Pare de Salut Barcelona Jordi Cases i Pallarés Secretari General Ajuntament de Barcelona Benvolgut Sr., Li notifico que el Consell Rector del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, en data 17 d'octubre de 2011 ; amb el vot favorable de la majoria requerida estatutariament a aquest efecte, ha adoptat el següent acord: "Aprovar la modificació deis Estatuts del Consorci Mar Parc de Salut Barcelona i proposar la seva ratificació a les entitats consorciades" S'adjunta en la present comunicació el text integre de la proposta de modificació deis Estatuts a fi que es don; per complert aquest tramit i es procedeixi a efectuar els necessaris per a la seva ratificació d'acord amb I'art. 32.3 deis Estatuts vigents. Atentament, '--~ ~--====~ Vist-i-plau del President Barcelona, 8 de novembre de 2011. Edifici Hospital del Mar. Planta 10 Passeig Marítim. 25/29 108003 Barcelona I Telefon 932 483 074 I Fax 932 483 263 www.parcdesalutmar.cat Proposta de modificació deis Estatuts del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona aprovada per acord del Consell Rector en la seva sessió de 17 d'octubre de 2011 ESTATUTS DEL CONSORCI MAR PARC DE SALUT DE BARCELONA Capítoll Disposicions generals Article 1 Denominació i naturalesa Amb la denominació de Consorci Mar Pare de Salut de Barcelona (d'ara endavant, el Consorci) es constitueix un consorci en el qual participen l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a través del departament competent en materia de salut, i l'Ajuntament de Barcelona. El nombre de membres del Consorci podra ser ampliat amb I'admissió d'entitats públiques o privades que vulguin col, laborar amb les finalitat del Consorci, efectuar les aportacions o prestar les activitats que en constitueixin I'objectiu. L'acord d'admissió de nous socis requerira la majoria de dos ter«os deis membres del Consel! rector que preveu I'article 28.2 i comportara I'establiment del seu percentatge de participació, així com la inclusió de les modificacions que, si escau, correspongui efectuar a aquests Estatuts. Article 2 Domicili i centres 1. El domicili del Consorci és I'Hospital del Mar, passeig Marítim, 25-29, de Barcelona. Aixó no obstant, per acord del seu Consel! Rector, aquest domicili podra ser canviat. 2. El Consorci esta format, inicialment, pels centres i dispositius següents: L'Hospital del Mar. L'Hospital de l'Esperan«a. L'lnstitut Municipal d'lnvestigació Medica. El Centre Fórum de I'Hospital del Mar. El Centre Peracamps. L'Escola Superior d'lnfermeria del Mar. L'lnstitut Bonanova de Formació Professional, Branca Sanitaria. El Centre de Salut Mental de Sant Martí í el Dispensar; de Toxicomanies de la Barceloneta. 1 Els serveis d'atenció a la salut sexual i reproductiva a Ciutat Vella i Sant Martí. Els Centres Assistencials Dr. Emili Mira i López, de Santa Coloma de Gramenet. El Centre Dolors Aleu. 3. El Consorci podra gestionar, a més, altres dispositius, previ acord del Consell Rector. Article 3 Objecte i funcions 1. L'objecte del Consorci és la prestació de serveis sanitaris, sociosanitaris i de desenvolupament del coneixement, així com la participació en programes de promoció i rehabilitació de la salut, prevenció de malalties i recerca, principalment en I'ambit territorial de la ciutat de Barcelona. 2. Les funcions del Consorci són: a) L'educació sanitaria, la prom oció de la salut i la prevenció de la malaltia. b) L'atenció integral de la salut. e) L'atenció primaria, especialitzada, ambulatoria, domiciliaria i hospitalaria. d) L'atenció sociosanitaria i de la dependencia. e) L'atenció psiquiatrica, la promoció, protecció i millora de la salut mental. f) Les activitats de coneixement en els ambits de la sanitat i de les ciencies de la salut: la docencia, la recerca, la formació, la bioetica, els sistemes d'informació i d'impuls al desenvolupament de les tecnologies i deis recursos per millorar la qualitat deis centres hospitalaris. g) Qualsevol altra de naturalesa analoga relacionada amb les finalitats anteriors, previ acord del Consell Rector. 3. Les funcions a que es refereix I'apartat anterior, el Consorci les pot realitzar directament o a través de qualssevol altres formes de gestió admeses en dret. Per al desenvolupament de les seves activitats el Consorci pot formalitzar convenis de col'laboració amb altres institucions especialitzades. 4. Les funcions expressades es poden prestar en regim de cobertura pública o privada. Article 4 Personalitat jurídica 1. El Consorci té personalitat jurídica propia i independent de la deis seus membres i plena capacitat d'obrar per al compliment deis seus fins, i pot, en conseqüencia, realitzar actes d'administració i disposició de béns, formalitzar contractes, assumir obligacions, interposar 2 recursos i, en general, tots els actes necessaris per aconseguir, d'acord amb la legislació aplicable en cada cas, els objectius que estableixen aquests Estatuts. 2. La gestió encomanada i les capacitats atorgades es desenvolupen d'acord amb els criteris de descentralització i autonomia, sota els principis d'eficacia, eficiencia, qualitat i satisfacció per als ciutadans; de planificació, coordinació i cooperació, i de participació i reconeixement del paper que han de desenvolupar els professionals que prestin els seus serveis. 3. El regim de participació de les administracions públiques consorciades en el Consorci és el que estableix el Conveni de col'laboració del qual aquests Estatuts formen parto 4. En I'exercici de les seves funcions, el Consorci actua atenent la coordinació prevista a la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona. Capítolll Regims jurídics, materials i principis rectors Article 5 Regim jurídic del Consorci El Consorci és un ens jurídic públic de caracter associatiu i durada indefinida que es regeix per aquests Estatuts, per la reglamentació interna dictada en desplegament d'aquests i per les disposicions legals que li siguin d'aplicació. Article 6 Regim patrimonial 1. El patrimoni del Consorci esta integrat per tota mena de béns mobles i immobles, i drets de qualsevol naturalesa, susceptibles de valoració económica, sense altres limitacions que les que estableixen les lIeis. 2. El patrimoni del Consorci queda reflectit en I'inventari corresponent, que revisara i aprovara anualment el Consell Rector. 3. Els béns mobles i immobles de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona, destinats al servei del Consorci, tenen el caracter de cedits, per adscripció o cessió d'ús amb la fórmula, el títol jurídic, els límits a la disposició i la resta de les característiques que es determinin en cada cas. 4. El regim jurídic del patrimoni del Consorci, i en especial, el relatiu als béns de domini públic, és el que estableix la normativa de patrimoni de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, sens perjudici del que és aplicable al que procedeixi d'adscripció o cessió en ús feta efectiva per l'Ajuntament de Barcelona. 3 5. En cas de dissolució del Consorci, i pel que fa a la liquidació patrimonial, s'aplica el regim que preveu I'article 30 d'aquests Estatuts, en allo que afecta el patrimoni propi, I'adscrit i el cedit. Article 7 Recursos 1. Per a la realització deis seus objectius, el Consorci disposa deis recursos següents: a. Els rendiments deis serveis que presti, sota qualsevol modalitat admesa en Dret. b. Les aportacions que procedeixin de les entitats consorciades. c. Els productes del seu patrimoni, inclos el rendiment financer deis seus fons. d. Els credits que obtingui. e. Les subvencions, donatius, herencies, IIegats o ajuts de qualsevol classe que rebi i accepti el Consorci. f. Qualsevol altre que li pugui correspondre. 2. Els fons del consorci s'han de custodiar en comptes bancaris oberts directament en el seu nomo 3. Les cessions o donacions que efectuen les persones físiques o jurídiques privades no poden comportar una contraprestacions assistencial a I'efecte que confereixin drets assistencials preferents. 3. La realització per part del Consorci d'operacions d'endeutament de qualsevol modalitat requerira I'autorització previa del Govern o del Departament d'Economia i Finances, I'adopció d'un acord sotmes a la majoria qualificada prevista a I'article 22.2, sens perjudici del compliment necessari d'aquells preceptes de la normativa de finances públiques que li resultin d'aplicació que siguin indisponibles.,. Article 8 Régim comptable i pressupostari 1. El regim comptable s'adaptara a les disposicions vigents en la materia que dicti l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el Pla de comptabilitat pública, sens perjudici que aquest sistema també integri mecanismes de comptabilitat adaptats als centres d'assistencia sanitaria. 2. El sistema general de control economic i financer del Consorci s'instrumenta a través d'auditories financeres i de regularitat que s'han de fer cada any, durant el primer trimestre, amb referencia a I'exercici anterior. 3. El Consell Rector aprovara el pressupost de I'exercici següent, abans del 31 de desembre de cada any, que compren la totalitat d'ingressos i des peses anuals i que consta, com a mínim, de: 4 a) Despeses de personal. b) Despeses de béns corrents, de serveis i de manteniment, i qualsevol altra despesa d'explotació del Consorci. e) Previsions de finanyament. d) Amortitzacions. e) Despeses d'inversions de béns immobles, d'instaHacions, d'instrumental i d'altres béns comuns duradors necessaris per al desenvolupament i la prestació deis serveis, atenent en la distribució, com a mínim, el manteniment deis nivells de qualitat. 4. Dins el primer trimestre de I'any, el President elevara al Consell Rector la proposta de liquidació del pressupost del Consorci, el compte d'explotació de I'exercici anterior i I'inventari balanya 31 de desembre a fi de la seva aprovació dins deis sis mesos següents al tancament de cada exercici i en donara compte a les entitats consorciades. 5. El Consell Rector decidira la destinació deis romanents de I'exercici, que s'aplicaran en primer lIoc a I'amortització deis deutes del Consorci mateix, si escau. Artiele 9 Regim de personal 1. El personal del Consorci és contractat i es regeix per les normes de dret laboral, així com per la resta de normativa d'ocupació pública que Ii sigui d'aplicació. Sens perjudici de I'anterior, les administracions públiques consorciades podran adscriure personal funcionari, laboral i estatutari en regim de comissió de serveis, o bé restar en la situació que legalment correspongui. Aquest personal es regira per les disposicions normatives que respectivament li siguin d'aplicació en cada moment atenent la seva procedencia i la naturalesa de la seva relació d'ocupació. 2. La selecció del personal s'ha de dur a terme mitjanyant una convocatoria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat, merit i capacitat , així com la resta de principis establerts a la normativa basica d'aplicació general 3. El Consorci disposara del personal necessari per al compliment de les seves funcions. El seu nombre, les categories i les funcions quedaran reflectits a la plantilla que aprovi el Consell Rector. Artiele 10 Regim de eontraetaeió 1. El regim jurídic aplicable a la contractació del Consorci és el que estableixen la normativa de contractes del sector públic i la resta de normes estatals i autonomiques que la despleguen. El Consorci té la condició de poder adjudicador no administració pública als efectes que preveu la legislació sobre contractació del sector públic. 2. La condició d'organ de contractació i les competencies que se'n deriven corresponen, al Consell Rector i al President, per bé que poden delegar-les en altres organs del Consorci, 5 d'acord amb el que disposa I'article 15.2 i 17. h) d'aquests Estatuts. 3. El Consorci té, així mateix, la condició de mitja propi instrumental i servei técnic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona, així com de les entitats que en depenen o hi estan vinculades i que tenen la consideració de poders adjudicadors. El Consorci esta obligat a realitzar, d'acord amb les instruccions fixades unilateralment per qui fa I'encarrec, els treballs que Ii encarreguin els diferents departaments i els ens i les entitats que en depenen o hi estan vinculats. Les relacions del Consorci amb els departaments i els ens i les entitats deis quals és mitja instrumental i servei técnic no tenen naturalesa contractual i s'articulen mitjanc;ant encarrecs. El Consorci no podra participar en les licitacions públiques convocades pels departaments, els ens i les entitats respecte deis quals té la condició de mitja propi i servei técnico No obstant aixó, quan no hi concorri cap licitador, pot encarregar-se al Consorci I'execució de I'activitat objecte de licita ció pública. Article 11 Regim deis actes del Consorci 1. Contra els acords del Consell Rector, contra les resolucions del seu president o presidenta, i contra els acords i les resolucions deis altres órgans del Consorci dictats en virtut de delegació del Consell Rector, que esgoten la via administrativa, independentment de la seva executivitat immediata, d'acord amb I'article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant els jutjats i/o els tribunals corresponents al domicili del Consorci. No obstant aixó, contra aquesta resolució les persones interessades podran optar per interposar recurs de reposició d'acord amb el que disposi la normativa de procediment administratiu aplicable. 2. Contra les resolucions dictades per altres órgans del Consorci es podra interposar recurs d'alc;ada davant el Consell Rector del Consorci, d'acord amb el que disposa la normativa de procediment administratiu que resulti d'aplicació. Capítollll Organs de govern i direcció i de coordinació Article 12 Organs de govern i direcció 1. Són órgans de govern i direcció del Consorci: a) El Consell Rector. b) El president o presidenta. e) El vicepresident o vicepresidenta. 2. El Consell Rector pot acordar la creació, al seu sí, d'una comissió executiva així com designar un o més consellers delegats amb les facultats delega bies que decideixi, aplicant-hi la publicitat necessaria i sens perjudici deis apoderaments que pugui conferir a qualsevol persona. 6 Article 13 Naturalesa del Consell Rector El Consell Rector és el maxim órgan de govern del Consorci i té les funcions i atribucions necessaries per a I'assoliment deis objectius d'aquest. Article 14 Composició i regim jurídic 1. El Consell Rector es compon d'un mínim de deu membres, nomenats i substitu'lts lIiurement per les entitats consorciades. 2. La composició del Consell Rector es distribueix de la manera següent: a) Sis membres en representació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, designats pel conseller o consellera del departament competent en materia de salut, mentre es mantingui la composició inicial del Consorci. b) Quatre membres en representació de l'Ajuntament de Barcelona, designats per I'alcalde o alcaldessa mentre es mantingui la composició inicial del Consorci. 3. La incorporació de noves entitats al consorci determina la incorporació deis seus representants al Consell Rector i I'actualització de la seva composició, segons el que s'acordi en el corresponent conveni d'adhesió, per bé que reservant sempre la majoria absoluta als representants de la Generalitat de Catalunya. 4. El o la gerent assistira a les sessions del Consell Rector, amb veu peró sense vot. 5. La durada del mandat deis membres del Consell Rector és de quatre anys, sens perjudici que puguin ser nomenats per a nous mandats indefinidament. 6. El cessament i/o la dimissió d'un membre del Consell Rector que provoqui una vacant dóna lIoc a la seva substitució. La durada del mandat del nou membre és la que resti fins a I'acabament del mandat de la persona substituIda. 7. Els membres del Consell Rector poden delegar per escrit la seva representació i vot en un altre membre del Consell Rector. Aquesta facultat també és aplicable quan I'absent és el president o presidenta del Consell Rector, si bé les funcions inherents a aquest carrec les exerceix el vicepresident o vicepresidenta, d'acord amb alió que disposa I'article 18 d'aquests Estatuts. 8. Els membres del Consell Rector tenen dret a percebre els drets d'assistencia per a la concurrencia a les sessions col·legiades, en els supósits, la forma i la quantia que s'estableixin d'acord amb la normativa aplicable. 7 Article 15 Funcions del Consell Rector 1. Corresponen al Consell Rector les funcions següents: a) Aprovar la modificació deis Estatuts del Consorci i interpretar-los, en cas de dubte. b) Aprovar I'adhesió de noves entitats públiques o privades al Consorcio e) Acordar la continu'itat o la dissolució del Consorci, i aprovar la liquidació deis béns, drets i obligacions. d) Autoritzar la creació de nous centres i serveis que integrin el Consorci, I'ampliació, la remodelació o I'extinció deis existents, així com d'ens amb personalitat jurídica dependents directament o indirectament del Consorci i la participació en altres d'existents. e) Aprovar el Pla general d'actuació del Consorci i els plans anuals d'activitats i les directrius estrategiques, així com la prioritat de les actuacions que cal realitzar. f) Aprovar i modificar I'estructura directiva i I'organigrama del Consorci. g) Nomenar i cessar, a proposta del president o presidenta del Consell, el conseller delegat o consellera delegada, el o la gerent i el secretari o secretaria, així com fixar el regim jurídic que els és aplicable, i les retribucions que els corresponen per I'exercici d'aquests carrecs i les seves funcions. h) Aprovar les condicions generals d'accés als !locs de treball i als carrecs directius del Consorci així com el seu regim retributiu . i) Aprovar la plantilla i els convenis col 'lectius de treball del Consorcio j) Aprovar el pressupost anual del Consorci, la liquidació d'aquest, el compte general, I'inventari de béns, el balanc;: i el compte d'explotació del tancament de I'exercici, així com aprovar la mem6ria de I'activitat econ6mica desenvolupada durant I'exercici, el resultat de la gestió assistencial, l'econ6mica de I'exercici anterior, i I'aplicació de romanents. k) Aprovar la Mem6ria anual de les activitats que constitueixen els objectius del Consorci, referida al conjunt d'6rgans que I'integren. 1) Adquirir, alienar i gravar els béns immobles de propietat del Consorci que, per la seva naturalesa, són transmissibles. m. Aprovar les instruccions de contractació i els plecs de clausules generals aplicables en la materia i ser 1'6rgan de contractació del Consorci respecte de les contractacions de durada superior a tres anys i quan el seu import total excedeixi el 2 % del pressupost del Consorcio n. Acordar les operacions d'endeutament a mig i IIarg termini i els contractes de tresoreria. o. Autoritzar I'exercici d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions en via administrativa i judicial, en defensa deis drets i deis interessos del Consorci, i en les materies de la seva competencia. p. Aprovar els preus deis serveis que presta el Consorci. 8 q. Aprovar el canvi de domicili del Consorcio r. Aprovar disposicions i adoptar mesures d'organització i funcionament del Consorci, constituir comissions, consells o comites. s. Aprovar la creació d'órgans de participació professional, comunitaria i de qualsevol altre ordre, sens perjudici de la seva ulterior regulació, si escau, a través del corresponent reglament de regim organic i de funcionament del Consorci. t. Aprovar les variacions pressupostaries. u. Vetllar pel compliment de les funcions del Consorci. v. Acordar la creació de la Comissió Executiva. w. Acordar I'atorgament de poders específics a favor de qualsevol persona, amb I'extensió que decideixi. x. Aprovar els reglaments d'organització i funcionament del Consorci i deis seus centres, establiments i serveis, així com qualssevol altres que siguin necessaris per al bon funcionament de la institució. y) Totes aquelles altres que no estiguin expressament atribu'ides als restants órgans de govern del Consorci. 2. El Consell Rector pot delegar en qualsevol deis altres órgans de govern o deis seus membres les funcions, assenyalades a les lIetres n), o), p), q) i v) i, pel que fa a la lIetra n), només respecte deis contractes de tresoreria inferiors a 15.000.00 d'euros (inclosa aquesta quantitat) i pel que fa a I'assenyalada a la lIetra t), només respecte de les variacions que siguin inferiors, en conjunt , a un 1 % del pressupost anual. Article 16 Presidencia i vicepresidencia del Consell Rector 1. El carrec de president o presidenta del Consell Rector recaura en un representant de l'Administració de la Generalitat de Catalunya designat per la persona titular del departament competent en materia de salut, i el de vicepresident o vicepresidenta recaura en un representant de l'Ajuntament de Barcelona, designat per I'alcalde o alcaldessa. 2. El Consell Rector podra fixar, si escau, les retribucions corresponents a aquests carrecs. Article 17 Funcions del president o presidenta Corresponen a qui ocupi la Presidencia del Consell Rector les funcions següents: a) Exercir la representació institucional del Consorci. b) Vetllar I'execució i el compliment deis acords del Consell Rector. 9 c) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Consell Rector. d) Aprovar les convocatories d'accés als 1I0cs de treball i autoritzar les compatibilitats i i declarar les incompatibilitats del personal de prestació deis serveis.7 e) Elevar al Consell Rector la documentació i els informes que s'han de sotmetre a la seva deliberació i aprovació. f) Acceptar lIegats i herencies a benefici d'inventari. g) Acordar les operacions d'endeutament a curt termini, informant-ne el Consell Rector en la primera reunió que celebri. h) Exercir la condició d'organ de contractació i les competencies que se'n deriven, respecte de les contractacions de durada inferior a tres anys i quan el seu import total no superi el 2 % del pressupost del Consorci, per bé que pot delegar-les en altres organs del Consorci, informant-ne el Consell Rector, d'acord amb el que disposa I'article 10.2 d'aquests Estatuts. i) Acordar la formalització de concerts i convenis amb les diferents entitats públiques i/o privades que tinguin per finalitat la prestació de serveis amb els objectius del Consorci tot informant-ne el Consell Rector. j) Aprovar els nomenaments deis carrecs d'alta direcció del Consorci. k) Dictar les disposicions particulars que consideri adequades per al compliment deis acords del Consel!. 1) Exercir i adoptar, en cas d'urgencia i donant compte al Consell Rector, tota classe d'acords, accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives en defensa deis drets i interessos del Consorci. m) Aquelles altres que expressament se li encomanin, així com aquelles que Ii delegui el Consell Rector. 2. La persona que ocupi la presidencia pot delegar les seves funcions en altres organs de govern del consorci, excepció feta d'aquelles que Ii hagin estat conferides amb cara'cter indelegable, informant-ne el Consell Rector en la primera reunió que celebri. Article 18 Funcions del vicepresident o vicepresidenta El vicepresident o vicepresidenta suplira el president o presidenta i assumira les seves atribucions en els casos de vacant, absencia o malaltia. Exercira, a més, les funcions que li delegui el president o presidenta per escrit i donant-ne compte al Consell Rector. Article 19 Convocatoria de les sessions del Consell Rector 1. La convocatoria de les sessions del Consell Rector, la formula el secretari o secretaria, per ordre del president o presidenta, o a petició d'una tercera part deis seus vocals. S'ha de 10 trametre a tots els membres amb cinc dies d'anticipació, lIevat deis casos d'urgencia, en els quals n'hi haura prou amb 24 hores. 2. La convocatoria assenyala el lIoc, el dia i I'hora de la sessió, i conté I'ordre del dia. Juntament amb la convocatoria, s'adjunta I'acta de la sessió anterior i una copia deis documents que siguin necessaris per debatre i aprovar els punts de I'ordre del dia de la sessió corresponent. La convocatoria es podra fer per via telematica sempre que hi hagi constancia de la seva recepció. 3. A les sessions del Consell Rector es pot convocar, a iniciativa del president o presidenta o a requeriment d'algun deis membres, qualsevol persona en qualitat d'experta en algun deis temes o assumptes que formen part de I'ordre del dia. Article 20 Régim de les sessions del Consell Rector 1. El Consell Rector es reuneix, amb caracter ordinari el tercer dilluns de cada mes. També es pot reunir amb caracter extraordinari, a iniciativa del president o presidenta, o quan ho sol·liciti per escrit alguna de les entitats consorciades. 2. Les reunions se celebren en primera i única convocatoria. Article 21 Quórum de constitució de les sessions Per a la valida constitució de les sessions, es requereix la presencia del president o presidenta, o del vicepresident o vicepresidenta; d'un nombre de membres que, juntament amb el president o presidenta, conformin la majoria deis membres que integren el Consell Rector, i del secretari o secretaria o de qui per substitució n'exerceixi les funcions. Article 22 Adopció deis acords del Consell Rector 1. Els acords del Consell Rector s'adopten per la majoria deis presents. En cas d'empat, decideix el vot de qualitat del president o presidenta o del vicepresident o vicepresidenta, si s'escau. 2. S'exceptuen del regim previst a I'apartat anterior, i en aquests suposits es requereix per a I'aprovació el vot favorable de les dues terceres parts deis membres del Consell Rector, els acords relatius a: a) L'aprovació de la proposta de modificació deis Estatuts. b) L'aprovació de la proposta d'adhesió de noves entitats al Consorci. c) La creació de la comissió executiva prevista a I'article 12.2 d'aquests estatuts el nomenament i cessament de consellers delegats o conselleres delegades. d) La proposta de dissolució del Consorci. 11 3. No es poden adoptar acords valids sobre temes o materies que no s'han inclós en I'ordre del dia, lIevat que hi siguin presents dues terceres parts deis seus membres i estiguin representades totes les entitats consorciades i que així ho decideixin per unanimitat. 4. Els acords relatius a la modificació deis Estatuts, adhesió, separació, dissolució, liquidació del Consorci, i qualsevol altre que comporti noves aportacions económiques, requereixen, a més del quórum que estableix el capítol IV d'aquests Estatuts, que totes les institucions consorciades els ratifiquin. Article 23 Secretari o secretaria del Consell Rector 1. El Consell Rector és assistit per un secretari o secretaria. 2. El seu nomenament i cessament corresponen al Consell Rector, a proposta del president o presidenta. 3. El carrec ha de recaure en una persona que tingui la lIicenciatura en dret i que no tingui la condició de membre del Consell Rector. Article 24 Funcions del secretari o secretaria del Consell Rector Corresponen al secretari o secretaria les funcions següents: a) Actuar de secretari o secretaria de les sessions del Consell Rector i de la Comissió Executiva, si escau, amb veu peró sense vot, i estendre'n les actes corresponents. b) Actuar de secretari o secretaria de les altres comissions, consells o comites creats a iniciativa del Consell Rector. c) Preparar i trametre les convocatóries de les sessions, per ordre del president o presidenta. d) Procedir a la lectura de I'acta de la sessió, per tal que es pugui sotmetre a I'aprovació deis membres. e) Custodiar I'arxiu i el registre de les actes. f) Rebre els actes de comunicació deis membres amb I'órgan de govern, així com les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra mena d'escrit de que hagi de tenir coneixement per raó de la seva condició de secretari o secretaria. g) Preparar el despatx deis assumptes, redactar i autoritzar les actes. h) Certificar els actes i les resolucions de la presidencia i els acords del Consell Rector, així com els antecedents, lIibres i documents del Consorci, amb el vistiplau del president o presidenta. i) Qualsevol altra funció inherent a la condició de secretari o secretaria, així com aquelles que Ii delegui o encomani el president o presidenta. 12 j) El secretari o secretaria percep, si s'escau, les retribucions o els drets d'assistencia per la concurrencia a les sessions del Consell Rector que legalment Ii corresponguin, en la forma i la quantia que acordi el Consell Rector de conformitat amb la normativa aplicable. Article 25 Formalització i arxivament de les actes 1. El secretari o secretaria estén les actes de les reunions, en les quals ha de fer constar la relació de membres que hi han assistit; els membres que han excusat I'assistencia; el lIoc, la data i I'hora en que comen«a i acaba la sessió; les qüestions que s'hi han tractat; els punts principals de la deliberació; els acords adoptats, i I'expressió deis vots emesos. Quan així se sol· licita, es fan constar a I'acta les intervencions realitzades. 2. L'acta la subscriu el secretari o secretaria, amb el vistiplau del president o presidenta, i s'arxiva amb les garanties de seguretat adequades, per formar part del lIibre d'actes del Consell Rector. Article 26 El o la gerent 1. El Consell Rector podra nomenar un o una gerent i formalitzara un contracte amb ell/ella, en el qual s'especificaran les condicions del seu nomenament, la seva remuneració i la durada del seu carrec. 2. El o la gerent tindra les funcions i facultats que Ii atribueixi el Consell Rector, en tot cas, les següents: a. Representar el Consorci en I'ambit de les seves funcions. b. Assistir, amb veu i sense vot, a les sessions del Consell Rector i a les de la Comissió Executiva que es constitueixi. c. Donar suport a I'execució i compliment deis acords deis organs de govern. d. Efectuar el seguiment de les actuacions que s'executin en el Consorcio e. La gestió, custodia, conservació i administració del patrimoni del Consorcio f. Gestionar els recursos financers del Consorci, pel que fa a I'ordenació i execució deis ingressos i de les despeses, i a la contracció de les obligacions economiques, d'acord amb el pressupost aprovat i segons les indicacions del Consell Rector. g. Dur a terme la gestió i la coordinació de la Direcció de Recursos Humans, sens perjudici de les facultats reservad es a les Administracions consorciades respecte deis funcionaris de la seva procedencia; seleccionar, nomenar i contractar el personal del Consorci, excepció feta deis carrecs d'alta direcció, fixar-ne la remuneració d'acord amb el regim retributiu aprovat, acordar sancions i declarar les excedencies i separacions del servei, d'acord amb les directrius establertes pel Consell Rector a I'empara deis plans d'actuació del Consorcio h. Preparar la documentació deis assumptes que s'hagin de sotmetre a la consideració 13 deis órgans col·legiats de govern i informar sobre qualsevol aspecte necessari per a I'adequat exercici de les seves competencies. i. Concertar i signar els compromisos necessaris per al funcionament del Consorci, en el marc del que determini el Consell Rector. j. Exercir les altres funcions que li delegui el Consell Rector o el President, d'entre les de naturalesa delegable. 2. La persona que ocupi la gerencia pot delegar les seves funcions en altres órgans de govern del consorci, excepció feta d'aquelles que li hagin estat conferides amb cankter indelegable, informant-ne el Consell Rector en la primera reunió que celebri. CapítollV Modificacions deis Estatuts, adhesió, separació i dissolució del Consorci Article 27 Modificació deis Estatuts 1. La modificació deis Estatuts la realitzara el Consell Rector. 2. Qualsevol modificació deis Estatuts I'han d'aprovar els dos terc;os deis membres del Consell Rector i I'ha de ratificar cadascuna de les institucions consorciades. 3. La modificació deis Estatuts no és efectiva fins que la proposta que aprova el Consell Rector no sigui ratificada per totes les institucions que formen el Consorcio 4. L'adhesió o separació d'institucions al Consorci pot determinar I'inici d'un procés de modificació estatutaria, que es realitza en els termes esmentats en els apartats precedents. Article 28 Adhesió de noves institucions 1. Es poden adherir al Consorci altres administracions o entitats públiques o privades, sense finalitat de lucre, que tinguin interes a col·l aborar en I'assoliment deis seus objectius, així com efectuar les aportacions o prestar els serveis que en constitueixen I'objectiu. 2. L'acord d'adhesió de nous membres I'han d'aprovar els dos terc;os deis membres del Consell Rector, i I'ha de ratificar cadascuna de les institucions consorciades. Article 29 Separació del Consorci 1. En el cas que alguna de les institucions que formen el Consorci resolgui separar-se'n, aquest pot continuar vigent, si així ho acorden les institucions restants. 14 2. El Consorci queda automaticament dissolt en el cas que sigui l'Administració de la Generalitat de Catalunya la que decideixi separar-se'n. 3. En tots els casos, per a la conformació de la voluntat de I'órgan per determinar la continu'itat o dissolució del Consorci, s'ha de procedir d'acord amb la legislació vigent, en la forma que estableixen aquests Estatuts i, en especial, d'acord amb el que disposa I'article precedent. 4. Els requisits per a la separació del Consorci són: a) Notificar formalment la decisió, davant el Consell Rector, amb un preavís de sis mes os. b) La institució que se separi ha d'estar al corrent deis seus compromisos assumits anteriorment a la proposta. e) La institució que se separi ha de garantir la liquidació de les obligacions aprovades fins al moment de la separació. 5. En el cas que s'acordi la separació del Consorci, s'ha de procedir a la liquidació parcial deis drets, les obligacions i els béns propis del Consorci, així com a la reversió de les obres o de les instal'lacions existents a favor de les institucions consorciades, d'acord amb les normes que estableix I'article següent. Artiele 30 Dissolueió del Consorei 1. El Consorci es dissol per acord deis dos teryos deis membres del Consell Rector, que ha de ser ratificat per cadascuna de les institucions consorciades, o bé per les circumstancies que preveu I'article 34.2 d'aquests Estatuts. 2. L'acord de dissolució determina la manera com s'ha de procedir a la liquidació deis drets, les obligacions i els béns propis del Consorci, i a la reversió de les obres o de les instal'lacions existents a favor de les institucions consorciades, d'acord amb les directrius següents: a) Els béns adscrits o cedits en ús per les institucions integrants del Consorci han de retornar al seu pie domini. b) L'Administració de la Generalitat Catalunya ha de procedir a designar, a través del departament competent en materia de salut i previ acord amb l'Ajuntament de Barcelona, una comissió liquidadora constituIda per tres perits de reconeguda solvencia professional que no hagin estat vinculats al Consorci durant els cinc anys anteriors a la seva designació. Aquesta comissió ha d'elevar a les administracions consorciades una proposta sobre el procediment per a la formalització de dissolució del Consorci. e) El procés de liquidació del Consorci no pot suposar la paralització de la prestació assistencial i docent. L'Administració de la Generalitat de Catalunya ha d'adoptar les mesures necessaries per tal de garantir la continu'itat del servei i les funcions, garantint també la continu'itat deis lIocs de treball del personal del Consorci, sens perjudici de mantenir el caracter autónom del Consorci fins que es dugui a terme la liquidació. d) La constitució de la comissió liquidadora no implica I'alteració del funcionament deis órgans del Consorci, lIevat de les atribucions del Consell Rector que preveu I'article 15, apartat 1, lIetres e), i), k), 1) in), i I'apartat 2 del mateix precepte d'aquests Estatuts. 15 Disposicions transitóries Primera El personal funcionari de l'Ajuntament de Barcelona procedent de I'antic Institut Municipal d'AssistEmcia Sanitaria que passi a prestar serveis en el Consorci mantindra la situació de servei actiu a l'Administració d'origen, d'acord amb el que disposa I'article 191 del Reglament de personal al servei de les entitats locals. Segona La instrucció i resolució deis expedients sancionadors del personal funcionari a qué es refereix la disposició transitoria precedent correspon al Consorci, lIevat que la proposta de resolució comporti la separació del servei, cas en qué haura de ser imposada per I'organ competent de l'Ajuntament de Barcelona. Tercera Al personal laboral de I'extint Institut Municipal d'Assisténcia Sanitaria se li aplicara el mecanisme de successió d'empresa, en el termes de la legislació laboral vigent. Quarta L'actual Conveni col'lectiu del personal laboral de l'lnstitut Municipal d'Assisténcia Sanitaria mantindra la seva vigéncia fins al 31 de desembre de 2009. Finalitzat I'ambit temporal del Conveni coHectiu esmentat es mantindran les mateixes condicions de treball fins que s'assoleixi un nou acord de conveni col·lectiu. Per a les noves contractacions de personal que faci el Consorci regiran les condicions de treball a qué fa referéncia el paragraf precedent. Disposició addicional única En I'adopció d'acords del Consell Rector a qué es refereix I'article 22 i per tal de determinar el comput de vots favorables per assolir les dues terceres parts, es tindran en compte les fraccions iguals o superiors a 0,50, que es corregiran per excés. Disposició final única A partir de la constitució del Consorci s'extingeix l'lnstitut Municipal d'Assisténcia Sanitaria, i el primer se situa en la posició jurídica de l'lnstitut i, per tant, se subroga en tots els seus drets i obligacions, així com en la posició que el referit Institut ocupi en qualsevol societat, fundació o altres entitats amb personalitat jurídica en les quals participi directament o indirectament. 16