1Dijous, 5 de gener de 2017 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona Gerència de Presidència i Economia ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió del dia 22/12/2016, ha adoptat el següent acord: APROVAR inicialment la modificació parcial de les Bases 7,10, 12.1, 12.2 i 19 de les Reguladores per a l'atorgament de subvencions a empreses en el marc del Programa Barcelona es Compromet d'impuls a la creació d'ocupació a Barcelona, aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 29 d'octubre de 2014 i modificades el 17 de desembre de 2014, 22 de juliol del 2015 i 26 de maig del 2016, segons el redactat que consta a l'expedient, restant inalterables la resta d'articles i paràgrafs de les esmentades bases. ORDENAR la publicació de les modificacions en el Butlletí Oficial de la Província, en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona, així com la inserció d'una referència de l'anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies a partir del següent al de la publicació esmentada. APROVAR definitivament les modificacions esmentades, sempre que no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva rectificació. ANNEX: BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS QUE ATORGA L'AJUNTAMENT DE BARCELONA A EMPRESES EN EL MARC DEL PROGRAMA BARCELONA ES COMPROMET D'IMPULS A LA CREACIÓ D'OCUPACIÓ A BARCELONA. En compliment de l'Acord de la Comissió de Govern de data 29 d'octubre de 2014, es va obrir la convocatòria per a la presentació de sol·licituds de subvencions segons els criteris i condicions previstos en les Bases Reguladores que s'especifiquen a continuació. Aquestes Bases van ser modificades per Acord de la Comissió de Govern de data 17 de desembre del 2014 22 de juliol del 2015 i 26 de maig del 2016. De la darrera modificació aprovada per Acord de la Comissió de Govern de data 22 de desembre del 2016, que entrarà en vigor amb la seva aprovació definitiva, resulta el redactat final vigent, que es transcriu a continuació. PROGRAMA BARCELONA ES COMPROMET. Una de les principals prioritats de l'Ajuntament de Barcelona és combatre l'atur construint els escenaris adequats per crear ocupació i facilitar el creixement econòmic mitjançant el disseny i la implementació de mesures a mida de les necessitats reals de la ciutat. El llançament del Programa Barcelona es Compromet (anteriorment denominat "Bons compromís d'impuls a la creació d'ocupació a Barcelona") constitueix una iniciativa innovadora per d'impulsar la creació d'ocupació a la ciutat, amb un objectiu general de fomentar la contractació de 1140 persones en situació d'atur que tenen especials dificultats per accedir al mercat de treball i diversos objectius específics com són la dinamització del mercat de treball mitjançant el suport a les petites i mitjanes empreses compromeses amb la creació d'ocupació estable, la millora de la capacitació professional de les persones contractades, la promoció del creixement de les empreses beneficiàries i facilitar l'entrada al mercat laboral de persones amb especials dificultats d'inserció laboral. El Programa incorpora: - Incentius a la contractació per a aquelles persones que presenten dificultats d'accés al mercat de treball com són persones majors de 40 anys amb més de 12 mesos d'atur, persones en risc d'exclusió social i joves inscrits al fitxer del Sistema Nacional de Garantía Juvenil i participants en programes de Garantía Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona/Barcelona Activa. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 2Dijous, 5 de gener de 2017 - Acompanyament a les persones per part dels serveis de Barcelona Activa i, si s'escau, de l'Àrea de Drets Socials. - La promoció i desenvolupament d'un entorn de COMPROMÍS de l'administració, les empreses i el tercer sector, per a l'assoliment d'un objectiu compartit: la creació d'ocupació i la inserció socio-laboral. Es tracta d'assolir l'objectiu per donar resposta a la demanda ciutadana incidint en els grups amb més dificultats, tot tenint en compte les necessitats de les empreses que son a la fi els agents que poden generar els llocs de treball necessaris. El programa sorgeix d'un marc d'intercanvi i de diàleg entre els diferents actors que operen al mercat de treball i està concebut i dissenyat com una mesura de govern integral i de competitivitat, tant des de la vessant de l'ocupació i qualificació del capital humà com també de suport a l'empresa. L'objectiu de la mesura és contribuir a la dinamització del mercat laboral, millorar les possibilitats de trobar feina de les persones aturades i la seva formació, tot promovent alhora el creixement del teixit empresarial mitjançant la injecció de liquiditat. Els ajuts econòmics que rebran les empreses participants en el Programa estan integrats per un incentiu vinculat a un termini mínim de sis mesos de contractació. Les empreses que ho sol·licitin poden comptar, sense cap cost per a elles, amb el suport necessari en els processos de preselecció de candidatures ajustades al perfil professional de les vacants de personal a cobrir. De forma complementària, l'Ajuntament de Barcelona posa a disposició de les empreses i les persones beneficiàries de les mesures els seus programes, activitats i serveis en matèria d'empresa i ocupació i de formació que hi figuren en els webs www.bcn.cat/empresa, www.bcn.cat/treball, www.bcn.cat/cibernarium, www.bcn.cat/emprenedoria. És voluntat municipal facilitar, a través de Barcelona Activa, un servei a mida, personalitzat, accessible i sobretot, integral. Igualment, el Tercer Sector col·laborarà en aquest Programa portant a terme accions de selecció, acompanyament, formació i capacitació de persones treballadores pertanyents a col·lectius de persones en risc d'exclusió susceptibles de ser contractades per les empreses participants. Cal ressaltar també que el benefici que reben les empreses i entitats beneficiàries no té únicament caràcter econòmic sinó que podran incorporar en la seva política de Responsabilitat Social Corporativa la participació en aquest programa que serà difosa per part de l'Ajuntament de Barcelona. En definitiva, amb aquest programa es tracta d'innovar perquè les polítiques municipals d'ocupació siguin més eficaces i eficients i contribuir a que Barcelona esdevingui una ciutat on les persones tinguin més oportunitats de trobar feina. BASES REGULADORES. 1. OBJECTE. L'objecte de les presents bases és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a aquelles empreses i entitats que tinguin com a mínim un centre de treball a l'Àrea Metropolitana de Barcelona i que contractin laboralment persones en situació d'atur empadronades a la ciutat de Barcelona que han de ser persones majors de 40 anys en situació d'atur de llarga durada (superior als 12 mesos) i/o persones en risc d'exclusió social i/o joves inscrits al Fitxer del Sistema Nacional de Garantía Juvenil participants en programes de Garantía Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona/Barcelona Activa, per a treballar en el centre de treball indicat. 2. FINALITAT. L'Ajuntament de Barcelona impulsa el Programa Barcelona es Compromet com un programa de subvencions per a donar suport tant a persones que presenten especials dificultats d'accés al mercat de treball com a les empreses de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, fomentant la creació de llocs de treball i l'ocupació estable. Tanmateix es pretén la promoció i desenvolupament d'un entorn de COMPROMÍS de l'administració, les empreses i el tercer sector per a l'assoliment d'un objectiu compartit: la creació d'ocupació i la inserció socio-laboral. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 3Dijous, 5 de gener de 2017 3. RÈGIM JURÍDIC. Constitueix el règim jurídic aplicable: - La Normativa General Reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010. - La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006. - La Carta Municipal de Barcelona. - La Llei 1/2006 que regula el Règim especial del municipi de Barcelona. - El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003. - La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya. - El Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals. - El Decret d'Alcaldia de 20 de novembre de 2013 de contractació responsable amb clàusules socials i ambientals. - Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal. - Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre pel qual s'aprova el Reglament que desenvolupa la Llei Orgànica 15/1999. - Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. - I la resta de normativa vigent aplicable. Les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductible en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. L'atorgament de les subvencions es condiciona pel compliment de la finalitat d'interès general i tenen caràcter no devolutiu, sens perjudici del seu reintegrament en els supòsits previstos en la Normativa Reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Correspon a l'Ajuntament de Barcelona la resolució de dubtes interpretatius relatius a les previsions d'aquestes bases i a la gestió d'aquest Programa de subvencions. 4. COMPATIBILITATS. Les subvencions seran compatibles, amb les corresponents limitacions pel que fa a la suma dels imports, amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals per a les contractacions laborals que realitzin les empreses. No obstant, el seu import no podrà ser d'una quantia que, en concurrència amb d'altres subvencions, bonificacions o ajuts rebuts d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de la contractació a efectuar pel beneficiari. L'atorgament de la subvenció no podrà donar com a resultat que el beneficiari de la subvenció esmentada pugui oferir preus per sota dels considerats de mercat o que signifiqui una alteració de les condicions de lliure competència. Aquestes subvencions resten sotmeses al règim de mínimis, de forma que la quantia total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantitat de 200.000 EUR en un període de tres exercicis fiscals (d'acord amb l'establert al C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 4Dijous, 5 de gener de 2017 Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 referent a les Ajudes de Mínimis). Aquest límit s'aplicarà a tots els ajuts de mínimis percebuts pel beneficiari, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l'objecte dels mateixos. 5. SOL·LICITANTS I BENEFICIÀRIES. Poden ser sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes bases les empreses, individuals o en forma societària i les entitats que comptin amb, com a mínim, un centre de treball a algun dels municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb una plantilla de fins a 250 treballadors i que vinguin desenvolupant la seva activitat com a mínim sis mesos abans de la data de la primera contractació subvencionable. Es considera centre de treball aquell lloc on l'empresa hagi declarat que desenvolupa la seva activitat a efectes fiscals, d'acord amb la base sisena. Els municipis que formen part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona són els 36 municipis indicats a l 'article 2 de la Llei 31/2010, del 3 d'agost, de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Estan excloses d'aquesta subvenció els ens, organismes i entitats del sector públic indicades en l'article 3 del RDL 3/2011, de 4 de novembre. 6. CONDICIONS I REQUISITS. Podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes bases les empreses i entitats que compleixin les condicions i els requisits següents: CONDICIONS: - Estar degudament constituïda, amb data d'alta d'activitat a efectes fiscals anterior a sis mesos a comptar des de la data del primer contracte subvencionable. - Tenir com a mínim un centre de treball en algun municipi de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, d'acord amb la relació que consta en l'article 2 de la Llei 31/2010, del 3 d'agost, de l'Àrea Metropolitana de Barcelona on presti servei el treballador contractat. - Desenvolupar, a criteri de l'Ajuntament de Barcelona, una activitat lícita que no suposi discriminació, atempti contra la dignitat i igualtat de les persones, fomenti la violència o vagi contra els drets humans, no portar a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes ni que puguin ferir la sensibilitat de les persones i/o les empreses. - Comptar l'empresa amb una plantilla no superior a 250 treballadors/es. El càlcul dels llocs de treball de l'empresa es farà tenint en compte la mitjana aritmètica de treballadors durant els sis mesos anteriors a la data de la primera contractació subvencionable. - Incrementar, amb el contracte o contractes de treball per als quals es sol·licita la subvenció, el nombre de persones ocupades en comparació a la mitjana dels 12 mesos previs a la primera contractació subvencionable, tret dels llocs que hagin quedat vacants per dimissió de la persona treballadora, la seva discapacitat, jubilació per edat, reducció voluntària dels temps de treball o per acomiadament disciplinari procedent. - Subscriure i formalitzar un contracte laboral de durada mínima de 6 mesos amb persones en situació d'atur que acreditin estar empadronades en la ciutat de Barcelona de manera ininterrompuda (al menys des d'un any abans de la data del contracte subvencionat o al menys des de data anterior a la de l'alta al Programa de Garantia Juvenil), que han de ser: • Persones majors de 40 anys i en situació d'atur igual o superior a 12 mesos en el termini dels 18 mesos anteriors a la contractació subvencionada. (No es comptabilitzaran en el còmput dels darrers 18 mesos els períodes corresponents a contractes vinculats a Plans d'Ocupació gestionats per l'Ajuntament de Barcelona/Barcelona Activa). • Persones en situació de risc d'exclusió social. Joves inscrits al Fitxer del Sistema Nacional de Garantía Juvenil participants en programes de Garantía Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona/Barcelona Activa. - Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, un cop exhaurits els terminis. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 5Dijous, 5 de gener de 2017 - Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Barcelona, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament, si escau. - Complir amb la normativa comunitària relativa a les ajudes a minimis (articles 107 i 108 del Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013), segons la qual l'entitat beneficiària no podrà rebre més de 200.000 EUR en concepte de minimis durant un període de tres anys. REQUISITS: Supòsit 1: Majors de 40 anys i en situació d'atur superior als 12 mesos. Per a l'acreditació relativa a la contractació de persones en situació d'atur empadronades a la ciutat de Barcelona majors de 40 anys i en situació d'atur superior als 12 mesos: Informe de vida laboral actualitzat i/o document d'inscripció en el SOC o organisme equivalent. (Quan escaigui, haurà de constar a l'informe de vida laboral la participació en programes de Plans d'Ocupació impulsats per l'Ajuntament de Barcelona i gestionats per Barcelona Activa). Supòsit 2: Persones en situació de risc d'exclusió social. Les persones en situació de risc d'exclusió social són les següents, d'entre les indicades en l'article 5 del Decret d'Alcaldia de Contractació Responsable amb criteris socials: - Persones perceptors de renda mínima d'inserció. - Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%. Sempre que sigui possible i de forma preferent es contractarà persones amb paràlisi cerebral, persones amb trastorn mental o amb discapacitat intel·lectual amb un grau de discapacitat reconeguda igual o superior al 33% i persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat reconeguda igual o superior al 65%. - Dones víctimes de la violència de gènere (física o psíquica) i persones víctimes de violència domèstica. - Joves majors de setze anys i menors de trenta provinents d'institucions de protecció de menors. - Interns de centres penitenciaris que la seva situació els permeti accedir a una ocupació, persones en llibertat condicional i persones exrecluses durant els 12 mesos posteriors a la seva sortida. - Persones amb problemes de drogoaddicció o alcoholisme que és trobin en procés de rehabilitació i reinserció social. - Persones que no puguin accedir a la renda mínima d'inserció, però que es trobin, segons el parer dels serveis públics competents, en situació o en risc d'exclusió social. Per exemple: mare o pare de família monoparental; persones de famílies desnonades i persones sense sostre; persones en situació d'atur de llarga durada -més de 12 mesos- més grans de quaranta-cinc anys; persones en situació d'atur que han exhaurit la prestació o el subsidi per desocupació i no tenen dret a cap altre prestació; joves menors de 25 anys i no escolaritzats; persones immigrants extracomunitàries en situació regular; persones en situació d'atur amb tots els membres de la unitat familiar en situació de desocupació; persones que hagin exercit la prostitució; persones transsexuals; o altres semblants. Per a l'acreditació relativa a la contractació de persones en risc d'exclusió social: En el cas que les empreses vulguin candidats derivats des de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament: per a poder obtenir el document acreditatiu, l'empresa haurà d'estar registrada i haver gestionat l'oferta de treball a través del Programa LÀBORA. Per tal d'accedir al programa l'empresa disposa de dos itineraris: - Accedir a l'adreça web www.bcn.cat/labora i registrar-se a l'espai "Sóc empresa". Un cop registrada, un prospector es posarà en contacte amb l'empresa per gestionar l'oferta de treball demandada. I posteriorment iniciar el procés de selecció i contractació. - Contactar per e-mail a l'adreça labora@bcn.cat o al telèfon de contacte del Programa LABORA 932565623. Un tècnic del Programa contactarà amb l'empresa i s'iniciarà el procés de registre d'alta d'adhesió i gestió de l'oferta de treball. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 6Dijous, 5 de gener de 2017 L'acreditació de les empreses en el Programa LÀBORA assegura que totes les contractacions realitzades provenen de candidats registrats i certificats pel Programa. En el cas que les empreses desitgin presentar candidats propis, aquests candidats hauran de ser registrats i certificats pel Programa LÀBORA. L'acreditació d'aquesta situació es farà mitjançant una sol·licitud que haurà de presentar la persona candidata i un document que emetrà l'Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS), ubicat al carrer València, 344 baixos de Barcelona, una vegada comprovat que el candidat compleix les condicions establertes en el paràgraf anterior. Aquest document serà lliurat a les persones sol·licitants i aquestes el podran aportar a l'empresa contractant, que l'haurà d'incorporar a l'aplicació com a document per accedir a la subvenció. En qualsevol cas, de forma excepcional, es podran admetre com a acreditatius els documents indicats a aquests efectes en el Decret d'Alcaldia de Contractació Responsable així com d'altres presentats pels sol·licitants o obtinguts d'ofici. Supòsit 3: Joves inscrits al Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i participants en programes de Garantia Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa. Es tindran en consideració en aquest sentit les persones que, d'acord amb el Reial decret Llei 8/2014, de 4 de juliol, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència i la Resolució de 29 de juliol de 2015, de la Direcció General del Treball Autònom, de l'Economia Social i de la Responsabilitat Social de les Empreses, per la qual s'amplia l'àmbit d'aplicació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, estiguin inscrites al Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, per al qual han de complir, entre d'altres, els requisits següents: - Tenir més de 16 anys i menys de 30, en el moment de sol·licitar la inscripció en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. - No haver treballat en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. - No haver rebut accions educatives que comportin més de 40 hores mensuals en els 90 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud. - No haver rebut accions formatives que comportin més de 40 hores mensuals en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud. Per a l'acreditació relativa a la contractació de joves participants en programes de Garantia Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa, s'aportarà document acreditatiu de la seva participació en el corresponent programa. Amb caràcter general i per a tots els supòsits: La contractació d'una mateixa persona no podrà ser objecte de diverses subvencions del mateix programa. No es podran acollir a la subvenció les contractacions celebrades amb persones que hagin tingut relació laboral indefinida durant els dotze mesos anteriors a la data de la contractació subvencionada amb la mateixa empresa o altres vinculades (socis comuns amb un mínim del 25% de participació en ambdues empreses) ni les celebrades amb persones que siguin o hagin estat membres dels òrgans d'administració de les empreses que tinguin forma jurídica de societat o d'aquells que tinguin o hagin tingut participació del capital de l'empresa igual o superior al 25% ni amb familiars dels titulars o dels membres dels òrgans de direcció o d'administració amb relació de parentiu de fins a segon grau per consanguinitat o afinitat o relació anàloga. No es podran acollir a la subvenció les empreses que hagin amortitzat llocs de treball indefinits durant els tres mesos anteriors a la contractació subvencionada, mitjançant acomiadaments improcedents reconeguts per sentència judicial ferma, regulacions d'ocupació (incloent-hi reducció de jornada) o acomiadaments objectius. Per a accedir al pagament de la subvenció tampoc no es podrà produir, al llarg del període de contractació subvencionada, cap d'aquestes situacions. 7. RESERVES. Es reserva l'import econòmic necessari per a subvencionar 300 contractes de "treball protegit" destinats a persones en situació de risc d'exclusió, de la manera següent: C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 7Dijous, 5 de gener de 2017 - 200 contractes es reserven per a subvencionar empreses que contractin persones en situació de risc d'exclusió social indicades en la Base anterior. - 100 contractes es reserven per a subvencionar empreses i entitats del tercer sector que contractin persones en situació de risc d'exclusió social indicades en la Base anterior. Es consideren a efectes d'aquestes Bases com a empreses i entitats del tercer sector les indicades en l'article 5 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'Economia Social: les cooperatives, les mutualitats, les fundacions i les associacions que portin a terme activitat econòmica, les societats laborals, les empreses d'inserció, els centres especials de treball, les confraries de pescadors, les societats agràries de transformació i les entitats singulars creades per normes específiques que es regeixen pels principis de: - Primacia de les persones i del fi social sobre el capital, que es concreta en gestió autònoma i transparent, democràtica i participativa, que porta a prioritzar la presa de decisions més en funció de les persones i les seves aportacions de treball i serveis prestats a l'entitat o en funció del fi social, que en relació a les seves aportacions al capital social. - Aplicació dels resultats obtinguts de l'activitat econòmica principalment en funció del treball aportat i servei o activitat realitzada per les sòcies i socis o pels seus membres i, si escau, a la fi social objecte de l'entitat. - Promoció de la solidaritat interna i amb la societat que afavoreixi el compromís amb el desenvolupament local, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, la cohesió social, la inserció de persones en risc d'exclusió social, la generació d'ocupació estable i de qualitat, la conciliació de la vida personal, familiar i laboral i la sostenibilitat. - Independència respecte als poders públics. S'estableix també reserva de 250 subvencions per a les contractacions de joves inscrits al Fitxer Nacional de Garantia Juvenil i participants en programes de Garantía Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona/Barcelona Activa. 8. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR. - Instància de sol·licitud de subvenció (inclou Declaració relativa a subvencions rebudes de les Administracions o ens públics i altres relatives al compliment de la normativa aplicable). - Full de sol·licitud de transferència bancària i/o certificat bancari de titularitat del compte. - Escriptura de constitució o document d'inscripció de l'entitat al Registre públic corresponent, Estatuts i alta censal en cas de persones jurídiques i entitats i alta censal en cas de empresaris o professionals individuals. - Escriptura de poders del representant de l'entitat en cas de persones jurídiques i DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud com a representant de l'entitat. - Document d'identitat del treballadors contractat. - Acreditació de situació d'atur amb informe de vida laboral del/la treballador/a contractat/da i/o document justificant d'inscripció en el SOC en el cas de persones aturades majors de 40 anys i en situació d'atur de llarga durada i/o participants en Plans d'Ocupació de l'Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa. - Document acreditatiu de la situació de risc d'exclusió social emès per l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, prevista en la Base 6, en el cas de persones en risc d'exclusió. - Document acreditatiu de la participació en programa de Garantia Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa en el cas de contractacions de joves inscrits en registre de Garantia Juvenil. - Contracte de treball registrat. - Alta en Seguretat Social i de forma opcional IDC (Informe de dades per a la cotització) del/la treballador/a. - Certificat d'empadronament a la ciutat de Barcelona de les persones treballadores contractades objecte de la subvenció, amb indicació de la data d'alta. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 8Dijous, 5 de gener de 2017 - Dos certificats: un acreditatiu del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i un altre de les obligacions amb la Seguretat Social. (1) Els sol·licitants podran substituir la presentació dels dos certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària i de les obligacions amb la Seguretat Social per la declaració responsable que consta en l'anvers al full de sol·licitud de la subvenció relativa al compliment d'aquestes obligacions. Aquests certificats seran obtinguts d'ofici per BARCELONA ACTIVA dins del termini de 10 dies hàbils a comptar des del dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de la resolució d'atorgament provisional o en qualsevol altre moment del procediment. (2) De la mateixa manera, el certificat d'empadronament serà obtingut d'ofici per BARCELONA ACTIVA. No obstant l'anterior, en qualsevol moment del procediment, l'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar els documents d'aclariment o complementaris necessaris així com tramitar la seva obtenció d'ofici. 9. SOL·LICITUD. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades en aquestes bases s'han de formular mitjançant impresos normalitzats que es podran obtenir en el web - Barcelona.cat/barcelonaescompromet. Podran accedir a la subvenció totes les contractacions realitzades a partir de l'endemà de la publicació inicial d'aquestes Bases en el Butlletí Oficial de la Província. La sol·licitud caldrà omplir-la i imprimir-la de l'aplicació web, signar-la i presentar-la en qualsevol dels Registres municipals indicats en la Base divuitena. La documentació prevista en la Base vuitena caldrà introduir-la en l'aplicació web en format pdf. A la sol·licitud es fa constar de forma expressa que: - L'empresa es compromet a retribuir la/es persona/es contractada/es segons el conveni d'aplicació i en cap cas el salari serà inferior al Salari Mínim Interprofessional vigent. - La jornada de treball que serà com a mínim del 50% de les hores setmanals establertes al conveni sectorial corresponent. - Es compromet a que es dugui a terme un procés de formació i capacitació professional dels/les treballadors/des contractats/des per desenvolupar tasques pròpies del lloc de treball i el sector on s'emmarca la seva activitat, dins dels primers 6 mesos de la relació laboral i que suposi un mínim del 5% de la jornada laboral d'aquest període. - L'empresa no ha estat sancionada, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel RD Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost. - L'empresa compleix els requisits dels articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. - L'empresa no està compresa en cap dels supòsits previstos en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - L'empresa compleix amb la quota de reserva per a la integració de persones amb discapacitat d'acord amb la llei 19/1982, de 7 d'abril, o aplica les mesures alternatives previstes en el Reial Decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 246/2000 de 24 de juliol. - L'empresa compleix amb l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació entre dones i homes. - L'empresa declara expressament que compleix amb el règim de mínimis i que, per tant, la quantia total dels ajuts que es puguin rebre no superaran la quantitat de 200.000 EUR en un període de tres exercicis fiscals (d'acord amb l'establert al Reglament 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les Ajudes de mínimis). C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 9Dijous, 5 de gener de 2017 - L'empresa compleix qualsevol altra obligació que derivi de les presents bases i de la normativa vigent d'aplicació. En el cas d'empreses que contractin més d'un/a treballador/a, es podrà presentar una única sol·licitud on es farà constar les dades dels/les mateixos/es. Pel que fa a la documentació administrativa, es presentarà un únic exemplar que servirà per a totes les sol·licituds de persona/es contractat/des. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s'acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 10. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ. La quantia de la subvenció màxima serà de 5.000 EUR en el cas de contractació de persones majors de 40 anys en situació d'atur superior a dotze mesos i de joves del programa de Garantia Juvenil. En funció de la jornada laboral, s'estableixen els imports màxims subvencionables: % Jornada Incentiu 50 – 74 % 2.500,00 EUR 75 – 99 % 3.750,00 EUR 100% 5.000,00 EUR La quantia de la subvenció màxima serà de 6.000 EUR en el cas de contractació de persones en situació de risc d'exclusió. En funció de la jornada laboral, s'estableixen els imports màxims subvencionables: Jornada Incentiu 50 – 74 % 3.000,00 EUR 75 – 99 % 4.500,00 EUR 100% 6.000,00 EUR El màxim de contractacions a subvencionar a una mateixa empresa en el marc d'aquest Programa serà de 5 i no podrà superar el nombre de treballadors existents en la data anterior al primer contracte acollit a aquesta subvenció. A aquest efectes, es considera que integren la plantilla les persones físiques titulars de l'empresa que figurin com a treballadors de la mateixa. 11. OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI. - Acceptar i complir les bases i condicions fixades per a la seva aprovació. - Es compromet a capacitar professionalment els/les treballador/des contractats/des per desenvolupar tasques pròpies del lloc de treball i el sector on s'emmarca la seva activitat. En aquest marc, els plans formatius de les empreses podran incloure algunes de les accions formatives desenvolupades per Barcelona Activa SAU SPM. - En el cas de que el/la treballador/a contractat hagi finalitzat la seva participació en alguna acció de formació ocupacional vinculada al lloc de treball a desenvolupar durant els 6 mesos anteriors a la contractació subvencionada, el còmput d'hores de participació en l'esmentada acció servirà per a acreditar el compliment del requisit del preceptiu pla formatiu. - En el cas de la contractació de joves participants en programes de Garantia Juvenil, es podran tenir en compte també, a efectes de justificació d'aquesta obligació, les accions d'orientació i/o formació i capacitació professional desenvolupades en el marc dels programes de Garantia Juvenil de l'Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa. - Complir el règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. - Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la restant normativa aplicable. - Acreditar que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social. - Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 10 Dijous, 5 de gener de 2017 - Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament i reintegrar els fons rebuts en el cas del no compliment de les bases reguladores o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. - Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l'Ajuntament. - Disposar de la documentació laboral i comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control. - Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i d'altres administracions o ens públics en el darrer any i quan resulti escaient i es tracti de persones jurídiques, les retribucions dels òrgans de direcció o administració a l'efecte de fer-les públiques. Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions. L'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM quedaran exempts de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari. 12. PROCEDIMENT: TERMINIS I FORMA. 12.1. Presentació de sol·licituds. El termini de presentació de les sol·licituds anirà des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província fins el dia 30 de juny del 2017. Un cop presentada la sol·licitud, s'atorgarà un període de deu dies hàbils per a esmenar la documentació requerida o aportar els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considera que desisteix de la seva petició. La sol·licitud es podrà presentar a qualsevol de les oficines d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona i dels Districtes previstes en la base 18. El criteri per determinar l'ordre d'accés, quan sigui necessari, a la subvenció serà l'ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre corresponent i fins a l'esgotament de la partida pressupostària assignada al Programa. 12.2. Resolució d'atorgament i /o denegació. Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els requisits establerts en les bases reguladores i la resolució corresponent a cada sol·licitud s'emetrà en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la data de la seva presentació en el Registre públic corresponent. En virtut de la Normativa Reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, l'atorgament de la subvenció ve dividida en dues fases: una que culmina amb la resolució d'atorgament provisional i una segona fase en què, vençut el termini d'audiència i examinades les al·legacions que, en el seu cas, s'hagin pogut presentar, culmina amb la resolució definitiva. D'acord amb l'article 24.4 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no es tinguin en comptes altres fets i/o al·legacions i proves diferents a les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Donat que l'únic criteri de valoració és el compliment dels requisits per a accedir a la convocatòria, s 'estableix el criteri de prelació relatiu a que, en cas necessari, per a la resolució s'atendrà a l'ordre cronològic de presentació fins a esgotar la partida pressupostària prevista. L'òrgan instructor del procediment serà la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Barcelona. La competència per a l'atorgament i denegació de les subvencions correspondrà a la Primera Tinença d'Alcaldia. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 11 Dijous, 5 de gener de 2017 La competència per a l'autorització, la disposició i l'obligació de les corresponents despeses la correspondrà a la Gerent de Política Econòmica i Desenvolupament Local, per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables." Les resolucions seran notificades als sol·licitants mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) per raons d'economia procedimental derivades de la previsió d'un volum important de sol·licituds per al Programa. Addicionalment, es podran realitzar notificacions individuals. La publicació en el BOP de les resolucions definitives posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes, o recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 12.3. Pagament. L'import màxim de la subvenció es farà efectiu en dos pagaments: Un cop aprovat l'atorgament definitiu, es procedirà al pagament del 50% de l'incentiu. Transcorreguts 6 mesos des de la data inicial del contracte, prèvia comprovació de la continuïtat ininterrompuda de la relació laboral, justificada la despesa executada i revisada satisfactòriament la documentació justificativa de la mateixa, es procedirà al pagament del 50% restant de l'incentiu. Els pagaments es realitzaran mitjançant transferència al compte bancari de l'empresa o entitat beneficiària. 12.4. Finalització del programa. El Programa de subvencions finalitzarà el dia 31 de desembre de 2016, llevat que s'esgoti abans el pressupost previst. 13. ENTITAT COL·LABORADORA. La gestió del procediment i el pagament de les subvencions s'encarrega a la Societat Municipal Barcelona Activa SAU com a ens executor de les polítiques d'empresa i ocupació de la Regidoria d'Ocupació, Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona. Als efectes de la tramitació d'aquesta subvenció, BARCELONA ACTIVA SAU SPM tindrà la consideració d'entitat col·laboradora prevista en l'article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l'article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. En conseqüència, BARCELONA ACTIVA SAU SPM actuarà en nom i per compte de l'Ajuntament de Barcelona a tots els efectes relacionats amb la subvenció, lliurarà i distribuirà els fons públics als beneficiaris, col·laborarà en la gestió de la subvenció i farà les anotacions pertinents d'entrada com a ingrés i sortida com a despesa en el seu compte d'explotació. 14. JUSTIFICACIÓ I CONTROL. La gestió del programa es durà a terme mitjançant l'ús d'una aplicació informàtica creada per a aquesta finalitat, quedant, per tant, el beneficiari obligat a la seva utilització. Els beneficiaris de la subvenció hauran de lliurar o incorporar en l'aplicació, als 6 mesos, la documentació justificativa següent per a la tramitació del segon pagament: - Còpia de TC1 i de TC2 mensuals on consti la/les persona/es contractada/es. - Còpia de documents acreditatius del pagament de les nòmines de la/les persona/es contractada/es objecte d'aquesta subvenció i/o document acreditatiu del pagament de les mateixes. - Document acreditatiu d'haver dut a terme el procés de formació i capacitació professional. En qualsevol cas, els beneficiaris hauran de complir l'article 10 (control, seguiment i justificació de les subvencions) de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 12 Dijous, 5 de gener de 2017 15. ANUL·LACIÓ I REINTEGRAMENT. Sense perjudici de les responsabilitats que s'escaiguin, l'Ajuntament de Barcelona procedirà a la revocació total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents: - La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts. - El no compliment de la finalitat i/o les condicions en base a les quals la subvenció va ser concedida. - El no compliment de les obligacions socials, fiscals, comptables, laborals o de conservació de documents. La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal que gestiona la subvenció. També comportarà la revocació de la subvenció la renúncia per part de l'empresa beneficiària. El pagament inicial definit en la clàusula 12 es considera una bestreta i com a tal aquesta pot derivar en un import a retornar en cas què l'empresa i/o entitat beneficiària no compleixi els requeriments previstos. Per a fer efectiu l'import total o parcial de la subvenció a retornar, es procedirà en primer lloc per la via voluntària i, en el seu cas, per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. Quan es procedeixi per la via de constrenyiment, s'afegiran els interessos de demora corresponents. 16. PUBLICITAT. L'Ajuntament de Barcelona publicarà la convocatòria i les resolucions de les subvencions atorgades en el Butlletí Oficial de la Província, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis de l'OAC de Sant Miquel (Plaça Sant Miquel, 4). Una referència de l'anunci publicat al Butlletí Oficial de la Província s'inserirà en la Gaseta Municipal, d'acord amb l'article 5.3 de la Normativa General Reguladora de les Subvencions. A més, la relació de les subvencions concedides i denegades s'incorporarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona, com també en altres mitjans que es consideri oportú. 17. CRÈDIT PRESSUPOSTARI. La quantitat que es destina a la convocatòria regulada per aquestes bases anirà a càrrec de la partida pressupostària o l'estat de previsió de despeses corresponents per import màxim de 18.000.000 EUR. L'Ajuntament de Barcelona concedirà les subvencions fins que s'esgoti la partida pressupostària prevista. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l'exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l'estat de previsió de despeses corresponents, es podrà atendre'n d'altres que a causa de les disponibilitats pressupostàries haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s'hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d'aquestes bases. 18. LLOCS DE LLIURAMENT DE SOL·LICITUDS I REGISTRE. Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE), ubicada a l'edifici MediaTic, al carrer Roc Boronat 117, 08018 Barcelona. Horari: de dilluns a dijous de 8.30 a 18.00 h. i divendres de 8.30 a 14.30 h. Registres municipals: Adreça Horari Districte de Ciutat Vella c/ Ramalleres, 17 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de l'Eixample c/ Aragó, 328 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Sants-Montjuïc c/ Creu Coberta, 104 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 13 Dijous, 5 de gener de 2017 Adreça Horari Districte de Les Corts Pl. Comas, 18 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Sarrià-Sant Gervasi c/ Anglí, 31 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Gràcia Pl. Vila de Gràcia, 2 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte d'Horta-Guinardó c/ Lepant, 387 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Nou Barris Pl. Major de Nou Barris, 1 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Sant Andreu Pl. Orfila, 1 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h.i dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Horari d'estiu de 24 de juny a 24 de setembre: de dilluns a divendres de 8.30h. a 14.30 h. Sant Miquel Pl. Sant Miquel, 3 de dilluns a dissabte de 8.30 h. a 20.00 h. Horari d'estiu de l'1 d'agost al 31 d'agost: de dilluns a divendres de 8.30 h a 20.00 h. i dissabtes de 9.00 h. a 14.00 h. Subseus: Districte de Sants-Montjuïc Pg. Zona Franca 185-219 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.00 h. Tancat: del 27 de desembre al 9 de gener Districte de Nou Barris c/ Costabona, 3-5 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.00 h. Tancat: del 27 de desembre al 9 de gener Districte de Sant Andreu Juan de Garay, 116-118 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.00 h. Tancat: del 27 de desembre al 9 de gener 19. COMISSIÓ DE SEGUIMENT. Una comissió composada per: - Directora General o persona en qui delegui. - Responsable de la Direcció de serveis a l'Empresa. - Responsable de la Direcció de Serveis Jurídics. - Responsable de la Direcció d'Estratègies d'Ocupació. - Responsable de Prospecció Empresarial i mercat de treball. Farà el seguiment de tot el procés així com de les sol·licituds rebudes, per tal de garantir la consecució dels objectius previstos i proposar l'atorgament i/o denegació de les subvencions sol·licitades. 20. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL. Els sol·licitants i beneficiaris de les subvencions objecte de les presents Bases Reguladores han de complir amb el que estableix a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal i el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre pel qual s'aprova el Reglament que desenvolupa la Llei Orgànica 15/1999, i per tant, han d'adoptar i implementar les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a preservar la seguretat de les dades objecte de tractament. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 14 Dijous, 5 de gener de 2017 Atenent a les clàusules 6 i 8 de les presents Bases Reguladores i relatives a les condicions i requisits per a optar a la condició de beneficiaris així com la documentació a presentar per a optar a tal condició, l'esmentada documentació podrà incorporarà dades de salut o dades considerades de caràcter sensible dels treballadors. Els sol·licitants i beneficiaris de la subvenció prevista en aquestes Bases Reguladores sol·licitaran dels treballadors consentiment exprés per al tractament de les seves dades i cessió de les mateixes (inclòs dades considerades de caràcter sensible) a l'Ajuntament de Barcelona, a efectes de la tramitació de la subvenció. Així mateix, hauran d'aportar, a sol·licitud de BARCELONA ACTIVA, exemplar original del consentiment signat pel/per la treballador/a. La falta d'aportació d'aquest document de consentiment signat implicarà la denegació o rebuig de la subvenció sol·licitada. En la esmentada sol·licitud de consentiment dels treballadors s'haurà d'informar als mateixos de que les dades de caràcter personal que els sol·licitants i beneficiaris facilitin a l'Ajuntament de Barcelona en el marc de les presents Bases Reguladores, seran incorporades en un fitxer titularitat de l'Ajuntament de Barcelona amb la finalitat de gestionar la adjudicació de les subvencions previstes en les presents Bases Reguladores; així com, que els interessats podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en qualsevol moment mitjançant escrit a barcelonactiva@barcelonactiva.es. 21. CONSULTES. Per a consultes relatives a les previsions d'aquestes bases entreu a www.bcn.cat/empresa/cercadetreballadors i registreu la consulta. Barcelona, 22 de desembre del 2016 El secretari delegat de la Gerència de Presidència i Economia, Angel Pascual i Oliva C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 23 60 5 https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002