GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f Altres anuncis – Subvencions i Ajuts ANUNCI Bases particulars de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona per a la transformació digital del comerç 2018. En compliment de l’Acord de la Comissió de Govern de data 5 d’abril del 2018, s’autoritza la despesa de 300.000 euros per al Programa de subvencions per a la transformació digital del comerç de Barcelona, amb càrrec a la partida indicada del Pressupost de 2018, s’aproven inicialment les Bases de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a la transformació digital del comerç de Barcelona, s’ordena la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal, es sometent a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya, obrint-se, simultàniament, el termini per a la presentació de sol·licituds fins el dia 30 de juny de 2018 i aprovant-se definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica que facin necessària la seva modificació. 1. L’objecte L’objecte de les presents bases particulars és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, per a projectes de transformació digital del comerç de Barcelona, iniciats i finalitzats durant l’any 2018. 2. La finalitat El comerç de Barcelona presenta un nivell baix de maduresa digital. EL 59,6% dels comerços no tenen presència o presenten una presència molt bàsica a Internet i pràcticament no implementen cap element de comunicació online ja sigui mitjançant una web o xarxes socials. El consumidor ha incorporat la digitalització de forma natural en el seu dia a dia modificant els seus hàbits socials i de consum, donant lloc al que es considera el perfil de consumidor digital. El consumidor digital destaca per ser una persona que es relaciona mitjançant les xarxes socials, consumeix oci i entreteniment a través d’Internet, està sempre connectat i amb diversos dispositius, principalment el mòbil (smartphone), cerca informació a Internet sobre els comerços i els productes, realitza compres en línia i també a botigues físiques i a botigues online, i desitja tenir una experiència consistent tant a Internet com a botiga física. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f El volum de negoci de la venda en línia no para de créixer amb ratis superiors al 10% anual, el que significa que el comerç tradicional està perdent quota de mercat vers els grans grups d’internet, els centres comercials i les cadenes nacionals / internacionals. Els comerços i les associacions demanden principalment solucions de targetes de fidelització i venda en línia. L’ecosistema d’aplicacions que poden oferir funcionalitats per al comerç i per tant afavorir la seva transformació digital és ampli, oferint aplicacions i solucions de baix cost. Barcelona adopta un model de transformació digital que implanta noves tecnologies en l’àmbit del comerç com a font d’oportunitats i avantatges competitius per al comerç local. Part del petit comerç de la Ciutat es beneficiarà de la seva transformació digital gràcies a aquestes noves estratègies engegades des de l’Ajuntament de Barcelona per aconseguir un posicionament en aquest àmbit. Els objectius municipals són: - Facilitar la transformació digital del comerç i les associacions de comerciants territorials. - Millorar el nivell de maduresa tant dels comerços com de les associacions. - Crear avantatges competitius per al comerç gràcies a la activitat del comerç i les associacions a Internet. - Donar resposta a les noves necessitats del consumidor digital a la ciutat de Barcelona. 3. El règim jurídic Les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors (tret que s’hagin concedit amb caràcter plurianual) i no es poden al·legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona pel compliment de la finalitat d’interès general i tenen caràcter no devolutiu. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis de: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d’acord amb allò que disposa l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com l’article 5.2.b) de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. Constitueix el règim jurídic aplicable a aquestes subvencions la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i normativa de desenvolupament, així com la Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011). 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f 4. Tipologia d’accions subvencionables S’estableixen dos àmbits d’actuació: A. Establiments comercials Modalitats: 1. Obtenció de presència bàsica o àmplia a Internet: El comerç desenvolupa la seva presència a Internet creant o actualitzant una web adaptada per dispositius mòbils, al menys en català, amb secció de notícies, on s’informa als consumidors de la seva ubicació i les dades de contacte, productes i serveis oferts, novetats, noticies i/o implementa analítica web i/o crea o actualitza perfils a xarxes socials i/o implementa el seu perfil de Google Maps / Google My Business, publicant continguts específics a Internet i/o adaptant la seva web als requeriments de LOPD. Les accions subvencionables són: - Obtenció de presència a Internet 1.1. Registre de domini, contractació de hosting i/o servei de correu electrònic. 1.2. Implementació o actualització de la plana web del negoci. 1.3. Creació o actualització de perfils a xarxes socials (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Youtube, Google Maps / Google My Business). 1.4. Instal·lació, configuració d’analítica web (Google Analytics, etc.). 1.5. Disseny imatge corporativa digital (logotip, llibre d’estil, etc.). 1.6. Creació de continguts específics per Internet (fotografies, vídeos, butlletins de notícies, notícies, reportatges, notes de premsa, capçaleres de xarxes socials, banners, creativitats, etc.). 1.7. Adaptació de la web a requeriments de la LOPD. 2. Desenvolupament d’una presència activa a Internet. El comerç utilitza internet com a canal de comunicació amb els seus clients, realitzant una gestió activa dels diferents canals de comunicació digital disponibles (web, xarxes socials, email, etc.) i/o posa en marxa accions de màrqueting digital i/o participa en plataformes de venda en línia i/o directoris sectorials per tal de millorar la seva competitivitat i iniciar un canal de venda en línia. Les accions subvencionables són: - Contractació de serveis de comunicació digital 2.1. Gestió de perfils i publicació de continguts a xarxes socials (community manager). 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f 2.2. Creació i publicació de continguts a la web del negoci i Internet (notícies, reportatges, vídeos, fotografies,...). 2.3. Creació i publicació de newsletters (butlletins de notícies). - Contractació de serveis de màrqueting digital. 2.4. Posicionament web (SEO) 2.5. Publicitat a internet (SEM, PPC, Display, email Màrqueting) 2.6. Publicitat a xarxes socials - Participació en plataformes de venda en línia, directoris especialistes, plataformes de senyalització digital (digital signage) o similars. 2.7. Registre en plataformes de venda en línia o directoris (quotes de registre i subscripció). 2.8. Creació i gestió de catàlegs en línia. 2.9. Contractació de serveis de senyalització digital multimèdia incloent pantalles de display o altres similars, tant per senyalització a interiors com a exteriors. B. Associacions de comerciants territorials: Modalitats: 1. Obtenció de presència bàsica o àmplia a Internet: L’associació de comerciants territorial desenvolupa la seva presència a Internet creant o actualitzant una web adaptada per dispositius mòbils, al menys en català, amb secció de notícies, on s’informa als consumidors de la seva ubicació i les dades de contacte, productes i serveis oferts, novetats, noticies i/o implementa analítica web i/o crea o actualitza perfils a xarxes socials i/o implementa el seu perfil de Google Maps / Google My Business i/o adaptant la seva web als requeriments de LOPD. Les accions subvencionables són: - Obtenció de presència a Internet 1.1 Registre de domini, contractació de hosting i servei de correu electrònic. 1.2. Implementació o actualització de la plana web de l’associació. 1.3. Creació o actualització de perfils a xarxes socials (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Youtube, Google Maps / Google My Business). 1.4. Instal·lació, configuració d’eines d’analítica web (Google Analytics, etc.). 1.5. Disseny imatge corporativa digital (logotip, llibre d’estil, etc.). 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f 1.6. Creació de continguts específics per Internet (fotografies, vídeos, butlletins de notícies, notícies, reportatges, notes de premsa, etc.). 1.7. Adaptació de la web a requeriments de la LOPD. 2. Desenvolupament d’una presència activa a Internet L’associació de comerciants territorial utilitza internet com a canal de comunicació amb els seus clients, realitzant una gestió activa dels diferents canals disponibles (web, xarxes socials, email, etc.) i/o posa en marxa accions de màrqueting digital i/o participa en plataformes de venda en línia i/o directoris sectorials per tal de millorar la seva competitivitat. Les accions subvencionables són: - Contractació de serveis de comunicació digital 2.1. Gestió de perfils i publicació de continguts a xarxes socials (community manager). 2.2. Creació i publicació de continguts a la web de l’associació i Internet (notícies, reportatges, vídeos, fotografies, etc). 2.3. Creació i publicació de butlletins de notícies (newsletters). - Contractació de serveis de màrqueting digital 2.4. Posicionament web (SEO). 2.5. Publicitat a internet (SEM, PPC, Display, email Màrqueting). 2.6. Publicitat a xarxes socials. 3. Ampliació de cartera de serveis de les associacions L’associació de comerciants actua com a prescriptor del programa de transformació digital del comerç entre el seus associats i amplia la seva cartera de serveis oferint serveis de comunicació i màrqueting digital per als seus comerços associats. Per tal d’afavorir la implementació dels serveis digitals es subvenciona la contractació de perfils professionals en l’àmbit de comunicació i màrqueting digital. Les accions subvencionables són: - Contractació de perfils professionals digitals 3.1. Contractació de perfil digital a mitja jornada i o ampliació de jornada en perfil existent a jornada complerta. 3.2. Contractació de perfil digital a jornada complerta. En el cas de noves contractacions de perfils professionals digitals les associacions que ho sol·licitin poden comptar, sense cap cost per a elles, amb el suport necessari en els processos 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f de preselecció de candidatures ajustades al perfil professional de les vacants de personal a cobrir a través del Servei de Gestió del Talent de l'Oficina d'Atenció a les Empreses de l'Ajuntament de Barcelona / Barcelona Activa (http://www.empreses.barcelonactiva.cat). 5. Les compatibilitats Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions conjuntament amb els ingressos a obtenir i recursos propis a destinar a l’activitat no podrà superar el cost total del projecte a desenvolupar. També seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. 6. Persones o entitats beneficiàries Poden ser beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes bases: - Empreses de comerç al detall situades a peu de carrer, de la ciutat de Barcelona. Queden excloses les empreses majoristes que no realitzen venda al detall - Empreses de prestació de serveis a la persona situades a peu de carrer, de la ciutat de Barcelona, que estiguin incloses en les següents categories: - Tallers mecànics - Serveis fotogràfics - Copisteries i arts gràfiques - Serveis de reparacions - Agències de viatges detallistes - Tintoreries i bugaderies - Perruqueries i salons d’estètica i bellesa - Servei de menjar preparat i càtering - Bars i restaurants Queda exclosa qualsevol altra activitat no detallada en aquest apartat. - Les associacions de comerciants territorials sense afany de lucre amb seu a la ciutat de Barcelona. Els seus establiments associats hauran d’estar ubicats en el terme municipal esmentat. 7. Requisits generals i criteris de valoració D’altra banda, els requisits exigibles als beneficiaris i que s’hauran d’acreditar degudament, són els següents: REQUISITS GENERALS: - Disposar de la documentació que acrediti l’exercici de l’activitat (llicència, autorització o comunicat) de l’establiment comercial. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f - Tenir seu social a la ciutat de Barcelona. - Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona, un cop exhaurits els terminis. - Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament i l’Agència Estatal d’Administració Tributària; com també amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. - Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. - No haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d' igualtat efectiva de dones i homes. - Estar degudament constituïda, en el cas les associacions de comerciants territorials REQUISITS PARTICULARS: - Empreses de comerç i serveis (àmbit A): Realitzar el qüestionari de presència a Internet habilitat a la pàgina web de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona . (*) (http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions) Realitzar l’autodiagnosi TIC per a empreses del comerç i serveis del Consorci de Comerç, Artesania i moda de Catalunya (http://autodiagnosi.ccam.cat/)abans de l’actuació. - Associacions de comerciants (àmbit B): Realitzar el qüestionari de presència a Internet habilitat a la pàgina web de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. (*) (http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions) Pel que fa a noves contractacions de perfils digitals professionals (àmbit B, modalitat 3) hauran de respondre a contractacions en els termes assimilats del Protocol de Gestió d’Ofertes de Barcelona Activa en matèria de retribució i durada mínima de les contractacions. En concret, i pel que fa a durada i retribució: mínim 6 mesos de contractació i 1.088,56€ bruts mensuals/13.062,72€ bruts anuals). (*) Per a la realització del qüestionari de presència a Internet i assessorament derivat d’aquest es podran dirigir al servei d’atenció presencial de l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE). Edifici Mediatic. c/ Roc Boronat, 117, 08018 Barcelona, tel. 933209600, 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f Link: https://empreses.barcelonactiva.cat/ CRITERIS DE VALORACIÓ: màxim de 10 punts. Els criteris de valoració apliquen tant a la Modalitat A. Establiments Comercials, com a la modalitat B. Associacions de comerciants territorials. S’estableix un requeriment mínim de participació de 4 punts. - Abast del projecte (4 punts) 1 punt per acció realitzada fins a un màxim de 4 punts. - Grau de maduresa digital de l’establiment (4 punts) Les transicions en el grau de maduresa digital d’un comerç o una associació de comerciants són les següents: Sense presència ⇒ Presència Bàsica ⇒ Presència Àmplia ⇒ Presència Activa En funció de les transicions que realitzi l’establiment o associació els punts s’atorgaran d’aquesta forma: 4 punts : Si realitza 3 transicions 3 punts : Si realitza 2 transicions 2 punts : Si realitza 1 transició 1 punt: Per accions a realitzar dins el mateix nivell de maduresa digital - Inversió de l’actuació (2 punts) 1 punt si la inversió és entre 1 i 2.000 € 2 punts si la inversió és superior a 2.000€ 8. Sol·licitud: la documentació que cal presentar a) Documentació bàsica: 1. Instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud. 2. Formulari descriptiu del projecte on es defineixen les accions que es duran a terme. 3. Qüestionari de presència a Internet. (Obligatori per als sol·licitants de l’àmbit A i àmbit B) 4. Autodiagnosi TIC per a empreses del comerç i serveis del Consorci de Comerç, Artesania i moda de Catalunya (http://autodiagnosi.ccam.cat/)(Només per als sol·licitants de l’àmbit A: Establiments comercials). 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades en aquestes bases s’han de formular mitjançant els documents normalitzats, que es podran descarregar de la pàgina web: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions El documents 1 i 2 hauran d’anar degudament signats pel representant legal de la persona jurídica. En el cas del doc. 1 caldrà la signatura dels dos fulls. Serà motiu d’inadmissió la no presentació d’aquests documents. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Els formularis es poden presentar tant en català com en castellà, i es complimentaran preferentment per mitjans informàtics o mecanogràfics. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. Igualment al web municipal es trobarà tota la documentació per aquells sol·licitants que vulguin presentar-se pel canal telemàtic. 9. La quantia de la subvenció La quantia de la subvenció atorgada no excedirà del 50% del cost del projecte especificat en la sol·licitud (doc. 1) tenint en compte aquests topalls següents: Imports màxims a atorgar per modalitats i activitats: - Àmbit A i B. Modalitat 1. Obtenció de presència bàsica o àmplia a Internet: Import màxim pel conjunt de les accions 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7: 1.000.-€ - Àmbit A i B. Modalitat 2. Desenvolupament d’una presència activa a Internet Import màxim pel conjunt de les accions 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6: 2.000.-€ Import màxim en total per les accions 2.7, 2.8 i 2.9: 500.-€ - Àmbit B. Modalitat 3. Ampliació de cartera de serveis de les associacions Contractació de perfil digital a mitja jornada o extensió a jornada completa, acció 3.1: 3.000€ Contractació de perfil digital a jornada complerta, acció 3.2: 6.000€ Les accions 3.1 i 3.2 són excloents entre sí. S’estableix un import màxim total de subvenció per sol·licitant de: Àmbit A. Establiments comercials: 3.500 € Àmbit B. Associacions de comerciants territorials: 7.000 € 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f QUADRE RESUM: ÀMBIT A: Import màxim pel conjunt d’accions per sol·licitant de 3.500 € Accions Modalitats Àmbit A. Import màxim per grups d’accions 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 1.000 € 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6 2.000 € 2.7, 2.8 i 2.9 500 € ÀMBIT B: Import màxim pel conjunt d’accions per sol·licitant de 7.000 € Accions Modalitats Àmbit B. Import màxim per grups d’accions 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 1.000 € 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6 2.000 € 3.1* 3.000 € 3.2* 6.000 € *Les accions 3.1 i 3.2 són excloents una de l’altra. L’IVA no serà subvencionable en aquells casos que sigui susceptible de recuperació o compensació per part de l’entitat. En cas que la sol·licitud presentada sobrepassi l’import màxim establert, es considerarà com a import sol·licitat l’establert a les bases. Quedarà a càrrec del peticionari l’aportació de la resta del cost, o bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats). 10. Les obligacions del beneficiari Una vegada atorgades les subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries perceptores de les subvencions les següents: - La subvenció ha de ser acceptada pel beneficiari amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. - L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. - Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f - Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. - Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat) o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. - Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Ajuntament. - Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control. - Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i d’altres administracions o ens públics o privats en els darrers dotze mesos, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. - Fer constar a través d'algun mitjà de comunicació i en tots els elements publicitaris i/o de difusió en tots els suports (físics, audiovisuals, xarxes socials, internet i altres) la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona en aquest projecte. Les entitats beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari. 11. La justificació i el control L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El beneficiari de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). El beneficiari de la subvenció haurà d’aportar la justificació de l’activitat subvencionada mitjançant un compte justificatiu d’acord amb el detall que figura a continuació, signat pel representant legal, en un termini de dos mesos, a comptar des de la data de finalització de l’activitat subvencionada. En qualsevol cas, la data màxima de justificació serà el 28 de febrer de 2019. Per tal de justificar que s’ha realitzat l’activitat que fonamenta la subvenció, el beneficiari haurà de presentar: 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f Memòria d’actuació, amb indicació de les modalitats i accions realitzades així com els resultats obtinguts, motivació de les desviacions produïdes respecte el pressupost, cas que es produeixin, entre d’altres consideracions. Memòria econòmica simplificada que inclogui: - Relació classificada de despeses de la totalitat de l’activitat, amb identificació del proveïdor i el número de document, descripció de despesa, import i data d’emissió i, en el seu cas, la data de pagament. En les despeses que excedeixin la quantitat de 30.000 euros en el supòsit de cost per execució d’obra o de 12.000 euros en el supòsit de subministrament de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l’entrega del bé; llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixin en el mercat suficient nombre d’entitats que ho subministren o prestin o quan la despesa s’hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. - Les factures originals o els documents de valor probatori, equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatives dels fons rebuts en què es detallin els conceptes contractats d’acord a les accions subvencionades i, si escau, la documentació acreditativa del pagament. - Relació d’ingressos i altres subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència. - Carta de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats. En el cas de l’àmbit B, modalitat 3. Ampliació de cartera de serveis de les associacions, s’haurà d’aportar la següent documentació addicional: - Currículum de la persona contractada o a la que se li ha realitzat l’ampliació de jornada (requeriment: formació en l’àmbit digital) - Contracte de treball del perfil digital i TC1/TC2 de la Seguretat Social de l’associació de comerciants del període subvencionat . - En la memòria d’actuació s’ha de detallar els resultats de les accions de comunicació i màrqueting digital realitzada per la persona contractada. En aquest document s’ha de recopilar tota l’activitat realitzada incloent les publicacions realitzades a la web, a xarxes socials així com les campanyes de publicitat i els resultats obtinguts. Les factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents s’invalidaran fent constar “Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l’Ajuntament de Barcelona/ Gerència de Turisme, Comerç i Mercats, si 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f l’entitat sol·licita la devolució d’aquests documents originals invalidats se substituiran per fotocòpies compulsades. La no realització de l’activitat subvencionada en els termes previstos, la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament dels fons rebuts en les condicions previstes. 12. L’anul·lació i el reintegrament Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment següents: - De l’obligació de justificació. - De la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - De les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. L’associació, establiment comercial o de serveis beneficiari podrà renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions. Aquesta renúncia, ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el beneficiari ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat amb l’article 12.3 de la NGRSM. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 13. El terminis i la forma - Presentació de les sol·licituds: a partir del dia següent de la seva publicació al BOPB fins el dia 30 de juny de 2018. Les sol·licituds hauran d’incloure tots els documents relacionats en la base 8: àmbit A (doc.1, doc.2, doc.3, doc.4) i àmbit B (doc.1, doc.2 i doc. 3). Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades en aquestes bases s’han de formular mitjançant els documents normalitzats , que estaran disponibles a la pàgina: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. La sol·licitud es presentarà preferiblement a través de la seu electrònica de l’Ajuntament http://www.bcn.cat/tramits, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f En cas de presentació presencial, la sol·licitud es presentarà a qualsevol de les oficines del Registre General que es relacionen al final d’aquestes bases, adreçant-la a l’Oficina Central de Subvencions. 14. Procediment de concessió - Admissió de sol·licitud: un cop presentats els documents, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte al sol·licitant i a la convocatòria. Si la sol·licitud no reuneix els requisits que estableix aquestes bases es requerirà, per correu electrònic, a la persona sol·licitant perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb resolució prèvia, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Valoració del projecte: un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. L’òrgan instructor del procediment serà la Direcció de Serveis de Comerç de la Gerència de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona. - Resolució provisional: prèvia a la resolució d’atorgament i denegació definitiva, tindrà lloc una resolució d’atorgament provisional. La Comissió que ha d’elaborar l’informe preceptiu d’atorgament provisional de les subvencions, estarà integrada per: - Regidor de Turisme, Comerç i Mercats (que la presideix). - Gerent de Turisme, Comerç i Mercats. - Gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. - Directora de Serveis de Comerç. - Tècnica de la Direcció de Serveis de Comerç. - Lletrada de la Direcció de Serveis de Comerç. - Secretari Delegat de la Gerència de Turisme, Comerç i Mercats (actuarà com a Secretari de la Comissió amb veu i sense vot). La decisió de rebuig d’una sol·licitud o de no concedir una subvenció es basarà en alguna de les següents raons: - Sol·licitud rebuda fora de termini - L’ incompliment d’algun de les condicions i/o requisits descrits a les Bases. - La no presentació dels documents 1 i 2 en el moment de la sol·licitud. 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f - No arribar a la puntuació mínima (4 punts) establerta pels criteris de valoració. L’òrgan competent per a la inadmissió de sol·licituds i l’atorgament provisional de les subvencions és el Regidor de Turisme, Comerç i Mercats. El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar, si escau, la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En cas que l’import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l’import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l’execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d’acord amb la disminució d’aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l’import informat a la instància de sol·licitud a l’hora de valorar la justificació del projecte. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. - Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon al Regidor de Turisme, Comerç i Mercats, a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i a la web de l’Ajuntament de Barcelona. Termini del procediment: El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f - Pagament: La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspondrà al Gerent de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. El pagament s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte de la persona jurídica indicada pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre’n d’altres que a causa de les disponibilitats pressupostàries haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases. 15. La publicitat L’Ajuntament de Barcelona publicarà les subvencions atorgades i denegades provisional i definitivament en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al tauler d’edictes electrònic. A més, la relació de les subvencions concedides i denegades serà incorporada a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions com també en altres mitjans que es consideri oportú. Publicitat per part de l’entitat beneficiària: utilització preferentment de la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic (cartells, anuncis, comunicacions, etcètera) quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l’article 16 del Reglament d’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la normativa gràfica a la web de l’Ajuntament www.bcn.cat. 16. El crèdit pressupostari La quantia destinada a la convocatòria regulada en aquestes bases és de 300.000.-€ i anirà amb càrrec a la partida pressupostària 0704 48901 43141 del Pressupost municipal vigent. 17. Punts de lliurament de sol·licituds i registre La sol·licitud es presentarà preferiblement a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona http://www.bcn.cat/tramits, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Caldrà disposar del corresponent certificat digital. Pel que fa al registre presencial, es podrà dur a terme als següents centres: 1.- Oficina d'Atenció a les Empreses (OAE): ubicada a l'edifici MediaTIC, al carrer Roc Boronat 117, 08018 Barcelona. Horari: de dilluns a dijous de 8.30 a 18.00 h. i divendres de 8.30 a 14.30 h. Caldrà demanar cita prèvia. 2.- Oficines d’Atenció al Ciutadà (OACs) i subseus: 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 d’Abril del 2018 CSV: d69b-eb57-672d-ff3f Adreça Horari Sant Miquel (Registre Pl. Sant Miquel, 3 De dilluns a dissabte de 8.30 h. a 20.00 h. General) Agost: de dilluns a divendres de 8.30 h a 20.00 h. i dissabtes de 9.00 h. a 14.00 h. Districte de Ciutat Vella c/ Ramelleres, 17 de dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h. I dijous de 8.30 h. a 19.30 h. Districte de l’Eixample c/ Aragó, 328 Del 24 de juny al 24 de setembre: de Districte de Sants- c/ Creu Coberta, 104 dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.30 h. Montjuïc Districte de Les Corts Pl. Comas, 18 Districte de Sarrià-Sant c/ Anglí, 31 Gervasi Districte de Gràcia Pl. Vila de Gràcia, 2 Districte d’Horta- c/ Lepant, 387 Guinardó Districte de Nou Barris Pl. Major de Nou Barris, 1 Districte de Sant c/ Segre, 24-32 Andreu Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 Subseus: Districte de Sants- Pg. Zona Franca 185- De dilluns a divendres de 8.30 h. a 14.00 Montjuïc 219 h. Oficina de La Marina Tancat els mesos de juliol i agost Districte de Nou Barris c/ Costabona, 3-5 Oficina de Zona Nord 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007