Secretaria General Ref:CG 36/17 ACORDS adoptats per la Comissió de Govern en la sessió ordinària d’11 d'octubre de 2017. Aprovació de l'acta de la sessió de 5 d’octubre de 2017. Part Decisòria ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (4/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Bartomeu Antich Garcia (mat. 12000037) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior d’Arquitectura, amb destinació a la Direcció de Serveis del Paisatge Urbà de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, on desenvolupa el lloc de treball de Tècnic 3 (80.30.OP.20), i una segona activitat privada que consisteix en el lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte propi. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada de lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte pròpia, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (5/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Roger Pedro Planas (mat. 12090004) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior d’Arquitectura, amb destinació a la Direcció de Serveis del Paisatge Urbà de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, on ocupa un lloc Tècnic 3 (80.30.OP.20), i una segona activitat privada per compte propi d’arquitecte fora del terme municipal de Barcelona. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’arquitecte fora del terme municipal de Barcelona, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (20/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Sandra Sánchez Jiménez (mat. 40.212) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Superior en Dret, amb destinació al Servei d’Atenció no presencial del Departament de Relacions amb Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 12: 16 el Contribuent de l’Institut Municipal d’Hisenda, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 3, i una activitat privada d’advocat per compte propi. No podrà ostentar, per si mateixa o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en què l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (991/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Ana Mª Cisneros Miralles (mat. 27471) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional de Tècnica d’Administració General, amb destinació al Departament de Serveis Jurídics de la Gerència de Drets Socials, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 2 (80.20.SJ.10), i l’activitat privada per compte d'altri com a formadora de Dret pressupostari al Centre d’Estudis Financers (CEF). La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5.- (996/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Eva Boix Dalmau (mat. 76008) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Mitjana en Arquitectura, amb destinació al Departament d’Obres i Manteniment del Districte de Sant Martí, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 4 (80.40.OP.20), i una activitat privada per compte propi com a arquitecta tècnica a la província d’Osca. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’arquitecta tècnica, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (1031/2017) APROVAR la modificació de l’organigrama de la Direcció de l'Alcaldia, tal i com es detalla a l’annex. PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 2 12: 16 7.- (0994/17) EXCLOURE de la licitació l’empresa Gas Natural Comercializadora, SA, amb NIF A61797536, en superar els preus oferts els màxims establerts als plecs. ADJUDICAR, segons el resultat final de la negociació i atès que ha estat l’única empresa que ha presentat oferta vàlida als tres lots en que es dividia la licitació, el contracte que té per objecte el subministrament elèctric per a edificis i Instal·lacions de l'Ajuntament de Barcelona i Organismes Associats amb núm. de contracte 17003998, pel pressupost total de licitació de 9.946.140,23 euros (IVA inclòs) i els preus unitaris finals, distribuït en els següents lots: - Lot núm. 1, Baixa Tensió (Contracte 17004892), per un import de 7.945.149,56 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; - Lot núm. 2, Baixa Tensió-ecolot (Contracte 17004895), per un import de 354.584,00 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; - Lot núm. 3, Mitja Tensió (Contracte 17004896), per un import de 1.646.406,67 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; DISPOSAR la despesa corresponent a l’Ajuntament de Barcelona per un import total de 7.127.385,74 € euros amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en les relacions comptables que s’hi adjunten a aquest document amb el següent desglossament: pressupost net 5.890.401,44 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA d'1.236.984,30 euros, per a la resta del pressupost s’incorporen a l’expedient els documents comptables aprovats pels corresponents organismes associats. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. 8.- (2017/851) APROVAR el Protocol d’amistat i cooperació entre les ciutats de Barcelona i Maputo. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 9.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document d'11 d'octubre de 2017. 10.- (E.07.6030.17) ACCEPTAR la cessió gratuïta de la porció de terreny que es correspon amb el passatge de l’Arc de Sant Martí (finca registral núm. 13193 del Registre de la Propietat núm. 23 de Barcelona), de 574,16 m2, grafiada en el plànol annex, per a destinar-lo a vial (clau 5) d’acord amb la seva qualificació urbanística; i INSCRIURE al Registre de la Propietat la finca a favor del municipi de Barcelona. 11.- (E.09.6027.17) CEDIR a l’associació Agrupament Ferroviari de Barcelona l’ús a precari de la finca de propietat municipal situada al carrer Virgili 45-47, amb la finalitat de destinar-lo al foment de la memòria del Ferrocarril, d’acord amb les condicions del document annex, que s’aprova; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 12.- (3-132/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-132/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 2.786.818,71 euros, per atendre despeses derivades de les actuacions inversores P.09.6118.03 “BSAV (Àmbit Sagrera. Finca FR1-Reparcel·lació PAU1” i P.11.7051.01 “AMB (Programa col·laboració Àmbit Espai Públic)” que van ser informades favorablement en Comissió de Govern de 28 de setembre de 2017, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17092991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 3 12: 16 13.- (3-134/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-134/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 159.760,87 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100291; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 14.- (3-135/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-135/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 500.000,00 euros, per atendre transferències de crèdit de la Gerència d’Empresa Cultura i Innovació derivades de necessitats de contractació, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 15.- (3-136/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-136/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 591.000,00 euros, per atendre transferències de crèdit de la Gerència de Prevenció i Seguretat, derivades de necessitats d’inversions, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100591; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS SOCIALS 16.- (20170288) APROVAR el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Agrupació d’Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, amb NIF G58683483, per a l’execució del projecte “Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Barcelona”, per oferir activitats intel·lectuals i físiques de la gent gran, que instrumenta l’atorgament de la subvenció de concessió directa de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 de la normativa general reguladora de les subvencions, per un import de 31.000 euros. DECLARAR la no- inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic justificades en els informes que consten en l’expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR a favor de l’Agrupació d’Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, amb NIF G58683483, la despesa total de 31.000,00 euros dels quals 15.500,00 euros del pressupost de l’any 2017 i 15.500,00 euros del pressupost de l’any 2018, condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient, import total equivalent al 50% del cost total de l projecte (62.000,00 euros). REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que en un termini no superior als tres mesos, a comptar des del 31 de desembre de cada any, presenti la justificació de l’aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el pacte setè del conveni. FACULTAR la Ima. Sra. Carmen Andrés Añón, Regidora d’Infància, Joventut i Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 17.- (1050/17) AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 40.110,00 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor del Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per al Projecte CAB 2017. APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per al Projecte CAB 2017, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 40.110,00 euros. FACULTAR la Regidora de Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 4 12: 16 Participació i Districtes, Ima. Sra. Gala Pin Ferrando, per a la signatura de l'esmentat conveni. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti en data màxima 31 de març de 2018 el balanç econòmic, la memòria de funcionament i la justificació dels fons rebuts. Aquesta haurà de contenir memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts i memòria econòmica simplificada que inclourà una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, i la relació d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada. 18.- (2017/1058) APROVAR les Bases generals del Premi 8 de març-Mª Aurèlia Capmany, Dia Internacional de les Dones. SOTMETRE-LES a informació pública, d'acord amb l’article 124.2 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens locals (ROAS), aprovat pel decret 179/1995, de 13 de juny i l’article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant un termini de 20 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública. Districte de les Corts 19.- (C109-2017-0012) APROVAR el conveni de col·laboració empresarial d'interès general, entre l’Ajuntament de Barcelona i la “Comunitat de Propietaris Centre Comercial L’Illa Diagonal”, per tal de col·laborar en la realització de la Trobada Castellera de la Festa Major de Les Corts 2017, a canvi de les contraprestacions que aquest li ofereixi dins la campanya publicitària de la Festa Major, amb vigència des del dia següent a la seva formalització fins al 31 de desembre de 2017; FACULTAR l’Im. Sr. Agustí Colom i Cabau, Regidor del Districte de les Corts, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de Sants-Montjuïc 20.- (3 BD 2017 034) APROVAR inicialment el projecte executiu de reurbanització del carrer Carreras i Candi i del carrer Esteràs, entre la Riera Blanca i el carrer Sugranyes, al Districte de Sants-Montjuïc, de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 2.521.534,85 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i PUBLICAR-LO en un dels diaris de més circulació de Catalunya, i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Sant Andreu 23.- (17PL16511) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana per a la regulació de l’equipament docent situat als Jardins de la Campana de la Maquinista al barri del Bon Pastor, promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 5 12: 16 24.- (17GU10) DESESTIMAR el recurs potestatiu de reposició, interposat pel Sr. Benoit Denis Dohin en nom i representació de l’entitat mercantil Unibail-Rodamco Steam SLU, contra l’acord de la Comissió de Govern de 20 de juliol de 2017 d’aprovació definitiva de la relació de béns i drets afectats i la necessitat de l’ocupació directa que implica la declaració d’urgència de l’ocupació d’una porció de terreny de 2.013,66 m² de la finca del carrer Ferran Junoy núm. 16*22, propietat de l’entitat mercantil recurrent, qualificada de sistema d’equipament docent per la Modificació puntual del Pla general metropolità subàmbit 2 Sector IV “La Maquinista”, pels motius que, justificadament i raonada, consten en l’informe del Departament de projectes de la Direcció de serveis de gestió urbanística de 5 d’octubre de 2017, que obra en l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït. NOTIFICAR aquest acord als interessats. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 25.- (9BD 2016/024) APROVAR definitivament el Projecte executiu de reurbanització de la plaça Trinitat, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.360.259,04 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 26.- (9BD 2016/160) APROVAR definitivament el Projecte executiu del trasllat del col·lector existent al carrer Pare Manyanet (entre el carrer de Santa Coloma i el carrer de Virgili), barri de la Sagrera, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 2.377.154,44 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 27.- (9BD 2016/185) APROVAR definitivament el Projecte executiu de la reforma dels locals de la planta baixa de l’edifici ubicat al carrer Alfarràs 30-38, per a convertir-lo en un casal de gent gran, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.330.594,78 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. EL SECRETARI GENERAL Jordi Cases i Pallarès Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 6 12: 16