Ref:CG 36/17 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 11 d’octubre de 2017 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Jaume Collboni Cuadrado, Laia Ortiz Castellví, Jaume Asens Llodrà, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Agustí Colom Cabau, Laura Pérez Castaño, Mercedes Vidal Lago, Eloi Badia Casas, Carmen Andrés Añón, i Montserrat Ballarín Espuña assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència l’Im. Sr. i l’Ima. Sra. Tinent/a d'Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados i Janet Sanz Cid, i els Ims. Srs. Regidors i l’Ima. Sra. Regidora, Gala Pin Ferrando, Josep Ma. Montaner Martorell, Daniel Mòdol i Deltell. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les nou hores trenta minuts. Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 5 d’octubre de 2017, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. I) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DEL PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL Es delibera, primerament, sobre el projecte d'ordre del dia preparat per a la propera sessió del Plenari del Consell Municipal estructurat de la manera següent com a conseqüència de l'entrada en vigor del Reglament Orgànic Municipal: A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 12: 13 C) Part Decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (DPPF-01 OOFF2018) APROVAR provisionalment la modificació per a l'exercici de 2018 i successius de les Ordenances fiscals següents: Ordenança fiscal general; núm. 1.1. Impost sobre béns immobles; núm. 1.2. Impost sobre vehicles de tracció mecànica; núm. 1.3. Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; núm. 1.4. Impost sobre activitats econòmiques; núm. 2.1. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres; núm. 3.1. Taxes per serveis generals; núm. 3.2. Taxes per serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament; núm. 3.3. Taxes per serveis urbanístics; núm. 3.4. Taxes per serveis relatius a sacs i contenidors de runa i altres serveis mediambientals; núm. 3.5. Taxes de clavegueram; núm. 3.6. Taxes de mercats; núm. 3.7. Taxes pels serveis de registre, prevenció i intervenció sanitària relatius a animals de companyia; núm. 3.8. Taxes per prestacions de la Guàrdia Urbana i circulacions especials; núm. 3.9. Taxes per serveis de cementiris i cremació; núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d'altres serveis; núm. 3.11. Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministraments d’interès general; núm. 3.12. Taxes per l’estacionament regulat de vehicles a la via pública; núm. 3.13. Taxes per serveis culturals; núm. 3.14. Taxes per serveis especials d'enllumenat públic; núm. 3.15. Taxes per la utilització privada del funcionament de les fonts ornamentals; núm. 3.16. Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal, a favor d’empreses explotadores de serveis de telefonia mòbil; núm. 4. Contribucions especials; Categories fiscals de les vies públiques de la Ciutat; SOTMETRE les esmentades Ordenances fiscals a informació pública per un termini de trenta dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, dins dels quals els interessats podran examinar l’expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes; i TENIR per aprovada definitivament la modificació de les ordenances fiscals en el supòsit que no es presentin reclamacions. 2.- (F1707) AUTORITZAR al Patronat Municipal de l'Habitatge la formalització d’un Contracte de Finançament per import de 59 milions d’euros amb el Banc de Desenvolupament del Consell d’Europa (CEB), d’acord amb les condicions annexes i destinat al finançament de fins al 23% del cost de la inversió en la construcció de 23 promocions d’habitatge públic destinat a lloguer social. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 3.- (CO 2017-10/21) RATIFICAR l’acord adoptat per la Junta Rectora del Consorci Institut Ramon Llull en la sessió de 15 de desembre de 2016, relatiu a l’aprovació de la modificació dels seus estatuts amb l’objecte d’incorporar la Comunitat Autònoma Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 2 12: 13 de les Illes Balears com a ens consorciat, adaptar-los a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic i d’altres modificacions adients, segons consta en l’expedient administratiu annex. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 4.- (CO 2017-10/20) RATIFICAR, com a ens consorciat, l’acord adoptat pel Comitè Executiu de l’Autoritat del Transport Metropolità en la sessió de 27 de juny de 2017, per delegació del seu Consell d’Administració, relatiu a l’aprovació de la modificació i refosa dels seus estatuts, aprovada mitjançant l’Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya GOV/16/2017, de 21 de febrer. Districte de Sants-Montjuïc - Districte de l'Eixample - Districte de Ciutat Vella - Districte de Nou Barris - Districte de Sant Andreu 5.- (0176-03-17, 0177-02-17, 0178-01-17, 0179-08-17 i 180-09-17) APROVAR la incorporació al Catàleg d’arbres d’interès local de l’Ajuntament, per tal d’assegurar la protecció dels exemplars que, per les seves característiques peculiars de bellesa, raresa i antiguitat, han d’ésser conservats dins el terme municipal, de cinc noves fitxes, corresponents als arbres següents: 1) 3 unitats de Platanus X hispanica: ubicades a l’espai enjardinat entre els Jardins del Teatre Grec i els Jardins de Laribal, conegut l’espai com a Jardins del Claustre del Districte de Sants-Montjuïc. 2)Platanus X hispànica: ubicat al xamfrà de la plaça Catalunya amb el carrer Fontanella, Districte de l’Eixample. 3) Pittosporum tobira: ubicat al Parc de la Ciutadella, Districte de Ciutat Vella. 4) Radermachera sinica: ubicat a la Via Favència, 179, Districte de Nou Barris. 5) Styphnolobium japonicum: ubicat al carrer Virgili, 18, a la façana Llobregat del Casal de barri Can Portabella, Districte de Sant Andreu. PUBLICAR el present acord a la Gaseta Municipal i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Districte de les Corts 6.- (15PL16375) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic per a l’ampliació de l’equipament existent al carrer Santa Rosa, 39 al 57, d'Esplugues de Llobregat i Avinguda d'Esplugues, 27(I) de Barcelona propietat de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, promogut per l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu; amb les modificacions a que fa referència l’informe de la Direcció de Planejament; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de l’esmentada Direcció de valoració de les al·legacions, que a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord. Districte d'Horta-Guinardó 7.- (17PL16468) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic de concreció del tipus i ordenació de l’equipament del passeig Maragall 295, promogut per Alter Assets Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 3 12: 13 SL. 8.- (15PL16378) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de Millora Urbana d'ordenació volumètrica a les parcel·les del carrer de Jerez, núms. 22B,22C i 24, promogut per Construccions Paytubi, SA, amb les modificacions a què fa referència l’informe de la Direcció de Planejament; informe, que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord. c) Proposicions D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions F) Declaracions Institucionals Després d'haver examinat tots els punts anteriors, la Comissió de Govern DÓNA la seva conformitat al precedent projecte d'ordre del dia del Plenari del Consell Municipal. II) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DE LES COMISSIONS PLENÀRIES A) Aprovació de les actes de les sessions anteriors B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes a les Comissions d) Compareixences Govern municipal C) Part Decisòria / Executiva Es delibera, a continuació, sobre la part decisòria de l'ordre del dia de les diferents Comissions del Consell Municipal. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 4 12: 13 a) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (E.05.6044.16) EXTINGIR de mutu acord el dret de superfície constituït a favor de la Fundació Privada Família i Benestar Social per acord de la Comissió d’Hisenda i Pressupostos del Consell Municipal en sessió de 19 de març de 2009, formalitzat en escriptura pública davant el Notari de Barcelona senyor Juan Manuel Perelló Font el dia 1 de juliol de 2009, número de protocol 1.384, respecte la finca de propietat municipal situada al carrer General Vives núm. 4-6, per a la construcció d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, d’acord amb el Conveni annex que s’aprova en els termes de la clàusula 12 b) del Protocol de col·laboració de 15 de gener de 2009 protocolitzat en l’esmentada escriptura; FORMALITZAR el Conveni i l’extinció del dret de superfície en escriptura pública; INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 2.- (E.08.6047.17) APROVAR inicialment el Plec de clàusules reguladores per a la concessió de l'ús privatiu respecte dels locals 5, 6 i 7, de propietat municipal, situats a l’immoble del carrer Escolapi Càncer núm. 4-6, grafiats en el plànol annex, a favor de l’entitat Salesians Sant Jordi, amb caràcter onerós i un termini de deu anys prorrogable, amb la finalitat de destinar-los a centre de formació i ocupació per a joves; SOTMETRE’L a informació pública durant el termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per elevat automàticament aquest acord d’aprovació inicial a definitiva; ADJUDICAR la concessió directament a l’entitat Salesians Sant Jordi; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 3.- (E.10.6030.17) ACCEPTAR la renúncia a la concessió de l’ús privatiu de domini públic municipal del quiosc situat al carrer València davant núm. 671 amb el núm. del codi d’activitat 385 formulada per la senyora Maria de los Angeles Galiana Medina i en la seva virtut DECLARAR extingida l’esmentada concessió; i RETORNAR al municipi, la possessió del quiosc i les seves instal·lacions fixes, sense dret a indemnització o compensació de cap classe a favor del titular de la concessió. 4.- (22433) EXTINGIR el dret real de superfície constituït respecte de la finca situada al passeig de Torras i Bages, núms. 130-132, a favor de la l’entitat Fundació Pia Autònoma d’Ajuda al Disminuït Psíquic – OSAS –, aprovat per acord de la Comissió d’Economia, Empresa i Ocupació, en sessió de 21 de març de 2012, segons document subscrit pel Districte de Sant Andreu i la Fundació, de 20 d’abril de 2017; TORNAR a favor de l’Ajuntament de Barcelona totes les edificacions i instal·lacions existents a la finca; FORMALITZAR aquestes operacions en escriptura pública; INSCRIURE-LES en el Registre de la Propietat; i FACULTAR l’Alcaldia per a realitzar les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 5 12: 13 COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 5.- (EM 2017-10/19) APROVAR inicialment la modificació dels estatuts socials de l’entitat pública empresarial Patronat Municipal de l’Habitatge amb l’objecte de canviar la seva denominació per la d’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona. SOTMETRE a informació pública l’acord i la modificació dels estatuts per un termini de trenta dies, d’acord amb els articles 212.5 i 201 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 6.- (17SD332NT) ADMETRE a tràmit, de conformitat amb l’article 116.3 del Reglament Orgànic Municipal, la iniciativa ciutadana per modificar l’article 32 de l’Ordenança sobre la protecció, la tinença i la venda d’animals, impulsada per la Plataforma ZOOXXI. 7.- (01-2014LL71427) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal d’un conjunt d’obres i actuacions per a la reforma i ampliació de l’edifici existent, amb nivell de protecció B (Palau Castell de Ponç), situat al carrer Pi número 16 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015, CONCEDIR a Casacuberta Villamil, SL, la bonificació del 50% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, d'11 de maig de 2015 (exp. 01-2014LL71427), per a un conjunt d’obres i actuacions a realitzar en el Palau Castell de Ponç; donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres s’executen en un edifici catalogat d’interès local, inclòs en el catàleg del Patrimoni cultural català (nivell de protecció B); i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 8.- (02-2016LL17076) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres corresponents a l’expedient amb número 02-2016LL17076 i, en conseqüència, CONCEDIR a la Delegació del Govern a Catalunya (S-0816002J) la bonificació del 50% respecte de l’autoliquidació amb número de rebut LV201631301892491, de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions, i Obres, generada per la concessió de la llicència d’obres esmentada, sol·licitada per a la restauració de les façanes i de la tanca de forja de la finca coneguda com el Palau Montaner, situada al carrer Roger de Llúria núm. 99-101, de conformitat amb el que s’estableix a l’article 7 de la ordenança Fiscal 2.1 per a l’exercici 2017, atès que es tracta d’una obra en edifici catalogat d’interès local inclòs en el catàleg del Patrimoni cultural català (nivell de protecció B segons la Llei 9/1993). NOTIFICAR-HO a l’interessat i DONAR- NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 9.- (02-2016LL28349) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres corresponents a l’expedient amb número 02-2016LL28349 i, en conseqüència, CONCEDIR a la Diputació de Barcelona (P0800000Q) la bonificació del 70% respecte de l’autoliquidació amb número de rebut LV201730601992448, de l’Impost sobre Instal·lacions, Construccions i Obres, generada per la concessió de la llicència d’obres esmentada, sol·licitada per a la rehabilitació i dotació d’equipaments de l’edifici del paranimf del recinte de l’Escola Industrial, situada al carrer Comte Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 6 12: 13 d’Urgell 187, de conformitat amb el que s’estableix a l’article 7 de la ordenança Fiscal 2.1 per a l’exercici 2017, atès que es tracta d’una obra d’interès i utilitat municipal, destinada a equipament a comunitari, executada en terreny qualificat com equipament i promoguda per una entitat de caràcter públic. NOTIFICAR-HO a l’interessat i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 10.- (02-2014LL30988) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres corresponents a l’expedient amb número 02-2014LL30988 i, en conseqüència, CONCEDIR a la societat Inmuebles y Arrendamientos Comerciales, SA (A-08106668) la bonificació del 50% respecte de l’autoliquidació amb número de rebut LV201431901654741, de l’Impost sobre Instal·lacions, Construccions i Obres, generada per la concessió de la llicència d’obres esmentada, sol·licitada per a la rehabilitació del pati interior de la finca coneguda com La Casa Olano, situada al passeig de Gràcia núm. 60, de conformitat amb el que s’estableix a l’article 7 de la ordenança Fiscal 2.1 per a l’exercici 2017, atès que es tracta d’una obra en edifici catalogat d’interès local inclòs en el catàleg del Patrimoni cultural català (nivell de protecció B segons la Llei 9/1993). NOTIFICAR-HO a l’interessat i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 11.- (02-2016LL55519) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres corresponents a l’expedient amb número 02-2016LL55519 i, en conseqüència, CONCEDIR a l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona (Q0802070C) la bonificació del 70% respecte de l’autoliquidació amb número de rebut LV201730701996691, de l’Impost sobre Instal·lacions, Construccions i Obres, generada per la concessió de la llicència d’obres esmentada, sol·licitada per a la reforma interior per a la remodelació de la planta 3ª del Pavelló 2 (Sup. Construïda 246,23 m²), i les plantes 1º i 2ª del pavelló 12 (Sup. Construïda 687,08 m²), de l'Hospital Clínic de Barcelona, situat al carrer Villarroel núm. 187, amb afectació estructural i de façanes, de conformitat amb el que s’estableix a l’article 7 de la ordenança Fiscal 2.1 per a l’exercici 2017, atès que es tracta d’una obra d’interès i utilitat municipal, destinada a equipament comunitari, executada en terreny qualificat com equipament i promoguda per una entitat de caràcter públic. NOTIFICAR-HO a l’interessat i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 12.- (05-2016LL48755) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres realitzades a l’edifici existent al carrer Balmes 178, a l’empara de la llicència atorgada a l’expedient 05-2016LL48755, consistents en la rehabilitació dels patis interiors i tancaments de caixa d’ascensor en edificis plurifamiliars entre mitgeres i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 vigent l’any 2017, CONCEDIR a la Comunitat de propietaris de la finca del carrer Balmes 178, identificada amb NIF H59889667, la bonificació del 50% sol·licitada el 8 de novembre de 2016 respecte de la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres meritat per la realització de les obres de referència, atès que aquestes obres s’ajusten a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança fiscal, en afectar a un edifici urbanísticament protegit amb nivell “B”, segons el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic; APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de l’obra i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 7 12: 13 13.- (05-2017CD22144) ACORDAR la declaració d’interès i utilitat municipal de les obres de reforma d’una zona d’aules de la segona planta de l’edifici històric de l’Escola Sant Ignasi- Jesuïtes Sarrià, emplaçat al carrer Carrasco i Formiguera 28-32, emparades pel comunicat diferit emès el 3 de juny de 2017 (expedient 05- 2017CD22144), perquè les esmentades obres reporten beneficis objectius a la ciutat i acompleixen una indiscutible funció social i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 vigent l’any 2017; CONCEDIR a la Fundació Jesuïtes Educació, entitat identificada amb NIF G62411624, la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, donat que s’ajusten a allò establert en l’article 7è. 1. A. A)1 de l’esmentada Ordenança, atès que són promogudes per una entitat sense ànim de lucre, es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i es tracta d’un equipament docent; DONAR-NE trasllat de la present resolució a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents, haver-ne estat abonada la quota de l’impost mitjançant l’autoliquidació LV201731102019060; i APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de l’obra. 14.- (05-2017CD22139) ACORDAR la declaració d’interès i utilitat municipal de les obres de reforma parcial interior de la primera planta de l’edifici d’educació infantil de l’Escola Sant Ignasi- Jesuïtes Sarrià, emplaçat al carrer Carrasco i Formiguera 28- 32, emparades pel comunicat diferit emès el 3 de juny de 2017 (expedient 05- 2017CD22139), perquè les esmentades obres reporten beneficis objectius a la ciutat i acompleixen una indiscutible funció social i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 vigent l’any 2017; CONCEDIR a la Fundació Jesuïtes Educació, entitat identificada amb NIF G62411624, la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, donat que s’ajusten a allò establert en l’article 7è.1. A A)1 de l’esmentada Ordenança, atès que són promogudes per una entitat sense ànim de lucre, es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i es tracta d’un equipament docent; DONAR-NE trasllat de la present resolució a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents, haver-ne estat abonada la quota de l’impost mitjançant l’autoliquidació LV201731102019042; i APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de l’obra. 15.- (05-2017CD29592) ACORDAR la declaració d’interès i utilitat municipal de les obres de reforma dels vestuaris de l’edifici esportiu de l’Escola Sant Ignasi- Jesuïtes Sarrià emplaçat al carrer Carrasco i Formiguera 28-32, emparades pel comunicat diferir emès el 22 de juny de 2017 (expedient 05-2017CD29592), perquè les esmentades obres reporten beneficis objectius a la ciutat i acompleixen una indiscutible funció social i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 vigent l’any 2017; CONCEDIR a la Fundació Jesuïtes Educació, entitat identificada amb NIF G62411624, la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, donat que s’ajusten a allò establert en l’article 7è.1..A A)1 de l’esmentada Ordenança, atès que són promogudes per una entitat sense ànim de lucre, es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i es tracta d’un equipament docent; DONAR trasllat de la present resolució a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 8 12: 13 pertinents, haver-ne estat abonada la quota de l’impost mitjançant l’autoliquidació LV201731202028420; i APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de l’obra. 16.- (09-2015LL02548) ACORDAR la declaració d'especial interès i utilitat de les obres de construcció del Centre Públic d'Educació Infantil i Primària "Can Fabra" al recinte de l'antiga fàbrica de Fabra i Coats als terrenys situats al carrer Segre número 34 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l'any 2015; CONCEDIR al Departament d'Ensenyament (Generalitat de Catalunya) la bonificació del 70% sobre la quota de l'impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, de 8 de maig de 2015 (exp. 09-2015LL02548), per a l’edificació d'un Centre Públic d'Educació Infantil i Primària destinat a equipament públic; donat que s'ajusta a allò establert en l'article 7è de l'esmentada ordenança, ja que les obres s'executen per una entitat de caràcter públic, la construcció es realitza en terrenys qualificats d'equipaments (clau 7b) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per un equipament docent; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d'Hisenda als afectes pertinents. 17.- (10-2016LL45197) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres de construcció del centre docent Institut d’Educació Secundària IES Maria Espinalt, als terrenys situats al carrer Camí Antic de València número 82 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2017; CONCEDIR a Consorci d’Educació de Barcelona la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, de 13 de febrer de 2017 (exp. 10-2016LL45197), per a l’edificació d’un centre docent Institut d’Educació Secundària IES destinat a equipament públic; ja que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres s’executen per una entitat de caràcter públic, la construcció es realitza en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7b) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per un equipament docent; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. b) Proposicions Després d'haver examinat l'anterior relació de propostes d'acords decisoris que seran tractades en les sessions de les corresponents Comissions del Plenari, la Comissió de Govern els DÓNA la seva conformitat. D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 9 12: 13 III) ORDRE DEL DIA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA DE DRETS SOCIALS 1.- IMEB (4/17) Resolucions de la gerent de l’IMEB, de 19 de juliol de 2017, actuant per delegació del Consell Rector de l’IMEB de 27 de març de 2017, que ADJUDICA els contractes que tenen per objecte el servei de suport educatiu als alumnes de les escoles bressol per als cursos escolars 2017-2018 i 2018-2019, en el sentit següent: Lot 1: Fundació Pere Tarrés, per import de 876.678,58 euros (IVA exempt), Lot 2: Futur i Compromís amb l’Educació, SL, per import d'1.299.338,28 euros (IVA exempt), Lot 3: Ziga Zaga, SL, per import d'1.596.463,62 euros (IVA exempt), Lot 4: UTE Suport Educatiu, per import de 907.357,67 euros (IVA exempt), Lot 5: Fundació Catalana de l’Esplai, per import d'1.149.533,20 euros (IVA exempt), Lot 6: UTE Suport Educatiu, per import d'1.028.228,40 euros (IVA exempt), Lot 7: UTE Suport Educatiu, per import d'1.062.739,16 euros (IVA exempt), Lot 8: Ziga Zaga, SL, per import d'1.703.016,60 euros (IVA exempt), Lot 9: Futur i Compromís amb l’Educació, SL, per un import d'1.378.981,12 euros (IVA exempt), Lot 10: Ziga Zaga, SL, per un import d'1.494.265,32 euros (IVA exempt), Lot 11: Serveis a les Persones Encis, SCCL, per un import d'1.381.826,80 euros (IVA exempt). 2.- IMEB (63/17) Resolució de la gerent de l'IMEB, de 27 de juliol de 2017, actuant per delegació del Consell Rector de l'IMEB, de 27 de març de 2017, per la qual ADJUDICA el contracte que té per objecte el servei per a l’organització i desenvolupament del programa “patis escolars oberts al barri” a l’entitat Fundació Privada Catalana CET10, per un l’import màxim de 440.763,67 euros (dels quals 382.434,00 corresponen al preu net i els restants 58.329,67 a l’IVA de diferents tipus), amb una durada de dotze mesos. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 10 12: 13 ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (4/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Bartomeu Antich Garcia (mat. 12000037) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior d’Arquitectura, amb destinació a la Direcció de Serveis del Paisatge Urbà de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, on desenvolupa el lloc de treball de Tècnic 3 (80.30.OP.20), i una segona activitat privada que consisteix en el lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte propi. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada de lliure exercici de la professió d’arquitecte i aparellador per compte pròpia, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (5/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Roger Pedro Planas (mat. 12090004) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior d’Arquitectura, amb destinació a la Direcció de Serveis del Paisatge Urbà de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, on ocupa un lloc Tècnic 3 (80.30.OP.20), i una segona activitat privada per compte propi d’arquitecte fora del terme municipal de Barcelona. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’arquitecte fora del terme municipal de Barcelona, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (20/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Sandra Sánchez Jiménez (mat. 40.212) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Superior en Dret, amb destinació al Servei d’Atenció no presencial del Departament de Relacions amb el Contribuent Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 11 12: 13 de l’Institut Municipal d’Hisenda, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 3, i una activitat privada d’advocat per compte propi. No podrà ostentar, per si mateixa o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en què l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (991/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Ana Mª Cisneros Miralles (mat. 27471) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional de Tècnica d’Administració General, amb destinació al Departament de Serveis Jurídics de la Gerència de Drets Socials, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 2 (80.20.SJ.10), i l’activitat privada per compte d'altri com a formadora de Dret pressupostari al Centre d’Estudis Financers (CEF). La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5.- (996/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Eva Boix Dalmau (mat. 76008) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Mitjana en Arquitectura, amb destinació al Departament d’Obres i Manteniment del Districte de Sant Martí, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 4 (80.40.OP.20), i una activitat privada per compte propi com a arquitecta tècnica a la província d’Osca. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’arquitecta tècnica, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 12 12: 13 desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (1031/2017) APROVAR la modificació de l’organigrama de la Direcció de l'Alcaldia, tal i com es detalla a l’annex. PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 7.- (0994/17) EXCLOURE de la licitació l’empresa Gas Natural Comercializadora, SA, amb NIF A61797536, en superar els preus oferts els màxims establerts als plecs. ADJUDICAR, segons el resultat final de la negociació i atès que ha estat l’única empresa que ha presentat oferta vàlida als tres lots en que es dividia la licitació, el contracte que té per objecte el subministrament elèctric per a edificis i Instal·lacions de l'Ajuntament de Barcelona i Organismes Associats amb núm. de contracte 17003998, pel pressupost total de licitació de 9.946.140,23 euros (IVA inclòs) i els preus unitaris finals, distribuït en els següents lots: - Lot núm. 1, Baixa Tensió (Contracte 17004892), per un import de 7.945.149,56 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; - Lot núm. 2, Baixa Tensió- ecolot (Contracte 17004895), per un import de 354.584,00 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; - Lot núm. 3, Mitja Tensió (Contracte 17004896), per un import de 1.646.406,67 euros IVA inclòs, a Endesa Energia, SA, amb NIF A81948077; DISPOSAR la despesa corresponent a l’Ajuntament de Barcelona per un import total de 7.127.385,74 € euros amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en les relacions comptables que s’hi adjunten a aquest document amb el següent desglossament: pressupost net 5.890.401,44 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA d'1.236.984,30 euros, per a la resta del pressupost s’incorporen a l’expedient els documents comptables aprovats pels corresponents organismes associats. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. 8.- (2017/851) APROVAR el Protocol d’amistat i cooperació entre les ciutats de Barcelona i Maputo. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 9.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document d'11 d'octubre de 2017. 10.- (E.07.6030.17) ACCEPTAR la cessió gratuïta de la porció de terreny que es correspon amb el passatge de l’Arc de Sant Martí (finca registral núm. 13193 del Registre de la Propietat núm. 23 de Barcelona), de 574,16 m2, grafiada en el plànol annex, per Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 13 12: 13 a destinar-lo a vial (clau 5) d’acord amb la seva qualificació urbanística; i INSCRIURE al Registre de la Propietat la finca a favor del municipi de Barcelona. 11.- (E.09.6027.17) CEDIR a l’associació Agrupament Ferroviari de Barcelona l’ús a precari de la finca de propietat municipal situada al carrer Virgili 45-47, amb la finalitat de destinar-lo al foment de la memòria del Ferrocarril, d’acord amb les condicions del document annex, que s’aprova; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 12.- (3-132/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-132/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’exercici 2017, d’import 2.786.818,71 euros, per atendre despeses derivades de les actuacions inversores P.09.6118.03 “BSAV (Àmbit Sagrera. Finca FR1-Reparcel·lació PAU1” i P.11.7051.01 “AMB (Programa col·laboració Àmbit Espai Públic)” que van ser informades favorablement en Comissió de Govern de 28 de setembre de 2017, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17092991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 13.- (3-134/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-134/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 159.760,87 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100291; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 14.- (3-135/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-135/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 500.000,00 euros, per atendre transferències de crèdit de la Gerència d’Empresa Cultura i Innovació derivades de necessitats de contractació, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 15.- (3-136/2017) APROVAR l’expedient núm. 3-136/2017 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017, d’import 591.000,00 euros, per atendre transferències de crèdit de la Gerència de Prevenció i Seguretat, derivades de necessitats d’inversions, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 17100591; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 14 12: 13 ÀREA DE DRETS SOCIALS 16.- (20170288) APROVAR el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Agrupació d’Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, amb NIF G58683483, per a l’execució del projecte “Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Barcelona”, per oferir activitats intel·lectuals i físiques de la gent gran, que instrumenta l’atorgament de la subvenció de concessió directa de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 de la normativa general reguladora de les subvencions, per un import de 31.000 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic justificades en els informes que consten en l’expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR a favor de l’Agrupació d’Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, amb NIF G58683483, la despesa total de 31.000,00 euros dels quals 15.500,00 euros del pressupost de l’any 2017 i 15.500,00 euros del pressupost de l’any 2018, condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient, import total equivalent al 50% del cost total del projecte (62.000,00 euros). REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que en un termini no superior als tres mesos, a comptar des del 31 de desembre de cada any, presenti la justificació de l’aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el pacte setè del conveni. FACULTAR la Ima. Sra. Carmen Andrés Añón, Regidora d’Infància, Joventut i Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 17.- (1050/17) AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 40.110,00 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor del Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per al Projecte CAB 2017. APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per al Projecte CAB 2017, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 40.110,00 euros. FACULTAR la Regidora de Participació i Districtes, Ima. Sra. Gala Pin Ferrando, per a la signatura de l'esmentat conveni. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti en data màxima 31 de març de 2018 el balanç econòmic, la memòria de funcionament i la justificació dels fons rebuts. Aquesta haurà de contenir memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts i memòria econòmica simplificada que inclourà una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, i la relació d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 15 12: 13 18.- (2017/1058) APROVAR les Bases generals del Premi 8 de març-Mª Aurèlia Capmany, Dia Internacional de les Dones. SOTMETRE-LES a informació pública, d'acord amb l’article 124.2 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens locals (ROAS), aprovat pel decret 179/1995, de 13 de juny i l’article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant un termini de 20 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública. Districte de les Corts 19.- (C109-2017-0012) APROVAR el conveni de col·laboració empresarial d'interès general, entre l’Ajuntament de Barcelona i la “Comunitat de Propietaris Centre Comercial L’Illa Diagonal”, per tal de col·laborar en la realització de la Trobada Castellera de la Festa Major de Les Corts 2017, a canvi de les contraprestacions que aquest li ofereixi dins la campanya publicitària de la Festa Major, amb vigència des del dia següent a la seva formalització fins al 31 de desembre de 2017; FACULTAR l’Im. Sr. Agustí Colom i Cabau, Regidor del Districte de les Corts, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de Sants-Montjuïc 20.- (3 BD 2017 034) APROVAR inicialment el projecte executiu de reurbanització del carrer Carreras i Candi i del carrer Esteràs, entre la Riera Blanca i el carrer Sugranyes, al Districte de Sants-Montjuïc, de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 2.521.534,85 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i PUBLICAR-LO en un dels diaris de més circulació de Catalunya, i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 21.- (3 BD 2017 099) APROVAR inicialment el projecte d’adequació de dos locals per a hotel d’entitats i espai per a joves al barri de la Marina, al Districte de Sants-Montjuïc de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.213.707,38 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 16 12: 13 durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. ES RETIRA la proposta precedent. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 22.- (16PL16411) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic per a l’equipament esportiu situat al pg. Bonanova, 29-35, promogut per l’Institut de les Missioneres de la Immaculada Concepció; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. ES RETIRA la proposta precedent. Districte de Sant Andreu 23.- (17PL16511) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana per a la regulació de l’equipament docent situat als Jardins de la Campana de la Maquinista al barri del Bon Pastor, promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 24.- (17GU10) DESESTIMAR el recurs potestatiu de reposició, interposat pel Sr. Benoit Denis Dohin en nom i representació de l’entitat mercantil Unibail-Rodamco Steam SLU, contra l’acord de la Comissió de Govern de 20 de juliol de 2017 d’aprovació definitiva de la relació de béns i drets afectats i la necessitat de l’ocupació directa que implica la declaració d’urgència de l’ocupació d’una porció de terreny de 2.013,66 m² de la finca del carrer Ferran Junoy núm. 16*22, propietat de l’entitat mercantil recurrent, qualificada de sistema d’equipament docent per la Modificació puntual del Pla general metropolità subàmbit 2 Sector IV “La Maquinista”, pels motius que, justificadament i raonada, consten en l’informe del Departament de projectes de la Direcció de serveis de gestió urbanística de 5 d’octubre de 2017, que obra en l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït. NOTIFICAR aquest acord als interessats. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 25.- (9BD 2016/024) APROVAR definitivament el Projecte executiu de reurbanització de la plaça Trinitat, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.360.259,04 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 17 12: 13 l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 26.- (9BD 2016/160) APROVAR definitivament el Projecte executiu del trasllat del col·lector existent al carrer Pare Manyanet (entre el carrer de Santa Coloma i el carrer de Virgili), barri de la Sagrera, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 2.377.154,44 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 27.- (9BD 2016/185) APROVAR definitivament el Projecte executiu de la reforma dels locals de la planta baixa de l’edifici ubicat al carrer Alfarràs 30-38, per a convertir-lo en un casal de gent gran, al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.330.594,78 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les onze hores. Ref:CG 36/17 v. 11- 10- 2017 18 12: 13