GASETA MUNICIPAL Butlletí Oficial de l'Ajuntament de Barcelona 21 de Novembre del 2017 Disposicions organitzatives – Decrets de l'Alcaldia DECRET D'ALCALDIA S1/D/2017-3484 de creació de la Comissió del Padró municipal d'habitants. Decret. La gestió del padró municipal d’habitants és una tasca complexa, que inclou aspectes legals, tant per la seva pròpia regulació com per les normes sectorials que hi incideixen, de suport informàtic, d’atenció ciutadana i d’altres, per la qual cosa és necessari establir mecanismes d’interrelació entre els seus responsables i els altres serveis que hi participen. Per aquest motiu es vol crear un òrgan de caràcter transversal amb funcions de direcció, d’estudi i treball, que integri aquests diferents àmbits municipals que incideixen, directament o indirecta, en el seu funcionament. Per tot això fent ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, Disposo, Primer. Crear la Comissió del Padró municipal d’habitants, com a instancia responsable de la direcció i coordinació de la gestió dels procediments i de les dades que l’integren. Segon. Fixar com a funcions de la Comissió del Padró municipal d’habitants les següents: a) Estudi i proposta de millores de les instruccions tècniques per la gestió del Padró municipal d’habitants, tant a nivell municipal com davant d’òrgans o administracions supramunicipals competents. b) Coordinació dels Departaments municipals implicats en la gestió del Padró municipal d’habitants: Secretaria General, IMI, Canals d’atenció al ciutadà i d’altres. c) Estudi i proposta d’actuacions per la millora de la qualitat de les dades padronals: en especial i entre d’altres, sobre intercanvis d’informació intramunicipals o amb altres administracions, operacions de mostreig, campanyes adreçades a la ciutadania. d) Estudi i proposta d’actuació als departaments municipals que utilitzin dades del Padró municipal d’habitants en les seves competències, amb l’objectiu de que la intraoperabilitat municipal sigui la norma d’obtenció de les esmentades dades. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: 01a8-2cb9-939c-cf68 GASETA MUNICIPAL 21 de Novembre del 2017 e) Estudi i propostes de coordinació amb els organismes i administracions públiques externs que utilitzin dades del Padró municipal d’habitants en les seves competències, amb l’objectiu de que la interoperabilitat sigui el procediment habitual d’obtenció de les esmentades dades. Tercer. Determinar la composició de la Comissió del Padró municipal d’habitants, que queda integrada per les següents persones: - El/la quart/a tinent/a d’Alcaldia o persona en qui delegui. - El/la gerent de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència o persona en qui delegui. - El/la gerent de Drets Socials o persona en qui delegui. - El secretari general o persona en qui delegui. - El/la director/a de la Direcció de Serveis d’Informació i d’Atenció Ciutadana o persona en qui delegui. - El cap del Departament de Població o persona en qui delegui. - El director/a de la Direcció de Serveis de Secretaria General o persona en qui delegui. - 1 representat de l’Institut Municipal d’Informàtica. - 1 representant de la Guàrdia Urbana. Es nomena president de la Comissió el/la quart/a tinent/a d’Alcaldia i com a secretària la Sra. Ester Solana Grasa, tècnica superior en Dret de la Direcció de Serveis de Secretaria general. Quan l’especificitat dels assumptes a tractar ho requereixin seran convocats els gerents i directius dels instituts, d’entitats públiques empresarials i d’empreses municipals que es creguin necessaris. Quart. Les sessions de la Comissió tindran una periodicitat trimestral, amb independència de la convocatòria extraordinària de sessions que es pugui dur a terme. Cinquè. La Comissió del Padró municipal d’habitants es configura com un òrgan col·legiat amb funcions de direcció, coordinació i impuls i resta sotmès al règim jurídic en matèria d’òrgans col·legiats establert a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del Sector Públic, a la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya i normativa concordant. Barcelona, 9 de novembre de 2017. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: 01a8-2cb9-939c-cf68