Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat EDICTE El Regidor del Districte de Sant Martí en data 12 de febrer de 2018 ha adoptat la següent resolució: Primer.- APROVAR INICIALMENT les bases de la convocatòria per a l’adjudicació de llocs de venda no sedentària vacants al Mercat de Sant Martí de Provençals i al Mercat del Besós. Segon.- SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA les esmentades bases particulars, per un termini de trenta dies hàbils a comptar des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, d’acord amb l’article 66 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament de patrimoni dels ens locals, i en el Taulell d’edictes de l’Ajuntament de Barcelona, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i hi puguin formular, si s’escau, les al·legacions que creguin adients. Tercer.- TENIR PER APROVADES DEFINITIVAMENT les bases particulars en cas que transcorri l’esmentat termini sense que es presentin al·legacions i, en aquest cas, CONVOCAR el procediment d’adjudicació mitjançant la publicació d’anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A L’ADJUDICACIÓ DE LLOCS DE VENDA NO SEDENTÀRIA VACANTS AL MERCAT DE SANT MARTÍ DE PROVENÇALS I AL MERCAT DEL BESOS PRIMERA. OBJECTE L’objecte d’aquestes bases és determinar el procediment i els criteris de selecció per a l’atorgament d’autoritzacions per a l’exercici de la venda no sedentària en els llocs vacants del Mercat de Sant Martí de Provençals i del Mercat del Besós. SEGONA. LLOCS DE VENDA A ADJUDICAR Els llocs de venda a adjudicar i les seves condicions i característiques s’indicaran a la corresponent convocatòria i seran les que resultin després de l’oferiment de trasllat als paradistes que ja disposen d’autorització en el mateix mercat, d’acord amb el que es preveu a la Base Tercera TERCERA. OFERIMENT DE LES PARADES VACANTS ALS PARADISTES QUE DISPOSEN D’AUTORITZACIÓ Amb caràcter previ a la convocatòria del procediment per a l’adjudicació dels llocs de venda vacants es farà pública la llista de parades vacants, les quals s’oferiran preferentment als paradistes que ja disposen d’autorització de venda en el mateix mercat, mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Aquells que ho desitgin podran sol·licitar el seu trasllat en un termini de deu dies hàbils a comptar des de la publicació de l’anunci, presentant instància adreçada al Departament de Llicències i Inspecció del Districte de Sant Martí. En cas que més d’un paradista opti a la mateixa parada, les sol·licituds es resoldran aplicant els criteris previstos a la Base Setena, després de requerir als interessats l’aportació de la documentació necessària per procedir a la valoració de la seva sol·licitud. QUARTA. REQUISITS PER A L’OBTENCIÓ DE L’AUTORITZACIÓ PER EXERCIR LA VENDA NO SEDENTÀRIA Per a l’exercici de l’activitat de venda no sedentària, les persones físiques o jurídiques, hauran de complir els següents requisits: a) Estar donat d’alta en el règim de la Seguretat Social que correspongui, el titular i els treballadors que tingui contractats, i estar al corrent del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 1-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat b) Estar donat d’alta al cens d’obligats tributaris corresponent i estar al corrent de les obligacions fiscals inherents a l’exercici de la venda no sedentària, tant estatals com autonòmiques i locals. c) No tenir cap deute amb l’Ajuntament de Barcelona. d) Complir tots aquells requisits que estableixin les reglamentacions específiques a aplicar als productes que tinguin a la seva venda. e) Disposar d’assegurança de responsabilitat civil vigent, amb cobertura suficient i proporcionada per cobrir les despeses derivades de sinistres individuals i col·lectius que es puguin causar en l’exercici de l’activitat. f) Quan es tracti de persona jurídica, estar legalment constituïda i inscrita en el Registre oficial corresponent, així com estar inclòs en el seu objecte social l’exercici de la venda no sedentària. g) Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, estar en possessió dels permisos de residència i de treball corresponents, i complir allò que estableix la normativa específica vigent. h) Quan es tracti de cooperatives, estar tots els socis treballadors adscrits al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d'acord amb el que s'estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa. CINQUENA. SOL·LICITUDS 5.1. Sol·licitants Poden sol·licitar l'autorització municipal per exercir l'activitat de venda no sedentària les persones físiques o jurídiques que compleixin els requisits establerts a la Base Quarta i no estiguin compreses en cap dels supòsits de prohibició per contractar amb l'administració previstos a l’article 60 del Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic. 5.2 Presentació de sol·licituds Les sol·licituds es realitzaran a través d’instància dirigida preferentment al registre general del Districte de Sant Martí de l’Ajuntament de Barcelona. En la instància es farà constar: a) Les dades personals del sol·licitant (Nom i cognoms; número de NIF/NIE; domicili a efectes de notificacions i número de telèfon de contacte) i, si correspon de la persona que, en cas de resultar adjudicatari de l’autorització, exercirà l’activitat per compte del titular (Nom i cognoms; número de NIF/NIE). Podran exercir l’activitat per compte del titular el cònjuge, o parella de fet acreditada per qualsevol mitjà, els parents dins el segon grau per consanguinitat o afinitat, i els empleats, tots ells donats d’alta a la Seguretat Social en el règim que correspongui, sempre que les dades d’aquesta persona s’hagi fet constar a la sol·licitud. b) En el cas de persones jurídiques, les dades identificaves de la mateixa (Raó social; número de CIF; domicili a efectes de notificacions i número de telèfon de contacte) i del seu representant (Nom i cognoms; número de NIF/NIE); la documentació justificativa de la representació legal que ostenta la persona que signa la sol·licitud; i el nom i número de NIF/NIE de l’empleat o soci de l’entitat que hagi de fer ús de l’autorització per compte d’aquesta. c) La descripció de les instal·lacions (Infraestructura de la parada, vehicles, taulell), amb indicació dels serveis de que disposa la parada (Pagament amb targeta, emprovadors, servei postvenda, servei a domicili…). d) El producte o gama de productes a comercialitzar pels que es sol·licita l’autorització. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 2-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat Juntament amb la sol·licitud es presentarà: a) La declaració responsable per la persona interessada, en la que manifesti: 1. No estar afectada per cap de les circumstàncies d’incapacitat per contractar amb l’Administració. 2. El compliment dels requisits per a l'exercici de l'activitat de venda no sedentària. 3. Estar en possessió de la documentació que acredita el compliment dels indicats requisits. 4. El compromís de mantenir el compliment dels requisits durant el termini de vigència de l'autorització. 5. Donar autorització a l'Ajuntament per tal que pugui fer les comprovacions en relació al compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, o consulta telemàtica als registres i arxius d'altres administracions i entitat publiques. b) Fotografia/s de les instal·lacions i dels serveis de què disposa la parada. c) Documentació acreditativa de les circumstàncies previstes per a la valoració de les sol·licituds. Els mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant la presentació de documents originals o degudament compulsats i la no-acreditació documental d’aquestes circumstàncies, dins el període de presentació de les sol·licituds, implica que el criteri afectat no es valorarà. La presentació de la sol·licitud suposarà l’acceptació del contingut de la totalitat de les clàusules o condicions de les bases que regeixen el procediment per a l’atorgament de les autoritzacions. A més, porta implícita l’autorització a l’Ajuntament de Barcelona per gestionar les dades personals facilitades mitjançant un fitxer sota la seva responsabilitat, i en compliment d’allò que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, únicament amb l’objecte de participar en el procediment objecte de les present bases. Per exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, previstos a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, podran adreçar una sol·licitud escrita amb la referència "Tutela drets LOPD" a la Direcció de Serveis de Llicències i Espai Públic del Districte de Sant Martí, Plaça Valentí Almirall 1, 08018 Barcelona, o bé ho podran fer per qualsevol altre mitjà admès en dret. SISENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ Les autoritzacions per a l’exercici de la venda no sedentària al Mercat de Sant Martí de Provençals i al Mercat del Besòs s’atorgaran mitjançant un procediment de concurrència competitiva que s’iniciarà amb la convocatòria realitzada pel Regidor del Districte, un cop aprovades definitivament les bases, i constarà de les següents fases i terminis: 6.1.Presentació de sol·licituds per participar en el procediment S’estableix un termini de 15 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria, per a la presentació de sol·licituds al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona, sens perjudici del que disposa l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. 6.2. Publicació de llista provisional de persones admeses i de persones excloses i termini d’esmena de les sol·licituds. Dins dels 10 dies hàbils següents a la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, el Departament de Llicències i Inspecció del Districte: - Farà pública la llista provisional de persones admeses i persones excloses. La llista provisional de persones admeses i de persones excloses, així com la resta d’actes que requereixin publicitat, s'exposaran en el tauler d’anuncis de la seu del Districte de Sant Martí i en el Tauler d’edictes electrònic. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 3-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat - Requerirà als interessats, les sol·licituds dels quals no compleixin els requisits establerts, perquè en el termini de 10 dies hàbils esmenin la mancança o aportin el document o documents preceptius que ha motivat la seva exclusió, amb l'advertiment que, de no fer-ho, es considerarà que desisteixen de la seva petició, i que aquesta s'arxivarà. En cas que un aspirant no aparegui ni en la llista provisional de persones admeses ni en la d’excloses, a l’hora de formular la reclamació corresponent l’haurà d’acompanyar amb una fotocòpia de la sol·licitud presentada. 6.3. Valoració de les sol·licituds i publicació de la llista definitiva de persones excloses i admeses amb les sol·licituds valorades Dins dels 10 dies hàbils següents a la finalització del termini de reclamacions i d’esmena de les sol·licituds, i resoltes les possibles incidències, el Departament de Llicències i Inspecció del Districte: - Valorarà les sol·licituds admeses, d'acord amb els criteris que s’indiquen a la Base Setena i atenent a la documentació presentada i els mèrits degudament acreditats. - Farà pública, pels mitjans indicats, la llista definitiva de persones excloses per no haver esmenat les deficiències o aportat els documents preceptius dins del termini atorgat a l’efecte, així com de les persones admeses, ordenant les seves sol·licituds per grups de productes, d’acord amb la puntuació obtinguda per ordre decreixent. Si és el cas, amb aquesta llista es faran públiques les sol·licituds que es troben en situació d’empat i el número assignat a cadascuna d’elles, en funció de l’ordre d’entrada al Registre General de l’Ajuntament, així com el dia, hora i lloc de realització del sorteig per determinar l’ordre de prelació de les sol·licituds amb idèntica puntuació. 6.4. Realització del sorteig El dia indicat es realitzarà el sorteig per determinar l’ordenació de les sol·licituds valorades amb la mateixa puntuació. 6.5. Publicació de la llista definitiva de persones admeses i sol·licitud valorades considerant el resultat del sorteig per desfer situacions d’empat i proposta de resolució Dins dels 10 dies hàbils següents a la realització del sorteig, el Departament de Llicències i Inspecció del Districte, confeccionarà i publicarà, pels mitjans indicats, la llista de les persones admeses amb les sol·licituds valorades ordenades per grups de productes, per ordre decreixent de puntuació, i aplicant el resultat del sorteig per desfer les situacions d’empat. Si el nombre de sol·licituds d’aquesta llista superés el d'autoritzacions a concedir, aquesta llista constituirà una borsa a efectes de cobrir les vacants del mercat que es puguin anar produint, de manera que els llocs vacants s’assignaran, pel termini que resti de vigència de l’autorització, als que s’haguessin quedat sense plaça i compleixin els requisits i condicions per accedir a la plaça, segons l’ordre de prelació establert. La llista d’espera tindrà vigència fins que es resolgui un nou procediment públic d’atorgament d’autoritzacions i un màxim de 2 anys. Dins d’aquest mateix termini, es requerirà als que resultin adjudicataris de les autoritzacions segons l’ordre en que hagin estat classificades les sol·licituds en aquesta llista, per tal que, en el termini de 5 dies hàbils: a) Aportin la següent documentació, amb l’advertiment que de no fer-ho renuncien a la concessió de la llicència: 1. Fotocòpia del NIF/NIE i dues fotografies del sol·licitant i, si correspon, de la persona que en cas de resultar adjudicatari de l’autorització exercirà l’activitat per compte del titular. 2. En el cas de les persones jurídiques, fotocòpia del seu CIF i del NIF/NIE de l'empleat o soci de l'entitat que vagi a fer ús de l'autorització per compte d'aquesta, així com una fotografia de la persona que exercirà l’activitat. 3. En cas de nacionals de tercers països, acreditació documental de que disposen de l'autorització de residència i treball. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 4-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat b) En funció de la puntuació obtinguda escullin parada d’entre els llocs vacants. Transcorregut aquest termini, si no s’ha aportat la documentació indicada, es requerirà la seva aportació al següent adjudicatari, d’acord l’ordre establert a la llista d’espera. Un cop el Departament de Llicències i Inspecció disposi de la documentació corresponent a totes les llicències a adjudicar, proposarà la seva concessió. 6.6. Concessió de llicències La resolució del procediment correspondrà al regidor del Districte, que serà qui atorgui les corresponents autoritzacions, en el termini de 10 dies hàbils des de la proposta de resolució, amb contingut previst a la Base Vuitena. Resolt el procediment, es notificarà als interessats que hagin resultat adjudicataris perquè, en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la notificació, es personin a la seu del Districte a retirar l’autorització. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi recollit de l’autorització s’entendrà que l’adjudicatari renuncia a la llicència i aquesta s’atorgarà d’acord l’ordre establert a la llista d’espera. En cas que no es resolgui el procediment en el termini fixat s’entendrà que les sol·licituds han estat desestimades. SETENA. CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS PRODUCTES Qualitat, originalitat i característiques del producte (es valorarà si són Fins a 1 ecològics, o artesanals...): punt D’1 a 2 productes ........................................... 0,1 punts De 3 a 5 productes .......................................... 0,2 punts Més de 5 productes ......................................... 0,5 punts Productes sense presència actual al mercat que compleixin determinades característiques que justifiquin la seva priorització (protecció de la salut o el medi ambient), S’hi inclou el desenvolupament d’accions relacionades amb la responsabilitat social ........................................ fins a 0,5 punts TIPOLOGIA DE LES Qualitat i seguretat de l’estructura i els components de la parada; Fins a INSTAL·LACIONS materials i sistema de fixació del cobriment de la parada (tendals, para- 0,7 punts sols); adequació de la parada als productes ofertats .......................................... ...fins a 0,2 punts Remolc, vehicle tenda i/o altres complements que permetin un muntatge i desmuntatge de la parada ràpid, simple i respectuós amb la convivència del veïnatge .......................................................................fins a 0,5 punts MILLORES EN LA Serveis oferts als clients (emprovadors, pagament amb targeta de crèdit, Fins a 1 PRESTACIÓ DELS servei a domicili...) punt SERVEIS D’1 a 2 serveis ................................................. 0,1 punts De 3 a 4 serveis ............................................... 0,2 punts Més de 4 serveis ............................................. 0,5 punts Activitats i/o aportacions que millorin l’atenció al client i la qualitat del mercat (servei post venda, sistema de senyalització de preus i etiquetatge de productes, adhesió al sistema arbitral de consum o altres garanties de consum...) D’1 a 2 accions ................................................ 0,1 punts De 3 a 4 accions .............................................. 0,2 punts Més de 4 accions ............................................. 0,5 punts 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 5-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat MEDIAMBIENTALS Proximitat: distància en quilòmetres entre el lloc d’origen dels sol·licitants Fins a (ESTALVI I i el mercat (es valorarà la proximitat del comerciant per l’estalvi energètic 0,8 punts EFICIÈNCIA que suposa el desplaçament al mercat) ENERGÈTICA) Més de 51 km .................................................. 0,1 punts De 21 a 50 km ................................................. 0,2 punts De 0 a 20 km ................................................... 0,3 punts Sistema de reducció, gestió i recollida de residus.......................................................................... 0,2 punts Accions de prevenció i manteniment de la neteja de l’entorn ....................................................................................... 0,1 punts Ús de bosses compostables o reciclables per les mercaderies ................................................................. 0,2 punts Total puntuació Fins a 3,5 punts CRITERIS PER Perfil socioeconòmic dels sol·licitants Fins a DESFER EMPATS EN Propostes presentades per persones en situació d’atur i que no 1,3 punt LA VALORACIÓ percebin prestacions.......................................................0,3 punts Propostes presentades per persones en situació d’atur i que percebin prestacions...................................................... 0,2 punts Integració de col·lectius amb risc d’exclusió social..............................................................................0,5 punts Titularitat de parades en altres mercats de venda no sedentària arreu de Catalunya Cap .................................................................... 0,2 punts De 1 a 2 ............................................................ 0,1 punts Per valorar les sol·licituds admeses, el Departament de Llicències i Inspecció del Districte tindrà en compte els següents criteris de valoració, aplicats a les dades que resultin exclusivament de la documentació presentada amb la sol·licitud. VUITENA. CONTINGUT DE LES AUTORITZACIONS Les autoritzacions atorgades han d’indicar: a) Les dades identificatives del titular de l’autorització i, en el seu cas, de la persona que exercirà l’activitat per compte del titular, i si es tracta d’una persona jurídica, de l’empleat o soci de l’entitat que hagi de fer ús de l’autorització per compte d’aquesta. b) El mercat, l’horari i les dates en les que es podrà exercir l’activitat. c) El lloc assignat per muntar la parada i les seves dimensions. d) Els productes o gamma de productes autoritzats per a la venda. e) La durada de l’autorització. f) Les següents condicions d’atorgament de les autoritzacions: Els titulars de les autoritzacions estaran obligats a: 1. Acreditar cada any, durant la vigència de les autoritzacions, que continuen complint els requisits i obligacions per a l’exercici de la venda no sedentària, així com que estan al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les seves obligacions fiscals, i del pagament de la corresponent taxa i de l’assegurança de responsabilitat civil, mitjançant la declaració responsable que es posarà a la seva disposició, degudament emplenat i signat. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 6-7 https://bop.diba.cat A Departament de Serveis Jurídics - Secretaria Direcció de Serveis Generals-Districte de Sant Martí Pl. Valentí Almirall, 1 08018 Barcelona 932 916 030 www.barcelona.cat L’incompliment d’aquesta obligació, així com la inexactitud, falsedat o omissió en la declaració responsable, són causes de revocació de l’autorització sense dret a indemnització i sens perjudici de les sancions que puguin ser aplicades. 2. Exhibir de manera visible i permanent durant tota la jornada de venda a la parada la llicència per a l’exercici de la venta no sedentària. 3. Assistir setmanalment al mercat. El titular de l’autorització haurà d’exercir directa i personalment l’activitat, si bé es permet que ho faci en nom seu el cònjuge o parella de fet acreditada per qualsevol mitjà, els parents dins del segon grau de consanguinitat o afinitat, i els empleats, tots ells donats d’alta a la Seguretat Social en el règim que correspongui. 4. Comunicar a l’Ajuntament les absències previstes, incloent les vacances. Si la parada deixa d’ocupar-se durant un període superior a 3 dies de mercat sense causa justificada i no comunicada es podrà revocar l’autorització. 5. Ocupar la parada assignada que figura a la llicència sense superar la superfície autoritzada, inclòs el voladís. 6. Vendre únicament els articles que estiguin autoritzats a la llicència. 7. Exposar els articles oferts sobre un taulell o un altre element a una altura mínima de 80 centímetres. Els productes no podran estar sobre el terra. 8. Mantenir en bones condicions de conservació, seguretat i netedat les instal·lacions i l’espai del lloc que s’ocupi, i deixar aquest espai en perfectes condicions al finalitzar l’activitat. Cal recollir les instal·lacions i dipositar les escombraries i deixalles, així com els embalatges, en els llocs previstos a l’efecte, un cop finalitzat l’horari de mercat. 9. No guardar ni amagar gènere de persones que no estan autoritzades per vendre. 10. Respectar i obeir les indicacions i recomanacions del personal municipal encarregat del mercat i la Guàrdia Urbana, així com facilitar l’accés i la informació als inspectors i als òrgans competents de control. 11. No circular amb vehicles pel recinte del mercat ni estacionar-hi fora dels horaris establerts. Es podrà accedir al recinte per muntar la parada fins a les 8:30 i per desmuntar-la a partir de les 13:30. 12. Abonar la taxa corresponent a la llicència d’ocupació de la via pública. NOVENA. RÈGIM JURÍDIC. En tot allò que no recullin aquestes bases, serà d’aplicació la següent normativa: - La Llei 18/2017, d’1 d’agost, de Comerç de Catalunya. - El Decret 162/2015, de 14 de juliol, de venda no sedentària en marcats de marxants. - La Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques. - El Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament de Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya. - L’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics de Barcelona. Barcelona, 16 de febrer de 2018 Rocío Benito Arranz Secretària del Districte de Sant Martí 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-2-2018 CVE 2018007246 Pàg. 7-7 https://bop.diba.cat A