MEMORIA JUSTIFICATIVA DE LES ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ CARLES PI I SUNYER I DELS ESTATS PREVISIONALS D’INGRESSOS I DE DESPESES DEL PRESSUPOST PER A L’EXERCICI 2014 INDEX 1. Introducció 2. Descripció de les activitats de la Fundació Carles Pi i Sunyer per a l’any 2014 2.1. Polítiques públiques 2.2. Observatori de Govern Local 2.3 Banc de Bones pràctiques 2.4. Loc@l i web mailing 2.5. Arxiu Pi i Sunyer 2.6. Actes Fundació 2.7. Transparència Espanya 2.8. Externalització i austeritat 2.9 Línees d’explotació de l’Observatori de Govern Local de 2013 2.10 Projecte Dretlocal.cat: un lloc web per a l’anàlisi i divulgació del dret local d’aplicació a Catalunya 3. Estats provisionals d’ingressos i de despeses de la Fundació Pi i Sunyer per l’exercici 2014 3.1 Criteri de presentació 3.2 Estat comparatiu de les previsions del pressupost de l’exercici 2013 amb 2014 3.3. Detall estats provisionals d’ingressos i despeses per l’exercici 2014 per activitats 3.4. Criteris de repartiment de les previsions d’ingressos i de despeses per activitats per a l’exercici 2014. Annexos. 1. Banc de bones pràctiques 2. Panel de polítiques públiques. Edició 2014. 3. Observatori de Govern Local (Projecte Catalunya 7) 2 1. INTRODUCCIÓ Aquest document té com a objectiu presentar els estats provisionals d’ingressos i de despeses de la Fundació per a l’exercici 2014 i la seva distribució d’acord amb les activitats a desenvolupar durant aquest any. En els apartats següents es fa una descripció detallada de les activitats que es duran a terme durant l’any 2014, així com dels objectius que amb les mateixes es volen assolir i alhora ,es determinen i quantifiquen els ingressos i les despeses de cadascuna de les esmentades activitats. 2. DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ CARLES PI I SUNYER PER A L’ANY 2014 2.1 Panel de Polítiques públiques Enguany s’hauria de dur a terme, per calendari, la quarta edició del Panel de Polítiques Públiques Locals. Com ja es sabut, el Panel recull la informació de determinades polítiques públiques dels municipis de 10.000 habitants de Catalunya. Cada ajuntament de l’univers d’estudi rep un informe personalitzat i, en cada edició, s’ha elaborat un estudi de cada política que, posteriorment, ha format part d’un volum recopilatori (vegeu annex). 2.2 Observatori de Govern Local Recollida d’informació de tots els municipis de Catalunya de més de 500 habitants. Es tracta de 614 municipis. S’entrega un informe personalitzat a cada ajuntament, en el qual el municipi es veu comparat a la mitjana de Catalunya, del tram de població i del tram pressupostari (vegeu annex). 2.3 Banc de Bones pràctiques A finals de 2013 s’ha signat un conveni de col·laboració amb la Federació de Municipis de Catalunya per tal de continuar amb el BBP. S’ha canviat el format del lloc web i al llarg de 2014 es durà a terme la cerca i avaluació de les polítiques públiques dutes a terme pels municipis de més de 10.000 habitants de Catalunya (vegeu annex). 2.4 Loc@l i web mailing Loc@l. Llista de correu electrònic sobre govern local, federalisme i autonomies loc@l és un instrument de comunicació entre gestors públics, càrrecs polítics, acadèmics i professionals interessats en temes de govern i gestió local i autonòmica. 3 A través de loc@l comparteixen informacions sobre seminaris, cursos i congressos, llibres i articles, novetats legislatives i jurisprudencials, investigacions en curs, pàgines web i d’altres notícies d’interès. loc@l també és un mitjà senzill i eficaç per formular consultes, plantejar problemes, compartir inquietuds, difondre opinions, obrir debats i fer conèixer treballs i documents. Web La nostra web (www.pisunyer.org) està en continua actualització i renovació. Ara fa poc l’hem redissenyat completament i intentem que sigui dinàmica i útil. Mailing Base de dades de contactes que actualitzem habitualment i que té programari propi que requereix manteniment. 2.5 Arxiu Pi i Sunyer 1 Depuració dels advocats barcelonins a la postguerra Presentació el 5 de febrer de la recerca sobre la depuració dels advocats barcelonins a la postguerra duta a terme per Aram Monfort en col·laboració amb el Col·legi d’Advocats a Barcelona. 2 Inauguració de l’exposició: Barcelona en postguerra (1939-1945) El 2 de març al castell de Montjuic on es mostra els diversos aspectes de la nova realitat que s’imposà a la capital catalana a partir del 26 de gener de 1939, quan les tropes nacionals entraren a la ciutat i començà l’ocupació per part del nou règim franquista, coordinada per Mireia Capdevila. 3 Barcelona en postguerra (1939-1945) En relació amb aquesta exposició, s’ha publicat el llibre-catàleg de l’exposició: Barcelona en postguerra (1939-1945), sota la direcció d’Eulàlia Pérez Vallverdú. 4 Publicació al mes de març del primer número de la Revista (anuari) Franquisme i Democràcia Revista d’Història Contemporània, sota la direcció d’Olívia Gassol i editada per: la Fundació Carles Pi i Sunyer, el Centre d’Estudis sobre el Franquisme i Democràcia (CEFID-UAB), el Grup d’Estudis de Literatura Catalana Contemporània (GELC-UAB) i l’Editorial El Quadratí (Lleida), i amb la col·laboració del Grup de Recerca de Literatura Catalana Contemporània (UAB). 4 5 El camp dels catalans d’Agde en el sistema concentracionari francès (1939-1940) Responsable: Laia Arañó Recerca als arxius departamentals del Migdia francès (Montpellier, Béziers, Perpinyà i Agde), Arxiu Nacional de Catalunya (Sant Cugat del Vallès) i CEHI-UB (Pavelló de la República, Barcelona). 6 L’Alemanya nazi a la Barcelona franquista: representació diplomàtica i relacions politico- culturals (1939-1945) Responsable: Mireia Capdevila Recerca als arxius municipals de Barcelona: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, Arxiu Fotogràfic de Barcelona, Arxiu Municipal Administratiu de Barcelona; Arxiu Nacional de Catalunya (Sant Cugat del Vallès), Biblioteca de Catalunya, i CEHI-UB (Pavelló de la República, Barcelona). 7 Vides errants. Postguerres i exilis dels germans Pi i Sunyer, 1939-1950 Aquest projecte té dues vessants connectades. Per una banda, un llibre-catàleg de l’exposició que reflecteixi la riquesa documental i gràfica (fotografies, mapes, postals, etc.) dels diferents fons utilitzats en la recerca. Per l’altra, una exposició temporal al MUME (Museu Memorial de l’Exili) de La Jonquera, on s’exposaran objectes, fotografies, cartografia, documents, que reflecteixin amb fidelitat l’exili dels tres germans Pi i Sunyer —August, Carles i Santiago— i les seves nombroses branques familiars. Ara bé, tant el llibre com l’exposició també recolliran les relacions amb les famílies Pi Sunyer de l’interior i els Cuberta, de La Jonquera, amb la clara voluntat de fer visible les dificultats de mantenir el contacte entre l’interior i l’exili en plena segona guerra mundial. 8 Publicació del segon número de la Revista (anuari) Franquisme i Democràcia. Revista d’Història Contemporània. Fundació Carles Pi i Sunyer i Editorial El Quadratí (Lleida), amb la col·laboració de: Grup de Recerca de Literatura Catalana Contemporània (UAB), UAB-CEFID i UOC. 2.6 Actes Fundació Al llarg de l’any la Fundació cedeix l’espai de la Sala d’Actes per fer presentació de llibres, seminaris, jornades sobre temes relacionats amb els nostres projectes i línies d’actuacions. 5 2.7 Transparència Espanya La transparència, l’accés a la informació pública, la rendició de comptes i el bon govern són alguns dels nous debats que s’han encetat com a conseqüència de la crisi econòmica. En aquest sentit, tant el govern central com l’autonòmic han engegat iniciatives en aquesta direcció que han culminat en modificacions legislatives, en el cas espanyol amb una llei específica sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern i, en el català, amb un títol en el projecte de la llei de governs locals. Altres eines com els portals de transparència també s’estan desenvolupant des de moltes administracions públiques. Davant la creixent preocupació de les administracions per aquest tema, des de l’Observatori de Govern Local, s’ha iniciat una investigació sobre transparència municipal, centrada, principalment, en els continguts i característiques dels llocs webs dels ajuntaments, tot i que inclou també d’altres aspectes. L’objectiu principal d’aquest projecte és la construcció d’índex que permetin classificar els municipis en funció del grau de transparència que ofereixen als ciutadans. Un d’ells tindrà en compte els requisits establerts per la normativa espanyola però es valorarà també el desenvolupament d’altres models que permetin una millor adaptació a les característiques pròpies dels ens locals. En la seva elaboració es tindrà en compte la informació consultable al lloc web de l’ajuntament sobre l’estructura política del consistori, l’organització interna de l’ajuntament, la informació econòmica i pressupostària, sobre el procediment de contractació, informació urbanística i forma de contactar amb l’administració local. De la mateixa manera, també es tindran en compte altres variables, com per exemple, els canals de difusió d’informació municipal o els mitjans a través dels quals es canalitzen les gestions administratives. Al llarg de 2013 hem aconseguit reunir la informació de tots els municipis de més de 1.000 habitants de Catalunya. En l’actualitat s’està elaborat l’índex a través de diferents reunions amb els principals actors del Govern local. Al llarg de l’any 2014 s’exportarà el projecte a la resta de l’estat espanyol. L’Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) ha decidit finançar l’estudi als municipis espanyols. 2.8 Externalització i austeritat Com a conseqüència de la crisi econòmica les administracions públiques han desenvolupat estratègies d’austeritat i contenció de la despesa per tal de reduir el dèficit públic. A banda d’algunes mesures de caràcter general com el reial decret llei, aprovat pel govern central l’any 2010, sobre l’adopció de mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic, els ajuntaments han desenvolupat altres sistemes per tal d’intentar ajustar les seves despeses. 6 Aquesta línea de recerca versa al voltant de les mesures d’austeritat econòmica desenvolupades pels ajuntaments catalans majors de 500 habitants. Entre aquestes, s’ha recollit informació sobre les modificacions retributives dels càrrecs electes, la modificació del personal que treballa al servei dels ajuntaments o els canvis en la prestació de serveis públics. Aquesta informació permet detectar les característiques dels municipis que han desenvolupat estratègies davant la crisi econòmica i si són els ajuntaments amb més problemes d’endeutament els que les han desenvolupat. Al llarg de l’any 2014 s’exportarà el projecte a la resta de l’estat espanyol. L’INAP ha decidit finançar l’estudi als municipis espanyols. 2.9 Línees d’explotació de l’Observatori de Govern Local de 2013 El 2013 ha estat l’any en què, finalment i després d’intensos debats, s’han materialitzat les dues propostes de modificació de govern local, a nivell espanyol i català. Així, la llei de racionalització i sostenibilitat de l’administració local va ser aprovada just abans que acabés l’any, el 27 de desembre. Pel que fa a la reforma catalana, el projecte de llei de governs locals va ser presentat al Parlament al mes de novembre i continua la seva tramitació parlamentària. Per tant, el 2014 serà l’any en què s’aplicarà la nova normativa que reestructurarà el sistema de govern local. No obstant això, la tramitació de les dues lleis alhora, obre nous dubtes i interrogants que hauran de ser resolts al llarg d’aquest any. Si el projecte de governs locals català s’acaba aprovant, no serà fàcil conciliar dues lleis que en alguns aspectes no es podran aplicar alhora. Des de la Fundació Carles Pi i Sunyer, entitat dedicada a l’estudi del govern local, es realitzarà un seguiment de les repercussions que tindran aquests canvis normatius en el món local català. Per aquest motiu, en la major part dels casos, les principals línees de recerca planificades per a 2014 tenen com a comú denominador la recent reforma legislativa. Per a la seva realització, s’utilitzaran les dades procedents de la sisena edició de l’Observatori de Govern Local (OGL), que tot just acaba de finalitzar. Les línees d’explotació són les que es descriuen a continuació. 1 Informe de l’Observatori de Govern Local: una aproximació als governs locals Anàlisi descriptiva i general sobre les principals dades que formen part de l’OGL. Aquest bloc resumeix, de forma general, la situació actual dels 620 ajuntaments de Catalunya més grans de 500 habitants. A partir de les dades recollides mitjançant el treball de camp, es procedeix a realitzar una descripció al voltant dels quatre grans eixos temàtics que estructuren el projecte. El primer eix fa referència a l’estructura i el funcionament administratiu dels governs municipals. El segon se centra en les personificacions instrumentals. El tercer gira al voltant de la prestació de serveis públics i el darrer se centra en l’estructura econòmica dels ajuntaments. 7 2 Municipis entre 500 i 1.000 habitants: el micromunicipalisme El projecte de llei de governs locals català classifica les competències municipals en pròpies, complementàries, delegades, en règim de gestió comuna i competències consorciades. La normativa estableix els requisits necessaris que han de complir les administracions locals per a desenvolupar les competències complementàries. De la mateixa manera, també reassigna els serveis mínims obligatoris de recollida de residus, abastament domiciliari d’aigua potable, neteja viària i control d’aliments i begudes dels municipis amb una població inferior als 1.000 habitants a la comarca. En aquest context, a partir de les dades de l’Observatori de Govern Local, es realitzarà una anàlisi de les característiques dels municipis que tenen una població compresa entre els 500 i els 1.000 habitants. La recerca aprofundeix en la prestació dels serveis mínims obligatoris i en la prestació de serveis complementaris així com en les formes de gestió utilitzades. També es descriu quins d’aquests serveis es mancomunen o consorcien amb més freqüència i en quins casos s’han delegat o dispensat. En resum, aquesta recerca permetrà detectar les modificacions en la prestació de serveis municipals que els ajuntaments amb unes dimensions més reduïdes hauran d’engegar per tal d’adaptar-se a la futura llei de governs locals catalana. 3 La professionalització dels càrrecs electes: anàlisi de retribucions i dedicacions dels regidors Des de l’any 2011, els principis d’estabilitat pressupostària, sostenibilitat financera, eficiència i racionalització s’han convertit en els eixos bàsics principals que han regit l’ampli ventall de propostes de modificació de l’Administració Local. En aquest conjunt de mesures, no ha quedat exempt de canvis el règim retributiu dels membres de les corporacions locals i del personal al servei de les entitats locals. Mostra d’això és que la llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local introdueix canvis en aquest aspecte. De la mateixa manera, el projecte de llei de governs locals de Catalunya preveu modificacions i límits màxims de les retribucions i dels drets d’assistència anual. L’anàlisi sobre la professionalització dels càrrecs electes té tres objectius principals. En primer lloc, mitjançant les dades de l’OGL d’aquesta edició i d’anys anteriors s’examinarà l’evolució del nombre de regidors amb dedicació, les remuneracions i indemnitzacions percebudes per l’exercici del seu càrrec així com la despesa destinada als òrgans de govern i al personal directiu. En segon lloc, s’estudiarà si existeixen diferents tipologies de municipis en funció de la professionalització dels càrrecs electes i si els municipis amb el mateix perfil retributiu tenen característiques organitzatives, polítiques, econòmiques i geogràfiques comunes. En tercer lloc, es descriuran com les modificacions legislatives recents podrien afectar al règim retributiu actual dels regidors dels consistoris municipals. 8 4 El personal al servei dels Ajuntaments El personal al servei dels Ajuntaments i el volum de despesa vinculat a aquest concepte és un dels elements més sensibles en l’anàlisi de l’estructura municipal. Probablement, per aquest motiu, aquest sigui un dels temes recurrents en el debat sobre el món local. Ara bé, quants empleats públics hi ha en els ajuntaments catalans? Quin règim els vincula a l’administració? Existeix més personal funcionari o laboral? Quin volum del pressupost destinen els ajuntaments a cobrir la despesa de personal (capítol 1)? Existeixen diferents models pel que fa a l’estructura de personal que tenen? Aquestes són algunes de les qüestions que s’intentaran respondre mitjançant les dades facilitades pels municipis al llarg de les diferents edicions de l’Observatori de Govern Local. 5 Mancomunitats i serveis mancomunats La multiplicitat de personificacions instrumentals locals és un dels trets distintius que caracteritza, a nivell general, l’estructura organitzativa local. Aquesta proliferació d’ens és un altre dels aspectes en què s’han focalitzat les reformes legislatives, catalana i espanyola, sota les premisses d’evitar duplicitats i redimensionar el sector públic local. Així, els dos textos preveuen canvis al respecte per tal de limitar i acotar la creació, el desenvolupament i les funcions d’aquests ens. El fet és que, inevitablement, les modificacions legislatives tindran repercussions en aquests ens. Així, la llei de racionalització i sostenibilitat econòmica afecta especialment les mancomunitats, les quals hauran d’orientar-se exclusivament a la realització d’obres i a la prestació de serveis públics que siguin necessaris per a què els municipis puguin exercir les seves competències i prestar els serveis mínims obligatoris. D’altra banda, cal tenir en compte que, d’acord amb la modificació catalana, en la major part dels casos, les mancomunitats hauran de quedar dissoltes. L’objectiu d’aquest estudi és fer una anàlisi del nombre de mancomunitats de les que formen part els municipis de l’OGL, dels serveis prestats per aquests ens i del seu possible encaix dins les modificacions normatives actuals. En aquest sentit, s’intentarà fer seguiment de l’evolució d’aquests ens, tant d’aquells que s’acabin extingint com dels que s’adaptin al nou context legislatiu. 6 Gestió de serveis públics En l'actual marc econòmic i polític la prestació de serveis públics és un dels elements centrals en l'estructuració dels ens locals. Així, les diferents versions de la modificació de la llei de bases semblaven prioritzar la gestió externalitzada davant d'altres opcions, essencialment, davant de la prestació directa. 9 Algunes propostes teòriques d'origen comparat plantegen, en canvi, un retorn cap a la gestió directa, o "remunicipalització" dels serveis. A tall d'anàlisi exploratòria, i amb vocació de fer una primera aproximació de quin recorregut podria tenir aquesta tendència, ens plantegem fer una explotació orientada a mapificar l'abast de les externalitzacions en els serveis públics municipals i quina ha estat la seva evolució. 7 Evolució de les principals magnituds pressupostàries Les restriccions econòmiques a les que s’han vist sotmesos els ens locals des de l’inici de la crisi es reflecteixen en els pressupostos municipals. La finalitat principal d’aquest estudi és realitzar una anàlisi exhaustiva de l’evolució de les principals magnituds pressupostàries en diferents contextos econòmics. Per fer-ho, s’utilitzaran els pressupostos municipals dels ajuntaments més grans de 500 habitants per als exercicis 2007, 2009 i 2011. Treballar amb aquests tres exercicis comptables permet comparar la situació econòmica dels ajuntaments en circumstàncies ben diferents, així mentre que l’any 2007 encara era un any de creixement econòmic, l’any 2009 i 2011, els municipis ja es trobaven immersos en ple context de recessió. El fet de poder comparar els mateixos indicadors en moments tan diferents permet detectar l’impacte de la crisi econòmica en el món local. L’estudi utilitzarà diferents indicadors obtinguts a partir del pressupost d’ingressos i de despeses dels ajuntaments: es mesurarà l’evolució del tipus d’ingressos i despeses (corrent, capital i financer) , la capacitat recaptatòria dels ajuntaments, els ingressos propis, la despesa en béns corrents i serveis, les inversions realitzades i les transferències procedents i amb destí a d’altres administracions, entre d’altres. Així, a partir de l’avaluació d’aquestes magnituds pressupostàries, s’intentarà classificar els municipis catalans en funció de la seva situació econòmica. 2.10 Projecte Dretlocal.cat: un lloc web per a l’anàlisi i divulgació del dret local d’aplicació a Catalunya DretLocal.cat és una plataforma que s'ocupa de l'anàlisi i la divulgació del dret local d'aplicació a Catalunya, mitjançant la col·laboració de les administracions públiques. A través de la plataforma es pot accedir, d'una manera fàcil i ordenada, a informacions d'utilitat en matèria local, procedents tant de les entitats participants com d'estudis acadèmics. La possessió d'un coneixement tècnic i especialitzat constitueix, també en l'àmbit jurídic, un requisit necessari per a l'adequat exercici de les funcions administratives. DretLocal.Cat pretén elevar aquest grau de coneixement en facilitar l'intercanvi d'informacions rellevants entre les administracions públiques. La posada en comú de la documentació que elabori cada administració, estimulant dinàmiques de col·laboració interadministrativa, redundarà en benefici del conjunt de totes les entitats participants a la plataforma i, per descomptat, als ciutadans destinataris de la seva actuació. Aquesta 10 plataforma es concep com una xarxa que serà progressivament més complexa a mesura que s'incorporin nous documents i noves administracions. DretLocal.Cat conté informacions d'utilitat en matèria local, que poden tenir el seu origen directament en les administracions participants o bé en estudis acadèmics encarregats a especialistes. La informació s'ordena amb els criteris de cerca clàssics, de manera que l'accés és ràpid i senzill. La qualitat i l'oportunitat dels continguts es garanteix per les tasques de selecció i supervisió encarregades a un consell editorial integrat per professors universitaris i experts procedents de les administracions. La Fundació signarà un conveni amb l’Ajuntament de Barcelona per tal de crear la base de dades que es pugui consultar des del lloc web de la Fundació. 3. ESTATS PREVISIONALS D’INGRESSOS I DE DESPESES DE LA FUNDACIÓ CARLES PI I SUNYER PER L’EXERCICI 2014. 3.1 Criteri de presentació. Els estats provisionals d’ingressos i de despeses de la Fundació Pi i Sunyer per a l’exercici 2014 han estat elaborats en el mateix format del compte de resultats previst en el Decret 259/2008, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Pla de comptabilitat de les fundacions subjectes a la legislació de la Generalitat de Catalunya, per tal de facilitat la seva comparabilitat amb els pressupostos d’exercicis anteriors així com la seva execució al final de l’exercici 3.2 Estat comparatiu de les previsions del pressupost de l’exercici 2013 amb el del 2014 Quadre 1. PRESSUPOST EXERCICI 2014 Pressupost Pressupost 2014 2013 Diferències % 1. Ingressos press. per les activitats 540.950,00 540.212,75 737,25 0,14% a) Vendes i prestacions de serveis 150,00 800,00 -650,00 -81,25% b) Ingressos rebuts amb caràcter periòdic 0,00 0,00 0,00 c) Ingressos de promocions, patrocinadors i col·laboradors 0,00 0,00 0,00 d) Subvencions oficials a les activitats 0,00 0,00 0,00 e) Donacions i altres ingressos per a activitats 0,00 0,00 0,00 f) Altres subvencions, donacions i llegats incorporats al resultat de l'exercici 540.800,00 539.412,75 1.387,25 0,26% Subvenció aportació General 451.800,00 491.148,75 -39.348,75 -8,01% Ajuntament de Barcelona 217.000,00 231.348,75 -14.348,75 -6,20% 11 Àrea Metropolitana de Barcelona 10.000,00 10.000,00 0,00 0,00% Diputació de Barcelona 199.800,00 199.800,00 0,00 0,00% Diputació de Girona 25.000,00 0,00 25.000,00 Generalitat de Catalunya 0,00 50.000,00 -50.000,00 -100,00% Convenis 89.000,00 48.264,00 40.736,00 84,40% Diputació Barcelona- Habitatge 10.000,00 0,00 10.000,00 Federació de Municipis- Banc Bones Practiques 17.000,00 0,00 17.000,00 Fundació Jaume Bofill- Panel Educació 10.000,00 0,00 10.000,00 Generalitat de Catalunya-Llei de Governs Locals 18.000,00 0,00 18.000,00 INAP - Transparència 17.000,00 0,00 17.000,00 INAP- Externalització i Austeritat 17.000,00 0,00 17.000,00 Panel Salut Pública-Diputació 8.264,00 -8.264,00 Observatori-Diputació de Lleida 10.000,00 -10.000,00 Consells Comarcals-Diputació Barcelona 30.000,00 -30.000,00 g) Reintegrament de subvencions, donacions i llegats rebuts 0,00 0,00 0,00 2. Ajuts concedits i altres despeses 0,00 0,00 0,00 0,00% a) Ajuts concedits 0,00 0,00 0,00 b) Despeses per col·laboracions i per l'exercici del càrrec de membre de l'òrgan de govern 0,00 0,00 0,00 3. Variació d'existències de productes acabats i en curs de fabricació 0,00 0,00 0,00 0,00% 4. Treballs realitzats per l'entitat per al seu actiu 0,00 0,00 0,00 0,00% 5. Aprovisionaments -40.842,56 -37.521,56 -3.321,00 8,85% a) Consums i deteriorament d'existències -8.450,00 -10.000,00 1.550,00 -15,50% b) Treballs realitzats per altres entitats -32.392,56 -27.521,56 -4.871,00 17,70% 6. Altres ingressos de les activitats 20.520,00 20.520,00 0,00 0,00% a) Ingressos per arrendaments 20.520,00 20.520,00 0,00 0,00% b) Ingressos accessoris i altres de gestió corrent 0,00 7. Despeses de personal --364.462,82 395.211,39 30.748,57 -7,78% 8. Altres despeses d'explotació --140.699,00 123.999,80 -16.699,20 13,47% a) Serveis exteriors -117.699,00 -105.999,80 -11.699,20 11,04% Investigació i a1) desenvolupament 0,00 0,00 0,00 0,00% a2) Arrendaments i cànons -13.100,00 -13.245,00 145,00 -1,09% a3) Reparacions i conservació -15.000,00 -15.000,00 0,00 0,00% Serveis professionals a4) independents -46.809,00 -44.410,00 -2.399,00 5,40% a5) Transports 0,00 0,00 0,00% a6) Primes d'assegurances -600,00 -600,00 0,00 0,00% a7) Serveis bancaris -660,00 -1.000,00 340,00 -34,00% a8) Publicitat, propaganda i relacions públiques -2.530,00 -2.200,00 -330,00 15,00% a9) Subministraments -22.900,00 -19.050,00 -3.850,00 20,21% a10) Altres serveis -16.100,00 -10.494,80 -5.605,20 53,41% b) Tributs -23.000,00 -18.000,00 -5.000,00 27,78% c) Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions de les activitats 0,00 0,00 0,00 0,00% d) Altres despeses de gestió corrent 0,00 0,00 0,00 0,00% 9. Amortització de l'immobilitzat -8.500,00 -9.000,00 500,00 -5,56% 10. Subvencions, donacions i llegats traspassats al resultat 0,00 0,00 0,00 0,00% 11. Excés de provisions 0,00 0,00 0,00 0,00% 12 12. Deteriorament i resultat per alienacions d'immobilitzat 0,00 0,00 0,00 0,00% a) Deteriorament i pèrdues 0,00 0,00 0,00 0,00% b) Resultats per alienacions i altes 0,00 0,00 0,00 0,00% 13. Altres resultats 0,00 0,00 0,00 0,00% I) RESTULTAT PRESSUPOSTAT D'EXPLOTACIÓ (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13) 6.965,62 -5.000,00 11.965,62 -239,31% 14. Ingressos financers 5.000,00 5.000,00 0,00 0,00% 15. Despeses financeres 0,00 0,00 0,00 0,00% 16. Variació de valor raonable en instruments financers 0,00 0,00 0,00 0,00% 17. Diferències de canvi 0,00 0,00 0,00 0,00% 18. Deteriorament i resultat per alienacions d'instruments financers 0,00 0,00 0,00 0,00% a) Deteriorament i pèrdues 0,00 0,00 0,00 0,00% b) Resultats per alienacions i altres 0,00 0,00 0,00 0,00% II) RESULTAT FINANCER PRESSUPOSTAT (14+15+16+17+18 5.000,00 5.000,00 0,00 0,00% III) RESULTAT PRESSUPOSTAT ABANS D'IMPOSTOS ( I + II ) 11.965,62 0,00 11.965,62 19. Impost sobre beneficis 0,00 0,00 0,00 0,00% IV) RESULTAT DE L'EXERCICI PRESSUPOSTAT ( III + 19 ) 11.965,62 0,00 11.965,62 COMPENSACIÓ PÈRDUES EXERCICIS ANT. -11.965,62 0,00 -11.965,62 11.965,62 0,00 11.965,62 TOTAL INGRESOS 566.470,00 565.732,75 737,25 0,13% TOTAL DESPESES -554.504,38 -565.732,75 11.228,37 -1,98% DIFERÈNCI A 11.965,62 0,00 11.965,62 COMPENSACIÓ EXERCICIS ANTERIORS 11.965,62 0,00 11.965,62 Les principals diferències entre els estats provisionals d’ingressos i despeses aprovats pel Patronat de la Fundació Pi i Sunyer per l’exercici 2013 i els de l’exercici 2014 son: Pel que fa referència als ingressos s’ha pressupostat aproximadament els mateixos ingressos que en el pressupost de l’exercici anterior, a saber 566.470,00 euros front els 565.732,75 euros de l’exercici anterior. Els ingressos estan formats per les següents partides: PRESSUPOST EXERCICI 2014 Pressupost 2014 1. Ingressos pressupostats per les activitats 540.950,00 a) Vendes i prestacions de serveis 150,00 f) Altres subvencions, donacions i llegats incorporats al resultat de l'exercici 540.800,00 Subvenció aportació General 451.800,00 Convenis 89.000,00 6. Altres ingressos de les activitats 20.520,00 a) Ingressos per arrendaments 20.520,00 b) Ingressos accessoris i altres de gestió corrent 0,00 14. Ingressos financers 5.000,00 TOTAL INGRESOS 566.470,00 13 Pel que respecta a les despeses s’ha reduït la previsió de despeses en relació a l’exercici anterior en 11.228,37 euros (despeses pressupostades en l’exercici 2014 són 554.504,38 euros front 565.732,75 pressupostat en l’exercici anterior) el que faria possible l’obtenció d’un superàvit que seria destinat a compensar les pèrdues d’exercicis anteriors. Les partides de despeses son les següents: PRESSUPOST EXERCICI 2014 Pressupost 2014 5 . Aprovisionaments -40.842,56 a) Consums i deteriorament d'existències -8.450,00 b) Treballs realitzats per altres entitats -32.392,56 7 . Despeses de personal -364.462,82 8 Altres despeses . d'explotació -140.699,00 a) Serveis exteriors -117.699,00 a1) Investigació i desenvolupament 0,00 a2) Arrendaments i cànons -13.100,00 a3) Reparacions i conservació -15.000,00 a4) Serveis professionals independents -46.809,00 a5) Transports 0,00 a6) Primes d'assegurances -600,00 a7) Serveis bancaris -660,00 a8) Publicitat, propaganda i relacions públiques -2.530,00 a9) Subministraments -22.900,00 a10) Altres serveis -16.100,00 b) Tributs -23.000,00 TOTAL DESPESES -554.504,38 La partida de Despeses de personal recull els següents Imports i conceptes: Resum Sous i Salaris Nª Treballadors 11 Tècnics 10 Administratius 1 Nº Becaris 8 Sous i Salaris 274.313,85 € Seguretat Social 82.799,96 € Altres despeses socials (desplaçaments) 7.349,00 Total Sous i Salaris 364.462,82 € 14 3.3. Detall dels estats provisionals d’ingressos i de despeses per l’exercici 2014 per activitats Els estats provisionals d’ingressos i de despeses que es presenten a aprovar pel Patronat de la Fundació Pi i Sunyer per l’exercici 2014, desglossats per activitats, (ja incorporades les despeses generals), en comparació amb les de l’exercici 2013 són els següents: Quadre 2. ESTAT PREVISIONAL DE DESPESES Despeses Pressupost Pressupost 2013 2014 diferència Polítiques Públiques 47.513,15 44.420,55 -3.092,60 Observatori de Govern Local 173.460,30 242.372,31 68.912,01 Banc de Bones pràctiques 7.636,08 24.820,72 17.184,64 Loc@l i web mailing 0,00 Arxiu Pi i Sunyer 107.257,06 103.456,78 -3.800,28 Actes Fundació 1.461,18 7.300,21 5.839,03 Transparència Espanya 24.820,72 24.820,72 Externalització i austeritat INAP 16.073,04 24.820,72 8.747,68 Baròmetre Comarcal 41.753,38 -41.753,38 Disseny d'aplicació l’índex de transparència 13.808,21 -13.808,21 Espais de Reforma del Govern Local 72.942,39 -72.942,39 Gran Ciutats 13.150,67 -13.150,67 Jornada del Règim Especial 0,00 Escola Bressol 30.056,33 -30.056,33 Micromunicipis 29.662,07 -29.662,07 Local Web Mailing 10.958,89 10.950,32 -8,57 Desenvolupament Observatori 2013 56.941,64 56.941,64 Transparència Catalunya 14.600,42 14.600,42 TOTAL 565.732,75 554.504,38 -11.228,37 ESTAT PREVISIONAL D’INGRESSOS Ingressos Pressupost 2013 Previsió 2014 diferència Polítiques Públiques 47.513,15 45.048,27 -2.464,88 Observatori de Govern Local 173.460,30 248.139,72 74.679,42 Banc de Bones pràctiques 7.636,08 25.021,75 17.385,67 Loc@l i web mailing 0,00 Arxiu Pi i Sunyer 107.257,06 106.116,10 -1.140,96 Actes Fundació 1.461,18 7.487,86 6.026,68 Transparència Espanya 25.021,75 25.021,75 Externalització i austeritat INAP 16.073,04 25.021,75 8.948,71 15 Baròmetre Comarcal 41.753,38 -41.753,38 Disseny d'aplicació l’índex de transparència 13.808,21 -13.808,21 Espais de Reforma del Govern Local 72.942,39 -72.942,39 Gran Ciutats 13.150,67 -13.150,67 Jornada del Règim Especial 0,00 Escola Bressol 30.056,33 -30.056,33 Micromunicipis 29.662,07 -29.662,07 Local Web Mailing 10.958,89 11.231,79 272,90 Desenvolupament Observatori 2013 58.405,31 58.405,31 Transparència Catalunya 14.975,72 14.975,72 .................... TOTAL 565.732,75 566.470,00 737,25 Durant l’exercici 2014 es realitzaran al igual que en l’exercici 2013 les següents activitats: a) Panel de Polítiques Públiques b) Observatori de Govern Local c) Banc de Bones Pràctiques d) Arxiu Pi i Sunyer e) Actes Fundació f) Local Web i Mailing g) Externalització i Austeritat INAP La diferència de costos entre les activitats de l’exercici 2013 i 2014 resulten de les hores de dedicació que es presumeix es dedicaran a les mateixes tenint en compte que són els tècnics que treballen a la fundació qui realitzarà un alt percentatge de les mateixes. Així mateix es duran a terme durant l’exercici 2014 les següents activitats: a) Transparència a Espanya b) Desenvolupament de l’Observatori c) Transparència a Catalunya El detall de les despeses i dels ingressos directes i indirectes per activitats és el que s’exposa en el quadre 3. 16 Desenvo Externalitz Transpar lupamen QUADRE 3 Panel Observatori Banc de Loc@l i ació i ència t PRESSUPOST EXERCICI 2014 Polítiques Govern Bones web- Arxiu Pi i Actes Transparència Austeritat- Cataluny Observat Pressupost Públiques Local Pràctiques mailing Sunyer Fundació Espanya-INAP INAP a ori 2014 1. Ingressos pressupostats per les activitats 43.709,48 235.839,13 24.593,00 10.631,4 100.444,3 7 6 7.087,65 24.593,00 24.593,00 14.175,29 55.283,6 4 540.950,00 a) Vendes i prestacions de serveis 7,87 72,30 2,52 3,53 33,34 2,35 2,52 2,52 4,70 18,35 150,00 b) Ingressos rebuts amb caràcter periòdic 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 c) Ingressos de promocions, patrocinadors i col·laboradors 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 d) Subvencions oficials a les activitats 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 e) Donacions i alers ingressos per a activitats 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 f) Altres subvencions, donacions i llegats incorporats al resultat de l'exercici 43.701,61 235.766,83 24.590,48 10.627,9 100.411,0 55.265,2 4 3 7.085,29 24.590,48 24.590,48 14.170,59 9 540.800,00 Subvenció aportació General 23.701,61 217.766,83 7.590,48 10.627,94 100.411,03 7.085,29 7.590,48 7.590,48 14.170,59 55.265,29 451.800,00 Ajuntament de Barcelona 11.383,91 104.593,63 3.645,71 5.104,61 48.227,52 3.403,07 3.645,71 3.645,71 6.806,15 26.543,98 217.000,00 Àrea Metropolitana de Barcelona 524,60 4.819,98 168,01 235,24 2.222,47 156,82 168,01 168,01 313,65 1.223,22 10.000,00 Diputació de Barcelona 10.481,59 96.303,26 3.356,74 4.700,01 44.404,88 3.133,34 3.356,74 3.356,74 6.266,67 24.440,03 199.800,00 Diputació de Girona 1.311,51 12.049,96 420,01 588,09 5.556,17 392,06 420,01 420,01 784,12 3.058,06 25.000,00 Generalitat de Catalunya 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 Convenis 20.000,00 18.000,00 17.000,00 0,00 0,00 0,00 17.000,00 17.000,00 0,00 0,00 89.000,00 10.000,00 Diputació Barcelona- Habitatge 10.000,00 0,00 Federació de Municipis- Banc Bones Practiques 17.000,00 0,00 17.000,00 Fundació Jaume Bofill- Panel Educació 10.000,00 0,00 10.000,00 Generalitat de Catalunya-Llei de Governs Locals 18.000,00 0,00 18.000,00 INAP - Transparència 17.000,00 0,00 17.000,00 INAP- Externalització i Austeritat 17.000,00 17.000,00 Panel Salut Pública-Diputació Observatori-Diputació de Lleida Consells Comarcals-Diputació Barcelona g ) Reintegrament de subvencions, donacions i llegats rebuts 0,00 0,00 0,00 2. Ajuts concedits i altres despeses 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 a) Ajuts concedits 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 Despeses per col·laboracions i per b) l'exercici del càrrec de membre de l'òrgan 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 de govern 0,00 17 3. Variació d'existències de productes acabats i en curs de fabricació 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 4. Treballs realitzats per l'entitat per al seu actiu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 5. Aprovisionaments -640,87 -12.617,78 -358,10 -157,98 -20.214,16 -5.105,32 -358,10 -358,10 -210,64 -821,51 -40.842,56 a) Consums i deteriorament d'existències -640,87 -3.946,78 -358,10 -157,98 -1.492,60 -105,32 -358,10 -358,10 -210,64 -821,51 -8.450,00 b) Treballs realitzats per altres entitats 0,00 -8.671,00 0,00 0,00 -18.721,56 -5.000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 -32.392,56 6. Altres ingressos de les activitats 1.076,49 9.890,60 344,75 482,70 4.560,50 321,80 344,75 344,75 643,60 2.510,06 20.520,00 a) Ingressos per arrendaments 1.076,49 9.890,60 344,75 482,70 4.560,50 321,80 344,75 344,75 643,60 2.510,06 20.520,00 b) Ingressos accessoris i altres de gestió corrent 0,00 7. Despeses de - - - - personal 32.450,80 -167.660,69 17.132,43 -1.499,60 -56.857,34 -333,07 -18.132,43 -18.132,43 10.666,13 41.597,9 -2 364.462,82 - 8. Altres despeses d'explotació -10.647,95 -58.378,52 -6.949,72 -9.124,88 -24.799,39 - 1.749,92 -5.949,72 -5.949,72 -3.499,83 13.649,3 -5 140.699,00 - a) Serveis exteriors -8.805,45 -48.325,29 -5.920,19 -8.670,67 -20.508,16 -1.447,12 -4.920,19 -4.920,19 -2.894,23 11.287,5 -0 117.699,00 a1) Investigació i desenvolupament 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 a2) Arrendaments i cànons -1.049,42 -5.725,97 -586,38 -258,70 -2.444,14 -172,47 -586,38 -586,38 -344,93 - 1.345,23 -13.100,00 a3) Reparacions i conservació -1.201,63 -6.556,46 -671,43 -296,22 -2.798,63 -197,48 -671,43 -671,43 -394,96 - 1.540,34 -15.000,00 a4) Serveis professionals independents -3.749,80 -20.460,08 -2.095,26 -924,38 -8.733,40 -616,25 -2.095,26 -2.095,26 -1.232,51 - 4.806,78 -46.809,00 a5) Transports 0,00 a6) Primes d'assegurances -48,07 -262,26 -26,86 -11,85 -111,95 -7,90 -26,86 -26,86 -15,80 -61,61 -600,00 a7) Serveis bancaris -52,87 -288,48 -29,54 -13,03 -123,14 -8,69 -29,54 -29,54 -17,38 -67,77 -660,00 a8) Publicitat, propaganda i relacions públiques 0,00 -180,00 -1.000,00 -1.350,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 -2.530,00 a9) Subministraments -1.834,49 -10.009,53 -1.025,05 -452,23 -4.272,57 -301,49 -1.025,05 -1.025,05 -602,97 - 2.351,58 -22.900,00 a10) Altres serveis -869,18 -4.842,50 -485,67 -5.364,27 -2.024,34 -142,84 -485,67 -485,67 -285,69 - 1.114,18 -16.100,00 b) Tributs -1.842,50 -10.053,24 -1.029,53 -454,20 -4.291,23 -302,80 -1.029,53 -1.029,53 -605,60 -2.361,85 -23.000,00 c) Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions de les activitats 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 d) Altres despeses de gestió corrent 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 18 9. Amortització de l'immobilitzat -680,92 -3.715,33 -380,48 -167,86 -1.585,89 -111,90 -380,48 -380,48 -223,81 -872,86 -8.500,00 10. Subvencions, donacions i llegats traspassats al resultat 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 11. Excés de provisions 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 12. Deteriorament i resultat per alienacions d'immobilitzat 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 a) Deteriorament i pèrdues 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 b) Resultats per alienacions i altes 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 13. Altres resultats 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 I) RESTULTAT PRESSUPOSTAT D'EXPLOTACIÓ (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13) 365,42 3.357,42 117,03 163,86 1.548,09 109,24 117,03 117,03 218,47 852,05 6.965,62 14. Ingressos financers 262,30 2.409,99 84,00 117,62 1.111,23 78,41 84,00 84,00 156,82 611,61 5.000,00 15. Despeses financeres 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 16. Variació de valor raonable en instruments financers 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 17. Diferències de canvi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 18. Deteriorament i resultat per alienacions d'instruments financers 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 a) Deteriorament i pèrdues 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 b) Resultats per alienacions i altres 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 II) RESULTAT FINANCER PRESSUPOSTAT (14+15+16+17+18 262,30 2.409,99 84,00 117,62 1.111,23 78,41 84,00 84,00 156,82 611,61 5.000,00 III) RESULTAT PRESSUPOSTAT ABANS D'IMPOSTOS ( I + II ) 627,72 5.767,41 201,03 281,47 2.659,32 187,65 201,03 201,03 375,30 1.463,66 11.965,62 19. Impost sobre beneficis 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 IV) RESULTAT DE L'EXERCICI PRESSUPOSTAT ( III + 19 ) 627,72 5.767,41 201,03 281,47 2.659,32 187,65 201,03 201,03 375,30 1.463,66 11.965,62 COMPENSACIÓ PÈRDUES EXERCICIS ANT. -627,72 -5.767,41 -201,03 -281,47 -2.659,32 -187,65 -201,03 -201,03 -375,30 -1.463,66 -11.965,62 5.767,41 201,03 281,47 2.659,32 187,65 201,03 201,03 375,30 1.463,66 11.965,62 TOTAL INGRESOS 45.048,27 248.139,72 25.021,75 11.231,79 106.116,10 7.487,86 25.021,75 25.021,75 14.975,72 58.405,31 566.470,00 - TOTAL DESPESES -44.420,55 -242.372,31 -24.820,72 -10.950,32 -103.456,78 -7.300,21 -24.820,72 -24.820,72 -14.600,42 56.941,64 -554.504,38 DIFERÈNCIA 627,72 5.767,41 201,03 281,47 2.659,32 187,65 201,03 201,03 375,30 1.463,66 11.965,62 COMPENSACIÓ EXERCICIS ANTERIORS 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 11.965,62 19 3.4 Criteris de repartiment de les previsions d’ingressos i de despeses per activitats per l’exercici 2014. Per a la quantificació de les previsions d’ingressos i despeses especificats en el quadre 3, del punt 3.3, s’han seguit els següents criteris de repartiment de les despeses directes i indirectes. a) Ingressos i despeses directes per activitats. S’han imputat a cada activitat els ingressos i despeses que li corresponien a cadascuna, d’acord amb la informació que es disposa en la fundació, sent el seu detall el següent: Quadre 4, ingressos i despeses directes per activitats. Ingressos Directes Projectes Total Conveni Col·laboració 89.000,00 Banc de Bones Pràctiques 17.000,00 Federació de Municipis- Banc Bones Practiques 17.000,00 Externalització i Austeritat 17.000,00 INAP- Externalització i Austeritat 17.000,00 Llei de Govern Local 18.000,00 Generalitat de Catalunya-Llei de Governs Locals 18.000,00 Panel de polítiques públiques 20.000,00 Diputació Barcelona- Habitatge 10.000,00 Fundació Jaume Bofill- Panel Educació 10.000,00 Transparència d'Espanya 17.000,00 INAP - Transparència 17.000,00 Total general 89.000,00 Despeses Directes Total Despeses de Personal 339.164,00 Altres Serveis 5.250,00 Arrendaments i cànons 0,00 Consums i Deteriorament d'existències 450,00 Publicitat, propaganda i relacions públiques 2.530,00 Serveis Professionals Independents 32.392,56 Total general 379.786,56 20 DESPESES I INGRESSOS DIRECTES Projectes Desenv olupam Transparèn ent Loc@l i cia Observa Panel Pol- Observatori Banc Bones web Arxiu Pi i Actes Espanya- Externalització i Transparència tori Etiquetes de fila Públiques Govern Local Pràctiques mailing Sunyer. Fundació. INAP. Austeritat-INAP. Catalunya. 2013. Total 39.000, Despeses 30.424,15 166.003,64 17.000,00 7.500,00 70.858,76 5.000,00 17.000,00 17.000,00 10.000,00 00 379.786,56 39.000, Despeses Directes 30.424,15 166.003,64 17.000,00 7.500,00 70.858,76 5.000,00 17.000,00 17.000,00 10.000,00 00 Altres Serveis 100,00 5.150,00 0,00 0,00 Arrendaments i cànons 0,00 0,00 Consums i Deteriorament d'existències 450,00 0,00 Despeses de 39.000, Personal 30.424,15 156.602,64 16.000,00 1.000,00 52.137,20 17.000,00 17.000,00 10.000,00 00 Publicitat, propaganda i relacions públiques 180,00 1.000,00 1.350,00 0,00 Serveis Professionals Independents 8.671,00 18.721,56 5.000,00 0,00 Ingressos 20.000,00 18.000,00 17.000,00 17.000,00 17.000,00 0,00 89.000,00 Ingrés Directe 20.000,00 18.000,00 17.000,00 17.000,00 17.000,00 0,00 Altres Subvencions oficial, donacions, llegats incorporats al resultat de l'exercici 20.000,00 18.000,00 17.000,00 17.000,00 17.000,00 0,00 21 b) Ingressos i despeses indirectes L’import dels ingressos i de les despeses generals de la Fundació previstos per a l’exercici 2014, que ascendeixen a 477.470,00 euros els ingressos i 174.717,82 euros les despeses, d’acord amb el següent detall: Quadre 5 Ingressos Generals Total S ubvencions 451.800,00 Ingressos Financers 5.000,00 Lloguer 20.520,00 Venda Publicació 150,00 Total general 477.470,00 DESPESES GENERALS T otal Altres Serveis 9.350,00 Amortitzacions 8.500,00 Arrendaments i cànons 12.000,00 Assegurances 600,00 Consums i Deteriorament d'existències 8.000,00 Despeses de Personal 25.298,82 Lloguers i cànons 1.100,00 Publicitat, propaganda i relacions públiques 1.500,00 Reparació i Conservació 15.000,00 Serveis Bancaris 660,00 Serveis Professionals Independents 46.809,00 Subministraments 22.900,00 Tributs 23.000,00 Total general 174.717,82 Els criteris de repartiment de les previsions d’ingressos i de despeses generals previstes per a l’exercici 2014 quantificats en el quadre 5, s’han imputat com a ingressos i despeses indirectes, de cadascuna de les activitats i s’han addicionat als directes detallades en el quadre 4 d’acord amb els següents criteris d’imputació: • Ingressos: Els ingressos generals s’imputen a cada projecte en funció del dèficit resultant de restar als ingressos directes, les despeses generals i directes. • Despeses. Les despeses generals s’han imputat a cada activitat en funció de la magnitud de costos directes del mateix, que tenint en compte que un alt percentatge dels mateixos són costos de personal o de serveis professionals el temps dedicat a cada activitat serà directament proporcionat a aquest cost directe i per tant al temps dedicat al mateix. 22 Quadre 6, ingressos i despeses indirectes per activitats. Projectes Desenvolup Observatori Loc@l i Externalitzaci ament Panel Pol- Govern Banc Bones web Arxiu Pi i Actes Transparència ó i Austeritat- Transparència Observatori Etiquetes de fila Públiques Local Pràctiques mailing Sunyer. Fundació. Espanya-INAP. INAP. Catalunya. 2013. Total Despeses 13.996,39 76.368,67 7.820,72 3.450,32 32.598,02 2.300,21 7.820,72 7.820,72 4.600,42 17.941,64 174.717,82 Despeses Generals 13.996,39 76.368,67 7.820,72 3.450,32 32.598,02 2.300,21 7.820,72 7.820,72 4.600,42 17.941,64 Altres Serveis 749,02 4.086,86 418,52 184,64 1.744,48 123,10 418,52 418,52 246,19 960,14 Amortitzacions 680,92 3.715,33 380,48 167,86 1.585,89 111,90 380,48 380,48 223,81 872,86 Arrendaments i cànons 961,30 5.245,17 537,14 236,98 2.238,90 157,98 537,14 537,14 315,97 1.232,27 Assegurances 48,07 262,26 26,86 11,85 111,95 7,90 26,86 26,86 15,80 61,61 Consums i Deteriorament d'existències 640,87 3.496,78 358,10 157,98 1.492,60 105,32 358,10 358,10 210,64 821,51 Despeses de Personal 2.026,65 11.058,04 1.132,43 499,60 4.720,13 333,07 1.132,43 1.132,43 666,13 2.597,92 Lloguers i cànons 88,12 480,81 49,24 21,72 205,23 14,48 49,24 49,24 28,96 112,96 Publicitat, propaganda i relacions públiques 120,16 655,65 67,14 29,62 279,86 19,75 67,14 67,14 39,50 154,03 Reparació i Conservació 1.201,63 6.556,46 671,43 296,22 2.798,63 197,48 671,43 671,43 394,96 1.540,34 Serveis Bancaris 52,87 288,48 29,54 13,03 123,14 8,69 29,54 29,54 17,38 67,77 Serveis Professionals Independents 3.749,80 20.460,08 2.095,26 924,38 8.733,40 616,25 2.095,26 2.095,26 1.232,51 4.806,78 Subministraments 1.834,49 10.009,53 1.025,05 452,23 4.272,57 301,49 1.025,05 1.025,05 602,97 2.351,58 Tributs 1.842,50 10.053,24 1.029,53 454,20 4.291,23 302,80 1.029,53 1.029,53 605,60 2.361,85 Ingressos 25.048,27 230.139,72 8.021,75 11.231,79 106.116,10 7.487,86 8.021,75 8.021,75 14.975,72 58.405,31 477.470,00 Ingrés General 25.048,27 230.139,72 8.021,75 11.231,79 106.116,10 7.487,86 8.021,75 8.021,75 14.975,72 58.405,31 Altres Subvencions oficial, donacions, llegats incorporats al resultat de l'exercici 23.701,61 217.766,83 7.590,48 10.627,94 100.411,03 7.085,29 7.590,48 7.590,48 14.170,59 55.265,29 Ingressos financers 262,30 2.409,99 84,00 117,62 1.111,23 78,41 84,00 84,00 156,82 611,61 Ingressos per arrendaments 1.076,49 9.890,60 344,75 482,70 4.560,50 321,80 344,75 344,75 643,60 2.510,06 Vendes i prestacions de Serveis 7,87 72,30 2,52 3,53 33,34 2,35 2,52 2,52 4,70 18,35 23 Quadre 7: Ingressos i despeses directes i generals. Projectes Externalitz Desenvolupa Banc Transparènci ació i Transparè ment Panel Pol- Observatori Bones Loc@l i web Arxiu Pi i Actes a Espanya- Austeritat- ncia Observatori Etiquetes de fila Públiques Govern Local Pràctiques mailing Sunyer. Fundació. INAP. INAP. Catalunya. 2013. Total Despeses 44.420,55 242.372,31 24.820,72 10.950,32 103.456,78 7.300,21 24.820,72 24.820,72 14.600,42 56.941,64 554.504,38 Despeses Directes 30.424,15 166.003,64 17.000,00 7.500,00 70.858,76 5.000,00 17.000,00 17.000,00 10.000,00 39.000,00 379.786,56 Altres Serveis 100,00 5.150,00 0,00 0,00 Arrendaments i cànons 0,00 0,00 Consums 450,00 0,00 Despeses de Personal 30.424,15 156.602,64 16.000,00 1.000,00 52.137,20 17.000,00 17.000,00 10.000,00 39.000,00 Publicitat, propaganda i rel públiques 180,00 1.000,00 1.350,00 0,00 Serveis Professionals Independents 8.671,00 18.721,56 5.000,00 0,00 Despeses Generals 13.996,39 76.368,67 7.820,72 3.450,32 32.598,02 2.300,21 7.820,72 7.820,72 4.600,42 17.941,64 174.717,82 Altres Serveis 749,02 4.086,86 418,52 184,64 1.744,48 123,10 418,52 418,52 246,19 960,14 Amortitzacions 680,92 3.715,33 380,48 167,86 1.585,89 111,90 380,48 380,48 223,81 872,86 Arrendaments i cànons 961,30 5.245,17 537,14 236,98 2.238,90 157,98 537,14 537,14 315,97 1.232,27 Assegurances 48,07 262,26 26,86 11,85 111,95 7,90 26,86 26,86 15,80 61,61 Consums aprovisionaments 640,87 3.496,78 358,10 157,98 1.492,60 105,32 358,10 358,10 210,64 821,51 Despeses de Personal 2.026,65 11.058,04 1.132,43 499,60 4.720,13 333,07 1.132,43 1.132,43 666,13 2.597,92 Lloguers i cànons 88,12 480,81 49,24 21,72 205,23 14,48 49,24 49,24 28,96 112,96 Publicitat, propaganda i rel. públiques 120,16 655,65 67,14 29,62 279,86 19,75 67,14 67,14 39,50 154,03 Reparació i Conservació 1.201,63 6.556,46 671,43 296,22 2.798,63 197,48 671,43 671,43 394,96 1.540,34 Serveis Bancaris 52,87 288,48 29,54 13,03 123,14 8,69 29,54 29,54 17,38 67,77 Serveis Professionals Independents 3.749,80 20.460,08 2.095,26 924,38 8.733,40 616,25 2.095,26 2.095,26 1.232,51 4.806,78 Subministraments 1.834,49 10.009,53 1.025,05 452,23 4.272,57 301,49 1.025,05 1.025,05 602,97 2.351,58 Tributs 1.842,50 10.053,24 1.029,53 454,20 4.291,23 302,80 1.029,53 1.029,53 605,60 2.361,85 Ingressos 45.048,27 248.139,72 25.021,75 11.231,79 106.116,10 7.487,86 25.021,75 25.021,75 14.975,72 58.405,31 566.470,00 Ingrés Directe 20.000,00 18.000,00 17.000,00 17.000,00 17.000,00 0,00 89.000,00 Subvencions 20.000,00 18.000,00 17.000,00 17.000,00 17.000,00 0,00 Ingrés General 25.048,27 230.139,72 8.021,75 11.231,79 106.116,10 7.487,86 8.021,75 8.021,75 14.975,72 58.405,31 477.470,00 Subvencions 23.701,61 217.766,83 7.590,48 10.627,94 100.411,03 7.085,29 7.590,48 7.590,48 14.170,59 55.265,29 Ingressos financers 262,30 2.409,99 84,00 117,62 1.111,23 78,41 84,00 84,00 156,82 611,61 Ingressos per arrendaments 1.076,49 9.890,60 344,75 482,70 4.560,50 321,80 344,75 344,75 643,60 2.510,06 Vendes i prestacions de Serveis 7,87 72,30 2,52 3,53 33,34 2,35 2,52 2,52 4,70 18,35 24 Com es comprovar la suma de les despeses directes i indirectes que es detallen en els quadres 5 i 6 concorden, que s’ha resumit en el quadre 7, amb el detall de les previsions d’ingressos i de despeses per activitats presentades en el quadre 3. Barcelona, maig de 2014 25