NÚM. 18 30-VI-1993 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 425 r DISPOSICIONS GENERALS Acords dels òrgans de govern DOTACIÓ PLACES D'INSPECTORS DE LA raó d'una necessària adaptació dels nivells assignats a GUÀRDIA URBANA I MODIFICACIÓ NIVELLS l'Escola Superior de la Guàrdia Urbana, motivada per la (Aprovada per acord del Consell Plenari de 30 creació de la nova escala executiva, els actuals comple¬ d'abril de 1993) ments de destinació dels Intendents i Intendents Majors mitjançant l'atribució dels nivells 26 i 28 respectivament. El Consell Plenari, en sessió del 30 d'abril de 1993, Assignar als llocs de treball d'Inspector de la Guàrdia acordà: Urbana el nivell 24 de complement de destinació i un Dotar amb divuit places la plantilla d'Inspectors de la específic de responsabilitat de 34.894 pessetes men¬ Guàrdia Urbana. Aprovar les bases per a la convocatò¬ suals, computat segons les tarifes corresponents a ria de les divuit places d'Inspectors de la Guàrdia l'exercici de 1993. Urbana que consten al document adjunt. Modificar, per NORMATIVA SOBRE BESTRETES DE CAIXA FIXA Districte designarà les persones que tindran firma en (Aprovada per la Comissió de Govern, de 4 de aquests comptes, entre les quals necessàriament figu¬ juny de 1993) rarà l'Administrador. Primera. Concepte Cuarta. Disposició dels fons 1. D'acord amb el que s'estableix a l'article 75.3 del 1. Es podrà disposar dels fons dels comptes mitjan¬ Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es des¬ çant xec nominatiu o transferència bancària a favor de plega el Capitol I del Títol VI de la Llei 39/1988, de 28 de les persones a les quals es lliurin les quantitats. desembre, Reguladora de les Hisendes Locals, en 2. No obstant això, els Administradors d'Àmbit i matèria de pressupostos, es regulen les bestretes de Districte podran disposar de quantitats en efectiu per a caixa com una modalitat de fons lliurats a justificar. l'atenció de petites despeses que no es puguin pagar 2. D'acord amb l'article 73 de l'esmentat Reial De¬ amb xec o transferència, i en seran responsables per¬ cret, són objecte de les bestretes «les atencions cor¬ sonalment i directament. rents de caràcter periodic o reiteratiu, tais com dietes, 3.S'assignarà mensualment com a disponible una despeses de locomoció, material d'oficina no inventa- quantitat determinada en els comptes corrents dels riable, conservació i altres de característiques sem¬ Àmbits i Districtes. blants (article 171.3 LRHL). 4. Per tal de garantir un control dels fons de caixa, Resta, per tant, limitada la seva aplicació al Capítol II cada final de mes l'Administrador de l'Àmbit i Districte del pressupost de despeses. També en casos excep¬ realitzarà la verificació d'arqueig bancari i es recollirà en cionals (transferències corrents a famílies i institucions els llibres d'«actes d'Arqueig», a disposició de la Inter¬ sense ànim de lucre) podran carregar-se al Capítol IV, venció i de la Tresoreria. article 8, del pressupost. 5. A la finalització de l'exercici econòmic, caldrà sotmetre el compte a la Intervenció municipal i es Segona. Límits quantitatius procedirà a ingressar en la Tresoreria els interessos mé¬ 1. L'Àmbit d'Organització i Economia determinarà la ritais. primera aportació als comptes corrents habilitats per a la gestió de les bestretes de caixa dels Àmbits i Distric¬ Cinquena. Justificació dels pagaments realitzats tes. 1. Les factures, rebuts o comprovants cor¬ responents s'afegiran a un document OA, on figuraran Tercera. Situació i disposició dels fons les dades personals i fiscals del perceptor. 1. D'acord amb la Tresoreria, els Àmbits i Districtes 2. El Cap de la dependència que hagi rebut els obriran un compte corrent, on sols s'ingressaran l'apor¬ materials o prestats els serveis donarà la seva conformi¬ tació inicial i les reposicions per a l'atenció dels paga¬ tat a les factures originals adjuntades als OA, en relació ments a realitzar efectuades des de la Caixa Central. amb els rebuts o serveis prestats. 2. La disposició de les quantitats ingressades en 3. Les despeses originades per l'exercici de repre¬ aquests comptes corrents en farà conjuntament amb sentació hauran de ser les signades per l'interessat; a més, persones amb firma enregistrada. Cada Àmbit i s'hi indicarà el motiu i interès municipal perseguit, que 426 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 30-VI-1993 serà autoritzat en cada cas pel regidor d'Ambit o 25.000 pessetes podran agrupar-se en un sol docu¬ Districte. ment OA, sempre que es refereixein a despeses impu¬ Pel que fa a les despeses de restaurant, caldrà tables a la mateixa partida pressupostària. adjuntar-hi una nota acreditativa del seu motiu i del Sexta. Fiscalització de les bestretes nombre de comensals. A En els casos que no existeixi factura o rebut, caldrà part de la tramitació dels documents comptables, la Intervenció adjuntar-hi tota la documentació acreditativa de la des¬ Municipal, d'acord amb el que estableix l'article 7 del Reial Decret 725/1989, 19 juny, pesa, com per exemple els tiquets de caixa. Igualment de de examinarà els documents acreditatius de les amb les de taxi; els rebuts despeses i s'ha de fer despeses emetrà informe en el supòsit que hi observi defectes o corresponents hauran d'anar signats pel propi usuari. anomalies, a més de dictar les normes 4. No es podran realitzar per mitjà de bestretes de oportunes sobre unificació de criteris caixa individualitzades superiors 500.000 d'interpretació legal i justificació i despeses a de pessetes, llevat d'excepcions degudament acreditades. inspecció comptes. No podran acumular-se en un sol document OA Setena pagaments derivats de despeses imputables a diferents Aquesta normativa deroga l'anterior, reguladora dels partides pressupostàries, ni tampoc fraccionar-se una pagaments a justificar en la modalitat de bestretes de sola despesa en diversos pagaments. caixa fixa, aprovada per acord de la Comissió de No obstant això, els pagaments d'import fins a Govern de 27 d'abril de 1988. SUBVENCIÓ IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES: facilitarà el mateix Ajuntament, on el sol·licitant mani¬ PROCEDIMENT I REQUISITS festi no trobar-se sotmès, d'acord amb el seu nivell (Aprovada per acord de la Comissió de Govern de d'ingressos, a l'obligació de presentar declaració 14 de maig de 1993) dels impostos sobre la renda, sobre el patrimoni i de l'impost sobre el valor afegit (IVA). Aquesta declara¬ La Comissió de Govern, en sessió del 14 de maig de ció jurada serà tramesa a la Delegació d'Hisenda per 1993, acordà: a la seva comprovació. Reconèixer a favor dels subjectes passius amb es¬ d) Certificat de convivència, emès per l'Ajuntament, cassa capacitat econòmica, una subvenció equivalent a mencionant les persones que tenen fixada la seva la quota de l'impost sobre béns immobles per a l'any residència en el domicili del sol·licitant. 1993; i entablir que per decret de l'Alcaldia es fixin el e) Exemplar original emès per l'Institut Nacional de la procediment i els requisits que s'exigiran per fer efecti- Seguretat Social (INSS) per a aquelles persones que ca l'esmentada subvenció, d'acord amb els preceptes percebin pensions i/o prestacions de la Seguretat que figuren en el document adjunt (annex únic). Social, amb menció del seu import (exemplar de la notificació de la revalorització). f) Per a les persones que es trobin en situació d'atur, Annex document acreditatiu que es troben en tal situació i de l'import que cobren, d'acord amb el subsidi del 1. L'atorgament d'una subvenció als subjectes pas¬ qual siguin titulars. sius amb escassa capacitat econòmica, equivalent a De tots aquests documents cal aportar-ne original i l'import de l'Impost sobre Béns Immobles es durà a fotocòpia perquè, després de compulsa amb els cor¬ terme d'acord amb el procediment i requisits que s'es- responents originals, siguin tornats a la persona sol·lici¬ tableixen en el present acord. tant. 2. Els subjectes passius que considerin tenir dret a 3. Un cop presentada l'esmentada documentació als rebre la subvenció hauran de demanar-la mitjançant serveis competents dels Districtes, aquests l'estudiaran instància a presentar en els registres del Districtes i podran requerir a l'interessat qualsevol aclariment o Municipals que per raó de residència els correspongui, informació que hi tingui relació per tal de tenir una idea dins el període establert segons el calendari de cobra¬ el més acurada possible de la situació econòmica real ments pel primer període de pagament voluntari (del 20 del sol·licitant. d'abril al 20 de maig), tot i que els Districtes podran 4. Als efectes de la concessió de la present subven¬ prolongar aquest període fins a la data límit del 30 de ció, es tindran en consideració els paràmetres d'ingres¬ maig, adjuntant la documentació següent: sos econòmics següents com a quantitats màximes a) Exemplar original de la notificació-liquidació cor¬ mensuals per a poder accedir a l'esmentada subvenció: responent a l'Impost sobre Béns Immobles (tríptic) - Unitats familiars d'un sol subjecte: 58.530 pessetes/ del període per al qual es sol·licita la subvenció mensuals (1993) i NIF de la persona que hi figuri com a titu¬ - Unitats familiars de dues persones: 73.165 pessetes lar. /mensuals b) Fotocòpia de l'exemplar de la declaració de la renda - Unitats familiars de tres o més membres: 87.795 pes¬ de l'últim exercici econòmic, tant del subjecte passiu setes/mensuals interessat com dels altres membres, si n'hi hagués, Aquestes quantitats cal interpretar-les com la suma que convisquin amb ell i l'hagin presentada. total dels ingressos que, per diferents conceptes, pugui c) En el cas que el subjecte passiu no presenti l'es¬ arribar a rebre la unitat familiar sol·licitant. mentada declaració de renda, caldrà que ompli la 5. Un cop examinada la documentació aportada més declaració jurada segons exemplar normalitzat que la informació posterior que s'hagués arribat a demanar,