ESTATUTS De l’Institut de Prestacions d’Assistència Mèdica Municipal (PAMEM) Capítol I - Disposicions generals Article 1. 1.1. L’Institut de Prestacions d’Assistència Mèdica Municipal (en endavant PAMEM), és un organisme autònom local de l’Ajuntament de Barcelona, creat el 12 de febrer de 1987 per l’Ajuntament de Barcelona, i adscrit al Consorci Sanitari de Barcelona (en endavant Consorci) en virtut de l’Acord del Consell Plenari de l’Ajuntament, d’1 d’agost de 1991, com a ens instrumental del Consorci. 1.2. El PAMEM es regirà pel que disposen els presents Estatuts, per les normes que a tal efecte dicti el Consorci i, en allò no previst per aquells i aquestes, per les disposicions de règim local que siguin d’aplicació. Article 2. Objectiu i finalitats. 2.1. L'objectiu del PAMEM és l'execució d'activitats d'atenció primària, assistencials, preventives, rehabilitadores, docents i d'investigació al servei de la població en l’àmbit sanitari de les àrees bàsiques de salut que s’assignin al PAMEM. 2.2. Seran finalitats específiques del PAMEM, a títol enunciatiu i no limitatiu les que seguidament s'indiquen: a) La prestació de serveis d'atenció primària de salut i serveis sanitaris adreçat a la comunitat. b) La prestació de serveis d'atenció domiciliària. c) La participació en la promoció de campanyes o tasques de medicina preventiva. d) La prestació de serveis d'atenció sociosanitària. e) La prestació de serveis de rehabilitació. f) La docència, relacionada amb la sanitat i, en general, en matèria de salut física i mental. g) Les activitats d'investigació, estudi i divulgació, relacionades amb la sanitat i les ciències de la salut. 2.3. Totes les que estiguin directament o indirectament relacionades amb les finalitats esmentades anteriorment i que acordi el Consell d’Administració. 2.4. Les funcions a què es refereix l'apartat anterior, el PAMEM les pot realitzar directament o a través de qualsevol altres formes de gestió, admeses en dret. Per al desenvolupament de les seves activitats el PAMEM pot formalitzar convenis de col·laboració amb d'altres institucions especialitzades, dins el marc de la normativa reguladora dels contractes del sector públic. Article 3. Personalitat i capaci.l tat jurídica 3.1. El PAMEM té personalitat jurídica diferenciada, patrimoni propi i capacitat d’obrar necessària per al compliment dels seus fins; consegüentment pot administrar el seu patrimoni, adquirir i alienar béns i drets, acceptar herències, llegats i donacions, obtenir subvencions i ajuts, contractar, 1 atorgar concerts i convenis, assumir obligacions, concertar operacions de crèdit, comparèixer en judici i davant de qualsevol autoritat i organisme i realitzar tota mena d’actes i negocis jurídics congruents amb la finalitat de la institució, en els termes previstos en aquests Estatuts. 3.2. El PAMEM, organisme sense finalitat de lucre, gaudeix d’autonomia administrativa i financera en la mesura reconeguda per les disposicions legals aplicables, determinada en aquests Estatuts i d’acord amb les directrius que estableixi el Consorci. 3.3. El PAMEM desenvolupa les seves funcions amb subjecció a criteris de descentralització i autonomia, sota els principis d’eficàcia, eficiència, equitat, qualitat i satisfacció per als ciutadans, de planificació, coordinació i cooperació, i de participació i reconeixement del paper que han de desenvolupar els professionals que prestin els seus serveis. Article 4. Funcions administratives i tècniques El PAMEM està facultat per realitzar les funcions tècniques i administratives que condueixin a l’acompliment de la seva finalitat, i en particular, per al ple exercici de les funcions següents: la instrucció i resolució dels procediments administratius relacionats amb les diverses prestacions assistencials, així com dels processos d’hospitalització, gestió dels preus per a la prestació dels serveis, adquisició i alienació de béns mobles, contractació d’obres, instal·lacions, serveis i subministraments, assegurança de béns, atorgament de convenis i participació en altres entitats i totes aquelles conduents al compliment dels seus fins, amb la prèvia autorització o ratificació del Consorci, si s’escau. Article 5. Domicili El PAMEM tindrà el seu domicili al carrer Viladomat número 127 de Barcelona. El canvi de domicili haurà de ser autoritzat pel Consorci. Article 6. Dels drets dels beneficiaris o usuaris Es respectaran en tot moment els drets dels beneficiaris o usuaris dels serveis sanitaris que presti el PAMEM en particular els drets del malalt i el règim de confidencialitat aplicable a l'activitat que desplegui. Capítol II - Govern del PAMEM Article 7. Òrgans de Govern El Govern del PAMEM correspon als òrgans següents: a) El Consell d’Administració. b) El/la president/a. c) El/la vicepresident/a. Secció l - Del Consell d’Administració Article 8. Composició 8.1. El Consell d’Administració, òrgan superior del PAMEM, integrat per: a) Quatre membres en representació de l’Ajuntament de Barcelona, nomenats per l’alcalde/ssa. b) Quatre membres en representació de l’Administració de la Generalitat 2 de Catalunya, nomenats per la persona titular del Departament competent en matèria de salut. c) Un representant dels treballadors del PAMEM, nomenat per l’òrgan de representació. 8.2. La durada del mandat dels membres del Consell d’Administració és de quatre anys, sens perjudici que puguin ser nomenats per a nous mandats pel mateix període de temps indefinidament o que puguin ser cessats per qui els ha nomenat abans d’haver complert aquest termini. 8.3. El cessament i/o dimissió d’un membre del Consell d’Administració que provoqui una vacant dóna lloc a la seva substitució per l’entitat que el nomeni. La durada del mandat del nou membre és la que resti fins l’acabament del mandat de la persona substituïda. 8.4. Els i les membres del Consell d’Administració poden delegar per escrit la seva representació i vot en un altre membre del Consell d’Administració. Aquesta facultat també és aplicable quan la persona absent és el president o la presidenta del Consell, si bé les funcions inherents a aquest càrrec les exerceix el vicepresident o la vicepresidenta d’acord amb allò que disposa l’article 16 d'aquests Estatuts. 8.5. Assistiran a les sessions del Consell d’Administració, amb veu però sense vot, el/la secretari/a i el/la gerent del PAMEM, llevat que el/la secretari/a sigui membre del Consell, supòsit en que hi assistirà amb veu i vot. 8.6. Els membres del Consell d’Administració tenen dret a percebre els drets d’assistència per a la concurrència a les sessions del Consell, en els supòsits, la forma i la quantia que s’estableixi d’acord amb la legislació vigent. Article 9. Càrrecs unipersonals 9.1. La elecció del càrrec de president/a del Consell d’Administració correspondrà a l'Ajuntament de Barcelona i la del càrrec de vicepresident/a a l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 9.2. En el cas de l’Ajuntament de Barcelona, el/la president/a del Consell d’Administració, serà designat per l’alcalde/ssa d'entre els membres del Consell d’Administració. 9.3. En el cas de l’Administració de la Generalitat, el/la vicepresident/a del Consell d’Administració, serà designat per la persona titular del Departament competent en matèria de salut. Article 10. Secretari/a 10.1. El Consell d’Administració designarà un secretari/a, el qual podrà ser membre o no del Consell per un període de quatre anys reelegible per períodes de temps iguals. 10.2. Correspon al secretari/a estendre acta dels acords adoptats a les reunions del Consell, la qual degudament signada per ell mateix i amb el vistiplau del president/a, serà transcrita al llibre que s'habiliti a aquest efecte. Li corresponent també totes aquelles altres funcions que siguin pròpies del càrrec. Les certificacions dels acords del Consell, hauran de ser emeses amb aquestes mateixes signatures. 3 Article 11. Funcions 11.1. Corresponen al Consell d’Administració les funcions següents: a) Aprovar provisionalment el pla general i els programes d’actuació i específics, així com les seves modificacions i revisions. b) Aprovar la creació de nous centres o serveis i l’ampliació, el remodelatge, la transformació o la supressió dels existents, sempre que hagin estat inclosos en el pla d’actuació. c) Contractar i atorgar obres, instal·lacions, serveis i subministraments quan la durada del contracte sigui superior a 3 anys o quan el seu import total excedeixi del 5% del pressupost del PAMEM, i resoldre les qüestions incidentals d’aquests contractes. d) Atorgar els convenis i contractes amb altres entitats públiques o privades, d’acord amb la política aprovada pel Consorci. e) Aprovar la participació del PAMEM en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret, amb la posterior ratificació del Consorci. f) Aprovar els convenis col·lectius de treball. g) Proposar al Consorci l’aprovació dels pressupostos i els balanços i la liquidació d’aquests. h) Autoritzar els crèdits a llarg termini i l’emissió d’obligacions, amb la posterior ratificació del Consorci. i) Aprovar els reconeixements de crèdits, crèdits extraordinaris i operacions de caràcter econòmic o financer a curt termini, i els contractes de tresoreria quan la seva quantia ultrapassi el 5% dels recursos ordinaris del pressupost del PAMEM. j) Aprovar les transferències de partides pressupostàries quan la seva quantia excedeixi del 5% del pressupost del PAMEM. k) Aprovar el Reglament General del PAMEM. l) Aprovar els reglaments d’organització i funcionament i règim d’activitats dels centres del PAMEM. m) Proposar al Consorci la modificació d’aquests Estatuts. n) Nomenar i cessar el/la gerent o) Nomenar i separar els càrrecs d’alta direcció del PAMEM. p) Aprovar la plantilla del PAMEM, així com l’estructura interna dels diversos centres i serveis i la distribució orgànica de les funcions. q) Autoritzar les compatibilitats del personal al servei del PAMEM, així com declarar les incompatibilitats. r) Conèixer els criteris d’accés als llocs de treball, nomenaments, ascensos, remuneracions, sancions i separacions del personal fix d’acord amb la plantilla aprovada i les prescripcions reglamentàries aplicables. s) Exercir tota classe d’accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i interessos del PAMEM posant-ho en coneixement del Consorci. t) Aprovar provisionalment i donar compte anualment al Consorci, de la labor realitzada per mitjà d’una memòria destinada a informar sobre el funcionament del PAMEM durant l’exercici. 4 u) Adoptar les disposicions i mesures adequades per a la millor organització i funcionament dels serveis. v) Constituir comissions o comitès amb les funcions que els siguin encomanades específicament en l’àmbit de les seves competències. 11.2. El Consell d’Administració podrà delegar les funcions que li són pròpies en altres del PAMEM, excepte les previstes en els apartats a), e), f), g), h), i), j), k), m), n), i t). Article 12. Periodicitat de les sessions 12.1. El Consell d’Administració es reunirà en sessió ordinària com a mínim un cop cada dos mesos. 12.2. El Consell d’Administració es reunirà en sessió extraordinària sempre que el convoqui el/la president/a per iniciativa pròpia o a petició d'una tercera part dels seus membres. Article 13. Convocatòria i ordre del dia 13.1. Les convocatòries de les reunions es faran per escrit amb l'ordre del dia corresponent i seran notificades a cadascun dels membres amb una antelació mínima de cinc dies. En casos d’urgència la convocatòria es farà almenys amb vint-i-quatre hores d'anticipació. En aquest cas i una vegada considerat l'ordre del dia, el Consell d’Administració haurà d'apreciar la situació d’urgència per acord unànime dels membres presents i sempre que hi concorrin representants de totes les entitats representades. Si aquesta no s'estima es procedirà a convocar la reunió del Consell d'acord amb el que estableix el paràgraf anterior. Igualment, els acords del Consell d’Administració, de forma excepcional, es podran adoptar sense reunió, amb les majories previstes en aquests estatuts, mitjançant l'emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o per qualsevol altre mitja, sempre que restin garantits els drets d'informació i vot, que quedi constància de la recepció del vot i que quedi garantida la seva autenticitat. S’entendrà, en aquest cas, que l'acord s'adopta en el lloc on es trobi el/la president/ta i en la data de recepció de l'últim dels vots vàlidament emesos. 13.2. L'ordre del dia haurà de contenir tots els temes a tractar en les reunions que es convoquin. 13.3. Per poder realitzar vàlidament les reunions, caldrà que, en primera convocatòria, hi assisteixin com a mínim dos consellers en representació de l’Ajuntament de Barcelona i dos més en representació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; i en segona convocatòria, quan hi assisteixin un representant de l’Ajuntament i un altre de la Generalitat, sense que mai puguin tenir lloc sense l’assistència del/la president/a i del/la secretari/a o dels que reglamentàriament els substitueixin. Article 14. Adopció d'acords 14.1. Els acords seran adoptats per majoria simple dels membres que hi concorrin, entenent-se per majoria simple la que es produeix quan els vots a favor superin els vots en contra. 14.2. Quan es produeixi empat es repetirà la votació, i si de nou es repeteix, decidirà el president amb el seu vot de qualitat. 5 Secció 2 – De la presidència Article 15. Funcions 15.1. Corresponent al president/a: a) Ostentar la representació del PAMEM. b) Exercir en cas d’urgència, i donant-ne compte al Consell d’Administració en la primera sessió que celebri, les facultats que li són atribuïdes a l’apartat s) de l’article 11 d’aquests Estatuts, i atorgar, si s’escau, els poders que consideri oportuns. c) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions i decidir els empats amb el seu vot de qualitat. d) Exercir la superior inspecció i direcció de tots els serveis. e) Aprovar els nomenaments, els ascensos, les remuneracions, les sancions i les separacions del servei del personal fix d’acord amb la plantilla aprovada. f) Aprovar les convocatòries als llocs de treball del PAMEM. g) Contractar i atorgar obres, instal·lacions, serveis i subministraments quan la durada del contracte no excedeixi de tres anys o quan el seu import total no superi el 5% del pressupost del PAMEM, i resoldre les qüestions incidentals d’aquests contractes. h) Aprovar les transferències de partides pressupostàries quan la seva quantia no superi el 5% del pressupost del PAMEM. i) Fixar els criteris d’ordenació de pagaments. j) Aprovar reconeixements de crèdit, crèdits extraordinaris i operacions de caràcter econòmic i financer, a curt termini, i contractes de tresoreria quan la seva quantia no ultrapassi el 5% dels recursos ordinaris del pressupost del PAMEM. k) Dictar les disposicions particulars que consideri adequades pel compliment dels acords del Consell. l) Qualsevol altre assumpte de naturalesa anàloga que sigui de competència del PAMEM i que no sigui reservat de forma expressa a altres dels seus òrgans. 15.2. El/la president/a podrà delegar l’exercici de les seves atribucions al vicepresident/a o al/la gerent excepte les previstes en els apartats b) i c). 15.3. El/la president/a promourà la coordinació de les seves funcions amb el/la vicepresident/a. Secció 3 – De la vicepresidència Article 16. Funcions El/la vicepresident/a suplirà el/la president/a i n’assumirà les funcions en els casos de vacant, absència o malaltia. Exercirà, a més, les atribucions que el/la president/a li delegui, amb l'autorització prèvia del Consell d’Administració. Capítol III - De la Gerència Article 17. Nomenament i naturalesa del càrrec 17.1. El/la gerent serà nomenat pel Consell d’Administració del PAMEM. 6 17.2. El PAMEM formalitzarà un contracte amb el/la gerent en el qual s’especificaran les condicions del nomenament, les seves obligacions d’acord amb l’article següent, la seva remuneració, el termini de durada i les altres causes d’extinció. La durada del contracte serà de cinc anys, si bé podrà prorrogar-se per voluntat d’ambdues parts d’acord amb les disposicions legals aplicables en la matèria. Article 18. Funcions Seran funcions del/la gerent: a) Representar el PAMEM en el casos en què aquesta representació no sigui assumida pel president/a i/o pel vicepresident/a i relacionar-se, com a tal gerent amb les administracions públiques, les institucions, les entitats i els particulars. b) Contractar i cessar el personal interí, temporer, eventual i de suplències. c) Adscriure i traslladar el personal als diversos centres i dependències del PAMEM. d) Dirigir i inspeccionar els serveis i dependències del PAMEM, exercir la seva direcció i la de tot el personal. e) Contractar les obres, instal·lacions, serveis i subministraments en la quantia que fixi el Consell i que li siguin delegats expressament. f) Ordenar la recaptació d’ingressos. g) Ordenar els pagaments, de conformitat amb les normes d’execució del pressupost del PAMEM i els criteris que a tal efecte es determinin. h) Administrar el patrimoni i els béns del PAMEM. i) Preparar la documentació que, per mitjà del/la president/a, s’ha de sotmetre a la consideració del Consell, i informar-lo de tot el necessari per a l’adequat exercici de les seves competències, particularment pel que fa a la confecció i el compliment del pressupost anual. j) Preparar els plans generals, els programes d’actuació, els programes específics i els pressupostos anuals i elaborar les memòries anuals per a la seva presentació als òrgans competents. k) Vetllar per la millora dels mètodes de treball i per la introducció de les innovacions tecnològiques adequades, així com per la conservació i el manteniment dels centres i de les seves instal·lacions i equipaments. l) Informar periòdicament al Consell d’Administració i, si s’escau, els òrgans del Consorci sobre el funcionament i estat de situació del PAMEM. m) Les altres que li deleguin els òrgans de govern, dins les seves atribucions respectives. Capítol IV - Regim patrimonial, financer, pressupostari i comptable. Article 19. Patrimoni Constitueix el patrimoni del PAMEM: a) Els béns adscrits o que se li adscriguin en ús, conservant la seva qualificació jurídica originària. b) Els béns que el PAMEM hagi adquirit o adquireixi en propietat, per 7 qualsevol títol legítim. Aquest patrimoni quedarà reflectit en l’inventari corresponent que revisarà i aprovarà anualment el Consell d’Administració. Article 20. Recursos 20.1. Per a la realització dels seus objectius, el PAMEM disposarà dels recursos següents: a) Les aportacions realitzades. b) Els rendiments dels serveis que presti. c) Els productes del seu patrimoni. d) Els crèdits que s'obtinguin. e) Les subvencions, els auxilis, els ajuts i els donatius. f) Qualsevol altres que puguin correspondre al PAMEM, d'acord amb les lleis. 20.2. El PAMEM gaudirà dels beneficis fiscals previstos en les lleis per als organismes autònoms de naturalesa administrativa. 20.3. Les cessions o donacions que efectuen les persones físiques o jurídiques privades han de ser actes de mera liberalitat i no poden comportar drets assistencials preferents ni estar subjectes a condicions incompatibles amb les finalitats del PAMEM. Article 21. Pressupost 21.1. El PAMEM prepararà per a cada exercici un pressupost que serà aprovat inicialment pel Consell d’Administració i cursat a l’òrgan competent del Consorci Sanitari de Barcelona, als efectes de la seva aprovació definitiva. 21.2. L’estat de despeses del pressupost comprendrà les previsions necessàries per al sosteniment normal dels centres, l’adquisició dels materials i els elements necessaris per a la prestació dels serveis i de béns no inventariables en general, el manteniment i la reparació ordinària d’edificis, instal·lacions i equipaments tècnics; els havers i atencions del personal; el pagament d’interessos, amortització d’emprèstits, i les restants despeses de caràcter ordinari. Tanmateix, es podran formular previsions per a inversions per realitzar obres de nova planta, ampliació, renovació o reparacions extraordinàries d’edificis, instal·lacions i equipaments tècnics, per l’adquisició de béns de capital fix i per atendre despeses extraordinàries. 21.3. L’estat d’ingressos comprendrà els recursos assenyalats en l’article 20 i les aportacions, les subvencions i les operacions de crèdit necessàries per a l’equilibri financer de l’entitat. 21.4. Els estats de despeses i ingressos es dividiran en els epígrafs, conceptes i partides que determinen les normes generals sobre formació de pressupostos i comptabilitat pública. Article 22. Comptabilitat i control econòmic i pressupostari El règim comptable i de control econòmic del PAMEM s’adequarà a les previsions que es contemplin en aquests Estatuts i a les disposicions de règim local que li siguin aplicables sens perjudici de les normes que en aquesta matèria dicti la Generalitat, seguint en qualsevol cas els criteris de comptabilitat pública, de tal 8 forma que permetin en tot moment el coneixement exacte de la situació patrimonial de l’institut i dels costos i rendiments dels diferents serveis, sota els criteris següents: a) Valoració en balanç de tots els béns que constitueixen l’actiu, incloent- hi els adscrits estrictament en ús per l’Ajuntament de Barcelona. b) Facturació de tots els serveis. c) Incorporació al cost dels serveis de les quantitats necessàries per a l’amortització dels béns que representen els capitals que s’hi hagin invertit. d) Liquidació dels comptes d’explotació i de pèrdues i els guanys i lluïment en el balanç dels costos d’aquest últims. Article 23. La rendició de comptes correspondrà al Consell d’Administració, mitjançant balanç de situació de pèrdues i guanys, la memòria de l’exercici i la liquidació del pressupost a 31 de desembre anterior, que seran auditats i sotmesos per a la seva aprovació a l’òrgan competent del Consorci Sanitari de Barcelona, durant el primer semestre de cada any. Capítol V - Regim del personal i de la contractació Article 24. Regim del personal. 24.1. El PAMEM disposarà del personal necessari per al compliment dels seus objectius; el seu nombre, les categories i les funcions quedaran determinades en la plantilla aprovada pel Consell d’Administració. 24.2. El nomenament i cessament del/la gerent i del personal d’alta direcció, correspon al Consell d’Administració. 24.3. El nomenament i cessament del personal fix de totes les categories correspon al/la president/a del Consell d’Administració; i el del personal interí, temporer i eventual o de suplències al/la gerent. 24.4. La contractació del personal del PAMEM serà de tipus laboral. L’ingrés de tot el personal s’efectuarà emprant els procediments de selecció que a aquest efecte s’estableixin, amb la finalitat de garantir els principis d’igualtat, mèrit i capacitat. Article 25. Regim de contractació El regim jurídic aplicable a la contractació d'obres, instal·lacions, bens i serveis del PAMEM és el que estableixi en cada moment l’àmbit subjectiu de la normativa de contractes del sector públic, així com la resta de normes estatals i autonòmiques que la despleguen, tenint actualment el PAMEM la consideració de poder adjudicador administració pública. La condició d’òrgan de contractació en els termes que s'incorporen al presents Estatuts corresponen al Consell d’Administració, sens perjudici que es pugui delegar segons els termes previstos en aquests estatuts, en altres òrgans o càrrecs del Consorci, les delegacions que s’efectuïn a la gerència, i la possibilitat de, en cada cas, delegar en d'altres òrgans o càrrecs del PAMEM. S'atribueix al PAMEM la condició de mitjà propi instrumental i servei tècnic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona, i de les entitats amb la condició de poders adjudicadors que hi estiguin vinculades 9 o en depenguin, a l'efecte del que estableixen els articles 4.1 n i 24.6 del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 3/2011, del 14 de novembre. Les relacions del PAMEM amb els ens, entitats o departaments de la Generalitat i de l’Ajuntament de Barcelona dels quals és mitja propi instrumental i servei tècnic no tenen naturalesa contractual i s'articulen mitjançant encàrrecs de gestió. El PAMEM no pot participar en les licitacions públiques convocades pels ens, entitats o departaments de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona respecte dels quals té la condició de mitja propi i servei tècnic. No obstant això, quan no hi concorri cap licitador pot encarregar-se al PAMEM l'execució de l'activitat objecte de licitació pública. Capítol VI – Facultats de tutela del Consorci Article 26. 26.1. La potestat tuïtiva sobre el PAMEM correspon al Consorci, que l’exercirà mitjançant l’òrgan competent segons els seus Estatuts. 26.2. Aquesta facultat es tradueix en l’aprovació, ratificació o coneixement dels següents acords: a) L’aprovació de: - Els Estatuts, així com les seves modificacions. - Els plans generals d’actuació i els plans d’inversions. - Els pressupostos, balanços, liquidació anual de comptes, la memòria de les activitats realitzades i el resultat de la gestió assistencial i econòmica de l’exercici anterior. - La política de convenis i contractes per a la prestació de serveis amb el Servei Català de la Salut o amb altres entitats públiques o privades. - L’exigència de responsabilitat dels titulars i membres de llurs òrgans de govern i administració. b) La ratificació dels acords adoptats pels òrgans de govern relatius a: - L’adquisició, alienació i gravamen dels béns immobles que integren llur patrimoni. - La participació en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret. - La petició de crèdits o préstecs a mig i llarg termini, l’emissió d’obligacions i l’atorgament d’avals. - Les habilitacions i els atorgaments de crèdits. c) El coneixement de: - La creació de nous centres i serveis, i el remodelatge, transformació, ampliació i supressió dels existents, sempre que figurin inclosos en els plans d’actuació. - El nomenament i cessament de les persones membres dels seus òrgans de govern. Article 27. 27.1. El president del Consell d’Administració del PAMEM trametrà a l’òrgan competent del Consorci l’ordre del dia de les reunions del Consell 10 d’Administració en el moment de convocar-les en setanta dues hores d’antelació, sobre la data fixada per a la reunió, i els textos dels acords a l’acabament del Consell d’Administració. 27.2. L’òrgan competent del Consorci podrà: a) Impugnar els acords del Consell d’Administració i les resolucions dels altres òrgans de govern i administració del PAMEM quan consideri que recauen en els assumptes que no siguin de la seva competència, quan siguin contraris als interessos generals del Consorci o del propi PAMEM o constitueixin infracció manifesta de les lleis. b) Requerir als òrgans de govern i administració del PAMEM tota mena d’informes i documents, així com ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. CAPÍTOL VII – Règim Jurídic Article 28. 28.1. Els acords del Consell d’Administració i les resolucions del/la president/a del PAMEM posen fi a la via administrativa i podran ser recorreguts, potestativament, en reposició o ser impugnats, directament, davant de l’òrgan jurisdiccional contenciós administratiu en els terminis amb els efectes establerts en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 28.2. L’exercici d’accions s’ajustarà a les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, quant a les reclamacions prèvies a la via judicial, civil i laboral. Capítol VIII – Modificació dels estatuts i dissolució del PAMEM Article 29. La modificació dels Estatuts es realitzarà amb els mateixos tràmits i requisits exigits per la seva aprovació, i de conformitat amb la normativa vigent. Article 30. 30.1. El PAMEM tindrà una durada indefinida d’acord amb l’acompliment de les finalitats per a les quals es constitueix. 30.2. El PAMEM pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient el Consorci, per modificació de la forma de gestió. b) Per què resulti impossible l’aplicació de les seves finalitats, amb els mitjans i activitats de què disposa. 30.3. La dissolució serà acordada pel Consorci, previ informe del Consell de Administració. Article 31. L’acord de dissolució del PAMEM no tindrà efecte fins que el Consorci no hagi establert la forma ulterior de prestació dels serveis, de manera que aquests quedin atesos degudament. 11 DISPOSICIONS ADDICIONALS Primera. Les referències que els presents Estatuts facin al Consorci Sanitari de Barcelona s’entendran fetes a l’òrgan del Consorci que correspongui, d’acord amb els seus Estatuts. Segona. Les delegacions realitzades pel Consell d’Administració i les del/la president/a en el/la gerent, mantindran la seva validesa en tot allò que no s’oposin als presents Estatuts. 12