GASETA MUNICIPAL SUMARI Disposicions Generals Acords dels òrgans de govern Estructura Orgànica de l'Administració Executi¬ va del Districte de Ciutat Vella 910 Estructura Orgànica de l'Administració Executi¬ va del Districte de l'Eixample 914 Estructura Orgànica de l'Administració Executi¬ va del Districte de Sants-Montjuïc 918 Estructura Orgànica de l'Administració Executi¬ va del Districte de Les Corts 922 Subvenció de l'Impost sobre Construccions, Ins¬ tal·lacions i Obres i de la Taxa de Llicència d'Obres. Procediment i requisits 926 Canvi d'adscripció del Servei de Transports i Aparcaments 926 Cartipàs Nomenament membre del Consell Municipal del Districte de Gràcia 927 Nomenament membre del Consell Municipal del Districte de Nou Barris 927 Consells Municipals de Districte Districte 4. Les Corts. Acords sessió 17-XI-1993 928 Ajuntament ItF de Barcelona Núm. 32 / Any LXXX 10 de desembre de 1993 910 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 DISPOSICIONS GENERALS Acords dels òrgans de govern ESTRUCTURA ORGÀNICA DE L'ADMINISTRACIÓ EXECUTIVA DEL DISTRICTE DE CIUTAT VELLA (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de 5 de novembre de 1993) I. ESTRUCTURA DEL DISTRICTE 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS - Intendent Cap del Districte - Secretari de Prevenció - Comunicació i Cultura - Oficina d'Atenció al Ciutadà 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA - Arxiver - Assessors Jurídics - Oficina Administrativa - Gestió dels Sistemes d'Informació - Gestió d'Infrastructura 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS 4.1. Tècnic de Patrimoni 4.2 Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Ac¬ tivitats 4.2.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals 4.2.2. Oficina de Llicències d'Instal·lacions i Ac¬ tivitats Industrials, Comercials, Recreati¬ ves i de Serveis 4.3. Servei de Projectes, Obres i Manteniment 4.3.1. Oficina Tècnica de Manteniment i Con¬ servació d'Edificis i Instal·lacions 4.4. Servei d'Actuació a la Via Pública 4.4.1. Oficina Tècnica de Manteniment, Con¬ servació i Neteja de la Via Pública 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ - Gestió Econòmica - Administració de Personal 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS - Staff Tècnic de Serveis Personals - Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona I. ORGANIGRAMA C00RDINACI0 DE SERVEIS SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ OFICINA ADMINISTRATIVA SERVEI DE LLICÈNCIES D'OBRES, INSTAL·LACIONS I ACTIVITATS OFICINA DE LLICENCIES D'EDIFICACIÓ. OBRES MENORS IGUALS DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS STAFF 4 N.O. TÈCNIC DE INTERSEC- SSPP (3) TORIAL OFICINA DE LLICÈNCIES D'INSTAL·LACIONS I ACTIVITATS INDUSTR., COMERC., RECREATIVES IDE SERVEIS OFICINA TECNICA DE MANTENIMENT I CONSERV. D'EDIFICIS I INSTAL·LACIONS OFICINA TÈCNICA DE MANTENIMENT, CONSERVACIÓ I NETEJA DELA VIA PÚBLICA NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 911 III. ÒRGANS I FUNCIONS 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS El nivell de direcció gerencial del Districte correspon al Coordinador de Serveis, sota la direcció política del seu Regidor-president. En dependència directa del Coordinador de Serveis se situen: L'Intendent Cap del Districte. Per a la direcció de les tasques de policia administra¬ tiva de la Guàrdia Urbana, l'Intendent, sense perjudici de la seva dependència jeràrquica natural en el Cos, dependrà funcionalment del President del Consell Muni¬ cipal quant a les matèries pròpies de la competència del Districte o al seu càrrec, en la realització de las quals hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. El Presi¬ dent podrà exercir aquesta supervisió funcional a través del Coordinador de Serveis del Districte, i en tot cas, directament i exclusivament sobre I' Intendent. El Secretari de Prevenció. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Assegurar el funcionament i l'execució de les resolu¬ cions dels Consells de Seguretat i Prevenció, com instàncies participatives i consultives en les quals estan representats els veïns, la policia, institucions, comerciants, etc. - La convocatòria i execució d' acords de les Taules de Coordinació Policial. - L' assessorament a la Direcció del Districte en matè¬ ria de seguretat ciutadana. - L'aplicació i seguiment de les actuacions previstes en el Pla Municipal sobre Drogodependències en els Districtes, particularment en els seus aspectes pre¬ ventius i dissuasius. - Col·laboració en plans preventius: educació per la salut (drogues) en les escoles, pla contra I' absentis¬ me escolar, seguretat per a la tercera edat, etc. - Coordinar actuacions en locals de pública concur¬ rència que tenen problemes d'ordre públic (horaris, tràfic de drogues, sorolls, etc.). - Coordinació dels serveis del Districte per la resolució dels conflictes en la via pública derivats de la delin¬ qüència, prostitució al carrer, vandalisme, etc. El Director de Prevenció, adscrit a l'Àmbit de la Via Pública (D.A. de 18 de novembre de 1991) exercirà una funció de coordinació dels Secretaris de Prevenció dels Districtes a efectes d'unificació dels criteris i homoge- néítzació d'actuacions. Comunicació i Cultura. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Relació amb els mitjans de comunicació referent a temes d'interès del Districte, preparació de dossiers, supervisió i convocatòries de conferències de prem¬ sa. - Redacció de comunicats i transmissió d' informa¬ cions als veïns i entitats del Districte sobre temes d'interès municipal. - Manteniment i actualització del fitxer d'entitats del Districte. - Atenció a col·lectius, associacions i grups escolars que sol·licitin informació relativa a aspectes singulars o que afectin la projecció del Districte. - Manteniment actualitzat de la informació al carrer, mitjançant plafons en la via pública i supervisió de qualsevol element extern de difusió i imatge del Consell de Districte. - Prestació dels serveis i exercici de les funcions tècni¬ ques i administratives que corresponen als Districtes en virtut de la transferència núm. 7 (Activitats Cultu¬ rals i Biblioteques Populars). - Altres tasques de relació cívica, equivalents o com¬ plementàries de les anteriors. Oficina d'Atenció al Ciutadà. Direcció: nivell 22. Funcions: - Servei general d'informació al públic. - Registre d'entrada i sortida de documents - Tramitació i expedició de la targeta rosa. - Gestió del padró municipal. - Certificats i duplicats de pagament d' impostos - Expedició d'«assabentats» d'obres menors. - Renovació de llicències de guals. - Tramitació de llicències d'ocupació de la via pública - Campanyes puntuals (matriculacions, colònies, etc.). - Elaboració d'informes i resums destinats a reflectir les demandes del Districte, individualitzant els seus sectors més rellevants, i aportació d' estadístiques mensuals a la Coordinació de Serveis. - Altres que es puguin incloure en el futur. 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA La Direcció d'aquesta Secretaria correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Instrucció dels expedients d' autorització de la des¬ pesa, d'aprovació de projectes, d'atorgament de llicències i subvencions, de sancions i recursos, de contractació de serveis, obres, subministraments i adquisicions de qualsevol classe i corresponents a tots els òrgans del Districte, d'acord amb criteris administratius homogenis. - Documentació general: preparació dels informes, memòries, estadístiques i publicacions de caràcter ge¬ neral no encomanades a altres òrgans del Districte. - Gestió de l'Arxiu administratiu i històric del Districte d'acord amb les «Normes Reguladores de I' Orga¬ nització i Funcionament del Sistema Municipal d' Arxius» aprovats pel Decret d' Alcaldia de 10 de desembre de 1990 i la «Instrucció relativa als Arxius Municipals del Districte» aprovada por Decret de l'Alcaldia de 2 de juliol de 1991. La gestió de l'Arxiu i Biblioteca és realitzarà a través d'un lloc de treball d'Arxiver del Districte, amb nivell 20, Tècnic Superior en Art i Història, especia¬ litzat en Arxivística. Assessoria Jurídica i suport tècnico-administratiu als òrgans de govern, consultius, directius i operatius del Districte. Aquest òrgan integrarà tots els lletrats del Districte, dels quals dos tindran el nivell 22. També estarà adscrit l'assessor jurídic desconcentrat, el qual de¬ pendrà, a la vegada, funcionalment, dels Serveis Jurídics Centrals. 912 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 Oficina Administrativa. Direcció: nivell 18 Funcions: - Suport administratiu a la Secretaria Tècnica Adminis¬ trativa - Preparació material d'expedients. - Gestió dels sistemes d'informació (informàtica i tele¬ fonia) i relacions amb els serveis informàtics centrals, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. Gestió de la infrastructura, mitjans de difusió i altres recursos que s'utilitzen en actes programats pel Distric¬ te o bé organitzats per altres entitats amb el suport del Districte, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ La Direcció d'aquest Departament correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Control - Control i avaluació permanent de la gestió dels Serveis del Districte que garanteixin al Coordinador un puntual seguiment del seu funcionament. - Preparació d'indicadors de gestió. - Habilitació i gestió dels sistemes de control de costos i resultats dels serveis del Districte. - Planificació - Preparació de plans i programes generals d'actua¬ ció del Districte, sobre la base d' estudis de la seva realitat sòcio-econòmica. - Preparació de la part del Pressupost corresponent al Districte i del Pressupost de les quantitats assig¬ nades globalment al Districte. - Previsió dels ingressos gestionats pel Districte. - Preparació de la planificació de la despesa i de la previsió de les inversions. - Propostes sobre els sistemes de compres i d'in¬ tendència, gestió d' estocs i punts de reposició. - Formació i gestió de l'inventari del Districte; pro¬ postes sobre distribució de locals i sobre l'ús dels edificis i, en general, dels béns de tota espècie assignats al Districte. - Propostes sobre l'organització del Districte i sobre la configuració del seus òrgans i llocs de treball. - Estudis i propostes sobre les necessitats quantita¬ tives i qualitatives en matèria dels recursos hu¬ mans del Districte. - Assistència al Coordinador de Serveis del Districte en l'elaboració de la Memòria anual sobre el des¬ envolupament, cost i rendiment dels serveis. - Gestió Econòmica. - Desenvolupament de la gestió pressupostària. - Comptabilitat pressupostària: ingressos i despeses generats i gestionats pel Districte, analítica i de costos. - Gestió del sistema de compres de nova implanta¬ ció en els Districtes i que és formalitzarà via mecanització informàtica. - Relació i assistència a la Intervenció de Fons, Administració Econòmica i amb els Serveis de Tresoreria i de Recaptació municipals. - Servei de Caixa del Districte. La realització d'aquestes funcions exigeix l'existència d'un lloc de treball de nivell 20. - Administració del personal del Districte: Gestió de la documentació relativa a altes, baixes, trasllats, desti¬ nacions, situacions administratives, llicències, permi¬ sos; control d'assistència i de permanència; relació amb la Gerència de l'Àmbit a efectes d'administració de personal; gestió de l'arxiu del personal del Distric¬ te; adscripció del personal subaltern. Per al desenvolupament d'aquestes funcions serà ne¬ cessària la conformació d'un lloc de treball de nivell 18. 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS La Direcció d'aquesta Divisió correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament atribuïdes als Caps de les Unitats Operatives. 4.1. Tècnic de Patrimoni. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Informar tècnicament sobre els expedients de llicèn¬ cies que afectin el patrimoni monumental i els sectors catalogats del Districte de Ciutat Vella. 4.2. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Activi¬ tats. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Funcions administratives i tècniques que cor¬ responen als Districtes en virtut de la Transferència núm. 15, aprovada per acord de la Comissió Munici¬ pal de Govern, de 27 de maig de 1987, referent a la intervenció de l'Ajuntament, mitjançant l'atorgament de llicències, la fiscalització d'instal·lacions i activitats i la correcció de les infraccions, en determinades instal·lacions i activitats industrials, comercials, re¬ creatives i de serveis. - Funcions administratives i tècniques relatives a les competències que corresponen als Districtes en vir¬ tut de les Transferències núms. 0.4 i 16 (aprovades respectivament per acords de la Comissió de Govern de 20 d'octubre de 1989 i de 14 de desembre de 1990), en matèria d'intervenció municipal, mitjançant atorgament de llicències i correcció d'infraccions, en determinades obres de reforma, rehabilitació, repara¬ ció i restauració d'edificis, i en certes instal·lacions publicitàries, com també d'expedients per a la decla¬ ració de ruïna de les construccions. - Tramitació i liquidació de taxes i resolució, expedició i notificació de llicències com a actes de gestió, per a les obres i instal·lacions «menors» a què es refereix l'article 27 de les Ordenances Metropolitanes d'Edifi¬ cació, en els seus apartats 3 al 7, de conformitat amb el que preveu la Transferència núm. 0, aprovada per la Comissió Municipal Permanent de 22 de maig de 1985. - Funcions administratives i tècniques que cor¬ responguin als Districtes en virtut de la Transferència núm. 0 bis aprovada per acord de la Comissió de Govern, d'11 de juny de 1986, relativa a l'atorgament de llicències per a la construcció, reparació, supres¬ sió, modificació de la titularitat, i característiques dels guals, i per a la seva utilització. 4.2.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals. Lloc de treball de nivell 18. NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 913 r Amb l'expressió «llicències doedificació» es fa refe¬ rència a les competències de la Transferència núm. 16 «Intervenció municipal en les obres majors de reforma, reparació i restauració d'edificis, i en la instal·lació de cartelis i grans rètols publicitaris. Declaració de ruïna dels edificis». 4.2.2. Oficina de Llicències dolnstal·lacions i Activitats Industrials, Comercials, Recreatives i de Serveis. Lloc de treball de nivell 18. 4.3. Servei de Projectes, Obres i Manteniment. Direcció: nivell 22. Funcions: - La redacció i execució de projectes propis de la inversió descentralitzada i en concret de les funcions establertes en les Transferències 1 i 2. - L'execució d'obres públiques, enllumenat, clavegue¬ ram i instal·lacions i elements complementaris de jar¬ dins. - La conservació, manteniment i reparació menor de l'obra civil i instal·lacions dels edificis on radiquin els serveis dels Districtes. - La gestió de la brigada de conservació d'edificis del Districte. 4.3.1. Oficina Tècnica de Manteniment d'Edificis i Instal·lacions. Direcció: nivell 18. Conservació 4.4. Servei d'Actuació en la Via Pública. Direcció: nivell 22. Funcions: Inspecció en les matèries de: - Policia de l'edificació i de les obres particulars. - Policia de les instal·lacions i activitats industrials, comercials, recreatives i de serveis. - Policia sanitària de l'ús d'habitatges i locals. - Guals. - Instal·lacions i activitats en la via pública. - Neteja i protecció de solars i edificis abandonats. - Neteja de les vies i espais públics. - Estat de conservació i funcionament dels elements urbanístics, senyals, rètols de carrers i mobiliari urbà. - Funcionament dels serveis públics. - Formulació d'informes i aixecament d' actes. - Proposta de correcció d'infraccions. - Comunicació de les deficiències i infraccions obser¬ vades, si és aquest el cas, als òrgans de les diverses activitats encarregades de determinar i substanciar les mesures correctores. A les funcions esmentades hauran d'afegir-se: - Les funcions administratives i tècniques cor¬ responents a la Transferència núm. 6 (Acord de la Comissió Municipal Permanent de 8 de març de 1985), referent a I' ordenament de la circulació i a la instal·lació i el manteniment dels senyals verticals, fites, i tanques protectores en la xarxa viària local (vies d'ordenació descentralitzada). - Les funcions de primera instal·lació del mobiliari urbà en la via pública, bancs, marquesines, papereres, boques de reg, fonts ornamentals, evacuatoris des¬ muntables i «pipicans», amb l'excepció del que formi part de projectes integrats d'urbanització i de projec¬ tes de jardins o zones per a jocs infantils. La instal·la¬ ció de papereres i «pipicans» es farà d'acord amb el que disposa la Transferència núm. 8, sobre Neteja, aprovada per Acord de la Comissió Municipal Perma¬ nent de 14 de juny de 1985. - La conservació, manteniment i reparació de vials i espais urbans d'interès local. - La neteja de solars i edificis abandonats i neteja viària no programada. - La gestió de la brigada d' obres en la via pública del Districte. - Les funcions derivades de les transferències núms. 14 i 15, sobre Salut Pública, en la part relativa a la intervenció sanitària d'habitatges, locals, espais, es¬ tabliments i mercats i a la informació dels expedients d'obertura de farmàcies, a càrrec d'un Tècnic Supe¬ rior en Veterinària. 4.4.1. Oficina Tècnica de Manteniment, Conservació i Neteja de la Via Pública. Direcció: nivell 18. 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS La Direcció d'aquesta Divisió, correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament pròpies dels Caps de les Unitats Operatives. Adscrits a la prefectura de la Divisió s'inclouen els llocs de treball següents: Staff Tècnic de Serveis Personals. Integrat per tres tècnics de nivell 22, amb capacitat de programació i d'implantació de la Direcció per Ob¬ jectius. Funcions: - Elaboració de programes intersectorials o sectorials, en matèria de Benestar Social, tant zonals com interzonals, i suport tècnic a la seva execució. - Avaluació de la realització dels esmentats progra¬ mes. - Assistència tècnica al Cap de la Divisió i als respon¬ sables de les zones i dels diferents centres i ser¬ veis. S'inclouran les funcions que preveu la Pauta Orga¬ nizativa dels Districtes, aprovada per la Comissió de Govern en data 22 d'abril de 1993, atribuïdes al lloc de treball de Tècnic d'Educació, en virtut de la transferèn¬ cia núm. 13 (Acord de la Comissió de Govern de 19 de novembre de 1986) i de Tècnic d'Esports. També restaran incloses en aquest apartat, l'exercici de les funcions tècniques i administratives que corresponen als Districtes en virtut de la Transferència núm. 9 (Gestió dels Centres Cívics) i la núm. 11 (Activitats i Instal·lacions Esportives). Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona: - Nucli Orgànic Intersectorial del Raval. - Nucli Orgànic Intersectorial del Barri Gòtic. - Nucli Orgànic Intersectorial del Casc Antic. - Nucli Orgànic Intersectorial Barceloneta. Llocs de treball de nivell 22. Funcions: - Prestació dels serveis, gestió dels centres i establi¬ ments i exercici de les funcions tècniques i adminis- 914 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 tratives que corresponen als Districtes en virtut de les Transferències núms. 3 (Serveis socials), 14 (Sanitat escolar i sanitat materno-infantil), 12 (Activitats i cen¬ tres juvenils). ESTRUCTURA ORGÀNICA DE L'ADMINISTRACIÓ EXECUTIVA DEL DISTRICTE DE L'EIXAMPLE (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de 5 de novembre de 1993) I. ESTRUCTURA DEL DISTRICTE 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS - Intendent Cap del Districte - Secretari de Prevenció - Staff d'Imatge i Comunicació - Oficina d'Atenció al Ciutadà 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA - Arxiver - Assessors Jurídics - Oficina Administrativa 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ - Gestió Econòmica - Administració de Personal - Gestió dels Sistemes d'Informació - Gestió d'Infrastructura 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS 4.1. Tècnic de Patrimoni 4.2. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Ac¬ tivitats 4.2.1. Oficina de Tramitació de Llicències d'E¬ dificació, Obres Menors, Instal·lacions In¬ dustrials, Comercials, Recreatives i de Serveis 4.2.2. Oficina de Control de Llicències d'Ins¬ tal·lacions i Activitats Industrials, Comer¬ cials, Recreatives i de Serveis 4.3. Servei de Projectes, Obres i Manteniment 4.3.1. Oficina Tècnica de Manteniment, Con¬ servació d'Edificis i Instal·lacions 4.4. Servei d'Actuació a la Via Pública 4.4.1. Oficina Tècnica de Manteniment, Con¬ servació i Neteja de la Via Pública 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS - Staff Tècnic de Serveis Personals - Tècnic d'Educació - Tècnic d'Esports - Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona I. ORGANIGRAMA I. ORGANS I FUNCIONS En dependència directa del Coordinador de Serveis se situen: 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS El nivell de direcció gerencial del Districte correspon al Coordinador de Serveis, sota la direcció política del seu Regidor-president. L'Intendent Cap del Districte Per a la direcció de les tasques de policia administra¬ tiva de la Guàrdia Urbana, l'Intendent, sense perjudici de la seva dependència jeràrquica natural en el Cos, dependrà funcionalment del President del Consell Muni- NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 915 cipal quant a les matèries pròpies de la competència del Districte o al seu càrrec, en la realització de las quals hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. El Presi¬ dent podrà exercir aquesta supervisió funcional a través del Coordinador de Serveis del Districte, i en tot cas, directament i exclusivament sobre l'Intendent. El Secretari de Prevenció Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Assegurar el funcionament i l'execució de les resolu¬ cions dels Consells de Seguretat i Prevenció, com instàncies participatives i consultives en les quals estan representats els veïns, la policia, institucions, comerciants, etc. - La convocatòria i execució d'acords de les Taules de Coordinació Policial. - L'assessorament a la Direcció del Districte en matèria de seguretat ciutadana. - L'aplicació i seguiment de les actuacions previstes en el Pla Municipal sobre Drogodependències en els Districtes, particularment en els seus aspectes pre¬ ventius i dissuasius. - Col·laboració en plans preventius: educació per la salut (drogues) en les escoles, pla contra l'absentis¬ me escolar, seguretat per a la tercera edat, etc. - Coordinar actuacions en locals de pública concur¬ rència que tenen problemes d'ordre públic (horaris, tràfic de drogues, sorolls, etc.). - Coordinació dels serveis del Districte per la resolució dels conflictes en la via pública derivats de la delin¬ qüència, prostitució al carrer, vandalisme, etc. El Director de Prevenció, adscrit a l'Àmbit de la Via Pública (D.A. de 18 de novembre de 1991) exercirà una funció de coordinació dels Secretaris de Prevenció dels Districtes a efectes d'unificació dels criteris i homoge- neïtzació d'actuacions. Staff d'Imatge i Comunicació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Relació amb els mitjans de comunicació referent a temes d'interès del Districte, preparació de dossiers, supervisió i convocatòries de conferències de prem¬ sa. - Redacció de comunicats i transmissió d'informacions als veïns i entitats del Districte sobre temes d'interès municipal. - Manteniment i actualització del fitxer d'entitats del Districte. - Atenció a col·lectius, associacions i grups escolars que sol·licitin informació relativa a aspectes singulars o que afectin la projecció del Districte. - Manteniment actualitzat de la informació al carrer, mitjançant plafons en la via pública i supervisió de qualsevol element extern de difusió i imatge del Consell de Districte. - Altres tasques de relació cívica, equivalents o com¬ plementàries de les anteriors. Oficina d'Atenció al Ciutadà. Direcció: nivell 20. Funcions: - Servei general d'informació al públic. - Registre d'entrada i sortida de documents - Tramitació i expedició de la targeta rosa. - Gestió del padró municipal. - Certificats i duplicats de pagament d'impostos - Expedició d'«assabentats» d'obres menors. - Renovació de llicències de guals. - Tramitació de llicències d'ocupació de la via pública. - Campanyes puntuals (matriculacions, colònies, etc.). - Elaboració d'informes i resums destinats a reflectir les demandes del Districte, individualitzant els seus sectors més rellevants, i aportació d'estadístiques mensuals a la Coordinació de Serveis. - Altres que es puguin incloure en el futur. 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA La Direcció d'aquesta Secretaria correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Instrucció dels expedients d'autorització de la despe¬ sa, d'aprovació de projectes, d'atorgament de llicèn¬ cies i subvencions, de sancions i recursos, de con¬ tractació de serveis, obres, subministraments i adquisicions de qualsevol classe i corresponents a tots els òrgans del Districte, d'acord amb criteris administratius homogenis. - Documentació general: preparació dels informes, memòries, estadístiques i publicacions de caràcter general no encomanades a altres òrgans del Distric¬ te. - Gestió de l'Arxiu administratiu i històric del Districte d'acord amb les «Normes Reguladores de l'Orga¬ nització i Funcionament del Sistema Municipal d'Ar- xius» aprovats pel Decret d'Alcaldia de 10 de desem¬ bre de 1990 i la «Instrucció relativa als Arxius Municipals del Districte» aprovada por Decret de l'Alcaldia de 2 de juliol de 1991. La gestió de l'Arxiu i Biblioteca és realitzarà a través d'un lloc de treball d'Arxiver del Districte, amb nivell 20, Tècnic Superior en Art i Història, especia¬ litzat en Arxivística. Assessoria Jurídica i suport tècnic-administratiu als òrgans de govern, consultius, directius i operatius del Districte. Aquest òrgan integrarà tots els lletrats del Districte, dels quals dos tindran el nivell 22. També hi estarà adscrit l'assessor jurídic desconcentrat, el qual de¬ pendrà, a la vegada, funcionalment, dels Serveis Jurídics Centrals. Oficina Administrativa. Direcció: nivell 18 Funcions: - Suport administratiu a la Secretaria Tècnica Adminis¬ trativa. - Preparació material d'expedients. 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ La Direcció d'aquest Departament correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Control - Control i avaluació permanent de la gestió dels Serveis del Districte que garanteixin al Coordinador un puntual seguiment del seu funcionament. - Preparació d'indicadors de gestió. 916 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 - Habilitació i gestió dels sistemes de control de costos i resultats dels serveis del Districte. - Planificació - Preparació de plans i programes generals d'actua¬ ció del Districte, sobre la base d'estudis de la seva realitat sòcio-econòmica. - Preparació de la part del Pressupost corresponent al Districte i del Pressupost de les quantitats assig¬ nades globalment al Districte. - Previsió dels ingressos gestionats pel Districte. - Preparació de la planificació de la despesa i de la previsió de les inversions. - Propostes sobre els sistemes de compres i d'in¬ tendència, gestió d'estocs i punts de reposició. - Formació i gestió de l'inventari del Districte; pro¬ postes sobre distribució de locals i sobre l'ús dels edificis i, en general, dels béns de tota espècie assignats al Districte. - Propostes sobre l'organització del Districte i sobre la configuració del seus òrgans i llocs de treball. - Estudis i propostes sobre les necessitats quantita¬ tives i qualitatives en matèria dels recursos hu¬ mans del Districte. - Assistència al Coordinador de Serveis del Districte en l'elaboració de la Memòria anual sobre el des¬ envolupament, cost i rendiment dels serveis. - Gestió Econòmica - Desenvolupament de la gestió pressupostària. - Comptabilitat pressupostària: ingressos i despeses generats i gestionats pel Districte, analítica i de costos. - Gestió del sistema de compres de nova implanta¬ ció en els Districtes i que es formalitzarà via mecanització informàtica. - Relació i assistència a la Intervenció de Fons, Administració Econòmica i amb els Serveis de Tresoreria i de Recaptació municipals. - Servei de Caixa del Districte. La realització d'aquestes funcions exigeix l'existència d'un lloc de treball de nivell 20. - Administració del personal del Districte: Gestió de la documentació relativa a altes, baixes, trasllats, desti¬ nacions, situacions administratives, llicències, permi¬ sos; control d'assistència i de permanència; relació amb la Gerència de l'Àmbit a efectes d'administració de personal; gestió de l'arxiu del personal del Distric¬ te; adscripció del personal subaltern. Per al desenvolupament d'aquestes funcions serà necessària la conformació d'un lloc de treball de nivell 18. - Gestió dels sistemes d'informació (informàtica i tele¬ fonia) i relacions amb els serveis informàtics centrals, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. - Gestió de la infrastructura, mitjans de difusió i altres recursos que s'utilitzen en actes programats pel Districte o bé organitzats per altres entitats amb el suport del Districte, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS La Direcció d'aquesta Divisió correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: Les directives i de comandament atribuïdes als Caps de les Unitats Operatives. 4.1. Tècnic de Patrimoni. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Informar tècnicament sobre els expedients de llicèn¬ cies que afectin el patrimoni monumental i els sectors catalogats del Districte de I'Eixample. 4.2. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Activi¬ tats. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Funcions administratives i tècniques que correspo¬ nen als Districtes en virtut de la Transferència núm. 15, aprovada per acord de la Comissió Municipal de Govern, de 27 de maig de 1987, referent a la inter¬ venció de l'Ajuntament, mitjançant l'atorgament de llicències, la fiscalització d'instal·lacions i activitats i la correcció de les infraccions, en determinades ins¬ tal·lacions i activitats industrials, comercials, recreati¬ ves i de serveis. - Funcions administratives i tècniques relatives a les competències que corresponen als Districtes en vir¬ tut de les Transferències núms. 0.4 i 16 (aprovades respectivament per acords de la Comissió de Govern de 20 d'octubre de 1989 i de 14 de desembre de 1990), en matèria d'intervenció municipal, mitjançant atorgament de llicències i correcció d'infraccions, en determinades obres de reforma, rehabilitació, repara¬ ció i restauració d'edificis, i en certes instal·lacions publicitàries, com també d'expedients per a la decla¬ ració de ruïna de les construccions. - Tramitació i liquidació de taxes i resolució, expedició i notificació de llicències com a actes de gestió, per a les obres i instal·lacions «menors» a què es refereix l'article 27 de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació, en els seus apartats 3 al 7, de conformitat amb el que preveu la Transferència núm. 0, aprovada per la Comis¬ sió Municipal Permanent de 22 de maig de 1985. - Funcions administratives i tècniques que correspon¬ guin als Districtes en virtut de la Transferència núm. 0 bis aprovada per acord de la Comissió de Govern, d'11 de juny de 1986, relativa a l'atorgament de llicències per a la construcció, reparació, supressió, modificació de la titularitat, i característiques dels guals, i per a la seva utilització. 4.2.1. Oficina de Tramitació de Llicències d'Edificació, Obres Menors, Instal·lacions Industrials, Comercials, Re¬ creatives i de Serveis. Lloc de treball de nivell 18. Amb l'expressió «llicències d'edificació» es fa referència a les competències de la Transferència núm. 16 «Interven¬ ció municipal en les obres majors de reforma, reparació i restauració d'edificis, i en la instal·lació de cartells i gran rètols publicitaris. Declaració de ruïna dels edificis». 4.2.2. Oficina de Control de Llicències d'Instal·lacions i Activitats Industrials, Comercials, Recreatives i de Ser¬ veis. Lloc de treball de nivell 18. 4.3. Servei de Projectes, Obres i Manteniment. Direcció: nivell 22. Funcions: - La redacció i execució de projectes propis de la inversió descentralitzada i en concret de les funcions establertes en les Transferències 1 i 2. NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 917 r - L'execució d'obres públiques, enllumenat, clavegue¬ ram i instal·lacions i elements complementaris de jar¬ dins. - La conservació, manteniment i reparació menor de l'obra civil i instal·lacions dels edificis on radiquin els serveis dels Districtes. - La gestió de la brigada de conservació d'edificis del Districte. 4.3.1. Oficina Tècnica de Manteniment i Conservació d'Edificis i Instal·lacions. Direcció: nivell 18. 4.4. Servei d'Actuació en la Via Pública. Direcció: nivell 22. Funcions: Inspecció en les matèries de: - Policia de l'edificació i de les obres particu¬ lars. - Policia de les instal·lacions i activitats industrials, comercials, recreatives i de serveis. - Policia sanitària de l'ús d'habitatges i locals. - Guals. - Instal·lacions i activitats en la via pública. - Neteja i protecció de solars i edificis abando¬ nats. - Neteja de les vies i espais públics. - Estat de conservació i funcionament dels elements urbanístics, senyals, rètols de carrers i mobiliari urbà. - Funcionament dels serveis públics. - Formulació d'informes i aixecament d'actes. - Proposta de correcció d'infraccions. - Comunicació de les deficiències i infraccions obser¬ vades, si és aquest el cas, als òrgans de les diverses activitats encarregades de determinar i substanciar les mesures correctores. A les funcions esmentades hauran d'afegir-se: - Les funcions administratives i tècniques correspo¬ nents a la Transferència núm 6 (Acord de la Comissió Municipal Permanent de 8 de març de 1985), referent a l'ordenament de la circulació i a la instal·lació i el manteniment dels senyals verticals, fites, i tanques protectores en la xarxa viària local (vies d'ordenació descentralitzada). - Les funcions de primera instal·lació del mobiliari urbà en la via pública, bancs, marquesines, papereres, boques de reg, fonts ornamentals, evacuatoris des¬ muntables i «pipicans», amb l'excepció del que formi part de projectes integrats d'urbanització i de projec¬ tes de jardins o zones per a jocs infantils. La instal·la¬ ció de papereres i «pipicans» es farà d'acord amb el que disposa la Transferència núm. 8, sobre Neteja, aprovada per Acord de la Comissió Municipal Perma¬ nent de 14 de juny de 1985. - La conservació, manteniment i reparació de vials i espais urbans d'interès local. - La neteja de solars i edificis abandonats i neteja viària no programada. - La gestió de la brigada d'obres en la via pública del Districte. - Les funcions derivades de les transferències núms. 14 i 15, sobre Salut Pública, en la part relativa a la intervenció sanitària d'habitatges, locals, espais, es¬ tabliments i mercats i a la informació dels expedients d'obertura de farmàcies, a càrrec d'un Tècnic Supe¬ rior en Veterinària. 4.4.1. Oficina Tècnica de Manteniment, Conservació Neteja de la Via Pública. Direcció: nivell 18. 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS La Direcció d'aquesta Divisió, correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament pròpies dels Caps de les Unitats Operatives. Adscrits a la prefectura de la Divisió, s'inclouen els llocs de treball següents: Staff Tècnic de Serveis Personals. Integrat per dos tècnics de nivell 22, amb capacitat de programació i d'implantació de la Direcció per Ob¬ jectius. Funcions: - Elaboració de programes intersectorials o sectorials, en matèria de Benestar Social, tant zonals com interzonals, i suport tècnic a la seva execució. - Avaluació de la realització dels esmentats proqra- mes. - Assistència tècnica al Cap de la Divisió i als respon¬ sables de les zones i dels diferents centres i ser¬ veis. Tècnic d'Educació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: Les corresponents a la Divisió en virtut de la Trans¬ ferència núm. 13 (acord de la Comissió de Govern de 19 de novembre de 1986), relatives a la intervenció municipal en els Consells Escolars de Districte, a les relacions amb els Centres escolars fora de l'horari docent i, en general, a la col·laboració municipal en les matèries relacionades amb l'ensenyament. Assu¬ mirà les funcions de Secretari del Consell Escolar de Districte. Tècnic d'Esports. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: Exercir de Secretari del Consell Municipal de l'Esport del Districte. Es dedicarà exclusivament al desenvolupa¬ ment de les tasques de caràcter esportiu que siguin competència del Districte i, concretament, a les que s'indiquen a continuació: - Gestionar el cens d'instal·lacions esportives i de les entitats esportives del Districte en coordinació amb l'Àrea d'Esports. - Supervisar totes les instal·lacions municipals esporti¬ ves que siguin de competència del Districte. - Elaborar l'informe anual de gestió de les instal·lacions municipals esportives pel Consell Municipal del Dis¬ tricte. - Elaborar l'informe anual sobre l'estat de conservació i les mesures adequades per executar en l'exercici pressupostari següent. - Elaborar la proposta de preus d'utilització de les instal·lacions esportives municipals. - Actuar com a secretari amb veu i vot en aquells casos en què es constitueixi un òrgan de gestió singular d'instal·lacions esportives. 918 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona: - Nucli Orgànic Intersectorial de la Dreta de l'Eixam- ple. - Nucli Orgànic Intersectorial de l'Esquerra de l'Ei- xample. Llocs de treball de nivell 22. Funcions: - Prestació dels serveis, gestió dels centres i establi¬ ments i exercici de les funcions tècniques i adminis¬ tratives que corresponen als Districtes en virtut de les Transferències núms. 3 (Serveis socials), 14 (Sanitat escolar i sanitat materno-infantil), 12 (Activitats i cen¬ tres juvenils), 11 (Activitats i instal·lacions esportives), 7 (Activitats culturals i biblioteques populars), 9 (Ges¬ tió de centres cívics). ESTRUCTURA ORGÀNICA DE L'ADMINISTRA¬ CIÓ EXECUTIVA DEL DISTRICTE DE SANTS- MONTJUÏC (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de 5 de novembre de 1993) - Staff d'Imatge i Comunicació - Oficina d'Atenció al Ciutadà 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA - Arxiver - Assessors Jurídics - Oficina Administrativa 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ - Gestió Econòmica - Administració de Personal - Gestió dels Sistemes d'Informació - Gestió d'Infrastructura 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS 4.1. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Activitats 4.1.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals 4.1.2. Oficina de Control de Llicències 4.2. Servei de Projectes, Obres i Manteniment 4.2.1. Oficina Tècnica de Manteniment i Con¬ servació d'Edificis i Instal·lacions 4.3. Servei d'Actuació i Millora de la Via Pública 4.3.1. Oficina Tècnica de Suport a la Via Pública ESTRUCTURA DEL DISTRICTE 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS - Intendent Cap del Districte - Secretari de Prevenció 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS - Staff Tècnic de Serveis Personals - Tècnic d'Educació - Tècnic d'Esports - Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona ORGANIGRAMA NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 919 III. ÒRGANS I FUNCIONS 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS El nivell de direcció gerencial del Districte correspon al Coordinador de Serveis, sota la direcció política del seu Regidor-president. En dependència directa del Coordinador de Serveis se situen: L'Intendent Cap del Districte. Per a la direcció de les tasques de policia adminis¬ trativa de la Guàrdia Urbana, l'Intendent, sense perju¬ dici de la seva dependència jeràrquica natural en el Cos, dependrà funcionalment del President del Con¬ sell Municipal quant a les matèries pròpies de la competència del Districte o al seu càrrec, en la realització de les quals hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. El President podrà exercir aquesta supervisió funcional a través del Coordinador de Serveis del Districte, i en tot cas, directament i exclusivament sobre l'Intendent. El Secretari de Prevenció. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Assegurar el funcionament i l'execució de les resolu¬ cions dels Consells de Seguretat i Prevenció, com instàncies participatives i consultives en les quals estan representats els veïns, la policia, institucions, comerciants, etc. - La convocatòria i execució d'acords de les Taules de Coordinació Policial. - L'assessorament a la Direcció del Districte en matèria de seguretat ciutadana. - L'aplicació i seguiment de les actuacions previstes en el Pla Municipal sobre Drogodependències en els Districtes, particularment en els seus aspectes pre¬ ventius i dissuasius. - Col·laboració en plans preventius: educació per la salut (drogues) en les escoles, pla contra l'absentis¬ me escolar, seguretat per a la tercera edat, etc. - Coordinar actuacions en locals de pública concur¬ rència que tenen problemes d'ordre públic (horaris, tràfic de drogues, sorolls, etc.). - Coordinació dels serveis del Districte per la resolució dels conflictes en la via pública derivats de la delin¬ qüència, prostitució al carrer, vandalisme, etc. El Director de Prevenció, adscrit a l'Àmbit de la Via Pública (D.A. de 18 de novembre de 1991) exercirà una funció de coordinació dels Secretaris de Prevenció dels Districtes a efectes d'unificació dels criteris i homoge- néítzació d'actuacions. Staff d'Imatge i Comunicació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Relació amb els mitjans de comunicació referent a temes d'interès del Districte, preparació de dossiers, supervisió i convocatòries de conferències de prem¬ sa. - Redacció de comunicats i transmissió d'informacions als veïns i entitats del Districte sobre temes d'interès municipal. - Manteniment i actualització del fitxer d'entitats del Districte. - Atenció a col·lectius, associacions i grups escolars que sol·licitin informació relativa a aspectes singulars o que afectin la projecció del Districte. - Manteniment actualitzat de la informació al carrer, mitjançant plafons en la via pública i supervisió de qualsevol element extern de difusió i imatge del Consell de Districte. - Altres tasques de relació cívica, equivalents o com¬ plementàries de les anteriors. Oficina d'Atenció al Ciutadà. Direcció: nivell 20. Funcions: - Servei general d'informació al públic. - Registre d'entrada i sortida de documents - Tramitació i expedició de la targeta rosa. - Gestió del padró municipal. - Certificats i duplicats de pagament d'impostos - Expedició d'«assabentats» d'obres menors. - Renovació de llicències de guals. - Tramitació de llicències d'ocupació de la via pública - Campanyes puntuals (matriculacions, colònies, etc.). - Elaboració d'informes i resums destinats a reflectir les demandes del Districte, individualitzant els seus sectors més rellevants, i aportació d'estadístiques mensuals a la Coordinació de Serveis. - Altres que es puguin incloure en el futur. 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA La Direcció d'aquesta Secretaria correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Instrucció dels expedients d'autorització de la despe¬ sa, d'aprovació de projectes, d'atorgament de llicèn¬ cies i subvencions, de sancions i recursos, de con¬ tractació de serveis, obres, subministraments i adquisicions de qualsevol classe i corresponents a tots els òrgans del Districte, d'acord amb criteris administratius homogenis. - Documentació general: preparació dels informes, memòries, estadístiques i publicacions de caràcter general no encomanades a altres òrgans del Dis¬ tricte. - Gestió de l'Arxiu administratiu i històric del Districte d'acord amb les «Normes Reguladores de l'Orga¬ nització i Funcionament del Sistema Municipal d'Ar- xius» aprovats pel Decret d'Alcaldia de 10 de desem¬ bre de 1990 i la «Instrucció relativa als Arxius Municipals del Districte» aprovada por Decret de l'Alcaldia de 2 de juliol de 1991. La gestió de l'Arxiu i Biblioteca és realitzarà a través d'un lloc de treball d'Arxiver del Districte, amb nivell 20, Tècnic Superior en Art i Història, especia¬ litzat en Arxivística. - Assessoria Jurídica i suport tècnic-administratiu als òrgans de govern, consultius, directius i operatius del Districte. Aquest òrgan integrarà tots els lletrats del Districte, dels quals dos tindran el nivell 22. També hi estarà adscrit l'assessor jurídic desconcentrat, el qual de¬ pendrà, a la vegada, funcionalment, dels Serveis Jurídics Centrals. 920 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 Oficina Administrativa. Direcció: nivell 18 Funcions: - Suport administratiu a la Secretaria Tècnica Adminis¬ trativa - Preparació material d'expedients. 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ La Direcció d'aquest Departament correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Control - Control i avaluació permanent de la gestió dels Serveis del Districte que garanteixin al Coordinador un puntual seguiment del seu funcionament. - Preparació d'indicadors de gestió. - Habilitació i gestió dels sistemes de control de costos i resultats dels serveis del Districte. - Planificació - Preparació de plans i programes generals d'actua¬ ció del Districte, sobre la base d'estudis de la seva realitat sòcio-econòmica. - Preparació de la part del Pressupost corresponent al Districte i del Pressupost de les quantitats assig¬ nades globalment al Districte. - Previsió dels ingressos gestionats pel Districte. - Preparació de la planificació de la despesa i de la previsió de les inversions. - Propostes sobre els sistemes de compres i d'in¬ tendència, gestió d'estocs i punts de reposició. - Formació i gestió de l'inventari del Districte; pro¬ postes sobre distribució de locals i sobre l'ús dels edificis i, en general, dels béns de tota espècie assignats al Districte. - Propostes sobre l'organització del Districte i sobre la configuració del seus òrgans i llocs de treball. - Estudis i propostes sobre les necessitats quantita¬ tives i qualitatives en matèria dels recursos hu¬ mans del Districte. - Assistència al Coordinador de Serveis del Districte en l'elaboració de la Memòria anual sobre el des¬ envolupament, cost i rendiment dels serveis. - Gestió Econòmica - Desenvolupament de la gestió pressupostària. - Comptabilitat pressupostària: ingressos i despeses generats i gestionats pel Districte, analítica i de costos. - Gestió del sistema de compres de nova implanta¬ ció en els Districtes i que es formalitzarà via mecanització informàtica. - Relació i assistència a la Intervenció de Fons, Administració Econòmica i amb els Serveis de Tresoreria i de Recaptació municipals. - Servei de Caixa del Districte. La realització d'aquestes funcions exigeix l'existència d'un lloc de treball de nivell 20. - Administració del personal del Districte: Gestió de la documentació relativa a altes, baixes, trasllats, desti¬ nacions, situacions administratives, llicències, permi¬ sos; control d'assistència i de permanència; relació amb la Gerència de l'Àmbit a efectes d'administració de personal; gestió de l'arxiu del personal del Distric¬ te; adscripció del personal subaltern. Per al desenvolupament d'aquestes funcions serà ne¬ cessària la conformació d'un lloc de treball de nivell 18. - Gestió dels sistemes d'informació (informàtica i tele¬ fonia) i relacions amb els serveis informàtics centrals, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. - Gestió de la infrastructura, mitjans de difusió i altres recursos que s'utilitzen en actes programats pel Districte o bé organitzats per altres entitats amb el suport del Districte, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS La Direcció d'aquesta Divisió correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: Les directives i de comandament atribuïdes als Caps de les Unitats Operatives. 4.1. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Activi¬ tats. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Funcions administratives i tècniques que correspo¬ nen als Districtes en virtut de la Transferència núm. 15, aprovada per acord de la Comissió Municipal de Govern, de 27 de maig de 1987, referent a la inter¬ venció de l'Ajuntament, mitjançant l'atorgament de llicències, la fiscalització d'instal·lacions i activitats i la correcció de les infraccions, en determinades ins¬ tal·lacions i activitats industrials, comercials, recreati¬ ves i de serveis. - Funcions administratives i tècniques relatives a les competències que corresponen als Districtes en vir¬ tut de les Transferències núms. 0.4 i 16 (aprovades respectivament per acords de la Comissió de Govern de 20 d'octubre de 1989 i de 14 de desembre de 1990), en matèria d'intervenció municipal, mitjançant atorgament de llicències i correcció d'infraccions, en determinades obres de reforma, rehabilitació, repara¬ ció i restauració d'edificis, i en certes instal·lacions publicitàries, com també d'expedients per a la decla¬ ració de ruïna de les construccions. - Tramitació i liquidació de taxes i resolució, expedició i notificació de llicències com a actes de gestió, per a les obres i instal·lacions «menors» a què es refereix l'article 27 de les Ordenances Metropolitanes d'Edifi¬ cació, en els seus apartats 3 al 7, de conformitat amb el que preveu la Transferència núm. 0, aprovada per la Comissió Municipal Permanent de 22 de maig de 1985. - Funcions administratives i tècniques que correspon¬ guin als Districtes en virtut de la Transferència núm. 0 bis aprovada per acord de la Comissió de Govern, d'11 de juny de 1986, relativa a l'atorgament de llicències per a la construcció, reparació, supressió, modificació de la titularitat, i característiques dels guals, i per a la seva utilització. 4.1.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals. Lloc de treball de nivell 18. Amb l'expressió «llicències d'edificació» es fa referèn¬ cia a les competències de la Transferència núm'. 16 «Intervenció municipal en les obres majors de reforma, reparació i restauració d'edificis, i en la instal·lació de cartells i grans rètols publicitaris. Declaració de ruïna dels edificis». NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 921 4.1.2. Oficina de Control de Llicències. Lloc de treball de nivell 18. 4.2. Servei de Projectes, Obres i Manteniment. Direcció: nivell 22. Funcions: - La redacció i execució de projectes propis de la inversió descentralitzada i en concret de les funcions establertes en les Transferències 1 i 2. - L'execució d'obres públiques, enllumenat, clavegue¬ ram i instal·lacions i elements complementaris de jar¬ dins. - La conservació, manteniment i reparació menor de l'obra civil i instal·lacions dels edificis on radiquin els serveis dels Districtes. - La gestió de la brigada de conservació d'edificis del Districte. 4.2.1. Oficina Tècnica de Manteniment i Conservació d'Edificis i Instal·lacions. Direcció: nivell 18. 4.3. Servei d'Actuació i Millora en la Via Pública. Direcció: nivell 22. Funcions: Inspecció en les matèries de: - Policia de l'edificació i de les obres particulars. - Policia de les instal·lacions i activitats industrials, comercials, recreatives i de serveis. - Policia sanitària de l'ús d'habitatges i locals. - Guals. - Instal·lacions i activitats en la via pública. - Neteja i protecció de solars i edificis abandonats. - Neteja de les vies i espais públics. - Estat de conservació i funcionament dels elements urbanístics, senyals, rètols de carrers i mobiliari urbà. - Funcionament dels serveis públics. - Formulació d'informes i aixecament d'actes. - Proposta de correcció d'infraccions. - Comunicació de les deficiències i infraccions obser¬ vades, si és aquest el cas, als òrgans de les diverses activitats encarregades de determinar i substanciar les mesures correctores. A les funcions esmentades hauran d'afegir-se: - Les funcions administratives i tècniques correspo¬ nents a la Transferència núm 6 (Acord de la Comissió Municipal Permanent de 8 de març de 1985), referent a l'ordenament de la circulació i a la instal·lació i el manteniment dels senyals verticals, fites, i tanques protectores en la xarxa viària local (vies d'ordenació descentralitzada). - Les funcions de primera instal·lació del mobiliari urbà en la via pública, bancs, marquesines, papereres, boques de reg, fonts ornamentals, evacuatoris des¬ muntables i «pipicans», amb l'excepció del que formi part de projectes integrats d'urbanització i de projec¬ tes de jardins o zones per a jocs infantils. La instal·la¬ ció de papereres i «pipicans» es farà d'acord amb lo que disposa la Transferència núm. 8, sobre Neteja, aprovada per Acord de la Comissió Municipal Perma¬ nent de 14 de juny de 1985. - La conservació, manteniment i reparació de vials i espais urbans d'interès local. - La neteja de solars i edificis abandonats i neteja viària no programada. - La gestió de la brigada d'obres en la via pública del Districte. - Les funcions derivades de les transferències núms. 14 i 15, sobre Salut Pública, en la part relativa a la intervenció sanitària d'habitatges, locals, espais, es¬ tabliments i mercats i a la informació dels expedients d'obertura de farmàcies, a càrrec d'un Tècnic Supe¬ rior en Veterinària. 4.3.1. Oficina Tècnica de Suport a la Via Pública. Direcció: nivell 18. 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS La Direcció d'aquesta Divisió, correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament pròpies dels Caps de les Unitats Operatives. Adscrits a la prefectura de la Divisió, s'inclouen els llocs de treball següents: Staff Tècnic de Serveis Personals. Integrat per dos tècnics de nivell 22, amb capacitat de programació i d'implantació de la Direcció per Ob¬ jectius. Funcions: - Elaboració de programes intersectorials o sectorials, en matèria de Benestar Social, tant zonals com inter- zonals, i suport tècnic a l'execució dels mateixos. - Avaluació de la realització dels esmentats progra¬ mes. - Assistència tècnica al Cap de la Divisió i als respon¬ sables de les zones i dels diferents centres i ser¬ veis. Tècnic d'Educació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: Les corresponents a la Divisió en virtut de la Transfe¬ rència núm. 13 (acord de la Comissió de Govern de 19 de novembre de 1986), relatives a la intervenció munici¬ pal en els Consells Escolars de Districte, a les relacions amb els Centres escolars fora de l'horari docent i, en general, a la col·laboració municipal en les matèries relacionades amb l'ensenyament. Assumirà les fun¬ cions de Secretari del Consell Escolar de Districte. Tècnic d'Esports. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: Exercir de Secretari del Consell Municipal de l'Esport del Districte. Es dedicarà exclusivament al desenvolupa¬ ment de les tasques de caràcter esportiu que siguin competència del Districte i, concretament, a les que s'indiquen a continuació: - Gestionar el cens d'instal·lacions esportives i de les entitats esportives del Districte en coordinació amb l'Àrea d'Esports. - Supervisar totes les instal·lacions municipals espor¬ tives que siguin de competència del Districte. - Elaborar l'informe anual de gestió de les instal·lacions municipals esportives pel Consell Municipal del Dis¬ tricte. - Elaborar l'informe anual sobre l'estat de conservació i les mesures adequades per executar en l'exercici pressupostari següent. 922 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 - Elaborar la proposta de preus d'utilització de les instal·lacions esportives municipals. - Actuar com secretari amb veu i vot en aquells cassos en els que es constitueixi un òrgan de gestió singular d'instal·lacions esportives. Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona: - Nucli Orgànic Intersectorial de Sants-Hostafrancs. - Nucli orgànic Intersectorial de Poble Sec. - Nucli Orgànic Intersectorial de Zona Franca. Llocs de treball de nivell 22. Funcions: - Prestació dels serveis, gestió dels centres i establi¬ ments i exercici de les funcions tècniques i adminis¬ tratives que corresponen als Districtes en virtut de les Transferències núms. 3 (Serveis socials), 14 (Sanitat escolar i sanitat materno-infantil), 12 (Activitats i cen¬ tres juvenils), 11 (Activitats i instal·lacions esportives), 7 (Activitats culturals i biblioteques populars), 9 (Ges¬ tió de centres cívics). ESTRUCTURA ORGÀNICA DE L'ADMINISTRACIÓ EXECUTIVA DEL DISTRICTE DE LES CORTS (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de 5 de novembre de 1993) - Staff d'Imatge i Comunicació - Oficina d'Atenció al Ciutadà 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA - Arxiver - Assessors Jurídics 3. Oficina Administrativa ^ (M=> DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ - Gestió Econòmica Sn - Administració de Personal - Gestió dels Sistemes d'Informació - Gestió d'Infrastructura i k£) 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS 4.1. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Ac¬ tivitats 4.1.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals 4.1.2. Oficina de Llicències d'Instal·lacions i Ac¬ tivitats Industrials, Comercials, Recreati¬ ves i de Serveis 4.2. Servei de Projectes, Obres i Manteniment 4.2.1. Oficina Tècnica de Manteniment i Con¬ servació d'Edificis i Instal·lacions 4.3. Servei d'Actuació a la Via Pública 4.3.1. Oficina de Manteniment, Conservació i Neteja de la Via Pública I. ESTRUCTURA DEL DISTRICTE 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS - Intendent Cap del Districte - Secretari de Prevenció /w?5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS - Staff Tècnic de Serveis Personals - Tècnic d'Educació ^ - Tècnic d'Esports - Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona W- I. ORGANIGRAMA COORDINACIÓ DE SERVEIS SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS SERVEI DE LLICÈNCIES D'OBRES, INSTAL·LACIONS I ACTIVITATS OFICINA ADMINISTRATIVA SERVEI DE PROJECTES OBRES I MANTENIMENT SERVEI D'ACTUACIÓ A LA VIA PÚBLICA OFICINA DE LLICENCIES D'EDIFICACIÓ, OBRES MENORS I GUALS OFICINA DE LLICÈNCIES D'INSTAL·LACIONS I ACTIVITATS INDUSTR., COMERC., RECREATIVES I DE SERVEIS OFICINA TÈCNICA DE MANTENIMENT I CONSERV. D'EDIFICIS I INSTAL·LACIONS STAFF 2 N.O. TÈCNIC DE INTERSEC¬ SSPP (2) TORIAL OFICINA DE MANTENIMENT, CONSERVACIÓ I NETEJA DE LA VIA PÚBLICA * NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 923 III. ÒRGANS I FUNCIONS 1. COORDINACIÓ DE SERVEIS El nivell de direcció gerencial del Districte correspon al Coordinador de Serveis, sota la direcció política del seu Regidor-President. En dependència directa del Coordinador de Serveis se situen: L'Intendent Cap del Districte. Per a la direcció de les tasques de policia administra¬ tiva de la Guàrdia Urbana, l'Intendent; sense perjudici de la seva dependència jeràrquica natural en el Cos, dependrà funcionalment del President del Consell Muni¬ cipal quant a les matèries pròpies de la competència del Districte o al seu càrrec, en la realització de les quals hagi de col·laborar la Guàrdia Urbana. El Presi¬ dent podrà exercir aquesta supervisió funcional a través del Coordinador de Serveis del Districte, i en tot cas, directa i exclusivament sobre l'Intendent. El Secretari de Prevenció. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Assegurar el funcionament i l'execució de les resolu¬ cions dels Consells de Seguretat i Prevenció, com instàncies participatives i consultives en les quals estan representats els veïns, la policia, institucions, comerciants, etc. - La convocatòria i execució d'acords de les Taules de Coordinació Policial. - L'assessorament a la Direcció del Districte en matèria de seguretat ciutadana. - L'aplicació i seguiment de les actuacions previstes en el Pla Municipal sobre Drogodependències en els Districtes, particularment en els seus aspectes pre¬ ventius i dissuasius. - Col·laboració en plans preventius: educació per la salut (drogues) en les escoles, pla contra l'absentis¬ me escolar, seguretat per a la tercera edat, etc. - Coordinar actuacions en locals de pública concur¬ rència que tenen problemes d'ordre públic (horaris, tràfic de drogues, sorolls, etc.). - Coordinació dels serveis del Districte per la resolució dels conflictes en la via pública derivats de la delin¬ qüència, prostitució al carrer, vandalisme, etc. El Director de Prevenció, adscrit a l'Àmbit de la Via Pública (D.A. de 18 de novembre de 1991) exercirà una funció de coordinació dels Secretaris de Prevenció dels Districtes a efectes d'unificació dels criteris i homoge- néítzació d'actuacions. Staff d'Imatge i Comunicació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Relació amb els mitjans de comunicació referent a temes d'interès del Districte, preparació de dossiers, supervisió i convocatòries de conferències de prem¬ sa. - Redacció de comunicats i transmissió d'informacions als veïns i entitats del Districte sobre temes d'interès municipal. - Manteniment i actualització del fitxer d'entitats del Districte. - Atenció a col·lectius, associacions i grups escolars que sol·licitin informació relativa a aspectes singulars o que afectin la projecció del Districte. - Manteniment actualitzat de la informació al carrer, mitjançant plafons en la via pública i supervisió de qualsevol element extern de difusió i imatge del Consell de Districte. - Altres tasques de relació cívica, equivalents o com¬ plementàries de les anteriors. Oficina d'Atenció al Ciutadà. Direcció: nivell 20. Funcions: - Servei general d'informació al públic. - Registre d'entrada i sortida de documents. - Tramitació i expedició de la targeta rosa. - Gestió del padró municipal. - Certificats i duplicats de pagament d'impostos. - Expedició d'«assabentats» d'obres menors. - Renovació de llicències de guals. - Tramitació de llicències d'ocupació de la via pública. - Campanyes puntuals (matriculacions, colònies, etc.). - Elaboració d'informes i resums destinats a reflectir les demandes del Districte, individualitzant els seus sectors més rellevants, i aportació d'estadístiques mensuals a la Coordinació de Serveis. - Altres que es puguin incloure en el futur. 2. SECRETARIA TÈCNICA ADMINISTRATIVA La Direcció d'aquesta Secretaria correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Instrucció dels expedients d'autorització de la despe¬ sa, d'aprovació de projectes, d'atorgament de llicèn¬ cies i subvencions, de sancions i recursos, de con¬ tractació de serveis, obres, subministraments i adquisicions de qualsevol classe i corresponents a tots els òrgans del Districte, d'acord amb criteris administratius homogenis. - Documentació general: preparació dels informes, memòries, estadístiques i publicacions de caràcter general no encomanades a altres òrgans del Dis¬ tricte. - Gestió de l'Arxiu administratiu i històric del Districte d'acord amb les «Normes Reguladores de l'Orga¬ nització i Funcionament del Sistema Municipal d'Ar- xius» aprovats pel Decret d'Alcaldia de 10 de desem¬ bre de 1990 i la «Instrucció relativa als Arxius Municipals del Districte» aprovada por Decret de l'Alcaldia de 2 de juliol de 1991. La gestió de l'Arxiu i Biblioteca és realitzarà a través d'un lloc de treball d'Arxiver del Districte, amb nivell 20, Tècnic Superior en Art i Història, especialitzat en Arxivís¬ tica. Assessoria Jurídica i suport tècnic-administratiu als òrgans de govern, consultius, directius i operatius del Districte. Aquest òrgan integrarà tots els lletrats del Districte, dels quals dos tindran el nivell 22. També hi estarà adscrit l'assessor jurídic desconcentrat, el qual depen¬ drà, a la vegada, funcionalment, dels Serveis Jurídics Centrals. Oficina Administrativa. Direcció: nivell 18 924 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 Funcions: - Suport administratiu a la Secretaria Tècnica Adminis¬ trativa - Preparació material d'expedients. 3. DEPARTAMENT D'ADMINISTRACIÓ La Direcció d'aquest Departament correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Control - Control i avaluació permanent de la gestió dels Serveis del Districte que garanteixin al Coordinador un puntual seguiment del seu funcionament. - Preparació d'indicadors de gestió. - Habilitació i gestió dels sistemes de control de costos i resultats dels serveis del Districte. - Planificació - Preparació de plans i programes generals d'actua¬ ció del Districte, sobre la base d'estudis de la seva realitat sòcio-econòmica. - Preparació de la part del Pressupost corresponent al Districte i del Pressupost de les quantitats assig¬ nades globalment al Districte. - Previsió dels ingressos gestionats pel Districte. - Preparació de la planificació de la despesa i de la previsió de les inversions. - Propostes sobre els sistemes de compres i d'in¬ tendència, gestió de estocs i punts de reposició. - Formació i gestió de l'inventari del Districte; pro¬ postes sobre distribució de locals i sobre l'ús dels edificis i, en general, dels béns de tota espècie assignats al Districte. - Propostes sobre l'organització del Districte i sobre la configuració del seus òrgans i llocs de treball. - Estudis i propostes sobre les necessitats quantita¬ tives i qualitatives en matèria dels recursos hu¬ mans del Districte. - Assistència al Coordinador de Serveis del Districte en l'elaboració de la Memòria anual sobre el des¬ envolupament, cost i rendiment dels serveis. - Gestió Econòmica. - Desenvolupament de la gestió pressupostària. - Comptabilitat pressupostària: ingressos i despeses generats i gestionats pel Districte, analítica i de costos. - Gestió del sistema de compres de nova implanta¬ ció en els Districtes i que es formalitzarà via mecanització informàtica. - Relació i assistència a la Intervenció de Fons, Administració Econòmica i amb els Serveis de Tresoreria i de Recaptació municipals. - Servei de Caixa del Districte. La realització d'aquestes funcions exigeix l'existència d'un lloc de treball de nivell 20. - Administració del personal del Districte: Gestió de la documentació relativa a altes, baixes, trasllats, desti¬ nacions, situacions administratives, llicències, permi¬ sos; control d'assistència i de permanència; relació amb la Gerència de l'Àmbit a efectes d'administració de personal; gestió de l'arxiu del personal del Distric¬ te; adscripció del personal subaltern. Per al desenvolupament d'aquestes funcions serà necessària la conformació d'un lloc de treball de ni¬ vell 18. - Gestió dels sistemes d'informació (informàtica i tele¬ fonia) i relacions amb els serveis informàtics centrals, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. - Gestió de la infrastructura, mitjans de difusió i altres recursos que s'utilitzen en actes programats pel Districte o bé organitzats per altres entitats amb el suport del Districte, a càrrec d'un lloc de treball de nivell 18. 4. DIVISIÓ DE SERVEIS TÈCNICS La Direcció d'aquesta Divisió correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament atribuïdes als Caps de les Unitats Operatives. 4.1. Servei de Llicències d'Obres, Instal·lacions i Activi¬ tats. Lloc de treball de nivell 22. Funcions: - Funcions administratives i tècniques que cor¬ responen als Districtes en virtut de la Transferència núm. 15, aprovada per acord de la Comissió Munici¬ pal de Govern, de 27 de maig de 1987, referent a la intervenció de l'Ajuntament, mitjançant l'atorgament de llicències, la fiscalització d'instal·lacions i activitats i la correcció de les infraccions, en determinades instal·lacions i activitats industrials, comercials, re¬ creatives i de serveis. - Funcions administratives i tècniques relatives a les competències que corresponen als Districtes en vir¬ tut de les Transferències núms. 0.4 i 16 (aprovades respectivament per acords de la Comissió de Govern de 20 d'octubre de 1989 i de 14 de desembre de 1990), en matèria d'intervenció municipal, mitjançant atorgament de llicències i correcció d'infraccions, en determinades obres de reforma, rehabilitació, repara¬ ció i restauració d'edificis, i en certes instal·lacions publicitàries, com també d'expedients per a la decla¬ ració de ruïna de les construccions. - Tramitació i liquidació de taxes i resolució, expedició i notificació de llicències com a actes de gestió, per a les obres i instal·lacions «menors» a què es refereix l'article 27 de les Ordenances Metropolitanes d'Edifi¬ cació, en els seus apartats 3 al 7, de conformitat amb el que preveu la Transferència núm. 0, aprovada per la Comissió Municipal Permanent de 22 de maig de 1985. - Funcions administratives i tècniques que cor¬ responguin als Districtes en virtut de la Transferència núm. 0 bis aprovada per acord de la Comissió de Govern, d'11 de juny de 1986, relativa a l'atorgament de llicències per a la construcció, reparació, supres¬ sió, modificació de la titularitat, i característiques dels guals, i per a la seva utilització. 4.1.1. Oficina de Llicències d'Edificació, Obres Menors i Guals. Lloc de treball de nivell 18. Amb l'expressió «llicències d'edificació» es fa referèn¬ cia a les competències de la Transferència núm. 16 «Intervenció municipal en les obres majors de reforma, reparació i restauració d'edificis, i en la instal·lació de cartells i grans rètols publicitaris. Declaració de ruïna dels edificis». f NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 925 f 4.1.2. Oficina de Llicències d'Instal·lacions i Activitats Industrials, Comercials, Recreatives i de Serveis. Lloc de treball de nivell 18. 4.2. Servei de Projectes, Obres i Manteniment. Direcció: nivell 22. Funcions: - La redacció i execució de projectes propis de la inversió descentralitzada i en concret de les funcions establertes en les Transferències 1 i 2. - L'execució d'obres públiques, enllumenat, clavegue¬ ram i instal·lacions i elements complementaris de jar¬ dins. - La conservació, manteniment i reparació menor de l'obra civil i instal·lacions dels edificis on radiquin els serveis dels Districtes. - La gestió de la brigada de conservació d'edificis del Districte. 4.2.1. Oficina Tècnica de Manteniment d'Edificis i Instal·lacions. Direcció: nivell 18. Conservació 4.3. Servei d'Actuació a la Via Pública. Direcció: nivell 22. Funcions: Inspecció en les matèries de: - Policia de l'edificació i de les obres particulars. - Policia de les instal·lacions i activitats industrials, comercials, recreatives i de serveis. - Policia sanitària de l'ús d'habitatges i locals. - Guals. - Instal·lacions i activitats en la via pública. - Neteja i protecció de solars i edificis abandonats. - Neteja de les vies i espais públics. - Estat de conservació i funcionament dels elements urbanístics, senyals, rètols de carrers i mobiliari urbà. - Funcionament dels serveis públics. - Formulació d'informes i aixecament d'actes. - Proposta de correcció d'infraccions. - Comunicació de les deficiències i infraccions obser¬ vades, si és aquest el cas, als òrgans de les diverses activitats encarregades de determinar i substanciar les mesures correctores. A les funcions esmentades hauran d'afegir-se: - Les funcions administratives i tècniques correspo¬ nents a la Transferència núm. 6 (Acord de la Comis¬ sió Municipal Permanent de 8 de març de 1985), referent a l'ordenament de la circulació i a la instal·la¬ ció i el manteniment dels senyals verticals, fites, i tanques protectores en la xarxa viària local (vies d'ordenació descentralitzada). - Les funcions de primera instal·lació del mobiliari urbà en la via pública, bancs, marquesines, papereres, boques de reg, fonts ornamentals, evacuatoris des¬ muntables i «pipicans», amb l'excepció del que formi part de projectes integrats d'urbanització i de projec¬ tes de jardins o zones per a jocs infantils. La instal·la¬ ció de papereres i «pipicans» es farà d'acord amb lo que disposa la Transferència núm. 8, sobre Neteja, aprovada per Acord de la Comissió Municipal Perma¬ nent de 14 de juny de 1985. - La conservació, manteniment i reparació de vials i espais urbans d'interès local. - La neteja de solars i edificis abandonats i neteja viària no programada. - La gestió de la brigada d'obres en la via pública del Districte. - Les funcions derivades de les transferències núms. 14 i 15, sobre Salut Pública, en la part relativa a la intervenció sanitària d'habitatges, locals, espais, es¬ tabliments i mercats i a la informació dels expedients d'obertura de farmàcies, a càrrec d'un Tècnic Supe¬ rior en Veterinària. 4.3.1. Oficina de Manteniment, Conservació i Neteja de la Via Pública. Direcció: nivell 18. 5. DIVISIÓ DE SERVEIS PERSONALS La Direcció d'aquesta Divisió, correspon a un lloc de treball de nivell 26. Funcions: - Les directives i de comandament pròpies dels Caps de les Unitats Operatives. Adscrits a la prefectura de la Divisió, s'inclouen els llocs de treball següents: Staff Tècnic de Serveis Personals. Integrat per dos tècnics de nivell 22, amb capacitat de programació i d'implantació de la Direcció per Ob¬ jectius. Funcions: - Elaboració de programes intersectorials o sectorials, en matèria de Benestar Social, tant zonals com interzonals, i suport tècnic a la seva execució. - Avaluació de la realització dels esmentats progra¬ mes. - Assistència tècnica al Cap de la Divisió i als respon¬ sables de les zones i dels diferents centres i ser¬ veis. Tècnic d'Educació. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: - Les corresponents a la Divisió en virtut de la Transfe¬ rència núm. 13 (acord de la Comissió de Govern de 19 de novembre de 1986), relatives a la intervenció municipal en els Consells Escolars de Districte, a les relacions amb els Centres escolars fora de l'horari docent i, en general, a la col·laboració municipal en les matèries relacionades amb l'ensenyament. Assu¬ mirà les funcions de Secretari del Consell Escolar de Districte. Tècnic d'Esports. Lloc de treball de nivell 20. Funcions: Exercir de Secretari del Consell Municipal de l'Esport del Districte. Es dedicarà exclusivament al desenvolupa¬ ment de les tasques de caràcter esportiu que siguin competència del Districte i, concretament, a les que s'indiquen a continuació: - Gestionar el cens d'instal·lacions esportives i de les entitats esportives del Districte en coordinació amb l'Àrea d'Esports. - Supervisar totes les instal·lacions municipals esporti¬ ves que siguin de competència del Districte. - Elaborar l'informe anual de gestió de les instal·lacions municipals esportives pel Consell Municipal del Dis¬ tricte. 926 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 - Elaborar l'informe anual sobre l'estat de conservació i les mesures adequades per executar en l'exercici pressupostari següent. - Elaborar la proposta de preus d'utilització de les instal·lacions esportives municipals. - Actuar com a secretari amb veu i vot en aquells casos en què es constitueixi un òrgan de gestió singular d'instal·lacions esportives. Nuclis Orgànics Intersectorials de Zona: - Nucli Orgànic Intersectorial de Zona 1. - Nucli Orgànic Intersectorial de Zona 2. Llocs de treball de nivell 22. Funcions: - Prestació dels serveis, gestió dels centres i establi¬ ments i exercici de les funcions tècniques i adminis¬ tratives que corresponen als Districtes en virtut de les Transferències núms. 3 (Serveis socials), 14 (Sanitat escolar i sanitat materno-infantil), 12 (Activitats i cen¬ tres juvenils), 11 (Activitats i instal·lacions esportives), 7 (Activitats culturals i biblioteques populars), 9 (Ges¬ tió de centres cívics). SUBVENCIÓ DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUC¬ CIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES, I DE LA TAXA DE LLICÈNCIA D'OBRES. PROCEDIMENT I REQUI¬ SITS (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de 5 de novembre de 1993) 1. L'atorgament d'una subvenció als subjectes pas¬ sius de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres i de la taxa de llicència d'obres, per obres relacionades amb l'aluminosi o d'altres patologies estructurals es durà a terme d'acord amb el proce¬ diment i requisits que s'estableixen en les presents normes. 2. Aquesta subvenció s'atorgarà als subjectes pas¬ sius dels esmentats tributs que hagin obtingut del Centre Tècnic i de Cooperació per a la Rehabilita¬ ció d'Habitatges de la Generalitat de Catalunya, l'ajut previst al Decret 205/1993, de 13 de juliol. La subvenció atorgada per l'Ajustament és compatible amb les ajudes de la Generalitat de Catalunya o d'altres Administracions Públiques. 3. Les persones físiques o jurídiques que vulguin fer obres de reparació o de nova construcció, en immobles afectats per l'aluminosi o d'altres patolo¬ gies estructurals, podran demanar una subvenció mitjançant instància que cal presentar en els regis¬ tres dels Districtes Municipals que per raó de les obres els correspongui, o en el Registre d'Urbanis¬ me si es tracta d'obres majors, dins el període establert a les Ordenances fiscals pel cobrament dels corresponents tributs. 4. Un cop presentada l'esmentada instància, els ser¬ veis competents l'estudiaran i podran requerir a l'interessat qualsevol aclariment o informació en relació a la mateixa. 5. Per demanar la subvenció cal trobar-se al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament. L'Àrea d'Hisenda informarà al respecte a petició de l'òrgan gestor de les sol·licituds d'aquestes subvencions. 6. Posteriorment, un cop examinat l'expedient, faran proposta de resolució al Regidor de Districte o Regidor d'Urbanisme, segons les competències urbanístiques respectives. La concessió o denega¬ ció de la subvenció es farà en el termini de tres mesos a comptar des de la data de la sol·licitud. La decisió serà comunicada a l'interessat. Transcor¬ regut l'esmentat termini, cal entendre desestimada pressumptament la sol·licitud de subvenció. 7. L'import de la subvenció serà equivalent a les quotes de l'impost sobre construccions, instal·la¬ cions i obres i/o taxa de llicència d'obres. 8. La concessió de la present subvenció cal entendre- la com un acte administratiu per part de l'Ajunta¬ ment que no crea altres drets que el de rebre la quantitat establerta. La concessió, en qualsevol cas, tindrà caràcter discrecional. 9. L'Ajuntament comprovarà l'efectiva realització de les obres de reparació o nova construcció. 10. Els habitatges pels quals s'hagin rebut subven¬ cions d'acord amb aquestes Normes no podran ser objecte de transmissió onerosa per actes «Ínter vivos» en el termini de 5 anys a comptar des la data de la seva concessió, sense retornar a l'Administració la totalitat de l'import rebut in¬ crementat amb el tipus d'interès fixat pel Banc d'Espanya. Per garantir el compliment de la finalitat de l'ajut, l'Administració podrà exigir al beneficiari l'anotació preventiva al Registre de la propietat de la resolució per la qual es concedeix aquesta, en els termes que preveu l'article 26.2 de la Llei Hipotecària. 11. La vigència d'aquestes normes és per a l'exercici 1993. CANVI D'ADSCRIPCIÓ DEL SERVEI DE TRANS¬ PORTS I APARCAMENTS (Aprovat per acord de la Comissió de Govern, de 5 de novembre de 1993) La Comissió de Govern, en sessió del 5 de novembre de 1993, acordà: Aprovar el canvi d'adscripció del Servei de Trans¬ ports i Aparcaments, el qual passarà a dependre de la Unitat Operativa Tècnica de Circulació amb les matei¬ xes funcions i nivell que té en l'actualitat. f NÚM. 32 10-XII-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 927 CARTIPÀS Decret. Atès l'expedient precedent relatiu al nome¬ nament d'un membre nou del Consell Municipal del Districte de Gràcia i vista la Disposició Transitòria núm. 1 de les Normes Reguladores de l'Organització de Districtes, disposo: Nomenar el Sr. Silvestre López i González membre del Consell Municipal del Districte de Gràcia, en substi¬ tució de la Sra. Montserrat Riera i Moreno, la dimissió de la qual ha estat acceptada de forma reglamentària. Barcelona, 10 de novembre de 1993. L'Alcalde, Pas¬ qual Maragall i Mira. (,Ref. 7078) Decret. Atès l'expedient precedent relatiu al nome¬ nament d'un membre nou del Consell Municipal del Districte de Nou Barris i vista la Disposició Transitòria núm. 1 de les Normes Reguladores de l'Organització de Districtes, disposo: Nomenar el Sr. Manuel Ruiz i Sánchez membre del Consell Municipal del Districte de Nou Barris, en substi¬ tució del Sr. Ivan Vilchez i Jiménez, la dimissió del qual ha esta acceptada de forma reglamentària. Barcelona, 10 de novembre de 1993. L'Alcalde, Pas¬ qual Maragall i Mira. {Ref. 7079) 928 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 32 10-XII-1993 CONSELLS MUNICIPALS DE DISTRICTE Acords Districte 4. Les Corts Sessió del 17 de novembre de 1993 Aprovar i'acta de la sessió anterior. Quedar assabentat del Decret de l'Alcaldia, de 26 d'octubre de 1993, pel qual es nomena el Sr. Alfons Rosell i Roig (CiU) membre del Consell Municipal del Districte de Les Corts, en substitució del Sr. Enric González i Milà (CIU). Quedar assabentat del Decret de l'Alcaldia, de 26 d'octubre de 1993, pel qual es dóna el nom de Menén- dez y Pelayo al vial que es troba al costat del Tanatori de Les Corts, que neix a l'avinguda de Joan XXIII i està previst que arribi fins al carrer de Josep Samitier. Quedar assabentat de les resolucions preses per la Regidora-presidenta del Districte, en ús de les facultats delegades per l'Alcalde sobre: Adjudicar al Servei de Colònies de Vacances el contracte per a la prestació del servei de gestió del Casal de Joves de Les Corts, per un període de 5 mesos, des de l'1 d'agost al 31 de desembre de 1993, per un import de 2.277.000 pessetes. Cancel·lar i tornar la garantia definitiva de 167.047 pessetes ingressada a la Dipositaria Municipal a favor de Creu Roja Espanyola, per tal de respondre del contracte de Gestió i Animació del Casal de Joves durant els anys 1989 i 1990. Acceptar les bases del concurs per a la formulació i execució del Programa d'actuació urbanística del sector Nord-Oest de Pedralbes. Acceptar l'Estudi de detall de l'illa compresa entre l'avinguda Diagonal, l'avinguda Pedralbes, els carrers de Jordi Girona i de Fernando Primo de Rivera. Acceptar e\ Projecte de construcció d'aparcament en el carrer del Dr. Ferran. Acceptar e\ Projecte bàsic d'edifici municipal esportiu i d'aparcament per a complex esportiu Les Corts, SL. Aprovar, per unanimitat, la proposta d'acord signada pels portaveus dels Grups Polítics del Consell Municipal del Districte, Convergència i Unió, Partit dels Socialistes de Catalunya, Partit Popular i Iniciativa per Catalunya sobre la demanda del manteniment de l'Escola Bressol Avet, situada al recinte de la Maternitat, en l'estat actual per tal de poder comptar amb un servei per a les necessitats d'aquest Districte. Refusar, pels portaveus del Consell Municipal de Districte, Convergència i Unió, Partit dels Socialistes de Catalunya i Partit Popular, de la proposta d'acord formu¬ lada pel portaveu del Grup Municipal d'Iniciativa per Catalunya sobre cercar un nou emplaçament a la Fira de la Cervesa on les molèsties siguin menors; demanar l'aplicació estricta de la normativa de circulació a la cruïlla esmentada alhora que el Districte realitzi una campanya de promoció del transport públic; demanar a l'Àrea de la Via Pública que gestioni de la manera més ràpida possible eí trasllat de la parada de la Hispano- Igualadina; i demanar a la Comissió de Festes la rea¬ lització d'activitats culturals en el tram esmentat del carrer de Joan Güell. PREU DE SUBSCRIPCIÓ: Barcelona, anual 1.500 ptes. Número corrent 50 ptes. Es publica cada deu dies ADMINISTRACIÓ I SUBSCRIPCIÓ: GASETA MUNICIPAL Plaça de Sant Jaume, 3a. planta Dipòsit legal: B. 1.824-1958 - impremta municipal