Junta General del CDCRB de 10/desembre /2014 . BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST GENERAL PER AL 2015 CONSORCI PER A LA DEFENSA DE LA CONGA DEL RIU BESÓS BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAP[TOL l. NORMES GENERALS .................... ... ............ .... ..... ..... .. .... ............. ... .. ... ..... ....... ... 2 Article 1. Normativa regu ladora ....................... ....... ... ................... ... .. ... ... .. ..... .... ........ .. .. ..... ... 2 Article 2. Ambits temporal i funcional ............. ............... .... .................................... .. ..... .. ..... ... 2 Article 3. Composició del Pressupost General. ............................... .. ............................. ..... .. . 2 Article 4. Estructura pressupostaria ................ ........................... ... ....... ........ ......... .. ..... .......... 2 Article 5. Vinculacions jurídiques .................... ............................ ............. ............................... 3 CAP[TOL 11. MODIFICACIONS pressupostaries ................................................. ...................... 4 Article 6. De les modificacions de crédit.. ............................................................................... 4 Article 7. Crédits extraordinaris i suplements de crédit.. ............................... ... .. .................... 4 Article 8. Transferéncies de crédit.. ............................................................... ......................... 5 Article 9. Generació de crédits per ingressos ........................................................................ 5 Article 10. Incorporació de romanents de crédit... ........................................ .. ........................ 6 Article 11. Baixes peranul·lació ......................................................................... .. ... ............... 6 CAP[TOL 111. GESTIÓ PRESSUPOSTARIA DE LA DESPESA ................. : .... .... ..................... . 7 Article 12. Anualitat Pressupostária ............................................................................ ........... 7 Article 13. Crédits no disponibles ................................................................... ...... .............. .... 7 Article 14. Fases en la Gestió de la despesa ....................... , ........................ ... ...... ....... ......... 7 Article 15. Autorització de despesa ..................................................................... ................ .. . 7 Article 16. Disposició de despeses ................................................................ ......................... 8 Article 17. Acumulació de les fases d'autorització i disposició de despeses ......................... 8 Article 18. Reconeixement d'obligacions ....................................................... .......... ............... 9 Article 19. Autorització - Disposició - Obligació ............................................ .................. .. ..... 9 Article 20. Ordenació del pagament ....................................................................................... 9 CAP[TOL IV. CONTRACTAC/Ó. ........................................................................... ............ ....... 10 Article 21. Límits quantitatius i gestió deis contractes menors ................... ........ .... .. ... .. ..... 10 Article 22. Límits quantitatius i gestió del procediment negociat .................. .... ......... ... .. ... .. 10 CAP[TOL V. DESPESES PLURIANUALS ............................................................................. .. 11 Article 23. Despeses plurianuals .......................................................................... .. .. ...... ... .. . 11 Cfl.P/TOL VI. PAGAMENTS A JUSTIFICAR I BESTRETES DE CAIXA FIXA ............ .. ........ .. 12 Article 24. Pagaments a justificar .................................................................... .. .. ........... ... ... 12 Article 25. Bestreta de caixa fixa ..................................................................... ..................... 12 CAPíTOL VII. GESTlÓ PRESSUPOSTARIA DELS INGRESSOS ........... .. ............ .. ........ ....... 14 Article 26. Pla de Tresoreria ............... , ...................................... .. ................... .. .. .......... .. ...... 14 Article 27. Gestió deis ingressos ............... : ................................ ..... ........ .... .. .. .. ......... ..... .. .. . 14 Article 28. Comptabilització deis cobraments ........................... .. ............. .... .. .. .. ........ .... ..... . 14 Article 29. Fiances, dipósits i préstecs rebuts ........................... .............. .. .... .... .. ....... ... ........ 14 CAPíTOL VIII. LlQUIDAC/Ó DEL PRESSUPOST.. ...................... .... ..... ...... .. ........ .. ................ 15 Article 30. Operacions prévies en I'estat de Despeses .............. ......................... ......... ... ..... 15 Article 31. Operacions prévies en I'estat d'lngressos ...... , ........ .. ....................... .......... .. ...... 15 Article 32. Tancament del Pressupost...., ................................... .. .... ...... ......... ..... .. ... ........ ... 15 Article 33. Drets de dubtós cobrament.. .................................... .. ........ .. .. .... ............ ... .. ........ 15 CAP[TOL IX. CONTROL I FISCALlTZAC/Ó .................................. .............. ........ .... .... .... ..... ... 16 Article 34. Control intern ............................................................ ........ ...... .................. .. ..... .. .. 16 Article 35. Normes particulars de Jiscalització ............................ .... .......................... ............ 16 Article 36. Resolució de discrepáncies en la fiscalització .......... ............ ....... .... ..... .. .. .......... 16 DISPOS/C/Ó ADDICIONAL .. ... .. ... ........ .. ........ .... ... ........ ............ ........ .. ...... ...... ................. ....... 16 1 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUP.OST 2015 5'estableixen les Bases del Pressupost, de conformitat amb el que preve u I'art. 165 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, amb I'objectiu d'adaptar les disposicions generals en materia pressupostaria a I'organització i circumstancies del Consorcio CAPÍTOL I. NORMES GENERALS Article 1. Normativa reguladora 1. El Pressupost General del Consorci per a la Defensa de la Conca del Besos es presenta d'acord amb el que disposen l'Ordre EHAj3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova I'estructura deis pressupostos de les entitats locals, el Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de mar~, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i el Reial Decret 500/1990 de 20 d'abril, quant a contingut, la gestió, I'execució, la liquidació i la consolidació d'aquests pressupostos. 2. La gestió del Pressupost General es fa d'acord amb aquestes Bases d'execució, amb el Reial Deeret 500/1990 esmentat i d'acord amb allo que disposen el Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de mar~, i el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de regim local de Catalunya. En tot eas, la Llei General Pressupostaria tindra caraeter de norma supletoria. , 3. La comptabilitat de I'execució del Pressupost i la seva liquidació es faran d'aeord amb aquestes Bases d'execució, i el que disposen les lIeis citades en els apartats anteriors i específicament la Instrueeió de Comptabilitat per a I'administració Local. Article 2. Ámbits temporal i funcional 1. L'exercici pressupostari coincidira amb I'any natural. 2. La vigencia d'aquestes Bases és la mateixa establerta per al pressupost i cas que el pressupost sigui prorrogat, les Bases regiran també pel període de prorroga. 3. Les presents bases s'apliquen al pressupost del Consorci per a la Defensa de la Conca del Besos. Article 3. Composició del Pressupost General 1. El Pressupost General del Consorci per a la Defensa de la Conea del Besos constitueix I'expressió xifrada, conjunta i sistematica de les' obligacions que, com a maxim, pot reeoneixer i deis drets amb venciment o que es preveu realitzar durant I'exereici. 2. El Pressupost General del Consorci per a la Defensa de la Conca del Besos per a I'exereiei 2015 esta integrat per: a) El Pressupost del Consorei per a la Defensa de la Conca del Besos. b) Els estats de previsió d'ingressos i des peses de la societat mercantil CCB Serveis Mediambientals, SAo 3. El pressupost consolidat del Consorci i de la societat s'eleva a 18.928.026,00 euros, un cop . dedu'ides les transferencies internes del pressupost agregat. Article 4. Estructura pressupostaria 1. Els credits inclosos en I'estat de les des peses i les prevlslons incloses en els estats d'ingressos es classifiquen d'acord amb els següents eriteris: a) Organic. Classifica la despesa i I'ingrés d'acord amb I'organ gestor que els gestiona. 2 · , BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 b) Programatic. Classifica la des pesa i I'ingrés d'acord amb .Ia seva destinació final. Es desglossa en arees de des pesa, polítiques de despesa, grups de programes, programes i subprogrames. c) Economic. Classifica la despesa i I'ingrés d'acord amb la seva naturalesa económica i atenent a la codificació de capítol, article, concepte, subconcepte i partida. 2. L'aplicació pressupostaria ve definida per la conjunció de les classificacions orgimica, programatica i económica, amb els detalls assenyalats anteriorment, constituint la unitat sobre la que s'efectuara el registre comptable deis credits, de les seves modificacions i de les operacions d'execució de la despesa. 3. En I'estat de des peses es consideraran oberts tots els conceptes de la classificació económica considerant que els que no apareguin inicialment amb consignació, tenen consignat credit "zero". Article 5. Vinculacions jurídiques 1. Els credits per a des peses es destinaran exclusivament a la finalitat específica per la qual han estat autoritzats en el Pressupost General o modificacions degudament aprovades, ·tenint caracter limitador i vinculant. El compliment de tal limitació es verificara al nivell de vinculació jurídica que s'estableix a I'apartat següent. 2. Amb caracter general, el nivell de vinculació jurídica deis credits deis estats de des peses queda definit per: a) Área de des pesa (primer dígit de la classificació programatica) b) Capítol (primer dígit de la classificació económica) 3 , , BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL II. MODIFICACIONS PRESSUPOSTARIES Arti,cle 6. De les modificacions de credit 1. Quan s'hagi de realitzar una despesa específica i determinada que no pugui demorar-se fins a I'exercici següent i que superi el nivell de vinculació jurídica disponible, es tramitara un expedient de modificació. Tot expedient de modificació sera informat per Intervenció i s'ajustara a I'establert al present capítol d'aquestes bases. 2. L'expedient de modificació pressupostaria sera sotmes a la Intervenció General de conformitat amb el que disposa el Reial Decret Legislatiu 2/2004 i el Reial Decret 500/90, per a que emeti el preceptiu informe i n'efectu"i la tramitació comptable que recull la Instrucció de Comptabilitat per a l'Administració Local. 3., Les modificacions de credit que hagin de ser aprovades per la Junta General no seran executives fins que no s'hagi complert el tramit de publicitat posterior a I'aprovació definitiva. No obstant, als efectes de la comptabilitat serail executius des del moment de I'aprovació provisional. 4. Les modificacions de credit acordades per un órgan diferent de la Junta General seran executives des del moment de la seva aprovació. Article 7. Credits extraordinaris i suplements de credit 1. Quan s'hagi de realitzar alguna despesa que no pugui retardar-se fins I'exercici següent i no existeixi credit, o el consignat fos insuficient, s'incoara un expedient de credit extraordinari en el primer cas o de suplement de credit, en el segon, d'acord amb el que preveu I'article 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 i els articles 35 a 38 del RD 500/1990. 2. D'acord amb I'establert en I'apartat 4 de I'art. 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, per finan~ar el credit extraordinari o el suplement de credit, es podran utilitzar les fonts següents: a) El romanent líquid de Tresoreria, procedent del tancament del pressupost de I'exercici anterior. b) Amb nous o majors ingressos recaptats sobre els totals previstos en algun concepte del Pressupost corrent. Cal acreditar que la resta deis ingressos previstos en el pressupost es vénen efectuant amb normalitat, excepte en aquells que tinguin caracter finalista. l. c) Mitjan~ant baixes de credits de despeses d'altres aplicacions del Pressupost en les quals es rebaixen en la mateixa quantia sense pertorbació del respectiu servei. d) Excepcionalment, i per acords adoptats amb el quórum establert per I'article 47.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, podran finan~ar noves o majors despeses per operacions corrents, les operacions de credit previstes a I'article 177.5 del Reial Decret Legislatiu 2/2004. 3. Els credits extraordinaris i els suplements de credit per a despeses d'inversió podran finan~ar-se, a banda deis recursos indicats en I'apartat anterior, amb els procedents d'operacions de credit. 4. Els expedients de credit extraordinari o de suplement de credits seran sotmesos a I'aprovació de la Junta General, previ informe per la Intervenció. 5. Un cop aprovats inicialment, els expedients seran exposats al públic, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, durant quinze dies habils, durant els quals els interessats podran presentar reclamacions. Si durant aquest període no s'han presentat reclamacions, la modificació de credits quedara aprovada definitivament i, en cas contrari, la Junta 4 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 General ha de resoldre les reclamacions en el termini maxim d'un mes a partir del final del període d'exposició pública. 6. Els acords que tinguin per objecte I'habilitació o suplement de credits en cas de calamitats públiques o de naturalesa similar d'excepcional interes general seran immediatament executius, sense perjudici de les reclamacions que es promoguin en contra, les quals hauran de substantivar-se dins deis vuit dies següents a la presentació i es consideraran desestimades si no es notifica la seva resolució al recurrent en I'esmentat termini. Article 8. Transferencies de credit 1. Es considera transferencia de credit la modificació del pressupost de despeses que, sense alterar-ne la quantia global, fa que s'imputi I'import total o parcial d'un credit a altres aplicacions pressupostaries amb diferent nivell de vinculació jurídica.Per tant, no tindran la consideració legal de transferencies, les alteracions de credit entre aplicacions pressupostaries que pertanyin a un mateix nivell de vinculació jurídica. 2. L'aprovació de les transferencies de credit sera competencia del Gerent, i aquestes seran executives des del moment de ser aprovades. 3. Les transferencies de credits de qualsevol classe estaran subjectes a les limitacions que estableixen els articles 179 i 180 del Reial Decret Legislatiu 2/2004: a) No afectaran els eredits extraordinaris concedits durant I'exereici. b) No podran minorar-se els credits que hagin estat incrementats amb suplements o transferencies, excepte quan afectin a credits de personal. c) No incrementaran credits· que eom a conseqüencia d'altres transferencies hagin estat objecte de disminució, excepte quan afectin a eredits de personal. 4. Les limitacions de I'apartat anterior no afectaran les transferencies de credit que es refereixin als programes d'imprevistos i funcions no classificades ni seran d'aplicació quan es tracti de credits modificatseom a conseqüencia de reorganitzacions administratives. Article 9. Generació de credits per ingressos 1. Poden generar eredit en I'estat de des peses els ingressos de naturalesa no tributaria derivats de les següents operacions: a) Aportacions, o compromisos ferms d'aportació de persones físiques o jurídiques per finan<;ar, conjuntament amb el Consorei, despeses de la seva competencia. Perque s'habiliti el credit és requisit indispensable I'acord formal de concessió de I'aportació. b) Alienació de béns. Perque s'habiliti el credit és requisit indispensable que es reconeguin els drets. e) Prestació de serveis. Es podra habilitar el eredit quan es produeixin els drets liquidats superiors als previstos. d) Reemb,ossament de préstecs. e) Els imports procedents de reintegrament de pagaments indeguts amb earree al pressupost eorrent pel que fa a la reposició de eredit en la correlativa aplicació pressupostaria. 2. Per procedir a la generaeió de credit sera requisit indispensable: a) En els suposits establerts en els apartats a) i b) del punt anterior, el reconeixement del dret o existencia formal del compromís ferm d'aportaeió. b) En el suposits establerts ~n els apartats c) id), el reconeixement del dret, si bé la disponibilitat deis eredits estara condicionada a I'efectiva recaptació deis drets. ·, BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 c) En el suposit de reintegraments de pressupost corrent, I'efectivitat del cobrament del reintegrament. 3. L'expedient de generació de credits ser~ aprovat pel Gerent. Article 10. Incorporació de romanents de credit 1. En referencia a I'exercici anterior, la Intervenció ha d'elaborar un estat que comprengui: a) Els saldos de disposicions de despesa, a cimec deis quals no s'ha procedit al reconeixement d'obligacions. b) Els saldos d'autoritzacions respecte a disposicions de despesa i credits disponibles en les partides afectades per expedients de concessió de credits extraordinaris, suplements de credit i transferencies de credits, aprovats durant el darrer trimestre. c) Els saldos d'autoritzacions respecte a disposicions de des pesa i credits disponibles en els capítols VI, VII, VIII i IX. d) Els saldos d'autoritzacions respecte a disposicions de despesa i credits disponibles en partides correlacionades amb la recaptació efectiva de drets afectats. 2. Cal constatar I'existencia d'ingressos afectats, ja que els credits corresponents, en qualsevol cas, han de ser incorporats. 3. La incorporació de romanents es podra financ;ar amb románent líquid de tresoreria, amb nous o majors ingressos recaptats sobre els previstos en el pressupost corr~nt , amb recursos financers recaptats o compromisos ferms d'aportació afectats, i amb anul'lació o baixes d'altres credits del pressupost corrent. 4. Amb caracter general, la Iiquidació del pressupost precedeix la incorporació de romanents. Malgrat aixo, aquesta modificació es pot aprovar abans de la Iiquidació del pressupost en els casos següents: a) Quan es tracti de des peses financ;ades amb ingressos específics afectats. b) Quan corresponguin a contractes adjudicats en I'exercici anterior o a des peses urgents, amb I'informe previ de la Intervenció, on s'avalu"i que la incorporació no produira deficit. 5. L'aprovació de la incorporació de romanents correspon al Gerent i és executiva des del moment en que s'ha adoptat I'acord corresponent. 6. Així mateix, sera competencia del Gerent l'anul'lació durant I'exercici del romanent de credit incorporat quan es tingui la certesa que pel que resta d'exercici no s'hagi d'utilitzar, podent- se aplicar, en el seu cas, els recursos financers que es desafectin d'aquest romanent de credit per al financ;ament d'altres modificacions del Pressupost. Article 11. Baixes per anul·lació . 1. Quan el Gerent consideri que el saldo d'un credit és dedu"ible sense pertorbació del servei pot ordenar la incoació de I'expedient de baixa per anul'lació, i la retenció de credit corresponent. 2. L'aprovació correspon a la Junta General. 6 , . BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL IIL GESTIÓ PRESSUPOSTARIA DE LA DESPESA Article 12. Anualitat Pressupostaria 1. Amb carrec als credits de I'estat de des peses, només es podran contreure obligacions derivades de despeses realitzades durant I'exercici. 2. Excepcionalment s'aplicaran als credits del Pressupost vigent, en el moment del seu reconeixement, les obligacions següents: a) les que resultin de la liquidació d'endeutament a favor del personal, el reconeixement deis quals corresponen al Gerent. b) les derivades de compromisos de des peses degudament adquirides en exercicis anteriors. c) les procedents d'exercicis anteriors com a conseqüencia de la realització d'una des pesa no aprovada amb anterioritat, el reconeixement de les quals correspon al Gerent. Article 13. Credits no disponibles 1. La declaració de no disponibilitat de credits, com també la seva reposició a disponible, correspon a la Junta General. 2. A carrec del saldo declarat no disponible no es poden acordar autoritzacions de des peses ni transferencies i el seu import no pot ser incorporat al Pressupost de I'exercici segÜent. 3. Les des peses deis capítols VI i VII que s'hagin de financ;ar totalment o parcialment mitjanc;ant subvencions, aportacions d'altres institucions, quotes d'urbanització o el producte de I'alienació d'inversions, no es podran adjudicar per la quantia que aquest ingressos financin, fins que no es formalitzi el compromís d'ingrés. Article 14. Fases en la Gestió de la despesa 1. La gestió del Pressupost de des peses es realit,zara en les fases següents: a) Autorització de la despesa. b) Disposició de la des pesa . c) Reconeixement del'obligació. d) Ordenació del pagamento Article 15. Autorització de despesa 1. Autorització de despesa és I'acte en que s'acorda la realització d'una despesa per una quantia certa o aproximada, reservant la totalitat o part d'un credit pressupostari. 2. Iniciat un expedient de contractació, en el cas de que es tramiti mitjanc;ant licita ció pública pel sistema de concurs o subhasta, es formulara el document "A" per I'import corresponent al cost del projecte o pressupost elaborat pel servei, previ a I'acord d'autorització per a la seva intervenció. 3. En el cas de despeses plurianuals s'haura de detallar en el document comptable "A" I'import corresponent de cada una de les anualitats. 4. Competencies. 4.1. Es atribució del Gerent: a) El desenvolupament de la gestió economica d'acord amb el pressupost aprovat, I'autorització i disposició de des peses 'i el reconeixement d'obligacions, dins deis límits 7 BASES D'EXECUCrÓ PRESSUPOST 2015 de la seva competencia, concertar operacions de credit, amb exclusió de les contempla- des a' l'article 177.5 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 sempre que aquelles estiguin previstes en el Pressupost i el seu import acumulat dins de cada exercici economic no superi el 10% deis recursos ordinaris, excepte les de tresoreria a les quals Ii correspondran quan I'import acumulat de les operacions latents en cada moment no superin el 15% deis ingressos liquidats en I'exercici anterior; ordenar pagaments i rendir comptes; tot aixo de conformitat amb el que disposa el text refós de la Llei réguladora d'Hisendes locals. b) L'adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10% deis recursos ordinaris del pressupost, ni els 3.005.060,52 € així con I'alienació del patrimoni que lÍo superi el percentatge ni la quantia indicada, en els suposits següents: i) la de béns immobles sempre que estigui prevista en el pressupost ii) la de béns immobles, lIevat deis declarats de valor historic o artístic quan la seva alienació no estigui prevista en el pressupost. c) Les contractacions i concessions de tota classe quan el seu import no superi el 10% deis recursos ordimiris del pressupost ni, en tot cas, els 6.010.121,04 €, incloses les de caracter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que I'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenya lada. d) En materia de subvencions: i) La sol'licitud de subvencions i I'acceptació de subvencions, donacions o aportacions de persones físiques o jurídiques, publiques o privades i I'aprovació deis convenis que les regulin. ii) La concessió de ,subvencions corrents que no tinguin el caracter de nominatives en el pressupost, superiors a 3.005,06 €, de conformitat amb les bases per al seu atorgament. 4.2. La gestió economica que excedeixi deis límits assenyalats per a la competencia del Gerent sera competencia del President. Article 16. Disposició de despeses 1. Disposició de despesa es I'acte mitjanc;ant s'acorda la realització de despeses, previament autoritzades, per un import exactament determinat. 2. Els organs competents per aprovar la disposició de despeses seran els mateixos assenyalats per a I'autorització de la despesa. 3. Amb caracter previ a I'aprovació de la Disposició de des peses , es tramitara un expedient on figurara el document comptable "D" . ' 4. Les baixes obtingudesamb I'adjudicació de des peses donaran lIoc a un document "A/" per I'import de les mateixes, amb la finalitat d'anul'lar I'excés de I'autorització i recuperar el credit pressupostari. Quan en algunes de les obres contractades es resolgués el contracte aquest acte donara lIoc a I'expedició del document "AD/" per la quantitat anul·lada. Article 17. Acumulació de les fases d'autorització i disposició de despeses. 1. En les des peses derivades d'obligacions legals, en els procedents d'obligacions nascudes en exercicis anteriors tals com els de caracter periodic o plurianuals i en general en aquells suposits en que I'autorització i compromís de despesa s'afegeixen en un sol acte, procedira I'expedició del document mixt "AD", i en general, a totes les des peses derivades de 8 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 contractacions menors d'import superior a 3.005,06 € i que no superin els imports maxims autoritzats per la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contrab:es del Sector públic. 2. Pertanyen a aquest grup les que es mencionen tot seguit: • Despeses plurianuals per I'import de I'anualitat compromesa. • Arrendaments. • Contractes de tracte successiu • Interessos i quotes d'amortització de préstecs contractats. Article 18. Reconeixement d'obligacions 1. El reconeixement de I'obligació és I'acte mitjan<;ant el qual es declara I'existencia d'un credit exigible contra I'entitat, derivat d'una des pesa autoritzada i compromesa. , 2. Els argans competents per a reconeixer obligacions són els mateixos assenyalats per a I'autorització de la despesa. 3. Les factures i certificacions d'obres i altres documents fruit de les autoritzacions i disposicions de despeses requereixen la seva aprovació i reconeixement per I'argan compe- tent. A tal efecte cal confeccionar el document comptable "O" . 4. Les factures expedides pels contractistes han de contenir com a mínim les dades següents: • Identificació clara del Consorci (nom, NIF) • Identificació del contractista. • Número de la factura • Descripció suficient del subministrament o servei • Import facturat amb anterioritat en relació a I'esmentada despesa • Conformitat del contractista. Artide 19. Autorització - Disposició - Obligació 1. Les adquisicions de béns, serveis i altres des peses d'un import inferior als 3.005,06 € en les quals I'exigibilitat de I'obligació pugui ser immediata, es tramitara el document comptable ADO. 2. Pertanyen a aquest grup: • Adquisició de petit material. • Dietes. • Despeses de locomoció. • Altres des peses financeres. • Bestretes reintegrables. • Indemnització als membres electes de la Corporació. Article 20. Ordenació del pagament 1. Acte mitjan<;ant el qual I'ordenador de pagaments en base a una obliga ció reconeguda i liquidada, expedeix ordre de pagamento 2. L'ordenació de pagaments és compete~cia del Gerent. 9 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL IV. CONTRACTACIÓ Article 21. Límits quantitatius i gestió deis contractes menors 1. L'aprovació deis expedients de contractació i disposició de des peses s'efectuara tenint en compte les competencies assenyalades en el capítol precedent i els acords que es pugin dictar d'acord amb la legislació vigent. 2. D'acord amb els suposits previstos a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, els contractes de les administracions públiques, podran celebrar-se contractes menors d'obres fins a SO.OOO,OO€ (sense IVA), de subministrament i de serveis d'import inferior a 18.000,00€ (sense IVA). 3. Als contractes menors d'obres fins a SO.OOO,OO€ (sense IVA), s'adjuntara a la proposta d'adjudicació el document de gestió comptable AD, memoria i pressupost signat pel tecnic on consti la conformitat de I'adjudicatari. 4. Als contractes menors de subministrament fins a 18.000,00 € (sense IVA), s'adjuntara a la proposta d'adjudicació el document de gestió comptable AD i I'informe del gestor raonant I'adjudicació proposada. 5. Als contractes menors de serveis fins a 18.000,00 € (sense IVA), s'adjuntara a la proposta d'adjudicació el document de gestió comptable AD, memoria en la qual consti la necessitat del servei i la impossibilitat d'efectuar-Io mitjanc;ant materials propis de l'Administració, condicions i extensió de I'assistencia tecnica i declaració de I'interessat d'estar al corrent de les seves obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. 6. S'incoara el corresponent expedient de contractació quan les quanties a contractar excedeixin de les previstes per la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector públic. Article 22. Límits quantitatius i gestió del procediment negociat 1. D'acord amb allo que preveu la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, podra utilitzar-se, un cop tramitat I'expedient administratiu, el procediment negociat previst en els articles 153 a 162 de I'esmentada lIei. \ 10 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL V. DESPESES PLURIANUALS Article 23. Despeses plurianuals 1. Són des peses de caracter plurianual, aquelles que estenen els seus efectes economics a exercicis posteriors a aquell en que s'autoritzen i comprometen. 2. Es poden adquirir compromisos de des pesa que s'hagin d'estendre a exercicis futurs, sempre que la seva execució s'inicii durant I'exercici corrent i que es trobin en algun deis casos següents: a) Inversions i transferencies de capital. b) Els contractes sotmesos a la L1ei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, que no puguin ésser estipulatso resultin antieconomics pel termini d'un any. c) Arrendaments de béns immobles. d) Carregues financeres deis deutes financers. e) Transferencies corrents que es derivin de convenis signats amb altres entitats públiques o privades sense anim de lucre. 3. El número d'exercicis a que es poden aplicar les des peses referides en els apartats a, b i e del paragraf anterior no sera superior a quatre. Tanmateix els casos inclosos en els apartats a i e, la despesa que s'imputi a cadascun deis exercicis futurs autoritzats no podra excedir de la quantitat que resulti d'aplicar al credit corresponent de I'any en que I'operació es va comprometre en els següents percentatges: en I'exercici immediatament següent, el 70 %; en el segon exercici el 60%, i en el 3r. i 4rt. el 50%. 4. En qualsevol expedient d'autorització de des peses plurianuals ha de figurar un informe de la Intervenció sobre el compliment de la normativa legal i I'estimació de la possibilitat de cobertura en exercicis futurs. 5. Amb independencia del que s'ha establert en els apartats anteriors, per als programes i projectes d'inversió podran adquirir-se compromisos de des peses que s'hagin d'estendre a exercicis futurs fins I'import que per a cada una de les anualitats es determini. A aquests efectes, quan en els credits pressupostaris es trobin inclosos projectes de les característiques assenyalades anteriorment, els percentatges als quals es refereix I'apartat 2 d'aquest article s'aplicaran sobre dits credits una vegada dedu'ida I'anualitat corresponent a dits projectes. 6. En casos excepcionals la Junta General pot ampliar el nombre d'anualitats així com elevar els percentatges. 11 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 i CAPÍTOL VI. PAGAMENTS A JUSTIFICAR I BESTRETES DE CAIXA FIXA Article 24. Pagaments a justificar 1. Només s'expediran ordres de pagament a justificar amb motiu d'adquisicions o serveis necessaris el pagament deis quals no es pugui fer a cimec de les bestretes de caixa fixa i en els quals no sigui possible disposar de comprovants abans de la seva realització i per un import maxim de 1.502,53 €. 2. Per necessitat del servei, sempre que estigui degudament motivat i justificat en I'expedient, es podra ampliar aquest import fins a 30.050,61 €. 3. En el termini d'un mes, els perceptors han d'aportar a la Intervenció els documents justificatius del pagament, i han de reintegrar les quantitats no invertides. 4. Pel que fa a la forma i el coritingut de la justificació, cal que s'ajustin a les instruccions següents: a) . Els fons només es poden destinar a la finalitat per la qual van ser lliurats. b) Els comprovants han de ser documents originals, correetament expedits. 5. El perceptor es responsabilitza de la custodia deis fons. Article 25. Bestreta de caixa fixa 1. Es poden efectuar provisions de fons, amb caracter de bestretes de caixa fixa, a favor deis habilitats que es designin, per tal d'atendre des peses derivades d'atencions corrents de caracter periadic o repetitiu, que aniran a carrec de les partides i subconceptes que es detallen tot seguit: • Reparacions i conservació (material i petites reparacions), partides 212-213-214. • Material ordinari no inventariable (d'oficina i altre), partides 220 i 221. • Atencions protocol'laries i representatives (partida 226.01) • Subministraments (conceptes 221 i 222-01). • .Dietes i despeses de locomoció (partides 230, 231 i 233). • Material tecnic (partida 226.08) • Altres despeses ( partida 226.09) 2. Les bestretes de caixa fixa han de ser autoritzades pel mateix organ que autoritza els pagaments i el seu import no pot excedir de la quantitat que es fixi en I'acord que es dieti a tal efeete. 3. A mesura que les necessitats de tresoreria aconsellin la reposició de fons, els habilitats han de remetre comptes davant la Intervenció. Els comptes esmentats han de ser aprovats per I'argan corresponent segons importo 4. Sens perjudici del que preveu el punt anterior, i amb referencia a la data final del darrer mes de I'exercici, els habilitats han de donar compte de les disposicions realitzades i de la situació del fons. 5. Pel que fa a la comptabilització, cal atendre les regles següents: a) La provisió de fons no s'aplica en la comptabilitat pressupostaria, té la naturalesa d/operació extrapressupostaria. 12 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 b) Simultimiament, en les partides pressupostaries en les quals han de ser aplicades les des peses, s'ha de procedir a efectuar una retenció de credit per I'import de la provisió que correspongui a les susdites despeses. c) Un cop aprovats els comptes a que fa referencia el punt 3, s'han d'expedir les ordres de pagament de reposició de fons amb aplicació als conceptes, pressupostaris a que corresponguin les quantitats justificades. 6. El perceptor de la bestreta de caixa fixa es fa responsable de la custodia d'aquesta. 13 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL VII. GESTIÓ PRESSUPOSTARIA DELS INGRESSOS Article 26. Pla de Tresoreria 1. Pertoca a l'Interventor elaborar el Pla Trimestral de Tresoreria, que ha de ser aprovat pel Gerent. 2. La gestió deis recursos líquids es regeix pel principi de caixa única i s'ha de dur a terme amb el criteri d'obtenció de la rendibilitat maxima, assegurant en tot cas la liquidesa immediata per al compliment de les obligacions en els seus venciments temporals. Article 27. Gestió deis ingressos 1. És competencia del Gerent I'aprovació de les liquidacions de preus públics i sancions. 2. Sera procedent el reconeixement de drets tant aviat com se sapiga que hi ha hagut una liquidació a favor del Consorcio 3. En les liquidacions de contret previ, d'ingrés directe, s'ha de comptabilitzar el reconeixe- ment de drets qua n s'aprovin les liquidacions. 4. En les autoliquidacions i ingressos sense contret previ quan es presenten i se n'ha ingressat I'import. 5. En el cas de les subvencions o transferencies a rebre d'una altra Entitat, condicionades al compliment de determinats requisíts, <:al recollir el compromís d'aquella des del mateix moment de I'adopció d'un acord formal, mitjan~ant el reconeixement del dret. 6. En interessos i altres rendes, el reconeixement de drets s'origina en el moment del redit. Article 28. Comptabilització deis cobraments 1. Els ingressos, mentre no se'n conegui I'aplicació pressupostaria, s'han de comptabilitzar com a Ingressos pendents d'aplicació. 2. Pel que fa a la resta deis ingressos que ha de percebre el Consorci amb caracter general, s'utilitza I'aplicació directa en I'aplicació pressupostaria corresponent. 3. L'Interventor 'controlara que no hi hagi cap abonament en comptes bancaris pendent de formalització comptable. Article 29. Fiances, diposits i préstecs rebuts 1. Les fiances i els-diposits que, a favor del Consorci, hagin de constituir els contractistes o altres persones tindran caracter d'operacions no pressupostaries. 2. Així mateix, els préstecs que rebi o concedeixi la corporació no previstos en el Pressupost tindran caracter d'operació no pressupostaria. 14 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL VIIL LIQUIDA CIÓ DEL PRESSUPOST Article 30. Operacions previes en I'estat de Despeses 1. Al final de I'exercici, s'ha de verificar que tots els acords que comporten reconeixement de I'obligació han tingut reflex comptable en fase "O". En especial, les subvencions concedides el pagament de les quals no hagi estat ordenat al final de I'exercici es comptabilitzen en fase O, tot i que la percepció efectiva de fons resti condicionada al compliment d'alguns requisits. 2. Cal verificar I'estat de determinades des peses per consums o serveis imputables a I'exercici, el reconeixement d'obligacions de les quals no ha arribat a formalitzar-se pel fet de no disposar de factures el dia 31 de desembre. 3. Els credits per a des peses que I'últim dia de I'exercici no estiguin afectats al compliment d'obligacions reconegudes quedaran anul'lats, sense més excepcions que les que es deriven deis punts anteriors i de la incorporació de romanents. Article 31. Operacions previes en I'estat d'Ingressos 1. Tots els cobraments fins al 31 de desembre han de ser aplicats en el Pressupost que es tanca i s'ha de verificar la comptabilització del reconeixement de drets en tots els conceptes d'ingrés. Article 32. Tancament del Pressupost 1. Els estats demostratius de la liquidació i la proposta d'incorporació de romanents s'han d'elaborar abans de 1'1 de marc; de I'any natural següent al que es tanca. 2. La liquidació del Pressupost ha de ser aprovada pel President, previ informe de l'Interventor, que en donara compte a la Junta General en la primera sessió que celebri. Article 33. Drets de dubtós cobrament 1. Per a la determinació del Romanent de Tresoreria del Consorci es deduiran deis drets pendents de cobrament els que es considerin de difíCil o impossible recaptació en atenció a I'analisi individualitzat del pendent de cobrament. 15 BASES D'EXECUCIÓ PRESSUPOST 2015 CAPÍTOL IX. CONTROL I FISCALITZACIÓ Article 34. Control intern 1. Al Consorci s'exerciran les funcions de control intern en la seva triple accepció de funció interventora, funció de control financer i funció de control d'eficacia. 2. A les societats mercantils, s'exerceixen funcions de control financer i control d'eficacia. 3. l'exercici de la funció interventora fiscalitzadora I'ha de dur a terme directament la Intervenció General. Article 35. Normes particulars de fiscalització 1. No estan subjectes a fiscalització previa les fases d'Autorització i Disposició de des peses que corresponguin a subministraments menors o despeses de caire periodic i altres de tracte successiu, un cop intervinguda la despesa corresponent a I'acte de contracte inicial. 2. Es pot exercir la fiscalització mitjan<;ant tecniques de mostreig en els casos següents: a) Remlineracions de personal. b) Liquidació de preus públics i sancions. 3. Quan la fiscalització s'hagifet per mostreig, aquesta circumstancia s'ha de fer constar expressament a I'informe. Article 36. Resolució de discrepitncies en la fiscalització les discrepancies que puguin produir-se entre la Intervenció i els organs gestors, segons es disposa als articles 215 a 218 del Reial Decret legislatiu 2/2004, seran resolts pel President. DISPOSICIÓ ADDICIONAL Es faculta al Gerent perque dicti quantesdisposicions consideri necessaries per al desenvolupament i aclariment de les presents bases d'execució. 16