Dimarts, 17 de maig de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Consell Comarcal del Maresme EDICTE Havent-se aprovat inicialment en el Ple celebrat en sessió ordinària de data 15 de març de 2016 l'aprovació inicial dels Estatuts de l'Associació Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona, l'expedient es va sotmetre a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant la inserció d'un edicte en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona número de registre 022016004538 de data 30 de març de 2016, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 7086 de data 24 de març de 2016 i al tauler d'edictes de la Corporació. Atès que durant el termini d'exposició pública no s'ha presentat cap reclamació a l'expedient, es fa públic el text íntegre dels Estatuts esmentats, a efectes de la seva aprovació definitiva: ESTATUTS. ASSOCIACIÓ PACTE INDUSTRIAL DE LA REGIÓ METROPOLITANA DE BARCELONA. TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS. Article 1. Denominació i naturalesa social. L'Associació s'anomena "ASSOCIACIÓ PACTE INDUSTRIAL DE LA Regió METROPOLITANA DE BARCELONA" (a partir d'ara "Associació" o "Pacte Industrial"). Es constitueix sense afany de lucre i amb personalitat jurídica pròpia i es regira per aquests Estatuts, pels acords adoptats pels seus òrgans i per les disposicions reguladores del dret de les associacions, í en especial per la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques (DOGC núm. 5.123 de 2 de maig de 2008) i la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació (BOE núm. 73, de 26 de març); i en tot allò no expressament regulat per l'esmentada normativa, s'aplicaran les normes del dret privat. Article 2. Àmbit territorial. 1. L'àmbit d'actuació de l'Associació és el territori i de la Regió Metropolitana de Barcelona, que comprèn les següents comarques: Barcelonès, Baix Llobregat, Alt Penedès, Garraf, Vallés Occidental, Vallès Oriental i Maresme. 2. Tanmateix, en el moment en què el Parlament aprovi la Llei reguladora de la nova divisió territorial en vegueries prevista a l'article 91 de l'Estatut de Catalunya de 2006, l'àmbit territorial d'actuació de l'Associació s'adequarà a la nova divisió territorial respectant en tot moment l'àmbit territorial actual de la Regió Metropolitana de Barcelona. Article 3. Durada de I ‘Associació. La durada de l'Associació és per temps indefinit. Article 4. Fins i activitats de I ‘Associació. 1. L'Associació té com a objectiu contribuir a millorar les condicions del progrés econòmic i social del territori de la Regió Metropolitana a través deis següents fins: a) La promoció econòmica i social i la promoció de l'ocupació en tot el territori de la Regió Metropolitana. b) Promoure i difondre les mesures per aconseguir incrementar el pes actual del sector industrial dins l'àmbit metropolita mitjan ant, entre d'altres, actuacions que: - Millorin la competitivitat empresarial, tot contribuint a la reducció de l'atur. - Ajudin a la creació de noves empreses i de nous llocs de treball. Aquestes actuacions tindran en compte, en qualsevol cas, la necessitat d'enfortir el diàleg i la cohesió social entre els seus ciutadans i els criteris de preservació i sostenibilitat del territori. 1 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 c) En general, desenvolupar les propostes plantejades en el document "Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona", subscrit el 21 de gener de 1997 i en la Declaració del desè aniversari "Per a la renovació i el creixement de l'activitat industrial a la Regió Metropolitana de Barcelona" signada al Palau de Pedralbes el 16 de març del 2007. d) Participar i col·laborar amb altres associacions o institucions de caire similar. e) Gestionar els recursos i les accions precises per a la consecució de les finalitats de l'Associació. 2. Pera la consecució deis esmentats fins, l'Associació pot establir convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades. 3. Les activitats que duu a terme l'Associació, en referència a l'àmbit territorial de la Regió Metropolitana de Barcelona (RMB), a títol enunciatiu, són: a) Elaboració d'anàlisis principalment en matèria de mobilitat, formació, activitat econòmica, innovació i polígons d'activitat econòmica. b) Elaboració de propostes consensuades entre els principals agents integrants en el Pacte Industrial (administracions públiques, organitzacions sindicals i organitzacions empresarials) a partir del resultat de les anàlisis. Aquestes propostes poden fer referencia a noves eines, metodologies i activitats que permetin desenvolupar el potencial del sector industrial dins la RMB i alhora servir de base per a l'elaboració de polítiques públiques de promoció industrial al territori i al món local. e) Elaboració de publicacions a partir de les anàlisis i propostes realitzades que són difoses públicament. d) integració de les dades de les anàlisis realitzades, esmentades en el punt a), en un sistema d'informació territorial accessible al públic. Article 5. Domicili de l'Associació. La seu social de l'Associació s'estableix a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat, Can Masover. Pare Can Buixeres, avinguda de Josep Tarradellas, s/n, districte postal 08906. TÍTOL II. ELS MEMBRES DE L'ASSOCIACIÓ, ELS SEUS DRETS I LES SEVES OBLIGACIONS. Article 6. Membres de I ‘Associació. 1. Els membres de l'Associació són els socis ordinaris, segons s'expressa en l'article següent d'aquests Estatuts. 2. També podran assistir i participar en els debats del Consell General i en Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules els ens definits en l'article 13.6 d'aquests Estatuts com a ens col·laboradors. Article 7. Socis ordinaris. 1. Són socis ordinaris els ajuntaments i les altres administracions locals, la Generalitat de Catalunya, les organitzacions empresarials i sindicals que s'hagin adherit al Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona i, amb la sol·licitud formal d'adhesió prèvia, hagin estat admeses a l'Associació. 2. Per a l'admissió de nous socis ordinaris caldrà l'acord del Comitè Executiu, presentant prèviament per escrit la sol·licitud d'adhesió a l'Associació, que posteriorment serà ratificat, si escau, pel Consell General. 3. La condició de soci ordinari és intransmissible. Article 8. Ens col·laboradors. 1. Seran ens col·laboradors les entitats que sense ser ajuntaments i altres administracions locals, organitzacions sindicals i organitzacions empresarials s'hagin adherit al Pacte Industrial i, amb la sol·licitud formal d'adhesió prèvia, siguin acceptades pel Comitè Executiu, que posteriorment en donarà compte al Consell General. 2 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 2. Els ens col·laboradors tindran els drets establerts en l'article 9 d'aquests Estatuts excepte el dret de vot al Consell General i els drets que s'estableixen a la lletra b) de l'article següent. Article 9. Drets deis socis. 1. Són drets deis socis: a) Assistir amb veu al Consell General i exercir el dret a vot en la forma prevista en aquests Estatuts i conforme a les normes que a aquest efecte s'estableixin reglamentàriament. b) Presentar-se a elecció i ser elegit president del Consell General, vicepresident i president o membre del Comitè Executiu, en la forma que reglamentàriament s'estableixi, designant la representació corresponent amb què s'acrediti davant d'aquells òrgans; sempre que no incorri en conflicte d'interessos amb l'Associació. e) Exercir la representació que se'ls confereixi en cada cas. d) Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l'Associació, d'acord amb les normes legals i estatutàries. e) Fer ús deis serveis comuns que l'Associació estableixi i tingui a la seva disposició. f) Assistir els seus representants a tots els actes que organitzi l'Associació, així com formar part de les comissions que es creï'n, en cas de ser designats a aquest efecte pel Comitè Executiu. g) Rebre informació de les activitats socials ien general participar en la vida associativa en la forma que reglamentàriament es determini. h) Exposar al Consell General i al Comitè Executiu tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l'Associació i més eficaç; la realització deis objectius socials bàsics. Presentar propostes al Consell General, dins del termini que a aquest efecte s'estableix i. i) Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l'administració i la gestió del Comitè Executiu o deis mandataris de l'Associació. j) Examinar l'estat de comptes i els llibres d'actes del Comitè Executiu i del Consell General, per a la qual cosa aquesta documentació estarà a disposició deis socis durant els quinze dies anteriors a l'assemblea general anual. k) Ésser escoltats prèviament a l'adopció de mesures disciplinaries. 1) Recórrer davant la següent assemblea ordinària del Consell General que se celebri, les sancions disciplinaries que se li hagin imposat. m) Assistir a les sessions del Comitè Executiu, malgrat no ser-ne membres, amb dret a veu en la sessió però en qualsevol cas sense dret a vot sobre les decisions que es prenguin en el Comitè. n) Posseir un exemplar deis Estatuts i deis Reglaments. o) Impugnar els acords deis òrgans de l'Associació que consideri contraris a la Llei o als Estatuts. p) Ésser informats de la identitat deis altres associats, del nombre d'altes i baixes i de l'estat de comptes, per a la qual cosa poden consultar els llibres de l'Associació. q) Ésser informats per l'òrgan de govern, un cop convocada l'assemblea i amb l'antelació suficient, deis assumptes que s'hagi previst de tractar-hi, i rebre'n informació verbal durant la reunió. r) Proposar l'exercici de l'acció de responsabilitat en interès de l'Associació contra els membres de l'òrgan de govern. s) Demanar un certificat del contingut deis acords presos pel Consell General i pel Comitè Executiu. 2. Els representants deis associats a l'entitat tindran el ple exercici de tots els drets que corresponguin estatutàriament o reglamentaria a cadascun deis socis, sense necessitat d'habilitació específica al respecte. 3 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 Article 10. Obligacions deis socis. 1. Els socis hauran de contribuir amb aportacions en efectiu o en espècie per al funcionament de l'Associació. Si no es compleix aquesta obligació, la condició de soci, amb tots els seus drets, resta suspesa fins que no es posi al corrent en els pagaments que corresponguin. Els ens col·laboradors també podran contribuir a les despeses de funcionament de l'Associació. 2. Tots els socis tindran les següents obligacions: a) Observar les normes establertes en aquests Estatuts i col·laborar en la consecució de la finalitat de l'Associació. b) Acatar i acomplir, si escau, els acords que adoptin dins l'àmbit de la seva capacitat i Competència, els òrgans de l'Associació. e) Contribuir al millor acompliment deis objectius de l'Associació i al prestigi de l'entitat, tot comportant-se, amb l'Associació i la resta de membres de l'entitat, amb l'esperit de col·laboració de l'Associació Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona. d) Complir les altres obligacions que estableixin els Estatuts. e) Designar representants en el Consell General. f) Designar representants en el Comitè Executiu, en cas de ser-ne membre (segons l'article 19). 3. Els ens col·laboradors també hauran d'acceptar aquestes obligacions. Article 11. Pèrdua de la condició de soci. 1. Els socis poden ser donats de baixa de l'Associació per algun deis motius següents: a) Per baixa voluntària comunicada prèviament per escrit al Comitè Executiu. b) Per incompliment de les obligacions estatutàries i consegüentment acord del Comitè Executiu en exercici i de la potestat disciplinaria, que serà ratificat pel Consell General amb l'audiència prèvia de l'interessat. e) Per impagament reiterat de les quotes que s'estableixin. Amb el requeriment previ a aquest efecte i acord al respecte del Comitè Executiu. 2. Els ens col·laboradors podran perdre la seva condició pels motius establerts en les lletres a) i b) de l'apartat anterior. 3. Quan la baixa obeeix als motius exposats en els punts b) i e), és preceptiva d'obertura d'un expedient en què s'ha de donar audiència al soci. 4. L'acord de baixa és adoptat pel Consell General amb la proposta prèvia del Comitè Executiu. TÍTOL III. ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT. CAPÍTOL I. ÓRGANS DE L'ASSOCIACIÓ. Article 12. òrgans de L'Associació. 1. L'Associació s'estructura en els òrgans següents: a) L'Assemblea General, que a tots els efectes es denominarà Consell General. b) La Junta Directiva, que passarà a denominar-se Comitè Executiu. e) La Presidència i Vicepresidència del Consell General. d) La Presidència del Comitè Executiu. e) La Coordinació Gerència. f) Les Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules que es constitueixin per al bon funcionament del Pacte. 4 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 2. L'Associació ió respon pels danys que el Comitè Executiu, els membres d'aquest, altres representants, o altres membres deis diferents òrgans causin a terceres persones, per acció o omissió, en el compliment de les funcions que tenen encomanades, sens perjudici de la responsabilitat directa i solidaria, per fet propi, de la persona o les persones causants del dany. CAPÍTOL II. EL CONSELL GENERAL. Article 13. El Consell General. 1. El Consell General és l'òrgan suprem i sobirà de l'Associació i els seus membres en formen part per dret propi i ·irrenunciable. El Consell General és l'òrgan de participació d'abast general del territori del Pacte, té la màxima representació de l'Associació i esta integral per la totalitat deis representants de les entitats, institucions i de les persones jurídiques associades. En el seu si, es propiciarà la màxima participació d'institucions i agents. Tanmateix, els òrgans preferents per al debat de qüestions que afectin fonamentalment un àmbit parcial (local o comarcal) seran les comissions territorials que es constitueixin. Cadascuna de les persones representants en el Consell General de les entitats membres del Pacte Industrial no podrà representar més d'una entitat. 2. En el Consell General són representats els tres blocs d'institucions que integren el Pacte: a) Ajuntaments i altres administracions locals. b) Organitzacions empresarials. c) Sindicats. Cada un deis tres blocs tindrà el mateix nombre de representants amb dret de vot. Cada representant tindrà un vot que serà delegable. Caldrà comunicar les delegacions de vot a la Secretaria del Pacte en el termini màxim de 24 hores abans de la celebració de la reunió. El vot es podrà delegar en el president del Consell General, en els màxims representants deis tres blocs o en els representants en el Consell General de les entitats membres del Pacte (socis ordinaris). La Generalitat de Catalunya té la condició de sòcia especial de caràcter rellevant i no pertany a cap deis tres blocs d'institucions. 3. La representació corresponent als ajuntaments i altres administracions locals en el Consell General es correspondrà amb la participació següent: Ajuntaments de menys de 75.000 habitants: 1 representant Ajuntaments de més de 75.000 habitants: 2 representants Ajuntament de Barcelona: 3 representants Àrea Metropolitana de Barcelona: 2 representants Diputació de Barcelona: 2 representants 4. La Generalitat de Catalunya esta representada en el Consell General amb 4 representants. 5. La representació corresponent als sindicats i les organitzacions empresarials serà igual en nombre, cadascuna d'elles, a la que resulti deis ajuntaments. La distribució interna del nombre de representants dins del grup d'organitzacions empresarials i sindicals s'acordarà lliurement entre les diferents institucions i entitats que integrin cada grup. 6. També poden assistir al Consell General i expressar les seves opinions: universitats; organismes d'investigaci6 i d'anàlisi; organismes de participació i debat en àmbits econòmics, socials i territorials i altres administracions territorials, que s'adhereixin al Pacte Industrial, i que tindran la consideració d'ens col·laboradors. Els ens col·laboradors designaran un representant en el Consell General. 7. El Consell General serà presidit per un membre del Consell General o una persona de reconegut prestigi per un període màxim de quatre anys, prorrogable com a màxim per un altre període de quatre anys. 5 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 8. Hi haurà tres vicepresidències del Consell General: una per al bloc d'ajuntaments i altres administracions locals, una altra per al bloc de les organitzacions empresarials i una altra per al bloc deis sindicats. La Vicepresidència serà rotatòria anualment entre els representants deis blocs de les organitzacions empresarials i sindicals. En el bloc d'ajuntaments i altres administracions locals la durada del mandat s'estableix en quatre anys. Article 14. Competències del Consell General El Consell General té les següents competències: a) L'elecció i el cessament de la Presidència del Consell General, de la Vicepresidència del Consell General, de la Presidència del Comitè Executiu i deis membres del Comitè Executiu; i controlar-ne l'activitat. b) L'aprovació del pressupost anual de l'Associació elaborat pel Comitè Executiu, l'aprovació deis comptes anuals i la gestió del Comitè Executiu; i la ratificació de l'import de les quotes de contribució al sosteniment de l'Associació acordades prèviament pel Comitè Executiu. c) L'aprovació de la memòria del Pacte Industrial. d) Aprovar, si escau, la modificació d'aquests Estatuts. e) El seguiment i la participació en tot el procés d'elaboraci6 del Pacte Industrial. f) El coneixement i seguiment de la creació i activitats de les Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules. g) La ratificació de les conclusions i de les propostes que li sotmeti el Comitè Executiu en cadascuna de les formes d'elaboració del Pacte. h) L'elaboració de recomanacions i suggeriments relatius al procés de desenvolupament del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana. i) Acordar la transformació, la fusió o l'escissió de l'Associació amb altres entitats, i/o l'ingrés o la baixa en federacions o confederacions, i ratificar els convenis de col·laboració signats per l'Associació amb altres entitats. j) Aprovar els reglaments que desenvolupin els Estatuts i les seves modificacions, així com el reglament de regim interior. k) Resoldre els recursos que es plantegin pels socis contra els acords adoptats pel, Comitè Executiu. l) La ratificació deis acords del Comitè Executiu de nomenament de socis extraordinaris de l'Associació. m) Acordar la dissolució de l'Associació Del Pacte Industrial. n) Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, deis associats i les associades. o) Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i baixes d'associats i associades per una raó distinta a la de separació definitiva. p) Exercir l'acció de responsabilitat en interès de l'Associació contra els membres de l'òrgan de govern. q) Resoldre sobre qualsevol altra qüestió que no estigui expressament atribuïda a cap altre òrgan de l'Associació, i en general tantes aquelles que estableix l'article 322-2 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques (DOGC núm. 5.123 de 2 de maig de 2008). Article 15. Convocatòria del Consell General. 1. El Consell General es reunirà en sessió ordinària, amb la convocatòria prèvia de la seva Presidència, com a mínim un cop a l'any, per aprovar, si escau, la gestió de l'òrgan de govern, el pressupost i els comptes anuals. 2. La Presidència, a petició del Comitè Executiu quan ho consideri convenient o a petició d'un nombre d'associats no inferior al 10% podrà convocar el Consell General amb caràcter extraordinari. L'assemblea extraordinària haurà de tenir lloc dins del termini de trenta dies a comptar des de la sol·licitud d'aquesta. 6 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 3. El Consell General és convocat mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l'ordre del dia, el lloc, la data i l'hora de la reunió en primera convocatòria. L'ordre del dia de la sessió del Consell General és confeccionat pel Comitè Executiu qui també decideix el lloc on s'ha de celebrar la reunió en primera i segona convocatòria. En tot cas, a més a més de l'apartat de "precs i preguntes", la convocatòria haurà de contenir l'objecte de la convocatòria de forma clara i precisa. El 10% deis associats pot sol·licitar a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre del dia d'un o més assumptes per tractar i, si ja s'ha convocat el Consell General, sempre que ho facin dins el primer ten; del període comprés entre la recepció de la convocatòria i la data de la reunió d'aquella. El Consell General no pot adoptar acords sobre assumptes que no constin a l'ordre del dia, llevat que el Consell s'hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d'una nova sessió del Consell General. 4. La convocatòria s'ha de comunicar quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i per mitjans digitals dirigint-se a tots els socis d'acord amb la relació actualitzada d'associats i d'associades que ha de tenir l'Associació. 5. En el cas que en el Consell General es pretengui tractar l'exercici d'una acció de responsabilitat contra membres del Comitè Executiu o la separació d'aquests de llurs càrrecs, s'ha de convocar en el mateix acte una sessió extraordinària del Consell General amb aquest punt com a únic punt de l'ordre del dia. Article 16. Funcionament del Consell General. 1. El president de l'Associació presideix les reunions del Consell General. En cas d'impossibilitat d'aquest, el substituirà el vicepresident designat a l'efecte per la Presidència. 2. Actuarà de secretari el que ho sigui de l'Associació, o en cas d'impossibilitat d'aquest, qui la Presidència designi. El secretari redacta l'acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el president, i que ha d'incloure la data i el lloc de la reunió, l'ordre del dia, els assistents, un resum deis assumptes tractats, les intervencions de les quals s'hagi demanat constància i els acords adoptats, amb la indicació del resultat de les votacions i de les majories amb què s'han adoptat. Al començament de cada reunió del Consell General es llegeix l'acta de la sessió anterior a fi que s'aprovi o s'esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l'acta i qualsevol altra documentació ha d'estar a disposició deis socis al local social. 3. El Consell General es constitueix vàlidament en primera convocatòria quan siguin presents la meitat més un deis membres del Pacte Industrial. En cas que no s'arribi a aquest quòrum, el Consell General es constituirà vàlidament mitja hora més tard en segona convocatòria amb independència del nombre d'assistents. 4. El Consell General pot celebrar reunions sense convocatòria prèvia o en aquells casos en què la convocatòria s'hagi realitzat amb irregularitats invalidants, sempre que hi siguin presents o representats tots els integrants del Consell i acceptin per unanimitat la celebració i l'ordre del dia. En aquest supòsit, el secretari de l'Associació, amb el vistiplau de la Presidència, haurà de redactar una acta on hi consti el contingut de l'acord adoptat, el resultat de la votació i el sistema seguit per adoptar-lo. 5. El Consell General celebrarà les reunions ordinàries i extraordinàries presencialment al lloc establert en l'ordre del dia. 6. El Consell General pot delegar en el Comitè Executiu i/o en els seus membres aquelles funcions previstes en els Estatuts, excepte les previstes en l'article 322-2 del Codi Civil de Catalunya, mantenint la seva responsabilitat, que segons s'acordi, en el cas del Comitè Executiu, podrà ésser mancomunada o solidaria. Article 17. Acords del Consell General. 1. El Consell General, en sessió ordinària o extraordinària, podrà adoptar qualsevulla classe d'acords que no siguin contraris a la Llei, als Estatus o als fins de l'Associació. 2. Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots deis seus membres presents o representats. En cas d'empat, el vot de qui presideix és diriment. S'entén que hi ha majoria simple quan els vots a favor superen els vots en contra, sense comptar-hi les abstencions, els vots en blanc i els nuls. 3. Sense perjudici del paràgraf anterior serà necessari el vot favorable de les tres quartes parts deis socis ordinaris per adoptar acords relatius a: 7 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 a) La modificació deis Estatuts. b) La federació o fusió amb altres associacions, així com l'escissió i la transformació de l'Associació. c) L'alienació o disposició de béns. d) La dissolució de l'entitat. En aquests casos el Comitè Executiu informarà prèviament de forma suficient al respecte. 4. L'acord d'aprovació del pressupost i deis comptes anuals, de les aportacions ordinàries deis socis, de dissolució de l'entitat, d'alienació o disposició de béns, de concertació d'operacions de crèdit o altres que comportin compromisos o obligacions econòmiques requerirà, par ser vàlid, que els vots emesos a favor representin, a la seva vegada, la majoria de les quantitats aportades pels socis a l'Associació en l'exercici anterior (o en l'exercici en curs en el cas del primer any). 5. La votació deis acords serà pública, mitjan9ant la fórmula d'expressió de la voluntat legalment prevista. Tanmateix, en casos puntuals el Consell podrà acordar la celebració de votació secreta quan així ho requereixi almenys el 10% deis associats presents o representats en la reunió. 6. Tots els membres queden subjectes als acords del Consell General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s'han abstingut de votar. 7. Els acords del Consell General són executius des del moment en què s'adopten, llevat que s'hagin adoptat en uns termes que indiquin el contrari. Contra els acords del Consell General hi cabran els recursos que estableixi la legislació d'associacions i la legislació processal d'aplicació, per infracció de les lleis o deis Estatuts. L'acció d'impugnació deis acords, les decisions i els actes contraris a la llei caduca quan han transcorregut sis mesos, i els contraris als Estatuts o lesius de l'interès de l'Associació, quan han transcorregut quaranta dies hàbils. 8. Estan legitimades per impugnar els acords, les decisions i els actes contraris a la llei les persones següents: a) Els membres del Consell General que els ha adoptat. b) Els membres del Comitè Executiu de l'Associació. c) Les que hi tinguin un interès legítim. Estan legitimades per impugnar els acords, les decisions i els actes contraris als Estatuts o lesius de l'interès de l'Associació les persones següents: a) Els membres del Consell General que els ha adoptat que hagin fet constar en acta llur posició, estiguessin absents o hagin estat privats il·legítimament del dret de vot. b) Els membres del Comitè Executiu, respecte als acords adoptats pel Consell General. e) Els membres del Consell General respecte als acords adoptats pel Comitè Executiu. En aquest cas, la impugnació haurà d'ésser promoguda per un nombre mínim de persones, no superior al 10% del nombre total d'integrants del Consell General; i/o que abans de la impugnació judicial s'hi haurà de pronunciar el mateix òrgan deliberant. 9. Els associats i les associades que, per raó d'un conflicte d'interessos amb l'Associació, no puguin votar un determinat punt de l'ordre del dia no es computen als efectes d'establir la majoria necessària per adoptar l'acord, llevat que aquest tingui per objecte la resolució d'un procediment sancionador, la destitució de la persona afectada com a membre del Comitè Executiu o l'exercici de responsabilitat contra ella. S'entendrà per conflicte d'interessos de conformitat amb la legislació vigent aplicable, l'interès de les persones següents: a) En cas que es tracti d'una persona física, el del cònjuge, el d'altres persones amb qui hom estigui especialment vinculat per lligams d'afectivitat, el deis seus parents en línia recta sense limitació ien línia col·lateral fins al quart grau de consanguinitat o el segon d'afinitat, i el de les persones jurídiques en les quals hom exerceixi funcions d'administració o amb les quals hom constitueixi, directament o per mitja d'una persona interposada, una unitat de decisió, d'acord amb la legislació mercantil. 8 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 b) En cas que es tracti d'una persona jurídica, el deis seus administradors o apoderats, el deis socis de control i el de les entitats que hi formin una unitat de decisió, d'acord amb la legislació mercantil. 10. El Consell General, per majoria simple deis associats i associades presents i representats, pot acordar l'exercici de l'acció de responsabilitat contra un membre del Comitè Executiu, i acordar l'atorgament d'un mandat especial per a la tramitació d'aquesta acció. Aquesta acció haurà d'ésser exercida per un nombre d'associats que, conjuntament, representin almenys el 10% deis vots socis i els casos en què pot ésser exercida són els següents:. a) Si no es convoca el Consell General sol·licitat per acordar l'exercici de l'acció de Responsabilitat. b) Si l'acord adoptat és contraria l'exigència de responsabilitat. e) Si la pretensió no es formula judicialment en el termini d'un mes a comptar de l'adopció de l'acord. Article 18. La Presidències i les vice-presidències del Consell General. 1. Són atribucions de la Presidència del Consell General: a) Exercir l'alta direcció de l'Associació. b) Executar i vetllar per l'acompliment deis acords adoptats pel Consell General. c) Representar de manera judicial l'extrajudicial l'Associació. d) Subscriure en nom de l'Associació els contractes i convenis per a l'acompliment de les seves finalitats. e) Sol·licitar i acceptar subvencions de les diferents administracions públiques. f) Formar l'ordre del dia, convocar, presidir, dirigir, suspendre i aixecar les sessions del Consell General. g) Qualsevol altra que li sigui assignada pel Consell General. Llevat la lletra c) i g) d'aquest apartat, són delegables totes les atribucions en les Vicepresidències del Consell General, essent ambdós els responsables últims de la delegació conferida. La Presidència del Consell General podrà delegar en la Presidència del Comitè Executiu les atribucions regulades en els apartats d) i e) d'aquest article. 2. Són atribucions de la Vicepresidència del Consell General les que la Presidència del Consell General li delegui i les que li siguin atribuïdes (des pel Consell General en execució deis seus acords, essent responsables d'aquestes. Els vicepresidents substitueixen la Presidència del Consell General en els casos de vacant, d'absència, impossibilitat o qualsevol altra causa, per l'ordre que estableix i el Consell General o, en el seu defecte, pel que disposi la Presidència d'aquest. 3. El càrrec de president del Consell General s'exercirà gratuïtament. CAPÍTOL III. EL COMITÉ EXECUTIU. Article 19. El Comitè Executiu. 1. El Comitè Executiu és l'òrgan permanent que regeix l'Associació, sense perjudici de les atribucions pròpies del Consell General com a òrgan suprem. 2. El Comitè Executiu estarà format per membres del Consell General. Estarà compost per la Presidència del Comitè Executiu i vint-i-sis membres representants paritàriament deis blocs institucionals que componen l'entitat: vuit per part deis ajuntaments i altres administracions locals, vuit per part de les organitzacions empresarials i vuit per part deis sindicats; i en darrer lloc dos membres representants de la Generalitat de Catalunya. En qualsevol cas, aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents. La distribuci6 de la representació del bloc "Ajuntaments i altres administracions locals" en el Comitè Executiu és la següent: Ajuntaments: 6 representants Àrea Metropolitana de Barcelona: 1 representant Diputació de Barcelona: 1 representant 9 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 3. La Presidència del Comitè Executiu serà designada pel Consell General i ostentarà el càrrec durant un període màxim de quatre anys, prorrogable com a màxim per un altre període de quatre anys. 4. La resta de membres del Comitè Executiu serà designat pel Consell General, a proposta deis seus respectius blocs institucionals de representació. Els membres del Comitè Executiu entren en funcions un cop han acceptat el càrrec per al qual han estat nomenats. 5. El nomenament i cessament dels càrrecs han de ser certificats pel secretari sortint, amb el vistiplau del president sortint, i s'han de comunicar al Registre d'Associacions. 6. La durada màxima del mandat dels càrrecs del Comitè Executiu serà de quatre anys prorrogable com a màxim per un període de quatre anys més. 7. El cessament deis càrrecs abans d'extingir-se el termini del seu mandat pot esdevenir-se per: a) Mort o declaració d'absència, en el cas de les persones físiques, o extinció, en el cas de les jurídiques. b) Malaltia que incapaciti per exercir el càrrec o inhabilitació. e) Venciment del càrrec, llevat de renovació. d) Renúncia voluntària notificada al Comitè Executiu mitjan9ant un escrit en el qual se n'exposin els motius. e) Separació acordada per l'Assemblea General, perla imposició d'una sanció per una falta comesa en l'exercici del càrrec, imposada d'acord amb el que estableix el Títol V d'aquests Estatuts; o per l'adopció de l'acord de responsabilitat. f) Qualsevol altra que estableixin la llei o els Estatuts. 8. Les vacants que es produeixin en el Comitè Executiu s'han de cobrir en la primera reunió del Consell General que tingui lloc. Mentrestant, un membre de l'Associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant. 9. El secretari de l'Associació forma part del Comitè Executiu i s'inclou com un deis vint-i-sis membres que integren el Comitè. 10. No poden formar part de l'òrgan de govern els associats i associades que desenvolupen una activitat retribuïda pera l'Associació, amb l'excepció del secretari o secretaria. Les persones inhabilitades d'acord amb la legislació concursa! tampoc poden ésser membres del Comitè Executiu de l'Associació quan aquesta duu a terme una activitat econòmica. Aquest impediment desapareixerà quan hagi finit el període d'inhabilitació. Article 20. Competències del Comitè Executiu. És competència del Comitè Executiu: a) Representar, dirigir i administrar l'Associació de la manera més amplia que reconegui la llei; així mateix, complir les decisions preses pel Consell General, d'acord amb les normes, instruccions i directrius que aquest Consell estableixi. b) Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixen9a davant deis organismes públics, per exercir teta mena d'accions legals i interposar els recursos pertinents. c) Dirigir tot el procés de promoció, desenvolupament i participació del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana. d) Aprovar els documents que s'elaborin al llarg d'aquest procés. e) Crear i constituir les Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules que s'escaiguin, donant-ne compte al Consell General per tal d'aconseguir de la manera més eficient i efica9 els fins de l'Associació, i autoritzar ·e1s actes que aquests grups projectin dura terme. 10 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 f) Lliurar al Consell General els resultats deis debats i deis treballs que es vagin elaborant en el decurs de les diferents fases del desenvolupament del Pacte Industrial. g) Dirigir els treballs de la coordinació del Pacte Industrial. h) Elaborar els pressupostos, els plans d'actuació i els programes anuals d'activitats i les propostes d'aportacions deis membres. i) Aprovar la contractació, inclosa la del personal, que pugui tenir l'Associació i la despesa en general, dins les previsions pressupostaries. j) Acceptar donacions de qualsevol tipus. k) Acordar els convenis de col·laboració de l'Associació amb altres entitats amb ratificació preceptiva posterior del Consell General. 1) Proposar al Consell General la defensa deis interessos de l'Associació. m) Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici al Consell General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent. n) Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat. o) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els Estatuts i donar-ne compte en la primera reunió del Consell General. p) Aprovació deis acords per a la fixació de la forma i import de la contribució al sosteniment de l'Associació amb ratificació preceptiva posterior del Consell General. q) Qualsevol altra facultat que li hagi estat delegada expressament. Article 21. Funcionament del Comitè Executiu. 1. Presideix el Comitè Executiu el seu president. En cas d'impossibilitat d'aquest, el presidiré el membre del Comitè Executiu designat a l'efecte per la Presidència d'aquest òrgan. 2. Assisteixen a la Presidència el secretari i el tresorer de l'Associació, en exercici de les funcions determinats dels seus càrrecs. 3. Actuarà de secretari qui ho sigui de l'Associació; o, en cas d'impossibilitat d'aquest, qui designi el president del Comitè Executiu. 4. El Comitè Executiu requeriré per constituir-se en primera convocatòria l'assistència de dos terços deis seus membres. En cas que no s'arribi a tal quòrum, es reunirà mitja hora més tard en segona convocatòria i quedarà legalment constituït qualsevol que sigui el nombre de membres assistents, sempre que entre els vots presents i els delegats representin dues terceres parts del nombre de membres del Comitè Executiu. El vot es podrà delegar en el president del Comitè Executiu o en els representants en el Comitè Executiu de les entitats membres del Pacte (socis ordinaris). 5. El Comitè Executiu es reuniré en sessió ordinària, amb la convocatòria prèvia de la Presidència, almenys, dos cops a l'any, i en sessió extraordinària sempre que sigui convocada per la Presidència o a petició d'un terç del nombre de membres d'aquell òrgan. En tots els casos caldrà citar els seus membres amb un mínim de cinc dies d'antelació. La convocatòria es farà per mitjans digitals. La reunió se celebrarà en el lloc indicat en la convocatòria. 6. El Comitè Executiu pot celebrar reunions sense convocatòria prèvia o en aquells casos en què la convocatòria s'hagi realitzat amb irregularitats invalidants, sempre que hi siguin presents o representats tots els integrants del Comitè i acceptin per unanimitat la celebració i l'ordre del dia. En aquest supòsit, el secretari de l'Associació, amb el vistiplau de la Presidència, haurà de redactar una acta on hi consti el contingut de l'acord adoptat sense reunió, el resultat de la 'votació i el sistema seguit per adoptar-lo. 11 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 7. El Comitè Executiu celebrarà la reunió convocada presencialment en el lloc establert per l'ordre del dia. 8. Els acords del Comitè Executiu s'adoptaran per majoria qualificada de tres quarts dels seus membres. Els acords presos s'hauran de fer constar en el llibre d'actes i hauran de ser signats pel secretari i pel President del Comitè Executiu. El secretari redacta l'acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el president i que ha d'incloure la data i el lloc de la reunió, l'ordre del dia, els assistents, un resum deis assumptes tractats, les intervencions de les quals s'hagi demanat constància i els acords adoptats, amb la indicació del resultat de les votacions i de les majories amb que s'han adoptat. En iniciar-se cada reunió del Comitè Executiu s'haurà de llegir l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui, si és procedent. 9. Els acords del Comitè Executiu són executius des del moment en què s'adopten, llevat que s'hagin adoptat en uns termes que indiquin el contrari. Aquests podran ser recorreguts pels socis davant el Consell General, sense perjudici de la seva immediata execució a tots els efectes. El Consell General tan sols podré revocar l'acord dictant al respecte les recomanacions sobre el contingut del nou acord que hagi de dictar el Comitè Executiu; aquestes instruccions hauran d'ésser obligatòriament seguides pel Comitè Executiu. 10. Els representants de membres del Consell General que no siguin membres del Comitè Executiu podran participar en les sessions del Comitè Executiu amb dret a veu però sense dret a vot. 11. Els membres del Comitè Executiu han d'exercir llurs funcions amb la diligencia d'un bon administrador, d'acord amb la llei i els Estatuts, i servir el càrrec amb lleialtat a l'Associació, actuant sempre en benefici d'aquesta. 12. Els membres del Comitè Executiu, per exercir llurs funcions, tenen el dret i el deure d'assistir a les reunions, d'informar-se sobre la marxa de l'Associació i de participar en les deliberacions i en l'adopció d'acords. Igualment, han de complir amb els deures comptables legalment establerts, custodiar els !libres, tenir-los actualitzats i guardar secret de les informacions confidencials relatives a l'Associació, fins i tot després d'haver cessat en el càrrec. 13. El Comitè Executiu té la facultat de delegar les seves funcions en tot allò que els Estatuts no prohibeixin expressament. No són delegables els actes que hagin d'ésser autoritzats o aprovats pel Consell General. 14. Els membres del Comitè Executiu responen deis danys que causin a l'Associació per incompliment de la llei o deis Estatuts o per actes o omissions negligents en l'exercici de llurs funcions. En el cas que la responsabilitat sigui imputable a diverses persones, aquesta té caràcter solidari. Per contra, si aquesta responsabilitat no es pot imputar a una o més persones determinades, respondran tots els membres del Comitè Executiu, excepte els que s'han oposat a l'acord i no han intervingut en la seva execució, i els que no han intervingut en l'adopció ni en l'execució de l'acord, sempre que hagin fet tot el que era possible per evitar el dany o almenys s'hi hagin oposat formalment en saber-ho. 15. En cas de conflicte d'interessos d'algun deis membres del Comitè Executiu amb l'Associació, ja sigui directe o indirecte, d'acord amb els casos previstos en l'article 17.9 d'aquests Estatuts, aquest ho haurà de comunicar al Comitè, proporcionant-li la informació rellevant i abstenint-se d'intervenir en la deliberació I votació d'aquesta. Article 22. La Presidència del Comitè Executiu. 1. La Presidència del Comitè Executiu té les següents atribucions: a) Formar l'ordre del dia, convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Comitè Executiu i dirigir les seves deliberacions. b) Dirigir la gestió econòmica i administrativa de l'Associació, a través de la Coordinació gerència. e) Executar i vetllar per l'acompliment deis acords adoptats pel Comitè Executiu. d) Actuar per delegació de la Presidència del Consell General en les competències que li són pròpies, fins i tot la representació judicial i extrajudicial de l'Associació. 2. Llevat la lletra d) de l'apartat anterior són delegables tantes les atribucions en les vicepresidències del Consell General. 12 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 3. Els vicepresidents del Consell General substitueixen la Presidència del Comitè Executiu en els casos de vacant, d'absència, impossibilitat o qualsevol altra causa, per l'ordre que estableixi el Consell General o, en el seu defecte, pel que disposi la Presidència d'aquest tal com s'estableix en l'article 18.2 d'aquests Estatuts. CAPÍTOL IV. EL SECRETARI I EL TRESORER. Article 23. La Secretaria de I ‘Associació. 1. El Comitè Executiu designarà un secretari o secretaria de L'Associació que s'encarregarà d'aixecar les actes de les reunions deis òrgans col·legiats i deis acords adoptats, així com custodiar la documentació, lliurar, quan calgui, certificacions deis acords i també de portar els llibres de registre deis socis i acords de l'Associació. 2. El secretari o secretaria serà membre de l'Associació i en funció d'aquesta qualitat participarà amb veu i vot en el Consell General i en el Comitè Executiu. 3. El secretari o secretaria haurà de portar el llibre d'actes, que haurà de contenir de forma separada les actes de les reunions del Consell General i les actes de les reunions del Comitè Executiu, autenticades amb la signatura del secretari i el vistiplau del president o presidenta. 4. El secretari o secretaria haurà de portar un llibre o registre d'associats que contindrà una relació actualitzada deis associats 1 associades de l'Associació, i en el qual s'haurà de fer constar, almenys, les dades d'alta i de baixa en l'entitat i el domicili, amb l'únic efecte de poder convocar-los a les reunions. Article 24. La Tresoreria de L'Associació. 1. El Comitè Executiu designarà el tresorer o tresorera de l'Associació qui exercirà les tasques de control i fiscalització de la gestió economicofinancera, pressupostaria i de la comptabilitat. CAPÍTOL V. LA COORDINACIÓ GERÈNCIA. Article 25. La Coordinació Gerència. 1. Depenent del Comitè Executiu, el coordinador o coordinadora gerent és la persona responsable de la realització i coordinació de tot el procés del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana. 2. El Comitè Executiu triarà i nomenarà la persona responsable de la Coordinació Gerència, considerant el perfil tècnic i executiu del càrrec, entre aquells candidats de reconegut prestigi, més adients per realitzar i coordinar el Pacte. Article 26. Funcions de la Coordinació Gerència Les funcions de la Coordinació Gerència són les següents: a) Promoure i coordinar tots els treballs que calguin per al desenvolupament del Pacte. b) Exercir la gestió econòmica i administrativa de l'Associació, sota la supervisió del Comitè Executiu. Queda facultada expressament per a realitzar les següents funcions: • la realització de pagaments, • el control de la Tresoreria, • l'obligació i representació econòmicament al Pacte Industrial, • ús deis comptes bancaris amb aquestes finalitats. El Comitè Executiu podrà concretar l'abast d'aquestes funcions. c) Proposar l'avantprojecte del pressupost anual de l'Associació i el seu Pla d'Activitats. d) Totes aquelles tasques derivades de la promoció del Pacte que se li deleguin. e) Totes aquelles funcions que li encomani el Comitè Executiu del Pacte. 13 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 CAPÍTOL VI. LES COMISSIONS TECNIQUES, DE TREBALL, TERRITORIALS I TAULES. Article 27. Les Comissions Tècniques, de Treball. Territorials i Taules. 1. Es podran constituir per part del Comitè Executiu tantes Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules com es considerin convenients, amb la posterior ratificació, si escau, del Consell General. 2. Les Comissions Territorials es podran constituir per àmbits concrets de la regió metropolitana. Els consells econòmics i socials locals i comarcals, existents o de futura creació, podran esdevenir, amb la sol·licitud prèvia i l'acord del Comitè Executiu i la ratificació del Consell General, Comissions Territorials del Pacte Industrial. 3. Les Comissions Tècniques, de Treball, Territorials i Taules que es constitueixin presentaran un cop a l'any el contingut deis seus treballs al Consell General. TÍTOL IV. RÈGIM ECONÒMIC I COMPTABLE. Article 28. Patrimoni fundacional. L'Associació no disposa de Patrimoni en constituir-se. Article 29. Pressupost. 1. El pressupost anual de l'Associació serà confeccionat pel Comitè Executiu i serà sotmès a aprovació en el Consell General. L'exercici econòmic coincidirà amb l'any natural, llevat el primer que comen9ara el dia de l'acte de constitució i finirà el 31 de desembre següent. 2. Anualment, dins deis quatre primers meses de cada any, la Coordinació General, juntament amb el tresorer, elaborarà els documents comptables corresponents, amb l'objectiu que puguin estar a disposició deis membres. Article 30. Llibres de comptabilitat. El coordinador o coordinadora gerent, juntament amb el tresorer, s'encarregarà que es portin els següents libres de comptabilitat: un llibre diari, un llibre d'inventaris i comptes anuals. Article 31. Recursos econòmics. 1. L'Associació comptarà amb els següents recursos econòmics: a) Aportacions ordinàries o de funcionament de l'Associació. b) Aportacions extraordinàries o vinculades a projectes. c) Aportacions voluntàries, subvencions o donacions, en el seu cas. 2. El Consell General, en aprovar el pressupost anual, fixarà les aportacions deis socis. Aquestes podran ser en efectiu o en espècie. Les aportacions extraordinàries o vinculades a projectes s'aprovaran en cada cas. 3. El Comitè Executiu podrà concertar operacions de crèdit amb qualsevulla entitat financera, per termini no superior al vigent exercici pressupostari, per atendre necessitats transitòries de tresoreria en relació amb l'execució del pressupost. 4. Com a criteri general, les aportacions ordinàries deis ajuntaments mantindran una proporcionalitat amb la població i J'esfor9 fiscal mitja i es destinaran bàsicament a finan9ar les despeses d'estructura per al funcionament de l'Associació. 5. Les organitzacions empresarials i sindicals podran concretar la seva contribució en l'aportació de la seva xarxa de locals i infraestructures en el territori, així com en recursos humans precisos per al desenvolupament de projectes i activitats en el marc deis fins de l'Associació. 14 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 Article 32. Retribucions. Tots el socis, a través de la seva representació, exerciran els càrrecs del Consell General i del Comitè Executiu gratuïtament, sense perjudici de poder ser reemborsats de les despeses i danys que l'exercici de la seva funció els ocasioni i del dret a la bestreta, d'acord amb els criteris establerts pel Comitè Executiu. No es distribuiran en cap cas els guanys eventualment obtinguts entre els associats. TÍTOL V. RÈGIM DISCIPLINARI. Article 33. Procediment disciplinari. 1. El Comitè Executiu pot sancionar les infraccions comeses pels socis que incompleixen les seves obligacions. Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus. 2. El procediment sancionador s'inicia d'ofici o bé com a conseqüència d'una denúncia o comunicació. En el termini de deu dies, el Comitè Executiu nomena un instructor, que tramita l'expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de quinze dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts deis membres del Comitè Executiu, l'adopta aquest òrgan de govern també dins d'un període de 15 dies. 3. Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades pel Comitè Executiu, les persones interessades poden recórrer davant del Consell General en el termini de trenta dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'aquell en què li ha estat notificat l'acord, i s'haurà de resoldre en la primera assemblea del Consell General que tingui lloc. Article 34. Sancions. 1. El Comitè Executiu pot aplicar d'acord amb el procediment anteriorment establert les següents sancions als socis i als ens col·laboradors: a) Cessament deis càrrecs que no siguin de designació pel Consell General. b) Suspensió temporal deis drets previstos en aquests Estatuts. c) Baixa de l'Associació, que haurà de ser acordada per part del Consell General. 2. En qualsevol cas, la proposta d'acord de baixa de l'associació pres pel Comitè Executiu haurà de ser ratificat pel Consell General. TÍTOL VI. FUSIÓ, ESCISSIÓ I TRANSFORMACIÓ. Article 35. Fusió. Escissió i transformació. 1. L'eventual escissió, fusió í/o transformació es regiran pel que estableix la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques i a la normativa vigent aplicable. 2. En qualsevol cas, si el Consell General ho considera convenient, mitjançant acord amb el vot favorable de les dues terceres parts deis associats, l'Associació podrà procedir a la seva fusió amb una altra associació, escissió i/o transformació en la fórmula jurídica que es consideri més adequada per a una millor consecució deis objectius previstos en aquests Estatuts. TÍTOL VII. DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ. Article 36. Dissolució de I'Associació. 1. L'Associació es podrà dissoldre per acord del Consell General convocat de manera extraordinària amb aquesta finalitat. L'acord de dissolució requerirà majoria de tres quartes parts dels membres presents, que representaran la majoria de socis de l'Associació. 2. L'Associació també es podré dissoldre en els següents casos: a) Compliment de la finalitat per a la qual es va constituir l'Associació o impossibilitat d'assolir-la, llevat que el Consell General n'acordi la modificació. 15 CVE-Núm. de registre: 022016007841 Dimarts, 17 de maig de 2016 b) Baixa deis associats, si es redueixen a menys de tres. e) Obertura de la fase de liquidació en el concurs. d) Les altres que estableixin la llei o els Estatuts. Article 37. Destí del patrimoni social. 1. Un cop acordada la dissolució, el Comitè Executiu adoptarà les mesures adients, tant pel que fa a la destinació deis béns i drets de l'Associaci6 com a l'extinció i liquidació de qualsevol operació pendent. 2. En qualsevol cas, el possible patrimoni existent de l'Associació en el moment de la dissolució s'aplicarà a la realització d'activitats vinculades als fins de l'Associació, sense que es pugui distribuir entre els associats, i sempre segons allò que estableix l'article 324-6 del Codi Civil de Catalunya. DISPOSICIONS ADDICIONALS. Disposició addicional primera. En cas d'adhesió d'altres administracions locals al Pacte Industrial, serà el Consell General qui decideixi el nombre de representants en el Consell General i en el Comitè Executiu que tindran les administracions locals que s'hi adhereixin. Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, procedeix interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva publicació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent de la seva publicació. Mataró, 6 de maig de 2016 La gerent, Anna Antoja Serra https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 16 CVE-Núm. de registre: 022016007841