Ref:CG 20/18 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 31 de maig de 2018 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l’Im. Sr. Tinent d’Alcaldia Gerardo Pisarello Prados, en substitució de l’Excma. Sra. Alcaldessa Ada Colau Ballano. Hi concorre la Ima. Sra. Tinenta d'Alcaldia, Laia Ortiz Castellví, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Agustí Colom Cabau, Josep Ma. Montaner Martorell i Eloi Badia Casas, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència, el Im. Sr. i la Ima. Sra. Tinent/a d'Alcaldia, Jaume Asens Llodrà i Janet Sanz Cid, i les Imes Sres. Regidores, Laura Pérez Castaño i Mercedes Vidal Lago. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les deu hores i trenta minuts. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 24 de maig de 2018, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, CULTURA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 1.- ICUB (1771/2018) Resolució del president i de la gerent adjunta de l’ICUB, de 3 de maig de 2018, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l’Associació d’Idees EMA, amb NIF G62076252, per un import de 121.000,00 euros, equivalent al 63,93% del cost total del projecte i amb un cost total d’execució de 189.270,00 euros i una durada des de la seva signatura i fins al 31 de desembre de 2018, per contribuir al finançament del projecte del programa d’activitats de la Fàbrica de Creació La Escocesa durant l’any 2018 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. AUTORITZA, DISPOSA i RECONEIX l’obligació a favor de l’Associació d’Idees EMA, del import indicat. Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 12: 7 2.- ICUB (1879/2018) Resolució de la gerent adjunta de l’ICUB, de 7 de maig de 2018, que INICIA la tramitació del corresponent expedient de contractació que té per objecte els Serveis d’atenció al públic del Museu d’Història de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb número de contracte 18001602, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert i amb un pressupost total de licitació de 825.918,14 euros, IVA inclòs. AUTORITZA la indicada quantitat amb càrrec a les partides i pressupost que s’indiquen en el mateix document amb el següent desglossament net de 682.576,98 euros de pressupost net i 143.341,16 euros d’IVA al tipus impositiu del 21% condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual. APROVA les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules particulars i plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte, i CONVOCA la licitació per a la seva adjudicació mitjançant procediment obert subjecte a regulació harmonitzada. 3.- ICUB (1793/2018) Resolució del president i de la gerent adjunta de l’ICUB, de 14 de maig de 2018, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l’Associació Bidó de Nou Barris, amb NIF G58327289, per un import de 103.000,00 euros, equivalent al 13,45% del cost total del projecte i amb un cost total d’execució de 765.536,82 euros i una durada des de la seva signatura i fins al 31 de desembre de 2018, per contribuir al finançament del projecte del programa d’activitats de suport a la creació de circ, producció i programació cultural, de l’Ateneu Popular 9 Barris per a l’any 2018 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. AUTORITZA, DISPOSA i RECONEIX l’obligació a favor de l’Associació Bidó de Nou Barris, del import indicat. 4.- ICUB (2027/2018) Resolució del president i de la gerent adjunta de l’ICUB, de 14 de maig de 2018, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a la Fundació Barcelona Centre de Disseny per a la Promoció del Disseny Industrial, amb NIF G08470999, per un import de 135.000,00 euros, equivalent al 14,79% del cost total del projecte i amb un cost total d’execució de 912.303,00 euros i una durada des de la seva signatura i fins al 31 d’agost de 2018, per contribuir al finançament del projecte del programa d’activitats de la Barcelona Design Week 2018 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. AUTORITZA, DISPOSA i RECONEIX l’obligació a favor de la Fundació Barcelona Centre de Disseny per a la Promoció del Disseny Industrial, del import indicat. 5.- ICUB (2028/2018) Resolució del president i de la gerent adjunta de l’ICUB, de 14 de maig de 2018, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l’entitat Foment de les Arts i del Disseny, amb NIF G08746976, per un import de 135.000,00 euros, equivalent al 14,79% del cost total del projecte i amb un cost total d’execució de 912.303,00 euros i una durada des de la seva signatura i fins al 31 d’agost de 2018, per contribuir al finançament del projecte del programa d’activitats de la Barcelona Design Week 2018 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 2 12: 7 l’atorgament de la subvenció. AUTORITZA, DISPOSA i RECONEIX l’obligació a favor de l’entitat Foment de les Arts i del Disseny, del import indicat. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de Ciutat Vella 6.- BIMSA (090.1619.218) El Conseller Delegat de BIMSA, el 3 de maig de 2018, INICIA la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte de millora del clavegueram al Districte de Ciutat Vella: passeig Pujades, avinguda Francesc Cambó (barri de Sant Pere, Santa Caterina i La Ribera), carrer Avinyó (barri Gòtic) i carrer Hospital (Barri del Raval), amb un pressupost de licitació de 825.833,94 euros IVA exclòs i amb un valor estimat de 991.000,73 euros. Districte de Sants-Montjuïc 7.- BIMSA (010.1619.337) El Conseller Delegat de BIMSA, el 17 de maig de 2018, INICIA la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte executiu per a la renovació dels Jardins de la Mediterrània, al Districte de Sants-Monjuïc, amb mesures de contractació pública sostenible, amb un pressupost de licitació d'1.758.644,83 euros IVA exclòs i amb un valor estimat de 2.110.373,80 euros. Districte de Nou Barris 8.- BIMSA (055.1619.210) El Conseller delegat de BIMSA, el 6 d’abril de 2018, ha resolt ADJUDICAR la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte executiu de reurbanització dels jardins d’Olof Palme i projecte executiu de la reurbanització del carrer Alcúdia entre el carrer Deià i el carrer Valldemossa, al Districte de Nou Barris amb mesures de contractació pública sostenible, a Grup Mas Constructors, SLU amb un import d’adjudicació de 705.141,76 euros IVA exclòs que incloent l’IVA ascendeix a l’import de 853.221,52 euros i pel termini de sis mesos i mig. Districte de Sant Martí 9.- BIMSA (070.1619.329) El Conseller Delegat de BIMSA, el 10 de maig de 2018, INICIA la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte executiu de reurbanització del carrer Pallars, entre el carrer Marina i el carrer Joan d’Àustria i al projecte de reurbanització del carrer Bassols entre carrer Independència i carrer Rogent, al Districte de Sant Martí amb mesures de contractació pública sostenible, amb un pressupost de licitació d'1.139.193,69 euros IVA exclòs i amb un valor estimat d'1.367.032,43 euros. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 3 12: 7 Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS 1.- (126/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Ana Mª Cisneros Miralles (mat. 27471) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera amb la categoria professional de Tècnica d’Administració General, amb destinació al Departament d’Intervenció General de la Gerència de Recursos, on ocupa el lloc de treball de Gestora de Projectes 1 (70.10.GE.20), i l’activitat privada per compte d'altri com a formadora de Dret pressupostari al Centre d’Estudis Financers (CEF). La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (173/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Francesc Gisbert Sempere (mat. 21237) entre la seva activitat municipal com a laboral fix amb la categoria professional de Tècnic Superior en Economia, amb destinació a la Direcció de Serveis de Control de Gestió de la Gerència de Recursos, on ocupa el lloc de treball de Gestió Projectes 1 (70.10.GE.10), i l’activitat pública com a professor associat a la Universitat Pompeu Fabra a temps parcial, per al curs acadèmic 2017-2018 des del 8 d'abril de 2018 fins al 28 de juliol de 2018. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar- se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (218/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Albert Aixalà Blanch (mat. 75902) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí amb la categoria professional de Tècnic Superior en Gestió, amb destinació al Departament de Foment de la Participació de la Gerència de Drets de la Ciutadania, Participació i Transparència, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 3 (80.30.GA.30), i l’activitat pública com a professor associat a la Universitat Pompeu Fabra a temps parcial, per al curs acadèmic 2017-2018 des de l'1 de Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 4 12: 7 gener de 2018 fins al 4 de juliol de 2018. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (282/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Antonio Fernández Pérez (mat. 22953) entre la seva activitat municipal com a personal directiu amb la categoria professional de Director, amb destinació a la Direcció d'Empreses, Entitats Municipals i Recursos de la Gerència de Presidència i Economia, on ocupa el lloc de treball de Director 1 (20.10.GE.40), i l’activitat pública com a professor associat a la Universitat de Barcelona a temps parcial, per al curs acadèmic 2017-2018. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5.- (371/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Alba Cabrera Liarte (mat. 76839) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina amb la categoria professional d’Auxiliar Administrativa, amb destinació al Departament de Coordinació Tècnica de la Inspecció de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Suport 5 (90.50.GE.10), i l’activitat privada per compte d'altri com a monitora de temps de lleure de colònies, durant els caps de setmana del mes de maig de 2018. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (286/2018 IMMB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Francisco Manuel Casquero González (mat. 810007) entre la seva activitat municipal com a Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 5 12: 7 funcionari interí, amb la categoria professional de Gestor d’Administració General, amb la destinació a la Direcció d’Administració General de l‘Institut Municipal de Mercats de Barcelona, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 4 (80.40.GA.10) i una activitat privada per compte propi com a enginyer tècnic. Per tal d’evitar possibles coincidències entre l’activitat pública i la privada s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’enginyer tècnic, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 7.- (412/2018) APROVAR els temaris, de la part comuna, de convocatòries de concurs oposició, de les categories professionals de l´Ajuntament de Barcelona, incloses en el subgrups de titulació A1 i A2, exceptuant les del subgrup de titulació A1 i A2 corresponents a la Guàrdia Urbana i al SPEIS. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 8.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 31 de maig de 2018. 9.- (0771/18) APROVAR els següents projectes municipals en matèria de turisme, finançats pel fons de foment del turisme de la Generalitat provinent de l’impost sobre estades en establiments turístics (IEET) per import total de 4.899.679,92 euros: Definició d’una estratègia de màrqueting turístic de la Destinació de Barcelona 128.000,00 euros; Promoció Arttícket a l'aeroport del Prat de Barcelona (2018) 79.920,50 euros; Projecte Concert popular de l’OBC a la platja de Barcelona el 30 de juny 2018 65.000,00 euros; Festival Barcelona Obertura 2019 100.000,00 euros; Llum BCN (2018) 165.000,00 euros; Sònar+D 2018 i altres activitats associades 100.000,00 euros; Pla de millora d'estiu de l'oferta de busos per Barcelona 1.300.000,00 euros; Servei d'implementació del projecte de compromís de sostenibilitat per les empreses i serveis turístics de Barcelona 145.000,00 euros; "Turisme Responsable " dins del programa de subvencions per a l'impuls socioeconòmic del territori - Impulsem el que fas 200.000,000 euros; Campanya de Comunicació per un turisme sostenible i de proximitat 302.971,14 euros; Col·locació urinaris via pública 370.000,00 euros; Nou vial peatonal de Sant Pau i adequació de les seves circulacions i del seu entorn verd proper 300.000,00 euros; Tast de les Rambla 2018 50.000,00 euros; Projecte per la Convivència i el bon veïnatge a l'espai públic (Ciutat Vella) 590.000,00 euros; Turó de la Rovira 2018: millores control afluència de visitants, manteniment dels serveis i declaració bé cultural d'interès local 50.000,00 euros; Espai de memòria. Monument presó de dones de les Corts 60.000,00 euros; Implementació de bones pràctiques en l'accessibilitat universal de turisme a hotels i comerç de les Corts Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 6 12: 7 8.772,5 euros; Itineraris naturals als barris de les Corts 4.833,60 euros; Rutes turístiques: revisió, edició, creació i correcció, disseny i maquetació d'onze rutes al districte 14.399,00 euros; Projecte Pla de Places 2018 (Gràcia) 362.490,70 euros; Festival de ”Dones Flamenques a Nou Barris” 30.000,00 euros; Projecte d’il·luminació aqüeducte 2 Ciutat Meridiana Zona Nord de Nou Barris 153.104,00 euros; Projecte de dinamització dels punts d'interès "Jardí de Muñoz i Ramonet" del districte de Sarrià-Sant Gervasi 17.825,12 euros; Projecte de disseny i edició d’un plànol dels parcs i jardins del Districte de Sarrià-Sant Gervasi 18.142,86 euros; Projecte d’espectacles familiars al Turó Parc del districte de Sarrià-Sant Gervasi 20.570,00 euros; Museïtzació de la seu del districte de Sants-Montjuïc. Estudi final, execució projecte i visites guiades 116.571,4 euros; Millores dels entorns de la Sagrada Família 125.000,00 euros; Un vol per l’Eixample 15.000,00 euros; Creació d’itineraris de memòria històrica als barris del Districte 7.000,00 euros; DEIXAR sense efecte l’assignació dels 408.763,70 euros al projecte de “pavimentació i reordenació mobiliari urbà vorera plaça Catalunya entre el portal de l’àngel i les rambles” i APROVAR la seva assignació al projecte de “pavimentació i reordenació del mobiliari urbà del passeig de Joan de Borbó entre els carrers Doctor Aiguader i el carrer Maquinista, d’acord amb l’informe que consta a l’expedient. 10.- (772/18) APROVAR, per a l’exercici 2018, la modificació puntual de la distribució dels recursos que integren la participació de l’Ajuntament de Barcelona en el Fons de Foment del Turisme derivat de l’impost sobre estades en establiments turístics (IEET) aprovada en Comissió de Govern de 8 de juny de 2017, en els següents termes: el Consorci Turisme de Barcelona rebrà, al llarg de l’exercici 2018, el 50% de l’IEET destinat a l’Ajuntament de Barcelona per finançar projectes i actuacions tot atenent de manera prioritària les necessitats de promoció turística, fins a un límit de 4.500.000,00 euros corresponent a projectes de l’exercici 2018, més 2.736.563,12 euros corresponents a l’exercici 2017. 11.- (2018/285) APROVAR el conveni de col·laboració entre l´Ajuntament de Barcelona i l'Associación por la Paz y los Derechos Humanos – Taula per Mèxic pel Projecte “Programa municipal d’acollida temporal de persones defensores de drets humans” que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 231.494,42 euros, que representa el 73,38% del projecte, que té un import de 315.454,42 euros. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 231.494,42 euros, amb càrrec a la partida 48743/23291/0701, distribuïts en 115.627,21 euros per a l’any 2018 i 115.867,21 euros per a l’any 2019, condicionat a l’existència de crèdit suficient i adequat, a favor de la Asociación por la Paz y los Derechos Humanos – Taula per Mèxic amb CIF G66847237. REQUERIR les entitats beneficiàries per tal que en un termini no superior a tres mesos de la finalització del projecte presenti la justificació de l´aplicació dels fons rebuts, d´acord amb allò establert al pacte 5è del conveni. FACULTAR el Primer Tinent d´Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 7 12: 7 12.- (E.02.6006.17) ADQUIRIR a títol de compravenda, en l’estat d’ocupació actual, a l’entitat financera Buildingcenter SAU (CIF A-63106157), la finca situada en el carrer Aragó núm. 317 (finca registral 2.268 del Registre de la Propietat núm. 1 de Barcelona), en virtut del dret de tempteig que ostenta l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària i de la Disposició addicional setena de la Llei 4/2016, de 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l’habitatge de les persones en risc d’exclusió residencial, en el seu punt 3; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 2.000.000,00 euros; LLIURAR a l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona la quantitat de 2.000.000,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda per l’Institut; ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració de la referida finca per tal de destinar-la a habitatge de lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens quin manteniment suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 13.- (3-089/2018) APROVAR l’expedient núm. 3-089/2018 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018, d’import 6.874.509,00 euros, per atendre les despeses derivades de l’actuació inversora P.11.7005.02 “Habitatges ciutat. Ajuts rehabilitació” que va ser informada favorablement en Comissió de Govern de 17 de maig de 2018, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 18051791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 14.- (3-090/2018) APROVAR l’expedient núm. 3-090/2018 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018, d’import 410.726,17 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 18051891; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS SOCIALS 15.- (20180212) APROVAR l’encomana de gestió a l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) per a dur a terme diferents activitats associades als projectes en els quals l’IERMB actua com a mitjà expert en els processos de creació de coneixement i en el desplegament de projectes de innovació social vinculats amb les condicions de vida, el nivell de renda, el nivell d’ingressos. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de 152.645,25 euros amb càrrec a la partida 0201-23032-22703 del pressupost municipal de 2018, a favor de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans, amb CIF núm. P0800013E. FACULTAR la Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví, Tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, per a la signatura de l’encomana, així com la de tots aquells documents Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 8 12: 7 que se’n derivin de la mateixa. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. 16.- (2010241) APROVAR l'addenda de modificació de l’encomana de gestió a l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) per a dur a terme estudis, treballs tècnics i enquestes associades al desenvolupament dels projectes europeus B-Mincome. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de 101.474,16 euros amb càrrec a la partida 0201-23012-22703 del pressupost municipal de 2018, a favor de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans, amb CIF núm. P0800013E, dels quals 101.474,16 eruos corresponen al pressupost de 2018 i 25.000,00 euros al pressupost de 2019, condicionats aquests darrers a l’existència de crèdit adequat i suficient. FACULTAR la Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví, Tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, per a la signatura de l’encomana, així com la de tots aquells documents que se’n derivin de la mateixa. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. 17.- (20170320) APROVAR l'addenda de modificació de l’encomana de gestió a l’Institut Municipal de Serveis Socials, amb NIF P-0800234G formalitzat mitjançant un conveni titulat “Conveni pel qual s’estableixen les condicions reguladores per a la gestió del suport municipal d’inclusió (SMI) previst en el marc de la prova pilot B_Mincome”, signat el 30 de novembre de 2018. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa d'1.000.000,00 euros amb càrrec a la partida 0201-23151-41040 del pressupost municipal de 2018, a favor de l’Institut Municipal de Serveis Socials, amb NIF P-0800234G. FACULTAR la Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví, Tinent d’Alcaldia de Drets Socials, per a la signatura de l’encomana, així com la de tots aquells documents que se’n derivin de la mateixa. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, CULTURA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA Districte de Sants-Montjuïc 18.- (DSJS 2018-10) APROVAR el model de conveni de col·laboració a subscriure entre l’Ajuntament de Barcelona, Districte de Sants-Montjuïc, i els representants dels locals d’oci nocturn que s’incorporin al mateix, ubicats al barri del Poble-sec, Districte de Sants-Montjuïc, pel període comprès entre el 8 de juny i el 28 d’octubre de 2018, ambdós inclosos, que té com a finalitat evitar i prevenir les conductes incíviques dels usuaris al voltant dels locals compresos en la zona delimitada pels carrers avinguda Paral·lel, Nou de la Rambla i Vilà Vilà, així com col·laborar per fomentar i garantir la convivència ciutadana. FACULTAR a la Regidora del Districte de Sants-Montjuïc, Il·lma. Sra. Laura Pérez i Castaño, per a la signatura d’ aquest conveni. Districte de les Corts 19.- (C109-2018-0002) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Centre d’Higiene Mental Les Corts i l'Associació Centre Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 9 12: 7 d'Higiene Mental Les Corts, per l’ús de les taules d’horts urbans assenyalades amb els núms. 20 i 21, 35 a 41 i 62, que estan situades al passatge Felipe de Paz, amb una vigència de dos anys. FACULTAR Il·lm. Sr. Agustí Colom i Cabau, Regidor del Districte de les Corts, la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 20.- (C109-2018-0003) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació de Veïns del Camp Nou, per l’ús de les taules d’horts urbans assenyalades amb els núms. 9 i 10, 11 a 16, 23 a 31, 42 a 61 i 63 a 68, que estan situades al Passatge Felipe de Paz, amb una vigència de dos anys. FACULTAR l'Im. Sr. Agustí Colom i Cabau, Regidor del Districte de les Corts, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Gràcia 21.- (20162082) PRORROGAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consell de Joventut de Barcelona (CJB), amb NIF V08825804, signat el 30 juny de 2016 per a la Gestió Cívica de l'Equipament de l’Espai Jove la Fontana des de l’1 de juliol de 2018 al 30 de juny del 2020 i de conformitat amb la clàusula tercera de l'esmentat conveni; AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import de 591.504,00 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient pels exercicis pressupostaris dels anys 2019 i 2020; FACULTAR el Regidor del Districte de Gràcia, Im. Sr. Eloi Badia i Casas, per a la signatura de la formalització de la pròrroga del present conveni; REQUERIR l'entitat beneficiària, per tal que en el termini màxim de tres mesos a partir de la finalització de l'activitat, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament i justificació dels fons rebuts i DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports Districte de Sant Andreu 22.- (2200/2018) ADJUDICAR el contracte núm. 18000516, que té per objecte els serveis per a joves i adolescents de l'Espai Jove Garcilaso, per un import de 665.603,39 euros, IVA inclòs, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a Iniciatives i Programes, SL amb NIF B59545913, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import adjudicació 605.093,99 euros; tipus impositiu del 10% d'IVA, i import de l'IVA de 60.509,40 euros, sotmès a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR en 30.254,70 euros l'import de la garantia definitiva i RETENIR-LO del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 10 12: 7 transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DONAR compte d'aquesta resolució a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. Victòria Santafé Zapater, Cap del Departament de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Sant Andreu. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 23.- (20180377) AUTORITZAR la despesa per un import de 153.000,00 euros per fer front a la convocatòria per la concessió d'ajuts per al desenvolupament del Pla d'Acció del programa "Barcelona Escoles + Sostenibles 2018-2021", amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document; OBRIR la convocatòria de concurs públic per a la presentació de sol·licituds d’ajuts per al desenvolupament del Pla d’Acció del programa "Barcelona Escoles + Sostenibles 2018-2021”, d’acord amb les modalitats i terminis que s’especifiquen en document annex; i PUBLICAR aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, el tauler d’edictes electrònic i al web municipal, de conformitat amb la base 12a de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament del Pla d’acció del Programa “Escoles + Sostenibles”, aprovades per acord de la Comissió de Govern en sessió de 25 de maig de 2017 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 6 de juny de 2017. 24.- (20180367) INICIAR l'expedient per a la contractació de les Obres d’implantació de la fase V.2 de la nova xarxa de bus, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 18002867, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost base de licitació d'1.252.137,12 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.034.824,07 euros, distribuït en els següents lots:- LOT núm. 1, (21 actuacions en parades i 4 en calçada), per un import de 335.228,14 euros IVA inclòs;- LOT núm. 2, (27 actuacions en parades i 7 en calçada), per un import de 290.902,71 euros IVA inclòs;- LOT núm. 3, (22 actuacions en parades i 5 en calçada), per un import de 305.549,68 euros IVA inclòs;- LOT núm. 4, (56 actuacions en parades i 12 en calçada), per un import de 320.456,59 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars, el pressupost, les especificacions tècniques reguladores del contracte i el projecte d’obres; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 1.034.824,07 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 217.313,05 euros; condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual; DECLARAR la improcedència de la revisió de preus a l'empara de l'article 103 LCSP. Districte de Sants-Montjuïc 25.- (3BC 2017/147) APROVAR inicialment el Projecte executiu per a un equipament de primera acollida per a persones sense llar i de la urbanització dels espais exteriors Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 11 12: 7 de la parcel·la al carrer 60, número 9 de la Zona Franca de Barcelona, al Districte de Sants-Montjuïc, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 5.431.807,12 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de les Corts 26.- (4BD2017/198) APROVAR inicialment el Projecte de reurbanització de la plaça Coll de Finestrelles i entorns, al Districte de les Corts de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 748.290,72 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; NOTIFICAR a les parts interessades; SOTMETRE’L a informació pública, durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Gràcia 27.- (18PL16559) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1 a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de Millora Urbana a l’àmbit situat al carrer de la Farigola núm. 21-25 i núm. 34-40, d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte d'Horta-Guinardó 28.- (7BD 2016/145) APROVAR inicialment el Projecte de reurbanització del carrer d’Olvan, al barri de Sant Genís dels Agudells, al Districte d'Horta-Guinardó de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 716.571,86 euros el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) termini durant el qual es podrà Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 12 12: 7 examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’Actuació. Districte de Sant Martí 29.- (18 SD 0112 B) APROVAR inicialment, de conformitat amb l’article 16.b de la Carta Municipal de Barcelona, el Projecte de ventilacions del dipòsit de Taulat d’iniciativa municipal, promogut per Barcelona Cicle de l‘Aigua SA (BCSA), d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de 19 de desembre de 2017 i amb l’Informe d’Auditoria que figuren a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es donen per reproduïts, amb un pressupost de 858.609,76 euros, el 21% de l’impost del valor Afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que estableixen els articles 89.6 i 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme. SOTMETRE’L al tràmit d'informació pública durant el termini de trenta dies hàbils, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents, mitjançant la inserció de l‘acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de Catalunya. ENCARREGAR a la societat municipal BCASA la gestió de l’actuació. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 30.- (17SD0267 P) APROVAR el Text refós del Projecte d’Urbanització de l’espai lliure interior “Fàbrica Pons” a 22@, àmbit segregat a la Fase I i II del Pla de Millora Urbana de l’illa delimitada pels carrers de Granada, Tànger, Sancho de Àvila i Badajoz, fases respectivament aprovades per acord de la Comissió de Govern en sessió de 5 d’octubre de 2017 i 16 de novembre de 2017 del Pla de Millora Urbana de l’illa delimitada pels carrers de Granada, Tànger, Sancho de Àvila i Badajoz (aprovat definitivament pel Plenari del Consell municipal en sessió d'1 de febrer de 2008 i publicat al BOPB al 26 de febrer de 2008) promogut per la Junta de Compensació del referit àmbit que té per objecte la seva actualització en els termes d’incloure les modificacions indicades a la Taula d’Impuls i informes dels REP’s d’Espais Verds, Enllumenat, Estructures Vial, Projectes Urbans i Districte de Sant Martí de conformitat amb la documentació que obra a l’expedient i que es dona per reproduïda. PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un dels diaris de més circulació de la província. NOTIFICAR-LO als interessats en aquest procediment. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. b) Mocions ÀREA D'ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS Única.- (333/16) PRORROGAR, a l'empara dels articles 23.2 i 303 del TRLCSP, de mutu acord per un període comprès des del 06.06.2018 fins el 05.06.2019, el contracte 16001416-001 que té per objecte la contractació dels serveis de control dels accessos i vigilància, atenció al públic i altres serveis de suport en els edificis administratius municipals adscrits a la Gerència de Recursos de l’Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l'empresa Integración Social de Minusválidos, amb NIF Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 13 12: 7 B61098638, per un import total de 183.690,10 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 183.690,10 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen que s'indica en aquest document, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici. S'APROVA, per unanimitat, la moció anterior després de declarar-se'n, també per unanimitat, la urgència. No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les onze hores i trenta minuts. Ref:CG 20/18 v. 31- 5- 2018 14 12: 7