_ Consorci Unlverslt¡¡t Intern¡¡clonal Menennez Pelayo Barcelon © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch -Annex I al Dictamen d'aprovació inicial de la modificació deis Estatuts del Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona (CUIMPB) - Centre Ernest Lluch- - ESTATUTS CONSORCI UNIVERSITAT INTERNACIONAL MENÉNDEZ PELAYO BARCELONA (CUIMPB) - CENTRE ERNEST LLUCH- TAULA PREAMBUl CAPiTOl PRIMER. DISPOSICIONS GENERAlS Article 1. Membres constitutius. Article 2. Denominació. Article 3. Finalitats. Article 4. Naturalesa i regim jurídico Article 5. Domicili. Article 6. Personalitat jurídica. Article 7. Exercici d'activitats. CAPiTOl SEGON. ORGANS DE GOVERN Article 8. Descripció. Article 9. El Conse" General. Article 10. El President del Consorci i del Conse" General. Article 11. la Comissió Especial de Comptes. Article 12. (sense contingut) Article 13. El Director académico Article 14. El Gerent. CAPiTOl TERCER. REGIM FUNCIONAL Article 15. Regim del Conse" General. Article 16. (sen se contingut) Article 17. la Secretaria i Intervenció del Consorci. CAPiTOl QUART. REGIM ECONOMIC I FINANCER Article 18. Recursos. Article 19. Personal. Article 20. Régim económicofinancer. Article 21. Régim de contractació d'obres, béns i serveis. CAPiTOl CINQUE. SEPARACIÓ I DISSOlUCIÓ Article 22. Separació. Article 23. Causes de dissolució. Article 24. Liquidació i extinció del Consorci. DISPOSICIONS FINAlS Primera. Efectes de les modificacions legislatives. Segona. Entrada en vigor. ~s reprodu IR ~ ~~rl~ij1'5 1 ropla autllntlea. Barcelona. 1/ A José LuIs Martfnez-Alonso I Camps CUIMPB - Centre Ernest Uuch . el Montalegre, 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuirnpb.cat Consorcl Unlversltat Internacional Menendez Pelayo Barcelon PREAMBUL © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch En data 20 de maig de 1997, la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci Centre de Cultura Contemporania de Barcelona (CCCB) varen signar un conveni amb I'objectiu de constituir un consorci que, amb el nom Consorci Universitat Internacional Menéndez y Pelayo, tindria la finalitat de gestionar el centre permanent de la UIMP a Barcelona, tot coordinant i desenvolupant les activitats própies de la dita Universitat. En data 5 de novembre de 1997, es celebra l'Assemblea constituent del Consorci. En data 28 de juny de 2001 s'aprova el canvi de denominació del Consorci pel de CUIMPB- Centre Ernest Lluch per tal d'honorar la persona i I'obra de qui fou Rector de la Universitat Menéndez y Pela yo. L'entrada en vigor de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de I'administració local (LRSAL), el 31 de desembre de 2013, incideix notablement en la regulació deis consorcis, basicament, mitjanClant la modificació de la L1ei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de regim local (LBRL) i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC). La Disposició final segona de la LRSAL afegeix una nova Disposició addicional vintena a la LRJPAC que estableix, entre d'altres, I'obligatorietat de fixar estatutariament l'Administració pública a la que estara adscrit cada Consorci, d'acord amb els criteris fixats a la propia LRSAL i referits a cada exercici pressupostari, i conté d'altres requeriments quant al seu regim organic, funcional i financer, raó per la qual és necessaria la corresponent adaptació estatutaria. A aquesta necessitat d'adaptació se suma la derivada de I'entrada en vigor, el 18 de setembre de 2014, de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa, que incorpora diverses previsions referides al dret de separació i dissolució deis consorcis que han de recollir-se en els seus estatuts. CAPiTOl 1. DISPOSICIONS GENERALS Article 1. Membres constitutius 1.1. El Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo Barcelona (CUIMPB) - Centre Ernest Lluch esta constitu"it per la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i pel Centre de Cultura Contemporania de Barcelona (CCCB). 1.2. Podran incorporar-se per adhesió al Consorci aquells organismes i entitats, públiques o privades, sense anim de lucre, les activitats deis quals estiguin total o parcialment en consonancia amb els objectius d'aquest Consorci. L'admissió de nous membres requerira acord previ favorable, adoptat per unanimitat conforme a alió previst a I'art. 9.1. i la formalització del corresponent conveni d'adhesió, on s'especificaran les condicions d'integració i I'acceptació deis presents Estatuts. 1.3. El Consorci resta adscrit al sector públic de la Diputació de Barcelona, classificat com a grup 3, d'acord amb alió previst a la Disposició addicional12a. de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, 2 CUIMPB - Centre Ernest Lluch . el Montalegre, 5 . 08001 Barcelona' Te!. 933 020 634 I 933 017555 . www.cuimpb.cat Consorcl Universltat Internacional Menendez Pelayo Barcelon © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch reguladora de les bases de régim local (LBRL), en la redacció operada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de I'administració local (LRSAL). Tanmateix aquesta adscripció i/o classificació podran ser revisades per a cada exercici economic, d'acord amb les previsions de la Disposició addicional 20a. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de régim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i la Disposició addicional12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de régim local, respectivament. Article 2. Denominació El Consorci tindra la denominaci6 de Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo Barcelona (CUIMPB) - Centre Ernest Lluch. Article 3. Flnalitats 3.1. Constitueix la finalitat del Consorci la gesti6 del Centre Permanent de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo a Barcelona, I'objectiu del qual és servir de seu a Barcelona per a la coordinació i desenvolupament de les activitats propies de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo, centre universitari d'alta cultura, investigaci6 i especialitzaci6 en qué hi convergeixen activitats de distints graus i especialitats universitaries, que té per missi6 difondre la cultura i la ciencia espanyola, així com fomentar relacions d'intercanvi i informació científica i cultural d'interes internacional i interregional. 3.2. Dins del marc d'aquest objectiu general, el Consorci s'especialitzara en I'estudi i difusi6 deis temes relacionats amb les següents matéries: a) Desenvolupament urba i regional. b) Descentralització i organització de l'Administraci6 Pública. e) Ambits geografics amb els que Catalunya i Barcelona tenen unes especials relacions, sigui per raons historico-culturals o de proximitat. En particular, América Llatina i la regió mediterrania. d) Economia territorial. e) Regions i espai europeu. f) Cooperaci6 al desenvolupament en general. g) Tecniques de comunicació. h) Gestió i organitzaci6 empresarial. Article 4. Naturalesa i Regim jurídic El Consorci, en la seva condició d'ens públic de caracter associatiu, voluntari i local, es regira pels presents Estatuts, pels Reglaments que regulin la seva organització i funcionament i per les disposicions legals i reglamentaries que siguin aplicables, i particularment per allo disposat per la Llei estatal 30/1992, de 26 de novembre, de Regim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i en la legislació de régim local. Article 5. Domicili El Consorci tindra el seu domicili a la ciutat de Barcelona, carrer Montalegre, número 5, seu del Centre de Cultura Contemporania de Barcelona. Podra traslladar el domicili social a qualsevol punt de la ciutat on millor procedeixi per al compliment deis fíns que té encomanats. 3 eUIMPB - Centre Ernest Uuch . el Montalegre. 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuimpb.cat Consorcl Unlversltat Internacional Menenoez Pela yo Barcelon Article 6. Personalitat jurídica © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch El Consorci gaudira de personalitat jurídica propia i independent de la deis seus membres, i plena capacitat d'obrar de dret públic i privat per al compliment deis seus fins i en conseqüencia podra realitzar actes d'administració i disposició de béns, celebrar contractes, assumir obligacions i drets, interposar recursos i accions judicials i administratives, defendre's en judici i fora d'ell, i en general, realitzar tots els actes necessaris per aconseguir, d'acord amb la legislació aplicable, les finalitats establertes en els Estatuts. Article 7. Exercici d'activitats El Consorci comen~ara a desenvolupar les seves funcions el dia de la seva constitució i tindra una durada indeterminada. CAPíTOL 2. ÓRGANS DE GOVERN Article 8. Descripcló El Consorci estara regit pels organs següents: a) El Conse" General. b) El President del Consorcio c) La Comissió Especial de Comptes. d) El Director Académic. e) El Gerent. Article 9. El Consell General 9.1. El Consell General és I'organ de govern superior del Consorci i tindra les facultats següents: a) Fixar I'orientació basica de les activitats del Consorci dins deis objectius estatutaris i aprovar els plans i programes d'actuació, inversió í finan~ament generals. b) Aprovar la plantilla de I'entitat, I'inventari de béns, el pressupost i les seves modificacions i el Compte General. c) Aprovar el reglament d'organització funcionament deis seus serveis. d) Aprovar el régim i I'admissió de nous membres del Consorci, autoritzant els convenis o acords corresponents. e) Aprovar les propostes de modificació d'aquests Estatuts, que hauran de sotmetre's a la ratifica ció de les entitats que formen el Consorci. f) Aprovar la modificació del domicili social. g) Aprovar el nomenament i cessament del Gerent. h) Aprovar les propostes de dissolució i liquidació del Consorci, que hauran de sotmetre's a la ratificació de les entitats que formen el Consorci. i) Aprovar les operacions de credit que ultrapassin el 5% deis recursos ordinaris del pressupost. j) Alienar, cedir o gravar béns immobles. k) Exercir aquelles altres competencies que, essent inherents a les comeses propies del Consorci, la L. 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Regim Local, atribueixi al Pie de I'entitat local amb el caracter d'indelegable. 4 CUIMPB - Centre Emest Lluch . CI Montale~re, 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634/933017555 . www.cuimpb.cat Consorcl Universltat Internacional Menendez Pelayo Barcelon © UIMPBarcelonc Centre Ernest Lluch 9.2. El Consel! General, sen se perjudici de les delegacions que poguessin efectuar-se, estara format per: a) El Rector i un membre del Consel/ de Govern designat pel Rector de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo. b) El President i un diputat de la Diputació de Barcelona. e) L'Alcalde i un regidor de l'Ajuntament de Barcelona. d) Dos membres del Consel! General del Centre de Cultura Contemporania de Barcelona. El Rector de la Universitat, el President de la Diputació i l'Alcalde de Barcelona tindran la condició de membres nats del Consorcio 9.3. La Presidencia del Consel/ sera exercida, alternativament, per períodes biennals, pels membres nats del Consel/. La presidéncia del primer període, correspondra al Rector de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo; en el segon perrode al President de la Diputació i en el tercer perrode a I'Alcalde de Barcelona. Posteriorment, es seguira el mateix ordre per perrodes biennals que coincidiran amb I'any natural. 9.4. La Vicepresidencia sera exercida pel membre nat del Consell al qui correspongui la presidencia en el període biennal següent. El Vicepresident substituira al President en els casos d'abséncia, malaltia, vacant o altra circumstimcia analoga. 9.5. Els membres del Conse" que no exerceixin el carrec de President o de Vicepresident, tindran la condició de vocals. 9.6. A les sessions del Canse" podran assistir, amb veu pero sense vot, el Director Académic i el Gerent. Artiele 10. El President del Consorei ¡del Consell General 10.1. El President del Consorci ho és a la vegada del Conse" General. 1 0.2. Corres pon al President les atribucions següents: a) Exercir sense perjudici de les delegacions especials que pugui fer, la més alta representació del Cansorci en tots el ambits excepte en I'academic. En aquest darrer ambit la més alta representació del Consorci correspon al Rector de la UIMP. b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Conse" General, aixr com aprovar I'ordre del dia. e) Posar el vist-i-plau a les actes i certificacions deis acords adoptats pel Conse" General. d) Vetllar pel compliment del acords adoptats pel Conse" General. e) Fer ús del vot de qualitat per dirimir, en cas d'igualtat en la votació, les qüestions i deliberacions que es suscitin en el si del Canse" General. f) Exercir aquelles altres competencies que, essent inherents a les comeses propies del Consorci, la L. 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Regim Local, atribueixi a la Presidéncia de I'entitat local amb el caracter d'indelegable. 5 CUIMPB - Centre Ernest Uuch . el Montalewe, 5 . 08001 Barcelona' Te!. 933 020 634/ 933 017 555 . www.cuimpb.cat Consorci Universltat Internacional Menendez Pelayo Barcelon Article 11. La Comissió Especial de Comptes © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch 1. La Comissi6 Especial de Comptes tindra les funcions assignades per la legislaci6 de régim local i la reguladora de les hisendes locals. 2. La Comissi6 Especial de Comptes estara integrada pels membres del Consell General designats per la Presidéncia del Consorci, tot mantenint el criteri de representaci6 institucional i deis grups polítics presents al Consell. Article 12. (sense contingut) Article 13. El Director academic 13.1. La direcci6 académica del Consorci correspon al Director académic, el qual sera designat pel Rector de la Universitat internacional Menéndez Pela yo, entre catedratics o professors titulars de Facultats de qualsevol de les Universitat catalanes. 13.2. Son funcions del director académic: a) Exercir la representaci6 ordinaria del Consorci en I'ambit académico b) Organitzar, dirigir i orientar les activitats docents i d'investigaci6 que es realitzin en el Centre. c) Elaborar i aprovar la programaci6 académica del centre d'acord amb les directrius docents i científiques establertes pel Rectorat de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo. d) Certificar l'acreditaci6 académica deis alumnes que hagin realitzat cursos i investigacions. e) Proposar l'adquisici6 del material necessari per a I'adequat desenvolupament de I'activitat académica. f) Executar els acords del Consel! General I del Comité E)(eGutiu relatius a la realitzaci6 d'activitats docents i d'investigaci6. g) Seleccionar i contractar el professorat que no integri la plantilla, dins de les previsions pressupostaries del Consorci. h) Proposar les necessitats de personal técnic i administratiu necessaris per al desenvolupament de les activitats docents i investigadores. i) Atorgar les beques académiques prévia convocatoria i dins deis límits fixats en els pressupostos. j) Col laborar amb la geréncia en la redacci6 de I'avantprojecte de pressupost. k) Exercir les facultats especials que el Consell Generalli assigni expressament. Article 14. El Gerent 14.1. L'organitzaci6 executiva del Consorci estara encap~alada per un Gerent, que sera designat pel Consell General, entre persones que tinguin un titol universitari de grau superior. 14.2. El Gerent tindra les facultats següents: a) Executar i fer executar, quan no sigui competéncia del Director Académic, els acords deis órgans de govern del Consorci. b) Proposar a la resta d'órgans de govern les gestions o l'adopci6 d'acords que consideri necessaris per a I'acompliment normal de les finalitats del Consorci. 6 eUIMPB - Centre Emest L1uch . el Montalegre, 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuimpb.cat Consorei UnlYersitat Internaelonal Menendez Pela yo Bareelon © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch e) Adoptar les mesures d'ordre intern necessaries que garanteixin el funcionament correcte del Consorci en tots els ambits de la seva activitat. d) Assumir la gestió economica i administrativa del Consorcio e) Exercir, en coHaboraci6 amb el Director academic, la direcció superior en materia de personal. f) Formular I'avantprojecte de pressupost. g) Elaborar la Memoria anual. h) Exercitar, en cas d'urgencia, tota mena d'accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives en defensa deis béns i deis interessos del Consorcio i) Aprovar convenis i acords de coHaboració. j) Nomenar el personal que integra la plantilla, excepte el professorat. k) Ordenar els pagaments i cobraments. 1) Reconeixer obligacions en execució deis pressupostos de I'entitat i aprovar preus públics. m) Aprovar i adjudicar contractes administratius i privats. n) Administrar el patrimoni del Consorcio o) Exercir les facultats especials que altres organs de I'entitat li assignin expressament. p) Exercir aquelles altres competencies que, essent inherents a les comeses propies del Consorci, la L. 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Régim Local, atribueixi a la Presidencia i al Pie de I'entitat amb el caracter de delegables i que no hagin estat assignades a un altre organ del Consorcio CAPiTOl 3. REGIM FUNCIONAL Article 15. Régim del Consell General 15.1. El Consell General es reunira, previa convocatoria del President, un cop a I'any en sessió ordinaria. El President convocara sessions extraordinaries quan ho consideri convenient o quan ho soHiciti una quarta part deis membres amb dret a vot. 15.2. Les sessions s'hauran de convocar amb una antelació mínima de cinc dies, i a la convocatoria s'adjuntara I'ordre del dia deis assumptes a tractar. Els informes i documents relatius als assumptes objecte de deliberació estaran a disposició deis membres del Consell General a la seu del Consorcio El Consell es considerara formalment reunit quan assisteixin, presents o representats, la meitat deis seus membres amb dret a vot. En tot cas, sera necessaria la presencia del President o qui el substitueixi i la del Secretario 15.3. Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots, excepte en els suposits establerts en aquests Estatuts fixant un quorum diferent, i en cas d'empat resoldra el President amb vot de qualitat. Article 16. (queda sense contingut) Article 17. la Secretaria i Intervenció del Consorci 17.1. La Secretaria i la Intervenció del Consorci i deis seus 6rgans sera exercida per les persones titulars d'aquests carrecs a l'Administració d'adscripció, o persones en qui deleguin. 17.2. El Secretari i l'lnterventor del Consorci exerciran les facultats que tenen atribu·ides per la legisla ció de regim local. 7 CUIMPB - Centre Ernest Uuch . CI Montale~e. 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634/ 933 017 555 . www.cuimpo.cat Consorci Unlversltat Internacional Menendez Pelayo Barcelon " © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch CAPiTOl 4. REGIM ECONCMIC I FINANCER Article 18. Recursos 18.1. Per a la realització deis seu s objectius, el Consorci disposara deis recursos següents: a) Les aportacions que realitzin les institucions i entitats consorciades. b) Els drets de matrícula satisfets pels alumnes i la resta de rendiments de les activitats efectuades pel Consorcio e) Els patrocinis, subvencions, liberalitats, transferencies, donatius i aportacions no dineraries efectuades per qualsevol persona física o jurídica, organismes públics i privats. d) Els crédits que s'obtinguin. e) Els productes del seu patrimonio f) Qualsevol altres que li puguin correspondre. 18.2. Les entitats consorciades podran aportar al Consorci I'adscripció funcional o d'ús de béns, mantenint la seva titularitat. Article 19. Personal 1. El Consorci ha de disposar del personal necessari per a I'adequat compliment de les seves finalitats. El personal del Consorci podra ser propi, en els termes fixats en aquest article, o adscrit per les entitats consorciades en régim funcionarial o laboral. 2. El personal funcionari i laboral que hagi de prestar serveis al Consorci provindra de qualsevol de les Administracions públiques consorciades a través deis procediments de provisió i mobilitat i amb els requisits disposats en la legislació vigent i, si s'escau, en el conveni coHectiu que pugui resultar d'aplicaci6. 3. El personal laboral existent a la plantilla del Consorci a 31 de desembre de 2013, data d'entrada en vigor de la LRSAL, mantindra la seva relació d'ocupació amb el Consorci en els termes i condicions amb que aquella fou establerta i conservara, si escau, les seves expectatives de promoci6 professional i la resta de drets reconeguts a la legislació vigent en el conveni coHectiu que pugui resultar d'aplicació. 4. El Consorci no pot tenir personal eventual. Article 20. Régim economicofinancer El regim econemic-financer del Consorci sera I'establert a la normativa vigent per als ens locals en materia pressupostaria, de control i comptabilitat. El Consorci resta subjecte al regim de pressupostos, comptabilitat i control de l'Administració d'adscripció. En tot cas, s'ha de portar a terme una auditoria deis comptes anuals que és responsabilitat de I'ergan de control de l'Administració a qué s'hagi adscrit el Consorcio El Consorci haura de formar part del pressupost i incloure's en el compte general de l'Administraci6 pública d'adscripció. 8 CUIMPB - Centre Ernest lIuch . CI Montalegre. 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634/ 933 017 555 . www.cuimpb.cat Consorcl Unlversltat InternacIonal Menendez Pelayo Barcelon Artiele 21. Régim de contraetaeió d'obres, béns i serveis © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch La contractació d'obres, béns i serveis s'adaptara al régim previst per la normativa reguladora de les contractacions de les administracions públiques. CAPiTOl 5. SEPARACIÓ I DISSOlUCIÓ Artiele 22. Separaeió 1. Cadascun deis membres del Consorci podra separar-se d'aquest efectuant el corresponent avis previ davant el propi Consorci amb un minim de tres mesos d'antelació, sempre que estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions ¡compromisos pendents. 2. Un cop rebut I'avis previ de separació d'algun membre es reunira el Consell General per tal d'impulsar, si escau, les modificacions estatutaries i pressupostaries oportunes o, si escau, la dissolució del Consorcio 3. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci excepte que la resta deis seus membres acordin la seva continu"itat, sent necessaria, en tot cas, la permanéncia en el Consorci de dues Administracions, o dos entitats o organismes públics vinculats o dependents de més d'una Administració. 4. Quan I'exercici del dret de separació no comporti la dissolució del Consorci, s'aplicaran les regles següents: a) Es calculara la quota de separació que li correspongui a qui exerciti el dret de separació, d'acord amb la participació que li hagués correspost en el saldo resultant del patrimoni net si s'hagués dissolt el Consorci, tenint en compte tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceix el dret de separació als fons patrimonials del Consorci, com el finan<;ament concedit cada any. Si el membre del consorci que se separa no ha fet aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment ha de ser la participa ció en els ingressos que, si s'escau, hagués rebut durant el temps que ha pertangut al consorcio S'acordara pel Consorci la forma i condicions en qué es fara el pagament de la quota de separació, en el suposit que resulti positiva, així com la forma i condicions de pagament del deute que correspongui a qui exerceixi el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació del Consorci es produira una vegada determinada la quota de separació, en el sUpOsit que aquesta resulti positiva, o una vegada s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si el Consorci estigués adscrit a l'Administració que ha exercit el dret de separació, s'haura d'acordar a quin de la resta d'ens consorciats que continuen en el Consorci s'adscriu en aplicació deis criteris establerts a la Llei. 9 eUIMPB - Centre Ernest L1uch . el Montalegre, 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuimpb.cat Consorci Unlversltat Internacional Menende¿ Pelayo Barcelon Article 23. Causes de dissolució La dissolució del Consorci es produira: 1. Per disposició legal. 2. Per impossibilitat de complir les seves finalitats. © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch 3. Per acord del Consell General del Consorci, ratificat pels órgans competents de les entitats consorciades. 4. Per acord de les entitats consorciades. Article 24. Liquidació i extinció del Consorci 1. La dissolució del Consorci, acordada pel seu maxlm órgan de govern per maJona absoluta, produeix la seva liquidació i extinció, i ha de ser ratificada pels órgans competents deis ens consorciats. 2. El maxim órgan de govern del Consorci, a I'adoptar I'acord de dissolució, nomenara un liquidador. 3. El liquidador calculara la quota de liquidació que correspongui a cada membre del Consorci que es dura a terme d'acord amb la participació que li correspongui en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació, tenint en compte tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat cada membre del Consorci al fons patrimonial del mateix, com el financ;rament concedit cada any. Si algun deIs membres del Consorci no ha fet aportacions per no estar-hi obligat, el criteri de repartiment és la participació en els ingressos que, si s'escau, hagués rebut durant el temps que ha pertangut al Consorcio En tot cas, s'haura de determinar la destinació del personal del Consorci, amb respecte a tots els seus drets. 4. S'acordara pel Consorci la forma i condicions en qué es fara el pagament de la quota de liquidació en el supósit que resulti positiva. 5. Els ens consorciats podran acordar, per majoria absoluta, la cessió global deis actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continu'llat de I'activitat i aconseguir els objectius del Consorci que es liquida. DISPOSICIONS FINALS Primera. Efectes de les modificacions legislatives 1. Les prescripcions d'aquests Estatuts que incorporen o reprodueixen aspectes de la legislació basica de ,'Estat o I'autonómica d'aplicació als consorcis locals catalans s'entendran automaticament modificades en el moment en qué es produeixi la seva revisió. 2. La remissió que es fa en els presents Estatuts a les normes legals de qualsevol altre ambit, general o sectorial, s'entendra referida a les successives que interpretin, ampli"in, condicionin, substitueixin, modifiquin o deroguin les vigents. 10 CUIMPB - Centre Ernest Lluch . CI Montalegre, 5 . 08001 Barcelona' Tel. 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuimpb.cat Segona. Entrada en vigor Consorel Unlversltat Internacional Menendez Pela yo Barcelon © UIMPBarceloné Centre Ernest Lluch Els presents Estatuts entraran en vigor una vegada hagin estat complerts els requeriments establerts a la legislació i publicats en el Butlletí Oficial de la Provincia els acords relatius a la seva aprovació definitiva i el seu text integre. excepci6 feta de la nova composici6 del Consell General que es fara efectiva un cop celebrades les eleccions locals de 24 de maig de 2015. Barcelona. 23 de mar~ de 2015 La Gerent -;. ~ Teresa Coch Roura DILIGENCIA per fer constar que el text precedent ha estat aprovat pel Consell General del Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo Barcelona (CUIMPB) - Centre Ernest Lluch. en sessi6 celebrada el dia 23 de mar~ de 2015. El Secretari Delegat Farran on alo Sánchez 11 Aprovat par Acord núm. d:t/l ..5 EI/la Secreta rila delegatlda f1CctaJ. José LuIs Martrnez-Alon~,, ' '" CUIMPB - Centre Emest Uuch . CI Montalegre. 5 . 08001 Barcelona ' Tel . 933 020 634 I 933 017 555 . www.cuimpb.cat