DISPOSICIONS DEPARTAMENT DE CULTURA ACORD GOV/133/2015, de 4 d'agost, pel qual s'aprova la modificació dels Estatuts de determinats consorcis participats per l'Administració de la Generalitat a través del Departament de Cultura. L’Administració de la Generalitat a través del Departament de Cultura forma part de diversos consorcis, com són l’Institut Ramon Llull, el Consorci per a la Normalització Lingüística, el Consorci del Centre de Terminologia Termcat i el Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres de Barcelona, per tal de dur a terme les seves finalitats a través d’aquests ens associatius en què s’integren altres administracions, entitats públiques i entitats privades sense ànim de lucre. Les darreres modificacions legals fan necessari modificar els estatuts d’aquests consorcis en un termini breu. En primer lloc, la Llei de l’Estat 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local afegeix la disposició addicional vintena a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per regular alguns aspectes dels consorcis. Aquesta disposició exigeix que els estatus de cada consorci han de determinar l’administració pública a què resten adscrits, d’acord amb els criteris que estableix el mateix precepte. A més, els consorcis han d’estar subjectes al règim pressupostari, comptable i de control de l’administració d’adscripció. Igualment el règim jurídic del personal al servei del consorci ha de ser el de l’Administració pública d’adscripció. La disposició addicional esmentada també estableix limitacions respecte al personal al servei dels consorcis, que han de procedir exclusivament d’una reassignació de llocs de treball de les administracions participants. La disposició transitòria sisena de la Llei 27/2013 disposa que els consorcis han d’adaptar els seus estatuts al que s’hi estableix en el termini d’un any des de la seva entrada en vigor, el qual va finalitzar el 31 de desembre de 2014. Així mateix la Llei de l’Estat 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa regula, en la secció 2a del Capítol II, les causes i el procediment per a l’exercici del dret de separació d’un consorci, els efectes d’aquest exercici i la liquidació del consorci. L’article 15.2 d’aquesta llei estableix que els estatuts dels consorcis s’han d’adaptar al que s’hi disposa en el termini de sis mesos des que entrà en vigor, el qual finalitza el 18 de març de 2015. També cal afegir en els diferents estatuts les potestats que els consorcis poden exercir, ja que constitueix un dels elements mínims que han de contenir els seus estatuts, d’acord amb l’article 114.h de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. Per tal d’avançar en la necessària implementació d’aquestes previsions, raons d’eficàcia i eficiència han fet recomanable presentar en un únic acord del Govern les modificacions estatutàries corresponents a un seguit de consorcis amb participació majoritària de la Generalitat de Catalunya en què s’integra el Departament de Cultura, per tal de palesar, expressament, la seva adscripció a l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el règim pressupostari, comptable, de control i del personal que es deriva d’aquest fet, així com la resta d’adaptacions legals que s’han d’introduir. Finalment, també s’han incorporat en aquest Acord unes modificacions puntuals dels Estatuts del Consorci de l’Auditori i l’Orquestra, aprovats per l’Acord GOV/64/2015, de 5 de maig, per establir que són indelegables la majoria de les funcions del Consell Rector, tret d’aquelles que pot exercir la Comissió Executiva en casos d’urgència. Aquest Consorci té caràcter local i és integrat per l’Ajuntament de Barcelona, a què està adscrit, i l’Administració de la Generalitat. Atès el que disposa l’article 115 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i l’article 26.o de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; Vist l'Acord del Govern de 10 de juliol de 2012, pel qual s'aproven criteris per a la creació, la modificació i la supressió d’entitats participades per la Generalitat, per a la presa de participació i la desvinculació d’entitats existents i per a la tramitació de determinades propostes d’acord del Govern relatives a fundacions; Per tot això, a proposta del conseller de Cultura, el Govern DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20151/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 Acorda: —1 Aprovar les modificacions dels Estatuts que consten en l’annex, dels consorcis següents: a) Institut Ramon Llull. b) Consorci per a la Normalització Lingüística. c) Consorci del Centre de Terminologia Termcat. d) Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres de Barcelona. e) Consorci de l’Auditori i l’Orquestra. —2 El personal funcionari que presta serveis en els consorcis esmentats en les lletres a, b, c i d de l’apartat 1, procedent d’administracions diferents a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, s’ha d’adscriure com a personal d’altres administracions i ha de romandre, respecte de la seva administració d’origen, en situació de serveis en altres administracions. El personal funcionari procedent de l’Administració de la Generalitat de Catalunya ha de romandre en situació de servei actiu. —3 El personal laboral que presta serveis en els consorcis esmentats en les lletres a, b, c i d de l’apartat 1 no adquireix la condició de personal al servei de l’Administració de la Generalitat. S’ha de regir pel conveni laboral vigent en el moment de la publicació d’aquest acord mentre el conveni referit mantingui la seva vigència. —4 Disposar la publicació d’aquest Acord al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, 4 d’agost de 2015 Jordi Baiget i Cantons Secretari del Govern Annex —1 Modificació dels Estatuts de l’Institut Ramon Llull aprovats per l’Acord GOV/12/2014, de 28 de gener, pel qual es modifiquen els Estatuts de l’Institut Ramon Llull 1.1 Es modifica l’apartat 2.a de l’article 13, que queda redactat de la manera següent: “a) Exercir la direcció de l’Institut i del seu personal, contractar-lo i acomiadar-lo i acordar la imposició de sancions.” 1.2 Es modifica l’article 15, que queda redactat de la manera següent: “Article 15 Organització de l’Institut 15.1 L’Institut s’estructura en una Gerència, en les àrees que acordi el Consell de Direcció i en les delegacions a l’exterior que autoritzi el Govern de la Generalitat, a proposta de la Junta Rectora. 15.2 El o la gerent, que depèn jeràrquicament de la Direcció, té les funcions següents: DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20152/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 a) Autoritzar i disposar despeses, reconèixer obligacions i contractar en els límits que el Consell de Direcció estableixi, així com ordenar pagaments i retre comptes. b) Preparar, per a la seva aprovació per part dels òrgans de govern, l’avantprojecte de pressupost anual, la proposta de liquidació del pressupost i els comptes anuals. c) Gestionar els béns immobles adscrits a l’Institut. d) Exercir la gestió del personal així com proposar al director o directora la imposició de sancions disciplinàries. e) Exercir altres funcions que el Consell de Direcció o la Direcció li deleguin. El o la gerent assisteix, amb veu i sense vot, a les reunions de la Junta Rectora sempre que hi és convocat. 15.3 Al capdavant de cada àrea hi ha un o una cap nomenat pel Consell de Direcció, que depèn jeràrquicament del director o directora de l’Institut i al qual correspon proposar i planificar els programes de l’àrea, coordinar la seva actuació i organitzar els recursos humans i materials de què disposi per a l’assoliment dels objectius establerts. 15.4 Al capdavant de cada delegació a l’exterior hi ha una persona responsable nomenada pel director o directora, a la qual correspon gestionar els interessos de l’Institut en l’àmbit d’actuació corresponent.” 1.3 S’afegeix un article, 16bis, amb el redactat següent: “Article 16bisRègim financer 16bis.1 El règim pressupostari aplicable a l’Institut Ramon Llull és el que determinen la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i els criteris o normativa de desplegament que pugui dictar l’òrgan competent en matèria de pressupostos de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 16bis.2 El règim comptable aplicable a l’Institut és el que disposa la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i les instruccions i normativa de desplegament que dicti la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya. 16bis.3 L’Institut aprova cada any un pressupost general d'ingressos i de despeses, que ha de formar part dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya. 16bis.4 Els comptes anuals de l’Institut s’han d’auditar sota la responsabilitat de la Intervenció de la Generalitat de Catalunya. 16bis.5 Els comptes de l’Institut s’inclouen en el compte general de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” 1.4 Es modifica l’article 17, que resta redactat de la manera següent: “Article 17 Règim de personal 17.1 L’Institut Ramon Llull ha de comptar amb el personal necessari per al compliment del seu objecte i finalitats. El seu nombre, categories i funcions s’han de determinar en la plantilla, la relació de llocs de treball i altres instruments de gestió i planificació que el Consell de Direcció aprovi. 17.2. El personal de l’Institut pot ser: a) Personal funcionari o laboral procedent d’una reassignació de llocs de treball de les administracions que en formen part. b) Personal laboral contractat per l’Institut, que engloba el personal contractat en règim laboral amb anterioritat al 31 de desembre de 2013 i les contractacions que es puguin efectuar en el marc de la normativa sobre personal dels consorcis així com de la Llei 16/2014, del 4 de desembre, d’acció exterior i de relacions amb la Unió Europea i la normativa que la desplegui. 17.3. El règim jurídic d’aplicació al personal de l’Institut és el que correspon al personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 17.4 La selecció del personal s’ha de fer mitjançant convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, sens perjudici de les especialitats que resultin d’aplicació al personal directiu. DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20153/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 17.5 Les retribucions del personal de l’Institut no poden superar, en cap cas, les establertes per a llocs de treball equivalents a l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 17.6 Si es realitza contractació laboral de persones empleades per prestar serveis a l’estranger, aquesta s’ha de formalitzar per escrit, d’acord amb la legislació corresponent.” 1.5 Es modifica l’apartat 1 de l’article 18, que resta redactat de la manera següent: “18.1 Contra aquells actes que no exhaureixin la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el president o la presidenta del Consell de Direcció, tret dels actes del o de la gerent i dels o de les caps d’àrea que són recurribles davant la Direcció de l’Institut. Contra els actes que exhaureixin la via administrativa, d’acord amb les lleis aplicables, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que els hagi dictat o es poden impugnar directament davant l’ordre jurisdiccional competent.” 1.6 Es modifiquen els articles 20 i 21 i s’afegeix un article, 22, amb el redactat següent: “Article 20 Separació de l’Institut 20.1 Els membres de l’Institut Ramon Llull se’n poden separar en qualsevol moment, sense perjudici de la seva responsabilitat per les obligacions pendents de compliment. L’exercici del dret de separació s’ha de notificar per escrit a la Junta Rectora. 20.2. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució de l’Institut, llevat que la resta dels seus membres acordin la seva continuïtat i romanguin al consorci, almenys, dos ens públics pertanyents a administracions diferents. 20.3. Quan l'exercici del dret de separació no tingui com a efecte la dissolució de l’Institut s’han d’aplicar les regles següents: a) Es considera quota de separació que correspon a qui exercita el seu dret de separació la que li hauria correspost en la liquidació. L’Institut ha d’acordar la forma i les condicions en què s’ha d’efectuar el pagament de la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, així com la forma i les condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació de l’Institut es produeix una vegada determinada la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, o una vegada s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si l’Institut és adscrit a l'administració que ha exercit el dret de separació, la Junta Rectora ha d’acordar a quina de les restants administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d’administracions que hi romanen queda adscrit l’Institut, d’acord amb la legislació aplicable.” “Article 21 Dissolució 21.1 Correspon a la Junta Rectora acordar la dissolució, a proposta del Consell de Direcció, d’acord amb els articles 7.d i 8.4. L’acord de dissolució requereix la ratificació dels ens consorciats. En tot cas és causa de dissolució la impossibilitat legal o material de dur a terme les seves finalitats. 21.2. Les entitats consorciades poden acordar per unanimitat la cessió global d’actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l’activitat i assolir els objectius del Consorci que es liquida.” “Article 22 Liquidació 22.1 La dissolució del Consorci produeix la seva liquidació i extinció. L’Administració de la Generalitat ha d’assumir els drets i les obligacions resultants de la liquidació, sens perjudici que l’Ajuntament de Barcelona ha de recuperar l’ús de l’immoble a què es refereix l’article 16.3. 22.2 En el moment d’adoptar l'acord de dissolució, la Junta Rectora nomena un liquidador. En defecte d’acord, el liquidador és el o la gerent de l’Institut." DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20154/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 —2 Modificació dels Estatuts del Consorci per a la Normalització Lingüística, que va aprovar el Consell Executiu en les sessions de 3 i 11 d’octubre de 1988. 2.1 S’afegeixen dos apartats a l’article 1, amb el redactat següent: “5) El Consorci s’adscriu a l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el departament competent en matèria de política lingüística. 6) El Consorci es regeix per aquests Estatuts, pel reglament de règim interior, per la normativa general reguladora dels consorcis i, supletòriament, per la normativa aplicable a les entitats de dret públic de la Generalitat de Catalunya que han d’ajustar la seva activitat a l’ordenament jurídic privat. La contractació es regeix per la legislació de contractes del sector públic.” 2.2 S’afegeix un nou paràgraf a l’article 3, amb el redactat següent: “El Consorci té les potestats següents: la reglamentària, en relació amb els serveis que presta; la d’autoorganització; la tributària, referida a les taxes; la financera; la de programació o planificació; la d’execució forçosa i la sancionadora, en relació amb els serveis i béns del Consorci; la de revisió d’ofici dels seus actes i acords i les necessàries per a la protecció dels béns del Consorci o adscrits per les entitats consorciades.” 2.3 Es modifiquen els articles 23, 24, 25, 26 i 27, que resten redactats de la manera següent: “Article 23Règim financer i patrimonial 1. El règim pressupostari aplicable al Consorci és el que determinen la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i els criteris o normativa de desplegament que pugui dictar l’òrgan competent en matèria de pressupostos de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 2. El règim comptable aplicable al Consorci és el que disposa la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i les instruccions i normativa de desplegament que dicti la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya. 3. El Consorci aprova cada any un pressupost general d'ingressos i de despeses, que ha de formar part dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya. 4. El reglament de règim interior del Consorci ha de concretar el règim econòmic de gestió pressupostària i el control intern, sens perjudici del control financer a càrrec de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, que s’ha de dur a terme mitjançant el procediment d’auditoria d’acord amb la normativa que resulti d’aplicació. 5. Els comptes anuals del Consorci s’han d’auditar sota la responsabilitat de la Intervenció de la Generalitat de Catalunya. 6. Els comptes del Consorci s’inclouen en el compte general de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 7. El règim patrimonial aplicable al Consorci és el que estableix la normativa reguladora del patrimoni de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” “Article 24 Règim de personal 1. El Consorci ha de comptar amb el personal necessari per al compliment de les seves comeses. El seu nombre, categories i funcions s’han de determinar en la plantilla, la relació de llocs de treball i altres instruments de gestió i planificació que el Consell d’Administració aprovi. 2. El personal del Consorci pot ser: a) Personal funcionari o laboral procedent d’una reassignació de llocs de treball de les administracions que en formen part. b) Personal laboral contractat pel Consorci, que engloba el personal contractat en règim laboral amb anterioritat al 31 de desembre de 2013 i les contractacions que es puguin efectuar en el marc de la normativa vigent. 3. El règim jurídic d’aplicació al personal del Consorci és el que correspon al personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 4. La selecció del personal s’ha de fer mitjançant convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20155/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 publicitat, mèrit i capacitat, sens perjudici de les especialitats que resultin d’aplicació al personal directiu. 5. Les retribucions del personal del Consorci no poden superar, en cap cas, les establertes per a llocs de treball equivalents a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” “Article 25 Separació del Consorci 1. Els membres del Consorci se’n poden separar en qualsevol moment, sense perjudici de la seva responsabilitat per les obligacions pendents de compliment. L’exercici del dret de separació s’ha de notificar per escrit al Ple. 2. Exercit el dret de separació per algun dels ens consorciats, no es produeix la dissolució del Consorci si almenys dos ens públics pertanyents a administracions diferents acorden romandre al Consorci i la seva continuïtat. 3. Quan l'exercici del dret de separació no tingui com a efecte la dissolució del Consorci s’han d’aplicar les regles següents: a) Es considera quota de separació que correspon a qui exercita el seu dret de separació la que li hauria correspost en la liquidació. A manca de determinació de la quota de liquidació s’han de tenir en compte tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceix el dret de separació al fons patrimonial del Consorci com el finançament concedit cada any. Si el membre del Consorci que exerceix el seu dret de separació no hagués realitzat aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, si escau, hagi rebut durant el temps que ha format part del Consorci. El Consorci ha d’acordar la forma i les condicions en què s’ha d’efectuar el pagament de la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació del Consorci es produeix una vegada determinada la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, o una vegada s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si el Consorci és adscrit a l'administració que ha exercit el dret de separació, el Ple ha d’acordar a quina de les restants administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d’administracions que hi romanen queda adscrit el Consorci, d’acord amb la legislació aplicable.” “Article 26 Modificació dels Estatuts i dissolució del Consorci 1. Correspon al Ple acordar la modificació d’aquests Estatuts i la dissolució, i s’ha de ratificar pels ens consorciats. 2. Les entitats consorciades poden acordar per majoria de dues terceres parts del Ple la cessió global d’actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l’activitat i assolir els objectius del Consorci que es liquida.” “Article 27 Liquidació del Consorci 1. La dissolució del Consorci produeix la seva liquidació i extinció. 2. En el moment d’adoptar l'acord de dissolució, el Ple nomena un liquidador. En defecte d’acord, el liquidador és el gerent del Consorci. 3. Correspon al liquidador calcular la quota de liquidació de cada membre del Consorci. La quota de liquidació es calcula d'acord amb la participació de cadascun dels membres en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació. A aquest efecte, es té en compte el percentatge de les aportacions efectuades per cada membre del Consorci al seu fons patrimonial i el finançament concedit cada any. Si algun dels membres del Consorci no ha realitzat aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment és la participació en els ingressos que, si escau, hagi rebut durant el temps que ha format part del Consorci. 4. El Consorci ha d’acordar les condicions del pagament de la quota de liquidació, si és positiva.” —3 Modificació dels Estatuts del Consorci del Centre de Terminologia Termcat aprovats pel Decret 108/2006, DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20156/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 de 25 d’abril, pel qual s’aprova la modificació dels Estatuts del Consorci del Centre de Terminologia Termcat 3.1 S’afegeixen dos apartats a l’article 1, amb el redactat següent: “1.4 El Consorci s’adscriu a l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el departament competent en matèria de política lingüística. 1.5 El Consorci es regeix per aquests Estatuts, per la normativa general reguladora dels consorcis i, supletòriament, per la normativa aplicable a l’Administració de la Generalitat.” 3.2 S’afegeix un nou paràgraf a l’article 3, amb el redactat següent: “El Consorci té les potestats següents: la reglamentària, en relació amb els serveis que presta; la d’autoorganització; la tributària, referida a les taxes; la financera; la de programació o planificació; la d’execució forçosa i la sancionadora, en relació amb els serveis i béns del Consorci; la de revisió d’ofici dels seus actes i acords, i les necessàries per a la protecció dels béns del Consorci o adscrits per les entitats consorciades.” 3.3 Es modifiquen els articles 15, 16, 17, 18 i 19, que resten redactats de la manera següent: “Article 15Règim financer i patrimonial 15.1. El règim pressupostari aplicable al Consorci és el que determinen la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i els criteris o normativa de desplegament que pugui dictar l’òrgan competent en matèria de pressupostos de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 15.2. El règim comptable aplicable al Consorci és el que disposa la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i les instruccions i normativa de desplegament que dicti la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya. 15.3. El Consorci aprova cada any un pressupost general d'ingressos i de despeses, que ha de formar part dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya. 15.4. La Intervenció de la Generalitat de Catalunya ha d’exercir el control financer del Consorci mitjançant el procediment d’auditoria d’acord amb la normativa reguladora de les finances públiques de Catalunya. 15.5. Els comptes anuals del Consorci s’han d’auditar sota la responsabilitat de la Intervenció de la Generalitat de Catalunya. 15.6. Els comptes del Consorci s’inclouen en el compte general de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 15.7 El règim patrimonial aplicable al Consorci és el que estableix la normativa reguladora del patrimoni de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” “Article 16 Règim de personal 16.1. El Consorci ha de comptar amb el personal adequat per atendre les seves necessitats de funcionament. El seu nombre, categories i funcions s’han de determinar en la plantilla, la relació de llocs de treball i altres instruments de gestió i planificació que el Consell de Direcció aprovi. 16.2. El personal del Consorci pot ser: a) Personal funcionari o laboral procedent d’una reassignació de llocs de treball de les administracions que en formen part. b) Personal laboral contractat pel Consorci, que engloba el personal contractat en règim laboral amb anterioritat al 31 de desembre de 2013 i les contractacions que es puguin efectuar en el marc de la normativa vigent. 16.3. El règim jurídic d’aplicació al personal del Consorci és el que correspon al personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 16.4. La selecció del personal s’ha de fer mitjançant convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, sens perjudici de les especialitats que resultin d’aplicació al personal directiu. 16.5. Les retribucions del personal del Consorci no poden superar, en cap cas, les establertes per a llocs de treball equivalents a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20157/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 “Article 17 Separació del Consorci 17.1. Els membres del Consorci se’n poden separar en qualsevol moment, sense perjudici de la seva responsabilitat per les obligacions pendents de compliment. L’exercici del dret de separació s’ha de notificar per escrit al Consell de Direcció. 17.2. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci, llevat que la resta dels seus membres acordin la seva continuïtat i romanguin al Consorci, almenys, dos ens públics pertanyents a administracions diferents. 17.3. Quan l'exercici del dret de separació no tingui com a efecte la dissolució del Consorci s’han d’aplicar les regles següents: a) Es considera quota de separació que correspon a qui exercita el seu dret de separació la que li hauria correspost en la liquidació. A manca de determinació de la quota de liquidació s’han de tenir en compte tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceix el dret de separació al fons patrimonial del Consorci com el finançament concedit cada any. Si el membre del Consorci que exerceix el seu dret de separació no hagués realitzat aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, si escau, hagi rebut durant el temps que ha format part del Consorci. El Consorci ha d’acordar la forma i les condicions en què s’ha d’efectuar el pagament de la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació, si la quota és negativa. L'efectiva separació del Consorci es produeix una vegada determinada la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, o una vegada s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si el Consorci és adscrit a l'administració que ha exercit el dret de separació, el Consell de Direcció ha d’acordar a quina de les restants administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d’administracions que hi romanen queda adscrit el Consorci, d’acord amb la legislació aplicable.” “Article 18 Modificació dels Estatuts i dissolució del Consorci 18.1. Correspon al Consell de Direcció aprovar la modificació d’aquests Estatuts i la dissolució i s’ha de ratificar pels ens consorciats. 18.2. Les entitats consorciades poden aprovar per unanimitat del Consell de Direcció la cessió global d’actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l’activitat i assolir els objectius del Consorci que es liquida.” “Article 19 Liquidació del Consorci 19.1. La dissolució del Consorci produeix la seva liquidació i extinció. 19.2. En el moment d’adoptar l'acord de dissolució, el Consell de Direcció nomena un liquidador. En defecte d’acord, el liquidador és el director del Consorci. 19.3. Correspon al liquidador calcular la quota de liquidació de cada membre del Consorci. La quota de liquidació es calcula d'acord amb la participació de cadascun dels membres en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació. A aquest efecte, es té en compte el percentatge de les aportacions efectuades per cada membre del Consorci al seu fons patrimonial i el finançament concedit cada any. Si algun dels membres del Consorci no ha realitzat aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment és la participació en els ingressos que, si escau, hagi rebut durant el temps que ha format part del Consorci. 19.4. El Consorci ha d’acordar les condicions del pagament de la quota de liquidació, si és positiva.” 3.4 Es deroga la disposició transitòria única. —4 Modificació dels Estatuts del Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres de Barcelona que consten a la Resolució del conseller de Cultura de 16 de novembre de 2001, per la qual es dóna publicitat al Conveni de col·laboració entre l’Administració General de l’Estat, l’Administració de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la creació del Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres de DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20158/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 Barcelona 4.1 Es modifiquen els articles 2, 3 i 4, que resten redactats de la manera següent: “Article 2 Entitats consorciades i adscripció 2.1 Són membres del Consorci: a) L’Institut Català de les Empreses Culturals. b) L’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música. c) L’Ajuntament de Barcelona. 2.2 Poden formar part del Consorci altres entitats públiques o privades sempre que la seva incorporació permeti un millor compliment de les seves finalitats. 2.3 El Consorci s’adscriu a l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’Institut Català de les Empreses Culturals.” “Article 3 Personalitat jurídica i potestats administratives 3.1 El Consorci és una entitat de dret públic dotada de personalitat jurídica pròpia. 3.2 El Consorci té les potestats següents: la reglamentària, en relació amb els serveis que presta; la d’autoorganització; la tributària, referida a les taxes; la financera; la de programació o planificació; la d’execució forçosa i la sancionadora, en relació amb els serveis i béns del Consorci; la de revisió d’ofici dels seus actes i acords, i les necessàries per a la protecció dels béns del Consorci o adscrits per les entitats consorciades.” “Article 4 Règim jurídic El Consorci es regeix per aquests Estatuts, per la normativa general reguladora dels consorcis i, supletòriament, per la normativa aplicable a les entitats de dret públic de la Generalitat de Catalunya que han d’ajustar la seva activitat a l’ordenament jurídic privat. La contractació es regeix per la legislació de contractes del sector públic.” 4.2 Es modifica l’article 7, que resta redactat de la manera següent: “Article 7 Junta de Govern 7.1 La Junta de Govern és l’òrgan de govern superior del Consorci, i és integrat per vuit membres que han de ser designats per les respectives entitats consorciades de la manera següent: a) L’Institut Català de les Empreses Culturals: tres membres, un dels quals ha d’exercir la presidència. b) L’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música: tres membres, un dels quals ha d’exercir la vicepresidència. c) L’Ajuntament de Barcelona: dos membres. 7.2 En el cas que es produeixi la incorporació al Consorci d’alguna entitat pública o privada, d’acord amb el que estableix l’article 2.2, pot ampliar-se el nombre de membres de la Junta de Govern, i s’ha de respectar sempre la situació d’equilibri inicial de les tres administracions que han creat el Consorci. 7.3 Els membres de la Junta de Govern poden delegar la seva representació i vot. 7.4 Poden assistir a les reunions de la Junta de Govern, amb veu i sense vot, els experts tècnics i representants sectorials que es considerin pertinents, a proposta de la presidència o d’una tercera part dels membres de la Junta de Govern.” 4.3 Es modifica l’article 12, que resta redactat de la manera següent: “Article 12 DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.20159/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 La Junta de Govern adopta els acords per majoria qualificada de dues terceres parts dels membres presents. No obstant això, en el cas que s’hi oposi l’Institut Català de les Empreses Culturals o l’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música, l’acord s’ha de prendre per unanimitat.” 4.4 S’afegeix l’article 20, amb el redactat següent: “Article 20Règim financer 20.1. El règim pressupostari aplicable al Consorci és el que determinen la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i els criteris o normativa de desplegament que pugui dictar l’òrgan competent en matèria de pressupostos de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 20.2. El règim comptable aplicable al Consorci és el que disposa la normativa reguladora de les finances públiques de la Generalitat per a aquest tipus d’entitats, i les instruccions i normativa de desplegament que dicti la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya. 20.3. El Consorci aprova cada any un pressupost general d'ingressos i de despeses, que ha de formar part dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya. 20.4. Els comptes anuals del Consorci s’han d’auditar sota la responsabilitat de la Intervenció de la Generalitat de Catalunya. 20.5. Els comptes del Consorci s’inclouen en el compte general de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 20.6 El règim patrimonial aplicable al Consorci és el que estableix la normativa reguladora del patrimoni de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.” 4.5 S’afegeix un títol, el IV, amb tres articles 21, 22 i 23, amb el redactat següent: “Títol IV Separació i dissolució" “Article 21 Separació del Consorci 21.1. Els membres del Consorci se’n poden separar en qualsevol moment, sense perjudici de la seva responsabilitat per les obligacions pendents de compliment. L’exercici del dret de separació s’ha de notificar per escrit a la Junta de Govern. 21.2. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci, llevat que la resta dels seus membres acordin la seva continuïtat i romanguin al Consorci, almenys, dos ens públics pertanyents a administracions diferents. 21.3. Quan l'exercici del dret de separació no tingui com a efecte la dissolució del Consorci s’han d’aplicar les regles següents: a) Es considera quota de separació que correspon a qui exercita el seu dret de separació la que li hauria correspost en la liquidació. A manca de determinació de la quota de liquidació s’han de tenir en compte tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceix el dret de separació al fons patrimonial del Consorci com el finançament concedit cada any. El Consorci ha d’acordar la forma i les condicions en què s’ha d’efectuar el pagament de la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació del Consorci es produeix una vegada determinada la quota de separació, en cas que aquesta resulti positiva, o una vegada s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si el Consorci és adscrit a l'administració que ha exercit el dret de separació, la Junta de Govern ha d’acordar a quina de les restants administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d’administracions que hi romanen queda adscrit el Consorci, d’acord amb la legislació aplicable.” “Article 22 Dissolució Correspon a la Junta de Govern acordar la dissolució del Consorci, la qual s’ha de ratificar pels ens DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.201510/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015 consorciats.” “Article 23 Liquidació del Consorci 23.1. La dissolució del Consorci produeix la seva liquidació i extinció. 23.2. En el moment d’adoptar l'acord de dissolució, la Junta de Govern nomena un liquidador. En defecte d’acord, el liquidador és el responsable de gestió del Consorci. 23.3. Correspon al liquidador calcular la quota de liquidació de cada membre del Consorci. La quota de liquidació es calcula d'acord amb la participació de cadascun dels membres en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació. A aquest efecte, es té en compte el percentatge de les aportacions efectuades per cada membre del Consorci al seu fons patrimonial i el finançament concedit cada any. 23.4. El Consorci ha d’acordar les condicions del pagament de la quota de liquidació, si és positiva. “ —5 Modificació dels Estatuts del Consorci de l'Auditori i l'Orquestra, aprovats per l’Acord GOV/64/2015, de 5 de maig 5.1. Es modifica l’apartat 2 de l’article 12, que resta redactat de la manera següent: “12.2 En casos d'urgència la Comissió Executiva pot exercir les funcions del Consell Rector que s'assenyalen als apartats h) i i) de l'article 12.1 si bé el Consell Rector, a la primera sessió que celebri, l'ha de ratificar. La resta de funcions del Consell Rector són indelegables.”. 5.2. Se suprimeix l’apartat 3 de l’article 15. (15.216.086) DL B 38014-2007ISSN 1988-298X http://www.gencat.cat/dogc Núm. 6929 - 6.8.201511/11 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya CVE-DOGC-A-15216086-2015