ESTATUTS DE L'ORGANISME AUTÒNOM LOCAL “INSTITUT MUNICIPAL D’INFORMÀTICA DE BARCELONA” -1/ 14- CAPÍTOL I Disposicions generals Article 1. Naturalesa i adscripció orgànica 1. L'Institut Municipal d'Informàtica de Barcelona (d’ara endavant, "l’Institut") es configura com un organisme autònom local de l’Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i la Carta de Barcelona. 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídica pròpia, plena capacitat jurídica i d'obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüència, per al compliment de les seves funcions, dins del règim jurídic a què es refereix l’article següent, podrà realitzar tota classe d’actes d’administració i disposició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de competències, disposarà de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. L’Institut es troba adscrit a la Gerència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondrà el control de la seva eficàcia. 6. L’Institut tindrà el seu domicili social a Barcelona, a l’avinguda Diagonal, número 220, sense perjudici de l’establiment de delegacions dins la ciutat. El Consell Rector podrà, però, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. CAPÍTOL II Funcions i potestats Article 2. Funcions de l’Institut 1. L'Institut es regeix pel dret administratiu, i li corresponen les funcions següents: a) L’execució d’aquells treballs d’informàtica que per al seu millor desenvolupament i exercici, necessitin els serveis i les activitats municipals. b) La consecució de la integritat i coherència completa, des del punt de vista informàtic, de totes les informacions que resultin d’utilitat als diferents òrgans de l’Ajuntament. c) Vetllar, participar en el disseny sobre els processos de gestió municipals i realitzar les operacions necessàries per tal de mantenir en qualitat i integritat les informacions de base corporatives municipals tant gràfiques com alfanumeriques. d) Prestació de serveis directes al ciutadà derivats dels canals tècnics que proporcionen les noves tecnologies com son internet, equips mòbils, canals de veu etc. e) Assessorament en matèria d’organització i sistemes, als serveis, organismes i empreses de l’Ajuntament. f) Coordinació operativa i l’execució de projectes en matèria de telecomunicacions. g) El manteniment de les relacions per a l’intercanvi d’experiències i cooperació amb qualssevol altres centres informàtics de l’Administració Central, de les Comunitats Autònomes, de les Corporacions Locals i altres entitats o organismes públics, nacionals o estrangers de les relacions per a l’intercanvi d’experiències i cooperació amb qualssevol altres centres informàtics de l’Administració Central, de les Comunitats Autònomes, de les Corporacions Locals i altres entitats o organismes públics, nacionals o estrangers. h) Cooperació amb altres entitats públiques per a l’execució d’estudis, treballs o intercanvis en matèria d’informàtica i de tractament de la informació. i) L’impuls i l’execució de projectes pel desenvolupament de la Societat de la Informació i del Coneixement. j) Informació, formació i divulgació tant en l’Ajuntament com a la resta de la societat, en matèria de les noves tecnologies d’informació i telecomunicacions. Per aconseguir aquestes finalitats, l’Institut desenvoluparà les actuacions següents: a) Projecció, disseny, desenvolupament i explotació de sistemes informàtics en l’àmbit de la informació corporativa. S’entén per corporativa aquella informació, l’àmbit de la qual no es limita exclusivament a una àrea determinada, sinó que transcendeix a d’altres sectors de l’organització que l’empra o l’actualitza. b) Participació en projectes d’informàtica departamental, en els quals podrà efectuar activitats de disseny, suport tècnic, desenvolupament d’aplicacions i explotació. c) Definició d’instruments que garanteixin la coherència del tractament mecanitzat en tota l’Administració Municipal, entre ells: normatives i estàndards, participació en plans generals d’informatització, polítiques d’adquisició centralitzades, i elaboració d’informes sobre la informatització en àmbits departamentals. d) Assistència tècnica als òrgans municipals que es defineixin amb responsabilitat sobre la informàtica en l’exercici de les respectives atribucions en la matèria; particularment, tot allò referent a l’elaboració i aplicació de plans, de programes i de projectes d’actuació en el camp de la informàtica, estratègia de telecomunicacions i sistemes d’informació bàsics per a la gestió municipal. e) Estudi i proposta de revisió de documents i de processos administratius per a la seva adaptació a la gestió mecanitzada d’acord amb els serveis d’organització. f) Assessorament i promoció de noves tecnologies en matèria d’informàtica, de cartografia i de telecomunicacions a tots els òrgans de l’Administració municipal. g) Els instruments tècnics i les modalitats de la informació objecte de l’activitat de l’Institut comprenen: els sistemes de processament de dades, el tractament de gràfics, la imatge, la veu i els processos específics de cartografia, com també la infraestructura de sistemes que possibiliten les seves comunicacions en la xarxa d’edificis municipals. h) Qualsevol servei o activitat relacionats amb els anteriors i amb les seves funcions que l’Ajuntament li pogués assignar. 2. Per al millor compliment de les seves finalitats i en connexió amb el que es diu en l’article anterior, l’Institut podrà realitzar activitats comercials que estiguin relacionades amb el seu objecte, d’acord amb el que acordin el seus òrgans de govern. 3. En particular, podrà crear societats mercantils i entitats d’altres tipus com fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, nacionals o estrangeres, i participar-hi, així com en el fons, en tots els casos, quan això sigui convenient per a la consecució de les finalitats assignades i, sempre en tots els casos, prèvia autorització del Plenari del Consell Municipal. 4. Per al millor compliment de les funcions que té encomanades, l'Institut podrà establir tot tipus d'acords o convenis amb entitats o institucions públiques i privades, nacionals i internacionals. Especialment, podrà signar acords amb institucions oficials o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. Article 3. Potestats administratives 1. En relació amb el que es diu en l’article 1.4 dels presents Estatuts i dins de l’àmbit de les seves funcions, l’Institut gaudirà de les potestats administratives següents: a) L’atorgament de permisos, llicències i concessions. b) La potestat sancionadora en els casos normativament previstos. c) La potestat disciplinària respecte del personal funcionari, llevat de la sanció de separació del servei. d) La concessió de subvencions, d’acord amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la resta de normativa aplicable. e) La potestat d’autoorganització, dins del marc d’aquests Estatuts i de les directrius municipals. f) La potestat de recaptació dels ingressos de dret públic que tingui atribuïts. g) La d’investigació, atermenament i recuperació d’ofici dels seus béns. h) Les de presumpció de legitimitat i d’executivitat, d’execució forçosa i de revisió d’ofici de llurs actes administratius. i) La d’inembargabilitat de llurs béns i drets i les de prelació, de preferència i altres prerrogatives, en els termes establerts a les lleis. j) La d’exempció d’impostos de l’Estat i de la Generalitat, en els termes establerts a les lleis. k) Qualsevol altra potestat administrativa que la normativa vigent atribueixi als Organismes Autònoms Locals. 2. Aquestes potestats seran exercides pels òrgans de l’Institut a què s’atribueixen en els presents Estatuts. CAPÍTOL III Organització i funcionament SECCIÓ 1a DISPOSICIONS GENERALS Article 4. Òrgans de govern i direcció 1. Els òrgans de govern i direcció de l’Institut són: a) El/la president/a. b) El/la vice-president/a. c) El Consell Rector d) El/la gerent. 2. El Consell Rector, per al millor compliment de les seves atribucions, podrà crear una comissió executiva o, si s’escau, designar un/a conseller/a delegat/da per a l'exercici de les funcions que per delegació se li encomanin. SECCIÓ 2a EL/LA PRESIDENT/A Article 5. Designació i funcions. 1. El/la president/a de l’Institut i, alhora, del seu Consell Rector, serà designat i, si escau, cessat, per l’alcalde/essa entre els regidors i regidores que integren el Consell Municipal. 2. Correspon al/a la president/a : a) Ostentar la màxima representació de l’Institut davant tota classe de persones i entitats. b) Exercir l'alta inspecció de tots els serveis i la vigilància del desenvolupament de la seva activitat. c) Vetllar pel compliment dels fins de l’Institut, del que disposen aquests Estatuts i llurs normes de desenvolupament. d) Convocar i presidir les sessions del Consell Rector, proposar els acords que hagi d’adoptar i vetllar pel seu compliment. e) Proposar al Consell Rector l'estructura organitzativa. f) Proposar al Consell Rector el nomenament i la separació del/la secretari/a del Consell i del personal al qual s’encomani la direcció de les unitats orgàniques en què s’hagi d’estructurar l’Institut. g) Resoldre les reclamacions en matèria de responsabilitat patrimonial i les reclamacions prèvies a la via civil o laboral. h) Signar convenis dins l’àmbit de les funcions de l’Institut. i) Concedir les subvencions que hagi d’atorgar l'Institut. j) Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia inferior o igual al 15% dels recursos ordinaris del pressupost de l’Institut, i les concessions que tinguin una durada no superior als quatre anys, sens perjudici del que disposa l’article 27.4 dels Estatuts. k) Les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que les disposicions vigents puguin assignar a l’Institut i no atribueixen a altres òrgans, a més de les que li siguin delegades. 3. Excepcionalment, en els casos de necessitat urgent que no admetin demora podrà adoptar les decisions reservades a la competència del Consell Rector que siguin susceptibles de delegació, restant obligat a informar el consell, en la seva primera reunió, dels acords adoptats, a fi que siguin ratificats. 4. El/la president/a podrà delegar en el/la gerent i el personal directiu les funcions previstes en l'apartat segon, amb l'excepció de les recollides en els paràgrafs b), c) i d). Els actes del/la president/a dictats en l’exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa. Article 6. El/la vice-president/a El/la vice-president/a serà designat/da per l’alcalde/essa, entre els regidors i regidores que integren el Consell Municipal i substituirà el/la president/a en les seves funcions de president/a del Consell Rector en els casos de vacant, absència, malaltia o altra causa legal. SECCIÓ 3a CONSELL RECTOR Article 7. Composició. Retribució. Assistència 1. El Consell Rector estarà integrat per: a) Un màxim de deu (10) representants de l’Ajuntament de Barcelona designats per l’Alcalde/essa, entre càrrecs executius municipals i persones de reconeguda competència, i un, com a mínim, entre els regidors/es municipals. b) Un representant o tècnic de reconegut prestigi per cada grup municipal, designats per l’Alcalde/essa a proposta de cadascun dels grups. c) El responsable de l’Àrea a qui correspongui a raó de les seves competències. d) Un representant del personal designat pels seus òrgans de representació. 2. El mandat dels membres del Consell Rector coincidirà amb el de la Corporació Municipal i restarà en situació de gestió ordinària des de la celebració de les eleccions municipals fins a la nova composició del Consell. 3. El càrrec de conseller/a no serà retribuït. 4. El/la gerent assistirà a les reunions del Consell Rector amb veu però sense vot. 5. Podran assistir a les sessions del Consell Rector, amb veu però sense vot, totes aquelles persones que siguin convocades pel/per la president/a, en qualitat d'experts en les matèries incloses en l'ordre del dia, amb la finalitat de prestar l’adequada assistència al Consell. Article 8. Nomenament i cessament de vocals Els vocals del Consell Rector seran nomenats i, si escau, cessats per l’alcalde/essa, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessament. Article 9. Funcions 1. Correspon al Consell Rector: a) Dictar les normes de funcionament del mateix Consell en allò no previst en els presents Estatuts i en la normativa de règim local sobre òrgans col·legiats, i aprovar, si s’escau, un reglament de règim interior. b) Aprovar el pla general i el programa d’actuació de l’Institut i les seves modificacions. c) Aprovar les despeses, els actes de disposició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia superior al 15% dels recursos ordinaris del pressupost de l’Institut i les concessions que tinguin una durada superior als quatre anys, sense perjudici del que disposa l’article 27.4 dels Estatuts. d) Aprovar la participació en negocis, en societats mercantils o empreses, així com en fons, entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, nacionals o estrangeres, l'objecte de les quals estigui relacionat amb els fins de l’Institut i determinar-ne l’import fixant-ne la forma i les condicions. e) Aprovar la formalització d’emprèstits, crèdits, avals o altres garanties o qualssevol instruments financers al servei de les seves finalitats. f) Aprovar els pressupostos anuals de l’Institut, plantilla de personal, relació o catàleg de llocs de treball i conveni col·lectiu, i elevar-los a l’òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva. g) Aprovar les propostes del balanç, el compte de pèrdues i guanys i la memòria explicativa de la gestió anual de l’Institut i l'aplicació de resultats, i elevar-los a l’òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva. h) Aprovar l'inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, el qual haurà de ser remès anualment a la Gerència Municipal. i) Aprovar els criteris generals d'actuació en matèria de personal de l’Institut d'acord amb els principis establerts en la normativa laboral i pressupostària vigent, i les propostes de retribucions que li sotmetin el/la president/a de l’Institut, dins de les normes relatives a la determinació i modificació de condicions retributives del personal que, respecte a això, aprovi l’Ajuntament, segons estableixen els articles 27.2.d) i 19 dels Estatuts j) Aprovar, a proposta del/la president/a, l'estructura organitzativa de l’Institut, el nomenament i la separació/la cessació del/la secretari/a del Consell i del personal al qual s'encomani la direcció de les unitats orgàniques que s'hagin d'estructurar de l’Institut. k) Ratificar l'exercici de les accions i recursos judicials o administratius que corresponguin a l’Institut en defensa dels seus interessos i béns interposats pel/la gerent. l) Aprovar els expedients per a l’alteració de la qualificació jurídica i per a l’atermenament, en ambdós casos dels béns propis. m) Les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que expressament li pugui atribuir la normativa vigent.. 2. El/la secretari/a del Consell Rector, que no en serà membre, haurà de ser un/a funcionari/a municipal al qual s’exigirà, per ingressar-hi, titulació superior en dret i exercirà les funcions de fe pública i assessorament legal dels òrgans en què pugui estructurar-se l’Institut. 3. La intervenció de l'Institut serà exercida per l'Interventor/a de l'Ajuntament o pel funcionari/a en el qual delegui, i assistirà a les sessions del Consell Rector amb veu però sense vot. 4. El Consell Rector, per a la millor realització de les seves funcions, podrà delegar les seves competències, excepte les previstes en els paràgrafs a), b), f), g), h) i j) de l'apartat primer. Així mateix, establirà els límits per sota dels quals es puguin delegar les funcions previstes en els paràgrafs c) i d) de l'apartat primer. Aquesta delegació podrà efectuar-se a través de la designació d’un Conseller Delegat. 5. Els actes del Consell Rector dictats en l’exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa. Article 10. Funcionament del Consell 1. El Consell Rector es reunirà, prèvia convocatòria del/de la president/a, a la seva iniciativa o a petició de, almenys, la meitat dels/les consellers/es, tantes vegades com sigui necessari per al bon funcionament de l’Institut i, almenys, dues vegades a l'any. 2. El règim de constitució i funcionament del Consell Rector s'ajustarà a les normes contingudes en la normativa de règim local sobre òrgans col·legiats, les disposicions dels presents Estatuts i les normes de funcionament intern a què es refereix l’article 9.1.a) dels Estatuts. SECCIÓ 4a EL/LA GERENT Article 11. Nomenament i cessament del/la gerent 1. El/la gerent és el màxim òrgan de direcció ordinària i serà nomenat i cessat per l’alcalde/essa. La designació haurà de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions públiques o un professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d’exercici professional en el segon. 2. El/la gerent serà substituït/da en cas de vacant, absència, malaltia o impediment legítim per aquell/a membre directiu de l’Institut que nomeni l’alcalde/essa i que compleixi els requisits establerts en l’apartat anterior. Article 12. Funcions del/la gerent Al/la gerent li corresponen les funcions següents: a) L'exercici efectiu de les facultats de representació, administració i gestió ordinària de l’Institut, de conformitat amb el que es disposa en els presents Estatuts. b) Informar diligentment al Consell Rector, així com el/la president/a, de la seva actuació i dels assumptes que concerneixin a la gestió de l’Institut. c) Executar puntualment els acords del Consell Rector, sense perjudici de la supervisió del/la president/a. d) Atorgar els permisos i les llicències que corresponguin dins l’àmbit d’actuació de l’Institut. e) Desenvolupar l'estructura organitzativa i de personal d'acord amb els criteris generals establerts pel Consell. f) La prefectura superior de tots els serveis, obres i dependències, assumint-ne la direcció, l’impuls i la inspecció. g) Contractar al personal i determinar la seva retribució, dins dels acords adoptats pel Consell Rector i en els termes previstos als articles 9.1.i) i 9.1.j) d'aquests Estatuts i les disposicions legals d'aplicació. h) Disposar la sanció del personal laboral, fins i tot el seu acomiadament, si escau, així com exercir la potestat disciplinària sobre el personal funcionari, en els termes previstos als articles 3.1 c) i 27.2 d’aquests Estatuts. i) Exercir la potestat sancionadora quan aquesta sigui atribuïda a l’Institut per la normativa vigent. j) Exercir les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a l’Institut en defensa dels seus drets i interessos, amb caràcter ordinari o urgent, sense perjudici de la ratificació posterior per part del Consell Rector. k) Exercir la potestat de recaptació dels ingressos de dret públic atribuïts a l’Institut. l) Aprovar l’extinció de drets sobre béns de domini públic propis, en virtut d’autorització atorgada pel gerent. m) Exercir les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell Rector o el/la president/a. 2. Els actes del/la gerent/a dictats en l’exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa. SECCIÓ 5a ALTRES ÒRGANS Article 13. Estructura orgànica 1. El Consell Rector serà l'encarregat d'aprovar, a proposta del/la president/a, l'estructura organitzativa de l’Institut en l’àmbit directiu i les funcions atribuïdes a cada unitat. 2. El desenvolupament d'aquesta estructura orgànica, dins dels criteris generals d'actuació en matèria de personal que pugui establir el Consell Rector segons el que es preveu a l'article 9, serà competència del/la gerent/a, d’acord amb el que es preveu en els presents Estatuts. CAPÍTOL IV Règim patrimonial Article 14. Patrimoni de l’Institut. 1. El règim patrimonial serà l’establert en la legislació de les Administracions públiques corresponent. 2. El patrimoni -estarà integrat pels seus béns i drets propis, per aquells de titularitat municipal l'adscripció o la cessió dels quals s'hagués acordat o s'acordi en el futur a favor de l’Institut, així com per aquells altres que li atribueixi qualsevol persona o entitat. 3. L’Institut tindrà la lliure disposició dels béns i drets de domini privat o patrimonials dels quals sigui titular, amb el límit establert per l’article 27.3 dels presents Estatuts amb relació als béns immobles. Article 15. Recursos econòmics de l’Institut. Els recursos econòmics estaran integrats per: a) Els béns i valors que constitueixen el seu patrimoni. b) Els productes i rendes de l’esmentat patrimoni. c) Les consignacions específiques que tinguin assignades en pressupost de l’Ajuntament. d) Les transferències corrents o de capital que procedeixin de les Administracions o entitats públiques. e) Els ingressos que pugui percebre per la realització de tot tipus de serveis relacionats amb les seves funcions. f) Les donacions, llegats i altres aportacions d'entitats públiques, privades i de particulars i, en especial, d’aquelles directament relacionades amb l’Institut. g) Qualsevol altre recurs que li pogués ser atribuït. h) Ingressos procedents de sancions en els supòsits d’exercici de les potestats sancionadores de què l’Institut sigui titular. Article 16. Inventari. 1. L’Institut formarà i mantindrà actualitzat un inventari de la totalitat dels béns i drets que integren el seu patrimoni, així com dels béns que li hagin estat adscrits per al compliment de les seves finalitats, el qual s’haurà de remetre anualment a la Gerència Municipal. 2. L'inventari es rectificarà, si escau, anualment, el 31 de desembre de cada any, i se sotmetrà a l'aprovació del Consell Rector. CAPÍTOL V Règim de personal Article 17. Personal. Provisió. Condicions retributives 1. La plantilla de personal de l’Institut estarà integrada per: a) El personal funcionari de l’Ajuntament que aquest li adscrigui en aplicació dels mecanismes de mobilitat legalment previstos, que conservarà la situació de servei actiu amb els efectes legals corresponents. b) El personal laboral de l’Ajuntament i d’altres entitats municipals adscrit mitjançant els mecanismes de mobilitat que prevegin, en el seu cas, el Conveni col·lectiu i la normativa laboral. c) El personal contractat observant els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i les normes legals que hi fan referència, mitjançant la corresponent convocatòria pública. 2. La determinació i modificació de les condicions retributives del personal s’haurà d’ajustar en tot cas a les normes que, respecte a això, aprovi l’Ajuntament, en els termes establerts a l’article 27.2.d) d’aquests Estatuts. Article 18. Convenis col·lectius 1. La iniciació dels tràmits per a la negociació de convenis col·lectius de treball requerirà l’autorització prèvia del/la president/a de l’Institut, que haurà d’estar assabentat de les successives fases del procés fins al seu acabament. 2. L’aprovació d’aquests convenis correspon al Consell Municipal de l’Ajuntament. 3. Al personal funcionari i laboral se li aplicarà l’Acord de condicions laborals i el Conveni col·lectiu de l’Ajuntament fins que, si és el cas, se n’acordi un de propi. Article 19. Control L’Institut estarà sotmès a controls específics sobre l’evolució de les despeses de personal i de la gestió dels seus recursos humans per la Gerència Municipal. CAPÍTOL VI Règim econòmic financer SECCIÓ 1a CONTRACTACIÓ, FINANÇAMENT I PLANIFICACIÓ Article 20. Règim de contractació L’Institut ajustarà la seva activitat contractual a la legislació en matèria de contractes de les administracions públiques. Article 21. Operacions financeres. L’Institut podrà realitzar, prèvia autorització de l’Ajuntament, tot tipus d'operacions financeres i, en particular, podrà concertar operacions actives o passives de crèdit i préstec, de conformitat amb l'establert en la normativa reguladora de les hisendes locals i d'acord amb els límits previstos en els pressupostos anuals. SECCIÓ 2a COMPTABILITAT I CONTROL Article 22. Comptabilitat. L’Institut estarà sotmès al règim de comptabilitat previst en la normativa legal que reguli els aspectes comptables de les administracions públiques. Article 23. Exercici econòmic L'exercici econòmic tindrà una durada anual i començarà el primer dia de gener de cada any. Article 24. Règim de control El règim de control de la gestió economicofinancera el durà a terme la Intervenció General de l’Ajuntament de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de les hisendes locals. SECCIÓ 3a RÈGIM PRESSUPOSTARI Article 25. Elaboració del pressupost 1. L’Institut elaborarà anualment el pressupost, amb l'estructura que determini la normativa reguladora de les hisendes locals, i una vegada aprovats pel Consell Rector, els elevarà a l'Ajuntament per a la seva integració en el pressupost general. 2. El règim de variacions pressupostàries serà l'establert amb caràcter general pels organismes autònoms locals en la legislació pressupostària. Article 26. Comptes anuals Els comptes anuals seran sotmesos al Consell Rector per a la seva aprovació i elevació a l’Ajuntament. La seva formulació i rendició l'efectuarà el/la president/a de l’Institut dins dels terminis establerts per la normativa pressupostària. CAPÍTOL VII Facultats de tutela de l’Ajuntament Article 27. Potestat tuïtiva 1. La potestat tuïtiva sobre l’Institut correspon a l’Ajuntament, el qual l’exercirà mitjançant els òrgans de govern competents. 2. En particular, la tutela municipal comporta la necessària aprovació pel Consell Municipal de les actuacions següents: a) El pressupost, la plantilla i la relació o catàleg de llocs de treball de l’Institut, juntament amb els corresponents de l’Ajuntament. b) Les operacions financeres i de crèdit. c) El balanç i la liquidació anual dels comptes, inclosos els de patrimoni. d) L’establiment de les normes a partir de les quals els òrgans de l’Institut determinaran i modificaran les condicions retributives del personal. e) Els convenis col·lectius de treball. f) L’exigència de responsabilitats als titulars i membres dels òrgans de govern i direcció de l’Institut, sense perjudici de les funcions atribuïdes a l’Alcaldia per aquests Estatuts. g) La participació en altres entitats sempre que es dirigeixin a la consecució d’objectius afins als de l’Institut. h) L’exercici de la iniciativa pública en l’activitat econòmica, amb la tramitació prèvia de l’expedient corresponent. i) La modificació d’aquests Estatuts. j) L’acomiadament del personal laboral adscrit per l’Ajuntament. k) La sanció disciplinària que impliqui separació del servei respecte del personal funcionari adscrit per l’Ajuntament. 3. També serà necessària l’autorització de l’alcalde/essa per a qualsevol adquisició, alienació i gravamen dels béns immobles de propietat de l’Institut, quan no constitueixi l’objecte de la seva activitat. 4. Serà necessària l’autorització de la Gerència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona per a l’establiment de contractes de quantia superior a les quantitats prèviament fixades per aquest òrgan. Article 28. Comunicació. Informació 1. El/la president/a del Consell Rector trametrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de les reunions del Consell en el moment de convocar-les i, com a mínim, amb setanta- dues hores d’antelació sobre la fixada per iniciar la sessió, i els textos dels acords dins de les quaranta-vuit hores següents a l’acabament de la reunió. 2. L’alcalde/essa podrà: a) Suspendre els acords del Consell Rector i les resolucions dels altres òrgans que consideri contraris als interessos generals del municipi, o bé constitutius d’infracció manifesta de les lleis. b) Requerir dels òrgans de l’Institut la tramesa de tota mena d’informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. 3. El reglament de règim interior, en cas que n’hi hagués, d’acord amb el que es disposa en l’article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de ser tramès al Consell Municipal immediatament després de la seva aprovació. Article 29. Recursos Els actes dictats pels òrgans de l’Institut en l’exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs d’alçada davant l’Alcaldia. CAPÍTOL VIII Modificació dels Estatuts i dissolució de l’Institut Article 30. Modificació d’Estatuts La modificació dels Estatuts s’efectuarà amb el mateix procediment i tràmits exigits per a la seva aprovació. Article 31. Durada i dissolució 1. L’Institut té una durada indefinida en funció del compliment de les finalitats per a les quals està constituït. 2. L’Institut pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient l’Ajuntament per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de les seves finalitats dels mitjans i activitats de què disposa. 3. La dissolució serà acordada pel Consell Municipal, previ informe del Consell Rector de l’Institut. Article 32. Destinació dels recursos de l’Institut Al dissoldre’s la Institució, l’Ajuntament la succeirà universalment i revertiran al patrimoni municipal tots els béns, instal·lacions i serveis de la Institució. En cas de dissolució, el personal funcionari i laboral de l’Institut s’incorporarà a la plantilla de l’Ajuntament o dels seus Organismes dependents. Article 33. Efectivitat de la dissolució L’acord de dissolució de l’Institut no es farà efectiu fins que l’Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi.