Gahinet Tecnic d' Áuditoria i Consultoria, s.a. AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÁ, CONSORCI PER A LA COORDINACIÓ DEL SISTEMA METRO PO LIT Á DE TRANSPORT PÚBLIC DE L' ÁREA DE BARCELONA (ATM) ====================================== Informe d'auditoria independent de Comptes Anuals de I'exercici 2014 Abril 2015 Gahinet Tecnic d' Áuditoria i Consultoria, s.a~ Salmes 89-91 , 20. 4a. TeJ. 933 199622 - Fax 933101739 08008 Barcelona Julián Hemández, 8, le. A Te\. 913882180 - Fax 917599612 28043 Madrid Barcelona, 3, 20. la. TeJ. 972201959 - Fax 972220920 17001 Girona INFORME D' AUDITORlA INDEPENDENT DE COMPTES ANUALS Al Consell d 'Administració de I'AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLlTÁ, CONSORCI PER A LA COORDINACIÓ DEL SISTEMA METROPOLlTÁ DE TRANSPORT PÚBLlC DE L' ÁREA DE BARCELONA Hem auditat els comptes anuals adjunts de I'AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLlTÁ, CONSORCI PER A LA COORDINACIÓ DEL SISTEMA METROPOLlTÁ DE TRANSPORT PÚBLlC DE L' ÁREA DE BARCELONA (en endavant ATM), que comprenen el balany de situació al 31 de desembre de 20 14, el compte de resultats, la liquidació del pressupost i la memória corresponents a I'exercici anual finalitzat en aquesta data. Responsabilital deis administradors en relació amb e/s comptes anuals Els Admini stradors de l' ATM són responsables de formular els comptes anuals adjunts, de forma que express in la imatge fidel del patrimoni , de la situació financera i deis resultats de l' ATM, de conformitat amb e l marc normatiu d' informació financera aplicable a I'entitat a Espanya, que s' identifica en la Nota 2 de la memória adjunta, i de l control intern que considerin necessari per a permetre la preparació de comptes anuals lliures d' incorrecció material, deguda a frau o error. , Responsabilital de / 'auditor La nostra responsabilitat és expressar una opinió sobre els comptes anua ls adjunts basada en la nostra auditoria . Hem dut a terme la nostra aud itoria de conformitat amb la normativa regu ladora de I'auditoria de comptes vigent a Espanya. Aquesta normativa exigeix que complim els requeriments d' ética, aixi com que planifiquem i executem I' auditoria a la fi d'obtenir una seguretat raonable que els comptes anuals estan lliures d'incorreccions materials. Una auditoria requereix I' aplicac ió de procediments per a obtenir evidéncia d'auditoria sobre els impolts i la informació revelada en els comptes anuals. Els procediments seleccionats depenen del judici de I'auditor, inc losa la valoració deis ri scos d ' incorrecció material en els comptes anuals, deguda a frau o error. En efectuar aquestes valoracions del risc, I'auditor té en compte el control intern rellevant per a la formulació per part de I' entitat dei s comptes anuals, a fi de dissenyar els procediments d'auditoria que siguin adequats en funció de les circumstimcies, i no amb la finalitat d' expressar una op inió sobre I'eficacia del control intem de I'entitat. Una auditoria també inelou I'avaluació de I'adequació de les polítiques comptables aplicades i de la raonabilitat de les estimac ions comptables realitzades per la direcció, aixi com I'avaluació de la presentació deis comptes anuals presos en el seu con' .. t5 1. \;n --- fS,,~ ". " $ .,o!: El Cap d'Administració, .... 'Jf ... ~ ~;~ ,~ ~ " "". '" f' .. ";' .... -:" ~ ;'''i '. } ¡;) ~ ~ ~"'3 _ ..... ~ ~ AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLlTÁ Exercici comptable: 2014 RESULTAT PRESSUPOSTARI A 31-12-2014 1. DRETS RECONEGUTS NETS 2. OBLlGACIONS RECONEGUDES NETES 3. RESUL TAT PRESSUPOSTARI (1-2) 4. DESVIACIONS POSITIVES DE FINAN<;:AMENT 5. DESVIACIONS NEGATIVES DE FINAN<;:AMENT 6. DES PESES FINAN<;:ADES AMB ROMANENT LíQUID DE TRESORERIA 7. 8. ~ ANY 2014 1.136.623.938, 14 1.113.886.749,36 22.737.188,78 20.414.694,90 1.970.710,73 378.848,81 4.672.053,42 4.672.053,42 El Cap d'Administració, ANY 2013 1.093.861.731 ,56 1.098.844.534,71 1.267.591 ,51 185.912,84 6.666.660,54 Cu;;¿~ n -4.982.803,15 602.178,72 602.178,72 .... AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLlTÁ Exercici comptable: 2014 ROMANENT LlQUID DE TRESORERIA A 31-12-2014 1. (+) DEUTORS PENDENTS DE COBRAR A FINAL DE L'EXERCICI De Pressupost d'lngressos. Exercici Corrent De Pressupost d'lngressos. Pressupostos tancats D'operacions comercials D'altres operacions no pressuposlaries Menys = Saldos de cobramenl dubtós Menys = Ingressos realitzats pendents d'aplicació definitiva 2. (-) CREDITORS PENDENTS DE PAGAMENT A FINAL DE L'EXERCICI De Pressupost de despeses. Exercici Corrent De Pressupost de despeses. Pressupostos tancats De pressupost d'ingressos Q'operacions comercials O'allres operacions no pressupostaries Menys = Pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva 3. (+) FONS LiQUIDS EN LA TRESORERIA A FINALS DE L'EXERCICI 27.611.676,05 1.185.354,13 9.937.689,95 39.385.591,00 706.475,37 7.323.009.95 4. ROMANENT DE TRESORERIA AFECTAT A DESPESES AMB FINANI;AMENT AFECTAT 5. ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESPESES GENERALS (1-2+3-4) ROMANENT DE TRESORERIA TO lA PER A DESPESES GENERALS (1-2+3-4) ~rnu-. - ANY 2014 38.734.720,13 47.415.076,32 37.703.357,51 29.023.001 ,32 23.641 .888,95 5.381.112,37 5.381.11 2,37 879.2 15,94 4.501.896,43 6.905.461,25 1.207.711,05 14.982.307,58 93.863.948,39 706.498,83 8.892.526,63 ANY 2013 23.095.479,88 103.462.973,85 86.651 .441 ,90 6.283.947,93 El Cap d'Administració, ~ 4.957.570,54 1.326.377,39 1.326.377,39 508.015,20 818.362,19 n OC> MEMORIA DE L'EXERCICI 2014 DE L' AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÁ, CONSORCI PER A LA COORDINACIÓ DEL SISTEMA METROPOLITÁ DE TRANSPORT PÚBLIC DE L' ÁREA DE BARCELONA 9 .m 10 Nota 1 - INFORMACIÓ GENERAL 1.1 - Naturalesa de I 'Entitat L'AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÁ, CONSORCI PER A LA COORDINACIÓ DEL SISTEMA METROPOLIT Á DE TRANSPORT PÚBLIC DE L'ÁREA DE BARCELONA (en endavant ATM) fou constituIda en virtut del conveni subscrit el 19 de mare;: de 1997 per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport (actualment Área Metropolitana de Barcelona). És una entitat de dret públic, amb personalitat jurídica i patrimoni propis, de caracter voluntari i de duració indefinida. Es poden adherir al' A TM totes les administracions titulars de serveis públics de transports col'lectius, individualment o a través d'entitats que les agrupin i representin, que pertanyin a I'ambit format per les comarques de l' Alt Penedes, el Baix Llobregat, el Barcelones, el Garraf, el Maresme, el Valles Occidental i el Valles Oriental. 1.2 - Objectiu L' A TM té com a finalitat articular la cooperació entre les administracions públiques titulars deis serveis i de les infraestructures del transport públic col 'lectiu de l'area de Barcelona que en formen part, així com la col'laboració amb aquelles altres que, com l'Administració de l'Estat (en endavant AGE), hi estan compromeses financerament o són titulars de serveis propis o no traspassats, mitjane;:ant I'elaboració i el seguiment de tots els instruments jurídics, tecnics i financers que es considerin convenients, i, en general , la realització de les funcions que li siguin encomanades per les entitats que la componen. ¡j~ 1-. ~ l'~ .~ , " ~ ~ D'acord amb els seus Estatuts, les funcions de l' ATM són lef~ü; ~ ~ .. ~ ~)~~ "" _ ~~ ~'.i"' !: .Q ""-, .,. ". ~ # ;:1 .::a Ia!tlu b Tt:i'!!¡g .- PI 'fi . , d" ti .. d ' b · j. ¡~aprova . 'Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals ( ;'; ' . }~ í , ... ;~~~ ~\ d) R.D. 500/1990 de 20 d'abril, pel qual es desenvolup t; LL~\.l si ~ " . ,. "' 1"1:0,1, TI" f;a i • iJ él 1tr4ltsrf. , ~ \ ."lJIUClf ll , l .... Cal esmentar que per Ordre EHAlI037/2010, de 13 d' abr · $S va aprov': un nou Pla General de Comptabilitat Pública amb caracter de p " o " per a totes les Administracions Públiques i que s'adapta en part a es Normes Intemacionals aplicables a la comptabilitat del Sector Público A 31 de desembre de 2014 I'adaptació d'aquest nou p a 'Administració de la Generalitat de Catalunya i a l' Administració Lo 1, es pendent d'aprovació i d'entrada en vigor, respectivament, estant vi nts l daptacions anteriors en tot el que no s' oposin al nou Pla. mm 15 2.2 - Comptes anual s a) EIs Comptes anuals de l'exercici 2014 estan formats per: • Liquidació del Pressupost. • Balans; de Situació. • Compte de Resultats. • Memoria. b) EIs saldos deIs comptes anuals són coincidents amb els que figuren als registres de comptabilitat de l' A TM. e) Els comptes anual s de l'exercici 2014 resten pendents d'aprovació pel Consell d' Administració. 2.3 - Comparabilitat de la informació EIs comptes anual s deIs exercicis 2013 i 2014 s'han formulat seguint en la seva elaboració criteris uniformes de valoració, agrupació i classificació, de forma que la informació presentada és homogimia i comparable. 2.4 - Imports monetaris A manca d'indicació en contrari, els imports monetaris s' expressen en euros. - mm 16 Nota 3 - NORMES DE VALORACIÓ Les normes de valoració més rellevants aplicades en la preparació i presentació deis comptes anuals són les següents: 3.1 - Immobilitzat immaterial Aquest epígraf compren els costos d'adquisició del software informatic, de la marca TransMet i de la propia ATM. L'amortització es realitza considerant unes vides útils entre tres i cinc anys. També inclou les inversions incorregudes en el desenvolupament de la T- Mobilitat i que per la seva tipo logia s'amortitzen de forma accelerada. 3.2 Immobilitzat material Inversions en infraestructura béns destinats a I 'ús general Figura valorat d' acord amb els criteris que s' indiquen a continuació: . . \,~}.tS 11 ~ . !o ...... ~&. '~ S ~ '$. 'I..i . ftl. l ... \. \ .... \ .. 'IV'" ~. a) Les inversions es valoren a preu d'adquisició. ¡¡ ':~-; i"t b) Les reparacions que no signifiquin una ampliació .a 1a..yiiklTlútiJ iFtb d d . . d d' ,. " ~"""'U;t"¡a espeses e mantemment son carrega es ¡recta \ta.riUl I !!~ptr . e resultats. EIs costos d'ampliació o millora que donen 11 ~ un au~e ' de la durada del bé són capitalitzats com a més valor de I' im .. c) Els estudis preliminars corresponents a proj ectes d'inversió s' imputen a despesa en I'exercici que es realitzen, Ilevat que I'ATM rebi ingressos específics per al seu finanyament. En aquest cas, es registren als epígrafs d'immobilitzat (cost) i Subvencions de capital (finanyament). caleul de les amortitzacions són els resultants ide . til s: • Construccions • Maquinaria, instal'lacions i estris • Mobiliari • Equips procés informació • Instal'lacions complexes especialitzades Anys vida útil 8 8 10 4 4 - 10 17 La vida útil de les construccions i instal ' lacions ordinaries s'ha adequat a la durada del contracte d 'arrendament de l'immoble on estan situades. e) Les inversions de I'exercici es comencen a amortitzar des del moment en que entren en funcionament. f) Les inversions en infraestructures i béns destinats a l 'ús general , es lliuraran a administracions públiques amb cimec a Subvencions de capital. 3.3 - Immobilitzat financer Accions sense cotització oficial correspon al valor nominal de la participació del 50% en el capital de la societat Sermetra, S.L. 3.4 - Deutors Inm 18 3.5 - Subvencions de capital i ingressos avanyats L' ATM rep finanyament de les administracions públiques per al desenvolupament de projectes d'inversió o projectes que tenen aplicació al compte de resultats. Aquest finanyament es registra transitoriament a I'epígraf d'ingressos avanyats. EIs traspassos a I'epígraf de subvencions de capital del balany de situació, o al compte de resultats es realitzen de forma correlacionada amb I'execució deIs projectes d'inversió o de despeses que respectivament financen. 3.6 - Deutes a llarg i curt termini Reflecteixen el valor nominal de les obligacions pendents de pagament. Es classifiquen a llarg o a curt termini en funció de que el seu venciment sigui superior o inferior a dotze mesos. 3.7 - Ingressos i despeses EIs ingressos i despeses són registrats a la comptabilitat financera atenent als principis de I'acreditament i de correlació d'ingressos i despeses, indepen- dentment del moment en que es cobren o es paguen, i d'aquell en que se'n produeix el reconeixement pressupostari. Seguint el principi de prudimcia, l' ATM comptabilitza els beneficis realitzats en la data de tancament de l'exercici, mentre que els riscos i perdues previsibles, inclos eventuals, es comptabilitzen en quan són coneguts. D'altra banda, els ingressos .m 19 3.8 - Impost sobre Societats D'acord amb la naturalesa de l'ATM i en aplicació de la Llei de l'Impost sobre Societats, aquesta es troba exempta de l'Impost i no esta subjecta a retencions a compte pels rendiments financers que obtingui. 3.9 - Medi ambient Les despeses derivades de les actuacions que tenen per objecte la protecció i millora del medi ambient es comptabilitzen, si escau, com a despeses de l 'exercici en que s'incorren. No obstant aixo, si suposen inversions com a conseqüencia d'actuacions per a minimitzar l'impacte ambiental i la protecció i millora del medi ambient, es comptabilitzen com a major valor de l ' irnmobilitzat. Nota 4 - IMMOBILITZAT IMMATERIAL Els moviments comptables registrats pels comptes que composen l'epígraf d'immobilitzat immaterial es detallen en el quadre que s'insereix en la pagina següent. Les inversions principal s d'aquest exercici corresponen a inversions associades a la T-Mobilitat. • • - -- - ------ - --- - - --------------------, IMMOBlLITZAT IMMATERIAL VALOR DE COST 1 1 FONS D' AMORTITZACIÓ Saldo Traspassos/ Saldo Saldo Traspassos 1.1.2014 Inversions Baixes 31.12.2014 1.1.2014 Dotacions / Baixes Software 1.733.769.50 1.630,00 1.735.399.50 1.685.801 ,98 29.914.53 Altre immobilitzat immaterial 1.025.498.39 255.400.00 1.280.898,39 1.025.498,39 255.400,00 2.759.267,89 257.030,00 3.016.297,89 2.711.300,37 285.314,53 ~ (~;;s=) Saldo 31.12.2014 1.715.716,51 1.280.898,39 2.996,614,90 Valor Net 31.12.2014 19.682,99 19.682,99 N <:> I 21 Nota S - IMMOBILITZAT MATERIAL 1 INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURA I BÉNS DESTINATS A L'ÚS GENERAL 5.1 - Els moviments comptables registrats pels comptes que integren l' immobilitzat material de l'ATM al llarg de l'exercici 2014 es detallen en el quadre que s' insereix en la pagina següent. 5.2 Les inversions de l'exercici corresponen principalment a inversions associades a la T-Mobilitat (que s' han traspassat a l' immobilitzat immaterial) i equips informatics. Nota 6 - DEUTORS I AJUSTAMENTS PER PERIODIFICACIÓ D' ACTIU 6. 1 - El saldo a131 de desembre de 2014 de l'epígraf de Deutors per drets reconeguts presenta la següent composició: 6.2 • Generali tat de Catalunya - Conveni de finanyament (Nota 12.3) - Conveni de finanyament altres (Nota 12.3) 19.357.58 1, 17 1.000.000,00 549.526,7 1 - Altres • Ajuntament de Barcelona - Conveni de finanyament (Nota 12.3) 7.0 18 .04 1,16 38.480,66 - Altres • Ajuntament de Badalona ~~~1S 111 \" r ... $8~~\~ -~ ~, S <.· t'~ . .. ~ ." ; ~ ª -' t$ ~. ~ lIalllllth Uul;o ~ ~ • Altres 20.907.107,88 7.056.521 ,82 579.827,3 1 243.573 ,17 28.787.030,18 ~ .t A,,;!tull , ~ - L'epígraf d' ingressos diferits (Ajusta mslkp~r" ~t!~Odificació) correspon al finanyament a rebre pel Conveni de ¡lq~ l' per a finanyar despeses meritades amb la seva cobert i eflecti es a 'epígraf de des peses diferides (Nota 10.4). lMMOBlLlTZAT MATERIAL IINVERSIONS EN INFRA ESTRUCTURA I BÉNS DESTlNATS A L'ÚS GENERAL • Construccions • Maquinaria, instal· lacions i estris • Mobiliari • Equips procés informació • ¡nstal-Iacioos complexes especialitzades • Altre irnmobilitzat material IMMOBILITZA T MATERlAL INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURA BÉNS DESTINATS A L' ÚS GENERAL , .. tel-li!1 l E , .... :¡o el",./: .:.. ioC Do. .. IJ .. ~ ~; ~ Q' ~ .¡«~, .. lk,,' tk nbu ,,1 urtifical d'oportaciolls '~~J~M.tB SOlO /o .~n1 lulela. Aquestes ap0rfUCiollstkl",millenfit/o/me//f la xifra tk Ikspeso ,ecolleguda de la G. ¡nd/,eclo tk ¡"AlIJB i la .v~"(J uporfació ,eal (J) (') (5) (6) m (6) (') al Cru,lraCIt_Programa. 1"c1o., /ambill.OOO milus d'euros de deule del sislema amb I'AMB a JI de de.'il'mb,e de 20lJ omb lJI'tlCimeJll 2014 .vgotlS CQfflr(K;le Programa 20/4-2017, Els 1"J,.,.tssos OVOllfols de j"enrcicl 2014 itIClQUell el fillOJ'famelll del wmcimCnI 2015 de I 'e~-melllol deule del siSlema umb l'ANt8 pe, U/l impar! de 17.680 mil..,s d 'eurru. Els saldos a whr(lr i o pagar formen pan respeClivamell1 de les posicioml de "De lllo,s" i "IJeule.f a cu,1 fermini " dd passiu del halam; de Iiluució. ÚI diferencia em,e e/lolal de suh>"fi'lCiaM (11MB per a I"exucici 2014 scgo/lS el CO//f,aCle Programa i les ohligaciollJ liquidodes, 10/.08/ mil..,s d'euros, es cobreiXl!/1 umh el COIII,acle de RefinalH¡Dmenl i Sanejamelll FÍlI(Hlcer del SiSlema de 1'ramporl. {..es diferencies en/,e ellOlal tk sub"ellCif),/S a FGC i AMB pu a I'exe,eici 20/4 .vgo/ls els COIJI/"flCles ProgramtJ i l"s ob/igaciOlJ$/iquiJadls, 5.000 i 2./02 mile,s d'euros ,especfÍl'Offlent, reslen com u Q{KJrlació diferida a abanar per l'AIU en el ¡Je,/ade 2018-2011. SegoIJs elqwe es/ahlnl l 'Acvrd mare 20U·20Jl ItsaptXfaeiOlIS de Conr,acfe P'ogmnw a 1MB s 'hanfim/ COIlsitkrallf qwe ell e/s- ercicis del COI/I,aefe Programa es mol1le COIISIWJI el cWlOI/ferroviari tkl 10lJ per la Unia 9 (52.901 mi/us e.,ros). Qualsell(l/ mouificucló d'aquesl impo" hourlu de comportar el corrrspoIJe/1/ ojuSl en /"aportació per parl tk la Ce roMal Ca/aI,,")'Q i a 7MB. Pellllem de la /¡quidació de I"exercicl 2014. Lo Ge"ua/illll de CulOlul/)'o hu opor/af 011/ imparl addicional d·I.OS6 milus d'euros respeele al pre,,;sl i!/J el Com"f!lli de Fil/(mr.;amelll. tkls quals 709 milers 'ellras p~1I al /i/IUnr.;amellf del cimotl de la I.illia 9. El/ aqueJif ~lIIil. [le' la/ de dOllo, comp/imtml (1 /'Ordre TESlJ77/20/4, Ik 18 de desembre, per la qual S'e"llIbleix el cimoll frrro~'iuri pe' a la uUl¡IUlci/¡ de les i"froes/rue res far ityr.:s dfJes Iillil'.f 9 i /0 de Ferrocarril Melropoli/a de Bareelolltl per II /"nucici 20/4. enldria ul/a apa'loció addiciona/ de lo Gellcralilal de CalolUJrya per Impo" de O, 944M € La 9" Atldmd" (lIs COlJvc/lis de cO/'/nb(lració e/J/re I"Alllori/(J/ del TTlllI!lporl Metropolila de Baralolla i Rwfe. si, J.S49 milers d'tllros (S"a4dmda de /"0/1)' 201 J) i 2./5/mHers d'euros (9"ilddellda de /"ol/y 2014). Apor/aóó a !'A 1M ~gOlIS Pressuposlm¡ Ge'rerols tk !'Eslat 20 f.I Corresp()Il olu aporlUclOllS de leJi empreMS eOlJCe.uiot.aries d'OulOplsles a Its poJitiques tk mobi/iIOI saS/.",ib!e. , / "2Y.fJ7.99 / el 05.0.J.Olpre ..... ia Una aporlació maxima de 6.000 mile'.f d'e"ros pe' I'any 2014; a / 'an)' 20/4 es liqllida ~~ n '" QO 39 El resum deis efectes en el compte de resultats és el següent, en milers d'euros: Pla Marc: Conveni de finan~ament, Contractes programa i altres • Administracions • Operadors públics (TMB-FGC) • AM8 (gestió indirecta) • Compensac ions per integració tarifaria, altres subvencions a operadors i AMTU • Altres transferimcies • Tramvia 8aix L10bregat i Glories Besos (Nota 13) Altres transferimcies Transferimcies corrents de capital en compte de resultats lngressos (1) Despeses (1) 529.526 284.290 101.709 42.783 1.815 98.683 13 529.526 529.293 En l'exercici 2014 l' ATM ha reconegut com a ingrés de transferencia per Contracte-Programa un import de 246 milers d'euros pel manteniment del SAE. (1) .849 milers d'euros (11.849 milers d 'euros en l'exercici 20/3) cOl'responents a les compensac' ns p. . te 'ació tarifaria pendents d'aplicar a pressupost (Nota 10.4 i 12.2). Lo periodificoció de des ese s' a r -gislrol omb obonomenl o I 'epígrofde Despeses Diferides, i lo periodificoció d'ingressos omb c' re 01' pígrof d'lngressos Diferils. 40 h) En funció deIs acords associats al Pla Marc 2014-2031 el deute del sistema amb els operadors ha tingut la següent evolució: Aplica! a Contracte de Dellte nel a rcfinan(¡:ament i Pagaments Subvencions Deute lIet a 31.12.2013 sanejament financer 2014 diferides 2014 (/) 31.l2 .20 14 • TMB 334.738 (-) 3 15.903 18.835 • FGC 5.267 5.000 10.267 • AMB 55.583 (-)11.000 2.102 46.685 395.588 (-)315 .903 (-) 11.000 7.102 75.787 • TMB (contracte do rcfinam;:ament i sanejrunent financer) (2) 3 15.903 101.081 416.984 Total 492.771 (1) Cal considerar que cls Contracles Programa 20 14 estan pendcnts de liquidació. i per lanl les xifres que apareixen són les previstes i que es deriven deIs matcixos Conlracles Programa. (2) El Contracte de refinan~ament i sanejament financer concerta! pef TMB amb diverses entitats financeres és d'un nominal de 472,3 milions d'euros i té vencimcnts fins a J'cxercici 203 1. i) En sessió del Consell d'Administració de I 'ATM de 12 de desembre de 2014 s'acorda la congelació de les tarifes del transport de l'any 2015, així com la reducció del preu de títol de transport T -10 i els seus derivats. En aquest sentit, s' insta, encarrega i faculta al Director General de l' A TM per la modificació del Conveni de finanyament i deIs Contractes Programa 2014- 2017, tot i sol·licitant a les administracions consorciades la modificació deIs seus pressupostos en previsió de les noves aportacions compromeses per aquest concepte. 12.4 Despeses de personal La plantilla de I 'ATM al 31 de desembre de 2014 distribUIda per categories professionals, incloent dues persones en comissió de serveis de TMB, es detalla a continuació: 12.5 41 Nombre Categoría Dona Home d'emp1eats • Director general I • Directors 2 3 • Cap de Departament 1 2 • Cap de servei 3 3 • Cap d ' unitat 2 3 • Tecnic superior 2 3 • Tecnic grau mitji! 4 4 • Administratius 6 2 8 • Auxi liars administratius 1 15 13 28 Durant I'exercici 2014 I'ATM ha disposat de dos empleats adscrits en comissió de serveis (d 'acord amb els convenis subscrits a I'efecte amb TMB). En aguest sentit I'epígraf de treballs realitzats per altres empreses inelou la despesa corresponent a aguest concepte. - La previsió d'honoraris per a I'auditoria deIs comptes anual s de I'exercici 2014 és de 17.654 euros. La societat auditora ha facturat un import de 5.800 euros per altres serveis. Nota 13 - ALTRES CONSIDERACIONS 13.1 - Trarnvia Baix Llobregat i Tramvia Sant Martí-Besos a) El 27 d'abril de 2000 el Consell d'Administració de l'ATM va adjudicar la redacció del projecte, la construcció i l'explotació d'un sistema de tramvia- metro lleuger en el corredor Diagonal-Baix Llobregat de Parea de Barcelona gue inelou sistema trarnviari , serveis afectats i expropiacions. El contracte corresponent va ser formalitzat el 17 de novembre de 2000 amb Trarnvia Metropolita, S.A amb un pressupost inicial de 217 milions d'euros (abans d'LV.A.). 42 EIs terrenys afectats per les expropiacions relatives a aquest projecte formen part del do mini públic del Consorci de l' A TM, que actua com a beneficiari en atenció al risc assumit en relació amb I'apreuament. El pagament d 'aquest és obligació de I'empresa adjudicataria fins al límit de la xifra d'inversió prevista per a les expropiacions en el projecte economic financer de I' adjudicatari. L' ATM no registrara comptablement la inversió en aquests terrenys fins al moment de la se va reversió. A I'exercici 2005 l' ATM va comenyar a aprovar transfen':ncies de capital per I'excés d'expropiacions envers el límit previst a carrec de I'empresa adjudicataria, registrant-Ies quant neix I'obligació de pagament. b) El 12 de desembre de 2002, el Consell d 'Administració de I'ATM va aprovar el projecte constructiu del Trarnvia Sant Martí-Besos, per un import de 205 milions d'euros (abans d' LV.A.), així com el contracte definitiu amb I'adjudicatari (Trarnvia Metropolita del Besos, S.A.). c) En I'exercici 2004 es van posar en servei els dos sistemes tramvlarls esmentats. Les transferimcies corrents i de capital lliurades per l' A TM a les societats concessionaries deIs serveis a I'exercici 2014 es detallen a la Nota 12.3. L' ATM preveu finanyar el cost de la inversió i de I' explotació deIs Tramvies amb recursos de Contracte Programa, que incIouen els fons compromesos per la Generalitat de Catalunya per aquest concepte segons acords de Govem de la Generalitat de Catalunya de 31 de juliol de 2000 i 24 de desembre de 2002. Des de la seva adjudicació el Consell d'Administració de I'ATM diverses modificacions en I'execució d'aquestes cobertura de les majors necessitats de finanyament que ii incloguin la cobertura de contingencies de jubilació amb d'estabilitat pressupostitria i soste . 'litat financera i en els 1~¡'I"~' . determini en les corresponents eis - 47 Addicionalment, la llei 36/2014 de Pressuposts Generals de l'Estat de data 26 de desembre, en la seva disposició addicional desena segona, determina la possibilitat de recuperar durant l'any 2015, si escau, el 24,04% deis imports que es van deixar de rebre com a conseqü¿mcia de I'aplicació en el seu dia del RO 20/2012. En funció de I'opinió de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya (nota informativa de 9 de novembre de 2012) i de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (Consulta de l'Instituto de Contabilidad y Auditoria de Cuentas de 13 de novembre de 2012), no es pot considerar probable, en la situació actual , que existeixi una obligació present en relació a les eventual s aportacions que contempla el Real Decret-Llei 2012012 i per tant no es compleixen els suposits per a la dotació d 'una provisió per a riscos i despeses en relació a les esmentades aportacions d'acord amb el marc comptable d'aplicació al' ATM per a I'import diferencial. 13.6 - Valors rebuts en diposit L' ATM ha rebut avals en dipósit per un import total de 20.609 milers d'eurus. - / 48 Nota 14 QUADRE DE FINANCAMENT Els recursos obtinguts durant els exerC1C1S 2014 i 201 3, així com la seva aplicació, i l'efecte que han produ"it aquestes operacions sobre el capital circulant es reflecteixen en el quadre següent: FONS PERMANENTS APLlCACIONS 2014 2013 ORÍGENS Recursos aplicats en , 'excrcic i - ;.646.57 1,82 Recursos generats en ['exerciei Adquisicions d ' jmmobil itzat: Subvencions de capital Immaterial 257.030,00 6.542,00 Cred its a lIarg termini Material ¡Infraestructura 28.487,26 4 11.340,27 Credits a lIarg termini - - Augrnent del cap ital circulant 4.176.633,52 - Disminució del cap ital ci rculant 4,462 .150,78 6,064.454,09 VA RJACIONS DEL CA PITAL CIRCULANT 2014 AUGMENTS DISM INUCIONS AUGMENTS Deutors 15.639.240,25 - - Comptes financers - 48.948.084,39 86.767.229,08 Deutes a curt termi ni 56.047.897,53 - - Ajustaments per period ificació - 18.562.419,87 - Variac ió del capital circulant 71.687.137,78 67.510.504,26 86.767.229,08 - 4.176.633,52 6.064.454 ,09 71.687,137,78 71.687,137,78 92,831.683,17 CONCILIA CIÓ DEL RES ULTA T DE L 'EXERCICI AMB ELS RECURSOS GENERA TS/(A PLlCA TS) 2014 2014 20B 4.462.150,78 - - - - - - - - 6.064.454,09 4,462,150,78 6.064.454 ,09 2013 DIS~UNUCIONS 84.844.435 ,54 - 6.905.596,70 1.081.650,93 92.83 1.683, 17 - 92,831.683, 17 Resultat de ]'cxercici segons Compte de Resultats Dotacions a I'amortització 4.014.723 ,39 (-) o., '''ll~!