Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 11 Ajuntament de Barcelona Institut Municipal d 'U rbanisme Compte General 2013 Exp. Núm. 14-CP-43 Barcelona, 9 d'abríl de 2014 Ajuntament de Barcelona INDEX INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 1.- Comptes anuals 2013 amb opinió d'auditoria ........ .. ........ ......... ............. .. ..... ........ ... ...... 1 2.- Liquidació del pressupost 2013 Decret ................................. ...... .. .......... ........ .... .. .............................. .. ....... .. ..... ...... ...... 35 Resultat pressupostari ...................... ................. .. .. ............................ .......... .... ............ . 38 Estat d'ingressos - Pressupost corrent ............... .............. ...... ........ .. .. ................. ........ 40 Estat de despeses - Pressupost corrent ........... .. .. ............................... ...... .... .... ....... ..... 42 Estat del romanent de tresoreria ......... .... ...... ........... .. .................... .. ............................ 44 Estat d'ingressos - Pressupostos tancats .......... .. ......................................................... 46 Estat de despeses - Pressupostos tancats .......... .......... .... .. ..... .......... .......... .. ............... 50 Resum general de tresoreria ............... .. ........................... ... .... ... .... ... .. ............. ............ 53 Informe d'Intervenció ........... ... ....... .. ...... .. .... .... ............. ..... ........................................ 55 3.- Documentació complementaria Estats de liquidació del pressupost - Resum de la classificació per programes de la despesa ......... ...... ................. .. .. ......... 65 - Resum de la classificació economica de la despesa ......... .. ............ ......... ... .. ....... .. ..... 65 - Resum de les obligacions reconegudes netes ....................... ............ .... ...................... 65 - Resum de la classificació economica deIs ingressos ................... .. ........ .. ............... ... 69 Infonnació sobre l'endeutament. .... .............. ..... ......... ... .. .. .................. ... .. ............. ... .... 71 Informació de les operacions per administració de recursos per compte d'altres ens públics .. .. .......................... ....... ...... .. .... .... .................. .......... . 72 Ajuntament de Barcelona lnformaeió de les operacions no pressupostaries INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME - Deutors ............................................................. ... .................. ............. .. .. ... ... ...... ........ 74 - Creditors ............................................................. ............ .. .... .... ........ ... ...................... 76 - Partides pendents d'aplieaeió. Ingressos .......... ........ .... .......... ........ .. .. .. ...................... 78 Informació pressupostaria Exercici corrent. Pressupost de despeses • Modificacions de credit ................................................... ............ .............. ..... 82 • Romanents de eredit ............................ .... ......... ......... .. .. ............ ..... ......... ....... 84 Exercici corrent. Pressupost d'ingressos • Procés de gestió: drets anuHats ......... .................... ......................................... 87 • Procés de gestió: drets canceHats ........... .. ........ ............... .................... ........... 88 • Procés de gestió: recaptació neta ....... ........... ......... .... ..................... ................ 89 • Devolució d'ingressos .......... .................. ............................ ..................... ........ 91 • Compromisos d'ingrés .................................................................................... 92 Exercicis tancats • Obligacions de pressuposts tancats .......... .... .......................... ................. ..... ... 94 • Drets a cobrar de pressupostos tancats. Drets anul·lats ................................... 97 • Drets a cobrar de pressupostos tancats. Drets cancel'lats .................... ......... 101 Despeses amb financ;:ament afectat • Desviacions de financ;:ament.. ........................................................................ 106 a· Ajuntament : de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 1.- COMPTES ANUALS 2013 AMB OPINIÓ D' AUDITORIA pwc Av, Diagonal, 64 08017 Barcelona '" Gabinete Técnico ¿ de Auditoría y Consultoría, s.a. Balmes, 89-91 08008 Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME Informe d' auditoria, comptes anuals a131 de desembre de 2013 i Informe de gestió de l'exercici 2013 pwc Av. Diagonal, 64 08017 Barcelona Gabinete Técnico de Auditoría y Consultoría, s.a. Balmes, 89-91 08008 Barcelona INFORME D' AUDITORlA DE COMPTES ANUALS Al Consell Rector de l'Institut Municipal d'Urbanisme Hem auditat els comptes anuals de l'Institut Municipal d'Urbanisme, Organisme Autonom Local de l'Ajuntament de Barcelona, que comprenen el balanr; de situació a 31 de desembre de 2013, el compte de resultats, la liquidació del pressupost i la memoria corresponents a l'exercici anual finalitzat en aquesta data. Els Administradors són responsables de la formulació deIs comptes anuals de l'Institut, d'acord amb el marc normatiu d'informació finan cera aplicable a l'Entitat (que s'identifica en la Nota 2.1.a) de la memoria adjunta) i, en particular, amb els principis i criteris comptables que hi conté. La nostra responsabilitat és expressar una opinió sobre els esmentats comptes anuals en el seu conjunt, basada en el treball realitzat d'acord amb la normativa reguladora de l'activitat d'auditoria de comptes vigent a Espanya, que requereix l'examen, mitjanr;ant la realització de proves selectives, de l'evidencia justificativa deIs comptes anuals i l'avaluació de si la seva presentació, els principis i criteris utilitzats i les estimacions realitzades, estan d'acord amb el marc normatiu d'informació finan cera que resulta d'aplicació. Segons la nostra opinió, els comptes anuals de l'exercici 2013 adjunts express en, en tots els aspectes significatius, la imatge fidel del patrimoni i de la situació financera de l'Institut Municipal d'Urbanisme a 31 de desembre de 2013, així com deIs resultats de les seves operacions reflectits en el compte de resultats i en la liquida ció del pressupost adjunts i deIs recursos obtinguts i aplicats durant l'exercici anual finalitzat en aquesta data, de conformitat amb el marc normatiu d'informació financera que resulta d'aplicació i, en particular, amb els principis i criteris comptables en ell continguts. L'informe de gestió adjunt de l'exercici 2013 conté les explicacions que els Administradors consideren oportunes sobre la situació de l'Institut Municipal d'Urbanisme, l'evolució deIs seus negocis i sobre altres assumptes i no forma part integrant deIs comptes anuals. Hem verificat que la informació comptable que conté l'esmentat informe de gestió concorda amb la deIs comptes anuals de l'exercici 2013. El nostre treball com a auditors es limita a la verificació de l'informe e gestió amb l'abast esmentat en aquest mateix paragraf i no inclou la revisió d'informació diferent d l'obtinguda a partir deIs registres comptables de l'Institut. PricewaterhouseCoopers Auditores, S.L. Sandra Deltell Soci - Auditor de Comptes 10 de mare; de 2014 PricewaterhouseCoopers Auditores, 8.L. R. M. Madrid, ful! 87.250-1, folí 75, tomo 9.267, !libre 8.054, secció 3a. Inscrita en el R.O.A.C. amb el número 80242 - CIF: B-79 031290 Jorge Vila López Soci - Auditor de Comptes Gabinete Técnico de Auditoria y Consultoría, 8.A. R. M. Barcelona, Volum 10296, Llibre 9349, Folí 42, Seco 2. Full B-27831. Inscrita en el R.O.A.C. amb el número S0687 Inscrita en I'Institut de Censors Jurats de Comptes. CIF A-S8604745 11 Ajuntament , de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 11 COMPTES ANUALS EXERCICI 2013 Febrer, 2014 INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME BALANCOS DE SITUACIÓ A 31 DE DESEMBRE DE 2013 i 2012 ACITU Notes 2013 2012 PASSIU Notes 2013 2012 A) IMMOBIlITZAT 4.603,14 8.338,51 A) FONS PROPIS 8 1.331.354,04 1.163.637,21 IlI. Immobilitzat Ma1erial 4 4.603,14 8.338,51 lII. Resultnts d'exercicis anteriors 1.163.637,21 1.023.929,84 4. Altre immobilitzat 34.036,88 33.171,73 5. Amortitzacions (-) 29.433,74 (-) 24.833,22 IV. Resultotde I'exercici 167.716,83 139.707,37 B} PROVISIONS PER RISCOS I DESPESES 9 35.869,60 35.869,60 e} ACITU eIReULANT 1.977.494,30 1.813.376,26 D) CREDITORS A eURT TERMINI 614.873,80 622.207,96 Ir. Deutors lI. Altres deu1es a curt 1ermni 1. Deutors pressupostaris 5 1.941.334,54 1.795.849,34 4. Fionces i diposits rebuts a curt1ermini 6,10 478.563,77 456.115,97 2. Deutors no pressupostnris 12 90.669,92 109.135,78 6. Provisions 5 (-) 657.357,00 (-) 788.828,39 lII. ereditors 1. ereditors pressupostnris 11 74.244,99 88.687.14 lII, Inversions fi nanceres temporals 2. Creditors no pressupostaris 4.098,40 14.024,04 3. Fiances i diposits contitu'lts a curt1ermini 6 478.563,77 456.115,97 4. Admi nistrocions públiques 12 42.576,87 45.190,08 IV. Tresoreria 7 124.283,07 241.103,56; IV. Ajustol1Ents per periodifi cocions 15.389,77 18.190,73 TOTAL GENERAL 1.982.097,44 1.821.714,77 TOTAL GENERAL 1.982.097,44 1.821.714,77 Les notes 1 a 19 descrites a la I1EmOria forl1En part in1egrant del bQlon~ de situoció al 31 de deserrore de 2013. (.1'¡ El Gerentc~_ \ \ \ INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME COMPTES DE RESUL TATS CORRESPONENTS ALS EXERCICIS ACABATS EL 31 DE DESEMBRE DE 2013 i 2012 DEVRE Notes 2013 2012 HAVER Notes 2013 2012 Al DESPESES 691 .268,54 806.383.95 INGRESSOS 858.985,37 946.091,32 3. Despeses de funeionament deis serveis i preslocions socials 4. Altres ingressos de gestió ordinaria a) Despeses de personal 15 a) Reinregraments - . a,!) Sous, salaris i similars 470.879,47 521.003,18 a.2) Carregues soeials 98.660.15 146,844,03 e) Altres i ngressos - 31,22 e) Dotaeions per a I'arnortitzaeió de l'ilnlOObilitzat 4 4.600,52 4.660,95 5. Transferencies i subvencions 14 d) Variació de provisions a) Transferencies eorrents 858.860,60 945.786 ,86 d.2) Variació de provisions i perdues de eredits incobrables 5 c-) 131.471,39 c-) 131.471,39 e) Altres despeses de gestió e.l) Serveis exreriors 243.376,10 257.556,62 4. Transferencies i subvencions a) Transferencies i subvencions corrents 5.223,69 7.790,56 Resultats d ' explotació positius 167.592,06 139.434, 13 Resultats d' explotació negatius . - 3. Despeses de funcionoment deis serveis i prestncions social s 4. Altres ingressos de gestió ordinario f) Despeses finaneeres i similars f) Altres inreressos i ingressos si mlars f.l) Per deutes - f .1) Altres interessos 124,77 273,24 Resultats positius de les activitats ordinaries 167.716,83 139.707. 37 Resultats negotius de les octiyitats ordinarie. - - 5. Perdues i despeses extraordi naries 6. Benefieis i ingressos extraordinaris I e) Perdues i despeses extraordinaries . . d) Ingressos i beneficis d'oltres exercicis . - Resultots extroordinoris positius - . Resultats extraordinaris negatius - - , RESULTATS POSITIUS DE L'EXERCICI 167.716,83 139.707,3t RESULTATS NEGÁTIUS DE l'EXERCICI - . - - Les nores 1 a 19 deserires a la memOria formen part i ntegrant del co~re de perdues i guanys al 31 de desernbre de El Gerent, ~ \ \ ~ '-. ~' ~- I 0\ INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME EXERCICI 2013 ESTAT DE LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST I. UQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DE DESPESES 2013 (RESUM PER CAPiTOLS.) Obligacions Obligacions pendents Romanents de credit Credits pressu~ostoris Retenció Despeses reconegudes PagallEnt de pagallEnt No Cap. Descripció Inicials Modificocions Defini1ius de credit comprollEses netes Efec1iu a 31 de desembre A) OPERACIONS CORRENTS 1 Despeses de personal 669.450,00 -30.000,00 639.450,00 0,00 572.340,58 572.340,58 572.340,58 0,00 0,00 67.109,42 2 Compra de béns corrents i serveis 268.380,00 30.000,00 298.380,00 25.824,29 261.263,97 253.651,10 204.029,56 49.621,54 0,00 18.904,61 3 Despeses fi nanceres 0,00 0,00 0,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 4 Transferencies corrents 6.974,86 0,00 6.974,86 697,49 5.223,69 5.223,69 5.223,69 0,00 0,00 1.053,68 B) OPERACIONS DE CAPITAL 6 Inversions reals 1.006,00 0,00 1.006,00 100,60 865,15 865,15 0,00 865,15 0,00 40,25 7 Transferencies de capital 0,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 8 Ac1ius financers 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 9 Passius fi nancers 0,00 0,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 TOTAL EXERCICI CORRENT 945.810,86 0,00 945.810,86 26.622,38 839.693,39 832.080,52 781.593,83 50.486,69 0,00 87.107,96 TOTAL EXERCICIS T ANCA TS 88.687,14 0,00 88.687,14 0,00 88.687.14 88.687,14 64.928,84 23.758,30 TOTALS 1.034.498,00 0,00 1.034.498,00 26.622,38 928.380,53 920.767,66 846.522,67 74.244,99 0,00 87.107,96 El Gerent, ~\\\ INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME EXERCICI 2013 ESTAT DE LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST n. UQUlDACIÓ DEL PRESSUPOST D'INGRESSOS 2013 (RESUM PER CAPÍTot..s .) Dre1S Dre1S Dre1S penden1s Exces I Previsions eressueosmries Dre1s anul-la1s / reconegu1s Recaptació de cobrament Defecte Cap. Denomi naci ó Inicials Modificacions Definitius reconegufs cancel-la1s ne1s nem a 31 de desembre previsló A) OPERACIONS CORRENTS Impostos directes 0,00 0,00 0.00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 2 Impostas indirectes 0.00 0 ,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0 ,00 3 Taxes i altres ingressos 12,00 0.00 12,00 0 ,00 0,00 0 ,00 0 ,00 0,00 -12 ,00 4 Tronsferencies corrents 945.786 ,86 0 ,00 945.786,86 858.860,60 0,00 858.860,60 0,00 858.860,60 -86.926,26 5 Ingressos patrimoniols 6 ,00 0 ,00 6,00 124,77 0,00 124,77 124,77 0,00 118,77 B) OPERACIONS DE CAPITAL 6 Alienació d' inversions reols 0 ,00 0,00 0,00 0 ,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 7 Transferencies de capital 6,00 0,00 6,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0 ,00 -6,00 8 Actius financers (romonenfs) 0,00 0,00 0,00 0 ,00 0.00 0,00 0,00 0,00 0,00 9 Passius financers 0,00 0,00 0.00 0 ,00 0,00 0 ,00 0,00 0,00 0,00 TOTAL EXERCICI CORRENT 945.810,86 0,00 945.810,86 858.985,37 0,00 858.985,37 124,77 858.860,60 -86.825 ,49 TOTAL EXERCICIS TANCATS 1.795.849,34 0,00 1.795.849,34 1.795.849,34 0,00 1.795.849,34 713.375,40 1.082.473,94 TOTALS 2.741.660,20 0,00 2.741.660,20 2.654.834,71 0 ,00 2.654.834,71 713.500,17 1 .941 .334,54 -86.825,49 r)' ,1 El Gerent, J-\\\ / ~- INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME EXERCICI 2013 RESULTATPRESSUPOSTARI DRETS OBUGACIONS CONCEPTES RECONEGUTS RECON EGU DES RESULTAT NETS NETES AJUSTOS PRESSUPOST ARI a. Operacions corrents 858.985,37 831.215,37 b. Altres operacions no financeres 0,00 865,15 1. Total operacions no financeres (a+b) 858.985,37 832.080,52 2. Actius financers 0,00 0,00 3. Passius financers 0,00 0,00 RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI 858.985,37 832.080,52 26.904,85 Alustos 4. Despeses finan<;ades amb rotronent líquid de tresoreria 0,00 per a despeses generals 5. Desviacions de finan<;ament negatives de I'exercici 0,00 6. Desviacions de finan<;ament positives de I'exercici 0,00 0,00 RESULTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT 26 .904,85 El Gerent, ~\ \ \~ '·e INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME EXERCICI 2013 ROMANENT DE TRESORERIA CONCEPTEs 2013 2012 1. (+) Fons líquids 124.283,07 241.103,56 2. (+) Drets pendents de cobrarnent 2.510.568,23 2.360.769,22 (+) del Pressupost corrent 858.860,60 945.786,86 (+) deis Pressupostos tancats 1.082.473,94 850.062,48 (+) d 'operacions no pressupostaries 569.233,69 564.919,88 (+) administració recursos altres ens públics 0,00 0,00 (-) cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 0,00 3. (-) Creditors pendents de pagarnent 596.259,03 590.185,36 (+) del Pressupost corrent 50.486,69 35.806,29 (+) deis Pressupostos tancats 23.758,30 52.880,85 (+) d' operacions no pressupostaries 522.014,04 501.498,22 (+) administració recursos altres ens públics 0,00 0,00 (-) pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 0,00 l. ROMANENT DE TRESORERIA (1+2-3) 2.038.592,27 2.011.687,42 n. (-) Saldos de dubtós cobrament 657.357,00 788.828,39 III. (-) Exces de fi nan~ament afectat 0,00 0,00 IV. ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESPESES GENERALS (I-II-m) 1.381.235,27 1.222.859,03 -- --- --- ~ ---'---- -- -~ El Gerent, ~\\\ r-~ ----- 11 INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ... MEMORIA EXERCICI 2013 Febrer, 2014 INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME , MEMORIA DELS COMPTES ANUALS DE L'EXERCICI ACABAT EL 31 DE DESEMBRE DE 2013 1. Activitat de l' institut L'Institut Municipal d'Urbanisme és un organisme autonom local, creat per l'Aj.untament de Barcelona, per acord del seu Consell Plenari el 27 d'abril de 1990, dotat de personalitat jurídica pública pel desenvolupament de les comeses que es determinen en els seus Estatuts. La finalitat de l'Institut és gestionar, per compte de l'Ajuntament de Barcelona, les actuacions urbanístiques que determinin els organs de govern municipal, d'acord amb el seu ombit de competencia i per qualsevol deis sistemes d'execució del planejament. Les funcions de l'Institut són les següents: a) Fer totes les actuacions que estiguin directament i indirectament relacionades amb les finalitats esmentades. b) Atorgar tota mena d'actes i serveis jurídics, com també subscriure, per compte de l'Ajuntament, els convenis urbanístics congruents amb les finalitats de l'Institut. c) Formalitzar I'adquisició, per compte de l'Ajuntament, de terrenys ¡ edificacions per qualsevol mitjo legal, inclosa I'expropiació, i assumir-ne les obligacions economiques dimanants. d) Adquirir, transmetre, constituir, modificar i extingir per compte de l'Ajuntament, tota classe de drets sobre béns immobles. e) Administrar i disposar, per compte de l'Ajuntament, del patrimoni adscrit i adquirit per l'Institut de conformitat amb la normativa vigent. f) Gestionar, participar i executar, per compte de l' Ajuntament, projectes de reparcel.lació, de compensació i expropiació, de parcel.lació, d'urbanització, d'obres i d'edificació. g) Rebre encorrees d'estudis o de redaccíó i elaboració d'instruments de gestíó urbanística. h) Participar en Juntes de Compensació i Associacíó de Cooperació, per compte de l'Ajuntament. El Gerent, 9 2 i) L'Institut Municipal d'Urbanisme té I'encorrec, atribu"ft per acord de la Comissió de Govern celebrada el 5 de desembre de 2007, de desenvolupar, coordinar i gestionar el Pla de I'Habitatge de Barcelona, amb atribució de tot un seguit de funcions per tal d'assolir I'objectiu de I'encorrec, que afecten als següents aspectes del Pla de I'Habitatge: En materia de promoció d'habitatge assequible i política de sol, en materia de rehabilitació, en materia d'orientació i informació al ciutado i en materia de Iloguer i xarxes de mediació. La durada de I'organisme autonom és indefinida; ara bé, podro ésser extingit, pels motius i amb els efectes establerts en la legislació aplicable, per acord del Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona. En aquest cas l'Ajuntament de Barcelona li succeira universalment. Els organs de govern de l' organisme autonom són els següents: El Consell Rector El President, vice-president primer i vice-president segon La Comissió Permanent El Gerent NOTA 2. Bases de presentació 2.1. Regim comptable 2.1.a) Els comptes anuals adjunts s' han preparat a partir deis registres comptables de l'Organisme i es presenten d'acord amb els principis comptables de general acceptació per a les Administracions Públiques, recollits en la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat de l' Administració Local, ordre de 23 de novembre de 2004, amb efectes 1 de gener de 2006 i en la Llei 1/2006, que regula el regim especial de Barcelona, amb I'objecte de mostrar la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera, deis resultats de les seves operacions reflectits en el compte de resultats i en la liquidació del pressupost i deis recursos obtinguts i aplicats durant I'exercici. El Gerent, ,l \ \ " 10 2.1.b) Addicionalment s'ha considerat la següent legislació vigent: • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Regim Local. • Reial Decret Llei 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de disposicions vigents en materia de Regim Local. • Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal de Regim Local de Catalunya . • Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de mar~, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (Llei 39/1988, de 28 de desembre). • Reial Decret 500/1990, que desenvolupa la Llei 39/1988. • Documents sobre principis comptables emesos per la Comissió de Principis i Normes Comptables Públiques, creada per Resolució de la Secretaria d'Estat d'Hisenda de 28 de desembre de 1990. • Llei 15/2010, de 5 de juliol, de mesures de IIuita contra la morositat en operacions comercials. • Llei Organica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostaria Sostenibilitat Financera. • Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local 2.2 Comptes anuals a) Els comptes anuals preparats per a la liquidació de I'exercici són els següents: • Liquidació del Pressupost de I'exercici 2013 • Balan~ de Situació a 31 de desembre de 2013 • Compte de Resultats de I'exercici 2013 • Memoria b) Aquests comptes anuals es presenten, basicament d'acord amb els models establerts per la rCAL. S'inclou informació addicional en el Compte General de la Liquidació de I'exercici. \ i El Gerent, .~ \ \ 1\ 11 c) Els imports del comptes anuals estan expressats en euros. d) Els comptes anuals han estat formulats pels administradors de l'Institut i són previs a I'aprovació del Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona. La liquidació del pressupost ha estat aprovada per Decret d'Alcaldia el 28 de febrer de 2014. En els terminis legals establerts, es presentara el compte general per a I'aprovació del Plenari del Consell Municipal. 2.3 Comparació de la informació Els comptes anuals deis exercicis 2013 i 2012 s'han formulat havent seguit en la seva elaboració criteris uniformes de valoració, agrupació, classificació i unitats monetaries, de manera que la informació presentada és homogenia i comparable. 3 Normes de valoració Les principals narmes de valoració utilitzades per I'Institut en I'elaboració deis seus Comptes Anuals per a I'exercici 2013, han estat les següents: 3.1 Immobilitzat 3.1.1 Inversions en actius propis Les inversions en actius propis inclouen instal·lacions, mobiliari i equips per a tractament d' informació. Aquests elements es troben valorats al preu d'adquisició, i les despeses de manteniment i reparació que no signifiquin una ampliació de la seva capacitat productiva o un allargament de la vida útil són carregades directament al compte de resultats. L'Institut amortitza el seu immobilitzat, seguint el metode lineal, distribuint el cost deis actius entre els seus anys de vida útil estimada, segons el detall següent: Anys de vida útil estimada Altres instal·lacions, utillatges i mobiliari 6 Equips per a processament d ' informació 4 El Gerent,~ \ \ ~ /' I 12 3.1.2 Inversions en infraestructures i béns destinats a I'ús general 3.1.2.1 Inversions pressupostaries (finan~ament municipal) D'acord amb el procediment aplicable a les inversions a realitzar per les empreses i organismes públics per encorree de l'Ajuntament aprovat el 30 de gener de 2012 i amb la normativa aplicable reguladora de les Hisendes Locals, la Llei Especial de Barcelona i els Estatuts de I'IMU, les inversions de I'exercici s'incorporen comptablement a I'epígraf "Inversions gestionades" (en endavant immobilitzat en curs) a mesura que es reben les certificacions, factures o justificacions de la seva realització, i el finan~ament rebut de l'Ajuntament per dur a terme aquestes actuacions es registra com un compte a cobrar amb contrapartida a I'epígraf "Finan~ament rebut de l'Ajuntament" (vegeu nota 3.5). Periodicament durant I'exercici, l'Institut formalitza els corresponents lIiuraments de les inversions fetes per encorree de l' Ajuntament, a fi i a efecte, de la seva reversió i activació en l' inventari municipal. En efectuar els Iliuraments es cancel·la tant I'immobilitzat en curs com el compte passiu que reflexa el finan~ament rebut de l'Ajuntament per a finan~ar aquest immobilitzat. 3.1.2.2 Inversions realitzades amb finan~ament extern (no municipal) Les inversions de I'exercici s'incorporen comptablement com immobilitzat en curs a mesura que es reben les certificacions, factures o justificacions de la seva realització. El finan~ament per dur a terme aquestes inversions es comptabilitza com un compte a cobrar amb contrapartida a "Finan~ament rebut de tercers". A mesura que l'Institut disposa de les certificacions, factures, o justificacions de les inversions realitzades, es cedeixen a l' Ajuntament de Barcelona, previa analisi individual de cadascuna de les actuacions. En aquest moment es cancel'la tant I'immobilitzat en curs com el compte de "Finan~ament rebut de tercers". El Gerent. l \ \ ( --- 13 3.2 Deutors i creditors Els drets reconeguts pendents de cobrament de l'Ajuntament de Barcelona per les inversions efectuades de naturalesa pressupostaria, o de tercers, derivats del sistema d'actuació de cooperació urbanística, figuren comptabilitzats pel seu valor nominal. Els saldos deutors considerats de dubtós cobrament figuren corregits per la corresponent provisió per a insolvencies. L'Institut comptabilitza com "Creditors pressupostaris" les certificacions d'obres i serveis rebudes i pendents de pagament, per les inversions efectuades de caracter pressupostari. 3.3 Tresoreria La comptabilització deis cobraments realitzats directament a la caixa o a comptes bancaris s'efectua pel sistema d'aplicació diferida deis ingressos que suposa, inicialment, el registre en comptes transitories per la seva posterior aplicació rebaixant el deute pendent de cobrament. El registre deis pagaments es realitza en el moment en que s'autoritza i s'expedeix I'ordre de transferencia o el xec bancari, amb independencia si aquests instruments de pagament han estat descomptats per I'entitat financera. 3.4 Finan~ament rebut de tercers Durant I'exercici es comptabilitza en aquest epígraf el finan~ament rebut de tercers. Aquests avan~aments es cancel' len juntament amb I'immobilitzat en curs d'acord amb el procediment descrit anteriorment a la Nota 3.1.2.2. 3.5 Finan~ament rebut de l'Ajuntament El finan~ament rebut per dur a terme actuacions aprovades pel Conse!! Plenari de l'Ajuntament s'enregistra transitoriament dins de I'epígraf "Finan~ament rebut de l'Ajuntament" del passiu del balan~ de situació, per diferenciar aquest finan~ament municipal de I'extern, fins que es realitza la reversió a l'Ajuntament de les esmentades actuacions (Vegeu Nota 3.1.2.1). El Gerent , \ \ \ \ //~ r-¡-, " 14 3.6 Provisions per a riscos i despeses És criteri de l'Institut dotar totes aquelles provlslons per fer front a les despeses conegudes o aquel les que suposin un risc previsible o perdua eventual. Les dotacions d'aquestes provisions repercuteixen en el resultat economic patrimonial, pero no tenen incidencia pressupostaria. 3.7 Impost sobre Societats D'acord amb I'article ge del Reial Decret Legislatiu 4/2004 de 5 de marc;, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Impost sobre Societats (Llei 43/1995), l'Institut esta exempt de tributar per aquest Impost. D'altra banda, I'article 140 de I'esmentada lIei estableix que no es practicaran retencions sobre els rendiments del seu capital mobiliari. 3.8 Ingressos i despeses - Comptabilitat financera Els ingressos i despeses, en general, es registren atenent al prlnclpl del meritament i al de la correlació d'ingressos i despeses, independentment del moment en que són cobrats o pagats. No obstant aixo, seguint el principi de prudencia, l'Institut únicament comptabilitza els beneficis realitzats a la data de tancament de I'exercici, mentre que els riscos i les perdues previsibles, fins i tot eventuals, es comptabilitzen tan aviat són coneguts. - Liquidació pressupostaria Els ingressos i despeses s'incorporen a la liquidació pressupostaria en el moment en que es produeix I'acte administratiu de reconeixement deis respectius drets i obligacions. 3.9 Transferencies rebudes de l'Ajuntament de Barcelona Les activitats desenvolupades per l'Institut corresponen, fonamentalment, a la prestació de serveis públics en I'ambit competencial de l'Ajuntament de Barcelona, El Gerent, \ \ i /'~ r--l.. \ ~,\, /' 1 f 15 mitjan~ant gestió directa per delegació de l'Ajuntament, d'acord amb allo previst per la legislació vigent (Llei Reguladora de les Bases de Regim Local i Reglament d'Obres, Activitats i Serveis deis Ens Locals). Per a la prestació deis serveis públics, en I'ambit de competencies de l'Ajuntament de Barcelona, l'Institut rep d'aquest, el finan~ament pressupostari, el qual es reflecteix a I'epígraf d'Ingressos "Transferencies corrents", del compte de resultats adjunto Aquesta transferencia corrent pressupostaria, esta fixada tenint en compte els suposits d'equilibri pressupostaris previstos a la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. 3.10 Medi ambient Les despeses derivades de les actuacions empresarials que tenen per objecte la protecció i millora del medi ambient es comptabilitzen, si escau, com a despeses de I'exercici en que s'incorren. No obstant aixo, si suposen inversions com a conseqüencia d'actuacions per minimitzar I'impacte mediambiental i la protecció i millora del medi ambient, es comptabilitzen com a major valor de I'immobilitzat. 4 Immobilitzat 4.1 Analisi del moviment Els moviments produrts durant I'exercici 2013 en els diferents comptes de I'immobilitzat material i de les seves corresponents amortitzacions acumulades han estat els següents: COST : Maquinaria, instal ·lacions, utillatge i mobiliari Equips per a processament d'informació TOTAL COST AMORTITZAcrÓ ACUMULADA I PROV : Maquinaria, instal·lacions, utillatge i mobiliari Equips per a processament d'informació TOTAL AMORTITZACIO I Immobilitzat material net El Gerent, SALDO INICIAL 19.334,76 13.836,97 33.l71,73 (13.250,22) (11.583,00) (24.833 ,22) - 865,15 865.15 (2.598,44) (2.002,08) (4.600,52) 8.338,51 I (3 .735,37) I Baixes - - - - - - SALDO FINAL 19.334,76 14.702.12 34.036,88 (15.848,66) (13.585,08) (29.433,74) 4.603 ,14 I 16 Les altes de I'exercici es corres ponen principalment amb I'adquisició d'equips informatics per a les oficines. Durant I'exercici 2013 no s'han produ'ft moviments en els comptes d '"Inversions gestionades", "Financ;ament rebut de l'Ajuntament" i "Financ;ament rebut de tercers". 4.2 Detall deis elements totalment amortitzats El cost deis elements de I'immobilitzat totalment amortitzats a 31 de desembre de 2013, és el següent: Maquinaria, instal ·lacions i utillatge 4.386,74 Equips per a processament d'informació 11.467,89 Béns totalment amortitzats 15.854,63 1 4.3 Polisses d'assegurances És política de I'Institut contractar totes les polisses d'assegurances que es considerin necessaries per donar cobertura als possibles riscos que poguessin afectar als elements de I'immobilitzat. 5 Deutors pressupostaris La composició deis deutors pressupostaris de l'Institut a 31 de desembre de 2013 és la següent: Ajuntament de Barcelona (Nota 16) Cooperants diversos projectes (RCD Espanyol, SAD) 1 Total 1.374.647,46 566.687,08 1.941.334,541 Els saldos a cobrar amb l' Ajuntament de Barcelona i amb els cooperants corresponen, principalment, al financ;ament pendent de cobrament per les inversions efectuades en exercicis anteriors i per I'activitat ordinaria durant I'exercici 2013. El Gerent, \ \ \ .---t--- I I 17 Com a conseqüencia del conveni signat entre l'Institut Municipal d'Urbanisme i el RCD Espanyol, S.A.D. per les obres de Soterrament de la Ronda de General Mitre a la ciutat de Barcelona, li va ésser girat durant els anys 1998 1999 un import total de 2.788.696 euros. D'aquest import va restar un deute pendent de cobrament de 1.051.771,18 euros (IVA indos), que fins a I'exercici 2005 havia estat instrumentat en un pagaré que s'havia anat renegociant en successius venciments no atesos per part del deutor. Després de diverses gestions de cobrament, en I'exercici 2005, l'Institut va signar un nou conveni de pagament, instrumentant el deute en vuit pagarés, de 131.471,40 euros cadascun, amb venciments en els exercicis 2007 a 2011, si bé el primers pagares amb venciment 2007, 2008 i 2009 es van renegociar i bescanviar per uns altres de venciment 2011, 2012 i 2013, restant la resta de pagarés i el conveni inalterats. Fins a I'any 2010, s'han girat i cobrat els interessos legals meritats del deute pendent de cobrament, i durant I'exercici 2010 es va cobrar el pagaré amb venciment juny de 2010 i es van executar els pagarés amb venciment desembre de 2010 i els corresponents a I'exercici 2011, tot i que no es van cobrar, ates que van ser objecte de devolució per part de I'entitat financera al resultar infructuós el correc al deutor. En I'exercici 2012 es va cobrar el pagaré amb venciment juny de 2012 i va ser executat, tot i que va retornat per impagat, el pagaré amb venciment desembre de 2012. Durant I'exercici 2013 s'ha cobrat el pagaré amb venciment juny de 2013 i s'ha presentat al cobrament el pagaré amb venciment desembre de 2013, el qual ha resultat impagat. En conseqüencia, resta com a drets pendents de cobrament inclas dins els epígrafs relatius a "Deutors pressupostaris" i "Deutors no pressupostaris" del Balan~ de situació de l'Institut al 31 de desembre de 2013 un import de 657.357,00 euros. Davant d'aquesta situació i seguint el principi de prudencia, l'Institut monté dins de la provisió per a insolvencies, una provisió per la totalitat d'aquest deute pendent de cobrament corresponent al saldo del RCD Espanyol, S.A.D. Durant I'exercici 2013, la variació en la provisió per a insolvencies de l'Institut correspon o I'oplicació de la quantitat cobrada durant aquest exercici de 131.471,39 euros. El Gerent, -1 \ l \ ~ / .... I 18 6 Inversions financeres temporals Dins de l' epígraf "Fiances i diposits constitu"fts a curt termini" de I'actiu del balan~ de situació adjunt es registren els diposits a curt termini que s' han efectuat a la Caixa General de Diposits del Ministeri d'Economia i Hisenda i a la Tresoreria General de l'Ajuntament de Barcelona, com a conseqüencia de I'execució d'expedients de gestió urbanística consistents en obligacions per expropiació o indemnització que, per alguna causa, encara no poden ser percebudes pels seus respectius beneficiaris. Els imports exigibles per aquestes operacions es registren dins de l' epígraf "Fiances i diposits rebuts a curt termini" del passiu del balan~ de situació adjunt (veure nota 10). El moviment d' aquest epígraf durant l' exercici 2013 ha estat el següent: euros Ministeri Total d'Economia i Caixa General de Diposits constitu'its a Hisenda l' Ajuntament curt termini Saldo inicial 59.185,56 396.930,41 456.115,97 Addicions - 29.122,55 29.122,55 Disminucions - (6.674,75) (6.674,75) Saldo final 59.185,56 419.378,21 478.563,77 Les disminucions es corresponen amb els aixecaments de diposits efectuats per l'Institut durant I'exercici 2013 per tal d'efectuar els pagaments als seus respectius beneficiaris. 7 Tresoreria L'epígraf de "Tresoreria" a 31 de desembre de 2013 presenta el següent detall: Entitat Banc de Sabadell 115.647,19 BBVA 2.625 ,76 BBVA - Bestretes 6.010.12 Total 124.283,07 La remuneració promig deis comptes corrents bancaris ha estat a I'exercici 2013 del 0,067'1'0. El Gerent, r--L \ ~ \ , '-''- I 19 2 ¿ 8 Fons propis El moviment de I'epígraf durant I'exercici 2013 ha estat el següent: Resultats c:J d'exercicis Resultat de anteriors ,'exercici TOTAL ~~~~__ ~~~ __ --J SALDO INICIAL 1.023.929,84 139.707,37 1.163.637,21 Distribució resultat 2012 139.707,37 (139.707,37) - Resultat 2013 - 167.716,83 167.716,83 SALDO FINAL 1.163.637,21 167.716,83 1.331.354,04 9 Provisions per riscos i despeses Aquest epígraf inclou per import de 35.869,60 euros la quantia de la paga extraordinaria de desembre que s'hagués tingut d'abonar al personal de I'entitat abans de finalitzar I'exercici 2012, pero que ha estat suprimida per I'article 2.1 del Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir I'estabilitat pressupostaria i de foment de la competitivitat. L'article 2.4 d'aquesta disposició preveu que "Ies quantitats derivades de la supressió de la paga extraordinaria i de les pagues addicionals de complement específic o pagues addicionals equivalents d'acord amb el disposat en aquest article es destinaran en exercicis futurs a realitzar aportacions a plans de pensions o contractes d'asseguran<;a col'lectiva que incloguin la cobertura de la contingencia de jubilació, amb subjecció al que estableix la Llei Organica 2/2012, d'Estabilitat Pressupostaria i Sostenibilitat Financera i en els termes i amb I'abast que es determini en les corresponents Ileis de pressupostos". En conseqüencia, ates que és un passiu exigible cert, I'import esmentat va ser carregat a I'epígraf "Despeses de personal" del deure del compte de resultats de I'exercici 2012 amb abonament a I'epígraf "Provisions per a riscos i despeses" del passiu del balan<;. 10 Fiances i diposits rebuts a curt termini L'epígraf "Fiances i diposits a curt termini" recull aportacions de tercers per la realització d'actuacions urbanístiques anteriors a I'u de gener de 1996, garanties en metal·lic rebudes per l'Institut i, finalment, diposits aixecats que han d'ésser Iliurats als seus beneficiaris en I'execució d'expedients de gestió urbanística (veure nota 6). El Gerent, 20 11 Creditors pressupostaris 11.1 Debits i comptes a pagar L'epígraf "Creditors pressupostaris" recull les obligacions pendents de pagament a 31 de desembre de 2013, amb el següent detall: euros Entitats del Grup Municipal (Nota 16) • SM Barcelona Gestió Urbanística, SA 16.514,13 Altres creditors 57.730 ,86 Total creditors 74.244,99 El saldo mantingut esta composat principalment per obligacions pendents de pagament retingudes per diligencies d'embargament, al XI com transferencies corrents atorgades i saldos pendents de pagament a creditors per operacions comercials. 11.2 Informació sobre els ajornaments de pagament efectuats a prove'fdors, disposició addicional tercera. "Deure d'informació" de la Llei 15/2010, de 5 de juliol En relació al que preveu la Llei 15/2010, de 5 de juliol de mesures de lIuita contra la morositat en operacions comercials, a data 31 de desembre de 2013 2012: Pagaments realitzats i Pagaments realitzats i pendents de pagament a la pendents de pagament a la data de tancament de data de tancament de I'exercici 2013 I'exercici 2012 Import 'Yo Import 'Yo Pagaments dins del termini maxim legal 114.973 ,94 92 62.000,80 76 Diferencia 10.275,78 8 19.087,96 24 Total pagaments a I'exercici 125.249,72 100 81.088,76 100 Termini Mitja Ponderat Excedit (dies de 21,03 22,81 Ipagament) Ajornaments que a data de tancament ~obrepassen el termini maxim legal 0,00 0,00 El Gerent, 21 12 Administracions públiques A 31 de desembre de 2013 els saldos deutors i creditors amb administracions públiques, són els següents: SALDOS Deutors Creditors Deutors no pressupostaris pendents de cobrament per Impost sobre el Valor Afegit (Nota 5) 90.669,92 - Hisenda Pública Impost sobre la Renta de les Persones Físiques - 34.472,09 Organismes de la Seguretat Social Cotitzacions socials - 8.104,78 1 Total 90.669,921 42.576,871 Són susceptibles d'inspecció fiscal tots els tributs a que es troba subjecte l'Institut per a tots els exercicis que no hagi transcorregut el termini de prescripció de quatre anys. No s'espera que es meritin passius addicionals com a conseqüencia d'una eventual inspecció. D'acord amb I'article ge del Reial Decret Legislatiu 4/2004 de 5 de marc;, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Impost sobre Societats (Llei 43/1995), l'Institut esta exempt de tributar per aquest Impost. D'altra banda, I'article 140 de I'esmentada lIei estableix que no es practicaran retencions sobre els rendiments del seu capital mobiliari (veure nota 3.7). La Direcció General de Tributs amb data 9 d'octubre de 1997, en resolució a una consulta practicada per I'Institut, estableix que aquest esta subjecte a l'Impost sobre el valor afegit, per aquelles execucions d'obres d'urbanització i reparcel'lació de terrenys sota el "sistema de cooperació", en tant, que ordena mitjans per realitzar I'urbanització de terrenys de propietat privada, rebent deis propietaris les aportacions per fer front a les despeses d'urbanització. El meritament de l'Impost de les esmentades aportacions es produeix en el moment que aquestes siguin satisfetes. La prorrata provisional i definitiva aplicada durant I'exercici 2013 ha estat del O'Yo en ambdós casos. 13 Avals i garanties A 31 de desembre de 2013, un import de 3.640 milers d'euros correspon basicament a valors i altres documents que han estat dipositats a l'Institut per tercers com a garantia de deutes d'acord amb la normativa aplicable. El Gerent, 22 14 Transferencies i subvencions L'import deis ingressos en concepte de transferencies corrents ascendeix a 858.860,60 euros i es correspon integrament a aportacions de l' Ajuntament de Barcelona (veure nota 3.9 i 16). 15 Despeses de personal L'epígraf "despeses de personal" del deure del compte de resultats de I'exercici 2013 presenta la composició següent: Sous i salaris 470.879,47 Seguretat social a carrec de l' empresa 98.647,55 Altres despeses socials 12,60 Total 569.539,62 Les despeses suportades per aquests conceptes durant I'exercici 2013 són finan<;ades basicament per l'Ajuntament mitjan<;ant transferencia corrent. La plantilla mitjana de l'Institut durant I'exercici 2013 ha estat de 9 treballadors. Número de treballadors Homes Dones Total Funcionaris 3 5 8 Laborals fixos 1 - 1 4 5 9 16 Saldos i transaccions amb entitats del grup Els saldos amb entitats del grup a 31 de desembre de 2013 són els següents: Ajuntament de Barcelona (Nota 5) SM Barcelona Gestió Urbanística, SA (Nota 11) ENTIT ATS DEL GRUP PENDENT COBRAMENT 1.374.647,46 1.374.647,46 PENDENT PAGAMENT 16.514,13 16.514,13 El detall de les transaccions realitzades durant I'exercici 2013 amb les entitats que integren el grup de l'Ajuntament de Barcelona s'adjunta a la pagina següent: El Gerent. ~ \ ~ \ / 23 2 6 ENTITATS DEL GRUP Ajun1nment de Barcelona 858.860.60 Pafronat Municipal de I'Habilolge Insti tut Muni ci poi d'Informati ca InstitutMunicipal de Pares i Jardins SM Barcelona Gesti6 Urbanística. SA INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 2.042,42 3.181.27 3.173,12 6.666,16 2.750.96 97.943.19 Subvencions de capital atorgades 1.374.647,46 16.514,13 1 TOTAL 858.860,601 5.223,691 110.533,43 1 1 11.374.647.461 16.51·Ú 3] El Gerent, ct \ \\ ,.-- N ....... } 17 Altra informació Els honoraris de I'auditoria són facturats a l'Ajuntament de Barcelona per a tot el grup economic municipal en virtut de I'expedient d'adjudicació del concurs d'auditoria, raó per la qual no s'expliciten en la present memoria. No es preveuen contingencies, indemnitzacions ni altres riscos de caracter mediambiental en els quals pogués incórrer I'institut que siguin susceptibles de provisió. En aquest sentit, els eventuals riscos que poguessin derivar-se estan adequadament coberts amb les polisses d'asseguran<;a de responsabilitat civil que I'institut té subscrites. D'altra banda, I'institut no ha percebut cap subvenció ni ingrés com a conseqüencia d'activitats relacionad es amb el medi ambiento 18 Fets posteriors No es té constancia de I'existencia de fets que s'hagin produn amb posterioritat al tancament de I'exercici que puguin tenir incidencia per a I'institut. 19 Quadre de finan~ament deis exercicis 2013 i 2012 El quadre de finan<;ament deis exercicis 2013 i 2012 s'adjunta a la pagina següent: El Gerent, 25 QUADRES DE FINANCAMENT DELS EXERCICIS 2013 i 2012 APUCACIONS 2013 2012 I Exercici Exercici ORIGENS 2013 2012 L-______________________________________ ~ __________ ~ __________ ~I Exercici Exercici Addicions d'i rnmobi litzat (veure nota 4) 865,15 959.40 Recursos procedents de les operaci ons 172.317,35 TOTAL APLICACIONS 865,15 959.40 TOTAL ORIGENS 172.317,35 EXCÉS D'ORIGENS SOBRE APLICACIONS EXCÉS D'APLICACIONS SOBRE ORIGENS (AUGMENT DEL CAPITAL CIRCULANl) 171.452,20 179.278,52 (DISMINUCIÓ DEL CAPITAL CIRCULANl) TOTAL 172.317,35 180.237,92 TOTAL 172.317.35 I VARIACIÓ DEL CAPITAL CIRCULANT 2013 2012 AUGMENT IDISMINUCIÓ I AUGMENT IDISMINUCIÓ I Deutors i i nversi ons fi nanceres temporals 280.938.53 - - 37.004.67 Creditors 4.533.20 - 171.315,01 - Tresoreria - 116.820,49 44.989.04 - Ajustaments per peri odi fi caci ó 2.800.96 - - 20,86 TOTAL 288.272,69 116.820,49 216.304.05 37.025.53 VARIACIÓ DEL CAPITAL CIRCULANT 171.452.20 179.278.52 Els recursos generats en les operacions han estat els següents: Benefi ci de l' exerci ci Dotació per a l' amortització de I'immobilitzat Provisió per riscos i despeses Recursos generats en les operacions El Gerent, el \ \ \ ~ Nota 2013 2012 167.716,83 139.707.37 4 4.600.52 4.660.95 9 35.869.60 172.317.351 180.237. 92 180.237,92 180.237,92 180.237.92 I'..) \1:. 11 Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME INFORME DE GESTIÓ EXERCICI 2013 Febrer, 2014 3 Ü 1) MEMORIA D'AC77VITATS En el decurs del 2013, l' Institut Municipal d'Urbanisme ha desenvolupat la seva activitat en I'ombit competencial que li és propi i atenent als seus principals objectius. A continuació es resumeix la tasca realitzada en cadascun d'aquests ombits. En materia estrictament urbanística, I'activitat de l' Institut, en el marc de la reorganització del grup Bimsa que va esdevenir al segon semestre de 2012, ha implicat que bona part de la tasca urbanística que duien a terme les societats del grup hagi passat a Bagursa, per encorree de la Comissió de Govern, assumint el control de la legalitat la gerencia adjunta d'urbanisme, de la gerencia d'Hobitat Urbo. L'activitat en materia estrictament urbanística de I'IMU és, a partir d'aquesta data, residual i concretada en els processos vinculats a expedients de reparcel'lació amb execució molt avan~ada. En allo relatiu als expedients d'expropiació, I'IMU segueix assumint els actes d'autoritat derivats de I'actuació de Trinitat Nova. Entre d'altres activitats, també s'han tramitat i sotmes a I'aprovació deis organs de govern els corresponents projectes d'urbanització vinculats a ombits de gestió que encarrega Bagursa i els projectes d'obra d'infraestructura i de reordenació deis espais urbans derivats de I'execució del programa d'inversió directa i els projectes d'enderroc. En materia estrictament jurídica, I'activitat de l' Institut, també tramita altres expedients jurídics vinculats a I'activitat que tenia encarregada anteriorment, i que per la seva complexitat no han finalitzat; en aquest sentit, és I'organ gestor de la concessió administrativa per a la gestió de la UA 13 del PERI Diagonal Poble Nou, que es troba en fase de recepció. Així mateix, tramita altres expedients com la finalització deis pagaments de I'obra d'un aparcament al carrer Mina de la Ciutat de Nou Barris, la qual conté unes certificacions endossades a tercers que o bé han desaparegut o no són localitzables. En la tematica derivada del compliment de les obligacions recollides a la Llei organica de protecció de dades, s'ha redactat el model de Document de seguretat de Bagur, SAo Pel que fa al Pla de I'Habitatge de Barcelona, I'IMU ha continuat desenvolupant, coordinant i gestionant el Pla, en les diferents línies d'actuació que contempla: la promoció d'habitatge assequible i política de sol, I'impuls de la rehabilitació, la orientació i la informació al ciutada i la promoció del lIoguer i xarxes de mediació. Aquestes tasques indouen la tramitació de les peticions de subvencions de l' IBI en relació amb la posada a disposició de la borsa d'habitatge de lIoguer social. El Geren!, d--\ \ \ /' 28 També ha negociat protocols i convenis amb promotors públics i entitats sense afany de lucre, per tal de construir habitatge de protecció oficial i dotacional en finques de titularitat municipal. Al lIarg del 2013 s'ha continuat impulsant, dins del marc del Pla Empenta, la preparació deis solars i la seva disponibilitat per a la construcció d'habitatges protegits. Així mateix, l' Institut ha redactat plecs de condicions de cara a la construcció d'un edifici d'habitatges de protecció de lIoguer sobre una finca pública propietat de l'Ajuntament en la que es constituiria un dret de superfície o bé una concessió administrativa. S'han efectuat dues propostes: una com a contracte de coHaboració entre el sector públic i privat i una altra com a concessió d'obra pública. En aquesta materia l' Institut gestiona els aspectes jurídics de la subvenció del 50'Yo de l' IBI als propietaris que posin el seu habitatge a disposició de la borsa de lIoguer social. En relació al Consorci de I'Habitatge de Barcelona, l' Institut duu a terme les tasques d'assessorament jurídic al Consorci de I'Habitatge de Barcelona, per conveni aprovat per la Junta General el 7 de novembre de 2013. Aquestes tasques inclouen la preparació deis acords que es sotmeten a I'aprovació deis organs de govern, informes jurídics en el marc de recursos contra resolucions del gerent del Consorci, així com I'elaboració de convenis que aproven els organs de govern. Principals Indicadors d'activitat 2013 1. En materia d'actes administratius: o Vinculats a I'execució de projectes de reparceHació: comptes de liquidació definitives, 3; lIanc;aments, resolucions de recursos i peticions: Total 12. o Vinculats a expropiacions:, lIanc;aments, resolució de peticions i recursos: Total 5. o Vinculats a I'execució del planejament: projectes d'urbanització, modificació projectes i complementaris. Total 8. o Vinculats a les competencies atribu'fdes al President de l' Institut: aprovació inicial/definitiva/modificat de projectes d'obres ordinaries. Total 3. o Execució autoritzacions judicials d'entrada en domicili. Total 6. o Execucions de sentencies sobre sorteig d'habitatges de 14-02-2007: 9 o Expedients de responsabilitat patrimonial de Bagur, SA que instrueix IMU: 4 o Expedients jurídics de concessió administrativa: 1 • Expedients jurídics vinculats a projecte d'obres: 1 • Acord encorree a Bagursa tractament dades de carocter personal: 1 o Redacció Document Seguretat Bagursa: 1 El Gerent, & \ \ \ ~ 29 2. En relació al Pla de I'Habitatge: • Protocol amb promotor públic per a posar a mercat habitatge protegit: 1 • Atorgament subvencions IBI: 3 expedients • Conveni amb Consell de la J oventut de Barcelona • Pel que fa a la promoció d'habitatge protegit, i frun de I'aprovació de convenis amb els promotors públics, privats i sense finalitat de lucre, en I'any 2013 s'han assolit els resultats següents: - Un total de 385 habitatges amb protecció oficial finalitzats. - Un total de 361 habitatges més van iniciar obres, i a data d'avui continuen en construcció. 3. En relació al Consorci de I'Habitatge • Convenis sotmesos a organs de govern del Consorci: 7 • Informes jurídics recursos: 64 • Pel que fa a les altres activitats, previstes en el Pla de I'Habitatge, que s'executen mitjan~ant el Consorci de I'Habitatge i la Xarxa d'Oficines, cal destacar la tasca de difusió i d'informació de l' IMU mitjanc;ant la seva pagina web www.bcn.cat/habitat~, que alllarg del 2013 ha rebut 375.816 visites, ja que actua com a portal d'entrada a les webs del Consorci de I'Habitatge i del Registre de Sol·licitants d'Habitatge de Protecció Oficial de Barcelona. 4. Indicadors general s Els principals indicadors economics del nivel! d'activitat deis darrers exercicis són els següents: 2010 2011 2012 2013 Plantilla en mitjana 10 10 10 9 Inversió (milers d'euros) Propia 3 1 1 1 Per compte de l' Ajuntament 12.251 4.084 Resultat comptable (milers d'euros) 358 21 140 168 2) INVESTIGACIÓ I DESENVOLUPAMENT L'Institut Municipal d'Urbanisme no ha realitzat activitats d'investigació desenvo lupament. El Gerent, 30 -, ¡ J -- Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 3 4 2.- LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2013 • Ajuntament I de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 3 S DECRET Ajuntament de Barcelona ~_I_N_ST_I_T_U_T_M_U_N_I_C_IP_A_L_D_'~U~R~BA~N~IS_M_E __ ~I ~I __ Ó~rg~a_n_: _G_er_e_nc_ia __________________ ~ ~ ____________________________ ~I LI ~N~ú~m~. ~R~e~so~l~uC~i6~:~3~Y ______________ ~ i'~~fl,?.J.1i~C2p-:¡:",,, :1r . .. ;J-rl ¡·,~;r¡rr;~~Y;;';·:~:~~~;:~-~:t~·~~1'~~~:-L. ~;:)"/.i'l ~~,:r -{f.:-;": . H' :', ;)~~'-, . i-.,-~ f,'lft~r .,:.-~- ~ " . Cl.·~~í -[.A!;~ ~tt.~~lÚ~).J;ii;t;~}fi~I?1rJ~~~;i@:i~,jé~iliEffiiiiX ~Sj:.:2:i·; .. :~~':',~. i~S:;: .~.~.:i~5:~~};:?·, 'v:~~~i~~~~-~:~~ - El Gerent de l'lnstitut Municipal d'Urbanisme eleva al President del Consell Rector la següent PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: "1.- APROVAR la proposta de liquidació del pressupost de I'exercici 2013, amb un resultat pressupostari de 26.904,85 €. 2.- DONAR-NE compte al Consell Rec~ l \ \....-- EL GERENT Sr. Josep Ma. De Torres i Sanahuja Barcelona: .... 1 ____________ ----' En ús de les facultats conferides al Presi meva conformitat a la precedent proposta i Ha certifico Barcelona: '-----~~~~-~~-~~ FEB. 2014 LA SECRETARIA DELEGADA P.D. 08/11/99 He ctrtifico LA SECRET P.F\IA DELEGADA Sra. M. Camino SUÁREZ GARCfA Barcelona: pt a.11.99 3 (- '?í..J ~"--~. __ . • Ajuntament de Barcelona DECRET Vistes les liquidacions deIs Pressupostos deIs Organismes Autonoms Municipals de l'any 2013 fiscalitzades per la intervenci6 delegada de cada entitat i en ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldía per l'article 13 de la Carta de Barcelona, DISPOSO PRIMER.- APROV AR les liquidacions deIs Pressupostos de 2013 corresponents a: - Institut Municipal de Persones amb Discapacitat - Institut Municipal d'Informatica - Institut Municipal d'Urbanisme - Institut Municipal d'Hisenda - Institut Municipal de Mercats - Institut Municipal d'Educaci6 - Institut Barcelona Esports Institut Municipal' de Serveis Socials - Institut Municipal del Paisatge Urba i la Qualitat de Vida SEGON.- DONAR COMPTE al Plenari del Consell Municipal. PLENAR\ DEL CONSELL MUNICIPAL Sessió de: ............... 2.a .. HARJ; .. 2D14 ..... . ES COMUNrCA. El Secretar; General Xavier TRIAS VI A DE LLOBATERA AJUNTAMENT DE BARCELONA Secretaria General ES COPIA de I'ori~nal signat per I'Bxcm. Sr. Alcalde el dia de a.data 3 '7 Jordl Ca 'S I Palla"" Ho l1.ertifi~". 2 8 FEB. 2014 BIIrIa*lona, DI bllr sr! 00 al, Jordl Case Paliares • Ajuntament , de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 3 8 RESULTAT PRESSUPOSTARI Institut Municipal d'Urbanisme 2013 RESUL TAT PRESSUPOSTARI DRETS OBLlGACIONS CONCEPTES RECONEGUTS RECONEGUDES NETS NETES a. Operacions corrents 858.985,37 831.215,37 b. Altres operacions no financeres 0,00 865,15 1. Total operacions no financeres (a+b) 858.985,37 832.080,52 2. Actius financers 0,00 0,00 3. Passius financers 0,00 0,00 RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI 858.985,37 832.080,52 Ajustos 4. Despeses financ;:ades amb romanent líquid de tresoreria per a despeses generals 5. Desviacions de financ;:ament negatives de I'exercici 6. Desviacions de financ;:ament positives de I'exercici RESULTATPRESSUPOSTARIAJUSTAT El Gerent, ~\~~ RESULTAT AJUSTOS PRESSUPOSTARI 26.904,85 0,00 0,00 0,00 0,00 26.904,85 (.N 'oc Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ESTAT D'INGRESSOS - PRESSUPOST CORRENT 4 O I.M. DE URBANISME ESTAT D'EXECUCIO DEL PRESSUPOST CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL 0100 PRESSUPOST CORRENT DES DE FINS ** ESTAT O' INGRES // 9999/99999/99999 A : 31-12-2013 FULL: 1 DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOING EX. PRESS.: 2013 USUARI: ANYOD20 ND479G ORGA ECON FUNC PREVo INICIAL PREV.DEFINITIVA DRETS RECONEG. DRETS LIQUIDATS RECAPTAT RECAPT. LIQUIDA ESTAT EXE.PEND. MODIF. PREVISIO DRETS ANUL/CANC DEV. D'INGRESS. PEND. COBRAMENT 0100 3 15000 TAXES I ALTRES INGRESSOS 12,00 12,00 0,00 0,00 0,00 0,00 12, ° O 0,00 0,00 0,00 0,00 0100 4 15000 TRANSFERENCIES CORRENTS 945.786,86 945.786,86 858.860,60 858.860,60 0,00 0,00 86.926,26 0100 0,00 0,00 0,00 858.860,60 5 15000 INGRESSOS PATRIMONIALS 6,00 6,00 124,77 124,77 124,77 124,77 118,77- 0,00 0,00 0,00 0,00 0100 7 15000 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 6,00 6,00 0,00 0,00 0,00 0,00 6,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0100 ** TOTAL ORGANIC ** 945.810,86 945.810,86 858.985,37 858.985,37 124,77 124 , 77 86.825,49 0,00 ** 0,00 0,00 858.860,60 ** TOTAL FINAL 945.810,86 945 . 810,86 858.985,37 858.985,37 124,77 124 77 86.825,49 0,00 0,00 0,00 858.860:60 El Gerent ~ \\\ ,..--- ~ --" • Ajuntament '1 de Barcelona 42 INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ESTAT DE DESPESES - PRESSUPOST CORRENT I.M. DE URBANISME ESTAT D'EXECUCIO DEL PRESSUPOST ** ESTAT DE DESPESES A : 31-12 - 2013 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL 0100 PRESSUPOST CORRENT ORGA ECON FUNC CREDIT INICIAL MODIF. CREDIT CREDIT DEFINIT. RETENCIO CREDIT DES DE FINS AUTORITZAT A - D 11 9999/99999/99999 DISPOSAT D - O DATA: 07-02-2014 MODEL: OOODES EX . PRESS.: 2013 USUARI: ANY0020 ND479G OBlIGAT PAG. ORDENAT PAG. EFECTUAT O - P REINTEGRAT CR. DISPONIBLE ............. .. .... - ............. - .. .. .......... . .. .. ...... .. .............. .. .... .. .... .. ................... .. . - ... ............... .. .. .. ............. - ............................... . ....... .. .......... .. .......... .. .................................... ... ........ .......... ................ .. 0100 15000 DESPESES DE PERSONAL 669.450,00 30.000,00- 572.340,58 639.450,00 0,00 0,00 0100 2 15000 DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 572.340,58 0,00 572.340,58 0,00 572.340,58 387,52 572.340,58 67.109,42 268.380,00 30.000,00 261.782,04 261 . 263,97 253.651,10 204.029,56 204.029,56 298.380,00 25.824,29 518,07 7 . 612,87 49.621,54 0 , 00 10.773,67 0100 4 15000 TRANSFERENCIES CORRENTS 6.974,86 O 00 5.223,69 5.223,69 5 . 223,69 5.223,69 5.223,69 6.974,86 697;49 0,00 0,00 0,00 0,00 1.053,68 0100 6 15000 INVERSIONS REAL S 1.000,00 ° 00 865,15 865 , 15 865,15 0,00 O 00 1.000,00 100:00 0,00 0,00 865,15 0,00 3<85 0100 6 15205 INVERSIONS REALS 0,00 0,00 6,00 0,00 0,00 0,00 0,00 6,00 0,60 0,00 0,00 0,00 0,00 5,40 0100 ** TOTAL ORGANIC ** 945.810 , 86 0,00 840.211,46 839.693,39 832.080,52 781.593,83 781.593,83 945.810 , 86 26.622,38 518,07 7.612,87 50.486,69 387,52 78.977,02 ** TOTAL FINAL ** 945.810,86 0,00 840 . 211,46 839.693,39 832.080,52 781.593,83 781.593,83 945.810 , 86 26.622,38 518,07 7.612,87 50 . 486,69 387,52 78.977,02 El Gerent ~\\~ --- ~ fN Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ESTAT DEL ROMANENT DE TRESORERIA 4 4 Institut Municipal d'Urbanisme 2013 -------- - -- ROMANENT DE TRESORERIA CONCEPTES 2013 1. (+) Fons líquids 124.283,07 2. (+) Drets pendents de cobrament 2.510.568,23 (+) del Pressupost corrent 858.860,60 (+) deis Pressupostos tancats 1.082.473,94 (+) d'operacions no pressupostaries 569.233,69 (+) administració recursos altres ens públics 0,00 (-) cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 3. (-) Creditors pendents de pagament 596.259,03 (+) del Pressupost corrent 50.486,69 (+) deis Pressupostos tancats 23.758,30 (+) d'operacions no pressupostaries 522.014,04 (+) administració recursos allres ens públics 0,00 (-) pagaments realitzats pendenls d'aplicació definitiva 0,00 l. ROMANENT DE TRESORERIA (1+2-3) 2.038.592,27 11, H Saldos de dubtós cobrament 657,357,00 111. (-) Excés de financ;:ament afectat 0,00 IV. ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESPESES GENERALS (1-11-111) 1.381.235,27 ~\~~ 2012 241.103,56 2.360.769,22 945,786,86 850062,48 564.919,88 0,00 0,00 590.185,36 35.806,29 52.880,85 501.498,22 0,00 0,00 2.011.687,42 788.828,39 0,00 1.222.859,03 ..p. ',," Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ESTAT D'INGRESSOS - PRESSUPOSTOS TANCATS 4 é I.M. DE URBANISME PRESSUPOSTOS TANCATS DRETS RECONEGUTS ** ESTAT D' INGRES A : 31-12-2013 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL 0100 PRESSUPOST CORRENT ORGA ECON FUNC SALDO INICIAL RECTIFICACIONS 0100 4 15000 TRANSFERENCIES CORRENTS 0100 945.786,86 ** TOTAL ORGANIC ** 0,00 945.786,86 ** 0,00 ** TOTAL FINAL 945.786,86 0,00 DES DE 11 FINS 9999/99999/99999 TOTAL D.R. ANUL.LACIONS 945.786,86 0,00 945.786,86 0,00 945.786,86 0,00 El Gerent ~\\\~ DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOTIN EX. PRESS.: 2012 USUARI: ANY0020 ND479G TOTAL NET RECAPTAT PENDENT COBRAM. 945.786,86 430.000,00 515.786,86 945.786,86 430.000,00 515.786,86 945.786,86 430.000,00 515.786,86 ..¡:::,. --_1 I.M. DE URBANISME PRESSUPOSTOS TANCATS DRETS RECONEGUTS ** ESTAT D' INGRES A : 31-12-2013 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL 0100 PRESSUPOST CORRENT ORGA ECON FUNC SALDO INICIAL RECTIFICACIONS 0100 4 15000 TRANSFERENCIES CORRENTS 0100 170.038,00 ** TOTAL ORGANIC ** 0,00 170.038,00 ** TOTAL FINAL ** 0,00 170.038,00 0,00 L'lnte DES DE // FINS 9999/99999/99999 TOTAL D.R. ANUL.LACIONS 170.038,00 0,00 170.038,00 0,00 170.038,00 0,00 El Gerent ~\\~ -- DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOTIN EX. PRESS.: 2011 USUARI: ANY0020 ND479G TOTAL NET RECAPTAT PENDENT COBRAM. 170.038,00 170.038,00 0,00 170.038,00 170.038,00 0,00 170.038,00 170.038,00 0,00 .¡:.. (X) I.M. DE URBANISME PRESSUPOSTOS TANCATS DRETS RECONEGUTS ** ESTAT O' INGRES A : 31-12-2013 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL DES DE // 0100 PRESSUPOST CORRENT FINS 9999/99999/99999 ORGA ECON FUNC SALDO INICIAL RECTIFICACIONS TOTAL D.R. ANUL.LACIONS 0100 0100 7 43230 TRANSFERENCIES 680.024,48 ** TOTAL ORGANIC 680.024,48 ** TOTAL FINAL 680.024,48 ~~\, DE CAPITAL REDACCIO PROJECTES-EXECUCIO OBRES ** ** 0,00 680.024,48 0,00 0,00 0,00 680.024,48 680.024,48 El Gerent cl\ \\ 0,00 0,00 ------ DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOTIN EX. PRESS.: 2008 USUAR 1 : ANY0020 ND479G TOTAL NET 680.024,48 680.024,48 680.024,48 RECAPTAT PENDENT COBRAM. 113.337,40 113.337,40 113.337,40 566.687,08 566.687,08 566.687,08 ~ 'o Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME ESTAT DE DESPESES - PRESSUPOSTOS TANCATS 5 O I.M. DE URBANISME PRESSUP.TANCATS OBLIGACIONS RECONEGUDES ** ESTAT DE DESPESES A : 31-12-2012 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL 0100 PRESSUPOST CORRENT ORGA ECON FUNC SALDO INICIAL RECTIFICACIONS 0100 2 15000 DESPESES DE BENS CORRENTS 1 SERVEIS 0100 35.806,29 ** TOTAL ORGANIC ** 0,00 35.806,29 ** TOTAL FINAL ** 0,00 35.806,29 0,00 DES DE // FINS 9999/99999/99999 DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOTDE EX. PRESS.: 2012 USUARI : ANY0020 ND479G TOTAL O.R. PAGAM. ORDENATS PAGAM. REALITZ. PEND. PAGAMENT 35.806,29 35.806,29 35.806,29 0,00 35.806,29 35.806,29 35.806,29 0,00 35.806,29 35.806,29 35.806,29 0,00 El Gerent El President d\ \\ (Jo I.M. DE URBANISME PRESSUP.TANCATS OBLIGACIONS RECONEGUDES ** ESTAT DE DESPESES A : 31-12 - 2012 FULL: 1 CLASSIFICACIO: ORGANICA/ECONOMICA/FUNCIONAL DES DE 11 0100 PRESSUPOST CORRENT FINS 9999/99999/99999 DATA: 07-02-2014 MODEL: OOOTDE EX. PRESS.: 2008 USUARI: ANY0020 ND479G ORGA ECON FUNC SALDO INICIAL RECTIFICACIONS TOTAL O.R. PAGAM. ORDENATS PAGAM. REALITZ. PEND. PAGAMENT 0100 0100 6 43230 INVERSIONS REALS 52.880,85 ** TOTAL ORGANIC 52.880,85 ** TOTAL FINAL 52.880,85 REDACCIO PROJECTES-EXECUCIO OBRES ** 0,00 52.880,85 ** 0,00 52.880,85 0,00 52.880,85 El Gerent ~\\~ 29.122,55 29.122,55 29.122,55 ,,- 29.122,55 29.122,55 29.122,55 23.758,30 23.758,30 23.758,30 <.r. 1'0 • Ajuntament I de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 5 3 RESUM GENERAL DE TRESORERIA I.M . DE URBANISME COMPTABILlTAT 400 401 408 457 453 455 470 475 476 47500 471 419 410 50 54 554 558' 559 440 449 56 578 579 472 477 * R E S U M D E U R E CREDITORS OBLIG.REC. PT.CORRENT CREDITORS OBLIG.REC. PT. TANCATS CREDITORS PER DEVOLUCIONS INGR. TOTAL PRESSUPOSTARIS CREO. DEVOL.INGR. RECURS. A.ENS ENS PÚBLICS INGR.PENDENTS LIQUID. ENS PUBLICS DEV.ING.PEND.PAGAM. RECURSOS D'ALTRES ENS HISENDA PUBLICA DEUTORA PER I.V.A. HISENDA PUBLICA CREDITORA PER IRPF SEGURETAT SOCIAL HISENDA PUBLICA CREDITORA PER I.V.A , PENSIONS A CARREC SEGURETAT SOCIAL ALTRES CREDITORS NO PRESSUPOSTARIS CREDITORS PER IVA SUPORTAT EMPRESTITS A CURT TERMINI INVERS I ONS FINANCERES COBRAMENTS PENDENTS D'APLICACIÓ PROV. FONS PAG. K JUSTIF. I BESTR.CA ' ~~~~6~sP~~~I~~~ ~~~~~~~~I~PLICACIO AL TRES DEUTORS NO PRESSUPOSTARIS FIANCES I DIPOSITS A CURT TERMINI MOVIMENTS INTERNS DE TRESORERIA FORMALITZACIO TOTAL NO PRESSUPOSTARIS I . V.A. SUPORTAT I.V.A. REPERCUTIT IMPOST SOBRE EL VALOR AFEGIT o E U R E EXISTENCIES FINALS T O TAL O' E U R E G E N E R A L 781.593,83 64.928,84 0,00 846.522,67 0,00 0,00 0,00 0,00 0 , 00 131.592 , 47 11 2.548,78 0 , 00 0 , 00 5.233 , 86 0 , 00 0,00 35.350,06 738.640,78 1.278,90 0 , 00 0 , 00 0,00 42.472 , 05 855.461,27 387 , 52 1.922.965,69 0,00 0,00 0,00 2.769.488,36 124.283,07 2.893.771,43 31 DESEMBRE 09/04/14 2.013 o E T R E S O R E R I A * 430 431 457 453 455 470 475 476 47500 471 419 410 50 54 554 558 559 440 449 56 578 579 472 477 El Gerent, H A V E R DEUTORS DRETS REC. PT.CORRENT DEUTORS DRETS REC. PT. TANCATS TOTAL PRESSUPOSTARIS CREO. DEVOL.INGR. RECURS. A.ENS ENS PÚBLICS INGR.PENDENTS LIQUID. ENS PUBLICS DEV.ING.PEND.PAGAMENT RECURSOS D'ALTRES ENS HISENDA PUBLICA DEUTORA PER I.V.A. HISENDA PUBLICA CREDITORA PER IRPF SEGURETAT SOCIAL HISENDA PUBLICA CREDITORA PER I.V.A. PENSIONS A CARREC SEGURETAT SOCIAL ALTRES CREDITORS NO PRESSUPOSTARIS CREDITORS PER IVA SUPORTAT EMPRESTITS A CURT TERMINI INVERSIONS FINANCERES COBRAMENTS PENDENTS D'APLICACIÓ PROV. FONS PAG. A JUSTIF. I·BESTR.CA ALTRES PARTIDES PENDENTS APLICACJO DEUTORS PER IVA REPERCUTIT ALTRES DEUTORS NO PRESSUPOSTARIS FIANCES I DIPOSITS A CURT TERMINI MOVIMENTS INTERNS DE TRESORERIA FORMALITZACIO TOTAL NO PRESSUPOSTARIS I.V.A . SUPORTAT I.V.A - REPERCUTIT IMPOST SOBRE EL VALOR AFEGIT H A V E R EXISTENCIES INICIALS T O TAL H A V E R 124,77 713.375,40 713.500,17 0,00 0,00 0,00 0,00 O 00 131.847:98 109.680,06 0,00 0 , 00 5.583 , 22 0,00 0 , 00 35 . 350,06 738 . 640 , 78 1 . 278 , 90 0., 00 18.133, 99 331 87 42.472'05 855.461:27 387,52 1.939.167,70 0,00 0,00 0,00 2.652.667,87 241.103,56 2.893.771,43 ¿\\"r-- tn • .r.;" • Ajuntarnent de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME INFORME D'INTERVENCIÓ 55 Ajuntament de Barcelona Institut Municipal d'Urbanisme INTERVENCIÓ . Informe de la liquidació del pressopost de I'exercici 2013 1. NORMATIVA D'APLlCACIÓ· Es troba recollida en els següents textos leg~ls i reglamentaris: Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de mar'f, que aprova el Text Refós de la L1ei Reguladora de les Hisendes Locals (articles 191 a 193). Reglament Pressupostari,aprovat pel Reial Decret 500/90 de 20 d'abril (articles 89 a 105). . o • Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local, aprovada per Ordre EHA/4041/2004, de 23 de novembre. L1ei Organica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, amb les modificacions introdu"ides per la L1ei Organica ,9/2013 de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector públic. . Reial Decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la L1ei d'estabilitat pressupostaria en la seva aplicació a les' entitats locals. L'article 192.2 del TRLRHL i I'article 90 del RP disposen que la liquidació deis pressupostos deis Organisrries Autónoms, informada per la Intervenció, sera remesa a l'Ajuntament per a la seva aprovació per l'Alcalde. L'article 193.4 del TRLRHL també preveu que es reti compte al Consell Plenari Municipal, en la primera sessió que celebri, de la liquidació de cadascun deis pressupostos que integren el Pressupost General, un cop re~litzada la seva aprovació. 2. MODIFICACIONS DE PRESSUPOST Durant I'any 2013 l'lnstitut Municipal d'Urbanisme ha realitzat les següents modIfica<:;ions del pressupost 01/01/t3 ,!?ressqpost mielal . o' • :. , o ' • '.'f~loo- . - ~ ' 9~.810,86, € "- .,.., Transferencia de credit (alta) - Capltolll 30.000,00 € Transferencia de credit(baixa) - Caprtal I - 30.000,00 € 31/12/13 Pr.es$uPQst final 00' o 945.810,86 '( - Segons estableix I'article 4002 del RD 500/1990, la tramitació deis expedients de transferéncies de crédit s'haura de regular en les bases d'execució del pressupo'st. D'acord amb el que s'estableix a la base d'execució quarta del pressupost de l'lnstitut, les transferéncies de crédit, que impliquen canvi de capítol i afecten el capítol 1, han estat aprovades pel President de l'lnstitut. rnlorme [M1J liquiuació.docx 5 Ó Ajuntament de Barcelona 3. ESTAT D'EXECUCtÓ DEL PRESSUPOST INTERVEN El grau de realització del Pressupost a 31 de desembre ha estat el següent: Operacions 'corrants 1. Despeses de personal 669.450,00 639.450,00 95,5 572.340,58 89,5 572.340,58 100,0 5 '7 0,00 2. Desp. béns i serveis 268.380,00 298.380,00 111,2 253.651,10 85,0 204.029,56 80,4 49.621,54 3. Despeses financeres 0,00 0,00 0,00 0,00 4. Transf. corrents . 6.974,86 6.974,86 100,0 5.223,69 74,9 5.223,69 100,0 Operaclons de capital En rélació al pressupost d'ingressos es comprova que s'han liquidat drets per un 90,8% de la previsió definitiva, els quals corresponen basicament a la transferencia de I'Ajuntament que a data de tancament es traba pendent de cobrament en la seva totalitat. Pel que fa al pressupost de des peses, s'han reconegut obligacions per un 88% deis credits definitius, de les quals se n'ha pagat un 93,9%. 4. RESULTAT PRESSUPOSTARI Aquest estat ens informa del superavit o deficit de financ;ament, és a dir, la capacitat o necessitat de financ;ament de I'ens generada per les operacions pressupostaries de I'exercici. ""/":DRETS lIQUIDA'TS ,.." ~ ." .:.t~01~ ~ .. ~~o ~-- ~ 20t 2 r-', ~1~ + DIF.~~ENC}.A . ¡;,% -' 3. Taxes i altres ingressos 0,00 0,0 31.22 0.0 -31 ,22 -100.0 4. Transf. corrents 858.860.60 100.0 945.786,86 100,0 "86.926,26 -9,2 5. Ingressos patrimonials 124.77 0,0 273,24 0.0 -148.47 -54,3 7. Transf. de .capital 0,00 0,0 0.00 0.0 0.00 . '. , TOtAL-,=- _~ .~ ~8.aa5,31 100,0 ' .9'46.0.91,32 100,'0 -87.105.95 ·9,2 OSLIGACIONS RECONEGUDES 2013 · % 20'12 -"lo DIFERENCiA . % 1. Despeses de personal 572.340.58 68,8 , 631 .956,75 70,4 -59.616 ,17 -9.4 2. Despeses béns i serveis 253.651,10 30,S 257.556.62 28.7 -3.905,52 -1 .5 3. Despeses financeres 0.00 0 ,0 0,00 0,0 0,00 4. Transf. corrents 5.223,69 0,6 7.790,56 0,9 -2.566,87 -32.9 6. Inversions reals 865.15 0,1 959,40 0,1 -94,25 -9.8 7. Transf. de capital 0,00 0,0 0,00 0,0 0.00 TOTAL 832.080,52 100.0 898.263,33 100,0 -66.182,81 -7,4 Informe IrvIU liquidació docx 0,00 0,00 2 0,0 19,6 0,0 Ajuntament de Barcelona Descripció Operacions corrents Altres operacions no financeres Total operaclons no flnanceres Actius financers Passius financers ReSUL TAT PRESSUPOSTARI Ajustos Crédlts financ;ats· amb RL T Desviacions de financ;ament negatives Desviacions de financ;ament positivas Orets reconeguts - 858.985,37 - 858.985,37 - - 858.985,37 RESULTAT PRESSUPQS:rARI AJUSTAT ObJlgaclons reconegudes 831 .215,37 865 ,1 5 832.080,52 - - 832.080,52 INTERVENCIÓ RP RP Diferencia 2013 201.2 % 27.770,00 48 .787 ,39 -43 ,08% -865,15 -959.40 -9 .82% 26.904,85 47.827,99 -43,75% - - - - 26.904,85 47.827,99 -43,75% 1.275,00 -100 ,00% 26.904,85 49.1'02,99 -45,21% Els ingressos de ,'Institut provenen practicament en la seva totalitat de les transferencies corrents de l'Ajuntament. En comparació amb I'exercici anterior s'observa una disminució tant deis ingressos, de! 9,2%, com de les obligacions, de! 7,4%, fonamentalment per la baixa de !'import de les transferencies corrents rebudes i emeses, i la reducció de les despeses de personal en un 9,4%. 5. AVALUACIÓ DEL COMPLlMENT DE L'OBJECTIU D'ESTABILlTAT PRESSUPOSTÁRIA L'article 16.2 del RO 1463/2007 de 2 de novembre, pel qua! s'aprova el reglament de desenvolupament de la L/ei d'estabilitat pressupostaria, en la seva aplicació a les entitats locals, estableix que: "la Intervención local elevará al Pleno un informe sobre el cumplimiento del objetivo de estabilidad de la propia entidad local y de sus organismos y entidades dependientes. E! informe se emitirá con carácter independiente y se incorporará a los previstos en los artículos 168.4,177.2 Y 191.3 del texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, referidos respectivamente, a la aprobación del presupuesto general, a sus modificaciones y a su liquidación". Pel que fa al compliment de I'objectiu d'estabilitat, de la regla de des pesa i del límit de la des pesa no financera previstos als articles 11, 12 i 30 de la L/ei Organica 2/2012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, si bé seran objecte d'analisi a I'informe de la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona relatiu a I'aprovació de la liquidació del Pressupost general de la corporació, on es presentara en termes consolidats d'acord amb els criteris SEC-95, es realitza una aproximació individua.l a títol merament orientatiu. Objectiu d'estabilitat pressupostaria L'article 3 de la L/ei Organica 2/2012, de 27 d'abril , d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, estab!eix que: "1. La elaboración, aprobación y ejecución de los Presupuestos y demás actuaciones que afecten a los gastos o ingresos de los distintos sujetos comprendidos en el ámbito de aplicación de esta Ley se realizará en un marco de estabilidad presupuestaria, coherente con la normativa europea. 2. Se entenderá por estabilidad presupuestaria de las Administraciones Públicas la situación de equilibrio o de superávit estructura/". La instrumentació del príncipí d'estabilitat pressupostaria es realltza a I'artlcle 11 de la mateixa norma, en el que es posa de manífest que "para el cálculo del déficit estructural se aplicará la metodología utilizada por la Comisión Europea en el marco de la normativa de estabilidad presupuestaria". In/arme (MU liquidacló 201.1 docx 3 Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ La capacitat de finangament en termes de comptabilitat nacional es determina a partir de la diferencia entre els ingressos i les des peses no financeres (capítols 1 a 7 del pressupost deis consorcis), aplicant posteriorment els ajustaments necessaris per tal de convertir les magnituds pressupostaries als termes previstos en el SEC 95. Per determinar els ajustaments a realitzar sobre els imports pressupostaris, s'ha tingut en compte el "Manual de cálculo del déficit en contabilidad nacional adaptado a las entidades locales", elaborat per la Intervenció General de l'Administració de l'Estat. Determinació de la capacitat de finangament de l'lnstitut: Drets reconeguts (Caps. 1 a 7) Obligacions reconegudes (Caps. 1 a 7) Capacitat de finan~ament de I'IMU 858.985,37 832.080,52 26.904,85 En aquest cas no cal efectuar cap ajustament, ja que la magnitud pressupostaria de l'lnstitut coincideix amb els criteris del SEC 95, i per tant té una capacitat de finangament de 26.904,85 euros. Regla de des pesa Respecte al calcul del límit de la despesa, I'article 12 de la Llei Organica d'Estabilitat Pressupostaria exigeix que la variació de des pesa no superi la taxa de referencia de creixement del PIS determinada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Aixó suposa que la variació, en termes SEC, de la despesa computable de l'lnstitut, entre la liquidació del pressupost 2012 i la liquidació del pressupost 2013, no pot superar la taxa de referencia de creixement del producte interior brut (PIS) a mig termini de I'economia espanyola. El 20 de juliol de 2011, el Censell de Ministres va aprovar els acords de Govern, en els que s'estimava una taxa de referencia de creixement del PIS per a I'any 2013 d'un 1,7%. La variació de despesa en termes SEC entre les liquidacions del pressupost de I'any 2012 i la del 2013 de l'lnstitut ha estat inexistent segons el detall següent: Límit de la Regla. de Despesa lMPORTS Despesa no financera (Cap. 1 a 7 líquidació 2013) 832.080,52 Despesa no finan cera fmaDyament afectat 2013 -832.080,52 Total despesa computable any 2013 0,00 Despesa no financera (Cap. 1 a 7 liquidació 2012) 898 .263,33 Despesa no financera final1yament afectat 2012 -898 .263 ,33 Total despesa computable any 2012 0,00 , Variació despesa entre any 2012 i 2013 0,00 , lufmme IMU liquJdacló 2013 . • ' Ajuntament , \ de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME 105 DESPESES AMB FINAN<;AMENT AFECTAT Ajuntament de Barcelona INSTITUT MUNICIPAL D'URBANISME Desviacions de finan9ament Durant l'exercici no s'han prodult desviacions de finan9ament i al tancament l'entitat no disposa de Romanent de Tresoreria per a despeses amb finan9ament afectat. 1 O 6