Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 Ref:CG 5/18 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 8 de febrer de 2018 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorre la Ima. Sra. Tinenta d'Alcaldia, Laia Ortiz Castellví, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Laura Pérez Castaño, i Eloi Badia Casas, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, Jaume Asens Llodrà i Janet Sanz Cid, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Agustí Colom Cabau, Mercedes Vidal Lago i Josep Ma. Montaner Martorell. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les onze hores. Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada l’1 de febrer de 2018, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. I) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DEL PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL Es delibera, primerament, sobre el projecte d'ordre del dia preparat per a la propera sessió del Plenari del Consell Municipal estructurat de la manera següent com a conseqüència de l'entrada en vigor del Reglament Orgànic Municipal: A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes C) Part Decisòria / Executiva a) Ratificacions Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 2 b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (E.04.6006.17) CONSTITUIR respecte la finca de propietat municipal ubicada en el carrer Numància 153-161, un dret real de superfície a favor de la Generalitat de Catalunya, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió de l’Escola Pública d’Educació Infantil i Primària Anglesola; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, tenir per aprovat definitivament el present acord; FORMALITZAR el dret de superfície d'acord amb les condicions del document annex, que s'aprova; INSCRIURE'L en el Registre de la Propietat; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 2.- (2017/486) NO ACCEPTAR el càrrec de Patró acordat per majoria en reunió sense sessió del Patronat de la Fundació Privada Ulls del Món, en data 1 de febrer de 2017. DEIXAR sense efecte l’adhesió de l’Ajuntament de Barcelona a la Fundació Privada “Els ulls del món” acordada en sessió del Consell Plenari de 20 de juliol de 2001, i a la vegada la ratificació adoptada pel Consell Plenari, en sessió de 30 de novembre de 2011, en què es va acceptar el càrrec de patró d’acord amb la reelecció del Patronat en la seva sessió del 20 de juliol de 2011, ratificar les modificacions dels estatuts i nomenament del representant de l’Ajuntament de Barcelona a la fundació. DEIXAR sense efecte el nomenament de la senyora Pilar Solanes Salse com a representant de l’Ajuntament de Barcelona en el Patronat de la Fundació Ulls del Món. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 3.- (4259/17) ATORGAR la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona a títol pòstum al Sr. Joan Mora Soler, barceloní i andreuenc exemplar, per la seva capacitat d'enriquir el debat en el món artístic a partir de fer art des de la quotidianitat, així com I'important paper que va tenir en la dinamització de la vida sociocultural de Sant Andreu. 4.- (37/2018) ATORGAR la distinció de reconeixement a títol honorífic, al Sr. R. E. H. amb número de matrícula 22984, d’acord amb el que estableix la disposició addicional del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Policia Municipal i del Servei d’Extinció d’Incendis, aprovat pel Consell Municipal el 17 de setembre de 1976, en reconeixement a les seves actuacions i col·laboració envers el Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona, a la vista dels informes que figuren a l’expedient. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 3 5.- (123/2017) ATORGAR la medalla d’Honor al Mèrit, en la categoria de bronze, als membres del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament que figuren en les relacions adjuntes, per haver prestat serveis sense interrupció durant 25 anys sense cap nota desfavorable en els seus expedients personals, d’acord amb el que disposa l’article 4.2.c del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Policia Municipal i del Servei d’Extinció d’Incendis, aprovat pel Consell Plenari de 17 de setembre de 1976. 6.- (38/2018) ATORGAR la medalla d’Honor al Mèrit, en la categoria de bronze i a títol honorífic, a les persones alienes al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona que figuren en la relació adjunta, per haver-se distingit notablement per la seva actuació en favor de l’esmentat servei, d’acord amb el que estableix la disposició addicional del vigent Reglament d’Honors i Recompenses dels Membres de la Policia Municipal i del Servei d’Extinció d’Incendis, de 17 de setembre de 1976, a la vista dels informes que figuren a l’expedient. 7.- (74/2018) MODIFICAR les taules retributives de l’annex 3 del Catàleg aprovat pel Plenari Municipal, de 22 de desembre de 2017, amb el contingut que consta a l’annex i amb els efectes establerts a l’acord assolit en l’àmbit del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament i ratificat per la Mesa General de Negociació amb data 23 d’octubre de 2017; PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. 8.- (T0217 2015 411) APROVAR, a la vista dels informes incorporats a l’expedient, el reconeixement de crèdit per un import total d'1.271.091,79 euros, segons el següent deglossament: 95.272,69 euros a favor d’Axis Management, SA; 273.345,00 euros a favor d’Innova Smart Consulting, SA; 154.785,26 euros a favor de Microsistemas, SA; 42.215,52 euros a favor d’Essi Projects, SA; 152.542,62 euros a favor d’Everis Spain, SL; 237.309,64 euros a favor d’Everis Spain, SL; 70.663,22 euros a favor d’ICE Consulting; 106.711,77 euros a favor d’Ibermática, SA; 138.246,07 euros a favor de Cast-info, SA; pels serveis realitzats per les esmentades empreses, atesa la necessitat de regularitzar l’obligació de la despesa de l’any 2015 no reconeguda en l’exercici pressupostari que li corresponia; NOTIFICAR-HO als interessats als efectes escaients. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 9.- (20160056) APROVAR la segona addenda al Conveni de col·laboració subscrit el 28 d’abril de 2016 entre els Ajuntaments de Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès per al manteniment i conservació de les rondes de Barcelona i del tram municipal de la Gran Via Nord, d’acord amb la Normativa reguladora dels expedients d’autorització de l’atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per Decret d’Alcaldia el 27 d’abril de 2011; FACULTAR la quarta Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona per a la seva signatura; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 5.975.872,05 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 4 aquest mateix document, a favor de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb NIF P0800258F, per fer front a les despeses derivades d’aquesta addenda; i NOTIFICAR aquest acord a totes les administracions signatàries del conveni. 10.- (20180115) APROVAR el reconeixement de crèdit per un import total de 387,20 euros (IVA inclòs), atesa la necessitat d’efectuar el pagament de la factura que correspon a la despesa generada durant l’any 2016 i no havent estat reconeguda en l’exercici corresponent, número FS00003101, de 30 de novembre de 2016, emesa per Universitat Politècnica de Catalunya, amb NIF Q0818003F, i així regularitzar les despeses generades per la contractació de la delimitació de la finca situada al carrer Roman Macaya, número 11 de Barcelona; AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONÈIXER l'obligació de la despesa per un import 387,20 euros (IVA inclòs), amb càrrec al pressupost i posició pressupostària indicada en aquest mateix document. 11.- (20180091) APROVAR el reconeixement de crèdit per un import total de 15.381,71 euros (IVA inclòs), atesa la necessitat d’efectuar el pagament de la factura que correspon a la despesa generada durant l’any 2013 i no havent estat reconeguda en l’exercici corresponent, número FE2013-544, de 31 de maig de 2013, emesa per Serveis Integrals de Manteniment Rubatec, SA, amb NIF A60744216 i així regularitzar les despeses generades per l’escreix d’amidaments derivat del contracte d’obres de manteniment d’estructures vials i espais singulars de la ciutat de Barcelona, durant l’any 2012; AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONÈIXER l'obligació de la despesa per un import 15.381,71 euros (IVA inclòs), amb càrrec al pressupost i posició pressupostària indicada en aquest mateix document. 12.- (20190001) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de recollida de residus municipals i neteja de l'espai públic de la ciutat de Barcelona (2019-27), amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 18000780, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 2.456.595.293,44 euros, IVA inclòs, distribuït en els següents lots: - Lot núm. 1, Zona Centre, per un import de 930.710.626,48 euros IVA inclòs;- Lot núm. 2, Zona Oest, per un import de 568.743.360,56 euros IVA inclòs; - Lot núm. 3, Zona Nord, per un import de 415.418.645,44 euros IVA inclòs; - Lot núm. 4, Zona Est i neteja de platges, per un import de 541.722.660,96 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 2.233.268.448,58 euros; tipus impositiu del 10% d'IVA, i import de l'IVA de 223.326.844,86 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. Districte de Ciutat Vella 13.- (16PL16408) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla Especial de Protecció Patrimoni Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 5 Arquitectònic, històric, artístic, al Districte de Ciutat Vella per incorporar al patrimoni industrial del Raval (Fàbriques i Cases-Fabrica), d’iniciativa municipal; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment, a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de l’esmentada Direcció, de valoració de les al·legacions, informes que a efectes de motivació s’incorporen a aquest acord. 14.- (16PL16426) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic d'ordenació de les activitats de pública concurrència, comerços alimentaris, serveis turístics i altres activitats al Districte de Ciutat Vella (Pla d'usos de Ciutat Vella), d’iniciativa municipal; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment, a que fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de l’esmentada Direcció, de valoració de les al·legacions, informes que a efectes de motivació s’incorporen a aquest acord. Districte de Sants-Montjuïc 15.- (16PL16407) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla de Millora Urbana i Pla Especial Urbanístic de l’equipament privat al sector de la modificació del Pla General Metropolità per a l’ordenació dels terrenys delimitats pels carrers de Quetzal, de la Riera Blanca i de l’avinguda del Carrilet de Barcelona, promogut per Banc de Sabadell SA; amb les modificacions a que fa referència l’informe de la Direcció de Planejament, que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord. Districte de Sant Martí 16.- (17PL16505) SUSPENDRE l’aprovació definitiva, de conformitat amb l’article 92.1.b del Text Refós de la Llei d’Urbanisme (Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost), del Pla de Millora Urbana per a la transformació de l’edifici industrial consolidat situat al carrer Ciutat Granada núm. 68, promogut per Inmobiliaria Castrejana SL, atesa la petició formulada per l’entitat promotora del planejament; ADVERTIR als promotors del Pla, de conformitat amb l’article 95 de la Llei 39/2915, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que disposen d’un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per a realitzar les activitats necessàries per a continuar la tramitació; en cas que no ho facin, es declararà la caducitat del procediment i es procedirà a l’arxiu de les actuacions; NOTIFICAR el present acord als promotors del Pla. b) Proposicions Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 6 D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions F) Declaracions Institucionals Després d'haver examinat tots els punts anteriors, la Comissió de Govern DÓNA la seva conformitat al precedent projecte d'ordre del dia del Plenari del Consell Municipal amb les modificacions següents: COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Es retira el punt 12. II) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DE LES COMISSIONS PLENÀRIES A) Aprovació de les actes de les sessions anteriors B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes a les Comissions d) Compareixences Govern municipal C) Part Decisòria / Executiva Es delibera, a continuació, sobre la part decisòria de l'ordre del dia de les diferents Comissions del Consell Municipal. a) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (E.05.6001.18) APROVAR inicialment el Plec de clàusules reguladores per a la concessió de l'ús privatiu respecte dels solars de propietat municipal situats a la Via Augusta núm. 405-407 i 409, grafiats en el plànol annex, a favor de l’Associació Centre d’Acollida Assís, amb caràcter onerós i un termini de cinquanta anys, amb la finalitat de destinar-los a la construcció i gestió per la dita Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 7 entitat de dos equipaments socioassistencials per al desenvolupament d’uns projectes d’atenció integral a persones en situació de sense llar, concretament a la Via Augusta núm. 405-407 un nou Centre de Dia i a la Via Augusta núm. 409 un Projecte de Dones amb Llar; SOTMETRE’L a informació pública durant el termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per elevat automàticament aquest acord d’aprovació inicial a definitiva; ADJUDICAR la concessió directament a l’Associació Centre d’Acollida Assís; FORMALITZAR-LA; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 2.- (E.02.6029.17) ACCEPTAR la renúncia a la concessió de l’ús privatiu de domini públic municipal del quiosc situat al carrer de la Diputació davant núm. 112 amb el núm. del codi d’activitat 97, formulada pel Sr. Carlos Redondo Díaz i, en conseqüència, DECLARAR extingida l’esmentada concessió; i RETORNAR al municipi la possessió del quiosc i les seves instal·lacions fixes, sense dret a indemnització o compensació de cap classe a favor del titular de la concessió. 3.- (E.07.6043.17) ACCEPTAR la renúncia a la concessió de l’ús privatiu de domini públic municipal del quiosc situat a la carretera del Carmel cantonada carrer Mühlberg amb el núm. de codi d’activitat 42, formulada per la Sra. María Belén Morón Jarilla i, en conseqüència, DECLARAR extingida l’esmentada concessió; i RETORNAR al municipi la possessió del quiosc i les seves instal·lacions fixes, sense dret a indemnització o compensació de cap classe a favor de la titular de la concessió. 4.- (SJ-18-003) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal dels Frontons municipals Bac de Roda, ubicats a la rambla Guipúscoa 25, i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 1.1 de 29 de desembre de 2015; DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 5.- (002/2018 SG) DECLARAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 18.2 de les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes i a sol·licitud de la Sra. Neus Roca Miró, la compatibilitat entre el seu càrrec com a Consellera del Districte de Sants-Montjuïc -per al qual fou nomenada per Decret de l’Alcaldia de l’11 de gener de 2018-, passant-lo a exercir en règim de dedicació parcial en un percentatge del 75% per resolució de la Regidora del Districte de 18 de gener de 2018- i l’activitat privada per compte propi que declara com a quiromassatgista i tècnica en nutrició. Aquesta autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques i d’altra normativa aplicable, en especial, les establertes en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes que s’han esmentat. En tot cas, la present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 8 6.- (0001/17) RESOLDRE de mutu acord el contracte núm. 16002928, que té per objecte la contractació de la neteja i recollida selectiva dels Edificis i Locals Municipals adscrits a les Gerències i Districtes de l’Ajuntament de Barcelona, respecte els lots 4, 8 i 10, en atenció a la petició efectuada per l’empresa Optima Facility Services, SL, en l’escrit de 23 de gener de 2018, i sotmetre l’eficàcia d’aquest Acord a la condició suspensiva consistent en l’entrada en vigor del nou contracte que haurà de substituir el present i que es licitarà pròximament. DELEGAR en el/la membre de la Comissió de Govern responsable de l’àmbit material del contracte l’aprovació dels moviments comptables corresponents a les anul·lacions parcials de la part de les autoritzacions i/o disposicions de la despesa no obligada. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 7.- (02-2016LL56018) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres de reforma interior de remodelació de la planta 3ª del Pavelló 7 (Sup. Construïda 797,53 m²), i la planta 2ª del pavelló 7 (Sup. Construïda 28,89 m²), de l'Hospital Clínic de Barcelona, situat al carrer Villarroel 170, amb afectació estructural i de façanes per a la concessió de la llicència d’obres atorgada el 21 de juny de 2017 (02-2016LL56018) atès que es tracta d’una obra d’interès i utilitat municipal d’acord amb l’Ordenança Fiscal 2.1 per a l’exercici 2017; CONCEDIR a l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona (Q0802070C) la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, atès que s’ajusten a allò establert en l’article 7 de l’esmentada Ordenança Fiscal, atès que es tracta d’una obra d’interès i utilitat municipal, destinada a equipament comunitari, executada en terreny qualificat com a equipament i promoguda per una entitat de caràcter públic; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 8.- (05-2017LL41484) ACORDAR la declaració d’interès i utilitat municipal de les obres de construcció d’un edifici d’obra nova, de planta soterrani i planta baixa, amb superfície construïda de 588,26 m2 sobre rasant i de 565,48 m2 sota rasant, destinat a ús docent, emplaçat al carrer General Vives 26, emparades per la llicència atorgada pel regidor del Districte de Sarrià-Sant Gervasi el 6 d’octubre de 2017 (expedient 05-2017LL41484), perquè les esmentades obres reporten beneficis objectius a la ciutat i acompleixen una indiscutible funció social i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 vigent l’any 2017, CONCEDIR a la Fundació Privada Institut Químic de Sarrià, Centre d’Ensenyament Tècnic Superior, identificada amb NIF G58022849, la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, atès que s’ajusten a allò establert en l’article 7è.1..A A)1 de l’esmentada Ordenança, atès que són promogudes per una entitat sense ànim de lucre, es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i es tracta d’un equipament docent; DONAR trasllat de la present resolució a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents, en haver estat abonada la quota íntegra de l’impost mitjançant l’autoliquidació LV201731902050471, i APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de l’obra. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 9 9.- (07-2014LL34209 (fase 2) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres (fase 2) consistents en construcció del edifici del nou Institut de Recerca (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) als terrenys situats al passeig Sant Quintí número 55-95, i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015, CONCEDIR a la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, de 23 de juny de 2015 (exp. 07- 2014LL34209/2), per a les obres de l’Institut de Recerca; atès que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres s’executen per una entitat de caràcter privat, la construcció es realitza en terrenys qualificats d’equipament (clau 7a) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per un equipament comunitari sanitari-assistencial; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. b) Proposicions Després d'haver examinat l'anterior relació de propostes d'acords decisoris que seran tractades en les sessions de les corresponents Comissions del Plenari, la Comissió de Govern els DÓNA la seva conformitat retirant el punt 4. D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions III) ORDRE DEL DIA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de l'Eixample 1.- BIMSA (080.1619.219) El Conseller Delegat de BIMSA, l'11 de gener de 2018, ha resolt Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 10 INICIAR la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte constructiu de consolidació estructural, reordenació i legalització de les instal·lacions del pàrquing del pati interior d’Illa Macaya, situat al carrer Mallorca, 333-335, i projecte de reurbanització de pati interior d’Illa Casa Macaya, al Districte de l’Eixample de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb un pressupost de licitació de 2.055.884,79 euros, IVA exclòs que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 2.487.620,59 euros. Districte de Nou Barris 2.- BIMSA (055.1619.213) El Conseller Delegat de BIMSA, el 23 de gener de 2018, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació de les obres relatives a la reurbanització de la plaça de la Font del Parc del Pla de Fornells, al Districte de Nou Barris a Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb un pressupost de licitació d'1.078.374,91 euros, IVA exclòs que incloent IVA ascendeix a la quantitat d'1.304.833,64 euros. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ALCALDIA 1.- (354/2017) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona per a la realització coordinada de l’Enquesta de Victimització de Barcelona – Enquesta de Victimització de l’Àrea Metropolitana de Barcelona 2018. FACULTAR el Sr. Jordi Samsó i Huerta, gerent de Seguretat i Prevenció de l'Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l’esmentat conveni així com la de tots els documents que se'n derivin. ÀREA DE ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS 2.- (9/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. José Miguel Pedroso González (mat. 24462) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Gestor d’Administració General, amb destinació a l’Oficina d’Habitatge de Sarrià en dependència de la Direcció de Serveis d’Habitatge de Parc Privat de l'Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 4 (80.40.GA.10) i l’activitat per compte d’altri de coordinador d’activitat extra-escolar de futbol a l’empresa CE Salesians Bosco - Horta. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 11 desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (34/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Sandra Sánchez Jiménez (mat. 40.212) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Tècnica Superior en Dret, amb destinació al Servei d’Atenció no presencial del Departament de Relacions amb el Contribuent de l’Institut Municipal d’Hisenda, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 3 (80.30.SJ.10) i una activitat privada d’advocada per compte propi. No podrà ostentar, per sí mateixa o mitjançant substituta, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en els que l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (36/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Ferran Codina Sánchez (mat. 5100037) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Gestor d’administració general, amb destinació al Departament de Gestió de Cadastre i Béns Immobles de l’Institut Municipal d’Hisenda, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 4 (80.40.GA.10) i l’activitat privada per compte d’altri de funcions administratives a l’empresa Constitución Anes SLP. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 12 5.- (18/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Marcos Castellano Garcia (mat. 76152) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Mitjà en Arquitectura, amb destinació al Departament de Patrimoni Arquitectònic Històric i Artístic de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 4 (80.40.OP.20) i una activitat privada per compte propi d’arquitecte tècnic. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d'arquitecte tècnic, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (274/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Maria Arias Fuentes (mat. 3005543) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina, amb la categoria professional de Professora de Música, amb destinació l’Escola Municipal de Música de l’Eixample de l‘Institut Municipal d’Educació de Barcelona, on ocupa el lloc base de treball de Professora de Música i l’activitat pública com a Professora de Música a temps parcial a l’Institut Emperador Carles de Barcelona, per al curs acadèmic 2017-2018, des de l'1 de setembre de 2017 fins el 31 d'agost de 2018. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les administracions públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 10 de juny de 2015, que declara d’interès públic la segona activitat dels professors de música de l'institut Municipal d’Educació de Barcelona (Gaseta núm. 20 de 30 de juny de 2015). La suma de les jornades de l’activitat principal i de l’activitat docent desenvolupa segons la declaració d’interès públic de l’esmenat acord en cap cas, no podrà superar la jornada ordinària de l’Administració incrementada en un 50%. Les necessitats de dedicació de l’activitat municipal no es podran veure afectades per la realització de la segona activitat. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 7.- (1238/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. David Dolcet Butsems (mat. 74190) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Enginyeria, amb destinació al Departament de Llicències i Inspeccions del Districte de Ciutat Vella, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 3 (80.30.OP.10) i l’activitat pública com a professor Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 13 associat de la Universitat Politècnica de Catalunya, per al curs acadèmic 2017- 2018, des de l'1 de setembre de 2017 fins al 31 d'agost de 2018. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 8.- (1318/2017) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Enric Verdú Mas (mat. 75580) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Arquitectura, amb destinació al Departament de Llicències i Inspecció del Districte de l’Eixample, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 3 (80.30.OP.20) i una activitat privada per compte propi per realitzar certificats energètics i cèdules d’habitabilitat fora de la ciutat de Barcelona. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada per realitzar certificats energètics i cèdules d’habitabilitat, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 9.- (0020/18) INICIAR l'expedient per a la contractació dels serveis d'implantació del sistema d'Administració Integral dels Documents i dels Arxius (AIDA) als 10 Districtes de l'Ajuntament de Barcelona, amb núm. de contracte 17005818, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 725.939,50 euros, IVA inclòs, distribuït en els següents lots: - LOT núm. 1, Diagnosi, implantació, avaluació i acompanyament per implantar el sistema AIDA als Districtes de les Corts, Gràcia, Sarrià-Sant Gervasi, Sants-Montjuïc, Horta-Guinardó i Nou Barris, per un import de 366.949,68 euros IVA inclòs; - LOT núm. 2, Diagnosi, implantació, avaluació i acompanyament per implantar el sistema AIDA als Districtes de l'Eixample, Sant Martí, Ciutat Vella i Sant Andreu, per un import de 358.989,82 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 14 s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 599.950,00 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 125.989,50 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 10.- (0437/17) MODIFICAR, pel que fa a la garantia, l’acord, de 28 de desembre de 2017, relatiu a l’adjudicació del contracte 17002651, que té per objecte la contractació del Servei d’impressió, escaneig i còpia per a la Gerència de Recursos de l’Ajuntament de Barcelona, a sol·licitud del mateix adjudicatari, en el sentit de canviar la modalitat de constitució de garantia mitjançant retenció en preu inicialment acordada per la presentació d’aval bancari; i REQUERIR l’adjudicatari per tal que, en el termini màxim de deu dies hàbils següents a la recepció d’aquesta notificació, constitueixi la garantia definitiva del contracte a la Tresoreria municipal. 11.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 8 de febrer de 2018. 12.- (E.01.6023.17) MODIFICAR l’encàrrec efectuat a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, aprovat per acord de la Comissió de Govern, en sessió de 3 de març de 2016, en el sentit d’atorgar a l'esmentat Patronat (actualment Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona) la gestió i administració dels quatre habitatges que conformen la finca de propietat municipal ubicada a la plaça de Sant Pere núm. 14, amb la finalitat de destinar-los a lloguer social. 13.- (3-011/2018) APROVAR l’expedient núm. 3-011/2018 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017 per a l’exercici 2018, d’import 392.330,85 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 18012691; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 14.- (3-012/2018) APROVAR l’expedient núm. 3-012/2018 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017 per a l’exercici 2018, d’import 666.873,51 euros, per fer front a despeses derivades de contractes de serveis per la gestió de varis Centres Cívics i Casals del Districte de Nou Barris, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 18012791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. 15.- (3-014/2018) APROVAR les modificacions de crèdit de l’expedient núm. 3-014/2018, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2017 per a l’exercici 2018, d’import 800.000,00 euros, per atendre despeses del Contracte Programa de l’Institut Municipal d’Informàtica, de conformitat amb la documentació i amb la distribució Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 15 d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 18012991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, CULTURA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 16.- (0105/18) INICIAR l'expedient per a la contractació de la realització de les tasques necessàries per a l’execució, i desenvolupament dels projectes que configuren el Programa BCN Interculturalitat, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 18000861, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 765.307,23 euros IVA inclòs. APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 632.485,31 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 132.821,92 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus ateses les característiques del contracte. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 17.- (0125/18) APROVAR el conveni marc de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya-Mossos d’Esquadra, el Consorci Sanitari de Barcelona, l’Institut Català de les Dones i el Consorci d’Educació de Barcelona per donar resposta a les situacions d’emergència i postemergència psicosocial en situacions de violència masclista a la ciutat de Barcelona. FACULTAR a la Regidora de Feminismes i LGTBI, l’Ima. Sra. Laura Pérez Castaño, per a la signatura de l’esmentat conveni, així com la de tots els documents que se’n derivin. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Districte de Sants-Montjuïc 18.- (20182011) APROVAR inicialment les bases particulars de la convocatòria per a 2018 de la XXV edició del Certamen Literari Francesc Candel en el Districte de Sants-Montjuïc; SOTMETRE a informació pública les esmentades bases particulars, per un termini de vint dies hàbils a comptar des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament i una referència en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb l’article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i hi puguin formular, si escau, les al·legacions que creguin adients; TENIR per aprovades definitivament les bases particulars en cas que transcorri l’esmentat termini sense que es presentin al·legacions i, en aquest cas, CONVOCAR el premi mitjançant la publicació d’anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona; AUTORITZAR la Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 16 despesa de 3.400,00 euros, que anirà a càrrec a la partida 48101.332.12 del pressupost de l'any 2018, per a fer front a la disposició i lliurament d'aquests premis amb el següent desglossament per a cada modalitat del Certamen: a) Relat curt. Amb dues categories: 1. Juvenil, entre 14 i 18 anys. El guanyador serà premiat amb un trofeu i 600,00 euros bruts. El finalista serà premiat amb un trofeu i 250,00 euros bruts, i 2. Adult, a partir de 19 anys. El guanyador serà premiat amb un trofeu i 600,00 euros bruts. El finalista serà premiat amb un trofeu i 250,00 euros bruts; b) Poesia. El guanyador serà premiat amb un trofeu i 600,00 euros bruts. El finalista serà premiat amb un trofeu i 250,00 euros bruts; i c) Reportatge periodístic. El guanyador serà premiat amb un trofeu i 600,00 euros bruts. El finalista serà premiat amb un trofeu i 250,00 euros bruts. 19.- (20182016) APROVAR inicialment les bases particulars de la convocatòria per a 2018 de la 23a edició del Concurs de Cartells de la Festa Major de Sants, en el Districte de Sants-Montjuïc; SOTMETRE a informació pública les esmentades bases particulars, per un termini de vint dies hàbils a comptar des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament i una referència en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb l’article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i hi puguin formular, si s’escau, les al·legacions que creguin adients; TENIR per aprovades definitivament les bases particulars en cas que transcorri l’esmentat termini sense que es presentin al·legacions i, en aquest cas, CONVOCAR el premi mitjançant la publicació d’anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i AUTORITZAR la despesa de 1.530,00 euros, que anirà a càrrec a la partida 48101.338.11 del pressupost de l'any 2018, per a fer front a la disposició i lliurament d'aquest premi. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 20.- (20180023) ENCARREGAR a Foment de Ciutat, SA les tasques a realitzar en matèria de suport als Programes d’Implicació Social i Territorial d’Ecologia Urbana 2018-2019, amb subjecció a les condicions que s’estableixen en les prescripcions generals annexes que s’aproven, fins al 31 de desembre de 2019; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa anual per un import de 977.200,00 euros amb càrrec als pressupostos i partides indicats en aquest mateix document, a favor de Foment de Ciutat, SA, amb NIF A62091616, per a fer front a les despeses derivades d’aquest encàrrec de gestió; APLICAR, amb càrrec a la partida indicada en aquest mateix document, l’import de 475.600,00 euros al pressupost de la Gerència d’Ecologia Urbana de l’any 2018 i 501.600,00 euros al pressupost de 2019. La consignació queda subordinada al crèdit que per cada exercici autoritzin els respectius pressupostos, d’acord amb l’art. 174 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les Hisendes Locals; i PUBLICAR aquest encàrrec al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal. ES RETIRA la proposta precedent. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 17 Districte de l'Eixample 21.- (2BD 2016/188) APROVAR definitivament el Projecte executiu de renovació dels Jardins de Montserrat i els seus entorns, al Districte de l’Eixample de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.860.857,09 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; NOTIFICAR-HO als interessats en aquest procediment; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. 22.- (17PL16455) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana per a la regulació de diversos sòls d’equipament en l’àmbit de Districte de l'Eixample; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; PRORROGAR, l’acord de suspensió acordat per la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, en sessió de 15 de febrer de 2017 (BOPB de 17 de febrer de 2017), de conformitat amb l’article 73.2 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost (en endavant TRLU), en relació amb la tramitació de plans urbanístics derivats concrets i de projectes de gestió urbanística, i l’atorgament de llicències i/o comunicats d’obres de parcel·lació de terrenys, d’edificació, reforma, rehabilitació o enderrocament de construccions, d’instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i altres autoritzacions municipals connexes establerts per la legislació sectorial, en els àmbits del Districte de l’Eixample delimitats i grafiats en el plànol de suspensió que figura en l’expedient, elaborat de conformitat amb el punt 3 de l’esmentat article 73 del TRLU, tot l’anterior d’acord amb el contingut de l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord; DETERMINAR, també, a l’empara de l’article 74.1 del TRLU, que el termini de la suspensió serà, com a màxim, de dos anys a comptar des de la publicació al BOPB de l’acord de suspensió potestativa prèvia; PRECISAR, de conformitat amb l’article 102.4 del Reglament de la Llei d’Urbanisme que es podran tramitar instruments o atorgar llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament que s’aprova inicialment; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sants-Montjuïc 23.- (17PL16516) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1 a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Integral per a la implantació d’un hotel al carrer Alts Forns 40, promogut per Immobiliaria La Campana SA, amb les prescripcions a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 18 Planejament, que consta a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorpora a aquest acord; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Nou Barris 24.- (8BD 2016/108) APROVAR definitivament el Projecte executiu de reurbanització del carrer Almansa, al Districte de Nou Barris, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d'1.335.192,84 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diari de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Sant Andreu 25.- (9BD 2016/058) RECTIFICAR, a l’empara de l’article 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l’error material de l’Acord de la Comissió de Govern, de 18 de gener de 2018, pel qual s’aprovà definitivament el Projecte executiu de reurbanització de la plaça Mossèn Joan Cortinas, al Districte de Sant Andreu, en el sentit que s’ha d’incloure en l’acord “APROVAR el conveni específic de cessió d’instal·lacions i servitud de pas sobre terrenys a favor d’Endesa Distribución Eléctrica, SL Unipersonal de línies de Mitja Tensió; i FACULTAR la Gerent del Districte de Sant Andreu per a formalitzar el conveni”; MANTENIR inalterats la resta de pronunciaments i PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament. Districte de Sant Martí 26.- (10BC 2017/146) APROVAR inicialment el Projecte de reforma, sanejament i adequació per a nous usos culturals a l'Antiga Nau Oliva Artès. Fase 3: Ampliació espai d'exposició i porxo, al Districte de Sant Martí, Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 2.331.109,95 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); NOTIFICAR a les parts interessades; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província (BOPB) i en un dels diaris de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Ref:CG 5/18 v. 8- 2- 2018 9: 42 19 27.- (10BC 2017/234) APROVAR el Projecte modificat 1 del projecte executiu de reurbanització del carrer Almogàvers, entre els carrers Llacuna i Roc Boronat, al Districte de Sant Martí de Barcelona, a l'empara de l'article 43 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS) i d'acord amb l'Informe Tècnic de la Direcció d'Obra ratificat per la Direcció Tècnica d'Infraestructures de BIMSA i de l'Informe Jurídic de BIMSA que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import, que en el cas de ser executat pel mateix contractista ascendeix a 936.408,97 euros, el 21% d'IVA inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte que ja incorpora la baixa ofertada per l'adjudicatari (837.641,98 euros) i l'import de les modificacions de 98.766,99 euros, consistents en: l’increment d’amidaments en els capítols de clavegueram, paviments de formigó i instal·lació de reg i l’execució de prismes de serveis de desplegament del PEI 22@ i que representen l'11,79% d'increment sobre el contracte signat per l'adjudicatari i del 9,16% d'increment sobre el Pressupost d'Execució per Contracte (PEC) del projecte aprovat definitivament (1.078.276,83 euros el 21% d'IVA inclòs); PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament de Barcelona; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l'actuació. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les dotze hores i trenta minuts.