I l' l' 1 I 1 ' \ Gabinete Técnico de Auditoría y Consultoría, s.a. COIlSOl'ci Locall'et Informe d ' auditoria i Comptes Anuals al 3\ de desembre de 20 \6 I ' Gabinete Técnico de Auditoría y Consultoría, s.a. Balines 89-91,2°. 4", Te!. 933 199622 - Fax 933101739 08008l3arcc lona Juliánllcmández. 8, ) 0. A TcI. 913882 180 - Fax 911599612 28043 Madrid l3arcclollll, 3. 2°. la. Te!. 912201959 - Fax 912220920 17001 Girona INFORME D'AUDITORIA DE COMPTES ANUALS A l'Asselllblea General del Consorei Loealret, per eneflrree de l' Ajuntamcnt de Barcelona, Hem auditat cls comples anuals adjunts del Consorci Localret , que comprcncn el balancr a 3 1 de desembre de 20 16, el comple del resultat economico-patrimonial, ¡'estat de canvis en el patrimoni nel, I'estat de fluxos d'cfcctiu, ¡'estat de liquidaci6 del pressupost i la memoria corresponcnts a J'exercici finalit zat en aquesta data. Aquesta auditaria ha estat realilzada dins del mare que preve u )'articlc 58.e de la Llei 1/2006, de 13 de many, que regula el regim especial del lllunicipi de Barcelona, i tot allo que disposa el contracte fonnalitzat que té per objecte la prestació deis serveis d'auditoría deis comptes anuals de l' Ajuntament de Barcelona i del seu Grup economic municipal . El Consell d 'Administraeió del Consorei és responsable de la forlllulaeió deIs eOIllJlleS anuals del Consorei d'acord amb el marc nonnatiu d'informaci6 financera que es detalla a la Ilota 3.1 de la memoria adjunta i en particular d'acord amb els principis i criteris comptables, aixi mateix, és responsable del control intern que consideri nccessari per a pennetre que la preparació deis esmcntats comptes anuals estiguin lIiures d'incorrecció material. Els comptcs anuals a que es refereix aquest informe han estat formulats pel Consell d' Administració del Consorei en dala 8 de juny de 2017 . Ob}eCliu i abasl dellreball: Respol/sabililal deis audilors La nostra responsabilitat és emetre una opinió sobre si els comptes anuals adjllnts expressen la imatge fidel, basada en el treball realitzat eI 'acord amb les Normes d' Auditoria del Sector públic. Aquestes nonnes exigeixen que planifiquem I' auditoria per tal d 'obtenir una seguretat raonable, encara que no absoluta, que els comptes anuals estan lliures d' incorrecció material . Una auditoria comporta I'aplicació de procediments per obten ir evidencia adequada i suficient sobre els imports i la infonnació recollida en els comptes anuals. Els procediments selcccionats depenen del judici de I'auditor, inclosa la valoració deis riscos d' incorrecció material en els comptes anuals. En efectuar aquestes valoracions del risc, I' auditor té en compte el contro l intern rellevant per a la preparació i presentaci6 raonable per pal1 del gestor de comptes anuals, a ti de dissenyar els procediments d' auditoria que siguin adequats en funció de les circllll1strmcies, i no amb la fina litat d' expressar una opinió sobre I'eficacia del control intern de I'cntitat. Una auditoria també inclou I'avaluació deis critcl'is comptables i de la raonabilitat de les estimacions comptablcs realitzades pel gcstor, així COIll I'avaluació de la presentació global deis comptes anuals. Considcrclll que I'evidencia d' auditoria que hem obtingut proporciona una base suficient i adequada per emetre la nostra opini6 d'auditoria. Sociedld insttill. t n ti R.O.A.C. tOO el nUlJlfro S06S1 Sociabd ill5Crill ~n t i JllSIitulO de Ctnsorn Ju rados de CutnlU con ti f1Úmno 189 R~!ilm Mn .::.uuil de Dll.::tlolll. Tomo 10.296. l.ibro 9.349. Folio 41. lIoj3 D-2UJI - N.LF. A-58.604.145 Gabinete TéClÚCO de Auditoría y Consultoría, s.a. JI Opil1ió Segons la !lastra opinió, els comptes anuals adjunts expressen, en tots els aspcctes significatius, la imatge fidel del patrimoni i de la situació fill3ncera del Consorci Localret a 31 de dcsembre de 2016, així com deis sens resultats, cls seu s IX05 d'efectiu i de ¡'estat de liquidació del pressupost corresponcnts a J'excrcici anual acabal en aquesta data, d conformitat amb el mure normatiu d'infonnaci6 financera que resulta d'aplicació i, en particular, amb els ,rincipis i critcris comptablcs continguts en elmateix, Jorge Vila López o ONSUL ORlA, S.A. / Barcelona, 8 de juny de 2017 ! , I I COMPTES ANUALS DE L'EXERCICI 2016 CONSORCI LOCALRET LOCALRET -- fndex BALAN¡; ........................... .... .. ..... ...... ..... .. .......... ...... ........ ...... ...•.. ...............•....... ..... .... ...•.......... ......... ... ... ........ .. 6 COM PTE DEL RESUL TAT ECONOM IC-PATRIMON IAL ....................................................... .... ............................ .. 8 ESTAT DE CANVIS EN EL PATRIMONI NET .................................... ........................ ........ " .......................... .. ..... 10 1. Estat total de canvis en el patrimoni net ............ .......................... ....................................................... 11 2. Estat d' i ngressos i d espeses reconeguts .................... .... ..................................................................... 11 3. Estat d'operacions amb I'entitat o entitats propietaries .................................................................... 12 a) Operacions patrimonials amb I'entitat o entitats propietaries ............ .. ..................................... 12 b) Altres operacions ............ ... ..... ......... ..... .... .... ..... .. ............................ .................... .... ......... .......... . 12 ESTAT DE FLUXOS D'EFECTIU .. .... ...... ... .. ........ ... ....... ..... ..... ........ ....... .......... ... ... ... ....... ........... •........................ . 13 ESTA TS DE LlQ U I DACIÓ DEL P RESSU POST .................................................................. ... ....... .. ........................ . 15 M E M ORlA DEL CONSO RCI LOCALRET ...... ............................................................ .. ....................... .... ......... ...... 19 1. Organització i activitat ................... ...... ....... ........ ......................................................................... 20 1.1. Norma de creació del' e ntitat.. .................................................................................................... 20 1.2. Activitat principal de I'entitat, regim jurídic, economic-financer i de contractació .................... 20 1.3. Descripció de les principals fonts d'ingressos i, si escau, taxes i preus públics percebuts ......... 24 1.4. Consideració fiscal de I'entitat als efectes de I'impost de societats i, si escau, operacions 1, subjectes a IVA i percentatge de prorrata ............ .. .......... .. .... ........ .... .... .. .... ................. .. .......... ........ .. ... 24 1. 5. Estructu ra orga ni tzativa a n ive 11 polític ........................................ ............................................... 25 1.6. Estructura organitzativa a nivell administratiu .......................................... ........... .... .................. 27 1.7. Societat Anonima .... ..... ..... ...... ........ .... ..... .... ....... .... ........ ..... ....... ..... ........... .......... .. ..... ... .... ........ 32 1.8. Identificació de les entitats del grup, multigrup i associades ..................................................... 33 2. Gestió indirecta deis serveis públics, convenis i altres formes de col ·laboració ......................... 33 2.1. Gestió ind irecta ................... ............. .... ..... .......... ....... ... ........ ........... ............... " .......................... 33 2.2. Conveni s i a Itres formes de col· la bo ració .. .. ................................................................................ 33 3. Bases de prese ntació deis com ptes ....................................................................... ...................... 34 3.1. Imatge fide l .............................. ........ ... ... .. ... ....... ................ .. ......... .................................... .. .... ..... 34 3.2. Compa ració de la informació ........... ........ ........................................ ..... ....................................... 35 4. N o rm es de reco ne ixeme nt i va lo ració ................. .............................. ...... .... .. .......... .................... 35 4.1. Immobilitzat material ..... .. .. ............ .... ...... .. .. ............. ... .... .... .. ...................................... .... ...... ..... 36 4.2. Immobilitzat intangible .................................... .. .......................................................................... 38 4.3. Actius .i passius financers ................................. .......................... ........................... .............. ......... 39 a) Actius financers ..... .. ........... ...... ..... ....... ....... ........ ......... .. ... .......... .... ......... .................. ... ..... ............ .... 40 a.1) Classificació i va loració: .......... ......... ....................... .. .... ... ......... .. .... ................................................. 40 a.2) Reconeixement: ........ ....... ......... .................... ... ....... ........ .. ........ ........ ............................................... 41 a.3) Deteriorament: ......... ..... ... .... .................................. ..... ... ...... ... ..... ....................... ................... ......... 41 a.4) Ba ixa d' actius fina ncers .................................................... ........................... , ........................... 41 b) Passius financers ..... ..... .... ... ..... ...... ... ...................... ...... ... ..... ....................... ..... ... ........ ......... ..... .. 41 b.1) Classificació i va lo ra ció ....... ...... ... .. ........ ......... ........ .... ..... .................................. ...................... 42 b2) Reconeixement ............................................................................................................................ 42 b3) Baixa de passius financers .... .. .............. ................. ..... .... ........................ ..... .. , ............................. 42 c) Contractes de garanties financeres ... ... ... .... , ......... ..... ......... .. ...... ... .. ... ... ... .... ... ........................... 43 4.4. Ingressos i despeses ................................................................................................. "00"'"'''''''''' 43 a) Ingressos ......... ..... .. ........................................... ................................... .. .......... ........ .. ........ ......... ........ 43 b) Despeses ..................................................................................................... ......... ... ........................... 43 4.5. Provisions i contingencies ................................. oo . ........................ . 00 ............................................. 44 LOCALRET .......... 46. Transferencies i subvencions ....................................................................................................... 45 a) Transferencies i subvencions rebudes ... ..... ....... .. ..... ....... ..... ..... .................. ...... ...... ... ..... ... ... ...... ..... . 45 b) Transferencies i subvencions atorgades ..... .. ... .. ...... ............................... ..............................•............. 45 5. Immobilitzat intangible .... .. ...... ... .... ....... .. .. ... .. .... ..... ..... .... .... ..... ... ..... ..... .. ..... .... •• .... .... .... ........ .. .. 46 5.1. Moviments ...... ...... ..... .......................... ...........• .. .. .... ..•.. .... .............. ........ ... ..... .... .......... .. .. ... ... .... . 46 5.2. Descripció de I'immobilitzat intangible ....................................................................................... 46 5.3. Informació de I'exercici .... ... ..... .... ..... .. ... .. ....... ... ... ... .......... ... ................. ............ .. ...... .... ............. 46 504. Cireumstimcies que afecten a la titularitat de I'immobilitzat intangible ...... ... .. .. ...... .. .. ............. 47 6. Patrimoni públic del sol ........................................................................................ ....................... 47 7. Inversions immobiliaries ... ... .. ........ ....... ........ ... .. ... ... ... ........ .. ..... ... ... .. ............................. ............. 47 8. Immobilitzat material ................................... .. ............................ .. ................... .. ......... .. ... ..... ... .. .. 47 8.1. Moviment de I'exerciei ............................................ .. ............................................................. ... .. 47 8.2. Deseripeió de I'immobilitzat material ................ ........ ...................................... .. ........ .................. 47 8.3. Informaeió de I'exerciei ............. .. .. ..... ... .... ..... ... .. ... .......... .... .. .. .... .. ........................ ... ... .............. . 48 804. Circumstaneies que afecten a la titularitat de I'immobilitzat material ....................................... 48 9. Arrendaments finaneers .... ... .... ... ...... ........... .. ....... .. .................... .......... .. ........ .. ........ ... ............... 48 10. Aetius finaneers ................................. ............................... ..... .................................... ... .. ..... ... ... .. 49 10.1. Informaeió relacionada amb el balan~ .................................................................................... 49 a) Estat resum de la concilia ció entre la classificaeió deis actius financers del balan~ i les categories establertes en la norma de reconeixement i valoració 8Q d' Aetius finaneers : ..................... 49 b) Reclassifieacions ... ... ..... ............ .... ........... ... .... ....... ... ... .. ... .. ..... ... ........... .. .. ...... ... .... ..... ................ 50 e) Aetius finaneers IIiurats en garantia ........... .. ...... .... .. .. .... .. .. .. .... .... ... ....... .. ...... .... .... .... .. .. ............. 50 10.2. Informació relacionada amb el compte del resultat economie-patrimonia l. .......................... 50 a) Resultats nets obtinguts en I'exerciei de les diferents eategories d'actius financers . .. .............. 50 b) Ingressos f inancers ealeulats per I'aplieació del metode del tipus d'interes efeetiu ............. .. .. . 50 10.3. Informació sobre els riscos de tipus de canvi i de ti pus d'interes ............................ .. ............. 51 a) Riscos de tipus de eanvi. ...... ... ......................................... .................................... ...... ....... .. ......... 51 b) Riscos de tipus d' interes ............................ .. ............ .. .......................................... ....................... . 51 lOA. Altra informaeió ... ............................................................. ........ .. ..... .. ........................ ....... ... .... 51 a) Caixes i comptes banearis eontraetats pel consorei. .......... .. ....... .. ......... ......... .. ......... .. ............... 51 b) Política d'inversions ..................................................................................................................... 51 e) Correecions per deteriorament de valor ..... ............ .. ......... .. ........ .... .. ... .. .. ....... .... ...... .. ............... 51 d) Periodifieaeions a I'aetiu ..... ........... ....... ..... ... .. .. .... ..................................... ....... .. ..... ..... ..... ....... ... 52 11. Passius finaneers .......................................................................................................................... 52 11.1. Informaeió relacionada amb el balan~ ..... .... ........................................................... .. .............. 52 a) Detall deis deutes mantinguts pel consorci al taneament de I'exereici valorats a cost amortitzat 52 b) Detall deis deutes mantinguts per l'Entitat al tancament de I'exercici a valor raonable ........... 53 e) Resum per eategories ........ ......... .. ................. ........ ......... .. .. ........... .. ... .. .... ..... ..... ... .......... ... ......... 53 11.2. Línies de credit ................................................................................................. ........ ..... ...... ..... 53 11.3. Informaeió sobre els riscos de tipus de eanvi i de tipus d'interes ........................... .. ........... .. . 53 a) Riscos de ti pus de eanvi ...... ......... ............................. .......................................................... ........ . 53 b) Riscos de tipus d'interes .... ..... ......... ... .... .. ... ........ .... .. .. ..... .. ...... ... .... .... ...... .. ... ... ..... ..... .. ... ...... ..... 54 1104 . Avals o altres garanties coneedides .................................................... .......... ............ .... .. .... .. ... 54 a) Avals coneedits ....... ............ .. .... ...................... ............................................................................. 54 b) Avals exeeutats .......... .... ....... ..... .. ....... ....... ..... ... .. ....... .......... ..... .... ...... .. .............................. ........ 54 e) Avals reintegrats ............................ ....... .... ....... .. ............................... ....... .. ........ ... ..... .................. 54 3 LOCALRET --- 11.5. Informació sobre el període mig de pagament a prove"ldors: disposició addicional tercera, "Deure d'informació" de la Llei 15/2010, de 5 de juliol" .................................. .... .. ... ..... ... .......... .... ....... 54 11.6. Deutes amb garantia real .......... .............................. .. ................................................ ... ...... ..... 54 11.7. Deutes impagats durant I'exercici ................. ...... ....... ..... ... ... ... .... ..........................•....... ...... ... 54 12. Cobertures comptables ............................................ .. ........ ......... ....... ......................................... 55 13. Actius constru'lts o adquirits per a altres entitats i al tres existencies .............. ............... .... ........ 55 14. Moneda estrangera .... ...... .... .............. ...... ..... ....................................... ........ ... ..................... .. ..... 55 15. Transferencies, subvencions i altres ingressos i despeses .......................................................... 55 15.1. Ingressos ........................................ ....... .... ........... .. ....... ........................................................... 55 15.1.1. Transferencies i subvencions rebudes ... .. .... ............................................................... .. ...... . 55 15.1.2. Altres ingressos de gestió ..................................................................................... .. ............. 56 15.2. Despeses ... ....... .. ..... .. ........ ....... .............................. ........ ........ ........ ......................... .... .... ......... 56 15.2.1. Transferencies i subvencions concedides ...... ....... ........... ................................................ .... 56 15.2.2 . Despeses de personal .............. ... ..... .. .. ... .. ... ................................... ... .... ....................... ...... . 56 15.2.3. Altres despeses de gestió ordinaria ........................... .. ............................... .... ........... ....... ... 57 16. Provisions i contingencies .............................. ..... ...................... . , .......................................... ....... 57 16.1. Detall del moviment de les provisions ..................... .. .. ................ .. ... .. .... ...... ......... .. .. .... .. ....... 57 16.2. Passius contingents . .................................... ..... ....... ........ ........................................................ 58 16.3. Actius contingents ............... .. .. ... .... ... ......... ............. ......... ... .............................. ...................... 58 17. Informació sobre el medi ambient .............................................. .... ................... .. .. ...... ..... .... .... .. 59 18. Actius en estat de venda .................................................................. ........................................... 59 19. Prestació per activitats del compte del resultat economic-pa trimonia l ........................ ............. 59 20. Operacions per administració de recursos per compte d'altres ens públics .................. .. .. ........ 59 21. Operacions no pressupostaries de tresoreria ............................................................................. 59 21.1. Estat de deutors no pressupostaris ......... ............................ .................................................... 61 21.2. Estat de creditors no pressupostaris ................................. ...... ........................ .. ...................... 62 21.3 . Estat de partides pendents d'aplicació: cobraments pendents d'aplicació ............................ 63 21.4. Estat de partides penden ts d'aplicació: pagaments pendents d'aplicació ...... ..... .. ....... .. ....... 64 22. Contractació administrativa. Proced iment d'adjud icació ........ .. ...... .... .. ........ ...... ..... ....... .. .. .... ... 65 23. Valors rebuts en diposit.. ...... ... .. .................. ............. ..... .... ... ........... ............................................ 65 24, Informació pressupostaria ...... .......... .. .. ........ ............................. .................. .. ... ... ..... ........ .. ... ...... 66 24.1. Exercici corrent ............. .... ... ......... ..... ................. ........ .................... ....... .................................. 66 1) Pressupost de despeses ............................... ........ ... ...... ... .... ............ .. ............... ........................... 66 2) Pressupost d'ingressos ....................... ...... ........ ............... .. ...... .................................................... 68 24.2. Exercicis tancats ... ........ .. ... ........... .... ... ....... .. .... ......... .......... ......................................... ... ... .... . , 70 1) Pressupost de despeses. Obligacions de pressupostos tancats . .......... .... ....... ...... .... .................. 70 2) Drets a cobrar de pressupostos tancats .............................................................................. ........ 71 3) Variació de resultats pressupostaris d'exercicis anteriors ...... .................................................... 72 24.3. Exercicis posteriors ....... ....... ...... ....... ... .. ....... ...................... ..... ................................................ 72 1) Compromís d'ingrés amb carrec a pressupostos d'exercicis posteriors ................ .. ................... 72 2) Compromís de despesa a carrec a pressupostos d'exercicis posteriors .. .. .......... ....................... 72 24.4 . Execució de projectes de de peses ....................................................................... .................... 72 24.5. Despeses amb finan~ament afectat .......................................... .............................................. 73 24.6. Romanent de tresoreria ................. .. ... .. ..... ..... ....... ... .......................................... ....... .... ......... 74 25. Indicadors financers, patrimonials i pressupostaris ................ .................................... .. .... .. ........ 75 25.1 . Indicadors financers i patrimonials ......................................................................................... 75 25.2. Indicadors pressupostaris ..................... .......... ........ ......... .. ......... ......... ..... ................................... 77 4 1 11 I 1 1 1 1 I , I LOCALRET '-'" 26. Informació sobre el cost de les activitats ............................................................................ ........ 78 27. Indicadors de gestió ..................................................................................................................... 79 28. Fets posteriors al tancament ....................... .......... ......... ............................... ........... .......... ......... 79 29. Altra informació .. ..... ..................................................... ............. .................................................. 79 29.1. Honoraris auditoria ..................................................................................................................... 79 29.2. Estat d'operacions amb entitats del grup ................................................................... ...... .... ...... 79 29.3. Informació sobre el compliment de I'objectiu d'estabilitat pressupostaria .................... ........... 80 29.4. Impostos i cotitzacions socials susceptibles d'inspecció ........................................... .................. 80 5 LOCALRET - BALANC; ) 1 ) 1 ! )' 1 6 I BALAN!; A 31 DE DESEMBRE DE 2015 I 2016 ACTIU Notes en 2016 memoria A) ACTIU NO CORRENT 199.701,77 1. Immobllitzat Intangible 5 25.741,91 3. Ap lieaeions informatiques 12.048,21 5. Altre immobilitza t intangible 13.693,70 11. Immobilitzat material 8 40.488,25 5. Alt re immobili tza t material 40.488,25 V. Inversions financeres a lIarg termini en entitats, del grup, multigrup i associades 10 60.101,21 2. Inversions financeres en patrimoni de societats 60.101,21 VI. Inversions financeres a lIarg termini 10 73.370,40 4. Altres inversions financeres 73.370,40 B) ACTIU CORRENT 1.983.630,66 111. Deutors i altres comptes a cobrar a CUTt termini 10 510.175,62 1. Deutors per operaciorlS de gestió 489.621,85 2. Altres com ptes a cobrar 20.553,77 3. Administrae ions Pú bliques - VI. Ajustos per periodilicació 10 171.441,96 VII. Eleellu i altres aetius líquids equivalents 10 1.302.013,08 2. Tresoreria 1.302.013,08 TOTAL ACTlU (A+B) 2.183.332,43 PATRIMON I NET I PAS51U Notes en 2016 memoria A) PATRIMONI NET ECPN 2.030.225,67 11. Patrlmoni generat 2.030.225,67 1. Resultats d'exercicis anteriors 2.010.996,18 2. Resultat de I'exercici 19.229,49 C) PA551U CORRENT 153.106,76 l. Provisions a CUTt termini 16 - 11. Deutes a eu rt termini 11 7.792,07 4. Altres deutes 7.792,07 IV. Credltors I altres eomptes a pagar a eurt termini 11 116.192,36 1. Cred itors per operaeions de gest ió 45.651,55 2. Alt res comptes a pagar 12.410,61 3. Administ racions públiques 58.130,20 V. Ajustaments per periodificació a CUTt termini 10 29.122,33 TOTAL PATRIMONI NET I PA5SIU (A+B+C) 2.183.332,43 Les liDIes 1 1/ 29 ¡fe II/memoril/ formell pl/rl illlegrlllll del blllma; 11 3 1.12.2016 i 11 31.12.2015 Xavier Fonollosa Comas President LOCALRET "'"-' 2015 140.195,54 27.032,40 4.273,49 22.758,91 53 .061,93 53 .061,93 60.101,21 60.101,21 - - 2.071.342,88 545.717,77 437.085,31 107.027,53 1.604,93 152.406,61 1.373.218,50 1.373.218,50 2.211.538,42 2015 2.010.996,18 2.010.996,18 1.923.306,87 87.689,31 200.542,24 36.317,95 11.151,86 11.151,86 123.456,04 53.545,14 11.359,74 58.551,16 29.616,39 2.211.538,42 7 LOCALRET ....... COMPTE DEL RESULTAT ECONOMIC-PATRIMONIAL l' l' 1 1 1, 1I 1 ¡ 8 1 LOCALRET ........... COMPTE DEL RESULTAT ECONÓMIC PATRIMONIAL Notes en 2016 2015 memoria 2. Transferimcies i subvencions rebudes 15 1.179.765,55 1.288.610,56 a) Del exercici 1.179.765,55 1.288.610,56 a.2) Transferencies 1.179.765,55 1.288.610,56 3. Vendes i prestació de serveis 500,00 - 6. Altres Ingressos de gestió ordinaria 15 229.475,31 271.576,99 A) TOTAl lNGRESSOS DE GESTIÓ ORDINARIA 1.409.740,86 1.560.187,55 8. Despeses de personal 15 (-) 1.025.559,66 (-) 1.020.968,14 a) Sous, salaris i assimilats (-) 800.422,44 (-) 798.052,09 b) Carregues socials (-) 225.137,22 (-) 222.916,05 11. Altres despeses de gestió ordinaria 15 (-) 321.032,64 (-) 296.564,50 a) $ubministrament i serveis exteriors (-) 321.032,64 (-) 296.564,50 12. Amortització de I'immobilitzat 5i8 (-) 25.126,30 (-) 22.393,51 B) TOTAL DESPESES DE GESTIÓ ORDINARIA (-) 1.371.718,60 (-) 1.339.926,15 l. Resultat (estalvi o desestalvi) de la gestió ordinaria (A+B) 38.022,26 220.261,40 14. Altres partides no ordinaries (-) 494,43 (-) 128.415,12 a) Ingressos 54,87 707,88 b) Despeses (-) 549,30 (-) 129.123,00 11. Resultat de les operacions no financeres 37.527,83 91.846,28 15. Ingressos flnance rs 23.106,28 125,25 a) Participacions en instruments de patrimoni 10 23.089,36 b) De valors representatius de deute, de credits i d'altres 125,25 inversions financeres 16,92 b.2) Altres 16,92 125,25 16. Despeses financers (-) 70,17 (-) 86,99 b) Altres (-) 70,17 (-) 86,99 20. Deteriorament de valor, baixes i alienacions d'actlus financers disponibles per a la venda 10 (-) 41.334,45 (-) 4.195,23 b) Altres (-) 41.334,45 (-) 4.195,23 111. Resu ltat de les operacions financeres (-) 18.298,34 (-) 4.156,97 IV. Resultat (estalvi o desestalvi) net de I'exercici (11 + 111) 19.229,49 87.689,31 Les uoles 1 (1 29 formen 1'(11'1 illtegrtllll del comple del resultat ecollomic jJatrimollial deis exercicis 2016 i 20/5 , Xavier Fonollosa Comas President 9 ESTAT DE CANVIS EN EL PATRIMONI NET LOCALRET ......... 1 : l' 1 ' 10 1 1 LOCALRET .......... 1. Estat total de canvis en el patrimoni net Notes en 11. Patrimoni TOTAL memoria generat PATRIMONI NET Al FINAL DE l'EXERCICI2015 2.010.996,18 2.010.996,18 AJUSTOS PER CAN VIS DE CRITERIS COMPTABlES I CORRECCIONS D'ERRORS - - PATRIMONI NET INICIAL AJUSTAT DEL EXERCICI2016 2.010.996,18 2.010.996,18 VARIACIONS DEL PATRIMONI NET EXERCICI2016 - - 1.l ngressos i despeses reconeguts e n I'exercici 19.229,49 19.229,49 2. Operacions patrimonials 3mb ,'entitat o entitats propietaries - - 3. Altres variacions del patrimoni net - - PATRIMONI NET Al FINAL DE l'EXERCICI2016 2.030.225,67 2.030.225,67 Les notes 1 o 29 de lo memoria formen par! Integrant de "estot total de conv/s en el patrlmon/ net deIs eKerclcJs 201612015 2. Estat d'ingressos i despeses reconeguts Notes en memoria l. Resultat economlc patrimonial 11. Ingressos i despeses reconeguts directament en el patrimoni nel 1. Immobllitzat no financer 2. Actlus i passlus financers 3. Cobertures comptables 4. Subvencions rebudes Total (1+2+3+4) 111. Transferencles al comple del resultat economic patrimonial o al valor inicial de la partida coberta 1. Immobllitzat no financer 2. Actius i passius financers 3. Cobertures comptables 4. Subvencions rebudes Total (1+2+3+4) IV. TOTAllngressos i des peses reconeguts (1+11+111) Les 1I01t'S I 1/29/orJllfll ptlrl i,,'egra,,' de "eslal l"illgressos i despeses reco"egllls deIs exercicis 2016 i 2015 Xavier Fonollosa Comas Presiden! 2016 2015 19.229,49 87.689,31 - - -- -- -- - - - - - - -, -- -- - - - - 19.229,49 87.689,31 11 LOCALRET .......... 3. Esta t d' operacions amb l' entitat o entitats propietaries al Operacions patrimonials amb I'entitat o entitats propietaries No s'han rea litzat operacions patrimonial s amb I'entitat o entitats propietaries. )' bl Altres operacions Notes en 2016 2015 memoria 1. Ingressos i despeses reconeguts directament al compte del resultat economic patrimonial (1+2+31 1.285.120,71 1.285.619,15 ) I 1. Transferimcies i subvencions 15 1.179.765,55 1.288.610,56 1.1 Ingressos 1.179.765,55 1.288.610,56 1.2 Despeses - - 2. Presta ció de serveis i venda de bens - - 2.1lngressos - - 2.2 Despeses - - 3. Al tres 105.355,16 (-12.991,41 3.1lngressos 115.163,21 - 3.2 Despeses (-19.808,05 (-1 2.991,41 11. Ingressos i despeses reconeguts directament en el patrimoni net (1+21 - - 1. 5ubvencions rebudes - - 2. Al tres - - TOTAL (1+111 1.285.120,71 1.285.619,15 Les I/olt's J (1 29 de /tI memoriaforllll'll Imrl iulegrflllf de I'es({/( d'opefaciolls (fmb I'el/filal propietUrhl dl!ls exercicis 2016 ; 2015 12 LOCALRET ......... ESTAT DE FLUXOS D'EFECTIU ¡ 13 Notes en membria l. FLUXOS D'EFECTIU DE LES ACTIVITATS DE GESTlÓ Al Cobraments: 2. Transferencies i subvencions rebudes 3. Vendes I prestacions de serveis S. Interessos i dividends cobrats 6. Altres cobraments B) Pagaments: 7. Despeses de personal 8. Transferencies i subvencions concedides 10. Altres des peses de gestió 12. Interessos pagats 13. Altres pagaments Fluxos nets d'efectiu per activitats de gestió 11. FLUXOS D'EFECTlU DE LES ACTlVITATS D'INVERSIÓ O) Pagaments: 5. Compra d'inversions reals Fluxos nets d'efectiu per activitats d'inversió 11 1. FLUXOS D'EFECTlU DE LES ACTIVITATS DE FlNAN~AMENT E) Augments en el patrimoni: F) Pagaments a I'entitat o entitats propieUuies: G) Cohraments per emissió de passius financers: H) Pagaments per reemhorsament de passius financers: Fluxos nets d'efectiu per actlvitats de finan~ament IV. FLUXOS D'EFECTIU PENDENTS DE CLASSIFICACIÓ 1) Cobraments pendents d'aplicació J) Pagaments pendents d'aplicació Fluxos nets d'efectiu pendents de classificació V. EFECTE DE LES VARIACIONS DELS TIPUS DE CANVI VI . INCREMENT/DISMINUCIÓ NETA DE L'EFECTlU I ACTlUS LrQUIDS EQUIVALENTS A L'EFECTlU (I+II+III+IV+V) Efectiu I actlus Ifquids equivalents a I'efectlu al ¡niel de I'exerciel Efectiu i actlus líquids equivalents a I'efectlu al final de ,'exercici les notes J o 29 de lo memorIa formen part de restot de/luxas d'efectlu del exerclcls 20J612015 Xavier Fonollosa Comas Presiden! LOCALRET ---- 2016 2015 1.607.892,60 2.064.029,91 1.091.262,19 1.253.890,80 205.078,27 333.067,93 23.106,28 70.055,90 288.445,86 407.015,28 1 1 H 1.664.476,10 H 1.723.842,52 H 1.062.955,49 H 1.059.459,64 (-) 6.312,83 - (-) 321.535,52 H 283.300,50 ¡ 1 (-) 70,17 H 86,99 H 273.602,09 H 380.995,39 (-) 56.583,50 340.187,39 H 14.621,92 (-) 22.697,99 H 14.621,92 (-) 22.697,99 H 14.621,92 (-) 22.697,99 - - - - - - - - - - - I 1 - - - - - - - - (-) 71.205,42 317.489,40 1.373.218,50 1.055.729,10 1.302.013,08 1.373.218,50 14 LOCALRET '-" ESTATS DE LlQUIDACIÓ DEl PRESSUPOST 15 LOCALRET '-"" liguidació del pressupost d'ingressos PREVISIONS PRESSUPOSTARIES DRETS fXCBI DRETS DRETS DRETS PENDENTS DE APUCACIÓ DESCRIPCIÓ DRETS RECONEGUTS RECAPTACIÓ DEFECTE PRESSUPOSTARIA MODIFICACIONS DEFINlnVES RECONEGUTS ANUL·LATS (5) CANCEL·LATS COBRAMENTA PREVISIÓ (10:7-INICIALS (1) (3=1+2) (4) (6) NETS (8) (2) (7=4-5-6) 31DE 3) DESEMBRE (9=7 Operacions corrents Capitol 3 Taxes i altres ingressos 437.854,60 - 437.854,60 210.445,90 - - 210.445,90 95.907,05 114.538,85 (-)227.408,70 Capitol 4 Transferencies corrents 1.173.814,62 - 1.173.814,62 1.179.765,55 - - 1.179.765,55 1.004.801,30 174.964,25 5.950,93 Capitol 5 Ingressos patrimonials 50,00 - 50,00 23.106,28 - - 23.106,28 23.106,28 - 23.056,28 TOTAL 1.611.719,22 - 1.611.719,22 1.413.317,73 - - (\ 1.413.317,73 1.123.814,63 289.503,10 (-)198.401,49 <::: >k:: ~~J ::::::: 16 LOCALRET '-'" Liguidació del pressupost de despeses CREDITS PRESSUPOSTARIS OBUGACIONS DESPESES OBUGACIONS PENDENTSDE APUCACIÓ ROMANENTS DESCRIPCIÓ COMPROMESES RECONEGUDES PAGAMENTS PAGAMENTA DE CREDIT (8=3- PRESSUPOSTARIA INICIA15 (1) MODIFICACIONS DEFINITIUS NETES (6) 31DE (2) (3=1+2) (4) (5) DESEMBRE 5) 17=<;""\ Operacions corrents Capítal 1 Despeses de persanal 1.137.098,86 (-)42.574,00 1.094.524,86 1.073.503,70 1.061.877,61 1.044.395,03 17.482,58 32.647,25 Capital 2 Despeses corrents en béns i serv 307.475,93 42.574,00 350.049,93 325.492,97 321.032,64 292.863,67 28.168,97 29.017,29 Capital 3 Despeses financeres 100,00 - 100,00 70,17 70,17 70,17 - 29,83 Capital 5 Fans de cantingéncia 147.443,43 - 147.443,43 - - - - 147.443,43 Operacians de capital Capital 6 Invers ions reals 19.601,00 - 19.601,00 11.262,13 11.262,13 3.470,06 7.792,07 8.338,87 TOTAL 1.611.719,22 - 1.611.719,22 1.410.328,97 1.394.242,55 1.340.798,93 53.443,62 217.476,67 - -~-< ~~. ~~ , X/ Vi'pr FUriÁ Gal~ Xavier Fonollosa Comas 17 LOCALRET --- Resultat pressupostari OBLlGACIONS DRETS RECONEGUTS RECONEGUDES RESUlTAT CONCEPTES AJUSTAMENTS NETS NETES PRESSUPOSTARI a) Operaeions eorrents 1.413.317,73 1.382.980,42 30.337,31 b) Opera eions de capital - 11.262,13 (-)11.262,13 1. Tota l operaeions no finaneeres (a+b) 1.413.317,73 1.394.242,55 19.075,18 e) Acti us finaneers - - - d) Passius f inaneers - - - 2. Total operaeions finaneeres (c+d) - - - 1. RESUlTAT PRESSUPOSTARI DE l'EXERCICI (1;1+2) 1.413.317,73 1.394.242,55 19.075,18 Ajustaments: 3. Credits gastats finan~ats amb romanent de tresorena per des peses generals - 4. Desviacions negatives de finan~ament - 5. Desvia cions positives de finan~ament - 11. TOTAL AJUSTAMENTS (11;3+4-5) - RESUlTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT (1+11) 19.075,18 -=---......;;C!::::::,~--ln ~ \ ! == ? ~ .. : j~, alfer Funó alí 18 Xavier Fonollosa Comas President MEMORIA DEL CONSORCI LOCALRET LOCALRET '-" 19 LOCALRET ......... 1. Organització i activitat 1.1. Norma de creació de I'entitat L'any 1997, els municipis de Catalunya representats per l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) tiren endavant una iniciativa sense precedents. Es tracta de la constitució del Consorci Localret (en endavant el Consorci), consorci local per al desenvolupament de les xarxes de telecomunicacions i de les noves tecnologies, que neix amb la finalitat d'articular els interessos deis municipis catalans, actuant d'una manera conjunta, independentment del seu volum poblacional, de la seva ubicació en el territori o de la seva adscripció política. El Consorci Localret va cOlllen~ar les seves activitats el 19 de juliol de 1997, data de l' Asselllblea Constituent. Actualment, el Consorci Localret agrupa més de 800 municipis, consells comarcals i diputacions que representen el 99% de la població de Catalunya. 1.2. Activitat principal de I'entitat, regim jurídic, economic-financer de contractació El Consorci Localret, nascut I'any 1997 de I'impuls de les dues entitats municipalistes a Catalunya -ACM i FMC- esta integrat per més de 800 ens locals de Catalunya, i treballa per a millorar el desplegament de les xarxes de telecomunicacions al conjunt del territori; implantar progressivament I'ús de les TIC a les corporacions locals modernitzant I'administració pública; prestant assessorament tecnologic, jurídic i de formació, així com representant les administracions públiques locals davant la resta d'administracions i operadors en I'ambit de les telecolllunicacions i la societat de la informació. El 29 d'octubre de 2015, a l'Assemblea de Localret celebrada a Manresa, es van renovar els organs de direcció i es va escollir Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell, com a president del Consorci Localret. La modificació deis Estatuts també permeten la integració deis consells comarcals als organs de direcció, sent el Consell Comarcal del Valles Oriental el primer a signar el conveni corresponent. Y>~~ Xavier Fonollosa comas President 20 1 LOCALRET ....... La integració deis consells comarcals, els més de 800 ajuntaments adherits a Localret i la incorporació de les diputacions (iniciada I'exercici anterior) encaixa nítidament en la filosofia de treball que caracteritza aquest Consorci de sumar, aplegar i coordinar els esforc;:os de les diverses administracions de caire local en el maxim aprofitament de recursos humans, tecnics i economics en la transformació de les administracions pllbliques local s en "e-administracions" amb els objectius de la millora de la gestió interna, la transparencia, I'estalvi, la proximitat als ciutadans i en I'oferiment de serveis pllblics al conjunt de la societat. El Consorci Localret ha fet més passes endavant per a consolidar-se com a ens representatiu i plural del món local catala en I'ambit de les telecomunicacions i la societat del coneixement amb una amplia representa ció territorial i amb una mostra clara de pluralitat política i demografica. D'altra banda, i pel que fa a la gestió propia cal recordar que durant exercicis anteriors es va acordar que els serveis del Consorci Localret passessin a ser executats directament pel propi Consorci a partir de 1'1 d'abril de 2013, assumint la direcció i gestió efectiva deis serveis, així com, els riscos associats a aquesta gestió. Així mateix s'integrava a I'estructura organitzativa del Consorci el personal tecnic i administratiu que en el moment d'adoptar-se aquest I'acord es trobaven a Localret SAo L'activitat del Consorci Localret durant I'exercici del 2016 s'ha caracteritzat per consolidar i millorar tots aquells projectes i actuacions que han demostrat que, amb les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i amb I'enfortiment de la Societat del Coneixement, els municipis de Catalunya es poden dotar d'unes eines imprescindibles per superar aquests moments de dificultats. Localret ha volgut continuar sent al costat deis ajuntaments, acompanyant-Ios i assessorant-Ios i, alhora, fent especial incidencia en aquells serveis que generen un esta Ivi directe per a les administracions que hi participen. En aquest sentit destaquem, per volum d'ens locals implicats i per volum economic, els processos de compra agregada deis serveis de telecomunicacions a les comarques de Barcelona, Girona i Tarragona, amb el suport de les diputacions i deis consells . comarcals. Xavier Fonollosa Coma s" President 21 LOCALRET '-" La compra agregada consisteix en la unió de diferents administracions per actuar com a central de compres i així disposar de més fon;a davant el mercat. Els processos de compra agregada de serveis de telecomunicacions per als ens local s de Catalunya han estat una de les gestions més rellevants, per volum de municipis i per import econbmic, que ha impulsat Localret. Concretament, considerem de forma agregada els consums en telecomunicacions de diversos ajuntaments i consells comarcals, d'una area geogrilfica determinada, de manera que, alhora de contractar els serveis, es generen estalvis importantíssims per als ens locals que en formen part. Actualment, els descomptes aconseguits en els diferents processos de contractació que hem endegat mitjan~ant un únic expedient administratiu oscil ·la al voltant del 40% en telefonia fixa, del 60% en comunicacions mbbils i del 30% en dades. Pel que fa la línia d'unir esfor~os cal destacar durant I'exercici anterior, per exemple, l' Addenda al conveni de col·laboració entre Localret i Telefónica per al desenvolupament de xarxes de telecomunicacions, o el Conveni de col·laboració amb l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i el Consorci Cata la per al Oesenvolupament Local (CCOL) per definir un Acord Marc que millori per a les entitats locals de Catalunya les condicions d'aprovisionament d'equips informatics i serveis associats. Al lIarg del 2015 i 2016 els responsables i tecnics de Localret han prosseguit amb reunions d'analisis a la seu del Consorci i arreu del territori amb els alcaldes/esses, regidors/es, i el personal tecnic propi de I'ens local. Aixb ens permet, no només I'assessorament o la presta ció de serveis inclosos al Cataleg de Serveis de Localret, sinó també romandre atents a qualsevol necessitat específica o nova en un ambit tan canviant i dinamic com les telecomunicacions i les Te. En línies generals I'assessorament i suport més explícit als municipis catalans des de I'any 2014 no han sofert grans canvis. Així, entre les qüestions més tractades, cal tornar a assenyalar les relacionades amb la telefonia mbbil; les xarxes sense fils (WiFi); la Televisió Digital Terrestre (TOT); la banda ampla ja sigui a través d' AOSL o fibra bptica; les telecomunicacions i I'assessorament sobre sistemes d'inforrnació. El Consorci Localret ha mantingut amb un nivell d'activitat notable les actuacions relacionad es amb la connectivitat i les infraestructures soterrades de telecomunicacions destacant les relacionades amb el Projecte Xarxa Oberta de Catalunya i C1-Connectivitat, i els projectes executius d'infraestructures soterrades de telecomunicacions en noves actuacions urbanístiques. Xavier Fonollosa Comas President 22 ]' LOCALRET '--' la formació, I'assessorament i I'intercanvi d'experiimcies als ambits de I'administració electronica; les "smart cities"; les aplicacions mobils; les eines de "business intelligence" aplicades al món local; la gestió documental; la seguretat de la informació... entre altres iniciatives lligades a la societat del coneixement, han experimentat un fort impuls en I'activitat de localret durant el 2015. Un volum important d'aquest esfor~ s'ha tradu'it en I'organització de jornades o tallers desenvolupades a la seu de localret obertes a la participació deis ens local s consorciats, pero també s'ha reflectit en la presencia deis responsables de localret a activitats. El regim economic i financer s'adequa a I'establert a la normativa vigent pel sector públic de I'ambit local en materia pressupostaria, financera, de control i comptabilitat. Per tal de portar a terme un control acurat deis projectes d'inversió, i d'acord amb el que preveuen les regles 21 i següents de la ICAl, cadascun deis projectes tecnics portara el codi previst a la regla 22 de la ICAL. Per cada projecte, a banda del control previst a la regla 24, i als simples efectes informatius, s'ha dut a terme un control, deis generats, independentment del seu meritant, per I'execució deis projectes. Els presents comptes anuals han estat elaborats d'acord amb l'Ordre HAP/1781/2013 de 20 de setembre, d'aprovació de la instrucció del model normal de comptabilitat local. Addicionalment s'ha considerat la següent legislació vigent: Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de regim local. RO Llei 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de disposicions vigents en materia de regim local. Oecret legislatiu 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal de Regim local de Catalunya. Reial Oecret legislatiu 2/2004, de 5 de mar~, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes locals (Llei 39/1988, de 28 de desembre). RO 500/1990, que desenvolupa la Llei 39/1988. Oocuments sobre principis comptables emesos per la Comissió de Principis i Normes Comptables Públiques, creada per Resolució de la Secretaria d' Estat d'Hisenda de 28 de desembre de 1990. President Llei 15/2010, 5 de juliol, per la que s'estableix mesures de lIuita contra la morositat en operacions comercials. 23 LOCALRET ......... Llei OrgilOica 2/2012, de 27 d'abril , d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera . Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de I'administració local. Llei Organica 9/2013, de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector públic. R.O. legislatiu 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector públic. 1.3. Descripció de les principals fonts d'ingressos i, si escau, taxes i preus públics percebuts Tot seguit s'acompanya un quadre amb els imports corresponents als drets reconeguts nets de I'exercici per capítols, amb indicació de la seva importancia relativa sobre el total. DRETS RECONEGUTS % TOTAL TOTAL INGRESSOS INGRESSOS NETS CAP.3 ALTRES INGRESSOS 210.445,90 14,89% CAP.4 TRANSFERÉNCIES CORRENTS 1.179.765,55 83,48% CAP. 51NGRESSOS PATRIMONIALS 23.106,28 1,63% TOTAL 1.413.317,73 100,00% la principal font d'ingressos del Consorci localret són les aportacions deis seus ens consorciats, tot i que també s'obtenen ingressos provinents de projectes específics realitzats durant I'exercici 2016. 1.4. Consideració fiscal de I'entitat als efectes de I'impost de societats i, si escau, operacions subjectes a IVA i percentatge de prorrata D'acord amb la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'lmpost sobre Societats, el consorci esta exempt de I'impost, i no estan subjectes a retenció els rendiments del capital mobiliari. El Consorci localret aplica la regla de la prorrata, per a I'exercici 2016 el percentatge de prorrata real va ser de 6,84%. Xavier Fonollosa Comas Presiden! 24 ] 1 1 1 '1 1 ' LOCALRET '-'" 1.5, Estructura organitzativa a nivell polític • l' Assemblea general: l'Assemblea general, constitu'ida per un representant de cada municipi adherit a localret, assumeix la més alta representació del Consorci, • President: Xavier Fonollosa, alca lde de Martorell • El Consell d' Administració o President: Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell o Vicepresidents: Barcelona-Besos: Gerardo Pisarello Prados, 1er. tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona Oest: Caries RlIíz Novella, alcalde de Viladecans Nord-est: Andreu Francisco i Roger, alcalde d'Alella Demarcació no territorial: Joan Caries García Cañizares, diplltat delegat d'Hisenda, Recursos Humans, Processos i Societat de la Informació de la Diputació de Barcelona. o Vocals al Consell d'Administració: Demarcació Nard-est - Tram 1: Pau Rovira i Bonet, Ajuntament de Vilablareix - Tram 2: Alex Garrido Serra, Ajuntament de Manlleu - Tram 3: Joana Barbany i Freixa, Ajuntament de Sant Cugat del Xavier Fonoltosa Comas President Valles Tram 4: Maria Angels Planas i Crous, Ajuntament de Girona Demarcació Oest Tram 1: Isidre Sierra Fusté, Ajuntament de Sant Climent de Llobregat Tram 2: Eva Menor Cantador, Ajuntament de Badia del Valles Tram 3: Rafael Duarte Molina, Ajuntament del Prat de Llobregat Tram 4: Begoña Floria Eseberri, Ajuntament de Tarragona Demarcació Barcelana-Besos Jaume Ciurana i Llevadot, Ajuntament de Barcelona Alfred Bosch i Pascual, Ajuntament de Barcelona Jordi Mas Herrero, Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet 25 LOCALRET '-" Demarcació no territorial - Marta Felip i Torres, Diputació de Girana - Pep Mur i Planes, Consell Comarcal del Vallés Oriental - Mentre no es cobreixi la vacant en aquest ambit podra assistir al Consell d' Administració el regidor de l' Ajuntament deis Guiamets, Manel Sales Martori. De conformitat amb els Estatuts del Consorci, seran membres del Consell d' Administració, amb veu, pero sen se vot un representant de l' Associació Catalana de Municipis i Comarques i un representant de la Federació de Municipis de Catalunya. Xavier Amor Martín, president de la Federació de Municipis de Catalunya Miquel Buch Moya, president Associació Catalana de Municipis Igualment, s'estableix que en el Consell d'Administració hi assisteixin un representant de la Diputació de Tarragona i un de la Diputació de Lleida. També hi assisteixen: El Director general de Localret El secretari de Localret L'interventor de Localret Xavier Fonollosa Comas Presldent , 26 I 1 1 I 1 ( I 1 I J I 1: I r 11 j 1 l I ' LOCALRET ......... 1.6. Estructura organitzativa a nivell administratiu LOCALRET Orgooigro01o RLT2015 -- Rup. Rnp. C«Ilrd COtICrd Guti6 1 f'UII11- RRHH ~u.ri , ..... PI La plantilla orgimica del Consorci Localret per a I'exercici 2016 estava formada per les places següents: 25 places de personal laboral, 2 places de personal funcionari d'habilitació nacional. Una pla~a de personal laboral correspon a la categoria d'alta direcció. Tres places de personal laboral sense classificar i sen se previsió d'oferta pública d'ocupació. Xavier Fonollosa Comas President 27 ÁREA DIRECCIÓ (D) Codi Oenoninaco del lkx: CO·A-CC ·DR Olreccló General FHN-A'l-1 Secretaria FHN·Al2 IntervenclO Xavier Fonollosa Comas President lipus de lloe S!ngtlar Sing\1at S1lg!i8f Foma provisió Adscripció I Area cal Directiu D Fuocionati HaM it. D Al Estatal Funclo noo Hab~iI . D Al Estatal LOCALRET ......... Trtulació Acadenica i Forrració Espec'ica ce I 1 1 1 UicenciallKa '" Oret, Cléocies politiques, Sociolog\a o equiv~enl Uicencialura '" Oret, Cifficies Ecooomlques, Ciimcies Poll liques. Sociologiao equiva!ent 'f 1 j 1 11 I ' 1 I 28 I , ÁREA SUPORT (S) Codi Denoninació del lloe CO-A-C1-t Se cre ta rl la de Dlrecció CO-A-Al-l Responsable de con tro l pres s up os t ari CQ-A.c 1-2 Admln is lra liu / v a CO-A.c2-t A uxiliar admlnl st ratlulva CQ-A.c2-2 Au xiliar Admlnl s tratlu/va CO-A-C2-3 Au xiliar adm l nlst ra tl ulva CO·C-2 Responsable de prems a SA-A-1 Re s ponsa ble d. contro l de gestl ó SA -A-2 Téc nlc l a de Slstemes Xavier Fonollosa Comas President lipus de lbe Foma provisió Base Labo ral Base Laboral Baso Laboral Base l aboral Base Laboral Base laboral Base laboral Base l aboral Base l aboral LOCALRET ......... Trtulació Acadenica i Adscripció Forrració Especlica Area ca. A e l Cicle forrnatiu de Grau 1.\ ¡'jé de Gestió adminis trativa, '" ódiJ Ptofesslonat 2, FP ladminislraliuo equivalen! A A" Uicenciatura en Cién<:les Ecooomiqoes, Ciencies Poli liques 1 de rAdminis tració o eqviva:ent. A el Cicle lormaliu de Grau I.\iljá de Gestió administrali"a, M ódul Professional 2, FP ladfl1inislratiuo equiva~enl A e2 Babi'leral, Formació Pro fe ssional de Primer Grao de la b(anca adminis lraliva I comercial, o equiva~ent A e2 Gradual Escolar, F.P .l adminislrallu o eqtiv~ent A C2 Bab~ l efal Superior en Ciéocles Socials, Formació Proressional Admi~stratiu , o equiva~enl. . e A" UÍ(;enciatura en Ciéocies Polftiques 1 de I'Adminlstrac!6, Sociolog!a. F~ologia Cat~ana, Pef"ioQsme o eqvijva!eot A A" Uicenciatura en Aclmiristració IDir6Cció rJEmpreses, Ciéncies Ecooomlques o equiv~enl. A B Eng·nj'efia técrica inrormatic a. eleclrorica o equiva:ent 29 ÁREA JURiOICA (J) Codi Denoninació del r.oc Tlpus de roc CO-J·'\.C Cap de l'Are a Jurldlca Base CO-J· ' Técolela de s upo r! I Base Assesso rameol Jurldlc ÁREA CONEIXEMENT I TECNOLOGIA (P) Codi Denorrinació del lloc CQ·p-1-C Cap de I'A rea de Conelxemenll Tecno logla SA-P-' Técolela Supe rio r de Cone lxeme nt I Tec nologla SA·P · ' Téc nlc/a Supe rior de Conelxement I Tecnologla SA·P·2 Técnlc/a de Co n e lxemen l 1 Tec nol ogla SA·P-2 Técnlcfa de Conelxe ment 1 Tec no logla Xavier Fonollosa Comas President Tlpus de lbe Base Base Base Base Base Foma provisl6 l obo"' l aboral Foma provisió l aboral laboral Laboral labOral labofal LOCALRET '-' Adscripció Trtulació Acaderrica i Forrreció Especlica Area Cat J Al lIk.enclatur8 M Orel. J Al UieenciatlJl'a en Orel. Adscripció Tllulació Acadenica i Forrració EspeciK:a I Afea Cal P Al Eng'n)'erla Téelica Superior '" Telecomoocacio ns, Eng'IT¡eria Superior lnforméUce, Ciéncles EconO mlc¡ues, Ciéncles Polltlques o equiva:enl. P Al Eng'n)w Tkl'tca Supeoo r en Te!e<;omuricacions, Ciencles EconOmiques, Ciéocles Politiques o eqviva:eoI. P Al Eng'n)'eria Técnica Superio r en Te!ecomuricaclons, Ciéncles Econ6mlques, Cléocles poriUques o equiva/MI. P el Eng"n)'erla Tkrrca en Telecomurrcaclons, Dip!omatura en CIi1neles Ecol"IÓ miques, en gestió 1 Aómlris tracló Púbxa o eqJÍva~enl " P B Eng'nye ria Téen:ca en Telecomuricacions, O¡p:omalura en Ciénc1es Econ6miques, en gestló i Admlris tracl6 Pútt:ca o ~;va :enl " 30 LOCALRET ........ ÁREA D'INFRAESTRUCTURES (1) Codi Denoninació del lkx: Tipus de roc Foma provisió Adscripció Trtulació Acadlm'ica i Forrrnció Específica Area cal SA-I-'\.C C ap d'Are a Base labo ral I Al Lf.cenclalura en Arquitectura, Engin)ooa d'lnfraes lructures T écn'ca S~oro equiv~ent SA-I-! Té c nlcl a s uperio r Base l aboral I Al Ltcenciatlll'3 eo ArQUiteellll'a, EIl9"n)'€iÍa d' Infra est ruc tures Tlkn'caSvpefio ro equvalent SA-I-2 Técn lc/ a Base laboral I 8 Eng"rlJ-eria I~n:ca en obres pUbliques, d' In( ra e s l ru ctures e:ectron:cao equva:enl SA-J-2 Téc nl cla Base labo ral I 8 Eng-n¡-eria téGrica en obres pUbliques, d' In frae st ructures e:eclr6nica o equiva:ent SA-I-2 T écnlc/a Base l aboral I 8 Eng"fl'jeria técn:ca en obres pUbliques, d' Infra estruc tures e:e<: trónica o equiva:enl El nombre mitja de trebaliadors en el curs de I'exercici distri bu·it per cat egories és el següent : President Categori a Tecn ics superiors i comandaments Tecnics mitjos Te cnics especiali st es Au xiliars Di rectius Altre s Total Num. Mig trebali adors 9 5 3 3 1 2 23 31 LOCALRET .......... Així mateix, la distribució per sexes al tancament de I'exercici del personal del Consorci és la següent: Categoria Homes Dones Tecnics superiors i comandaments 5 4 Tecnics mitjos 2 3 Tecnics especialistes 3 Auxiliars 3 Directius 1 Altres 2 Total 10 13 1.7. Societat Anonima La Societat Mercantil Anonima Localret, SA va ser constituIda el 12 de gener de 2000, per acord de l' Assem blea General del Consorci Localret, en sessió de 18 de setembre de 1999. La seva constitució va ser formalitzada mitjan~ant escriptura pública número 190, davant del notari de Barcelona, D. Vicente Pons Llacer. Durant I'exercici 2013 es va iniciar un procés de reorganització de les activitats del Consorci Localret i Localret SAo Aquesta reárganització va suposar un canvi en el sistema de gestió deis serveis que prestava el Consorci passant a assumir aquestes activitats directament i que venien essent efectuades per Localret SAo Per a dur a terme aquest canvi a I'assemblea es va presentar una memoria justificativa de les operacions a realitzar, així com, la proposta a adoptar. La Comissió Delegada del Consorci, en sessió de 13 de desembre de 2016, va acordar la dissolució, liquidació i extinció de Localret, SA, en els termes que acordi la Junta General d' Accionistes, amb una distribució deis excedents a favor del Consorci de 83.190,36 euros. Xavier Fonollosa Comas President 32 11 1I 11' I 1 LOCALRET .......... 1.8. Identificació de les entitats del grup, multigrup i associades En compliment de I'article 3 del RD 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 18/2001, d'Estabilitat Pressupostaria, en data 9 febrer 2011, la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE), va comunicar I'informe de classificació institucional d'unitats participades d'acord amb els criteris de la SEC, en virtut del qual el Consorci Localret queda adscrit, a nivell de comptabilitat nacional, a l' Ajuntament de Barcelona. 2. Gestió indirecta deis serveis públics, convenis i altres formes de col·laboració 2.1. Gestió indirecta El Consorci Localret no presta cap servei públic sota cap forma de gestió indirecta de previstes a la normativa. L'Entitat no participa en cap activitat la gestió de la qual s'efectu"l de forma conjunta amb altres organitzacions. Tampoc utilitza cap forma de coHaboració públic-privada en la prestació deis seu s serveis. 2.2. Convenis i altres formes de col·laboració El Consorci Localret durant I'exercici 2016 ha signat els següents convenis de coHaboració més significatius: , Xavier Foriollosa Comas President 33 LOCALRET ......... Toe reu ConvenVConl r~U i ot.{e tt e \I i&~ ndl Im porl Inv ellOl AjunUrTlMl de "'onl&" CO~''fn1 pe< a r~ i lKorpo'Hi6 doe l'Ajunla/Mll1 de Mon"ua la PlauforlN MiraN IUlrnl Llda Semoe In,'Hlol COnlel l COlNl t a l del Conl'enl de (oopvuló Interadmtnlsua livl pI'< a la I nt~,,16 com .. memblf del Coni orel lou llel. del Conlell VallhOrie-nt.l l Conu .",1 del V" lI k Ollffi tal iUlmi lJda 1.100,00 Mdeflda al CCHWMI dI' coH . bolle16 I'nu", la Dipulaci6 doe Oarcelonl I el Consord Localrtt Pff i la con!ru tac l6 f ln l a la Senle Oipulitló de O",elona ceouallt!ilb d~ s"",·",!) de tl'lecomunluclon~ (1'fU, nilbU i dadH ) d", la propia dlpuladó, ell IfUl or¡anhfJIH I 1011 finalluiCió In"f'SIOI ellMI locals d", 1;. denurucl6 .dherlls I aqUtlU conlriClaclÓ. del COnUiC!'" Oipulacló de Barcelona AddlMda al con~eo l d", col~aboracl6 Inler .. dmt nhtritiv¡o Iffilr", la Oipulacl6 dI' 8:Jrtelona 1 el Conlorcl loCi ' rft pe< a "",,' 170.000,00 la Inlegradó de la Olpulul6 d", O,ucelona com.IO metr.b.",d", p1",drtt dl'l Comore! local rel Di puLlt1ó doe O"celon. MdlMda al (om'MI dI' col-laOOrl(ló lnter.admlnll l1a ti l" e-ntroe la 0 Ipul.{16 de OJ"elO~1 I el Comorcl loulr",1 per a Anual 268.106,00 la¡nlteradó d~ la QjpuUclÓ de eJr,e-!ona CGm ól memb rt de pltdret del Conlo,el locl I,tt CO nl e-! 1 COIN". I del CooI·enl de coope