GASETA MUNICIPAL Butlletí Oficial de l'Ajuntament de Barcelona 17 de Gener del 2018 Disposicions organitzatives – Decrets de la Comissió de Govern CARTA DE SERVEIS de Mercabarna, aprovada per la Comissió de Govern del 30 de novembre de 2017. ÍNDEX MISSIÓ DADES DE CONTACTE COMPROMISOS DE QUALITAT CANALS DE PARTICIPACIO, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS SERVEIS  Accés a Mercabarna  Neteja d'infraestructures a Mercabarna  Gestió de Residus a Mercabarna  Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna)  Arrendament d'espais a Mercabarna  Formació a Mercabarna  Orientació empresarial i sectorial  Escorxador  Tramitació a Mercabarna  Visites a Mercabarna ANNEXOS  Centres Prestadors  Seguiment d'Indicadors i Objectius de Gestió La Carta de Serveis de Mercabarna està adreçada al usuaris del recinte, entitats, professionals, empreses i organitzacions interessats en conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat referent a l'oferta de serveis a la ciutadania. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 La Carta de Serveis ajuda als usuaris del recinte i a la resta de la ciutadania a conèixer els serveis que ofereix i realitza Mercabarna alhora que apropa l'Administració Pública als ciutadans que en són usuaris:  Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions.  Els usuaris coneixen mitjançant la Carta què poden exigir i a què estan obligats.  Integra la veu del ciutadà i usuaris a l'organització. Un dels punts fonamentals de la Carta és que estableix canals de comunicació i de participació del ciutadà, i de recollida i resposta a les queixes i suggeriments.  La Carta dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment. MISSIÓ Mercabarna és una ciutat alimentària que funciona les 24 hores del dia amb l'objectiu de garantir l'aprovisionament d'aliments frescos als ciutadans. En el seu recinte concentra més de 700 empreses especialitzades en la distribució, elaboració, importació i exportació de productes frescos i congelats. DADES DE CONTACTE Adreça Carrer Major de Mercabarna, 76, 08040 Barcelona. Veure ubicació aquí Telèfon 93 556 30 00 / fax: 93 556 31 20 Correu electrònic / mb@mercabarna.cat Web http://www.mercabarna.es Atenció al públic De dilluns a divendres. Centre de Control, de dilluns a diumenge. De 07:30 a 18:00. Centre de Control, de 00:00 a 24:00. Cal cita prèvia. Com arribar-hi Autobús: 21, 109, N1, L80, L87 Metro: L9S-Mercabarna Veure: http://www.mercabarna.es/informacio-practica/com- arribar/ COMPROMISOS DE QUALITAT L’actuació de Mercabarna es focalitza en 4 eixos estratègics :  Renovació i millora continua del funcionament dels recintes.  Responsabilitat social corporativa. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018  Reposicionament de Mercabarna per donar millor servei.  Digitalització. Indicadors i Objectius generals: La gestió de Serveis de Mercabarna es centra en el rigorós seguiment dels indicadors d'activitat i dels objectius anuals que disposa cada servei. En particular es mesuren volums d'activitats, percentatges d'impacte sobre escenaris de servei i també índexs de satisfacció. Compensacions establertes per a incompliments: En cas que la reclamació sigui procedent, l’Informe de resolució ha d’incloure una proposta de reparació al client del dany ocasionat per les deficiències en la prestació de serveis. CANALS DE PARTICIPACIO, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Participació i Procediment: col·laboració ciutadana 1. Recepció de totes les aportacions realitzades pels ciutadans 2. Estudi d’aquestes 3. Resposta 4. Aplicació, si s’escau Canals:  Presencial: Oficines Mercabarna  Correu Postal : Adreçat a Centre Directiu , 5ª planta, c/ Major de Mercabarna, 76, 08040 Barcelona  Telemàtic: al compte mb@mercabarna.cat Queixes, Procediment: reclamacions i suggeriments Es disposa d’un procediment per regular les reclamacions que puguin formular els clients com a conseqüència de les prestacions de serveis efectuats per Mercabarna. 1. Presentació de la reclamació per part del client a través del formulari habilitat per Mercabarna. 2. Revisió de com s’ha prestat el servei que ha originat la reclamació. 3. Emissió d’un Informe d’aprovació o denegació de la reclamació en que, si s’escau, s’inclourà la proposta de reparació del dany i les accions correctives per evitar que es repeteixin les deficiències. Canals: Formulari que es pot descarregar a la pàgina web de l’empresa per a la presentació de les reclamacions 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 (www.mercabarna.es – Info pràctica – reclamacions). També es disposa de còpies físiques del formulari a recepció del Centre directiu i a diferents instal·lacions de l’empresa, Mercats Centrals, l’Escorxador, Mercabarnaflor, Punt Verd o Formació. Temps de 1 mes. En el cas que la tramitació s’allargui per motius de resposta complexitat, s’haurà d’enviar una comunicació al client transcorregut el termini d’un mes per indicar-li que la seva reclamació està sent objecte d’estudi. SERVEIS Els serveis de Mercabarna abasten tots els aspectes que permeten una correcte gestió i evolució de les empreses i activitats incloses en els seus recintes.  Accés a Mercabarna.  Neteja d'infraestructures (Mercabarna).  Gestió de Residus a Mercabarna.  Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna).  Arrendament d'espais a Mercabarna.  Formació a Mercabarna.  Orientació empresarial i sectorial.  Escorxador.  Tramitació a Mercabarna.  Visites a Mercabarna. Accés a Mercabarna Descripció Els accessos a Mercabarna són controlats. Per accedir-hi s'ha de passar un peatge. Aquest sistema garanteix que només entrin al recinte aquells vehicles que vénen a desenvolupar una activitat comercial professional, alhora que permet mantenir la seguretat i el control dels vehicles que accedeixen al recinte. Utilitat Targeta de prepagament  Adreçades a aquelles persones que vénen a Mercabarna amb certa regularitat.  Són recarregables.  Aquest sistema de pagament representa un estalvi de fins el 45% respecte al tiquet d'accés.  Targeta d'abonament anual  Per als professionals que accedeixen al recinte amb molta freqüència.  Aquesta targeta ofereix entrades il·limitades a Mercabarna durant el període de vigència de la mateixa (de l'1 de febrer al 31 de gener de l'any següent). 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018  L'usuari paga l'import d'aquesta targeta una vegada a l'any. Garantia Les tarifes d’accés al recinte són aprovades anualment per l’Ajuntament de Barcelona Drets i deures dels Dret: accés al recinte usuaris Deures: Pagament i acompliment de les normatives de circulació i els reglaments de funcionament intern dels mercats centrals. Procediments de 1. Sol·licitud de la targeta gestió del servei 2. Presentació de la documentació 3. Pagament 4. Recepció de la targeta 5. Ús de la targeta 6. Recàrregues o renovacions Informació Estan exempts de pagament les motocicletes (han d'accedir complementària pel peatge manual) i els serveis públics (autobusos i taxis). Objectius de gestió  Lliurament o recàrrega de la targeta en el mateix del servei moment del pagament en el 90% dels casos  Entrega i/o activació de la targeta de abonament dins de les 48 hores una vegada efectuat el pagament en el 95 % dels casos MODALITAT 1 : Targetes de prepagament amb possibilitat de recàrrega Descripció Adquisició de Targes de prepagament per accedir al recinte de Mercabarna per facilitar l’accés al recinte. Ofereix Targeta. Targeta de proximitat recarregables Cost i forma de Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- pagament practica/acces-a-mercabarna/ (Apartat Tarifes). Efectiu, targeta crèdit. Centres prestadors  Mercabarna Informació El període de validesa de la targeta de Prepagament és complementària mentre tingui saldo a la mateixa. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Canals de Recepció  Presencial: a les oficines de Mercabarna Objectius de gestió  Lliurament o recàrrega de la targeta en el mateix del servei moment del pagament en el 99% dels casos. MODALITAT 2: Abonament anual Descripció Facilitar l’obtenció d’abonaments anuals per a vehicles (excepte motos) a través de targetes de proximitat per accedir al recinte de Mercabarna. Ofereix Targeta. Targeta de proximitat Cost i forma de Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- pagament practica/acces-a-mercabarna/ (Apartat Tarifes). Efectiu, targeta crèdit, domiciliació bancària, xec. Centres Prestadors  Mercabarna Informació El període de validesa del abonament es del 01 de febrer complementària fins el 31 de gener. Cada targeta va assignada a una matrícula de vehicle. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna  Telefònic: 93 556 30 00, i al telèfon del sol·licitant  Telemàtic: al correu electrònic emissiotargetes@mercabarna.cat, i al del sol·licitant. Canals de Recepció  Presencial: a les oficines de Mercabarna Objectiu de gestió  Entrega i/o activació de la targeta de abonament dins de les 48 hores una vegada efectuat el pagament en el 95 % dels casos. Neteja d'infraestructures a Mercabarna Descripció Neteja de tots els espais comuns (zones d'activitat dels Mercats Centrals i vials) del recinte de Mercabarna. Utilitat Gaudir d’uns espais de qualitat. Millorar la sostenibilitat ambiental del recinte i les instal·lacions. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Garantia Supervisió periòdica pel departament responsable de la neteja de Mercabarna. Drets i deures dels Acompliment de la normativa interna de Mercabarna i dels usuaris reglaments de funcionament intern dels mercats centrals Procediments de Serveis subcontractats a empreses externes, amb supervisió gestió del servei periòdica per part del Departament de Medi Ambient. Objectius de gestió  Promig de neteja del 98% de la superfície (dependències del servei i zones comunes) diàriament.  Promig de neteja del 95% de la superfície (zones comuns dels pavellons) diàriament.  Promig de neteja del 80% de la superfície viària diàriament.  ≥30% d’aigua de subsòl (respecte a aigua de xarxa) per a la neteja viària. MODALITAT 1: Neteja dels pavellons dels mercats (zones comunes) a Mercabarna Descripció Neteja de les zones comunes dels pavellons dels Mercats Centrals (Fruites, Peix i Flor) de la Unitat Alimentària Mercabarna (pavellons: passadissos, molls, sotamolls...). Ofereix Qualitat ambiental. Document. Seguiment del servei (partes de treball dipositats a l'arxiu de medi ambient). Cost i forma de 0 euros Pagament Centres Prestadors  Mercabarna Canals de Gestió  Telemàtic: correu al Departament de Medi Ambient de Mercabarna mambient@mercabarna.cat  Telefònic: 93 556 30 00 Canals de Recepció  Presencial: En l'espai de servei Objectiu de gestió  Promig de neteja del 95% de la superfície (zones comuns dels pavellons) diàriament MODALITAT 2: Neteja viària a Mercabarna Descripció Neteja viària de la Unitat Alimentària Mercabarna 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Ofereix Qualitat ambiental. Document. Seguiment del servei (partes de treball dipositats a l'arxiu de medi ambient) Cost i forma de 0 euros Pagament: Centres Prestadors  Mercabarna Canals de Gestió  Telemàtic: correu al Departament de Medi Ambient de Mercabarna mambient@mercabarna.cat  Telefònic: 93 556 30 00 Canals de Recepció  Presencial: En l'espai de servei Objectiu de gestió  Promig de neteja del 80% de vials diàriament  ≥30% d’aigua de subsòl (respecte a aigua de xarxa) per a la neteja viària Gestió de Residus a Mercabarna Descripció Recollida i correcta gestió dels residus gestionats per Mercabarna, de les empreses que operen a la Unitat Alimentària. Utilitat  Prevenció de la contaminació  Minimització dels residus en origen  Separació dels residus en fraccions  Valoració de cada fracció  Disposició controlada d’allò que no sigui valorable  Proximitat, que la gestió dels residus es faci al més a prop possible d’on es generen  Responsabilitat del productor del residu  Corresponsabilitat de tots els que intervenen en la cadena  Subsidiaritat d’aquells que administren territoris Garantia Recollida Selectiva RSU:  Aquest sistema és l'eix central de la política mediambiental de Mercabarna, iniciada l'any 2002 gràcies a l'acord de principis signat per la direcció d'aquest polígon alimentari i les associacions i gremis empresarials majoristes i detallistes i que encara avui és vigent. També gràcies a l’acord de cooperació entre Mercabarna i l’Ajuntament de Barcelona per a la millora en la gestió dels residus comercials generats pels usuaris de la Unitat Alimentària.  Està certificat sota la norma ISO 1400, des de l’any 2004.  El Punt Verd de Mercabarna té número de gestor de residus comercials E-1626.16. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Recollida de residus abandonats:  El recull d’incidències permeten fer les actuacions necessàries al respecte. Normativa Normativa catalana en matèria de residus reguladora del Servei Drets i deures dels Normativa interna dels Mercats Centrals. usuaris Procediments de Servei subcontractat a empreses externes, sota supervisió del gestió del servei Dept. de Medi Ambient de Mercabarna. Objectius de gestió  Recollida selectiva > 65% del total. del servei  Recollida del residu abandonat abans de 48 hores en el 100% dels casos.  Presentació DARIG abans 31/3 de cada any. MODALITAT 1: Recollida selectiva dels RSU dels operadors de Mercabarna (Mercats Centrals, ZAC i Zona comercial i de serveis (bars, botigues, escola bressol, bancs...) Descripció Recollida selectiva i transport a diverses plantes de gestió dels RSU de les empreses que operen a Mercabarna. Mercabarna disposa d'un sistema de recollida i separació de residus propi que permet reciclar més del 70% de les deixalles comercials que es generen anualment en el seu recinte. Ofereix Qualitat ambiental. Document. Seguiment del servei (partes de treball dipositats a l'arxiu de medi ambient) Cost i forma de Només per a determinats serveis. Tarifes 2017: Pagament  Recollida de Residus al Punt Verd per a la gestió del mateix (palets): 20,00€/palet  Recollida de Residus al Punt Verd per a la gestió del mateix (basculant): 9,00€/basculant  Separació feta per MB: 25,00€/palet  Fracció resta: 86,50€/Tn  Peix No Apte per a Consum Humà(*): 30,00€/Tn  Entrades de compradors al Punt Verd, només usuaris identificats prèviament per MERCABARNA (**) o Estada al P.V. zona nocturna: 1,40€/ut. o Estada al P.V. fins temps mínim, zona diürna: 1,40€/ut. o Per cada minut addicional, zona diürna: 0,36€/minut 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Facturació realitzada pel dept. d’Administració de Mercabarna. Pagament al comptat, xec, transferència o domiciliació. Centres Prestadors  Mercabarna Informació www.mercabarna.es/serveis/medi-ambient complementària Canals de Gestió  Telemàtic: correu al Departament de Medi Ambient de Mercabarna mambient@mercabarna.cat  Telefònic: 93 556 30 00 Canals de Recepció  Presencial: En el Punt verd de Mercabarna. Objectiu de gestió  Recollida selectiva > 65% del total MODALITAT 2: Recollida de residus abandonats a la via pública a Mercabarna Descripció Recollida i correcta gestió dels residus abandonats a la via pública. Ofereix Qualitat ambiental. Document. Registre d’incidències de Mercabarna. Cost i forma de 0 euros Pagament: Centres Prestadors  Mercabarna Canals de Gestió  Telemàtic: correu al Departament de Medi Ambient de Mercabarna mambient@mercabarna.cat  Telefònic: 93 556 30 00 Canals de Recepció  Presencial: a la via pública. Objectiu de gestió  Recollida del residu abandonat abans de 48 hores en el 100% dels casos. Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) Descripció A Mercabarna hi ha més de 4.000 places d'aparcament gratuïtes per a turismes, furgonetes i camions. Mercabarna també disposa de dos aparcaments en alçada amb més de 700 places a cobert per a turismes i petits vehicles comercials. Ens aquests aparcaments hi ha disponibles places d'estacionament rotatiu i places de lloguer mensual. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Utilitat Garantia de plaça i comoditat en l'aparcament. Garantia Pagament accés al recinte i contracte de lloguer de plaça d’aparcament. Normativa Contracte del lloguer de la plaça d’aparcament. Normativa reguladora del interna del recinte Servei Drets i deures dels Els derivats del contracte de lloguer de la plaça usuaris d’aparcament Procediments de 1. Presentació de la sol·licitud gestió del servei 2. Estudi de la documentació 3. En cas positiu, emissió del contracte 4. Pagament 5. Accés a l'aparcament Objectius de gestió  Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies del servei en mínim el 95% dels casos MODALITAT 1: Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) en alçada Descripció Aparcament (P1)  Ubicat al carrer Longitudinal 10 (al davant de l'entrada K del recinte)  Obert 24 hores  Estacionament rotatiu  Lloguer sense plaça fixa Aparcament (P2)  Ubicat al carrer Major de Mercabarna (al costat de la zona comercial)  Obert 24 hores  Estacionament rotatiu  Lloguer amb i sense plaça fixa  4 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics Ofereix Instal·lació. Document. Contracte d’arrendament Cost i forma de  Preu anual sense plaça fixa a P1: 300 €/més impostos Pagament  Preu anual sense plaça fixa a P2: 396 €/més impostos  Preu anual amb plaça fixa a P2: 660 € /més impostos  Mensual. Domiciliació bancària Centres Prestadors  Mercabarna 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Informació Els contractes van lligats a la targeta d’abonament d’accés complementària al recinte de Mercabarna. Sense aquest abonament no s’arrenda cap plaça d’aparcament Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna  Telefònic: al número 93 556 35 76 / 93 556 30 00, fax:: 93 556 31 20  Telemàtic: al correu electrònic quesada@mercabarna.cat Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Recepció  Presencial: a les oficines de Mercabarna Objectiu de gestió  Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies en mínim el 95% dels casos MODALITAT 2: Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) en pla Descripció Arrendament de places d’aparcament façana Porta Principal del Mercat Central del Peix i als molls laterals dels pavellons del Mercat Central de Fruites i Hortalisses. Ofereix Instal·lació. Document. Contracte d’arrendament Cost i forma de  Preu anual amb plaça fixa: Pagament:  Mercat Central del Peix: 1.161,48€+ IVA  Mercat Central de Fruites i Hortalisses: 1.879€ + IVA  Mensual. Domiciliació bancària Centres  Mercat Central del Peix Prestadors  Mercat Central de Fruites i Hortalisses Informació Els contractes es prolonguen d’any en any. complementària Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna  Telefònic: al número 93 556 35 76 / 93 556 30 00, fax:: 93 556 31 20  Telemàtic: al correu electrònic mcp@mercabarna.cat / mcfh@mercabarna.cat Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de  Presencial: a les oficines de Mercabarna Recepció Objectiu de gestió  Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies en mínim el 95% dels casos 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Arrendament d'espais a Mercabarna Descripció Mercabarna disposa de diferents espais repartits per la Unitat Alimentària que posa a disposició de diferents persones/empreses interessades, en règim de lloguer per períodes temporals diversos Utilitat Disposició d’espai per realitzar una activitat determinada Garantia El contracte signat Normativa Reglaments de funcionament intern dels Mercats Centrals i reguladora del contractes Servei Drets i deures dels Segons Pactes establerts en els contractes d’arrendament usuaris Procediments de 1. Recepció de sol·licitud gestió del servei 2. Pressupost 3. Estudi documentació 4. Resposta al sol·licitant 5. Signatura contracte 6. Pagament 7. Accés i ús dels espais Objectius de gestió  Donar resposta a les sol·licituds dins els terminis del servei específics de cada modalitat en un mínim del 95% dels casos MODALITAT 1: Lloguer d’aules (Mercabarna) Descripció Lloguer d’aules amb capacitat d’entre 4 a 25 persones per a poder impartir formació presencial. Les aules per sessions teòriques compten amb connexió wifi, pissarra i projector. Ofereix Instal·lació. Recursos. Document. Contracte de lloguer d’aula Cost i forma de Aula teòrica 6,5 €/hora. Pagament Transferència bancària Centres  Mercabarna Prestadors Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Canals de  Presencial: en emplaçament d'aula contractada Recepció Objectiu de gestió  Donar resposta (s’estén sempre condicionada a disponibilitat) al 100% de les peticions en el termini de 7 dies màxim. MODALITAT 2: Lloguer de les sales d’actes de què disposa Mercabarna Descripció Mercabarna disposa de dues sales, una a Mercabarna i l’altre a Mercabarna-flor, que es poden llogar per dur a terme actes i/o esdeveniments Ofereix Instal·lació. Document. Atenció personal. Recursos. Suport tècnic adaptat a les necessitats de cada cas (so, neteja, vigilància). Cost i forma de Sala d’actes de Mercabarna: Pagament:  Mitja jornada (-5hores): 600 euros  Jornada completa (+5hores): 1.000 euros  Costos extra per tècnic so, neteja, vigilància Sala Polivalent de Mercabarna-flor:  1000 euros per jornada sencera (tot inclòs)  Transferència bancària. Centres  Mercabarna Prestadors Informació Veure: complementària http://www.mercabarna.es/informacio-practica/llogar-un- espai-a-mercabarna/ Canals de Petició  Telefònic: 93 556 36 27 (Sala d’actes de Mercabarna) i 93 556 32 42 (Sala polivalent de Mercabarna-flor)  Telemàtic: al correu electrònic comunicacio@mercabarna.cat (Sala d’actes de Mercabarna), o al correu calvo@mercabarna.cat (Sala polivalent de Mercabarna-flor)  Presencial: a les Oficines de Mercabarna, c/ Major de Mercabarna, 76 (Sala d’actes de Mercabarna), o a les oficines de Mercabarna-flor, Ctra. antigua de Valencia (B-204), 1. 08830. Sant Boi de Llobregat (Sala polivalent de Mercabarna-flor) Canals de Gestió  Telefònic: 93 556 36 27 (Sala d’actes de Mercabarna) i 93 490 16 02 (Sala polivalent de Mercabarna-flor)  Telemàtic: al correu electrònic comunicacio@mercabarna.cat (Sala d’actes de Mercabarna), o al correu jordiborbon@jordiborbon.com 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 (Sala polivalent de Mercabarna-flor)  Presencial: a les Oficines de Mercabarna, c/ Major de Mercabarna, 76 (Sala d’actes de Mercabarna), o a les oficines de Mercabarna-flor, Ctra. Antigua de Valencia (B-204), 1. 08830. Sant Boi de Llobregat (Sala polivalent de Mercabarna-flor) Canals de  Presencial: en l’emplaçament de sala contractada Recepció Objectiu de gestió  Donar una resposta abans de 72 hores, en el 95% dels casos MODALITAT 3: Arrendament espais/locals als Mercats Centrals i Mercabarna-flor Descripció Arrendament dels espais/locals ubicats en l’interior del Mercat Centrals i Mercabarna-flor propietat de Mercabarna Ofereix Instal·lació. Document. Contracte d’arrendament. Cost i forma de Segons tarifes anuals. Pagament Domiciliació bancària, pagament mensual. Centres  Mercat Central del Peix Prestadors  Mercat Central de Fruites i Hortalisses  Mercabarna-flor Informació Els contractes es poden fer a diferents venciments amb complementària data màxima del 30 de setembre de 2038. Canals de Petició  Telefònic: 935 563 000 (Informació bàsica)  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de  Presencial: a les oficines de Mercabarna Recepció Objectiu de gestió  Donar una resposta abans de 72 hores, en el 95% dels casos MODALITAT 4: Arrendament espai per a locals comercials i oficines a Mercabarna Descripció Arrendament dels espais per a locals comercials i oficines ubicades a l’Edifici anomenat Edifici de Bancs i l’Edifici Pavelló G del Mercat Central de Fruites i Hortalisses 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Ofereix Instal·lació. Document. Contracte d’arrendament. vigilància) Cost i forma de Segons tarifes anuals. 120 €/m2/any (despatxos); 180 Pagament: €/m2/any (Locals ). Mensual. Domiciliació bancària, pagament mensual Centres  Mercabarna Prestadors Informació Els contractes es poden fer a diferents venciments complementària Canals de Petició  Telefònic: 935 563 576 (Informació bàsica)  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de  Presencial: a les oficines de Mercabarna Recepció Objectiu de gestió  Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies en mínim el 95% dels casos Formació a Mercabarna Descripció Els Serveis de Formació organitzen cursos per a diferents col·lectius que desitgen bé incorporar-se al mercat laboral del sector alimentari, i que inclouen, a més, pràctiques en empreses. Mercabarna està homologada per a la impartició dels certificats de professionalitat següents:  Sacrifici, preparació de la canal i especejament d’animals  Activitats de venda  Activitats de floristeria  Activitats auxiliars de comerç  Activitats auxiliars de magatzem  Activitats auxiliars de floristeria  Peixateria i elaboració de productes de la pesca i l’aqüicultura Des de Mercabarna també es realitzen cursos per posar al dia les competències dels treballadors de les empreses alimentàries en diferents àrees: seguretat alimentària, prevenció de riscos, comercial, idiomes, informàtica, gestió econòmic-financera, habilitats directives, etc. A més, també col·labora amb diferents institucions i entitats sense ànim de lucre que treballen per afavorir la inserció laboral dels col·lectius amb més dificultats. 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Utilitat Formar professionals del sector alimentari. Garantia Sistema de qualitat ISO 9001:2015. Normativa  Llei 30/2015 de 9 de setembre reguladora del  RD 694/2017 de 3 de juliol Servei  Ordre TSF/288/2016, de 24 d'octubre  Ordre TSF/223/2016 de 23 d’agost Drets i deures dels Existeix una normativa interna que s’aplica a l’alumnat de la usuaris formació d’oferta reglada i al de la formació professionalitzadora. Procediments de 1. Recepció de sol·licitud o presentació de sol·licitud a gestió del servei convocatòria pública. 2. Elaboració de la proposta formativa i planificació. 3. Programació i impartició de l'acció formativa. 4. Avaluació de l’acció formativa i dels participants , si és el cas 5. Gestió de pràctiques en empreses i de la inserció laboral, si és el cas. Informació  Serveis complementaris: complementària  Disseny d’accions formatives específiques per a les empreses segons les seves necessitats.  Borsa d’ex-alumnes a disposició de les empreses.  Organització d’accions formatives a demanda de l’empresa o grup d’empreses (Entitat externa) Objectius de  Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat gestió del servei respecte formadors/es.  Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat respecte material.  Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat respecte instal·lacions. MODALITAT 1: Formació d’Oferta Reglada ( Certificats de Professionalitat) a Mercabarna Descripció Organització i/o Impartició dels següents certificats de professionalitat:  AGAJ0110 Activitats de floristeria  AGAJ0108 Activitats auxiliars de floristeria  COMT0211 Activitats auxiliars de comerç  COMV0108 Activitats de venda  COMT0210 Gestió administrativa del comerç 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 internacional  INAI0208 Sacrifici, preparació de la canal i especejament d’animals  INAJ0109 Peixateria i elaboració de productes de la pesca i l’aqüicultura Ofereix Coneixement. Document. Titulació oficial corresponent al curs realitzat Cost i forma de 0 € Pagament Centres  Mercabarna Prestadors  Mercabarna-flor Canals de Petició  Telemàtic: per la pàgina web http://www.mercabarna.es/serveis/formacio/oferta- formativa/  Telemàtic: a través de la pàgina web del SOC  Telemàtic: enviant correu electrònic a formacio@mercabarna.cat Canals de Gestió  Presencial: a Mercabarna Canals de  Presencial: a Mercabarna Recepció Objectiu de  Impartir el 100% dels cursos sol·licitats gestió MODALITAT 2: Formació professionalitzadora a Mercabarna Descripció Organització i/o Impartició de formació per aprendre els oficis de carnisser, peixater, venedor de comerç alimentari polivalent. Ofereix Coneixement. Orientació. Acompanyament personal. Desenvolupament del curs i tutorització de les pràctiques en empreses. Cost i forma de Pressupost segons demanda. Pagament: Domiciliació del dèbit preferentment. Transferència. Centres  Mercabarna Prestadors Informació Els cursos es fan a mida segons les peticions de les complementària Institucions. Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat 18 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018  Telefònic: 93.556.34.56 Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de  Presencial: a Mercabarna. Recepció Objectiu de gestió  Donar resposta al 100% de les peticions (s’entén sempre condicionada a disponibilitat de recursos) per fer possible la seva realització. MODALITAT 3: Formació in company (Mercabarna) Descripció Organització i/o Impartició de formació adreçada a treballadors d’empreses/establiments d’alimentació Ofereix Coneixement. Orientació. Desenvolupament del curs Cost i forma de Pressupost segons demanda Pagament Domiciliació del dèbit preferentment. Transferència. Centres  Mercabarna Prestadors Informació Els cursos es fan a mida segons les peticions de les complementària empreses Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat  Telefònic: 93.556.34.56 Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic  formacio@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de  Presencial: a Mercabarna o bé a les instal·lacions del Recepció sol·licitant Objectiu de gestió  Donar resposta al 100% de les peticions (s’estén sempre condicionada a disponibilitat de recursos) en el termini màxim de 7 dies MODALITAT 4: Formació en obert (Mercabarna) Descripció Organització de formació en temes vinculats a la comercialització del producte fresc adreçada al públic en general: manipuladors d’aliments, carretoners, ... 19 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Ofereix Document. Certificat de realització del curs Cost i forma de Veure:http://www.mercabarna.es/serveis/formacio/oferta- Pagament: formativa/ Domiciliació del dèbit, preferentment. Transferència. Pagament al comptat. Centres  Mercabarna Prestadors Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat  Presencial: al centre directiu de Mercabarna , tercera planta Canals de Gestió  Presencial: al centre directiu de Mercabarna, tercera planta  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de  Presencial: a Mercabarna Recepció Objectiu de gestió  Organitzar el 80% dels cursos que es programin en obert  Organitzar 1 dels cursos en modalitat online MODALITAT 5: Càpsules formatives (Mercabarna) Descripció Sessió informativa/formativa per donar a conèixer en què consisteix l’ofici de carnisser, de peixater o de florista. Ofereix Informació. Coneixement. Cost i forma de 0 euros Pagament: Centres  Mercabarna Prestadors  Mercabarna-flor Informació 12 persones per càpsula; Dins del catàleg d’activitats per a complementària escoles del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona. Canals de Petició  Telemàtic : formacio@mercabarna.cat  Presencial: al departament de RSC Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat, i al del sol·licitant. 20 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Canals de  Presencial: a Mercabarna i Mercabarna-flor. Recepció Objectiu de gestió  Aconseguir la inscripció d’1 participant de cada càpsula a un dels cursos que formació d’oferta reglada que s’organitzin. ORIENTACIÓ EMPRESARIAL I SECTORIAL Descripció Mercabarna pot proporcionar informació sectorial, assessorar i avaluar situacions tècnic-legals en l’àmbit alimentari per a les empreses i/o establiments que ho precisin Utilitat  Garantir la seguretat alimentària durant tot el procés de comercialització  Vetllar per la competitivitat de les empreses del sector  Oferir informació estadística d’interès per als professionals que necessiten analitzar tendències Garantia El serveix garanteix que les empreses rebran un assessorament i disposaran d’un interlocutor totalment objectiu i alineat a les directrius que en matèria de salut pública estableix l’agència de salut pública de Barcelona. Procediments de Auditories a punt de venda gestió del servei 1. Recepció de sol·licitud 2. Organització d’agenda 3. Realització de l’acció sol·licitada 4. Facturació i cobrament del servei 5. Lliurament dels resultats Informació estadística 1. Recepció de sol·licitud 2. Donar resposta positiva o negativa en menys de 48 hores 3. En cas de resposta positiva, signar contracte entre les parts 4. Buscar i completar la informació estadística demanada 5. Facturació i cobrament del servei 6. Lliurar la informació / anàlisi / document en menys de 15 dies hàbils Objectius de gestió  Auditories a punt de venda: Donar resposta a tots els del servei requeriments que consten a les actes aixecades pels serveis d’inspecció de l’agencia de salut pública de Barcelona. 21 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018  Informació estadística: donar resposta i pressupost a la sol·licitud en menys de 48 hores en el 95% dels casos. MODALITAT 1: Auditories a punt de venda (Mercabarna) Descripció Visites a establiments de venda de productes alimentaris, per determinar que la venda es realitza conforme als requisits legals en matèria d’higiene i seguretat alimentaria. Ofereix Document. Informe de l’auditoria Cost i forma de 398 € per visita Pagament Domiciliació del dèbit, preferentment. Transferència. Centres Prestadors  Mercabarna Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat  Telefònic: 93.556.34.56 Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic formacio@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de Recepció  Presencial: a l’establiment de l’empresa Objectiu de gestió  Donar resposta a tots els requeriments que consten a les actes aixecades pels serveis d’inspecció de l’agencia de salut pública de Barcelona. MODALITAT 2: Informació Estadística (Mercabarna) Descripció Facilitar informació estadística elaborada sobre l’evolució de la comercialització/preus d’un o diversos productes dels Mercats Centrals. Ofereix Document. Informació/Dades. Informe. Anàlisi Cost i forma de 50€ / hora Pagament: Transferència bancària Centres  Mercabarna Prestadors Canals de Petició  Telemàtic: al correu electrònic mb@mercabarna.cat 22 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic mb@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de  Telemàtic: del correu electrònic del sol·licitant Recepció  Presencial: a Mercabarna Objectiu de gestió  Donar resposta positiva o negativa en menys de 48 hores.  En cas de resposta positiva, lliurar la informació / anàlisi / document en menys de 15 dies hàbils en el 95% dels casos Escorxador Descripció El sector carni de Mercabarna està format per l'Escorxador i per una desena d'empreses que es dediquen a la manipulació i comercialització de productes carnis. La mitjana anual, entre sacrificis i distribució, és de més de 50.000 tones. Utilitat Sacrifici de Carn (vedella, xai, cabrit i cavall) per al consum del ciutadà Garantia Compliment de totes les normatives a nivell europeu en qüestió de protecció de la seguretat alimentària, benestar animal, traçabilitat, etiquetatge, tractament de residus, etc. Normativa  Reglament CE 1099/2009 reguladora del  Reglament CE 852/2004 Servei  Reglament Ce 853/2004  Reglament Ce 854/2004  Reglament CE 999/2001 i modificacions  Reglament CE 1069/2009 Drets i deures dels Drets: usuaris Que els animals siguin recepcionats ,tractats i sacrificats sempre complint totes les normatives aplicables en les diferents matèries. Que les canals i despulles els siguin entregades en condicions sanitàries adequades i seguint les pautes de feinejat acordades amb els clients Deures: No fer sol·licituds que puguin suposar un incompliment de 23 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 les diferents normatives per part de l’escorxador. Aportar animals aptes pel consum humà. Comunicar les matances extres amb una antelació suficient. Procediments de 1. Recepció de sol·licitud gestió del servei 2. Organització d'agenda 3. Realització de l'acció sol·licitada 4. Facturació i cobrament del servei 5. Lliurament dels resultats. Ofereix Recursos. Document. Canals i despulles dels animals sacrificats. Tota la documentació associada (albarans d’entrega als clients, albarans per empreses annexes al servei com les que agafen les pells xai, residus, etc) Cost i forma de Consultar al Centre Prestador. Existeixen unes tarifes pel Pagament: servei de matança i també uns costos addicionals del servei per la gestió de diferents residus. Xec, transferència o domiciliació bancària depenent del client. Centres  Escorxador de Mercabarna Prestadors Canals de Petició  Presencial: a les instal·lacions de l’escorxador  Telefònic: 93 556 33 30 / 93 556 30 00  Telemàtic: escorxador@mercabarna.cat Canals de Gestió  Presencial: a les instal·lacions de l’escorxador  Telefònic: 93 556 33 30 / 93 556 30 00 i al telèfon del sol·licitant  Telemàtic: escorxador@mercabarna.cat i al correu del sol·licitant Canals de  Presencial: a les instal·lacions de l’escorxador Recepció Objectiu de gestió  Acompliment del termini i condicions de matança marcat pel client Tramitació a Mercabarna Descripció Mercabarna com a mitja propi de l’Ajuntament de Barcelona i d’acord amb el que estableixen els Reglaments de Funcionament del Mercats Centrals col·labora amb l’Ajuntament en la tramitació dels procediments d’atorgament, extinció i cessió d’autoritzacions de 24 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 parades, en la gestió de fraccionament de les taxes i preus i en l’atorgament de permisos d’obres que es volen realitzar en les parades dels mercats. Així mateix Mercabarna com a gestora de la Unitat Alimentaria, i d’acord amb el que estipulen els contractes d’arrendament signats amb els operadors, du a terme una sèrie de tràmits a sol·licitud d’aquests com son: l’autorització i gestió de Traspassos dels drets dels contractes d’arrendament de Parcel·les i Naus propietat de Mercabarna, l’autorització de sotsarrendament de parcel·les i naus, l’atorgament de permisos d’obres que es volen realitzar en els magatzems i de Zona d’Activitats Complementaries. Utilitat  Assegurar a les parts que es fan els canvis corresponents seguint el que estableix la normativa vigent i els contractes signats, amb igualtat de condicions i aplicant, si s’escau, les tarifes aprovades que els hi corresponen en cada cas. Garantia Els títols oficials emesos per l’òrgan competent, els contractes d’arrendament . Normativa  Reglaments de Funcionament del Mercats Centrals. reguladora del  Contractes d’arrendament signats. Servei Drets i deures dels Els que consten en els Reglaments de Funcionament del usuaris Mercats Centrals i en els contractes d’arrendament. Procediments de 1. Recepció de sol·licitud. gestió del servei 2. Comprovacions documentals. 3. Correccions i esmenes, si és el cas. 4. Emissió de document jurídic. 5. Cobrament de taxes i impostos, si és el cas. Cobrament de la participació establerta en els contractes. Objectius de  Acomplir els terminis de tramitació en un mínim del gestió del servei 99% dels casos. MODALITAT 1: Expedients de traspàs intervius d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix Descripció Gestió de les sol·licituds de traspàs intervius d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Mercabarna disposa d’un termini de tres mesos per revisar i resoldre l’expedient prèvia aportació de la documentació requerida. En aquest 25 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 termini, si es detecten deficiències, s’avisarà als sol·licitants i si no s’esmenen es denegarà la sol·licitud. Ofereix Document. Compareixença, notificació de la resolució de l’expedient per ambdós sol·licitants, i en cas positiu, el nou titular rebrà l’autorització d’ús sol·licitada (títol habilitant) Cost i forma de Percentatge de participació de Mercabarna en el traspàs, Pagament segons pacte amb els gremis. Tarifa per expedició títol habilitant segons aprovació d’aquestes anyalment per part de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona. http://www.mercabarna.es/transparencia/informacio- normativa-i-juridica/ Factura generada per Mercabarna. Pagament mitjançant transferència bancària o xec nominatiu. Centres  Mercat Central de Fruites i Hortalisses Prestadors  Mercat Central del Peix Informació La sol·licitud de traspàs intervius es realitza complementària presencialment, prèvia aportació de la documentació requerida. Els terminis de les autoritzacions són 30 de setembre de 2037 per al Mercat Central Fruites i Hortalisses; i 30 de setembre de 2038 per al Mercat Central del Peix. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Canals de  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Recepció Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Objectiu de  Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini gestió màxim de dos mesos. MODALITAT 2: Expedients mortis-causa d’autoritzacions d’ús de parades (Mercabarna) Descripció Gestió de les sol·licituds de canvi de nom de les autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix, a favor de l’hereu o legatari d’un titular d’autoritzacions d’ús difunt. Mercabarna disposa d’un termini de tres mesos per revisar i resoldre l’expedient prèvia aportació de la documentació requerida. En aquest 26 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 termini, si es detecten deficiències, s’avisarà als sol·licitants i si no s’esmenen es denegarà la sol·licitud. Ofereix Document. Compareixença, notificació de la resolució de l’expedient i en cas positiu, el nou titular rebrà l’autorització d’ús sol·licitada (títol habilitant). Cost i forma de Tarifa per expedició títol habilitant segons aprovació Pagament: d’aquestes anyalment per par de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona http://www.mercabarna.es/transparencia/informacio- normativa-i-juridica/ Factura generada per Mercabarna. Pagament mitjançant transferència bancària. Centres  Mercat Central de Fruites i Hortalisses Prestadors  Mercat Central del Peix Informació La sol·licitud de cessió es realitza presencialment, prèvia complementària aportació de la documentació requerida. En les cessions per causa de mort, l’autorització s’haurà de transmetre a una sola persona física. Quan el dret correspongui a diverses persones es podrà transmetre: - A una societat constituïda per totes elles, o - A una sola persona entre d'elles, prèvia renúncia realitzada davant de Notari de les altres al dret que els correspongui. Aquesta elecció s’haurà de produir en el termini de 12 mesos des de la data de la mort del causant. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi produït aquesta elecció, es declararà caducada l’autorització i vacant la parada. Data de comunicació del fet per part de l’hereu o legatari del titular difunt (en tot cas s’haurà de fer dins del termini de 12 mesos des de la data de la mort del causant. Els terminis de les autoritzacions són 30 de setembre de 2037 per al Mercat Central Fruites i Hortalisses; i 30 de setembre de 2038 per al Mercat Central del Peix. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Canals de  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Recepció Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. 27 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Objectiu de gestió  Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini màxim de dos mesos. MODALITAT 3: Gestió de fraccionament de les taxes i preus (Mercabarna) Descripció Tramitar a instància d’un nou titular d’una autorització d’ús d’una parada i en tot cas durant el període voluntari de cobrament la sol·licitud de pagament fraccionat de les taxes corresponents al pagament de l’expedició del Títol habilitant per fer us d’una parada dins dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i dels Peix. Ofereix Document. Notificació de la Resolució de la sol·licitud i, en cas afirmatiu, pla de pagament i justificant del l’acompliment dels diferents pagaments primer pagament. Cost i forma de Import taxa més interessos legalment previstos Llei de Pagament: Pressupostos de l’Estat. http://www.mercabarna.es/transparencia/informacio- normativa-i-juridica/ Domiciliació bancària. Centres  Mercat Central de Fruites i Hortalisses Prestadors  Mercat Central del Peix Informació La sol·licitud de fraccionament s’haurà de presentar, en tot complementària cas, durant el període voluntari de cobrament. La sol·licitud de fraccionament es realitza presencialment, prèvia aportació de la documentació requerida. Els terminis del procediment són:  1ª Data en que s’autoritza o es denega la sol·licitud de fraccionament.  2ª Data en que en que es paga en la seva totalitat el fraccionament Canals de Petició  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Canals de Gestió  Presencial: a les oficines Centrals de Mercabarna. Canals de  Presencial: a les oficines de les Direccions dels Mercats Recepció Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix. Objectiu de gestió  Donar resposta al 99% de les sol·licituds de fraccionament dins del termini en el termini màxim d’un mes. 28 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 MODALITAT 4: Traspassos dels drets de contractes d’arrendament de Parcel·les i Naus propietat de Mercabarna Descripció Gestió de les sol·licituds de traspàs dels drets dels contractes d’arrendament de parcel·les i naus propietat de Mercabarna. Ofereix Document. Document de compareixença entre cedent, cessionari i Mercabarna. Cost i forma de Determinat pel valor del traspàs i el percentatge de Pagament: participació establert en el contracte d’arrendament. Factura generada per Mercabarna. Pagament mitjançant transferència bancària o xec nominatiu. Centres Prestadors  Mercabarna Informació Sol·licitud de traspàs de l’arrendatari amb la documentació complementària requerida. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna Canals de Recepció  Presencial: a les oficines de Mercabarna Objectiu de gestió  Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini màxim de dos mesos. MODALITAT 5: Autorització sotsarrendament de parcel·les i naus a Mercabarna Descripció Gestió de les sol·licituds d’autorització de sotsarrendament per part de Mercabarna als arrendataris de parcel·les i naus propietat de Mercabarna. Ofereix Document. Autorització de Mercabarna a l’arrendatari Cost i forma de Participació de Mercabarna del 15% sobre l’ import de la Pagament: renda mensual pactada entre arrendatari i sotsarrendatari Rebut mensual al compte corrent de l’arrendatari. Centres  Mercabarna Prestadors Informació Contracte de sotsarrendament entre l’arrendatari i el complementària sotsarrendatari. Canals de Petició  Presencial: a les oficines de Mercabarna. 29 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Canals de Gestió  Presencial: a les oficines de Mercabarna. Canals de  Presencial: a les oficines de Mercabarna. Recepció Objectiu de gestió  Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini màxim de dos mesos. MODALITAT 6: Permisos d’obres en parades dels Mercats Centrals i/o magatzems de la Zona d’Activitats Complementàries Descripció Es tracta d’avaluar la correcció tècnica i documental de la sol·licitud d’autorització, a instància del titular, per poder reformar total o parcialment una parada d’un mercat o magatzems de la ZAC. Mercabarna disposa d’un termini de deu dies hàbils per revisar i resoldre l’expedient prèvia aportació de la documentació requerida. En aquest termini, si es detecten deficiències, s’avisarà als sol·licitants i si no s’esmenen es denegarà la sol·licitud. Ofereix Document. Resolució d’autorització, autorització condicionada o denegació de la sol·licitud. Cost i forma de 0 euros Pagament: Centres  Mercabarna Prestadors Informació La sol·licitud de permís d’obres es realitza presentant dades complementària requerides al full de Notificacions d’accions a realitzar a Mercabarna, publicat a: http://www.mercabarna.es/informacio-practica/sollicitud- de-permis-dobres/ amb aportació de la documentació requerida. Canals de Petició  Presencial: Oficines de Mercabarna, carrer Major 76 5ª planta  Telemàtic: a l'e-mail mb@mercabarna.cat Canals de Gestió  Presencial: Oficines de Mercabarna, carrer Major 76 5ª planta  Telemàtic: a l'e-mail mb@mercabarna.cat, i al compte del sol·licitant  Presencial: Oficines de la direcció de cada Mercat Canals de  Presencial: presentació en ma a la mateixa parada Recepció traves de la direcció de cada Mercat, o bé presentació en ma a l’adreça de cada magatzem de la ZAC. 30 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Objectiu de gestió  Donar resposta al 99% de les sol·licituds de permís d’obres (amb documentació complerta) dins del termini estipulat de deu dies hàbils des de la data de recepció al registre d’entrada. Visites a Mercabarna Descripció Mercabarna obre les seves portes a diferents col·lectius amb l’objectiu de donar-los a conèixer el seu funcionament, les seves activitats, projectes i iniciatives. Utilitat Conèixer el seu funcionament de Mercabarna. Garantia Programa de la visita. Procediments de 1. Recepció de sol·licitud. gestió del servei 2. Resposta positiva o negativa. 3. Organització d'agenda. 4. Realització de la visita. 5. Facturació i cobrament, si és el cas. Objectius de  En el 95% dels casos donar una resposta abans de 5 gestió del servei dies laborables. MODALITAT 1: Visites institucionals a Mercabarna Descripció S’inclouen les visites que sol·liciten institucions i entitats vinculades al sector agroalimentari. Ofereix Informació. Acompanyament personal. Materials. Materials escrits i audiovisuals. Obsequi corporatiu. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres Prestadors  Mercabarna Canals de Petició  Telefònic: 93 556 30 00  Telemàtic: al correu electrònic visites@mercabarna.cat Canals de Gestió  Telefònic: 93 556 30 00, i al del sol·licitant  Telemàtic: al correu electrònic visites@mercabarna.cat, i al del sol·licitant Canals de Recepció  Telefònic: al telèfon del sol·licitant  Telemàtic: al correu electrònic del sol·licitant 31 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Objectiu de gestió  En el 95% dels casos donar una resposta abans de 3 dies MODALITAT 2: Campanyes infantils a Mercabarna Descripció Visites d’escolars d’entre 9 i 10 anys que venen a Mercabarna en el marc de la participació en les campanyes infantils de “5 al dia” i “Flors i plantes, cada dia”. Ofereix Acompanyament personal. Informació/dades. Activitat. Material. Materials en forma de producte fresc, publicacions escrites i audiovisuals. Cost i forma de “5 al dia”: 150 €/per dia (grup de 50 alumnes). “Flors i Pagament: plantes, cada dia”: 6 € / per alumne. Per transferència. Centres Prestadors  Mercabarna  Mercabarna-flor Canals de Petició  Telefònic: Campanya “5 al dia”: A través de l’Associació d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM) 93 336 26 12. Campanya “Flors i plantes cada dia”: A través de l’escola d’art floral Rosa Valls-Formació 93 556 42 93. Canals de Gestió  Telefònic: Campanya “5 al dia”: A través de l’Associació d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM) 93 336 26 12. Campanya “Flors i plantes cada dia”: A través de l’escola d’art floral Rosa Valls-Formació 93 556 42 93. I al telèfon del sol·licitant. Canals de Recepció  Presencial: En el recinte a visitar Objectiu de gestió  Aconseguir un mínim de 8/10 en les enquestes de satisfacció dels visitants. 32 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 ANNEXOS Centres Prestadors Data actualització: 27/9/2017 Escorxador de Mercabarna Adreça c/ Transversal, 39. 2a planta, Mercabarna, 08040 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 556 33 30 / 93 556 30 00 /fax: 93 556 31 20 Correu electrònic / escorxador@mercabarna.cat Web http://www.mercabarna.es/sectors-activitat/escorxador-i- sector-carni/#section03 Atenció al públic De dilluns a divendres Veure: http://www.mercabarna.es/sectors- activitat/escorxador-i-sector-carni/#section03 De 05:00 a 14:00h Cal cita prèvia Com arribar-hi Autobús: 21, 109, N1, L80, L87 Metro: L9S-Mercabarna Altres: Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- practica/com-arribar/ Descripció El 29 de març de 1979 l’Escorxador es va traslladar a Mercabarna. Fins aquell moment, l’antic escorxador municipal estava situat a l’actual parc de Joan Miró de Barcelona, al costat de la plaça Espanya. Instal·lacions Aquesta instal·lació ocupa uns 30.000 m2 i disposa de:  Dues línies de sacrifici: una per a boví i equí, i una per a oví i caprí.  Corrals de recepció del bestiar  Zona de sagnat  "Box ritual"  Sala de vendes refrigerada i automatitzada  Cambres frigorífiques per emmagatzemar la carn  Despullaria  Serveis d’inspecció sanitària  Oficines per a les empreses usuàries Informació Davant de l'augment de la població musulmana i jueva a complementària Catalunya, el maig del 2004, Mercabarna va posar a la seva 33 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 disposició un nou servei: la matança Halal. L'Escorxador compta amb la Marca de Garantia Halal, atorgada per l'Institut Halal de la Junta Islàmica d'Espanya, que assegura que els animals han estat sacrificats seguint el ritus que marca la religió musulmana. Modalitats de  Matança d’animals a l’escorxador Servei Mercabarna-flor Adreça Ctra. antiga de València (B-204), número 1, 08830 Sant Boi de Llobregat Veure ubicació aquí Telèfon 93 556 32 42 / 93 556 30 00 /fax: 93 556 31 20 Correu electrònic / mbflor@mercabarna.cat Web http://www.mercabarna.es/sectors-activitat/mercabarna- flor/ Atenció al públic De dilluns a dissabte Dilluns: 8 a 13:30h De dimarts a divendres: 6 a 13:30h Dissabte: 6 a 10 Cal cita prèvia Com arribar-hi Autobús: L80, L87, L99 Altres: Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- practica/com-arribar/#com-arribar-mb-flor Descripció Al 2008 s’inaugura el nou mercat de la flor, anomenat Mercabarna-flor, en un recinte de 44.000 m2 situat fora del recinte de Mercabarna, concretament al terme municipal de Sant Boi, a tocar de l’Aeroport del Prat. Instal·lacions Aquest centre disposa de tres zones diferenciades de comercialització (flor, planta i complements) adaptades a les necessitats de cada producte, a més d’una escola d’art floral, sales de formació, de manipulació per elaborar treballs florals, restaurant-cafeteria, entre d’altres serveis al client. Modalitats de  Arrendament espais/locals als Mercats Centrals i Servei Mercabarna-flor  Formació d’Oferta Reglada ( Certificats de Professionalitat) a Mercabarna  Càpsules formatives (Mercabarna) 34 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018  Campanyes infantils a Mercabarna Mercat Central de Fruites i Hortalisses Adreça c/ Major de Mercabarna, 75. Pavelló G. 1a planta., 08040 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 556 32 02 / 93 556 30 00 /fax: 93 556 31 20 Correu electrònic / quesada@mercabarna.cat; mcfruites@mercabarna.cat Web http://www.mercabarna.es/sectors-activitat/fruites-i- hortalisses/ Atenció al públic De dilluns a divendres De 9h a 18h Cal cita prèvia Com arribar-hi Autobús: 21, 109, N1, L80, L87 Metro: L9S-Mercabarna Altres: Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- practica/com-arribar/ Descripció El sector hort fructícola de Mercabarna està format per unes 250 empreses que operen des del Mercat Central de Fruites i Hortalisses i des de la Zona d'Activitats Complementàries (ZAC). Anualment mouen més d'1.800.000 tones de productes, xifra que converteix Mercabarna en el primer mercat europeu en la comercialització de fruites i hortalisses. Des del 1989, el Mercat Central de Fruites i Hortalisses funciona en horari diürn, a diferència de la majoria de mercats majoristes del món, que continuen essent de matinada. Instal·lacions És el mercat que ocupa una major extensió (més de 170.000 m2 distribuïts en 7 naus) i el que genera major moviment comercial i humà. Hi operen unes 180 empreses, en 440 punts de venda. Comercialitza més d’1 milió de tones de productes a l’any, que arriben i es distribueixen arreu del món. Informació A la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de complementària Mercabarna se situen un centenar d’empreses hort fructícoles que desenvolupen activitats complementàries al voltant del Mercat Central:  Empreses especialitzades en la manipulació, la 35 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 maduració, l’elaboració, l’envasatge, la conservació, la distribució, la importació i l’exportació de fruites i hortalisses, especialistes en patates, plàtans, ecològics, etc.  Les centrals de compra de les grans empreses de distribució alimentària i de les cadenes de fruiteries especialitzades que es proveeixen de producte fresc a Mercabarna.  Empreses que s’han especialitzat a proveir el sector de la restauració. Modalitats de  Arrendament de places d'aparcament Servei (Mercabarna) en alçada  Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) en pla  Arrendament espais/locals als Mercats Centrals i Mercabarna-flor  Expedients de traspàs intervius d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix  Expedients mortis-causa d’autoritzacions d’ús de parades (Mercabarna)  Gestió de fraccionament de les taxes i preus (Mercabarna) Mercat Central del Peix Adreça c/ Major de Mercabarna, 08040 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 556 32 32 / 93 556 30 00 /fax: 93 556 31 20 Correu electrònic defez@mercabarna.cat; mcpeix@mercabarna.cat / Web http://www.mercabarna.es/sectors-activitat/peix-i- marisc/ Atenció al públic De dimarts a dissabte De 22h a 8h Cal cita prèvia Com arribar-hi Autobús: 21, 109, N1, L80, L87 Metro: L9S-Mercabarna Altres: Veure: http://www.mercabarna.es/informacio- practica/com-arribar/ Descripció El sector del peix i marisc a Mercabarna el configuren un centenar de companyies que anualment comercialitzen i 36 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 distribueixen més de 170.000 tones des del Mercat Central del Peix i la ZAC. Instal·lacions Al seu recinte, que ocupa uns 24.000 m2, hi treballen unes seixanta empreses majoristes amb 80 punts de venda equipats amb sales de manipulació per fer les feines d'eviscerament i especejament i espais tèrmicament adequats per a la comercialització de congelats i 14 punts de distribució (llocs d'aplegadors). El Mercat comercialitza més de 70.000 tones de productes l'any, un 85% dels quals són frescos. Informació A la Zona d'Activitats Complementàries (ZAC) de complementària Mercabarna se situen una trentena d'empreses del sector del peix i el marisc que desenvolupen activitats complementàries al voltant del Mercat Central:  Empreses especialitzades en la manipulació, l'elaboració, l'envasat i la distribució de tot tipus de peix i marisc fresc i congelat; vivers i cuitors de marisc, exportadors, etc.  Les centrals de compra de les gran cadenes de distribució alimentària que es proveeixen de peix i marisc a Mercabarna.  Empreses que s'han especialitzat a proveir el sector de la restauració. Modalitats de  Arrendament de places d'aparcament Servei (Mercabarna) en pla  Arrendament espais/locals als Mercats Centrals i Mercabarna-flor  Expedients de traspàs intervius d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix  Expedients mortis-causa d’autoritzacions d’ús de parades (Mercabarna)  Gestió de fraccionament de les taxes i preus (Mercabarna) 37 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 SEGUIMENT D'INDICADORS I OBJECTIUS DE GESTIÓ: Data actualització: 27/9/2017 Servei: Accés a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre total d'accessos a Mercabarna 2016 3.494.546 Nombre de targetes de prepagament tramitades 2016 738 Nombre de targetes de abonament tramitades 2016 13.648 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Lliurament o recàrrega de la targeta en el mateix 2017 -% moment del pagament en el 99% dels casos Entrega i/o activació de la targeta de abonament dins de 2017 -% les 48 hores una vegada efectuat el pagament en el 95 % dels casos MODALITAT 1: Targetes de prepagament amb possibilitat de recàrrega INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de targetes de prepagament tramitades 2016 738 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Lliurament o recàrrega de la targeta en el mateix moment 2017 -% del pagament en el 99% dels casos MODALITAT 2: Abonament anual INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de targetes de abonament tramitades 2016 13.648 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR /GRAU COMPLIMENT Entrega i/o activació de la targeta de abonament dins de 2017 -% les 48 hores una vegada efectuat el pagament en el 95 % dels casos 38 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Servei: Neteja d'infraestructures a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Superfície total gestionada en neteja (Neteja viària), en 2016 27.806,14 metres lineals: Superfície total gestionada en neteja (Neteja pavellons i 2016 92.228,38 zones comunes), en m2: OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Promig de neteja del 98% de la superfície (dependències 2017 -% i zones comunes) diàriament Promig de neteja del 95% de la superfície (zones comuns 2017 -% dels pavellons) diàriament Promig de neteja del 80% de la superfície viària 2017 -% diàriament ≥30% d’aigua de subsòl (respecte a aigua de xarxa) per 2017 -% a la neteja viària MODALITAT 1: Neteja dels pavellons dels mercats (zones comunes) a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Superfície dels pavellons gestionats (en m2) 2016 92.228,38 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Promig de neteja del 95% de la superfície (zones comuns 2017 -% dels pavellons) diàriament MODALITAT 2: Neteja viària a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Volum anual d’aigua de xarxa emprada (en m3) 2016 3.948 Volum anual d’aigua de subsòl emprada (en m3) 2016 7.152 Longitud dels vials (en m lineals) 2016 22.719,97 39 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Promig de neteja del 80% de vials diàriament 2017 -% ≥30% d’aigua de subsòl (respecte a aigua de xarxa) per 2017 -% a la neteja viària Servei: Gestió de Residus a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Tones totals de residus sòlids urbans 2016 22.812,68 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Recollida selectiva > 65% del total 2017 -% Recollida del residu abandonat abans de 48 hores en el 2017 -% 100% dels casos Presentació DARIG abans 31/3 de cada any 2017 -% MODALITAT 1: Recollida selectiva dels RSU dels operadors de Mercabarna (Mercats Centrals, ZAC i Zona comercial i de serveis (bars, botigues, escola bressol, bancs...) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Tones recollides de RSU (selectiva) 2016 22.812,68 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Recollida selectiva > 65% del total 2017 -% Modalitat 2: Recollida de residus abandonats a la via pública a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Número d'incidències (accions de recollida) 2016 288 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Recollida del residu abandonat abans de 48 hores en el 2017 -% 100% dels casos 40 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Servei: Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Total places aparcament en arrendament 2016 728 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies 2017 -% en mínim el 95% dels casos Modalitat 1: Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) en alçada INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Places total P1 2016 421 Places total P2 2016 307 Places arrendades P1 2016 317 Places arrendades P2 2016 147 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies 2017 -% en mínim el 95% dels casos. MODALITAT 2: Arrendament de places d'aparcament (Mercabarna) en pla INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Places total en Porta Principal del Mercat del Peix 2016 10 Places arrendades en Porta Principal del Mercat del Peix 2016 5 Places total als molls del Mercat de Fruites 2016 130 Places arrendades als molls del Mercat de Fruites 2016 111 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies 2017 -% en mínim el 95% dels casos Servei: Arrendament d'espais a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’hores de lloguer d’aules 2016 368 41 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Total m2 en arrendament per a despatxos i locals 2016 8.628 comercials Total m2 en arrendament parcel·les ZAC 2016 328.767 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta a les sol·licituds dins els terminis 2017 -% específics de cada modalitat en un mínim del 95% dels casos MODALITAT 1: Lloguer d’aules (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Quantitat d'hores llogades 2016 368 Quantitat de contractes realitzats 2016 2 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta (s’estén sempre condicionada a 2017 -% disponibilitat) al 100% de les peticions en el termini de 7 dies màxim. MODALITAT 2: Lloguer de les sales d’actes de què disposa Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de lloguers de sala d'actes de Mercabarna 2016 3 Nombre de lloguers de sala polivalent de Mercabarna-flor 2016 3 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar una resposta abans de 72 hores, en el 95% dels 2017 -% casos MODALITAT 3: Arrendament espais/locals als Mercats Centrals i Mercabarna-flor INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de espais/locals (parades, bars, fàbriques, 2016 117 oficines, botigues...) en arrendament al Mercat Central del Peix 42 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 Nombre de m2 arrendats a Mercabarna-flor 2016 6.801 Nombre de m2 en arrendament al Mercat Central de 2016 421 Fruites i Hortalisses OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar una resposta abans de 72 hores, en el 95% dels 2017 -% casos MODALITAT 4: Arrendament espai per a locals comercials i oficines a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Superfície en arrendament per a oficines (en m2) 2016 2.038 Superfície en arrendament per a locals comercials (en 2016 373 m2) OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Resposta a la sol·licitud d'arrendament abans de 15 dies 2017 -% en mínim el 95% dels casos Servei: Formació a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre total de participants en accions formatives a 2016 1.946 Mercabarna Nombre total d’accions formatives 2016 156 Nombre total d’hores de formació 2016 6.401 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat 2017 -% respecte formadors/es. Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat 2017 -% respecte material. Obtenir un mínim d'un 3,2/4 de satisfacció de l'alumnat 2017 -% respecte instal·lacions. 43 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 MODALITAT 1: Formació d’Oferta Reglada ( Certificats de Professionalitat) a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR % d’alumnes totals inserits – Peixateria 2016 68,18 % d’alumnes totals inserits – Carnisseria 2016 68,18 % d’alumnes totals inserits - Venedor de comerç 2016 73,68 polivalent % d’alumnes totals inserits – Floristeria 2016 93,33 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Impartir el 100% dels cursos sol·licitats 2017 -% MODALITAT 2: Formació professionalitzadora a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR % d’alumnes totals inserits – Peixateria 2016 68,18 % d’alumnes totals inserits – Carnisseria 2016 68,18 % d’alumnes totals inserits - Venedor de comerç 2016 73,68 polivalent % d’alumnes totals inserits – Floristeria 2016 93,33 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 100% de les peticions (s’entén sempre 2017 -% condicionada a disponibilitat de recursos) per fer possible la seva realització MODALITAT 3: Formació in company (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de participants a la Formació in company 2016 1.177 44 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 100% de les peticions (s’estén sempre 2017 -% condicionada a disponibilitat de recursos) en el termini màxim de 7 dies MODALITAT 4: Formació en obert (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de cursos ofertats 2016 44 Nombre de cursos impartits 2016 20 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Organitzar el 80% dels cursos que es programin en obert 2017 -% Organitzar 1 dels cursos en modalitat online 2017 -% MODALITAT 5: Formació en obert (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de càpsules ofertades 2016 2 Nombre de càpsules organitzades 2016 2 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Aconseguir la inscripció d’1 participant de cada càpsula a 2017 -% un dels cursos que formació d’oferta reglada que s’organitzin Servei: Orientació empresarial i sectorial INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Empreses usuàries del Servei d’Orientació empresarial i 2016 1 sectorial de Mercabarna (Auditories a punt de venda) Empreses usuàries del Servei d’Orientació empresarial i 2016 0 sectorial de Mercabarna (Informació estadística) 45 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Auditories a punt de venda: Donar resposta a tots els 2017 -% requeriments que consten a les actes aixecades pels serveis d’inspecció de l’agencia de salut pública de Barcelona Informació estadística: donar resposta i pressupost a la 2017 -% sol·licitud en menys de 48 hores en el 95% dels casos MODALITAT 1: Auditories a punt de venda (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’empreses que contracten aquest servei 2016 1 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta a tots els requeriments que consten a les 2017 -% actes aixecades pels serveis d’inspecció de l’agencia de salut pública de Barcelona MODALITAT 2: Informació Estadística (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de peticions rebudes 2016 0 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta positiva o negativa en menys de 48 2017 -% hores. En cas de resposta positiva, lliurar la informació / anàlisi / 2017 -% document en menys de 15 dies hàbils en el 95% dels casos Servei: Escorxador INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre total de tones sacrificades (Tn) 2016 22.566,7 Tones sacrificades de boví 2016 17.696 Tones sacrificades d'oví 2016 4.196 Tones sacrificades de cabrit 2016 211,8 Tones sacrificades d'equí 2016 460,5 46 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Acompliment del termini i condicions de matança marcat 2017 -% pel client Servei: Tramitació a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre total d’Expedients de traspàs intervius 2016 16 d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix Nombre total d’Expedients mortis-causa d’autoritzacions 2016 1 d’ús de parades Nombre total de gestió de fraccionament de les taxes i 2016 2 preus Nombre total de traspassos dels drets de contractes 2016 6 d’arrendament de Parcel·les i Naus propietat de Mercabarna. Nombre total d’autorització de sotsarrendament de 2016 17 parcel·les i naus a Mercabarna Nombre total de Permisos d’obres en parades i/o 2016 226 magatzems de la Zona d’Activitats Complementàries OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Acomplir els terminis de tramitació en un mínim del 99% 2017 -% dels casos MODALITAT 1: Expedients de traspàs intervius d’autoritzacions d’ús de parades dels Mercat Centrals de Fruites i Hortalisses i del Peix INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Mercat Central de Fruites i Hortalisses. Nombre de 2016 68,18 traspassos intervius realitzats Mercat Central del Peix. Nombre de traspassos intervius 2016 68,18 realitzats 47 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini 2017 -% màxim de dos mesos. MODALITAT 2: Gestió de fraccionament de les taxes i preus (Mercabarna) INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Mercat Central de Fruites i Hortalisses. Nombre de 2016 1 fraccionaments de taxes i preus Mercat Central del Peix. Nombre de fraccionaments de 2016 1 taxes i preus OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 99% de les sol·licituds de 2017 -% fraccionament dins del termini en el termini màxim d’un mes. MODALITAT 3: Traspassos dels drets de contractes d’arrendament de Parcel·les i Naus propietat de Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de traspassos dels drets de contractes 2016 6 d'arrendament Superfície afectada pels traspassos dels drets de 2016 2.930 contractes d'arrendament (en m2). OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini 2017 -% màxim de dos mesos. 48 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 MODALITAT 4: Autorització sotsarrendament de parcel·les i naus a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’autoritzacions de sotsarrendament. 2016 17 Superfície afectada per les autoritzacions de 2016 14.730 sotsarrendament (en m2). OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 100% de sol·licitud en el termini 2017 -% màxim de dos mesos. MODALITAT 5: Permisos d’obres en parades dels Mercats Centrals i/o magatzems de la Zona d’Activitats Complementàries INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de permisos d’obres tramitats 2016 226 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta al 99% de les sol·licituds de permís 2017 -% d’obres (amb documentació complerta) dins del termini estipulat de deu dies hàbils des de la data de recepció al registre d’entrada. Servei: Visites a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre total de persones que han visitat Mercabarna 2016 6.340 (entre institucionals i campanyes infantils de “5 al dia” i “Flors i plantes, cada dia”’) OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT En el 95% dels casos donar una resposta abans de 5 dies 2017 -% laborables 49 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2 GASETA MUNICIPAL 17 de Gener del 2018 MODALITAT 1: Visites institucionals a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de visites institucionals 2016 10 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT En el 95% dels casos donar una resposta abans de 3 dies 2017 -% MODALITAT 2: Campanyes infantils a Mercabarna INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d'alumnes en Campanyes infantils 2016 6.299 Nombre d'escoles en Campanyes infantils 2016 117 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Aconseguir un mínim de 8/10 en les enquestes de 2017 -% satisfacció dels visitants 50 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 CSV: fb50-2d2e-06ee-99c2