Cons. Parc Natural Serra de Collserola PRESSUPOST D'INGRESSOS 2013 Classificació DENOMINACIÓ DE LES APLICACIONS Econ. Org. 76209 TRANSFERÈNCIES AL TRES AJUNTAMENTS 76400 TRANSFERÈNCIES ÀMB 77000 TRANSFERÈNCIES D'ENTITATS PRIVADES 87000 ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESPESES GENERALS. 87010 ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESP. AMB FINANÇAMENT AFECTAT. Total d'operacions de capital: Suma t---- .__.- ESTAT D'EXECUCIÓ DES DE 1/1/2013 FINSA Previsions inicial~ Modificacions Previsions definitives 5,00 5,00 270.348,00 270.348,00 5,00, 50.000,00 50.005,00 342.250,35 342.250,35 50.334,20 50.334,20 569.624,851 442.584,55 l 1.012.209,40 l 5.109.722,35 442.584,55 l 5.552.306,90 Drets nets , Der/Prev ; Ingressos 106.145,35, 39,26 50.000,00 99,99 216.892,46 21,43 realitzats 15.198,55 50.000,00 65.248, 14\ i ----ï~~~~ 3.652.029,54 65,771 2.980.303,02 30/9/2013 Devolucions d'ingressos Data obtenció 19/11/2013 Pàg. Recaptació l Rec/Derl Pendent de líquida cobr. 15. 198,551 50.000,001 l ! i 65.248, 14) 14,321 100,00 30,08) -- -··---- 90.946,80 i 151.644,32 14:44:58 2 Estat d'execució -5,00 -164.202,65 -5,00 -342.250,35 -50.334,20 -795.316,94 2.980 303,02' 81,61 671.726,52 -1.900.277,36 !DO m-· -.'tl e, C a, .. -m o () :::, - · m o- 11 11 l PRESSUPOST DEL CONSORCI DEL PARC DE COLLSEROLA PER AL 2014 !RESUM PER CAPÍTOLS ESTA T D'INGRESSOS EUROS CAPITOL Ill TAXES l ALTRES INGRESSOS 119.005,00 CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 4.624.819,50 CAPITOL V INGRESSOS PATRIMONIALS 53.508,00 CAPITOLVI ALIENACIÓ D'INVERSIONS REALS 100,00 CAPITOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 253.678,85 TOTAL ESTAT D'INGRESSOS 5.051.111,35 ESTAT DE DESPESES EUROS CAPITOL l DESPESES DE PERSONAL 3.164.657,00 CAPITOL li DESPESES CORRENTS EN BÉNS l SERVEIS 1.536.726,50 CAPÍTOL Ill DESPESES FINANCERES 455,00 CAPITOL IV TRANSFÈRENCIES CORRENTS 50.000,00 CAPITOL VI INVERSIONS REALS 299.272,85 TOTAL ESTAT DE DESPESES 5.051.111,35 )> z z m X r PRESSUPOST D'INGRESSOS PER AL 2014 A) OPERACIONS NO FINANCERES Al) OPERACIONS CORRENTS CAPÍTOL Ill TAXES, PREUS PÚBLICS l ALTRES INGRESSOS 34200 Ingressos per serveis educatius 34901 Preus públics per ocupació privativa d'espais públics 34902 Preus públics per utilització temporal de les instal·laciosn del parc 34903 Ingressos per activitats realitzades al Parc 34904 Ingressos per prestació de serveis 34909 Altres preus públics 36000 Vendes 39000 Altres ingressos 39901 Anuncis de concurrència pública TOTAL CAPfTOL Ill CAPÍTOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 44000 Transferències d'entitats públiques 45001 Transferències de la Generalitat de Catalunya 46100 Transferències Diputació de Barcelona 46201 Transferències finalistes Ajuntament de Barcelona 46202 Transferències finalistes Ajuntament de Molins de Rei 46400 Transferències AMB 47000 Transferències d'empreses privades finalistes 47001 Transferències d'empreses privades no finalistes TOTAL CAPÍTOL /V CAPÍTOL V INGRESSOS PATRIMONIALS 52000 Interessos 55000 Concessions 2014 56.000,00( 10.000,00( 1.000,ooc 1.000,00( 35.000,00( 5,00( 11.000,00( 4.000,00( 1.000,00( 119.005,00€ 5,00( 100.000,00 C 2.054.655,00 C 74.129,50 C 10.000,00( 2.279.505,00 C 50.000,00( 56.525,00( 4.624.819,50 € 50,00( 53.458,00( TOTAL CAPfTOL V 53.508,00€ TOTAL OPERACIONS CORRENTS 4.797.332,50 € A2) OPERACIONS DE CAPITAL CAPÍTOL VI ALIENACIÓ D'INVERSIONS REALS 61900 Venda d'immobilitzat TOTAL CAPÍTOL VI CAPÍTOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 76100 Transferències de la Diputació de Barcelona 76201 Transferències Ajuntament de Barcelona 76204 Transferències Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat 76209 Transferències altres juntaments 76400 Transferències de l'AMB 77000 Transferències d'entitats privades TOTAL CAPfTOL VII TOTAL OPERACIONS DE CAPITAL 100,00( 100,00€ 224.850,00 C 28.813,85( 5,00( 5,00( 0,00( 5,00( 253.678,85 € 253. 778,85 € TOTAL PRESSUPOST D'INGRESSOS 5.051.111,35 € 1 9 2ü PRESSUPOST DE DESPESES PER AL 2014 A) OPERACIONS NO FINANCERES Al) OPERACIONS CORRENTS CAPÍTOL l DESPESES DE PERSONAL 0.920.10100 Retribucions bàsiques personal directiu 8.920.12000 Sous del grup Al-funcionaris 8.920.12001 Sous del grup A2-funcionaris 8.920.12003 Sous del grup Cl-funcionaris 8.920.12004 Sous del grup C2-funcionaris 8.920.12006 Triennis-funcionaris 8.920.12100 Complement destinació-funcionaris 8.920.12101 Complement específic-funcionaris 8.920.12103 Altres complements - funcionaris 8.920.12700 Contribucions a plans i fons de pensions personal funcionari 8.920.13000 Retribucions bàsiques-personal laboral fix 8.920.13002 Altres remuneracions-personal ·laboral fix 8.920.13100 Retribucions bàsiques-personal laboral temporal 8.920.13102 Altres remuneracions-personal laboral temporal 8.920.13700 Contribucions a plans i fons de pensions personal laboral 8.920.16000 Seguretat social 8.920.16008 Ajuts socials 8.920.16009 Fons social 8.920.16200 Formació i perfeccionament del personal 8.920.16205 Assegurances TOTAL CAPfTOL l CAPÍTOL II DESPESES CORRENTS EN BÉNS l SERVEIS 1.172.20300 Lloguer de maquinària, instal·lacions i utillatge 4.920.20300 Lloguer de fotocopiadores 1.172.20400 Lloguer de material de transport 1.172.20800 Lloguer de la Torre de Collserola 1.172.21000 Reparació i manteniment del medi natural 1.172.21001 Manteniment infrastructures de lleure 3.920.21200 Reparació d'edificis i altres construccions 1.172.21300 Reparació i mant. de maquinària, Instal·lacions tècniques i utillatge 1.172.21400 Reparació i manteniment d'elements de transport 1.172.21500 Reparació de mobiliari urbà i àrees lleure 4.920.21500 Reparació i manteniment mobiliari i equips d'oficina 4.920.21600 Reparació d'equips per a processos d'informació 4.920.21601 Manteniment programes informàtics 1.172.21900 Reparació i manteniment d'equips de telecomunicacions 3.920.21900 Altres reparacions i manteniments 9.920.22000 Material d'oficina 1.172.22001 Publicacions Medi Natural 2.324.22001 Publicacions CDRE 9.920.22001 Publicacions administració general 9.920.22100 Consum electricitat 9.920.22101 Aigua 1.172.22103 Combustibles i carburants 2.324.22103 Combustible calefacció Can Coll 1.172.22104 Vestuari treballadors Medi Natural 9.920.22106 Productes farmacèutics i material sanitari 1.172.22107 Equips de protecció individual (EPI) 9.920.22110 Productes de neteja i higiene personal 9.920.22200 Servei de têlefonia fixa 9.920.22201 Postals 9.920.22202 Telegràfiques 4.920.22203 Servei d'internet 9.920.22205 Telefonia mòbil 9.920.22209 Missatgeria 2014 75.175,80 € 29.189,08 € 12.832,40€ 9.856,92€ 8.376,90€ 13.729,78€ 29.683,22€ 67.207,14€ 34.964,47€ 1.400,00€ 674.308,21 € 1.196.191,16 € 42.183,21 € 72.479,13€ 22.982,93€ 713.877,59 € 20.400,00€ 108.727,08 € 10.691,98 € 20.400,00€ 3.164.657,00€ 1.000,00€ 5,00€ 5,00€ 11.000,00€ 331.366,50 € 63.237,00€ 145.181,00 € 1.500,00€ 30.000,00€ 5.500,00€ 8.000,00€ 5.500,00€ 16.000,00€ 4.000,00€ 5,00€ 14.000,00€ 400,00€ 2.800,00€ 1.800,00€ 60.000,00€ 32.000,00€ 35.000,00€ 10.000,00€ 4.500,00€ 350,00€ 2.400,00€ 50,00€ 35.000,00€ 6.000,00€ 5,00€ 6.500,00€ 8.500,00€ 1.500,00€ 1.172.22400 Assegurances de vehicles 9.920.22401 Assegurances d'edificis i instal·lacions 9.920.22402 Altres assegurances 9.920.22500 Tributs estatals 9.920.22501 Tributs de les Comunitats Autònomes 9.920.22502 Tributs de les Entitats locals 0.920.22601 Representació i p;oto¿ol 2.324.22602 Comunicació i publicacions 9.920.22603 Publicacions a Diaris Oficials 9.920.22604 Jurídics, contenciosos 2.924.22608 Voluntaris i participació ciutadana 1.172.22699 Despeses diverses Medi Natural 2.324.22699 Despeses funcionament equipaments Servei d'UPDEA 3.337.22699 Despeses diverses Servei de Projectes i Obres 9.920.22699 Despeses diverses administració 1.172.22700 Servei de neteja del medi natural 9.920.22700 Servei de neteja 9.920.22701 Servei de vigilància i seguretat 4.920.22709 Assessorament informàtic 1.172.22706 Estudis i treballs tècnics - Medi Natural 2.324.22706 Estudis i treballs tècnics - Educació ambiental 0.337.22706 Estudis i treballs tècnics - Projectes i Obres 9.920.22706 Estudis i treballs tècnics-Administració 2.324.22799 Suport extern Equipaments Servei d'UPDEA 0.912.23000 Dietes dels membres dels òrgans de govern 0.920.23010 Dietes del personal directiu 8.920.23020 Dietes del personal no directiu 0.912.23100 Locomoció dels membres dels òrgans de govern 0.920.23110 Locomoció del personal directiu 8.920.23120 Locomoció del personal no directiu TOTAL CAPÍTOL l/ CAPÍTOL III DESPESES FINANCERES 9.920.35200 Interessos de demora 9.920.35900 Altres despeses financeres i de gestió bancàries TOTAL CAPÍTOL Ill CAPÍTOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.172.46100 Transferències corrents Diputació de Barcelona TOTAL CAPÍTOL /V 9.000,00€ 14.520,62€ 5,00€ 5,00€ 5,00€ 700,00€ 7.000,00€ 26.000,00€ 3.500,00C 4.064,74€ 24.500,00C 4.500,00€ 18.000,00€ 300,00C 950,00€ 194.390,20€ 77.759,44€ 101.270,00 € 31.260,00C 82.600,00C 5,00€ 11.000,00€ 8.000,00€ 54.087,00C 9.000,00C 100,00€ 4.000,00€ 100,00€ 1.000,00C 6.000,00C 1.536.726,50€ 5,00€ 450,00C 455,00€ 50.000,00C 50.000,00€ TOTAL OPERACIONS CORRENTS 4.751.838,50 € A2) OPERACIONS DE CAPITAL CAPÍTOL VI INVERSIONS REALS 1.172.60900 Inversió nova en medi natural per a l'ús general 3.337 .60900 Altra inversió nova en infraestructures i béns destinats a l'ús general 1.172.61900 Inversió de reposició en medi natural per a l'ús general 3.337.61900 Inversió de reposició d'infraestruct. i béns destinats a l'ús general 3.920.62200 Edificis administratius i altres construccions 1.172.62300 Maquinària, instal·lacions i utillatge 1.172.62400 Elements de transport 3.920.63200 Inversió de reposició d'edificis i altres construccions 1.172.63300 Inversió de reposició de maquinària, instal·lacions i utillatge 3.920.63500 Mobiliari i equipament d'oficina 2.324.64000 Inversions immaterials Servei d'UPDEA 12.000,00€ 5,00€ 28.813,85 C 68.990,00€ 40.024,00€ 5.000,00€ 5,00€ 69.725,00C 7.500,00C 5,00€ 5,00€ 21 22 1.172.64009 Altres inversions immaterials 5,00€ 4.920.64100 Aplicacions informàtiques 3,000,00€ 1.172.68200 Altres edificis i construccions-Medi Natural 5,00€ 3.920.68200 Altres edificis i construccions-Projectes i Obres 5,00( 1.172.68300 Maquinària, instal·lacions i utillatge 10.800,00( 0.172.68400 Elements de transport-Medi Natural 5,00( 2.324.68500 Mobiliari i instal·lacions Servei d'UPDEA 10.000,00( 1.172.68500 Mobiliari urbà i estris 1.700,00 C 3.920.68500 Mobiliari i equipament d'oficina 15.680,00( 4.920.68600 Equips per al procés de la informació 26.000,00€ TOTAL CAPÍTOL VI 299.272,85 € TOTAL OPERACIONS DE CAPITAL 299.272,85 € TOTAL PRESSUPOST DE DESPESES 5.051.111,35€ ~ Parede tall Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola erta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www.parcnaturalcollserola.cat Exp. 2013/208-AC Antoni Puigarnau i Puigarnau, secretari delegat del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, FAIG CONSTAR Que l'Assemblea General del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, en sessió celebrada el dia 3 de desembre de 2013, va adoptar, entre d'altres, l'acord d'aprovar inicialment el Pressupost General del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola corresponent a l'exercici econòmic de 2014, el qual incorpora les seves bases d'execució i la plantilla de personal. L'anunci d'informació pública d'aquest acord es va publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del dia 13 de desembre de 2013. El termini de presentació d'al·legacions va finalitzar el 3 de gener d'enguany, sense que se n'hagués presentat cap. Per tant s'entén atorgada l'aprovació definitiva del pressupost. Segon. Que les aportacions dels ens consorciats per a l'exercici de 2014 aprovades en l'esmentat pressupost són les que es transcriuen a continuació: PRESSUPOST D'INGRESSOS PER AL 2014 APORTACIONS ENS CONSORCIATS A) OPERACIONS NO FINANCERES Al) OPERACIONS CORRENTS CAPÍTOL Ill TAXES, PREUS PÚBLICS l ALTRES INGRESSOS l4f04 1n1ressos per prestació de serveis (BIMSA) CAPÍTOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 45001 Transferències de la Generalitat de Catalunya 46100 Transferències Diputació de Barcelona 46201 Transferències finalistes Ajuntament de Barcelona 46202 Transferències finalistes Ajuntament de Molins de Rei 46400 Transferències AMB 2014 35.000,00t 100.000,00 € 2.054.655,00 € 74.129,SOC 10.000,00€ 2.279.505,00 € A Diputació A Aª•B : Àrea Metropolitana W Barcelona • l•I : de Barcelona ~ Parede 'aitCollserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola erta, da l'Església 92. 08017 Barc.iona T: 932 80lf 672 F: 932 806 074 www.parcnaturalcollserola.cat A2) OPERACIONS DE CAPITAL fAPÍTOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 76100 Transferències de la Diputació de Barcelona 76201J Transferències Ajuntament de Barcelona 224.850,00 € 28.813,85 € l per a que així consti als efectes escaients, lliuro el present document a Barcelona, a trenta-u de gener de 2014. ,/ A,Diputacl6 W Barcelona A AMB : AreaMetropoUtana • : de Barcelona .&......... Parede ._at Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Cria. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. pa rcnat u ra l co 11 ser o l a . cat ANNEX 2 BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST ÚNIC DEL CONSORCI DEL PARC NATURAL DE LA SERRA DE COLLSEROLA PER A L'EXERCICI DE 2014 NATURALESA, ÀMBIT D'APLICACIÓ l VIGÈNCIA Base 1 Les presents Bases d'Execució estan redactades d'acord amb el que preveu la legislació vigent en matèria d'Hisendes Locals . Formen part del propi Pressupost i, en cap cas, nq suposaran modificació de la legislació vigent en matèria econòmica ni comprendran preceptes d'ordre administratiu que exigeixin un procediment diferent del que es preveu per al Pressupost. Qualsevol modificació d'aquestes Bases d'Execució no derivada de norma legal haurà de ser aprovada per l'òrgan competent del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (en endavant Consorci). Base 2 La gestió, el desenvolupament i l'aplicació del Pressupost per a l'any 2014 es realitzarà d'acord amb les presents · Bases, que tindran la mateixa vigència que el Pressupost i la seva possible pròrroga legal. En tot allò que no es contempli expressament serà d'aplicació la legislació vigent que en cada cas corresponguí. 23 A Diputació • • , Àrea Metropolitana V Barcelona U de Barcelona 24 ..a......... Parede '91 Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola erta. de l'Església 92. 0801 7 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. pa rcna tu r a leo l Is e ro la . cat ESTRUCTURA DEL PRESSUPOST Base 3 3.1 L'estructura del Pressupost respon a la classificació recollida en l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda 3565/2008, de 3 de desembre de 2008. L'aplicació de despeses està integrada · per un dígit de classificació orgànica, tres dígits de classificació per programes i cinc dígits de la classificació econòmica corresponent als subconceptes. L'aplicació d'ingressos es defineix per cinc dígits de la classificació econòmica. La classificació orgànica presenta l'estructura següent: O. Direcció i govern 1. Servei de Medi Natural 2. Servei d'Ús Públic, Divulgació i Educació Ambiental (UPDEA) 3. Servei de Projectes i Obres 4. Informàtica 8. Personal 9. Serveis Generals 3.2 S'estableix la vinculació jurídica a les aplicacions pressupostàries de la forma següent: • Formaran una bossa de vinculació única els crèdits que integren el capítol 1. • Respecte la classificació per programes, per àrees de despesa • Respecte la classificació econòmica, per capítol • Respecte la classificació orgànica, per l'únic dígit que la defineix. MODIFICACIONS DEL PRESSUPOST Base 4 Les modificacions de crèdit del Pressupost, ·ja siguin crèdits extraordinaris o bé suptements de crèdit, es podran finançar mitjançant l'aplicació del romanent líquid de tresoreria, amb nous o majors ingressos efectivament recaptats, mitjançant anul·lacions o baixes de crèdits d'altres partides del Pressupost vigent no compromeses, i, excepcionalment, amb operacíons de crèdit, amb els límits fixats als articles 48 a 55 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Les modificacions de pressupost que siguin conseqüència de generacions de crèdit s'entendran aprovades per la pertinent resolució de l'òrgan competent, sense necessitat de ser sotmeses a informació pública. A Diputació - - Àrea Metropolitana W Barcelona u• de Barcelona 2 6 ~ Parc de '9111 Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola erta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. pa ren a tu r a l col Is e ro l a . ca t Base 7 EXECUCIÓ DE LES DESPESES Amb càrrec als crèdits de l'estat de despeses de cada pressupost només es podran contreure obligacions derivades d'adquisicions, obres, serveis i altres prestacions o despeses en general que es realitzin en l'any natural del propi exercici pressupostari. L'autorització de totes les despeses requerirà la prèvia formació del corresponent expedient i la complimentació dels documents A, D, AD o ADO. Només s'exceptua del tràmit formal de l'aprovació de la corresponent proposta de despesa aquelles que es derivin de la nòmina. Les propostes de despeses seran formulades pel cap del Servei corresponent o persona en qui delegui . Base 8 a) Les despeses que corresponguin a proveïments regulars i permanents efectuats a partir de contractes amb companyies de serveis públics (electricitat, telèfon, aigua, gas i subministraments de naturalesa anàloga) o a l'execució de contractes de prestació de serveis de tracte successiu, prèviament adjudicats, per a un termini superior a un any, es tramitaran, previ conforme del Servei corresponent, mitjançant un document AD. No s'exigirà en aquest cas, la signatura del secretari ni la de l'òrgan competent que va autoritzar la despesa. b) Les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis, l'import dels quals no excedeixi de 50.000,00 euros, IVA exclòs, en el primer supòsit, i 18.000,00 euros, IVA exclòs, en els restants, tenen la consideració de contractes menors i es poden tramitar mitjançant factura conformada, amb proposta raonada i certificat d'existència de crèdits previs o de document AD, sense necessitat de constitució de garantia definitiva, ni de formalització de contracte ni de Decret exprés d'aprovació per la Gerència, d'acord amb l'article 138.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. En cap cas, no es pot fraccionar la contractació amb l'objecte de disminuir la quantia del contracte als efectes d'eludir els requisits ordinaris de tramitació i adjudicació. c) Les despeses corresponents a la compra de béns i prestació de serveis renovables anualment o prorrogables fins el màxim establert es tramitaran, un cop acomplertes les normes legals i d'acord amb les condicions generals de contractació, mitjançant un document AD que haurà de ser aprovat per l'òrgan competent. d) Les despeses corresponents a capítol 1 seran tramitades d'ofici pel departament d'Intervenció-Tresoreria, prèvia proposta de la dependència responsable de confeccionar les nòmines, per mitjà de documents ADO, que no seguiran els circuits normals de tramitació i no s'exigiran les signatures del secretari ni del gerent. A Diputació • 11, ÀreaMetropolitana W Barcelona M de Barcelona ~ Parede ._ Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola erta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 B00 672 F: 932 806 074 www. pa re na tu r a l co 11 s e ro l a . cat Base 9 Les subvencions es tramitaran segons el que preveu la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i tindran el tractament següent: 1. Les quantitats consignades per a la cooperació econòmica amb entitats o organismes que complementin o supleixin en algun aspecte l'acció del Consorci podran ser revocades o reduïdes en qualsevol moment, llevat de les que provinguin de convenis, pel termini taxatiu de la seva durada i sense possibilitat de pròrroga tàcita; en cap cas no podran ser invocades com a precedent ni serà exigible el seu augment o revisió . 2. En els casos de quantitats consignades específicament en el pressupost per atendre la cooperació econòmica amb entitats o organismes també individualitzats en el pressupost, podrà establir-se quan s'autoritzi la despesa que la quantitat consignada s'aboni d'una sola vegada o en els períodes que es fixin, de conformitat amb la proposta del Servei. Base 10 Les subvencions concedides per finançar inversions no podran aplicar-se a atencions diferents a les que foren atorgades, excepte els sobrants no reintegrables, la utilització dels quals no estigués prevista a la concessió. Base 11 Tots els projectes, l'execució dels quals generi contribucions especials, o que es financiïn parcialment amb subvencions o transferències d'altres organismes, hauran d'incorporar necessàriament al seu expedient els documents acreditatius de la seva existència i import. Base 12 En els expedients per a l'aprovació de despeses hauran de constar, segons el cas de què es tracti, de: A- expedients de contractació : 1) Contractes d'obres i de concessió d'obres públiques. Per als contractes d'obres, la documentació especificada per l'article 121 i 123 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, i per als contractes de concessió d'obra pública, a més de la documentació especificada a l'article 129 del mateix Reial Decret Legislatiu 3/2011, l'estudi de viabilitat, d'acord amb l'article 128. Acta de replanteig, d'acord amb els articles 126 i 130. 27 A Diputació - - ÀreaMetropolitana V Barcelona l a • deBarce[o~a 28 .&........ Parede "9t Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www.parcnatura l col l se ro la .cat Certificat d'existència de crèdit, o document que legalment els substitueixi, i fiscalització prèvia de la Intervenció. Plec de clàusules administratives particulars. Plec de prescripcions tècniques. 2) Contractes de gestió de serveis públics. Acord d'assumpció per part de l'Administració de l'activitat objecte del servei públic. Certificat d'existència de crèdit, o document que legalment el substitueixi, i fiscalització prèvia de la Intervenció. Plec de clàusules administratives particulars. Plec de prescripcions tècniques. En cas que sigui necessària l'execució d'obres, el projecte d'explotació del servei públic junt amb el projecte de les obres necessàries, més la documentació requerida a l'apartat 1 d'aquesta Base. 3) Contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Informe d'avaluació prèvia elaborat per un òrgan col·legiat d'experts, d'acord amb l'article 134 del Reial Decret Legislatiu 3/2011. Programa funcional, d'acord amb l'article 135 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 . Projecte de contracte, d'acord amb els articles 26 i 136. Certificat d'existència de crèdit, o document que legalment el substitueixi, i fiscalització prèvia de la Intervenció. 4) Contractes de subministrament. Certificat d'existència de crèdit, o document que legalment el substitueixi, i fiscalització prèvia de la Intervenció. Plec de clàusules administratives particulars. Plec de prescripcions tècniques. En cas d'adquisicions de material informàtic, cal incloure amb caràcter preceptiu informe emès pel Servei d'Informàtica. 5) Contractes de serveis. Certificat d'existència de crèdit, o document que legalment el substitueixi, i fiscalització prèvia de la Intervenció. Plec de clàusules administratives particulars. Plec de prescripcions tècniques. En cas que afecti a contractes per a l'adquisició i manteniment de sistemes d'informació, cal incloure amb caràcter preceptiu informe emès pel Servei d'Informàtica. 6) Contractes menors: D'acord amb el que preveuen els articles 23, 111 i 138 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, els contractes d'obres per un import inferior a 50.000 €, i els de subministraments i serveis per un import inferior a 18.000 €, en tots dos casos IVA exclòs, es consideren contractes menors. La tramitació dels expedients de contractes menors només requereix l'aprovació del document AD i la incorporació de la factura corresponent, degudament conformada, d'acord amb els requisits establerts reglamentàriament. A l'expedient dels contractes menors d'obres, cal incorporar-hi, a més, el pressupost de les obres, sense perjudici que calgui afegir-hi el projecte corresponent quan així ho requereixin normes especifiques. A Diputació • • , ÀreaMetropolitana W Barcelona iliiifl de Barcelona ..a......... Parede '-' Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. parcnatura leo l lsero la. cat En cap cas no es pot fraccionar un contracte disminuint la seva quantia amb l'objectiu d'eludir els procediments de publicitat o els establerts en els diferents procediments d'adjudicació. En cas que la legislació sobre contractació modifiqués els límits quantitatius establerts per als contractes menors, s'aplicarien automàticament els nous. Els contractes menors no poden tenir una durada superior a un any ni ser objecte de pròrroga. 8- Subvencions: Memòria econòmico-financera amb especificació dels terminis de disposició. Es farà constar la motivació de l_a cooperació econòmica. Base 13 Sense perjudici del contingut a la clàusula 16 d'aquestes Bases, les autoritzacions i disposicions de despesa seran competència: 1. De l'Assemblea General, quan l'import de la despesa sobrepassi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost. 2. De la Comissió Executiva, quan el seu import no sobrepassi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i superi la quantitat que correspongui a la competència del vicepresident executiu . 3. Del vicepresident executiu, quan el seu import no sobrepassi 200.000,00 euros, IVA exclòs, i superi la quantitat que correspongui a la competència del director gerent. 4. Del director gerent, fins a 60.000,00 euros, IVA exclòs . Aquestes competències podran ser alterades en virtut de delegacions interorgàniques que s'aprovin en el si del Consorci. Base 14 Es podran aprovar despeses plurianuals en els següents casos , tal i com preveu la llei : 1. Inversions i transferències de capital. 2. En els altres contractes sotmesos a les normes del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic que no puguin ser estipulats o resultin antieconòmics per a un any. 3. Arrendament de béns immobles. 4. Càrregues financeres dels deutes de l'Entitat Local. 29 A Diputació • 11= ÀreaMetropolitana V Barcelona M de Barcelona 30 ~ Parede l!.-t Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. pa rcnatu r a l co 11 se ro la. ca t 5. Transferències corrents derivades de convenis subscrits amb altres ens públics o privats sense ànim de lucre. L'execució de la despesa haurà d'iniciar-se necessàriament en l'exercici en què s'aprovi la despesa plurianual. El nombre d'anualitats en què poden aplicar-se les despeses referides en els casos 1, 2 i 5 no serà superior a quatre, descomptat el corrent, i la despesa imputada a aquests exercicis en els casos 1 i 5 no superarà els percentatges següents sobre la despesa del primer exercici: 70% el següent exercici, 60% el segon i 50% el tercer i el quart. Per al càlcul dels percentatges es computarà com a base la despesa imputada a l'exercici corrent un cop anualitzada. La despesa haurà de ser aprovada per l'òrgan competent depenent de la matèria de què es tracti i per la Comissió Executiva de l'entitat quan sigui competència d'aquesta o es modifiquin els límits temporals i percentuals fixats en aquesta Base. Base 15 En tot contracte administratiu serà indispensable que l'adjudicatari constitueixi garantia definitiva que asseguri l'acompliment de les estipulacions. Aquesta podrà ser dispensada en tots els contractes, si així es disposa al plec de clàusules administratives particulars, prèvia fonamentació, a excepció dels contractes d'obres i de concessió d'obres públiques. A la intervenció de Fons correspon exigir que tota garantia es dipositi efectivament, havent de negar-se al pagament de qualsevol quantitat mentre el contractista no l'hagi constituïda . Les garanties podran ser prestades en qualsevol dels mitjans acceptats en el text de la Llei de Contractes del Sector Públic. La devolució de les garanties es farà prèvies les comprovacions escaients . El retorn no es produirà fins que no s'hagi produït el venciment del termini de garantia i complert amb satisfacció plena el contracte. Base 16 La contractació d'obres, gestió de serveis públics , subministraments , serveis, així com d'altres contractes administratius i privats, serà competència : 1. De l'Assemblea General, quan l'import de la despesa sobrepassi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost o el termini d'execució i prestació sobrepassi els quatre anys. 2. De la Comissió Executiva, quan el seu import no sobrepassi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni el termini d'execució i prestació superi els quatre anys i fins al límit competencial del vicepresident executiu . A Diputació • 11, Àrea Metropolitana V Barcelona iliiiiiil de Barcelona ~ Parc de '.-t Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. parcna tu ra l co l ls e ro la . ca t 3. Del vicepresident executiu, des de l'import corresponent al límit del procediment negociat amb publicitat en tots els contractes , a excepció del contracte d' obra, en què el límit es fixa en 200.000,00 euros , IVA exclòs; i fins el límit competencial del director gerent. 4. Del director gerent, fins a 90.000,00 euros, IVA exclòs en el contracte d'obra i quan el seu import no superi el corresponent al límit del procediment negociat sense publicitat en els restants . Aquestes competències podran ser alterades en virtut de delegacions interorgàniques que s'aprovin en el si del Consorci. Base 17 Per raons de la quantia , la contractació pel procediment negociat sense publicitat , amb obligació de sol·licitar oferta a tres empreses capacitades, sempre que sigui possible , només podrà acordar-se en els casos previstos per a cada tipologia contractual a la Llei de Contractes del Sector Públic. Base 18 La normativa aplicable en matèria de contractació i els límits de la competència per a l'aprovació de la despesa recollida en aquestes Bases es consideraran automàticament adaptats a les modificacions que s'estableixin en la legislació vigent. Base 19 Les obligacions (factures, certificacions, minutes o documents equivalents) requeriran el vistiplau del director gerent en el cas d'imports superiors als 10.000 euros i dels caps de servei en la resta de casos . Un cop conformades es remetran a la Intervenció de Fons en un termini màxim de quinze dies a comptar de la corresponent data d'expedició. Amb aquesta finalitat , i d'acord amb la normativa vigent , la Intervenció expedirà les relacions de pagament, que es traslladaran a la Tresoreria de Fons per al seu abonament. No serà vàlid cap manament de pagament sense una prèvia autorització de despesa. Es regularà mitjançant Circular d'Intervenció el circuit de les obligacions i el calendari de la seva tramitació , així com l'obligació de no retenir factures als Serveis de manera innecessària i de retornar-les a l'emissor quan siguin incorrectes, a fi i efecte d'evitar la generació d'interessos de mora per retard en el pagament derivats de la normativa vigent. Base 20 L'ordenació dels pagaments correspon al director gerent, i es farà mitjançant una relació periòdica . Amb aquesta finalitat , i d'acord amb la normativa vigent, la 31 A Diputació - ÀreaMetropolitana V Barcelona de Barcetona 32 ~ Parede ~ Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. parcnatura lco l lsero la. cat ' Intervenció expedirà els manaments de pagament, que es traslladaran a la Tresoreria de Fons per al seu abonament. Per autoritzar un lliurament s'exigirà la factura original, garantida pel segell o signatura de la casa subministradora. En cap dels casos es pagarà amb còpies simples de factures o documents. Base 21 Tindran el caràcter de despeses a justificar els manaments de pagament que no puguin acompanyar-se dels documents justificatius corresponents . en el moment de llur expedició. De la incoació, gestió i justificació dels pagaments a justificar en serà responsable la persona física que els sol·liciti. · L'expedició de manaments a justificar haurà d'ajustar-se al pla de disposició de fons de Tresoreria, sense que la quantitat pendent de justificació per manament pugui excedir en cap moment dels 3.000,- euros . Els perceptors dels manaments de pagament hauran de justificar l'aplicació de les quantitats rebudes en un termini màxim de 3 mesos des de l'expedició del manament i estaran subjectes al règim de responsabilitats que estableixi la normativa vigent, havent de reintegrar les quantitats no invertides o no justificades. No s'expediran nous manaments a justificar pels mateixos conceptes pressupostaris a perceptors que tinguin fons pendents de justificació. La justificació presentada pel perceptor haurà de ser degudament conformada. No caldrà justificar les despeses corresponents als conceptes regulats pel Reial Decret 462/2002, de 24 de maig. Quan viatgin diverses persones de diferent grup en missió conjunta, podran seguir el règim corresponent al grup més alt. Base 22 Per tal d'atendre determinades despeses del capítol 11, de caràcter periòdic o repetitiu , com ara dietes, despeses de locomoció, material d'oficina no inventariable, conservació i altres de similars característiques, es podrà utilitzar la modalitat de pagament Bestreta de Caixa Fixa, que tindran un import màxim de 3.000,- €. A Diputació • • , Àrea Metropolitana V Barcelona a de Barcelona ~ Parede ~ Collserola Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Crta. de l'Església 92. 08017 Barcelona T: 932 800 672 F: 932 806 074 www. pa rcn a tu ra l col Is e ro l a . cat Base 23 EXECUCIÓ DELS INGRESSOS El reconeixement de drets de l'estat d'ingressos que procedeixen de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, de la Diputació de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya a ,favor del Consorci, es comptabilitzaran quan es tingui constància ferma del compromís de la corresponent despesa per part de les esmentades entitats que realitzen les aportacions al Consorci. Base 24 El Consorci es podrà nodrir d'altres ingressos, d'acord amb el que es recull a l'article 25 dels seus Estatuts . La seva comptabilització en l'Estat d'Ingressos del Pressupost es realitzarà mitjançant l'ampliació de la consignació dels respectius conceptes d'ingressos, que permetran, en el seu cas, l'ampliació del crèdit a les partides de despesa, d'acord amb el que preveu la Base 5. AL TRES BASES Base 25 L'ús temporal de béns de domini públic sobre els que el Consorci n'és titular fiduciari, requerirà el previ pagament del preu o cànon que s'assenyali. La cessió o aprofitament d'aquests béns a particulars , ja sigui de forma directa o indirecta, no es podrà concertar a títol gratuït. Base 26 Els moviments interns de traspassos entre comptes de diferents entitats bancàries s'autoritzaran amb la signatura del director gerent, del Tresorer i de l'Interventor en els documents que s'utilitzin com a suport. Els moviments interns de traspassos entre comptes d'una mateixa entitat bancària s'autoritzaran amb la signatura del Tresorer i de l'Interventor en els documents que s'utilitzin com a suport. 33 A Diputació ... , ÀreaMetropolitana V Barcelona líiíiil de Barcelona .. Parede E2!i1d~!!2. 08017 e rcelona T: Sill BOO 612 F: 9U 806 074 Wl,.\'ll.p