Ajuntament de Barcelona Gerència de Presidència i Economia Direcció de Pressupostos i Política Fiscal Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació Memòria de Costos 2015 Districte Sant Andreu Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació CONTINGUTS PRESENTACIÓ 2 DESCRIPCIÓ D’UN MODEL DE COSTOS ABC 4 DADES DE LA CORPORACIÓ 9 DADES DEL PROCÈS 18 COSTOS I RENDIMENT DELS SERVEIS 19 SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS 25 COSTOS PER NATURALESA 28 FINANÇAMENT 30 INDICADORS 33 REPARTIMENT DELS COSTOS INDIRECTES DE L’AJUNTAMENT 36 REPARTIMENT DELS COSTOS DELS RECURSOS 37 REPARTIMENT DELS COSTOS DELS RECURSOS HUMANS 38 REPARTIMENT DELS COSTOS D'ECONOMIA 39 REPARTIMENT DE LA DESPESA FINANCERA 40 REPARTIMENT DELS COSTOS INDIRECTES DEL ÀMBITS 41 REPARTIMENT DELS CENTRES DE COST A LES ACTIVITATS 42 TRAÇABILITAT DEL COST DE LES TASQUES 44 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 1 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació PRESENTACIÓ L’Ajuntament de Barcelona, en un esforç continu per romandre com una organització capdavantera en les metodologies de gestió pública, ha pres la decisió de desenvolupar un sistema pel càlcul dels costos englobat dins del Sistema de Gestió Integral: qualitat total i millora contínua d’activitats. Aquesta determinació respon a una evolució de la cultura de la Corporació al passar d’una concepció administrativa basada en la despesa i la liquidació del pressupost a una altra més consistent amb l’entorn econòmic actual i futur que es fonamenta en l’anàlisi del cost i posa el focus en la productivitat, la eficiència i la qualitat en la provisió dels bens i serveis. No es tracta, per tant, d’exhaurir el pressupost de despeses sinó d’assolir els objectius que ens hem proposat amb uns costos raonables i en el temps i qualitat preestablerts. Fins ara el càlcul de costos figurava a la liquidació del compte general de l’Ajuntament, pels serveis més rellevants de cada Àrea o Àmbit i les dades eren proporcionades per cada un d’aquests en base a criteris de caire pressupostari. Amb aquest nou model es sistematitza el càlcul dels costos per a tota l’organització amb una metodologia comuna tant pel nucli de l’Ajuntament com pels diferents Instituts, empreses i organismes autònoms que formen part del grup municipal; considerant que el coneixement del cost dels bens i serveis proveïts per l’administració és una peça clau, entre altres utilitats, per fixar les taxes i preus públics. El nou model de gestió (model ABC, acrònim anglès de “Activity Based Costing”) es basa en les activitats finalistes que desenvolupem, proporcionant més informació, amb més detall i de millor qualitat, i presenta una sèrie d’objectius importants pel Govern de la organització:  la millora de la gestió, subministrant la informació rellevant per a la pressa de decisions i determinat quines activitats i serveis tenen més importància en termes de provisió.  respondre als requeriments expressats en la legislació, tal i com s’esmenta a la Constitució quan parla a l’article 31 de l'assignació equitativa dels recursos públics i dels criteris d’eficiència i economia, a la Carta Municipal aprovada el 22/1272005 on parla, a l’article 59, de de la comptabilitat analítica com un dels elements del sistema comptable municipal, sense menystenir la Llei Reguladora de les Hisendes Locals pel que fa al càlculs de les taxes, contribucions especials i preus públics (art 25, 31 i 44 de l’esmentada llei) o la nova Llei de Racionalitat i Sostenibilitat de les Administracions Públiques Locals (LRSAP) pel que fa al càlcul de cost efectiu, entre d’altres. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 2 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació  resulta del tot necessari que l’administració posi a l’abast de tots la informació relativa a com es gestiona el pressupost públic; no únicament quants diners utilitza sinó en que els utilitza i com els utilitza, dins d’un entorn social en el que l’accés a la informació és pràcticament instantani i amb uns ciutadans que cada vegada tenen mes coneixements dels seus drets. El present document formalitza la implantació d’aquesta metodologia a tot l’Ajuntament de Barcelona en parts diferenciades:  En primer lloc es presenta una breu descripció del sistema de costos basat en les activitats aplicant-lo al cas específic de l’Ajuntament.  Després es desplega tot el mapa d’activitats i tasques que es duen a terme des dels àmbits funcionals de l’Ajuntament, els Districtes, Instituts, organismes autònoms i empreses públiques, així com el detall dels costos de cada activitat  Un cop definit el mapa d’activitats finalistes, es realitza el repartiment de tots els costos indirectes (costos generals de la “tecnoestructura” municipal, costos informàtics, de la despesa financera, etc.) que s’hauran d’assignar mitjançant un criteri predefinit a les activitats establertes.  Finalment, es presenten una bateria d’indicadors adequats per a la presa de decisions. Els resultats així obtinguts, un cop validats pels Gerents dels diferents àmbits d’actuació seran publicats a la Web de Transparència per tal de que el ciutadà pugui conèixer de primera mà en què es consumeixen els recursos de què disposa l’Ajuntament de Barcelona. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 3 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DESCRIPCIÓ D’UN MODEL DE COSTOS ABC PER L’AJUNTAMENT DE BARCELONA Fins ara l’Ajuntament de Barcelona, com totes les administracions, ha treballat en base a l’anomenada “cultura de la despesa” basada en l’execució d’un pressupost anual per programes que serveix de guia pels diferents nivells de gestió de l’administració; per tant, en funció de l’assignació econòmica que cada Gerència rep es pot dedicar més o menys recursos a les activitats de la mateixa. La implantació de un model de costos ha estat concebuda per integrar-se amb l’actual sistema pressupostari i obtenint així un pressupost executiu més racional, eficient i on la pressa de decisions es realitzi prenent una informació mes acurada sobre els productes o serveis prestats. En aquest sentit, la elecció específica del model ABC s’ha degut a que identifica els elements claus d’un servei, determinant-ne el cost real de les activitats que se li associen tant directa com indirectament; una metodologia molt adequada per l’estructura organitzativa del nostre Ajuntament, que compren la realització de gran quantitat d’activitats amb un volum rellevant dels costos indirectes i multi-funcionalitat dels diferents àmbits d’actuació, fruit de la prestació d’una amplia varietat de productes i serveis per al ciutadà. Amb aquesta metodologia es pretenen assolir els següents objectius del sistema de costos:  que sigui una eina de gestió sostenible; de res serveix elaborar un model de costos sofisticat que posteriorment no pugui ser gestionat per el propi Ajuntament.  que permeti conèixer, de la forma més precisa possible, el cost dels serveis i activitats que es porten a terme.  que sigui flexible i permeti incorporar els possibles canvis a l’organització i en els diferents serveis prestats Generalitzant, podem dir que el resultat obtingut serà fruit de la incorporació dels costos directes de les diferents activitats finalistes i dels costos indirectes relacionats. Es per això que, en primer lloc, cal identificar inicialment un mapa d’activitats que descrigui la totalitat de serveis que ofereix l’Ajuntament als ciutadans. En aquest sentit l’estructura de costos de l’Ajuntament s’ha definit de forma independent a l’estructura orgànica ja que existent amb l’objectiu d’ordenar els costos en base a les grans àrees d’actuació. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 4 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació Les àrees es defineixen a partir del propi organigrama i els pressupostos, classificant 13 àrees d’actuació ben diferenciades (codificades numèricament): 1. Urbanisme 2. Medi Ambient 3. Qualitat de Vida i Igualtat 4. Esports 5. Mobilitat 6. Guardia Urbana 7. Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments 8. Ensenyament 9. Cultura 10. Promoció Econòmica 11. Districtes (10 districtes) 12. Infraestructures i Coordinació Urbana 13. Habitatge Aquestes àrees representaran els processos dels que es disposa i es desagregaran en subprocessos, activitats i tasques, esdevenint la jerarquia pròpia del model de costos ABC. Per tant, aquesta terminologia ens permetrà classificar el cost del servei de menys a més concreció (és a dir de processos fins a tasques). D’aquesta manera, el cost d’un determinat procés serà el sumatori dels subprocessos que el formen i que al mateix temps estaran formats per activitats i tasques. D’altra banda, també cal definir dos conceptes addicionals com són el de centre de cost i factor de cost:  Centre de cost: unitat física on es localitzaran els costos que posteriorment seran distribuïts en funció de les tasques que han utilitzat o han consumit recursos d’aquest centre de cost. S’hi acumularan costos de manteniment d’edificis, neteja, consum d’electricitat, gas, aigua i telèfon, així com amortitzacions o lloguers.  Factor de cost: paràmetre per distingir la naturalesa del cost (consums, lloguers, carburant, manteniment, retribucions i seguretat socials, etc.). (veure el punt 5 del document). La relació que existeix entre els diferents conceptes esmentats es resumeix a la Figura 1, on els factors de cost totalitzen vàries tasques, que s’agreguen en activitats i posteriorment en subprocessos i processos. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 5 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació Esquema d’imputació de costos segons el mètode ABC Paral·lelament, s’observa com hi ha certs factors de cost que no han estat imputats a cap tasca, activitat, subprocés o procés en concret i que per tant, s’agrupen en centres de cost o d’estructura. En aquest sentit, s’han definit uns criteris raonables que permetin repartir aquests costos dins el mapa d’activitats. Aquests criteris mai seran indiscutibles, ja que, de moment, encara no existeix cap normativa que sistematitzi el càlcul de costos dels serveis públics Per clarificar aquests darrers conceptes, analitzarem un exemple aplicat al cas del consistori municipal:  Procés: grans àrees d’actuació de l’Ajuntament de Barcelona (prèviament definides). Donat que tots els costos s’han de localitzar, es defineixen 2 tipus de processos; els finalistes i els de suport.  Els processos finalistes són aquells que engloben les activitats i els serveis prestats directament als ciutadans, 13 en el cas de l’Ajuntament de Barcelona.  En canvi, els processos de suport són aquells que no estan directament relacionats amb la prestació de serveis, però que formen part de l’estructura interna de l’Ajuntament i que es repercutiran posteriorment com a costos indirectes. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 6 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació  Subprocés: és una subclassificació del procés. Per exemple en el procés “Ensenyament”, els subprocessos són: “Centres Educatius Municipals”, “Promoció Educativa” i “Consorci d’Educació”.  Activitat: en aquest nivell es desglossa amb més detall el subprocés. Per exemple, en el subprocés de “Centres Educatius Municipals”, les activitats són “Educació infantil” i “Ensenyaments musicals”.  Tasca: es tracta de desglossar l’activitat encara a més detall. Seguint amb l’exemple, l’activitat de “Ensenyaments musicals” té les tasques de “Conservatori Municipal de Música” i “Escoles de Música”. Així, d’una estructura econòmica basada principalment en el pressupost, es passa a una nova eina de gestió basada en les activitats, fet que es presenta a la Figura 2, on s’observa l’organigrama funcional de l’Ajuntament de Barcelona, encapçalat per la Gerència Municipal i dividit en els àmbits d’actuació (que presten serveis al ciutadà) i els funcionals (ofereixen suport als d’actuació). Com es pot apreciar la Gerència d’Economia, Empresa i Ocupació té una part considerada d’actuació i una altra de suport. Addicionalment també s’han tractat tant l’àmbit de les empreses com el territorial. De l’organigrama funcional pressupostari, es passa doncs a un mapa de 13 processos finalistes, que presten serveis al ciutadà i 4 processos de suport. Aquests últims acaparen els costos estructurals de l’Ajuntament i per tant el seu cost acaba repercutint sobre els processos finalistes Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 7 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació mitjançant certs criteris de repartiment (descrits a continuació). Tenir en compte els costos associats a aquests processos de suport és una qüestió cabdal, ja que la seva no consideració pot proporcionar uns costos molt allunyats de la realitat, donat que gran part dels costos de l’entitat son costos no directament associats a les activitats finalistes. Pas de la cultura de despesa (assignació de pressupost a les diferents àrees) a la cultura del cost (processos de l’Ajuntament de Barcelona en el model de costos ABC) Primerament es descriuran aquells processos finalistes, per després passar a tractar els costos indirectes que també se’ls hi ha d’atribuir. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 8 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DADES DE LA CORPORACIÓ Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 9 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació MAPA D'ACTIVITATS: COSTOS, INGRESSOS I TAXES DE COBERTURA PER PROCÉS Taxa de Procés Cost Ingrés 25% 50% 75% 100% Cobertura 01 Urbanisme 43.721.874,40 13.774.750,63 31,51% 02 Medi ambient i Serveis Urbans 479.291.270,96 118.883.117,15 24,80% 03 Qualitat de vida i Igualtat 308.002.188,94 48.597.088,87 15,78% 04 Esports 42.523.715,63 2.791.201,02 6,56% 05 Mobilitat 242.737.840,11 84.013.585,20 34,61% 06 Guàrdia Urbana 206.246.966,07 61.498.527,75 29,82% 07 Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 53.231.550,40 7.995.595,98 15,02% 08 Ensenyament 170.328.884,97 17.274.463,90 10,14% 09 Cultura 157.784.867,47 7.982.666,10 5,06% 10 Promoció Econòmica 154.212.373,69 77.686.505,64 50,38% 11 Districtes 184.242.441,41 35.035.964,16 19,02% 12 Infraestructures i Coordinació Urbana 51.316.467,16 29.048.914,33 56,61% 13 Habitatge 75.784.765,26 48.762.659,81 64,34% 2.169.425.206,47 553.345.040,54 25,51% 150 300 450 600 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 10 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRIBUCIÓ DELS COSTOS I INGRESSOS PER PROCÉS DISTRIBUCIÓ DELS COSTOS 157.784.867,47 09: Cultura 184.242.441,41 11: Districtes 170.328.884,97 08: Ensenyament 42.523.715,63 04: Esports 206.246.966,07 06: Guàrdia Urbana 75.784.765,26 13: Habitatge 51.316.467,16 12: Infraestructures i Coordinació Urbana 479.291.270,96 02: Medi ambient i Serveis Urbans 242.737.840,11 05: Mobilitat 53.231.550,40 07: Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 154.212.373,69 10: Promoció Econòmica 308.002.188,94 03: Qualitat de vida i Igualtat 43.721.874,40 01: Urbanisme 7.982.666,10 09: Cultura 35.035.964,16 11: Districtes 17.274.463,90 08: Ensenyament 2.791.201,02 04: Esports 61.498.527,75 06: Guàrdia Urbana 48.762.659,81 13: Habitatge 29.048.914,33 12: Infraestructures i Coordinació Urbana 118.883.117,15 02: Medi ambient i Serveis Urbans 84.013.585,20 05: Mobilitat 7.995.595,98 07: Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 77.686.505,64 10: Promoció Econòmica 48.597.088,87 03: Qualitat de vida i Igualtat 13.774.750,63 01: Urbanisme DISTRIBUCIÓ DELS INGRESSOS Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 11 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS DELS SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS PER PROCÉS Cost Cost % C.O. Cost % C.NoO. Procés % Cost % Cost % Cost Procés Obligatoris* / Cost No Obligatoris / Cost 01 Urbanisme 43.721.874,40 2,02% 42.793.484,43 2,22% 97,88% 928.389,97 0,39% 2,12% 02 Medi ambient i Serveis Urbans 479.291.270,96 22,09% 476.426.675,74 24,68% 99,40% 2.864.595,22 1,20% 0,60% 03 Qualitat de vida i Igualtat 308.002.188,94 14,20% 262.457.152,34 13,59% 85,21% 45.545.036,60 19,07% 14,79% 04 Esports 42.523.715,63 1,96% 36.958.443,29 1,91% 86,91% 5.565.272,34 2,33% 13,09% 05 Mobilitat 242.737.840,11 11,19% 218.523.106,93 11,32% 90,02% 24.214.733,18 10,14% 9,98% 06 Guàrdia Urbana 206.246.966,07 9,51% 206.157.898,31 10,68% 99,96% 89.067,76 0,04% 0,04% 07 Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 53.231.550,40 2,45% 53.231.550,40 2,76% 100,00% 0,00 0,00% 0,00% 08 Ensenyament 170.328.884,97 7,85% 169.184.179,15 8,76% 99,33% 1.144.705,82 0,48% 0,67% 09 Cultura 157.784.867,47 7,27% 151.601.686,64 7,85% 96,08% 6.183.180,83 2,59% 3,92% 10 Promoció Econòmica 154.212.373,69 7,11% 90.188.908,52 4,67% 58,48% 64.023.465,17 26,81% 41,52% 11 Districtes 184.242.441,41 8,49% 137.389.487,54 7,12% 74,57% 46.852.953,87 19,62% 25,43% 12 Infraestructures i Coordinació Urbana 51.316.467,16 2,37% 50.685.662,67 2,63% 98,77% 630.804,49 0,26% 1,23% 13 Habitatge 75.784.765,26 3,49% 35.038.719,85 1,81% 46,23% 40.746.045,41 17,06% 53,77% 2.169.425.206,47 100,00% 1.930.636.955,81 100,00% 88,99% 238.788.250,66 100,00% 11,01% *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 12 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació PERCENTATGE DE DESPESA EN SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS Cost % C.O. % C.NoO. Cost Procés Obligatoris* / Cost / Cost No Obligatoris 07 Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 53.231.550,40 100,00% 0,00% 0,00 06 Guàrdia Urbana 206.157.898,31 99,96% 0,04% 89.067,76 02 Medi ambient i Serveis Urbans 476.426.675,74 99,40% 0,60% 2.864.595,22 08 Ensenyament 169.184.179,15 99,33% 0,67% 1.144.705,82 12 Infraestructures i Coordinació Urbana 50.685.662,67 98,77% 1,23% 630.804,49 01 Urbanisme 42.793.484,43 97,88% 2,12% 928.389,97 09 Cultura 151.601.686,64 96,08% 3,92% 6.183.180,83 05 Mobilitat 218.523.106,93 90,02% 9,98% 24.214.733,18 04 Esports 36.958.443,29 86,91% 13,09% 5.565.272,34 03 Qualitat de vida i Igualtat 262.457.152,34 85,21% 14,79% 45.545.036,60 11 Districtes 137.389.487,54 74,57% 25,43% 46.852.953,87 10 Promoció Econòmica 90.188.908,52 58,48% 41,52% 64.023.465,17 13 Habitatge 35.038.719,85 46,23% 53,77% 40.746.045,41 1.930.636.955,81 88,99% 11,01% 238.788.250,66 *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 13 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS DELS SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS PER PROCÉS I HABITANT Cost Cost per Cost Cost per Cost Cost per Procés Procés Habitant Obligatoris* Habitant No Obligatoris Habitant 01 Urbanisme 43.721.874,40 27,25 42.793.484,43 26,67 928.389,97 0,58 02 Medi ambient i Serveis Urbans 479.291.270,96 298,71 476.426.675,74 296,92 2.864.595,22 1,79 03 Qualitat de vida i Igualtat 308.002.188,94 191,95 262.457.152,34 163,57 45.545.036,60 28,38 04 Esports 42.523.715,63 26,50 36.958.443,29 23,03 5.565.272,34 3,47 05 Mobilitat 242.737.840,11 151,28 218.523.106,93 136,19 24.214.733,18 15,09 06 Guàrdia Urbana 206.246.966,07 128,54 206.157.898,31 128,48 89.067,76 0,06 07 Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 53.231.550,40 33,18 53.231.550,40 33,18 0,00 0,00 08 Ensenyament 170.328.884,97 106,15 169.184.179,15 105,44 1.144.705,82 0,71 09 Cultura 157.784.867,47 98,34 151.601.686,64 94,48 6.183.180,83 3,85 10 Promoció Econòmica 154.212.373,69 96,11 90.188.908,52 56,21 64.023.465,17 39,90 11 Districtes 184.242.441,41 114,82 137.389.487,54 85,62 46.852.953,87 29,20 12 Infraestructures i Coordinació Urbana 51.316.467,16 31,98 50.685.662,67 31,59 630.804,49 0,39 13 Habitatge 75.784.765,26 47,23 35.038.719,85 21,84 40.746.045,41 25,39 2.169.425.206,47 1.352,04 1.930.636.955,81 1.203,22 238.788.250,66 148,82 *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Població: 1.604.555 habitants Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 14 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS DELS SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS PER PROCÉS I HABITANT Cost Cost per Procés Cost Procés Cost Obligatoris* Cost No Obligatoris Procés Habitant 02 Medi ambient i Serveis Urbans 479.291.270,96 298,71 476.426.675,74 296,92 2.864.595,22 1,79 03 Qualitat de vida i Igualtat 308.002.188,94 191,95 262.457.152,34 163,57 45.545.036,60 28,38 05 Mobilitat 242.737.840,11 151,28 218.523.106,93 136,19 24.214.733,18 15,09 06 Guàrdia Urbana 206.246.966,07 128,54 206.157.898,31 128,48 89.067,76 0,06 11 Districtes 184.242.441,41 114,82 137.389.487,54 85,62 46.852.953,87 29,20 08 Ensenyament 170.328.884,97 106,15 169.184.179,15 105,44 1.144.705,82 0,71 09 Cultura 157.784.867,47 98,34 151.601.686,64 94,48 6.183.180,83 3,85 10 Promoció Econòmica 154.212.373,69 96,11 90.188.908,52 56,21 64.023.465,17 39,90 13 Habitatge 75.784.765,26 47,23 35.038.719,85 21,84 40.746.045,41 25,39 07 Prevenció, Extinció d'incendis i Salvament 53.231.550,40 33,18 53.231.550,40 33,18 0,00 0,00 12 Infraestructures i Coordinació Urbana 51.316.467,16 31,98 50.685.662,67 31,59 630.804,49 0,39 01 Urbanisme 43.721.874,40 27,25 42.793.484,43 26,67 928.389,97 0,58 04 Esports 42.523.715,63 26,50 36.958.443,29 23,03 5.565.272,34 3,47 *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Població: 1.604.555 habitants Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 15 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS SERVEIS OBLIGATORIS 600.000.000 110% % % ,0 0 9 00 7% 8, 1 1 5% 6, 2 9 0 9 100% 3% 94 , ,4 7%6 9 1 8, 500.000.000 0% 8 ,0 90% 84 88 % , 76 80% 3% ,0 400.000.000 69 70% % ,2 7 60 60% 9% 300.000.000 5 49 , 50% % ,2 7 38 40% 200.000.000 68 % 4, 30%2 20% 100.000.000 10% 0 0% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 16 .. 46 02: Medi ambient i Serveis Urbans 476.426.675,74 03: Qualitat de vida i Igualtat 262.457.152,34 05: Mobilitat 218.523.106,93 06: Guàrdia Urbana 206.157.898,31 08: Ensenyament 169.184.179,15 09: Cultura 151.601.686,64 11: Districtes 137.389.487,54 10: Promoció Econòmica 90.188.908,52 07: Prevenció, Extinció d'incendis i 53.231.550,40 Salvament 12: Infraestructures i Coordinació Urbana 50.685.662,67 01: Urbanisme 42.793.484,43 04: Esports 36.958.443,29 13: Habitatge 35.038.719,85 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS SERVEIS NO OBLIGATORIS 70.000.000 110% % 0% 0%% % 6 0 0 3% 83 % , ,3 1 70 9 , , 9 9, 99 , 10 0 0 ,6 8 9 9 1 0 0% 97 9 1% ,3 95 100%7 92 , 60.000.000 57 % 90% , 82 80% 50.000.000 1% 5, 5 6 70% 40.000.000 60% 3% 6, 4 4 50% 30.000.000 40% 1%8 20.000.000 26 , 30% 20% 10.000.000 10% 0 0% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 17 .. 46 10: Promoció Econòmica 64.023.465,17 11: Districtes 46.852.953,87 03: Qualitat de vida i Igualtat 45.545.036,60 13: Habitatge 40.746.045,41 05: Mobilitat 24.214.733,18 09: Cultura 6.183.180,83 04: Esports 5.565.272,34 02: Medi ambient i Serveis Urbans 2.864.595,22 08: Ensenyament 1.144.705,82 01: Urbanisme 928.389,97 12: Infraestructures i Coordinació Urbana 630.804,49 06: Guàrdia Urbana 89.067,76 07: Prevenció, Extinció d'incendis i 0,00 Salvament Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 18 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS I RENDIMENT DELS SERVEIS A continuació es presenta el mapa d’activitats i el detall de factors de cost del procés. Aquest mapa és fruit de la definició a partir de diverses reunions amb les diferents Direccions per tal que fos d’utilitat pels usuaris interns que inicialment l’hauran d’interpretar i la vegada que s’ajustés a la metodologia de costos ABC implantada. Simultàniament, es demanaven els factors de cost que s’havien de carregar a cada una de les activitat i tasques definides. El present model també té per objectiu fer un esforç racional per atribuir a les diferents activitats i tasques, sempre que sigui possible, els ingressos provinents de les taxes i preus públics pagades per el ciutadà pels productes i serveis rebuts, obtenint, d’aquesta manera, un càlcul de la taxa de cobertura dels diferents serveis. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 19 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU DISTRIBUCIÓ DELS COSTOS I INGRESSOS PER SUBPROCÉS DISTRIBUCIÓ DELS COSTOS 135.984,44 (1109.01) Direcció Serveis Generals 5.721.999,95 (1109.02) Direcció de Serveis de llicències i espais públics 14.282.478,07 (1109.03) Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.588,27 (1109.01) Direcció Serveis Generals 2.137.612,36 (1109.02) Direcció de Serveis de llicències i espais públics 111.059,19 (1109.03) Direcció de Serveis a les persones i al territori DISTRIBUCIÓ DELS INGRESSOS Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 20 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU MAPA D'ACTIVITATS: COSTOS, INGRESSOS I TAXES DE COBERTURA PER SUBPROCÉS Taxa de Subprocés Cost Ingrés Cobertura 1109 Districte Sant Andreu 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 14.588,27 10,73% 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 2.137.612,36 37,36% 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 111.059,19 0,78% 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 21 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU MAPA D'ACTIVITATS: COSTOS, INGRESSOS I TAXES DE COBERTURA PER ACTIVITAT Taxa de Subprocés / Activitat Cost Ingrés Cobertura 1109 Districte Sant Andreu 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 14.588,27 10,73% 1109.0101 Serveis Jurídics 28.012,46 0,00 1109.0102 Comunicació 107.971,98 14.588,27 13,51% 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 2.137.612,36 37,36% 1109.0201 Llicencies i inspeccions 1.437.716,73 2.137.612,36 148,68% 1109.0202 Obres i manteniment 4.284.283,22 0,00 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 111.059,19 0,78% 1109.0301 Equipaments Districtes 8.745.177,14 64.524,37 0,74% 1109.0302 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars) 11.439,85 0,00 1109.0303 Promoció social 2.508.374,48 16.920,12 0,67% 1109.0304 Dinamització del territori 2.901.365,05 29.614,70 1,02% 1109.0305 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 32.412,26 0,00 1109.0306 Coordinació territorial 83.709,29 0,00 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 22 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU MAPA D'ACTIVITATS: COSTOS, INGRESSOS I TAXES DE COBERTURA PER TASCA Taxa de Subprocés / Activitat / Tasca Cost Ingrés Cobertura 1109 Districte Sant Andreu 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 14.588,27 10,73% 1109.0101 Serveis Jurídics 28.012,46 0,00 Matrimonis civils 1109.010101 28.012,46 0,00 1109.0102 Comunicació 107.971,98 14.588,27 13,51% Atenció al ciutadà. Gestió de queixes i suggeriments (IRIS) 1109.010201 107.971,98 14.588,27 13,51% 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 2.137.612,36 37,36% 1109.0201 Llicencies i inspeccions 1.437.716,73 2.137.612,36 148,68% Atenció a ciutadans i empreses per llicències 1109.020108 403.374,53 0,00 Declaració de ruïna 1109.020102 11.334,01 0,00 Expedients d'execució subsidiària 1109.020111 13.886,15 194,52 1,40% Expedients i informes urbanístics 1109.020109 71.343,28 4.780,80 6,70% Inspeccions d'activitats, obra espai públic, seguretat i salubritat 1109.020107 306.800,09 352.897,53 115,03% Llicències d'activitat. Revisió de comunicats i controls inicials 1109.020103 99.924,81 92.358,42 92,43% Llicències d'obra major 1109.020101 144.188,26 23.453,81 16,27% Llicències d'obra menor. Revisió dels comunicats directes i diferits 1109.020106 88.577,87 0,00 Llicències d'ocupació de via pública 1109.020104 166.066,43 1.663.927,28 1001,96% Llicències per esdeveniment 1109.020105 63.134,49 0,00 Resolució de queixes incidències i reclamacions 1109.020110 69.086,81 0,00 1109.0202 Obres i manteniment 4.284.283,22 0,00 Coordinació de les inversions al territori (manteniment medi ambient i mobilitat) 1109.020201 165.723,50 0,00 Coordinació empreses subministradores 1109.020202 35.194,98 0,00 Enllumenat Públic 1109.020207 1.327.878,42 0,00 Inspecció i supervisió de la neteja viària 1109.020205 5.582,05 0,00 Manteniment preventiu i correctiu de la via pública i pavimentació 1109.020204 2.236.935,64 0,00 Manteniment preventiu i correctiu dels edificis municipals del Districte 1109.020206 429.280,17 0,00 Redacció projectes d'execució obres 1109.020203 83.688,46 0,00 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 111.059,19 0,78% 1109.0301 Equipaments Districtes 8.745.177,14 64.524,37 0,74% Altres equipaments del districte 1109.030102 2.211.694,28 588,86 0,03% Biblioteques 1109.030106 1.610.729,37 621,44 0,04% Casals de barri 1109.030105 597.972,98 0,00 Centres cívics del districte 1109.030101 2.716.062,07 34.721,41 1,28% Direcció dels òrgans sectorials de Serveis a les persones i de les Comissions d'equipaments propis 1109.030109 20.261,62 0,00 Suport a la gestió de casals de gent gran 1109.030108 465.575,32 0,00 Suport a la gestió de centres esportius municipals 1109.030107 58.219,66 28.592,66 49,11% Suport a la gestió dels casals de joves i PIJ 1109.030104 845.973,03 0,00 Suport a la gestió dels equipaments infantils (casals infantils i ludoteques) 1109.030103 218.688,81 0,00 1109.0302 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars) 11.439,85 0,00 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars) 1109.030201 11.439,85 0,00 1109.0303 Promoció social 2.508.374,48 16.920,12 0,67% Programes d'acció social i integració social 1109.030311 1.145.416,49 4.133,36 0,36% Promoció cultura 1109.030309 610.422,69 12.786,76 2,09% Promoció educació 1109.030307 168.230,33 0,00 Promoció esport 1109.030310 297.481,95 0,00 Promoció gent gran 1109.030304 38.190,35 0,00 Promoció i participació infància 1109.030303 34.813,40 0,00 Promoció joves 1109.030302 50.120,47 0,00 Promoció persones amb discapacitat 1109.030306 5.440,21 0,00 Promoció Salut 1109.030308 73.595,49 0,00 Promoció social de les dones 1109.030301 61.713,93 0,00 Promoció social immigració 1109.030305 22.949,17 0,00 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 23 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU MAPA D'ACTIVITATS: COSTOS, INGRESSOS I TAXES DE COBERTURA PER TASCA Taxa de Subprocés / Activitat / Tasca Cost Ingrés Cobertura 1109.0304 Dinamització del territori 2.901.365,05 29.614,70 1,02% Actuacions en matèria de lleis de barri o altres programes comunitaris 1109.030405 851.617,11 0,00 Contacte regular amb les entitats i veïns del territori 1109.030402 256.749,32 29.614,70 11,53% Gestió d'activitats festives del districte 1109.030404 700.475,87 0,00 Gestió de les infraestructures d'actes al districte 1109.030401 829.453,47 0,00 Suport al comerç i al turisme 1109.030403 263.069,28 0,00 1109.0305 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 32.412,26 0,00 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 1109.030501 32.412,26 0,00 1109.0306 Coordinació territorial 83.709,29 0,00 Plans Actuació Territorial 1109.030603 36.832,90 0,00 Taula de Locals de pública concurrència de districte o d'Autoritat administrativa 1109.030601 14.560,70 0,00 Taules de prevenció seguretat i convivència del districte 1109.030602 32.315,69 0,00 20.140.462,46 2.263.259,82 11,24% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 24 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS Els serveis obligatoris vénen determinats per la legislació; en aquest sentit, es considera com a obligatori allò que preveu la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases de Règim Local, modificada per la Llei 27/2013 de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local i, recentment, per l'Ordre HAP/2075/2014 del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques; així com, addicionalment, el que es determina a la Carta Municipal de Barcelona, la seva Llei de Règim Especial i la legislació sectorial. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 25 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU COSTOS DELS SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS PER SUBPROCÉS Cost Cost % C.O. Cost % C.NoO. Subprocés % Cost % Cost % Cost Subprocés Obligatoris* / Cost No Obligatoris / Cost 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 0,68% 135.984,44 1,01% 100,00% 0,00 0,00% 0,00% 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 28,41% 5.721.999,95 42,41% 100,00% 0,00 0,00% 0,00% 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 70,91% 7.633.713,05 56,58% 53,45% 6.648.765,02 100,00% 46,55% 20.140.462,46 100,00% 13.491.697,44 100,00% 66,99% 6.648.765,02 100,00% 33,01% *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 26 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU COSTOS DELS SERVEIS OBLIGATORIS I NO OBLIGATORIS PER SUBPROCÉS I HABITANT Cost Cost per Cost Cost per Cost No Cost per Subprocés Subprocés Habitant Obligatories Habitant Obligatories Habitant 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 0,93 135.984,44 0,93 0,00 0,00 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 39,06 5.721.999,95 39,06 0,00 0,00 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 97,50 7.633.713,05 52,11 6.648.765,02 45,39 20.140.462,46 137,48 13.491.697,44 92,10 6.648.765,02 45,39 *Segons Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Carta Municipal de Barcelona i legislació sectorial a data actual. Població: 146.494 habitants Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 27 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació COSTOS PER NATURALESA Donat que la comptabilitat pressupostària només distingeix la naturalesa del cost segons els capítol, s’ha definit el concepte de factor de cost, que servirà per a distingir la naturalesa del cost de cada una de les tasques, i per tant del procés i/o de l’Ajuntament en general. A continuació doncs, es presenta la totalitat del cost del procés classificat en funció de la seva naturalesa. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 28 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU NATURALESES DEL COST Cost Cost Procés % Procés Naturalesa % Cost % Cost Procés Ciutat vs Ciutat % Ciutat Altres despeses 1.165.205,93 5,79% 116.672.674,91 5,38% 1,00% Amortitzacions 1.163.439,79 5,78% 92.302.135,38 4,25% 1,26% Arrendaments 513.097,73 2,55% 35.040.458,09 1,62% 1,46% Compra de material i fungibles 60.970,72 0,30% 3.819.384,05 0,18% 1,60% Comunicacions i Notificacions 66.859,21 0,33% 6.611.964,56 0,30% 1,01% Contractes externs 5.907.556,70 29,33% 583.123.976,78 26,88% 1,01% Despesa Financera 229.083,28 1,14% 27.998.761,64 1,29% 0,82% Estudis i treballs tècnics 110.810,72 0,55% 11.444.102,92 0,53% 0,97% Manteniment, reparació i conservació 1.044.579,56 5,19% 55.315.987,08 2,55% 1,89% Neteja 482.351,05 2,39% 34.351.490,82 1,58% 1,40% Recursos Humans 5.578.335,14 27,70% 635.261.613,57 29,28% 0,88% Subministraments: Aigua 27.342,01 0,14% 5.277.650,80 0,24% 0,52% Subministraments: Altres 122.967,93 0,61% 29.352.477,25 1,35% 0,42% Subministraments: Electricitat 462.651,22 2,30% 24.391.969,71 1,12% 1,90% Subministraments: Gas 28.901,52 0,14% 4.752.381,86 0,22% 0,61% Subministraments: Telèfon i dades 270.473,17 1,34% 9.932.940,50 0,46% 2,72% Subvencions i Transferències 2.905.836,78 14,43% 493.775.236,55 22,76% 0,59% 20.140.462,46 100,00% 2.169.425.206,47 100,00% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 29 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació FINANÇAMENT En el present informe es relaciona el cost de les tasques realitzades amb les aportacions que les corresponen, assignant-les amb el màxim grau de detall possible (tasca, activitat, subprocés o procés). La intenció és mostrar com es financen les tasques en funció de l’aportació de l’usuari del servei (incloses les empreses privades receptores de l’activitat) o de les Administracions i patrocinis privats; d’aquesta manera el finançament propi emergeix com a diferència calculada entre el cost de la tasca i les aportacions exògenes, sempre que l'agregat d'aquestes no iguali o superi l'import dels costos, ja que en aquest cas la cobertura municipal es considera nul·la. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 30 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU FINANÇAMENT Aportació Aportació Cobertura Teòrica Subprocés / Activitat / Tasca Cost Usuari Altres Ciutat 1109 Districte Sant Andreu 20.140.462,46 2.172.501,86 90.757,96 17.877.202,64 88,76% 1109.01 Direcció Serveis Generals 135.984,44 14.588,27 0,00 121.396,17 89,27% 1109.0101 Serveis Jurídics 28.012,46 0,00 0,00 28.012,46 100,00% Matrimonis civils 1109.010101 28.012,46 0,00 0,00 28.012,46 100,00% 1109.0102 Comunicació 107.971,98 14.588,27 0,00 93.383,71 86,49% Atenció al ciutadà. Gestió de queixes i suggeriments (IRIS) 1109.010201 107.971,98 14.588,27 0,00 93.383,71 86,49% 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 5.721.999,95 2.137.417,84 194,52 3.584.387,59 62,64% 1109.0201 Llicencies i inspeccions 1.437.716,73 2.137.417,84 194,52 0,00 Atenció a ciutadans i empreses per llicències 1109.020108 403.374,53 0,00 0,00 403.374,53 100,00% Declaració de ruïna 1109.020102 11.334,01 0,00 0,00 11.334,01 100,00% Expedients d'execució subsidiària 1109.020111 13.886,15 0,00 194,52 13.691,63 98,60% Expedients i informes urbanístics 1109.020109 71.343,28 4.780,80 0,00 66.562,48 93,30% Inspeccions d'activitats, obra espai públic, seguretat i salubritat 1109.020107 306.800,09 352.897,53 0,00 0,00 0,00% Llicències d'activitat. Revisió de comunicats i controls inicials 1109.020103 99.924,81 92.358,42 0,00 7.566,39 7,57% Llicències d'obra major 1109.020101 144.188,26 23.453,81 0,00 120.734,45 83,73% Llicències d'obra menor. Revisió dels comunicats directes i diferits 1109.020106 88.577,87 0,00 0,00 88.577,87 100,00% Llicències d'ocupació de via pública 1109.020104 166.066,43 1.663.927,28 0,00 0,00 0,00% Llicències per esdeveniment 1109.020105 63.134,49 0,00 0,00 63.134,49 100,00% Resolució de queixes incidències i reclamacions 1109.020110 69.086,81 0,00 0,00 69.086,81 100,00% 1109.0202 Obres i manteniment 4.284.283,22 0,00 0,00 4.284.283,22 100,00% Coordinació de les inversions al territori (manteniment medi ambient i 1109.020201 165.723,50 0,00 0,00 165.723,50 100,00% Coordinació empreses subministradores 1109.020202 35.194,98 0,00 0,00 35.194,98 100,00% Enllumenat Públic 1109.020207 1.327.878,42 0,00 0,00 1.327.878,42 100,00% Inspecció i supervisió de la neteja viària 1109.020205 5.582,05 0,00 0,00 5.582,05 100,00% Manteniment preventiu i correctiu de la via pública i pavimentació 1109.020204 2.236.935,64 0,00 0,00 2.236.935,64 100,00% Manteniment preventiu i correctiu dels edificis municipals del Districte 1109.020206 429.280,17 0,00 0,00 429.280,17 100,00% Redacció projectes d'execució obres 1109.020203 83.688,46 0,00 0,00 83.688,46 100,00% 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 14.282.478,07 20.495,75 90.563,44 14.171.418,88 99,22% 1109.0301 Equipaments Districtes 8.745.177,14 7.708,99 56.815,38 8.680.652,77 99,26% Altres equipaments del districte 1109.030102 2.211.694,28 0,00 588,86 2.211.105,42 99,97% Biblioteques 1109.030106 1.610.729,37 0,00 621,44 1.610.107,93 99,96% Casals de barri 1109.030105 597.972,98 0,00 0,00 597.972,98 100,00% Centres cívics del districte 1109.030101 2.716.062,07 0,00 34.721,41 2.681.340,66 98,72% Direcció dels òrgans sectorials de Serveis a les persones i de les Comi 1109.030109 20.261,62 0,00 0,00 20.261,62 100,00% Suport a la gestió de casals de gent gran 1109.030108 465.575,32 0,00 0,00 465.575,32 100,00% Suport a la gestió de centres esportius municipals 1109.030107 58.219,66 7.708,99 20.883,67 29.627,00 50,89% Suport a la gestió dels casals de joves i PIJ 1109.030104 845.973,03 0,00 0,00 845.973,03 100,00% Suport a la gestió dels equipaments infantils (casals infantils i ludotequ 1109.030103 218.688,81 0,00 0,00 218.688,81 100,00% 1109.0302 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars) 11.439,85 0,00 0,00 11.439,85 100,00% Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars) 1109.030201 11.439,85 0,00 0,00 11.439,85 100,00% 1109.0303 Promoció social 2.508.374,48 12.786,76 4.133,36 2.491.454,36 99,33% Programes d'acció social i integració social 1109.030311 1.145.416,49 0,00 4.133,36 1.141.283,13 99,64% Promoció cultura 1109.030309 610.422,69 12.786,76 0,00 597.635,93 97,91% Promoció educació 1109.030307 168.230,33 0,00 0,00 168.230,33 100,00% Promoció esport 1109.030310 297.481,95 0,00 0,00 297.481,95 100,00% Promoció gent gran 1109.030304 38.190,35 0,00 0,00 38.190,35 100,00% Promoció i participació infància 1109.030303 34.813,40 0,00 0,00 34.813,40 100,00% Promoció joves 1109.030302 50.120,47 0,00 0,00 50.120,47 100,00% Promoció persones amb discapacitat 1109.030306 5.440,21 0,00 0,00 5.440,21 100,00% Promoció Salut 1109.030308 73.595,49 0,00 0,00 73.595,49 100,00% Promoció social de les dones 1109.030301 61.713,93 0,00 0,00 61.713,93 100,00% Promoció social immigració 1109.030305 22.949,17 0,00 0,00 22.949,17 100,00% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 31 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU FINANÇAMENT Aportació Aportació Cobertura Teòrica Subprocés / Activitat / Tasca Cost Usuari Altres Ciutat 1109.0304 Dinamització del territori 2.901.365,05 0,00 29.614,70 2.871.750,35 98,98% Actuacions en matèria de lleis de barri o altres programes comunitaris 1109.030405 851.617,11 0,00 0,00 851.617,11 100,00% Contacte regular amb les entitats i veïns del territori 1109.030402 256.749,32 0,00 29.614,70 227.134,62 88,47% Gestió d'activitats festives del districte 1109.030404 700.475,87 0,00 0,00 700.475,87 100,00% Gestió de les infraestructures d'actes al districte 1109.030401 829.453,47 0,00 0,00 829.453,47 100,00% Suport al comerç i al turisme 1109.030403 263.069,28 0,00 0,00 263.069,28 100,00% 1109.0305 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 32.412,26 0,00 0,00 32.412,26 100,00% Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 1109.030501 32.412,26 0,00 0,00 32.412,26 100,00% 1109.0306 Coordinació territorial 83.709,29 0,00 0,00 83.709,29 100,00% Plans Actuació Territorial 1109.030603 36.832,90 0,00 0,00 36.832,90 100,00% Taula de Locals de pública concurrència de districte o d'Autoritat admi 1109.030601 14.560,70 0,00 0,00 14.560,70 100,00% Taules de prevenció seguretat i convivència del districte 1109.030602 32.315,69 0,00 0,00 32.315,69 100,00% 20.140.462,46 2.172.501,86 90.757,96 17.877.202,64 88,76% Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 32 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació INDICADORS Juntament amb l’anàlisi de totes les activitats que es porten a terme a l’Ajuntament s’han definit una sèrie d’indicadors relacionats amb el cost de les activitats per tal de poder seguir l’evolució anual dels costos dels serveis que presta l’Ajuntament. Aquests formen el pilar bàsic de la informació que facilita el model de costos ja que permet conèixer el cost unitari de les tasques be sigui per ciutadà o per unitat de prestació del servei. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 33 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU INDICADORS BÀSICS DE GESTIÓ 1109.01 Direcció Serveis Generals Cost Matrimonis civils per matrimoni civil Cost Matrimonis civils (1109.010101) 28.012,46 € = = =212,22 € Nombre matrimonis civils 132 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics Cost Enllumenat Públic per habitant districte Cost Enllumenat Públic (1109.020207) 1.327.878,42 € = = =9,06 € Població districte 146.494 Cost Expedients d'execució subsidiària per expedient Cost Expedients d'execució subsidiària (1109.020111) 13.886,15 € = = =6.943,08 € Nombre expedients 2 Cost Expedients i informes urbanístics per expedient Cost Expedients i informes urbanístics (1109.020109) 71.343,28 € = = =23.781,09 € Nombre expedients 3 Cost Inspecció i supervisió de la neteja viària per habitant districte Cost Inspecció i supervisió de la neteja viària (1109.020205) 5.582,05 € = = =0,04 € Població districte 146.494 Cost Inspeccions d'activitats, obra espai públic, seguretat i salubritat per inspecció Cost Inspeccions d'activitats, obra espai públic, seguretat i salubritat (1109.020107) 306.800,09 € = = =165,39 € Nombre inspeccions 1.855 Cost Llicències d'activitat. Revisió de comunicats i controls inicials per revisió Cost Llicències d'activitat. Revisió de comunicats i controls inicials (1109.020103) 99.924,81 € = = =1.040,88 € Nombre revisions 96 Cost Llicències d'obra menor. Revisió dels comunicats directes i diferits per revisió Cost Llicències d'obra menor. Revisió dels comunicats directes i diferits (1109.020106) 88.577,87 € = = =35,07 € Nombre revisions 2.526 Cost Llicències d'ocupació de via pública per llicència Cost Llicències d'ocupació de via pública (1109.020104) 166.066,43 € = = =104,38 € Nombre llicències 1.591 Cost Manteniment preventiu i correctiu de la via pública i pavimentació per habitant districte Cost Manteniment preventiu i correctiu de la via pública i pavimentació (1109.020204) 2.236.935,64 € = = =15,27 € Població districte 146.494 Cost Manteniment preventiu i correctiu dels edificis municipals del Districte per edifici Cost Manteniment preventiu i correctiu dels edificis municipals del Districte (1109.020206) 429.280,17 € = = =4.011,96 € Nombre edificis 107 Cost Redacció projectes d'execució obres per projecte Cost Redacció projectes d'execució obres (1109.020203) 83.688,46 € = = =83.688,46 € Nombre projectes 1 Cost Resolució de queixes incidències i reclamacions per queixa o reclamació Cost Resolució de queixes incidències i reclamacions (1109.020110) 69.086,81 € = = =84,56 € Nombre queixes i reclamacions 817 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 34 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU INDICADORS BÀSICS DE GESTIÓ Cost Actuacions en matèria de lleis de barri o altres programes comunitaris per habitant districte Cost Actuacions en matèria de lleis de barri o altres programes comunitaris (1109.030405) 851.617,11 € = = =5,81 € Població districte 146.494 Cost Biblioteques per biblioteca Cost Biblioteques (1109.030106) 1.610.729,37 € = = =402.682,34 € Nombre biblioteques 4 Cost Casals de barri per casal Cost Casals de barri (1109.030105) 597.972,98 € = = =199.324,33 € Nombre casals 3 Cost Centres cívics del districte per centre Cost Centres cívics del districte (1109.030101) 2.716.062,07 € = = =452.677,01 € Nombre centres 6 Cost Direcció de Serveis a les persones i al territori per habitant districte Cost Direcció de Serveis a les persones i al territori (1109.03) 14.282.478,07 € = = =97,50 € Població districte 146.494 Cost Gestió d'activitats festives del districte per activitat festiva Cost Gestió d'activitats festives del districte (1109.030404) 700.475,87 € = = =17.511,90 € Nombre activitats festives 40 Cost Gestió de les infraestructures d'actes al districte per acte Cost Gestió de les infraestructures d'actes al districte (1109.030401) 829.453,47 € = = =2.983,65 € Nombre actes 278 Cost Suport a la gestió de casals de gent gran per casal Cost Suport a la gestió de casals de gent gran (1109.030108) 465.575,32 € = = =77.595,89 € Nombre casals 6 Cost Suport a la gestió de centres esportius municipals per centre Cost Suport a la gestió de centres esportius municipals (1109.030107) 58.219,66 € = = =8.317,09 € Nombre centres 7 Cost Suport a la gestió dels casals de joves i PIJ per casal Cost Suport a la gestió dels casals de joves i PIJ (1109.030104) 845.973,03 € = = =422.986,52 € Nombre casals 2 Cost Suport a la gestió dels equipaments infantils (casals infantils i ludoteques) per habitant districte Cost Suport a la gestió dels equipaments infantils (casals infantils i ludoteques) (1109.030103) 218.688,81 € = = =1,49 € Població districte 146.494 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 35 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS COSTOS INDIRECTES DE L’AJUNTAMENT (PROCESSOS DE SUPORT) Tal i com s’ha comentat anteriorment, a més dels 13 processos finalistes, l’Ajuntament compta amb uns processos que realitzen activitats de suport als processos finalistes. Aquests processos identificats són 4 i es descriuen a continuació:  Recursos: com a recursos s’entenen totes aquelles activitats necessàries per a vetllar pel bon funcionament de l’administració, tals com: Alcaldia, Gerència Municipal, Territorial i de Coordinació empresarial, tresoreria, intervenció, comunicació, serveis jurídics, patrimoni, relacions internacionals, i d’altres.  Recursos Humans: són totes les activitats necessàries per a gestionar tot el personal de l’Ajuntament, comprèn: catalogació de la plantilla, gestió econòmica, gestió de riscos laborals, assessoria jurídica, etc.  Economia: dins l’àmbit d’Economia, Empresa i Ocupació hi trobem dues grans àrees diferenciades:  els processos finalistes de comerç, turisme i empresa, on s’hi presten serveis als ciutadans  el procés pròpiament d’economia, on s’hi duen a terme tasques de planificació, pressupostos, comptabilitat,… que donen suport als processos finalistes.  Despesa Financera: no es considera pròpiament un procés en el que s’hi realitzin activitats, sinó que bàsicament és l’import dels interessos que formen el capítol 3 del pressupost municipal i que per tant és un cost que afecta a tots els processos finalistes. Així doncs, tots els costos d’aquests processos es consideraran com a costos indirectes, i acabaran repercutint en el cost final de les activitats i tasques realitzades per donar serveis al ciutadà. Un cop repartits els costos indirectes als processos finalistes, aquests s’imputaran a les activitats en funció del cost directe que aquestes tinguin. A continuació, es mostren tots els criteris de repartiment definits per a la imputació inicial d’aquests costos als diferents processos finalistes. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 36 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS COSTOS DELS RECURSOS Aquest repartiment acumula costos propis dels recursos humans, la despesa corrent (que inclou els costos de lloguer o amortització dels edificis i el renting o amortització del parc mòbil) i les transferències externes del capítol 4. El cost de recursos es distribuirà entre les diferents tasques finalistes proporcionalment al cost de cada una d’elles sobre el cost total de les tasques finalistes. Per detallar cada tipus de cost d’estructura que s’imputa a cada procés finalista, es pot calcular l’índex d’estructura per a cada tipus de cost i es multiplica aquest índex pel cost total del procés, prèvia imputació dels costos d’estructura. Així doncs, per a repartir aquests costos cap als processos finalistes, es duran a terme els següents càlculs: Repartiment Cost Directe total Procés Cost Directe Tasca = x x Cost Recursos Cost Recursos Cost Directe total processos Cost Directe total Procés Un cop repartits els costos a les activitats finalistes, aquests es podran agrupar per subprocés per veure quin pes dels costos indirectes de recursos recau sobre cada procés finalista. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 37 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS COSTOS DE RECURSOS HUMANS El criteri de repartiment del cost de Recursos Humans en relació al personal de l’Ajuntament ha estat el número de treballadors assignats a cada tasca finalista. S’agafen doncs els treballadors contractats (ja siguin funcionaris, laborals, etc.) més els contractes nous fets durant l’any, de manera que la unitat de cost que té més personal suportarà major cost indirecte de recursos humans. També s’ha de tenir en compte els contractes dels organismes autònoms, instituts i empreses públiques, que estan classificats dins els processos identificats. El cost de Recursos Humans a repartir estarà format pels propis costos de recursos humans, la despesa corrent, les transferències externes i les amortitzacions. És important destacar que es repartiran als processos finalistes els costos de recursos humans de l’Ajuntament, menys els costos que s’assignin als processos d’economia i recursos, ja que aquests es repartiran posteriorment amb el criteri corresponent a cada procés finalista. Repartiment Treballadors del Procés Cost Directe Tasca = x x Cost RRHH Cost RRHH Treballadors dels processos Cost Directe total Procés Una vegada determinats els costos d’estructura de Recursos Humans a cada procés finalista, aquests es repartiran entre les tasques i activitats corresponents a cada procés de forma proporcional al cost de cadascuna d’elles. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 38 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS COSTOS D’ECONOMIA Els costos dels serveis no finalistes de la Gerència d’Economia, Empresa i Ocupació es repartiran als processos finalistes en funció del cost d’economia per cada euro de pressupost obligat dels capítols 2, 4, 6 i 7 de cada Àmbit. A més de tots els costos de recursos humans i despeses de capítol 2, els costos d’economia inclouran el lloguer o amortització de les oficines. Els càlculs són els següents: Repartiment Cost Directe total Procés Cost Directe Tasca = x x Cost Economia Cost Economia Cost Directe total processos Cost Directe total Procés Una vegada determinats els costos d’estructura d’Economia i Serveis Centrals a cada procés finalista, aquests es repartiran entre les tasques i activitats corresponents a cada procés de forma proporcional al cost de cadascuna d’elles en aquell moment. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 39 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DE LA DESPESA FINANCERA Cal mencionar que els costos d’aquest procés de suport no s’assignaran a les empreses públiques (PMH, BSM (incloent les empreses que té en cartera), BASA, TERSA, BIMSA, BAGURSA) ja que aquestes es financen de forma autònoma. Els càlculs de la fórmula del sistema que fem són els següents: Repartiment Cost Directe total Procés Cost Directe Tasca = x x Despesa Despesa Financera Cost Directe total processos Cost Directe total Procés Financera Així doncs, els costos indirectes dels 4 processos de suport figuraran com a costos indirectes d’estructura de l’Ajuntament a cada procés finalista, segons el repartiment que s’ha definit per a cada un dels processos de suport. Posteriorment, aquests costos indirectes s’assignaran a cada activitat en funció del cost de cadascuna (prèvia imputació dels costos indirectes) sobre el cost de totes les activitats. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 40 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS COSTOS INDIRECTES DELS ÀMBITS Com a costos indirectes dels àmbits funcionals i de territori considerarem tots els costos de coordinació, planificació, direcció, etc. que també s’hauran d’imputar als processos finalistes. En aquest cas, al haver-hi diferents casuístiques i formes d’organització dins de cada àmbit, s’utilitzaran diferents criteris de repartiment en funció d’aquestes. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 41 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació REPARTIMENT DELS CENTRES DE COST A LES ACTIVITATS Una part molt important dels costos indirectes es tracten explícitament com a centres de cost. L’exemple més comú i més utilitzat en el present projecte és el cas d’un immoble que acumula diferents costos; lloguer o amortització, subministraments, materials d’oficina, neteja, telefonia, etc. Per tal d’evitar duplicitat de costos, primer es repartiran els costos d’aquests centres de cost tant a la estructura finalista (tasques finalistes) com a la estructura no finalista (4 processos de suport i les gerències i direccions dels processos finalistes). Posteriorment, s’imputaran els costos d’aquesta estructura no finalista a les diferents tasques finalistes. A continuació es presenten els diferents centres de cost considerats. EDIFICIS I SUBMINISTRAMENTS Es proposa repartir el cost dels edificis entre totes les tasques finalistes, així com les gerències i direccions de cada àmbit. Aquests centres de cost acumulen generalment, costos referents al lloguer o amortització de l’immoble, els subministraments consumits, la neteja, material d’oficina i la telefonia fixa. El repartiment del cost dels edificis cap a les tasques s’ha fet mitjançant el número de treballadors que es dediquen a cada tasca dins un edifici en concret. Així doncs, com més persones es dediquin a una activitat que es presta dins un edifici, més cost d’aquest se li assignarà. INSTITUT MUNICIPAL D’INFORMÀTICA (IMI) L’IMI facilita una distribució pressupostària dels seus costos pels diferents àmbits de l’Ajuntament. Aquesta distribució s’adaptarà al present projecte d’implantació de costos ABC de la següent manera: una vegada feta la primera distribució pressupostària, caldrà imputar els costos d’informàtica a les diferents tasques mitjançant un criteri homogeni, el nombre d’ordinadors. Per motius operacionals i d’eficiència, no s’assignen ordinadors a cada tasca, sinó que s’obté un llistat de l’IMI que permet classificar el nombre d’ordinadors a nivell de direccions. És així com el repartiment dels costos d’informàtica es realitzarà en funció del nombre d’ordinadors a cada direcció. Posteriorment, aquests costos indirectes de les direccions Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 42 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació seran imputats a les diferents tasques (veure apartat COSTOS INDIRECTES DE GESTIÓ), pel que el cost d’informàtica quedi repercutit a cada una d’elles. PARC MÒBIL (només en el cas dels processos 6 i 7) Els diferents parcs mòbils de què disposa l’Ajuntament es gestionen directament des dels àmbits, i pot ser que els vehicles siguin en propietat o en modalitat renting. En ambdós casos, es proposa repartir el cost de l’amortització o del renting en funció del número de vehicles que s’utilitzen a cada activitat. Cal destacar que els parcs mòbils més importants son el de la Guardia Urbana i el del Serveis Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 43 .. 46 Gerència de Presidència i EconomiaAjuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació TRAÇABILITAT DEL COST DE LES TASQUES En aquest informe es pot observar la traçabilitat del cost de cada una de les tasques, és a dir, quina part correspon a costos directes i quina part correspon a costos indirectes amb la tipologia desglossada d’aquests últims. Cal assenyalar que els costos d'estructura inclouen els dels edificis. Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 44 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU TRAÇABILITAT DELS COSTOS PER TASCA Cost Cost Directe Cost Indirecte Cost Indirecte Cost Indirecte Subprocés / Activitat / Tasca Directe Centres Àmbit Gestió Estructura* 1109 Districte Sant Andreu 9.473.740,30 2.562.464,20 1.125.767,93 2.232.964,89 4.745.525,14 1109.01 Direcció Serveis Generals 88.359,14 0,00 8.264,39 9.645,60 29.715,31 1109.0101 Serveis Jurídics 18.201,77 0,00 1.702,44 1.986,97 6.121,28 Matrimonis civils 1109.010101 18.201,77 0,00 1.702,44 1.986,97 6.121,28 1109.0102 Comunicació 70.157,37 0,00 6.561,95 7.658,63 23.594,03 Atenció al ciutadà. Gestió de queixes i suggeriments (IRIS) 1109.010201 70.157,37 0,00 6.561,95 7.658,63 23.594,03 1109.02 Direcció de Serveis de llicències i espais públics 3.183.189,62 11.138,58 298.771,29 789.538,44 1.439.362,02 1109.0201 Llicencies i inspeccions 802.610,82 0,00 75.069,64 198.380,40 361.655,87 Atenció a ciutadans i empreses per llicències 1109.020108 225.185,37 0,00 21.061,99 55.658,81 101.468,36 Declaració de ruïna 1109.020102 6.327,25 0,00 591,80 1.563,90 2.851,06 Expedients d'execució subsidiària 1109.020111 7.751,99 0,00 725,06 1.916,05 3.493,05 Expedients i informes urbanístics 1109.020109 39.827,65 0,00 3.725,15 9.844,16 17.946,32 Inspeccions d'activitats, obra espai públic, seguretat i salubritat 1109.020107 171.272,32 0,00 16.019,41 42.333,18 77.175,18 Llicències d'activitat. Revisió de comunicats i controls inicials 1109.020103 55.783,41 0,00 5.217,52 13.787,92 25.135,96 Llicències d'obra major 1109.020101 80.493,64 0,00 7.528,72 19.895,52 36.270,38 Llicències d'obra menor. Revisió dels comunicats directes i diferits 1109.020106 49.448,93 0,00 4.625,05 12.222,24 22.281,65 Llicències d'ocupació de via pública 1109.020104 92.707,21 0,00 8.671,07 22.914,34 41.773,81 Llicències per esdeveniment 1109.020105 35.245,07 0,00 3.296,54 8.711,48 15.881,40 Resolució de queixes incidències i reclamacions 1109.020110 38.567,98 0,00 3.607,33 9.532,80 17.378,70 1109.0202 Obres i manteniment 2.380.578,80 11.138,58 223.701,65 591.158,04 1.077.706,15 Coordinació de les inversions al territori (manteniment medi ambien 1109.020201 92.515,77 0,00 8.653,17 22.867,02 41.687,54 Coordinació empreses subministradores 1109.020202 19.647,73 0,00 1.837,69 4.856,31 8.853,25 Enllumenat Públic 1109.020207 735.960,57 5.332,60 69.334,49 183.224,58 334.026,18 Inspecció i supervisió de la neteja viària 1109.020205 3.116,20 0,00 291,46 770,23 1.404,16 Manteniment preventiu i correctiu de la via pública i pavimentació 1109.020204 1.248.777,82 0,00 116.800,45 308.658,98 562.698,39 Manteniment preventiu i correctiu dels edificis municipals del Distri 1109.020206 233.841,31 5.805,98 22.414,64 59.233,34 107.984,90 Redacció projectes d'execució obres 1109.020203 46.719,40 0,00 4.369,75 11.547,58 21.051,73 1109.03 Direcció de Serveis a les persones i al territori 6.202.191,54 2.551.325,62 818.732,25 1.433.780,85 3.276.447,81 1109.0301 Equipaments Districtes 2.963.388,01 2.396.071,02 501.279,87 878.168,48 2.006.269,76 Altres equipaments del districte 1109.030102 621.019,94 734.411,14 126.775,92 222.092,72 507.394,56 Biblioteques 1109.030106 73.999,07 913.132,23 92.328,17 161.745,35 369.524,55 Casals de barri 1109.030105 237.192,05 129.274,13 34.276,24 60.046,93 137.183,63 Centres cívics del districte 1109.030101 1.091.553,37 572.978,19 155.686,64 272.740,06 623.103,81 Direcció dels òrgans sectorials de Serveis a les persones i de les C 1109.030109 12.417,28 0,00 1.161,41 2.034,62 4.648,31 Suport a la gestió de casals de gent gran 1109.030108 285.326,62 0,00 26.687,11 46.751,89 106.809,70 Suport a la gestió de centres esportius municipals 1109.030107 35.679,77 0,00 3.337,19 5.846,27 13.356,43 Suport a la gestió dels casals de joves i PIJ 1109.030104 472.177,04 46.275,33 48.491,79 84.950,46 194.078,41 Suport a la gestió dels equipaments infantils (casals infantils i ludot 1109.030103 134.022,87 0,00 12.535,40 21.960,18 50.170,36 1109.0302 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars 7.010,88 0,00 655,74 1.148,76 2.624,47 Coordinació en matèria educació (participació als consells escolars 1109.030201 7.010,88 0,00 655,74 1.148,76 2.624,47 1109.0303 Promoció social 1.401.629,07 135.621,70 143.781,84 251.884,60 575.457,27 Programes d'acció social i integració social 1109.030311 701.965,51 0,00 65.656,10 115.019,82 262.775,06 Promoció cultura 1109.030309 281.787,73 92.308,22 34.989,87 61.297,10 140.039,77 Promoció educació 1109.030307 103.099,52 0,00 9.643,08 16.893,26 38.594,47 Promoció esport 1109.030310 138.997,56 43.313,48 17.051,88 29.872,38 68.246,65 Promoció gent gran 1109.030304 23.404,86 0,00 2.189,10 3.834,98 8.761,41 Promoció i participació infància 1109.030303 21.335,31 0,00 1.995,53 3.495,87 7.986,69 Promoció joves 1109.030302 30.716,20 0,00 2.872,94 5.032,97 11.498,36 Promoció persones amb discapacitat 1109.030306 3.334,02 0,00 311,84 546,29 1.248,06 Promoció Salut 1109.030308 45.102,80 0,00 4.218,55 7.390,27 16.883,87 Promoció social de les dones 1109.030301 37.821,22 0,00 3.537,49 6.197,16 14.158,06 Promoció social immigració 1109.030305 14.064,34 0,00 1.315,46 2.304,50 5.264,87 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 45 .. 46 Gerència de Presidència i Economia Ajuntament Direcció de Pressupostos i Política Fiscal de Barcelona Direcció de Serveis de Gestió de Costos i Avaluació DISTRICTE SANT ANDREU TRAÇABILITAT DELS COSTOS PER TASCA Cost Cost Directe Cost Indirecte Cost Indirecte Cost Indirecte Subprocés / Activitat / Tasca Directe Centres Àmbit Gestió Estructura* 1109.0304 Dinamització del territori 1.758.461,11 19.632,90 166.308,34 291.347,71 665.614,99 Actuacions en matèria de lleis de barri o altres programes comunit 1109.030405 521.911,32 0,00 48.815,31 85.517,23 195.373,25 Contacte regular amb les entitats i veïns del territori 1109.030402 137.715,25 19.632,90 14.717,06 25.782,11 58.902,00 Gestió d'activitats festives del districte 1109.030404 429.284,81 0,00 40.151,78 70.340,01 160.699,27 Gestió de les infraestructures d'actes al districte 1109.030401 508.328,41 0,00 47.544,87 83.291,61 190.288,58 Suport al comerç i al turisme 1109.030403 161.221,32 0,00 15.079,32 26.416,75 60.351,89 1109.0305 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 19.863,77 0,00 1.857,89 3.254,76 7.435,84 Incidències queixes i reclamacions serveis al territori 1109.030501 19.863,77 0,00 1.857,89 3.254,76 7.435,84 1109.0306 Coordinació territorial 51.838,70 0,00 4.848,57 7.976,54 19.045,48 Plans Actuació Territorial 1109.030603 22.572,95 0,00 2.111,29 3.698,67 8.449,99 Taula de Locals de pública concurrència de districte o d'Autoritat a 1109.030601 9.461,16 0,00 884,92 1.032,81 3.181,81 Taules de prevenció seguretat i convivència del districte 1109.030602 19.804,59 0,00 1.852,36 3.245,06 7.413,68 * Estructura + Institut Municipal d'Hisenda (IMH) 9.473.740,30 2.562.464,20 1.125.767,93 2.232.964,89 4.745.525,14 Memòria de Costos 2015 11-05-2017 12:29 46 .. 46