-• j ESBORRANY SUBJECTE A REVISIÓ , 13/10/05 ESTATUTS DE L'ORGANISME AUTÓNOM LOCAL "INSTITUT MUNICIPAL FU~DACIÓ MIES VAN DER ROBE" -l/-15- " OCT. ZOO5 I Aó¡. CAPÍTOLI Disposicions generals '1 4 Del 2005 Article 1. Naturalesa i adscripció organica 1. "L'Institut Municipal Fundació Mies Van der Rohe" (d'ara endavant, "I'Institut") es configura com un organisme autonom 100cal de l' Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del regim local i la Carta de Barcelona. 2. L'Institut gaudeix de personalitatjurídica propia, plena capacitatjurídica i d'obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüencia, per al compliment de les seves funcions, dins del regimjurídic a que es refereix l'artiele següent, podnl realitzar tota elasse d'actes d'administració i disposició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de compeUmcies, disposara de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. L'Institut es troba adscrit a la Gerencia Municipal de l'Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondra el control de la seva eficacia. 6. L'Institut tindra el seu dOliücili social a Barcelona, avinguda Marques de Comillas, s/n, sense perjudici de l'establiment de delegacions dins la ciutat. El Consell Rector podra, pero, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. CAPÍTOLII Funcions i potestats Article 2. Funcions de I'Institut 1. L'Institut es regeix pel dret administratiu, i li corresponen les funcions següents: a) La conservació, ús i administració del Pavelló Alemany de l'Exposició Internacional de Barcelona de 1929 situat en el Parc de Montjulc. b) L'impuls i la difusió del debat cultural sobre els problemes de l'arquitectura contemporania, des de la perspectiva de la seva condició urbana. c) La formació d'un fonsarxivístic documental i bibliografic d'arquitectura, centrat en l'obra de Mies van der Rohe i en l'arquitectura europea, m<;>derna i contemporania. -2/15- d) e) f) g) ,~. [)L: G~, . ¡¿~l? 1-'C' I~ Al J~\ ~ .' j \ V I • f.J? ., f . \ ~I 1:'19, .- ~q../ L'organització i foment de premis, cursos, cicles, symposiurns, exposicion's~ ~IA Pll\ \~. / publicacions, estudis i totes aqueI1es activitats que puguin contribuir a la - - . consecució dels objectius cultural s i ciutadans esmentats en els apartats 1 4 OCT. 2005 anteriors. L'organització d'activitats cultural s que fomentin la visita al Pavelló i donin lloc a la relació i dialeg d' altres disciplines amb l' arquitectura. L'atenció a les iniciatives d'interes i caracter internacional, en l'ambit del& objectius anteriors, que permetin situar l'Institut en els circuits cultural s europeus i internacionals. Qualsevol altres relacionades amb les anteriors i amb les seves funcions que l' Ajuntament li pogués assignar. 2. Per al millor compliment de les seves finalitats i en connexió amb el que es diu en l'article anterior, podra realitzar qualsevol activitat comercials i industrial s estiguin relacionades amb el seu objecte, conforme al que acordin el seus organs de govern.· 3. En particular, podra crear societats mercantil s i participar-hi, així com en fons, entita~s, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense anim de lucre, nacionals o estrangeres, quan aixo sigui convenient per a la consecució de les finalitats assignades i, en tot cas, previa autorització del Plenari del Consell Municipal. 4. Per al millor' compliment de les funcions que té encomanades, l'Institut podra establir tot tipus d'acords o convenís amb entitats o institucions públiques i . prívades, nacional s i internacionals. Especialment, podra signar acords amb institucions oficial s o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. ' Article 3. Potestats administratives 1. En relació amb el que es diu en l' article 1.4 deIs presents Estatuts i dins de l' ambit de les seves funcions, l'Institut gaudira de les potestats administratives següents: a) L' atorgament de permisos, llicencies i concessions. b) La potestat sancionadora en els casos normativament previstos. c) La potestat disciplinaria respecte del personal funcionari, llevat de la sanció de separació del servei. d) La concessió de subvencions, d'acord amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la resta de normativa aplicable. e) La potestat d'autoorganització, dins del marc d'aquests Estatuts i de les directrius municipals. -3/15- f) g) h) La d'investigació, atermenament i recuperació d'ofici deIs seus béns. , Les de presumpció de legitimitat i d'executivitat, d'execució for90sa i de revisió d'ofici de llurs actes administratius. i) La d'inembar abilitat de llurs béns i drets i les dereIació altres prerrogatives, en els termes establerts a les lleis. j) La d'exempció d'impostos de l'Estat i de la Generalitat, en els termes establerts a les lleis. k) Qualsevol altra potestat administrativa que la normativa vigent ~Úribueixi als Organismes Autonoms Locals. ) 2. Aquestes potestats seran exercides pels organs de l'Institut a que s'atribueixen en els presents Estatuts. ) CAPÍTOLIII Organització i funcionament SECCIÓ la DISPOSICIONS GENERALS Article 4. Órgans de govern i direcCÍó 1. EIs organs de govem i direcció de l'Institut són: a) El/la president/a. b) El/la vicepresident/a. c) El Consell Rector d) El/la gerent. 2. El Consell Rector, per al millor compliment de les seves atribucions, podnl crear una comissió executiva o, si s'escau, designar un/a conseller/a delegat/da per a l'exercici de les funcions que per delegació se li encomanin. SECCIÓ 2a ELILA PRESIDENT/A Article 5. Designació i funcions 1. El/la president/a de l'Institut i, alhora, del seu Consell Rector, sera designat i, si escau, cessat, per l'alcalde/essa entre eIs regidors i regidores que integren eI Consell Municipal. 2. Correspon alfa la presidentla : ,-4/15- 1 4 Del. 2005 . ) I ) a) Ostentar la maxima representació de l'Institut davant tota classe de persones i entitats. b) Exercir l'alta inspecclO de tots els servels desenvolupament de la seva activitat. la vigilancia del c) Vetllar pel compliment deIs fins de l'Institut, del que disposen aquests EstatutsiJlur~onneB..de_des_envolupament. d) Convocar i presidir les sessions del Consell Rector, proposar els acords que hagi d'adoptar i vetllar pel seu cotnpliment. e) Proposar al Consen Rector l'estructura organitzativa. f) Proposar al Consen Rector el nomenament i separació del/la secretari/a del Consell i del personal al qual s'encomani la direcció de les unitats organiques en que s'hagi d'estructurar l'Institut. g) Resoldre les reclamacions en materia de responsabilitat patrimonial i les reclamacions previes a la via civil o laboral. h) Signar convenis dins l'ilmbit de les funcions de l'Institut. i) Concedir les subvencions que hagi d'atorgar l'Institut. j) Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia inferior o igual a la compromesa dins la franja que es determini en les normes d'execució del pressupost, i les concessions que tinguin una durada no superior alsquatre anys, sens perjudici del que disposa l'article 27.4 deIs Estatuts. k) Les altres que li atribueixin aquests Estatuts i les que les disposicions vigents puguin assignar l'Institut i no atribueixen a altres organs, a més de les que li siguin delegades. 3. .Excepcionalment, en els casos de necessitat urgent que no admetin demora podra adoptar les decisions reservades a la competencia del Consen Rector que siguin susceptibles de delegació, restant obligat a informar el consen, en la seva primera reunió, deIs acords adoptats, a fi que siguin ratificats. 4. El/la president/a podra delegar en el/la gerent i el personal directiu les funcions previstes en l'apartat segon, amb l'excepció de les recollides en els paragrafs b), c) id). EIs actes del/la presidentla dictats en l'exetcici de les potestats administratives que tingui atribu'ides no posen fi a la via administrativa. Article 6. El/la vicepresident/a El/la vicepresidentla sera designat/da per l'alcalde/essa, entre els regidors i regidores que integren el Consen Municipal i substituira el/la presidentla en les seves funcions de -5/15- 14 OCT. 2~ SECCIÓ 3a CONSELL RECTOR Article 70 Composicióo Retribucióo Assistencia ) 1. El Consell Rector estara integrat per: l' Ajuntament de Barcelona, el Ministeri de Vivenda , Transports i Medi Ambient, la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, la Fira Internacional de Mostres de Barcelona, el Col.legi d'Arquitectes de Catalunya, l'Escola H:cnica Superior d'Arquitectura de Barcelona, el Museu d'Art Modern de Nova York, la Stiftung Preussischer Kulturbesitz, que hi estaran representats de la forma següent: -L'Ajuntament de Barcelona, per l'Excm. Sr. Alcalde o persona en qui delegui, el qual ostentara la presidencia del Consell Rector, i un representant o tecnic de reconegut . ) prestigi per cada grup municipal, designats per decret d' Alcaldia a proposta de cadascun deIs grups. -El Ministeri de Viv,enda, Transports i·Medi Ambient, per dos vocals de la seva designació. -La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, per dos vocals de la seva designació. -La Fira Internacional de Mostres de Barcelona, per un vocal de la seva designació. -El Col.legi d' Arquitectes de Catalunya, per un vocal de la seva designació. -L'Escola Tecnica Superior d' Arquityctura, per un vocal de la seva designació . • -El Museu d' Art Modern de Nova York, per un vocal de la seva designació. -El Stiftung Preussischer Kulturbesitz, per un vocal de la seva designació. -Dues persones de reconegut prestigi professional, designades pel president. 2. El carrec de conseller/a no sera retribui't. 3. El/la gerent assistira a les reunions del Cansell Rector amb veu pero sense vot. 4. Podran assistir a les sessions del Consell Rector, amb veu pero sense vot, totes aquelles persones que siguin ~onvocade~ pel/per la presidentla, en qualitat d'experts en les materies inc10ses en l'ordre del di a, amb la finalitat de prestar l' adequada assistencia al Consell. Article 80 Nomenament i cessament de vocals -6/15- 14 OCT. 2005 ) ) Article 9. Funcions 1. Correspon al Consell Rector: . a) Dictar les normes de funciomunent del mateix ConselI en alIo no previst en els presents Estatuts i en la normativa de regim local sobre organs coHegiats, i aprovar, si s'escau, un reglament de regim interior. , b) Aprovar el pla general i el prognlma d'actuació de l'Institut i les seves modificacions c) Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia superior a la quantia compromesa dins la franja que es determini en les normes d'execució del pressupost de l'Institut i les concessions que tinguin una durada superior als quatre anys, sense perjudici del que disposa l'artiele 27.4 deIs Estatuts. d) Aprovar la participació en negocis, en societats mercantil s o empreses, així com en fons, entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense anim de lucre, nacionals o estra)1geres, l'objecte de les quals estigui relacionat amb els fins de l'Institut i determinar-ne l'import fixant-ne la . forma i les condicions. e) Aprovar la formalització d'emprestits, credits, avals o altres garanties o qualssevol instruments financers al servei de les seves finalitats. f) Aprovar els pressupostos anual s de l'Institut, plantilla de personal, relació o cataIeg de 1I0cs de trebalI i conveni coHectiu, i elevar-los a l'organ municipal competent per a la seva aprovació definitiva. g) Aprovar les propostes del balany, el compte de perdues i guanys i la memoria explicativa de la gestió anual de I'Institut i l'aplicació de resultats, i elevar-los a l'organ municipal competent per a la seva aproyació definitiva. h) Aprovar l'inventari de béns i drets, tant propis com adscrÍts, el qual haunl de ser remes anualment a la Gerencia Municipal. i) Aprovar els criteris general s d'actuació en materia de personal de l'Institut - d'acord amb els principis establerts en la normativa laboral i pressupostaria vigent, i les propostes de retribucions que li sotmetin el/la presidentla de l'Institut, dins de les normes relatives a la determinació i modificació de condicions retributives del personal que, respecte a aixo, aprovi l' Ajuntament, segons esta~leixen els artieles 27.2.d) i 19 deIs Estatuts j) Aprovar, a proposta del/la president/a, l'estructura organitzativa de l'Institut, el nomenament i la separació/la ces sació del/la secretari/a del ConselI i del -7/15- 14 Del. 2005 , ,.:;¡ personal al qual s'encomani la direcció de les unitats organiques que s'hagin d'estructurar de I'Institut. k) Ratificar l'exercici de les accions i recursos judicials o administratius que corresponguin a l'Institut en defensa deIs seus interessos i béns interpósats pel/la gerent. 1) Aprovar els expedients per al' alteració de la qualificació jurídica i per a l' atermenament, en ambdós casos dels béns propis. m) Les altres que li atribueixin aquests Estatuts i les que expressament li pugui atribuir la normativa vigent.. 2. El/la secretari/a del consen Rector, que no en sera membre, haura de ser un/a funcionari/a municipal al qual s'exigira, per ingressar-hi, titulació superior en dret i exercira les funcions de fe pública i assessorament legal dels organs en que pugui . ~ estructurar-se l'Institut. 3. La intervenció de l'Institut sera exercida per l'Interventor/a de l'Ajuntament o pel funcionari/a en el qual delegui, i assistira a les sessions del consen Rector amb veu pero sense vot. 4. El,Consen Rector, per a la millor realització de les seves funcions, podra delegar les seves competencies, excepte les previstes en els paragrafs a), b), f), g), h) i j) de l'apartat primer. Així mateix, establira els límits per sota deIs quals es pugum delegar les funcions previstes en els paragrafs c) i d) de l'apartat primer. 5. Els actes del consen Rector dictats en l'exercici de les potestats administratives que tingui atriburdes nJ posen fi a la via administrativa. Article 10. Funcionament del Consell 1. El consen Rector es reunira, previa convocatoria del/de la president/a, a la seva iniciativa o a petició de, almenys, la meitat deIs/les conseners/es, tantes vegades com sigui necessari per al bon funcionament de l' Institut i, almenys, dues vegades a l'any. 2. El regim de constitució i funcionament del consen Rector s'ajustara a les normes contingudes en la' normativa de regim local sobre organs coHegiats, les disposicions dels presents Estatuts i les normes de funcionament intem a que es refereix l' article 9 .l.a)' deIs Estatuts. SECCIÓ 4a ELILA GERENT Article 11. Nomenament i cessament del/la gerent 1. El/la gerent és el maxim organ de direcció ordinaria i sera nomenat i cessat per l'alcalde/essa. La designació haura de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions públiques o un professional del sector privat, titulat -8/15- 14 Oel. 2005 segon. 2. El/la gerent sera substitu'it/da en cas de vacant, absencia, malaltia o impediment legítim per aquell/a membre directiu de l'Institut que nomeni l'alcalde/essa i que compleixi els requisits establerts en l'apartat anterior. ' ArticLe.12. Funcions del/la gerent Al/la gerent li corresponen les funcions següents: a) L'exercici efectiu de les facultats de representació, administració i gestió ordinaria de l' Institut, de conformitat amb el que es disposa en els presents Estatuts. b) Informar diligentment al Consell Rector, així com el/la president/a, de l¡;l seva actuació i deIs assumptes 'que concerneixin a la gestióde l'Institut. c) Executar puntualment els acords del Consell Rector, sense perjudici de la ' supervisió del/la president/a. d) Atorgar els permisos i les llicencies que correspongum dins l'ambit d'actuació de l'Institut. e) Desenvolupar l'estructura organitzativa i de personal d'acord amb els criteris generals establerts pel Consell. f) La prefectura superior de tots els serveis, obres i dependencies, assumint-ne la direcció, l'impuls i la inspecció. g) Contractar al personal i determinar la seva retribució, dins deIs acords adoptats pel Consell Rector i en els termes previstos als artieles 9.1.i) i 9.1.j) d'aquests Estatuts i les disposicions legals d'aplicació. h) Disposar la sanció del personal laboral, fins i tot el seu acomiadament, si escau, així com exercir la potestat disciplinaria sobre el personal funcionari, en els termes previstos als artieles 3.1 c) i 27.2 d'aquests Est~tuts. i) Exercir la potestat sancionadora quan aquesta sigui atribuIda a l'Institut per la normativa vigent. j) 'Exercir les accions i els recursos judicial s o administratius que corresponguin a l'Institut en defensa deIs seus drets i interes~os, amb caracter ordinari o urgent, sense perjudici de la ratificació posterior per part del Consell Rector. k) Exercir la potestat de recaptació deIs ingressos de dret públic atribu'its a l'Institut. -9/15- 14 oel.. ) 1) . . m) Exercir les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell Rector o el/la presidentla. 2. Els actes del/la gerentla dictats en l' exercici de les potestats administratives que tingui atribuIdes no posen fi a la via administrativa. SECCIÓ 5a AL TRES ORGANS Article 13. Estructura organica 1. El Consell Rector sera l'encarregat d'aprovar, a proposta del/la president/a, l'estructura organitzativa de l'Institut en l'ambit directiu i les funcions atribuIdes a cada unitat. 2. El desenvolupament d'aquesta estructura organlca, dins dels criteris general s d'actuació eh materia de personal que pugui establir el Consell Rector segons el que es preveu a l'article 9, sera competencia del/la gerent/a, d'acord amb el que es preveu en els presents Estatuts. CAPÍTOLIV Regim patrimonial Article 14. Patrimoni de I'Institut 1. El regim patrimonial sera l' establert en la legislació de les Administracions públiques corresponent. 2. El patrimoni -estara integrat pels seus béns i drets propis, per aquells de titularitat municipall'adscripció o la cessió dels quals s'hagués acordat o s'acordi en el futur a favor de l'Institut, així com per aqueUs altres que li atribueixi qualsevol persona o entitat. 3. L'Institut tindra la lliure disposició deIs béns i drets de domini privat o patrimonials deIs quals sigui titular, amb ellímit establert per l'article 27.3 deIs presents Estatuts amb relació als béns immobles. Article 15. Recursos economics de I'Institut EIs recursos economics estarán integrats per: a) EIs béns i valors que constitueixen el seu patrimonio b) EIs productes i rendes de l' esm~ntat patrimoni. e) Les consignacions específiques que tinguin assignades en pressupost de l' Ajuntament. -10/15- 14 Del. ZOOS ) d) Les transferencies corrents o de capital que procedeixin de Administracions o entitats públiques. e) EIs ingressos que pugui percebre per la realització de tot tipus de serveis '1 4 OCT. 2005 relacionats amb les seves funcions . f) Les donacions, llegats i altres aportacions d'entitats públiques, privades i de particulars i, en,especial .d'.aquelles directament relacionades amb ' nstitut g) Qualsevol altre recurs que li pogués ser atribui't. h) Ingressos procedents de sancions en els suposits d'exercici de les potestats sancionadores de que l'Institut sigui titular. Article 16. Inventari 1. L'Institut formara i mantindra actualitzat un inventari de la totalitat deIs béns i drets que integren el seu patrimoni, així com deIs béns que li hagin estat adscn.ts per al compliment de les seves finalitats, el qual s'haura de remetre anualment a la Gerencia Municipal. 2. L'inventari es rectificara, si escau, anualment, el 31 de desembre de cada any, i se sotmetra a l'aprovació del Consell Rector. CAPÍTOLV Regim de personal Article 17. Personal. Provisió. Condicions retributives 1: La plantilla de personal de l'Institut estara integrada per: a) El personal funcionari de l'Ajuntament que aquest li adscrigui en aplicació deIs mecanismes de mobilitat legalment previstos, que conservara la situació de servei actiu 'amb els efectes legal s corresponents. b) El personal laboral de l' Ajuntament i d'altres entitats municipal s adscrit mitjanyant els mecanismes de mobilitat que prevegin, en el seu cas, el Conveni col'lectiu i la normativa laboral. c) El personal contractat observant els principis d'igualtat, merit, capacitat i publicitat i les normes legal s que hi fan referencia, mitjanyant la corresponent convocatoria pública. 2. La determinació i modificació de les condicions retributives del personal s'haura d' ajustar en tot cas a les normes que, respecte a aixo, aprovi l'Ajuntament, en els termes establerts a l'artiele 27.2.d) d'aquests Estatuts. -11/15- Article 18. Convenis coHectius 1. La iniciació deIs tnlmits per a la negociació de convenis col-lectius de treball requerira l'autorització previa del/la president/a de l'Institut, que haura d'estar assabentat de les successives fases del procés fins al seu acabament. 2. L'aprovació d'aquests convenis correspon al Consell Municipal de l' Ajuntament. 3. Al personal funcionari i laboral se li aplicara l' Acord de condicions laborals i el Conveni coHectiu de l' Ajuntament fins que, si és el cas, se n'acordi un de propio Article 19. Control L'Institut estara sotmes a controls específics sobre l'evolució de les despeses de personal i de la gestió deIs seus recursos human s per la Gerencia Municipal. CAPÍTOL VI Regim economic financer SECCIÓ 10 CONTRACTACIÓ, FINANC;AMENT 1 PLANIFICACIÓ Article 20. Regim de contracta ció L'Institut ajustara la seva activitat contractual a la legislació en materia de contractes de les administracions públiques. Article 21. Operacions financeres L'Institut podra realitzar, previa autorització de l' Ajuntament, tot tipus d'operacions financeres i, en particular, podra concertar operacions actives o passives de credit i préstec, de conformitat amb l'establert en la noÍmativa reguladora de les hisendes locals i d'acord amb els límits previstos en els pressupostos anuals. SECCIÓ 2a COMPTABILITAT 1 CONTROL Article 22. Comptabilitat L'Institut estara sotmes al regim de comptabilitat previst en la normativa legal que reguli els aspectes ·comptables de les administracions públiques. Article 23. Exercici economic . L'exercici economic tindra una durada anual i comentyara el primer dia de gener de cada any. Article 24. Regim de control -12/15- 1 4 Oel. 2005 ) 14 OCT, ZOO5 1 . , ~"/ "- El regim de control de la gestió economicofinancera el dura a terme la IntervenciÓ'~·:',: - ~. ' , General de l' Ajuntament de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de les hisendes locals. SECCIÓ 3a REGIM PRESSUPOSTARI . Article 25. EJaboració del pressupost 1. L'Institut elaborara anualment el pressupost, amb l'estructura que determini la normativa reguladora de les hisendes locals, i una vegada aprovats pel COI1sell Rector, els elevara a l'Ajuntament per a la seva integració en el pressupost general. 2. El regim de variacions pressupostaries sera l'establert amb caracter general pels orgariísmes autónoms locals en la legislació pre~supostaria. Article 26. Comptes anuals EIs comptes anuals seran sotmesos aJ Consell Rector per a la seva aprovació i elevació a l' Ajuntament. La seva formulació i rendició l'efectuara el/la president/a de l'Institut dins deIs terminis establerts per la normativa pressupostaria. CAPÍTOL VII Facultats de tutela de l' Ajuntament Article 27; Potestat tuitiva 1. La potestat turtiva sobre l'Institüt correspon a l' Ajuntament, el qual l'exercira mitjanyant els órgans de govem' competents. . - 2. En particular, la tutela municipal comporta la necessaria aprovació pel Consell Municipal de les actuacions següents: i a) El pressupost, la plantilla i la relació o cataleg de llocs de treball de 1 'Institut, juntament amb els corresponents de l' Ajuntament. b) Les operacions financeres i de credit. c) El balany i la liquidació anual deIs comptes, inclosos els de patrimoni. d) L'establiment de les normes a partir de les quals els órgans de l'Institut determinaran i modificaran les condicions retributives del personal. e) . Els convenis coHectius de treball. f) L'exigencia de responsabilitats als titulars i membres deIs órgans de govem i dírecció de l' Institut, sense perjudici de les funcions atribuIdes al' Alcaldía per aquests Estatuts. -13/15- / ~f¡~ :: DE'~~~~ l§ ñ" ., -i I . , ! l/ / ,(1 :r g) , La participació en altres entitats sempre que es dirigeixin a, la consecució .. ' h) 'i) j) k) d'objectius afins als de l'Institut. L'exercici de la iniciativa pública en l'activitat economica, amb la tramitaeió previa de l' expedient corresponent. La modificació d'aquests Estatuts. L' acomiadament del personal laboral adscrit per l' Ajuntament. La sanció disciplinaria que impliqui separació del servei respecte del personal funcionari adscrit per l' Ajuntament. 3. També sera necessaria l'autorització de l'alcalde/essa per a qualsevol adquisició, alienació i gravamen deIs béns irnmobles de propietat de l'Institut, quan no constitueixi l'objecte de la seva activitat. 4. Sera necessaria l' autorització de la Gerencia Municipal de l' Ajuntament de Barcelona per a l'establiment de contractes de quantia superior a les quantitats previament fixades per aquest organ. Article 28. Comunicació. Informació l. El/la president/a del Consen Rector trametra á l' Alcaldia l' ordre del dia de les reunions del Consen en el moment de convocar-les i, com a mínim, amb setanta- dues hores d'antelació sobre la fixada per iniciar la sessió, i els textos dels acords dins de les quaranta-vuit hores següents a l'acabament de la reunió. 2. L' alcalde/essa podra: a) Suspendre els acords del Consen Rector i les resolucions dels altres organs (que consideri contraris als interessos general s del municipi, o bé constitutius d'infracció manifesta d~ les neis, ' b) Requerir deIs organs de l'Institut la tramesa de tota mena d'informes documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. 3. El reglament de regim interior, en cas que n'hi hagués, d'acord amb el que es disposa en l'article 9.La) deIs Estatuts, haura de ser trames al Consen Municipal , inímediatament després de la seva aprovaeió. . Article 29. Recursos EIs actes dictats pels organs de l'Institut en l'exercici de les potestats administratives que tingui atribuldes seran susceptibles de recurs d'al~ada davant l' Alcaldia. -14/15- 14 OCT. 2005 CAPÍTOL VIII Modificació deIs Estatuts i dissolució de I'lnstitut Article 30. Modificació d'Estatuts La modificació dels Estatuts s' efectuara amb el mateix procediment i tramits exigits per , a la seva aprovació. Article 31. Durada i dissolució 1. L'Institut té una durada indefi~ida en funció del compliment de les finalitats per a les quals esta constiturt. 2. L'Institut pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient l'Ajuntament per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perque resulti impossible l'aplicació de les seves finalitats dels mitjans i activitats de que disposa. 3. La dissolució sera acordada pel Consell Municipal, previ informe del Consell Rector de l'Institut. Article 32. Destinació deIs recursos de I'lnstitut La Fundació és per la seva naturalesa perpetua. No obstant s'extingira per la perdua total deIs seus béns o la impossibilitat absoluta del seu acompliment, previ acord unanim de tots els membres del Patronat i aprovació de l' Ajuntarilent de Barcelona o simplement per acord municipal a tenor del disposat a l'article 222.b de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Regim Local. Extingida la Fundadó, l' Ajuntament de Barcelona destinara els béns de la mateixa a finalitats o institucions analogues, sempre en interes de la ciutat. Article 33. Efectivitat de la dissolució L'acord de dissolució de l'Institut com a organisme autónom local no es fara efectiu fins que l' Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi. Disposició addicional L'Institut comptara amb un Comite d'Experts, que assessorara els seus órgans de govem, i que estara integrat per un mÍnim de tres professionals <;le reconeguda solvencia, designats pel Consell Rector. -15/15- l' Del 2005