CONSORCI PER A L’ORGANITZACIÓ DEL DESÈ CAMPIONAT MUNDIAL DE NATACIÓ BARCELONA 2003 CAPÍTOL 1 Disposicions generals Article 1 Denominació, naturalesa i membres participants 1.1. Amb la denominació de Consorci per a l'Organització del Desè Campionat Mundial de Natació Barcelona 2003, es constitueix un ens públic associatiu, de caràcter local, de conformitat al que estableix la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, la Carta municipal de Barcelona i el Decret 179/1995, de 13 de juny, que aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis de les entitats locals. 1.2. Les institucions constitutives del Consorci són: a) L'Ajuntament de Barcelona. b) L’Estat Espanyol (Consejo Superior de Deportes) c) La Generalitat de Catalunya. d) La Diputació de Barcelona. e) La Reial Federació Espanyola de Natació. f) La Federació Catalana de Natació. 1.3. L'Assemblea General del Consorci podrà acordar la seva ampliació amb la incorporació d'altres institucions i entitats de naturalesa pública o privada. En aquest cas, serà necessari que aquestes institucions ho sol·licitin per escrit dirigit al president de l'Assemblea General, acceptant en la seva integritat aquests Estatuts. L’admissió de nous membres requerirà acord previ favorable de l’Assemblea adoptat per unanimitat i la formalització del corresponent conveni d’adhesió, en què s’especificaran les condicions d’integració i l’acceptació dels presents Estatuts. Article 2 Finalitats 2.1. Constitueix la finalitat del Consorci la preparació, l’organització i la gestió de tots els actes que siguin necessaris amb ocasió del Desè Campionat Mundial de Natació de l'any 2003 que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, de conformitat amb l'acord signat amb data 16 de maig de 1999 entre la Ciutat de Barcelona, la DSJ V. 6, 20.2.2001 1 Federació Internacional de Natació Amateur (FINA) i la Reial Federació Espanyola de Natació. 2.2. Per a la consecució de la finalitat esmentada, el Consorci durà a terme: a) La realització de les tasques determinades a l’apartat D del Conveni de ciutat amfitriona signat el 30 de març de 1999 entre la Federació Internacional de Natació Amateur, la Ciutat de Barcelona i la Reial Federació Espanyola de Natació, sota l’epígraf Organització dels Campionats, en compliment dels compromisos assumits. b) La realització de tots aquells actes, convenis i contractes de qualsevol naturalesa que s’acordi desenvolupar com a necessaris i d’interès per a l’èxit dels Campionats. 2.3. El Consorci, per tal de satisfer la seva finalitat, podrà utilitzar qualsevol de les formes de gestió de serveis previstes a la legislació de règim local, ja siguin formes institucionals o contractuals, de naturalesa pública o privada. 2.4. La gestió dels aspectes tècnics del campionat podrà ser encomanada per l’Assemblea General del Consorci a la Reial Federació Espanyola de Natació i a la Federació Catalana de Natació mitjançant conveni. Article 3 Règim jurídic 3.1. El Consorci es regirà per aquests Estatuts, pel Reglament de règim intern que, si escau, aprovarà l'Assemblea General, i per les disposicions legals de caràcter general que li siguin d'aplicació. 3.2. Per raons de la seva personalitat i naturalesa jurídica pública, el règim d'impugnació dels seus actes serà el de caràcter administratiu i li serà d'aplicació la via jurisdiccional contenciós administrativa. 3.3. Les resolucions del gerent del Consorci podran ser impugnades en alçada davant l'Assemblea General, els acords de la qual exhaureixen la via administrativa. 3.4. Les normes de caràcter civil, penal i laboral són aplicables al Consorci segons sigui la naturalesa dels seus actes. 3.5. La contractació d'obres, serveis i subministraments seguirà la normativa reguladora de la contractació pública aplicable a Catalunya i les instruccions pertinents que dicti l'Assemblea. 3.6. Les reclamacions de responsabilitat patrimonial i l’exercici d’accions, quant a les reclamacions prèvies a la via civil i laboral, es regeixen per la normativa general sobre procediment administratiu i sobre la jurisdicció contenciós administrativa. DSJ V. 6, 20.2.2001 2 Article 4 Personalitat jurídica 4.1. El Consorci té personalitat jurídica pròpia i independent de la dels seus membres i plena capacitat d’obrar per al compliment dels seus fins, i pot en conseqüència realitzar actes d’administració i disposició de béns, celebrar contractes i convenis, assumir obligacions i drets, interposar recursos i accions judicials i administratius, defensar-se en judici i fora d’ell i, en general, realitzar tots els actes necessaris per aconseguir, d’acord amb la legislació aplicable a cada cas, els objectius establerts en aquests Estatuts. 4.2. En desenvolupament de l’anterior també pot: a) Organitzar-se internament tot creant, modificant o suprimint els diversos serveis i establint la seva estructura i règim de funcionament. A aquest efecte, l'Assemblea General pot aprovar un Reglament de règim intern. b) Contractar el personal, les obres, els serveis i els subministrament que siguin adients. c) Portar a terme l'activitat financera, concertar les operacions de crèdit o endeutament i emetre obligacions amb aval o sense. d) Participar legalment en altres entitats, públiques o privades, com també en societats mercantils, sempre que la seva activitat s'adreci a finalitats anàlogues a les del Consorci. Article 5 Domicili El domicili del Consorci queda establert a la ciutat de Barcelona, carrer ... , núm. ... . Això no obstant, el domicili pot ser modificat per acord de l'Assemblea General. Article 6 Exercici d’activitats El Consorci començarà a desenvolupar les seves funcions el dia de la seva constitució i tindrà durada determinada, d’acord amb l’article 26.1, lletra a), d’aquests Estatuts. DSJ V. 6, 20.2.2001 3 CAPÍTOL 2 Òrgans de govern Article 7 Estructura 7.1. El Consorci es regeix pels òrgans de govern següents: a) L'Assemblea General. b) La Comissió Executiva. c) El president del Consorci. d) El gerent. 7.2. Aquests òrgans assumeixen les funcions de deliberació, execució i decisió previstes en aquests Estatuts. 7.3. Mitjançant el Reglament de règim interior, o per acord puntual de l'Assemblea General, es podran instituir i regular d'altres òrgans d'assessorament, informe o gestió. Article 8 L’Assemblea General 8.1. L'Assemblea General és l'òrgan de govern superior del Consorci i es compon de la manera següent, per designació de les respectives entitats consorciades: a) President: l'Alcalde de Barcelona, amb la facultat de delegar les seves funcions en favor d'un (1) regidor de l'Ajuntament de Barcelona. b) Tres vice-presidents: Primer: Un (1) representant de l’Estat Espanyol (Consejo Superior de Deportes). Segon: Un (1) representant de la Generalitat de Catalunya. Tercer: Un (1) representant de la Diputació de Barcelona. c) Vocals: Dos (2) representants de l'Ajuntament de Barcelona. Dos (2) representants de l’Estat Espanyol (Consejo Superior de Deportes). Dos (2) representants de la Generalitat de Catalunya. Dos (2) representants de la Diputació de Barcelona. Dos (2) representants de la Reial Federació Espanyola de Natació. DSJ V. 6, 20.2.2001 4 Dos (2) representants de la Federació Catalana de Natació. d) Un vice-president executiu. 8.2. Assisteixen també a les sessions, amb veu però sense vot, el gerent o gerents del Consorci. 8.3. Els vocals són lliurement designats i cessats per les institucions que representen. Si durant el transcurs del seu mandat algun dels vocals causés baixa en la corporació o entitat que representi o cessés en el càrrec en funció del qual hagués estat designat, l'òrgan o corporació corresponent procedirà a designar el substitut. 8.4. En cas que s'incorporin noves entitats al Consorci, l'Assemblea General podrà aprovar, juntament amb la incorporació, les modificacions de la composició dels òrgans de govern del Consorci que estimi convenient. 8.5. El president podrà nomenar observadors a l’Assemblea General, sense dret a vot, a persones o representants d’entitats de reconeguda competència en la matèria objecte del Consorci. 8.6. El secretari podrà no ser membre de les entitats consorciades i serà elegit per majoria de vots dels membres de l'Assemblea General. Article 9 Funcions de l’Assemblea General 9.1. Correspon a l'Assemblea General la més alta representació, la direcció i l'administració del Consorci. Els seus acords tenen caràcter vinculant per a tots els membres, presents o no, i són executius a partir del moment que s'adoptin estatutàriament. 9.2. Sens perjudici de les delegacions que acordi, corresponen a l'Assemblea General les funcions següents: a) Fixar els criteris d'actuació del Consorci dins el marc dels seus objectius i aprovar els plans anuals d'activitats que han de ser adequadament reflectits en el pressupost que anualment també ha d'aprovar. b) Aprovar anualment l'inventari, el balanç, el compte de resultats i la memòria de les activitats realitzades en l'exercici anterior. c) Aprovar la plantilla de personal al servei del Consorci. d) Aprovar la contractació que hagi de dur a terme el Consorci, i en especial de les obres, els serveis i els subministraments, per la durada i quantia que estableixi la mateixa Assemblea, i resoldre les qüestions incidentals. DSJ V. 6, 20.2.2001 5 e) Aprovar les variacions pressupostàries durant l'exercici i les habilitacions i suplements de crèdit en funció dels drets reconeguts en favor del Consorci. Si passa altrament, caldrà l'autorització de les entitats consorciades, si així ho exigeix la normativa que els sigui d'aplicació. f) Fixar els criteris d'ordenació de pagaments i determinar les atribucions dels directius del Consorci. g) Aprovar els concerts i els convenis per al compliment dels fins estatutaris. h) Acordar el canvi de denominació i el trasllat del domicili del Consorci. i) Nomenar i separar el gerent o gerents del Consorci. j) Aprovar les propostes de modificació dels Estatuts, que s'hauran de sotmetre a la ratificació de les Administracions públiques que originàriament formen el Consorci. k) Aprovar les propostes de dissolució i liquidació del Consorci, que s’hauran de sotmetre a la ratificació de les Administracions públiques que originàriament formen el Consorci. l) Aprovar el Reglament de règim intern previst a l'article 7 dels Estatuts. m) Aprovar les operacions de crèdit per tal de fer front a operacions de tresoreria. n) Resoldre qualssevol dubtes o qüestions que es plantegin en la interpretació i aplicació dels presents estatuts. o) Exercir tota mena d’accions, d’excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i dels recursos. p) Qualsevol altra de caràcter general i anàloga a les anteriors. q) Exercir totes aquelles funcions no atribuïdes expressament a altres òrgans del Consorci. 9.4. A efectes de l’establert en el Conveni de ciutat amfitriona entre la Federació Internacional de Natació Amateur, la Ciutat de Barcelona i la Reial Federació Espanyola de Natació, l’Assemblea General del Consorci es constitueix en el Comitè Organitzador del campionat. Article 10 Règim de funcionament de l’Assemblea General 10.1. L’Assemblea General es reuneix en sessió ordinària o extraordinària. 10.2. L'Assemblea General ordinària es reuneix un cop l'any, abans del primer de juliol, per a l'aprovació dels comptes i donar compte de la memòria d'activitats de DSJ V. 6, 20.2.2001 6 l'exercici proppassat com també del pressupost d'ingressos i despeses i de la memòria d'activitats de l'any en curs. 10.3. L'Assemblea General es reuneix en sessió extraordinària sempre que calgui, a proposta del president, o quan ho sol·liciti, per escrit degudament motivat, un 20 per 100 dels membres de l'Assemblea General amb dret de vot, com a mínim, i sempre que hagin de tractar-se matèries que no siguin competència de l'Assemblea General ordinària. 10.4. La convocatòria de les reunions la fa el secretari per ordre del president, mitjançant escrit adreçat a cada membre, amb vuit dies d'antelació i amb expressió de l'ordre del dia dels assumptes a tractar, fora del qual no es podran adoptar acords vàlidament, llevat que hi siguin presents tots els membres de l'Assemblea General i així ho acordin per unanimitat. 10.5. En els casos d'urgència, la convocatòria podrà fer-se amb vint-i-quatre hores d'antelació. En aquest cas, una vegada considerat l'ordre del dia, l'Assemblea General haurà d'apreciar, per majoria dels presents, la concurrència de la urgència que hagi motivat la convocatòria. 10.6. Els membres de l’Assemblea podran delegar en un altre membre la representació i el vot, i hauran de comunicar-ho per escrit al president. 10.7. Per adoptar acords serà preceptiva, com a mínim, l'assistència de la meitat més un dels membres, presents o representants, amb dret de vot. En qualsevol cas, serà necessària la presència del president o de qui el substitueixi. Els acords s'adoptaran per majoria simple, llevat dels casos especialment establerts en aquests Estatuts en què es fixi un quòrum diferent, i, en cas d'empat, decidirà el vot de qualitat del president. 10.8. Tanmateix, els acords referents a la incorporació o associació de noves entitats, la modificació dels convenis d'adhesió, previstos a l'article 3.2, i la modificació dels Estatuts requeriran que, a més del president, del vice-president executiu i del secretari, concorrin a l'Assemblea vocals que siguin representants de totes les entitats consorciades o associades i que siguin adoptats per majoria de les dues terceres parts dels membres amb dret de vot presents o representats. A més, aquests acords hauran de ser ratificats pels òrgans competents dels ens consorciats. 10.9. Els acords dels que se’n derivi transcendència econòmica hauran de comptar necessàriament amb el vot favorable de tots els representants de l’Ajuntament de Barcelona, en virtut de les obligacions econòmiques que pot assumir en el moment de la liquidació del Consorci, d’acord amb l’establert en l’article 27. DSJ V. 6, 20.2.2001 7 10.10. En tot allò no previst expressament per aquests Estatuts, serà d’aplicació el que estableix la legislació general de les Administracions públiques en matèria d’òrgans col·legiats. Article 11 Documentació de les sessions de l’Assemblea De les sessions de l'Assemblea General se n'aixecarà acta, la qual, un cop aprovada, serà transcrita en el llibre corresponent, signada pel president i pel secretari, que vetllaran per l'immediat compliment de les resolucions adoptades. Article 12 La Comissió executiva Correspon a la Comissió Executiva: a) L'adopció de tots aquells acords i decisions que no estiguin expressament reservats en aquests Estatuts a l'Assemblea General, sempre i quan aquesta no hagi adoptat cap acord anterior sobre l'assumpte en qüestió. b) Les funcions delegades expressament per l'Assemblea General. c) L'estudi i preparació de les sessions de l'Assemblea General. Article 13 Composició de la Comissió executiva 13.1. La Comissió Executiva es compon del president de l'Assemblea, el vice- president executiu, el gerent o gerents del Consorci amb veu i vot i un vocal de cadascuna de les institucions consorciades i de les que es puguin integrar amb posterioritat al Consorci, si així ho estableix el corresponent conveni. En tot cas, s'admetrà la delegació de la representació i del vot. 13.2. El president i el secretari de l'Assemblea General ho seran també de la Comissió Executiva. Article 14 Funcionament de la Comissió Executiva 14.1. La Comissió Executiva es reunirà preceptivament, en sessió ordinària, al menys, una vegada cada dos mesos. En sessió extraordinària, es reunirà sempre que sigui convocada pel president, o quan ho sol·liciti la meitat, com a mínim, dels membres amb dret a vot. DSJ V. 6, 20.2.2001 8 14.2. El règim de funcionament i d'adopció d'acords de la Comissió Executiva serà el descrit a l'article 10 d’aquests Estatuts. Article 15 El president 15.1. El president del Consorci ho és a la vegada de l’Assemblea General i de la Comissió Executiva. 15.2. Són funcions del president: a) Representar al Consorci, a l'Assemblea General i a la Comissió Executiva davant tota classe d'ens i de persones, públics o privats, i especialment davant les entitats consorciades. b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de l'Assemblea i de la Comissió Executiva, dirigint les seves deliberacions i dirimint els empats amb el seu vot de qualitat. c) Vetllar pel compliment dels acords adoptats per l'Assemblea General i la Comissió Executiva. d) Exercir les facultats especials que l'Assemblea li delegui expressament. e) Proposar la presència a les reunions de l'Assemblea General dels assessors i tècnics que estimin pertinents, per tal que informin sobre qüestions determinades. f) Signar l'acta de les reunions de l'Assemblea General i de la Comissió Executiva. g) Exercir la legal representació del Consorci en procediments de qualsevol tipus, inclosos els judicials. h) Concertar i signar, en representació del Consorci, els compromisos econòmics necessaris o convenients per al funcionament del Consorci. i) Signar, en representació del Consorci, convenis i contractes. 15.3. La suplència del president o, si escau, del regidor de l'Ajuntament de Barcelona, en cas d'absència, malaltia, vacant o altra circumstància anàloga recaurà en primer lloc en el vice-president primer i, en segon terme, en el vice-president segon. Article 16 DSJ V. 6, 20.2.2001 9 El vice-president executiu El vice-president executiu serà nomenat per l’Ajuntament de Barcelona i assumirà les funcions que li delegui l’Assemblea General. En tot cas seran indelegables les funcions descrites a les lletres a), b), c), g) –si suposa la incorporació o separació de nous ens consorciats-, h), j), k) i l) de l’article 9.2, així com aquelles altres que requereixin un quòrum especial. Article 17 Funcions del secretari El secretari del Consorci, com a feudatari públic, assistirà a les reunions amb veu però sense vot, estendrà acta dels acords adoptats a les reunions de l'Assemblea General i de la Comissió Executiva, lliurarà certificacions amb el vist-i- plau del president i exercirà totes aquelles altres funcions que li siguin encomanades per l'Assemblea General. Article 18 El gerent Són funcions del gerent: a) Executar i fer complir els acords dels òrgans de govern del Consorci. b) Aprovar els projectes d'obres, instal·lacions i serveis i aprovar la contractació que hagi de dur a terme el Consorci, i en especial d’obres, de serveis i de subministraments, prèvia delegació i fins la quantia que estableixi l'Assemblea General. c) Formular l’avantprojecte del pressupost. d) Supervisar la gestió econòmica i administrativa del Consorci. e) Ordenar els pagaments en l'àmbit de les atribucions que li hagin estat delegades per l'Assemblea General. f) Administrar el patrimoni i els béns del Consorci segons les atribucions que li assigni l'Assemblea General. g) Contractar i acomiadar, segons decideixi l'Assemblea General, el personal del Consorci. h) Exercir la direcció del personal del Consorci d'acord amb les directrius de l'Assemblea General. i) Formar, en cas que ho aprovi l'Assemblea, un comitè de direcció i nomenar-ne i separar-ne els membres. DSJ V. 6, 20.2.2001 10 j) Exercitar tota classe d’accions, d’excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels béns i interessos del Consorci en cas d’urgència, havent de donar compte immediat a l’Assemblea. k) Realitzar totes aquelles funcions que li siguin encomanades o delegades per l'Assemblea General o la Comissió Executiva CAPÍTOL 3 Règim econòmic i financer Article 19 Patrimoni 19.1. Per al compliment de les seves funcions, el Consorci pot tenir un patrimoni propi, format pel conjunt de béns, drets i obligacions de qualsevol classe que li siguin adscrits com els que en el futur adquireixi o li siguin incorporats. 19.2. El patrimoni quedarà reflectit en l'inventari corresponent, que revisarà i aprovarà anualment l'Assemblea General. 19.3. Per als actes de disposició del patrimoni propi, el Consorci requerirà acord de l’Assemblea, adoptat per una majoria de tres quartes parts dels membres. 19.4. El patrimoni que les Administracions consorciades aportin al Consorci s’adscriurà funcionament a aquest ens. Les Administracions podran mantenir la titularitat del patrimoni esmentat, que es regirà per la seva normativa corresponent. Article 20 Recursos 20.1. Per a la realització dels seus objectius, el Consorci disposarà dels recursos següents: a) Les aportacions consignades en l'acte constitutiu per part de les entitats consorciades. b) Les aportacions o transferències de les institucions consorciades, reflectides en els seus respectius pressupostos. c) Els fons procedents de llegats, donacions, subvencions i ajuts de tot tipus que afavoreixin el Consorci. d) Els recursos obtinguts en virtut de convenis i contractes de prestacions de serveis que pugui formalitzar el Consorci amb terceres persones. e) Els recursos propis que pugui obtenir per qualsevol títol o concepte. DSJ V. 6, 20.2.2001 11 f) Els productes del seu patrimoni. g) Les cessions d’ús de béns que facin les entitats consorciades. h) Qualsevol altre que legalment li pugui correspondre. 20.2. Les aportacions puntuals per cobrir el pressupost de funcionament i activitats del Consorci seran aprovades per acord de l’Assemblea General. Els acords que impliquin aportació o responsabilitat econòmica dels ens consorciats requeriran per a la seva execució la ratificació del seus òrgans competents. Article 21 Aportacions de les entitats consorciades 21.1. Les aportacions econòmiques per a la constitució del Consorci seran assumides en parts iguals per cadascuna de les quatre Administracions públiques consorciades, d’acord amb el conveni signat a l’efecte. 21.2. L’Estat Espanyol podrà efectuar les seves aportacions directament o a través de la Reial Federació Espanyola de Natació. 21.3. La Generalitat de Catalunya podrà efectuar les seves aportacions directament o a través de la Federació Catalana de Natació 21.4. Les aportacions pressupostàries dels membres del Consorci podran ser en metàl·lic i en espècie, en aquest últim cas, per acord previ. Article 22 Pressupost 22.1. L'Assemblea General establirà i aprovarà, amb l'esquema comptable que estableix la normativa financera aplicable a les institucions públiques, un pressupost anyal d'ingressos i despeses abans del 31 de desembre de cada any a fi d'aplicar-lo a l'exercici econòmic següent. A aquest document, s'hi adjuntarà una memòria de les tasques dutes a terme i dels objectius a assolir durant l'exercici i una avaluació econòmica dels projectes d'inversions que s'hagin d'iniciar en el proper exercici. 22.2. El projecte de pressupostos, prèviament a la seva aprovació per part de l'Assemblea General, serà tramès a les entitats que integren el Consorci i aporten dotacions econòmiques, juntament amb una memòria explicativa, a fi que estudiïn i formulin les propostes pertinents. DSJ V. 6, 20.2.2001 12 Article 23 Gestió financera 23.1. L’exercici econòmic i pressupostari serà coincident amb l’any natural. 23.2. El Consorci se sotmet al Pla general de comptabilitat pública de l'Administració local. 23.3. El control de la legalitat de la despesa i el control financer del Consorci es portaran a terme per l’interventor de l'Ajuntament de Barcelona o funcionari en qui delegui. No obstant l’anterior, l'Assemblea General podrà establir un sistema de control intern de tots els actes i documents dels quals es puguin derivar drets i obligacions de contingut econòmic, d'acord amb les disposicions vigents en la matèria. 23.4. Prèviament a la seva aprovació per l’Assemblea General i abans del 31 de març de cada any, els comptes anuals, juntament amb l’opinió d’auditoria emesa per una firma d’experts independents de reconegut prestigi internacional, seran lliurats a les entitats que integren el Consorci i aporten dotacions econòmiques, a fi que els estudiïn i formulin les propostes pertinents. CAPÍTOL 4 Personal del Consorci Article 24 Composició 24.1. El personal del Consorci es compon: a) Del personal contractat en règim laboral pel Consorci; b) Del personal adscrit per les diverses institucions consorciades o per les entitats adherides al Consorci amb posterioritat. c) Del personal adscrit per altres ens mitjançant conveni. 24.2. L’estructura inicial del personal la fixarà l’Assemblea General i les seves modificacions posteriors les aprovarà la pròpia Assemblea a proposta del gerent. DSJ V. 6, 20.2.2001 13 CAPÍTOL 5 Separació i dissolució Article 25 Separació 25.1. Els membres fundadors del Consorci, i també els que s'hagin integrat amb posterioritat, podran separar-se'n amb un preavís d'un any, sempre que l'entitat que se separi estigui al corrent dels seus compromisos anteriors i garanteixi mitjançant aval bancari la liquidació de tots els compromisos econòmics aprovats fins al moment de la separació, com també la seva aportació derivada dels compromisos pressupostaris aprovats. 25.2. Per garantir el bon funcionament del Consorci serà necessari, a més, l’acord de l’Assemblea General d’aprovació de la retirada del Consorci. Article 26 Dissolució 26.1. El Consorci es dissoldrà: a) Dins del termini dels sis mesos posteriors al dia de la Cerimònia de Clausura del Desè Campionat Mundial de Natació de l'any 2003. b) Per acord unànime de les entitats que l’integren. c) Per impossibilitat legal o material de complir amb les seves finalitats. d) Per separació d’algun dels seus membres si amb això el Consorci esdevé inoperant. e) Per la transformació del Consorci en un altre ens. 26.2. L’acord de dissolució l’adoptarà l’Assemblea General amb caràcter d’unanimitat i haurà de ser ratificat pels òrgans competents dels ens consorciats. A partir d’aquest moment, el Consorci no podrà actuar sinó a efectes de la seva pròpia liquidació, la qual, en cap cas durarà més de vint-i-quatre mesos. Article 27 Liquidació 27.1. El resultat derivat de la liquidació del Consorci serà atribuït, sigui quin sigui el seu signe, a l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb el conveni subscrit el 16 de maig de 1999 entre la Federació Internacional de Natació Amateur, la Ciutat de Barcelona i la Reial Federació Espanyola de Natació. DSJ V. 6, 20.2.2001 14 27.2. Finalitzada la liquidació del Consorci, se sotmetrà a la consideració de la Federació Internacional de Natació Amateur un informe final sobre les operacions liquidadores, degudament verificades i auditades per un expert de reconegut prestigi internacional. DISPOSICIONS FINALS 1. En tot allò no previst en els presents Estatuts i per a qualsevol dubte i qüestions que es plantegin en la seva aplicació, resoldrà l’Assemblea General, que tindrà facultat interpretativa, i podrà sol·licitar per aquesta tasca els assessoraments que consideri oportuns tant a les institucions integrants del Consorci com a altres externes amb suficient capacitació. 2. Els presents Estatuts no entraran en vigor fins que no s’hagin ratificat pels òrgans competents dels ens consorciats. DSJ V. 6, 20.2.2001 15