' \~e ¿ *• 9 MUNICIPAL SUMARI Disposicions Generals Disposicions d'interès per a l'Ajuntament Decrets de l'Alcaldia Juny 497 Modificacions de crèdit 482 Personal Cartipàs Circulars de Secretaria General Nomenament Coordinador de Serveis del Distric¬ Concursos i de oposicions 498 te Sarrià-Sant Gervasi 485 Consells Municipals de Districte Anuncis Reglament intern del Districte de Ciutat Vella 486 Anuncis publicats en el BOP dels dies 4 al 13 de Reglament intern del Districte d'Horta-Guinardó 491 juliol 499 ■ Ajuntament HlF de Barcelona Núra. 20 / Any LXXV 20 de juliol de 1988 482 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 2n-Vli.iopfí DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l'Alcaldia MODIFICACIONS DE CRÈDIT DINS EL PRESSUPOST GENERAL DE 1988 (PER TRANSFERÈNCIES) (Aprovades per decret de l'Alcaldia de 20 de juny de 1988) (Ref. núm. F-490) Annex núm. 1 Despeses Partida Descripció Altes Baixes 223 1153 01.04 Neteja, calefacció ventilació 2.000.000 274 1153 01.04 Altre material inventariable 2.000.000 255.1153 05.06 Lloguer de material tècnic i maquinària 595.000 259 1153 05.06 Despeses especials de funcionament 3.887.000 291 1153 05.06 Serveis nova creació 3.887.000 254 1153 05.06 Material tècnic 100.000 258 1153 05.06 Contracte prestació de serveis 495.000 252 1123 01.08 Manutenció de persones 16.000.000 252 1153 05.01 Manutenció de persones 16.000.000 222 1153 05.02 Conservació i reparació d'immobles 5.360.000 258 1153 05.02 Contractes prestació de servei 18.840.000 259 1153 05.02 Despeses especials de funcioanment 4.849.000 291 1153 05.02 Serveis de nova creació 29.049.000 274 1153 05.02 Altre material inventariable 2.300.000 254 1153 05.02 Material tècnic i especial 2.300.000 272 1153 05.10 Equipament d'oficina 200.000 271 1153 05.10 Mobiliari d'oficina 200.000 242 1153 05.09 Transport del personal 25.000 233 1153 05.09 Transport de material 25.000 271 7180 02.02 Mobiliari 3.096.344 258 7180 02.02 Contractes prestació de serveis 1.951.101 259 7180 02.02 Despeses especials de funcionament 1.145.243 262 1153 01.09 Conservació i reparació de maquinària 5.000.000 254 1153 01.09 Material tècnic i especial 5.000.000 211 1123 01.08 Despeses d'oficina 10.000.000 259 1123 01.08 Despeses especials de funcionament 10.000.000 211 1123 01.08 Despeses d'oficina 2.000.000 223 1123 01.08 Neteja, calefacció i ventilació 2.000.000 221 1123 01.08 Despeses d'immobles 1.917.440 258 5320 02.04 Contractes prestació de serveis 1.917.440 259 1153 05.09 Despeses especials de funcionament 662.500 291 1153 05.09 Serveis de nova creació 662.500 252 1153 05.03 Manutenció de persones 280.000 254 1153 05.03 Material tècnic i específic 280.000 271 7173 02.03 Mobiliari 100.000 272 7173 02.02 Equipament d'oficina 768.400 274 7173 02.03 Altre material inventariable 1.000.000 254 7173 02.03 Material tècnic i especial ^ 259 7173 02.03 Despeses especials de funcionament 638.4¿0nUn 258 6530 03.03 Despeses especials de funcionament 6.386.424 258 6410 03.02 Despeses especials de funcionament 6.386.42 221 1123.01.08 Lloguers 893.000 221 1153 05.01 Lloguers 8930UU Mjtjn 20-VU-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 483 parf¡ja Descripció Altes Baixes 482 6540 02.05 Premis, beques i pensions 10.500.000 472 6540 02.05 Altres transferències 10.500.000 211 6540 02.05 Despeses d'oficina 1.000.000 222 6540 02.05 Conservació i reparació d'immobles 600.000 271 6540 02.05 Mobiliari 3.000.000 274 6540 02.05 Altre material inventariable 4.000.000 259 6540 02.05 Despeses especials de funcionament 8.600.000 258 1151 01.02 Contractes prestació de serveis 30.000.000 291 1153 01.01 Dotació nous serveis 30.000.000 258 5320 02.04 Contractes prestació de serveis 6.021.900 252 5320 02.04 Manutenció de persones 3.021.900 254 5320 02.04 Material tècnic i especial 3.000.000 141.282.008 141.282.008 Annex núm. 2 Despeses Partida Descripció Altes Baixes 612-1123-0108-05 Adquisició edifici del carrer de Ferran núm. 34 1.000.000 611-6410-0304-01 Pagament terminis exercici 1988 80.000.000 612-1123-0108-03 Aportació Consorci Zona Franca 16.000.000 612-1123-0108-07 Adquisició edifici del carrer Avinyó núm. 7 65.000.000 81.000.000 81.000.000 Annex núm. 3 pZT Descripció 254 1110 00.04 Material tècnic i especial iuu.uuu 271 1110 00.04 Mobiliari iuu.uuu 233 1110 00.04 Serveis de Transports iuu.uuu 271 1110 00.04 Mobiliari innnm 234 1110 00.04 Servei de comunicacions miuun.nununu ,uuuuu 271 1110 00.04 Mobiliari immn 271 1153 01.05 Mobiliari ,nnnnn iuu.uuu 272 1153 01.05 Equipament d'oficina /4nUnU.nUnUnU 259 1153 01.05 Despeses especials de funcionament 261 1441 04.02 Conservació i reparació vehicles oiqoiaia ¿-yuuuuu 263 1441 04.02 Conservació i reparació altres inversions ínnn nnn 271 1441 IS 04.02 Mobiliari nnn 274 1441 04.02 Altre material inventariable 9Z.maunun.ununu 223 1441 04.02 Neteja, calefacció i ventilació 234 1441 04.02 Servei de comunicacions yon nnn 251 1441 04.02 Vestuari i equip mn'nnn 253 1441 04.02 Manutenció i assistència animals ?nn non 254 1441 04.02 Material tècnic especial 797 i nn 255 1441 04.02 Lloguer material tècnic i maquinària 9 nnn nnn 256 1441 04.02 Carburants i lubricants 9 nnn nnn 259 1441 04.02 c: Despeses especials de funcionament Q7n nn« 262 1441 04.02 Conservació i reparació de maquinària /nn nnn ■ 272 1441 04.02 Equipament d'oficina 273 1441 04.02 Parament, cnn'nnn 255 utillatge i eines 1153 01.07 Lloguer de material tècnic 222 40U.UUU 1153 01.07 Conservació i 259 reparació ordinàries immobles 1153 01.03 Despeses 259 especials de funcionament 200.UUU 1153 05.04 234 Despeses especials de funcionament 9nnnnn 1123 01.08 Servei de comunicacions 2.400.000 259 1123 01.08 Despeses especials de funcionament 2721153 05.10 Mobiliari 682.000 274 1153 05.10 Altre material inventariable 300.000 222 1153 05.10 258 Reparacions ordinàries 1153 05.10 Contracte prestació onnnnn de serveis 484 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 pn-Viuogg Partida Descripció Altes Baixes 254 7171 03.06 Material tècnic i especial 1.475.931 259 1441 04.02 Despeses especials de funcionament 1.475,931 259 1110 00.02 Despeses especials de funcionament 1.500.000 291 1110 00.02 Dotacions serveis nous 211 1.500.000 1151 01.02 Despeses d'oficina 200.000 272 1151 01.02 Equipament d'oficina 800.000 259 1151 01.02 Despeses especials de funcionament 1.000.000 40.135.345 40.135.345 MODIFICACIONS DE CRÈDIT DINS EL PRESSUPOST GENERAL DE 1988 (PER TRANSFERÈNCIES) (Aprovades per decret de l'Alcaldia de 23 de juny de 1988) (Ref. núm. F-507) Annex núm. 1 Despeses Partida Descripció Altes Baixes 642-6410-03.02-01 Parcs obres 111.259.613 642-6410-03.02-02 Parc Renfe-Meridina 2a fase 111.259.613 612-1123-01.08-05 Adquisició edifici carrer de Ferran, núm. 34 295.000.000 612-1123-01.08-06 Adquisició edificis 386.000.000 612-1123-01.08-08 Adquisició infrastructures TABASA 12.428.674 611-6410-03.04-01 Pagament terminis exercici 1988 80.000.000 631-3320-02.06-02 Construcció guarderia carrer de l'Om 15.700.000 651-3320-02.06-02 Actuacions a diferents centres 15.700.000 639-3320-02.06-01 Addicionals, reformats i revisió preus 2.422.186 662-1153-01.09-01 3a fase Xarxa comunicacions Parc Mòbil 993.512 515.381.799 515.381.799 Nota Creada per acord del Consell Plenari, de 14 de juny de 1988, la partida 612 1123 01.08 06 «Adquisició d'edificis» amb un import de 468.469.323 pessetes i vist que l'esmentat increment es nodreix mitjançant operació de crèdit, no pot ésser utilitzada la baixa proposada de 386.000.000 de pessetes en tant no sigui aprovada la corresponent operació crediticia. Annex núm. 2 Despeses Partida Descripció Altes Baixes 483 1151 00.08 Transferències a famílies 1.000.000 483 1153 05.06 Transferències a famílies 1.000.000 258 6530 03.03 Contractes de prestació de serveis 9.000.000 258 1450 04.03 Contractes de prestació de serveis 9.000.00G 259 1153 05.09 Despeses especials de funcionament 200.000 211 1153 05.09 Material d'oficina 200.000 255 6410 03.02 Lloguers de material 368.000 259 6410 03.02 Despeses especials de funcionament 368.000 242 1151 00.08 Dietes del personal 1.000.000 272 1151 00.08 Equipament d'oficina 2.000.000 255 1151 00.08 Lloguer de material 1.000.000 291 1151 00.08 Serveis de nova creació 4.000.000 259 1153 01.03 Despeses especials de funcionament 1.000.000 259 1153 05.01 Despeses especials de funcionament 1.000.000 222 1153 05.03 Conservació i reparació ordinària 2.500.000 222 7173 02.03 Conservació i reparació ordinària 2.500.000 222 1153 05.08 Conservació i reparació ordinària 1.500.000 222 7173 02.03 Conservació i reparació ordinària _L50000U 19.568.000 19.568.000 yfajn 20-VU-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 485 CARTIPÀS Decret. Atès el que disposa el decret de l'Alcaldia nador de Serveis del Districte de Sarrià-Sant Gervasi, de 28 d'octubre de 1987, i d'acord amb el que establei¬ amb les funcions que estableix l'apartat setè del text xen els articles 21.1 de la Llei Reguladora de Bases de refós dels decrets d'Alcaldia, de 27 de juliol i 14 de Règim Local, 51 de la Llei Municipal de Catalunya i setembre de 1983. de Règim Local, i fent ús de les atribuciones que em confereix l'article 7è de la Llei Especial de Barcelona, Barcelona, 21 de juny de 1988. L'Alcalde Pasqual disposo: Maragall i Mira. Nomenar el senyor Ramon Gironès i Pagès Coordi¬ (Ref. NC-94) 486 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 ?n-\/n.iogg CONSELLS MUNICIPALS DE DISTRICTE Districte 1. Ciutat Vella REGLAMENT INTERN DEL b) El Ple del Consell de Districte. DISTRICTE DE CIUTAT VELLA c) La Comissió de Govern. (Aprovat per acord del Consell de Districte de 28 d'abril de 1988) Capítol primer Les Normes Reguladores de l'Organització dels Dis- trictes(*), aprovades pel Consell Plenari de l'Ajuntament El president i el vice-president de Barcelona, de 5 de desembre de 1986, estableixen en el seu article 6.1 g) que els Districtes podran aprovar Article 4 el Reglament Intern d'Organització i Funcionament del Correspondran al president les funcions establertes Districte en el marc de les normes municipals. És per en els articles 9 i 10 de les NROD. això que el Consell Plenari del Districte de Ciutat Vella, fent ús de l'autorització continguda en l'expressada nor¬ Article 5 mativa i per tal de garantir el millor servei de les funcions El Regidor President, proposarà al Ple del Consell el que són pròpies del Districte, aprova el següent: nomenament d'entre els consellers del Districte, d'un conseller vice-president. Les funcions del vice-president conseller seran les establertes a l'article 11 de les REGLAMENT INTERN DEL DISTRICTE DE NROD, més aquelles que li pugui encomanar el Regidor CIUTAT VELLA President. El Regidor President podrà delegar en els consellers TÍTOL PRELIMINAR temes puntuals, assabentant al Ple de les resolucions. D'acord amb la disposició establerta en el Ple de Article 1 l'Ajuntament, el 22 de juliol de 1987, sobre la modifica¬ El Districte de Ciutat Vella agrupa els barris del Raval, ció de l'article 11 de les NROD, correspondrà a l'Alcal¬ Gòtic, Casc Antic i Barceloneta. de de l'Ajuntament de Barcelona el nomenament i la Als efectes de la millor prestació dels serveis que són separació d'un Regidor vice-president. propies del Districte, el Ple del Consell fixarà els límits de cada un d'aquests barris, entenent les seves reali¬ tats històriques i socials, que elevarà al Consell Plenari Capítol segon de l'Ajuntament per a la seva aprovació definitiva. El Ple del Consell Article 2 L'actuació de tots els òrgans del Districte, d'acord Article 6 amb la descentralització i desconcentració del govern i El Consell del Districte és l'òrgan màxim de represen¬ de l'administració municipal anirà dirigida a contribuir, tació col·legiada del Districte i li corresponen les fun¬ dins el marc dels objectius generals de l'Ajuntament, a cions que s'estableixen en l'article 15 de les NROD, i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans dels barris també aquelles que puguin encomanar-li d'altres del Districte; tot promovent la participació ciutadana i òrgans de l'Administració municipal. l'aplicació d'una política orientada a la correcció dels El Consell del Districte està integrat per tots els desequilibris entre les diverses zones i els barris i alhora consellers. Cada Grup tindrà el seu portaveu. representar, davant els òrgans de l'Ajuntament, els Correspondrà al Ple del Districte, autoritzar al Regidor interessos dels veïns. President la disposició de les despeses d'acord amb el que s'estableixi en les bases d'execució dels pressu¬ post anual de l'Ajuntament. En cas d'urgència provada, TÍTOL I el Regidor President autoritzarà la despesa, donant-ne compte a la propera sessió del Consell Plenari. ÒRGANS DE GOVERN DEL DISTRICTE Article 7 Article 3 Són drets dels consellers de Districte: Són òrgans de govern del Districte: a) Formar part del Ple del Consell. a) El president i el vice-president de Districte. b) Formar part, almenys, d'una Comissió de Treball. c) Poder ser nomenats membres de la Comissio de Govern del Districte. * D'ara endavant NROD. d) Rebre delegacions del Regidor President: 20-VH-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 487 gujn una tasca específica. es clourà amb una Per a intervenció del membre de l'equip - Per a una tasca general, si són membres de la del Consell que hagi fet l'exposició inicial, o del Regidor - Comissió de Govern. President. Rebre delegacions de Comissions de Treball, per a A continuació es procedirà a la votació de la propos¬ e) una tasca específica, aquells qui formin part de la ta, si s'escau, i es passarà al punt següent de l'ordre Comissió. del dia. f) Obtenir de qualsevol òrgan municipal tots els ante¬ 4. Si un grup o qualsevol membre del públic assis¬ cedents, dades o informacions que estiguin en po¬ tent es considera al·ludit per una intervenció, podrà der dels serveis de la Corporació i resultin necessa¬ sol·licitar del Regidor President un torn per al·lusions. ris per al desenvolupament de la seva funció. Aquest decidirà si és procedent o no de la intervenció g) El Districte, dins les seves possibilitats, posarà a sol·licitada. disposició dels consellers els mitjans, el personal i 5. El Regidor President vetllarà pel bon desenvolupa¬ els materials necessaris per dur a terme la seva acti¬ ment de la sessió i el debat. vitat. 6. Un cop finalitzat l'ordre del dia, el Regidor Presi¬ dent donarà la paraula als ciutadans assistents que Article 8 desitgin intervenir per exposar temes d'interès general Els consellers del Districte tenen l'obligació d'assistir del Districte. S'establirà un únic torn de paraules i, en a les sessions del Ple i se'ls assignarà una quota en primer lloc, intervindran els representants del Consell concepte de reembossament de les despeses que d'Entitats i Associacions. l'assistència als òrgans del Consell, o als actes als 7. Les preguntes plantejades en aquest darrer torn quals delegui la seva presència, els pugui ocasionar. seran contestades es per escrit, i lliurades amb la docu¬ Correspondrà a la Comissió de Govern del Districte mentació de la convocatòria del següent Consell Plenari fixar la distribució d'aquestes compensacions econòmi¬ del Districte, sempre que no hagin estat presentades ques. per escrit quaranta-vuit hores abans del Consell Ple; en aquest cas seran contestades en la mateixa sessió. Article 9 8. El president podrà limitar la demanda de les inter¬ El Ple del Districte es reunirà en sessió ordinària un vencions per tal de garantir l'agilitat de la sessió i evitar cop al mes i de manera extraordinària quan es consideri la reiteració de les exposicions. oportú, o quan ho sol·liciti el Consell Consultiu d'Entitats 9. Els acords del Ple s'adoptaran per majoria de i Associacions, un terç dels membres del Consell, tal vots, excepte en els supòsits en què s'exigeixi una com ho defineix l'article 12.1 de les NROD, dos Grups majoria qualificada. El Ple podrà adoptar per majoria polítics presents al Consell, o l'u per cent dels ciutadans simple la resolució d'ajornar una proposta per manca censats al Districte. d'informació i alhora presentar-la en el proper Plenari. 10. El Cap de la Divisió de Serveis Generals del Article 10 Districte actuarà com a secretari del Ple del Consell. La El Regidor President proposarà a la Comissió de confecció de l'acta s'ajustarà al que disposen els arti¬ Govern el text de l'ordre del dia del Ple del Consell per a cles 106 i 107 de la Llei Municipal i de Règim Local de la seva aprovació i, si és el cas, la inclusió de qüestions Catalunya, de 15 d'abril de 1987. d'interès. Article 11 Capítol tercer Les sessions del Ple del Consell tindran lloc a la Sala de sessions del Consell del Districte. També es podran La Comissió de Govern realitzar reunions en altres indrets del Districte, quan la naturalesa dels assumptes a tractar així ho aconselli. Article 13 La Comissió de Govern és un òrgan executiu que Article 12 assisteix al Regidor President en la Direcció de govern Les sessions del Ple del Districte es desenvoluparan del Districte de Ciutat Vella. de la manera següent: Estarà composta pel president, el vice-president con¬ 1. Una vegada aprovada l'acta de la sessió anterior, seller i quatre consellers responsables d'àmbits d'ac¬ per a cada punt de l'ordre del dia és farà una presenta¬ tuació. ció per part del Regidor President o d'un conseller El seu nomenament i les seves funcions són les responsable. Quan es tracti d'un Ple extraordinari o establertes pels articles 16 i 17 de les NROD i les que d'un tema inclòs en l'ordre del dia a requeriment d'un pugui encomanar el Ple del Consell o el Regidor Presi¬ determinat Grup polític, la presentació, justificació o dent. defensa la farà un representant de l'esmentat Grup. Per acord del Ple de Consell es poden nomenar 2. Tot seguit, s'obrirà un torn de paraules on en consellers observadors a la Comissió de Govern, amb primer lloc intervindrà el públic assistent i posteriorment veu i sense vot. ds Grups municipals de menor a major presència en el Districte, mitjançant els seus Portaveus o consellers en Article 14 e|s quals deleguin. Correspondrà a la Comissió de Govern del Districte 3. Si se sol·licita per qualsevol grup, es procedirà a autoritzar al Regidor President la disposició de les un segon torn d'intervencions, on només podran pren- despeses que s'estableixin en les bases d'execució del re la paraula els membres del Consell, sempre de pressupost anual de l'Ajuntament. En cas d'urgència menor a major. provada el Regidor President autoritzarà la despesa Transcorregudes aquestes intervencions, el Regidor donant-ne compte a la propera sessió. resident podrà donar per finalitzada la discussió, que La Comissió de Govern serà assabentada de les 488 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 pn-ViuoQfí resolucions dictades pel Regidor President, en ús de les tats específiques del Districte. Aquestes facultats comissions delegades per l'Alcaldia. podran ser: a) De tipus sectorial per les àrees o Article departaments 15 d'execució i gestió i amb caràcter permanent. La Comissió de Govern es reunirà un cop al mes de b) Ad hoc o especials, per qüestions específiques i de forma ordinària i de forma extraordinària quan ho acordi caràcter no permanent. ella mateixa o la convoqui el president. La convocatòria Article 22 de les sessions ordinàries s'acompanyarà de l'ordre del Les Comissions de treball estaran presidides pel dia que haurà de distribuir-se en un termini de cinc dies Regidor President o persona en qui delegui. A cada naturals d'antelació, com a mínim, abans de la sessió. Comissió existirà un vice-president. Les sessions extraordinàries hauran d'ésser convo¬ Actuarà com a secretari el Conseller Tècnic del Dis¬ cades dos dies naturals, com a mínim, abans de la seva tricte. realització. Article 23 Article 16 En formaran part el consellers responsables de cada Actuarà com a secretari de la Comissió de Govern el una de les Àrees compreses en l'àmbit d'actuació de la cap de la Divisió de Serveis Generals del Districte. Comissió, i hi podran participar tots els consellers que Assistirà a la Comissió de Govern, amb veu i sense ho desitgin. vot, el Coordinador de Serveis per tal d'informar d'aque¬ També hi participaran un mínim de set membres lles qüestions que li puguin ser plantejades. representants d'entitats i veïns del Districte, a més d'aquells professionals que proposats pel Regidor Pre¬ sident siguin acceptats pel Ple del Consell. TÍTOL II Hi assistirà el Coordinador de Serveis del Districte o el Cap de la Divisió en qui delegui. PARTICIPACIÓ CIUTADANA Article 24 Capítol primer Les sessions es convocaran amb una antelació míni¬ ma de tres dies hàbils. Les Comissions de Treball Les Comissions de treball fixaran la periodicitat de les seves reunions. Article 17 La promoció de la participació ciutadana inspirarà tota l'actuació del Districte, en tant que dret fonamental Capítol segon dels ciutadans i principi inspirador de l'Administració municipal, per tal d'assegurar la representativitat dels El Consell Consultiu d'Entitats interessos dels veïns. Les Comissions de Treball, el Consell Consultiu d'En¬ Article 25 titats, l'audiència pública i la iniciativa ciutadana, d'a¬ El Ple del Consell del Districte acordarà la inscripció cord amb el que preveuen les Normes Reguladores de en el Registre d'Entitats del Districte d'aquelles entitats la Participació Ciutadana(*), en són els instruments que així ho sol·licitin, d'acord amb el que estableix el necessaris per tal de garantir-la. Títol I, Capítol primer, de les NRPC. D'ofici, el Consell del Districte podrà acordar la Article 18 inscripció d'aquelles entitats que, reunint les caracte¬ D'acord amb l'article 20 de les NROD existiran comis¬ rístiques que en les NRPC es requereixen, mantinguin sions de treball per a l'estudi de temes específics del una relació amb el Districte. De l'acord d'inscripció Districte i la seva informació als òrgans de Govern. Les se'n donarà compte, de manera fefaent, a l'entitat, per comissions es constituiran per acord del Ple del Consell. tal que en el termini de trenta dies pugui fer observa¬ cions. Article 19 S'estableixen, com a mínim, dues comissions de tre¬ Article 26 ball. El Consell Consultiu d'Entitats del Districte, juntament Una d'Urbanisme, Obres Públiques i Serveis i l'altra amb les comissions de treball són l'instrument de parti¬ de Serveis Personals. cipació i col·laboració de les entitats i associacions en Ambdues comissions tindran caràcter de Comissions les tasques del Districte. Consultives Permanents. Article 27 Article 20 Correspondrà al Consell Consultiu d'Entitats del Dis¬ Correspondrà a la Comissió de Treball d'Urbanisme, tricte l'exercici de les facultats que estableixen l'article Obres i Serveis i a la de Serveis Personals, informar dels 19 de les NROD i l'article 16 de les NRPC. temes a què fa referència l'article 21 de les NROD. Article 28 . Article 21 Per a cada un dels barris que s'estableixen en l'article A més de les Comissions Permanents, el Ple del primer d'aquest Reglament Intern, hi haurà una repre¬ Districte podrà crear comissions per a estudis i activi¬ sentació en el Consell Consultiu d'Entitats del Districte, tenint en compte el nombre d'habitants, el nombre d'entitats i la superfície. * D'ara endavant NRPC. Es tendirà a que hi siguin representades les associa- l·iílM. 20 20-VII-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 489 cions de veïns, les de comerciants, les de lleure i les de f) Elaborar els projectes de programes d'actuació i caràcter més social. de previsió de les necessitats dels serveis del Dis¬ Integraran també el Consell Consultiu d'Entitats del tricte. Districte, el Regidor President, el vice-president, el con¬ g) Proposar les mesures adients per al normal desen¬ seller responsable de l'Àmbit de Participació Ciutadana volupament del Programa d'Actuació Municipal pel ¡ quatre representants del Consell Municipal en nom de que pertoca al Districte i el Programa d'Actuació cada un dels grups polítics amb representació al Con¬ propi del Districte. sell de Districte. h) Elevar anualment al Regidor President una memòria Les comissions de treball de tipus sectorial que es sobre el desenvolupament, cost i rendiment dels creïn amb caràcter permanent aportaran un represen¬ serveis del Districte. tant cada una d'elles que, en cap cas, pot ser un con¬ i) Assistir a les sessions de la Comissió de Govern del seller. Districte amb la finalitat d'informar i assessorar, amb La Comissió de Govern fixarà el funcionament i el veu però sense vot. nombre de membres del Consell Consultiu. j) Assistir a les Comissions de Treball, quan sigui requerit pel Regidor President, per informar sobre Article 29 afers de la seva competència. A cada un del barris que s'estableixen en l'article primer d'aquest Reglament Intern, podrà existir un Con¬ Article 33 sell d'Entitats, que agruparà les que tinguin el seu àmbit El Coordinador de Serveis, segons el que estableix el d'actuació en cada un dels barris i que figurin inscrites decret d'Alcaldia, de 28 d'octubre de 1987, serà nome¬ en el Registre d'Entitats del Districte. nat directament per l'Alcalde. TÍTOL III Capítol segon L'ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA DEL DISTRICTE Les Divisions Article 30 Article 34 El Districte s'organitza administrativament d'acord Sota la dependència directa del Director de Serveis, amb el que estableixen les Normes Reguladores de el Districte s'estructura en tres Divisions fonamentals. l'estructura orgànica de l'adminstració executiva dels a) Divisió de Serveis Generals. Districtes, aprovades per acord de la Comissió Munici¬ b) Divisió de Serveis Tècnics. pal Permanent, de 14 de juny de 1985, i d'acord amb el c) Divisió de Serveis Personals. que estableix la present normativa. El Cap de la Secció de la Guàrdia Urbana del Districte, sense perjudici de la seva dependència natu¬ Article 31 ral en el Cos, dependrà funcionalment del president del Correspon al Regidor President la iniciativa, direcció i Consell Municipal pel que fa a les matèries pròpies de la inspecció de tots els serveis i el comandament del competència del Districte o al seu càrrec, amb les quals personal, amb les facultats que institucionalment li ator¬ hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. ga el Reglament Orgànic de l'Ajuntament i aquelles El Regidor President pot exercir aquesta supervisió que, específicament, li encomani l'Alcalde. funcional mitjançant el Coordinador de Serveis i, en tot El Regidor President exerceix també la supervisió cas, directament i exclusiva sobre l'Oficial comandant funcional del personal jeràrquicament dependent de les de la secció o el funcionari que el substitueixi. àrees o sectors orgànics de l'Administració centralitza¬ da, que doni suport a funcions desconcentrades al Dis¬ Article 35 tricte. Els Caps de les tres Divisions a què es refereix l'article anterior seran proveïts mitjançant concurs pú¬ blic. Capítol primer Article 36 El Coodinador de Serveis Amb independència de les que s'especifiquen per a cada una d'elles, les atribucions dels Caps de Divisió Article 32 seran les següents: Sota la immediata dependència del Regidor President a) Assistència tècnica al Regidor President, al Coordi¬ actuarà el Coordinador de Serveis, amb les atribucions nador de Serveis del Districte, als vice-presidents i següents: als consellers responsables d'àmbits i àrees en les 3) Resoldre els afers que li encomani el Regidor Presi¬ matèries de la seva competència. dent. b) Col·laboració en la definició d'objectius i preparació b) Proposar al Regidor President les resolucions que dels respectius programes d'actuació, i també de la cregui adients en els afers de la seva competència. previsió de les inversions i despeses concernents al c) ^'r'9¡r i gestionar els serveis, centres i establiments seu servei. pertanyents al Districte. c) Execució i seguiment dels esmentats programes; ) Coordinar tots els Serveis del Districte i cooperar en control dels resultats obtinguts en relació als objec¬ la seva coordinació amb els de les àrees de l'Admi¬ tius proposats; control de les despeses d'implanta¬ nistració municipal centralizada. ció i funcionament dels serveis. e) Vetllar pel manteniment i la millora del nivell i de la d) Projectes d'organització dels serveis: configuració qualitat dels serveis prestats al Districte. dels llocs de treball; normalització dels processos i 490 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 20-Vll-iQfífí expedients i determinació de torns i horaris espe¬ conservació o simple conservació i manteniment cials. sigui transferida als Districtes. e) Proposta d'adscripció del personal als llocs de tre¬ d) Neteja de la via pública i de solars i edificis abando¬ ball. nats: instal·lació de papereres i «pipi-cans»; gestió de f) Coordinació del funcionament dels Serveis i, en el banys i evacuatoris públics. seu cas, dels centres i establiments adscrits a la Di¬ e) Ordenació i senyalització de la circulació de vehicles visió. i vianants. g) Instrucció i orientació de tot el personal de la Divisió, f) Inspecció en matèries d'urbanisme, obres públiques, per tal d'aconseguir els objectius assenyalats. edificis públics, neteja, higiene ambiental i circulació. h) Direcció directa sobre els funcionaris, caps, encar¬ g) Totes aquelles que li puguin ser assignades en regats o responsables de les unitats, serveis, cen¬ funció dels traspassos de competències i d'acord tres i establiments dependents directament de la amb l'organigrama del Districte. direcció de la Divisió. i) Control del compliment de les obligacions i comeses Article 39 per part de tot el personal al seu càrrec. Són funcions de la Divisió de Serveis Personals: la j) Exercici de les relacions de coordinació amb les promoció i la tramitació de subvencions i l'organització altres Divisions del Districte. d'activitats, la prestació de serveis i la gestió de centres i establiments municipals en matèria de Cultura, Ense¬ Article 37 nyament, Esports, Joventut, Serveis Socials, Sanitat i Són funcions de la Divisió de Serveis Generals: Centres Cívics. a) Secretaria i assessorament jurídic dels òrgans de govern del Districte i de les seves comissions de Article 40 treball: convocatòries, ordres del dia, actes, notifica¬ En relació a les matèries consignades en els articles cions, comunicacions i edictes. Llibre de decrets de 36, 37 i 38 les respectives Divisions exerciran les la Presidència. funcions que específicament quedin atribuïdes als Dis¬ b) Documentació general del Districte: registre d'entra¬ trictes, en virtut de les transferències aprovades pels da i sortida de documents, memòries, estadístiques i òrgans de govern competents de l'Ajuntament. publicacions; reproducció de documents. c) Informació de base: sistemes d'informació, fitxers, Article 41 registres i bancs de dades; biblioteca i arxiu general Sense perjudici del que disposen els articles ante¬ del Districte; destinació de l'ordinador. riors, les funcions administratives sobre qualsevol matè¬ d) Serveis d'informació general al públic: gestió dels ria i la preparació de les funcions polítiques o decissò- sistemes de comunicació amb el veïnat. ries, podran atribuir-se totalment o parcial als serveis e) Participació ciutadana: gestió dels sistemes i canals que es cregui convenient, si així ho acorda l'òrgan establerts. competent, en virtut de la facultat d'autoorganització a f) Gestió i control general del personal: règim discipli¬ què es refereix l'article del present Reglament. nari. g) Règim econòmic: pressupost, comptabilitat i control general d'inversions, despeses i ingressos; control Capítol tercer general del cost dels serveis i indicadors de gestió, relacions amb la Intervenció Estructura interna del Districte i Dipositaria de Fons i col·laboració amb la «Intervenció Delegada». Article 42 h) Intendència: subministraments i adquisicions, amàs i distribució Ateses les normes de béns; subministrament de fluids i mit¬ que s'estableixen en aquest ma¬ títol jans energètics. teix i contingudes en les Normes Reguladores de l'estructura i) Patrimoni: inventari i gestió de l'ús dels immobles i orgànica de l'Administració executiva dels dels béns no consumibles: supervisió general dels Districtes, a què fa referència l'article d'aquest Regla¬ serveis de neteja i vigilància dels edificis i locals ment, i tenint en compte les disponibilitats de personal i dins els límits pertanyents al Districte. assenyalats pel Reglament orgànic de j) Totes aquelles li puguin assignades, l'Ajuntament i les Normes de caràcter general, aprova¬ que ser en funció dels des traspassos de competències i d'acord pels òrgans de Districte, a proposta del president i Comissió amb acord de la de Descentralització, es determi¬ l'organigrama del Districte. narà l'estructura interna, configurant els llocs de treball i 38 els Article òrgans auxiliars en què s'agrupin els nivells jeràr¬ Són funcions de la Divisió de Serveis Tècnics: quics i les vinculacions i relacions de tot ordre existents entre ells. a) Urbanisme: planejament, gestió i disciplina urbanísti¬ ca; política de l'edificació i de les activitats industrials i comercials, inclosos els establiments d'abast. Disposicions addicionals b) Obres Públiques: pavimentació, enllumenat, clave¬ gueram i elements urbanístics en general; fonts, Primera boques de reg, arbrat, plantacions i instal·lacions de Als sols efectes del que extableix l'article 8.1 de les jardins i espais enjardináis; instal·lacions per a jocs NROD, el primer Ple del Consell del Districte, despres infantils. de les eleccions municipals, es reunirà sota la presiden¬ c) Edificis públics i les seves instal·lacions; edificis i cia d'un Regidor designat per l'Alcalde de la Ciutat A locals del Consell Municipal del Districte i de les l'esmentada sessió hi figurarà un únic punt de I ordre seves oficines i dependències; edificis dels Centres del dia, que serà el de proposar a l'Alcalde el nomena¬ de prestació de serveis personals, que la seva gran ment del president del Districte. $ujn 20-VII-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 491 Disposicions transitòries del procés de transferència de competències dels òrgans centrals de l'Ajuntament de Barcelona. Primera Un cop aprovada la pauta organitzativa dels Distric¬ Disposició final tes, s'haurà d'efectuar l'acomodació dels nous llocs de treball a l'estructura que sigui creada. En tot el que no es determinin en el present Regla¬ ment Intern s'entendran d'aplicació les NROD i les Segona NRPC. Abans del 31 de desembre de 1988, haurà de El present Reglament entrarà en vigor l'endemà de procedir-se a la revisió del present Reglament, en funció seva publicació en la Gaseta Municipal. Districte 7. Horta-Guinardó REGLAMENT INTERN DEL Article 3 DISTRICTE D'HORTA-GUINARDÓ En tot el que no consideri el present Reglament Intern s'entendran d'aplicació les NROD i les Normes Regula¬ (Aprovat per acord del Consell de Districte de 7 dores de la Participació Ciutadana(*). d'abril de 1988) Les Normes Reguladores de l'Organització dels Dis- TÍTOL I trictes(*), aprovades pel Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona, de 5 de desembre de 1986, estableixen ÒRGANS DE GOVERN DEL DISTRICTE en el seu art. 6.1, g) que els Districtes podran aprovar el Reglament intern d'organització i funcionament del Dis¬ Article 4 tricte en el marc de les normes municipals. És per això D'acord amb el que estableix l'art. 7 de les NROD, que el Consell Plenari del Districte d'Horta-Guinardó, són fent ús de l'autorització continguda l'expressada òrgans de Govern del Districte: en normativa i a) El del Consell per tal de garantir el millor servei de les president del Districte. funcions són pròpies el b) El Ple del Consell deldel Districte, Districte. que aprova se¬ güent: c) La Comissió de Govern. REGLAMENT INTERN DEL DISTRICTE Capítol primer D'HORTA-GUINARDÓ El president i el vice-president TÍTOL PRELIMINAR Article 5 Article 1 Correspondran al president les funcions establertes El Districte en els articles 9 i 10 de les NROD. d'Horta-Guinardó agrupa els barris del Guinardó, Baix Guinardó, la Font Castellana, Can Baró, el Carmel, Article 6 la Teixonera, Sant Genis, Montbau, el Parc de la Vall El d'Hebron, la Clota, Horta i la Font d'En president podrà proposar al Ple del Consell el Fargues. Als efectes de la nomenament, d'entre Consellers del Districte, d'un millor prestació dels serveis els que són propis del Districte, el Ple del Consell fixarà els vice-president. Les funcions del vice-president seran límits de cada establertes en l'article 11 de les NROD, més aquelles un d'aquest barris, tenint en compte les seves realitats no històriques i socials. indelegables que li pugui encomanar el president. Article 2 Article 7 L actuació de El tots els òrgans del Districte anirà dirigi¬ vice-president Regidor tindrà les funcions que, en da a contribuir, en el marc dels objectius generals de desenvolupament de l'acord del Ple de l'Ajuntament, de ¡Ajuntament, setembre a la 15 de de millora de la 1987, se li qualitat de vida dels assignin. ciutadans dels barris del Districte, promovent la partici¬ pació ciutadana i Article 8 l'aplicació d'una política orientada a la correcció dels El desequilibris entre les diverses proposar a zones i Regidor podrà l'Alcalde el nomenament als barris del Districte del conseller tècnic del i president, amb les funcions a representar, davant els òrgans e Ajuntament, càrrec els atribuïdes al interessos. pel decret d'Alcaldia, de 7 de seus desembre de 1987. D'ara endavant NROD. * D'ara endavant NRPC. 492 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 2n-VH-iopp Capítol segon lles qüestions que li puguin ser plantejades i contestar les interpel·lacions que puguin fer-li els consellers El Ple del Consell del Districte, assistirà al Ple del Consell, amb veu i sense vot, el Coordinador de Serveis. Actuarà com a Article 9 Secretari per delegació del Secretari General, el Cap de la El Consell Divisió del Districte és l'òrgan de representació de Serveis Generals del Districte. col·lectiva del Districte i li corresponen les funcions que 5. Les votacions seran secretes a petició de s'estableixen en els articles 13 qualse¬ i 15 de les NROD, i vol conseller. El vot en cap cas serà també delegable. aquelles no indelegables que puguin encoma- nar-li altres òrgans de l'administració municipal. Cor¬ respondrà al Ple del Districte: autoritzar al Regidor President la disposició de les despeses superiors als Capítol tercer dos milions i mig de pessetes. En cas d'urgència provada, el Regidor President autoritzarà la despesa, La Comissió de Govern donant-ne compte a la propera sessió del Consell Ple¬ nari. Article 14 Article 10 Estarà composta pel president, el vice-president i tres Els membres del Consell del Districte tenen l'obliga¬ consellers. El seu nomenament i les seves funcions són ció d'assistir a les sessions del Ple i se'ls assignarà una les establertes pels articles 16 i 17 de les NROD. Tindrà, quota econòmica, en concepte de reembossament de a més, les funcions que li assignin aquestes normes i les despeses que l'assistència als òrgans del Consell, o les no indelegables que li puguin encomanar el Ple del l'especial dedicació a les seves tasques, els pugui Consell o el president. A proposta del Regidor Presi¬ ocasionar. Correspondrà a la Comissió de Govern del dent, el Ple podrà designar un conseller més, amb veu i Districte fixar la distribució d'aquestes compensacions sense vot. econòmiques, donant-ne compte al Ple. Correspondrà a la Comissió de Govern del Districte autoritzar al Regidor President la disposició de les Article 11 despeses superiors a les cinc-centes mil pessetes i El Ple del Districte es reunirà en sessió ordinària un inferiors als dos milions i mig. En cas d'urgència prova¬ cop al mes i de manera extraordinària, quan ho consi¬ da, el Regidor President autoritzarà la despesa, donant- deri oportú, o quan ho demani la Comissió de Participa¬ ne compte a la propera sessió. La Comissió de Govern ció Ciutadana, un terç dels membres del Consell o l'u del Districte haurà de ser assabentada de les resolu¬ per cent dels ciutadans censats al Districte. cions dictades pel president, en ús de les facultats delegades per l'Alcaldia. Article 12 Les sessions del Ple del Consell seran públiques i Article 15 tindran lloc a la Sala de sessions del Consell del La Comissió de Govern es reunirà un cop al mes de Districte. També es podran realitzar reunions en altres forma ordinària i de forma extraordinària per acord indrets del Districte, quan la naturalesa dels assumptes intern o quan la convoqui el president. a tractar així ho aconselli. Article 16 Article 13 Actuarà com a Secretari de la Comissió de Govern el Les sessions del Ple del Districte es desenvoluparan Cap de la Divisió de Serveis Generals del Districte. Per de la manera següent: tal d'informar d'aquelles qüestions que li puguin ser 1. Abans d'entrar a tractar l'ordre del dia del Consell plantejades, assistirà a la Comissió de Govern el Coor¬ Plenari, el president donarà la paraula als ciutadans dinador de Serveis del Districte. assistents que desitgin intervenir en relació als punts de l'ordre del dia esmentat. S'establirà un únic torn de paraules i en primer lloc intervindran els representants de la Comissió de Participació II Ciutadana. TÍTOL Acabat el torn, el president o consellers en qui delegui, contesta¬ ran a les qüestions plantejades. COMISSIONS CONSULTIVES 2. Un cop donada resposta a les intervencions del públic assistent s'entrarà en l'anàlisi i discussió dels Article 17 punts compresos a l'ordre del dia, en què podran Per tal d'informar als òrgans de govern del Districte, intervenir, únicament, els consellers del Districte. es constitueixen la Comissió Consultiva d'Urbanisme i 3. Acabat l'ordre del dia del Ple, el president donarà Ordenació Territorial i la Comissió Consultiva de Serveis la paraula als ciutadans assistents que desitgin interve¬ Personals. Ambdues comissions tindràn caràcter de nir per exposar temes d'interès general del Districte. Comissions Consultives Permanents. S'establirà un únic torn de paraules i, en primer lloc, intervindran els representants de la Comissió de Partici¬ Article 18 pació Ciutadana. Acabat el torn, i de la mateixa manera Les Comissions Consultives Permanents estaran pre¬ que a l'inici de la sesió, el president o consellers en qui sidides pel Regidor President del Districte, que podra delegui, contestaran les qüestions plantejades. delegar les seves funcions en el vice-president de 4. El president podrà limitar la durada de les interven¬ Districte. A cada comissió existiran, a més, dos vice- cions, per tal de garantir l'agilitat de la sessió i evitar la presidents i en seran membres els consellers que no reiteració en les exposicions. Per tal d'informar d'aque¬ desitgin. /Vf>fjn 20-VH-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 493 26 Article 19 Article , El Cap de la Divisió de Serveis Tècnics actuara com a A més d'un representat de cada un dels barris i del Secretari de la Comissió Consultiva d'Urbanisme i Orde¬ representant del Consell de la Joventut del Districte, nació Territorial i el Cap de la Divisió de Serveis Perso¬ integraran la Comissió de Participació Ciutadana el nals actuarà com a Secretari de la Comissió Consultiva president del Districte, que presidirà les reunions, els de Serveis Personals. vice-president del Districte i un conseller, en nom de cada un dels grups polítics amb representació al Con¬ Article 20 sell del Districte. Correspondrà a la Comissió Consultiva Permanent d'Urbanisme i Ordenació Territorial i a la Comissió Consultiva Permanent de Serveis Personals, informar TÍTOL IV preceptivamente, abans de l'aprovació pel Consell Ple¬ nari del Districte, dels temes a què fa referència l'art. 21 L'ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA DEL DISTRICTE de les NROD. Article 27 Article 21 Sota la immediata dependència del Coordinador de D'acord amb allò que estableix l'article 20 de les Serveis, el Districte s'organitza administrativament d'a¬ NROD, el Ple del Consell del Districte podrà crear cord amb el que estableixen les Normes Reguladores comissions per a l'estudi de temes específics del Dis¬ de l'estructura orgànica de l'administració executiva tricte. La composició de les esmentades comissions, dels Districtes, aprovades per acord de la Comissió les seves funcions i la seva durada, s'especificaran en Municipal Permanent, de 14 de juny de 1985, i d'acord l'acord que les constitueixi. amb el que estableix aquesta normativa. Article 28 TÍTOL III Correspon al Regidor President la inicitiva, direcció i inspecció de tots el serveis i el comandament del LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA personal, amb les facultats que institucionalment li ator¬ ga el Reglament Orgànic de l'Ajuntament i aquelles Article 22 que, específicament li encomani l'Alcalde. El Ple del Consell de Districte acordarà la inscripció El Regidor President exerceix també la supervisió en el Registre d'Entitats del Districte d'aquelles entitats funcional del personal jeràrquicament dependent de les que així ho sol·licitin, d'acord amb el que estableix el àrees o sectors orgànics de l'Administració centralitza¬ Títol I, capítol primer de les NRPC. da, que doní suport a les funcions desconcentrades al D'ofici, el Consell del Districte podrà acordar la ins¬ Districte. cripció d'aquelles entitats que, reunint les característi¬ ques que en les NRPC es requereixen, mantinguin una relació amb el Districte. De l'acord d'inscripció se'n Capítol primer donarà compte, de manera fefaent, a l'Entitat, per tal que en el termini de 30 dies pugui fer observacions. El Coordinador de Serveis Article 23 Article 29 A cada un dels barris que s'estableixen en l'article 1r Sota la immediata dependència del Regidor Presi¬ d'aquest Reglament Intern, podrà existir un Consell dent, actuarà el Coordinador de Serveis, amb les atribu¬ d'Entitats, que agruparà les que tinguin el seu àmbit cions següents: d'actuació en cada un dels barris i que figurin inscrites a) Resoldre els afers que li encomani el Regidor Presi¬ en el Registre d'Entitats del Districte. dent. b) Proposar al Regidor President les resolucions que Article 24 cregui adients en els afers de la seva competència. Les entitats de cada un dels barris elegiran, d'entre c) Dirigir i gestionar els serveis, centres i establiments elles, una que les representi a la Comissió de Participa¬ pertanyents al Districte. ció Ciutadana del Districte. En el cas que no es consti¬ d) Coordinar tots els Serveis del Districte i cooperar en tuís el Consell d'Entitats d'un determinat barri, el Con¬ la seva coordinació amb els de les àrees de l'Admi¬ sell del Districte podrà acordar que, amb caràcter nistració municipal centralitzada. provisional, exerceixi la representació del barri en la e) Vetllar pel manteniment i la millora del nivell i la Comissió de Participació Ciutadana, l'associació de qualitat dels serveis prestats al Districte. veïns de l'esmentat barri més representativa, quant al f) Elaborar els projectes de programes d'actuació i de nombre d'associats. Cas de no existir associació de previsió de les necessitats dels serveis del Districte. veïns o que aquesta no acceptés la representació, el g) Proposar les mesures adients per al normal desen¬ Ple del Consell del Districte podrà acordar que la volupament del Programa d'Actuació Municipal pel representació l'exerceixi una altra entitat del barri. que pertoca al Districte. EI Consell de la Joventut del Districte aportarà un h) Elevar anualment una memòria sobre el desenvolu¬ representant a la Comissió de Participació Ciutadana. pament, cost i rendiment dels serveis del Districte al Regidor President, que la presentarà al Ple. Article 25 i) Assistir a les sessions del Ple del Consell Municipal Correspondrà a la Comissió de Participació Ciutada¬ del Districte i de la Comissió de Govern, amb la lnaart'del Districte l'exercici de les facultats que preveu finalitat d'informar i assessorar, amb veu però sense 18 de les NRPC. vot. 494 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 20-VL1QM i) Assistir a les Comissions de Treball, quan sigui h) Comandament directe sobre els funcionaris, caps requerit pel Regidor President, a iniciativa pròpia o a encarregats o resposables de les unitats, els serveis' petició de qualsevol conseller, per informar sobre els els centres i els establiments dependents directa¬ afers de la seva competència. ment de la Direcció de la Divisió. I) Control del compliment de les obligacions i comeses Article 30 per part de tot el personal al seu càrrec. El Coordinador de Serveis, segons el que estableix el j) Exercici de les relacions de coordinació amb les decret d'Alcaldia, de 28 d'octubre de 1987, serà nome¬ altres Divisions del Districtes. nat directament per l'Alcalde. Article 34 Són funcions de la Divisió de Serveis Generals: Capítol segon a) Secretaria i assessorament jurídic dels òrgans de govern del Districte i de les seves Comissions de Les Divisions Treball; convocatòries, ordres del dia, actes, notifica¬ cions, comunicacions i edictes, Llibre de decrets de Article 31 la Presidència. Sota la dependència directa del Coordinador de b) Documentació general del Districte; registre d'entra¬ Serveis, el Districte s'estructurà en tres Divisions fona¬ da i sortida de documents, memòries, estadístiques i mentals: publicacions; reproducció de documents. a) Divisió de Serveis Generals. c) Informació de base; sistemes d'informació, fitxers, b) Divisió de Serveis Tècnics. registres i bancs de dades; biblioteca i arxiu general c) Divisió de Serveis Personals. del Districte; gestió de l'ordinador. El Cap de la Secció de la Guàrdia Urbana del d) Serveis d'informació general al públic; gestió del Districte, sense perjudici de la seva dependència natu¬ sistemes de comunicació amb el veïnat. ral en el Cos, dependrà funcionalment del president del e) Participació ciutadana; gestió dels sistemes i canals Consell Municipal pel que fa a les matèries pròpies de la establerts. competència del Districte o al seu càrrec, amb les quals f) Gestió i control general del personal; règim discipli¬ hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. nari. El Regidor President pot exercir aquesta supervisió g) Règim econòmic; pressupostos, comptabilitat i con¬ funcional mitjançant el Coordinador de Serveis i, en tot trol general d'inversions, despeses i ingressos, con¬ cas, directament i exclusivament sobre l'Oficial coman¬ trol general del cost dels serveis i indicadors de dant de la secció o el funcionari que el substitueixi. gestió; relacions amb la Intervenció i Dipositaria de Fons i col·laboració amb la «Intervenció Delegada». Article 32 Tot això sense perjudici de les atribucions que la Els Caps de les tres Divisions a què es refereix normativa vigent reserva als funcionaris d'habilitació l'article anterior, seran designats per l'Alcalde, a propos¬ nacional. ta del Regidor President del Districte, d'acord amb els h) Intendència; subministraments i adquisicions, amàs i procediments establerts en la legislació que reguli l'e¬ distribució dels béns; subministrament de fluids i xercici de la funció pública de les Administracions Lo¬ mitjans energètics. cals. I) Patrimoni; inventari i gestió de l'ús dels immobles i dels béns no consumibles; supervisió general dels Article 33 serveis de neteja i vigilància dels edificis i locals Amb independència de les que s'especifiquen per a pertanyents al Districte. cada un d'ells, les atribucions dels Caps de Divisió j) Totes aquelles que li puguin ser assignades, en seran les següents: funció dels traspassos de competències i d'acord a) Assistència tècnica al Regidor President i al Coordi¬ amb l'organigrama del Districte. nador de Serveis del Districte en les matèries de la seva competència. Article 35 b) Col·laboració en la definició d'objectius i preparació Són funcions de la Divisió de Serveis Tècnics: dels respectius programes d'actuació, i també de la a) Urbanisme: planejament, gestió i disciplina urbanísti¬ previsió de les inversions i despeses referents al seu ca; inspecció i control de l'aplicació de les Ordenan¬ servei. ces en matèria d'edificació i d'activitats industrials i c) Execució i seguiment dels esmentats programes; comercials, inclosos els establiments d'abast. control dels resultats obtinguts en relació als objec¬ b) Obres públiques: pavimentació, enllumenat, clave¬ tius proposats; control de les despeses d'implanta¬ gueram i elements urbanístics en general; fonts, ció i funcionament dels serveis. boques de reg; arbrat, plantacions i instal·lacions de d) Projectes d'organització dels serveis, configuració jardins i espais enjardinats; instal·lacions per a jocs dels llocs de treball; normalització dels processos i infantils. expedients i determinació de torns i d'horaris espe¬ c) Edificis públics i les seves instal·lacions; edificis i cials. locals del Consell Municipal del Districte i de les e) Proposta d'adscripció del personal als llocs de tre¬ seves oficines i dependències; edificis dels centres ball. de prestació de serveis personals, que la seva gran f) Coordinació del funcionament dels Serveis i, en el conservació o simple conservació i manteniment seu cas, dels centres i establiments adscrits a la Di¬ sigui transferida al Districte. visió. d) Neteja de la via pública, i de solars i edificis abando¬ g) Instrucció i orientació de tot el personal de la Divisió, nats; instal·lacions de papereres i «pipi-cans», gestió per tal d'aconseguir els objectius assenyalats. de banys i evacuatoris públics. rfujn 20-VH-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 495 e) Ordenació i senyalització de la circulació de vehicles el Districte pugui establir en el marc de les competèn¬ ¡ vianants. cies que li són pròpies. f) Inspecció en matèries d'urbanisme, obres públiques, edificis públics, neteja, higiene ambiental i circulació. Article 43 q) I totes aquelles que li puguin ésser assignades en Igualment, per garantir una millor prestació dels Ser¬ funció dels traspassos de competències i d'acord veis Personals del Districte, s'estableixen les zones se¬ amb l'organigrama del Districte. güents: D'acord amb el que estableix l'art. 19, correspon al Zona Nord: Integrada pels barris de Sant Genis, Cap de la Divisió de Serveis Tècnics exercir la Secreta¬ Montbau, Parc de la Vall d'Hebron, Horta, la Clota i la ria de la Comissió Consultiva d'Urbanisme i Ordenació Font d'En Fargues. Territorial del Districte. Zona Sud: Integrada pels barris del Guinardó i del Baix Guinardó. Article 36 Zona Centre: Integrada pels barris del Carmel, La Són funcions de la Divisió de Serveis Personals: la Teixonera, Font Castellana i Can Baró. promoció, la tramitació de subvencions i l'organització d'activitats, la prestació de serveis i la gestió de centres Article 44 i establiments municipals, en matèria de Cultura, Ense¬ Al front de cada zona i sota la dependència directa nyament, Esports, Joventut, Serveis Socials, Sanitat i del Cap de la Divisió de Serveis Personals, hi haurà un Centres Cívics, Cap de Serveis interns de Districte que, a més de les D'acord amb el que estableix l'article 19, correspon funcions específiques del seu servei, tindrà la responsa¬ al Cap de la Divisió de Serveis Personals exercir les bilitat de la coordinació dels Serveis personals dins funcions de la Secretaria de la Comissió Consultiva de l'àmbit territorial corresponent a la zona que tingui as¬ Serveis Personals. signada. Article 37 Article 45 En relació a les matèries consignades en els articles Correspondrà al Ple del Consell del Districte la crea¬ 34, 35 i 36, les respectives Divisions exerciran les ció, modificació o suspensió de zones. funcions que específicament quedin atribuïdes als Dis¬ trictes, en virtut de les transferències aprovades pels Article 46 òrgans de govern competents de l'Ajuntament. La relació de Serveis Personals del Districte amb les Àrees Centrals de l'Ajuntament correspondrà als Caps Article 38 de Serveis interns del Districte, sota la supervisió i Malgrat el que disposen els articles anteriors, les coordinació del Cap de la Divisió de Serveis Personals i funcions administratives sobre qualsevol matèria i la sense perjudici de les competències que la present preparació de les funcions polítiques o decissòries, normativa i la general de l'Ajuntament confereixen al podran atribuir-se, totalment o parcialment, als serveis Coordinador de Serveis i al Regidor President. En aque¬ que es cregui convenient, si així ho acorda l'òrgan lles Àrees de Serveis Personals que no tinguin el cor¬ competent, en virtut de la facultat d'autoorganització a responent Servei intern de Districte, la relació s'establirà què es refereix l'art. 48 del present Reglament. a través del Cap de la Divisió de Serveis Personals. Article 39 Article 47 Per tal de garantir una millor prestació dels serveis Quan el nombre de llocs de treball, la complexitat de personals a què fa referència l'art. 36, s'opta pel siste¬ les funcions o l'amplitud dels àmbits de control així ho ma de territorialització i compactació de tots els serveis requereixin, el Consell del Districte podrà constituir nous personals. Serveis interns de Districte, subordinats a les Divisions de Serveis Generals i Serveis Tècnics. Article 40 Al front de cada Servei intern del Districte existirà un Cap, nomenat amb els procediments establerts en la legislació reguladora de l'exercici de la funció pública Capítol tercer de l'Administració Local, que tindrà com a funcions la direcció administrativa i la coordinació dels assumptes Estructura interna del Districte relacionats amb cada un d'aquells. Els Directors del Centres Cívics del Districte tindran la Article 48 consideració de Caps de Servei intern del Districte. Ateses les normes que s'estableixen en aquest ma¬ teix títol i contingudes en les Normes reguladores de Article 41 l'estructura orgànica de l'Administració executiva dels En virtut de les facultats d'autoorganització del Dis¬ Districtes, a què fa referència l'art. 27 d'aquest Regla¬ setè i d'acord amb la normativa general de l'Ajunta¬ ment, i tenint en compte les disponibilitats de personal i ment, el Ple del Consell del Districte podrà crear aquells dins els límits assenyalats pel Reglament orgànic de Serveis interns de Districte que consideri convenients, l'Ajuntament i les Normes de caràcter general, aprova¬ Per a una millor prestació dels Serveis personals. des pels òrgans del Districte, a proposta del president i acord de la Comissió de Descentralització, es determi¬ Article 42 narà l'estructura interna, configurant els llocs de treball Les característiques que hauran de concórrer en els i els òrgans auxiliars en què s'agrupin, els nivells jeràr¬ aps de Serveis interns vindran establertes per les quics i les vinculacions i relacions de tot ordre existents ermes generals de l'Ajuntament i les específiques que entre ells. 496 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 2n-VH-iQPQ Disposicions addicionals tes, s'haurà d'efectuar l'acomodació dels nous llocs de treball a l'estructura que sigui creada. Als sols efectes del que estableix l'art. 8.1 de les NROD, el primer Ple del Consell del Districte en sessió ordinària, després de la celebració de les eleccions Segona El municipals, es reunirà sota la presidència d'un Regidor present Reglament serà revisat, en el termini mଠxim designat per l'Alcalde de tres de la Ciutat. A l'esmentada mesos, un ses¬ cop aprovada definitivament la sió hi nova figurarà Carta de un únic punt de l'ordre del dia, que serà el Municipal Barcelona, en el cas que de proposar a l'Alcalde el nomenament del President aquesta afecti, de qualsevol manera, el seu articulat. del Districte. Disposició final Disposicions transitòries Queda derogat el Reglament intern del Districte apro¬ Primera vat en la sessió plenària del Consell, de 13 de febrer de Un cop aprovada la pauta organitzativa dels Distric¬ 1987. gu on 20-VH-1988 GASETA MUNICIPAL BARCELONA 497 DISPOSICIONS D'INTERÈS PER A L'AJUNTAMENT Publicades en el «Boletín Oficial del Estado», «Diari Oficial de la Generalitat» i «Butlletí Oficial de la Província». Juny 1988. Constitució U Org 6/88 9-VI Modifica articles de la Llei del Tribunal Constitucional (BOE núm. 140 d'11-VI-88) Contractació 0 /88 20-V índex de preus de mà d'obra i materials de la construcció, de gener (BOE núm. 150 de 1988, aplicables a la revisió de preus de 23-VI-88) Medi ambient D 114/88 7-IV Avaluació d'impacte ambiental (DOG núm. 1000 de 3-VI- 88) Sanitat 0 /88 8-VI Desenvolupa RD 192/88, de 4 de març sobre limitacions en la (BOE núm. 140 venda i l'ús del tabac d'11 -VI-88) RESUM Medi ambient El D 114/88, de 7 d'abril, de la Presidència de la Constitució Generalitat, d'avaluació d'impacte ambiental, disposa La Llei Orgànica 6/88, de 9 de juny, modifica els que s'hauran de sotmetre a una avaluació d'impacte articles 50 i 86.1 de la Llei Orgànica 2/79, de 3 d'octu¬ ambiental els projectes públics o privats consistents en bre, del Tribunal Constitucional. El primer d'ells fa refe¬ la realització d'obres, d'instal·lacions o de qualsevol rència a la inadmissió del recurs d'empara constitucio¬ altra activitat inclosa en l'annex d'aquest Decret, la nal, i el segon disposa que les decisions d'inadmissió realització dels quals correspongui a l'Administració de inicial, desestiment i caducitat adoptaran la forma d'ac¬ la Generalitat. L'àmbit d'aplicació del Decret no s'estén, te llevat que l'esmentada Llei 2/79, de 3 d'octubre, en aquest moment, als projectes de competència de estableixi expressament una altra forma. les administracions locals de Catalunya. Contractació Sanitat L'Ordre de 20 de maig de 1988, del Ministeri d'Eco¬ L'O de 8 de juny de 1988, del Ministeri de Sanitat i nomia i Hisenda, fixa els índexs de preus de mà d'obra i Consum, dicta normes de desenvolupament del RD materials de la construcció corresponents al mes de 192/88, de 4 de març, sobre limitacions en la venda i gener de 1988, aplicables a la revisió de preus de l'ús del tabac per a la protecció de la salut de la pobla¬ contractes d'obres de l'Estat. ció. 498 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 20 20-VII-1QM PERSONAL Circulars de Secretaria General CONCURSOS I OPOSICIONS Bomber del Servei d'Extinció d'Incendis i Salvament. - Oposició lliure per a la provisió de 57 places d'Auxiliar El Butlletí Oficial de l'Estat núm. 157, de l'1 de juliol d'Administració General, de les quals se'n reserven de 1988, publica l'anunci relatiu a les convocatòries se¬ 15 per a promoció interna. güents: Les bases de les respectives convocatòries es po¬ - Concurs lliure per a la provisió de 3 places de Tècnic den recollir a l'Oficina d'Informació de Personal, carrer Superior d'Educació (Psicòleg Industrial). de la Ciutat, núm. 4, planta baixa. - Concurs-oposició lliure per a la provisió de 6 places Els interessats podran presentar instància al Registre de Tècnic Superior d'Art i Història (Arxiver-documen- General de l'Ajuntament, plaça de Sant Miquel, s/n fins talista), de les quals se'n reserven 2 per a promoció al dia 21 de juliol de 1988. interna. Barcelona, 4 de juliol de 1988. - Concurs-oposició lliure per a la provisió de 29 places de (Circular núm. 1858) frtujn 20 VII-1988 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 499 ANUNCIS AnunCiS publicats en el Butlletí Oficial de 1.342 uniformes i 1.563 pantalons per al personal de la Província núms. 159 al 167 dels dies 4 al 13 de la Guàrdia Urbana. juliol de 1988. (Dia 12) Informació Pública Cancel·lació de les - Dels decrets de l'Alcaldia, de 20 i 23 de juny de 1988, garanties donades per: que aproven unes modificacions de crèdit dins el pressupost general de 1988, per uns imports de - «Obras y Servicios Hispania, SA», per la renovació del 262.417.353 i 534.949.799 pessetes, respectivament. paviment dels carrers de Plegamans, del Cap del (Dia 5) Món i d'Agullers; i la pavimentació del carrer de Sant - De l'acord del Consell Plenari, de 14 de juny de 1988, Bernabé. de suspendre, pel termini d'un any, l'atorgament de - Josep M. Guitart i Plana, per la conservació i el llicències de parcel-lació de terrenys, d'edificació i de manteniment de Centres dependents de Serveis So¬ reestructuració de locals, d'enderroc i d'implantació cials. de noves activitats en la semiilla delimitada pels - Cydesa, per les obres de rehabilitació del Pati de la carrers de Mallorca, de Castillejos i de Provença i pel Casa Elizalde. passatge de Vilaret. - «Obras y Servicios Hispania, SA», per les obres de (Dia 7) modificació i d'adaptació del Centre Cívic Casal de - De l'estudi de detall d'ordenació volumètrica de la Sarrià. finca núm. 5 del carrer de Petritxol, aprovat per acord (Dia 7) municipal, de 14 de juny de 1988. - «Obras y Servicios Hispania, SA», per les obres de - D'unes relacions certificades de subjectes passius renovació de paviment i recobriment asfàltic en els que no van pagar les seves quotes en període carrers les Torres entre la Mina de la Ciutat i el Pla voluntari de cobrança i la seva pròrroga. dels Fornells; Llobet Vall-Liosera entre el carrer de (Dia 13) Sant Martí i la plaça de Catalunya. - Josep M. Guitart i Plana, per les obres de conserva¬ ció i manteniment dels edificis de Can Puig. Notificacions (Dia 8) - «Centro de Cálculo de Sabadell, SA», pel contracte - A la Societat Asubuno, SA, en relació a la tercería de lloguer amb opció de compra leasing de dos administrativa de domini sobre l'habitatge pis 2n porta equips informàtics per als Hospitals de la Mare de 1a de la finca núm. 28 del carrer de Bergadà interpo¬ Déu del Mar i Mare de Déu de l'Esperança. sada per la senyora Concepció Pernia Caballero. - Jordi Vilanova, SA, pel subministrament de l'equipa¬ - Dels expedients administratius de constrenyiment ment del Centres de planing de Serveis Socials que tramita el servei de Recaptació contra deudors Erasme Janer, Centre Obert de Sants i Centre d'Aco¬ per dèbits de multes de circulació 1984-1987. llida el Raval (Valldoncella). (Dia 8) (Dia 9) - Als titulars de les parades del mercats que s'indi¬ - «El Corte Inglés, Sociedad Anónima», per l'adquisició quen, en relació als expedients que tramita el Nego¬ de 500 pantalons i 250 camises per a l'equip de ciat de Proveïments, sobre la seva caducitat. personal del Servei d'Extinció d'Incendis i Salvament, (Dia 9) I PREU DE SUBSCRIPCIÓ: J I Barcelona, anual 1.500 ptes. I UAÙEIA MUJNILIfAL XT.'.—3 corrent 50 ptes. Plaça de Sant Jaume, 3a. planta sit legal: B. 1.824-1958 - impremta »