Secretaria General ACORDS adoptats per les Comissions del Consell Municipal: COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió de 19 de setembre de 2017. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (E.01.6036.16) ADJUDICAR, com a resultat de la concurrència pública celebrada, a la societat Standard Aliments Shop, SL (CIF núm. B-62999669), la concessió de l’ús privatiu de domini públic del local “A” situat al carrer de Nou de la Rambla núm. 68-72, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat definitivament per acord de la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Plenari, de 21 de març de 2017 i les propostes derivades de la seva oferta; REQUERIR-LA perquè en el termini de quinze dies des de la notificació del present acord constitueixi a la Tresoreria Municipal la garantia definitiva que preveu la condició novena del Plec, per import de 989,42 euros; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 2.- (E.01.6037.16) ADJUDICAR, com a resultat de la concurrència pública celebrada, al senyor Eusebio Ferrer Carmona (NIF 36.360.423-E), la concessió de l’ús privatiu de domini públic del local “B” situat al carrer de Nou de la Rambla núm. 68-72, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat definitivament per acord de la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Plenari en sessió de 21 de març de 2017 i les propostes derivades de la seva oferta; REQUERIR-LO perquè en el termini de quinze dies des de la notificació del present acord constitueixi a la Tresoreria Municipal la garantia definitiva que preveu la condició novena del Plec, per import de 984,59 euros; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 3.- (E.01.6038.16) ADJUDICAR, com a resultat de la concurrència pública celebrada, al senyor José Luis Soler Biedma (NIF núm. 36.903.452-K), la concessió de l’ús privatiu de domini públic del local “C” situat al carrer de Nou de la Rambla núm. 68-72, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat definitivament per acord de la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Plenari de 21 de març de 2017 i les propostes derivades de la seva oferta; REQUERIR-LO perquè en el termini de quinze dies des de la notificació del present acord constitueixi a la Tresoreria Municipal la garantia definitiva que preveu la condició novena del Plec, per import de 1.818,19 euros; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Part d’impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Demòcrata: 4.- (M1519/6838) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar al govern municipal a: 1.- Un cop presentat l’informe de seguiment de l’eventual impacte de l’atemptat en l’activitat turística endegui les Ref: Extracte d'acords 1 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General actuacions de promoció internacional per compensar els possibles efectes negatius que l'atemptat hagi pogut crear a la imatge de la ciutat de Barcelona com a destinació turística. 2.- Tanmateix, implementar de forma immediata accions específiques de promoció econòmica per revitalitzar el comerç i la restauració de les zones afectades per l'atemptat, d’acord amb els sectors implicats. Del Grup Municipal Cs: 5.- (M1519/6819) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda que el govern municipal, amb la participació dels principals agents i representants del comerç de Barcelona i els grups municipals, elabori una campanya per dinamitzar i recolzar l'activitat dels eixos i entorns comercials de la ciutat que són sensibles de ser objectiu d'atemptats terroristes, amb la finalitat d'evitar possibles pèrdues d'un sector tan important de l'economia de la nostra ciutat. b) Proposició amb contingut de Declaració Institucional Es fa constar que la Proposició amb contingut de Declaració Institucional que es transcriu a continuació té naturalesa d’acte d’impuls polític de l’acció del govern i no produeix efectes jurídics com a acte administratiu resolutori. Del Grup Municipal ERC: 6.- (M1519/6811) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar al govern municipal a: 1.- Condemnar la falta de previsió i manca d'actuació del govern espanyol a l'hora d'evitar la situació de col·lapse que durant el mes d'abril va patir l'Aeroport de Barcelona, arran del canvi en la normativa europea que regula el control de passaports, així com la gestió dels episodis de vaga (parcials i totals) dels serveis de seguretat que s'han produït aquest mes d'agost. Uns fets que han alterat el funcionament de l'Aeroport, generant perjudicis a milers de passatgers i perjudicant seriosament l'activitat econòmica i turística de la ciutat, així com la seva imatge. 2.- Reprovar la gestió d'AENA a l'Aeroport del Prat, on les seves polítiques de maximització de beneficis i externalització de serveis a baix cost han generat múltiples conflictes, fins i tot en qüestions tan sensibles com la seguretat aèria. 3.- Que l'Ajuntament lideri una nova reunió amb les institucions responsables de la gestió de l'Aeroport, ajuntaments i agents econòmics amb l'objectiu d'abordar l'estat actual del conflicte laboral i evitar possibles nous episodis de vaga de cara a aquesta tardor. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió de 19 de setembre de 2017. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Demòcrata: 1.- (M1519/6834) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta al Govern municipal a: Acordar destinar l'edifici del Palau Municipal d'Esports de Barcelona a usos esportius compatible amb usos comunitaris. Presentar en el termini de tres mesos en aquesta comissió un projecte de remodelació i usos del Palau Municipal d'Esports de Barcelona. Ref: Extracte d'acords 2 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General Del Grup Municipal Cs: 2.- (M1519/6815) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: - La presentació per part del Govern municipal en el termini de tres mesos d'un informe per districtes dels habitatges i equipaments de titularitat municipal ocupats il·legalment a la nostra ciutat. - Que el Govern municipal es coordini amb el Govern de la Generalitat per tenir un informe per districtes dels habitatges privats ocupats il·legalment. - En aquest informe hauria de constar: Data d'inici de l'ocupació il·legal. Actuacions fetes per part de l'Ajuntament de Barcelona. Indicar-ne la titularitat, si és pública, bancs, grans tenidors, fons d'inversió i/o petits propietaris. - Compromís per donar una solució: En el cas de ser una família vulnerable, que es faci càrrec els Serveis Socials amb la corresponsabilitat dels bancs i grans tenidors segons la llei 24/2015. Coordinar-se amb la resta d'administracions públiques per poder donar una resposta adequada a la necessitat d'habitatge social. En el cas de ser una ocupació il·legal de grups o col·lectius organitzats que el Govern municipal inici els tràmits per aconseguir el desallotjament el més ràpid possible. Del Grup Municipal ERC: 3.- (M1519/6808) Amb l'objectiu de garantir el dret de la ciutadania a conèixer l'extensa oferta cultural barcelonina, la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda instar l'ICUB a que estudiï la viabilitat d'un acord amb TMB que permeti elaborar un pla per a dotar, de forma progressiva, totes les estacions de la xarxa de metro de Barcelona d'espais permanents de publicitat audiovisual que difonguin, exclusivament i durant tot l'any, la programació cultural de les diferents institucions municipal i entitats consorciades de la ciutat. Del Grup Municipal PP: 4.- (M1519/6827) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport acorda: Instar al Govern municipal a resoldre amb urgència la problemàtica originada per la proliferació de “narcopisos” en determinades zones del barri del Raval, al Districte de Ciutat Vella i a, entre d’altres, presentar a la propera Comissió: 1. Les mesures suficients, en el marc de les competències municipals, per evitar les ocupacions irregulars de pisos al barri del Raval, utilitzats pel tràfic i venda de drogues i altres. 2. Un pla de xoc de serveis socials transversal i interadministratiu per fer front a la situació actual de la proliferació de “narcopisos” al Raval, i de millora de la convivència al barri. 3. Que es traslladi a la taula de drogues aquesta realitat i es defineixin les actuacions necessàries. Del Grup Municipal CUP: 5.- (M1519/6804) La Comissió de Drets Social, Cultura i Esports acorda: - Que es plantegi a mig termini la municipalització del servei d'acolliment d'urgència per dones que viuen situacions de violència masclista i els seus fills i filles. - Que a través d'aquest procés s'equipari les condicions de les treballadores d'aquest servei a les treballadores de serveis socials, amb les categories adequades, millorant d'aquesta manera les seves condicions laborals i s'avanci per la presa de decisions conjuntament entre usuàries i treballadores; treballant colze a colze amb la regidoria de feminismes LGTBI. - Que es treballi per facilitar i garantir la coordinació entre els diferents serveis de prevenció i atenció a la violència masclista de la ciutat, tenint en compte el conjunt de recomanacions fetes a partir de l'avaluació que es va fer del circuit de violències masclistes. Ref: Extracte d'acords 3 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ, en sessió de 20 de setembre de 2017. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (167/2017) APROVAR inicialment el Protocol d’actuació per alts nivells de contaminació atmosfèrica a la ciutat de Barcelona, vinculat al Pla de protecció civil municipal – Pla bàsic d’emergències municipal, d’acord amb el procediment establert als articles 17 i 18 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, i al Decret 155/2014, de 25 de novembre, pel qual s’aprova el contingut mínim per a l’elaboració i l’homologació dels plans de protecció civil municipal, i SOTMETRE’L a informació pública durant el període de 30 dies, a efectes de la presentació d’al·legacions. 2.- (20174365) INICIAR l'expedient per a la contractació del subministrament, en la modalitat d'arrendament, de 145 vehicles turisme híbrids per a la Guàrdia Urbana de Barcelona, durant 60 mesos, amb mesures de contractació pública sostenible i desglossat en dos lots, amb núm. de contracte 17004157, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 15.340.380,00 euros, IVA inclòs, distribuït en els lots següents: LOT 1: 126 vehicles amb distintius, per un import de 14.178.780,00 euros IVA inclòs. LOT 2: 19 vehicles sense distintius, per un import d'1.161.600,00 euros IVA inclòs. APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. AUTORITZAR l'esmentada despesa amb càrrec a la partida 0401 2044 13211 dels pressupostos de 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 i 2023 amb el desglossament següent: pressupost net 12.678.000,00 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 2.662.380,00 euros; atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització, se sotmet a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar les obligacions derivades d'aquest contracte als exercicis corresponents. 3.- (0004/15) MODIFICAR el contracte que té per objecte el manteniment d'elements constructius i instal·lacions dels edificis adscrits als districtes i gerències de l'Ajuntament de Barcelona pels anys 2015- 2016, en el sentit d’ampliar la seva quantia en virtut del que preveu la clàusula 20 del Plec de Clàusules Administratives Particulars de l’esmentat contracte i de l’article 105 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, en atenció a les raons indicades a l’informe de data 25 de juliol de 2017 del Cap del Departament de Manteniment i Neteja, i segons compareixença signada per les empreses adjudicatàries. AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import global d'1.435.736,63 euros, IVA inclòs, per l’exercici 2017, amb càrrec als Pressupost/os i Partida/es indicades en la relació comptable annexa a aquest mateix document, i amb el següent desglossament: Lot 1, contracte núm. 14005729 - Gerències de Recursos, Recursos Humans i Districte de Nou Barris, adjudicat a Imesapi, amb NIF A28010478 per un import de 247.616,00 euros (dels quals 204.641,32 corresponen al preu net i els restants 42.974,68 a l’IVA al 21%). Lot 2, contracte núm. 14005730 - Gerències de Drets Socials i Prevenció, Seguretat i Mobilitat, adjudicat a Imesapi, amb NIF A28010478 per un import de 272.016,39 euros (dels quals 224.806,93 corresponen al preu net i els restants 47.209,46 a l’IVA al 21%). Lot 3, contracte núm. 14005731 - Districtes de Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi, adjudicat a la UTE Faus- Miatec Mant.Edif. Lot 3 NIF U66421553, per un import de 130.518,00 euros (dels quals 107.866,12 corresponen al preu net i els restants 22.651,88 a l’IVA al 21%). Lot 4, contracte núm. 14005738--: Districtes d’Eixample i Horta-Guinardó a Constraula Enginyeria i Obres SAU NIF A58142639, per un import de 194.352,24 euros (dels quals 160.621,69 corresponen al preu net i els restants 33.730,55 a l’IVA al 21%). Lot 5, contracte núm. 14005739 - Districte de Sants-Montjuïc i Gerència d’Ecologia Ref: Extracte d'acords 4 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General Urbana, adjudicat a UTE Constraula-Aldago Manten.Edificis. Lot 5 NIF U66424086, per un import de 134.229,46 euros (dels quals 110.933,44 corresponen al preu net i els restants 23,296,02 a l’IVA al 21%). Lot 6, contracte núm. 14005740- Districtes de les Corts i Gràcia, adjudicat a Servicios e Instalaciones Aldago, SL NIF B61563169, per un import de 114.599,99 euros (dels quals 94.710,74 corresponen al preu net i els restants 19.889,25 a l’IVA al 21%). -Lot 7, contracte núm. 14005741: Districte de Sant Andreu i Sant Martí, adjudicat a UTE Constraula-Aldago Manten. Edificis Lot 7 NIF U66424151 , per un import de 342.404,55 euros (dels quals 282.978,97 corresponen al preu net i els restants 59.425,58 a l’IVA al 21%). REQUERIR les empreses adjudicatàries per tal que en el termini màxim de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució facin efectives mitjançant l’ingrés a la Tresoreria municipal, en metàl·lic, les aportacions pel suport “hot line” i el manteniment tant correctiu com evolutiu de l’aplicació informàtica de connexió entre els Districtes, Gerències Municipals i l’Institut Municipal d’Informàtica que preveu la clàusula 19 apartat e) del Plec de Clàusules Administratives i que correspon al 0,06% de la dotació pressupostària de la modificació i que correspon a les següents quantitats: Lot 1: 122,78 euros; Lot 2: 134,88 euros; Lot 3: 64,72 euros; Lot 4: 96,37 euros; Lot 5: 66,56 euros; Lot 6: 56,83 euros; Lot 7: 169,78 euros, reajustin la garantia definitiva per una quantia equivalent al 5% de l’import net de l’ampliació efectuada, mitjançant l’Ingrés a la Tresoreria Municipal, i pels següents imports: Lot 1: 10.232,07 euros; Lot 2: 11.240,35 euros; Lot 3: 5.393,31 euros; Lot 4: 8.031,08 euros; Lot 5: 5.546,67 euros; Lot 6: 4.735,54; Lot 7:14.148,95; i compareguin per formalitzar la modificació del contracte a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Cs: 4.- (M1519/6849) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: La presentació per part del Govern municipal en el termini de tres mesos d'un Pla transversal d'intervenció social, policial i de salut pública a Ciutat Vella. Aquest Pla ha de tenir l'objectiu d'acabar amb el tràfic d'estupefaents, posar fi a l'ocupació il·legal d'habitatges, intervencions socials per la prevenció i intervenció davant el consum de drogues així com vetllar per la seguretat i el descans dels veïns. Del Grup Municipal PP: 5.- (M1519/6861) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: 1. Condemnar els fets violents ocorreguts a la ciutat de Barcelona contra béns i persones vinculades a l'activitat turística. 2. Que el Govern municipal prengui les accions legals oportunes contra els autors dels atacs vandàlics succeïts a la ciutat de Barcelona a l'estiu, i contra l'organització Arran, si s'escau, tot exigint el rescabalament dels danys i perjudicis causats i a la imatge de Barcelona. Ref: Extracte d'acords 5 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General COMISSIÓ D’ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT, en sessió extraordinària de 26 de setembre de 2017. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (01-2016CD53735) ACORDAR la declaració d’interès públic i utilitat municipal de les obres a realitzar a la pl. Reial, 9 en una nova distribució de l’habitatge 2n 1a per millorar l’habitabilitat, amb renovació de bany i de la cuina, catalogat d’interès local amb nivell de protecció B i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 per a l’any 2015, CONCEDIR a Lloguering, SL, una bonificació del 50% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada per l’admissió del comunicat d’obres a realitzar a la pl. Reial 9, de 24 de gener de 2017, per a la seva realització, donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è.1.B2 de l’esmentada Ordenança, en relació a l’aplicació de la bonificació i a la seva quantia. D’aquesta manera la quota de l’Impost sobre instal·lacions, construccions i obres que ascendeix a 714,22 euros, es redueix en un 50%, la qual cosa representa una bonificació de 357,11 euros, quedant només obligat a pagar 357,11 euros per aquest concepte. DONAR-NE trasllat a l’institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 2.- (01-2016LL40351) ACORDAR la declaració d’interès públic i utilitat municipal de les obres a realitzar per a la instal·lació de nou ascensor elèctric sense cambra de màquines en ull d’escala per donar servei a un edifici de planta baixa i 5 plantes pis situat al c. Princesa 56, on s’inclou la recol·locació de la pilona del primer tram d’escala així com, de la totalitat de la barana i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 per a l’any 2016, CONCEDIR a Josep M. Graus Cuyas, una bonificació del 90% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada per la concessió de les esmentades obres al c. Princesa 56, de 12 de gener de 2017, per a la seva realització, donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è.3 de l’esmentada Ordenança, en relació a l’aplicació de la bonificació i a la seva quantia. D’aquesta manera la quota de l’Impost sobre instal·lacions, construccions i obres que ascendeix a 3.325,58 euros, es redueix en un 90%, la qual cosa representa una bonificació de 2.930,02 euros, quedant només obligat a pagar 332,56 euros per aquest concepte. DONAR-NE trasllat a l’institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 3.- (01-2016CD47284) ACORDAR la declaració d’interès públic i utilitat municipal de les obres a realitzar per a la reforma interior de cuina i barra de bar del Museu Marítim de Barcelona en un edifici catalogat d’interès nacional (nivell de protecció A) ubicat a l’avinguda Drassanes núm. 1 i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 per a l’any 2016, CONCEDIR al Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona, una bonificació del 95% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada per l’admissió del comunicat d’obres a realitzar en un edifici catalogat d’interès nacional amb nivell de protecció A, a l’av. Drassanes 1, de 18 de novembre de 2016, donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è.1.B1 de l’esmentada Ordenança, en relació a l’aplicació de la bonificació i a la seva quantia. D’aquesta manera la quota de l’Impost sobre instal·lacions, construccions i obres que ascendeix a 5.813,17 euros, es redueix en un 95%, la qual cosa representa una bonificació de 5.522,51 euros, quedant només obligat a pagar 290,66 euros per aquest concepte. DONAR-NE trasllat a l’institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 4.- (03-2014LL31728) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres per construir edifici de nova planta compost per 1 planta soterrani, planta baixa i fins a 6 plantes pis segons ordenació volumètrica específica, destinat a 68 habitatges de protecció oficial, 6 locals comercials, 44 Ref: Extracte d'acords 6 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General trasters, 86 places d'aparcament de cotxe i 10 de moto, als terrenys situats al carrer Cal Cisó número 50- 58 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015; CONCEDIR a Consorci de la Zona Franca la bonificació del 90% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, de 5 de març de 2015 (exp. 03-2014LL31728), a la part amb protecció, donat s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, atès que es tracta d’obres destinades a la venda d’habitatge social de promoció pública o per entitats sense ànim de lucre, adreçades al compliment del Pla d’habitatge de Barcelona 2008-2016; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 5.- (05-2014LL33437) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres de reforma i ampliació de la Clínica CIMA-Mútua Sanitas, consistent en el canvi d’ús d’esportiu a sanitari-assistencial del volum antigament ocupat pel gimnàs O2 (amb front a Francesc Carbonell), als terrenys situats al carrer pg. Manuel Girona número 29-33 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015, CONCEDIR a Sanitas, SA de Hospitales la bonificació del 35% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, el 18 de maig de 2015 (exp. 05-2014LL33437), per a les obres de reforma i ampliació de la Clínica CIMA-Mútua Sanitas, consistent en el canvi d’ús d’esportiu a sanitari-assistencial del volum antigament ocupat pel gimnàs O2; donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres s’executen per una entitat de caràcter privat, la construcció es realitza en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7b) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per un equipament sanitari-assistencial; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 6.- (08-2016CI07804) ACORDAR la declaració d’interès especial i utilitat municipal de les obres realitzades per la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, 31-33, ubicades al carrer Antonio Machado, 31-33, consistents en rehabilitació i millora de l’aïllament, de conformitat amb l’Ordenança fiscal núm. 2.1, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 29 de desembre de 2015; i CONCEDIR a la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, 31-33, la bonificació del 90% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, meritada per la comunicació presentada el 23 de març de 2016 (expedient 08- 2016CI07804), per a la referida obra, donat que s’ajusta a allò establert a l’article 7.1.A3.b) de l’esmentada Ordenança, en tant que, segons certificació del Patronat Municipal de l’Habitatge, aportada pels interessats, “en relació als habitatges construïts al Polígon Canyelles, els hi comunico que en el seu dia va ésser atorgada la Qualificació d’Habitatges de Protecció Oficial, Subvencionats”. Així mateix, els interessats aporten “Cédula de Calificación Definitiva de Viviendas de Protección Oficial” en relació al Polígono Canyelles Bloques 11 al 16, on es posa en relleu que els habitatges hauran de ser destinats a venda; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als oportuns efectes. 7.- (08-2016CI07805) ACORDAR la declaració d’interès especial i utilitat municipal de les obres realitzades per la Comunitat de Propietaris de la ronda Guineueta Vella, 64, ubicades a la ronda Guineueta Vella, 64, consistents en reparacions estructurals i millora de l’aïllament, de conformitat amb l’Ordenança fiscal núm. 2.1, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 29 de desembre de 2015; i CONCEDIR a la Comunitat de Propietaris de la ronda Guineueta Vella, 64, la bonificació del 90% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, meritada per la comunicació presentada el 23 de març de 2016 (expedient 08- 2016CI07805), per a la referida obra, donat que s’ajusta a allò establert a l’article 7.1.A3.b) de l’esmentada Ordenança, en tant que, segons certificació del Patronat Municipal de l’Habitatge, aportada pels interessats, “en relació als habitatges construïts al Polígon Canyelles, els hi comunico que en el seu dia va ésser atorgada la Qualificació d’Habitatges de Protecció Oficial, Subvencionats”. Així mateix, els Ref: Extracte d'acords 7 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General interessats aporten “Cédula de Calificación Definitiva de Viviendas de Protección Oficial” en relació al Polígono Canyelles Bloques 11 al 16, on es posa de relleu que els habitatges hauran de ser destinats a venda; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als oportuns efectes. 8.- (08-2016CI12525) ACORDAR la declaració d’interès especial i utilitat municipal de les obres realitzades per la Comunitat de Propietaris de la ronda Guineueta Vella, 54, ubicades a la ronda Guineueta Vella, 54, consistents en reparacions estructurals i millora de l’aïllament, de conformitat amb l’Ordenança fiscal núm. 2.1, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 29 de desembre de 2015; i CONCEDIR a la Comunitat de Propietaris de la ronda Guineueta Vella, 54, la bonificació del 90% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, meritada per la comunicació presentada el 23 de març de 2016 (expedient 08- 2016CI12525), per a la referida obra, donat que s’ajusta a allò establert a l’article 7.1.A3.b) de l’esmentada Ordenança, en tant que, segons certificació del Patronat Municipal de l’Habitatge, aportada pels interessats, “en relació als habitatges construïts al Polígon Canyelles, els hi comunico que en el seu dia va ésser atorgada la Qualificació d’Habitatges de Protecció Oficial, Subvencionats”. Així mateix, els interessats aporten “Cédula de Calificación Definitiva de Viviendas de Protección Oficial” en relació al Polígono Canyelles Bloques 11 al 16, on es posa de relleu que els habitatges hauran de ser destinats a venda; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als oportuns efectes. 9.- (08-2016CI23371) ACORDAR la declaració d’interès especial i utilitat municipal de les obres realitzades per la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, 11, ubicades al carrer Antonio Machado, 11, consistents en rehabilitació i millora de l’aïllament, de conformitat amb l’Ordenança fiscal núm. 2.1, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 29 de desembre de 2015; i CONCEDIR a la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, 11, la bonificació del 90% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, meritada per la comunicació presentada el 23 de març de 2016 (expedient 08-2016CI23371), per a la referida obra, donat que s’ajusta a allò establert a l’article 7.1.A3.b) de l’esmentada Ordenança, en tant que, segons certificació del Patronat Municipal de l’Habitatge, aportada pels interessats, “en relació als habitatges construïts al Polígon Canyelles, els hi comunico que en el seu dia va ésser atorgada la Qualificació d’Habitatges de Protecció Oficial, Subvencionats”. Així mateix, els interessats aporten “Cédula de Calificación Definitiva de Viviendas de Protección Oficial” en relació al Polígono Canyelles Bloques 11 al 16, on es posa de relleu que els habitatges hauran de ser destinats a venda; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als oportuns efectes. 10.- (08-2016CI23866) ACORDAR la declaració d’interès especial i utilitat municipal de les obres realitzades per la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, núm. 15, ubicades al carrer Antonio Machado, núm. 15, de rehabilitació i millora de l’aïllament, de conformitat amb l’Ordenança fiscal núm. 2.1, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 29 de desembre de 2015; i CONCEDIR a la Comunitat de Propietaris del carrer Antonio Machado, 15, la bonificació del 90% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, meritada per la comunicació presentada el 27 de maig de 2016 (expedient 08-2016CI23866), per a la referida obra, donat que s’ajusta a allò establert a l’article 7.1.A3.b) de l’esmentada Ordenança, en tant que, segons certificació del Patronat Municipal de l’Habitatge, aportada pels interessats, “en relació als habitatges construïts al Polígon Canyelles, els hi comunico que en el seu dia va ésser atorgada la Qualificació d’Habitatges de Protecció Oficial, Subvencionats”. Així mateix, els interessats aporten “Cédula de Calificación Definitiva de Viviendas de Protección Oficial” en relació al Polígon Canyelles Bloques 11 al 16, on es posa de relleu que els habitatges hauran de ser destinats a venda; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als oportuns efectes. Ref: Extracte d'acords 8 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General 11.- (10-2017CD12218) DECLARAR d’especial interès públic i utilitat municipal les obres d’actuació en façana, pati i reforma interior de locals, a realitzar a l’edifici ubicat al carrer Pallars 307*311, sota l’empara del comunicat diferit amb número d’expedient 10-2017CD12218; CONCEDIR al Sr. Jorge Giménez Rueda la bonificació del 35% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres; donat que resulta procedent d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que les obres es realitzen sobre edificis o locals urbanísticament protegits amb un nivell de protecció C; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 12.- (10-2014LL19446) DECLARAR d’especial interès o utilitat municipal les obres consistents en la reforma puntual de peces i accés de l'equipament docent ubicat al carrer València 680*698, amb augment de sostre, que van ser realitzades sota l’empara de la llicència d’obres majors amb número d’expedient 10- 2014LL19446; CONCEDIR a la Fundació Jesuïtes Educació la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres; donat que resulta procedent d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que les obres es realitzen per una entitat sense ànim de lucre, en sòl qualificat d’equipaments i per a construir un equipament dels inclosos a l’article 212 de les NUPGM. DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 13.- (10-2015CI56591 i 10-2015CI59288) DECLARAR d’especial interès o utilitat municipal les obres de reforma interior de l’edifici del Banc de Sang i Teixits del passeig Taulat 92*116, que són objecte dels comunicats 10-2015CI56591 i 10-2015CI59288, admesos respectivament, els dies 13 d'octubre 2015 i 27 d'octubre de 2015; CONCEDIR al Banc de Sang i Teixits la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres respecte a les obres referides anteriorment; ja que resulta procedent d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que es realitzen per una entitat pública empresarial, en sòl qualificat d’equipaments i per a construir un equipament dels inclosos a l’article 212 de les NUPGM. DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 14.- (10/05) APROVAR la resolució i liquidació del contracte de concessió per a la construcció, conservació i explotació d’un aparcament públic subterrani per vehicles en el subsòl dels terrenys de domini públic municipal situats als carrers Lisboa-Porto (exp. 10/05), adjudicat a Copisa, Constructora Pirenaica, SA (A08436107) per Acord de la Comissió de Seguretat i Mobilitat de 6 d’abril de 2006, d’acord amb l’assenyalat per l’article 111 c) del Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel que s’aprova el text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques (TRLCAP), per mutu acord de les parts i en atenció a l’assenyalat a l’informe de la Gerència adjunta de mobilitat i infraestructures de 7 de juny de 2017 que obra a l’expedient; CANCEL·LAR i RETORNAR a Copisa Constructora Pirenaica, SA. (A08436107), de conformitat amb l’article 44 del TRLCAP, les garanties que tot seguit s’indiquen, constituïdes a la Tresoreria Municipal per respondre de l’execució de l’esmentat contracte (exp. 10/05), en haver estat aquest resolt i liquidat sense concórrer culpa del contractista: Garantia definitiva per l’execució de les obres, per un import de 128.695,85 euros constituïda el 2 de maig de 2006, amb número de dipòsit 86091; Garantia addicional, per un import de 193.043,79 euros constituïda el 2 de maig de 2006, amb número de dipòsit 86092; Garantia per l’explotació, per un import de 60.000,00 euros constituïda el 2 de maig de 2006, amb número de dipòsit 86093; NOTIFICAR als interessats. 15.- (10BC 2016/005) APROVAR el Projecte Modificat 1 del Projecte Executiu dels túnels viaris a la plaça de les Glòries, entre els carrers Badajoz i Castillejos: separata d'obra civil túnel 1, d'acord amb l'Informe Tècnic de la Direcció d’Obra i de la Direcció Tècnica d’Infraestructures de BIMSA i dels informes tècnics addicionals emesos pels responsables de l’espai públic afectats (REPs), que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import de 96.798.603,23 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs; APROVAR el Projecte Executiu Actualitzat dels túnels viaris Ref: Extracte d'acords 9 v. 22/ 9/ 2017 10: 2 Secretaria General a la Plaça de les Glòries, entre el c. Badajoz i la Rambla del Poblenou: separata d'obra civil túnel 2, d'acord amb l'Informe Tècnic de la Direcció Tècnica de Gestió de Projectes de BIMSA i dels informes tècnics addicionals emesos pels responsables de l’espai públic afectats (REPs), que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import de 52.469.044,55 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs; APROVAR inicialment el Projecte Refós del Projecte Modificat 1 del Projecte Executiu dels túnels viaris a la Plaça de les Glòries, entre els carrers Badajoz i Castillejos: separata d'obra civil túnel 1 i Projecte Executiu Actualitzat dels túnels viaris a la plaça de les Glòries, entre els c. Badajoz i Rambla del Poblenou: separata d'obra civil túnel 2, d'acord l’Informe Tècnic de la Direcció Tècnica de Gestió de Projectes de BIMSA i de l’Informe Jurídic de BIMSA, que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import de 149.267.647,78 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 72 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya; SOTMETRE a informació pública durant el termini d’un mes mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. 16.- (20180001) RATIFICAR el Decret d'Alcaldia de data 21 de setembre de 2017 amb el següent redactat: RECTIFICAR el plec de clàusules administratives particulars del contracte 16003724 de serveis d’implantació, manteniment i gestió del servei de transport mitjançant bicicletes compartides, denominat Bicing 2.0, aprovat per Acord de la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de 19 d’abril de 2017, d’acord amb la Resolució 123/2017 del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, en relació a la possible pròrroga del contracte, de manera que la redacció del darrer paràgraf de la clàusula 3 sigui la següent: “La vigència del present contracte podrà prorrogar-se, per mutu acord de les parts, manifestat expressament, fins un màxim de 5 anys. El contractista haurà de prestar la seva conformitat, de forma expressa, a la proposta de pròrroga formulada pel servei tècnic corresponent, un mes abans de la finalització de la seva vigència inicial o de les seves pròrrogues”; PUBLICAR aquesta rectificació al DOUE, BOE i Plataforma electrònica de contractes de la Generalitat de Catalunya. Districte de Ciutat Vella 17.- (10PL15746) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del PGM a les finques núm. 13b-17 del carrer Sant Pere Més Alt, núm. 2-8 del carrer Amadeu Vives i núm. 1 del carrer Ciutat, per deixar sense efecte l’MPGM aprovada definitivament a l mateix àmbit el 22 de juliol de 2009, d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LA al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació provisional. EL SECRETARI GENERAL Jordi Cases i Pallarès Ref: Extracte d'acords 10 v. 22/ 9/ 2017 10: 2