__.,._...._..~ Area de Barcelona Autoritat del Transport Metropolita Sra. Elena Talens Directora de Serveis de Cansareis i Fundacions AJUNTAMENT DE BARCELONA Senyora, Area de Barcelona /111!t:1ila1 del Transport M':ll~litl.! F'.eg,slra de sortida Núm. ={ ':l_ - D-at-a--:::1__.4--, UE--·rn10 - ·--- -----~ .. · ··-· En resposta a la vostra sol·licitud d'informació relativa al pressupost 2010 de l'ATM, us trametem, adjunta, la documentació que ens heu demanat. Pressupost 201 O: a la pagina 9 trobareu la partida de l'aportació municipal, concretament, partida 4600009. Així mateix també adjuntem les bases d'execució del pressupost. Certificat de l'aprovació del pressupost 201 O per part del Consell d'Administració de l'ATM, amb indicació expressa de l'aportació de l'Ajuntament de Barcelona. Tanmateix aprofito l'avinentesa per sol·licitar l'inici de la tramitació de l'aportació municipal pera l'exercici 201 O. Resto a la vostra disposició pera qualsevol aclariment que considereu oportú. Ramon Seró i Esteve Director General Barcelona, 13 de gener de 201 O Muntaner, 315-321 08021 Barcelona Tel. 93 362 00 20 Fax 93 362 00 22 atm@atm.cat www.atm.cat 1. CARME SARDA I VILARDAGA, Secretaria del Consell d'Administració del Con$orci Autoritat del Transport Metropolita ACREDITO Que el Consell d'Administració de l'A TM reunit en sessió ordinaria en data 14 de desembre de 2009, ha adoptat el següent ACORO: Vist el Pressupost de l'A TM per a l'exercici 201 O presentat pel Director general, que s'adjunta en document annex. S'ACORDA APROVAR el Pressupost de l'ATM pera l'exercici 2010 (estat de despeses, estat d'ingressos, bases d'execució i plantilla de personal), que s'adjunta en document annex, en compliment de l'artide 7 del Reglament de Régim Interior. 1, pera que consti, lliuro la present acreditació a Barcelona, a 14 de desembre de 2009. P6 - Pressupost 2010 CA 14/12/09 Area de Barcelona Autoritat del Transport Metropolita JOSEP CALDÚ I CEBRIÁN, Cap del Servei d'Administració del Consorci Autoritat del Transport Metropolita CERTIFICA: Que el Consell d'Administració de l'ATM reunit en sessió ordinaria en data 14 de desembre de 2009, va aprovar el Pressupost pera l'any 201 O per un total de 1.077.92.1. 751,38 €. Que deJ'import anteriorment esmentat, l'aportació deis ingressos de les Administracions Consorciades ha estat la següent: - Ajuntament de Barcelona:72.885.750,00 - Generalitat de Catalunya: 264.989.679,38 - Entitat Metropolitana del Transport: 79.871.000,00 1 perqué així consti a petició de la persona interessada, expede.ixo aquest certificat a Barcelona, 14 de gener de 2010. Muntaner, 315-321 08021 Barcelona Tel. 93 362 00 20 Fax 93 362 00 22 atm@atm.cat www.atm.cat PRESSUPOST ATM 2010 Pag. 1 ESTAT DE DESPESES lcAPíTOL 1 - REMUNERACIONS DEL PERSONAL Art. Cpte Partida Denominació lmport 2010 (€) 13 Personal laboral 1.567.444,27 132 Sous i Salaris de personal d'empreses públiques 1.567.444,27 1320002 Retribució personal laboral fix 1.567.444,27 16 Assegurances i Cotitzacions Socials 336.600,00 160 Quotes socials 336.600,00 1600001 Seguretat social 336.600,00 17 Pensions i altres prestacions socials 12.790,80 172 Altres prestacions socials 12. 790,80 1720000 Prestacions complemetaries 12.790,80 TOTAL CAPÍTOL 1 1.916.835,07 Pag. 2 lcAPíTOL 2 • DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS Art. Cpte Partida Denominació lmport 201 O (€) 20 Lloguers i canons 66.678.128,00 200 Lloguers i canons de terrenys, béns naturals, ed ificis 179.928,00 i altres construccions 2000002 Arrendament oficines seu social 179.928,00 201 Lloguers i canons de material de transport 66. 488. 000, 00 2010001 Lloguers i canons de material de transport 66 .488. 000, 00 2010002 Canon estació L9 0,00 204 Altres lloguers i canons 10.200,00 2040001 Altres lloguers i canons 10.200,00 21 Conservació i Reparació 898.400,00 210 Conservació, reparació i manteniment terrenys, béns naturals, 28.560,00 edificis i altres construccions 2100001 Conservació, Reparació i Manten Edificis 28.560,00 212 Conservació, reparació i manteniment d'equips pera 816.800,00 procés de dades 2120002 Manteniment programari general 138.502,74 2120003 Manteniment programari SIG/SGD 40.800,00 2120004 Manteniment SAE 470.000,00 2120006 Manteniment maquinari general 96.097,26 2120007 Manteniment maquinari SIG/SGD 40.800,00 2120009 Manteniment programari PDM 13.316,30 2120010 Manteniment maquinari PDM 17.283,70 213 Conservació, reparació i manteniment d'altre immobilitzat material 53.040,00 2130001 Conservació, reparació i manteniment d'altre immobilitzat material 53.040,00 22 Material, subministraments i altres 416.633.452,60 220 Material d'oficina 93.942,00 2200001 Material ordinari no inventariable 70.380,00 2200002 Premsa, revistes, llibres i altres publicacions 23.562,00 221 Subministraments 31.059,00 2210001 Aigua i energía 24.633,00 2210089 Altres subministraments 6.426,00 Pag. 3 Art. Cpte Partida Denominació lmport 201 O (€) 222 Comunicacions 5.100,00 2220001 Comunicacions Postals, telefóniques i altres 5.100,00 224 Despeses d'assegurances 6.120,00 2240001 Despeses d'assegurances 6.120,00 226 Despeses diverses 705.177,00 2260002 Atencions protocolaries i representatives 36.720,00 2260003 Publicitat, difusió i campanyes institucionals 538.560,00 2260004 Jurídics i contenciosos 61.200,00 2260005 Organització de reunions, conferencies i cursos 30.600,00 2260007 Publicacions i edictes als diaris oficials 4.080,00 2260011 Formació i perfeccionament del personal 28.917,00 2260089 Altres despeses diverses 5.100,00 227 Treballs realitzats per altres empreses 415. 792.054,60 2270001 Neteja i sanejament 36.720,00 2270002 Seguretat 27.540,00 2270005 Estudis i treballs técnics 625.306,85 2270012 Estudis i treballs Direcció Técnica 30.600,00 2270013 Estudis i treballs técnics Desenv Projectes 459.000,00 2270014 Estudis i treballs técnics Servei Planificació 306.000,00 2270015 Estudis i treballs técnics Servei Mobilitat 357.000,00 2270016 Assessoria i Auditories DG 20.400,00 2270055 Serv. lnformatics i telecomunicacions Generalitat de Catalunya 30.600,00 2270090 Edició, comercialització, comunicació i estudis 18.946.302, 75 2270091 Serveis transport 394.500.000,00 2270092 Sol·licituds T-12 altres ingressos 452.585,00 23 lndemnitzacions per raó del servei 142.836,21 230 Dietes, locomació i trasllats 57.014,69 2300001 Dietes, locomació i trasllats 57.014,69 231 Altres indemnitzacions 45.900,00 2310001 Altres indemnitzacions 45.900,00 232 Ajuts menjar 39.921,53 2320001 Ajuts menjar 39.921,53 24 Despeses de publicacions 132.600,00 240 Despeses de publicacions 132.600,00 2400001 Despeses de publicacions 132.600,00 TOTAL CAPÍTOL 2 484.485.416,81 Pag. 4 lcAPÍTOL 3 • DESPESES FINANCERES Art. Cpte Partida Denominació lmport 201 O (€) 31 Préstecs en euros 2.351.500,00 310 lnteressos 2.351.500,00 3100002 lnteressos de préstecs llarg termini 2.351.500,00 34 Altres 1.020,00 349 Altres despeses financeres 1.020,00 3490001 Altres despeses financeres 1.020,00 TOTAL CAPÍTOL 3 2.352.520,00 Pag. 5 ICAPÍTOL 4 - TRANSFERENCIES CORRENTS Art. Cpte Partida Denominació lmport 201 O (€) 40 Transferencies Corrents 6.000.000,00 40 Al sector públic estatal 6.000.000,00 4030002 Compensació Rodalies Rente 6.000.000,00 44 A empreses i altres ens públics de la Generalitat 47.682.000,00 440 A entítats de dret públi de la Generalitat sotmeses al 47.682.000,00 régim jurídic priva! 4400004 A Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya 47.682.000,00 46 A ens i corporacions locals 385.615. 750,00 460 A corporacions locals 385.615.750,00 4600002 Aportacions a TMB 304.908.750,00 4600003 Aportacions gestió indirecta EMT 80. 707 .000,00 47 A Empreses Privades 85.109.000,00 470 A Empreses privades 85.109.000,00 4700002 Compensació per integració tarifaría 26.390.000,00 4700003 Compensació serveis nocturns 4.000.000,00 4700005 Compensació tramvia baix llobregat 21.429.000,00 4700006 Compensació tramvia besos 26.071.000,00 4700009 Expropiacions 619.000,00 4700011 Transferéncies a Sermetra 300.000,00 4700012 Nous projectes DGTT 6.300.000,00 48 A Famílies i institucions sense fi de lucre 54.060,00 482 A altres institucions sense fi de lucre 54.060,00 4820001 A altres institucions sense fi de lucre 54.060,00 49 A !'exterior 12.852,00 490 A !'exterior 12.852,00 4900001 A altres lnstit sense fi de lucre Internacional 12.852,00 TOTAL CAPÍTOL 4 524.473.662,00 Pag. 6 jcAPÍTOL 6 - INVERSIONS REALS Art. Cpte Partida Denominació 62 lnversions en maquinaría, instal-lacíons í utíllatge 620 lnversions en maquinaria, instal·lacions i utillatge 6200001 lnversions en maquinaria, instal·lacions i utillatge 64 lnversions en Mobiliari i estris 640 lnversions en Mobiliari i estris 6400001 lnversions en Mobiliari i estris 65 lnversions en equips de procés de dades i telecomunicacions 650 lnversions en procés de dades i telecomunicacions 6500002 lnversió programari general 6500003 lnversió programari SIG 6500005 lnversió maquinari general 6500007 lnversió nous projectes 6500008 Xip s/c 6500010 lnversió SAE 6500011 lnversió Programari PDM TOTAL CAPÍTOL 6 lcAPÍTOL 7-TRANSFERENCIES DE CAPITAL Art. Cpte Partida Denominació 77 770 A empreses prívades A empreses privades 7700003 Amortització de capital trambaix 7700004 Concessió tramvia Glóries-Besós TOTAL CAPÍTOL 7 30.600,00 30.600,00 6.300,00 6.300,00 1.270.238,12 1.270.238, 12 40.302.179,38 40.302.179,38 lmport 201 O (€) 30.600,00 6.300,00 157.080,00 163.200,00 67.320,00 284.716,17 93.921,95 300.000,00 204.000,00 1.307.138, 12 lmport 201 O (€) 24.492.949,66 15.809.229, 72 40.302.179,38 Pag . 7 lcAPÍTOL 9 - VARIACIÓ DE PASSIUS FINANCERS Art. Cpte Partida Denominació lmport 201 O (€) 91 Amortització préstecs en euros 23.084.000,00 910 Cancel·lació de préstecs en euros 23.084.000,00 9100002 Amortització préstecs fora sector públic 23.084.000,00 TOTAL CAPÍTOL 9 23.084.000,00 !TOTAL ESTAT DE DESPESES 1.077.921.751,381 Pag. 8 EST AT D'INGRESSOS lcAPÍTOL 3 -TAXES, BÉNS I AL TRES INGRESSOS Art. Cpte Partida Denominació 31 Prestació de serveis 66. 763.000,00 319 Prestació d'altres serveis 3190009 Venda de falques publicitaries 3190010 Prestació d'altres serveis 39 Altres ingressos 420.214.322,00 399 A/tres ingressos diversos 3990010 Venda de títols 3990011 Comissió sobre venda de títols 3990012 Altres lngressos TOTAL CAPÍTOL 3 lcAPÍTOL 4 • TRANSFERENCIES CORRENTS Art. Cpte Partida Denominació 40 Deis sectors públic estatal 150.084.000,00 402 De l'Administració de l'Estat 4020019 Aportacions AGE a compte C-P 41 De l'Administració de la Generalitat 223.774.000,00 410 De la Generalitat, per financ;;ar despeses de funcionament 4100004 Del DPOP 46 D'ens i corporacions locals 152.756.750,00 460 De l'Ajuntament de Barcelona 4600009 Aportacions Ajuntament de Barcelona 461 De consorcis 4610001 Aportacions EMT TOTAL CAPÍTOL 4 66. 763.000,00 420.214.322,00 150.084.000,00 223. 774.000,00 72.885. 750,00 79.871 .000,00 lmport 201 O (€) 275.000,00 66.488.000,00 394.500.000,00 25.261.737,00 452.585,00 486.977.322,00 lmport 201 O (€) 150.084.000,00 223. 77 4.000,00 72.885. 750,00 79.871.000,00 526.614.750,00 Pag. 9 jcAPÍTOL 5 - INGRESSOS PATRIMONIALS Art. Cpte Partida Denominació 52 lnteressos de dipósits 520 lnteressos de comptes corrents 5200001 lnteressos comptes corrents TOTAL CAPÍTOL 5 jcAPÍTOL 7-TRANSFERENCIES DE CAPITAL Art. Cpte Partida Denominació 71 De l'administració de fa Generafitat 710 De la Generalitat, per financ;:ar despeses de capital 7100004 PTOP, amortització de capital trambaix 7100005 PTOP, concessió tramvia Glóries-Besós TOTAL CAPÍTOL 7 jcAPÍTOL 9 - VARIACIÓ DE PASSIUS FINANCERS Art. Cpte Partida Denominació 91 P~~ecsenEuros 911 De tora del sector públic 9110002 Préstecs de froa del sector públic a llarg termini TOTAL CAPÍTOL 9 !TOTAL ESTAT D'INGRESSOS 30.000,00 30.000,00 41.215.679,38 41.215.679,38 23.084.000,00 23.084.000,00 lmport 201 O (€) 30.000,00 30.000,00 lmport 201 O (€) 24.492.949,66 16.722.729,72 41.215.679,38 lmport 201 O (€) 23.084.000,00 23.084.000,00 1.077.921.751,381 Pag. 10 l'., ...-. ,, .1 BASES D'EXECUCIÓ DE L'ATM PRESSUPOST 201 O BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST 2010 ÁMBIT I VIGENCIA D'APLICACIÓ Base 1 La gestió, desenvolupament i aplicació del Pressupost de l'Autoritat del Transport Metropolita (A TM) es realitzara d'acord amb les presents bases, la vigencia de les qua Is sera la mateixa que la del Pressupost i la seva possible prórroga legal. ESTRUCTURA DEL PRESSUPOST Base2 1. Tots els crédits inclosos a l'Estat de Despeses corresponen a la classificació funcional 523 (Suport al transport públic de viatgers). 2. La numeració de les partides correspon a la classificació económica, que ve determinada per: a) Primer dígit: capítol b) Primer i segon dígit: article c) Primer, segon i tercer dígit: concepte d) Els 7 dígits: subconcepte 3. La partida pressupostaria ve definida conjuntament per la classificació funcional l'económica. Base 3 Els conceptes inclosos a l'Estat d'lngressos corresponen a la classificació económica, determinada per: a) Primer dígit: capítol b) Primer i segon dígit: article c) Primer, segon i tercer dígit: concepte e) Els 7 dígits: subconcepte 2 1 t MODIFICACIONS DEL PRESSUPOST Base 4 1. La vinculació jurídica deis crédits sera: a) Respecte la classificació funcional: grup de funció . b) Respecte la classificació económica: capítol. 2. L'existéncia de vinculació jurídica entre els crédits pressupostaris implica que les transferéncies de crédits entre aquelles partides vinculades no suposa una modificació formal del pressupost. Base 5 1. Les modificacions de crédit del pressupost, ja siguin crédits extraordinaris o bé suplements de crédit, es podran financ;ar mitjanc;ant aplicació del romanent líquid de tresoreria, amb nous o majors ingressos recaptats i amb transferéncies de crédit de despesa. 2. Els expedients de modificació de crédit extraordinari, de suplement de crédit o transferencia de crédit, hauran de ser aprovats en funció de l'import pels següents órgans: Base 6 a) El Consell d'Administració quan l'import sobrepassi els 3.005.060,52 €. b) El Comité Executiu: per imports superiors a 300.506,05 € i fins a 3.005.060,52 €. c) El Director General quan l'import no sobrepassi els 300.506,05 €. 1. Generaran crédit en els estats de despeses els següents ingressos, un cap confirmats els mateixos: a) Les aportacions de l'AGE, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, l'EMT i altres administracions que s'adhereixin al Consorci, d'acord amb els convenís de financ;ament o contractes programa. b) Les subvencions, aportacions o donacions d'entitat de dret públic o privat. c) Les cessions del producte d'impostos finalistes d) Prestació de serveis i rendiment del patrimoni. e) Alienació de béns del Consorci. 3 f) Reintegraments de pagaments indeguts amb carrec al pressupost corrent, que reposaran crédit en la corresponent partida pressupostaria. 2. Els expedients de generació de crédit, preví informe del Servei d'Administració, seran aprovats pel Director General. 3. Per a procedir a la generació i posterior disponibilitat del crédit és indispensable !'efectiva recaptació deis drets en els casos c) i d). 4. L'alienació de béns immobles sera aprovada pel Consell d'Administració. Base 7 1. Es consideraran crédits ampliables, aquells que la seva quantia vingui determinada en funció de l'ingrés obtingut per un concepte específic directament vinculat a aquells crédits. Es declaren crédits ampliables els següents: Concepte Partida Partida Despesa lngrés Edició, comerc. i distrib. Títols /Distribució de Viatgers 2270090 3990011 2270091 3990010 2270092 3990012 Contr.Progr. ATM-TMB/FGC/Operadors gestió inter. 2010001 3190010 2120004 4020019 3100002 4100004 4030002 4600009 4400004 4610001 4600002 7100004 4600003 7100005 4610009 4700002 4700003 4700005 4700006 4700007 4700009 4700011 4700012 6500010 7700002 7700003 7700004 2. Els increments d'ingrés vinculats a més d'una partida de despesa es distribuiran entre elles per acord del Comité Executiu. 3. Sera competencia del Director General la modificació de l'Estat d'lngressos del Pressupost quan calgui, per a permetre les ampliacions de crédit. 4 EXECUCIÓ DELS INGRESSOS. Base 8 El reconeixement de drets es fara en el moment en que es conegui l'existéncia d'una liquidació a favor del l'A TM. Base 9 Els ingressos que rebi l'ATM es formalitzaran mitjanc;ant un Manament d'lngrés, aplicats a la corresponent partida pressupostaria i expedits en el moment en que el Servei d'Administració tingui coneixement de qué s'ha produn l'ingrés. EXECUCIÓ DE LES DESPESES. Base 10 Per a l'aplicació de les despeses consignades en el Pressupost de l'ATM, s'observaran, a més de les prescripcions legals i reglamentaries aplicables, les normes específiques que per a cada tipus de despeses es detallen en les presents Bases d'Execució. Base 11 1. Amb carrec als crédits de l'estat de despeses només es podran contraure obligacions derivades de les adquisicions, serveis o altres despeses en general realitzades dins l'exercici pressupostari. 2. Es podran aprovar despeses plurianuals d'acord amb els suposits que preveu la llei. 3. Les factures recepcionades hauran de reunir les condicions reglamentaries. Base 12 La gestió del Pressupost de despeses es realitzara atenent a les següents fases: a) Autorització de la despesa b) Disposició de la des pesa c) Reconeixement de l'obligació d) Pagament efectiu. 5 Base 13 Les propostes de despeses seran formulades pel Director Técnic o pel Cap de Servei que la tingui encomanada. Base 14 1. L'autorització d'una despesa és l'acte pel que s'acorda la realització d'una despesa determinada per una quantia certa o aproximada, reservant per a aquesta finalitat el crédit pressupostari que sigui necessari. Es formalitza en document "A". 2. L'autorització de la despesa correspondra a: Base 15 a) El Consell d'Administració: quan l'import sobrepassi els 3.005.060,52 €. b) El Comité executiu: per imports superiors a 300.506,05 € i fins a 3.005.060,52 € c) El Director General quan l'import no sobrepassi els 300.506,05 €. 1. La disposició d'una despesa és l'acte pel que s'acorda la realització d'una despesa préviament autoritzada, per un import exactament determinat. Es formalitza en document D. 2. Quan en el moment d'iniciar la tramitació es coneixen la quantia y el nom del perceptor, s'acumulen les fases d'autorització y disposició. Es formalitza en document AD. 3. La disposició de la despesa correspon a: Base 16 a) El Consell d'Administració: per imports superiors a 3.005.060,52 €. b) El Comité Executiu: per imports superiors a 300.506,05 € i fins a 3.005.060,52€ c) El Director General: Fins a 300.506,05 €. Per import superior a 60.101,21 € en donara compte, amb caracter previ, a la Comissió Executiva. El Director Técnic i els Caps de Servei podran disposar despeses fins a imports de 601,01 (IVA incl6s) € a carrec de les partides deis capítols 2 i 6. 6 Aquesta facultat s'atribueix en concepte de delegació pel Consell d'Administració i sense perjudici de les facultats reconegudes al Director General per aquestes mateixes bases. La delegació podra ser revocada o limitada en qualsevol moment pel Director General. Base 17 1. El reconeixement de l'obligació és l'acte pel que es declara l'existencia d'un credit exigible contra l'ATM derivat d'una despesa autoritzada o compromesa. Es formalitza en document O. 2. Poden acumular-se en un sol tramit les fases d'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació. Es formalitza en document "ADO". Base 18 Les obligacions (factures, certificacions, minutes o documents equivalents), un cop conformades pel Servei/Area responsable de les mateixes, es remetran al Servei d'Administració, el qual les comptabilitzara, i preparara les relacions d'obligacions per tal que siguin aprovades pel Director General. Base 19 Es consideren documents suficients pel reconeixement de l'obligació: Base 20 a) Capítol 1: nomines mensuals i liquidacions de la Seguretat Social. b) Capítol 2: la corresponent factura. c) Capítol 3: les liquidacions bancaries. d) Capítol 4: els acords que en aquesta materia prengui el Consell d'Administració, pel que fa a les aportacions derivades deis Contractes- Programa amb els operadors. Pera la resta de partides, les resolucions que pugui dictar el Director General. e) Capítol 6: la corresponent factura o certificació. f) Capítol 7 : resolucions que pugui dictar el Director General. S'estableix la categoría de "Factures Directes", que per !'específica naturalesa de la despesa, no requereix de la tramitació d'una proposta de despeses previa. S'inclouen com a tal : a) Llum, Aigua, telefon i comunicacions. b) Dietes i locomoció del personal c) Des peses de representació 7 d) Carrega financera Les despeses de llum, aígua i comunicacions, el pagament de les quals es realitza mitjarn;ant domiciliació bancaria, seran tramitades d'ofici pel Servei d'Administració per mitja de documents ADOP, en els quals no s'exigira la signatura del Director General. Base 21 Les despeses corresponents al Capitel 1 er. seran tramitades d'ofici pel Servei d'Administració per mitja de documents ADO, que no seguiran els circuits normals de tramitació i no s'exigira la signatura del Director General. No obstant aixó, cas que el régim contractual prevegi política d'incentius per objectius, el Director General aprovara la meritació d'aquests. Base 22 El Director General podra establir límits de disposició de crédits pressupostaris per tal d'evitar el déficit pressupostari, tot possibilitant el normal funcionament deis serveis de l'ATM. Base 23 Les depeses corresponents a obres, l'import de les quals no excedeixi de 50.000,00 euros (IVA exclós), i les corresponents a serveis i subministraments, l'import deis quals no excedeixi de 18.000.000,00 euros (IVA exclós), tenen la consideració de contractes menors i es poden tramitar mitjan9ant factura conformada, amb proposta raonada i certificat d'existéncia de crédit preví o de document AD, sense necessitat de constitució de fian9a, ni de formalització de contracte. Els imports deis contractes menors s'adaptaran en cada moment a les modificacions que estableixi la normativa en materia de contractació. Base 24 La contractació d'obres, gestió de serveis públics, subministraments, consultoría, assisténcia i treballs específics i concrets sera competencia de: Base 25 a) El Consell d'Administració: per imports superiors a 3.005.060,52 €. b) El Comité Executiu: per imports superiors a 300.506,05 € i fins a 3.005.060,52€ c) El Director General: Fins a 300.506,05 €. Per import superior a 60.101,21 € en donara compte, amb caracter preví, al Comité Executiu. Per a la constitució de garanties per part deis adjudicataris deis contractes, la seva devolució, així com la dispensa de les mateixes s'ajustara al que estableix la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. 8 Base 26 La contractació pel procediment negociat sense publicitat es regira pel que estableix el ROL 2/2000 de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques. Base 27 La normativa aplicable en materia de contractació es considerara automaticament adaptada a les modificacions que s'estableixin en la legislació vigent. Base 28 1. Tindran el caracter de "despeses a justificar" els manaments de pagament que no puguin acompanyar-se deis documents justificatius corresponents en el moment de llur expedició. 2. Els perceptors deis manaments de pagament hauran de justificar l'aplicació de les quantitats rebudes en un termini maxim de 3 meses des de l'expedició del manament, i estaran subjectes al régim de responsabilitats que estableixi la normativa vigent, havent de reintegrar les quantitats no invertides o no justificades. 3. No s'expediran nous manaments a justificar pels mateixos conceptes pressupostaris a perceptors que tinguin fons pendents de justificació Base 29 1. Per tal d'atendre determinades despeses del capítol 2 de caracter periódic i repetitiu, altres de petit import i aquelles en qué s'exigeixi pagament al comptat, es podra utilitzar la modalitat de pagament "Bestreta de Caixa Fixa". 2. Les Bestretes de Caixa Fixa s'atorgaran amb carrec als comptes extrapressupostaris que es determinin i els pagaments que es realitzin amb aquesta modalitat s'efectuaran a través d'un compte bancari auxiliar obert a l'efecte. Base 30 Es delega al Director General l'aprovació de reconeixements de crédit procedent d'obligacions d'exercicis tancats, dins els límits de competencia per a l'autorització de despeses establerts en la Base 15. 9 GESTIÓ DE LES SUBVENCIONS Base 31: Gestió de Subvencions del Conveni de Financ;ament AGE-ATM ATM- Administracions Consorciades. 1. Els imports consignats en el Capítol 4 d'ingressos es corresponen al que s'espera obtenir de les diferents Administracions. 2. Els imports consignats en el Capítol 4 de despeses es corresponen amb les quantitats acordades amb els diferents operadors públics i privats (gestió indirecta), segons els acords establerts. 3. Pel que fa a les possibles diferencies i a l'atorgament deis lliuraments a compte es seguiré el que estableixin aquells documents, i en el seu detecte o complementariament el que específicament acordi el Consell d'Administració. 4. L'ATM executara directament la despesa necessaria per tal de portar a terme els programes que afecten la gestió indirecta continguts en els Convenís de Finan9ament amb l'AGE i ambles Administracions Consorciades (SAE, Renovació de flota, etc.) Base 32: Gestió d'altres subvencions atorgades per l'ATM El seu tramit correspondra al que es contempli a les bases de les convocatóries corresponents. Base 33 Els perceptors de les subvencions hauran de justificar la correcta aplicació deis fons rebuts, d'acord amb els Convenis que les regulin. GESTIÓ DELS INGRESSOS TARIFARIS Base 34 L'ATM gestionara els ingressos tarifaris, d'acord amb els acords del Consell d'Administració de 15/11/2000, i segons els convenis signats amb els diferents operadors. AL TRES BASES Base 35 10 Sera competencia del Consell d'Administració dictar les normes específiques de comptabilització que permetin reflectir de forma fidel l'estat económic, financer i patrimonial de l'ATM. Base 36 1. Tindran la consideració d'operacions no pressupostaries de tresoreria, exclusivament les no derivades directament de l'execució del Pressupost o que, independentment del mateix, ajudin a la seva execució i comptabilització. 2. Es consideren com a operacions extrapressupostaries: a) Comptabilització de l'IVA: repercutit i suportat dedu'ible. b) Descomptes de la nómina. c) Fiances i dipósits constitu'its i rebuts. d) Bestretes de caixa fixa. e) lngressos i despeses pendents d'aplicació f) Operacions amb altres deutors i creditors no pressupostaris g) Operacions de pólisses de crédit. 11