Visitants del parc d’atraccions Tibidabo-2015 Presentació de Resultats Del 3 d’Abril al 12 de setembre de 2015 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r15017 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió R-15017 ENQUESTA VISITANTS DEL PARC D’ATRACCIONS TIBIDABO - 2015 PRESENTACIÓ DE RESULTATS DEL 3 D’ABRIL AL 12 DE SETEMBRE DE 2015 Gerència Adjunta de Projectes Estratègics - Gerència Municipal Departament d’Estudis d’Opinió C/ Avinyó, n. 32, Planta 2 Tel. 934 027 918 Fax. 934 023 210 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ÍNDEX 003 FITXA TÈCNICA 004 PRESENTACIÓ 005 RESUM DE RESULTATS 006 ÍNDEX DE SATISFACCIÓ 014 PERFIL DELS USUARIS 020 GRUP DE VISITA 026 HÀBITS DE VISITA 055 MODEL DE PARC 2 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats FITXA TÈCNICA UNIVERS AFIXACIÓ EMPRESA TREBALL DE CAMP Conjunt de visitants del parc d'atraccions del Quaranta entrevistes aproximadament per Apolda. Tibidabo. jornada de treball, distribuint aquestes jornades en funció de l'afluència prevista al GRANDÀRIA DE LA MOSTRA Tibidabo. 843entrevistes PONDERACIÓ METODOLOGIA En funció de les dades d’afluència reals al Entrevista personal realitzada en suport Tibidabo per cadascun dels mesos en què CATI , el 25% a l’entrada al parc s’ha realitzat l’enquesta. d’atraccions i el 75% a la sortida del mateix. ERROR MOSTRAL PROCEDIMENT DE MOSTREIG P er a un nivell de confiança del 95,5% (2σ), Mostreig Bietàpic, estratificat i amb i P = Q, l'error és de 3,6% per al conjunt conglomerats. Selecció aleatòria de les de la mostra. unitats primàries (dies) i de les últimes (individus). Els estrats s’han format amb els DATA DE REALITZACIÓ mesos de l’any. Del 3 de març al 15 de setembre de 2013 3 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats PRESENTACIÓ DE L’ESTUDI La Direcció de Serveis d’Estudis i Avaluació, 75% restant als que ja havien fet la seva juntament amb l’Unitat d’Estudis R+D+I de visita BSM , per encàrrec del Parc d'atraccions del Característiques sociològiques dels Tibidabo, han plantejat el següent estudi visitants del Tibidabo amb l’objectiu de conèixer un seguit de dades relacionades amb la satisfacció dels  La composició del grup de visita visitants, l’ l’ús que en fan i el perfil dels  Els hàbits d’ús dels visitants seus visitants.  El model de parc d’atraccions La següent presentació s’estructura, seguint els objectius de l’estudi, en els següents apartats:  L’ús que en fan els clients de les instal·lacions  La satisfacció dels usuaris, diferenciant entre les seves expectatives prèvies a la visita i la qualitat percebuda posteriorment a la visita. Per tal d’aconseguir aquest objectiu s’ha realitzat un 25% del total d’entrevistes als usuaris que entraven al Tibidabo i el 4 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada 5 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats 01 Índex de Satisfacció 6 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIONS ÍNDEX DE SATISFACCIÓ LA SATISFACCIÓ DELS USUARIS: demana la seva valoració (escala 0 a 10) L’ ítem millor valorat (a la sortida) al 2015 és respecte un seguit d’ítems. Aquest l’atenció del personal (8,5) seguida dels QUALITAT PERCEBUDA I ESPERADA s’agrupen en funció de si son relacionats aspectes relacionats amb la seguretat, tant GLOBAL amb l’entorn (13 ítems), amb el propi servei de les pròpies atraccions com del recinte del Enguany la satisfacció total percebuda (5 ítems) o amb el personal (2 ítems). Parc. pels clients del Tibidabo( i manifestada a Per el que fa als ítems relacionats amb L’ítem pitjor valorat és el temps d’espera per l’abandonar el Parc) és de 7,6 punt sobre l’entorn, i respecte a l’any2014, cal fer us de les atraccions, seguit de la relació 10. assenyalar que la valoració empitjora per a qualitat preu. Per el que fa a l Índex de Satisfacció (ISC), 9 d’ells, millora en 2 i està igual en altres No hi ha cap ítem de valoració que a l’any que pondera aquesta percepció en funció de dos. Per el que fa als ítems relacionats amb 2015 generi un ISC positiu. Per contra el la qualitat esperada, cal dir que al 2015 es el servei, cal dir que, també envers al 2014, que més insatisfacció genera és la situa en el 99. la valoració empitjora en 4 ítems i millora senyalització exterior amb un -0,3 Per tant, i respecte al any anterior es pot dir només en 1, Finalment, i per el que fa a que tant la satisfacció total percebuda com l’atenció del personal, assenyalar que l’ISC no pateixen variació envers a aquest aspecte a l’any 2014 només es mesurava un ítem en tant que al 2015 es VALORACIONS D’ÍTEMS mesuren dos. L’únic ítem present a tots dos A més de demanar als clients del Parc que informes empitjora la valoració al 2015 valorin aquet en la seva globalitat, se’ls envers el 2014. 7 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ GLOBAL EVOLUCIÓ ÍNDEX DE SATISFACCIÓ Mitjana 10 QUALITAT ESPERADA 9 7,8 7,7 7,7 7,8 8,0 7,5 7,6 7,7 8 QUALITAT 7 7,6 7,8 7,7 7,9 7,8 7,7 PERCEBUDA 7,6 7,8 6 5 4 3 % 110 100 103 SATISFACCIÓ 101 98 99 99 99 99 90 100 80 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 IS2 Valori la satisfacció general amb el parc del Entrevistats a la sortida IS2 Valori quina era la satisfacció general amb el Entrevistats a l’entrada 8 Tibidabo 632 parc del Tibidabo abans de venir avui. 211 0 = Mínima; 10 = Màxima 0 = Mínima; 10 = Màxima Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ GLOBAL EVOLUCIÓ ÍNDEX DE SATISFACCIÓ 2011 2012 2013 2014 2015 Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida GAP ENTORN M ITJANS DE TRANSPORT PER ACCEDIR 7,2 7,2 7,1 7,4 7,3 7,5 7,7 7,6 7,2 7,3 -0,2 M OBILITAT DINS EL PARC 7,5 7,5 7,6 7,3 7,4 7,3 7,6 7,6 7,7 7,4 0,0 ESTAT CONSERVACIÓ DEL RECINTE 7,6 7,6 7,6 7,9 7,3 7,8 8,2 7,9 8,0 7,9 -0,2 NETEJA DELS LAVABOS 7,7 7,6 7,8 7,9 7,5 7,8 - - LA QUANTITAT DE LAVABOS - - - - - - 7,7 7,6 7,2 7,4 -0,1 NETEJA DEL RECINTE 8,0 8,0 8,2 8,4 7,9 8,1 8,4 8,3 8,4 8,2 -0,1 SENYALITZACIÓ DINS EL PARC 7,8 7,8 8,1 8,1 7,5 7,7 8,2 8,2 8,0 8,0 0,0 SENYALITZACIÓ EXTERIOR - - - - - - 7,7 7,5 7,5 7,6 -0,3 SEGURETAT DE LES ATRACCIONS 8,0 8,0 8,4 8,6 8,1 8,3 8,3 8,3 8,1 8,4 0,0 SEGURETAT DINS EL PARC 8,0 8,1 8,4 8,5 8,2 8,3 8,3 8,3 8,1 8,2 0,0 ZONES DE DESCANS 7,6 7,7 7,9 7,7 7,7 7,8 7,6 7,5 7,4 7,4 -0,1 BARS I RESTAURANTS 7,1 6,9 7,2 6,7 7,2 7,1 7,1 7,0 7,0 6,9 0,0 TEM PS ESPERA PER ACCEDIR AL RECINTE 7,7 8,1 7,7 8,3 7,5 8,0 7,7 7,6 7,6 7,5 -0,1 0,0 SERVEI HORARI DEL PARC 7,6 7,5 7,8 7,8 7,6 7,8 8,0 7,7 7,8 7,9 -0,2 QUANTITAT D'ATRACCIONS 7,2 6,8 7,3 6,7 7,2 7,3 7,6 7,5 7,3 7,2 -0,2 VARIETAT DE LES ATRACCIONS 7,4 7,0 7,3 7,0 7,2 7,2 7,5 7,5 7,4 7,3 0,0 TEM PS ESPERA A LES ATRACCIONS 7,3 7,6 7,1 7,2 7,0 6,9 6,8 6,6 7,0 6,2 -0,2 RELACIÓ QUALITAT/ PREU 6,9 6,9 6,6 6,8 6,4 6,7 7,0 6,7 6,7 6,4 -00,,20 PERSONAL L'ATENCIÓ DEL PERSONAL 8,4 8,5 8,5 9,0 8,2 8,6 8,7 8,7 8,3 8,5 0,0 PRECISIÓ INFORM ACIÓ DEL PERSONAL 8,3 8,4 8,4 8,8 8,2 8,3 - - 8,2 8,2 N (220) (623) (210) (630) (210) (630) (222) (658) (211) (632) IS1 Valori els aspectes segons Entrevistats a la sortida Entrevistats a l’entrada VARIACIÓ SORTIDA- > 0,1 VARIACIÓ AMB Millora respecte a l’any anterior: > 0,1 9 el grau de satisfacció que li 632 211 ENTRADA (GAP): 00,1,1 a -0,1 ANY ANTERIOR Es manté igual respecte a l’any anterior: 0,1 a -0,1 hagin produït. 0 = Mínima; 10 = Màxima 0 = Mínima; 10 = Màxima -<0 ,-10,1 Empitjora respecte a l’any anterior: <-0,1 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ GLOBAL ENTRADA VS SORTIDA ÍNDEX DE SATISFACCIÓ 9,00 MILLOR VALORADES A LA SORTIDA L'ATENCIÓ DEL PERSONAL 8,50 SEGURETAT DE LES ATRACCIONS NETEJA DEL RECINTE SEGURETAT DINS EL PARC 8,00 SENYALITZACIÓ DINS EL PARC ESTAT CONSERVACIÓ DEL HORARI DEL PARC RECINTE TEMPS ESPERA PER ACCEDIR AL RECINTE 7,50 ZONES DE DESCANS LA QUANTITAT DE LAVABOS MOBILITAT DINS EL PARC MITJANS DE TRANSPORT PER VARIETAT DE LES ACCEDIR ATRACCIONS QUANTITAT D'ATRACCIONS 7,00 BARS I RESTAURANTS MILLOR VALORADES A L'ENTRADA 6,50 6,50 7,00 7,50 8,00 8,50 9,00 PUNTUACIONS A L'ENTRADA (Mitjana) IS1 Valori els aspectes segons el grau de Entrevistats a la sortida IS1 Valori els aspectes segons el grau de Entrevistats a l’entrada 10 satisfacció que li hagin produït. 632 satisfacció que li hagin produït. 211 0 = Mínima; 10 = Màxima 0 = Mínima; 10 = Màxima PUNTUACIONS A LA SORTIDA (Mitjana) Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats RELLEVÀNCIA I INFLUÈNCIA ÍNDEX DE SATISFACCIÓ El segon nivell d’anàlisi es realitza a partir s’estan contemplant en aquests moments. del model estadístic d’equacions Trencat la tendència dels darrers anys el estructurals que forma part del model de bloc que agrupa als ítems relacionats amb mesura de la satisfacció. l’entorn perd pes en relació al bloc del El model calcula la importància que els servei, que és el que guanya protagonisme usuaris atorguen inconscientment a cada (ja que el bloc de personal té un pes molt bloc de variables quan valoren globalment el baix). Tibidabo (7,6 punts de mitjana global a En el cas del Tibidabo la aportació de l’entrada i 7,6 punts a la sortida). valoració de dos ítems, en concret els que En aquest cas el model de 2015 explica el mesuren la quantitat i la varietat de les 46% de la valoració global tant a la sortida atraccions és molt superior a tota la resta. com a l’entrada (R2). Tots dos ítems tenen una puntuació inferior Els percentatges voltant del 50% corroboren a la global del Parc, el que està indicant que la significació estadística de les variables en aspectes importants pels clients hi ha contemplades a l’estudi però l’existència de una pèrdua de valoració. percentatges més baixos, com en aquesta edició, és un indicatiu de l’existència d’altres elements qualitatius que influeixen de forma decisiva en la valoració global i que no 11 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats RELLEVÀNCIA I INFLUÈNCIA MODEL DE SATISFACCIÓ ÍNDEX DE SATISFACCIÓ 2011 2012 2013 2014 2015 Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida Entrada Sortida (*) Nota: El ENTORN 46,1% 44,7% 36,0% 41,4% 52,6% 54,3% 57,1% 59,1% 44,4% coeficient R2 és una M ITJANS DE TRANSPORT PER ACCEDIR 7% 7% 8% 8% 7% 8% 8% 8% 8% 9% mesura de qualitat LA M OBILITAT DINS EL PARC 8% 9% 9% 8% 8% 9% 7% 8% 9% 9% del model que ESTAT CONSERVACIÓ DEL RECINTE 11% 11% 9% 12% 10% 10% 10% 9% 10% 10% LA NETEJA DELS LAVABOS 9% 7% 8% 7% 9% 8% - - indica la proporció LA QUANTITAT DE LAVABOS - - - - - - 7% 9% 8% 8% de la valoració NETEJA DEL RECINTE 10% 9% 10% 10% 10% 11% 10% 9% 8% 8% global explicada per SENYALITZACIÓ DINS EL PARC 9% 9% 10% 7% 8% 9% 10% 8% 11% 7% les variables latents SENYALITZACIÓ EXTERIOR - - - - - - 8% 7% 7% 8% (entorn, servei i LA SEGURETAT DE LES ATRACCIONS 10% 10% 8% 11% 10% 9% 9% 9% 7% 8% personal). Pren LA SEGURETAT DINS EL PARC 10% 10% 10% 11% 11% 9% 9% 9% 8% 9% valors entre 0 i 1. LES ZONES DE DESCANS 9% 9% 9% 8% 12% 9% 9% 8% 8% 9% Es consideren BARS I RESTAURANTS 8% 10% 9% 9% 12% 10% 7% 10% 9% 7% òptims els valors TEM PS ESPERA PER ACCEDIR AL RECINTE 9% 8% 9% 9% 3% 8% 6% 6% 8% 8% >0,5. SERVEI 37,7% 49,0% 47,9% 48,1% 45,1% 45,0% 36,2% 40,9% 52,2% HORARI DEL PARC 17% 15% 16% 17% 15% 16% 19% 16% 16% 15% Els models que no QUANTITAT D'ATRACCIONS 20% 22% 20% 23% 24% 22% 22% 23% 22% 22% tenen suficient VARIETAT DE LES ATRACCIONS 24% 25% 25% 25% 23% 22% 22% 23% 25% 23% massa crítica TEM PS ESPERA A LES ATRACCIONS 18% 15% 20% 13% 17% 20% 17% 17% 17% 19% (menys de 100 RELACIÓ QUALITAT/ PREU 20% 24% 19% 21% 21% 20% 21% 21% 21% 21% entrevistes) o que PERSONAL 16,3% 6,3% 16,1% 10,5% 2,3% 0,7% 6,7% 0,0% 3,5% no expliquen una EL TRACTE DEL PERSONAL 50% 53% 50% 53% 48% 48% 100% 0% 53% 48% proporció mínima PRECISIÓ INFORM ACIÓ DEL PERSONAL 50% 47% 50% 47% 52% 52% - - 47% 52% (R2 < 0,40) no es R2 0,59 0,59 0,46 0,53 0,46 0,46 0,64 0,57 0,57 0,62 mostren a l’ informe. N (220) (623) (210) (630) (210) (630) (222) (658) (222) (658) IS2 Valori la satisfacció general 843 Aportació percentual segons Entrevistats a sortida VARIACIÓ AMB Millora respecte a l’any anterior: > 5% 12 amb el parc del Tibidabo model de satisfacció 630 ANY ANTERIOR Es manté igual respecte a l’any anterior: 5% a -5% Empitjora respecte a l’any anterior: <-5% Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats RELLEVÀNCIA I INFLUÈNCIA ÍNDEX DE SATISFACCIÓ (*) Nota: El 9,0 PUNTUACIÓ ALTA SENYALITZACIÓ DINS EL PARC NETEJA DEL RECINTE PUNTUACIÓ ALTA percentatge de l’eix de IMPORTÀNCIA BAIXA IMPORTÀNCIA ALTA SEGURETAT DINS EL PARC HORARI DEL PARC la importància s’ha 8,0 ESTAT CONSERVACIÓ DEL RECINTE EL TRACTE DEL PERSONAL VARIETAT DE LES ATRACCIONS calculat a partir de PRECISIÓ INFORMACIÓ DEL PERSONAL SEGURETAT DE LES ATRACCIONS l’aportació percentual 7,0 QUANTITAT D'ATRACCIONS LA QUANTITAT DE LAVABOS de cada ítem a la TEMPS ESPERA A LES ATRACCIONS TEMPS ESPERA PER ACCEDIR AL RECINTE MOBILITAT DINS EL PARC RELACIÓ QUALITAT/ PREU qualitat percebuda 6,0 BARS I RESTAURANTS ZONES DE DESCANS globalment al MITJANS DE TRANSPORT PER ACCEDIR Tibidabo, sense tenir 5,0 SENYALITZACIÓ EXTERIOR presents els blocs. 4,0 3,0 2,0 1,0 PUNTUACIÓ BAIXA PUNTUACIÓ BAIXA IMPORTÀNCIA BAIXA IMPORTÀNCIA ALTA 0,0 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% APORTACIÓ PERCENTUAL - IMPORTÀNCIA (%) IS1 Valori els aspectes segons el grau de Entrevistats a la sortida Aportació percentual segons model de satisfacció Entrevistats a la sortida 13 satisfacció que li hagin produït. 630 630 0 = Mínima; 10 = Màxima Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats 02 Perfil dels entrevistats 14 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats PERFIL DELS ENTREVISTATS Qui i com son els visitants del Tibidabo l’informe mostra que està augmentant considerablement el percentatge de En les properes planes s’ofereix informació català parlants. relacionada amb quatre variables bàsiques del perfil dels visitants: 3. La mitjana d’edat dels enquestats (es a dir excloent als menors de 16 anys) es  D’on venen els clients del Tibidabo situa en els 37 anys, el que pot suposar  En quina llengua parlen l'inici del canvi de tendència dels darrers anys, ja que fins ara s'estava  Quina és la seva edat constatant, any rere any, un augment de  Quin sexe tenen la edat mitjana . Analitzant aquestes dades, podem extreure les següents conclusions: 1. De cada 10 visitants del Parc, 8 son catalans. Es tracte per tant d’un Parc de proximitat, on hi ha un baix volum de visitants estrangers. 2. Respecte a la llengua que parlen els visitants, des de fa dos edicions 15 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats LLOC DE RESIDÈNCIA PERFIL DELS ENTREVISTATS % 50 BARCELONA AMB REGIÓ METROPOLITANA RESTA DE CATALUNYA RESTA D'ESPANYA ESTRANGER 40 33,5 35,2 30,8 30,6 31,9 31,5 29,6 29,8 30,7 30 27,7 28,1 2011 2012 2013 2014 2015 30,0 29,4 28,0 28,6 29,8 22,2 21,0 CIUTAT VELLA 2,9 1,8 2,6 3,2 3,6 20,6 20,1 25,1 25,2 23,9 EIXAM PLE 16,6 13,9 15,8 12,8 14,4 20 16,3 SANTS - M ONTJUÏC 8,8 9,3 10,7 6,3 10,7 LES CORTS 5,8 6,2 5,7 6,7 5,8 11,0 SARRIÀ – SANT GERVASI 11,6 14,9 10,7 11,8 8,0 8,9 8,9 9,4 9,1 GRÀCIA 12,1 7,3 4,2 6,8 8,6 10 6,5 7,2 6,8 6,6 HORTA-GUINARDÓ 11,5 15,0 17,4 15,4 12,1 8,1 4,4 5,6 3,9 4,6 3,1 3,7 NOU BARRIS 10,9 12,4 6,0 8,2 5,1 5,3 SANT ANDREU 10,7 7,0 11,6 11,7 13,2 4,5 3,3 3,9 3,6 2,7 2,0 3,8 0 SANT M ARTÍ 8,4 12,1 14,8 17,0 14,0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 NO HO SAP 0,7 NO CONTESTA 0,5 4,4 NS / NC 0,7 - 0,5 0,3 4,4 N (272) (244) (224) (286) (257) Z1 A quina població viu habitualment? 843 Z2 A quin districte? Residents a Barcelona ciutat 16 224 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats LLENGUA HABITUAL PERFIL DELS ENTREVISTATS % 60 53,3 53,3 54,3 CATALÀ 50,0 49,2 50 54,2 43,5 41,7 47,7 CASTELLÀ 40 46,7 45,6 43,2 43,4 38,6 30 20 9,7 ALTRES 8,0 10 6,2 4,4 3,4 4,2 3,1 2,2 0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Z3 Quina és la seva llengua habitual? 843 17 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats EDAT PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 6,6 6,3 6,4 8,1 6,4 7,2 8,3 80 19,2 21,2 27,9 7,8 25,2 28,1 28,0 26,4 12,0 60 5,5 8,5 8,8 13,3 11,3 10,6 10,1 5,1 7,3 9,9 4,5 8,5 40 20 42,4 59,4 48,7 42,2 48,1 48,6 45,4 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Mitjana 60 50 36,0 37,3 37,8 37,2 37,5 38,8 39,7 37,0 40 30 20 10 0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P11A/B Edat dels enquestats/des 843 Menys de 16 anys De 35 a 44 anys De 65 anys i més 18 De 16 a 24 anys De 45 a 54 anys De 25 a 34 anys De 55 a 64 anys Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats GÈNERE PERFIL DELS ENTREVISTATS % 80 61 HOME 58 58 57 60 56 51 57 51 43 43 49 49 40 DONA 42 42 44 39 20 0 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P11A/B Gènere dels enquestats/des 843 19 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats 03 Grup de visita 20 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats GRUP DE VISITA Com son els grups que visiten el Parc amb fills més grans. Tibidabo: 1. Principalment, en un 55%, es tracte de grups familiars, on estan presents els dos progenitors i els seus fills. Aquest grup però, tot i continuant sent el primer, pateix una considerable caiguda envers l’any 2014. 2. Si tradicionalment hi havia un percentatge semblant d’homes i dones als grups, des de fa dos anys és significativament major el percentatge de dones. 3. L’edat mitjana del grup de la visita (es a dir incloent a tots els membres), augmenta lleugerament. Això estaria indicant (tot i que molt lleugerament) que pares mes joves estan anant al 21 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats COMPOSICIÓ DEL GRUP DE VISITA GRUP DE VISITA 2,1 PERSONA SOLA 0,1 2,1 6,5 PARELLA SOLA 1,8 6,5 55,5 PARELLA AMB FILLS 66,7 MITJANA DE PERSONES 55,5 EN EL GRUP: 19,9 PARE O MARE AMB FILLS 20,5 19,9 5,1 PERSONES 7,3 ALTRES FAMÍLIA 8,0 7,3 AMICS / ALTRES NO 6,5 2014 FAMILIARS 6,5 2013 2,2 GRUP + 12 PERSONES 2,9 2015 2,2 0 20 40 60 80 % P11 Amb quantes persones ha vingut avui al parc 843 22 vostè inclòs Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats GÈNERE DEL GRUP DE VISITA GRUP DE VISITA % 100 80 60 DONA 54 51 52 50 50 52 51 HOME 48 50 50 48 49 40 49 46 20 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P11A/B Gènere del gruo de visita 843 23 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats EDAT DE LES PERSONES DEL GRUP DE VISITA GRUP DE VISITA % 100 6,6 6,3 6,4 8,1 6,4 7,2 8,3 80 19,2 21,2 27,9 7,8 25,2 28,1 28,0 26,4 12,0 60 5,5 8,5 8,8 13,3 11,3 10,6 10,1 9,9 4,5 5,1 8,5 7,3 40 20 42,4 59,4 48,7 42,2 48,1 48,6 45,4 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Edat mitjana de tot el grup de visita 24,5 24,8 24,4 24,1 24,0 23,8 24,0 P11A/B Edat del grup de visita 843 Menys de 16 anys De 35 a 44 anys De 65 anys i més 24 De 16 a 24 anys De 45 a 54 anys De 25 a 34 anys De 55 a 64 anys Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats PRESÈNCIA DE MENORS DE 16 ANYS EN EL GRUP GRUP DE VISITA % 100 6,0 12,2 5,6 17,8 18,8 17,3 16,7 80 60 40 20 82,2 87,8 81,2 82,7 94,4 94,0 83,3 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 MITJANA D’EDAT 7,1 anys 7,2 anys 7,1 anys 7,6 anys 6,9 anys 6,6 anys DELS MENORS (n=673) (n726) (n=663) (n=681) (n=766) (n=787) (n=843) P11A/B Menors en el grup de visita Han vingut menys de 13 visitants Sí 25 843 No Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats 04 Hàbits de visita 26 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HÀBITS DE VISITA Com es relacionen els clients amb el Amb tota aquesta informació es pot indicar Parc del Tibidabo: que els principals hàbits de visita al 10. La restauració Tibidabo son els següents:a decisió d'anar El les següent planes s’ofereix informació al Tibidabo és programada, donat que es respecte a: 11. Els espectacles pren, de mitjana, 10 dies abans de produir- 12. Freqüència de la visita al Tibidabo se la mateixa. Es significatiu dir que aquest 1. Moment en el que s’ha pres la decisió número de dies gairebé s’ha doblat en dos d’anar al Tibidabo Addicionalment també s’aporta informació anys. 2. Els motius per els quals s’ha anat al respecte a: Tibidabo  Principalment els clients van al Tibidabo 3. Tipus d’entrada utilitzada 1. Si ha visitat algun altre parc per tal de portar als seus fills a un lloc 4. El mitjà prescriptor de la visita d’atraccions. d’oci proper. 5. La durada de la visita al Parc 2. El mitjà de transport utilitzat per arribar  El principal títol per accedir és l'entrada 6. Si es tracte de la visita d’un client soci o al Parc normal (40%), seguida per l’entrada dels no soci 3. El coneixement de les promocions socis (36%). En tercer lloc, tot i que amb 7. En cas de tractar-se d’un soci, els vinculades al transport. una presència significativament menor es motius per fer-se soci del Tibiclub 4. El mitjà prescriptor de les promocions troba l’entrada amb promoció (18%) 8. Us de la pàgina web del Tibidabo, i ús 5. La valoració del transport públic del  Els clients estan de mitja al Parc 5,25 del servei d’atenció telefònica hores, el que suposa la segona estada Parc. 9. Percepció de la informació existent al més llarga de tota la sèrie històrica Parc envers productes i promocions  L’ús manifestat de la plana web baixa 27 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HÀBITS DE VISITA  Un 17,6% dels enquestats manifesta haver trucat algun cop al parc, i valoren molt positivament l’atenció rebuda.  Només el 24,5% dels visitants manifesta anat a un punt de restauració del Parc, el que suposa una gran davallada (uns 25 punts) respecte a la dada del 2014.  Globalment la valoració de la restauració empitjora lleugerament (baixa dos dècimes) envers l’any anterior).  El percentatge de clients que manifesta haver vist algun dels espectacles baixa significativament envers l’any anteriot 28 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats DECISIÓ D’ANAR AL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA Mitjana (dies que es va % prendre la decisió) 100 12 10,0 10 80 47,3 7,8 417,,42 6,8 8 60 54,7 5,3 52,4 55,1 6 40 35,6 4 28,1 34,2 26,1 30,9 20 2 22,9 17,2 18,5 17,7 16,5 0 0 2011 2012 2013 2014 2015 P16 Quin dia va decidir venir al Tibidabo? 840 Avui mateix NS / NC 29 Ahir Mitjana (dies) Fa més temps Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats DECISIÓ D’ANAR AL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón AVUI M ATEIX 22,9 17,2 18,5 17,7 16,5 13,6 18,2 13,9 10,8 31,1 AHIR 35,6 28,1 34,2 26,1 30,9 33,9 32,3 30,6 24,3 24,1 FA M ÉS TEM PS 41,4 54,7 47,3 55,1 52,4 51,9 49,5 55,4 65,0 44,7 NS / NC - 0,1 0,1 1,0 0,2 0,5 0,0 0,0 0,0 0,0 M ITJANA (dies que es va prendre la decisió) 7,2 6,8 5,3 7,8 10,0 9,6 6,4 10,0 13,5 19,4 N (843) (840) (840) (880) (841) (255) (259) (177) (70) (80) P16 Quin dia va decidir venir al Tibidabo? 840 Avui mateix NS / NC 30 Ahir Mitjana (dies) Fa més temps Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MOTIU DE LA VISITA HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón PORTAR ELS NENS 44,3 36,0 36,8 46,2 33,2 36,3 33,3 38,3 25,6 19,1 PASSAR EL DIA 22,6 20,6 21,4 13,7 14,1 11,4 17,6 15,6 12,4 10,0 VENIR AM B LA FAM ILIA/AM ICS 3,6 5,0 8,8 6,4 9,7 11,7 9,4 9,7 10,3 3,8 VENEN HABITUALM ENT/SOCIS 4,0 4,8 8,3 7,2 4,1 4,8 6,0 4,0 0,0 0,0 ENTRADES GRATIS/DESCOM PTES 3,6 4,8 5,6 3,6 5,1 6,4 5,7 0,8 13,8 0,0 CELEBRACIÓ 4,0 5,9 4,1 3,6 5,9 6,3 5,4 6,7 6,4 3,8 VACANCES/FER TURISM E 1,8 4,6 3,5 4,8 5,0 4,1 1,9 3,2 11,1 16,1 QUEDA A PROP/ PROP DE CASA 2,1 2,4 2,8 2,5 1,3 0,8 0,7 2,6 2,4 1,2 CLIM A, BON TEM PS - - 1,4 1,1 1,1 2,1 0,6 0,6 1,3 0,9 APROFITAR DIA FESTA 1,3 4,9 1,1 2,9 4,7 4,1 6,5 5,3 3,2 0,9 PENSAVA QUE NO HI HAURIA GENT 1,1 0,3 1,1 0,8 0,1 0,0 0,4 0,0 0,0 0,0 FEIA TEM PS QUE NO VENIA 1,4 3,0 0,7 0,6 1,5 1,4 0,7 3,3 1,3 1,1 ESPLAI/ PASSEIG D'ESCOLA/ EXCURSIÓ D'E2S,6COLA 0,1 0,6 0,3 0,6 1,0 0,0 0,6 1,1 1,2 CONÈIXER EL TIBIDABO 3,1 3,1 0,4 1,3 2,5 1,0 1,7 1,6 3,5 11,4 FER CARNET DE SOCI / RENOVACIÓ DEL CA0R,3NET 0,5 0,3 0,4 0,4 0,7 0,6 0,0 0,0 0,0 ATRACCIONS / NOVETATS 1,3 2,1 0,3 0,8 0,6 0,4 0,7 0,0 1,3 1,2 LES VISTES/ L'ENTORN 1,1 0,6 0,2 0,4 1,9 0,7 0,4 0,0 0,0 16,5 ALTRES M OTIUS 0,4 1,2 0,7 2,2 7,6 15,0 14,9 12,0 18,1 17,4 NS / NC 1,3 0,1 2,1 1,2 0,4 0,0 0,3 1,1 1,1 0,0 N (843) (840) (840) (880) (843) (257) (259) (177) (70) (80) P1 Quin és el principal motiu pel qual ha vingut 843 31 avui a aquest parc d’atraccions? Espontània Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MOTIUS PER VISITAR EL TIBIDABO VS. ALTRES ESPAIS D’OCI (1/2) HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón R EC OM A N A C IÓ / SOC IS PELS NENS / ALS NENS LI AGRADA 18,9 19,6 16,9 27,3 18,3 18,4 18,3 18,0 24,7 12,7 SÓN SOCIS 7,2 11,1 11,7 13,6 10,8 11,3 15,0 11,3 4,6 0,0 FEIA TEM PS QUE NO VENÍEM 2,9 5,7 1,2 4,6 2,7 2,9 1,0 6,2 0,9 1,2 AM BIENT FAM ILIAR / ÉS M ÉS FAM ILIAR 0,4 4,1 3,7 2,8 1,7 1,2 2,1 2,3 2,2 0,0 TRADICIÓ / COSTUM 2,0 2,5 3,5 2,1 1,6 2,8 0,9 0,0 3,5 1,7 RECOM ANACIONS FAM I./ AM ICS/ HOTEL/1 ,G5 UIA 2,3 1,6 1,6 1,3 0,7 0,3 1,0 0,0 8,7 CELEBRACIÓ - - - 1,6 0,7 1,2 0,3 1,1 0,0 0,0 ADIENT PELS NENS / ATRACCIONS INFAN0T,6ILS 3,8 1,3 1,3 2,7 3,5 2,2 2,1 1,8 3,6 C A R A C T ER Í ST IQUES D EL P A R C UBICACIÓ / PROXIM ITAT / M ÉS A PROP 18,7 33,1 41,6 20,0 34,6 36,2 41,7 34,9 27,0 12,5 PER LES ATRACCIONS ( SENSE ESPECIFI2C,8AR ) 4,7 1,2 5,0 1,9 1,8 2,4 2,7 0,0 0,9 ÉS L'ÚNIC A BCN / ESTEM A BCN 1,8 1,2 1,9 1,7 2,6 2,9 1,4 3,2 2,0 5,5 DIVERSITAT D'ATRACCIONS / M ÉS COM P0L,5ET 1,5 0,1 1,3 0,2 0,0 0,3 0,0 0,0 1,4 ENTORN / PER LES VISTES, LA NATURA 1,8 3,7 1,5 1,2 4,4 5,2 2,8 1,5 3,1 14,9 N (843) (840) (840) (880) (843) (257) (259) (177) (70) (80) P17 Per què ha triat avui el tibidabo entre la resta 843 32 d’espais d’oci? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MOTIUS PER VISITAR EL TIBIDABO VS. ALTRES ESPAIS D’OCI (2/2) HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón OP C IÓ D 'OC I M 'AGRADA (EN GENERAL) 2,4 6,4 3,6 6,1 4,6 4,5 5,3 4,6 4,9 1,7 PER DIVERSIÓ 3,1 3,2 1,4 3,6 2,4 2,1 2,2 3,9 2,7 0,9 PER CONÈIXER EL PARC 4,0 4,4 0,9 2,6 4,4 3,1 2,2 3,0 6,2 17,2 VACANCES / TURISM E / DIA LLIURE 0,7 5,7 1,8 2,3 1,9 2,1 1,0 1,1 0,0 7,8 PER CANVIAR / FER ALGUNA COSA DIFER2,E0NT 6,7 0,9 1,5 2,4 1,1 2,4 2,6 2,2 6,0 PASSAR EL DIA 3,4 3,4 3,3 1,2 0,5 1,1 0,3 0,6 0,0 0,0 EXCURSIÓ AM B L'ESCOLA 0,6 - 0,2 0,2 A LT R ES M OT IUS INVITACIÓ / ENS HAN CONVIDAT / PROM O4C,5IÓ 8,0 8,0 6,2 4,9 6,4 4,4 4,9 7,1 0,0 PREU / ÉS M ÉS ECONÒM IC 3,9 4,8 1,8 2,1 3,1 2,1 3,7 5,2 2,2 0,0 TEM PS APROPIAT / FA BON DIA 1,9 4,7 1,2 1,7 2,4 1,3 2,6 4,2 2,2 1,4 PENSÀVEM QUE NO HI HAURIA GENT 0,8 1,0 0,2 0,8 0,7 0,0 0,4 0,6 2,4 2,1 ALTRES 0,9 1,8 1,5 4,7 7,1 8,1 7,1 5,0 5,9 10,2 CAP M OTIU ESPECIAL 2,1 0,6 0,7 0,3 0,3 0,3 0,0 0,6 0,0 0,9 NS / NC 14,5 1,8 1,9 2,8 0,2 0,4 0,0 0,0 1,1 0,0 N (843) (840) (840) (880) (843) (257) (259) (177) (70) (80) P17 Per què ha triat avui el tibidabo entre la resta 840 33 d’espais d’oci? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats TIPUS D’ENTRADA UTILITZADA HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón PASSI TIBICLUB 28,7 34,7 37,0 31,0 33,4 41,7 47,1 36,5 38,8 47,5 39,8 22,3 0,0 ENTRADA NORM AL 37,9 37,9 44,1 39,0 21,1 24,5 26,7 39,3 33,2 30,0 35,4 52,7 85,0 PROM OCIÓ DE DESCOM PTE 22,1 12,1 5,5 17,5 35,9 25,0 12,6 18,2 20,3 18,2 17,6 19,4 12,0 ENTRADA AM B CARNETS DE DESCOM PTE6,5 5,8 4,3 7,9 5,7 4,9 10,8 3,6 3,3 2,6 5,3 5,7 2,1 TARGETA ROSA 1,2 1,0 1,0 0,3 2,8 1,0 0,8 1,5 3,0 1,7 0,4 0,0 0,0 ENTRADA AM B DESCOM PTE TRANSP. PÚB- . - 1,0 1,4 0,6 0,3 0,1 0,2 0,3 0,0 0,0 0,0 0,9 ALTRES 3,4 5,4 6,7 2,7 0,5 2,1 1,8 0,7 1,1 0,0 1,6 0,0 0,0 NS / NC 0,1 3,0 0,5 0,2 0,1 0,5 0,1 N (840) (839) (848) (843) (840) (840) (880) (843) (257) (259) (177) (70) (80) P8 Avui, quin tipus d’entrada ha utilitzat per entrar 843 34 al parc Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MITJÀ PRESCRIPTOR;(PER ANAR AL PARC) (1/2) HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón F A M ILIA R S / A M IC S / ESC OLA JA EL CONEIXIA/VINC SOVINT 42,8 37,7 50,6 47,9 46,1 32,0 33,6 SÓC SOCI 15,8 19,0 30,6 23,0 15,1 23,2 28,5 52,6 50,0 57,0 59,4 42,9 0,0 FAM ILIARS/AM ICS 10,4 7,3 11,3 7,2 9,0 11,2 5,2 8,2 8,2 9,5 5,4 5,7 22,0 ELS NENS 15,8 30,2 4,5 5,7 1,5 6,4 2,1 ORGANITZAT PER ESCOLA... - - - 0,2 - - - IN T ER N ET INTERNET EN GENERAL - - 6,1 4,8 4,1 16,3 24,0 16,2 14,0 13,7 18,7 20,0 41,4 WEB DEL TIBIDABO - - 6,7 8,8 12,6 11,4 4,9 17,1 22,6 15,9 6,4 37,8 0,0 FACEBOOK - - - 0,9 0,3 0,5 0,2 0,6 0,5 0,7 0,7 0,0 0,0 TWITTER - - - 0,1 0,4 0,1 - P2 Em podria dir on ha vist/escoltat la informació 424 35 que l’ha animat a venir al Tibidabo? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MITJÀ PRESCRIPTOR (2/2) HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón P UB LIC IT A T PROM OCIONS, DESCOM PTES 8,1 3,8 1,7 2,4 9,4 0,7 2,2 1,0 0,0 2,2 1,1 0,0 0,0 TV 0,7 1,4 0,3 0,8 5,0 3,0 1,7 PREM SA 0,9 0,5 0,4 0,3 2,3 0,5 0,7 1,4 1,9 1,0 1,1 2,8 0,0 PUBLICITAT AL CARRER 0,1 0,2 0,4 0,9 1,9 0,2 0,6 0,9 0,0 0,0 1,7 0,0 17,5 PUBLICITAT ALS TRANSPORTS PÚBLICS0,6 0,7 0,1 1,0 1,2 0,3 0,1 IN F OR M A C IÓ T UR Í ST IC A GUIA BCN/ PLÀNOL/ FULLETONS/ TURISM2E,2 3,1 1,5 6,8 1,4 1,5 0,6 3,3 3,3 3,2 2,5 0,0 19,1 HOTELS 0,7 1,6 0,5 2,6 0,7 0,2 0,2 ALTRES 4,0 1,5 1,4 0,4 1,2 0,5 1,1 5,5 5,4 5,8 5,3 0,0 19,1 NS / NC 0,3 0,3 0,2 0,3 - 0,3 0,3 2,2 2,1 2,6 2,8 0,0 0,0 N (840) (839) (848) (843) (840) (840) (880) (424) (130) (153) (97) (33) (11) P2 Em podria dir on ha vist/escoltat la informació 424 36 que l’ha animat a venir al Tibidabo? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats TEMPS D’ESTADA AL PARC HÀBITS DE VISITA % 50 ENTRE 5:01 I 7 H. 37,9 38,0 39,1 BCN 40 ENTRE 3:01 I 5 H. 36,2 37,1 05:27 ciutat 31,0 29,1 30 31,5 33,5 21,3 31,8 Àrea 05:27 20 ENTRE 1:01 I 3 H. 15,1 Metrop. 11,8 11,7 9,5 10 6,7 Regió 05:40 0,4 0,1 0,2 0,4 0,4 Metrop. 1 H. O MENYS 0 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Resta 05:34 Cat. 06:00 Hores 05:00 05:27 05:37 Resta 05:12 05:24 05:17 05:25 04:32 04:58 Esp./ Món 04:00 04:37 03:00 00:00 02:24 04:48 07:12 02:00 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Hores F3 Aproximadament fins a quina hora té previst 843 37 quedar-se al parc? Aproximadament a quina hora ha arribat avui? Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ÉS SOCI/A DEL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA % 100 80 60 52,8 58,3 40 62,7 66,2 66,4 20 33,8 33,5 41,7 47,2 37,3 0 2011 2012 2013 2014 2015 P3 Vostè és soci/a del Tibidabo? 843 Sí 38 No NS / NC Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MOTIUS PER FER-SE SOCI/A DEL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón NENS / FAM ÍLIA 30,2 46,7 36,0 48,1 42,1 39,6 48,3 41,1 15,8 TEM ES ECONÒM ICS(ÉS M ÉS BARAT,OFERTA...) 50,6 58,8 58,5 46,6 49,1 51,7 44,4 51,8 56,4 DÓNA LLIBERTAT/ES POT ANAR QUAN ES VOL 2,4 5,0 4,4 8,8 1,2 2,2 1,3 0,0 0,0 LI AGRADA 4,1 14,7 3,0 7,2 8,3 4,9 8,7 11,3 11,5 PROXIM ITAT 3,9 9,9 5,9 6,6 3,2 5,4 1,2 2,1 9,9 RECOM ANACIÓ 1,7 2,7 0,6 4,0 0,6 0,0 0,5 0,0 6,4 HI VAN SOVINT 13,8 12,3 5,5 3,7 11,6 11,0 10,9 14,7 5,8 ALTRES 1,9 3,7 1,5 4,5 5,2 6,8 4,9 3,5 5,8 NS / NC 2,1 - 1,3 0,3 0,2 0,0 0,5 0,0 0,0 N (295) (302) (371) (425) (313) (98) (127) (72) (16) (3) P4 Per quin motiu es va fer soci del Tibidabo? Socis del Tibidabo 39 313 Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ÚS DE LA PÀGINA WEB DEL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA % 100 80 27,6 31,8 35,2 38,0 60 47,6 40 63,2 48,1 20 59,7 53,4 53,1 4,9 4,3 8,8 12,6 11,4 0 2011 2012 2013 2014 2015 P2/5 Ha fet servir algun cop la pàgina web del 840 L'ha feta servir per aquesta visita 40 Tibidabo? L'ha feta servir algun cop No l'ha feta servir mai Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HA FET SERVIR ALGUN COP EL SERVEI D'ATENCIÓ TELEFÒNICA DEL TIBIDABO? / VALORACIÓ HÀBITS DE VISITA NO L'HA FET SERVIR 82,6 SI L'HA FET SERVIR 17,4 SUSPÈS (0 A 4) 2,6 2,3 APROVAT (5 A 6) 10,6 7,1 NOTABLE (7 A 8) 42,7 35,2 EXCEL·LENT (9 A 10) 41,2 55,4 NS / NC 3,0 0,0 M ITJANA 8,1 8,3 N (129) (147) P2/5 Ha fet servir algun cop el telèfondel Tibidabo? 843 L'ha feta servir per aquesta visita 41 L'ha feta servir algun cop No l'ha feta servir mai Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats AVUI DURANT LA SEVA LA VISITA HA TROBAT INFORMACIÓ SOBRE PROMOCIONS I PRODUCTES? HÀBITS DE VISITA NO 87,0 SI 13,0 LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón SI 16,1 13,0 15,3 15,5 11,7 9,7 4,4 NO 82,7 87,0 84,7 84,5 88,3 90,3 95,6 NS/ NC 1,1 N (658) (630) (195) (190) (125) (55) (65) P2/5 Ha trobat informació sobre productes i 630 L'ha feta servir per aquesta visita 42 pronmocions L'ha feta servir algun cop No l'ha feta servir mai Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats UTILITZACIÓ DELS PUNTS DE RESTAURACIÓ HÀBITS DE VISITA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón SÍ HAN USAT 75,4 79,4 55,7 64,7 78,7 60,2 55,6 24,5 27,1 26,5 18,7 26,2 20,1 NO HAN M ENJAT - - 32,8 15,2 16,4 13,7 11,3 74,4 69,9 73,0 81,3 73,8 78,6 HA PORTAT PICNIC - - 10,0 18,6 2,3 24,8 32,4 NS / NC 0,5 0,0 1,5 1,4 2,5 1,3 0,7 1,2 3,0 0,4 0,0 0,0 1,3 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (658) (205) (193) (163) (56) (41) BCN Àrea Regió Resta Resta 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. Esp. QUIOSC XUXES, GELATS (BARBA PAPA, PLAÇA...) 9,2 17,9 10,8 10,5 28,7 14,7 13,6 2,8 2,6 2,5 3,0 2,7 4,4 QUIOSC D'ENTREPANS I FRANKFURTS 17,0 21,2 5,5 8,5 10,3 5,9 12,4 2,3 3,0 2,2 1,8 1,1 2,6 L'AEROPORT (AL COSTAT AVIÓ) 24,9 32,2 13,6 22,6 21,6 13,4 10,5 4,2 5,0 4,3 1,6 4,8 5,7 BAR DE L'ESTACIÓ (AL COSTAT TREN ELEVAT) 13,3 14,5 7,1 7,5 15,1 8,8 8,0 5,1 5,7 6,0 5,8 1,6 2,1 LA TAVERNA DEL CASTELL 15,1 8,2 6,8 7,3 10,7 7,2 7,1 0,3 0,6 0,0 0,8 0,0 0,0 BAR PIRATA - 13,6 8,4 8,6 14,3 7,6 7,0 3,2 2,6 4,5 1,6 7,2 0,0 BAR DE LA M INA D'OR - - 6,5 4,9 3,4 5,5 2,5 0,3 0,4 0,5 0,0 0,0 0,0 ALTRES 2,9 2,6 4,4 1,8 0,2 1,7 1,1 7,1 7,7 8,0 4,6 8,8 5,3 HA PORTAT PICNIC - - 32,8 15,2 2,3 24,8 32,4 55,7 50,7 56,2 67,9 62,1 38,3 NO HA M ENJAT 24,1 20,6 10,0 18,6 16,4 13,7 11,3 18,7 19,2 16,9 13,5 11,6 40,2 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (630) (195) (190) (125) (55) (65) P10 Avui ha utilitzat algun servei de bar o restaurant Entrevistats a la sortida 43 que hi ha dins el Tibidabo? 630 Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ ASPECTES DEL SERVEI BAR / RESTAURANT HÀBITS DE VISITA L’ATENCIÓ DEL PERSONAL 2,0 16,0 13,0 67,6 NETEJA 5,1 19,4 7,2 67,2 QUANTITAT BARS/RESTAURANTS 6,2 20,5 5,9 66,5 TEMPS D’ESPERA 3,8 17,1 7,4 68,5 VARIETAT DE L’OFERTA 3,8 8,7 16,2 3,5 67,9 ATRACTIU DE L’OFERTA 4,3 10,7 14,6 2,8 67,6 RELACIÓ QUALITAT/PREU 9,9 12,4 9,5 1,3 66,9 0 20 40 60 80 100 % P10.A Com valora els següents aspectes relacionats Entrevistats a la sortida Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 44 amb els bars i restaurants? 630 Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = mínima; 10 = màxima Notable (7 a 8) Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ ASPECTES DEL SERVEI BAR / RESTAURANT HÀBITS DE VISITA 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 SUSPÈS (0A AP R4)OVATN O(5T AA 6B)LEE (X7C AE 8L)·LENST/ N(9C A 10) L’ATENCIÓ DEL PERSONAL - 7,0 7,7 7,8 8,1 7,8 8,0 8,0 1,4 2,0 16,0 13,0 67,6 NETEJA 7,2 6,7 7,5 7,5 7,6 7,3 7,5 7,5 1,1 5,1 19,4 7,2 67,2 QUANTITAT BARS/RESTAURANTS 7,1 6,5 7,4 7,5 7,7 7,3 7,4 7,4 0,9 6,2 20,5 5,9 66,5 TEM PS D’ESPERA 7,3 6,9 7,0 7,6 7,6 7,4 7,3 7,3 3,2 3,8 17,1 7,4 68,5 VARIETAT DE L’OFERTA 7,1 6,5 7,4 7,5 7,7 6,9 6,6 6,7 3,8 8,7 16,2 3,5 67,9 ATRACTIU DE L’OFERTA - - 6,1 6,6 6,1 6,7 6,4 6,4 4,3 10,7 14,6 2,8 67,6 RELACIÓ QUALITAT/PREU 5,5 5,0 4,9 6,0 5,4 5,6 5,3 5,5 9,9 12,4 9,5 1,3 66,9 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (630) P10.A Com valora els següents aspectes relacionats Entrevistats a la sortida Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 45 amb els bars i restaurants? 630 Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = mínima; 10 = màxima Notable (7 a 8) Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HA VIST ELS ESPECTACLES HÀBITS DE VISITA % 86,9 86,3 HOTEL KRÜEGER 80,4 MARIONETARIUM ANIMACIONS ITINERANTS CERCAVILA/CORREFOC CLOENDA 24,6 27,2 28,7 24,4 22,7 21,1 26,1 27,1 20,2 24,5 16,7 20,9 22,9 22,8 16,1 17,7 12,3 15,0 15,7 9,7 6,6 3,9 2,4 1,7 1,8 2,9 2,8 4,1 0,3 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P9 Si us plau, digui’m si avui ha vist algun dels Entrevistats a la sortida 46 espectacles 658 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ DELS ESPECTACLES HÀBITS DE VISITA 1,6 HOTEL KRÜEGER 26,2 68,8 3,4 QUALITAT 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 N MARIONETARIUM 8,0 6,0 39,1 46,8 HOTEL KRÜEGER 8,8 8,7 8,8 8,4 9,2 8,5 8,7 8,9 (103) M ARIONETARIUM 8,4 8,1 8,2 7,9 8,1 8,0 8,0 7,9 (42) CERCAVILA CLOENDA 8,7 8,6 8,2 6,9 7,3 8,5 7,7 8,0 (3) CERCAVILA CLOENDA 66,7 33,3 ANIM ACIONS ITINERANTS 8,2 8,0 8,2 8,0 7,8 7,8 7,6 7,9 (33) TEM PS D'ESPERA 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 N ANIMACIONS ITINERANTS 6,3 6,3 50,8 36,7 HOTEL KRÜEGER - 5,0 6,3 7,4 6,6 6,9 6,3 7,0 (103) M ARIONETARIUM - 6,9 8,0 8,3 8,5 7,7 8,2 7,9 (42) 0 20 40 60 80 100 % P9.A Com valora la qualitat dels espectacles? I el Entrevistats a la sortida i que han vist els espectacles Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 47 temps d’espera per entrar? Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = mínima; 10 = màxima Notable (7 a 8) Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats FREQÜÈNCIA DE VISITA AL TIBIDABO HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón TRES O M ÉS COPS L'ANY 40,0 31,9 32,1 38,3 44,8 35,1 39,5 42,4 40,2 20,3 0,0 2 COPS L'ANY 10,8 10,7 9,5 10,3 9,5 6,0 4,4 9,6 5,7 5,5 0,0 1 COP L'ANY 18,2 15,3 20,1 19,5 14,3 14,6 19,9 16,2 12,8 8,1 2,5 1 COP CADA DOS ANYS 2,0 5,4 7,7 4,3 2,5 3,7 4,7 2,8 3,1 7,0 1,4 AM B M ENYS FREQÜÈNCIA 18,7 20,2 18,9 19,7 19,3 24,8 23,1 22,6 27,7 40,2 15,9 ÉS LA PRIM ERA VEGADA QUE VINC 9,8 16,4 11,6 7,5 8,4 15,9 8,4 6,3 10,5 18,9 80,3 NO HO SAP / NO HO RECORDA 0,6 0,1 0,1 0,5 NO CONTESTA 0,1 0,7 NNSO /H NOC SAP / NO HO RECORDA / NO CONTESTA 0,6 0,1 - 0,2 1,2 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 N (848) (843) (840) (840) (880) (843) (257) (259) (177) (70) (80) % HI HAVIA ANAT ABANS 93 86 87 90 84 88 92 84 ÉS EL PRIMER COP QUE VE 13 12 16 10 12 16 7 8 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P15 Em podria dir aproximadament amb quina 843 48 freqüència visita el Tibidabo? Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HA VISITAT ALGUN ALTRE PARC D’ATRACCIONS O D’OCI HÀBITS DE VISITA % 57,3 HA VISITAT ALTRES PARCS 44,1 46,2 40,3 42,2 40,9 35,3 28,3 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 % 80 PITJOR 64 57 55 57 53 60 50 50 50 40 IGUAL 20 23 12 19 13 12 20 5 7 MILLOR 15 0 11 21 11 14 17 14 8 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 P18 I en l’últim any ha visitat algun altre parc 841 P18.A Si l’hagués de comparar amb aquest, vostè Han visitat l'últim any algun altre parc d’atraccions 49 d’atraccions o d’oci com un parc aquàtic o diria que el Tibidabo en general és millor, 332 similar? igual o pitjor que l’altre que ha visitat? Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats HA VISITAT ALGUN ALTRE PARC D’ATRACCIONS O D’OCI (*) HÀBITS DE VISITA 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 PORT AVENTURA 67,0 60,7 63,6 68,7 67,9 68,8 68,7 64,1 EURODISNEY PARIS 11,5 6,7 11,2 15,1 9,7 4,3 9,0 8,0 WARNER A M ADRID 2,7 5,5 5,9 6,9 6,2 4,6 4,8 5,2 ILLA FANTASIA 3,1 2,8 3,6 4,2 14,0 4,5 3,0 5,0 TERRA M ITICA 1,6 3,0 2,4 0,7 1,2 0,9 1,9 1,3 AQUALEON TARRAGONA 1,4 1,5 0,4 2,8 11,5 1,2 1,7 2,7 M ARINELAND 1,9 3,5 0,7 1,2 2,7 2,6 1,6 4,2 ALTRES 7,8 14,2 9,1 14,2 18,9 12,9 8,5 6,5 NS / NC 1,2 - 3,7 4,0 0,2 - 0,2 N (373) (341) (351) (297) (469) (332) (410) (239) (*) No es mostren els parcs que han estat mencionats per menys de 4 enquestats P18.Q Quin parc d'atraccions o d'oci ha visitat l'últim Han visitat l'últim any algun altre parc d’atraccions 50 any? 239 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MITJÀ DE TRANSPORT UTILITZAT PER ARRIBAR FINS EL PARC HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón P R IVA T COTXE 74,6 73,4 59,6 67,9 79,2 69,2 66,5 66,8 56,3 74,9 80,6 85,9 24,6 COTXE+APARC. VALL D'HEBRON+BUS - - 6,3 6,1 0,3 10,9 13,7 8,6 3,9 13,0 11,6 6,7 4,4 LLANÇADORA M OTO 2,8 1,6 0,8 1,6 1,6 0,7 0,4 1,0 2,1 0,4 0,4 0,0 2,2 BICICLETA - 0,1 - 0,4 - - - 0,2 0,5 0,0 0,0 0,0 0,0 P ÚB LIC FUNICULAR 7,1 2,7 16,2 7,7 9,8 7,1 9,7 8,0 11,0 6,6 5,9 2,2 13,0 TIBIBUS PLAÇA CATALUNYA 8,3 7,9 9,1 9,2 4,2 5,5 5,8 9,1 13,5 5,4 2,4 3,5 27,2 M ETRO - - 1,1 1,5 4,0 2,0 4,0 9,6 14,6 7,8 1,5 2,7 23,7 BUS LLANÇADORA VALL D'HEBRON - - 0,7 2,0 1,0 5,4 4,0 5,3 12,0 4,2 0,5 2,5 1,2 AUTOBÚS (LÍNIES URBANES) 2,0 0,3 3,6 0,9 6,2 2,8 1,7 2,0 3,9 0,3 1,3 0,0 5,6 FCG AV TIBIDABO+TRAM VIA BLAU+FUNICULAR 2,6 11,5 3,9 2,7 2,5 0,8 1,3 2,6 1,7 1,4 0,0 0,0 18,0 AUTOCAR (LÍNIA NO REGULAR / TURISM E) 0,9 1,3 3,0 2,4 0,4 0,3 1,2 0,9 0,4 0,0 1,5 3,5 1,7 TIBIBUS PLAÇA VALLÉS - - - - - 1,4 0,9 0,2 0,5 0,0 0,0 0,0 0,0 FCG VALLVIDRERA+FUNICULAR VALLVIDRERA+BUS 3,2 4,7 3,6 3,3 1,5 2,0 0,7 2,3 3,0 0,8 2,9 0,0 6,1 111 ALTRES 1,9 0,5 2,8 2,1 2,7 2,3 1,5 1,7 3,0 0,5 0,4 0,0 6,2 NS / NC - - 0,3 - - - 0,2 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,9 N (840) (839) (848) (843) (840) (840) (880) (843) (286) (250) (207) (78) (59) P6 Quin/s mitjà(ans de transport ha utilitzat per 843 51 arribar fins aquí? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats CONEIXEMENT DE LES PROMOCIONS QUE OFEREIX EL PARC PER ANAR EN TRANSPORT PÚBLIC HÀBITS DE VISITA % 100 80 39,5 42,4 42,6 60 48,1 52,3 60,3 58,0 40 20 57,4 39,7 41,3 60,3 47,7 57,4 51,9 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 FREQÜÈNCIA DE VISITA AL PARC 3 o més cops 2 cops 1 cop M enys 2015 any l'any l'any freq. 1r cop SÍ, CONEIX LES PROM OCIONS 51,9 79,2 62,1 39,6 40,6 19,6 NO 48,1 20,8 37,9 60,4 59,4 80,4 N (843) (298) (48) (126) (237) (134) P7 Coneix les promocions que ofereix el parc 843 Sí 52 d’atraccions per accedir-hi en transport públic No (en el tibibus, el funicular,...) NS / NC Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats MITJÀ PRESCRIPTOR DE LES PROMOCIONS HÀBITS DE VISITA LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón INTERNET/WEB DEL TIBIDABO 44,6 - - - - - - - - - - - WEB DEL TIBIDABO - 55,2 40,3 51,4 44,4 27,4 17,1 22,6 15,9 6,4 37,8 0,0 INTERNET - 2,2 11,5 6,0 15,9 13,1 16,2 14,0 13,7 18,7 20,0 41,4 TWITTER - - - - 0,4 0,2 - - - - - FACEBOOK - - 0,2 0,9 0,2 0,4 0,6 0,5 0,7 0,7 0,0 0,0 FAM ILIARS/AM ICS 7,4 8,6 6,4 8,2 12,3 23,0 8,2 8,2 9,5 5,4 5,7 22,0 SÓC SOCI 19,9 25,2 17,8 15,6 29,0 22,1 52,6 50,0 57,0 59,4 42,9 0,0 FULLETS DINS PARC (TRÍPTIC, PLÀNOL) 27,6 10,1 16,4 12,0 1,4 9,9 3,3 3,3 3,2 2,5 0,0 19,1 PUBLICITAT AL CARRER 5,1 0,9 5,3 5,2 0,4 2,5 0,9 0,0 0,0 1,7 0,0 17,5 PROM OCIONS, DESCOM PTES 1,8 3,9 4,0 0,7 2,6 1,0 1,0 0,0 2,2 1,1 0,0 0,0 PREM SA 4,1 0,3 7,0 2,5 1,1 0,5 1,4 1,9 1,0 1,1 2,8 0,0 TELEVISIÓ 3,8 0,1 0,2 0,5 - - - - - - - ALTRES 5,2 3,7 0,8 2,9 3,6 2,6 2,2 2,1 2,6 2,8 0,0 0,0 NS / NC 1,0 0,5 1,3 2,2 1,3 2,5 1,4 1,2 1,0 2,0 2,8 0,0 N (480) (339) (353) (529) (415) (511) (424) (130) (153) (97) (33) (11) P7.A I on ha vist o ha escoltat aquesta informació? Coneix les promocions 53 424 Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ ASPECTES DE PROMOCIONS TRANSPORT PÚBLIC ANY 2015 HÀBITS DE VISITA INFORMACIÓ RUTES ACCÉS 2,9 16,7 51,9 21,2 7,3 4,3 3,3 TEMPS ESPERA/FREQ. BUS PL. CATALUNYA 3,1 7,2 7,3 6,3 6,2 TEMPS ESPERA/FREQ. BUS VALL D'HEBRON 3,6 12,2 13,6 64,3 7,4 1,5 TEMPS ESPERA/FREQ. BUS DES DEL VALLÉS 0,5 95,6 4,6 1,6 0,8 0 20 40 60 80 100 0 2 4 6 8 10 % Mitjana P7.B. Com valora els següents aspectes relacionats Coneix les promocions Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 54 amb les promocions dels transport públic? 39 Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = mínima; 10 = màxima Notable (7 a 8) Mitjana Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats VALORACIÓ ASPECTES DE PROMOCIONS TRANSPORT PÚBLIC EVOLUCIÓ HÀBITS DE VISITA 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 SUSPÈS (0A AP R4)OVATN O(5T AA 6B)LEE (X7C AE 8L)·LENST/ N(9C A 10) INFORM ACIÓ RUTES ACCÉS - 6,6 7,7 7,2 7,5 7,5 7,7 7,3 2,9 16,7 51,9 21,2 33,5 TEM PS ESPERA/FREQ. BUS PL. CATALUNYA 6,3 7,1 6,8 7,0 7,3 7,6 6,3 3,1 4,3 7,2 3,3 7,3 TEM PS ESPERA/FREQ. BUS VALL D'HEBRON 6,3 7,1 6,9 6,6 7,1 7,4 7,4 3,6 6,2 12,2 13,6 64,3 TEM PS ESPERA/FREQ. BUS DES DEL VALLÉS - - - - 7,0 7,7 4,6 1,6 1,5 0,8 0,5 95,6 N - (480) (339) (353) (469) (415) (511) (424) P7.B Com valora els següents aspectes relacionats Coneix les promocions 55 amb les promocions dels transport públic? 415 0 = mínima; 10 = màxima Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats 05 Model de parc 56 Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ASPECTES QUE MÉS AGRADEN (1/2) MODEL DEL PARC LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón A T R A C C ION S I ESP EC T A C LES M UNTANYA RUSSA 8,1 21,0 24,7 21,7 30,5 10,9 12,0 15,5 14,0 19,1 13,8 9,8 18,3 ATRACCIONS EN GENERAL 8,0 7,6 5,9 4,9 11,1 14,8 8,9 6,8 5,3 9,3 5,6 9,9 3,4 ATRACCIONS PENSADES PER INFANTS 3,1 11,5 2,8 2,2 5,1 5,9 7,1 2,6 2,9 0,7 3,5 7,0 1,1 HOTEL KRÜEGER 6,8 3,5 11,6 4,3 12,1 3,7 4,5 6,1 5,6 6,0 4,9 7,1 9,3 TREN 7,1 3,6 2,0 4,8 4,8 2,7 3,4 1,6 2,7 2,2 0,8 0,0 0,0 HURAKAN 8,1 2,8 5,3 3,1 7,6 1,9 3,1 1,9 3,6 1,8 0,8 0,0 1,5 VARIETAT D'ATRACCIONS 1,3 2,4 0,3 0,3 1,7 2,0 2,7 0,2 0,4 0,4 0,0 0,0 0,0 DIDIDADO (CINEM A) / 4D 4,5 2,0 3,0 2,0 4,1 1,6 2,6 1,2 1,2 2,4 0,0 1,4 0,0 M IRALLS - - 2,6 2,0 4,3 1,2 2,5 2,1 1,3 3,4 2,9 0,0 1,1 M INA D'OR (TRONC) 12,3 8,3 9,6 4,7 8,4 4,9 2,2 7,7 8,5 7,8 12,1 2,1 1,5 AUTOS DE XOC 3,7 1,2 3,8 2,4 3,1 1,9 2,2 1,2 1,5 0,8 1,4 2,7 0,0 NÒRIA 2,8 1,3 3,2 - - 0,2 1,2 2,7 0,7 3,8 0,0 4,1 9,6 VAIXELL PIRATA 3,5 1,3 3,2 2,1 4,5 1,0 1,0 1,8 3,3 1,1 2,0 0,0 1,1 CARROUSEL / CABALLITOS - - - 0,3 0,2 0,8 0,9 0,3 0,4 0,0 0,0 0,0 1,7 AVIÓ 1,6 2,1 2,4 0,5 0,6 0,7 0,7 1,2 1,2 2,0 0,5 0,0 1,7 DIABÒLO / CADIRETES / COLUM PIOS VOLADORES - - - 0,8 2,2 1,8 0,5 0,3 0,5 0,0 0,7 0,0 0,0 ALTRES ATRACCIONS 27,3 11,9 19,6 6,8 13,2 5,1 9,3 6,4 7,8 5,1 10,3 4,1 1,1 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (658) (205) (193) (163) (56) (41) P12 De la visita d’avui, què és el que més li ha Entrevistats a la sortida 57 agradat d’aquest parc d’atraccions? Alguna 630 altra cosa? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ASPECTES QUE MÉS AGRADEN (2/2) MODEL DEL PARC LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón EL R EC IN T E UBICACIÓ I VISTES (PROP BCN, ENTORN...) 14,8 21,7 9,7 15,0 22,8 20,1 16,3 10,5 9,0 5,1 11,4 8,6 30,9 AM BIENT DE DIVERSIÓ I JOC - - - 3,8 2,5 1,5 10,2 2,4 2,6 1,5 2,3 6,9 0,0 AM BIENT FAM ILIAR / AGRADABLE 8,8 12,0 1,5 4,4 8,1 2,1 8,4 3,8 6,7 3,4 0,8 3,8 2,1 TRANQUIL·LITAT/POCA GENT 1,3 2,0 2,7 5,1 3,2 1,1 2,8 8,0 8,9 7,1 8,4 9,9 5,3 ENCANT/ATRACCIONS CLÀSSIQUES 0,8 2,1 1,2 1,3 2,4 0,7 2,0 1,4 3,7 0,0 0,0 1,4 1,3 ÀREES DESCANS / PICNIC - - - 0,6 1,3 - 0,7 0,5 1,1 0,0 0,8 0,0 0,0 PERSONAL ATENT/ AM ABLE/ SIM PÀTIC - - 1,1 0,3 1,6 1,6 0,7 1,1 1,2 0,9 0,8 0,0 3,4 ORIGINALITAT / ÉS DIFERENT - - - 0,2 - 0,3 0,4 NETEJA - - 1,2 0,1 0,4 0,9 0,2 0,1 0,0 0,4 0,0 0,0 0,0 RESTAURANTS (QUALITAT I PREU) - - - - 1,9 0,5 0,1 0,4 0,0 0,4 0,0 1,1 1,7 ALTRES 2,9 4,4 4,4 1,9 4,4 8,9 6,2 3,8 3,9 3,3 4,0 5,4 2,7 TOT LI AGRADA, TOT POSITIU 4,7 1,8 6,7 4,7 6,2 11,6 5,9 14,7 11,7 14,4 20,1 16,6 11,7 RES LI AGRADA, RES POSITIU 0,2 0,2 0,6 0,3 - 0,4 1,5 1,3 2,2 1,4 0,5 1,4 0,0 NS / NC 0,8 0,2 0,2 5,3 2,1 3,7 4,1 2,3 2,8 1,8 3,0 1,4 1,7 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (630) (195) (190) (125) (55) (65) P12 De la visita d’avui, què és el que més li ha Entrevistats a la sortida 58 agradat d’aquest parc d’atraccions? Alguna 630 altra cosa? Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ASPECTES QUE MENYS AGRADEN (1/2) MODEL DEL PARC LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón A T R A C C ION S / ESP EC T A C LES NÒRIA - - 1,3 1,7 0,2 0,6 2,3 1,5 1,1 2,6 0,8 1,4 1,5 AVIÓ 0,3 1,1 3,9 1,7 4,6 1,1 2,0 1,9 1,2 3,0 2,1 0,0 2,6 POQUES ATRACCIONS - - 1,2 5,5 3,9 4,1 1,8 1,2 0,9 0,5 0,8 1,6 4,3 TALAIA 0,4 1,0 0,2 1,6 0,4 0,0 0,0 0,8 2,4 0,0 VAIXELL PIRATA - - - 0,9 1,8 1,0 1,3 0,8 1,8 0,5 0,8 0,0 0,0 CASTELL / CASTELL M ISTERIÓS - - 2,1 0,5 3,0 0,6 1,1 1,0 1,3 1,2 0,5 1,6 0,0 POQUES ATRACCIONS PER ADULTS / M ÉS FORTES - - 2,3 1,5 1,2 0,5 0,8 0,2 0,0 0,0 1,0 0,0 0,0 AUTOS DE XOC - - - 0,9 2,1 0,6 0,7 1,2 1,4 0,4 2,6 0,0 1,1 ATRACCIONS M ENORS 5 ANYS 1,7 3,0 0,4 0,3 3,0 1,5 0,6 0,5 0,5 1,2 0,0 0,0 0,0 M UNTANYA RUSSA - - - 0,1 0,8 0,6 0,5 0,7 0,9 0,0 1,3 1,6 0,0 ALTRES ATRACCIONS CONCRETES 23,2 9,4 13,4 9,3 19,5 6,4 5,5 6,1 9,7 9,7 12,9 8,0 4,1 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (658) (205) (193) (163) (56) (41) P13 I el que li ha agradat menys, també de la visita Entrevistats a la sortida 59 d’avui? Alguna altra cosa? 630 Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ASPECTES QUE MENYS AGRADEN (2/2) MODEL DEL PARC LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón EL R EC IN T E CUES / M OLTA GENT 10,3 8,6 14,8 6,1 12,4 17,9 18,4 24,6 30,2 18,6 29,4 13,3 26,6 PREUS PARC 4,2 8,5 10,8 4,7 3,4 9,5 7,3 4,5 5,2 2,5 4,0 10,3 4,4 ACCESSIBILITAT: FALTEN ASCENSORS, ESCALES 9,5 13,3 3,0 3,3 6,9 5,9 5,9 3,3 2,9 4,5 2,3 2,7 3,6 RESTAURANTS (QUALITAT I PREU) 7,7 9,9 5,5 6,7 15,1 4,7 4,5 2,9 2,9 3,7 2,5 2,6 1,5 APARCAM ENT (QUANTITAT I PREU) 2,0 10,1 4,9 3,5 4,1 4,7 3,3 1,4 1,3 1,6 1,8 0,0 1,7 EL CLIM A/ M ETEOROLOGIA - - 2,1 1,4 1,4 0,9 1,5 1,7 1,9 0,6 2,0 5,4 0,0 ANTIQUAT/M ANCA RENOVACIÓ 4,7 7,8 0,6 0,5 1,3 0,9 1,1 0,4 1,2 0,0 0,0 0,0 0,0 SENYALITZACIÓ INTERNA / INFORM ACIÓ / - - 1,2 1,2 1,3 1,1 0,8 1,4 1,3 0,7 1,9 4,4 0,0 ORGANITZACIÓ ELS LAVABOS - - - 0,5 0,6 1,3 0,6 1,3 0,5 1,9 0,0 2,7 3,4 ZONA FUM ADORS - - - 0,6 1,2 0,8 0,5 0,8 0,0 1,2 0,8 2,7 0,0 RELATIU A L'HORARI - - - 1,6 1,1 0,7 0,5 0,7 1,2 1,0 0,0 0,0 0,0 ZONES DESCANS/PICNIC/ OM BRA 2,5 5,1 3,5 1,7 3,2 1,6 0,4 2,8 2,3 2,4 5,6 1,4 1,7 ACCÈS TRANSPORT PÚBLIC: DIFÍCIL - - 1,3 0,4 1,9 0,9 0,1 1,4 2,4 0,9 1,3 0,0 1,1 ALTRES 4,4 7,9 5,7 4,0 3,9 4,4 6,9 3,6 2,2 3,5 3,7 7,1 4,7 TOT LI DESAGRADA, TOT NEGATIU 0,2 0,6 - 0,1 0,5 0,1 0,1 RES LI DESAGRADA, RES NEGATIU 25,5 19,5 30,5 16,3 18,7 19,3 32,5 33,8 30,9 35,6 31,1 31,4 44,8 NS / NC 8,9 1,1 2,6 26,5 7,8 13,0 5,2 0,3 0,4 0,0 0,0 1,4 0,0 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (630) (195) (190) (125) (55) (65) P13 I el que li ha agradat menys, també de la visita Entrevistats a la sortida 60 d’avui? Alguna altra cosa? 630 Espontània. Multiresposta. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats SERVEIS QUE MANQUEN MODEL DEL PARC LLOC DE RESIDÈNCIA Resta BCN Àrea Regió Resta Esp./ 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ciutat M etrop. M etrop. Cat. M ón A T R A C C ION S / ESP EC T A C LES M ÉS ATRACCIONS 5,9 0,6 3,7 4,1 4,5 5,4 5,0 5,3 4,4 8,9 4,7 3,9 0,0 ANIM ACIONS / ESPECTACLES / JOCS (PALLASSOS, - - - - 2,9 1,2 1,1 1,5 1,6 1,4 1,0 3,8 0,0 M ÚSICS...) ATRACCIONS PER PETITS 1,9 0,5 0,7 0,5 0,2 1,2 1,1 0,6 1,1 0,0 1,5 0,0 0,0 ATRACCIONS D'AIGUA 0,5 0,2 1,1 1,0 0,6 1,5 0,5 1,4 1,0 1,7 1,3 2,9 0,0 CAIGUDA LLIURE - - 0,4 0,1 - - 0,4 LLITS ELÀSTICS - - 0,4 - 0,4 - 0,3 0,3 0,9 0,0 0,0 0,0 0,0 NÒRIA - - - 1,5 1,7 2,6 - EL R EC IN T E RESTAURANTS / VARIETAT - QUALITAT 1,6 1,8 1,9 2,1 3,2 2,9 4,7 2,5 2,8 1,6 4,6 0,0 2,1 ASCENSORS/ESCALES/RAM PES 1,9 0,9 1,6 0,4 1,3 1,6 2,4 1,5 2,0 2,0 1,6 0,0 0,0 APARCAM ENT (M ÉS I GRATUÏTS) 1,4 0,5 2,2 1,2 0,2 2,7 2,0 0,6 0,9 0,8 0,5 0,0 0,0 M ÉS FONTS 1,3 0,5 2,4 1,1 2,3 1,9 1,9 2,1 4,0 1,7 1,3 1,1 0,0 M ÉS INFORM ACIÓ - - - 0,7 1,1 0,7 1,6 0,4 0,5 0,0 0,8 0,0 1,1 LAVABOS I CANVIADORS 0,8 0,5 1,6 0,4 0,5 1,1 1,3 0,7 0,9 0,5 0,0 0,0 2,6 SERVEI DE GUARDERIA/CANGUR - - - - - - 1,1 0,7 1,2 0,8 0,7 0,0 0,0 ZONES DESCANS/PICNIC 0,8 1,1 3,3 0,7 1,2 2,3 0,9 0,9 0,4 1,4 2,0 0,0 0,0 ALTRES 3,2 5,8 10,8 3,9 7,8 8,8 7,5 10,0 6,6 13,2 9,6 11,6 10,2 RES 77,4 87,4 62,4 77,7 70,1 53,1 61,5 71,4 71,8 65,9 70,4 76,8 84,0 NS / NC 3,4 0,3 7,4 4,6 2,0 12,9 6,8 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 N (630) (630) (634) (623) (630) (630) (658) (630) (195) (190) (125) (55) (65) P14 Hi ha algun servei que no hagi vist al Tibidabo i Entrevistats a la sortida 61 que li agradaria trobar? Quin? 630 Espontània. Enquesta Visitants Parc d’atraccions Tibidabo 2015 Presentació de Resultats ENQUESTES I ESTUDIS D’OPINIÓ Aquests estudis sociològics permeten Pla determinar les prioritats de la població, d’Estudis Sociològics conèixer la realitat social, saber com es valora l’activitat i els serveis municipals, i esbrinar Sèrie l’opinió sobre l’actuació política municipal. d’Avaluació Contínua Enquestes de Sistemes de Qualitat Investigació de Comunicació Estudis Ad-Hoc 62