ANUNCI Expedient núm.:18 SD 009 NT L’Alcaldessa en data 25 de maig de 2018 ha adoptat la següent resolució: RESOLDRE les al·legacions formulades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial de la Modificació dels Annexos de l’Ordenança reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en les Obres, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Llicències de la Gerència Adjunta d’Urbanisme de 22 de maig de 2018, que es dona per reproduït i que s’incorpora a aquest decret a efectes de motivació; APROVAR DEFINITIVAMENT la Modificació dels Annexos de l’Ordenança reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en les Obres (ORPIMO) aprovada pel Plenari del Consell Municipal, en sessió celebrada el 25 de febrer de 2011 i publicada al BOP als efectes de la seva efectivitat data 25 de març de 2011 ; PUBLICAR el present decret així com el text íntegre de la Modificació dels Annexos de l’Ordenança reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal (ORPIMO) en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en la Gaseta Municipal i a la seu electrònica de l’Ajuntament; NOTIFICAR el present decret als interessats amb trasllat del text de la modificació i de l’informe resposta de les al·legacions. El que es fa públic per a general coneixement als efectes de la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la data de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província, i als efectes previstos als articles 45 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de 2015, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques, article 178 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, per qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i article 108 i següents del Reglament orgànic aprovat pel Consell Municipal el 16 de febrer de 2001, per la qual cosa es publica tot seguit el contingut de la modificació dels annexos de l’Ordenança reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en les Obres : ANNEXOS ANNEX 1 Obres majors sotmeses a règim de llicència Les sol·licituds de llicències d’obres majors, previstes a l’article 3.2, segons els tipus d’obres dels apartats d’aquest article, requereixen l’informe d’idoneïtat tècnica i la documentació que es concreta en aquest annex. a) Construcció i edificació de nova planta: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria (amb el contingut previst al Codi tècnic d’edificació, CTE). 1.2. Plànols (amb el contingut previst al CTE). 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 1.4.1. Condicions de protecció contra incendis (d’acord amb l’Ordenança reguladora de les condicions de prevenció contra incendis, OCPI). 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons el Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 1-15 https://bop.diba.cat A 1.4.3. Infraestructures comunes de telecomunicacions (Reial Decret Llei 1/1998, del 28 de febrer, relatiu a les infraestructures comunes en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació). 1.4.4. Full estadístic d’habitatges, si escau. 1.4.5. Qualificació provisional d’habitatges de protecció, si escau. 1.4.6. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 1.4.7. Instal·lacions de recollida pneumàtica de residus urbans, si escau. 1.4.8. Certificat d’inici de tramitació del projecte tècnic de la instal·lació d’energia solar tèrmica o fotovoltaica, si escau, d’acord amb l’Ordenança del medi ambient de Barcelona. 1.4.9. Estudi hidrogeològic, elaborat per tècnic competent, quan en l’execució de les obres es prevegi un esgotament provisional d’aigua del subsòl. L’informe urbanístic previ (art. 17 de l’ordenança) només és exigible en les obres de construcció i edificació de nova planta, gran rehabilitació i reforma o rehabilitació amb canvi d’ús de l’edifici. La documentació de les obres que afecten elements catalogats ha d’incloure, a més, la documentació que figura en l’annex 3 b). La documentació relativa a les condicions de protecció contra incendis ha d’observar la Norma UNE 157653/2008 de criteris generals per a l’elaboració de projectes de protecció contra incendis en edificis i establiments. Els projectes corresponents a obres de nova planta o gran rehabilitació han d’incloure plànols d’informació de l’entorn on estiguin localitzats els elements urbans d’urbanització, senyalització, mobilitat i altres que puguin resultar afectats per les obres. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. Declaració responsable de tècnic/a respecte de la necessitat d'un Pla d'auscultació que indiqui: 1. Si l’obra està inclosa en algun d’aquests supòsits, d’acord amb el model de Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent: a) Obra que impliqui una excavació d’una profunditat equivalent a un mínim de 3 soterranis. b) Obra que impliqui excavació sota freàtic i/o bombament del mateix. c) Obra que impliqui excavació d’una profunditat equivalent a 2 soterranis entre mitgeres. d) Obra que pugui implicar un canvi tensional sobre infraestructures o edificis existents. e) Excavacions realitzades a una distància horitzontal inferior a: e.1. El doble de la seva profunditat, respecte a infraestructures i edificis o estructures catalogades. e.2. La seva profunditat, respecte d’altres edificacions. Aquest Pla s’incorporarà en el projecte executiu de les obres. 2. Si s’ha informat al promotor que és necessària la realització d’un Pla d’auscultació d’acord amb el Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent, que caldrà incorporar-lo en el projecte executiu de les obres. b) Gran rehabilitació: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria (amb el contingut previst al Codi tècnic d’edificació, CTE). 1.2. Plànols (amb el contingut previst al CTE). 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 2-15 https://bop.diba.cat A 1.4.1. Condicions de protecció contra incendis (d’acord amb l’Ordenança reguladora de les condicions de prevenció contra incendis, OCPI). 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons el Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.3. Infraestructures comunes de telecomunicacions (Reial Decret Llei 1/1998, del 28 de febrer, relatiu a les infraestructures comunes en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació). 1.4.4. Full estadístic d’habitatges, si escau. 1.4.5. Qualificació provisional d’habitatges de protecció, si escau. 1.4.6. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 1.4.7. Instal·lacions de recollida pneumàtica de residus urbans, si escau. 1.4.8. Certificat d’inici de tramitació del projecte tècnic de la instal·lació d’energia solar tèrmica o fotovoltaica, si escau, d’acord amb l’Ordenança del medi ambient de Barcelona. 1.4.9. Estudi hidrogeològic, elaborat per tècnic competent, quan en l’execució de les obres es prevegi un esgotament provisional d’aigua del subsòl. L’informe urbanístic previ (art. 17 de l’ordenança) només és exigible en les obres de construcció i edificació de nova planta, gran rehabilitació i reforma o rehabilitació amb canvi d’ús de l’edifici. La documentació relativa a les obres de consolidació, reforma o rehabilitació, que comportin una intervenció global en l’estructura de l’edifici, ha d’incloure un informe emès pel tècnic o tècnica autor del projecte on s’acrediti que les obres per executar no comporten riscos per als ocupants ni per a tercers. L’estructura de l’edifici ha de tenir el nivell de desenvolupament tècnic de projecte executiu. La documentació de les obres que afectin l’estructura de l’edifici ha d’incloure una declaració responsable del compliment de l’obligació d’haver notificat les obres als ocupants i propietaris de l’edifici (art. 37.3 de l’ordenança). La documentació de les obres que afecten elements catalogats ha d’incloure, a més, la documentació que figura en l’annex 3 b). La documentació relativa a les condicions de protecció contra incendis ha d’observar la Norma UNE 157653/2008 de criteris generals per a l’elaboració de projectes de protecció contra incendis en edificis i establiments. Els projectes corresponents a obres de nova planta o gran rehabilitació han d’incloure plànols d’informació de l’entorn on estiguin localitzats els elements urbans d’urbanització, senyalització, mobilitat i altres que puguin resultar afectats per les obres. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal. 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. Declaració responsable de tècnic/a respecte de la necessitat d'un Pla d'auscultació que indiqui: 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 3-15 https://bop.diba.cat A 1. Si l’obra està inclosa en algun d’aquests supòsits, d’acord amb el model de Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent: a) Obra que impliqui una excavació d’una profunditat equivalent a un mínim de 3 soterranis. b) Obra que impliqui excavació sota freàtic i/o bombament del mateix. c) Obra que impliqui excavació d’una profunditat equivalent a 2 soterranis entre mitgeres. d) Obra que pugui implicar un canvi tensional sobre infraestructures o edificis existents. e) Excavacions realitzades a una distància horitzontal inferior a: e.1. El doble de la seva profunditat, respecte a infraestructures i edificis o estructures catalogades. e.2. La seva profunditat, respecte d’altres edificacions. Aquest Pla s’incorporarà en el projecte executiu de les obres. 2. Si s’ha informat al promotor que és necessària la realització d’un Pla d’auscultació d’acord amb el Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent , i que caldrà incorporar-lo en el projecte executiu de les obres. c) Increment de volum o sostre edificable sense intervenció global en l’edifici. d) Consolidació, reforma o rehabilitació, que comporti una intervenció global en els fonaments o l’estructura de l’edifici e) Reforma o rehabilitació amb modificació de l’ús principal de l’edifici f) Obres que comportin la creació de nous habitatges g) Consolidació, reforma, rehabilitació o actuacions en façanes d’edificis catalogats d’interès nacional (A) o d’interès local (B) o d’edificis protegits urbanísticament (C), llevat, en tots els casos, de les obres ordinàries de conservació o reparació menor h) Obres per a la instal·lació d’ascensors en l’exterior dels edificis Per a les obres compreses en els apartats c), d), e), f), g) i h), es requereix la documentació següent: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria (amb el contingut previst al Codi tècnic d’edificació, CTE). 1.2. Plànols (amb el contingut previst al CTE). 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 1.4.1. Condicions de protecció contra incendis (d’acord amb l’Ordenança reguladora de les condicions de prevenció contra incendis, OCPI). 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons el Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.3. Infraestructures comunes de telecomunicacions (Reial Decret Llei 1/1998, del 28 de febrer, relatiu a les infraestructures comunes en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació). 1.4.4. Full estadístic d’habitatges, si escau. 1.4.5. Qualificació provisional d’habitatges de protecció, si escau. 1.4.6. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 1.4.7. Instal·lacions de recollida pneumàtica de residus urbans, si escau. 1.4.8. Certificat d’inici de tramitació del projecte tècnic de la instal·lació d’energia solar tèrmica o fotovoltaica, si escau, d’acord amb l’Ordenança del medi ambient de Barcelona. 1.4.9. Estudi hidrogeològic, elaborat per tècnic competent, quan en l’execució de les obres es prevegi un esgotament provisional d’aigua del subsòl. L’informe urbanístic previ (art. 17 de l’ordenança) només és exigible en les obres de construcció i edificació de nova planta, gran rehabilitació i reforma o rehabilitació amb canvi d’ús de l’edifici. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 4-15 https://bop.diba.cat A La documentació relativa a les obres de consolidació, reforma o rehabilitació, que comportin una intervenció global en l’estructura de l’edifici, ha d’incloure un informe emès pel tècnic o tècnica autor del projecte on s’acrediti que les obres per executar no comporten riscos per als ocupants ni per a tercers. L’estructura de l’edifici ha de tenir el nivell de desenvolupament tècnic de projecte executiu. La documentació de les obres que afectin l’estructura de l’edifici ha d’incloure una declaració responsable del compliment de l’obligació d’haver notificat les obres als ocupants i propietaris de l’edifici (art. 37.3 de l’ordenança). La documentació de les obres que afecten elements catalogats ha d’incloure, a més, la documentació que figura en l’annex 3 b). La documentació relativa a les condicions de protecció contra incendis ha d’observar la Norma UNE 157653/2008 de criteris generals per a l’elaboració de projectes de protecció contra incendis en edificis i establiments. Els projectes corresponents a obres de nova planta o gran rehabilitació han d’incloure plànols d’informació de l’entorn on estiguin localitzats els elements urbans d’urbanització, senyalització, mobilitat i altres que puguin resultar afectats per les obres. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal . 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. i) Demolició parcial d’edificis catalogats d’interès nacional (A) o d’interès local (B); demolició total o parcial d’edificis urbanísticament protegits (C), d’edificis urbanísticament considerats de nivell D i d’edificis integrats en conjunts protegits: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria (amb el contingut previst al CTE). 1.2. Plànols (amb el contingut previst al CTE). 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.7. Avaluació del volum i característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 2. Memòria històrica amb el contingut que figura a l’annex 3b). 3. En el conjunt especial de l’Eixample, declaració responsable del titular de la llicència sobre els compromisos previstos a l’article 19 de l’Ordenança de rehabilitació i millora de l’Eixample. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 5-15 https://bop.diba.cat A 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. j) Construccions prefabricades: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria. 1.2. Plànols. 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 1.4.1. Condicions de protecció contra incendis (d’acord amb l’OCPI). 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.7. Avaluació del volum i característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, del 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. k) Moviments de terres (buidat, excavacions i rebaix, terraplenament): 1. Plànol d’emplaçament a escala 1:2000. 2. Plànol topogràfic de la parcel·la o parcel·les a què es refereix la sol·licitud a escala no menor de 1:500, on s’indiquin les cotes d’altimetria, l’edificació i l’arbrat existents i la posició, en planta i altura, de les finques o construccions veïnes que puguin ser afectades pel desmunt o terraplenament. 3. Plànol dels perfils que es considerin necessaris per a valorar el volum i les característiques de l’obra. 4. Memòria tècnica complementària referida a la documentació prevista als apartats anteriors, explicativa de les característiques, el programa i la coordinació dels treballs. 5. Declaració responsable del titular de la llicència que verifiqui que les obres les executarà una empresa constructora competent i sota la direcció facultativa i, si escau, amb la presència de la direcció de l’execució de les obres. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. Declaració responsable de tècnic/a respecte de la necessitat d'un Pla d'auscultació que indiqui: 1. Si l’obra està inclosa en algun d’aquests supòsits, d’acord amb el model de Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent: a) Obra que impliqui una excavació d’una profunditat equivalent a un mínim de 3 soterranis. b) Obra que impliqui excavació sota freàtic i/o bombament del mateix. c) Obra que impliqui excavació d’una profunditat equivalent a 2 soterranis entre mitgeres. d) Obra que pugui implicar un canvi tensional sobre infraestructures o edificis existents. e) Excavacions realitzades a una distància horitzontal inferior a: e.1. El doble de la seva profunditat, respecte a infraestructures i edificis o estructures catalogades. e.2. La seva profunditat, respecte d’altres edificacions. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 6-15 https://bop.diba.cat A Aquest Pla s’incorporarà en el projecte executiu de les obres. 2. Si s’ha informat al promotor que és necessària la realització d’un Pla d’auscultació d’acord amb el Manual Bàsic per l’elaboració del Pla d’auscultació vigent, que caldrà incorporar-lo en el projecte executiu de les obres. l) Obres d’urbanització en terrenys privats d’ús públic: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1. Memòria descriptiva de les característiques de l’obra o servei, amb detall dels càlculs justificatius de les dimensions i dels materials que es projectin, la seva disposició i condicions. 1.2. Plànols 1.3. Pressupost 1.4. Annexos 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.7. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, del 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. m) Obertura, modificació i pavimentació de camins: 1.Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui: 1.1.Memòria descriptiva de les característiques de l’obra o servei, amb detall dels càlculs justificatius de les dimensions i dels materials que es projectin, la seva disposició i condicions. 1.2.Plànols. 1.3.Pressupost. 1.4.Annexos. 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.7. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, del 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. n) Construcció de piscines i les seves edificacions auxiliars: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui 1.1. Memòria. 1.2. Plànols. 1.3. Pressupost. 1.4. Annexos. 1.4.2. Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic, signat per tècnic o tècnica competent, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció. 1.4.7. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, del 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 7-15 https://bop.diba.cat A Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. ANNEX 2 Documentació necessària per a sol·licitar l’informe urbanístic Les sol·licituds d’informe urbanístic, previst a l’article 17, han d’incloure la documentació que s’assenyala a continuació: 1. Plànol d’emplaçament de l’edificació proposada. 2. Plànol topogràfic, si escau. 3. Descripció dels paràmetres bàsics de l’edificació: alçada, ocupació de parcel·la, fondària edificable, sostre edificable, subsòl. 4. Descripció detallada dels usos projectats. 5. Nombre d’habitatges previstos, locals. 6. Reportatge fotogràfic del solar i de les finques de l’entorn. 7. Inventari de la vegetació existent. 8. En cas d’obres de gran rehabilitació i reforma o rehabilitació, amb canvi d’ús de l’edifici, cal aportar l’avantprojecte de les obres. ANNEX 3 Documentació necessària en matèria d’elements protegits: béns culturals d’interès nacional (A), d’interès local (B), edificis protegits urbanísticament (C) i edificis urbanísticament considerats de nivell D a) Documentació que cal aportar per a la consulta prèvia als serveis de patrimoni per a les actuacions sotmeses a règim de llicència Les consultes prèvies en matèria de béns del patrimoni arquitectònic historicoartístic, previstes a l’article 31.2, han d’incloure la documentació que s’assenyala a continuació: 1. Relació dels usos als quals es vol destinar l’edifici i les particularitats que aquests puguin tenir o necessitar. 2. Fitxa del pla especial de protecció corresponent. 3. Aixecament planimètric de l’edifici i de la parcel·la. 4. Fotografies generals de l’edifici (interiors i exteriors), de detalls i generals de l’entorn. 5. Avanç de memòria històrica, que permeti justificar l’enfocament donat al projecte. 6. Avanç de l’estudi de patologies (estructurals, de conservació en general i pròpies dels elements més interessants, com ara els revestiments, els decoratius). 7. Avanç de l’estudi de la problemàtica general de l’edifici en relació amb les normatives vigents (amb especial atenció a les mesures de protecció contra incendis, accessibilitat i el Codi tècnic de l’edificació). 8. Avanç de l’anàlisi global de l’edifici actual en relació amb la intervenció. 9. Avanç de proposta d’intervenció en virtut del que es dedueixi dels apartats anteriors. 10. Les actuacions que afectin façanes han d’incloure la documentació demostrativa de les cates o proves realitzades. b) Documentació que cal aportar per a la consulta prèvia als serveis de patrimoni per a les actuacions sotmeses a règim de comunicació Les consultes prèvies relatives a béns del patrimoni arquitectònic historicoartístic, previstes a l’article 47.2 i la disposició addicional primera, han d’incloure la documentació següent: 1. Aixecament planimètric de la zona d’actuació. 2. Reportatge fotogràfic suficient. 3. Memòria explicativa de les obres que s’executaran i de les tècniques que s’empraran. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 8-15 https://bop.diba.cat A En la consulta prèvia preceptiva en relació amb els edificis urbanísticament considerats de nivell D del districte de Ciutat Vella, cal incloure, a més, la documentació demostrativa de les cates o proves realitzades. c) Documentació que cal aportar en obres que afectin el patrimoni arquitectònic historicoartístic Les sol·licituds de llicència o les comunicacions d’obres sotmeses a informe dels serveis municipals competents en matèria del patrimoni arquitectònic historicoartístic han d’incloure, a més de la documentació dels apartats anteriors, la memòria històrica del projecte, que ha de comprendre: 1. Notícies històriques sobre l’emplaçament. 2. Notícies històriques sobre l’edifici: antecedents, reculls sobre l’edifici i la seva evolució (documentació històrica, imatges, declaracions administratives, explicació de les tècniques constructives i materials emprats, usos i d’altres). 3. Aixecament de l’estat actual (planimètric i fotogràfic). 4. Resum on quedi clara l’evolució de l’edificació fins a l’estat actual. 5. Valoració de l’edificació des del punt de vista historicoartístic i patrimonial. ANNEX 4 Obres subjectes al règim de comunicació d’obra menor tipus I Les sol·licituds de comunicació d’obra menor tipus I, previstes a l’article 3.3, segons els tipus d’obres dels apartats d’aquest article, requereixen l’informe d’idoneïtat tècnica i la documentació que es concreta en aquest annex. a) Reforma o rehabilitació de l’edifici que afecti parcialment l’estructura, sense canvi de l’ús principal b) Consolidació de l’edifici amb intervenció parcial en l’estructura c) Demolició d’edificis, excepte els inclosos a l’apartat 2.i) d) Obres per a la instal·lació d’ascensor en l’interior de l’edifici Per a les obres compreses en els apartats a), b), c) i d), es requereix la documentació següent: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i de la direcció de la seva execució. 3. Fotografies de l’edifici en color. 4. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre. 5. Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l’1 de febrer, que regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i Decret 89/2010, del 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya). 6. Informe emès pel tècnic o tècnica autor del projecte, on s’acrediti que les obres que es pretenen executar no comporten riscos per als ocupants ni per a tercers. 7. Declaració responsable del compliment de l’obligació de notificar les obres als ocupants i propietaris de l’edifici (art. 37.3 de l’ordenança). 8. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal . 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 9-15 https://bop.diba.cat A d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. e) Construccions auxiliars de menys de 15 m2 de superfície, definides a l’article 253.1 de les Normes urbanístiques del Pla general metropolità, llevat les piscines: 1. Documentació tècnica (memòria i documentació gràfica, que haurà de precisar la ubicació i les característiques de l’obra). 2. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. f) Obres de reforma interior de locals per a instal·lar-hi activitats sotmeses a alguna limitació imposada en plans urbanístics sobre regulació d’usos o activitats. g) Obres de reforma interior en dos o més habitatges d’un edifici. h) Obres de divisió de locals en planta baixa Per a les obres compreses en els apartats f), g) i h), es requereix la documentació següent: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del director de les obres. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. Per les obres compreses en l'apartat g), es requereix una Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal. 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. i) Instal·lació de marquesines: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i/o de la direcció de la seva execució. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. 4. Fotografies de la façana en colors. j) Instal·lació de grues de construcció a la via pública: 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 10-15 https://bop.diba.cat A 1. Projecte tècnic de la instal·lació, signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. Hi ha de figurar la tanca de protecció a l’efecte de l’autorització d’ocupació del domini públic. 2. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent, que verifiqui que el projecte de la instal·lació està autoritzat pel corresponent departament de la Generalitat. 3. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent, que verifiqui que la instal·lació reuneix els requisits exigits en la normativa aplicable. 4. Certificat, a l’efecte de la tramitació de llicència, d’inspecció de grua desmuntada i compliment de les condicions per a ser muntada, expedit per una entitat d’inspecció i control (EIC) (amb excepció de les grues-torre autodesplegables de tipus monobloc de moment nominal menor o igual a 170kNm amb període d’inspecció no vençut, en què no és necessària la inspecció desmuntada). 5. Document GR-1 vigent, segellat per l’entitat d’inspecció competent (s’ha d’aportar en un termini màxim de quinze dies un cop finalitzada la instal·lació). 6. Pla de prevenció de riscos laborals. 7. Pòlissa d'assegurança amb cobertura de 600.000 EUR. k) Instal·lació de muntacàrregues de construcció a la via pública: 1. Projecte tècnic de la instal·lació, signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. Hi ha de figurar la tanca de protecció a l’efecte de l’autorització d’ocupació del domini públic. 2. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent, que verifiqui que el projecte de la instal·lació està autoritzat pel corresponent departament de la Generalitat. 3. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent, que verifiqui que la instal·lació reuneix els requisits exigits en la normativa aplicable. 4. Pla de prevenció de riscos laborals. l) Obres, incloses les actuacions en façanes, en edificis urbanísticament considerats de nivell D i en els integrats en conjunts protegits, no subjectes a llicència d’obra major, llevat les obres de conservació o reparació menor: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i de la direcció de la seva execució. 3. Fotografies en color de l’espai o element on s’actua. 4. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. 5. Estudi cromàtic de la façana, si s’hi intervé. m) Obres de conservació o reparació menor dels edificis catalogats d’interès nacional (A) o d’interès local (B): 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i de la direcció de la seva execució. 3. Fotografies de detall en color. n) Construcció o modificació de murs perimetrals en parcel·les en edificació aïllada: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del director de les obres. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 11-15 https://bop.diba.cat A 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. Quan a la finca existeixen elements vegetals d’estrat arbori, cal aportar l’informe previ de Parcs i Jardins, Institut Municipal. o) Actuacions en jardins i solars que impliquin tala d’arbrat: 1. Documentació tècnica, que inclogui memòria, plànols i pressupost. 2. Informe de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal, previ a la presentació del comunicat, sobre la procedència de la tala i la reposició o compensació de l'arbrat que es talarà, amb acreditació del pagament de la compensació procedent, si escau, d'acord amb l'Ordenança del medi ambient. ANNEX 5 Obres subjectes al règim de comunicació d’obra menor tipus II Les sol·licituds de comunicació d’obra menor tipus II, previstes a l’article 3.4, segons els tipus d’obres dels apartats d’aquest article, requereixen l’informe d’idoneïtat tècnica i la documentació que s’assenyala a continuació: a) Obres de reforma que afectin o modifiquin puntualment l’estructura de l’edifici, no sotmeses a llicència o comunicació d’obra menor tipus I: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i de la direcció de la seva execució. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. 4. Declaració responsable de solidesa i seguretat de les obres signat pel tècnic o tècnica autor del projecte. 5. Declaració responsable del sol·licitant de la llicència d’haver complert l’obligació de notificar a tots els ocupants i propietaris de l’edifici les obres que es pretenen dur a terme. 6. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal. 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. b) Reforma interior d’un local, habitatge o espai comú que modifiqui la distribució sense afectar l’estructura de l’edifici. c) Intervenció en la distribució, l’estructura o la façana d’un edifici d’habitatge unifamiliar sense increment de volum o sostre ni modificació de l’ús. Per a les obres compreses en els apartats b) i c) es requereix la documentació següent: 1. Projecte signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del tècnic o tècnica competent. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 12-15 https://bop.diba.cat A 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. 4. Declaració responsable del/s propietari/s, conforme es donarà compliment als deures de reallotjament provisional i de retorn que inclogui: 1. Descripció del règim de propietat de la finca, vertical o horitzontal. 2. El compromís de donar compliment a les obligacions de reallotjament provisional i retorn d’acord amb les articles 18.3 i 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana, i altra legislació que els reguli. 3. Llistat d’ocupants legals i propietaris de l’edifici en el moment de presentar la sol·licitud de llicència o el comunicat d’obres. d) Reforma amb modificació del nombre de departaments o unitats funcionals, no destinats a habitatge, sense modificar-ne l’ús: 1. Projecte signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del tècnic o tècnica competent. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. e) Obres ordinàries de conservació o reparació menor dels edificis protegits urbanísticament (C), sempre que les obres no afectin els elements identificats com a objecte de protecció: 1. Documentació tècnica que inclogui memòria, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable de la persona que sol·licita la llicència i del tècnic o tècnica sobre la no afectació dels elements protegits. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. f) Restauració, modificació o reparació de façanes, elements sortints, mitgeres, patis i terrats, coberts i murs perimetrals que no afectin edificis catalogats (A i B), protegits urbanísticament (C) o edificis urbanísticament considerats de nivell D: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part de la direcció de les obres i de la direcció de la seva execució. 3. Fotografies de la façana en color. 4. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. g) Instal·lació d’elements identificadors de locals: rètols, tendals i els altres previstos a les ordenances: 1. Documentació tècnica que inclogui memòria, plànols i pressupost. 2. Fotografies de la façana del local en color. 3. Pla de prevenció de riscos laborals. h) Construcció de tanques de solar: 1. Documentació tècnica que inclogui memòria, plànols i pressupost. i) Instal·lació de baixants, xemeneies i altres instal·lacions comunes: 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 13-15 https://bop.diba.cat A 1. Documentació tècnica que inclogui memòria, plànols i pressupost. 2. Fotografia de la façana en color, si les instal·lacions l’afecten. 3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. Per instal·lacions solars tèrmiques o fotovoltaiques de caràcter voluntari es requereix una Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del tècnic competent. j) Grues de construcció que no afectin la via pública: 1. Projecte tècnic, de la instal·lació, signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent que verifiqui que el projecte de la instal·lació està autoritzat pel corresponent departament de la Generalitat. 3. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent que verifiqui que la instal·lació reuneix els requisits exigits per la normativa aplicable. 4. Certificat, a l’efecte de la tramitació de la llicència, d’inspecció de grua desmuntada i compliment de les condicions per a ser muntada, expedit per una entitat d’inspecció i control (EIC) (amb excepció de les grues-torre autodespleglables de tipus monobloc de moment nominal menor o igual a 170kNm amb període d’inspecció no vençut, en què no és necessària la inspecció desmuntada). 5. Document GR-1 vigent, segellat per l’entitat d’inspecció competent, que s’ha d’aportar en un termini màxim de quinze dies un cop finalitzada la instal·lació. 6. Pla de prevenció de riscos laborals. 7. Pòlissa d'assegurança amb cobertura de 600.000 EUR. k) Instal·lació de muntacàrregues de construcció que no afecti la via pública: 1. Projecte tècnic de la instal·lació, signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent que verifiqui que el projecte de la instal·lació està autoritzat pel corresponent departament de la Generalitat. 3. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent que verifiqui que la instal·lació reuneix els requisits exigits per la normativa aplicable. 4. Pla de prevenció de riscos laborals. l) Obres necessàries per a la instal·lació d’infraestructures comunes de telecomunicacions en l’edifici: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable d’assumpció de les obres per part del tècnic o tècnica competent. m) Obres auxiliars de la construcció: tanques de protecció d’obra, ponts, bastides i similars, que s’ajustin a les condicions generals d’ocupació de via pública: 1. Documentació tècnica (plànols on es tingui en compte l’ocupació de la via pública i pressupost). En cas d'afectació d'elements de vegetació, informe de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal, previ a la presentació del comunicat, d'acord amb el previst al Manual de bastides. 2. Declaració responsable de compliment de les condicions establertes a l’Ordenança d’usos del paisatge urbà. 3. Declaració responsable d’assumpció de la instal·lació per part del tècnic o tècnica competent. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 14-15 https://bop.diba.cat A 4. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, i la designació i acceptació del tècnic o tècnica que ha de coordinar la seguretat i la salut en les obres, segons Reial Decret 1627/1997, del 24 d’octubre. En els casos que prevegin ocupacions especials, les obres s’autoritzen amb l’atorgament de la llicència corresponent d’ocupació del domini públic. n) Execució de cales, pous, sondejos i barraques provisionals d’obres, quan no s’hagi atorgat llicència d’obra: 1. Documentació tècnica (memòria, plànols i pressupost). o) Realització de treballs d’anivellament que no alterin en algun punt, en més d’un metre, les cotes naturals del terreny ni tinguin transcendència per a l’amidament de l’altura reguladora de l’edifici: 1. Projecte tècnic signat per tècnic o tècnica competent, que inclogui memòria tècnica, plànols i pressupost. 2. Declaració responsable del tècnic o tècnica competent. ANNEX 6 Comunicació de primera ocupació i utilització d’edificis Les sol·licituds de comunicació de primera ocupació i utilització d’edificis, previstes a l’article 55 i següents, requereixen, a més de la documentació que figura a l’article 56.2 i 3, la que s’assenyala a continuació: 1. La documentació prevista a l’article 6.2 de l’Ordenança reguladora de les condicions de protecció contra incendis aprovada pel Plenari del Consell Municipal del 29 de febrer de 2009. 2. A l’efecte de la referència cadastral, plànol geocodificat en format «.cad» o vectorial i informació complementària. 3. L’informe sobre els sistemes d’energia solar instal·lats, d’acord amb allò que preveu l’Ordenança del medi ambient de Barcelona, 4. La documentació de revisió de la instal·lació de recollida pneumàtica de residus municipals, si escau. Contra el decret anterior, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels jutjats del contenciós administratiu en el termini de 2 mesos comptats des de l’endemà de la publicació de la resolució. No obstant això, es pot exercitar qualsevol altre recurs que s’estimi procedent. Barcelona, 31 de maig de 2018 La Secretaria Delegada (PD 10/05/2015) Natalia Amorós i Bosch 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-6-2018 CVE 2018022428 Pàg. 15-15 https://bop.diba.cat A