ESTATUTS DE L'ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL FUNDACIÓ MIES VAN DER ROHE DISPOSICIONS GENERALS Article 1 Naturalesa i adscripció organica 1. La Fundació Mies van der Rohe (d'ara endavant, la Fundació) es configura com una entitat pública empresarial local de I'Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legisla ció reguladora del regim local i la Carta de Barcelona . .~ 2. La Fundació gaudeix de personalitat jurídica própia, plena capacitat jurídica i d'obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüencia, per al compliment de les seves funcions, dins del regim jurídic a que es refereix I'article següent, podra realitzar tota classe d'actes d'administració i disposició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de competencies, disposara de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. La Fundació es troba adscrita a la Gerencia Municipal de l'Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondra el control de la seva eficacia. 6. La Fundació tindra el seu domicili social a Barcelona, avinguda Marques de Comillas sin, sense perjudici de I'establiment de delegacions dins la ciuta!. El Consell d'Administració podra, peró, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. Article 2 Regímjurídic La Fundació es regeix pel dret privat, excepte en la formació de voluntat deis seus órgans, en I'exercici de les potestats administratives que Ii siguin atribu'ldes i en els aspectes específicament regulats a la Carta de Barcelona, a la legislació local vigent i a la legislació jurídico-pública que resulti d'aplicació. CAPíTOL 11 FUNCIONS I POTESTATS Article 3 Funcions de la Fundació a) La conservació, ús, administració, explotació i prestació de serveis del Pavelló Alemany de I'Exposició Intemacional de Barcelona del 1929 situat en el Pare de Montju'lc. b) L'impuls i la difusió del debat cultural sobre els problemes de I'arquitectura contemporimia, des de la perspectiva de seva condició urbana. c) La fonmació d'una coHecció i d'un fons arxivístic documental i bibliografic d'arquitectura, centrat en I'obra de Ludwig Mies van der Rohe i en I'arquitectura moderna i contemporania. d) L'organització i foment de premis, cursos, cicles, symposiums, exposicions, publicacions, estudis i totes aquelles activitats que puguin contribuir a la consecució deis objectius culturals i ciutadans esmentats en els apartats anteriors. e) L'organització d'activitats culturals que fomentin la visita al Pavelló i donin lIoc a la relació i dialeg d'altres disciplines amb I'arquitectura. f) L'atenció a les iniciatives d'interes i caracter internacional, en I'ambit deis objectius anteriors, que permetin situar la Fundació en els circuits culturals europeus i internacionals. g) La gestió i explotació deis béns i les activitats de la Fundació dins I'ambit de les finalitats que Ji són propies. h) La potenciació de les relacions entre la cultura i el món universitari, promovent vincles que facilitin la interacció entre el món universitari i la vida cultural. i) La prom oció del turisme cultural en I'ambit tematic de I'arquitectura com a instrument de prom oció internacional de la ciutat i de la seva vida cultural. j) Qualsevol altra relacionada amb les anteriors i amb les seves funcions que l'Ajuntament Ji pogués assignar. 2. Per al millor compliment de les seves finalitats i en connexió amb el que es diu en I'article anterior, la Fundació podra realitzar activitats comercials i industrials que estiguin re.lacionades amb el seu objecte, d'acord amb el que acordin el seus organs de govern. 3. E:n particular, sempre que sigui convenient per les finalitats assignades, podra crear societats mercantíls i entitats d'altres ti pus com fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense anim de lucre, nacionals o estrangeres, i participar-hi, així com en fons arxivístics, documentals, bibliografics o analegs. E:n tots els casos previstos en aquest apartat sera necessaria la previa autorització del Plenari del Consell Municipal 4. Per al millor compliment de les funcions que té encomanades, la Fundació podra establir tot ti pus d'acords o convenis amb entitats o institucions públiques i privades, nacionals i internacionals. Especialrnent, podra signar acords amb institucions oficials o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. Article 4 Potestats administratives 1. En relació amb el que es diu en I'article 1.4 deis presents Estatuts i dins de I'ambit de les seves funcions, la Fundació gaudira de les potestats administratives següents: a) L'atorgament de permisos, IIicencies i concessions. b) La potestat sancionadora en els casos normativament previstos. c) La potestat disciplinaria respecte del personal funcionari, IIevat de la sanció de separacíó del servei. /- d) La concessió de subvencions, d'acord amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la resta de normativa aplicable. e) La potestat d'autoorganització, dins del marc d'aquests Estatuts i de les directrius municipals; f) La potestat de recaptació deis ingressos de dret públic i privat que tingui atribu'its, g) La d'investigació, atermenament i recuperació d'ofici deis seu s béns. h) Les de presumpció de legitimitati d'executivitat, d'execució forvosa i de revisió d'ofici de IIurs actes administratius, i) La d'inembargabilitat de IIurs béns i drets i les de prelació, de preferencia i altres prerrogatives, en els termes establerts a les IIeis. j) La d'exempció d'impostos de I'Estat i de la Generalitat, en els termes establerts a les IIeis. ' k) Atorgar premis, concedir subvencions i dur a terme aquelles accions de fomen! que es considerin oportunes. 1) Qualsevol altra potestat administrativa que la normativa vigent atribueixi a les entitats públiques empresarials, 2. Aquestes potestats seran exercides pels órgans de la Fundacióa que s'atribueixen en els presents Estatuts. CAPíTOL 111 ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT Secció 1a. Disposicions generals Article 5 Órgans de govern i direcció 1. Els órgans de govern i dírecció de la Fundació són: a) El/la presidentla, " b) El/la vicepresidentla. c) El Consell d'Administració. d) El/la gerent. 2, El Consell d'Administració,per al millor compliment de les sevesatribucions, podra crear una comissió executiva o, si s'escau, designar un/a conseller/a 'delegat/da per a I'exercici de les funcions que per delegació se Ii encomanin. Seeeió 2a. El/La Presidentla Artiele 6 Designació i funcions 1. El/la presidentla de la Fundació i, alhora, del seu Consell d'Administració, sera designat i, si escau, cessat, per I'alcalde/essa entre els membres de la Comissió de Govern. 2. Correspon al/a lapresident/a: a) Ostentar la maxima representació de la Fundació davant tota classe de persones i entitats. b) Exercir I'alta inspecció de tots els serveis i la vigilancia del desenvolupament de la .- seva activitat. . c) Vetllar pel compliment deis fins de la Fundació, del que disposen aquests Estatuts i lIurs normes de desenvolupament. d) Convocar i presidir les sessions del Consell d'Administració, proposar els acords que hagi d'adoptar i vetllar pel seu compliment. e) Proposar al Consell d'Administració I'estructura organitzativa. f) Proposar al Consell d'Administració el nomenament i la separació del/la secretari/a del Consell i del personal al qual s'encomani la direcció de les unitats organiques en que s'hagi d'estructurar la Fundació. g) Resoldre les reclamacions en materia de responsabilitat patrimonial i les reclamacions previes a la via civil o laboral, h) Signar convenis dins I'ambit de les funcions de la Fundació. ni) C oncedir les subvencions que hagi d'atorgar la Fundació. Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia igualo superior al 10% deis recursos ordinaris de I'estat de previsió d'lngressos i des peses de la Fundadó i les concessions que tinguin una durada superior a I'any i inferior als quatre anys, sensperjudici del que disposa I'article 28.5 deis Estatuts. k) Ratificar I'exercicide les accions i recursos judicials o administratius que corresponguin a la Fundació en defensa deis seus interessos i béns interposats pel/per la geren!. 1) Les altres funcions que Ii atribueixin aquests Estatuts i les que les disposicions vigents puguin assignar a la Fundació i no atribueixen a altres órgans, a més de les que li siguin delegades. 3. Excepcionalment, en els casos de necessitat urgent que no admetin demora podra adoptar les decisions reservades a la competencia del Consell d'Administració que sigui n susceptibles de delegació, restant obligat a informar el Consell, en la seva primera reunió, deis acords adoptats, a fi que sigui n ratificats. 4. El/la presidentla podra delegar en el/la gerent i el personal directiu les funcions previstes en I'apartat segon, amb I'excepció de les recollides en els paragrafs b), c) i d). 5. Els actes del/la presidentla dictats en I'exercici de les potestats administratives que tingui atribuIdes no posen fi a la via administrativa. Article 7 El/la vicepresidentla El/la vicepresident/a sera designatlda per I'alcalde/essa, entre els regidors i les regidores que integren el Consell Municipal i substituir a ellla presidentla en lesseves funcions de presidentla del Consell d'Administració en els casos de vacant, abséncia, malaltia o una altra causa legal. Secció 3a. Consell d'Administració Article 8 Composició. Retribució. Assisténcia 1. El Consell d'Administració estara integrat per un maxim de dinou membres: r, L'Ajuntament de Barcelona, el Ministerio de Vivienda, la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, el Consorci de la Zona Franca, la Fira Internacional de Mostres de Barcelona, el Col'legi d'Arquitectes de Catalunya, I'Escola Técnica Superior d'Arquitectura de Barcelona, The Museum of Modern Art of Nova York, la Stiftung Preussischer.Kulturbesitz de Berlín, que hi estaran representats de la forma següenl: • L'Ajuntament de Barcelona, per l'Excm. Sr. Alcalde o persona en qui delegui, el qual ostentara la presidencia del Consell d'Administració, i un vocal en representació de cada grup municipal, designats per decret d'Alcaldia a proposta de cadascun deis grups. • El Ministerio de Vivienda, per dos vocals de la seva designació. • La Conselleria de Política Territorial i Obres PÚbliques de la Generalitat de Catalunya, per dos vocals de la seva designació. • El Consorci de la Zona Franca, per dos vocals de la seva designació. • La Fira Internacional de Mostres de Barcelona, per un vocal de la seva designació. • El Col'legi d'Arquitectes de Catalunya, per un vocal de la seva designació. • L'Escola Tecnica Superior d'Arquitectura de Barcelona, per un vocal de la seva designació. • The Museum of Modern Art of Nova York, per un vocal de la seva designació. • El Stiftung Preussischer Kulturbesitz de Berlín, per un vocal de la seva designació. • Dues persones de reconegut prestigi professional, designades pel presiden!. 2. En el cas de que algun conseller/a no pogués assistir a les reunions, podra delegar el seu vot en el President o en algú altre membre del Consell d'Administració. 3. El carrec de conseUer/a no sera retribu'i!. 4. Elllagerent assistira a les reunions del Consell d'Administració amb veu pero sense vol. 5. Podran assistir a lessessions del Consell d'Administració, amb veu pero sense vot, tates aquelles persones que siguin convocades pel/per la presidentla, en qualitat d'experts en les materies incloses en I'ordre del dia, amb la finalitat de prestar I'adequada assistencia al Consell . . Article 9 Nomenament i cessament de vocals Els vocals del Consell d'Administració seran nomenats i, si escau, cessats per I'alcalde/essa, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessamen!. Els esmentats vocals tindran can3cter renovable; i en cas de nomenament d'un vocal per haver-se produ'it una situació de vacant o de cessament, el nou vocal exercira el seu carrec pel període de temps que manqui fins la renovació de la corporació municipal, podent també ésser reelegi!. Article 10 Funcions 1. Correspon al Consell d'Administració: a) Dictar les normes de funcionament del mateix Consell en alió no previst en els presents Estatuts i en la normativa de regim local sobre órgans col'legiats, i aprovar, si s'escau, un reglament de regim interior. b) Aprovar el pla general i el programa d'actuació de la Fundació i les seves modificacions. c) Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia superior al 20% deis recursos ordinaris de I'estat de previsió d'ingressos i des peses de la Fundació i les concessions que tinguin una durada superior als quatre anys, sen s perjudici del que disposa I'article 28.4 deis Estatuts. d) Aprovar la participa ció en negocis, en societats mercantils o empreses, aixi com en fons, entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense anim de lucre, nacionals o estrangeres, I'objecte de les quals estigui relacionat amb els fins de la Fundació i determinar-ne I'import fixant-ne la forma i les condicions. e) Aprovar la formalització d'emprestits, credits, avals o altres garanties o qualssevol instruments financers al servei de les seves finalitats. f) Aprovar les propostes deis estats de previsió d'ingressos i despeses, plantilla de personal, cataleg de lIocs de treball i conveni col'lectiu, i elevar-los a I'órgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva. g) Aprovar el balang, el compte de perdues i guanys i la memória explicativa de la gestió anual de la Fundació i I'aplicació de resultats . . h) Aprovar I'inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, el qual haura de ser remes anualment a la Gerencia Municipal. i) Aprovar els criteris generals d'actuació en materia de personal de la Fundació d'acord amb els principisestáblerts en la normativa laboral i pressupostaria vigent, i les propostes de retribucions que Ii sotmetin el/la presidentla de la Fundació, dins de les normes relatives a la determinació i modificació de condicíons retributives del personal que, respecte a aixó, aproví I'Ajuntament, segons estableixen els articles 28.2.d) í 19.2 deis Estatuts j) Aprovar, a proposta delfla presidentfa, I'estructura organitzativa de la Fundació, el nomenament i la cessació delfla secreta rifa del Consell i del personal al qual s'encomani la direcció de les unitats organiques que s'hagin d'estructurar de la Fundació. k) Aprovar els expedients per a I'alteració de la qualificació jurídica i per a I'atermenament, en ambdós casos deis béns propis. 1) Les altres funcions que Ii atribueixin aquests Estatuts i les que expressament li pugui atribuir la normativa vigent. 2. Ellla secretari/a del Consell d'Administració, que no en sera membre, sera el Secretari General de la Corporació Municipal o un/a funcionari/a municipal al qual s'exigira, per ingressar-hi, titulació superior en dret i exercira les funcions de fe pública i assessorament legal deis órgans en que pugui estructurar-se -. 3. El Consell d'Administració, per a la millor realització de les seves funcions, podra delegar les seves atribucions, excepte les previstes en els paragrafs a), b), f), g), h) i) i j) de I'apartat primer. 4. Els actes del Consell d'Administració dictats en I'exercici de les potestats administratives que tingui atribui'des no posen fi a la via administrativa. Article 11 Funcionament del Consell 1. El Consell d'Administració es reunira, previa convocatória delfde la presidentfa, a la seva iniciativa o a petició de, almenys, la meitat delsfles consellers/es, tantes vegades com sigui necessari per al bon funcionament de la Fundació i, almenys, dues vegades a I'any. 2. El regim de constitució i funcionament del Consell d'Administració s'ajustara a les disposicions deis presents Estatuts i les normes de funcionament intern a que es refereix I'article 10.1.a) deis Estatuts, i en tot cas a les normes contingudes en la normativa de regim local sobre órgans coHegiats. Secció 4a. EIfLa Gerent Article 12 Nomenament i cessament delfla gerent 1. Ellla gerent és el maxim órgan de direcció ordinaria i sera nomenat i cessat per I'alcaldefessa. La designació haura de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions públiques o un professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon. 2. Ellla gerent sera substitu'itfda en cas de vacant,absencia, malaltia o impediment legítim per aquellla membre directiu de la Fundació que nomeni I'alcaldefessa i que compleixi els requisits establerts en I'apartat anterior. Article 13 Funcions dellla gerent Allla geren! Ii corresponen les funcions següents: a) Aprovar les despeses, actes de disposició sobre béns i fons propis i contractes i pactes de quantia inferior al 10% deis recursos ordinaris de I'esta! de previsió d'ingressos i des peses de la Fundació i les concessions que tinguin una durada igualo inferior a I'any, sens perjudici del que disposa I'article 28.4 deis Estatuts. b) L'exercici efectiu de les facultats de representació, administració i gestió ordinaria de la Fundació, de conformitat amb el que es disposaen els presents Estatuts. c) Informar diligentment al Consell d'Administració, així com el/la president/a, de la seva actuació i deis assumptes que concerneixin a la gestió de la Fundació. d) Executar puntualment els acords del Consell d'Administració, sense perjudici de la supervisió dellla presidenUa. e) Alorgar els permisos i les lIicencies que corresponguin dins I'ambit d'aclúació de la Fundació. f) Proposar I'estructura organitzativa i de personal i elevar-la al Consell d'Administració per a la seva aprovació, d'acord amb els criteris generals establerts pel Consel!. g) La prefectura superior de tots els serveis, obres i dependencies, assumint-ne la direcció, l'impulsi la inspecció. h) Contractar al personal i determinar la seva retribució, dins deis acords adoptats pel Consell d'Administració i en els termes previstos als articles 10.1.i) i 10.i.j) d'aquests Estatuts i les disposicions legals d'aplicació. i) Disposar la san ció del personal laboral, fins i tot el seu acomiadament, si escau, així com exercir la potestat disciplinaria sobre el personal funcionari, en els termes previstos als articles 4.i.c) i 28.4 d'aquests Estatuts. j) Exercir la potestat sancionadora quan aquesta sigui atribuIda a la Fundació per la normativa vigent. k) Exercir les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a la Fundació en defensa deis seus drets i interessos, amb caracter ordinari o urgen!, sense perjudici de la ratificació posterior per part del Consell d'Administració. 1) Exercir la potestat de recaptació deis ingressos de dret públic i privat atribuIts a la Fundació. m) Exercir les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell d'Administració o ellla presidentla. 2. Els actes dellla gerenUa dictats en I'exercici de les potestats adminislratives que tingui atribu"ides no posen fí a la via administrativa. Secció 5a. Altres órgans Article 14 Estructura organica 1. El Consell d'Administració sera I'encarregat d'aprovar, a proposta de lila presidentla, I'estructura organitzativa de la Fundació en I'ambit directiu i les funcions atribu"ides a cada unitat. 2. El desenvolupament d'aquesta estructura organica, dins deis criteris generals d'actuació en materia de personal que pugui establir el Consell d'Administració segons el que es preveu a I'article 10, sera competencia dellla gerentla, d'acord amb el que es preveu en els presents Estatuts. CAPiTOllV REGIM PATRIMONIAL Article 15 Patrimoni de la Fundació 1. El regim patrimonial sera I'establert en la legislació de les Administracions públiques corresponent. 2. El patrimoni estara integrat pels seus bens i drets propis, per aquell$ de titularitat municipall'adscripció o la cessió deis quals s'hagués acordat o s'acordi en el futur a favor de la Fundació, així com per aquells altres que li atribueixi qualsevol persona o entitat. 3. La Fundació tindra la lliure disposició deis béns i drets de domini privat o patrimonials deis quals sigui titular, amb ellímit establert per I'article 28.3 deis presents Estatuts amb relació als béns immobles. Article 16 Recursos económics de la Fundació 1. Els recursos económics estaran integrats per: a) Elsbéns i valors que constitueixen el seu patrimoni. b) Els productes i rendes de I'esmentat patrimonio c) Les consignacions específiques assignades per I'Ajuntament. d) Les·transferencies corrents o de capital que procedeixin de les Administracions o entitats públiques. e) Els ingressos que pugui percebre per la realització de to! tipus de serveis relacionats amb les seves funcions. f) Les donacions, lIegats i altres aportacions d'entitats públiques, privades i de particulars i, en especial, d'aquelles directament relacionades amb la Fundació. g) Qualsevol altre recurs que Ií pogués ser atriburt. h) Ingressos procedents de sancions en els supósits d'exercici de les potestats sancionadores de que la Fundació sigui titular. Article 17 Inventari 1. La Fundació formara i mantindra actualitzat un inventari de la totalitat deis béns i drets que integren el seu patrimoni, així com deis béns que Ii hagin estat adscrits per al compliment de les seves finalitats, elqual s'haura de remetre anualment a la Gerencia Municipal. 2. L'inventari es rectificara, si escau, anualment, el 31 de desembre de cada any, i se sotmetra a I'aprovació del Consell d'Administració. CAPiTOl V REGIM DE PERSONAL Article 18 Personal. Provisió. Condicions retributives 1. La plantilla de personal de la Fundació estara integrada per: a) El personal funcionari de l'Ajuntament que aquest li adscrigui en aplicació deIs mecanismes de mobílitat legalment previstos, que conservara la situació de servei actiu amb els efectes legal s corresponents. b) El personal laboral de I'Ajuntament i d'altres entitats municipals adscrit mitjan<;:ant els mecanismes demobilitat que prevegin, en el seu cas, el Conveni col'lectiu i la normativa laboral. c) El personal contractat observant els principis d'igualtat, merit, capacitat i publicitat i les normes legals que hi fan referencia, mítjan<;:ant la corresponent convocatoria pública. 2. La determinació i modificació de les condicions retributives del personal s'haura ~. d'ajustar en to! cas a les normes que, respecte a aixo, aprovi l'Ajuntament, en els termes establerts a I'article 28.2.d) d'aquests Estatuts. Article 19 Convenis coHectius 1. La iniciació deis tramits per a la negocia ció de convenis coHectius de trebal! requerira I'autorització previa dell/a presidentla de la Fundació, que haura d'estar assabentat de les successives fases del procés fins al seu acabament. 2. L'aprovació d'aquests convenis correspon al Consel! Municipal de l'Ajuntament. 3. Al personal funcionari se Ii aplicara l'Acord de condicions de trebal! de l'Ajuntament de Barcelona. Al personal laboral de l'Ajuntament adscrit mitjan<;:ant el mecanisme de successió d'empreses se Ii aplicara el conveni coHectiu de I'Ajuntament de Barcelona fins que, si és el cas, se n'acordi un de propi. Al personal laboral contractat per la Fundació se li aplicara el conveni coHectiu d'oficines i despatxos fins que, si és el cas, se n'acordi un de propí. Article 20 Control La Fundació estan~ sotmesa a controls específics sobre I'evolució de les des peses de personal i de la gestió deis seus recursos humans per la Gerencia Municipal. CAPíTOL VI REGIM ECONÓMIC FINANCER SecciÓ.1a. Contractació, finan<;:ament i planificació Article 21 Regim de contracta ció La Fundació ajustara la seva activitat contractual a les instruccions internes de contractació que seran aprovades pel Consel! d'Administració, i a la legislació en materia de contractes de les administracions públiques. La Fundació té la condició de mitja propi instrumental i servei técnic de l'Ajuntament de Barcelona, així com de les entitats que en de penen o hi estan vinculades i que tenen la considera ció de poders adjudicadors. Article 22 Operacions financeres La Fundació podra realitzar, prévia autorització de I'Ajuntament, tot tipus d'operacions financeres i, en particular, podra concertar operacions actives o passives de crédit i préstec, de conformitat amb I'establert en la normativa reguladora de les hisendes locals i d'acord amb els límits previstos en els estats de previsió d'ingressos i despeses anuals. Secció 2a. Comptabilitat ¡control Article 23 Comptabilitat La Fundació estara sotmesa al régim de comptabilitat previst en la normativa legal que reguli els aspectes comptables de les administracions. públiques. Article 24 Exercici económic L'exercici económic tindra una durada anual i comen9ara el primer dia de gener de cada any. Article 25 Régim de control El régim de control de la gestió economicofinancera el dura a terme la In tervenció General de I'Ajuntament de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de les hisendes locals. Secció 3a. Regim pressupostari Article 26 Elaboració de I'esta! de previsió d'ingressos i des peses La Fundació elaborara anualment els seu s estats de previsió d'ingressos i des peses, amb I'estructura que determini la normativa reguladora de les hisendes locals, i una vegada aprovats pel Consel! d'Administració, els elevara a I'Ajuntament per a la seva integració en l'Esta! de previsió d'ingressos i despeses general. Article 27 Comptes anuals Els comptes anuals seran sotmesos al Consel! d'Administració per a la seva aprovació i elevació a I'Ajuntament. La seva formulació i rendició I'efectuara el/la presidentla de la Fundació dins deis terminis establerts per la normativa pressupostaria. CAPiTOl VII FACULTATS DE TUTELA DE L'AJUNTAMENT Article 28 Potestat turtiva 1. La potestat turtiva sobre la Fundació correspon a I'Ajuntament, el qual I'exercira mitjanlfant els órgans de govern competents. 2. En particular, la tutela municipal comporta la necessaria aprovaciópel Consel! Municipal de les actuacions següents: a) L'estat de prevísíó d'ingressos i despeses, la plantilla i el cataleg de lIocs de treball de la Fundació, juntament amb els corresponents de I'Ajuntament. b) Les operacions financeres i de credit. c) El balanlf i la Iiquidació anual deis comptes, inclosos els de patrimoni. d) L'establiment de les normes a partir de les quals els órgans de la Fundació determinaran i modificaran les condicions retributives del personal. e) Els convenis coHectius de treball. f) L'exigencia de responsabilitats als titulars i membres deis 6rgans de govern i direcció de la Fundació, sense perjudici de les funcions atribürdes a I'Alcaldia per aquests Estatuts. g) La participació en altres entitats sempre que es dirigeixin a la consecució d'objectius afins als de la Fundació. h) L'exercici de la iniciativa pública en I'activitat económica, amb la tramitació previa de I'expedient corresponent. i) La modificació d'aquests Estatuts. 3. També sera necessaria I'autorització de I'alcaldelessa per a qualsevol adquisició, alienació i gravamen deis béns immobles de propietat de la Fundació, quan no constitueixi I'objecte de la seva ac!ivitat. 4. Correspon a I'alcaldelessa la san ció disciplinaria que impliqui separació del servei respecte del personal funcionari adscrit per I'Ajuntament i també I'acomiadament del personal laboral adscrit per I'Ajuntament. 5. Sera necessaria I'autorització de la Gerencia Municipal de I'Ajuntament de Barcelona per a I'establiment de contractes de quantia superior a. les quantitats previament fixades per aquest órgano Article 29 Comunicació. Informació 1. El/la presidentla del Consell d'Administració trametra a I'Alcaldia I'ordre del dia de les reunions del Consell en el momen! de convocar-les i, com a mínim, amb setanta dues hores d'antelació sobre la fixada per iniciar la sessió, i els textos deis acords dins de les quaranta-vuit hores següents a I'acabament de la reunió. 2. L'alcaldelessa podra: a) Suspendre els acords del Consell d'Administració i les resolucions deis altres órgans que consideri contraris als interessos generals del municipi, o bé constitutius d'infracció manifesta de les lIeis. b} Requerir deis órgans de la Fundació la tramesa de tota mena d'informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. 3. El reglament de regim interior, en cas que n'hi hagués, d'acord amb el que es disposa en I'article 10.1.a) deis Estatuts, haura de ser trames al Consell Municipal immediatament després de la seva aprovació. Article 30 Recursos Els actes dictats pels órgans de la Fundació en I'exercici de les potestats administratives que tingui atribuIdes seran susceptibles de recurs d'al9ada davant I'Alcaldia. CAPiTol VIII MODIFICACIÓ DElS ESTATUTS I DISSOlUCló DE lA FUNDACló Article 31 Modificació d'Estatuts La modificació deis Estatuts s'efectuara amb el mateix procediment i tramits exigits per a la seva aprovació. Article 32 Durada i dissolució 1. La Fundació té una durada indefinida en funció del compliment de les finalitats per a les quals esta constiturt. 2. La Fundació pot ser dissolta: a) Quan ho estimi convenien! l'Ajuntament per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perque resulti impossible I'aplicació de les seves finalitats deis mitjans i activitats de que disposa. 3. La dissolució sera acordada pel Consel! Municipal, previ informe del Consel! d'Administració de la Fundació. Article 33 Destinació deis recursos de la Fundació 1. En dissoldre's la Fundació, el seu patrimoni, amb tots els increments i aportacions quefigurin en I'actiu i el passiu, revertira a la corporació municipal. 2. En cas de dissolució i reestructuració, el personal funcionari i laboral de la Fundació s'incorporara a la plantilla de l'Ajuntament o deis seus organismes dependents. Article 34 Efectivitat de la dissolució l'acord de dissolució de la Fundació com a entitat pública empresarial local no es fara efectiu fins que I'Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi. Disposició addicional La Fundació podra comptar amb un Comite d'Experts, que assessorara els seus órgans de govern, i que estara integrat per un mínim de tres professionals de reconeguda solvencia, designats pel Consel! d'Administració.