Dimecres, 13 de setembre de 2017 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut de Cultura ANUNCI De conformitat amb el decret de Gerència de l'Institut de Cultura de Barcelona de data 1 de setembre de 2017, s'aprova la convocatòria de subvencions per a inversions per a la realització d'estudis d'impacte acústic, la instal·lació de limitadors - enregistradors de nivells sonors, la rehabilitació i la dotació d'equipament tècnic dels establiments de música en viu de la ciutat de Barcelona per a l'any 2017, en règim de concurrència competitiva, obrint termini de presentació de sol·licituds des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona fins el dia 16 d'octubre de 2017 inclòs, d'acord amb les seves bases generals reguladores, aprovades per decret de la presidència de 29 de maig de 2017 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona 26.06.2017), que com el mateix de la convocatòria, es reprodueixen tot seguit. Bases generals reguladores de les subvencions per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d'equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. Primera.- Objecte i finalitats de la subvenció. 1. L'objecte de les presents bases és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions que atorgui l'Institut de Cultura de Barcelona destinades a finançar projectes que tinguin com a objectiu "la rehabilitació, la modernització i la dotació d'equipament tècnic d'espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural, oberts al públic, que duguin a terme la seva activitat a la ciutat de Barcelona". 2. La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar en la millora, la modernització i l'adequació a les normatives vigents dels establiments privats de creació, producció, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. Segona.- Convocatòries. 1. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. A aquests efectes, i amb caràcter anual, s'aprovarà la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes Bases. 3. La convocatòria contindrà: a) La dotació econòmica i la consignació pressupostària total de la convocatòria. b) Requisits específics dels beneficiaris. c) El termini i forma de presentació de sol·licituds. d) Període d'execució dels projectes subjectes de subvenció. e) Percentatges màxims de subvenció. f) Documentació que haurà d'acompanyar a la sol·licitud. g) Criteris de valoració. h) Forma de pagament. i) Composició de la comissió de valoració. j) Termini i forma de justificació dels projectes subvencionats. 4. La convocatòria podrà complementar les bases en els punts següents: a) Les quanties màximes i mínimes de les subvencions sol·licitades. b) Modalitats. c) Prioritats d'atorgament de la subvenció. d) El nombre de projectes que es poden presentar a cadascuna de les modalitats de finançament i la seva compatibilitat. e) La durada màxima dels projectes. f) Motius de denegació automàtica. g) Documentació obligatòria addicional i forma de presentació. 1 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 5. L'Institut de Cultura farà pública cada convocatòria mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la pàgina web de l'Ajuntament, a més de publicar-se a qualsevol altre mitjà que es consideri oportú per garantir-ne la màxima publicitat. Tercera.- Període d'execució: Les subvencions concedides a l'empara d'aquestes bases s'hauran de destinar a finançar projectes d'inversió desenvolupats durant el període establert a la convocatòria, sempre i quan compleixin amb tota la normativa urbanística que els sigui d'aplicació. Quarta.- Destinataris: 1. Podran ser beneficiaris/àries d'aquesta subvenció les persones jurídiques legalment constituïdes titulars de la gestió dels d'espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural, oberts al públic, que duguin a terme la seva activitat a la ciutat de Barcelona. 2. Supòsits exclosos: Quedaran excloses aquelles les sol·licituds de persones jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal. 3. Per a poder optar a les subvencions els sol·licitants hauran d'acreditar les condicions següents: a) Que l'establiment estigui en el terme municipal de Barcelona. b) Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i/o l'ICUB, dins els terminis establerts. c) Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Barcelona, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, com també amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades. Cinquena.- Compatibilitats. 1. Les subvencions a les que es refereixen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat (nacional, de la Unió Europa o de qualsevol altre organisme internacional). 2. En cap cas l'import de la subvenció rebuda juntament amb altres ingressos, podrà superar el cost total del projecte d'inversió que es desenvoluparà. Sisena. Règim jurídic. 1. L'aportació econòmica prevista en aquestes bases es regeix per les condicions contingudes en els seus articles, i en allò no previst serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei, i la Normativa General Reguladora de les subvencions de l'Ajuntament, aprovada pel Consell Municipal el 4 de febrer de 2005, i modificada el 17 de desembre del 2010. 2. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. 3. A més estan subjectes al compliment de la finalitat d'interès general a què es condicioni l'atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió. 4. Igualment, aquestes bases i els seus possibles beneficiaris es regeixen d'acord amb allò que estableix la normativa administrativa vigent en cada moment, que regulin l'àmbit dels espectacles públics i les activitats recreatives, en especial pel que fa referència als règims d'intervenció administrativa en funció de l'aforament dels espais. 5. La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. 6. L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. 2 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 Setena.- Subcontractació. 1. El beneficiari podrà subcontractar, parcialment o total, l'activitat subvencionada. 2. Quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi del 20% de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 EUR, la subcontractació caldrà que es formalitzi per escrit i requerirà de l'autorització prèvia de l'ICUB, d'acord amb l'article 29 de la Llei General de Subvencions. Vuitena.- Consignació pressupostària i quantia de l'ajut. 1. Les subvencions tindran la consideració de despeses públiques i l'efectivitat d'aquestes quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient als estats de previsió d'ingressos i despeses corresponents de l'Institut de Cultura de Barcelona. 2. No es podran concedir ajuts per un quantia superior al crèdit disponible aprovat a la convocatòria. Tanmateix, en cas necessari aquesta quantitat podrà ser incrementada, restant condicionada a l'existència de crèdit addicional als estats de previsió d'ingressos i despeses corresponents de l'Institut de Cultura de Barcelona. Novena.- Documentació a aportar. 1. El sol·licitant haurà de lliurar els documents originals requerits, junt amb una còpia que serà compulsada al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona, d'aquella documentació que s'exigeixi a la convocatòria. Desena.- Criteris de valoració. En cas de projectes d'obra, es requerirà el vistiplau del districte corresponent, abans de ser valorades d'acord amb els criteris que s'estableixin a la convocatòria. Onzena.- Procediment de concessió i tramitació. 1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 2. S'examinarà la documentació administrativa i tècnica presentada sobre el projecte i es comprovarà el compliment dels requisits de participació. 3. Una Comissió de Valoració determinarà el percentatge de subvenció aplicable després d'estudiar i valorar els projectes rebuts. 4. Cada convocatòria establirà els membres que formaran part de la Comissió de Valoració. Dotzena.- Resolució. 1. L'òrgan competent per a la resolució d'aquesta convocatòria, d'acord amb els Estatuts de l'Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. La resolució no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar recurs d'alçada davant d'Alcaldia en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la mateixa. Tretzena.- Notificació i publicitat. L'Institut de Cultura de Barcelona publicarà les subvencions concedides en el Butlletí Oficial de la Província i a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona, així com en altres mitjans que es considerin oportuns. Catorzena.- Pagament. El pagament dels ajuts concedits es farà efectiu de forma directa, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte a la corresponent convocatòria. Quinzena.- Obligacions del beneficiari. a) Comunicar a l'Institut de Cultura de Barcelona, amb data límit de finals d'any, el compte bancari de la persona jurídica o física sol·licitant per a l'abonament dels fons públics corresponent a la subvenció; la no comunicació comportarà d'ofici l'anul·lació de l'ordre de pagament i la revocació de la subvenció atorgada. 3 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 b) Dur a terme les obres o l'adquisició d'equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d'acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. c) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de Subvencions, aprovada per l'Ajuntament de Barcelona que sigui vigent en cada moment, i la restant normativa d'aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei. d) Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. e) Presentar el projecte executiu d'obres o d'adquisició d'equipament tècnic i els corresponents pressupostos, així com comunicar a l'Institut de Cultura de Barcelona qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. f) Complir amb la normativa vigent de Contractes del Sector Públic. g) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l'Institut de Cultura de Barcelona. h) Donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables), que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la, per tal de garantir-ne les facultats d'inspecció i control. i) Disposar de la documentació comptable Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. j) Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament de Barcelona o d'altres administracions o ens públics en el darrer any. k) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona – Institut de Cultura", d'acord amb la normativa vigent d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Institut de Cultura de Barcelona. l) En el cas d'adquisició de material tècnic, destinar aquest equipament adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de quatre anys. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. m) En el cas de la realització d'obres, mantenir l'ús actual de l'espai durant un període mínim de cinc anys. Si es tracta d'un/d'una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l'equipament que garanteixi l'ús esmentat per la resta del període. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. Setzena.- Justificació i control. 1. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 2. El termini màxim per a la justificació de les subvencions concedides s'establirà a la convocatòria. 3. La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part dels beneficiaris, de: a) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n'han permès el finançament. b) Una relació de factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en l'article 6 del Reglament RD 1496/2003, de 28 de novembre (BOE 29.11.2003), pel qual es regulen les obligacions de facturació. Aquestes factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents s'invalidaran fent constar "Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l'Institut de Cultura de Barcelona"; si l'entitat sol·licita la devolució d'aquests documents originals invalidats se substituiran per fotocòpies compulsades. c) En el cas de les subvencions superiors a 60.000 EUR, una relació de totes les factures pagades, així com una acreditació del cost total de l'activitat subvencionada mitjançant compte justificatiu amb informe d'auditor, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d'actuació dels auditors de comptes en la revisió de 4 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 comptes justificatives de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal. L'informe d'auditor es durà a terme per part d'auditors inscrits en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. En cas que els comptes anuals del beneficiari estiguin auditats, l'auditor ha de ser el mateix que auditi aquests comptes. Cal que mitjançant l'auditoria també s'acrediti el pagament de les despeses, així com els imports i la procedència dels ingressos de l'activitat subvencionada. d) Una memòria descriptiva del desenvolupament de les inversions. Dissetena.- Anul·lació i reintegrament. 1. Serà motiu de reintegrament l'incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l'activitat. 2. Sens perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin, l'Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l'anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d'incompliment següents: - de l'obligació de la justificació. - de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - de l'incompliment de la normativa reguladora. 3. Podrà constituir motiu d'anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. 4. La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l'anul·lació total o parcial de l'aportació i el reintegrament de la mateixa, d'acord amb l'article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Consell Municipal el 4 de febrer de 2005, i modificada el 17 de desembre del 2010. 5. Per fer efectiu l'import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. Divuitena.- Règim de responsabilitats i sancionador. 1. L'Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 2. Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Títol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades segons allò que estableix el capítol II de l'esmentat títol. Convocatòria de subvencions per a inversions per a la realització d'estudis d'impacte acústic, la instal·lació de limitadors - enregistradors de nivells sonors, la rehabilitació i la dotació d'equipament tècnic dels establiments de música en viu de la ciutat de Barcelona, per a l'any 2017. 1. Indicació de l'aprovació de les Bases Reguladores de les subvencions. 1.1. El President de l'Institut de Cultura de Barcelona, per decret de data 29 de maig de 2017, va aprovar les Bases generals reguladores per atorgar per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d'equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. 1.2. Aquestes Bases Reguladores van ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de data 26 de juny de 2017. 5 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 2. Destinataris. 2.1. Aquesta convocatòria està adreçada als establiments de pública concurrència i/o de difusió cultural que disposin o estiguin en tràmit d'obtenir una llicència que els permeti realitzar música en viu, o als establiments que vulguin realitzar un estudi d'impacte acústic per tal de conèixer els requeriments necessaris per obtenir el permís o llicència que els permeti realitzar música en viu. 2.2. Els beneficiaris hauran de complir alguna de les següents condicions: - Disposar d'una llicència que els permeti realitzat música en viu, - Estar en tràmit d'obtenir una llicència que els permeti realitzar música en viu, - Tenir previst realitzar un estudi d'impacte acústic per conèixer els requeriments necessaris per obtenir el permís o llicència que els permeti realitzar música en viu. 2.3. Podran optar a aquestes subvencions les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb la llicència d'activitat corresponent, si s'escau. 3. Dotació econòmica i la consignació pressupostària total de la convocatòria. L'import total que es destina a aquesta convocatòria és de 400.000 EUR, a càrrec de la posició pressupostària D/78000/33011 de l'estat de previsió d'ingressos i despeses de l'Institut de Cultura per a l'any 2017. 4. Procediment de concessió. El procediment de concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria serà el de concurrència competitiva. 5. Compatibilitats. 5.1. Les subvencions a les que es refereixen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat (nacional, de la Unió Europa o de qualsevol altre organisme internacional i amb altres subvencions municipals atorgades per altres projectes o activitats. 5.2. Només s'acceptarà una sol·licitud per establiment. En cas de més d'una sol·licitud es valorarà la que tingui la darrera data de registre dins del període de sol·licitud. 5.3. En cap cas l'import de les subvencions rebudes podrà superar el cost de la inversió realitzada. 6. Procediment de concessió. El procediment de concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria serà el de concurrència competitiva. 7. Règim jurídic. L'aportació econòmica prevista en aquestes bases es regeix per les condicions contingudes en en els seus articles, i en allò no previst serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei, i la Normativa General Reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel plenari del Consell Municipal del 17 de desembre del 2010. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més estan subjectes al compliment de la finalitat d'interès general a què es condicioni l'atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió. La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la convocatòria de concurs públic. 6 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 8. Modalitats i destinataris. Aquesta convocatòria s'estructura en dues modalitats, d'acord amb les següents tipologies d'establiments: - Modalitat A – Espais de petit format, amb aforament inferior a 150 persones, tals com bars, cafeteries, restaurants, espais de difusió cultural o altres similars, que volen adequar el local per a la realització de música en viu amplificada. - Modalitat B – Espais de mitjà i gran format, tals com sales de concerts, sales de festa, bars musicals, discoteques, o similars, amb aforament superior de 150 persones o més que realitzen o volen realitzar música en viu amplificada. 9. Requisits. 9.1. Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l'any 2017 o realitzar-les durant l'any 2018 i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2018. 9.2. L'establiment ha d'estar ubicat a la ciutat de Barcelona. 9.3. Per als projectes d'inversions diferents a la realització d'estudis d'impacte acústic: a) Acreditar una llicència d'activitat, o haver iniciat els tràmits per a l'obtenció d'una llicència d'activitat que permeti la realització de música en viu de manera regular d'acord amb la instrucció núm. 1/2016 relativa a la realització de música en viu i actuacions en directe en establiments de públic concurrència, per tal d'adequar-se als requisits establerts. b) Els projectes en tràmit d'obtenir una llicència que els permeti realitzar música en viu, la presentació s'haurà de fer a la justificació del projecte, en cas contrari s'haurà de retornar l'ajut. c) Acreditar la realització d'un mínim de 40 concerts anuals durant els anys 2016 i 2017, per aquells espais que tenen previst l'inici de l'activitat de música en viu, responsable de la voluntat de realitzar activitats de musica en viu no inferior a 40 concerts anuals. d) Declaració responsable de mantenir l'activitat de musica en viu durant un període no inferior a 5 anys. e) No haver obtingut una altra subvenció de l'Institut de Cultura per al mateix projecte. 9.4. En cas de projectes que han de sol·licitar una nova llicència d'activitat, es requerirà el vistiplau del Districte corresponent. 10. Quantia de la subvenció. a) L'import màxim de la convocatòria serà de 400.000 EUR distribuïdes de la següent manera: - Modalitat A – 250.000 EUR. - Modalitat B – 150.000 EUR. En cas que el crèdit destinat a una de les modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar l'altra modalitat. b) El topall màxim de subvenció per sol·licitud serà de 50.000 EUR. c) Els percentatges subvencionables seran els següents: Modalitat A: - Per als estudis d'impacte acústic i instal·lació de limitadors, el percentatge màxim serà del 75%. - Per a les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el percentatge màxim serà el 75% del seu cost. - Per a la resta d'obres de millora diferents de les anteriors, un màxim del 50% del seu cost. - Per a la dotació d'equipament tècnic, relacionat amb l'activitat de música en viu, un màxim del 50% del seu cost. 7 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 Modalitat B: - Per als estudis d'impacte acústic i instal·lació de limitadors, el percentatge màxim serà del 75%, - Per a les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el percentatge màxim serà el 60% del seu cost, - Per a la resta d'obres de millora diferents de les anteriors, un màxim del 50% del seu cost, - Per a la dotació d'equipament tècnic, relacionat amb l'activitat de música en viu, un màxim del 40% del seu cost, d) En cas que el crèdit destinat a una de les dues modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar l'altra modalitat. e) L'import màxim d'aquesta convocatòria podrà ser incrementat, si es considera oportú, restant condicionada a l'existència del crèdit addicional abans de la seva concessió. 11. Prioritats. 11.1. Tindran prioritat, les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, així com els estudis d'impacte acústic i la instal·lació de limitadors-enregistradors de nivells sonors que compleixin amb els requeriments de l'Annex II.14 de l'Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona (OMA), i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. 11.2. Si el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions que signifiquin altres obres de millora. En cas que encara quedés crèdit disponible es podrà subvencionar les inversions relatives a la compra d'equipament tècnic. 11.3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. - Els honoraris per a estudis i informes aliens al projecte de rehabilitació o millora presentats. - Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin obres certificades o compres de béns inventariables considerades comptablement com inversions. - En cap cas es subvencionaran despeses relatives a reparacions o material fungible (consumibles). - Les inversions en noves tecnologies que tinguin una finalitat estrictament administrativa (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la comptabilitat dels equipaments culturals). - Material tècnic que no estigui directament relacionat amb l'activitat de música en viu. 12. Subcontractació. El beneficiari podrà subcontractar, total o parcialment, l'activitat subvencionada fins a un màxim del cost total del projecte, d'acord amb el procediment que es regula a l'article 29 de la Llei General de Subvencions. 13. Documentació a aportar. El sol·licitant haurà de presentar els documents originals requerits, junt amb una còpia que serà compulsada al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona. 13.1. Documentació sobre la persona física/jurídica sol·licitant: a) Còpia compulsada de la documentació que acrediti la personalitat jurídica de l'entitat, inscrita al registre corresponent (NIF i estatuts o escriptures). b) Còpia compulsada del document nacional d'identitat de la persona nomenada com a representant. c) Còpia compulsada de la documentació acreditativa de la representació amb què actua, degudament inscrita al registre corresponent, si escau. 8 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 d) Llicència d'activitat de l'establiment, si escau. e) Documentació acreditativa de la disponibilitat de l'establiment. Caldrà aportar, segons escaigui: - En el cas de ser-ne propietari/ària, còpia compulsada de l'escriptura de propietat inscrita en el Registre de la propietat. - En el cas de ser-ne arrendatari/ària, còpia compulsada del contracte d'arrendament i autorització de la propietat per dur a terme la intervenció projectada. - En la resta de supòsits, el títol jurídic que acrediti i garanteixi la disponibilitat de la gestió de l'espai i l'autorització per a realitzar les obres. f) Si la subvenció és superior als 10.000,00 EUR, declaració de transparència segons model normalitzat. g) Certificats d'estar al corrent de pagament l'Agència Tributària i amb la Tresoreria de la Seguretat Social. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d'ofici aquest compliment sempre i quan el sol·licitant no li denegui l'autorització per a fer-ho de manera expressa en el formulari de sol·licitud normalitzat. h) Declaració responsable que constarà al model d'instància: - En cas que l'empresa o entitat estigui exempta d'IVA totalment o parcial, documentació administrativa i fiscal que ho certifiqui (documentació acreditativa d'entitat sense ànim de lucre, certificat d'exempció i/o model 390 d'IVA). - No tenir deutes pendents amb l'Ajuntament de Barcelona ni amb cap dels seus ens adscrits o vinculats. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d'ofici aquest compliment. - No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició d'obtenir subvencions, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud. - Si l'empresa o entitat sol·licitant té 50 o més treballadors, declaració acreditativa del compliment de l'obligació que preveu l'article 42.1 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social o el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat, d'acord amb el que estableix l'article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. i) En cas d'obres i equipament tècnic, programa de concerts realitzats durant l'any 2016 i 2017, o be declaració responsable de la voluntat de realitzar activitats de musica en viu no inferior a 40 concerts anuals. 13.2. Documentació sobre el projecte. a) Memòria explicativa del projecte on es detallaran les inversions a realitzar i/o realitzades, així com la seva la utilitat. b) Segons tipologia d'inversió: - Per als estudis d'impacte acústic i/o instal·lació de limitadors-enregistradors de nivells sonors, informe/projecte que compleixi els requeriments establerts per l'Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona (OMA) en el seu annex II.14 i pressupost detallat. En cas que l'estudi ja estigui realitzat caldrà presentar tota la informació que es demana a la circular d'actuacions en viu, on hi ha adjuntat la documentació que cal presentar a l'hora de demanar una llicència per fer actuacions en viu. - En el cas d'obres, memòria, pressupostos i projecte executiu visat, si s'escau, de la totalitat de les obres a realitzar o realitzades. - En el cas d'inversions en dotació d'equipament caldrà presentar els pressupostos o factures de les inversions. c) Plantilla de despeses segons model. Caldrà detallar la inversió realitzada o a realitzar, amb totes les despeses i la indicació de la subvenció sol·licitada. d) En el cas de la realització d'obres, en funció de l'aforament de l'espai i d'acord amb allò que estableix el Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives de Catalunya, caldrà aportar la llicència d'obres atorgada o justificar haver presentat la comunicació prèvia de les obres, i la llicència municipal d'activitats del Reglament d'espectacles, atorgada per l'Ajuntament, prèvia a la realització de les obres i a 9 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 l'aprovació definitiva un cop realitzat el control inicial o bé la comunicació prèvia lliurada a l'òrgan administratiu competent, en el cas que no sigui preceptiu el tràmit de llicència. j) Declaració responsable que constarà al model d'instància: - En cas d'obres de rehabilitació i instal·lació de limitadors, mantenir com activitat de l'establiment, la programació de música en viu requerida a la base 4 durant un període mínim de 5 anys. - Declaració sobre si s'han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per al mateix projecte, amb indicació dels imports demanats o concedits. - En cas d'equipament tècnic: declaració en què el/la sol·licitant es compromet a destinar l'equipament tècnic adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. 13.3. L'Institut de Cultura, en el procés de valoració del projecte, podrà sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. 13.4. No caldrà aportar els documents indicats en les lletres a, b i c de la base 12.1 quan ja constin en poder de l'Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. El sol·licitant haurà d'indicar el procediment amb el que es van adjuntar aquest documents. 13.5. L'Institut de Cultura demanarà la conformitat del Districte corresponent per a la realització de les inversions sol·licitades. 13.6. En cas que no s'hagi aportat algun dels documents exigits a l'apartat 12 d'aquestes bases dins el termini de lliurament de sol·licituds, l'Institut de Cultura de Barcelona requerirà el/la sol·licitant perquè el presenti en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. 14. Sol·licituds. Les sol·licituds, segons el formulari normalitzat facilitat per l'Institut de Cultura de Barcelona, s'hauran de presentar al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona (La Rambla, 99, 4a planta. 08002 Barcelona). Els formularis es podran descarregar de la seu electrònica de l'Ajuntament de Barcelona a l'adreça http://ajuntament.Barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. Caldrà enviar una còpia digitalitzada del formulari de sol·licitud així com de la plantilla d'inversió per correu electrònic a: subvencions_ICUB@bcn.cat. 15. Termini de lliurament de les sol·licituds. El termini de lliurament de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la convocatòria i finalitzarà el 16 d'octubre de 2017 (inclòs). 16. Criteris de valoració. Les sol·licituds seran valorades d'acord amb els següents criteris. 16.1. S'estableixen els següents criteris, que sumaran un punt cadascun: a) Adequació de la proposta a la realitat de la música en viu de la ciutat, tenint en compte la ubicació de la sala i la densitat d'altres sales en la zona. b) Adequació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i millora de la sala. c) L'increment de la programació de música en viu en la sala on es realitzarà el projecte. d) El projecte suposa una millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l'eliminació de barreres arquitectòniques. 10 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 16.2. En el cas que tots els sol·licitants compleixin suficientment els criteris de valoració, es prorratejarà entre tots els sol·licitants l'import màxim a subvencionar fins a l'esgotament del crèdit disponible. 17. Tramitació. 17.1. El procediment de concessió de les subvencions regulades a les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 17.2. L'òrgan competent per a la resolució d'aquesta convocatòria, d'acord a l'article 6.2.i) dels estatuts de l'Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. 17.3. Una Comissió Tècnica examinarà la documentació tècnica presentada sobre el projecte i comprovarà el compliment dels requisits tècnics de participació, i després d'haver estudiat els projectes rebuts, elevarà una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió Tècnica estarà constituïda per: - 2 representants de l'Institut de Cultura de Barcelona, designats pel president de l'Institut de Cultura de Barcelona. - 2 representants de 2 districtes de la ciutat, designats pel president de l'Institut de Cultura de Barcelona. - Cap del Departament de Llicències d'Activitats de l'Ajuntament de Barcelona. - 1 representant de la Gerència d'Ecologia Urbana, designat/da pel president de l'Institut de Cultura de Barcelona. - 2 representants de reconeguda vàlua del sector cultural, designats/des pel president de l'Institut de Cultura de Barcelona. - Secretària-delegada de l'Institut de Cultura de Barcelona. 17.4. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per la Comissió Tècnica, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l'òrgan competent. La Comissió de Valoració estarà constituïda per: - El President de l'Institut de Cultura de Barcelona (qui la presideix). - El Gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona. - La Secretària delegada de l'Institut de Cultura de Barcelona. - 3 representants de l'Institut de Cultura de Barcelona que seran nomenats per resolució de la Presidència. 18. Resolució. L'òrgan competent per a la resolució d'aquesta convocatòria, d'acord a l'article 6.2.i) dels estatuts de l'Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. La resolució no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar recurs d'alçada davant d'Alcaldia en el termini d'un mes a comptar des de la publicació de la mateixa. 19. Notificació i publicitat. L'Institut de Cultura de Barcelona publicarà les subvencions concedides en el Butlletí Oficial de la Província així com en altres mitjans que es considerin oportuns. 20. Pagament. El pagament de les subvencions concedides es faran efectives de forma directa i per avançat, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 21. Obligacions del beneficiari. a) L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. b) Dur a terme els estudis, les obres o l'adquisició d'equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d'acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. 11 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 c) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de les Subvencions, aprovada per l'Ajuntament amb data 17 de desembre de 2010, i la restant normativa d'aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei. d) Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. e) Presentar, segons s'escaigui, la proposta d'estudi acústic, la proposta d'instal·lació de limitadors- enregistradors, el projecte executiu d'obres o d'adquisició d'equipament tècnic i els corresponents pressupostos, així com comunicar a l'Institut de Cultura de Barcelona qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. f) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l'Institut de Cultura de Barcelona. g) Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per tal de garantir-ne les facultats d'inspecció i control. h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. i) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. j) En el cas de realització d'obres, en funció de l'aforament de l'espai i d'acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, caldrà haver obtingut la llicència d'obres, i la llicència municipal d'activitat del Reglament d'Espectacles aprovada pel Districte, prèvia a la realització de les obres i a l'aprovació definitiva un cop superada la inspecció tècnica, o, en el seu cas, presentar la comunicació prèvia lliurada a l'òrgan administratiu competent. k) En cas d'obres de rehabilitació, instal·lació de limitadors i dotació d'equipament tècnic, segons el cas: a. Destinar la dotació d'equipament tècnic adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. b. Mantenir la programació de música en viu requerida a la base 4 durant un període mínim de 5 anys. c. Si es tracta d'un/d'una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l'espai que garanteixi l'ús esmentat per la resta del període. d. En el cas de realització d'obres, sol·licitar i obtenir la corresponent llicència/comunicat d'obres. l) Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la Llei general pressupostària. m) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas per part del beneficiari. 22. Justificació i control: 22.1. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 22.2. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables) i aportar la justificació dels fons rebuts, així com el balanç econòmic i la memòria descriptiva del projecte executat. 22.3. El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà el 30 de novembre de 2018. 22.4. La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part dels beneficiaris, de: a) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n'han permès el finançament. 12 CVE-Núm. de registre: 022017017456 Dimecres, 13 de setembre de 2017 b) La totalitat de les factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents al cost del projecte, que hauran de complir els requeriments establerts en l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, que s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació. c) Aquestes factures hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Algunes d'aquestes factures o documents de valor probatori, per import igual o lleugerament superior a la subvenció concedida seran segellades fent constar "Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l'Institut de Cultura de Barcelona". d) Una memòria descriptiva del desenvolupament del projecte i de les inversions realitzades amb la documentació gràfica que demostri la realització de les inversions subvencionades. e) Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 18.000 EUR en el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns o superior a 50.000 EUR en cas d'obres, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa. f) Llicència d'activitat en cas que en el moment de presentació de la sol·licitud s'hagués presentat únicament la sol·licitud d'inici de tràmit de llicència. 22.5. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 22.6. La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar l'anul·lació total o parcial de l'aportació i el reintegrament de la mateixa, d'acord amb l'article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. 23. Anul·lació i reintegrament. 23.1. Serà motiu de reintegrament l'incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l'activitat. 23.2. Sens perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin, l'Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l'anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d'incompliment següents: - de l'obligació de la justificació. - de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - de l'incompliment de la normativa reguladora. 23.3. Podrà constituir motiu d'anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. 23.4. La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l'anul·lació total o parcial de l'aportació i el reintegrament de la mateixa, d'acord amb l'article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. 23.5. Per fer efectiu l'import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 24. Règim de responsabilitats i sancionador. 24.1. L'Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 24.2. Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Titol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades. Barcelona, 5 de setembre de 2017 La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 13 CVE-Núm. de registre: 022017017456