Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES  Institut de Prestacions d’Assistència Mèdica al Personal Municipal - PAMEM Informe de la liquidació del pressupost de l’exercici 2014  1. Normativa d’aplicació 2. Modificacions de crèdit 3. Estat d’execució del Pressupost 4. Resultat pressupostari 5. Avaluació estabilitat pressupostària 6. Romanents de crèdit 7. Romanent de tresoreria 8. Sistema comptable 1. Normativa d’aplicació Es troba recollida en els següents textos legals i reglamentaris: - Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (LRHL). - Reglament Pressupostari (RP), aprovat pel Reial Decret 500/90 de 20 d’abril. - Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, amb les modificacions introduïdes per la Llei Orgànica 9/2013 de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector públic. - Reial Decret 1463/2007 de 2 de novembre, pel qual s’aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d’estabilitat pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals. - Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local, aprovada per Ordre del Ministeri d’Economia i Hisenda de 23 de novembre de 2004 (Regles 76 a 86). La disposició final dels estatuts del Consorci Sanitari de Barcelona determina que l’Institut de Prestacions d’Assistència Mèdica al Personal Municipal (PAMEM) és una entitat adscrita al Consorci, en relació amb la qual aquest ens exerceix les funcions tuïtives previstes en l’article 17.3 d’aquests estatuts. L’article 17.3.1.3 d’aquests estatuts disposa que respecte de les entitats que creï el Consorci o bé que se li adscriguin, correspon a la Comissió Permanent l’aprovació dels pressupostos, balanços, liquidació anual de comptes, la memòria de les activitats realitzades i els resultats de la gestió assistencial i econòmica de l’exercici anterior. Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES Segons l’article 8.1.2 dels estatuts del Consorci, correspon a la Junta General del Consorci l’aprovació de la liquidació del pressupost. D’acord amb l’article 212.5 del Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals , el compte general, un cop aprovat, s’haurà de trametre a la Sindicatura de Comptes. 2. Modificacions de crèdit Durant l’any 2014, el PAMEM ha realitzat les següents modificacions del pressupost: 01/01/14 Pressupost inicial 23.232.406,99 Generacions de crèdit 2.465.740,88 Transferències de crèdit – baixa -418.555,58 Transferències de crèdit – alta 418.555,58 31/12/14 Pressupost final 25.698.147,87 En relació als articles 40.2 i 43.2 del RD 500/1990, en les bases d’execució del pressupost del PAMEM es regula la tramitació dels expedients de generacions i transferències de crèdit. D’acord amb l’article 7 de les bases d’execució del pressupost de l’any 2014, tant les generacions com les transferències de crèdit han d’esser aprovades per la Gerent de l’Institut. Aquesta Intervenció no té constància que les generacions de crèdit de 2.465.740,00 € hagin estat aprovades per l’òrgan competent. D’acord amb l’article 12.5 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, de Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, els ingressos no finalistes que s’obtinguin per sobre del previst s’han de destinar íntegrament a reduir el nivell de deute públic. 3. Estat d’execució del Pressupost El grau de realització del Pressupost a 31 de desembre ha estat el següent: INGRESSOS Previsió Previsió % Drets % Recaptat % Pendent % inicial (1) definitiva (2) 2/1 liquidats (3) 3/2 líquid (4) 4/3 cobrament (5) 5/3 Operacions corrents 3. Taxes i altres ingressos 7.000,00 201.536,66 >100 254.731,21 126,4 4.065,43 1,6 250.665,78 98,4 4. Transf. corrents 23.225.406,99 25.496.611,21 109,8 25.269.397,90 99,1 21.948.467,76 86,9 3.320.930,14 13,1 8. Actius financers TOTAL INGRESSOS 23.232.406,99 25.698.147,87 110,6 25.524.129,11 99,3 21.952.533,19 86,0 3.571.595,92 14,0 DESPESES Crèdits Crèdits % Obligacions % Pagaments % Pendent % inicials definitius 2/1 reconegudes (3) 3/2 líquids (4) 4/3 pagament (5) 5/3 Operacions corrents 1. Despeses de personal 1.387.368,14 1.335.368,14 96,3 1.328.572,21 99,5 1.302.342,08 98,0 26.230,13 2,0 2. Despeses béns i serveis 9.662.707,35 12.257.049,22 126.8 12.084.389,87 98,6 4.570.798,92 37,8 7.513.590,95 62,2 3. Despeses financeres 120.000,00 108.170,69 90,1 98.318,92 90,9 83.170,69 84,6 15.148,23 15,4 4. Transf. corrents 11.962.331,50 11.982.531,50 100,2 11.980.420,54 100,0 10.057.451,82 83,9 1.922.968,72 16,1 Operacions de capital 6. Inversions reals 100.000,00 15.028,32 15,0 15.028,32 100,0 12.851,32 85,5 2.177,00 14,5 TOTAL DESPESES 23.232.406,99 25.698.147,87 110,6 25.506.729,86 99,3 16.026.614,83 62,8 9.480.115,03 37,2  En relació al pressupost d’ingressos, s’han liquidat drets pel 99,3% de la previsió definitiva. Aquest percentatge és superior al de l’any 2013 que va ser del 94,8% Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES  El nivell de recaptació s’ha situat en el 86 % dels drets reconeguts en l’exercici, inferior al de l’any anterior que va ser del 94,4%. Resten pendent de cobrament 3.571.595,92 euros, segons el detall següent: Import Ajuntament de Barcelona 2.271.204,22 Ajuntament de Barcelona revisions ginecològiques 1.120,00 Aportació Servei Català de Salut 913.824,88 PAM, SL 249.545,78 Consorci Mar (quotes afiliació) 68.474,56 Consorci d’Educació 24.455,20 Grup Ajuntament (quotes afiliació) 30.394,32 Quotes d’afiliació (resta entitats) 12.576,96 TOTAL 3.571.595,92  Pel que fa al pressupost de despeses s’han reconegut obligacions per un 99,3% del crèdits definitius. Aquest percentatge és coincident al de l’exercici 2013, que va ser de 99,8%.  El nivell de pagament es situa en el 62,8% de les obligacions reconegudes, i resta pendent de pagament l’import de 9.480.115,03 €. 4. Resultat pressupostari Aquest estat ens informa del superàvit o dèficit de finançament, es a dir, la capacitat o necessitat de finançament de l’ens generada per les operacions pressupostàries de l’exercici. DRETS LIQUIDATS 2014 2013 Import % Import % Diferència % Operacions corrents 3. Taxes i altres ingressos 254.731,21 1,0 20.389,79 0,1 234.341,42 >1000 4. Transf. corrents 25.269.397,90 99,0 24.488.323,75 99,9 781.074,15 3,2 5. Ingressos patrimonials 0,00 0,0 0,00 0,0 0,00 0,0 TOTAL INGRESSOS 25.524.129,11 100,0 24.508.713,54 100,0 1.015.415,57 4,1 OBLIGACIONS RECONEGUDES 2014 2013 Import % Import % Diferència % Operacions corrents 1. Despeses de personal 1.328.572,21 5,2 1.759.940,29 6,8 -431.368,08 -24,5 2. Despeses béns i serveis 12.084.389,87 47,4 11.937.077,91 46,3 147.311,96 1,2 3. Despeses financeres 98.318,92 0,4 129.241,11 0,5 -30.922,19 -23,9 4. Transf. corrents 11.980.420,54 47,0 11.970.247,31 46,4 10.173,23 0,1 Operacions de capital 6. Inversions reals 15.028,32 0,1 8.687,85 0,0 6.340,47 73,0 7. Transf. de capital 0,00 0,0 0,00 0,0 0,00 0,0 TOTAL DESPESES 25.506.729,86 100,0 25.805.194,47 100,0 -298.464,61 -1,2  La gran majoria dels ingressos de l’Institut, 25.269.397,90 euros (99 %), corresponen a les transferències corrents, segons el detall següent: Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES Import % Servei Català de Salut 17.355.292,90 68,68% ICASS -16.261,27 -0,06% Total transferència de la Generalitat 17.339.031,63 68,62% Aportació municipal 4.502.204,22 17,82% Total quotes afiliació (grup Ajuntament de Barcelona) 3.428.162,05 13,57% TOTAL TRANSFERÈNCIES 25.269.397,90 100,00%  Aquests ingressos es destinen, principalment, a despeses de béns i serveis (47,4 %), transferències corrents (47 % ) i a despeses de personal (5,2 %).  En relació amb l’any anterior, s’observa que les transferències corrents han augmentat més d’un 3 %, degut a l’aportació extraordinària de l’Ajuntament de Barcelona de 2.271.204,22 euros per compensar les pèrdues del PAMEM originades en els exercicis 2012 i 2013, per contra les aportacions de la Generalitat i les quotes d’afiliació dels funcionaris actius han disminuït en poc més del 6% i del 9% respectivament.  D’altra banda, les despeses, en el seu conjunt, han disminuït poc més del 1 %, degut principalment al descens de les despeses de personal. Respecte a la resta de despeses, excepte les despeses financeres que han disminuït en prop del 24%, han augmentat, especialment les inversions que s’han incrementat en el 73%, si bé l’augment en import absolut només ha estat de 6.340,47 euros.  El resultat pressupostari ha estat positiu per un import de 17.399,25 euros, segons el detall següent: RESULTAT PRESSUPOSTARI 2014 2013 Operacions no financeres (Cap. 1 a 7) 17.399,25 -1.296.480,93 (+) Drets reconeguts nets 25.524.129,11 24.508.713,54 (-) Obligacions reconegudes netes 25.506.729,86 25.805.194,47 Operacions financeres (Cap. 8 i 9) 0,00 0,00 (+) Drets reconeguts nets 0,00 0,00 (-) Obligacions reconegudes netes 0,00 0,00 (=) Resultat pressupostari 17.399,25 -1.296.480,93 (-) Desviacions positives de finançament (+) Desviacions negatives de finançament (+) Desp. finançades amb rom. líquid de tresoreria (=) Resultat pressupostari ajustat 17.399,25 -1.296.480,93 Mentre que les despeses han disminuït poc més del 1% respecte a les de l’any 2013, els ingressos han augmentat en més del 4 %, i això ha fet que el resultat pressupostari hagi passat de negatiu a positiu en 17.399,25 €. 5. Avaluació del compliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària L’article 16.2 del RD 1463/2007 de 2 de novembre, pel qual s’aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d’estabilitat pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals, estableix que: “la Intervención local elevará al Pleno un informe sobre el cumplimiento del objetivo de estabilidad de la propia entidad local y de sus organismos y entidades dependientes. El informe se emitirá con carácter independiente y se incorporará a los previstos en los Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES artículos 168.4, 177.2 y 191.3 del texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, referidos respectivamente, a la aprobación del presupuesto general, a sus modificaciones y a su liquidación”. L’avaluació del compliment de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i sostenibilitat financera, s’ha de realitzar de forma conjunta per a tots els ens que consoliden amb l’administració a la que estigui adscrita el PAMEM. El PAMEM no consolida amb l’Ajuntament de Barcelona, i per aquest motiu aquesta Intervenció no disposa de la informació necessària, ni li correspon realitzar l’avaluació d’aquest compliment. Malgrat això, i tan sols a efectes merament orientatius es realitza una anàlisi sobre la capacitat o necessitat de finançament del PAMEM de forma individualitzada. Objectiu d’estabilitat pressupostària L’article 3 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, estableix que:“1. La elaboración, aprobación y ejecución de los Presupuestos y demás actuaciones que afecten a los gastos o ingresos de los distintos sujetos comprendidos en el ámbito de aplicación de esta Ley se realizará en un marco de estabilidad presupuestaria, coherente con la normativa europea. 2. Se entenderá por estabilidad presupuestaria de las Administraciones Públicas la situación de equilibrio o de superávit estructural”. La instrumentació del principi d’estabilitat pressupostària es realitza a l’article 11 de la mateixa norma, en el que es posa de manifest que ”para el cálculo del déficit estructural se aplicará la metodología utilizada por la Comisión Europea en el marco de la normativa de estabilidad presupuestaria”. La capacitat de finançament en termes de comptabilitat nacional es determina a partir de la diferència entre els ingressos i les despeses no financeres (capítols 1 a 7 del pressupost del PAMEM), aplicant posteriorment els ajustaments necessaris per tal de convertir les magnituds pressupostàries als termes previstos en el SEC. Saldo de les operacions no financeres: Drets reconeguts (Caps. 1 a 7) 25.524.129,11 Obligacions reconegudes (Caps. 1 a 7) 25.506.729,86 Saldo d’operacions no financeres 17.399,25 Ajustaments: Per determinar els ajustaments a realitzar sobre els imports pressupostaris, s’ha tingut en compte el “Manual de cálculo del déficit en contabilidad nacional adaptado a las entidades locales”, elaborat per la Intervenció General de l’Administració de l’Estat. Segons aquest manual, en el cas del PAMEM, s’han de realitzar els ajustaments següents: 1) Ajustament dels ingressos del capítol 3 (taxes i altres ingressos). En comptabilitat nacional, el criteri per a la imputació d’aquests ingressos és el de caixa, per tant l’ajust vindrà determinat per la diferència entre els drets reconeguts i la recaptació total en caixa d’aquests ingressos, tant del pressupost corrent com d’exercicis tancats. Així doncs en el cas del PAMEM, l’ajust a realitzar és el següent: Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES Recaptació exercici corrent capítol 3 (taxes i altres ingressos) 4.065,43 Recaptació exercicis tancats capítol 3 (taxes i altres ingressos) 1.050,00 Recaptació total any 2014 5.115,43 D rets reconeguts capítol 3 (taxes i altres ingressos) -254.731,21 Ajust ingressos capítol 3 (taxes i altres ingressos) -249.615,78 2) Despesa realitzada a l’exercici i pendent d’aplicar al pressupost de despesa. L’aplicació del principi de meritament implica el còmput de qualsevol despesa efectivament realitzada en el càlcul de la capacitat de finançament, amb independència del moment en que es reconegui l’obligació pressupostària. Per tant, atès que el saldo del compte 41300 (creditors pendent d’aplicar al pressupost) és de 2.361.640,81 €, pendents a 31 de desembre de reconeixement de crèdit, s’haurà d’ajustar en aquest import el total de la despesa obligada pel PAMEM a 31 de desembre de 2014. Determinació de la capacitat de finançament del PAMEM: S’obté aplicant al saldo de les operacions no financeres els ajustaments obtinguts d’acord amb el manual de la IGAE. En el present cas és el següent: Saldo de les operacions no financeres 17.399,25 Total ajustaments d’acord manual IGAE -2.611.256,59 Necessitat de finançament -2.593.857,34 6. Romanent de Tresoreria El romanent de tresoreria és un estat que informa sobre la liquidesa financera de l’entitat, amb una transcendència financera i legal. Romanent de Tresoreria 2014 2013 Diferència 1. (+) Fons líquids 0,00 0,00 0,00 2. (+) Drets pendents de cobrament 3.429.706,71 1.273.549,63 2.156.157,08 (+) del Pressupost corrent 3.571.595,92 1.377.853,57 2.193.742,35 (+) dels Pressupostos tancats -141.889,21 -104.303,94 -37.585,27 (+) d'operacions no pressupostàries 0,00 0,00 0,00 (-) ing. realitzats pendents d'aplicació definitiva 3. (-) Creditors pendents de pagament 11.145.680,23 9.004.224,34 2.141.455,89 (+) del Pressupost corrent 9.476.428,29 6.145.483,17 3.330.945,12 (+) dels Pressupostos tancats 1.228.873,00 1.131.447,48 97.425,52 (+) De devolució d'ingressos pressupostaris (+) d'operacions no pressupostàries 440.378,94 1.729.991,75 -1289.612,81 (-) pag. realitzats pendents d'aplicació definitiva -2.698,06 I. (=) Romanent de Tresoreria (1+2+3) -7.715.973,52 -7.730.674,71 14.701,19 II. (-) Saldos de dubtós cobrament 0,00 0,00 0,00 III. (-) Excés de finançament afectat 0,00 0,00 0,00 IV. Romanent de Tresoreria per a desp. generals (I + II + III) -7.715.973,52 -7.730.674,71 14.701,19 Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES En relació a la tresoreria del PAMEM és de destacar que no hi ha saldo al compte de caixa i que s’ha disposat de la pòlissa de crèdit a curt termini amb el BBVA per un import a 31 de desembre de 2014 de 380.861,84 euros segons es desprèn del saldo del compte de balanç 52218. L’import del saldo del compte 52218 no coincideix amb l’extracte del compte del BBVA. L’Institut ha aportat l’estat de conciliació de la diferència de 285,96 €, que es corresponen a pagaments de l’any 2005 no comptabilitzats pel PAMEM, i per tant caldria reclamar el rescabalament d’aquest import o procedir a la seva regularització. Pel que fa al mètode de càlcul del romanent de tresoreria, cal anotar que els imports dels drets pendents de cobrament i de les obligacions pendents de pagar s’han pres del balanç de comprovació, i no coincideixen amb els que figuren a la comptabilitat pressupostària. Les diferències són les següents: Descripció Pressupost Balanç Diferència Pendent de cobrament 31/12/2014. Ex. Corrent 3.571.595,92 3.571.595,92 0,00 Pendent de cobrament 31/12/2014. Ex. tancats -141.714,53 -141.889,21 174,68 Total pendent de cobrament a 31/12/2014 3.429.881,39 3.429.706,71 174,68 Pendent de pagament 31/12/2014. Ex. Corrent 9.480.115,03 9.476.428,29 3.686,74 Pendent de pagament 31/12/2014. Ex. tancats 1.146.622,08 1.228.873,00 -82.250,92 Total pendent de pagament a 31/12/2014 10.626.737,11 10.705.301,2 78.564,18 9 La variació del romanent de tresoreria dels darrers 10 anys (en milers d’euros), ha estat la següent: EXERCICI ROMANENT DE TRESORERIA (negatius) 2005 10.207 -198 2006 9.657 -549 2007 9.889 +232 2008 8.482 -1.407 2009 7.652 - 830 2010 6.981 -671 2011 6.422 -581 2012 6.356 -66 2013 7.730 +1.374 2014 7.715 -15 S’observa que el romanent de tresoreria negatiu ha disminuït tan sols en uns quinze mil euros quan l’aportació extraordinària de l’Ajuntament de Barcelona ha estat de més de dos milions d’euros, per tant, atès el caràcter d’extraordinària d’aquesta aportació, si en el futur no hi ha un augment de les transferències corrents, el romanent de tresoreria negatiu del PAMEM molt probablement tornarà a incrementar-se. D’acord amb l’article 193 del TRLRHL, l’òrgan competent haurà de procedir a la reducció de la despesa del pressupost 2015 per quantia igual al dèficit produït. Si la reducció no resultés possible, es podrà concertar operació de crèdit pel seu import, sempre que es donin les condicions assenyalades a l’article 177.5 d’aquesta mateixa llei i es doni compliment al previst a l’article 9.3 de l’Ordre ECF/138/2007 de 27 d’abril sobre procediments en matèria de tutela financera dels ens locals. De no adoptar-se cap d’aquestes dues mesures, el pressupost de l’exercici següent s’haurà d’aprovar amb superàvit inicial de quantia no inferior al dèficit. 7.1. Deutors pressupostaris El detall del pendent de cobrament del PAMEM a data 31 de desembre de 2014 és el següent: Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES Exercici Econ. Descripció Import Tancats 39900 Altres ingressos diversos 233.331,76 Tancats 46201 Aportació Ajuntament de Barcelona -185.916,67 Tancats 45000 Aportació Servei Català de Salut 37.165,44 Tancats 46200 Quotes d’afiliació -226.295,06 Total exercicis tancats -141.714,53 2014 34100 Ajuntament de Barcelona (proves ginecològiques) 1.120,00 39900 Altres ingressos diversos 249.545,78 2014 46201 Aportació extraordinària Ajuntament de Barcelona 2.271.204,22 45000 Aportació Servei Català de Salut 913.824,88 462 00 Q uotes d’afiliació usuaris 135.901,04 Total exercici 2014 3.571.595,92 Total deutors 3.429.881,39 Cal estudiar el procediment de comptabilització dels ingressos del PAMEM per tal que no es produeixin saldos de drets pendent de cobrar en negatiu, ja que aquest supòsit no està previst a la normativa pressupostària de les administracions públiques. S’hauria d’estudiar quines són les possibilitats de cobrament del deute pendent de cobrament, en especial dels altres ingressos d’exercicis tancats, per tal de determinar la necessitat o no de realitzar alguna provisió per aquells deutes que es considerin de difícil cobrament. El PAMEM ha facilitat una relació nominal de deutors per un import total de 3.451.447,92 €, què és superior en 21.566,53 € als drets reconeguts pendent de cobrament del pressupost. Cal aclarir el motiu d’aquesta diferència. Respecte als deutors d’exercicis tancats s’observa que, si bé l’import total del saldo inicial coincideix amb el saldo a 31 de desembre de 2013, la seva composició és diferent, tal i com es pot veure en el quadre següent: Econ. Descripció Final 2013 Inici 2014 Diferència 34100 Ajuntament de Barcelona (ginec.) 1.050,00 1.050,00 0,00 39900 Altres ingressos diversos 6.600,00 233.331,76 -226.731,76 46201 Aportació Ajuntament de Barcelona 0,00 -185.916,67 185.916,67 45000 Aportació Servei Català de Salut 873.092,53 1.059.009,20 -185.916,67 450.01 Aportació ICASS 223.105,48 223.105,48 0,00 46200 Quotes d’afiliació 169.876,30 -56.855,46 226.731,76 Totals 1.273.724,31 1.273.724,31 0,00 7.2. Creditors pressupostaris El pendent de pagament en data 31 de desembre de 2014 és el següent: Concepte Import Exercicis Tancats 1.146.622,08 Exercici 2014 9.480.115,03 1 Total 1 10.626.737,11 1 El PAMEM ha facilitat una relació nominal de creditors per un import total de 10.664.957,27 €, què és superior en 38.220,16 € a les obligacions pressupostàries pendent de pagament. Cal aclarir el motiu d’aquesta diferència. Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ-AUDITORIES S’observa que en la relació de creditors hi ha saldos deutors per un import de 24.527,71 € amb el detall següent: Compte Creditor Import deutor 400000732 Roche Diagnostics, SL 1.304,10 400000959 Lindent Dental, SL 1.380,99 401000211 Centre Ortopèdic Gràcia 10,81 401000278 Servigestión Stac, SL 866,15 401000484 Serveis d’atenció primària 20.965,66 Total 24.527,71 Respecte a l’any passat aquests saldos s’han incrementat en 1.192,08 €. Cal efectuar les gestions per procedir al seu cobrament o a la seva regularització comptable. 7. Romanents de crèdit Els romanents de crèdit de l’exercici que es liquiden són els saldos dels crèdits definitius no afectats al compliment d’obligacions reconegudes. Segons l’estat d’execució el seu import és de 191.418,01 euros. 8. Sistema Comptable El PAMEM utilitza un sistema comptable basat en la comptabilitat financera que després, mitjançant les corresponents taules de conversió, permet l’obtenció dels llistats i informes pressupostaris exigits per la legislació vigent. Malgrat ser un programa utilitzat també per altres institucions sanitàries adscrites al Consorci Sanitari de Barcelona, aquesta Intervenció considera que, sempre que el seu cost sigui assumible pel PAMEM sense incrementar el romanent de tresoreria negatiu, seria molt recomanable la utilització d’un sistema comptable integrat, que comptabilitzés de forma automàtica i on-line tant la comptabilitat financera com la pressupostària, alhora que també efectuï les anotacions de les diferents fases de despeses de tal manera que en tot moment es pugui conèixer el crèdit autoritzat i el compromès i així determinar el disponible. En aquest sentit es reitera el suggeriment d’implantar el mateix programa de l’Ajuntament de Barcelona, tal i com s’està fent en altres entitats del grup municipal. Barcelona, 21 de maig de 2015 Antonio Muñoz i Juncosa L’Interventor General