Institut Europeu de la Mediterrània Instituta Europea del Mediterraneo Institut Européen de la Méditerranée European lnstitute of the Mediterranean .h..,.,~I ..Ar,¡~I ~ .._,.....9.19~1 ~l IEMed. Josep Ferré i Gavarró, secretari de la Comissió Delegada de l'Institut Europeu de la Mediterrània, CERTIFICO Que el pressupost del nostre Institut per al 2016 ha estat aprovat en reunió de la Comissió Delegada celebrada el dia 14 de desembre de 2015. Que les aportacions per a despesa corrent dels tres Ens que conformen l'IEMed són les següents: Ajuntament de Barcelona: 340.398,58 € Generalitat de Catalunya 1.356.000,00 € Ministeri d'Afers Exteriors (AECID) 261.370,00 € Signo aquest /certificat, a petició de la Direcció de Programa de Consorcis Fundacions de l'Ajuntament d Barcelona. / l Girona, 20 E-0801 O Barcelona T +34 932 449 850 F +34 932 470 165 info@iemed.org www.iemed.org IEMed. PRESSUPOST D'INGRESSOS EXERCICI 2016 PRESSUPOST CAP. ART. CONC. TITOL INICIAL 2016 -- 3 TAXES l ALT RES IN~RESSOS - 1.0QQ,0Q 30 VENDA DE BÉNS - 1.000,00 301 Venda de publicacions 1.000,00 301.0001 Venda de publicacions 1.000,00 f- -- 4 IRANSFERÈNQIES QQRBENTS 2.554.~aa,12a 40 DEL SECTOR PÚBLIC ESTATAL 261.370,00 405 D'empreses i ens públics de l'Estat 261.370,00 405.0001 D'empreses i ens públics de l'Estat (Agª Española de Coop.lnternac.) 261 .370,00 41 DE L'ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT 1.476.000,00 410 De la Generalitat, per a finançar despeses de funcionament 1.4 76.000,00 41 0.0002 Del Departament de la Presidència 120.000,00 41 0.0008 Del Departament de Governació i Relacions Institucionals 1 .356.000 00 46 D'ENS i CORPORACIONS LOCALS 340.398,58 460 D'Ajuntaments 340.398,58 460.0009 Altres transferències d'ajuntaments (Ajuntament de Barcelona) 340.398,58 47 D'EMPRESES PRIVADES 50.000,00 - -- 470 D'empreses privades 50.000,00 4 70.0001 D'emf)reses f)rivades 50.000-,00 49 DE L'EXTERIOR 427.170,00 493 De la Unió Europea 426.170,00 493.0009 Altres transferències corrents de la UE (subvenció CSO Wins i EuroMeSCo) 426.170,00 499 Altres transferències corrents de l'exterior 1.000,00 499.0009 Altres transferències corrents de l'exterior 1.000,00 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 1.000,00 52 INTERESSOS DE DIPÓSIT 1.000,00 - 520 Interessos de comptes corrents 1.000,00 520.0001 Interessos de comptes corrents 500,00 ~ 0002 Interessos cash pooling l 500,00 1 8 VARIAQIQ D'AQTIUS FINANCERS 21.500,00 APORTACIONS DE CAPITAL l ALTRES FONS PROPIS D'ENTITATS DEL -- 83 SECTOR PÚBLIC l D'AL TRES PARTICIPADES - - - 21.500,00 830 ~ rtacions de la Generalitat a fons propis 21.500,00 830.0008 Del Departament de Governació i Relacions Institucionals 21 .500,00- TOTAL ----- --------------------------- 2.578.438,58 IEMed. PRESSUPOST DE DESPESES EXERCICI 2016 PRESSUPOST CAP. ART. CONC. TITOL INICIAL 2016 --- ----+- ---- 1 REMUNERACIONS DEL PERSONAL 1.287.923,68 13 PERSONAL LABORAL ------------------------ 1.020.516,02 130 Personal laboral fix 873.055,92 _ 130.0001 Retr_ib_u_c_io_n_s_b_à_s-iq-''u-_es_ ___________________ ___5_ 3_9_. 7_4_9~,9_5 - 130.0002 Retribucions complemen-tàr-ies- -------------- 333.305,97 131 Personal laboral temporal 53.1 02,20 131 .0001 Retribucions bàsiques 40.391 ,68 131 .0002 R.etribucions complementàries 1 2. 710,52 132 Personal laboral d'alta direcció i assimilat 94.357,90 ____1_ 3_2_._0_00_1 _R_e_tr_ib_u_c_io_n_s_b_à;.s.._iq,_u_es_ i a_l_tr_es_ re_m_u_n_e~ra=c~io_n_s_ __________, _ __9 4.357,90 16 ASSEGURANCES l COTITZACIONS SOCIALS 267.407,66 -- - 160 Quotes Socials (Seguretat social) 267.407,66 160.0001 Seguretat Social 267.407,66 2 DESPESES DE BÉNS CORRENTS l SERVEIS 1.192.214,90 21 CONSERVACIÓ l REPARACIÓ 1.000,00 Conservació, reparació i manteniment d'equips per a procés de dades, programari i 212 -- reprografia 500,00 . 212.0001 Conservació, reparació i manteniment d'equips per a procés -de -da-des- ---+-----50~0,0-0 , 213 Conservació, reparació i manteniment d'altre immobilitzat material 500,00 213.0001 Conservació, reparació i manteniment d'altre immobilitzat material 500,00 - -22- ---tM-A-TE-R-IAL- S-UB-MI-NIS-TR-A-ME-NT-S -l A-LTR-E-S --------------t----9-36-.31~4,9-0 - 2·-2-0 11M-a-te-ria-l d-'Of-ici-na- -- 21 .500,00 1- 220.0001 Material ordinari no inventariable 18.000,00 l 220.0002 Premsa, revistes, llibres i altres publicacions 3.500,00 221 Subministraments --"--- ----------- 136.600,00 / ------+--- --------- -----'--l C-.":-\ ·---+'-- --jf-- -+-2222_11_.._0º _0º _0º 7_5 _PQ_ruo_ed_vu_iuc_rtee_ss_ f_a_rm- ac_è_u_ti_c_s_i ~an_à_li-ti_q_ue_s_ ______________ ____5_ 5 ~ 5_00--,',_o0-001 221 .0089 Altres submi·nistraments (quotes de participació despeses, seu e/Girona 20) 136.000,00 l-- -f- -1 --- 222 Comunicacions 75.000,00 222.0001 Despeses postals, missatgeria i altres similars 75.000,00 - =-- --------------'"-----jl------~ 224 Despeses d'assegurances 3.750,00 --t--- ·- 224.0001 Despeses d'assegurances 3.760,0q 226 Despeses diverses 369.21 4,90 >- t-- -+-- - -t--22_6_._0_0_0_1_ Exposicio~ certàmens i altres activitats de promoció 50.000;00 226.0002 Atencions protocolàries i representatives 3.000,00 226.0003 Publicitat, difusió i campanyes institucionals 10.500,00 e----- 2 26.0005 Organització de reunions, conferències i cursos 291.464,90 --- --- 226.0007 Publicacions i edictes als diaris oficials 750,00 226.0011 Formació del personal propi _ 1._500,00 226.0033 Desenvolupament program~e_s_s_e_g-uret at i salut l aboral en el treba~ prevenció riscos laborals _ _ - ----~ - ~ ~ - ______, ,__ __2 .000,00 --- --- 226. 0 039 Despeses per serveis bancaris 2.500,00 - - 226.0~89 Altres despeses diverses _ 7 .500,00 227 Treballs realitzats per persones ffsiques o jurídique~ 277-.000,00 - -1-- ---1- ,~ _227.0001_ Neteja i sanejament , ____ ___ _ 1.500,00 l- 227 .0008 Intèrprets i traductors - - 115.500,0~ PRESSUPOST CAP. ART. CONC. TITOL INICIAL 2016 227.0012 Auditories i controls de fons europeus 4.500,00 227.0013 Treballs tècnics 155.000,00 - - 227.0089. Altre~ treballs real itzats pe~ pers~nes físiques o jurídiques 500,00 - -- 228 Serveis informàtics 53.250,00 - - 228.0001 Solucions Tecnològiques adquirides al CTTI 17.500,00 - ~ 0002 Serveis informàtics realitzats per àltr~s entitats -- 35.750,00 23 INDEMNITZACIONS PER RAÓ DEL SERVEI 35.000,00 230 Dietes, Locomoció i Trasllats 35.000,00 230.0001 Dietes, lo~ oció i trasllats - 35.000,00 ... 24 DESPESES DE PUBLICACIONS . 219.900,00 ---- 240 D{:lspeses de publicacions 219.900,00 ~ .0001 Despeses de publicacions 219.9,00,00 - -- --4 ! RANSFERÈNQIES CQRRENT5 76.800,00 A FAMILIES, INSTITUCIONS SENSE FI DE LUCRE l AL TRES ENS 48 CORPORATIUS 76.800,00 l 480 A famílies 76.800,00 480.0001 A famílies (Beques de formació professional) 76.800,00 - - - -- ----- 6 -- INVERSIONS REALS 21.500,00 \ 62 620 620.0001 : INVERSIONS EN MAQUINARIA, INSTALACIONS i UTILLATGE 1.000,00 e/: 64 640 640.0001 INVERSIONS EN MOBILIARI l ESTRIS PER COMPTE PROPI 4.000,00 65 650 650.0001 INVERSIONS EN EQUIPS DE PROCES DE DADES 14.500,00 -67 670 670.0001 INVERSIONS EN ALTRE IMMOVILITZAT MATERIAL 500,00 68 680 680.0001 INVERSIONS EN IMMOBIL. IMMATERIAL 1.500,00 TOT AL ------------------------------------------ 2.5 7 8.438,58 BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST 2016 TÍTOL l. NORMES GENERALS ART. 1 DEFINICIÓ El Pressupost del Institut Europeu de la Mediterrània (en endavant IEMed) per a l'exercici 2016 constitueix l'expressió xifrada, conjl.mta i sistemàtica de les obligacions i els drets que està previst liquidar durant l'éxercici que compren des de l' 1 de gener fins el 31 de desembre de l'any corrent. L'elaboració, aprovació i execució del pressupost de l'IEMed se sotmet als pnnc1p1s d'estabilitat pressupostària i financera, i a les normes de transparència, accés a la informació pública i de bon govern establertes a les Lleis. ART. 2 RÈGIM JURÍDIC La gestió del pressupost s'ha de dur a terme de conformitat amb aquestes Bases d'Execució, desenvolupant el que disposa l'article 16 dels Estatuts de l'Institut Europeu de la Mediterrània, tenint present la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre i la resta de normativa vigent. ART. 3 DISPONIBILITAT DEL PRESSUPOST DE DESPESES La disponibilitat del Pressupost de Despeses queda condicionada a l'aprovació de les aportacions de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i el Ministeri d'Afers Exteriors i Cooperació, en els respectius pressupostos, així com a l'obtenció de la 'resta de recursos financers que l'IEMed pugui promoure en el decurs de l'any natural. En aquest sentit, el Pressupost de despeses es finança de manera global pel total d'ingressos percebuts per part de les entitat consorciades, i per tots els ingressos complementaris que, per la seva naturalesa, tinguin un finançament finalista o específic. ART. 4 VIGÈNCIA DE LES BASES D'EXECUCIÓ La vigència d'aquestes Bases és la mateixa que està establerta per al pressupost comprendrà l'any natural; d_es de l'u de gener fins al 31 de desembre de 2016. TÍTOL 11. ELS CRÈDITS DEL PRESSUPOST DE DESPESES l LES SEVES MODIFICACIONS ART. 5 CLASSIFICACIÓ DELS CRÈDITS La classificació econòmica del pressupost de l'IEMed seguirà l'estructura que assenyala anualment la Generalitat de Catalunya, que alhora segueix les directrius estatals i comunitàries. Així doncs, tant el pressupost de despeses com el d'ingressos es dividiran, atenent a la seva naturalesa econòmica, en Capítols que alhora es subdividiran en Articles, Conceptes i finalment en Aplicacions pressupostàries, constituint aquestes darreres la classificació més detallada dels ingressos i de les despeses previstes en el pressupost anual. ART. 6 VINCULACIÓ DELS CRÈDITS 1. Els crèdits de despeses s'han de destinar exclusivament a la finalitat i naturalesa econòmica per a la qual han estat dotats, ja sigui en el pressupost inicial o en posteriors modificacions pressupostàries aprovades d'acord amb aquestes Bases. 2. Els drets liquidats i les obligacions reconegudes s'han d'aplicar al pressupost pel seu import íntegre. És a dir, no es poden · compensar obligacions . amb drets, havent-se d'enregistrar cadascun separadament en l'aplicació pressupostària que li correspongui segons la seva naturalesa econòmica. 3. Els crèdits consignats a l'estat de despeses tenen caràcter vinculant a nivell de capítol. És a dir, en cas de necessitat, el crèdit global de cada capítol podrà ser -compartit per les diferents aplicacions pressupostàries que el composen, sense necessitat de formalitzar prèviament cap modificació del pressupost. ART. 7 DEFINICIÓ l TIPUS 1. Les modificacions dels crèdits són alteracions d'aquests respecte als aprovats inicialment. _ 2. Els tipus de modificacions que es poden fer són els següents: a) Transferències de crèdit . b) Generacions de crèdit e) Incorporació de romanents ART. 8 CRÈDITS AMPLIABLES Els crèdits inicials només podran ser modificats amb subjecció a la legislació vigent i als conceptes següents d'aquestes Bases d'Execució. Són ampliables els següents crèdits: a) Dins el capítol l, els referents a les quotes de la seguretat social i altres sistemes de previsLó social del personal i els triennis. b) Dins el capítol 11, els referents als subministraments i als contractes formalitzats abans de l'entrada en vigor del Pressupost 2016. Qualssevol despeses derivades dels apartats a) i b) sense crèdit adequat i suficient i el pagament de les quals sigui inajornable sense perjudici econòmic per l'IEMed, seran avançades mitjançant bestreta de tresoreria, fins que siguin regularitzades pressupostàriament. La Junta de Govern delega la competència per aprovar els crèdits ampliables en el Director general, que aprova quatrimestralment els crèdits ampliables que tinguin lloc en aquest període, a proposta del Director Gerent i previ informe del Responsable de Gestió econòmica. Tanmateix es donarà comptes en detall d'aquestes ampliacions davant dels òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, en el Tancament de cada exercici, dins del Compte de liquidació del Pressupost. ART. 9 TRANSFERÈNCIES DE CRÈDIT 1. Les transferències de crèdit consisteixen en tota modificació del pressupost de despeses que, sense alterar la quantia total d'aquest, trasllada l'import total o parcial d'un crèdit pressupostari disponible d'una partida a una altra en diferent àmbit de vinculació jurídica, és a dir, entre diferents capítols. 2. Quan es proposi la disminució d'un crèdit, ha de quedar garantit, mitjançant informe del responsable de gestió econòmica, que hi restarà una consignació suficient per atendre les despeses previstes fins al final de l'exercici. 3. Les transferències de crèdit entre partides d'un .mateix capítol tenen caràcter vinculant i no requeriran formalització prèvia de cap modificació pressupostària. Malgrat l'anterior, en l'Estat d'Execució del Pressupost s'especificaran aquests moviments. 4. La Junta de Govern delega en el Director general la competència per efectuar les transferències de crèdit entre capítols. Les modificacions de crèdit entre capítols podran ser aprovades pel director general de l'IEMed, a proposta del director gerent, previ informe del responsable de gestió econòmica. Tanmateix es donarà comptes en detall d'aquests traspassos als òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, segons s'escaigui, en el tancament de l'exercici. 5. Proposta de transferència de crèdit Competències. A La proposta de transferència de crèdit és competència del director gerent B. Totes les propostes de transferència de crèdit entre capítols han de disposar de l'informe del responsable de gestió econòmica justificant la necessitat de la modificació, així com la disponibilitat suficient del crèdit pressupostari que es proposa reduir. C. Un cop obtingut l'informe del responsable de gestió econòmica, el director gerent elevarà la proposta de transferència de crèdit al director general. 6. Aprovació de transferències de crèdit. Competències. A Transferències de crèdit entre articles del mateix capítol i transferències de crèdit entre conceptes i aplicacions pressupostàries del mateix article: Aquests crèdits tenen vinculació a nivell de capítol i, per tant, no caldrà formalitzar transferència. En tots aquests casos es reflectirà en el compte de Liquidació del Pressupost que es validarà per la Junta de govern o la Comissió delegada, en el tancament de l'exercici. B. Transferències de crèdit entre capítols corrents (del capítol 2 al 4) . La çompetència per aprovar aquestes transferències de crèdit correspon a la Junta de Govern. La Junta de Govern delega aquesta competència en el Director general. C. Transferències de crèdit corrent a capital o a la inversa. La competència per aprovar aquestes transferències de crèdit correspon a la Junta de Govern. La Junta de Govern delega aquesta competència en el Director general. Caldrà informar periòdicament als òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, d'aquestes transferències realitzades. D. En els casos en què existeixi disconformitat o informe desfavorable de Responsable de gestió econòmica, la competència final per a resoldre la transferència proposada recaurà en els òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, si s'escau. L'informe de fiscalització del responsable de gestió econòmica haurà de tenir en compte els següents punts: - L'acreditació de la suficiència dels crèdits pressupostaris que es pretén minorar. - Qualsevol altre aspecte que derivi de la legislació aplicable. ART. 1 O INCORPORACIÓ DE ROMANENTS DE TRESORERIA: 1. Els crèdits de despeses que el darrer dia de l'exercici pressupostari no estiguin vinculats al compliment d'obligacions ja reconegudes, restaran nuls de ple dret. Aquestes anul·lacions, juntament amb el crèdit pressupostari no utilitzat, poden generar romanents de tresoreria que es podran incorporar a l'exercici següent. En aquest sentit, les instruccions conjuntes de la Intervenció General, la Direcció General de Pressupostos i la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, de -15 de juliol de 2009, determinen que: a) El procediment habitual per aplicar, si s'escau, als romanents existents serà incloure'ls en la fase d'execució del pressUpost mitjançant una modificació pressupostària. En qualsevol cas, la incorporació del romanent de les entitats classificades dins del sector administracions públiques de la Generalitat segons el SEC-95, siguin quines siguin les causes qu_e l'originin, requerirà d'autorització prèvia de la Intervenció General. b) L'entitat haurà d'informar expressament al departament d'adscripció i a la Intervenció General del detall del romanent de tresoreria acumulat en cada exercici, en la mateixa tramesa de liquidació del pressupost anual amb el detall suficient per distingir entre el romanent finalista i el no finalista. Els departaments d'adscripció hauran d'analitzar i ratificar la naturalesa del romanent que es fa constar en la informació proporcionada per les entitats. c) A efectes de determinar l'origen dels romanents no finalistes i, específicament, per diferenciar èls originats per excés de transferències provinents de diverses administracions o entitats atorgants, s'utilitzarà el criteri de proporcionalitat amb relació al conjunt de despeses amb finançament no afectat. d) Si el romanent s'ha generat per un lliur~.ment en excés de transferències no finalistes per part del sector públic de la Generalitat, en l'exercici següent els departaments d'adscripció hauran de minorar per aquest import les transferències i aportacions (Capítols 4,7 i 8) no finalistes autoritzades inicialment a favor de l'entitat, excepte que en un contracte programa o normativa vigent s'estableixi un altre tractament. 2. Atenent a l'anterior, i un cop autoritzada la incorporació per part de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, es podran incorporar els esmentats roman~nts als crèdits del pressupost de l'exercici següent: a) Els crèdits d'operacions de capital. L'autorització d'aquesta incorporació correspon al Director general, a proposta del director gerent i prèvia fiscalització del responsable de gestió econòmica de la proposta presentada. b) Els crèdits que emparin compromisos de despesa disposats abans de l'acabament de l'exercici pressupostari i que, per causes justificades, no s'hagin pogut executar durant l'exercici. L'autorització d'aquesta incorporac10 . correspon L'autorització d'aquesta incorporació correspon al Director general, a proposta del director gerent i prèvia fiscalització del responsable de. gestió econòmica de la proposta presentada. c) Els crèdits generats per la recaptació efectiva d'ingressos finalistes. L'autorització d'aquesta incorporació correspon al Director general, a proposta del director gerent i prèvia fiscalització del responsable de gestió econòmica de la proposta presentada. d) Els crèdits genèrics reservats o autoritzats, associats a procediments en matèria de contractació i ajuts que s'hagin iniciat dins l'exercici, per als quals el període en que el sol·licitants o licitadors presenten les seves ofertes o sol·licituds ha quedat tancat dins l'exercici, i que motivadament no s'hagi pogut resoldre l'adjudicació o designació abans de la finalització de l'exercici. 3. Segons el que preveu l'apartat anterior, els romanents únicament es poden incorporar en l'exercici pressupostari en el qual se n'acordi la incorporació, amb l'autorització prèvia de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya. La Junta de Govern delega en el director general la competència per incorporar els romanents de crèdits. El director general, a proposta del director gerent i previ informe del responsable de gestió econòmica, aprova la distribució proposada de la incorporació dels romanents. 4. En els casos en què existeixi disconformitat o informe desfavorable de Responsable de gestió econòmica, la competència final per a resoldre la transferència proposada recaurà en els òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, si s'escau. L'informe de fiscalització del responsable de gestió econòmica haurà de tènir en compte els següents punts: - L'adequació als supòsits previstos en aquestes Bases. - Qualsevol altre aspecte que derivi de la legislació aplicable. ART. 11 GENERACIÓ DE CRÈDIT EN EL PRESSUPOST DE DESPESES PER INCORPORACIÓ DE MAJORS INGRESSOS 1. La recaptació durant l'exercici de majors ingressos respecte els previstos en el pressupost inicial permetrà la seva incorporació en el pressupost de despeses. Aquesta incorporació es reflectirà mitjançant la formalització d'habilitació de crèdits, si es tracta de noves necessitats no previstes, o bé suplementació d-e crèdits, en els casos que l'existent sigui insuficient per atendre les noves necessitats. 2. La Junta de Govern delega en el Director general, a proposta del director gerent, i previ informe del responsable de gestió econòmica, la competència per a autoritzar tant la generació de crèdits per ingressos finalistes com la generació de crèdits per ingressos no finalistes. 3. No es poden efectuar generacions de crèdit derivades de nous ingressos financers (Capítols 8 i 9) que comportin un augment de l'import total de les seves despeses no financeres (Capítols 1 a 7) en termes del SEC, excepte que es disposi de l'autorització del Govern de la Generalitat de Catalunya. TÍTOL Ill. EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST. INGRESSOS ART. 12 INGRESSOS. DEFINICIÓ 1. Les fases de gestió dels ingressos són les següents: 1. 1.Contret (C). Previsió d'un ingrés acreditat davant d'un tercer. 1.2. Liquidació (L). Reconeixement del dret de cobrament d'aquest ingrés. -1.3.Recaptació (R). Cobrament efectiu. Les fases 1.2. i 1.3. es reflectiran obligatòriament en la comptabilitat financera en la liquidació anual del pressupost. 2. Atenent la seva destinació, els ingressos es classifiquen de la manera següent: • Finalistes. Són els destinats a finançar una despesa específica, i els que pel seu caràcter així es determini de forma expressa en aquestes Bases. • Genèrics. Són els destinats al finançament global de les despeses de l'IEMed. ART. 13 AJUTS l SUVENCIONS 1. La Junta de Govern faculta al Director general, i en el seu defecte, delega, en el Director gerent, la facultat de sol·licitar en nom d'aquest consorci ajuts i subvencions per a activitats que conformin els seus fins estatutaris, tan provinents de fons privades, com públiques, nacionals o internacionals. 2. Si l'ajut o la subvenció precisa d'algun tipus de contractació de personal per part de l'IEMed, l'import s'ha d'incorporar al capítol 1 del seu pressupost, mitjançant generació de crèdit per majors ingressos, i s'ha d'abonar a través de la nòmina ordinària. ART. 14 OPERACIONS DE CRÈDIT O DE GARANTIA FINANCERA 1. La Junta de Govern delega en el Director General la capacitat d'endeutar el Consorci per mitja d'operacions de crèdit per superar problemes transitoris de manca de tresoreria a curt termini, en els límits de les subvencions acordades al pressupost de l'IEMed i confirmades per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'administració de l'Estat, prèvia autorització de la Direcció Generàl de Política Financera de la Generalitat de Catalunya i respectant en tot cas la normativa vigent aplicable en matèria d'endeutament del sector públic. El crèdit haurà de ser cancel·lat al final de l'exercici. 2. La Junta de govern delega en el Director General la capacitat d'endeutar al Consorci mitjançant garanties de cobertura financera per la eventual formalització de subvencions o contractes amb administracions públiques. 3. En ambdós supòsits, el Director General haurà d'informar a la Junta de Govern, o si s'escau, a la Comissió delegada, en la primer reunió que se celebrí. TÍTOL IV. EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST. DESPESES ART. 15 DESPESES. DEFINICIÓ Les fases de gestió de les despeses són les següents: a) Autorització o aprovació de la despesa b) Disposició o compromís de la despesa c) Reconeixement de l'Obligació d) Ordenació del Pagament e) Pagament efectiu de la despesa. Les fases c) i e) es reflectiran obligatòriament en la comptabilitat financera i en la liquidació anual del pressupost. Amb l'objectiu de simplificar la gestió es poden dur a terme diverses fases en un mateix document. · ART. 16 PROCEDIMENT DE TRAMITACIÓ DE DESPESES. 1. El procediment de tramitació de la despesa haurà de seguir en tot cas el tràmit general desenvolupat en la nota interna "Estandardització de procediments de contractació administrativa: contractes i convenis", aprovada per la Junta de Govern de l'IEMed en reunió celebrada en data 21 de gener de 201 O, i complir amb la legislació vigent de Contractes del sector públic, la normativa de subvencions vigent i qualsevol altra normativa aplicable, i seguir les Instruccions de l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació pública de la Generalitat, i la resta de normativa d'aplicació. 2. Una vegada s'ha justificat la realització de la prestació contractada, el tercer emetrà una factura que haurà de ser registrada en el sistema comptable de l'exercici en què s'hagi emès. Aquest enregistrament suposarà el reconeixement de l'obligació de pagar el preu acordat per part de l'IEMed. 3. El pagament efectiu es formalitzarà signant, els òrgans competents, l'ordre de pagament que correspongui. 4. La competència per autoritzar, disposar, reconèixer l'obligació i ordenar el pagament i fer­ lo efectiu, correspon al Director General de l'IEMed, i al Director gerent per delegació. 5. Qualsevol obligació que no s'hagi imputat al pressupost de despeses d'exercicis anteriors per manca de crèdit adequat i suficient o per qualsevol altra causa, s'haurà d'imputar com a reconeixement de deute al pressupost de despeses de l'exercici corrent, consumint pressupost de l'exercici 2016. ' ART 17. DESPESES AFECTADES A INGRESSOS FINALISTES 1. En les despeses que es financen amb càrrec a ingressos finalistes, tant si es tracta d'ingressos previstos en el pressupost inicial com si són ingressos addicionals no previstos que han generat crèdit, no es poden ordenar pagaments fins que no s'hagi produït efectivament l'ingrés en la tresoreria corresponent. 2. Excepcionalment, si s'acredita documentalment el compromís de finançament es poden ordenar pagaments sense que s'hagi produït efectivament l'ingrés en els casos següents: a) Si són necessaris per a atendre les despeses de personal. b) Si corresponen a subvencions periòdiques que tenen per finalitat prestacions de caràcter personal o social. c) Si corresponen a programes dels quals es rep el finançament, per mitjà d'un reemborsament, amb la justificació de les despeses efectivament produïdes. d) Altres supòsits, degudament justificats, que autoritzi el Director general amb l'informe previ del Director gerent. ART. 18 DESPESES PLURIANUALS 1. Es consideren despeses plurianuals aquelles que tenen una durada superior a 12 mesos. Poden adquirir-se compromisos de despesa que s'estenguin en dos o més exercicis pressupostaris consecutius i posteriors a aquell en el qual s'autoritza la despesa en els casos següents: a) Inversions. b) Els contractes sotmesos al Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre; pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), que no puguin ser estipulats o que resultin antieconòmics per a un any, circumstància que haurà de ser degudament justificada en un informe tècnic. c) Arrendaments de béns immobles. d) Transferències corrents derivades de convenis o de contractes programa que emparin actuacions de caràcter plurianual. 2. El nombre d'exercicis als quals es poden imputar les despeses esmentades als apartats a) i b) i d) no pot ser superior a quatre. En el casos de contractes de serveis poden tenir una durada inicial fins a sis anys, d'acord amb la normativa pròpia del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. · 3. Quan es tracti d'expedients de contractació en diverses anualitats, prèviament a la tramitació de l'expedient d'aprovació anticipada de la despesa s'haurà d'haver adoptat l'acord de plurianualitat'd'acord amb la normativa vigent. Correspon a la Junta de Govern l'aprovació de la despesa plurianual, així com la part de despesa corresponent als exercicis futurs i l'ampliació, quan s'escaigui, del nombre d'anualitats. L'aprovació de la Junta de Govern, s'efectuarà a proposta del Director General, previ informe dels impactes pressupostaris a futur realitzat pel Responsable de gestió econòmica amb el vist i plau de director gerent. No obstant, i com a excepció, la Junta de Govern delega en el Director general l'autorització i disposició de despeses per contractes relacionats amb futurs exercicis, sempre que la seva quantia no superi el 50% de les partides assignades al pressupost de l'exercici. Les anteriors disposicions no seran d'aplicació per aquelles contractacions menors sotmeses a la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, de durada igual o inferior a 12 mesos, que s'executin entre dos exercicis pressupostaris consecutius. En aquests casos la despesa es periodificarà, i la despesa meritada es comptabilitzarà en l'exereici en el que efectivament s'executi. 2. En el moment de fer la proposta de plurianualitat, s'haurà d'emetre document comptable per a cada anualitat afectada que recull la despesa prevista. 3. En l'execució dels pressupostos anuals s'han de reservar: tan aviat com sigui possible les dotacions pressupostàries necessàries per poder atendre els compromisos anuals que s'hagin adquirit en exercicis anteriors a !'autoritzar una despesa pluriennal. Els pressupostos dels exercicis que financin les anualitats successives han de consignar obligatòriament les dotacions pressupostàries corresponents per poder atendre els compromisos adquirits en l'autorització inicial de la despesa pluriennal. 4. Dins de la Memòria Econòmica de cada exercici, s'hauran d'especificar els contractes plurianuals vigents a la data de tancament, així com la despesa compromesa i que s'executarà amb càrrec als exercicis futurs, per tal que la Junta de Govern, o, si s'escau, a la Comissió delegada en tinguin coneixement. ART. 19 GESTIÓ DE TRESORERIA Constitueixen la Tresoreria de l'IEMed tots els recursos financers, tant per a les operacions pressupostàries com per a les extrapressupostàries, ja siguin diners, valors, crèdits o productes de l'endeutament. ART. 20 LA GESTIÓ DE PAGAMENTS 1. El termini de pagament s'ajustarà a l'establert per la normativa en cada cas concret. 2. El director gerent, d'acord amb la situació de la tresoreria de l'IEMed o amb les particularitats de cada tercer, pot modificar el termini de pagament ordinari. El director gerent podrà acordar l'excepció de- la norma sempre que en derivin beneficis per a la hisenda de ll'IEMed i no contradigui la normativa vigent. ART. 21 LES MODALITATS DE PAGAMENT S'estableixen les modalitats de pagament següents: Transferència bancària: és la modalitat ordinària de pagament, tant per creditors nacionals com extrangers. Xec bancari: és una modalitat de pagament excepcional Metàl·lic: és una modalitat de pagament excepcional. Divisa xec: és una modalitat excepcional per al pagament d'operacions a l'estranger. Moneda estrangera: és una modalitat excepcional per a operacions a l'estranger. ART. 22 DESPESESA A JUSTIFICAR D'acord amb les prescripcions legals sobre tramitació i justificació previstes en la legislació vigent, la gerència de l'IEMed disposarà el pagament de bestretes de caixa a justificar, per l'import mínim necessari per atendre les despeses que s'hagin de pagar en efectiu. El custodi d'aquesta bestreta serà el responsable de gestió econòmica, qui s'encarregarà de comprovar o recollir l'autorització i justificació formal de la despesa abonada. S'efectuaran arquejos periòdicament o a petició de qualsevol òrgan de control, intern o extern a l'Institut. Al tancament de l'exercici es realitzarà obligatòriament una Acta d'Arqueig que acrediti l'exactitud i concordança de les dades comptables amb el recompte real de diners en efectiu. ART. 23 RÈGIM DE PERSONAL. DESPESES DE PERSONAL 1. El règim jurídic aplicable al personal del Consorci és el de l'Administració de la Generalitat. El personal es regirà per la normativa laboral que es derivi del VI Conveni col·lectiu únic d'àmbit laboral del personal laboral de la Generalitat de Catalunya, d'aplicació al personal de l'IEMed, i en tot allò que aquest Conveni no hagi previst, per la normativa laboral general, respectant els sous i les categories, i els acord que fins al present t'hagin aplicat, les disposicions establertes en la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2016 i la seva normativa de desplegament, i per la resta de normativa, instruccions i circulars que siguin d'aplicació. 2. Per a l'exercici del 2016, les retribucions íntegres percebudes pel personal laboral, inclòs el personal laboral amb contracte d'alta direcció, experimentarà els increments retributius previstos per la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2016 i la seva normativa de desplegament, respecte de les retribucions previstes en l'exercici del 2015, en termes d'homogeneïtat per als dos períodes objecte de comparació. 3. Durant l'exercici del 2016 no es poden percebre retribucions vinculades a la productivitat o conceptes anàlegs,· a excepció del que estableixi al respecte la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2016, la seva normativa de desplegament, i la r~sta de normativa, instruccions i circulars que siguin d'aplicació. 4. En l'exercici del 2016 no s'atorguen als empleats ajuts en concepte de Fons d'acció social, ni tampoc altres ajuts que tinguin la mateixa naturalesa i la mateixa finalitat, a excepció del que estableixi al respecte la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2016, la seva normativa de desplegament, i la resta de normativa, instruccions i circulars que siguin d'aplicació. ART. 24 PLANTILLES DE PERSONAL 1. Juntament amb el pressupost inicial anual s'ha d'aprovar la plantilla que s'autoritza per a l'exercici de totes i cadascuna de les categories de personal. Només es pot nomenar o contractar personal dins dels límits fixats en les plantilles vigents i en el marc de les disposicions establertes en la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2016 i la seva normativa de desplegament. 2. Prèviament a la contractació de personal, cal que hi hagi la consignació pressupostària suficient per afrontar la despesa. 3. En l'exercici 2016 es podran tramitaran expedients d'ampliació de plantilla que comportin increment global de la despesa de personal quan derivin d'un finançament extern a l'efectuat per la Generalitat de Catalunya, d'acord amb les previsions establertes en l'Acord del Govern de la generalitat de Catalunya sobre contenció de plantilles i limitacions als nomenaments i contractacions de personal temporal en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya en el seu sector públic de 12 de maig de 2015 i la esta de disposicions d'aplicació. S'entén per finançament extern a la Generalitat de Catalunya, les transferències específiques o finalistes d'altres administracions, així com els patrocinis, destinats al finançament d'una activitat o inversió específica. ART. 25 DIETES l DESPLAÇAMENTS. 1. Els desplaçaments del personal de l'IEMed s'han de formalitzar i autoritzar d'acord amb el procediment previst a tal efecte per a la realització de comissions de serveis i segons les seves normes de desenvolupament. 2. Per autoritzar tant les despeses corrents i de transport dins el municipi de Barcelona, com les derivades de restauració, es precisa l'autorització del Direc.tor general, d'acord amb el procediment intern establert. Excepcionalment, el Director gerent té delegada aquesta funció per aquells imports inferiors a 150 euros. ART. 26 ORDRE DE COMISSIÓ DE SERVEI 1. En funció de les necessitats del servei, els caps de les diferents àrees de l'!EMed poden proposar la realització de comissions de servei fora de la localitat del lloc de treball habitual amb dret a indemnització, d'acord amb l'establert en el Decret 138/2008, de 8 de juliol, d'indemnitzacions per raó del servei. 2. L'ordre de comissió de serveis es el document que capacita la realització d'un viatge fora del · municipi de Barcelona i que ha de tenir necessàriament l'autorització del Director i del Director gerent. 3. L'ordre de comissió de servei inclou les dades bàsiques del viatge que es proposa, així com l'estimació del cost total associat. A l'ordre de la comissió de servei s'ha d'adjuntar el pla de viatge o la reserva d'itinerari, així com qualsevol altra documentació que es consideri adequada per tal de justificar la sol·licitud. ART 27 LIQUIDACIÓ DE DESPESA l PAGAMENT DE LA COMISSIÓ DE SERVEI 1. Un cop realitzat el viatge, el comissionat ha de lliurar els documents justificatius de la despesa i elaborar un informe de continguts per al vistiplau del Director general i del diredor gerent 2. La durada mínima d'una comissió de servei és de cinc hores. 3. La totalitat de les despeses que se'n deriven ha· de lliurar-se, com a molt tard, durant els sis mesos següents a l'inici del viatge. Pass.at aquest termini es considera que la liquidació ha caducat. En tot cas, les liquidacions de l'exercici s'hauran de liquidar inexcusablement abans del tancament de l'exercici. 4. El càlcul de les dietes de manutenció es regeix pel procediment intern previst a tal efecte per a la realització de comissions de serveis, dins del marc del Decret 138/2008, de 8 de juliol, d'indemnitzacions per raó del servei i la resta de la legislació vigent en la matèria. 5. La despesa efectivament justificada en concepte de manutenció i quilometratge s'abonarà per nòmina, d'acord amb la normativa fiscal vigent i concretament amb la Disposició Final tercera del Reial Decret 16/2013, de 20 de desembre. La resta de conceptes justificats, es liquidaran en metàl·lic o per transferèntia. 6. No s'apliquen les dietes per dinar o sopar quan una tercera persona, pública o privada, es fa càrrec de les despeses de manutenció. ART. 28 SUBVENCIONS, BEQUES l AJUTS 1. Les subvencions, beques i ajudes amb càrrec als crèdits pressupostaris inicials que no tinguin assignació nominativa, s'han de concedir d'acord amb criteris de publicitat, de concurrència i d'objectivitat. 2. La formalització de les ajudes i subvencions adjudicades es competència del Director general de l'IEMed, quin actua com a òrgan convocant. La Junta de Govern o, si s'escau, la Comissió delegada, haurà d'aprovar o ratificar les ajudes i subvencions adjudicades en l'exercici. 3. Els òrgans convocants han d'establir les bases reguladores de la concessió, les quals han de ser sotmeses a un informe jurídic per part de l'assessoria jurídica del departament de Governació i Relacions institucionals, i certificació d'existència de crèdit per part del responsable de gestió econòmica de l'IEMed. Les bases reguladores hauran de concretar el mínim establert per la normativa d'aplicació en matèria de subvencions públiques. 4. Excepcionalment, poden ser concedides directament, per resolució del Director General, les subvencions genèriques per a l'organització d'actes relacionats amb les finalitats estatutàries de l'IEMed, quan, per les seves característiques, no sigui possible la concurrència pública. Caldrà adjuntar a la resolució de concessió un informe justificatiu de la impossibilitat de promoure la concurrència pública d'una manera objectivable ja sigui per l'especificitat del beneficiari o de l'activitat subvencionada, acreditant a més les raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari que motiven la necessitat d'actuació de foment. Caldrà adjuntar l'informe sobre la disponibilitat de crèdit adequat i suficient corresponent a l'import a concedir. La concessió de la subvenció directa haurà de ser obligatòriament objecte d'un informe jurídic per part de l'assessoria jurídica del departament de Governació ·i Reladons institucionals, i del responsable de gestió econòmica de l'IEMed. 5. En tot cas, les subvencions que s'aprovin anticipadament, dins l'exercici 2016, amb efectes a l'exercici 2016, han de tenir la seva efectivitat condicionada a l'existència de crèdit pressupostari adient i suficient per finançar-les. 6. Anirà amb càrrec al pressupost de l'exercici els imports abonats dins de l'any natural. 7. Serà possible concedir bestretes respecte de les subvencions concedides, extrem que haurà de constar en les bases reguladores de la concessió, en la modalitat de concurrència competitiva, i en la resolució/conveni, en la modalitat de subvención directa. No s'exigiran g_aranties en el cas que el perceptor sigui una altra administració pública, fundacions, consorcis o altres formes jurídiques en que participen majoritàriament més d'una administració pública. E;n la resta de casos, per a concedir bestretes, l'òrgan concedent podrà valorar la necessitat de requerir aval bancari o ingrés en metàl·lic per l'import de la bestreta incrementada en un 10%. ART. 29 JUSTIFICACIÓ DE SUBVENCIONS, BEQUES l AJUTS 1. Totes les subvencions s'han de justificar davant de l'òrgan concedent, d'acord amb el que estableixin les bases reguladores i la normativa vigent en matèria de subvencions públiques, i han de contenir com a mínim: - Una memòria explicativa de les activitats realitzades i finançades. - La relació de justificants i factures originals o fotocòpies compulsades. - El rebut acreditatiu del cobrament o un resguard de la transferència feta. 2. L'òrgan concedent pot demanar tots els documents justificatius que consideri necessaris per comprovar l'aplicació de la subvenció. 3. Les subvencions concedides s'han de justificar en un termini màxim de tres mesos des de la finalització de l'activitat ART. 30 SUBVENCIONS, BEQUES l AJUTS: INCOMPLIMENT 1. Si els beneficiaris no compleixen les seves obligacions dins dels terminis acordats, per causes que els siguin directament imputables, la subvenció s'ha de reduir en proporció a l'incompliment, sense perjudici que l'òrgan concedent en disposi la revocació total, en el supòsit que no es puguin assolir els objectius de la subvenció. En qualsevol cas, cal notificar i donar audiència prèvia a la persona beneficiària, la qual en podrà justificar les causes. Si es comprova que la subvenció s'ha destinat a una finalitat diferent de l'establerta, s'ha de reintegrar amb l'interès de demora fixat per la Llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya vigent per al 2016 des de la data de pagament. En cas que s'hagin concedit bestretes sobre la subvènció i que s'hagués d'executar la garantia fixadq, l'interès de demora s'ha de computar des de la data de justificació de la subvenció, i en el seu defecte, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització de l'activitat subvencionada. 3. Són causes de revocació de la subvenció i, en el seu cas, de reintegrament dels imports percebuts: - L'incompliment de l'obligació de justificació. . - L'obtenció de la subvenció sense reunir les condicions requerides. - L'incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció fou concedida, totalment o parcialmen~ en haver destinat les quantitats percebudes a finalitats diferents. - L'incompliment de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió, incloent-hi l'obstrucció de les actuacions de control del propi òrgan concedent o la resistència a permetre-les de manera que s'impedeixi comprovar l'acreditació d'haver realitzat l'objecte de la subvenció. - L'excés sobre el cost de l'activitat desenvolupada, per aquest import excedit. - Qualssevol altres causes indicades a la Llei 38/2003 General de subvencions. ART. 31 DESPESES DE FORMACIÓ DEL PERSONAL El procediment fixat per tal que els treballadors de l'IEMed puguin accedir a formacions externes requereix que el treballador del Consorci efectuï una petició sobre el curs o formació que té interès a realitzar, definint el temari del curs, l'import, el centre docent on es realitzarà, el lloc on s'ha d'impartir la formació i l'horari, mitjançant formulari estandaritzat. El formulari de sol·licitud pot iniciar-se a instància de l'IEMed, o bé, directament pel propi treballador. En cas que el curs porti associada una despesa econòmica, s'estableix el següent barem: l'IEMed assumeix el 100% del cost, en aquells casos en què la formació s'efectuï a instància del propi Institut; l'IEmed assumeix el 75% del cost en aquells casos en que el curs s'efectuï a instància del treballador, sempre que la formació sol·licitada tingui incidència directa amb la feina realitzada en el seu lloc de treball; i l'IEMed assumeix el 50% del cost en aquells casos, en que la formació s'iniciï a instància del treballador, però la formació proposada, tot i e~tar relacionada amb el lloc de treball, no tingui incidència directa en la seva tasca diària. El percentatge restant es c;3.ssumit, en aquests dos darrers casos, pel propi treballador. La competència per autoritzar la formació externa del treballador recaurà en el director general i del director gerent. ART. 32 DESPESES AMB CARÀCTER INVENTARIABLE Tindran la consideració de despeses inventariables aquells drets i béns adquirits per l'IEMed amb una vida útil superior a l'any i per un import a partir de 100 euros amb excepció del mobiliari que s'inventaria tot. No es considera mobiliari les cortines i altres elements accessoris. ART. 33 CONTRACTACIÓ. NORMATIVA APLICABLE 1. L'IEMed, en l'exercici de les seves capacitats derivades de la personalitat jurídica que té, pot formalitzar els contractes que siguin necessaris per a l'acompliment dels seus fins. 2. Els contractes de l'IEMed es regiran pel Real Decret Legislatiu 3/2011 de Contractes del Sector Públic i per la normativa que la desplega. ART. 34 COMPETÈNCIES DE CONTRACTACIÓ 1. La Junta de Govern fa delegació a favor del Director general de les facultats pròpies per tal que pugui actuar com a òrgan de contractació en contractes de fins a 100.000,00 euros. 2. Dins d'aquest marc d'actuació, són competències del Director general: a) La incoació de l'expedient de contractació. b) L'aprovació de l'expedient de contractació amb els seus respectius plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques, i el projecte en contractacions d'obres i instal·lacions, així com de la despesa que comporta. c) El nomenament dels membres de la Mesa de Contractació, si s'escau. d) L'adjudicació del contracte. e) La signatura del contracte. f) La interpretació, modificació, suspensió i resolució del contracte. 2. Per delegació de la Junta de Govern, la competència per a la contractació administrativa de subministraments, de serveis, d'obres i instal·lacions de fins a 30.000 euros, correspon al Director gerent. 3. Per a la tramitació dels expedients de contractació que comportin una despesa superior a 100.000 euros caldrà incloure també l'acord dels òrgans de govern, Junta de Govern o Comissió delegada, a proposta del Director general. ART. 35 REQUISITS DE L'EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ 1. L'expedient de contractació ha de contenir la documentació establerta per la normativa vigent. 2. El procediment de contractació de l'IEMed es troba desenvolupat en la nota interna "Estandardització de procediments de contractació administrativa: co.ntractes i convenis", ajustats a la legislació vigent i aprovats per la Junta de Govern de l'IEMed en reunió celebrada en data 21 de gener de 201 O en concordança amb les Instruccions de l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació pública de la Generalitat, i la resta de normativa d'aplicació. ART. 36 TRAMITACIÓ DE CONVENIS 1. Des d'un punt de vista pressupostari la tramitació dels convenis haurà de contenir la documentació establerta per la normativa vigent. 2. Els convenis hauran de ser signats pel Director General 9 persona en qui delegui. En aquest cas caldrà esmentar la data i forma de la delegació en el propi conveni. 3. El procediment per a la tramitació de convenis per part de l'IEMed es troba desenvolupat en la nota interna "Estandardització de procediments de contractació administrativa: contractes i convenis", ajustada a la legislació vigent i aprovada per la Junta de Govern de l'IEMed en reunió celebrada en data 21 de gener de 201 O. TÍTOL V. LIQUIDACIÓ l TANCAMENT DE L'EXERCICI ART. 37 TANCAMENT DE L'EXERCICI 1. En l'exercici econòmic del 2016 s'han d'imputar tots els ingressos . liquidats les obligacions reconegudes corresponents a aquest període. 2. l'IEMed ha de trametre a la Generalitat de Catalunya i a la Sindicatura de Comptes abans del 30 d'abril de l'exercici següent la liquidació del pressupost, els comptes anuals i la memòria de gestió de l'exercici, acompanyats del dictamen d'auditoria, que podrà ser lliurat fins el 25 de juliol de l'exercici. 3. Qualssevol obligacions que no s'hagin imputat al pressupost de despeses de l'exercici 2016 per manca de crèdit adequat i suficient, s'hauran d'imputar al pressupost de despeses de l'exercici 2016, com a reconeixement de deute, consumint pressupost corrent del nou exercici. TÍTOL VI. SEGUIMENT i CONTROL PRESSUPOSTARI ART; 38 OBERTURA DE COMPTES CORRENTS 1. L'autorització per obrir comptes corrents a nom de l'IEMed correspon conjuntament al Director general i al Director gerent. 2. Per disposar dels fons dipositats en el compte corrent calen dues signatures autoritzades, l'una, del Director general, i l'altra, indistintament, la del director gerent o bé la del Cap de l'assessoria jurídica i responsable de recursos humans i organització o la del responsable de Gestió Econòmica. ART. 39 ARQUEIG 1. Tal i com s'ha especificat a l'Article 22, s'efectuaran arquejos de caixa periòdicament o a petició de qualsevol òrgan de control, intern o extern a l'Institut, que consistiran en la comprovació de l'existència en metàl·lic i en valors .. Al tancament de l'exercici es realitzarà obligatòriament una Acta d'Arqueig que acrediti l'exactitud i concordança de les dades comptables amb el recompte real de diners en efectiu. 2. Aquesta verificació engloba dos a$pectes: a) Comptable. Es confronten els saldos acumulats de cobraments i pagaments dels comptes de Comptabilitat amb el que reflecteixen els llibres de Tresoreria. b) Real. Es comprova el saldo comptable amb l'existència efectiva en caixa i als bancs, motiu pel qual a l'acta d'arqueig s'annexen obligatòriament els extractes de bancs en la data de l'arqueig. ART. 40 CONCILIACIÓ 1. Consisteix en la justificació de les diferències que presenten els saldos, comptable i real segons extractes emesos per l'entitat financera. 2. Les anotacions de conciliació s'han de fer de manera que quedin reflectides individualment totes i cadascuna de les diferències que, si n'hi ha, s'han d'explicar necessàriament dins de la Memòria Econòmica de tancament de l'exercici. TÍTOL VII. DISPOSICIONS FINALS ART. 41 DESENVOLUPAMENT DE LES BASES D'EXECUCIÓ El desenvolupament d'aquestes Bases d'Execució, en els aspectes en què sigui necessari, s'ha de recollir en les notes internes que hauran de ser aprovades per la Junta de govern o , si s'escau, per la Comissió delegada, a proposta de Director General.