ESTATUTS de la FUNDACIÓ PRIVADA b_TEC Parc Barcelona Innovació Tecnològica 20.01.2006 CAPÍTOL 1 2 Règim jurídic i naturalesa de la Fundació CAPÍTOL 2 4 Òrgans de govern, d’administració i de representació de la Fundació Secció 1 5 El Patronat Secció 2 9 El president del patronat Secció 3 9 La comissió delegada Secció 4 10 El director CAPÍTOL 3 11 Els consells consultius CAPÍTOL 4 12 Personal CAPÍTOL 5 13 Règim econòmic CAPÍTOL 6 15 Modificació i extinció 1 CAPÍTOL 1 Règim jurídic i naturalesa de la Fundació Article 1. Denominació i durada a. L’ entitat que es denomina “B_TEC Parc Barcelona Innovació Tecnològica” (en acrònim, Fundació B_TEC), queda constituïda com a fundació privada, subjecta a la Llei 5/2001, de 2 de maig, de Fundacions i a les restants normes legals que li siguin d’aplicació i, d’una manera especial, per aquests estatuts b. La Fundació B_TEC es constitueix per temps indefinit i té personalitat jurídica pròpia des del moment que queda inscrita en el Registre de Fundacions. Igualment gaudeix de plena capacitat jurídica i d’obrar des del moment de la seva inscripció, sense altres limitacions que les que imposin expressament les lleis o aquests estatuts c. Aquesta entitat participarà de la naturalesa d’institut interuniversitari de recerca, d'acord amb l'article 10 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats i l'article 23 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'universitats de Catalunya, afecta a les Universitats fundadores. d. Així mateix li serà d’aplicació el regim jurídic propi dels instituts universitaris de recerca, en especial la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats i la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'universitats de Catalunya Article 2. Finalitats i àmbit d’actuació a. La Fundació B TEC és una organització de col·laboració per a l’impuls i la implementació del projecte del Parc Barcelona Innovació Tecnològica i que té les següents finalitats d’interès general: 1. Satisfer la demanda de nous equipaments universitaris com a motor de transformació del territori atès que la vida universitària transforma positivament la realitat dels barris on transcorre degut a la nova demanda en serveis, equipaments i dinamització de la vida social 2. Cercar la implicació de les universitats presents, com a mínim, a l’àrea de Barcelona, donant sortida a la seva responsabilitat social que han d’atendre i acceptant alhora l’oportunitat de creixement que suposa la seva implicació en el nou Campus 3. Millorar la interacció i les sinergies entre el món de la universitat i el món de l’empresa 4. Impulsar nova activitat industrial en sintonia amb el projecte 22@, fomentar els lligams amb empreses amb activitat en R+D i innovació en productes, processos i serveis 5. Atendre les necessitats i els reptes productius de Catalunya, aprofitant els reptes que planteja l’aparició de la societat del coneixement amb l’aparició de noves activitats econòmiques on cal posicionar-se proactivament per aprofitar les noves oportunitats de creació, creixement i difusió de riquesa 2 6. Avançar en la formació de capital humà de professionals experts capaços d’abordar el treball en grup i interdisciplinari, garantint així que la funció social de la formació superior i la transmissió de coneixements ha de tenir ben present que el centre del sistema educatiu és l’alumne, i que a més dels coneixements específics en una o altra matèria, la seva formació ha d’incloure una sèrie d’habilitats transversals que l’han de fer plenament apte per al mercat de treball i els nous reptes que planteja: treball en grup, enfoc interdisciplinari de les problemàtiques a tractar, sostenibilitat, capacitat de comunicació i lideratge, resolució de problemes complexos, etc. 7. Aconseguir que el Parc Barcelona Innovació Tecnològica assoleixi un lideratge internacional i esdevingui un referent en la generació de nova activitat econòmica en aquelles àrees de coneixement i sectors productius que resultin estratègics per a Catalunya i per l’àmbit territorial de referència del nou Campus b. La Fundació B_TEC podrà dur a terme les seves activitats per ella mateixa o en col·laboració amb altres entitats, públiques i privades c. La Fundació B_TEC, per al desenvolupament i plena consecució dels objectius del projecte del Parc Barcelona Innovació Tecnològica, podrà crear i participar en altres entitats, especialment Fundacions d. La Fundació B-TEC exerceix les seves funcions principalment a Catalunya. Article 3. Ensenyament a. La Fundació B_TEC impartirà ensenyaments adreçats a l’obtenció de diplomes i títols propis de post grau, reconeguts per les universitats participants, així com ensenyaments de formació permanent. Aquest títols seran expedits pels rectors de les universitats participants. b. La Fundació BTEC també impartirà ensenyaments adreçats a l’obtenció de títols oficials de tercer cicle; les universitats participants adscriuran els programes de doctorat, a efectes de la seva tutela acadèmica, a la/es unitat/s estructural/s que siguin més adients. c. Els títols de doctor seran expedits, en nom del Rei, pel rector de qualsevol de les universitats participants, o si es creu millor pel rector de la universitat que s’hagi llegit la tesis doctoral. d. L’aval i el reconeixement acadèmic de les activitats de formació que s’aprovin realitzar a la Fundació B_TEC, seran anàlegs als que tindrien si es realitzessin les activitats en el si de la pròpia Universitat. En particular, els estudiants de primer i segon cicle de les Universitats que segueixin cursos de formació de la Fundació B TEC, podran obtenir crèdits de lliure elecció per aquesta activitat. Article 4. Beneficiaris de l’activitat de la Fundació 3 a. Són beneficiaris de la Fundació B_TEC les persones físiques, les institucions dedicades a la recerca, el desenvolupament i la transferència de tecnologia, les institucions dedicades a l’ensenyament superior, les organitzacions dedicades al foment de l’activitat econòmica i les empreses implicades en el desenvolupament del Campus i amb interessos en la recerca científica, la creació i transferència de tecnologia, la innovació, la docència, la difusió de coneixement i l’activitat productiva de nous béns i serveis avançats lligats a la societat del coneixement b. La designació concreta dels beneficiaris serà decidida lliurament pel Patronat o per l’òrgan en qui delegui de manera expressa. La Fundació BTEC es reserva el dret de revocar l’ús dels recursos de que gaudeixi el beneficiari en el moment en el que el beneficiari incompleixi els compromisos contrets Article 5. Domicili La Fundació B_TEC té el seu domicili social al carrer Olímpic s/n, de Sant Adrià del Besòs, i no podrà ésser traslladat excepte per acord del patronat Article 6. Dotació i aplicació dels recursos a. La dotació inicial de la Fundació B_TEC queda constituïda pels béns i drets aportats a l’acte fundacional, i pot augmentar-se amb les aportacions fetes pel fundador o pel altres persones físiques o jurídiques, públiques o privades. b. Les rendes i els altres ingressos anuals que obtingui la Fundació s’han de destinar al compliment dels fins fundacionals dins els límits que estableixi la legislació vigent c. Si la Fundació rep béns sense que se n’especifiqui la destinació, el Patronat ha de decidir si han d’integrar-se a la dotació o han d’aplicar-se directament a la realització dels fins fundacionals. CAPÍTOL 2 Òrgans de govern, d’administració i de representació de la Fundació B_TEC Article 7. Òrgans de govern La governabilitat de la Fundació B_TEC queda garantida mitjançant les funcions de govern, direcció, gestió, administració i representació institucional, i corresponen als següents òrgans d’acord amb el repartiment de competències que s’estableix en aquests estatuts: 1. El Patronat 2. El President 3. La Comissió Delegada 4. El Director 5. El Secretari 4 Secció 1 El Patronat Article 8. Govern i representació de la fundació B_TEC a. La representació i el govern de la Fundació B_TEC corresponen al Patronat, que té les facultats més àmplies d’administració, de gestió, de disposició i de gravamen dels béns de la Fundació sense altres limitacions que les resultants de la normativa en la matèria b. Els membres del Patronat estan obligats a que es compleixin les finalitats fundacionals d’acord amb el que disposen aquests estatuts i a conservar els béns i drets que integren el seu patrimoni c. El Patronat nomenarà una Comissió Delegada, que tindrà les facultats i funcions que se li deleguin. Article 9. Composició del Patronat i durada del càrrec dels patrons a. El Patronat estarà format, a més del President, per un mínim de dos vocals, que podran ser persones físiques o jurídiques, i un màxim vint-i-quatre vocals. Així mateix es designarà un secretari que no serà membre del Patronat que assistirà a les reunions amb veu però sense vot. b. Les persones que pertanyin al Patronat queden subjectes a l’obligació de guardar secret tant sobre els assumptes que se sotmetin als seus respectius òrgans com sobre les deliberacions hagudes en el seu si, considerant-se el trencament d’aquesta obligació com a causa de cessament, previ acord del Patronat. c. En el moment de la constitució, i mentre el Patronat no acordi la seva modificació, són patrons de la Fundació els tres membres que designi el Consorci del Campus Universitari del Besòs. Sense necessitat de modificar els Estatuts, el Patronat podrà designar nous patrons fins al nombre establert en l’ apartat a) d’ aquest article entre les Administracions públiques, institucions, universitats i empreses que s’ incorporen al projecte que la Fundació materialitza. d. Podran actuar en nom de les persones designades per raó del càrrec, les que reglamentàriament els substitueixin o aquella que el titular ha designat per escrit. e. La durada del mandat dels patrons és indefinida. f. El càrrec de president de la Fundació recaurà en un membre del Patronat designat per aquest, que podrà delegar en la persona que designi. A proposta del President, el Patronat podrà designar d’un a tres Vicepresidents, que substituiran al President en cas de vacant, absència, malaltia o impossibilitat. El Patronat designarà, també, a proposta del President, el Secretari. 5 g. Per delegació permanent del Patronat, correspon al President representar la Fundació i, en cas de vacant, d’absència o impossibilitat, als vice-presidents en el seu ordre. El president dirigeix els debats del Patronat. h. El secretari assistirà al president en les seves funcions, redactarà les actes de les reunions del Patronat, emetrà amb la seva signatura les certificacions del contingut d’aquestes reunions i assessorarà la Fundació i els seus òrgans de govern en aquelles qüestions relatives al compliment de les seves obligacions, dels estatuts i de la legislació vigent i. El primer patronat serà nomenat per Consorci fundador. Els successius nomenaments corresponen al patronat. L’elecció de nous patrons haurà de ser aprovada per majoria absoluta de la totalitat dels membres que conformin el patronat en cada moment. j. El cessament dels membres del Patronat es produeix per les causes establertes en l’article 24 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de Fundacions. En el cas dels vocals que representen a empreses col·laboradores de la Fundació el cessament es produirà en forma automàtica com a conseqüència de la extinció del conveni de col·laboració. k. La renúncia al càrrec de membre del Patronat es realitzarà en la forma que es preveu a l’article 24.2 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de Fundacions. Començarà a tenir efectes davant de tercers des del moment en que s’inscrigui en el Registre de Fundacions l. L’exercici del càrrec de patró és gratuït. En tot cas, es podrà compensar a tots els patrons de les despeses efectivament produïdes per raó de l’exercici del seu càrrec. A més, els membres del Patronat que duguin a terme tasques de direcció, de gerència o d’administració poden ser retribuïts per l’exercici d’aquestes activitats en el marc d’una relació contractual, incloses les de caràcter laboral. Article 10. Funcionament del patronat a. Les reunions del patronat poden ser ordinàries i extraordinàries. El patronat es reuneix en sessió ordinària dins dels sis primers mesos de cada any natural. Correspon a la sessió ordinària del patronat:  Examinar i, si s’escau, aprovar els comptes de l’exercici anterior, l’inventari, el balanç, la memòria d’activitats i la liquidació de pressupostos.  Aprovar el pressupost i determinar les activitats que cal desenvolupar durant l’exercici següent b. El patronat es reunirà amb caràcter extraordinari sempre que sigui convocat pel President o a iniciativa de la majoria dels seus components. Les convocatòries de les reunions extraordinàries es faran per qualsevol mitjà que permeti acreditar la realitat de les mateixes i expressaran el lloc, la data, l’hora i l’ordre del dia a tractar. Correspon a la sessió extraordinària del patronat adoptar acords sobre qualsevol qüestió de la seva competència c. A les sessions del patronat, tant ordinàries com extraordinàries, hi assistirà, amb veu però sense vot, el director de la Fundació, i la seva presència no serà computada a l’hora d’establir els quòrums d’assistència exigits per 6 aquests estatuts. També hi podran assistir altres persones especialment invitades, que ho faran amb veu però sense vot d. El patronat s’entendrà convocat i quedarà constituït per a tractar qualsevol assumpte de la seva competència, sempre que hi estiguin presents tots els seus membres i aquests acceptin per unanimitat la seva celebració. e. La convocatòria de les reunions ha de contenir el dia, l’hora, el lloc i l’ordre del dia de tots els assumptes que s’hauran de tractar a la reunió. La convocatòria s’ha de trametre amb una antelació mínima de deu dies laborables, per qualsevol mitjà que en garanteixi la recepció per part de les persones interessades. La notificació de les convocatòries podrà ésser efectuada per mitjans telemàtics i, a aquests efectes, els membres del patronat facilitaran a la Fundació la seva adreça electrònica. f. El secretari ha d’aixecar acta de les reunions, en la que ha de constar un resum explicatiu de les deliberacions de la sessió, la relació textual i completa del assistents en cada reunió, les votacions produïdes i el acords adoptats. Aquestes actes han d’estar autoritzades per la signatura del secretari amb el vist-i-plau del president, i s’han de traslladar al llibre corresponent. Article 11. Acords del Patronat, la seva certificació i execució El patronat queda vàlidament constituït quan assisteixin a la reunió tres dels seus membres. Els acords, excepte quan s’indiqui una altre mètode en aquests estatuts, s’adoptaran per votació i majoria simple entre els membres del Patronat, corresponent un vot a cada membre. En cas d’empat, el vot del President serà diriment. La certificació de les actes i dels acords del Patronat correspon al secretari, amb el vist i plau del President. Es requereix el vot favorable de la majoria absoluta dels components del Patronat per adoptar acords sobre les següents qüestions: modificació dels estatuts; fusió o agregació a una altra Fundació i extinció de la Fundació. L’execució dels acords del Patronat correspondrà al President, el qual representarà a la Fundació en les seves relacions amb terceres persones. Article 12. Funcions del patronat a. Representar la Fundació en tota classe d’actes, i contractes, en judici i fora d’aquest, davant l’Administració Pública i tercers, sense excepció b. Definir els objectius estratègics de la Fundació que es considerin més adequats per a l’assoliment de l’objectiu fundacional i dissenyar les polítiques encaminades a complir-lo, d’acord amb els criteris dels fundadors c. Aprovar els programes d’actuació de la Fundació i la distribució dels fons disponibles, com també fixar les línies d’actuació i de distribució dels fons d. Aprovar els pressupostos anuals d’ingressos i despeses i la seva liquidació, l’inventari, el balanç, la memòria i d’altres documents comptables i socials que exigeixen la llei i els estatuts 7 e. Operar amb les entitats bancàries, les caixes d’estalvi i els bancs, incloent-hi el Banc d’Espanya, i amb qualsevol altra entitat o institució financera, tant pública com privada, per a qualsevol de les operacions permeses en dret, com, per exemple, obrir, seguir i cancel·lar comptes corrents i de crèdit, contractar préstecs, amb garanties reals (hipotecàries o penyores) o sense, descomptar lletres de canvi, rebuts o altres documents de gir, efectuar dipòsits de fons, valors i altres béns, i concertar operacions d’inversió i desinversió i totes les altres operacions financeres i bancàries que es considerin convenients f. Elaborar les normes i els reglaments complementaris a aquests estatuts, quan s’estimi necessari g. Donar i prendre en arrendament béns immobles i mobles, com també concertar i rescindir contractes laborals i de serveis h. Nomenar apoderats, especials o generals, amb facultats de substitució o sense, que actuïn en nom de la Fundació B_TEC i tinguin facultats necessàries segons el criteri del Patronat, que seran especificades en cada cas, tot això exceptuant les facultats que legalment no són delegables i. Conservar els béns i drets que integren el patrimoni de la fundació, mantenir la seva productivitat segons els criteris financers i d’acord amb les circumstàncies econòmiques de cada moment i, en general, fer tot allò que s’exigeix a un administrador lleial i prudent j. Acceptar les adquisicions a títol gratuït de béns i drets per a la fundació i el compliment de les seves finalitats k. Regular la incorporació a la fundació de les persones que vulguin formar-ne part l. Nomenar els vicepresidents, director i secretari, a proposta del president. m. Aprovar els acords o convenis de col·laboració amb institucions i empreses així com els acords o convenis de col·laboració amb institucions i empreses referits a un determinat àmbit d’activitat del Campus Tecnològic i Empresarial de Barcelona n. Qualsevol altra funció no explicitada anteriorment que es derivi de les funcions de govern de la fundació que corresponen al patronat o. De conformitat amb l’article 22.3 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de Fundacions, mai no es podrà delegar ni apoderar la facultat d’acordar els actes següents:  La modificació dels estatuts  La fusió, l’escissió o la dissolució de la Fundació  La formulació del pressupost  L’aprovació dels documents que han de contenir els comptes anuals  Les decisions sobre els actes d’adjudicació, d’alienació, de gravamen i, en general, de disposició sobre béns immobles, establiments o béns mobles que, en conjunt o individualment, comportin més d’una dècima part de l’actiu de la fundació, llevat que es tracti de vendes de títols valors amb cotització oficial i el preu sigui com a mínim el de cotització. No obstant això, es poden fer apoderaments per a l’atorgament de l’acte corresponent en les condicions aprovades pel patronat  Els actes de constitució d’una altra persona jurídica, l’augment o la disminució de la dotació, i també els de fusió, d’escissió, de cessió 8 global de tots o de part dels actius i passius, o els de dissolució de societats o altres persones jurídiques  Els actes per als quals és necessària l’autorització del Protectorat o aquells que s’hagin de notificar a aquest ,preceptivament. Les funcions no enumerades en aquest apartat son, per tant, delegables. Secció 2 El president del patronat Article 13. Funcions i atribucions El president del Patronat representa la Fundació en judici i fora d'ell, sense perjudici que pugui delegar-ne la representació en un o més membres del Patronat. Les atribucions del president del Patronat són les següents:  Totes les facultats del patronat, menys les no delegables sempre que no hagin estat delegades en un altre òrgan. Aquestes facultats s’exerciran de conformitat i amb les limitacions que estableixin les normes vigents que s’apliquin, especialment la Llei 5/2001, de 2 de maig de Fundacions pel que fa a la intervenció del Protectorat.  Convocar i presidir les sessions del Patronat .  Portar la signatura oficial de la Fundació, indistintament o conjuntament amb el director.  Complir i fer complir els acords del Patronat. En cas d’absència, malaltia o qualsevol altra impossibilitat, que en cap cas ha de justificar davant tercers, el president serà substituït per un dels vicepresidents o per la persona que expressament designi el president entre els vocals del Patronat Secció 3 La comissió delegada Article 14. Composició La comissió delegada estarà integrada pels membres següents del Patronat:  El president del Patronat, que actuarà com a President de la comissió delegada  El vice-president o vice-presidents  El director de la Fundació, que assistirà amb veu però sense vot El secretari de la comissió delegada serà el del Patronat. Article 15. Funcions a. Corresponen a la comissió delegada totes aquelles funcions delegables que li siguin assignades pel patronat de la Fundació. 9 b. En particular, correspon a la comissió delegada estudiar i aprovar els diferents projectes específics per al desenvolupament del projecte B_TEC, així com aprovar el reglament intern per al funcionament dels consells consultius Article 16. Constitució i presa de decisions a. La Comissió Delegada queda vàlidament constituïda quan assisteixin a la reunió tres dels seus membres. b. La Comissió Delegada es reunirà sempre que sigui convocada pel seu president a iniciativa pròpia o a petició d’una tercera part dels seus membres, per tal de deliberar i prendre els acords que siguin procedents en l’àmbit de les seves competències c. La convocatòria de les reunions ha de contenir el dia, l’hora, el lloc i l’ordre del dia de tots els assumptes que s’hauran de tractar a la reunió. La convocatòria s’ha de trametre amb una antelació mínima de cinc dies laborables per qualsevol mitjà que en garanteixi la recepció per part de les persones interessades d. No obstant el que disposen els apartats anteriors, la Comissió Delegada s’entendrà convocada i quedarà vàlidament constituïda per tractar qualsevol assumpte, sempre que hi siguin presents tots els seus membres i els assistents acordin per unanimitat la celebració d’una reunió e. Els acords s’adoptaran per majoria simple de vots dels membres dels assistents. El president pot dirimir els empats amb el seu vot de qualitat f. Les votacions són nominals excepte quan afectin els vocals presents que han de tenir caràcter secret g. Els acords seran executats de manera indistinta pel president, pel director o per qualsevol dels membres de la Comissió Delegada expressament facultats per això. h. També hi podran assistir altres persones especialment convidades, que ho faran amb veu però sense vot. Secció 4 El director Article 17 . Nomenament El director, d’acord amb l’art.12, és nomenat pel Patronat a proposta del President. Article 18. Funcions a. Correspon al director dirigir, en l’àmbit de les seves competències, directament o bé a través de les persones en qui delegui, les activitats de les diferents línies estratègiques fixades pel Patronat com a necessàries per al desenvolupament del projecte del Campus Tecnològic i Empresarial de Barcelona. Li correspondrà, també, presentar al Patronat per a la seva aprovació les propostes de projectes i d’objectius anuals que calgui 10 desenvolupar en el si dels diferents àmbits de desenvolupament del projecte del Campus Tecnològic i Empresarial de Barcelona b. Correspon al director la direcció econòmic-financera del conjunt de les activitats que la Fundació B_TEC porti a terme. Assumeix la gestió administrativa i contractual de la Fundació. Col·laborarà estretament amb el President en el desenvolupament i la promoció de les activitats de la Fundació i en la implantació de les línies estratègiques que marqui el patronat c. El director estarà vinculat a la fundació mitjançant la relació laboral, civil o mercantil que sigui convenient segons el cas CAPÍTOL 3 Els Consells Consultius Article 19. Creació La creació dels Consells Consultius respon a la necessitat d’articular les diferents voluntats i sensibilitats en el desenvolupament del projecte B_TEC. Els Consells Consultius són estructures organitzatives de caràcter deliberant i consultiu. La Fundació B_TEC crearà els següents Consells Consultius: a. El Consell Científic. Té per objectiu avançar en la concreció dels aspectes acadèmics de la Fundació B_TEC i especialment en l’estratègia a seguir per al desplegament de les titulacions, la concreció de l’oferta educativa (titulacions, sistemes d’assignació de professors, titulacions compartides, adscripció de centres, altres) i la recerca, en els vectors de coneixement que està previst desplegar en el B_TEC. Un cop desplegada la proposta inicial, el Consell Científic vetllarà també per la qualitat dels productes i serveis acadèmics oferts així com per la seva adequació a les necessitats socials i la implicació adequada amb els òrgans científics nacionals i internacionals. b. El Consell Ciutadà. Respon a la necessitat d’incorporar en l’estratègia de la Fundació B_TEC les sensibilitats, inquietuds, punts de vista, opinions i interessos de caràcter general dels diferents actors socials sensibles d’implicar-se en el desenvolupament del projecte B_TEC, especialment dels agents socials presents a l’entorn del futur Campus c. El Consell Empresarial. Té per objectiu aportar al desenvolupament del projecte B_TEC la visió, la cultura i les necessitats reals del món empresarial en relació al desenvolupament del projecte B_TEC en els aspectes docents, de recerca, d’innovació, de transferència de tecnologia i de serveis a desenvolupar en el Campus. Article 20. Composició, funcions i funcionament El patronat de la Fundació B_TEC determinarà, mitjançant la redacció del reglament de desenvolupament dels Consells Consultius, la seva composició, les funcions que hauran de portar a terme i el mecanisme de funcionament 11 CAPÍTOL 4 Personal Article 21 El personal de la Fundació B_TEC estarà integrat, entre altres, per personal docent i investigador i per personal d’administració i serveis. Article 22 a. Formen el personal docent i investigador de la Fundació B_TEC professors i investigadors de les Universitats participants i professors i investigadors contractats per la mateixa Fundació B_TEC. b. D’acord amb el que es previst als articles 83 de la Llei Orgànica d’Universitats i 65 de Llei d’Universitats de Catalunya, i l’article 5.5 del Reial Decret 898/1985, de 30 d’abril, sobre règim del professorat universitari, i d’altres disposicions que en el futur es poguessin promulgar i que les substitueixin, completin o modifiquin, i qualsevol altre que es dicti i sigui d’aplicació, el personal docent i investigador de les Universitats participants, qualsevol que sigui el seu règim de dedicació, podran desenvolupar la seva tasca a la Fundació B_TEC amb l’autorització prèvia de la Universitat corresponent. Als professors que participin en activitats de la Fundació B_TEC, les respectives Universitats participants els hi donaran el mateix reconeixement acadèmic, de dedicació docent i producció científica, que el que tindrien si aquesta activitat s’hagués realitzat íntegrament en el sí de la seva Universitat. La compensació econòmica que es correspongui per la dedicació a activitats de la Fundació B_TEC, es regularà mitjançant qualsevol dels mecanismes que estableix la legislació vigent. c. La Fundació B_TEC pot contractar, amb càrrec directe als seus pressupostos, professorat provinent dels àmbits professionals o empresarials més adients, per que participi en la docència i la recerca prevista, en funció de les matèries corresponents i en funció del seu nivell d’expertesa i qualificació acadèmica. d. El personal docent i investigador que participi a la Fundació B_TEC haurà de comptar amb els requisits exigits per la normativa vigent per tal d’impartir docència en els ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials, amb validesa a tot el territori nacional. Article 23 La Fundació B_TEC disposarà del personal d’administració i serveis necessari per les seves activitats. 12 Serà funció del personal administratiu, entre altres, la realització de les tasques administratives i de gestió de les línies i programes de recerca i de docència propis de la Fundació B_TEC. CAPÍTOL 5 Règim Econòmic Article 24. La dotació fundacional. Patrimoni El patrimoni de la Fundació B_TEC pot estar constituït per tota classe de béns mobles, immobles, drets i accions de qualsevol naturalesa. El capital de la Fundació està integrat per: a. La dotació inicial aportada pels fundadors segons consta en la Carta Fundacional, així com els seus increments posteriors. b. Les subvencions, donacions i llegats efectuats amb posterioritat a la seva constitució c. Els béns que en el successiu adquireixi la Fundació per qualsevol altre dels mitjans admesos en dret i que el Patronat afecti a l’increment del capital fundacional Les rendes del capital fundacional i els altres ingressos que no formen part de la dotació de la Fundació s’han de destinar, dins dels límits que estableixi la legislació vigent, al compliment de la finalitat fundacional. Si la Fundació rep béns sense que se n’especifiqui la destinació, el Patronat haurà de decidir si han d’integrar-se al capital fundacional o han d’aplicar-se directament a la realització dels fins fundacionals Article 25. Conservació de la dotació Els béns i rendes de la Fundació s’entendran afectes i adscrits d’una manera directa i immediata a la realització de la finalitat per a que la Fundació es va instituir. El patrimoni de la Fundació serà destinat i invertit lliurement pel patronat de la manera que aquest jutgi que més afavoreix la finalitat de la Fundació, amb subjecció al que es disposi a la Llei de Fundacions Article 26. Aplicació dels recursos La Fundació portarà a terme les seves finalitats amb el producte de les rendes del seu patrimoni, amb els ingressos dels serveis que pugui realitzar, amb les subvencions que rebi de l’Administració Pública, amb els donatius que rebi per aplicar-los directament a la seva realització i amb d’altres que pugui obtenir per qualsevol causa. El patronat, com a òrgan de govern de la Fundació, decidirà sobre l’aplicació dels recursos de cada any a l’objecte fundacional. Només el patronat podrà decidir sobre 13 la idoneïtat de les persones que podran ésser beneficiàries per raó de l’esmentat objecte fundacional La concreta designació de beneficiaris, siguin persones físiques o jurídiques, serà decidida lliurement pel patronat o per l’òrgan de govern en que aquest delegui. Les activitats dels beneficiaris hauran d’estar relacionades amb l’objecte fundacional Article 27. Gestió directa i remuneració d’activitats La fundació podrà dur a terme directament explotacions econòmiques d’acord amb el que disposa la llei vigent en els casos següents:  si l’exercici de l’activitat constitueix per ell mateix el compliment de la finalitat fundacional o part d’aquesta finalitat  si es tracta d’una activitat accessòria, complementària o subordinada respecte a la finalitat fundacional o d’una part d’aquesta finalitat La Fundació pot percebre, per raó del servei que presti, una remuneració per les seves activitats que no desvirtuï l’interès general de la finalitat fundacional ni el caràcter no lucratiu de l’entitat Article 28. Rendició de comptes L’exercici econòmic coincidirà amb l’any natural. Per excepció, el primer exercici s’iniciarà el dia de l’atorgament de l’acta fundacional i acabarà el 31 de desembre següent. Dins del primer semestre de cada exercici, el patronat ha de formular un inventari balanç que reflecteixi amb claredat i exactitud la situació patrimonial de la Fundació i una memòria de les activitats i de la gestió econòmica durant el darrer exercici, suficient per donar a conèixer i justificar el compliment de les finalitats fundacionals i dels preceptes legals. També ha de practicar la liquidació dels pressupostos d’ingressos i despeses de l’exercici anterior i formular i aprovar els pressuposts corresponent a l’exercici en curs. Aquests documents seran aprovats pel patronat dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici i es presentaran dins del mes següent a l’aprovació dels comptes anuals al Protectorat de la Generalitat de Catalunya junt amb la memòria anual de les activitats desenvolupades per la Fundació Els comptes han d’estar integrats per:  El balanç de la situació, en la data de tancament de l’exercici, que ha d’especificar amb claredat els béns o els elements que s’integren en la dotació o són finançats amb aquesta dotació  El compte de resultats  La Memòria, que ha d’incloure al menys: 1. El detall dels recursos procedents d’altres exercicis pendents de destinar, si s’escau. 2. Els indicadors del compliment de les finalitats fundacionals. 3. El detall de 14 les societats participades majoritàriament, amb indicació del percentatge de participació. Els documents que integren els comptes han de ser aprovats pel Patronat dins els sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici i signats pel secretari amb el vist i plau del president En el termini de 30 dies a comptar de l’aprovació pel patronat, els comptes s’han de presentar al Protectorat Article 29. Participació en societats La Fundació podrà constituir societats i/o participar en el seu capital sempre que limitin la responsabilitat dels socis i sempre que la creació i/o participació en aquestes societats vagi lligada i sigui compatible amb l’assoliment dels objectius fundacionals fixats en l’article 2 d’aquestes estatuts. Especialment, els objectius de les societats constituïdes estaran vinculats al foment i la creació de l’activitat docent, la recerca, la transferència de tecnologia i de resultats de la recerca entre la Universitat i l’empresa i l’activitat empresarial, sempre en el marc del desenvolupament del Campus Tecnològic i Empresarial de Barcelona Article 30. Auditoria de comptes Els comptes anuals de la Fundació es sotmetran anualment a una auditoria externa. CAPÍTOL 6 Modificació i extinció Article 31. Modificació i extinció Serà necessari el quòrum establert en l’article 10 i l’aprovació o ratificació del Protectorat quan legalment sigui exigible per a la fusió o agrupació amb una altra fundació o per a la seva extinció i per a la modificació d’aquests estatuts. Qualsevol dels esmentats acords requeriran que el Patronat, abans de prendre l’acord, en justifiqui la necessitat o conveniència, tenint en compte la voluntat fundacional. Un cop feta la liquidació, que, si escau, la faran el Patronat i els liquidadors que aquest nomeni, el romanent es destinarà, d’acord amb les disposicions fiscals vigents, a entitats privades o públiques sense ànim de lucre, amb finalitats anàlogues a l’objecte de la fundació, que determinarà el Patronat. 15