1 BASES GENERALS del concurs de projectes expositius d’entitats i associacions a l’Espai Expositiu Les Corts 1.- Objecte 1.1 L’objecte d’aquestes bases generals és la regulació de les convocatòries de participació, en règim de concurrència, per incentivar l’actuació d’entitats i associacions en la presentació de projectes expositius a l’Espai Expositiu Les Corts, situat a l’entrada de la seu del Districte ubicada al núm. 18 de la plaça Comas, i l’atorgament d’una subvenció a les entitats seleccionades. 2. Finalitats El concurs entre entitats i associacions per presentar els seus projectes expositius a l’Espai expositiu de Les Corts, en règim de concurrència pública, té per finalitat: - Potenciar el moviment associatiu dels barris - Donar a conèixer les activitats que realitza la xarxa associativa i les entitats. - Establir noves eines de participació a l’abast d’associacions i entitats - Facilitar i fomentar la creació emergent, el desenvolupament artístic i la divulgació històrica - Procurar una major difusió dels barris del Districte de Les Corts - Difondre esdeveniments d’actualitat o històrics dels barris del Districte de Les Corts 3.- Regim jurídic Aquestes bases es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre: • La convocatòria i les bases específiques que s’aprovin. • Aquestes bases. • La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol , en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. • Ordre EHA/1434/2007 de 17 de maig, per la qual s’aprova la norma d’actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l’àmbit del sector públic estatal. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local. Districte de les Corts Pl. Comas, 18 08028 Barcelona 93 402 70 00 ajuntament.barcelona.cat/lescorts 2 • Llei 8/1987, de 15 d’abril, municipal i de règim local de Catalunya • Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. • Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats de normativa bàsica. • Llei 22/1998, de 30 de desembre , de la Carta Municipal de Barcelona. • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril , pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • RD 1496/2003, de 28 de novembre, que aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el reglament de l’IVA. • Les Bases d’execució del pressupost municipal • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes. • Normativa gràfica municipal. Sense perjudici del que s’estableix als articles 62 i 63 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, l’atorgament d’una subvenció té caràcter voluntari i eventual, es modificable en els supòsits previstos en la normativa indicada, i no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com precedent. L’atorgament de la subvenció es condiciona al compliment de les finalitats que motivaren els seu atorgament i té caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en la seva concessió. 4.- Participants 4.1 Podran presentar les seves propostes, tant de manera individual com conjunta, les entitats públiques o privades, sense ànim de lucre, legalment constituïdes. En el cas de propostes d’exposició que siguin fruit de la col·laboració entre grups o col·lectius que no estiguin degudament constituïts com a entitat jurídica, caldrà que almenys hi participi una entitat sense ànim de lucre degudament constituïda, i que sigui aquesta la qui formalment presenti la proposa, mitjançant el seu representant. 3 4.2 S’exigeixen els següents requisits als proposants: . Estar legalment constituïda i activa. S’acreditarà amb la presentació de la documentació següent: Escriptura de constitució de l’entitat o associació sense ànim de lucre que presenta la proposta, còpia del seu NIF i dels seus Estatuts, document acreditatiu de la representació que ostenta la persona física que signa la instància i còpia del DNI del signatari. Les còpies es presentaran degudament compulsades. . Tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona; en altre cas, la convocatòria ho especificarà a les bases específiques per a l’any de la convocatòria. . Haver justificat, en forma i en el termini previst, qualsevol subvenció que anteriorment se li hagi atorgat per aquest Ajuntament o les seves entitats municipals; excepte que encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació. . Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals de reintegrament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d’Administracions. . No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de gènere, segons la Llei 17/2005 d’Igualtat efectiva de dones i homes. 5.- Projecte expositiu 5.1 Contingut El contingut i temàtica concreta de les exposicions, així com de les activitats complementàries que puguin acompanyar-la, seran definides per part de les entitats o associacions proposants, tenint en compte els aspectes bàsics, les finalitats i els criteris establerts a aquestes bases generals. Les propostes poden agafar qualsevol expressió visual, tant des del punt de vista estètic com tècnic, que ajudin la ciutadania a copsar el posicionament del que succeeix als barris del districte de Les Corts en qualsevol aspecte. En cap cas, ni l’exposició ni les activitats complementàries que es programin podran tenir afany de lucre i seran excloses aquelles propostes que continguin missatges ofensius, que fomentin actituds cíviques inadequades o discriminatòries per raó de gènere, origen ètnic o social, diversitat funcional, edat, orientació sexual o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. 4 5.2 Duració El període temporal durant el qual cadascuna de les entitats seleccionades podrà exposar el seu projecte, tindrà una durada màxima de tres mesos. El calendari de programació establirà quines son les entitats seleccionades durant el termini d’un any, que es farà coincidir amb l’any natural. La duració dels períodes expositius, així com el moment temporal en que cada entitat portarà a terme la seva exposició, el determinarà la Comissió de selecció. 6.- Espai Expositiu: característiques 6.1 Espai Expositiu: L’espai expositiu està constituït, bàsicament, per la Sala central delimitada per plafons de pladur (un central i sis laterals). S’adjunta com a l'annex 1 el planell de la Sala a l’efecte de definir les seves dimensions. A més de l'espai central, els passadissos que envolten la Sala Central també poden ser habilitats com a zona expositiva, si la proposta així ho requereix. L’horari d’obertura de l’Espai Expositiu Les Corts és, invariablement, tots els dies feiners de dilluns a divendres, de 10 a 20 h. Les despeses de subministrament inherents a l’edifici municipal, com ara la despesa d’electricitat i la neteja de l’espai durant l’exposició, son a càrrec del Districte de Les Corts. Aquest Espai no compta amb un personal de vigilància específic. La durada del muntatge de l’exposició no podrà depassar mai els 3 dies feiners, immediatament anteriors al de l’inici de l’exposició. I el desmuntatge no podrà comportar mai més de 2 dies feiners, immediatament anteriors a la data de la finalització de l’exposició. Les dues operacions (muntatge i desmuntatge) hauran de tenir lloc sempre en dies i en els horaris feiners, habituals a la Seu del Districte de Les Corts. 6.2 Mobiliari 6.2.1 Plafons de pladur: Els plafons de pladur (el central i els 6 laterals) poden ser disposats de la manera que proposi l’entitat, per a un millor benefici de la seva exposició. La reubicació d’aquests elements, en cas que sigui possible i acceptada, només la podrà realitzar els equips de manteniment del Districte 5 Els plafons de pladur comptem amb una preinstal·lació de velcro que permet posar-hi amb facilitat plafons de cartró ploma si estan reproduïts amb les mesures oportunes (S’adjunta annex 2 al qual es defineixen les mesures). A més, els referits plafons poden ser pintats i foradats en cas que la proposta expositiva ho requereixi; i en el cas que es faci una acció d'aquesta mena, hauran de ser reparats en el moment del desmuntatge per part i a càrrec de l’entitat/associació responsable de l’exposició, que els haurà de deixar en correctes condicions per tornar a ser utilitzats. Cap altre element estructural de l’Espai Expositiu pot ser foradat, pintat o utilitzat com a suport de cap mena d’element, ni tan sols mitjançant adhesius. 6.2.2 Elements complementaris: L'Espai Expositiu compta amb uns elements complementaris, que es podran posar a disposició dels proposants, prèvia sol·licitud. Les bases específiques de la convocatòria anual concretaran aquests elements. L'ús d'aquest material complementari estarà sotmès al seu estat de conservació en el moment de fer-ne ús i segons la seva disponibilitat real (és a dir, si no hi ha altres reserves prèvies, encara que siguin ocasionals). La instal·lació, manipulació i recollida de tots aquests elements és responsabilitat exclusiva de les entitats seleccionades. Els elements complementaris que es puguin cedir hauran de ser retornats en el mateix estat de conservació en el qual els hi hauran estat oferts. 6.2.3 Qualsevol altre material o elements necessaris per realitzar l’exposició, hauran de ser aportats per l'entitat o associació seleccionada, que n'haurà de coordinar el seu muntatge i desmuntatge. 7.- Subvenció 7.1 Les entitats seleccionades rebran una subvenció dinerària, que han de destinar íntegrament al projecte d’exposició que hagin presentat a aquella convocatòria. Les Bases específiques concretaran l’import al que com a màxim podrà ascendir la subvenció que s’atorgui a cadascuna de les entitats seleccionades per a aquella anualitat, prèvia autorització de la despesa. 7.2 En el supòsit que el pressupost de la proposta d’exposició el sobrepassi, s’entendrà que la sol·licitud és per l’import màxim referit. I en el supòsit que el pressupost de la proposta d’exposició sigui inferior al referit màxim, s’entendrà que la sol.licitud és per la quantia sol.licitada. 6 7.3 La subvenció rebuda no podrà ser mai d’una quantitat que, en concurrència amb d’altres subvencions o ajusts rebuts d’altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals superi les despeses del projecte seleccionat que desenvolupi el beneficiari. 8.- Presentació de les propostes i documentació 8.1 La presentació de propostes pressuposarà l’acceptació incondicional per part dels sol·licitants del contingut de totes les clàusules d’aquestes bases generals i de les que, en el seu cas, estableixin les bases específiques de la convocatòria, sense excepcions. En tot cas, la presentació de propostes serà gratuïta. 8.2 Les propostes que es presentin es redactaran com a mínim en català, i es presentaran en un sobre tancat, a l’anvers del qual es farà constar: identificació amb el nom del concurs, denominació de l’entitat proposant, la seva adreça postal, telèfon i correu electrònic. 8.3 La documentació mínima necessària per presentar propostes d’exposició, sense perjudici d’altra documentació que es pugui exigir a les bases específiques de la convocatòria, és la següent: a) Document bàsic 1: Sol·licitud de participació a.1) Sol·licitud de participació, signada pel representat de l’entitat o associació, sense ànim de lucre, que presenta la proposta d’exposició. A l’instancia es farà constar les següents dades de contacte: domicili, telèfon, fax, correu electrònic i persona de contacte que representa a l’entitat. a.2) Currículum de l’entitat al que consti els objectius i finalitats propis de l’entitat/associació, així com una descripció de les activitats que ha portat a terme durant els darrers dos anys. a.3) Declaració responsable conforme s’ha justificat en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals, de trobar-se al corrent al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d’Administracions; i de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de gènere, segons la Llei 17/2005 d’igualtat efectiva de dones i homes. A les entitats seleccionades, abans que s’aprovi definitivament el calendari anual de programació i l’atorgament de subvencions, se’ls hi requerirà expressament que acreditin 7 documentalment aquesta declaració responsable i se’ls hi sol·licitarà el seu compte bancari on procedir a fer l’ingrés de la subvenció, mitjançant el lliurament d’un model document de sol·licitud de transferència bancaria; sempre i quan no consti en els registre de l’Ajuntament o de les seves entitats municipals. b) Document bàsic 2: Dossier documental complert de la proposta expositiva, amb el detall dels objectius i finalitats que persegueix la proposta que es vol portar a terme i descripció detallada de l’exposició i de les característiques tècniques. El Dossier documental ha de contenir: 1. Ubicació dels plafons de pladur a la Sala Central i als passadissos. 2. Indicar si vol utilitzar algun element complementari dels que posa a disposició el Districte, segons base 6.2.2 3. Fer constar si es realitzaran activitats complementàries, de conformitat amb la base 5.1 4. Croquis del pla de muntatge i desmuntatge de l’exposició. 5. Pressupost detallat de tot el procés expositiu. 6. Període temporal de realització de l’exposició: suggerir les dates de calendari que es consideren més apropiades per fer l’exposició; la Comissió de selecció mirarà de tenir- ho en compte, reservant-se la potestat de programar-la en un període diferent. 9.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds A la convocatòria anual es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol·licituds i serà efectiu a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establerts no serà admesa a tràmit. 10.- Criteris de valoració La Comissió de selecció puntuarà les diferents propostes en base als criteris següents: -implicació amb els barris: es valorarà que les propostes tinguin a veure amb els barris del districte de les Corts per qualsevol motiu (perquè el promotor sigui del districte, perquè l’objecte tractat tingui a veure amb algun aspecte del districte...), fins a un màxim de 10 punts. -creativitat, innovació i qualitat formal: es valoraran positivament aquells projectes que aportin propostes d’ús que destaquin pel seu nivell de creativitat i innovació. Es valorarà que les propostes garanteixin la solidesa a nivell estètic i constructiu en el moment de la seva 8 execució i en el seu manteniment durant el període d’utilització de l’espai, amb un màxim de 10 punts. -autosuficiència econòmica del projecte: es valorarà que la proposta artística sigui autosuficient econòmicament i que no precisi de la dotació econòmica (subvenció) exposada a aquestes bases, amb un màxim de 10 punts (els punts es distribuiran proporcionalment a la necessitat d’aquesta dotació: 0 punts si la necessita complerta, i fins a 10 punts si l’hi resulta prescindible). -que difongui valors que promoguin la solidaritat, la integració, la convivència i la cohesió veïnal: es valorarà fins a un màxim de 10 punts. 11.- Procediment de selecció 11.1 El procediment per seleccionar les propostes d’exposició es tramitarà en règim de pública concurrència, mitjançant l’aprovació de les bases específiques de l’any corresponent a la convocatòria del concurs. Per procurar la màxima participació i la diversitat de propostes la convocatòria es regirà pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. 11.2 Cada any, per convocar el concurs d’entitats, l’òrgan competent aprovarà les bases específiques, les quals establiran requisits concrets adients a aquella convocatòria i el termini i lloc de presentació de sol·licituds, a més de determinar l’import de la subvenció que com a màxim es podrà atorgar a cadascuna de les entitats seleccionades, tenint en compte la dotació pressupostària amb la que es compti. 11.3 La convocatòria del concurs s’incoarà sempre d’ofici, per acord de l’òrgan competent, i la publicació de l’anunci de la convocatòria del concurs, determinarà l’inici del còmput del termini per a la presentació de sol·licituds per part de les entitats interessades. Les bases específiques i la convocatòria del concurs es formularan i publicaran durant l’any anterior a l’any natural corresponent a aquella convocatòria, amb la antelació suficient per tal que el calendari de propostes seleccionades estigui aprovat a mitjans del mes de desembre de l’any anterior. Es donarà la màxima difusió a l’anunci de la convocatòria del concurs anual, que com a mínim es publicarà al Butlletí Oficial de la Província, al tauler d’edictes electrònic i a la web del Districte. 9 12.- Comissió de selecció 12.1 Les propostes seran valorades per la Comissió de selecció, la qual està formada pels següents membres: President: - Regidora del Districte Vocals: - Conseller/consellera tècnica - Director/directora de Serveis a les Persones i al Territori - Dos representants de la Taula de Cultura del Districte - Cap de Comunicació de la Direcció de Serveis Generals del Districte La Regidora/regidor del Districte, mitjançant resolució expressa, nomenarà als dos representants de la Taula de Cultura del Districte. En tot cas, la condició de membre de la Comissió de selecció determinarà la impossibilitat de participar al concurs. Els seus acords s’adoptaran per majoria simple de vots i en tot allò no previst a aquestes bases s’estarà al que preveu la normativa de règim local per al òrgans col·legiats. Si algun membre de la Comissió de Selecció preveu no poder assistir a alguna reunió, podrà delegar el seu vot per escrit i notificar-ho a la presidenta/president. 12.2 Son funcions de la Comissió de Selecció: - Decidir quines propostes son admeses al concurs - Resoldre qualsevol assumpte relacionat amb les propostes presentades - Proposar quines son les propostes d’exposició seleccionades, així com l’ordre temporal i la durada de cadascun dels projectes - Proposar una llista d’espera de projectes expositius - Dret de declarar desert el concurs, si considera que les propostes presentades no es corresponen amb el resultat expositiu que es pretén assolir. En cas que el nombre de propostes presentades superi el de les seleccionades, la Comissió de Selecció podrà, si ho considera escaient, elaborar una llista d’espera, als efectes de preveure la substitució de possibles baixes o renúncies. S’estableix que cada any es seleccionarà un màxim de quatre projectes expositius. Cadascun dels quals tindrà una duració de tres mesos, sense perjudici de que si es considera pertinent es pugui establir un altre calendari per a la durada de l’exposició. 12.3 La Comissió de selecció es reunirà durant el mes següent al de la data de finalització del termini per presentar proposicions, per valorar i escollir quines son les propostes d’exposició seleccionades i, abans de la finalització del referit termini, formularà la seva proposta de calendari anual d’exposicions i d’atorgament de la subvenció que correspon a cadascuna de les entitats seleccionades. Al referit Calendari s’indicaran els projectes d’exposició seleccionats, la seva duració i el moment temporal en que es portarà a terme l’exposició. 10 13.- Resolució del concurs i aprovació del calendari d’exposicions 13.1 Admissió de sol·licituds Un cop presentades les sol.licituds i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits establerts. En el cas que no s’hagi aportat tots els documents indicats a aquestes bases generals i a les respectives de la convocatòria, es requerirà a l’entitat/associació sol·licitant per tal que ho esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies, a comptar des del dia següent en que se li hagi notificat formalment el referit requeriment. En el supòsit que el sol.licitant no hagi presentat la documentació que se li requereixi en el referit termini, se’l tindrà per desistit de la seva sol.licitud. 13.2 Valoració i aprovació provisional dels projectes expositius La Comissió de selecció valorarà els projectes presentats i, tot seguit, elevarà la proposta de Calendari anual d’exposicions i d’atorgament de subvencions a l’òrgan competent per tal que, si procedeix, l’aprovi provisionalment. En atenció a la proposta de la Comissió de selecció, l’òrgan competent podrà declarar desert el concurs. L’aprovació provisional de la resolució d’atorgament i denegació de subvencions i del Calendari anual de programació d’exposicions, es farà pública i es notificarà fefaentment a cadascuna de les entitats/associacions sol·licitants 13.3 Tràmit d’audiència i presentació de documentació Es publicarà l’anunci corresponent a l’aprovació provisional al BOPB, a la pàgina web del Districte i al taulell d’anuncis municipal, atorgant termini d’audiència als interessats durant deu dies, per presentar les al·legacions que considerin pertinents. Aquest termini comptarà des del dia següent al de la publicació de l’anunci al BOPB. Es requerirà a les entitats/associacions seleccionades provisionalment per tal que, en el termini de deu dies a comptar des del dia següent al de la notificació de l’acord, presentin tota la documentació acreditativa del compliment dels requisits de la convocatòria i que han fet constar a la declaració responsable. Del fet que els sol·licitants no presentin al·legacions durant el tràmit d’audiència s’entendrà que hi estan conformes i la proposta de resolució provisional passarà a tenir caràcter definitiu. Aquest supòsit quedarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa dels requisits per part de les entitats seleccionades. 11 En el supòsit que l’entitat seleccionada provisionalment no presenti la documentació acreditativa del compliment dels requisits en el referit i improrrogable termini de deu dies, se la considerarà desistida de la seva sol.licitud. 13.4 Aprovació definitiva A la vista de les al·legacions presentades i un cop acreditat el compliment dels requisits establerts per part de totes les entitats/associacions seleccionades, l’òrgan competent adoptarà l’acord d’aprovació definitiva, el qual es notificarà fefaentment a cadascun dels participants a la convocatòria i, així mateix, es publicarà al BOPB, a la pàgina web del Districte i al taulell d’anuncis municipal. 13.5 En el cas que alguna entitat seleccionada renunciés al desenvolupament del projecte expositiu, l’òrgan competent podrà resoldre a favor de la següent proposta que encapçali la llista d’espera aprovada, sempre que prèviament hagi acreditat el compliment dels requisits establerts. 14.- Pagament i justificació 14.1 El pagament de la subvenció es farà efectiu en el moment temporal que estableixin les bases específiques del concurs i, en tot cas, es farà efectiu abans de la realització de la exposició. No obstant, pel que fa a la entitat seleccionada a la que s’assigni la utilització de l’espai a principis d’any, aquesta realitzarà la seva exposició sense que prèviament se li hagi pagat la subvenció. En cap cas es farà el pagament de la subvenció en metàl·lic doncs, serà objecte d’ingrés al compte corrent que hagi acreditat el seleccionat. 14.2 L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. I les entitats subvencionades hauran d’aportar la justificació del projecte expositiu subvencionat presentant, al registre d’entrades d’aquest Ajuntament, una memòria de l’exposició i activitats portades a terme, juntament amb la memòria econòmica a la que s’explicarà les despeses realitzades i els ingressos, en el seu cas, obtinguts per a la seva realització. S’adjuntaran els justificants originals de la despesa, com ara factures o altres documents de valor probatori equivalent. El termini per presentar la justificació serà de sis mesos, a comptar des de la data de la transferència rebuda o de tres mesos a comptar des de la finalització de l’exposició. La manca de justificació o la justificació incompleta podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el seu reintegrament. 12 15.- Obligacions dels participants 15.1 La revisió ortogràfica i tipogràfica dels elements explicatius del que s'exposin, seran responsabilitat i aniran a càrrec de l’entitat seleccionada. Aquesta haurà de presentar tots els continguts de la seva proposta expositiva, com a mínim, redactats en català. 15.2 El disseny de la creativitat i imatge de l'exposició serà a càrrec del proposant, i afectarà i es reproduirà tant a l'exposició pròpiament dita, com també a les peces de comunicació associades a la mostra que el proposant decideixi produir (octavetes, vinils, plafons... o qualsevol d'altre). 15.4 Tots els elements de producció gràfica que el seleccionat emeti s'hauran de regir pel Manual gràfic municipal, tant pel que fa a la ubicació de la marca municipal pròpiament dita, com pel que fa als formats i els criteris lingüístics i estètics. 15.5 L’entitat seleccionada haurà d’aportar qualsevol mitjà, maquinària o personal de seguretat necessari per a la seguretat dels elements exposats i de les persones que hi col·laborin i, en tot cas, seran a càrrec seu les assegurances específiques dels elements exposats que ho requereixin, la seva gestió i contractació. 15.6 Pel que fa al muntatge i desmuntatge de l’exposició seleccionada, ambdues es portaran a terme i seran a càrrec de l’entitat o associació seleccionada. Així doncs, el proposant seleccionat haurà de proveir-se del material i el personal tècnic especialitzat que sigui necessari per a l'acompliment d'aquestes tasques. 15.7 En relació als drets d'autoria, d'imatge o de qualsevol altra índole que es puguin despendre o derivar dels objectes, audicions o altres temàtiques exposades, seran responsabilitat de l’entitat seleccionada. A més, aquesta també serà el responsable i s'haurà d'encarregar de l'obtenció de qualsevol autorització, llicència o permís que correspongui per part dels titulars o dels qui puguin cedir tots aquests elements. 16.- Altres disposicions 16.1 Aplicació d’aquestes bases Aquesta normativa serà d’aplicació per a les convocatòries anuals del concurs per a la utilització temporal de l’Espai Expositiu de Les Corts i per a la concessió de subvencions a les entitats 13 selecciones per exposar el seu projecte, en règim de concurrència competitiva que expressament ho indiquin. 16.2 Revocació, modificació, renúncia i nul.litat Les condicions i els supòsits de justificació, revocació, modificació, renúncia o nul·litat, així com els altres aspectes que no vinguin expressament regulats a aquestes bases generals o a les bases específiques corresponent al concurs convocat, es regiran per les determinacions establertes a la “Normativa general reguladora de les subvencions municipals”, aprovada pel Plenari del Consell Municipal a la sessió de 17/12/2010 (publicada al BOPB de 04/01/2011), així com per les disposicions de la normativa d’aplicació, en especial, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. Barcelona, 12 de maig de 2016 14 ANNEX 1 - PLANELL DE L'ESPAI EXPOSITIU, AMB MIDES 15 ANNEX 2 - PLAFONS DE PLADUR, AMB MIDES