Dimecres, 19 de juliol de 2017 � ADMINISTRACIÓ LOCAL � Ajuntament de Barcelona ANUNCI de l'encàrrec de gestió a l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona dels treballs per a l'elaboració de la diagnosi de l'àmbit de superilles al voltant del carrer Girona La Comissió de Govern, en sessió del dia 29/06/2017, ha adoptat el següent acord: ENCARREGAR l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona els treballs per a l'elaboració de la diagnosi de l'àmbit de Superilles al voltant del carrer Girona amb subjecció a les condicions que s'estableixen en les prescripcions de generals annexes que s'aproven, i fins el 31 de desembre de 2017. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 10.000,00 EUR amb càrrec als pressupostos i partides indicats en aquest mateix document, a favor de Agencia d'Ecologia Urbana Barcelona, amb NIF P0800075D, per a front a les despeses derivades d'aquest encàrrec de gestió. PUBLICAR aquest encàrrec al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal. PRESCRIPCIONS GENERALS DE L'ENCÀRREC DE GESTIÓ A L'AGÈNCIA D'ECOLOGIA URBANA DE BARCELONA PER A LA REALITZACIÓ DEL DOCUMENT DE DIAGNOSI DE L'ÀMBIT DE SUPERILLES A L'ENTORN DEL CARRER GIRONA. I - ANTECEDENTS. 1. L'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona (endavant l'Agència) és un Consorci, entitat pública de caràcter local i amb personalitat jurídica pròpia, amb plena capacitat per a l'acompliment dels seus fins i de durada indefinida, que integra voluntària i inicialment com a promotors l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, d'acord amb els seus estatuts, aprovats ple Plenari del Consell Municipal de Barcelona, en sessió de data 27 de febrer de 2015. 2. L'Agència està adscrita a l'Ajuntament de Barcelona i té condició de mitjà propi al servei de les administracions que en formen part. Així mateix, les relacions de l'Agència amb els seus ens consorciats tenen caràcter instrumental i no contractual i s'articulen mitjançant encàrrecs de gestió d'acord amb la normativa vigent. En conseqüència, aquestes relacions són de caràcter intern, depenent i subordinat a tots els efectes. 3. Al mateix temps l'Agència certifica documentalment que més del 80 per cent de les activitats que realitza li estan confiades pels poders adjudicadors que la controlen o per altres persones jurídiques controlades pels mateixos poders adjudicadors, i que no existeix en l'Agència participació directa de capital privat. 4. Formen part de les finalitats de l'Agència, la realització d'activitats d'assessorament en el diagnòstic i la planificació urbana, la gestió, la realització i seguiment de projectes, la recerca, l'educació, la formació, la promoció i la divulgació de les funcions dels sistemes urbans en el procés cap a la sostenibilitat a l'era de la informació. 5. La Direcció de Model Urbà, amb dependència orgànica a la Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, té entre les seves funcions la d'elaborar estudis de prospectiva i planificació a nivell urbà, per a prendre mesures per a l'ordenació de l'espai públic, en relació al verd, als vianants i al trànsit. Una de les seves principals tasques és la d'implantar el Programa Superilles a diversos àmbits de la ciutat. 6. La Direcció de Model urbà considera que l'Agència és el mitjà idoni per encarregar-li la elaboració del document de diagnosi de l'àmbit de Superilles a l'entorn del carrer Girona, en el marc de la mesura de govern Omplim de vida la ciutat. La implantació de les Superilles a Barcelona, presentada el 20 de maig de 2016. II – JUSTIFICACIÓ DEL TREBALL. 1. La mesura de govern Omplim de vida la ciutat. La implantació de les Superilles a Barcelona preveu uns àmbits on serà desplegat el Programa, excepte a la trama Cerdà, tant del Districte de l'Eixample, com del Poblenou, que degut a la seva naturalesa, s'havia d'estudiar en el seu conjunt. 1 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 13 86 6 Dimecres, 19 de juliol de 2017 � 2. Un cop estudiada tota la trama Cerdà a nivell Ciutat, s'han establert uns àmbits més reduïts per iniciar el desplegament del Programa. Aquests són els àmbits de Sant Antoni, Consell de Cent, Fort Pienc i Sagrada Família. 3. La mesura de govern estableix una metodologia que comporta realitzar una diagnosi complerta per cada àmbit en el moment d'iniciar el treball tècnic de desplegament de les Superilles. 4. Durant el 2017 s'ha acordat iniciar el desplegament en els àmbits de Sant Antoni, Consell de Cent i Girona. L'únic àmbit que no té diagnosi realitzada és el de Girona. 5. L'Agència d'Ecologia Urbana ha realitzat tots els documents de diagnosi de tots els àmbits de Superilles. � III - DESCRIPCIÓ DE L'ENCÀRREC. � Elaboració del document de diagnòstic de l'estat actual de l'àmbit de Superilles al voltant del carrer Girona. � L'objectiu és conèixer en detall els aspectes de l'espai públic actual per tal de poder incidir en la direcció dels objectius � amb les actuacions proposades pel Programa Superilles. � Pla de treball. � Els dossiers de diagnòstic hauran d'incloure els indicadors que estiguin aprovats en el moment de l'encàrrec, i � s'estructuraran en tres parts: a. Descripció de l'espai públic de l'àmbit. a.1. Habitabilitat. • Teixit urbà: Morfologia actual i planejament. • Nivell de soroll. • Nivell de contaminació atmosfèrica. • Secció de carrer. • Mobiliari. • Materials. a.2. Mobilitat. • Recorreguts per a vianants. • Recorreguts de bicicleta. • Mobilitat en transport públic. • Taxi – Carsharing. • Vehicle elèctric. • Mobilitat interior de vehicles. • Cens de vehicles. • Aparcament de vehicles. Parc públic i parc privat. • Estacionament. Àrea blava, verda, lliura, places de motocicletes, places de PMR (persones amb mobilitat reduïda), places de càrrega i descàrrega. • Aparcament de bicicletes. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 13 86 6 2 Dimecres, 19 de juliol de 2017 � a.3. Biodiversitat i Verd Urbà. • Permeabilitat del sòl. • Superfície de verd existent. Infraestructura del verd (públic i privat). • Tipologia de l'espai verd. • Tipologia de la vegetació. • Biodiversitat. b. Càlcul d'indicadors de sostenibilitat en la situació actual. � S'aplicaran els indicadors desenvolupats en la primera part del treball, en funció del nivell local o de ciutat del diagnòstic. � c. Avaluació global dels indicadors. � Qualificació final segon els resultats obtinguts per cadascun dels indicadors en funció del grau de compliment dels � valors de referència mínims i desitjables. � IV – SEGUIMENT DE L'ENCÀRREC. � a) La Direcció de Projectes de Model Urbà farà reunions periòdiques per a l'establiment dels criteris necessaris per a � l'execució del treball. � b) Els treballs es dibuixaran sobre les bases cartogràfiques de l'Ajuntament de Barcelona amb la definició d'escala � acordada en cada tema. Els documents es lliuraran en format electrònic editable (AUTOCAD/MICROSTATION si són � dibuixos) i en paper, acompanyats d'una presentació projectable (CD, vídeo o similar). � c) L'Agència Local d'Ecologia Urbana de Barcelona es responsabilitzarà de la correcta execució de l'estudi encarregat, � comprometent-se, en cas d'error o defecte que li siguin imputables, a corregir-los. � d) L'Ajuntament de Barcelona serà propietari dels documents objecte del present conveni, disposant de tots els drets � inherents que li siguin d'aplicació, inclòs el dret de modificació i/o publicació posterior. � V – DURADA I TERMINIS. � El present encàrrec s'iniciarà a partir de la signatura d'aquest encàrrec fins al lliurament dels treballs, i s'estableix en una � durada de dos mesos. � VI – PRESSUPOST. � S'estableix un import màxim de 10.000 EUR pel treball a realitzar, que anirà a càrrec del pressupost municipal de 2017 – � Partida D/467.31/15011/0501. � VII – PROTECCIÓ DE DADES. � Les dades a analitzar no són de caràcter personal. � En el cas que fos necessari accedir a dades de caràcter personal per la realització de l'encàrrec, l'Ajuntament cedeix a � l'Agència el dret d'ús de les dades estrictament necessàries per executar els treballs, que en cap cas podran cer utilitzades per altres fins, ni ser comunicades a tercers. A aquest efecte, l'Agència haurà de prendre les mesures adients per tal de garantir el seu correcte tractament per part de totes les persones que hi tinguin accés, en el marc del que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre i normativa de desenvolupament, garantint la confidencialitat de les dades. VIII – CAUSES DE RESOLUCIÓ. • Revocació de l'encàrrec acordada per l'Ajuntament. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 13 86 6 3 Dimecres, 19 de juliol de 2017 � • Per la finalització del termini establert. IX – FACULTATS DE L'AJUNTAMENT. • Ordenar discrecionalment les modificacions que aconselli l'interès públic. • Controlar les actuacions realitzades en el marc d'aquest encàrrec. X – OBLIGACIONS DE L'AGÈNCIA D'ECOLOGIA URBANA DE BARCELONA. • D'acord amb el que estableix la base d'execució 21a del pressupost prorrogat de l'ajuntament de Barcelona, les aportacions per desenvolupar serveis a ens del grup de l'ajuntament o participades es tractaran com encomanes de gestió i, per tant, els ingressos rebuts per aquestes entitats tindran la consideració d'ingressos afectats. Mitjançat faig contar del gerent de cada ens o equivalent es justificarà l'aplicació d'aquest fons a les despeses per a les quals van se concedits. Barcelona, 6 de juliol de 2017 La secretària delegada, p. d. 16/10/2015, Rosa Martín Niubó https://bop.diba.cat ● bop@diba.cat ● DL: B-41698-2002 4 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 70 13 86 6