ESTATUTS DE PARCS I JARDINS DE BARCELONA, INSTITUT MUNICIPAL CAPÍTOL I NATURALESA I FINALITAT DE L’ENTITAT Article 1.- L’entitat Parcs i Jardins de Barcelona Institut Municipal és un organisme autònom de caràcter comercial i de serveis, constituït per l’Ajuntament de Barcelona per a la prestació dels serveis i les altres activitats que es determinen en els articles següents d’aquests Estatuts, de conformitat amb allò que preceptuen els articles 237 de la Llei Municipal de Catalunya, 199 del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals 45.3 a) de la Carta de Barcelona. Article 2.- Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal (d’ara endavant Institut) té per objectius bàsics la conservació i millora de tots els parcs i jardins, arbrat i instal·lacions jardineres de la via pública, terrenys forestals de l’Ajuntament de Barcelona; la creació de nous espais amb vegetació de tota mena que li encomani l’Ajuntament. També tindrà les altres activitats instrumentals i complementàries que es determini en l’article següent. Article 3.- Per tal d’aconseguir els esmentats objectius, l’Institut assumeix la gestió i realització dels serveis i activitats següents: a) Conservació i manteniment dels parcs i jardins urbans de Barcelona. b) Plantacions i conservació de l’arbrat urbà de Barcelona. c) Conservació i manteniment de bancs i jocs infantils de Barcelona. d) Explotació d’urinaris públics en parcs i carrers de Barcelona. e) Coordinació de la gestió integral de les platges de Barcelona. f) Producció de plantes en els vivers municipals. g) Administració del verd urbà (permisos i afectacions). h) Assessorament i formació sobre tècniques de jardineria i organització de la producció. i) Resolució de les reclamacions per responsabilitat patrimonial. j) Remodelacions i construccions de jardins urbans. k) Tallers de reparació i manteniment de l’equip en el Centre de Manteniment de Canyelles. l) Ornamentació d’actes públics de l’Ajuntament de Barcelona i clients institucionals. m) Promoció del verd urbà i de la millora del medi ambient. n) Realització d’informes preceptius i control de qualitat de tots els projectes urbans en allò que fa referència a zones verdes i/o arbrat. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Article 4.- L’institut té personalitat jurídica pròpia i diferenciada de la de l’Ajuntament, un patrimoni adscrit pel mateix Ajuntament i la capacitat d’obrar necessària per a l’acompliment dels seus fins. Per tant, sense perjudici de les funcions tuïtives que se li reserven en aquests Estatuts pot: 1. Administrar els béns de domini públic que li adscrigui l’Ajuntament i els patrimonials que se li adscrigui o que adquireixi. 2. Adquirir, arrendar i alienar béns i drets, acceptar herències, llegats i donacions, amb autorització prèvia dels òrgans de govern municipal. 3. Obtenir subvencions i ajudes. 4. Contractar obres, serveis i subministrament i atorgar concerts i convenis. 5. Contractar personal laboral. 6. Assumir obligacions. 7. Establir la seva pròpia organització interna. 8. Concertar operacions de crèdit sense perjudici de les facultats de l’Ajuntament. 9. Prestar garanties i avals prèviament autoritzades pels òrgans de govern municipal. 10. Comparèixer en judici i realitzar tota mena d’actes i negocis jurídics, congruents amb la finalitat de l’entitat. 11. Recaptar les quantitats que escaiguin per a la prestació dels serveis atribuïts a l’Institut. 12. Establir convenis de tots tipus amb altres entitats en relació amb l’objecte de l’Institut. L’Institut no farà cap tipus de contractació a excepció d’aquelles acordades en el Consell d’Administració, amb representació dels treballadors/es, demostrant que Parcs i Jardins no té suficient infrastructura pròpia o no és favorable a la creació de nova infrastructura o que el servei contractat no afecta els objectius bàsics reflectits en l’article 2 dels Estatuts. El model de gestió en què es basarà l’Institut Municipal de Parcs i Jardins permetrà atendre la conservació de totes les zones verdes públiques municipals mitjançant execució directa amb personal propi i generalment fix. Article 5.- L’Institut desenvoluparà la gestió dels serveis i activitats que li són confiats de conformitat amb aquest Estatuts, les Ordenances, Reglaments municipals i les disposicions estatals i autonòmiques que siguin d’aplicació. L’Institut tindrà el seu domicili social en l’edifici del carrer Tarragona núm. 173 CAPÍTOL II FACULTATS DE TUTELA DE L’AJUNTAMENT Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Article 6.- 1. La potestat tuïtiva sobre l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona correspon a l’Ajuntament, el qual l’exercirà mitjançant els seus òrgans de govern competents. 2. La tutela municipal comporta les facultats següents: A) Aprovació pel Consell Municipal: a) El pla general i el programa d’actuació de l’Entitat i les seves modificacions. b) El Pressupost de l’organisme autònom amb els Pressupostos Generals de l’Ajuntament. c) La concessió de crèdits extraordinaris o l’ampliació dels existents mitjançant suplement. d) Les operacions financeres i de crèdit, llevat les de tresoreria. e) El balanç i la liquidació anual del compte, inclosos els de patrimoni de l’Entitat. f) La plantilla màxima i el règim de retribució del personal. g) Els convenis col·lectius de treball. h) L’exigència de responsabilitats als titulars i membres dels organismes de govern i administració de la Institució. i) Participació en altres Entitats sempre que es dirigeixin a la consecució d’objectius afins als de l’Institut. j) Exercir la iniciativa pública en l’activitat econòmica, amb la tramitació prèvia de l’expedient corresponent. k) Modificar aquests Estatuts. B) Autorització per l’Alcalde/Alcaldessa: a) L’adquisició, alienació i gravamen dels bens immobles de propietat de l’Institut. C) Coneixement de: a) Els Reglament de règim interior de l’Entitat, pel Consell Municipal. b) L’ordre del dia del Consell d’Administració per l’Alcalde/essa. Article 7.- 1. El/la President/a del Consell d’Administració trametrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de les reunions del Consell en el moment de convocar- les i, com a mínim, amb setanta-dues hores d’antelació sobre la fixada per iniciar la sessió, i els textos dels acords dins de les quaranta-vuit hores següents a l’acabament de la reunió. 2. L’Alcalde/essa podrà: a) Suspendre els acords del Consell d’Administració i les resolucions dels altres òrgans de govern i administració de l’Entitat que consideri contraris als interessos generals del Municipi de la mateixa Entitat, o bé constituïts d’infracció manifesta de les lleis. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins b) Requerir dels òrgans de govern i administració de l’Institut la tramesa de tota mena d’informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes Article 8.- Els acords del Consell d’Administració i les resolucions dels altres òrgans de govern i administració de l’entitat seran susceptibles de recurs d’alçada davant l’Alcalde/essa, dins el termini i amb els efectes previstos en les disposicions legals en vigor. CAPÍTOL III ÒRGANS DE GOVERN I ADMINISTRACIÓ Article 9.- Els òrgans de govern i administració de l’Institut són: a) El Consell d’Administració. b) El/la President/a i el Vice-president/a. c) El/la Director/a Gerent/a Article 10.- 1. El Consell d’Administració assumeix el govern i la gestió superior de l’Institut. 2. El Consell d’Administració està integrat per: a) Set representant de l’Ajuntament de Barcelona, designats per l’Alcalde/essa, dels quals un com a mínim serà Regidor/a. b) Un representant de cada Grup Municipal. c) Un representant de les organitzacions sindicals dels treballadors/es de l’Institut. 3. Els membres del Consell es nomenaran coincidint amb la renovació de la Corporació Municipal i sempre que calgui cas de vacant o cessament. Article 11.- El President/a i el Vice-president/a del Consell seran designats per l’Alcalde/essa entre els membres del Consell d’Administració. El nomenament del President/a haurà de recaure en membre que tingui la condició de Regidor/a de l’Ajuntament. Article 12.- 1. Actuarà de Secretari/a del Consell d’Administració el/la Secretari/a General de l’Ajuntament o el funcionari/a municipal llicenciat en dret en qui delegui, designat pel Consell d’Administració. 2. La intervenció de Fons de l’Entitat serà exercida per l’Interventor/a de l’Ajuntament o pel funcionari/a en el qual delegui. 3. El/la secretari/a, l’Interventor/a, titulars o delegats/delegades i el Director/a Gerent/a de l’Entitat assistiran a les sessions del Consell amb veu però sense vot. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins 4. El/la President/a, per ell mateix o a proposta del/la directora/a Gerent/a, podrà autoritzar l’assistència a les reunions del Consell dels assessors/es que estimi pertinent, els quals podran participar com a tal en les deliberacions sense dret a vot. Secció 1ª del Consell d’Administració Article 13.- 1. El Consell d’Administració es reunirà quatre cops l’any com a mínim, i sempre que ho consideri oportú el/la President/a, quan així ho disposi l’Alcalde/essa, o a petició de la meitat dels seus membres. 2. El Consell es constitueix vàlidament amb l’assistència de la meitat dels seus membres quòrum, que caldrà mantenir durant tota la sessió. En tot cas es requereix l’assistència del President/a i del Secretari/a o bé de qui els substitueixi. 3. Les convocatòries, amb l’ordre del dia, hauran de cursar-se als membres del Consell i a la resta de persones que hi poden assistir segons preveu l’article 12, amb antelació de vuit dies com a mínim, llevat de convocatòria extraordinària i urgent decidida pel President. Article 14.- 1. Els acords s’adoptaran per majoria simple dels membres del Consell present, i s’entén com a tal la que es produeix quan els vots a favor són més que els vots en contra, 2. Quan es produeixi empat, es repetirà la votació, i si de nou es repeteix, decidirà el/la President/a amb el seu vot de qualitat. 3. El vot podrà ser afirmatiu o negatiu, podent també els membres del Consell abstenir-se de votar. Article 15.- Correspon al Consell d’Administració les atribucions següents: a) Aprovar la proposta del pla general i dels programes d’actuació i llurs revisions anuals i elevar-los al Consell Plenari per a la seva aprovació definitiva. b) Crear les Comissions d’estudi i assessorament d’assumptes competència de l’Institut que estimi oportú. c) Aprovar els projectes d’obres, instal·lacions, plantacions i/o serveis, la quantia dels quals ultrapassi d’un 5% dels recursos ordinaris del pressupost propi de l’Entitat. d) Contractar obres, instal·lacions, plantacions i serveis , la quantia dels quals ultrapassi d’un 5% dels recursos ordinaris abans esmentats o la seva durada superior a 5 anys. e) Contractació de subministrament de la quantia dels quals ultrapassi el 5% dels recursos al·ludits o la seva durada excedeixi de 5 anys. f) Contractació d’estudis, serveis d’assistència tècnica amb persones físiques o societats i empreses consultores i de serveis quan la quantia sigui superior d’un 3% dels recursos ordinaris esmentats. g) Contractar a terminis, en tot cas quan el pagament s’hagi de fer efectiu durant més d’un exercici. h) Adquisició de béns i drets quan la quantia excedeixi del 3% dels recursos citats. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins i) Proposar a l’Ajuntament la participació de l’Institut de societats mercantils d’economia mixta. j) Autoritzar i disposar despeses en els límits de la seva competència. k) Aprovar transferències de crèdit quan la seva quantitat excedeixi d’un 5% dels recursos ordinaris del pressupost de l’entitat o impliquin un canvi de capítol pressupostari. l) Aprovar les operacions de tresoreria que superin el 5% dels recursos ordinaris del pressupost de l’Entitat. ll) Aprovar els projectes de pressupost de l’Entitat i elevar-los al Consell Plenari per a la seva aprovació definitiva. m) Nomenar al Director/a Gerent/a. n) Aprovar la plantilla del personal i les seves retribucions. o) Aprovar la relació de llocs de treball i les disposicions per a la seva relació. p) Sotmetre a l’aprovació de l’Ajuntament els convenis col·lectius. q) Proposar a l’Ajuntament la modificació d’aquests Estatuts. r) Aprovar els reglaments de règim interior de l’Entitat. s) Exercir tota mena d’accions, excepcions, recursos i reclamacions administratives i judicials, en defensa dels drets i interessos de l’Entitat. t) Adoptar les altres disposicions i mesures adequades per a la millor gestió, organització i funcionament de l’Institut. 3. El consell d’Administració podrà delegar alguna de les seves funcions en un o més Consellers/res. Secció 2ª del President i Vice-president Article 16.- 1. Correspon al President/a del Consell d’Administració les atribucions següents: a) Ostentar la representació de l’Alcalde/essa a l’Entitat en els actes que per la seva naturalesa o significació ho requereixin. b) Dirigir el govern i l’administració de l’Entitat. c) Convocar i presidir les sessions del Consell d’Administració. d) Proposar els acords a adoptar pel Consell d’Administració. e) Dirigir, inspeccionar i impulsar les obres i els serveis. f) Executar i fer complir els acords del Consell d’Administració. g) Autoritzar i disposar despeses en els límits de la seva competència, ordenar pagaments, reconèixer obligacions i retre comptes. h) Autoritzar la contractació de personal i les seves condicions. i) Exercir la superior direcció de tot el personal de l’Institut. j) Disposar la sanció d’acomiadament del personal laboral i proposar a l’òrgan competent de l’Ajuntament la incoació de l’expedient disciplinari al personal que ostenti la condició de funcionari/a municipal. k) Exercir accions judicials i administratives en cas d’urgència. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins l) Aprovar el projectes d’obres, instal·lacions, plantacions, serveis i l’adquisició de vehicles i maquinària que per la seva quantia no siguin competència del Consell d’Administració. ll) Aprovar transferències de crèdit quan la seva quantia no excedeixi d’un 5% dels recursos ordinaris de l’Entitat i no impliquin canvi de capítol, donant-ne compte al Consell d’Administració en la primera sessió que celebri. m) Atorgar llicències per a utilitzacions i aprofitaments privats, de conformitat amb les Ordenances Municipals. n) Aprovar les operacions de tresoreria que no superin el 5% del recursos ordinaris de l’Institut. o) Resoldre les reclamacions per responsabilitat patrimonial 2. El/la President/a, donant-ne compte al Consell d’Administració, pot delegar en el/la Vice-president/a, en un/una Conseller/a, i en el/la Director/a Gerent/a l’exercici de les seves competències, llevat les esmentades en els apartats a), b), c) i k) de l’apartat 1 d’aquest article, segons allò previst en aquests Estatuts. Article 17.- 1. El/la President/a suspendrà provisionalment l’execució dels acords del Consell d’Administració en els supòsits següents: a) Quan recaiguin en assumptes que no siguin de la seva competència. b) Quan siguin contraris als interessos generals del Municipi o de la mateixa Entitat. 2. La suspensió s’haurà de disposar dins els sis dies següents a l’adopció de l’acord i es comunicarà immediatament a l’Alcalde/essa, juntament amb els antecedents que facin al cas. L’Alcalde/essa confirmarà o revocarà la suspensió dins el termini, així mateix de sis dies, i s’entendrà com a confirmada quan no recaigui resolució de l’Alcaldia dins del període indicat. 3. En el cas que l’Alcalde/essa confirmi la suspensió, s’estarà a allò que es disposa per les suspensions decretades directament per l’Alcalde/essa. Article 18.- El/la Vice-president/a supleix el President/a i assumirà les seves atribucions en els casos de vacant, absència o malaltia. A més exercirà les funcions que li delegui el/la President/a i les competències que li atorgui el Consell d’Administració. Secció 3ª. Del/la Director/a Gerent/a: Article 19.- Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Són funcions del/la directora/a Gerent/a: a) Representar a l’Institut quan el/la President/a no assumeixi aquesta representació; i relacionar-se en funció del seu càrrec amb altres institucions públiques i privades. b) Dirigir i inspeccionar les obres, serveis i dependències de l’Entitat, com també tot el seu personal d’acord amb les directrius del/la President/a. c) Garantir la integració de les diferents Direccions de l’Institut. d) Proposar al/la President/a la contractació del personal i les seves condicions de treball. e) Adscriure i traslladar el personal als diversos llocs de treball de l’Entitat. f) Disposar la sanció del personal laboral, amb excepció de l’acomiadament. g) Vetllar per la millora dels mètodes de treball i per la introducció de les innovacions tecnològiques adequades. h) Redactar i proposar al Consell d’Administració la plantilla del personal, la relació de llocs de treball, les retribucions i els mètodes de selecció. i) Exercir les que el/la President/a li delegui. j) Assistir a les sessions del Consell d’Administració. k) Contractar les obres, instal·lacions, serveis i plantacions, i les adquisicions de vehicles i maquinària aprovades pel/per la President/a (article 16.1.I). l) Adquirir eines, estris, planters i productes per la correu; equip i material d’oficina i altres béns mobles de la manera i per la quantitat autoritzades pel Consell d’Administració. m) Preparar la Memòria i els Pressupostos de l’Institut i també la liquidació i rendició de comptes. CAPÍTOL IV DEL PERSONAL Article 20.- 1. L’Institut disposarà del personal necessari per a l’acompliment de les seves comeses. 2. a) La plantilla màxima del personal serà aprovada pel Consell Municipal de l’Ajuntament a proposta del Consell d’Administració de l’Institut. c) El nombre, procedència, categoria, retribució i funcions seran establertes en un document que s’anomenarà Plantilla Especial del Servei i podran ser modificats atenent als principis d’eficiència, d’economia i de racionalització dels recursos, amb subjecció al que està establert per la normativa legal o convencional que resulti d’aplicació. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins 3. Les places esmentades seran cobertes per: a) EL personal contractat per l’Institut, sota el règim de dret laboral. En la contractació de personal s’observaran els principis constitucionals d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, mitjançant la corresponent oferta pública d’ocupació i sistemes de selecció legalment previstos. b) El personal laboral que l’Ajuntament li adscrigui, respecte al qual s’aplicarà el mecanisme de successió d’empresa, en els termes de la legislació laboral vigent. c) Funcionaris/es de carrera procedents de la plantilla de l’Ajuntament de Barcelona, els quals conservaran la categoria i la situació de servei en actiu. 4. Estaran cobertes per funcionaris/es municipals les funcions corresponents a la Secretaria General i a la Intervenció de Fons previstes a l’article 12 d’aquests Estatuts. 5. Correspon a l’Institut la determinació i negociació, quan sigui procedent, d’acord amb la legislació aplicable i la relació d’ocupació existent en cada cas, del marc laboral i les condicions de treball del conjunt del personal a què es refereix l’apartat anterior, sense perjudici de les directrius generals de la política de personal de l’Ajuntament per al conjunt de l’Administració municipal. Article 21.- 1. La iniciació dels tràmits que per l’atorgament de convenis col·lectius de treball requerirà l’autorització prèvia del/la President/a de l’Institut, que haurà d’estar assabentat de les successives fases del procés fins el seu acabament. 2. L’aprovació d’aquests convenis correspon al Consell Municipal de l’Ajuntament. CAPÍTOL V DE LA CONTRACTACIÓ Article 22.- 1. D’acord amb el seu caràcter d’organisme autònom comercial, el règim de contractació s’atindrà a les regles següents: a) Els contractes d’obres i serveis de primer establiment, remodelacions o gran reparació, com també les de reparacions menors, conservació i manteniment la quantia de les quals superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost de l’Entitat, s’efectuaran en règim de contractació administrativa. b) Els contractes d’obres i serveis, consistents en plantacions, reparacions menors, conservació i manteniment que no excedeixin del percentatge esmentat a l’anterior apartat a), com també els de subministrament i adquisició de béns, s’efectuaran en règim de dret privat, tot i respectant els principis de publicitat i concurrència. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins 2. Per a la determinació de la classe d’obres o serveis que es tracta, s’estarà a les definicions donades per la normativa aplicable. CAPÍTOL VI BÉNS I MITJANS ECONÒMICS Article 23.- 1. Constitueixen el patrimoni de l’Entitat: a) El béns de domini públic i patrimonials que li adscriu l’Ajuntament bé que en conserva la qualificació jurídica. b) Els béns patrimonials que l’Institut adquireixi per qualsevol títol legítim, llevat el d’ús públic. 2. Els béns adscrits o transferits inicialment es detallen en l’annex d’aquests Estatuts. 3. L’Institut farà inventari separat dels seus béns i drets, la còpia del qual s’adjuntarà com a annex a l’inventari general de l’Ajuntament. Article 24.- 1. Els recursos de l’Institut són: a) Les aportacions de l’Ajuntament amb càrrec als seus pressupostos, les quals inclouran si escau, el finançament de les obres i activitats previstes en els apartats b), c) i l) de l’article 3 anterior. b) Els productes del seu patrimoni. c) El rendiment de serveis i explotacions. d) Les subvencions, auxilis o donatius d’institucions públiques o privades. e) Els ingressos procedents d’operacions financeres i de crèdit. f) Els altres que li puguin ser atribuïts de conformitat amb l’ordenament de l’aplicació. CAPÍTOL VII TRESORERIA, INTERVENCIÓ I COMPTABILITAT Article 25.- Les Funcions encomanades a la Tresoreria de l’Institut són: a) Recaptar els ingressos i pagar les obligacions. b) Custodiar els fons de I’Institut, d’acord amb el que disposa l’article següent. c) Servir el principi d’unitat de caixa. d) Distribuir dins l’exercici les disponibilitats dineràries per a la puntual satisfacció de les obligacions i respondre dels avals concrets. e) Les altres que se’n deriven, relacionades amb les anteriors i les que la legislació vigent li autoritzi. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Article 26.- 1. L’Institut podrà concretar els serveis financers de la seva Tresoreria amb Entitats de crèdits i estalvi mitjançant l’obertura al seu nom dels tipus de comptes següents: a) Comptes operatius d’ingressos o pagaments. b) Comptes restringits de recaptació. c) Comptes restringits de pagament. d) Comptes financers de col·locació d’excedents de Tresoreria. 2. L’Institut podrà disposar de caixes d’efectiu, per a les operacions diàries, subjectades a les limitacions que estableixi la legislació. 3. L’Institut podrà rendibilitzar els seus excedents temporals de tresoreria mitjançant inversions en les degudes condicions de liquidesa i seguretat. 4. Els xecs i altres documents per a la disposició de fons aniran signats pel/per la President/a o persona en qui delegui. Article 27.- L’Institut queda sotmès al règim de comptabilitat pública, sota la fiscalització del Tribunal de Comptes. Article 28.- Correspon a la intervenció de l’Ajuntament la inspecció de la comptabilitat de l’Institut i dels comptes, la qual s’exercirà a través del control financer segons el que disposa l’article 201 de la LHL. Article 29.- 1. L’exercici comptable coincidirà amb l’exercici pressupostari. 2. La comptabilitat de l’Institut estarà organitzada al servei de les finalitats disposades per la normativa reguladora d’Hisendes Locals. Es portarà mitjançant llibres, registres i comptes segons els procediments tècnics més convenients per la naturalesa de les operacions i de les situacions que hagin de causar assentament, de manera que faciliti l’acompliment dels fins abans esmentats i s’informatitzaran de manera convenient als procediments municipals. 3. Aquests llibres, registres i comptes comptabilitzaran la totalitat dels actes i operacions de caràcter administratiu, civil o mercantil amb repercussió pressupostària, financera, patrimonial o econòmica en general. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Article 30.- 1. A l’acabament de l’exercici pressupostari, l’Institut formarà i elaborarà els estats i comptes anyals, els quals comprendran totes les operacions pressupostàries, independents i auxiliars, patrimonials i de Tresoreria dutes a terme durant l’exercici. Aquest Compte General, configurat en la forma i amb els requisits determinats per la normativa d’Hisendes Locals, es rendirà pel Consell d’Administració a l’Ajuntament abans del 15 de maig. 2. El Consell d’Administració elevarà trimestralment a l’Alcalde/essa els comptes i estats integrats del Compte General amb la seva situació a l’últim dia del trimestre. CAPÍTOL VIII DELS PRESSUPOSTOS Article 31.- L’Institut formarà per a cada exercici econòmic un Pressupost que s’integrarà en el Pressupost General de l’Ajuntament. En l’esmentat pressupost constarà la documentació següent: a) Memòria explicativa del seu contingut i de les principals modificacions que presenti en relació amb el vigent. b) Compte d’explotació. c) Quadre resum d’operacions comercials, quan calgui. d) Quadre de finançament. e) Liquidació del pressupost de l’exercici anterior i avanç de la del corrent referida, almenys, als sis primers mesos. f) Annex del personal de l’Institut. g) Annex de les inversions a realitzar en l’exercici. h) Informe econòmic- financer en el qual s’exposin les bases utilitzades per a avaluar els ingressos i les operacions de crèdit previstes; la suficiència dels crèdits per atendre el compliment de les obligacions exigibles i les despeses de funcionament dels serveis i, conseqüentment, l’efectiu anivellament del pressupost. Article 32.- 1. L’avantprojecte del pressupost l’elaborarà el/la Director/a Gerent/a i l’elevarà al Consell d’Administració abans de la segona desena d’agost, juntament amb la memòria explicativa, les certificacions dels conceptes i l’import dels deutes exigibles a l’Institut, i també dels ingressos percebuts en l’exercici anterior i en els sis primers mesos de l’any en curs. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins 2. El Consell d’Administració aprovarà si escau, el projecte de pressupost i l’elevarà a l’Ajuntament per a la seva integració en el Pressupost General i aprovació abans del 15 de setembre. Article 33.- 1. El pressupost de cada exercici es tancarà, quant a la recaptació de drets i al pagament d’obligacions, el 31 de desembre de l’any natural corresponent, Els ingressos, abonaments i pagaments pendents restaran a càrrec de la Tresoreria de l’Institut. 2. L’Institut confeccionarà la liquidació del seu pressupost abans del 15 de febrer de l’exercici següent. Aquesta liquidació, amb informe de la Intervenció i proposada pel Consell d’Administració, haurà de trametre’s a l’Ajuntament abans del dia primer de març, per a la seva aprovació. Article 34.- La gestió del pressupost de despeses es realitzarà en les fases establertes per la normativa d’Hisendes Locals. CAPÍTOL IX MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE LA INSTITUCIÓ Article 35.- La modificació dels estatuts s’efectuarà a proposta del Consell d’Administració i amb el mateix procediment i tràmits exigits per a la seva aprovació. Article 36.- 1. L’Institut té una durada indefinida en funció del compliment de les finalitats per a les quals està constituït. 2. L’Institut pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient l’Ajuntament per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de les seves finalitats dels mitjans i activitats de què disposa. 3. La dissolució serà acordada pel Consell Municipal i requerirà l’informe previ del Consell d’Administració de l’Institut. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins Article 37.- En dissoldre’s l’Institut, l’Ajuntament el succeirà universalment, i el seu patrimoni, amb tots els increments i aportacions que figurin en l’actiu, revertirà a la Corporació municipal. En cas de dissolució de l’Institut, l’Ajuntament se subrogarà mitjançant el mecanisme de successió d’empresa en tots els dret i obligacions del personal que en aquells moments integri la plantilla laboral de l’Institut. El canvi de titularitat total o parcial dels serveis de l’Institut facultarà els treballadors de la seva plantilla a continuar-hi adscrits o bé per la subrogació a la plantilla del nou titular. Article 38.- L’acord de dissolució de l’Institut Municipal com a organisme autònom no es farà efectiu fins que l’Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi. DISPOSICIÓ ADDICIONAL S’incorporen a Parcs i Jardins de Barcelona Institut Municipal tot el personal i el béns actualment adscrits al Servei Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona, òrgan especial de gestió de l’Àrea de Manteniment i Serveis, en el mateix moment de la seva constitució. Els/les treballadors/es subjectes al règim de dret laboral, conservaran la seva actual condició de personal municipal laboral. Mentre no es procedeixi a la seva substitució per un nou conveni col·lectiu, negociat i segellat en el si de l’Institut, es manté a tots els efectes de vigència de l’actual conveni col·lectiu del Servei Municipal de Parcs i Jardins que s’aplica al personal al servei del Servei Municipal que s’adscriu a l’Institut. Parcs i Jardins www.bcn.es/parcsijardins