5 BUS TURÍSTIC 16,6 12,5 BUS TURÍSTIC 7,7 5,4 TREN 3,0 4,7 VEHICLE PROPI (COTXE, M OTO) 2,4 2,2 BICICLETA DE LLOGUER / BICING 1,6 3,0 BICICLETA DE LLOGUER / BICING 0,8 1,3 VEHICLE PROPI (COTXE, M OTO) 2,6 2,9 VEHICLE DE LLOGUER (COTXE, M OTO) 2,0 1,2 TRAM VIA (TRAM ) 2,1 2,2 TREN 0,6 1,0 FUNICULAR (TIBIDABO, VALLVIDRERA) 1,2 1,8 AUTOCAR 1,5 0,8 VEHICLE DE LLOGUER (COTXE, M OTO) 2,3 1,6 TRAM VIA (TRAM ) 0,3 0,2 TELEFÈRIC (M ONTJUÏC) 1,5 1,5 TELEFÈRIC (M ONTJUÏC) 0,0 0,0 AUTOCAR 2,2 1,3 FUNICULAR (TIBIDABO, VALLVIDRERA) 0,0 0,0 TRAM VIA BLAU (AV. TIBIDABO) 0,1 0,2 ALTRES 0,1 0,1 ALTRES 0,2 0,2 NS/NC 0,3 0,3 NO HA AGAFAT CAP M ITJÀ DE TRANSPORT / A PEU 4,3 4,3 N (3197) (5697) NS/NC 0,8 0,9 N (3357) (6000) P17A Quins dels següents mitjans de transport ha Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 P17B Quin és el que ha utilitzat amb major Ha agafat algun mitjà de transport 68 fet servir durant la seva estada a Barcelona? Multiresposta freqüència? Total: 5697; Turistes allotjats a Hotels: 3197 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats MITJANS DE TRANSPORT INTERN MÉS UTILITZATS ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT ANÀLISI DE PERFIL L’ESTADA METRO, FGC TAXI AUTOBÚS P17B Quin és el que ha utilitzat amb major Ha agafat algun mitjà de transport 69 freqüència? Total: 5697; Turistes allotjats a Hotels: 3197 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats TÍTOLS DE TRANSPORT UTILITZATS ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT EVOLUCIÓ L’ESTADA ALLOTJATS A HOTELS TOTAL 63,5 69,5 TARGETA DE 10 VIATGES /T-10 TARGETA DE 10 VIATGES /T-10 58,7 68,2 21,4 19,9 BITLLET SENZILL BITLLET SENZILL 26,0 21,5 12,7 9,1 TARGETA HOLA BCN TARGETA HOLA BCN 13,1 9,4 2,8 2,3 BARCELONA CARD (CITY CARD) BARCELONA CARD (CITY CARD) 2,5 1,6 1,2 0,8 T-EVENT T-EVENT 0,2 0,2 0,7 0,8 ALTRES ALTRES 1,0 1,1 0,7 0,6 NS/NC NS/NC 1,1 0,8 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 % % P17C Quins o quin títol de transport / tipus de bitllet Han fet servir el metro/FGC o l’autobús públic 2015 70 ha comprat per fer servir el metro, FGC o Total: 4410; Turistes allotjats a Hotels: 2157 2014 l’autobús (transport públic)? Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ACTIVITATS I MOBILITAT DURANT VISITES A ALTRES MUNICIPIS L’ESTADA PERFIL A llotjats a Hot e l s Total CAP 86,8 84,1 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 12,1 14,6 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,2 0,2 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,1 0,2 ALTRES 0,1 0,1 NS / NC 0,8 0,9 N (3357) (6000) Allotjats a Hotels Total M ONTSERRAT 4,0 4,4 SITGES 2,0 2,9 GIRONA 1,2 1,2 FIGUERES 1,1 1,1 N (3357) (6000) Nota: Citacions concretes amb percentatges iguals o superiors a 1,0% P18 Durant la seva estada, quins llocs ha visitat o Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Ha fet alguna visita fora de 71 pensa visitar de fora de la ciutat (sense Espontània. Multiresposta Barcelona pernoctar)? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 08 Valoració de la ciutat 72 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ DEL MUNICIPI EVOLUCIÓ VALORACIÓ DE LA CIUTAT Allotjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 ARQUITECTURA 8,8 9,1 8,8 9,1 CULTURA 8,5 8,8 8,5 8,8 B A R C ELON A EN GEN ER A L 8,4 8,6 8,4 8,6 ENTRETENIM ENT 8,2 8,4 8,3 8,5 TRANSPORT PÚBLIC 8,3 8,4 8,3 8,4 INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT 8,2 8,3 8,2 8,3 CARÀCTER I AM ABILITAT 8,2 8,3 8,2 8,3 COM ERÇOS 7,9 8,3 7,8 8,2 INFORM ACIÓ I OFICINES DE TURISM E - 8,2 - 8,2 RESTAURACIÓ (BARS I RESTAURANTS) - 8,2 - 8,2 HORARIS COM ERCIALS - 8,2 - 8,1 SEGURETAT CIUTADANA 7,9 8,1 7,9 8,1 HOTEL, ALLOTJAM ENTS 7,9 8,1 7,8 8,0 SENYALITZACIÓ I ACCÉS AL M UNICIPI - 7,9 - 8,0 PLATGES DE BARCELONA 7,8 8,1 7,7 7,9 NETEJA EN GENERAL 7,7 8,0 7,6 7,9 ACCESSIBLE PER A LES PERSONES AM B DIFICULTATS PER M OURE'S 7,6 7,8 7,6 7,8 QUALITAT DE L'AIRE 7,3 7,6 7,2 7,6 NIVELL DE SOROLL 6,9 7,0 6,8 6,8 P23 Quina és la seva valoració per cadascun dels Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 73 següents aspectes de la ciutat de Barcelona? 0 = Més baixa; 10 = Més alta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats OPINIÓ SOBRE EL MUNICIPI RESUM VALORACIÓ DE LA CIUTAT Aspectes positius BARCELONA ÉS UNA CIUTAT PER ANAR DE COMPRES 77,5 7,0 5,3 10,2 EL TRÀNSIT ÉS ORDENAT 75,8 10,7 9,7 3,7 TÉ UN BON AMBIENT NOCTURN 70,5 5,2 22,5 CIUTAT PER CONSUMIR PRODUCTES, O EXPERIÈNCIES DE LUXE O EXCLUSIVES 58,9 10,3 7,0 23,8 Aspectes negatius MASSA GENT PER FER VISITES TURÍSTIQUES 58,0 11,2 26,8 4,0 ELS PREUS SÓN MASSA ELEVATS EN RELACIÓ AMB LA QUALITAT 39,9 18,3 39,2 2,6 0 20 40 60 80 100 % P24 Quin és el seu grau d’acord en cadascuna de Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Aspectes positius Aspectes negatius 74 les següents afirmacions en funció de si 1 = Totalment en desacord; 5 = Totalment d’acord Total/més aviat d'acord Total/més aviat desacord Total/més aviat d'acord Total/més aviat desacord s’ajusten o no a Barcelona? Ni d'acord ni desacord NS/NC Ni d'acord ni desacord NS/NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats OPINIÓ SOBRE EL MUNICIPI (1/3) EVOLUCIÓ VALORACIÓ DE LA CIUTAT BARCELONA ÉS UNA CIUTAT PER ANAR DE COMPRES EL TRÀNSIT ÉS ORDENAT % % 100 100 D'ACORD 78,1 77,5 D'ACORD 76,6 75,8 80 71,1 80 65,1 60 71,3 60 64,8 40 40 NI D'ACORD NI 20 NI D'ACORD NI 20 EN DESACORD 13,3 7,4 8,4 10,2 13,3 10,7 EN DESACORD 6,5 7,0 EN DESACORD 14,1 13,3 0 EN DESACORD 5,1 10,0 9,7 4,4 6,0 5,3 0 Mitjana Mitjana 5 5 4 4 3 4,4 4,7 4,5 4,2 4,54,1 4,1 4,1 3 4,33,8 3,9 3,9 4,1 4,0 4,2 3,7 3,9 3,7 3,9 2 2 1 1 0 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total Allotjats a hotels Total P23 Quin és el seu grau d’acord en cadascuna de Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 75 les següents afirmacions en funció de si 1 = Totalment en desacord; 5 = Totalment d’acord s’ajusten o no a Barcelona? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats OPINIÓ SOBRE EL MUNICIPI (2/3) EVOLUCIÓ VALORACIÓ DE LA CIUTAT TÉ UN BON AMBIENT NOCTURN CIUTAT PER CONSUMIR PRODUCTES, O EXPERIÈNCIES DE LUXE O EXCLUSIVES % % 100 100 D'ACORD 80 70,5 80 D'ACORD 66,3 65,9 60,7 56,4 58,9 60 60 62,4 59,9 40 40 NI D'ACORD NI EN DESACORD 20 NI D'ACORD NI 20 8,3 9,4 9,0 10,3 4,9 5,2 EN DESACORD 4,3 4,6 0 1,9 0 6,1 6,4 6,7 7,0EN DESACORD 1,7 1,8 1,7 EN DESACORD Mitjana Mitjana 5 5 4 4 3 4,3 4,4 4,3 4,3 4,2 4,3 4,5 4,4 4,3 4,3 4,3 4,3 3 4,54,1 4,2 4,0 4,0 4,0 3,9 2 2 1 1 0 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total Allotjats a hotels Total P23 Quin és el seu grau d’acord en cadascuna de Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 76 les següents afirmacions en funció de si 1 = Totalment en desacord; 5 = Totalment d’acord s’ajusten o no a Barcelona? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats OPINIÓ SOBRE EL MUNICIPI (3/3) EVOLUCIÓ VALORACIÓ DE LA CIUTAT MASSA GENT PER FER VISITES TURÍSTIQUES ELS PREUS SÓN MASSA ELEVATS EN RELACIÓ AMB LA QUALITAT % % 100 100 80 80 57,6 58,0 60 EN DESACORD 51,5 51,6 60 EN DESACORD 44,2 39,5 41,9 39,9 40 30,9 40 D'ACORD 26,823,3 D'ACORD 36,6 35,4 39,2 34,5 20 26,2 20 NI D'ACORD NI NI D'ACORD NI 18,0EN DESACORD 17,1 18,1 18,3 0 EN DESACORD 12,3 11,7 11,9 11,2 0 Mitjana % 5 5 4 4 3 3 2 3,5 3,4 3,6 3,5 3,0 2,8 2,9 2 3,0 2,9 2,8 3,0 3,0 2,9 3,2 3,1 2,6 2,6 2,7 1 2,2 1,8 2,0 1 2,4 2,0 2,1 0 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2014 2015 Allotjats a hotels Total Allotjats a hotels Total P23 Quin és el seu grau d’acord en cadascuna de Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 77 les següents afirmacions en funció de si 1 = Totalment en desacord; 5 = Totalment d’acord s’ajusten o no a Barcelona? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 09 Seguretat Ciutadana 78 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats VÍCTIMA D’ALGUN DELICTE O INTENT DE DELICTE EVOLUCIÓ SEGURETAT CIUTADANA ALLOTJATS A HOTELS TOTAL SÍ, CONTRA LA MEVA SEGURETAT 1,6 SÍ, CONTRA LA MEVA SEGURETAT 2,5 PERSONAL 2,6 PERSONAL 3,2 0,1 0,1 SÍ, CONTRA EL MEU VEHICLE SÍ, CONTRA EL MEU VEHICLE 0,1 0,1 98,1 97,2 NO NO 97,1 96,5 0,3 0,3 NS/ NC NS/ NC 0,2 0,2 0 20 40 % 60 80 100 0 20 40 % 60 80 100 P29.A Ha estat víctima d’algun delicte o intent de Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 2015 79 delicte contra la seva seguretat personal o del Espontània. Multiresposta 2014 seu vehicle durant la visita i dins de la ciutat? L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats LLOC ON VA PATIR EL DELICTE EVOLUCIÓ SEGURETAT CIUTADANA Allotjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 DINS EL M ETRO, EL TREN, A L'AUTOBÚS 15,9 27,0 22,8 24,5 RAM BLES 30,3 19,2 25,4 16,5 UN ALTRE CARRER O PLAÇA 11,0 12,1 9,8 13,9 BARRI GÒTIC 1,7 8,8 4,2 8,0 PLATJA 5,7 1,3 7,1 7,5 RAVAL 1,0 5,8 3,4 5,7 UN BAR, RESTAURANT 3,4 10,9 4,0 5,0 A L'HOTEL/LLOC D'ALLOTJAM ENT 10,7 2,6 5,2 5,0 ESTACIÓ DE TREN, TERM INAL D'AUTOBUSOS, AEROPORT 6,3 2,8 4,4 4,0 PASSEIG DE GRÀCIA 0,0 3,1 1,0 3,1 UN CENTRE COM ERCIAL, BOTIGA 4,4 0,0 4,4 1,8 M UNTANYA DE M ONTJUÏC 3,4 1,3 1,3 1,2 SAGRADA FAM ÍLIA 0,9 1,4 2,5 1,1 UN ALTRE PARC PÚBLIC, UN DESCAM PAT 1,3 0,0 1,1 0,8 PARC GÜELL 0,0 1,4 1,6 0,4 ALTRES LLOCS 9,7 4,9 8,6 2,4 NS/NC 0,0 0,0 1,0 0,8 N (74) (52) (184) (140) P29.B I exactament on va passar aquest delicte que Han estat víctimes d’algun delicte 80 ha patit durant aquesta visita a Barcelona? Total: 140; Turistes allotjats a Hotels: 52 Espontània. Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats DENÚNCIA DELS DELICTES EVOLUCIÓ SEGURETAT CIUTADANA % 100 LLOC DE PRESENTACIÓ DE DENÚNCIA 100 % 6,2 4,7 80 6,2 80 60 60 40 40 67,7 72,1 75,3 76,8 20 20 87,7 93,8 0 Allotjats a Hotels Total 24,7 23,2 27,5 30,8 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total P29C Ho va denunciar signant un Han estat víctimes d’algun delicte Sí P29D On va presentar la Han estat víctimes d’algun delicte i A la comissaria 81 document davant la policia Total: 140; Turistes allotjats a Hotels: 52 No denúncia? han presentat denúncia A l’hotel o al jutjat? NS/NC Total: 43; Turistes allotjats a Hotels: 13 Altres NS / NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 10 Altres temes 82 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ÚS I VALORACIÓ DELS PRODUCTES TURÍSTICS EVOLUCIÓ ALTRES TEMES ÚS Allotjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 OFICINES D’ INFORM ACIÓ TURÍSTICA 19,2 16,6 23,7 20,4 BUS TURÍSTIC 14,0 16,6 11,8 12,5 WWW.BARCELONATURISM E.CAT 8,0 8,8 8,5 8,5 BARCELONA WALKING TOURS 1,3 0,8 1,7 1,8 BARCELONA CARD - CITY CARD 2,2 1,8 2,1 1,7 ROUTES TOURS EN BICICLETA 1,1 0,6 1,2 1,0 VALORACIÓ Allotjats a Hotels Total 2014 2015 (n) 2014 2015 (n) OFICINES D’ INFORM ACIÓ TURÍSTICA 8,2 8,2 (580) 8,1 8,2 (1211) BUS TURÍSTIC 8,3 8,3 (610) 8,3 8,2 (845) WWW.BARCELONATURISM E.CAT 8,0 8,0 (310) 7,9 8,0 (530) BARCELONA WALKING TOURS 7,6 9,0 (25) 7,6 8,3 (96) BARCELONA CARD - CITY CARD 7,6 8,1 (68) 7,5 7,9 (112) ROUTES TOURS EN BICICLETA 7,8 8,3 (22) 8,2 8,4 (59) P19A Quins d’aquests productes turístics ha Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 P19B I com els valora ? Han utilitzat el producte turístic 83 utilitzat? Multiresposta Valor entre parèntesis a cada cas 0 = Més baixa; 10 = Més alta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ÚS DEL SERVEI DE ROAMING EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL ALTRES TEMES PERFIL % 100 80 35,4 37,3 60 42,6 44,5 40 20 63,7 62,4 56,4 55,2 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total P21 Vostè fa o ha fet ús del seu telèfon mòbil Residents fora d‘Espanya Sí Sí Total 84 (roaming) al Barcelona? Total: 5036; Turistes allotjats a Hotels: 2894 No NS / NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SERVEIS UTILITZATS DURANT L’ESTADA ALTRES TEMES ALLOTJATS A HOTELS TOTAL WIFI GRATUÏT DE L’ALLOTJAMENT 89,0 10,9 WIFI GRATUÏT DE L’ALLOTJAMENT 85,8 14,1 WIFI GRATUÏT EN ALTRES ESTABLIMENTS 48,7 51,1 WIFI GRATUÏT EN ALTRES ESTABLIMENTS 50,2 49,7 INTERNET AL MÒBIL (SENSE WIFI) 54,7 45,3 INTERNET AL MÒBIL (SENSE WIFI) 48,7 51,1 WIFI GRATUÏT PEL CARRER 24,6 75,4 WIFI GRATUÏT PEL CARRER 27,9 72,0 APPS PER LA VISITA A BCN 12,8 87,2 APPS PER LA VISITA A BCN 13,4 86,6 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 % % P22 Quins d’aquests serveis ha utilitzat durant la Internet al mòbil i APPS, base total. Les tres opcions Sí 85 seva estada a Barcelona? de WIFI gratuït: entrevistats a partir del 20/03/2015 No Total: 6000; Turistes allotjats a Hotels: 3357 Total: 5840; Turistes allotjats a Hotels: 3275 NS / NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SERVEIS UTILITZATS DURANT L’ESTADA (1/2) ANÀLISI DE PERFIL ALTRES TEMES WIFI GRATUÏT DE L’ALLOTJAMENT WIFI GRATUÏT EN ALTRES ESTABLIMENTS INTERNET AL MÒBIL (SENSE WIFI) P22 Quins d’aquests serveis ha utilitzat durant la Entrevistats a partir del 20/03/2015 Ha utilitzat 86 seva estada a Barcelona? Total: 5840; Turistes allotjats a Hotels: 3275 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SERVEIS UTILITZATS DURANT L’ESTADA (2/2) ANÀLISI DE PERFIL ALTRES TEMES WIFI GRATUÏT PEL CARRER APPS PER LA VISITA A BCN P22 Quins d’aquests serveis ha utilitzat durant la Entrevistats a partir del 20/03/2015 Ha utilitzat 87 seva estada a Barcelona? Total: 5840; Turistes allotjats a Hotels: 3275 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats APPS UTILITZADES ALTRES TEMES Allotjats a A llo tjats a Hotels Total Hotels Total 2015 2015 2015 2015 TM B / M ETRO / TRANSPORT 20,7 25,2 ALLOTJAM ENT (BOOKING, TRIPADVISOR) 3,4 2,9 M APES: BNC CITY / CITYM AP / M APS / GOOGLE M APS / RENFE 0,9 2,5 20,5 19,3 M X BARCELONA M ÚSICA, CONCERTS, FESTIVALS 0,0 1,7 GUIES DE BARCELONA: BNC TURISM E / GUIDE BCN / 10,9 11,8 ALTRES APPS PROFESSIONALS 2,1 1,5 BARCELONA / BARCELONA TOUR RESTAURANTS, BARS, LOCALS 1,5 1,3 TRIPADVISOR 14,1 10,6 BUS TURÍSTIC 2,0 1,2 ULM ON / CITYM APS2GO 8,1 6,8 SAGRADA FAM ÍLIA 0,0 0,6 PARK GÜELL 5,2 5,2 TIM E OUT 0,5 0,6 ALTRES APPS DE TURISM E 4,9 4,4 VIATGES 0,6 0,6 ALTRES APPS DE TRANSPORT 3,5 4,3 ALTRES APPS DE LLOCS CONCRETS 0,3 0,5 ATM 4,9 3,6 ALTRES 5,4 4,5 ALTRES APPS DE SERVEIS 2,8 3,2 NS/NC 5,5 5,7 CONGRÉS 4,1 3,1 N (423) (772) N (423) (772) P22A Quines aplicacions mòbils (APPS) de la ciutat Han utilitzat apps (aplicacions mòbils sobre transport, 88 de Barcelona ha utilitzat? oferta cultural de BCN...) Del 20/03 fins al 06/05/2015 Total: 772; Turistes allotjats a Hotels:423 Espontània. Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats SECTOR ECONÒMIC DELS TURISTES PROFESSIONALS EVOLUCIÓ ALTRES TEMES Allotjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 SERVEIS SANITARIS I EDUCATIUS 30,4 36,8 31,7 35,1 TELECOM UNICACIONS I TECNOLOGIA 16,0 12,4 14,8 13,5 INDÚSTRIA EN GENERAL (ALTRES D'INDÚSTRIA O ARTESANIA) 4,6 8,5 3,8 7,2 INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA / I+D - 4,7 - 5,6 SERVEIS FINANCERS (INCLOURE BANCA I ASSEGURANCES) 5,4 4,7 4,3 4,0 ACTIVITATS CULTURALS, ESPORTS I OCI 2,8 2,4 3,3 3,9 TURISM E: HOTELERIA, RESTAURACIÓ, ETC. 5,7 3,7 7,4 3,5 TRANSPORTS I COM UNICACIONS (INCLOURE LOGÍSTICA) 6,0 3,6 5,3 3,1 COM ERÇ I E-COM M ERCE 5,3 2,5 4,8 2,9 TÈXTIL - 3,3 - 2,9 CONSTRUCCIÓ 1,7 1,7 1,8 2,2 N (884) (1106) (1103) (1390) P1B.1 Vostè ha vingut a Barcelona per motius Ha vingut per motius professionals Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% 89 professionals. Em podria dir, de quin sector Total: 1390; Turistes allotjats a Hotels: 1106 econòmic o activitat econòmica es tracta? Espontània L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats TURISTES PROFESSIONALS QUE PENSEN TORNAR DE VACANCES EVOLUCIÓ I ANÀLISIS DE PERFIL ALTRES TEMES PERFIL % 100 10,1 8,9 9,2 8,7 13,4 13,5 80 15,5 15,2 60 40 20 74,4 77,6 75,6 77,9 0 2014 2015 2014 2015 Allotjats a Hotels Total P25 Pensa tornar a Barcelona de vacances o per Turistes que han vingut a Barcelona per motius Sí Sí pensa tornar 90 fer turisme en els propers tres anys? professionals i no pensen fer turisme No Total: 911; Turistes allotjats a Hotels: 733 NS / NC L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats LLOC ON HA REALITZAT O PENSA REALITZAR COMPRES EVOLUCIÓ ALTRES TEMES Allotjats a Hotels Total 2014 2015 2014 2015 RAM BLES 15,2 24,5 15,5 23,7 CENTRE 15,5 17,8 14,3 15,4 PLAÇA CATALUNYA 7,4 11,7 6,5 12,3 BARRI GÒTIC 6,9 10,6 7,3 11,4 PASSEIG DE GRÀCIA 8,0 9,5 7,4 8,3 BORN 1,3 2,0 2,8 4,2 C.C. DIAGONAL M AR 3,6 4,9 2,7 3,7 CORTE INGLÉS 8,1 3,8 7,7 3,4 SAGRADA FAM ÍLIA 1,3 2,2 1,4 2,7 CAM P NOU / BOTIGUES DEL BARÇA / M USEU DEL BARÇA 3,8 3,3 2,7 2,6 GRÀCIA (BARRI DE GRÀCIA) - 0,8 - 2,5 CIUTAT VELLA / CASC ANTIC 2,3 2,2 2,3 2,4 BOTIGUES EN M USEUS O M ONUM ENTS 2,0 2,0 2,0 2,4 C.C. M AREM ÀGNUM 3,3 1,9 3,6 2,4 PORTAL DE L'ÀNGEL 1,7 1,4 2,3 2,1 EIXAM PLE 0,5 2,0 0,7 2,1 Nota: Citacions concretes amb percentatges iguals o superiors a 2% P13C Em podria dir a quina zona de la ciutat ha Han vingut a comprar, han fet o faran compres Nota: Al 2014 la pregunta a la que responien era: “Em podria dir ona ha realitzat o pensa realitzar les seves compres 91 realitzat o pensa realitzar les seves compres? Total: 3443; Turistes allotjats a Hotels:1948 a Barcelona?” Espontània. Multiresposta L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats 11 Qüestionari 92 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats QÜESTIONARI 93 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats QÜESTIONARI 94 L'Activitat Turística a la Ciutat de Barcelona 2015 Presentació de Resultats ENQUESTES I ESTUDIS D’OPINIÓ Aquests estudis sociològics permeten Pla determinar les prioritats de la població, d’Estudis Sociològics conèixer la realitat social, saber com es valora l’activitat i els serveis municipals, i esbrinar Sèrie l’opinió sobre l’actuació política municipal. d’Avaluació Contínua Enquestes de Sistemes de Qualitat Investigació de Comunicació Estudis Ad-Hoc 95