ESTATUTS  DE  LA  XARXA  DE  MUNICIPIS  PER  L’ECONOMIA  SOCIAL  I  SOLIDÀRIA1       TÍTOL  I.  DISPOSICIONS  GENERALS     Article  1.  Denominació  i  naturalesa   Amb  la  denominació  XARXA  DE  MUNICIPIS  PER  L’ECONOMIA  SOCIAL  I  SOLIDÀRIA  es  constitueix   aquesta  entitat.   L’Associació   XARXA   DE   MUNICIPIS   PER   L’ECONOMIA   SOCIAL   I   SOLIDÀRIA   (en   endavant,   l’Associació)   té   personalitat   jurídica   pròpia   i   plena   capacitat   jurídica,   i   es   regeix   per   aquests   Estatuts,  pels  acords  adoptats  pels  seus  òrgans  i  pel  que  preveu  el  Decret  legislatiu  2/2003,  de   28  d’abril,  pel  qual  s’aprova  el  Text  refós  de  la  Llei  municipal  i  de  règim  local  de  Catalunya,  i  per   la   Llei   57/2003   de   mesures   per   a   la   modernització   del   govern   local,   així   com   pel   Decret   110/1996  de  2  d’abril   pel   qual   es   regula   el   règim  de   les  organitzacions   associatives  dels   ens   locals  de  Catalunya  i  el  registre  corresponent.     En   els   aspectes   no   fixats   per   aquestes   normatives,   l’associació   es   regirà   per   la   regulació   en   matèria   d’associacions,   previst   a   la   legislació   catalana,   d’acord   amb   la   Llei   4/2008,   de   24   d’abril,  del  llibre  tercer  del  Codi  civil  de  Catalunya,  relatiu  a  les  persones  jurídiques.           Article  2.  Finalitat  i  activitats   1.  La  finalitat  de  l’Associació  és  promoure,  reforçar  i  consolidar  l’economia  social  i  solidària  per   mitjà   de   fixar   objectius   i   estratègies   comunes,   així   com   fomentar   la   cooperació   i   l’acció   conjunta  en  polítiques  públiques  entre  els  seus  membres.   2.   Per   a   la   consecució   de   la   finalitat   esmentada,   l’Associació   durà   a   terme   les   activitats   següents:   a) Ajudar   els   ajuntaments   membres   a   desenvolupar   polítiques   d’economia   social   i   solidària  i  enfocaments  de  desenvolupament  local   b) Ajudar  els  ajuntaments  a  promocionar,  difondre  i  enfortir  l’economia  social  i  solidària.   c) Incidir  en  les  polítiques  públiques  d’economia  social  i  solidària  i  d’altres  àmbits   relacionats,  dutes  a  terme  per  administracions  supramunicipals   d) Relacionar-­‐se  amb  els  actors   i   les  xarxes  referencials  a  escala  nacional   i   internacional   de  l’economia  social  i  solidària   e) Fomentar  i  generar  aliances  territorials  per  demarcacions,  projectes  i  realitats   f) Divulgar  les  experiències  d’economia  social  i  solidària  fetes  en  els  municipis   g) Fixar  objectius  i  estratègies  compartides  en  matèria  d’economia  social  i  solidària.   h) Generar  recursos  i  serveis  (estudis,  metodologies,  indicadors,  etc.)   i) Intercanviar   coneixements   i   experiències   d’economia   social   i   solidària   entre   els   ajuntaments  i  consells  comarcals  membres  de  l’Associació   j) Comunicar  i  fer  visible  l’Associació  i  les  seves  accions   k) Formar  i  assessorar  els  equips  municipals  d’economia  social  i  solidària                                                                                                                             1  Versió  aprovada  a  la  Jornada  de  Municipis  per  l’Economia  Social  i  Solidària  celebrada  el  30  de   novembre  de  2016  a  Santa  Coloma  de  Gramenet     Aquesta   relació   d’activitats   és   merament   enunciativa   i   no   limitativa.   En   tot   moment,   l’Assemblea  General  pot  acordar  la  realització  d’altres  activitats  que  consideri  convenients  a  fi   d’assolir  la  seva  finalitat.   En  queda  exclòs  tot  ànim  de  lucre.     Article  3.  Àmbit  territorial   L’àmbit  territorial  de  l’Associació  és  Catalunya.       Article  4.  Domicili  social.   1. El  domicili  social  és  Plaça  Sant  Jaume,  número.  1,  2ª  planta,  08002,  Barcelona   2. Per   acord   de   l’Assemblea   General,   es   podrà  modificar   el   domicili   social.   El   canvi   de   domicili   serà  notificat  als  membres,  a   la  Direcció  General  d’Administració  Local   i   a   la   Direcció  General  de  Dret  i  Entitats  Jurídiques.       3. Els  òrgans  de  l’Associació  es  podran  reunir  a  qualsevol  municipi  de  Catalunya.       Article  5.  Durada  de  l’Associació   La   duració   de   l’Associació   serà   indefinida   i   només   es   dissoldrà   per   acord   de   l’Assemblea   General  o  per  qualsevol  de  les  causes  previstes  a  les  lleis.     TÍTOL  II.  MEMBRES  DE  L’ASSOCIACIÓ     Article  6.  Membres  de  l’Associació   1. Poden  ser  membres  de  l’Associació  els  ajuntaments  i  consells  comarcals  de  Catalunya.   2. Per  incorporar-­‐se  a  l’Associació  com  a  nou  membre,  l’ajuntament  o  el  consell  comarcal   que  hi  estigui   interessat  haurà  de  sol·∙licitar   l’adhesió  a   la  presidència  de   l’Associació,   que  presentarà   la  sol·∙licitud  a   la  pròxima  Assemblea  General  per  a   la  seva  aprovació.   Mentrestant,   l’ajuntament  o  el  consell  comarcal  pendent  d’ingrés  podrà  participar  en   totes  les  activitats  de  l’Associació  amb  veu  però  sense  vot.       Article  7.  Entitats  col·∙laboradores   Els  ajuntament  o  consells  comarcals  que,  sense  tenir  condició  de  membres  de  l’Associació  en   condició   d’entitats   membres,   manifestin   el   seu   interès   en   les   finalitats   i   activitats   de   l’Associació   podran   ser   entitats   col·∙laboradores   d’aquesta.   Els   requisits     d’admissió   i   el   procediment  d’alta   com  a  entitats   col·∙laboradores  es  durà  a   terme  d’acord  amb   la   regulació   establerta  al  Reglament  de  Règim  Intern.       Article  8.  Drets  dels  membres   Són  drets  dels  membres  de  l’Associació:   a) Assistir  amb  veu  i  vot  a  les  reunions  de  l’Assemblea  General   b) Elegir  i  ser  elegits  per  als  llocs  de  representació  o  per  exercir  càrrecs  directius   c) Exercir  la  representació  que  se’ls  confereixi  en  cada  cas   d) Intervenir   en   el   govern   i   les   gestions,   en   els   serveis   i   les   activitats   de   l’Associació,   d’acord  amb  les  normes  legals  i  estatutàries   e) Exposar   a   l’Assemblea   General   tot   el   que   considerin   que   pugui   contribuir   a   fer  més   plena  la  vida  de  l’Associació  i  més  eficaç  la  realització  dels  objectius  socials  bàsics   f) Sol·∙licitar   i   obtenir   explicacions   sobre   l’administració   i   la   gestió   de   la   Comissió   Executiva   g) Ésser  escoltats  prèviament  a  l’adopció  de  mesures  disciplinàries   h) Recórrer   contra   les   sancions   disciplinàries   que   se   li   hagin   imposat   davant   la   següent   Assemblea  General  que  se  celebri   i) Rebre  informació  sobre  les  activitats  de  l’Associació   j) Utilitzar  els  serveis  comuns  que  l’Associació  estableixi  a  la  seva  disposició  en  la  forma   en  què  col·∙lectivament  es  determini   k) Ésser   informats,   un   cop   convocada   l’Assemblea   General   i   amb   prou   antelació,   dels   assumptes  que  s’hagi  previst  de  tractar-­‐hi  i  rebre’n  informació  durant  la  reunió   l) Assistir  a  totes  les  reunions  de  l’Assemblea  General  i  de  la  Comissió  Executiva  a  les  que   estigui   convocat,   mitjançant   l’assistència   del   seu   alcalde   o   alcaldessa,   president   o   presidenta,  o  persona  en  qui  es  delegui  amb  representació  política   m) Presentar   propostes   a   la   Comissió   Executiva   dins   del   termini   que   s’estableixi   amb   aquesta  finalitat   n) Impugnar   els   acords   de   l’Assemblea   General   i   de   la   Comissió   Executiva,   i   proposar   l’exercici  de  l’acció  de  responsabilitat  contra  els  membres  d’aquesta  comissió       Article  9.  Deures  dels  membres   Són  deures  dels  membres  de  l’Associació:   a) Comprometre’s  amb   les   finalitats  de   l’Associació   i   complir  els  acords  que  adoptin  els   òrgans  de   l’Associació   i  que  els  afectin,  entre  aquests,   tot  allò  que  disposin  els  plans   estratègics  i  els  plans  d’actuació  anuals   b) Participar,  com  a  mínim,  en  les  tasques  d’un  dels  Grups  de  Treball  que  es  constitueixin,   d’acord  amb  allò  previst  a  l’article  27   c) Observar   els   principis   bàsics   de   l’Associació   i   les   normes   establertes   en   aquests   Estatuts   d) Contribuir   al   sosteniment   econòmic   de   l’Associació   satisfent   les   quotes,   ordinàries   i   extraordinàries,  acordades  per  l’Assemblea  General   e) Designar,  de  la  manera  prevista  pel  règim  jurídic  de  la  pròpia  entitat,   la  seva  persona   representant  als  òrgans  de  l’Associació,  la  qual  haurà  d’acreditar  la  seva  representació   política.   Un   cop   designada,   haurà   de   comunicar-­‐ho   per   escrit   a   la   presidència   de   l’Associació   f) Assistir  a   les   reunions  de   l’Assemblea  General   i  d’altres  òrgans  que  siguin  convocats,   llevat  de  causa   justificada  que  caldrà  notificar  al  secretari  o  a   la  secretària.  En  cas  de   no   poder   assistir   a   una   reunió   de   l’Assemblea   General,   podrà   delegar   el   seu   vot,   mitjançant   escrit   motivat   i   per   aquesta   ocasió,   en   favor   d’un   altre   membre.   Un   membre   de   l’Assemblea   General   podrà   votar   per   delegació   per   un   màxim   de   tres   membres  absents   La   delegació   de   vot   s’efectuarà   expressament   i   per   cada   sessió;   en   cap   cas   no   s’admetrà  una  delegació  genèrica   A  les  reunions  de  l’Assemblea  General  i  d’altres  òrgans  de  govern  legalment  convocats,   hi   assistirà   sempre   la   persona   designada   per   l’entitat   membre   amb   representació   política.  Per  a   la   resta  d’actes  de   l’Associació,  podrà  assistir-­‐hi   la  persona  o  persones   que  l’entitat  membre  designi       Article  10.  Pèrdua  de  la  condició  de  membre   Els  membres  poden  ser  donats  de  baixa  de  l’Associació  per  algun  dels  motius  següents:     a) Per   baixa   voluntària,   comunicada   prèviament   a   la   presidència   de   l’Associació.   Qualsevol   membre   podrà   renunciar   en   qualsevol   moment   a   la   seva   condició,   comunicant  la  baixa,  de  la  qual  es  donarà  compte  a  la  propera  Assemblea  General   b) Per  accions  o  omissions  sancionades  d’aquesta  manera  d’acord  amb  el  Reglament  de   Règim   Intern   que   pot   aprovar   l’Associació,   prèvia   instrucció   d’un   expedient   amb   audiència   de   l’interessat,   d’acord   amb   el   que   estableix   el   Títol   V   d’aquests   Estatuts,   regulador  del  procediment  disciplinari   c) Per  impagament  de  les  quotes,  un  cop  transcorreguts  dos  mesos  des  del  requeriment   de  pagament  de   la  Tresoreria  de   l’Associació,   llevat  que   la  Comissió  Executiva  acordi   un  altre  termini  de  pagament  per  circumstàncies  degudament  justificades       TÍTOL  III.  ORGANITZACIÓ  I  FUNCIONAMENT     Article  11.  Òrgans  de  l’Associació   L’Associació  es  regirà  pels  òrgans  següents:     a) L’Assemblea  General   b) La  Comissió  Executiva   c) La  Comissió  Tècnica   d) Els  Grups  de  Treball  que  es  constitueixin  per  complir  els  fins  i  plans  de  l’Associació       Article  12.  L’Assemblea  General   1. L’Assemblea  General  està  constituïda  per  la  totalitat  dels  membres  de  l’Associació  i  és   l’òrgan  sobirà  que  pot  deliberar  sobre  qualsevol  assumpte  d’interès  per  a  l’Associació,   adoptar   acords   en   l’àmbit   de   la   seva   competència   i   controlar   l’activitat   dels   altres   òrgans  de  govern.   2. Tots  els  membres  de   l’Associació   tenen  veu   i   vot  a   l’Assemblea  General,  a   raó  d’una   entitat,  un  vot.   3. La  presidència  i  la  secretaria  de  l’Assemblea  General  correspondran  a  les  persones  que   ocupin   aquests   càrrecs   a   l’òrgan   de   govern.   Es   funció   de   la   presidència   moderar   la   reunió  i  dirimir  els  empats  amb  el  seu  vot  de  qualitat,   i  de  la  secretaria,  prendre  acta   del  desenvolupament  de  la  reunió  i  dels  acords  adoptats.   4. L’assistència  i  la  participació  a  les  reunions  serà  gratuïta.       Article  13.  Competències  de  l’Assemblea  General   Seran  competències  de  l’Assemblea  General  les  que  s’enumeren  a  continuació:   a) L’aprovació   dels   objectius,   dels   criteris   generals   d’actuació   i,   si   n’hi   ha,   dels   plans   estratègics   b) L’aprovació   del   pla   d’actuació   anual,   del   pressupost   anual,   l’aprovació   de   les   quotes   ordinàries   i   extraordinàries   per   al   sosteniment   de   l’Associació,   i   de   la   liquidació   de   comptes  i  la  memòria   c) L’aprovació  i  modificació  dels  Estatuts   d) La  dissolució  i  liquidació  de  l’Associació   e) L’acord  de  transformació,  fusió,  federació  i  escissió  de  l’Associació  amb  altres  entitats.     f) L’admissió  de  nous  integrants  a  l’Associació  i  la  separació  dels  seus  membres   g) El  nomenament  i  el  cessament  dels  membres  de  la  Comissió  Executiva  de  l’Associació.   h) L’aprovació  del  Reglament  de  Règim  Intern  de  l’Associació   i) La  disposició  i  alienació  de  béns  i  drets  de  l’Associació     j) La  ratificació,  previ  coneixement  dels  membres,  dels  convenis  realitzats  per  la  Comissió   Executiva  amb  altres  entitats  públiques  o  privades  i,  també,  els  acords  de  participació   que  s’hi  puguin  establir   k) La  resolució  dels  expedients  disciplinaris  per  faltes  molt  greus,  així  com  la  revisió  dels   expedients  sancionadors  a  petició  dels  afectats,  d’acord  amb  el  que  estableix   l’article   31  d’aquests  Estatuts   l) La  sol·∙licitud,  si  escau,  de  la  declaració  d’utilitat  pública   m) La   resolució   sobre  aquelles  qüestions  que  no  estiguin  expressament  atribuïdes  a   cap   altre  òrgan  de  l’Associació   n) Qualsevol  altra  decisió  que,  per  llei,  correspongui  a  l’Assemblea  General       Article  14.  Convocatòria  de  l’Assemblea  General   1.   L’Assemblea   General   es   reuneix   en   sessió   ordinària,   amb   convocatòria   prèvia   de   la   seva   presidència,  com  a  mínim  dos  cops  a  l’any:   a)   Dins   el   darrer   trimestre   de   l’any   per   aprovar   el   pressupost   i   el   pla   d’activitats   de   l’any   següent   b)  Dins  el  primer  semestre  de  l’any,  després  del  tancament  econòmic,  per  aprovar  els  comptes   i  la  memòria  de  l’exercici  anterior   2.   La   presidència,   quan   ho   sol·∙liciti   un   10%   dels   membres   de   l’Associació,   ha   de   convocar   l’Assemblea  General  amb  caràcter  extraordinari.  L’assemblea  extraordinària  ha  de  tenir  lloc  en   un  termini  màxim  de  trenta  dies  a  comptar  de  la  seva  sol·∙licitud.   3.  La  convocatòria  de  l’Assemblea  General  ha  de  contenir,  com  a  mínim:   -­‐  L’ordre  del  dia   -­‐  El  lloc,  que  podrà  ser  diferent  del  domicili  social  previst  en  aquests  Estatuts   -­‐  La  data   -­‐  L’hora  de  la  reunió  en  primera  convocatòria   4.   Un   nombre   de   membres   que   representi   almenys   el   10%   d’aquests   pot   sol·∙licitar   a   la   presidència  la  inclusió  d’un  o  més  assumptes  en  l’ordre  del  dia  de  l’Assemblea  General,  la  qual   els  hi  haurà  d’incorporar.  Si  aquesta  ja  ha  estat  convocada,  la  sol·∙licitud  s’ha  de  formular  en  el   primer  terç  del  període  comprès  entre  la  recepció  de  la  convocatòria  i  la  data  prevista  per  a  la   reunió,  a  fi  que  es  pugui  informar  tots  els  membres  de  l’ampliació  de  l’ordre  del  dia.   5.  La  convocatòria  de  l’Assemblea  General  Ordinària  s’ha  de  comunicar,  com  a  mínim,  quinze   dies   abans   de   la   data   de   la   reunió,   per   correu   electrònic   dirigit   a   tots   els   membres,   o   pels   mitjans  telemàtics  previstos  al  Reglament  de  Règim  Intern.  Per  raons  d’urgència,  degudament   justificades  per   la  Comissió  Executiva,  es  podrà  convocar   l’Assemblea  General  Extraordinària,   amb  un  termini  de  10  dies,  com  a  mínim,  abans  de  la  data  de  celebració  d’aquesta.   6.  Com  a  mínim  tres  dies  abans  de  la  data  de  la  reunió,  les  persones  convocades  han  de  tenir  a   disposició   l’acta   de   la   sessió   anterior   i   qualsevol   altra   documentació   relativa   als   temes   per   tractar  en  la  reunió.  Aquesta  documentació  es  pot  enviar  per  via  digital.  Aquest  termini  s’haurà   de   respectar   igualment   en   els   casos   de   convocatòria   de   l’Assemblea   General   Extraordinària   amb  caràcter  d’urgència.   7.  Si  en  l’Assemblea  General  es  pretén  tractar  de  l’exercici  de  l’acció  de  responsabilitat  contra   membres  de  la  Comissió  Executiva  o  la  separació  d’aquests  de  llurs  càrrecs,  s’ha  de  convocar   en   el  mateix   acte  una   sessió   extraordinària   de   l’Assemblea  General   amb  aquest   punt   com  a   únic  punt  de  l’ordre  del  dia.       Article  15.  Funcionament  de  l’Assemblea  General   1.  Al  començament  de  cada  reunió  de  l’Assemblea  General,  cal  aprovar  o  esmenar  l’acta  de  la   sessió  anterior.   2.  Exerceix  la  funció  de  secretaria  de  l’assemblea  qui  ho  sigui  de  l’Associació  i,  si  no  pogués,  qui   designi  la  presidència.   3.   L’Assemblea  General   es   constitueix   vàlidament   en   primera   convocatòria,   quan   el   nombre   d’entitats  associades  presents  o   representades  sigui   igual  o  superior  a  un  terç  dels  membres   integrants.   En   segona   convocatòria,   es   considera   vàlidament   constituïda   sigui   quin   sigui   el   nombre  de  membres  presents  o  representats.         Article  16.  Acords  de  l’Assemblea  General   1.  L’Assemblea  General  pot  adoptar  qualsevol  acord  que  no  sigui  contrari  a  la  Llei,  als  Estatuts   o  a  les  finalitats  de  l’Associació.   2.  Els  acords  s’adopten,  tret  de  les  excepcions  previstes  en  els  paràgrafs  següents,  per  majoria   simple  de  vots  dels   seus  membres  presents  o   representats.  Hi  ha  majoria   simple  quan  hi  ha   més  vots  afirmatius  que  negatius.   3.  És  necessari  el   vot   favorable  de   la  majoria  absoluta  dels  assistents  per  prendre  els  acords   relatius  a:     a)   L’aprovació   del   pressupost,   del   pla   estratègic   si   n’hi   ha,   del   pla   d’actuació   anual,   dels   comptes   anuals,   de   la   gestió   dels   òrgans   de   govern   i   de   les   quotes   dels   membres   per   al   funcionament  de  l’Associació   b)   La   resolució   dels   expedients   disciplinaris   per   faltes  molt   greus   dels  membres,   així   com   la   revisió  dels  expedients  sancionadors  a  petició  dels  afectats   4.   Els   acords   de   modificació   estatutària,   transformació,   fusió,   escissió   i   dissolució   de   l’Associació  s’adoptaran  en  sessió  extraordinària,  convocada  amb  aquestes  finalitats,  en  la  qual   estiguin  presents  o  representats  més  de  la  meitat  dels  membres.  L’aprovació  es  fa  per  majoria   absoluta  dels  assistents.  Si  no  s’assolís  aquest  quòrum  d’assistència  en  primera  convocatòria,   s’adoptarien   per   majoria   de   dos   terços   dels   vots   presents   o   representats   en   segona   convocatòria.  A   la  convocatòria,  s’informarà  de  manera  suficient  sobre   la  necessitat  d’aquest   quòrum.   5.  La  votació  del  acords  és  a  mà  alçada.  Tanmateix,  ha  de  ser  secreta  si  ho  sol·∙liciten,  almenys,   el  10%  dels  membres  presents  o  representats  en  la  reunió.   6.El  dret  de  vot  es  pot  exercir  per  delegació,  per  correu  o  per  mitjans  telemàtics,  d’acord  amb   els  mecanismes   necessaris   per   fer-­‐ho   de   conformitat   amb   el   previst   al   Reglament   de   Règim   Intern.   7.  Els  membres  que,  per  raó  d’un  conflicte  d’interessos  amb   l’Associació,  no  puguin  votar  un   determinat   punt   de   l’ordre   del   dia   no   es   computen   per   establir   la   majoria   necessària   per   adoptar   l’acord,   llevat   que   aquest   tingui   com   a   objecte   la   resolució   d’un   procediment   sancionador,   la   destitució   de   la   persona   afectada   com   a  membre   d’un   òrgan   o   l’exercici   de   l’acció  de  responsabilitat  contra  aquesta  persona.   8.   Els   acords   adoptats   segons   aquests   Estatuts   vinculen   tots   els   membres   de   l’Associació,   incloent-­‐hi   els   absents,   els   qui   en   discrepen   i   els   presents   que   s’han   abstingut   de   votar,   excepte  en  l’aprovació  dels  projectes  i  aportacions  extraordinàries.       Article  17.  La  Comissió  Executiva   1.   La   Comissió   Executiva   és   l’òrgan   col·∙legiat   de   caràcter   permanent   que   administra   i   representa  l’Associació,  sense  perjudici  de  les  atribucions  pròpies  de  l’Assemblea  General  com   a  òrgan  suprem.  Els  seus  membres  són  escollits  democràticament.   2.  La  Comissió  Executiva  estarà  formada  per:   a) El  president  o  la  presidenta   b) El  vicepresident  o  la  vicepresidenta   c) El  secretari  o  la  secretària   d) Sis  vocals     3.  Elecció  de  la  Comissió  Executiva:   Seran  elegibles  totes  les  entitats  membres  de  l’associació.     Per   tal   de   garantir   la   representativitat   de   la   diversitat   territorial   i   la   dimensió  municipal,   el   procediment  electoral  es  durà  a  terme  mitjançant   la  presentació  de  candidatures  basades  en   aquests  criteris,  les  quals  estaran  compostes  per  9  entitats  membres.  Les  candidatures  que  es   presentin  a  elecció  tenen  dret  a  comunicar  llur  programa  d’actuació  a  les  entitats  membres  de   l’associació   abans   de   la   data   de   l’elecció,   i   també,   si   aquesta   es   fa   en   Assemblea   General,   durant   la  mateixa   reunió.  A  aquests  efectes,   tenen  dret  a  disposar  de   la   llista  de   les  entitats   membres  amb  antelació  suficient.       L’òrgan   de   govern,   a   proposta   dels   candidats,   ha   de   fer   arribar   a   les   entitats  membres,   una   vegada   com   a  mínim,   els   programes   i   les   altres   comunicacions   que   siguin   raonables.   En   els   casos  en  què  les  entitats  membres  ho  autoritzin  expressament,  l’òrgan  de  govern  pot  facilitar   als   candidats  que  ho  demanin  el  domicili,   els   telèfons   i   les  adreces  de  correu  electrònic  dels   associats.     Les   entitats   membres   integrants   de   la   candidatura   més   votada   són   escollits   membres   de   l’òrgan  de  govern.  Un  cop  constituïda  la  Comissió  Executiva,  es  distribuiran  els  càrrecs  entre  el   seus   membres,   tenint   en   compte   que   entre   els   càrrecs   de   presidència   i   vicepresidència,   la   paritat  de  gènere  haurà  de  ser  inexcusable.     4.  Els  membres  de  la  Comissió  Executiva  entren  en  funcions  un  cop  han  acceptat  el  càrrec  per   al  qual  han  estat  escollits  o  nomenats.   L’acceptació  del   càrrec   s’ha  d’inscriure  en  el  Registre   d’organitzacions  associatives  d’ens  locals.     5.  A   la  Comissió  Executiva  hi  podrà  assistir  una  persona   tècnica  per   cada  una  de   les  entitats   membres  amb  veu  però  sense  vot.   6.  Els  càrrecs  són  gratuïts.   7.   Els   càrrecs   s’exerceixen   per   un   període   de   quatre   anys,   sense   perjudici   que   puguin   ser   reelegits,   amb   la   limitació   dels   càrrecs   de   la   Presidència   i   la   Secretaria,   que   no   podran   ser   exercits  més  de  dos  mandats  seguits  per  les  mateixes  entitats  membres.       Article  18.  Drets  i  deures  dels  membres  de  la  Comissió  Executiva   1.   Els  membres   de   la   Comissió   Executiva,   per   exercir   llurs   funcions,   tenen   el   dret   i   el   deure   d’assistir   a   les   reunions,   d’informar-­‐se   sobre   la   marxa   de   l’Associació   i   de   participar   en   les   deliberacions  i  en  l’adopció  d’acords.   2.  Els  membres  de  la  Comissió  Executiva  han  d’exercir  llurs  funcions  amb  la  diligència  d’un  bon   administrador,  d’acord  amb   la   llei   i   els  Estatuts,   i   servir  el   càrrec  amb   lleialtat  a   l’Associació,   actuant  sempre  en  benefici  d’aquesta.  Així  mateix,  han  de  guardar  secret  de  les  informacions   confidencials  relatives  a  l’Associació,  fins  i  tot  després  d’haver  cessat  en  el  càrrec.   3.   Els  membres   de   la   Comissió   Executiva   responen   dels   danys   que   causin   a   l’Associació   per   incompliment  de   la   llei  o  dels  Estatuts,  o  per  actes  o  omissions  negligents  en   l’exercici  de   les   seves  funcions.   4.  Els  membres  de   la  Comissió  Executiva  han  de  portar  una  comptabilitat  ordenada,  diligent,   que  s’adeqüi  a  la  seva  activitat,  que  la  reflecteixi  fidelment  i  que  els  permeti  fer  el  seguiment   cronològic  de  les  operacions  i  elaborar  els  comptes  anuals.  Les  anotacions  s’han  de  fer  d’acord   amb   els   principis   de   comptabilitat   generalment   admesos   i   amb   les   disposicions   que   siguin   aplicables  en  cada  cas.   5.  Els  membres  de  la  Comissió  Executiva  cessaran  en  el  càrrec  per  les  causes  següents:   a)  extinció  de  la  persona  jurídica   b)  venciment  del  càrrec,  llevat  de  renovació   c)  renúncia  notificada  per  escrit   d)  baixa  com  a  membre  de  l’Associació   e)  separació  acordada  per  l’Assemblea  General   f)  qualsevol  altra  que  estableixin  la  llei  o  els  Estatuts     Tots  aquests  supòsits  de  cessament  generaran  una  vacant  en  la  Comissió  Executiva  fins  que  no   es   convoqui   la   propera   Assemblea  General   ordinària,   en   què   s’elegirà   nou   representant   per   ocupar  la  vacant,  excepte  quan  es  tracti  de  la  figura  del  president/a  del  Comitè  Executiva;  en   aquest   cas   s’haurà   de   convocar   immediatament   una   assemblea   extraordinària   per   elegir   un   nou  president  o  presidenta.       Article  19.  Competències  de  la  Comissió  Executiva   a) Donar  a  conèixer  l’Associació  i  promoure  l’adhesió  de  nous  ajuntaments  i  consells   comarcals   b) Dirigir  i  administrar  l’Associació  de  la  manera  més  àmplia  que  reconegui  la  llei  per  tal   de   complir   les   finalitats   d’aquesta;   així   mateix,   complir   les   decisions   preses   per   l’Assemblea   General,   d’acord   amb   les   normes,   instruccions   i   directrius   que   aquest   òrgan  estableixi   c) Constituir  una  Comissió  Tècnica,  que  podrà  dur  a  termes  les  funcions  executives  que  li   siguin  delegades   d) Constituir  Grups  de  Treball  per  desenvolupar  els  fins  i  plans  de  l’Associació,  autoritzar   la   constitució   dels   Grups   de   Treball   que   un   grup   de  membres   sol·∙liciti   de   constituir   ─sempre   que   sigui   per   desenvolupar   els   fins   i   plans   de   l’Associació─,   donar   suport   a   tots  els  Grups  de  Treball  existents  i  vetllar  pel  seu  correcte  funcionament   e) Lliurar  a  l’Assemblea  General  els  resultats  dels  debats  i  dels  treballs  que  s’elaborin  en   el   decurs   de   les   diferents   fases   del   desenvolupament   de   les   finalitats   i   proposar-­‐li   l’aprovació  d’aquells  acords  que  estiguin  dins  la  seva  competència   f) Elaborar   la   proposta   de   pressupost;   la   liquidació   de   comptes   i   la  memòria   de   gestió   anual;  el  pla  estratègic,   si  n’hi  ha,   i  el  pla  d’actuació  anual  abans  de  ser  presentats  a   l’Assemblea  General   g) Aprovar  tota  contractació,  incloent-­‐hi  la  del  personal,  que  pugui  tenir  l’Associació,  així   com  la  despesa  en  general,  dins  de  les  previsions  pressupostàries   h) Organitzar  els  serveis  tècnics  i  administratius  de  l’Associació,  que  podran  ser  assumits   per  algun  membre  o  contractats  externament   i) Acceptar   subvencions   de   les   diferents   Administracions   públiques   i   donacions   de   qualsevol  tipus   j) Acordar   els   convenis   de   col·∙laboració   de   l’Associació   amb   altres   entitats,   amb   ratificació  preceptiva  posterior  de  l’Assemblea  General   k) Proposar  a  l’Assemblea  General   la  defensa  legal  dels   interessos  de  l’Associació,  sense   perjudici  de  les  competències  atribuïdes  a  la  presidència   l) Proposar   els   acords   per   a   la   fixació   de   la   forma   i   import/s   de   la   contribució   al   sosteniment   de   l’Associació   per   a   l’aprovació   preceptiva   posterior   de   l’Assemblea   General   m) Resoldre  els  expedients  disciplinaris  per  faltes  lleus  i  greus   n) En  general,  adoptar  les  disposicions  i  mesures  adequades  per  al  millor  funcionament  i   organització  de  l’Associació   o) Qualsevol  altra  facultat  que  li  delegui  expressament  l’Assemblea  General     Article  20.  Funcionament  de  la  Comissió  Executiva   1.  Presideix  la  Comissió  Executiva  el  president  o  la  presidenta  de  l’Associació.   2.   La   Comissió   Executiva   es   reuneix   en   sessió   ordinària,   amb   convocatòria   prèvia   de   la   presidència,  almenys  tres  cops  l’any,  i  en  sessió  extraordinària  sempre  que  sigui  convocada  per   aquesta  o  a  petició  d’un  terç  del  nombre  de  membres  d’aquell  òrgan.   Per  a  la  celebració  de  la  sessió  ordinària  caldrà  convocar  els  seus  membres  amb  un  mínim  de  5   dies  hàbils  d’antelació,  i  per  a  la  celebració  de  la  sessió  extraordinària  només  seran  necessaris   un  mínim  de  tres  dies  hàbils  d’antelació.   La   convocatòria   de   la   sessió   extraordinària   es   realitzarà   per   tractar   temes   amb   caràcter   d’urgència,  sempre  que  la  presidència  ho  consideri  adient.   La  convocatòria  es  podrà  fer  per  correu  electrònic  a  la  bústia  que  cada  membre  hagi  notificat  a   la  secretaria  amb  aquesta  finalitat,  o  per  mitjans  telemàtics.   Per   tal   que   la   celebració   de   la   reunió   sigui   vàlida,   ja   sigui   amb   caràcter   ordinari   com   extraordinària,   caldrà  que  hi  assisteixi     la  presidència   i   la  meitat  més  un  dels  membres  de   la   Comissió  Executiva.   3.   Els   acords   de   la   Comissió   Executiva   s’adopten   per   majoria   simple   dels   seus   membres   presents  o  representats.  Els  acords  presos  s’han  de  fer  constar  en  el  llibre  d’actes  i  els  han  de   signar   la   secretaria   i   la   presidència   de   la   Comissió   Executiva.   A   l’inici   de   cada   reunió,   s’ha   d’aprovar   o   ratificar   l’acta   de   la   sessió   anterior.   A   cada   membre   de   Comissió   Executiva   li   correspon  un  vot.   4.  Els  acords  de  la  Comissió  Executiva  poden  ser  recorreguts  pels  membres  davant  l’Assemblea   General,  sense  perjudici  de  la  seva  immediata  executivitat  a  tots  els  efectes.   5.   La   Comissió   Executiva   es   pot   reunir   mitjançant   videoconferència,   multiconferència   o   qualsevol   altre   sistema   que   no   impliqui   presència   física   dels   membres,   si   la   convocatòria   s’efectua  amb  els  requisits  ordinaris  i  fent  constar  la  circumstància  de  sessió  no  presencial.  En   aquests   casos   s’ha  de   garantir   la   identificació  dels   assistents   a   la   reunió,   la   continuïtat   en   la   comunicació,  la  possibilitat  d’intervenir  en  les  deliberacions  i  l’emissió  del  vot.   En  aquests  casos   la  reunió  s’ha  d’entendre  celebrada  al   lloc  on  es  trobi   la  presidència.  En   les   reunions   virtuals   s’han   de   considerar  membres   assistents   aquells   que   hagin   participat   en   la   multiconferència   o   videoconferència,   o   hagin   emès   el   vot   per   correu   electrònic.   La   convocatòria  de  les  reunions  correspon  a  la  presidència  i  ha  de  contenir  l’ordre  del  dia  amb  els   punts  per  tractar.   6.   Es   poden   adoptar   acords   sense   necessitat   de   reunió   física,   amb   caràcter   excepcional,   a   criteri   de   la   presidència,   mitjançant   l’emissió   del   vot   per   correspondència   postal,   o   correu   electrònic,  sempre  que  quedin  garantits  els  drets  d’informació  i  de  vot,  que  quedi  constància   de   la  recepció  del  vot   i  se’n  garanteixi   l’autenticitat.  En  aquests  casos,  caldrà  el  vot  afirmatiu   de  la  meitat  més  un  dels  membres  amb  dret  a  vot.   7.   La   Comissió   Executiva,   en   la   convocatòria   de   celebració   de   les   sessions   ordinàries   i   extraordinàries,   establirà   el   lloc   de   celebració   de   la   reunió,   preferentment   pel   territori   de   Catalunya  i  en  els  municipis  de  les  entitats  membres.           Article  21.  La  presidència  i  la  vicepresidència   1.  La  presidència  i  la  vicepresidència  s’exerceixen  per  un  període  de  quatre  anys,  d’acord  amb   el  que  preveu  l’article  17.7  dels  Estatuts.   2.  El  cessament  del  mandat  abans  d’extingir-­‐se  el  termini  esmentat  anteriorment  pot  ser  degut   a  qualsevol  de  les  causes  especificades  a  l’article  18.5  dels  Estatuts.   3.   Les   vacants   que   es   produeixin   en   aquests   òrgans   s’han   de   cobrir   en   una   assemblea   extraordinària   que   caldrà   convocar   immediatament   amb   aquesta   finalitat.   Mentrestant,   les   funcions  de  la  presidència  recauran  en  la  vicepresidència.         Article  22.  Competències  de  la  presidència   Són  competències  del  president  o  la  presidenta:   a) Formar   l’ordre   del   dia,   convocar,   presidir,   dirigir,   suspendre   i   aixecar   les   sessions   de   l’Assemblea  General  i  de  la  Comissió  Executiva   b) Dirimir  o  decidir  en  cas  d’empat,  fent  ús  del  seu  vot  de  qualitat   c) Vetllar  pel  compliment  dels  acords  adoptats  per  l’Assemblea  General  i  per  la  Comissió   Executiva   d) Dirigir  els  serveis  tècnics  i  administratius  de  l’Associació   e) Representar  l’Associació  davant  de  persones,  empreses,  organismes  i  institucions   f) Signar   en   nom   de   l’Associació   els   contractes   i   convenis   per   a   l’acompliment   de   les   seves  finalitats,  acordats  per  la  Comissió  Executiva  o  l’Assemblea  General       Article  23.  Competències  de  la  vicepresidència   Són  competències  de  la  vicepresidència:   a) Aquelles  funcions  que  la  presidència  de  l’Assemblea  General  li  delegui  i  les  que  li  siguin   atribuïdes  per  l’Assemblea  General  en  execució  dels  seus  acords   b) Substituir   la   presidència   de   l’Assemblea   General   en   els   casos   de   vacant,   absència,   impossibilitat  i  malaltia       Article  24.  El  secretari  o  la  secretària   Per   facilitar   el   funcionament   de   l’Associació   i   la   vida   associativa,   el   secretari   o   la   secretaria   actuarà  sota  la  dependència  de  la  presidència  i  de  la  Comissió  Executiva.  Així  mateix,  exercirà   les  funcions  de  secretaria  de  l’Assemblea  General.       Article  25.  Competències  del  secretari  o  la  secretària   El  secretari  o  la  secretària  tindrà  les  competències  següents:   a) Convocatòria,  per  encàrrec  de  la  presidència  respectiva,  de  les  sessions  de  la  Comissió   Executiva   b) Preparació,   sota   la   direcció   de   la   presidència,   de   l’ordre   del   dia   i   la   documentació   relativa  a  les  reunions  de  l’Assemblea  General,  i  aixecar-­‐ne  acta   c) Custòdia  i  posada  al  dia  del  registre  i  l’arxiu  general  de  l’Associació   d) Les  altres  que  li  delegui  la  presidència,  d’acord  amb  les  limitacions  previstes  a  la  Llei,  i   que  no  siguin  indelegables       Article  26.  Durada  del  càrrec  del  secretari  o  la  secretària   1.   La   durada   del   càrrec   és   de   quatre   anys,   d’acord   amb   allò   que   preveu   l’article   17.7   dels   Estatuts.   2.  El  cessament  del  mandat  abans  d’extingir-­‐se  el  termini  esmentat  anteriorment  pot  ser  degut   a  qualsevol  de  les  causes  especificades  a  l’article  18.5  dels  Estatuts.   3.  En  cas  de  vacant  o  absència,   la  secretaria  serà  ocupada  provisionalment  per  un/a  vocal  de   l’Associació,  nomenat  amb  aquesta  finalitat  per  la  presidència.  En  el  termini  màxim  d’un  mes   d’haver-­‐se  produït   la  vacant,   la  Comissió  Executiva  nomenarà  un  nou  secretari  o  secretària  a   proposta  de  la  presidència.       Article  27.  La  Comissió  Tècnica   Es  podrà  crear  una  Comissió  Tècnica  d’acord  amb  allò  que  preveu  l’article  19.c  dels  Estatuts,  la   qual  podrà  dur  a   terme   funcions  executives  que   li   siguin  delegables.   El   seu   funcionament  es   regularà  d’acord  amb  allò  previst  al  Reglament  de  Règim  Intern.       Article  28.  Els  Grups  de  Treball   1.   Els   Grups   de   Treball   es   creen   per   desenvolupar   algun   aspecte   concret   relacionat   amb   les   finalitats  i  els  plans  de  l’Associació.  Tot  membre  de  l’Associació  ha  de  formar  part  d’un  Grup  de   Treball.   2.   Cada   Grup   de   Treball   el   formen   els   membres   que   hi   vulguin   participar,   els   quals   estan   representats   per   personal   tècnic  municipal   i/o   per   representants   polítics.   A  més,   el  Grup  de   Treball  podrà  convidar  persones  expertes  a  les  sessions.   3.   La   iniciativa   per   crear   un   Grup   de   Treball   pot   provenir   de   l’Assemblea   General,   de   la   Comissió  Executiva  o  bé  d’un  grup  de  membres  que  ho  sol·∙liciti  a  aquesta.  En  el  segon  i  tercer   cas,  se  n’haurà  de  donar  compte  a  la  propera  Assemblea  General  que  tingui  lloc.   4.   La   Comissió   Executiva   nomenarà,   entre   els   membres   de   cada   Grup   de   Treball,   un/a   representant  (o  president/a)  que  tindrà  les  funcions  d’interlocució  davant  els  altres  òrgans  de   l’Associació  i  de  coordinació  de  les  reunions  i  l’activitat  que  se’n  derivi.   5.  La  durada  de  cada  Grup  de  Treball,  així  com  la  periodicitat  de   les  seves  reunions   i   la  resta   d’aspectes   concrets   del   seu   funcionament,   les   determinarà   el   mateix   grup   en   funció   dels   objectius  que  hagi  d’assolir.   6.   Totes   les   activitats   dels  Grups  de   Treball   seran  públiques   i   obertes   a   tots   els  membres.  A   més,  mantindran  informada  la  Comissió  Executiva  dels  seus  treballs,  necessitaran  l’autorització   d’aquesta   comissió  per   contreure  qualsevol  despesa   i  presentaran  almenys  un  cop  a   l’any  el   contingut  dels  seus  treballs  a  l’Assemblea  General.           TÍTOL  IV.  Règim  econòmic     Article  29.  Patrimoni  fundacional   1.  L’Associació  no  disposa  de  patrimoni  en  constituir-­‐se.   2.  El  patrimoni  futur  de  l’Associació  es  regularà  d’acord  amb  el  que  disposa  l’article  323-­‐2  de  la   Llei   4/2008,   de   24  d’abril,   del   llibre   tercer   del   Codi   civil   de  Catalunya,   relatiu   a   les   persones   jurídiques.       Article  30.  Recursos  econòmics   1.  Els  ingressos  de  l’Associació  es  componen  de:   a) Quotes  anuals  ordinàries   b) Aportacions  extraordinàries   c) Subvencions,  ajuts  i  donatius   d) Rendiments  d’activitats,  serveis,  formacions  i  publicacions   e) Productes  del  patrimoni   f) Altres  ingressos  de  dret  públic  o  privat  que  es  puguin  obtenir   2.   La   Comissió   Executiva   proposarà   les   quotes   anuals   tenint   en   compte   la   població   de   cada   entitat  associada.  Les  aprovarà  l’Assemblea  General.       Article  31.  Pressupost  i  comptes  anuals   1. D’acord  amb  la  legislació  vigent,  es  confeccionarà  i  s’aprovarà  un  pressupost  anual.   2. El   pressupost   anual   de   l’Associació   l’elabora   la   Comissió   Executiva   i   l’ha   d’aprovar   l’Assemblea  General.   3. L’exercici  econòmic  coincideix  amb  l’any  natural,  llevat  el  primer,  que  començarà  el  dia   de  l’acte  de  constitució  i  finalitzarà  el  31  de  desembre  següent.       TÍTOL  V.  RÈGIM  DISCIPLINARI     Article  32.  Procediment  disciplinari   1. L’Associació  pot  sancionar  les  infraccions  comeses  pels  membres.  Aquestes  infraccions   es   poden   qualificar   de   lleus,   greus   i  molt   greus,   i   les   sancions   corresponents   poden   anar  des  d’una  amonestació  fins  a  l’expulsió  de  l’Associació,  segons  el  que  estableixi  el   Reglament  de  Règim  Intern.     2. El  procediment  sancionador  s’inicia  d’ofici,  o  bé  com  a  conseqüència  d’una  denúncia  o   comunicació.   En   el   termini   de   deu   dies,   la   presidència   nomena   un   instructor,   que   tramita   l’expedient   sancionador   i   proposa   la   resolució   en   el   termini   de   trenta   dies,   amb  audiència  prèvia  del  presumpte  infractor.   3. La   Comissió   Executiva   serà   l’òrgan   que   resolgui   els   expedients   disciplinaris   per   infraccions   lleus   i   greus,   mentre   que   l’Assemblea   General   serà   la   competent   per   resoldre  els  expedients  disciplinaris  per  faltes  molt  greus.  En  tots  els  casos,  la  resolució   que  s’adopti  haurà  de  ser  motivada  i  caldrà  el  vot  favorable  de  la  majoria  absoluta  dels   assistents.   4. Les  organitzacions  sancionades  per  faltes  greus  i  molt  greus  podran  sol·∙licitar  la  revisió   de  l’expedient  i  de  la  resolució  davant  la  primera  Assemblea  General  que  tingui  lloc.       TÍTOL  VI.  DISSOLUCIÓ  DE  L’ASSOCIACIÓ     Article  33.  Dissolució  de  l’Associació   1. L’Associació   es   dissol   per   acord   de   l’Assemblea   General   convocada   de   manera   extraordinària  amb  aquesta  finalitat,  i  adoptat  amb  els  requisits  de  quòrum  establerts   a   l’article  15  d’aquests  estatuts.  L’Associació  també  es  pot  dissoldre  per  qualsevol  de   les  causes  previstes  a  l’article  324-­‐4  de  la  Llei  4/2008.   2. El  procediment  de  dissolució  seguirà  allò  que  disposa  l’article  324-­‐5  llei  4/2008,  de  la   Llei   4/2008,   de   24   d’abril,   del   llibre   tercer   del   Codi   civil   de   Catalunya,   relatiu   a   les   persones  jurídiques.       Article  34.  Liquidació  i  destinació  del  patrimoni   1. Un  cop  acordada  la  dissolució,  l’Assemblea  General  adoptarà  les  mesures  adients,  tant   pel  que  fa  a  la  destinació  del  béns  i  drets  de  l’Associació,  com  a  l’extinció  i  liquidació  de   qualsevol  operació  pendent.   2. En   qualsevol   cas,   el   possible   patrimoni   existent   de   l’Associació   en   el   moment   de   la   dissolució   s’aplicarà   a   la   realització   d’activitats   vinculades   a   les   finalitats   d’aquesta,   sense  que   es   pugui   distribuir   entre   els  membres,   i   sempre   segons   allò   que   estableix   l’article  314,  apartats  4  a  8,  de  l’esmentada  Llei  4/2008,  de  24  d’abril,  del  llibre  tercer   del  Codi  civil  de  Catalunya,  relatiu  a  les  persones  jurídiques..